Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
16
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bernadetta, Renata,
Julia, Benedykt,
Urban
Do końca roku 259 dni.
Start arrow Kościan arrow Koniec szpitala w Śmiglu

Koniec szpitala w Śmiglu

Koniec szpitala w Śmiglu

06.02.2007. Radio Elka, Michał Wiśniewski
thumb_szpitkoscianKościan. Oddział rehabilitacyjny kościańskiego szpitala w Śmiglu do likwidacji. Dyrekcja zdecydował o jego przenosinach do Kościana. Powodem są koszty remontu budynku, które przewyższają możliwości szpitala. Oddział  ma zostać zlokalizowany w pawilonie,  na piętrze, nad oddziałem ratunkowym (na zdjęciu) w Kościanie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Działający od lat szpitalny oddział reumatologiczny i rehabilitacyjny wymaga remontu i dosprzętowienia. Takie wydatki w budynku leżący poza macierzystą bazą lecznicy okazują się nieopłacalne i właśnie dlatego dyrekcja szpitala podjęła już decyzję o likwidacji
placówki w Śmiglu.

- Jest co najmniej dziesięć powodów do realizacji takiej decyzji. Nie jesteśmy w stanie spełnić wymogów sanitarnych. Budynek w Śmiglu ma sto lat. Pewne rzeczy są tam nienaruszalne, a wymogi NFZ rosną - wyjaśnia Piotr Lehman, dyrektor szpitala w Kościanie.

Decyzja dyrekcji kościańskiego szpitala nie oznacza, że oddział rehabilitacji przestanie istnieć. - Mamy do dyspozycji pawilon i adaptacja jednego z pięter jest zdecydowanie tańsze niż dostosowanie śmigielskiego oddziału -
dodaje Lehman.

Przenosiny będzie trwał w czasie. Reumatologia ma trafić do Kościana ze Śmigla w połowie roku. Co do rehabilitacji na razie termin przeprowadzki nie jest jeszcze znany. - Musimy zorientować się na ile nasze programy, które piszemy, by pozyskać pieniądze na ten cel, okażą się skuteczne - dodaje dyrektor.

Na razie dyrekcja szpitala nie obliczyła dokładnie z jakimi kosztami wiązać się będzie adaptacja szpitalnych pomieszczeń na potrzeby reumatologii i rehabilitacji.

(mich tekst/foto)
 
Komentarze (51)
1. szpital w Śmiglu
Dodane przez 'Gość', w dniu - 06-02-2007 15:24
Co na to władze Śmigla ? Gdzie jest promocja miasta ? Co na to władze powiatu ? Budynek należy przejąć i zagospodarować na cele lokalne ? Rozumiem, w powiecie rządzi Porozumienie Ziemi Kościańskiej a nie Śmigielskiej. Przecież gołym okiem widać, że śmigielskie sprawy mają w głębokim poważaniu. Tak było i będzie. Głosujcie dalej na Porozumienie Ziemi Kościańskiej a będziecie mieli takie efekty ... SKANDAL, znowu coś się nie opłaca dla kościaniaków ....
2. niezadowolony
Dodane przez 'Gość', w dniu - 06-02-2007 15:54
Ty, szpital.... Ty się nie wymądżaj tylko wal z tą sprawą do posłów i do p. L. Balcera - może co zaradzą ? Z obwodnicą pomogli ... Może inni zasuszeni też mają dojścia aby zlikwidować dla odmiany szpital w Kościanie, bo przecież też przynosi straty i to jakie ... Proszęo tym także pisać. Dlaszego aby obniżyć straty w Kościanie trzeba likwidować szpital w Śmiglu. Kto to wymyślił ? nasi przodkowie w grobach się przewracają, że wspierali tak dzielnie szpital w Kośćianie a nie śmigielski. Że też kary na takich decydentów nie ma ? 
Może jakaś prasa się tym zainteresuje
3. Dodane przez 'Gość', w dniu - 07-02-2007 09:24
W gwoli sprostowania jak dotąd szpital w Kościanie nie przynosi strat i nie ma długów. W 2006 r. będzie niewielka strata ale długów nie ma!!!
4. jeden cmentarz dla całego powiatu też si
Dodane przez 'Gość', w dniu - 07-02-2007 15:32
:-( co to za niewielka strata ? Same nieszczęścia płyną z Kościana do naszego Śmigla. Przypomnę tylko szkoły, które doktorant Hojnacki polikwidował w naszej gminie na rzecz zbiorczych, teraz z pewnością ktoś następny się doktoryzuje z reorganizacji służby zdrowia w powiecie kościańskim, a dobro ludzi miejscowych gdzie .... ? 
Ludzie co wy na to, odpuszczacie, czyżby nikt z miejscowych nie horował ? Wszyscy jesteście za zbiorowymi placówkami.;..Jeden cmentarz dla całego powiatu teżsię opłaci ... :roll
5. Wielki juz czas
Dodane przez 'Gość', w dniu - 07-02-2007 21:48
Nareszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i zlikwidował szpital w śmiglu.To była niegospodarność poprzedniej dyrekji .Jaki jest sens utrzymywania oddziału zamiejscowego w niewielkiej mieśćinie w sytuacji kiedy obiekty w Kościanie puste niszczeją.
6. Kto ci kazał go przejmować ty uczynny ko
Dodane przez 'Gość', w dniu - 07-02-2007 23:07
Wielka to niegospodarność była, że z szowinistycznych pobudek zbudowano w kościanie tak duży obiekt, na który wszyscy musimy teraz łożyć. Niech ktoś wreszcie zbada gospodarność w kościańskim szpitalu. Wielki już czas zastanowić się czy w tak niewielkiej mieścinie jak kościan utrzymywać dalej powiat. Weź się człowieku zastanów co ty piszesz. Przecież podobno uchodzisz w swoim środowisku za inteligentnego :roll
7. Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-02-2007 22:27
Jeszcze kilka instytucjiw Śmiglu by mozna było zlikwidować. Np. po co Śmiglowi Liceum Ogólnoksztalcące, jak w pobliskim Koscianie są dwa i w Lesznie tez sa. Przecież proszę popatrzeć gdzie do Liceów chodzą najlepsi absolwenci śmigielskiego gimnazjum/ 
. Na pewno nie do Śmigla. Do Śmigla chodzą niedobitki, którzy wczesniej nie dostali się do Kościana. To Liceum to taka lepsza zawodówka. Zlikwidowac to. to przerost ambicji Śmigielan. Chorej zreszta.
8. Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-02-2007 23:14
Zgadzam się z przedmowca. Powiem więcej w Polsce jest stanowczo za dużo gmin i powiatów. W ramach scalania polaczyć gminę Kościan z gmina Śmigiel. I utworzyć gminę kościańsko -smigielską z siedzibą w Koscianie. Ile było by oszczedności. A Śmigielanie i tak razdziennie jadą do osciana do marketów. To i do gminy by przy okazji pojechali. Dzisiaj w dobie takiej motoryzacji takie odleglosci to zero.
9. Odpowiedż dla gościa z dnia 08.02.2007 2
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-02-2007 11:09
Nie wiem, na jakiej podstawie uważasz, że do Liceum w Śmiglu nie chodzą najlepsi uczniowie z gimnazjum w Śmiglu a do innych tak. Śmigielskie liceum wg ciebie to lepsza zawodówka, to w takim razie jest to o wiele lepsza zawodówka niż te licea w Kościanie i Lesznie, ponieważ zdawalność matury w tych liceach była na poziomie ok. 60%.W Śmigielskim liceum przy maturze zewnętrznej (oceniana przez nauczycieli egzaminatorów z innych szkół) w 2005 i w 2006r-100% zdanej matury na poziomie wyższej średniej wojewódzkiej. Niestety wśród mieszkańców Śmigla pokutuje świadomość, że to tylko kościańskie i leszczyńskie szkoły potrafią uczyć a Ty jesteś tego najlepszym przykładem. Głos za likwidacją liceum w Śmiglu to zlikwidowanie kolejnej ważnej instytucji w Śmiglu. Nadmieniam, że zlikwidowano mleczarnię, szpital, browar i inne zakłady, tym samym Śmigiel stanie się ubogą wioską. Sprzedajmy budynek a pieniądze odprowadźmy do Kościana ( Śmigiel ich nie potrzebuje) ten budynek zbudowali nasi dziadowie na potrzeby oświaty dla mieszkańców Śmigla, aby ich dzieci nie musiały jeździć do Kościana czy Leszna. Jeśli masz odwagę napisz swoje imię i nazwisko i skontaktuj się z Liceum Ogólnokształcącym w Śmiglu a dowiesz się więcej o jego osiągnięciach. 
 
:-)
reklama
10. Kościaniak z konieczności
Dodane przez 'Gość', w dniu - 10-02-2007 14:20
Dziekuję z rzeczowy głos w sprawie obrony liceum w Śmiglu. Tak trzymać. Brakuje nam tu takich postaw. Masz rację. Chistoria najnowsza pokazuje, że na przestrzeni ostatnich kilkudziesieciu lat kościaniacy w majestacie dórnego prawa wyprowadzili ze Śmigla majatek wartości co najmiej kilkudziesieciu złotych. A te dochody lokowali w rozwój Kościana. Kto nie wierzy niech sprawdzi. Warto by napisać taką prace chociażby magisterską, która by wymieniła i wyszacowała ten majatek. Budynek szpitala zostanie też sprzedany a zysk pójdzie do Kościana. W ramach Porozumienia Ziemi Kościańskiej. :-( :roll :roll
11. "Chistoria"
Dodane przez 'Gość', w dniu - 24-02-2007 00:48
Ty koscianiak z konieczności z pewnocią jestes absolwentem tego liceum. Śądze po tym jak piszesz "chistoria" i "dórne prawo" Takiej szkoły trzeba bronic by produkowała takich nieukow jak ty
12. odpowiedx dla gościa z dnia 10.02
Dodane przez 'Gość', w dniu - 24-02-2007 01:06
Oczywisci, ze najlepsi absolwenci gimnazjum z Śmigla omijaja z daleka Liceum Smigielskie. Łatwo to sprawdzic. To po pierwsze. Po drugie. Proszę wskazac choć jedno nazwisko rodzica ( z osób znaczacych ze Śmigla), ktory zdecydowal się wysłac swoja pociechę do tegoz liceum. Rzecz jasna pomijam te dzieciaki, które maja wrodzony wstręt do wszelakiej nauki. Dlatego uważam, ze lepiej by było dla tych uczniów gdyby mogli zamiast liceum konczyc technikum. Moze nawet w Nietazkowie. Chociaz, koledzy mowią,że tam przyjmuje się dopracy nowych nauczycieli albo po znajomosci (pani A.M.), albo po wcześniejszym zaliczeniu stażu jako sklepowa.. 
Ale wracając do LO w Śmiglu. Absolwenci mowia gdyby tak wyprowadzic zdawanie matur poza szkołę. To było by cienko w Śmiglu. Wystarczy popatrzeć gdzie studiuja absolwenci tegoz LO. Na żadnych prestiżowych uczelniach np AM (lekarski, farmacja, stomatologiczny) czy Politechnika. Jeśli na Uniwersytecie to na fili w Kościanie. Najczęściej w PWSZ w Lesznie ( gdzie przyjmują wszystkich) lub za pieniądze w prywatnej u Sołtysiaka
13. Dodane przez 'Gość', w dniu - 24-02-2007 23:22
Popieram ten głos. Liceum w Śmiglu to sztuczny twór. Powstał dlatego by zaspokoić ambicje grupki działaczy śmigielskich. Szkoła ta nie ma absolutnie warunków do prowadzenia nauczania. Brak auli, brak sali gimnastycznej, brak gabinetów z prawdziwego zdarzenia. Szkoda na to pieniędzy samorządowych, które można by było przeznaczyć na doposażenie innych szkoł. W tym budynku już nie da się przeprowadzić żadnej modernizacji. Chyba,że go się zburzy i pobuduje od nowa. Polski grzech trzymanie się czegoś na siłę. Wbrew zdrowemu rozsądkowi.
14. :)
Dodane przez 'Gość', w dniu - 28-02-2007 20:32
A co to znaczy "z osob znaczacych ze Smigla"? Ty ignorancie! Sama konczylam to LO,wybor byl moj,tylko tu zdawalam, na studia tez sie dostalam za pierwszym razem, kierunek i tryb tez sama wybralam,skonczylam studia, teraz pracuje w wybranym przez siebie zawodzie,dlugo pracy nie szukalam, wszystko sama sobie zawdzieczam, a te wartosci, ktore wynioslam z tego wspanialego LO pomogly i nadal pomagaja mi sie realizowac.
15. :)
Dodane przez 'Gość', w dniu - 28-02-2007 20:42
Dodam takze, ze absolwenci LO nr 1 w Lesznie tez studiuja w Lesznie. A to ze w Smiglu budeynek sie wali, nie ma pieknych sal itp itd pozwala na to, ze uczniowie ucza sie radzic sobie w wielu sytuacjach, zycie nie jest uslane pieknymi salami, aulami...nie jest tak pieknie.a to ze ktos tu napisal, ze absolwenci nie studiouja na renomowanych uczelniach...bzdura! czy to sa twoje subiektywne wnioski, czy masz na ten temat wyniki przeprowadzonych badan? bo tak to moze sobie powiedziec kazdy,ze jaest tak a nie inaczej.
16. Dodane przez 'Gość', w dniu - 28-02-2007 22:38
Jest w życiu, w handlu tez, taka zasada, że markowego, dobrego towaru nie trzeba bronić, bo on się sam obroni. A to że Wy z taką zaciekłoscia stajecie w obronie (co tu ukrywać bardzo mizernej szkołki) jakoby potwierdzacie tą zasadę.
17. Dodane przez 'Gość', w dniu - 28-02-2007 22:52
Odpowiedź dla goscia z dnia 28.02. Pytanie " Co to znaczy osoby znaczące w Śmiglu" Oczywiście nie w sensie dosłownym " znaczące". Mam na mysli osoby, dla których dobre wyksztalcenie ich potomstwa jest rzeczą nadrzędną w ich życiu. Takiej mozliwości nie daje to liceum Nawet, gdyby w tym środowisku znalazło się ( zakładam, przez przypadek lub z niewiedzy o jakości) bardzo zdolne dziecko to i tak w tej calej mizerocie dolączy do calej reszty. Co tu kryc slabeuszy. Bo to jest norma dla LO Śmigiel. Popatrzcie gdzie sami uczący w tym liceum wysyłają swoje dzieciaki. Żaden do tego "wspaniałego" liceum. A to juz jest odpowiedź wystarczająca
18. Dodane przez 'Gość', w dniu - 28-02-2007 23:07
Muszę stanąc w obronie tego liceum. Sama je kończyłam dwa lata temu. Wczesniej nauczyciele w gimnazjum mówili nam,że z takimi ocenami jakie mielismy w gimnazjum i z takimi wynikami kompetencji dostaniemy się tylko do liceów w Śmiglu, Włoszakowic lub Krzywinia ( w okolicy). Nigdzie indziej. Rzeczywiscie Ci z najlepszymi wynikami z egzaminow gimnazjalnych i z najlepszymi ocenami śli do Kościana (Kolberga) lub Leszna (1) To jest rzeczywiście prawda. ale takie jest nastawienie ludzi w Smiglu.Traktuje się to Liceum jako szkołę II kategorii. Dlatego tym większe zasługi dla nauczycieli,że potrafili nas młodziez, ta gorzej uczącą sie w podstawówce, dobrze przygotować do matury.
19. Dodane przez 'Gość', w dniu - 01-03-2007 12:36
czytając te wszystkie bzdury dotyczące Lo w śmiglu, rzekomej "dobrej zawodówki", zastanawiam się na jakiej podstawie ktoś do takch wniosków dochodzi. Jestem nauczycielem w tej szkole i jeżeli ktoś ocenia moją pracę na niskim poziomie, to czuję się urażona. To, że szkoła znajduje się w Śmiglu, a nie w Kościanie, nie znaczy, że jest gorsza. Tutaj nie mamy czasu na pierdoły i zajmowanie się wypisywaniem obelg pod adresem innych szkół średnich w Kościanie czy Lesznie, bo skupiamy się na przygotowywaniu uczniów do ich dalszej edukacji. aden z naszych uczniów nie zrezygnował z pójścia na studia. Kierunki i uczelnie są ich własnym wyborem. Nie marnuj więc czasu na pierdoły i wypisywanie kłamstw, których nawet nie popierasz przykładami i weż się do nauki. nie mamy się tutaj czego wstydzić, ani niczego nie bronimy. Mamy świetnie wyszkoloną kadrę, która realizuje taki sam program jak w innych liceach. mam natomiast wrażenie,że albo nam zazdrościsz, albo sam się kiedyś tu nie dostałeś!! pozdrawiam
20. Dodane przez 'Gość', w dniu - 01-03-2007 14:04
Uważam, że LO w Śmiglu nie zasługuje na tego typu wypowiedzi :-( Nie można przekreślać tej szkoły tylko dlatego, że nie jest ona w Lesznie czy w Kościanie. Jestem była absolwentką tego Liceum i jestem z tego dumna!!! Nie żałuje, że parę lat temu podjęłam decyzję, iż będę kształcić się właśnie w tym Liceum!!! Dziś jestem już studentką 4 roku. Bez problemu dostałam się na wymarzone studia, bez "koperty" i bez żadnych znajomości. Tylko dzięki sobie i bogatej wiedzy, którą uzyskałam w tym Liceum. Uważam, że szkoła ta ma bardzo dobrze wykwalifikowaną kadrę nauczycielską, która porządnie przykłada się do lekcji oraz bardzo dobrze przygotowuje do egzaminu maturalnego!!! Dowodem na to jest fakt, 100% zdanej matury na poziomie wyższej średniej wojewódzkiej w 2005 i w 2006r .Ponadto wielu z uczniów bierze udział w różnego rodzaju olimpiadach sportowych, konkursach itd. i zajmuje I miejsca. Niedowiarkom proponuje wejść na stronę www.losmigiel.pl i poczytać!!! Które szkoły mają tyle osiągnięć???? Dodam jeszcze, że wysoki poziom nauczania nie pozwolił niektórym przetrwać nawet miesiąca w tej szkole, większość brała dokumenty i przenosiła się do Kościana!!! Myślę, że nie musze już nic więcej dodawać!? Pozdrawiam
21. Dodane przez 'Gość', w dniu - 01-03-2007 23:21
Właśnie wszedłem na stronę www Liceum w Śmiglu. Przestudiowałem. Studia wyższe podjęło zaledwie 36% absolwentów. Jednak gdyby ta liczba wynosiła nawet 100% i tak nam by nic nie powiedziala. Ważne jest gdzie. Nawet nie na jakich uczelniach. Ale na jakich kierunkach. I tu nie ma juz żadnej niespodzianki. Polowa wybiera PWSZ ( głownie Leszno) i szkoły policealne (odpowiednio 35% i 15 %0 Jest to zupełnie zrozumiale bo tam przyjmuja każdego . Popularnością wśrod absolwentów cieszą się tez AR ( tutaj tez dzisiaj przyjmują każdego) Reszta studiuje na fili UAM w Koscianie (tez tu łatwo się dostać -wystarczy slabiutko zdana matura) Troche jest studentów zaocznych i wieczorowych. I to koniec. Nie można spotkać absolwentów tej "super" szkołki w gronie osob kończących wydz .lekarskie, farmacji, stomatologii na AM ( gdzie jest duża konkurencja przy przyjmowaniu) Nie ma tez ich w spisie kończących psychologie na UAM. Nie ma też ich w gronie absolwentów popularnych kierunkow na Politechnice. Prawdę mówili nam nauczyciele gimnazjum, ze jeśli chcemy skonczyc w przyszłości wartosciowe studia to nie powinniśmy wybierać sie do LO w Śmiglu. Tu jest zbyt wiele bardzo slabej mlodzieży. A w takim gronie nic wielkiego nie da się osiągnac A w sprawie fachowości nauczycieli i ich postaw też wiele krytycznych slow by można było napisać. Wielu z nich ( nie chcę wymieniac nazwisk) jest dalekich od normalnych postaw psychicznych
22. Dodane przez 'Gość', w dniu - 02-03-2007 00:03
A propo Technikum w Nietążkowie. Moja kumpela złożyła tam podanie o pracę. Jest absolwentką Uniwersytetu. Ukończyła go z wyrożnieniem. Byla kiedyś prymusem absolwentem. w szkole. I co w tym wielkim Nietążkowie odrzucili jej podanie i przyjęli po znajomości przyszłą synową jednego z dyrektorów. Marzenkę A. . A owa Marzenka jeszcze studiów nie ma skonczonych. Wcześniej w podstawowce rok repetowala. Jaki tu wlaściwy wybor. Toż korupcja
23. Dodane przez 'Gość', w dniu - 02-03-2007 00:12
Ty gosc piszesz. cyt "ze wysoki poziom nauczania w LO w Śmiglu nie pozwolil niektórym przetreac nawet miesiąca w tej szkole. Wiekszość brała dokumenty i przenosiła sie do Kosciana" Ty gosć zapomnialeś dodać, że do Kościana do OHP. Bo od dawna nikt do Kolberga z LO ze Śmigla nie przybyl. To tak jak by wyrzuceni za nauke z PWSZ z Leszna przeniesliby się np. na wydzial lekarski AM.
24. :-(
Dodane przez 'Gość', w dniu - 02-03-2007 10:37
Chcę uświadomić niektórych, że do tego Liceum CHODZĄ dzieciaki osób rzekomo "znaczących ze Śmigla". Nie ważne są w tym momencie nazwiska tych uczniów, ważne że kształcą się tutaj i wcale nie uważają się za gorszych czy lepszych. Nie mają z tego tytułu żadnych przywilejów ani ulg!!! Każdy jest tutaj traktowany na równi!!! Dodam, że młodzież sama wybiera sobie szkole!!! to jest ich pierwsza ważna decyzja w życiu!!! 
Nie zgadzam się też z tym, że chodzą tutaj "dzieciaki, które maja wrodzony wstręt do wszelakiej nauki"!!!! Tutaj tak jak w Liceach w Kościanie czy Lesznie realizowany jest ten sam wysoki program nauczania, a jak ktoś nie daje rady do odchodzi do liceum czy zawodówki w Kościanie!!! O czymś to chyba świadczy i nie muszę tego komentować!!! 
A nauczyciele z gimnazjów powinni bardziej przykładać się do pracy skoro "wpajają" uczniom", że z takimi ocenami jakie mięli w gimnazjum i z takimi wynikami kompetencji dostaną się tylko do liceów w Śmiglu, Włoszakowic lub Krzywinia. Nigdzie indziej" . Ciekawe na jakiej podstawie jak uważają??? To świadczy tylko o tym, że źle przygotowują młodzież i nie zależy im, aby ta młodzież pokazała się z dobrej strony i zaskoczyła swoja wiedzą nauczycieli Liceum. Nauka w Gimnazjum w Śmiglu ogranicza się tylko do minimum wiedzy!!! Warto nad tym pomyśleć!!! a nie wypisywać bzdury, "że z takimi ocenami jakie mięliśmy w gimnazjum i z takimi wynikami kompetencji dostaniecie się tylko do liceum w Śmiglu". Pozdrawiam
25. Dodane przez 'Gość', w dniu - 02-03-2007 10:38
żal mi was wszystkich....... Ciekawe na jakiej podstawie plujecie jadem i pałacie taka nienawiścia....
26. Dodane przez 'Gość', w dniu - 02-03-2007 11:46
Szanowni goście wszystko wiedzący o poziomie nauczania w LO w Śmiglu. Pewnie wszyscy jesteście absolwentami medycyny, farmacji, czy tylko stomatologii. Zapewne wypisujecie te swoje przemyślenia pomiędzy jednym zabiegiem a operację po to aby młodzi koledzy poszli waszym torem. A co do komentarza o pracy LO ze strony nauczycieli i pracowników gimnazjum w Śmiglu to z tego, co wiem wielu z nich uczyło się w tej szkole. Wiem również, że wielu tam pracuje na zastępstwie. W takim razie potwierdzają że i w gimnazjum kiepsko uczą i w liceum nie szło im najlepiej. Na koniec taka myśl do znaczących ze Śmigla "Cudze chwalicie swego nie znacie sami nie wicie co posiadacie".
27. :-(
Dodane przez 'Gość', w dniu - 02-03-2007 12:34
Hej Gościu chyba jestem zbyt mało inteligentny, albo nie znasz życia!!! Ważne jest że młodzież po LO w Śmiglu nie siedzi w domu, tylko dalej się kształci!!! Trzeba na to spojrzeć obiektywnie. Nie każdy ma tyle kasy i nie każdy może sobie pozwolić na to żeby studiować w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu czy Warszawie!!! Może masz nadzianych rodziców którzy ci wszystko sponsorują i o nic nie musisz się martwić. Ale są tacy, dla których liczy się każdy grosz. Jeśli ktoś chce studiować to nie będzie przywiązywał wagi do miejsca tylko będzie zależało mu tylko na tym żeby ukończyć studia i mieć papierek!!! To, że większość absolwentów LO studiuje w Lesznie, nie oznacza, że nie posiadają wystarczającej wiedzy, aby móc studiować na renomowanych uczelniach. Jeśli ktoś uważa, że w Lesznie w PWSZ dostaje się za pieniądze i że każdy egzamin można kupić jest w błędzie!!! Studiowałam w PWSZ w Lesznie i dostałam się tylko dzięki swojej wiedzy bez koperty i bez znajomości. Każdy jest kowalem swojego losu i każdy decyduje o swojej przyszłości!!! Dlaczego więc krytykujesz i wyśmiewsz marzenia innych.....
28. Dodane przez 'Gość', w dniu - 02-03-2007 13:47
Jeśli miarą poziomu nauczania szkoły jest tylko liczba absolwentów studiujących medycynę, farmację czy psychologię ( dziennie i bezpłatnie), to wobec głosów popierających licea leszczyńskie i kościańskie, nasuwa się pytanie: Ilu uczniów ze Śmigla a uczących się w tych DOBRYCH !? szkołach w ostatnich kilku latach studiuje te kierunki lub je ukończyło? 
Powinny ich być dziesiątki. Kończąc myśl - cała ta dyskusja, spory i wyliczenia nie służą na pewno dobru miasta Śmigla.
29. tralala.
Dodane przez 'Gość', w dniu - 03-03-2007 14:46
hmm.. a tak się składa, że ja akurat chodzę do tego Liceum, jestem uczennicą pierwszej klasy, i jestem zadowolona z mojego wyboru, nikt mnie nie zmuszał, aby iść tam do szkoły, nikt. To było mój własny wybór.. To, że szkoła ta nie posiada sali gimnastycznej, ani auli, w niczym nie przeszkadza. Liceum to znajduje się w takim miejscu, w którym jest bliski dostęp do CK w Śmiglu, gdzie odbywają się liczne spotkania i apele, a co do lekciji wychowania fizycznego, to korzystamy z Sali Gimnastycznej w Nietążkowie, nie tracąc dużo czasu aby tam się dostać. Nie zgadzam się z opinią, że szkoła ta to dobra zawodówka. Jeżeli ktoś sobie nie radzi, to po prostu odchodzi do innej szkoły, i nie do Kolberga, ani do Leszna, tylko np do Kościana do Ratajczaka, albo do Nietążkowa...:]..nic więcej do dodania raczej nie mam:)..
30. Dodane przez 'Gość', w dniu - 03-03-2007 22:04
Jestem mieszkancem gminy Koscian i to co czytam jest strasznie oburzajace. Jak mozna tak kalac własne gniazdo. Kiedyś mi mówiono ,że śmigielanin nigdy nie pójdzie prywatnie z wizytą do lekarza czy stomatologa w swojej miejscowości. Pojedzie do pobliskiego Kościana czy Leszna bo uważa ,że tam leczą lepiej. Dzisiaj tak stało się ze szkołami. Wysyłają swoje dzieciaki do Leszna czy Kosciana byle nie do Śmigla. Chyba to wynika trochę z braku wiary w samego siebie. A może uważa sie, ze jesli ja robię byle jak to tak robią wszyscy w okolicy. A może to też wynika z mentalności śmigielan,ze jeśli trzeba już coś robić dobrze to tylko dla samego siebie a dla sąsiadów współmieszkańców to mozna j byle jak.. Choć smigielanie z jednej strony chełpią się swoja zaradnością to z drugiej uważają, ze wszystko co lerpsze jest poza ich miejscowościa. Trzeba terapeuty. A może to zwykła mentalnosć " psa ogrodnika"
31. Dodane przez 'Gość', w dniu - 03-03-2007 22:19
Nie wiem dlaczego milośnicy LO Śmigiel tak bardzo się oburzają gdy o ich szkole mówi się, że to " dobra zawodówka". Czy to takie oburzajace. Przeciez mowią " dobra zawodowk" , a nie "zła zawodowka". A wiec bardzo pochlebnie.
32. do Gościa 2007-03-03 22:19:42
Dodane przez 'Gość', w dniu - 04-03-2007 18:25
To, co napisałeś to żałosne... Na drugi raz pomyśl zanim coś napiszesz!!!
33. Do wrogów LO w Śmiglu
Dodane przez 'Gość', w dniu - 05-03-2007 17:04
Mam wrażenie, że wszyscy wrogowie tego Liceum po prostu zazdroszczą NAM takiej szkoły...  
Myślę, żę przekazywanie swoich odczuć i opinii w tak sposób w jaki Wy, przeciwnicy LO w Śmiglu robicie, świadczy o Waszym poziomie i kulturze (której po części uczy szkoła średnia)- GRATULUJE!!!
34. Dodane przez 'Gość', w dniu - 05-03-2007 22:43
Mam nadzieję ,że władze powiatowe juz wkrótce pojdą po rozum do głowy. I zamkną to cos. Tzn. przylączą to do Nietązkowa. I nazwą Zasadnicza szkoła Rolnicza lub ewentualnie Technikum Rolnicze. A ta lepsza mlodzież w koncu zacznie wybierac prawdziwe licea. Dobrze ,że Gertych juz coraz glośniej mówi,że czesć szkół maruralnych trzeba polikwidować. Bo ksztalcą na poziomie zawodówek., Trafia do nich mlodzież bardzo mierna. Majaca bardzo slabe wyniki z gimnazjum. Po co tyle liceów w powiecie. Wystarczy jeden dobry Kolberg. I to mocno odchudzony. Lepiej wyksztalcić mniej a dobrze. A reszta słabsza, ktora dziś zajmuje miejsca w liceach niech kończą dobre zawodówki. Bo przede wszystkim rzemieslników brakuje, a nie absolwentów liceów.( Ci tworza rzesze bezrobotnych lub silę robocza ta fizyczną na wyspach)
35. Dodane przez 'Gość', w dniu - 06-03-2007 14:58
Szczerze powiedziawszy to powinieneś się grubo zastanowić nad tym co piszesz...
36. Dodane przez 'Gość', w dniu - 06-03-2007 23:32
Bardzo dobre spotrzenia gościa z dnia 5.03. Dzis nam przede wszystkim brakuje dobrych rzemieslnikow. Ceny ich usług idą horendalnie w górę. (właśnie z powodu ich niedoboru na rynku) A zawodówki zamiast kształcić fachowców poprzekształcały się w licea. ( takie jak to w Śmiglu) Potem tylko udawane ( za pieniądze ) studia I magistrów mamy na kopy. Dyplom wyzszej uczelni calkowicie się juz dziś zeszmacił. Mogą go za pieniądze zdobyc (czyt kupić) wszyscy. A co z tyego wynika, a to ,że 80% ludzi poszukujących pracy to absolwenci właśnie tych wyższych uczelni. ( tych uczelni z Koziej Wolki) Dobrze,że chociaż Te magistry na wyspach moga gary zmywac lub niańczyć dzieci.
37. Dodane przez 'Gość', w dniu - 07-03-2007 12:09
Naprawdę bardzo dobre spostrzeżenia gościa z dnia 5.03. i 6.03.!? Pewnie sam wyślesz swoje pociechy do szkoły zawodowej a nie na studia do Koziej Wolki. Tak łatwo jest innych ustawiać a jeszcze łatwiej anonimowo obrażać- pewnie jesteś "znaczący" ze Śmigla.
38. Dodane przez 'Gość', w dniu - 07-03-2007 15:19
Fakt faktem brakuje nam rzemieślników... Tylko dlaczego uparłeś się na LO w Śmiglu. Skąd wiesz jak tam jest (bo przepuszczam, że skończyłeś najlepsze liceum w okolicy) i na jakiej podstawie w taki sposób odnosisz się do ucznów tegoż Liceum????
39. Dodane przez 'Gość', w dniu - 07-03-2007 15:49
Tylko pamiętaj, że pracując na zmywaku czy niańcząc dzieci z tytułem magistra istnieje możliwość dalszego kształcenia i rozwóju. Po zawodówce człowiek staje w miejscu, bez możliwości kontynuowania nauki.
40. Dodane przez 'Gość', w dniu - 07-03-2007 19:15
Nie bardzo wiem jak przy zmywaku mozna się rozwijać. Ale dla absolwentów wyższych uczelni nie zmywak powinien byc tym miejscem, a stanowisko pracy dla ,którego wymagane sa wyższe kwalifikacje. Do zmywaka wystarczy tylko przyuczyć. Przyznasz, ze liceum ukończone czy studia sa całkowicie niepotrzebne by wykonywac ta tak nie skomplikowaną czynnosc.. Ktos przeciez zaplacił ( podatnicy) za niepotrzebne kształcenie. I to nie mało.
41. Dodane przez 'Gość', w dniu - 07-03-2007 21:57
Dlatego polikwidować takie pseudoszkólki jak to śmigielskie liceum. Szkółki obciążające podatnika
42. Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-03-2007 09:11
Weż się naucz czytać... Potem będę mogła z Tobą podyskutować!!!
43. Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-03-2007 10:08
Kto powiedzial,że zawodówka ma byc szkolą gorszą od liceów. Problem w tym,że jedni nadaja się do zawodówek inni z koleii do liceów. Nie mozna nikogo uszczęśliwiać na siłe. Jeśli on nie chce się wogole z nauką dostosować do poziomu liceum. Jak świat światem zawsze na świecie istniała konkurencja. I w zdobywaniu wiedzy powinna tez byc. Gdy dochodzi do tego jeszcze całkowity brak zainteresowania nauką to efekty są jakie są. Należałoby do szkół kończących sie maturą przyjmować tylko tych uczniów , którzy osiągną jakieś ustalone minimum pkt. obloiczone w oparciu o wyniki egzaminów i świadectwa gimnazjalnego. Natomiast do LO w Śmiglu przyjmuje się każdego kto tylko się zgłosi. I w tym cały problem "słabeuszy"
44. Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-03-2007 17:56
Weż się nie wypowiadaj, jak nie wiesz jak tam jest. Gadasz na zasadzie: "jedna baba drugiej babie" i powstaje niezła bajka!!!! Weź ją spisz i może jeszcze kasę zarobisz... :roll
45. bez komentarza
Dodane przez 'Gość', w dniu - 08-03-2007 18:58
Jeszcze raz ktoś napisze coś na temat Liceum do którego chodze, to niech sie zastanowi dwa razy czy napisal odpowiedni komentarz czy nie!!!!!! Bo zygac mi sie chce jak czytam to co wypisujecie!!!!!!! i zal mi tylko tych ktorzy naprawde ukończyli zawodowki i zarabiają 800zl. Sory ale taka jest prawda wiec, nie oczerniajcie LO w Śmiglu, bo wiara chcaca cos osiagnąc własnie tu przychodzi!! :-) :grin  
Pozdrawiam
46. Dodane przez 'Gość', w dniu - 12-03-2007 22:44
Co Wy tak narzekacie na nauczycieli i poziom w LO Śmigiel. Popaczcie co się dzieje w Rolbudzie w Nietażkowie. Kto tam już nie uczy. Kto tam staje sie nauczycielem. Ten kto kończąy tą wielka Sorbone w Nietazkowie.I a potem już tam od razu pozostaje ale już nie jako uczeń ale jako nauczyvciel. Czy normalnych nauczycieli. już brakuje Nawet studiów nie maja. ale uczą...
47. Dodane przez 'Gość', w dniu - 13-03-2007 15:41
Odnosze wrażenie, że wypowiadaja sie tutaj ludzie zupelnie niekompetentni... Tak wogóle to nie wiem dlaczego rozmawia sie tutaj na temat LO w Śmiglu i szkoły w Nietążkowie, skoro w artykule mowa o śmigielskim szpitalu!!!
48. Dodane przez 'Gość', w dniu - 14-03-2007 22:37
Bo temat śmigielskiego szpitala nikogo tak naprawdę nie interesuje. Za wyjatkiem może grupki zatrudnionego personelu/ I dobrze się staje,ze go likwiduja. Ale ktos poruszył ważniejszy temat, A mianowicie, ze jest jeszcze kilka niepotrzebnych instytucji w Śmiglu , które by mozna zlikwidować bez uszczerbku dla mieszkańcow ale z korzyścia dla calego budżetu powiatu. I nie tylko. Jedna z nich to LO śmigielskie. Twór sztucznie powstaly. Powstały w w okresie kiedy ksztalcono maturzystów na siłe. By na papierze likwidowac bezrobocie. Wg hasła "Kto w szkole to nie bezrobotny" Ni jak sie to miało do zapotrzebowań gospodarki.. I odbilo się ta masówka rzecz jasna na jakości. Bo skad tu do licha wziaść az tyle młodzieży , którzy podołają nauce na poziomie szkół maturalnych. Więc brano( dotyczy to mocno Lo Śmigiel) każdego, kto tylko się zgłosił. Lepsi uciekali do Kościana i Leszna. I ten problem poruszono. Nie wina tego ,że on bardziej zainteresował nią jakiś nikomu niepotrzebny szpital.
reklama
49. Dodane przez 'Gość', w dniu - 17-03-2007 00:58
Gosc pisze, że jeśli LO Śmigie l" to taka lepsza zawodówka" jak piszecie "to w takim razie jest to o wiele lepsza zawodówka od liceów w Kościanie i Lesznie." koniec cytatu. 
Postarałełm się sięgnąć do publikowanego " Rankingi szkoł średnich dla woj wielkopolskiego" opracowanego przez Rzeczypospolitą i Perspektywy. I jakoś trudno mi było znaleźć choć najmniejszy ślad obecności na czolowych miejscach tego Waszym zdaniem "super liceum". Nie znalazłem nazwy tej szkoly w opublikowanej pierwszej 50 -tce. szkoł 
Ale za to znalazłem na IV miejscu I LO Leszno (8,389pkt), na X miejscu LO Kolberg w Kościanie ( 7,653pkt), XVI miejscu. II LO Leszno (7,333pkt). 
Czyzby i to byl dowód nic nie znaczący dla Waszych przekonań
50. Dodane przez 'Gość', w dniu - 18-03-2007 20:42
czy ktos sie kiedys interesowal,jakie sa kryteria w rankingu? pamietam jak moj profesor na studiach od statystyki smial sie z tego wszystkiego,opowiadal co bierze sie pod uwage.prosze mi uwierzyc,ze wiakszos wskaznikow nie miala nic wspolnego z posiadaniem wiedzy przez uczniow. pozniej dodal,ze najlepsza uczelnia bedzie taka: jedno duze pomieszczenie,najlepiej biblioteka i tylko jeden student i do tego innej rasy. zarejestrowane jako uczelnia. I tak, duzy metraz na jedenego studenta, duzo ksiazek na jednego studenta itp itd.....co tu duzo pisac, glowa muru nie przebije wiec...
51. Dodane przez 'Gość', w dniu - 20-03-2007 21:25
Gosć kpi sobie z rankinów. Ranking Rzeczypospolitej bral pod uwagę wiele bardzo obiektywnych czynników. Miedzy innymi : np jaki % absolwentów dostaje się na te kierunki studiow ( państwowe) na których jest wiecej kandydatów niz miejsc. I tu chyba nie ma wątpliwosci, że jest to obiektywne
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
Mieszkanie- jakość p... Poznań 962655
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj