Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Poła - PWSZ z VIPami

Poła - PWSZ zaczyna nowy rok

Poła - PWSZ z VIPami

13.10.2009. Radio Elka, Jarek Adamek
pola80.jpgPaństwowa Wyższa Szkoła Zawodowa zaczyna nowy rok akademicki. Uczelnia stara się rozwijać i konkurować na trudnym rynku edukacyjnym – mówił w Rozmowach Elki prorektor do spraw studiów dr Janusz Poła. Mają temu służyć nowe kierunki – między innymi pielęgniarstwo. Tworzeniem tego kierunku zajmuje się dr Zbigniew Kulak, były senator i ambasador RP. Poza nim posadę na PWSZ znaleźli radni Leszna: Grzegorz Rusiecki i Sławomir Szczot.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:



Zbigniew Kulak został pełnomocnikiem do spraw utworzenia na PWSZ nowego kierunku - pielęgniarstwa. W regionie jest duża potrzeba takich studiów - mówi dr Janusz Poła - mamy nadzieję, że uruchomimy je od przyszłego roku akademickiego. Dr Kulak, chirurg, były senator i do niedawna ambasador RP w Mongolii ma zająć się organizacją pielęgniarstwa; musi przede wszystkim skompletować kadrę naukową. Minimum to trzech profesorów i sześciu doktorów. Liczymy na doświadczenie pana senatora i jego znajomość środowiska medycznego - powiedział nam dr Poła. Najprawdopodobniej po utworzeniu nowego kierunku dr Kulak zostanie dyrektorem instytutu.
To nie jedyny lokalny VIP, który będzie pracował na naszej uczelni publicznej. Prorektor Poła przyznał, że od tego roku zajęcia w Instytucie Ekonomii prowadzić będą dwaj radni Leszna: Grzegorz Rusiecki z klubu Lewicy i Sławomir Szczot z PiSu. Jeżeli radni chcą się tak realizować, dlaczego im nie dać takiej szansy? - pyta retorycznie dr Poła. Jak powiedział, o zatrudnieniu Grzegorza Rusieckiego zdecydowało jego doświadczenie. Pan Szczot będzie miał ograniczoną liczbę godzin - dodaje - jest szansa, żeby się spełnił i na innym polu. (jad)
 
Komentarze (127)
1. Dodane przez Jakub P., w dniu - 14-10-2009 09:40
Po co ta Szkoła tu ,,, ? Kształci na niewiadomym poziomie i to w specjalnościach wyżowych (turystyka, pedagogika) -najwięcej bezrobotnych kształci w tych specjalnosciach .Potrrzebne sa specjalności wykonawcze na co jest zapotrzebowanie w budownictwie np. płytkarz ,kierowca TIRów, pracownik wysokościowy (alpinista,kominiarz )  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
zawody mechaniczne (tokarz ,ślusarz mechanik,frezer).A matura czy Licencjat w tych specjalnościach nie przeszkodza . Obecnie PWSZ -tów jest za dużo -utworzono je nawet w miasteczkach niepowiatowych np, Nisko -rzeszowskie) u nas Głogów ,Legnica,.-życie je zweryfikuje .Obecnie one głównie kształca przyszłych "Londyńczyków"  
Pozdrawiam Jakub P.(Licencjat bez pracy)
2. Dodane przez supergroover, w dniu - 14-10-2009 10:53
Po raz kolejny smieszny wpis podpisany niby to z imienia i nazwiska, a za wszystkimi tymi wpisami siedzi jedna osoba, ktora sie nudzi w domu i mysli, ze pozjadala wszystkie rozumy:) smiac mi sie chce z kazdego Twojego wpisu czlowieku. Nie udalo Ci sie w zyciu i starasz sie wyladowac na innych? bo nie bardzo wiem czemu te twoje wpisy maja sluzyc, osmieszasz sam siebie i myslisz ze jesli wymyslisz sobie imie i pierwsza litere nazwiska plus jakies wyksztalcenie przy swoim poscie to jestes kims? buahahaha :]
3. Dodane przez Do jakuba p., w dniu - 14-10-2009 11:06
Przepraszam w oczach Wykładowców PWSZ Leszno w chwili obecnej najlepiej wykonuje swoja prace z tego typu szkół.
4. Dodane przez czy warto było?, w dniu - 14-10-2009 11:16
Aby zatrudnić między innymi Pana S. Szczota i p. G. Rusieckiego, musiano zwolnić ośmiu pracowników naukowych z Instytutu Ekonomii, w tym trzech doktorantów uczelni akademickich z Wrocławia i Poznania. Zwolniono także Profesora zwyczajnego!
5. Dodane przez czy warto było?, w dniu - 14-10-2009 11:18
Z minimum kadrowego Instytutu Ekonomii skreślono dwóch doktorów ekonomii i profesora nauk ekonomicznych, czy aby nie jest zagrożone istnienie tego ważnego Instytutu dla Uczelni?
6. Dodane przez czeresnia, w dniu - 14-10-2009 11:44
no pewnie niech Pan Poła zatrudni jeszcze paru lokalnych notabli czemu nie, nawet w uczelni panuje układ, Pan niedoszły eurodeputowany Rusiecki może w wyborach do sejmu wystartuje a punkt w CV o wykładowcy mu pomoże ...? Nasz lokalny szeryf Szczot też zaczyna nowy etap swojego,życia. Czy Pan nie wie dlaczego Pana tam przyjęto... Witamy w układzie. Szkoda, mi tylko tych wykładowców ,którzy musieli wylecieć, aby nasze lokalne miernoty mogły na naszej uczelni zaistnieć
7. Dodane przez Observer., w dniu - 14-10-2009 11:50
Dr J.Poła mówi: "na trudnym rynku edukacyjnym"-cóż to znaczy -dobra szkoła nie musi zapraszać do siebie maturzystów (wręcz nagabywać-patrz tzw Umowy z LO w Lesznie).Przykłady :-proszę dostać się na PWr czy nawet PP albo UAM.Macie Państwo przewagę (jesteście na miejscu) i co nadal sa trudności ...? Po prostu młodzież z Leszna wybiera uczelnie po których będzie miała zatrudnienie (uczelnie tez państwowe Poznania,Wrocławia czy Ziel. Góry).Rynek edukacyjny jest jednaki dla wszystkich -ale trudny dla słabych szkól .Ostatnie ruchy PWSZ (mgr Szczot ukończył zaocznie - uzupełniająco AE w P-niu -wiemy jakim się jest fachowcem po zaocznych )Takie ruchy z radnymi nie przyniosą naszej PWSZ -splendoru ani tez narybku -co najwyzej dofinansowania UML-na , ale czy o to chodzi... ? Powodzenia .Stanisław
8. Dodane przez jak można zatrudnić radnych ??, w dniu - 14-10-2009 11:52
Mam pytanie jak zatrudniono tych radnych ?
9. Dodane przez student PWSZ, w dniu - 14-10-2009 11:57
Słowo do rodziców. Jestem studentem ekonomi na naszym PWSZ-cie i chciałbym zaapelować do rodziców studentów zaczynających swoją edukację na tym kierunku. Może dotychczas nie był to Uniwersytet Jagieloński ale poprzez kadrę i z Poznania i z Wrocławia nasz kierunek trzymał jakiś poziom. Rebelia jaką w tym roku zrobiły władze uczelni uczyniły z tego kierunku prywatny folwark. Na szczęscie ja już niedługo kończę i będę robił mgr w Poznaniu,lub Wrocławu, ponieważ dotychczasowi wykładowcy kórzy zostali wyrzuceni zaszczepili we mnie potrzebę zdobywania wiedzy na jakimś poziomie. W tej chwili uczyć będą wasze dzieci nieudaczni politycy, kadra ze średniej szkoły ekonomicznej oraz lokalni przydupasy władz uczelni. Kilka osób pewnie się ucieszy,poziom kształcenia sięgnie dna, dlatego nie posyłajcie szanowni rodzice swoich pociech na ten kierunek,no chyba że zależy wam aby mieli tylko papier. Przy okazji chciałbym pozdrowić wykładowców, których wyrzucono w tak chamski sposób.
10. Dodane przez wyborca, w dniu - 14-10-2009 12:17
Panie Szczot,ale Pan w niezłe (...). Czy brakowało Panu środków finansowych, czy wyborki się zbliżają i trzeba coś w ulotce napisać:"wykładowca PWSZ".Obiecuję Panu, że przyjrzę się Pana działności edukacyjnej na PWSZ-cie i pojawię się na Pana spotkaniach przedwyborczych żeby zadać pytanie,ale jakie to już moja tajemnica. Panie Rusiecki u Pana też będę.... Mam nadzieję że ktoś odważny zainteresuje media i nie tylko tą intersującą sprawą jak to w parę dni zpolityka mamy dydaktyka
reklama
11. Dodane przez wykładowca, w dniu - 14-10-2009 12:04
Jestem pracownikiem PWSZ (na szczęście nie tylko) i muszę powiedzieć, że po takich ruchach kadrowych jedyne co przychodzi mi do głowy to się z PWSZ zwolnić.
12. Dodane przez dot 8, w dniu - 14-10-2009 12:05
jak to jak ja ci coś ty mi coś
13. Dodane przez student, w dniu - 14-10-2009 12:11
To co się wydarzyło przez okres wakacji na wydziale Ekonomia PWSZ w Lesznie przechodzi wszelkie wyobrażenia. Zwolniono 1/3 wykładowców w tym dyrektora oraz wice-dyrektor, którzy z tej uczelni chcieli zrobić uczelnię na najwyższym poziomie wprowadzając wszelakie "nowinki" i traktując wszystkich na równi. To co teraz czeka nas studentów to jedna wielka niewiadoma - choć wiemy, że lepiej niż było na pewno nie będzie.  
(petycja pod którą dobrowolnie podpisało się 90% studentów ekonomii o przedłużenie posad dyrektorskich nie przyniosła skutku a wydaje się, że wręcz zaszkodziła czego dowodem mogą być zwolnienia z uczelni).
14. Dodane przez Panie redaktorze, w dniu - 14-10-2009 12:16
niech Pan pociągnie sprawę, więcej informacji znajdzie Pan na http://www.olgierd.eu/
15. Dodane przez gość, w dniu - 14-10-2009 12:22
widzę, że mamy także lokalną aferę. Miejmy nadzieję,że podobnie jak w rządzie nikt nie będzie starał się jej zamieśc pod dywan, ale jak najszybciej wyjaśnić i najlepiej do wyjaśnienia odwołać zamieszane w nią tzw.leszczyńskie VIPY. 
Panowie Radni-niech zatriumfują PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ
16. Dodane przez kruszyna, w dniu - 14-10-2009 12:27
Proponuję przyjrzeć się dokładnie wszytskim nowo zatrudnionym. To nie tylko radni, cała reszta znane nazwiska w Lesznie. Krótko mówiąc trzeba było zwolnić, aby dać dodatkowe zajęcie naszym lokalnym prominentom
17. Dodane przez student, w dniu - 14-10-2009 12:40
Jeżeli Panowie Rusiecki i Szczot zostali pracownikami naukowymi to kpina ze studentów to żart z zagwarantowania odpowiedniego poziomu studiów . !!!Czy naprawde nie ma lepszych niż "zasłużeni" radni? Jak tu nie wierzyć w układ.
18. Dodane przez lump, w dniu - 14-10-2009 12:43
Wykładowcy: Szczot, Rusiecki i zdaje się, że jest tam także Hajn - czemu nie? Wszak mądre przysłowie mówi: Uczyć się, choćby od diabła!
19. Dodane przez do 4:, w dniu - 14-10-2009 12:53
Czy było warto?Zalezy co jest nadrzednym celem władz. Jeżeli zatrudninie leszczyńskich -Vipów było warto. Jeśli natomiast poziom kształcenia i studenci-myślę, że jest to bardzo dyskusyjne.
20. Dodane przez rodzic, w dniu - 14-10-2009 13:00
dobrze wiedziec ze ta uczelnia to nic dobrego trzeba uprzedzic innych rodzicow... :sigh :sigh :sigh
21. Dodane przez piotr, w dniu - 14-10-2009 13:16
szkola przez tekie arfery straci reputacje i bedzie problem z naborem studentow :sigh :sigh :sigh
22. Dodane przez uważam, w dniu - 14-10-2009 13:25
uważam, że albo polityka albo dydaktyka. Należy wybrać Panowie Radni?
23. Dodane przez Abslowent 2009, w dniu - 14-10-2009 13:26
to co się dzieje teraz w instytucie Ekonomii i Zarządzania to jedna wielka kpina. To nie jest polityka kadrowa żeby znaleźć najlepszych wykładowców bo najlepszych Poła zwolniłeś. Ty i rektor powinniście odejść nie dyrektor i inni wykładowcy z IEiZ. I teraz przyjmujecie kolegów żeby się dorobić. Żałosne......
24. Dodane przez gość, w dniu - 14-10-2009 14:16
Jaki Pan taki kram. Co na to rektor, a może jest już w takim wieku nie za bardzo wie co się dzieje w jego uczelni - wstyd
25. Dodane przez aferka, w dniu - 14-10-2009 14:18
no i mamy swoją lokalną aferkę, ciekawe czy ktoś się zajmie ściganiem nepotyzmu, może CBA, może CBŚ, a może ktoś z ministerstwa
26. Dodane przez xxx, w dniu - 14-10-2009 14:21
rozliczymy się przy urnach, a wybory już blisko, już nie pomogą ładne plakaty :) pozdrawiam wyborca
27. Dodane przez kargul, w dniu - 14-10-2009 14:24
sami swoi
28. Dodane przez Napiszemy, w dniu - 14-10-2009 14:29
Napiszemy do MEN -Komisji Akredytacyjnej o więjszy nadzór nad naszą PWSZ .Bo jeśli sie "czyni"wykładowcą -absolwenta miernego- studiów zaocznych (najpierw szkoła prywatna licencjacka a potem uzupełniajace mgr na AE) -to juz jest kpina ze studenta i z poziomu naukowego tej Szkoły . Nie damy tutaj tworzyc sobie prywatnego folwarku za państwowe (podatnika) -pieniadze. B.wizytator KOiW.
29. Dodane przez elizabeta, w dniu - 14-10-2009 14:39
VIPY - łażą potem i wydaje sie takim ze wszystko im wolno, panoszą się i mają wszystkich gdzieś - zero szacunku dla otoczenia :-|
30. Dodane przez Leosia, w dniu - 14-10-2009 14:51
Powiecmy sobie szczerze - czy wszyscy muszą skonczyć studia?? Tak sobie myśle, że tabuny pedagogów z PWSZ i tak znajdą prace co najwyżej w sklepie osiedlowym i bedą tam stać ze zbolałą miną bo ktoś w nich rozbudził jakąś fałszywą nadzieje - bedziesz miał superfajną pracę po studiach która sama Cię znajdzie...
31. Dodane przez gosc, w dniu - 14-10-2009 14:48
uczelnie są autonomiczne i mogą robić co chcą, wara.
32. Dodane przez lolo, w dniu - 14-10-2009 14:50
z Panem Szczotem mam Dwa kłopoty: pierwszy dotyczy plagiatu, który popełnił czyli kradzieży własności intelektualnej i po tym ten swój czyn bagatelizował. Tymczasem nauczycieli, w tym akademickich powinny obowiązywać najwyższe standardy etyczne i moralne - na polskich uczelniach nie udaje się, jak dotąd, walka z plagą plagiatów. Szczot za strażnika moralności tu się nie nadaje. 
Drugi mój kłopot z panem Szczotem to jego brak umiejętności zrozumiałego formułowania myśli oraz w miarę potoczystego i atrakcyjnego ich wypowiadania. Po ludzku mówiąc, Pan Szczot nie potrafi się sprawnie (...). Jego krasomówcze męki musimy nieustannie przeżywać podczas transmisji sesji Rady Miasta. 
To marna pociecha, że będzie miał "ograniczoną liczbę godzin".  
Przy okazji, Panie Prorektorze! Liczba jest taka jaka jest i nie może być ograniczona. Może być liczba pierwsza, wymierna, zespolona itd., ale nie ograniczona. Od Pana trzeba koniecznie wymagać znajomości języka polskiego, bo jeżeli nie od Pana to, w końcu, od kogo?  
Czyli ograniczoną ilość godzin, a nie liczbę godzin. 
Co Pan Rusiecki sobą reprezentuje, to trudne do rozpoznania, bo na sesji występuje głównie w kwestiach formalnych, typu: czy można otworzyć na sali okno?
33. Dodane przez student, w dniu - 14-10-2009 15:16
Jestem studentem 3 roku ekonomi na PWSZ. W wcześniejszych wpisów wynika że wszyscy skupili się na nowej kadrze i dobrze, ale nikt nie pomyślał o nas studentach. Tak naprawdę przecież uczelnia jest dla nas i nie jest to posredniak pracy. Miałem szczęście że przez dwa lata studiowałem ekonomię, a pod koniec studiów będę miał wątpliwą przyjemność zniżenia się do poziomu ekonomika bo z tego co wiem część wykładowców jest właśnie z zespołu szkół ekonomicznych. Część moich kolegów cieszy się że będzie łatwiej, że to może oni czegoś się od nas nauczą, ale mi nie jest do śmiechu. Nikt nie pytał się studentów, nikt z nami nie rozmawiał o jakiś zmianach, pytam dlaczego? Dlaczego oceny które wystawialiśmy wykładowcom nic nie znaczą ? Dlaczego osoby z bardzo wysokimi ocenami wylecieli? Panie Profesorze, Pani Doktor, to dzięki Wam odbyły sie Ekonomalia, to dzieki Wam mogliśmy się poczuć jak prawdziwi studenci, boję się że w tym roku zamiast ekonomali będzie wiec wyborczy organizowany przez naszych radnych, przepraszam wykładowców. Nie mieliśmy możliwości pożegnania naszych wykładowców, dlatego od siebie chciałbym podziekować za to że otworzyliście nam głowy na wiedzę i poświeciliście nam tyle czasu także prywatnego. Dziekuję. Może kiedyś się jeszcze spotkamy
34. Dodane przez aferka bis, w dniu - 14-10-2009 15:58
No więc po tym co usłyszałem MY Mieszkańcy Leszna chcemy wyjaśnień. Dlaczego Radni zostali zatrudnieni w PWSZ i co ze sobą prezentują. Kto za nimi stoi i dlaczego uczelnia państwowa zrobiła taki błąd. Prosimy o rozwagę, bardzo prosimy o rozwagę i oczywiscie o odpowiedz
35. Dodane przez pytanko, w dniu - 14-10-2009 16:12
Z tymi Radnymi to żart, czy prawda ?
36. Dodane przez Kinga, w dniu - 14-10-2009 16:31
No bardzo śmieszne.... uśmiałam się... Szczot i Rusiecki....edukacja zeszła na psy buahahahaha :grin
37. Dodane przez Oszukany, w dniu - 14-10-2009 17:09
Panie Prorektorze, mówi Pan, że tworzymy nowe kierunki. A zapomniał Pan, że Senat PWSZ dał też zielone Światło dla kierunku Finanse i Rachunkowość. Teraz dowiadujemy się na zebraniu, że kierunku tego nie będzie, bo brakuje odpowiedniej kadry. to racja, bo trudno byłoby prowadzić ten elitarny kierunek studiów ekonomicznych nie można prowadzić przy tak znaczącym udziale "profesorów" z ekonomika miejscowych VIP-ów. W tej chwili, to już chyba więcej, niż 1/3 obsady kadrowej Instytutu Ekonomii i Zarządzania. Nikną też przedmioty finansowe na specjalności Finanse i rachunkowość MSP. Pewnie poto, aby wprowadzić przedmioty które radni i "profesorowie"z ekonomika potrafią wykładać. Podobno jeden z "profesorów" musiał już kiedyś odejść z tego instytutu. . Ginie specjalność i tylko nam wpioszą do dyplomu specjalność "Finanse i Rachunkowość MSP" Ale czuję, że to już tylko będzienazwa.
38. Dodane przez NAJWAŻNIEJSZE, w dniu - 14-10-2009 18:43
POJAWIA SIĘ TYLE ZARZUTÓW,A NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE BRZMI:CZY PWSZ DĄŻYĆ BEDZIE DO WYJAŚNIENIA CZY ZAMIATAMY WSZYSTKO POD DYWAN JAK TO ZAZWYCZAJ W LESZNIE BYWA???
39. Dodane przez student, w dniu - 14-10-2009 18:56
ja płace na studiach zaocznych wychowanie fizyczne - a do tej pory nie ma planu zajęc z wyprzedzeniem chociażby o 2 zjazdy. Takie to trudne na innych pwsztach sa plany na cały semestr. nikt nie liczy się ze studentem z tym ze on pracuje ważne żeby klasę płacił żeby jak słyszę zatrudniać wątpliwego poziomu wykładowców
40. Dodane przez Nauczyciel lo I, w dniu - 14-10-2009 19:04
Czy ci chłopcy cokolwiek sami i kiedykolwiek wnieśli do nauki, nawet o dobrym rzemiośle trudno tu mówić, gdybym miał dziecko na tej pseudo uczelni to zabrałbym je stamtąd natychmiast
41. Dodane przez Studentka IEIZ, w dniu - 14-10-2009 19:25
zatrudniliście VIP-y? oj no proszę o wybaczenie, ale jak dla mnie, to VIP-y właśnie zostały wylane. VIP - Verry Important Person. dla mnie takimi najważniejszymi osobami byli pan Profesor, pani Doktor, i cała reszta.  
słyszałam plotki, że źle nauczali - bzdura! to właśnie z nimi zajęcia były ciekawe. uczyly nie tylko tego, co można przeczytać w ksiażce, ale też zycia. pan Profesor bawił się matematyką jak kostką rubika, zamieniał liczby w wyrazy i odwrotnie, do pani Doktor ZAWSZE można było przyjść, porozmawiać, odpisała na każdego maila rzetelnie i wyczerpująco. czego chcieć wiecej od dyrekcji? dla nich byliśmy ludźmi. i nie masa ludzi, a pojedynczym człowiekiem, traktowanym indywidualnie, każdemu był poświęcony czas. teraz zaczynamy być tylko rubryczkami przynoszącymi dochody. no tak - w końcu ekonomia, chodzi o kase, prawda? tylko, że nam , studentom, chodzi o coś więcej, chodzi o duszę jaką miała ta uczelnia przed masową rzezią niewiniątek jakiej dopuścił się P(...).  
chciałam iść na magisterkę gdzieś dalej, ale teraz wiem na pewno - pójdę do Poznania, z nadzieją spotkania wszystkich tych, których teraz nam tak brakuje.  
a panom pseudo VIP-om powiem jedno - grzejcie swoje stołki, bo nie wiadomo jak długo będzie Wam to dane. Pan Bóg nie rychliwy, ale sprawiedliwy. (...).
42. Dodane przez to co wypisuja, w dniu - 14-10-2009 19:31
to co wypisują ludzie o VIPach to pachnie lekkim skandalem :)
43. Dodane przez skandal, w dniu - 14-10-2009 20:16
ciekawe czy jakieś lokalne media podchwycą temat, czy ich strach sparaliżuje, nie znam się natym, ale wnaszej Polsce są jakieś służby które to by sprawdziły, a dla studentów PWSZ - gorąco współczuję,z takim dyplomem bedzie ciężko o pracę,no chyba ze w biurze naszych radnych. Dziwi mnie że PiS,który tak mocno tropi afery, sami w nich uczestnicżą co nie Panie Szczot ... Pamiętamy o wyborach
44. Dodane przez student, w dniu - 14-10-2009 20:19
wyjaśnienia należą się przede wszystkim studentom, może jakaś forma protestu względem takiego zachowania ....?
45. Dodane przez XX, w dniu - 14-10-2009 21:52
PAN RUSIECKI CZEGO MOŻE UCZYĆ...? CHYBA JAK WCISKAĆ KIEŁBASĘ WYBORCZĄ ZWYKŁEMU OBYWATELOWI!
46. Dodane przez sabina b, w dniu - 14-10-2009 22:07
boże przyjęliście największe nieporozumienia w radzie, czy już nikt nie chce tam uczyć, oni do podstawówki by się nie nadawali.
47. Dodane przez Mario, w dniu - 14-10-2009 22:13
Mysle ze jako studenci mamy sile przebicia tylko nalezalobuy sie jakos zjednoczyc i pomyslec jak mozna zaprotestowac przeciwko temu co sie wydarzylo w te wakacje. do zobaczenia na uczelni, wierze ze media nas beda wspieraly a nie uciekaly od trudnych tematow.
reklama
48. Dodane przez absolwent pwsz, w dniu - 15-10-2009 06:43
Z tego co mówi się w "kuluarach" to Pan Dyrektor instytutu ekonomii wyleciał z uczelni przez to, że zdaniem niektórych zwiększał liczbę godzin przedmiotów matematycznych na kierunku ekonomia po to aby wprowadzać tam "swoich ludzi" teraz wyleciał Pan Dyrektor, wylecieli też jego ludzie. Problem tylko w tym, że wszystkie nowo przyjęte osoby do PWSZ razem mają mniejszy dorobek naukowy niż każdy z wyrzuconych osobno. Zastanawiające jest jakich przedmiotów mogą uczyć wykładowcy o takim dorobku naukowym jak nowo przyjęci politycy. Otóż wiedza i doświadczenie tych państwa nie do końca pasowało do programu nauki i stąd pojawiły się nowe, bardzo ciekawe przedmioty, jak na przykład "Administracyjne aspekty prowadzenia MSP". Jak pewnie niektórzy już zauważyli nazwa ta jest dość tajemnicza, zatem pozwolę sobie na podstawie syllabusa dostępnego na stronie instytutu przybliżyć o czym tak na prawdę będzie mówić pan Rusiecki. A mianowicie w trakcie zajęć, które planowane są na 15 godzin wykładu będzie dokładnie analizował zagadnienia związane z rozpoczęciem i finansowaniem działalności gospodarczej. A z własnego doświadczenia wiem iż jak absolwent znajdzie się na rynku pracy, to w ciągu kilkudziesięciu minut będzie mógł się dowiedzieć do jakich urz urzędów trzeba iść aby załozyć działalność i jakie warunki trzeba spełnić aby otrzymać dotację z PUP. 
Nie ma co się łudzić, obecny system powoduje, że na każdej uczelni panuje jakiś układ, tyle tylko że zazwyczaj odbywa się to dyskretnie i nie robi się "czystek" na uczelni. Pewnie gdyby któryś z samorządowców byłby na tyle zdolny aby skończyć choćby zaocznie kierunek matematyczny, to wtedy można by pozbyć się pozostałych pracowników z Katedry Badań Operacyjnych UE Poznań. A potem by było jeszcze śmieszniej, gdyby zostali sami doktorzy, którzy nie wiedzą o ile procent zmieni się kurs akcji, gdy ich cena wzrośnie z 10 do 12 złotych, tak jak pewien doktor co obliczał liczby Ramseya
49. Dodane przez oj RADNI, w dniu - 15-10-2009 06:49
NO JAK TO JEST- JESTECIE FUNKCJONARIUSZAMI PUBLICZNYMI A TU TAKA ZADYMA :)
50. Dodane przez WNIOSKI, w dniu - 15-10-2009 06:54
wnioski z komentarzy są takie, że opinia publiczna prosi o wyjaśnienie. Radni na uczelni i kto jeszcze !!!!!!!!!!!!
51. Dodane przez Studentka IEIZ, w dniu - 15-10-2009 07:54
do absolwenta pwsz - matematycznych przedmiotów może i racja- było więcej. jednak czy można tu mówić o nepotyzmie ze strony pana Profesora? bzdura. może i byli na uczelni jego znajomi, ale jeśli kogoś znał i ktoś okazywał się dobrym wykładowcą,którego kompetencji byl pewien, to czemu nie?  
np nie sądzę, aby pani prowadząca koło wyrównawcze z matematyki była znajomą pana Profesora, a ten przedmiot bardzo pomógł mi osobiście, bo z matematyką przyznam nie jest mi za pan brat.  
w tym semestrze wykładowcy chcieli nas przestraszyć podajac nam ilość godzin przedmiotów matematycznych. ale kiedy uslyszałam "150" to zamiast oburzenia poczułam dumę z samej siebie - przetrwalam 150 godzin matematyki, gdzie w liceum i gimnazjum nie mogłam przeżyć jednej godziny tygodniowo. czy to też nie świadczy o osobach prowadzących przedmiot? że potrafią w dość przyjemny sposób podać nam niezbyt przyjemny temat?
52. Dodane przez obserwator, w dniu - 15-10-2009 08:41
Szanowni Państwo. Moim zdaniem sprawa jak zwykle sie rozmyje. Władze uczelni wuczekają chwilę aż sprawa ucichnie i tak będą robić swoje. Na tej uczelni nie rządzi Rektor, tylko grupa pewnych osób. Zwolniony profesor był kontrkandydatem obecnie panujacego rektora i tak naprawdę dlatego został zwolniony. Chciał coś na tej uczelni zmienić, chciał aby ta uczelnia wzniosła się na wyższy poziom. Myślę, że te zmiany nie podobały się ludziom, którzy mieli ciepłe posadki i bały się , że ich poziom dydaktyczny zostanie zdemaskowany. Ktoś wcześniej napisał o jakieś komisji akredytacyjnej. Nie wim jakie ona ma uprawnienia i czy wie ona o tym układzie na uczelni, ale moim zdaniem, jeżeli studenci i osoby zainteresowane nie zjednoczą się i nie będą walczyć o prawdę sprawa umrze. W całej tej sprawie ważna jest rola mediów. Nie wiem czy w naszym mieście znajdzie się dziennikarz, który to pociągnie. Jeden chyba już jest w radiu \"elka\" :) 
Powracając do tej komisji, tak jak już napisałem nie znam ich kompetencji, ale myśle że powinna zweryfikować kompetencje nowych dydaktyków, oraz ewentualną niekopetencje osób zwolnionych. Tak naprawdę najgorsza jest całkowita bezkarność władz uczelni, które traktują tą szkołę jak prywatną firmę, która ma przynosić dochody dla nich i ich znajomych.Pan Poła mówi o danej szansie na samo realizację radnych, no i ok, ale pytam, dlaczego zabrano tą szansę zwolnionym dydaktykom, z tego co wiem były tam też osoby z Leszna, dla których było to jedyne źródło utrzymania. Pozdrawiam Obserwator
53. Dodane przez WNIOSKI, w dniu - 15-10-2009 08:24
Jeżeli dzieją się takie rzeczy na jedynej wyższej uczelni w tym mieście, chyba nie pozostaje nic innego jak wyjaśnić sprawę od podstaw, czyli kto wyleciał za co,czy to była czystka, kto został przyjęty, czy odbyły się konkursy itd...Myślę, że powinny wypowiedzieć się wszytskie strony, które biorą udzia w tym sporze. A kto został nowym dyrektorem??Dajmy wszystkim szanse wypowiedzieć swoje argumenty starej i nowej załodze. Widzę rozgoryczenie studentów, którzy jednak optują za poprzednimi wykładowcami, a to chyba przede wszytskim chodzi o ich dobro. Pomóżcie drogie media wyjaśnić tą bulwersującą sprawę.
54. Dodane przez Zadumany, w dniu - 15-10-2009 09:22
Obecna dyrekcja zmniejszyła ilość godzin z matematyki i podobnych przedmiotów. Jak się czyta syllabusy i można porównać ze starymi, to widać , że ilosć materiału do opanowania nie zmalała. Nie pozwalają na to standardy kształcenia na kierunku Ekonomia.A więc studenci bedą musieli nauczyć się tego samego na mniejszej ilości godzin. Albo poszukać dodatkowej pomocy.
55. Dodane przez ja, w dniu - 15-10-2009 09:29
zobaczcie ocenę byłego dyr instytutu przez studentów UE w Poznaniu.(sprawiedliwość komunikatywność itp 1,6 w skali o - 5)
56. Dodane przez student, w dniu - 15-10-2009 09:36
a ja bojkotuje rozpoczęcie w piątek.
57. Dodane przez Platon, w dniu - 15-10-2009 09:38
Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze, stara prawda. Zatrudniając (dając pieniądze) vipom, rektor Poła ( to on faktycznie rządzi PWSZ)oczekuje ich wdzięczności w przyszłości.Zwłaszcza, że Pan Rusiecki postrzegany jest jako przyszły Prezydent Leszna.... :sigh Moje dzieci będą studiować w Poznaniu, nie chcę by uczyły się tu , od tych ludzi,ich wartości...
58. Dodane przez Pracownik Uczelni., w dniu - 15-10-2009 10:04
Porozmawiajmy o tym za czyją sprawą oni tam się dostali, bo na pewno nie za zdolności i umiejętności. 
Kto - (po nazwisku )ich rekomendował i co za to. ?
59. Dodane przez wyborca, w dniu - 15-10-2009 10:06
Rusiecki Prezydentem ? Na pewno nie , po moim trupie. Bedę głosował na Borowiaka
60. Dodane przez pracownik naukowy, w dniu - 15-10-2009 10:07
Nigdy nie myślałam , że doczekam takich czasów , że ktoś wprost z ulicy sobie przyjdzie i zacznie wykładać na uczelni- ponure czasy nastały, czasy arogancji i głupoty.
61. Dodane przez ola, w dniu - 15-10-2009 10:10
oto całe leszczyńskie bagienko, witamy w układzie Panie Szczot, A zaczęło się tak niewinnie. 
Układ jest tam gdzie nas nie ma - i teraz dopiero to zrozumiałam.
62. Dodane przez grze-mi-zby, w dniu - 15-10-2009 10:19
Zatrudnienie plagiatora i nowej buzi lewicy to skandal, ale czy polityka kadrowa byłego dyrektora była taka idealna?
reklama
63. Dodane przez dot kom 62, w dniu - 15-10-2009 10:56
masz rację, trzeba położyć karty na stół, jezeli były jakieś zarzuty do starego kierownictwa powinny być jasno powiedziane, ale z drugiej strony zamiana kadry dydaktycznej na radnych i nauczycieli z ekonoma to jakaś paranoja, najgorsze jest to że uczelnie są autonomiczne i tak naprawdę mogą robić co chcą, biedni studenci nie mają nic do gadania. Ktoś wcześniej napisał że studenci byli zadowolnie ze starej gwardii, wiec pojawia się pytanie czy uczelnia jest dla nich czy oni dla uczelni. Myślę że ostatnie działania władz pokazuje o co chodzi ...
64. Dodane przez były uczeń ZSE student II roku, w dniu - 15-10-2009 11:33
zgadzam się co do radnych ale co chcecie od nauczycieli ekonoma? w czym są "gorsi? od pedagogów z UE? 
którzy często i to są fakty nie byli obecni na zajęciach bo im nie pasowało...
65. Dodane przez Europejczyk, w dniu - 15-10-2009 11:48
Radni zostali pewnie zatrudnieni na podstawie Zarządzenia nr 11/2009 JM Rektora. Zarządzenie to mówi o preferowaniu Leszczyniaków przy zatrudnianiu w PWSZ. Warto jednakpamiętać, że takie preferencje są sprzeczne z Dyrektywą Unii Europejskiej o swobodnym przepływie osób, zatrudnienia i usług. 
Czy Leszno leży w Unii Europejskiej?
66. Dodane przez do europejczyka, w dniu - 15-10-2009 12:11
osoby, którym w bardzo brzydki sposób podziękowano za pracę też są leszczyniakami z dorobkiem naukowym.
67. Dodane przez Platon, w dniu - 15-10-2009 12:13
acha, zastanawiałem się czytając wszystkie te głosy, kim jest obecnie osoba rządząca PWSZ, myślę o rektorze Pole, jeżeli odpowiada za rekrutacje nowych nauczycieli, to jakie sam posiada kwalifikacje? Jakie dokonania pedagogiczne? Na szczęścia sam zainteresowany na stronie PWSZ publikuje życiorys, ponad stronę formatu A4, z której wynika, ze lubi gry zespołowe ( to widać), płyty "The Beatles", w przeszłości był czołgistą, lubi dyscyplinę i spacery do lasu, jest trenerem II klasy :) i tak dalej, tak dalej, tak dalej... Acha bym zapomniał, w jednej linijce opisuje swoje dokonania naukowe - doktorat w 2008 r. tyczący sprawności ruchowej studentów PWSZ. To wszystko. Panie Rektorze Królikiewicz - ten człowiek zniszczy Pańską uczelnię i to wszystko, co Pan dokonał. 
A moje dzieci za rok i tak pójdą do Poznania, nie wierzę już w zmiany na PWSZ ( na lepsze oczywiście
68. Dodane przez marionetki na uczelni, w dniu - 15-10-2009 12:40
Jak świat światem działacze zawsze starali się znaleźć dobrą posadkę - tak było i tak będzie!  
Oni zawsze tak robili i mówili o tym głośno. To nie są ludzie nadający się do PRACY! Potrafią tylko opowiadać bajki, uczestniczyć w spotkaniach, bankietach, kolacjach a nawet na wystawach psów!- czyli MARIONETKI - LECZ MYŚLĄCE!
69. Dodane przez jj, w dniu - 15-10-2009 14:21
do 66 kto ze zwolnionych leszczyniaków ma dorobek naukowy
70. Dodane przez maria sałacka - kępa., w dniu - 15-10-2009 14:30
słyszałam o różnych cudach świata i wynaturzeniach, ale o tym aby radnego bez warsztatu naukowego i praktycznego oraz doświadczenia życiowego zatrudniać na uczelni w roli wykładowcy - to już absurd i głupota. 
A może się mylę , może ci panowie są autorami samodzielnych prac czy publikacji , o których nie wiem?
71. Dodane przez jola, w dniu - 15-10-2009 14:30
Panie Szczot, nie wiedziałem, że pan jest w układzie.wstyd. wyborca.
72. Dodane przez bambo z szybowników, w dniu - 15-10-2009 14:34
z naszej klasy na katedrę szukać elektoratu- niezły chwyt.
73. Dodane przez Piachu ale nie 66, w dniu - 15-10-2009 14:44
Duży i istotny dorobek miała mgr Hania Szalewska. Młoda, a doktorat już tuż, tuż. Teza doktorska wskazywała na dużą przydatność Hani dla przyszłego kierunku finanse i Rachunkowość
74. Dodane przez iza, w dniu - 15-10-2009 14:57
nie ma chyba w polsce uczelni na ktorej nie byloby jakis przekretow :upset zawsze tak bylo :sigh szkoda tylko studentow
75. Dodane przez 71, w dniu - 15-10-2009 15:15
faktem jest, że tylko jedna z osób zwolnionych mieszkała w lesznie, ale pochodziła z drugiego końca Polski...
76. Dodane przez Platon, w dniu - 15-10-2009 16:28
do 71, Czy może chcesz, by z kolei naszych obywateli nie zatrudniali w Poznaniu, czy Wrocławiu, bo nie są z dziada pradziada z tych miast? A może wzbudzimy ogólnoświatową sensację segregując pasażerów na tych z Leszna, co mogą siedzieć i tych ze Wschody, Góry, Kościana, Rawicza, którzy muszą stać? Opamiętajcie się z tym myśleniem. Polska jest jedna.
77. Dodane przez Przecież..., w dniu - 15-10-2009 16:49
Przecież pan (zaoczny mgr)Szczot - jest w opozycji mniejszościowej w Radzie Miasta Leszna -zatem nic nie może ...!A w przyszłości za ten ruch teraz dla niego *profesorski" po zaocznych - nawet nie będzie radnytm . Panie rektorze naszej Szkólki prof Królkowski- nie daj sie Pan nabierać na plewy i nie unicestwiaj Pan tego Wydziału... (Jacek student IIIr, )
78. Dodane przez alex, w dniu - 15-10-2009 17:28
Szanowni studenci... nie wiecie jak potraktowac wykłady panów..."prof z bożej łaski szczota i Rusieckiego?:)" Nie wiecie? 
Olac po prostu. Czego oni moga was nauczyc? 
demagogi chyba tylko i to na haniebnym poziomie, bo innego nie reprezentują!!!!
79. Dodane przez student, w dniu - 15-10-2009 18:10
pan były Dyrektor instytutu IEIZ jaki jest, taki jest i niestety jako student muszę przyznać, że nie bardzo go lubiłem. Kto studiował ten wie za co. Trzeba jednak przyznać, że za jego rządów instytut rozwijał się bardzo prężnie i ma facet łeb do biznesu. A teraz Pani profesor T.Łuczka rządzi, która nie nadaje się by kierować czymkolwiek, ale nie ważne. 
Pozmieniały się teraz też trochę przedmioty i niektórzy wykładowcy, tak jak pan mgr inż Wiesław Rafał W. sami się gubią twierdząc że nawet nie wiedzą o czym jest przedmiot którego uczą :]
80. Dodane przez nom., w dniu - 15-10-2009 18:17
Uczenia schodzi na PSY!!!!SZCZOT I RUSIECKI - skandal CAŁĄ gębą!!!! WSTYD!!!
81. Dodane przez i tyle w temacie, w dniu - 15-10-2009 19:58
VIP - very imbecyl people.
82. Dodane przez dd, w dniu - 15-10-2009 20:19
najpierw Wilczkowiak a teraz kolejni. Czekamy teraz tylko kiedy wieckowiak bedzie uczyc na wydziale politechnicznym ?
83. Dodane przez jaa, w dniu - 15-10-2009 20:43
Ludzie co wy robicie z rymi uczelniami?? :cry
84. Dodane przez Nicole, w dniu - 15-10-2009 20:55
Panie Poła... zenada na maksa! stworzyliscie sobie wlasny cyrk i nawet wlasne małpki do niego wstawiliście. "... o zatrudnieniu G.Rusieckiego zdecydowalao jego doswiadczenie"? jakie doswiadczenie ja pytam skoro chlopak ma 26lat i jest zaraz po studiach!!! nie przepadalam za panem Olgierdem ale byly prokurator a w porownaniu do mlodego gowniarza to chyba znaczaca roznica! Prawda jest taka ze dyrekcja zostala zwolniona bo za wszelka cene dbala o studentow i utrzymanie poziomu placowki a dyrekcji szkoly chyba nie za bardzo sie to podoba. Z profesorem Piaseckim i doktor Plecka instytut ekonomii mial jeszcze jakis sens a teraz? Skoro pierszenstwo maja miec Leszczyniacy to moze Pana rektora tez wyrzucimy? I pozostala administracje ktora z Leszna nie jest. A najsmieszniejsze jest to ze aby porozmawiac z nowa dyrekcja trzeba przyjsc sie umowic na "wizyte"... dam sobie glowe obciac ze nikt z wlasnej woli do nich nie pojdzie. No i juz od poczatku roku gora pokazala nam gdzie ma studentow zakazujac wysylania wykladowca slajdow z zajec. Niektorych moze to oburzyc ale przy okrojonych godzinach nie jestesmy w stanie wszystkiego zanotowac a o zrozumieniu tresci wykladu juz nie wspomne... a co na to wykladowcy? kaza nam reszte samym doczytac i zrozumiec z ksiazki ktora kosztuje 100zl i mozna ja kupic tylko w poznaniu. OBLED!!!  
 
a teraz cos od studentow: 
WLADZE UCZELNI POWINNY SIE PODAC DO NATYCHMIASTOWEJ DYMISJI!!!!
85. Dodane przez xxx, w dniu - 15-10-2009 21:11
jesli ktorys z dziennikarzy jest zainteresowny sensacjami na PWSZ i nie boi sie mackow "ukladu" w Lesznie niech popyta studentow a napewno dowie sie wielu interesujacych faktow
86. Dodane przez HANKA, w dniu - 15-10-2009 21:29
jakie uczelnie- ani jednej z nich nie ma w Lesznie.
87. Dodane przez Alex, w dniu - 15-10-2009 22:09
Moim zdaniem nie powinien wypowiadać się ten kto nie ma nic wpólnego z tą o to uczalnią.. Jak świat światem zawsze "ręka rękę myję" i w życiu każdego z nas na co dzień pojawia się polityka. Ja uważam, że poziom wykładowców z ekonomika jest równie dobry a nawet i lepszy od byłego dyrektora lub wice dyrektor.. Bo oni albo kpili sobie ze studentów robiąc statystyki, albo nie bylo ich czesto na zajeciach oraz nagminnie sie spozniali. Takim zachowaniem pokazywali jakie maja podejscie do nas studentow..Obecna kadra i rządy Instytutu są dobre, żeby nie mówic bardzo dobre, bo to jeszcze z czasem się okaze. Pozdraiam. Studenkta II roku Ekonomii:)
88. Dodane przez Amos, w dniu - 15-10-2009 23:13
do 87! 
Biorąc pod uwagę liczbę błędów w Twoim poście, to mało prawdopodobne, byś zdała maturę, a co dopiero studiowała :). Jutro rozpoczęcie roku, a Ty już jesteś zakochana w nowej dyrekcji... To typowa kontrofensywa przerażonych masową krytyką bohaterów tej afery, pewnie teraz będą masowo wysyłać posty typu "komu to służy, kto za tym stoi" Panowie Poła i spółka, zupa się wylała, tego już się nie da zamieść pod dywan... Redakcjo do dzieła, jesteście na tropie afery roku.
89. Dodane przez inauguracja, w dniu - 16-10-2009 08:15
nie zapomnijcie dziś o wielkiej inauguracji roku akademickiego PWSZ:-)).Naprawdę nie rozumiem jak w sytuacji tylu brudów, które wyciagnięto, PWSZ może spokojnie świętować!!Skandal!!!!
90. Dodane przez KAMILA, w dniu - 16-10-2009 09:19
pan radny się sprzedał, kolejny już raz i co na to pozostali towarzysze tej partii? 
Tym razem zapłacili mu z nawiązką, bo czy wcześniej mógł zamarzyć , że zasiądzie na jednej ławie z profesorami - KAŻDEGO MOŻNA KUPIĆ.
91. Dodane przez Pytający, w dniu - 16-10-2009 09:20
Czemu w Ministerstwie piszą, że PWSZ ma tylko jednego Prorektora? Tak podają na swojej oficjalnej stronie internetowej http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/opisInst(...)&objectId=15115
92. Dodane przez Student, w dniu - 16-10-2009 10:06
Faktycznie!!!A to ciekawe??Bardzo ciekawe!!Widzę,że sprawa zaczyna zataczać coraz szersze kręgi.Afera jak nic.Dziennikarze czekamy na pomoc!!!!Żebyśmy tylko dostali dyplomy,bo w takiej sytaucji :sigh
93. Dodane przez do pytającego, w dniu - 16-10-2009 10:47
bo chodzi tu o Prorektora odpowiedzialnego w uczelni za rozwój naukowy
94. Dodane przez studentka, w dniu - 16-10-2009 11:17
Nie rozumiem dlaczego wszyscy mają problemy do Szczota czy Rusieckiego... czy to, że są w Radzie Miasta wyklucza ich do wykładania na uczelni??? 
może i nie są z Poznania czy Wrocławia, ale przecież też mogą nas dużo nauczyć... 
osobiście byłam na jego wykładzie i bardzo mi się podobał...  
Lepiej aby osoby nie studiujące w PWSZ się nie wypowiadały, bo nie mają zielonego pojęcia co i jak tutaj jest...  
a co do władz naszego instytutu Ekonomii faktycznie wszystkie rozgrywki prowadzone są wewnątrz, a najgorsze jest, że odbije się to na nas studentach, a przede wszystkim na III roku, bo to my niedługo będziemy się bronić a nic na ten temat nie wiemy...
95. Dodane przez Pytający, w dniu - 16-10-2009 11:18
Łatwo można na tej stronie sprawdzić, że inne uczelnie podają wszystkich prorektorów, w tym prorektorów do spraw dydaktyki też
96. Dodane przez Janusz, w dniu - 16-10-2009 11:38
Do Studentki z kom.94 
Kiedy "studentko III roku" zdążyłaś wysłuchać wykładu Rusieckiego i Szczota, musiałem się upewnić, czy chodzimy na tę samą uczelnię. Trzeci rok stacjonarny i niestacjonarny nie miał zajęć z Rusieckim, ma on na niższych latach zajęcia.Studenci niestacjonarni mieli tylko zajęcia ze Szczotem w dniu 9 i 10 października, tak wynika z planu zajęć na stronie PWSZ. Jesteś więc "studentko" ordynarną fałszywką, wstydź się i biegnij na bankiet z Vipami, dziś Inauguracja. Acha, czego nie wiesz nic na temat obrony, nie przykładasz się, czy może są inne powody?
97. Dodane przez student, w dniu - 16-10-2009 11:40
obecni dyrektorzy uczelni nie radzą:cry sobie nawet z planem zajęć nie potrafią ułożyć go na cały semestr tylko zamieszczają go na kolejne zjazdy :cry :cry
98. Dodane przez i co dalej..., w dniu - 16-10-2009 13:03
piszemy,piszemy i co dalej z tym zrobimy?...Jakieś propozycje?
99. Dodane przez razem z 97, w dniu - 16-10-2009 14:54
z planem na studia stacjonrne nowa dyrekcja też nie zdążyła :cry :cry Zajęcia zaczęły się tydzień później :upset Pewnie zabiorą nam ten trydzień z wakacji albo z sesji :cry :cry :cry
100. Dodane przez rudi, w dniu - 16-10-2009 15:01
MI sie tutaj bardzo podoba a wykladowcy super dajcie juz spokoj na tych renomowanych uczelniach....tam to dopiero sa cudaoj :zzz :zzz :zzz
101. Dodane przez PRAWDA, w dniu - 16-10-2009 15:08
przestancie juz nudzicie mnie :x jak swiat swiatem zawsze byly przekrety :grin :grin :grin
102. Dodane przez przekręt???czy napewno???, w dniu - 16-10-2009 17:01
To nie przekręt to skandal i afera, która zatacza coraz większe kręgi. Dowiedzieliśmy się o zatrudnieniu vipów, za chwilą piszą o czystce w ekonomii, o braku nazwiska Poły w dokumentach ministerstwa. W PWSZ jest niezłe bagienko. Takie rzeczy powinny być ujawniane, a przede wszystkim wyjaśnione, a osobom winnym tej sytuacji postawione konkretne zarzuty bo to z naszych pieniędzy są co miesiąc wynagradzani.Jeśli nie dojdzie do wyjaśnienia tego o czym się pisze przestaje wierzyć w praworządność, a już napewno w PRAWO i SPRAWIEDLIWOŚĆ. 
A tak na marginesie, wiem,że zatrudnienie osób w uczelniach wyzszych odbywa się poprzez przeprowadzane konkursy,czy w PWSZ też obowiązuje ten system??Nowozatrudnieni w ekonomii wygrali konkursy??
103. Dodane przez a to skandal, w dniu - 16-10-2009 19:06
Ale zadyma i ale skandal !!!!!!!!!!!!!!!!
104. Dodane przez Ania z I piętra, w dniu - 17-10-2009 09:57
Panie red. A. Obiecywał Pan wszechstronne wyjaśnienie tej afery, dotarcie do bohaterów, sprawdzenie co się u nas dzieje. I co? Jak zawsze, obietnice, słowa, nabrał już Pan wody w usta? Już Panu pokazali, gdzie Pańskie miejsce? Współczuję i życzę bezpiecznego lądowania, wierzę, że chciał Pan dobrze...
105. Dodane przez waldek, w dniu - 17-10-2009 14:43
Miałem okazje mieć zajecia z wyrzuconym synem wyrzuconego profesora i dyrektora, to prawda ze nie zawsze dawal się lubic na zajeciach, szczególnie studentom o malych wymaganiach; moim zdaniem nie ma w okolicy Leszno poznan lepszego fachowca od rachunkowości: najlepszy doktorant ae w poznaniu, obudzony w nocy mogl natychmiast podac co należy na jakim zespole kont zaksiegowac itp, znal perfekt kilkanascie programow finansowych (obecny dobry znajomy dyrekcji wykladowca nie zna zadnego, no poza elementarna znajomością kilku zakładek varico dos z 1983r, na którym zreszta będzie uczyl i nikt poza studentami nie będzie miał o to pretensji, byle nie zadawali pytan bo będzie ciezko uzyskac merytoryczna odp.) zostal zwolniony z pwsz (widocznie nie sa tu potrzebni eksperci z poznania), kolejna osoba: profesor rokrocznie zasilal mizerny dorobek miernej uczelni wieloma punktami kabeenowskimi (nowozatrudnieni nawet nie wiedza co to za punkty, pomijając, ze w ciagu swojego, niektórzy grubo ponad szescdziesiecioletniego zycia, nie zdobyli setnej czesci punktu kbn), pozostali wyrzuceni - wszyscy mieli punkty na swoim koncie, do szescdziesiatki lub rektorkiej grubo ponad osiemdziesiątki brakowalo im około 30 - 50 lat (ale, ale, przeciez pwsz nie potrzebuje do statusu uczelni pracownikow dr oraz pracownikow samodzielnych, którzy generuja punkty kbn, tak jak to jest na innych, dobrych uczelniach, sic., za to przydatni sa wykładowcy bez tytułów, bez publikacji i punktow&.) . Slusznie wykladowcy z ekonomika sa krytykowani, ale i vicedyrekcja pochodzi z ekonomika, kanclerz (absurdalne stanowisko, nieistniejace na innych pwsz, zarezerwowane dla właściciela prywatnej szkoly wyższej, ale co mialby na pwsz w Lesznie robic mgr geografii z taka (...) przeszłością?) oni przeciez wspoldecyduja o zatrudnianiu pracownikow a nie 83 letni rektor; i inni ale nie tylko z ekonomika: druga, a może pierwsza wspolpracujaca szkola to przeciez zst "Konior", nie mniej dobrych fachowcow pochodzi wlasnie z "Koniora", niektórzy nawet porobili doktoraty z dydaktyki nauczania (bo z nauki trudniej a może dla nich niemozliwiej) poprzez publikacje o zerowej liczbie punktow kbn. i szerokie znajomości kolegow. To jest leszczynski układ ludzi trzymających wladze, jedyna nadzieja w nowozatrudnionym radnym, ze zrobi wszystko co mozliwe aby ten układ rozwalic (niestety z gory skazane jest to na niepowodzenie, bo układ siega poprzez m.in. bylego posla az do ministerstwa, po drodze zahaczając o policje w Lesznie, prokurature leszczynska, sad w Lesznie, urzad miasta&. nie ma sensu dalej podawac bo prawdopodobnie zostanie większość z tych informacji wymoderowana). Wszyscy z wymienianych sa zainteresowani żeby tak było dalej wiadomo z jakich powodow, a jeśli nie wiadomo o co chodzi to&
106. Dodane przez Ania z I piętra, w dniu - 17-10-2009 15:52
Wróciłam z miasta, znajomi zaczepiają mnie na ulicy i ze śmiechem opowiadają,że dopiero po audycji Elki nowo zatrudnieni Vipowie uzupełnili swe teczki personalne o podania o przyjęcie do pracy. Co się dzieje, to nie może być prawda, To przecież kabaret. Byłoby śmieszne, gdyby nie było straszne.
107. Dodane przez a, w dniu - 17-10-2009 19:32
żałosne... studiuję i muszę przyznać,że takiego bajzlu nigdy jeszcze nie było! dziękuję za wiedzę, motywację i za to że byliście z Nami i dla Nas... pozdrawiam wszystkich byłych wykładowców PWSZ
108. Dodane przez xxx, w dniu - 17-10-2009 21:45
do 106. to jest dramat naprawde drama... chcialoby sie cos zrobic ale nawet nie mozna sie do nikogo zwrocic o pomoc bo nbie wiadomo komu mozna zaufac. mowa byla tutaj o tym ze niby dyrektor wydal jakis ukaz ktory kaze w pierwszej kolejnosci zatrudniac leszczyniakow.... (...) takie rozporzadzenie pzyszlo z ratusza miasta... i dlatego tez mamy w szkole radnych. po raz pierwszy miasto tak nachalnie wtracilo sie w sprawy szkoly... i to bez zadnego prawa!!!!
109. Dodane przez Czytelnik ABC, w dniu - 17-10-2009 23:09
O panu ambasadorze dr Kulaku ciekawe rzeczypiszą w ostatnim numerze ABC. Kolejny dziwny wzorzec do naśladowania. Czarne chmury zbierają się nad PWSZ.
110. Dodane przez Do 108, w dniu - 18-10-2009 07:26
Tak właśnie rodzą się plotki żałosne plotki. Nie znam kompetencji radnych, w ogóle ich nie znam, więc na ten temat się nie wypowiadam, ale pierwszeństwo w zatrudnieniu zawsze mieli Leszczyniacy i nic nie przyszło z ratusza. Tak było od powstania uczelni, aby stworzyć własną kadrę naukową i nie być uzależnionym od Poznania czy Wrocławia. Więc lepiej nie wypowiadać się na tematy, o których nie ma się pojęcia.
111. Dodane przez Do 111, w dniu - 18-10-2009 10:06
Tak masz rację, ale tylko w przypadku równoważnych kompetencji merytorycznych
112. Dodane przez Pracodawca z Leszna, w dniu - 18-10-2009 14:57
PWSZ w Lesznie to jedna wielka parodia szkolnictwa wyższego. Tę uczelnie należy natychmiast zamknąć z powodu układów lokalnych i towarzysko politycznych. Widać to między innymi po nazwiskach , takich jak M(...) czy arogancki V ce Dyrektor Instytutu Ekonomii wielce szanowny Pan U(...). Fachowców z prawdziwego zdarzenia się wyrzuca jak prof. zwyczajnego czy doktorów , a zatrudnia nauczycieli z tytułami mgr z Ekonomika i Zespołu Szkół Technicznych , a teraz nawet politycznych oszołomów takich jak S(...) . No bo ci są kolesie , a pozostali z poza układu.  
Poziom kształcenia jest tak denny, że aż trudno wyrazić jest swe oburzenie. Fachowców się zwyczajnie gnoi, a palantów zatrudnia. Nawet komisję akredytacyjną można po koleżeńsku załatwić na własną korzyść (prawda, Panie M(...)). Pseudo uczelnia sprzedajecie złudzenia i denny poziom kształcenia Panie Kanclerzu !!!, a dla siebie i własnych kolesi załatwia się niezłą kasę, udając że są to profesjonaliści ??? Co za obłuda. Jako pracodawca zatrudniający ponad 150 osób , żadnego absolwenta z PWSZ w Lesznie nie zatrudnię. Zatrudniam tylko absolwentów po uczelniach państwowych i dokładnie sprawdzam czy tytuł inż. lub lic. nie zdobyli na PWSZ. Różnica wiedzy i inteligencji pomiędzy absolwentem PWSZ w Lesznie, a np. absolwentem Politechniki Wrocławskiej czy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu jest taka, jak jakość wykonania Trabanta do Volkswagena. I tyle na ten temat.
113. Dodane przez do110, w dniu - 18-10-2009 13:32
no to faktycznie - jesteś niesamowicie dowcipny- jeśli na tych radnych ma się budować kadra naukowa to moja Krysia od jutra jedzie do warszawy ministrować bo mniej więcej jedno z drugim się pokrywa. 
Zrobiła się niezła rozróba, ale ciekawe czy ktoś się przyzna do błędu ?
114. Dodane przez kaszpirowski, w dniu - 18-10-2009 20:08
facet z gwizdkiem w zębach miesza, miernoty zatrudnia , będą wielkie zmiany na początku grudnia.
115. Dodane przez do Czytelnika ABC, w dniu - 18-10-2009 20:56
Nie widzi Pan, że to jakaś dzika napaść personalna N(...) na b. senatora. Wyciąga jakąś sprawę sprzed lat, frustrat, chce przy okazji sam zaistnieć, bo gazeta marniutka.
116. Dodane przez obama, w dniu - 19-10-2009 02:01
a czy profesor, którego tak niektórzy chwalą był rzeczywiście niezastąpiony?, podobno wyrzucenie go z pwsz to nie jest rzecz bez precendensu, bo taka przykrość zdarza mu sie już poraz kolejny, tak z innego pwsz podobnie został wywalony, bo podobnie jak tu nieodparta chęć posiadania władzy przesłaniała mu realia, w jakich sie nie mógł odnaleźć, jest tez z tegoż powodu jedna szkoda dla studenów, mianowicie taka, że zamiast skupić sie na profesjonalnym prowadzeniu wykładu z matematyki, całą energię tracił na knowania przeciwko wyższym w hierarchii oraz nieustanne rozmowy ze studentami o pomysłach na utrudzenie życia uczelnianej władzy, stąd uzasadniona podwyżka godzin na swoje zajęcia
117. Dodane przez Roman do 116 kom., w dniu - 19-10-2009 08:02
O Nie mógł Pan spać Panie U. czy P. 
Wreszcie zaczął się Pan bronić. A może by zamiast pisać bajki, każdy wie jak było, napisałby Pan, co Pan zyskał zatrudniając kolesi, czy też jakim dysponuje Pan dorobkiem naukowym, kilkaset prac jak Profesor, czy też tylko swoją magisterską czy też doktoracikiem... Dobrze się Pan bawił na inauguracji?
118. Dodane przez bastian k, w dniu - 19-10-2009 09:09
ta uczelnia moim zdaniem wygląda jak (...) tylko szkoda studentów muszącym (...). 
A teraz jeszcze super miotacz z rady miejskiej - teraz dopiero będzie czuć.
119. Dodane przez do 116, w dniu - 19-10-2009 10:40
Z utrudzeniem władzy to święta racja.Sam słyszałem, jak ta władza się skarżyła, że Instytut Ekonomii rozwija się za szybko, bo ona, czyli władza, nie nadąża kontrolować Instytutu. 
O zmianach zatrudnienia Pana Profesora można było przeczytać na naszej stronie internetowej. Sam je tam Pan Profesor ujawnił. Mamy kopię tej strony. Nie wstydził się tych zmian. Wyjaśnił to w komentarzach do prowadzonej w tym portalu dyskusji na temat inauguracji roku akademickiego w PWSZ.Tamta wypowiedź wyjaśnia też problem jego żądzy władzy.Pisze tam jasno, nie za wszelką cenę. A że umiał zarządzać, to inna sprawa i szkoda, że władza w PWSZ nie umiała tego wykorzystać. Działał też cały czas jawnie i wyraźnie podkreślał, że jego jedynym przełożonym jest JM Rektor. I tak działał. Wszystkie Jego działania były uprzednio zapisane na stronie internetowej. Gdzie więc to spiskowanie i knowanie? 
Profesjonalizm wykładów Profesora oceniały wysoko inne gremia, czym Profesor lubił się chwalić. 
I ostatnie. Profesor nie zwiększył sobie ilości godzin wykładu z matematyki. Zwiększył jedynie ilość ćwiczeń z matematyki. A tych ćwiczeń nie prowadził. Większą ilość ćwiczeń tłumaczył koniecznością lepszego przygotowania studentów do nauki przedmiotów ilościowych.
120. Dodane przez operator frezarki, w dniu - 19-10-2009 14:17
do 119: panie profesorze nieladnie tak pisac juz razem kilkanascie postow ciagle siebie wychwalajac, mial pan szanse zostania JM ale juz poraz kolejny chore ambicje nie wystarczyly. Co robi rozsadny fighter? pokornie przyjmuje wyniki wyborow i uprzejmie wspolpracuje z rektorem, zawsze pozostaje szansa w nastepnych wyborach, duzo wieksze ma pan szanse na ich dozycie niz obecny JM, ale to robi rozsadny wojownik, nieroztropny robi to co pan: miota sie podcina galaz na ktorej siedzi, zatrudnia rowniez nie dokonca obiektywnie np troje czlonkow swojej rodziny, pisze przesiakniete cynizmem pisma do roznych, nie zawsze sensownie dobranych insystucji, uogolniajac sprawia wrazenie, mozliwe ze mylne, ale osoby chorobliwie podejrzliwej, nieustannie knujacej, nieobliczalnej itp, zgadzam sie z innymi wypowiedzialmi ze wiele z poczynan poprzednika bylo ciekawych i bardzo przydatnych, nie zgadzam sie tylko ze polityka byla rozsadna
121. Dodane przez Piachu, w dniu - 19-10-2009 19:42
Do operatora frezarki 
Pojawiam się po raz trzeci w tej straceńczej dyskusji. Cieszę się, że znasz mnie lepiej, niż ja sam. 
I dlatego parę słów o mnie. 
Z ubiegania się godność Rektora PWSZ zrezygnowałem definitywnie w czerwcu 2008. Rezygnacja została podjęta dla znanych mnie przyczyn i odnosiła także do przyszłych kampanii wyborczych. Mówiłem o tym w tak poważnych gremiach, jak kolegium rektorskie, gdzie wypowiedź ta została utrwalona. Dziś jeszcze bardziej jestem pewien słuszności tamtej decyzji. 
Z Twojego punktu widzenia moje ambicje na pewno są chorobliwe, gdyż odnoszą się do merytorycznych aspektów mojej kariery naukowej. To mnie interesuje naprawdę.  
Dalsze akapity zawiera szereg ocen. Trafność tych ocen oraz prawdziwość insynuacji zweryfikuje czas. Dziękuję za komplementy. Mam nadzieję, że nie myślisz, że w Twoim poście to ja je napisałem.  
W jakimś sensie zgadzam się z Twoją ostatnią uwagą. Gdyby głównym celem mojej polityki było utrzymanie stołka dyrektora, to miałbyś rację mówiąc, że moja polityka była nierozsądna. Ale niestety nie taki był mój główny cel. Dlatego i tej Twojej oceny nie mogę podzielić. 
P.S. Jak masz ochotę jeszcze podyskutować na ten frapujący temat, to zapraszam do bezpośredniej dyskusji via e-mail.
122. Dodane przez Trochę trudno uwierzyć..., w dniu - 19-10-2009 22:08
"121" czy ten tekst naprawdę napisał profesor? :eek
123. Dodane przez seba, w dniu - 19-10-2009 22:14
Wszędzie jest popyt na fikcyjną edukację polegającą na tym, że ludzie nienadający się na wykładowców uczą ludzi nienadających się na studentów
124. Dodane przez akon, w dniu - 20-10-2009 12:47
skonczylem UJw krakowie i jestem bezrobotny :sigh wszedzie mnoza sie uklady
125. Dodane przez kolejny student/ statystyka ko, w dniu - 20-10-2009 17:18
na oko podliczając to mamy jakieś 100 za i 20 przeciw (wnioski nasuwają się same). W większości wypowiedzieli się studenci, ale co tam, kto na tych biedaków będzie patrzał i słuchał co mówią, oni są nie ważni, ważne że płacą (sami za siebie albo ministerstwo). Tylko z tego co mi się wydaje, to jako Puści się ich wolno z g***nianym dyplomem, który łatwo przyszedł i ucichną. I tak pewnie będzie i tym razem. Jestem pewien że poprzednia dyrekcja nie chce byśmy się wychylali bo jeszcze pewnie nam się dostanie po gębie. Ciesze się że z PWSZtu niedługo wyjdę :) i już zacząłem odradzać ludziom, studiowanie tam. A do prorektora Poły powiem dwie rzeczy, stwarzajcie więcej niepotrzebnych i nierokujących kierunków(/specjalności) wkońcu lepiej dostać 1*około 6tys za "leszcza" z pedagogiki itp niż za finansistę 1,5 raza tyle. A i 2gie gdzie są obiecane wycieczki w góry za, jak to pan mówił grosze? Jak narazie to tylko AWF jeździ. A może ja też chce pośmigać na nartach w Alpach, jak to było mówione? Ostatnio była PKA (państwowa komisja akredytacyjna) i mam nadzieje, że pozamiata towarzystwo wzajemnej adoracji. Aż sie wkurzyłem normalnie :/
126. Dodane przez mistrz, w dniu - 21-10-2009 14:37
i teraz na instytucie eiz rzadzic bezie pan magister piotr U.... pamietam testy tego pana :) ale od tych testów jeszcze lepiej pamietam klucze odpowiedzi acbd i aabbccdd :) teraz znowu pan piotr bedzie uczyć połowy przedmiotów które dzieki tym kluczom mozna bedzie bez problemu zdac :)
127. Dodane przez Bibliofil, w dniu - 02-11-2009 22:10
Panu Rektorowi Pole gratulujemy poczytności tej notatki. Chyba żadne jego arcydzieło naukowe nie było tak często czytane
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj