Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Jednak nie rondo?

Jednak nie rondo?

Jednak nie rondo?

10.01.2007. Radio Elka, Jarek Adamek

thumb_bukowskiLeszno. Miejski Zarząd Dróg i Inwestycji zlecił opracowanie alternatywnych rozwiązań przebudowy skrzyżowania w Gronowie. Możliwe, że lepsze od ronda będzie skrzyżowanie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach – powiedział Radiu Elka kierownik zarządu Rafał Bukowski.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dotąd władze Leszna obstawały przy koncepcji, żeby w Gronowie, na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej, Gronowskiej i Wilkowickiej powstało rondo. W grudniu na antenie Radia Elka działacze Automobilklubu
Leszczyńskiego zaprezentowali alternatywne rozwiązanie - skrzyżowanie regulowane światłami, ale bardziej drożne, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach: północnym i południowym. Miejski Zarząd Dróg i Inwestycji postanowił przyjrzeć się pomysłowi bliżej. Zleciliśmy projektantowi opracowanie koncepcji takiego skrzyżowania - powiedział Radiu Elka Rafał Bukowski, kierownik zarządu. Nowa koncepcja musi uwzględniać uwarunkowania inwestycji, przede wszystkim ograniczony teren, na którym przebudowa jest możliwa. Projektant ma również określić, na ile możliwe będzie też szersze rondo, dające większą przeustowość.
Koncepcja ma być gotowa w połowie stycznia. Potem władze miasta podejmą decyzję, jak skrzyżowanie będzie wyglądać. Inwestycja musi być zrealizowana w tym roku - miasto ma na nią obiecane dwa miliony złotych z budżetu centralnego. (jad/tekst i foto)

 
Komentarze (24)
1. Alek
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 09:54
A w Kościanie rondo wcale nie duże i jednopasmowe doskonale radzi sobie z "piątką", drogą Gostyń-Nowy Tomyśl i wcale nie małym ruchem lokalnym :eek :eek
2. rondo najlepszym rozwiazaniem
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 10:39
Ludzie,którzy decydujecie o tym nie cofajcie sie tworząc kolejne projekty inne jak rondo.Ruch okrężny jest najczesciej stosowanym w całej Europie z uwagi na przepustowość i bezpieczenstwo.Wystarczy pojechac tam i zobaczyć jak płynnie wszystkie pojazdy przejezdzaja bez bardzo drogiej i awaryjnej sygnalizacji świetlnej.
3. zibi
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 10:44
Panie Rafale ! Pan jako drogowiec powinien wiedzieć , że jedynym rozwiązaniem jest duże rondo. jakie pojęcie o ruchu mają ci od ścigania się. Pozdrawiam !
4. kierowca
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 11:12
Tylko rondo może rozwiązać problem na tej krzyżówce.Ponad to nie oszukujmy się bez względu na to co powstanie tam teraz i tak kiedyś będzie tam rondo.Więc po co robić podwójną robotę i ponosić dodatkowe koszty.A w ogóle to wszędzie buduje się ronda a nasi jak zwykle coś wymyślają pewnie po to żeby ktoś mógł zarobić.
5. a tak ładnie....
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 11:16
no oczywiście rondo najlepszym rozwiązaniem by było tylko że KIEROWCY powinni się najpierw nauczyć jeździć na nim przykład ronda na ul. niepodległości / Mickiewicza / Dąbrowskiego jakie kolejki tworzą się między 15,00--16,30 pod samą BIEDRONKę NA NIEPODLEGłOśCI z której nie raz nie można wyjechać bo tamuje ruch w kierunku RONDA które zbudował LIDL dla swoich klientów.
reklama
6. niech lepiej Bukowski przestanie już my
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 11:17
jestem za rondem i to jednopasmowym, w tamtym usytuowaniu dwupasmowe nic nie da, no bo jak zachowa sie kierowca który np. jadąc z Leszna chce skręcić w wilkowicką ? czy pojedzie wewnętrznym pasem? - nie, pojedzie zewnetrznym, a jak w tej samej chwili pojedzie ktos wewnetrznym na wprost czyli na Poznań to co? - będzie go musiał przepuścić - no i mamy koreczek na rądzie. Nie szybkość się liczy trylko płynność ruchu!!!!!! wystarczy jednopasmowe a kierowcy na tych kuilku rondach które juz mamy i tak nie potrafia płynnie na nie wjeżdżać!!!!!!!!!
7. Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 11:47
Geniusze którzy się wcześniej wypowiadali ilu z was mieszka w Gronowie i pokonuje to skrzyżowanie kilka razy dziennie. Przy tak dużym natężeniu ruchu na ul Poznańskiej rondo nic nie daje. Łatwo się o tym przekonać na ul Mickiewicza koło starego szpitala, gdzie ruch z ul Kąkolewskiej/Niepodległości jest w tej chwili większy niż na ul. Mickiewicza co skutkuje korkami aż do urzędu skarbowego. Podobna sytuacja jest w Kościanie i Stęszewie gdzie tworzą się korki na trasie Wroc. Poz. 
Muszę przyklasnąć pomysłowi skrzyżowania z dwoma pasami w każdym kierunku, przecież ruch na ul.Gronowskiej jest wbrew pozorom niewielki, choć są tam godziny szczytowe gdzie rząd samochodów ustawi się aż do ul. Kmicica, ale to jest tylko 3-4 zmian świateł i śmigamy do miasta. 
W ruchu okrężnym w godzinach szczytu gdzie na ul.Poznańskiej królują kierowcy TIR-ów jadący w zderzak w zderzak, busy i oczywiście przedstawiciele handlowi swoimi rajdowymi firmówkami proszę nie liczyć na to że zrobi się gdzieś szparka aby nieborak z Gronowa mógł się włączyć do ruchu, będziemy stali jeszcze dłużej.
8. haha
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 11:52
MIALO BYC RONDO............. KTOS OBIECAL JE PRZED WYBORAMI........... MOWIL NAWET ZE TO BEDZIE PRIORYTET HAHAHAHA............... SMAKOWALA WAM TA KIELBASKA WYBORCZA???????????? JA NA SZCZESCIE JEJ NIE SMAKOWALEM...........
9. MIESZKANIEC LESZNA
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 12:34
NAJLEPSZYM SPOSOBEM NA DOJAZD BYLOBY ZROBIENIE DWA PASY PROSTO I JEDEN W PRAWO I LEWO WYDLUZONY CZAS JAZDY
10. pomysł
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 12:36
znudowanie krzyżówki jest o.k., ale wąskie gardło jest pomiędzy krzyżówką w Gronowie, a krzyżówką za Reanault. Trzeba po pierwsze udrożnić ten pas, więc tu można zrobić szerokie rondo. W gronowie przydadzą sie min 2 pasy do jazdy na Poznań ale przy jednoczesnym poprowadzeniu skrętu w prawo, do Gronowa następnym skrzyżowaniem, czyli na wysokości Z-tki. Wydaje się jednak, że 3 pas na północ, tylko do skrętu w prawo będzie jepszym rozwiązanie, ale tu należy poszerzyć całą krzyżówkę, a dobrze by i było aby poprowadzić 2 pas ruchu już na wysokości Agromy. Do tego dojazd do gronowa jako przedłużenie obwodnicy (przy zakręcie) rozwiąże więszość problemów.
11. Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 12:49
Wyobrazmy sobie: dwupasmowe skrzyzowanie i awaria swiateł. Wyjazd z Gronowa i Wilkowickiej w dwa pasy - masakra.
12. Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 13:02
1. Ronda stosuje się powszechnie tylko w Francji 
2. Ronda we Francji mają średnicę średnio około  
100 metrów. 
3. Przejazd przez rondo o małej średnicy TIR-ów 
długo trwa, stwarza zagrożenie dla pozostałych  
użytkowników i kończy się dosyć częstym  
wywróceniem 
4 Ronda są bardzo drogie w budowie (wykup  
hektarów gruntu, przezbrajanie uzbrojenia  
podziemnego na dużej powierzchni, stracony 
teren w środku ronda, który trzeba utrzymywać itd) 
5. Rondo to umieszczenie w łuku drogi jedno za  
drugim kilku skrzyżowań czyli wzrost zagrożenia  
w ruchu.
13. Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 13:34
od2 Ronda powszechnie stosuje się także w Wlk.Brytanii
14. odnosnie ronda?
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 14:04
jaka tylko Francja? a Norwegia? czy ktos widzial ile tam jest rond? Dochodzi do tego, że niektore maja tam nawet zaledwie dwa metry srednicy i sa wprost WYMALOWANE farba na asfalcie!! W Oslo skrzyzowania nie bedace rondami mozna dokladnie policzyc  
Ha det bra
15. makabryczne skrzyżowanie
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 14:45
nie ważne co będzie, najwazniejsze żeby usprawnic tam ruch i zrealizować inwestycje jak najszybciej. Tam jest makabra w godzinach szczytu a powoli już korki sa cały dzień. Dojdzie do tego że do pracy na 8:00 będe wyjeżdzać z Leszna o 6:30 , z tego godzine spędze w korku na Poznańskiej
16. werron
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 15:06
Jestem za skrzyżowaniem z światłami. Należy jednak poszerzyć drogę do dwóch pasów za salonem Renault w kierunku krzyżówki, oraz za skrzyżowaniem w kierunku Poznania. Wówczas nie będzie problemów z korkiem w kierunku Poznań-Wrocław. 
Do tego dołożyć pas prawoskrętny na drodze z kierunku Spółdzielcza i będzie miodzio.
17. deny
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 18:43
z tymi dwoma pasami może wypalic a jakby zrobili rondo to oczywiście dla tirów było by ciasne bo tak u nas buduja ronda.
18. gronowianin
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 19:00
Zróbcie w końcu ul.Antonińską to korki znikną. :upsed:
19. rondo przy rondzie
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 22:18
zamiast tych chorych krzyżówek wiecej rond. mniej sygnalizacji przynajmniej bedzie. móze w końcu zaoszczędzicie na czymś.
20. BUJDY
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-01-2007 22:47
I tak będą korki i tak bez względu czy będzie rondo czy nie bo zapominacie o kierowcach którzy włączają się do ruchu z ulicy Fabrycznej od strony Pomp chyba,że będą dwa skrzyżowania świetlne!! :-)
21. Dodane przez 'Gość', w dniu - 11-01-2007 08:34
Moim zdaniem też dobrym rozwiązaniem jest organizacja ruchu jednokierunkowego na takim osiedlu jak Gronowo, oczywiście do tego było by potrzebne kilka ulic w stronę miasta ( W Niemczech na tego typu osiedlach to standard). No i oczywiście czteropasmowe skrzyżowanie Gronowska/Poznańska. 
Po co wielce inwestować w to skrzyżowanie jak za parę lat i tak musi powstać obwodnica Leszna, która niebędzie przechodzić przez ten punkt miasta. 
Szanowni radni nowej kadencji, a zwłaszcza Ci którzy krzyczą o marnowaniu pieniędzy , działajcie! ( ukłony dla Pana Szczuckiego, jest moment aby mógł się Pan wreszcie wykazać a nie jak zwykle wszystko krytykować)
22. wiki
Dodane przez 'Gość', w dniu - 11-01-2007 09:17
Rondo jednopasmowe w tym miejscu to będzie kicha i tyle.Sądzę ,że z ul.Gronowskiej jak i Wilkowickiej będzie nie lada problem wjechać na rondo w godzinach szczytu.Lepszym rozwiązaniem byłyby dwa pasy w jednym kierunku ruchu, a nie rondo.Nie zapominajcie,że ul.Wilkowicką dojeżdża się do strefy przemysłowej.A to są niestety same TIRY.Wyobraźcie sobie ich przejazd przez ten mały rondelek.To dopiero będą korki. :? :? :?
23. Rondo
Dodane przez 'Gość', w dniu - 11-01-2007 11:04
zbudować ulice Antonińską, Rondo na "kolanie" ( al. Konstytucji 3 Maja) i druga nitkę do Gronowa. Wtrdu zwykłe rondo. Budowa świateł to pewne 3 - 4 wypadki dziennie spowodowane przez TIR-y. Jadąc z ul. Poznańską do świateł, widząc zielone światła Tiry dają po "garach" i ... niewyrabiają na kzyzowce! Popatrzcie co robią na al.J.P.II przy wiadukcie! Rondo, rondo panowie ale nie tylko to!.
24. rondo
Dodane przez 'Gość', w dniu - 14-01-2007 17:37
Ja nie mam żadnych wątpliwości. Powinno być rondo z drugim pasem na niezależne prawoskręty. I tyle miejsca jest na skrzyżowaniu. Pamietam wypowiedź Pana Prezydenta Malepszego, że sprawa gruntów jest uregulowana i kiedy widze te wątpliwości to się zastanawiam czy aby to była prawda. Pisałem swego czasu, że prowadziłem badania płynności ruchu na tym skrzyżowaniu. Panie Bukowski zapraszam ze stoperem. Na moim wskazania były takie, obieg świateł 2min 30sek do 3minut i przez około 40sek. nic przez skrzyżowanie nie przejeżdża kiedy nastepuje zmiana świateł na sygnalizatorach. Szkoda tego czasu bo ile samochodów mogło by w tym czasie przejechać. Ponadto rondo ma zdecydowaną przewagę nad sygnalizacją. Jednocześnie mogą na nie wjechać z 4 kierunków 4 samochodu a przy niezaleznym prawoskrecie 8 samochodów. To samo mówi za siebie. Każdego dnia w godzinach szczytu muszę przejezdżać przez to skrzyżowanie. Wystarczy, że przede mna jest TIR, który jadąc od storny Leszna chce skręcić w ul. Wilkowicką. Wówczas prawie przez cała zmianę świateł do jazdy w kierunku Poznania oraz w ul. Gronowską przejazd jest zablokowany. W tym momencie jest stracone okolo 1 min. czasu. Ile samochodów mogło by przejechać w kierunku Poznania i w ul. Gronowską? Jeżeli ktoś mówi, że rondo na ul. Mickiewicza jest niedrożne to tylko dlatego, że komuś zabrakło wyobraźni przy projektowaniu go i nie zrobiono prawoskretów. Dlaczego rondo przy ul. 17 Stycznia nie jest nigdy zablokowane? Proszę porównać te dwa ronda. Przy ul. Mickiewicza swobodnie mógł być zjazd w ul. Niepodległości. Natomiast z ul. Niepodległości swobodny zjazd w ul. Mickiewicza. No cóż ktoś nie pomyślał. Uważam, że rondo na ul. Poznańskiej i jednokierunkowa ul. Antonińska w kierunku ul. Gronowskiej rozwiążą problem. Jestem tego pewien. Pozdrawiam mieszkańców osiedla Gronowo.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj