Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Frątczak - śmierdzący problem

Frątczak - śmierdzący problem

Frątczak - śmierdzący problem

16.03.2010. Radio Elka, Jarek Adamek
fratczak80.jpgWymierzyliśmy już kilkadziesiąt mandatów za psie kupy - mówił w Rozmowach Elki Mirosław Frątczak, komendant Straży Miejskiej w Lesznie. Problemu to jednak nie rozwiązuje. Zrobić to może tylko zmiana mentalności - zarówno właściciele czworonogów, jak i wszyscy, którzy wolą nie widzieć problemu i zwrócić uwagę zanieczyszczającym.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:
 
Komentarze (48)
1. Dodane przez czyscioszek, w dniu - 16-03-2010 19:56
a ja myslalem ze wreszcie o smierdzacych klatkach na wlodarczaka beda pisac! :o
2. Dodane przez fuuuuj, w dniu - 16-03-2010 23:40
do czyścioszek :jeśli w sprawach higieny jesteś taki czyścioszek jak w sprawach języka polskiego to współczuje smrodu; w radiu się nie pisze audycji raczej!!! w tej sytuacji to nic dziwnego, że w twojej klatce śmierdzi...NIEUCTWEM!!!
3. Dodane przez Andrzej, w dniu - 17-03-2010 07:08
Nie będzie psich kup jeśli zostaną zakupione specjalne kosze do tych spraw
4. Dodane przez JA, w dniu - 17-03-2010 08:59
O tym, że Leszno całe w psich kupach mówią już wszyscy. Jak to możliwe skoro w Lesznie jest obowiązek sprzątania po swoich pupilach .Dużo podróżuję ale w żadnym szanującym się kraju takiego problemu nie ma. Proszę zapytać p. Frączaka ile mandatów w ubiegłym i bieżącym roku zostało wystawionych za niesprzątanie po swoich psach? Pozdrawiam.
5. Dodane przez Tato, tato kupa!, w dniu - 17-03-2010 10:22
Jak tak dalej będzie to sanepid powinien zamkąć wszystkie place zabaw w Lesznie. Mało, że nie ma gdzie postawić nogi to jeszcze wszystko zapaskudzone, a do sprzątania nie ma nikogo. Właściciele psów na Oś. Przyjaźni, chodzą na spacerki z pupilami na Czechosłowacką, a ci z Czechosłowackiej na Niemiecką. Sytacja patowa, wszyscy ofiarują sobie kupy i cały ten zapach reszcie. Ciekawi mnie jak można trzymać w bloku w jednym mieszkaniu dwa psy rasy - chaski? Idiotyzm, wariactwo, skrajny .... No i można by się zabawić w przelicznik, ile taki pies wyprodukuje w roku tego przemiału. Ale wtedy okazało by się, że B(...) nie dostał by grosza na organizację tych spędów w trapezie, bo Leszno tonie w psich kupach! Ale Pan Frątczak postawi oczywiście tezę, że nie ma środków, itp, itd. Pozostanie pytanie co dalej? Idzie wiosna i problem nie zniknie, sam!
6. Dodane przez ... $, w dniu - 17-03-2010 10:33
A ja myślę , że jest na to sposób: warunek - jeśli w ciągu miesiąca nie znikną wszystkie kupy , każdy właściciel psa będzie musiał zapłacić 500 zł z góry za rok na sprzątanie. Wszyscy równo , solidarnie bez wyjątków typu bo emeryt , bo rencista i wtedy ludzie zaczną sprzątać.Straż zobaczy kogoś z psem poprosi o dowód wpłaty i wszystko jasne . Masz psa , pies zrobił kupę to Twoja kupa bo to Twój pies !!! Niestety trzeba przełamać wstyd i zabrać łopatkę albo kartonik którym się kupę zbierze a potem do woreczka lub torebki i do kosza. Tylko na boga pakujcie te kupy !! bo w końcu kubły na śmieci zamienią się e szamba .
7. Dodane przez marek, w dniu - 17-03-2010 10:37
lesznio nie ma z czego sie cieszyc ,że organizuje dwie wystawy psów ich wieksi bracia-ludzie nie dorosli do sprztania po swoich pupilach a straz miejska tez nic nie pomaga w tej sprawie :cry
8. Dodane przez HA, w dniu - 17-03-2010 11:07
Z rozmowy radiowej z komendantem Frątczakiem nic nie wynika. Zanosi się, że problem psich kup w Lesznie nadal nie zostanie rozwiązany.Mentalności ludzi w Polsce zmienić tak od razu się nie da chyba, ze grożbą finansową.Zamiast pastwić się codziennie nad złym parkowaniem samochodów niech straż miejska poświęci trochę czasu na sprzątanie psich kup. Jeżeli wystawi się ok 300 mandatów roczne myślę, że problem powoli zacznie znikać. Innej możliwości nie ma. Tylko trochę chęci ze strony straży miejskiej.
9. Dodane przez Małgorzata, w dniu - 17-03-2010 11:17
Kiedyś widziałam na Słowiańskiej Panią , która sprzątała po swoim psie. Pomyślałam , że nigdy w życiu publicznie nie zebrałabym psiej kupy. A jednak to robię - od kilku miesięcy codziennie sprzątam kupę mojego psa. Gdy pierwszy raz pochyliłam się nad kupą poczułam jak rumieniec zalewa moją twarz. Kolejny raz nie był łatwiejszy. Teraz nawet o tym nie myślę . Zawsze mam przy sobie torebkę na psie spacery a w niej złożone kawałki ręcznika papierowego i torebkę papierową... Czy nie jest większym wstydem pozostawienie kupy na ulicy , na chodniku , pod czyimś domem , w czyjejś bramie ?? Wieczorem gdy idę z psem na spacer sama się boję , że w ciemności mogę w coś wdepnąć , że mój pies węsząc w krzaczkach poliże jakieś psie g..... Nie wstydźcie się. Ja chylę czoło przed każdym dla kogo wspólne dobre jest wartością nadrzędną a taką właśnie są ulice , chodniki , skwery i krzaczki w naszym mieście :)
10. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 17-03-2010 12:16
ja rozumiem ze sprzatac trzeba- to bezsporne.Jednak co z tym zrobic dalej gdy sie podniesie,a brak koszy na nie.Wogole jakby w tym temacie pomija sie, ze kosze na smiecie to stoja tylko w srodmiesciu,reszta miasta to jeden kosz na pol dzielnicy.Najlepiej wszystko zwalic na mieszkancow i karac...to sie ma tak do sprzatania ..jak interwencja pewnego urzednika zakazujacego brania pisaku do posypania sliskiego chodnika,"bo to byl piasek miasta"..jakby ten slizgi chodnik byl poza miastem, a nie na Rynku. 
Moralnosc urzednika jest taka -wymyslic i karac,no i przestrzegac..tak sie wlasnie propaguje biurokracja a nie edukacja .Beda kosze to wtedy upominac..A z drugiej strony tu sie mowi o problemie psich kup, nierozumiem dlaczego nie mowi sie o "ludzkich" smieciach na chodnikach,trawnikach i gdzie tylko.Problem ten sam,nie ma koszy - nie mozna upominac ludzi bo oni w przeciwienstwie do psow umia odpowiedziec i zapytac jak mozna dbac o porzadek,nie zapewniajac ze strony miasta i ich sluzb odpowiednich warunkow.Ale jak wiadomo...straznicy w takie szczegoly sie nie beda wdawac,oni kontroluja parkingi..swoja droga czy nie taniej byloby tych straznikow przemianowac na parkingowych ?
reklama
11. Dodane przez Lena, w dniu - 17-03-2010 12:30
Sama mam psa sprzątam po nim od lat. Nawet zanim zaczęto tego wymagać.żadna przyjemność wdepnąć w coś takiego! Jest tylko 1 problem w naszym mieście trudno znależć zwykły kosz na śmieci nie mówiąc już o koszach na psie odchody, przykład ścieżka rowerowa wzdłuż Al.Konstytucji. Podstawowa sprawa ustawcie więcej koszy na śmieci a potem dawajcie mandaty!!!!
12. Dodane przez Do Małgorzaty, w dniu - 17-03-2010 12:45
A co pani robi, jak pies ma luźny stolec?
13. Dodane przez właściciel pieska, w dniu - 17-03-2010 13:09
Z wystawiania mandatów nic faktycznie nie wyniknie.Podam przykład szłam z psem ścieżką rowerową i po psie posprzątałam, ale gdzie miałam to wyrzucić.Nigdzie nie ma żadnego pojemnika na psie kupy.Zanim straż zacznie wymagać niech stworzą warunki, bo ja z kupą mojego psa w kieszeni nie będę nosiła i może gdzieś znadę coś do czego to wrzucę. Miasto za pieniądze z podatków za psy i mandaty za psy powinno co rok postawiać pojemniki na psie odchody i oznakować je dużymi tabliczkami. Wtedy takie miejsca może będą wskazywały i przypominały co należy robić gdy pies zrobi kupę.Współczuję tylko tym co mają duże bestie mają większy problem.
14. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-03-2010 13:45
Tak, pisałem już o tym, że np. w rejonie ulicy Racławickiej, Sienkiewicza, 1 Maja, Lipowej, Starozamkowej -BRAK KOSZY NA ŚMIECI !!! Były 2 lata temu, lecz zostały zlikwidowane.  
Sa jedynie pod Polo, Netto, Lidlem.  
I co WY NA TO ...?? 
Zapraszamy koszami a pozniej wypisujmy mandaty ! Troche logiki !
15. Dodane przez mamr, w dniu - 17-03-2010 13:55
Sprzątajmy po swoich pupilach i nie będzie problemu.Mieszkańcy Leszna,to przyzwoici ludzie.
16. Dodane przez i bardzo dobrze, w dniu - 17-03-2010 14:36
a ja żadam,żeby sprzątać...po swoich pieskach.....szału dostaje jak dzieciak przebiegnie przez plac zabaw i niestety ma pod butami niespodzianke.....i bardzo dobrze niech Straż Miejska zrobi z tym porządek.....
17. Dodane przez KASIA, w dniu - 17-03-2010 14:44
NO A JAKI PRZYKŁAD DAJE PAN.K.KIEROWNIK STAROSTWA W LESZNIE PO PIESKACH NIE SPRZĄTA A NA DOMIAR ZŁEGO SWOJE PIESKI PUSZCZA BEZ SMYCZY .....
18. Dodane przez CZŁOWIEK KTÓRY SPRZĄTA TEN BAŁ, w dniu - 17-03-2010 14:52
PROPONUJE PRZEJŚĆ SIE NA OSIEDLE UL. GRUNWALDZKIEJ ZATORZE NA GRONOWO LESZCZYNKO MÓWIE O ZIELENI I CHODNIKACH TAM SĄ ATOMY CO CZEBA OMIJAĆ SLALOMEM . POWIEM TAK TEMPIŁ BYM TYCH WŁAŚCICIELI PSÓW NIE MAJĄ KULTURY WYCHOWANIA SĄ TACY FLEJE OWSZEM NIE MÓWIE O TYCH CO PO PSIE SPRZATAJA ALE STRAŻ POWINNA CHODZIĆ PO CYWILNEMU TO WTEDY JEST EFEKT A TAK TO PUSTE SŁOWA NACZELNIKA NIGDY NIE STĘPIĄ TYCH FLEJTUCHÓW A JA MAM POMYSŁ TAKI RADNI NIECH WPROWADZĄ ZARZĄDZENIE TAKE ŻE WŁASCICIEL PSA KTÓRY WYCHODZI NA SPACER POWINIEN MIEĆ ZE SOBĄ ZESTAW DO POSPRZĄTANIA PO SWOIM PSIE I NASTEPNIE NIECH STAŻ MIEJSKA SPRAWDZA CZY TAKI ZESTAW MA WŁAŚCICIEL PSA JAK NIE TO MANDAT SYBOLICZNY 50 ZŁ I NAPEWNO SIĘ POPRAWI A TAK TO NIC SIĘ NIE POPRAWI BO DAM PRZYKŁAD ŻE WŁAŚCICIEL AUTA CO NIE MA GAŚNICY TO OCZYMA MANDAT OD POLICJANTA DLA MNIE JEST TO PODOBNA SYTUACJA POZDRAWIAM
19. Dodane przez Małgorzata, w dniu - 17-03-2010 15:39
Odpowiadam na kom. 12 . Hmm luźny stolec to rzeczywiście jest problem ale staram się wytrzeć chodnik do sucha. Zużywam na to więcej ręczniczków ( polecam te z Rossmanna , niemieckie - inne są zbyt słabe ). Plama zostaje ale plama nie przyklei się do butów czy kółek od wózków dziecięcych o wózkach inwalidzkich nie wspomnę. Pies dobrze karminy rzadko ma luźną kupę , na szczęście . 
Z komentarzem nr 18 zgodzić się nie mogę - samo posiadanie \"sprzętu\" do sprzątania to za mało . \"Polak potrafi\" - sprzęt będzie nosił na odczepnego ale nic poza tym. 
Myślę , że Panowie ze Straży Miejskiej sami nie posprzątaliby po swoich psach bo się brzydzą i wstydzą więc zmiany w mentalności trzeba zacząć od służb. Ostatnio przez miasto szedł ogromny syberian husky , największy jakiego widziałam. Właściciel nie panował nad nim. Gdyby pojawił się inny pies lub kot, pies przewiózłby Pana po chodniku. Przejeżdżała policja - 2 policjantów i zero reakcji a pies był bez kagańca. Nawet gdyby zareagowali to pewnie skończyłoby się na pouczeniu. Niestety ludziom bez wyobraźni pouczenie nie wystarczy , bo kto ma wyobraźnie wychodzi z psem w kagańcu ( mam na myśli rasy niebezpieczne i duże). Miłość do czworonoga nie może ludzi pozbawiać rozumu . Tłumaczenie , że kaganiec psa uwiera jest żenujące . Są kagańce z materiału , na pysk. Chodzi o to aby pies nie ugryzł i nie okaleczył kogoś. Zmiażdżona psią szczęką ręka może być bezwładna do końca życia.
20. Dodane przez Jan z Leszna, w dniu - 17-03-2010 17:02
kultury,uszanowania zasad współżycia,stosowania się do obowiązujących przepisów w tym tych dot. sprzatanai po psach nie nauczy się mandatami/choć bez nich się nie obędzie/ tego muszą nauczyć rodzice .Prawidłowe zachowanie trzeba "wynieść" z domu.Musimy wszyscy wzajemnie się pilnować.Grzecznezwrócenie uwagi nikogo nie powinno obrazić.Czy my Polacy musimy uchodzić za brudasów Europy.Sprzątajmy po sobie ,nie śmiećmy ,nie rozjeżdżajmy terenów zielonych samochodami bo z lenistwa nie chce się nam iśc na wyznaczony parking.Nie to co mamy/samochód,psa itp./świadczy o nas a to jak się zachowujemy!!!Zmiany na dobre wszystkim się opłacą.
21. Dodane przez okropnośććććć, w dniu - 17-03-2010 17:09
A ja proszę o kubłyyyyy na śmieci ?!?!? ..jest ich tak mało ostatnio, że trudno dziecku dać przykład a co dopiero kupkę wyrzucić po piesku. 
Zakład Oczyszczania (myślę, że to w ich gestii) ma nas w "nosie"... po cóż się wysilać. 
W Gronowie to pewnie tylko na jednym przystanku MPK, a na Zatorzu, w Zaborowie ?????
22. Dodane przez kierowca, w dniu - 17-03-2010 17:57
Strażnicy nie kontrolują parkingów są to kontroleży ze strefy parkowania ale bardzo podobnie ubrani
23. Dodane przez XX, w dniu - 17-03-2010 18:05
Do ko. 13 Scieżka rowerowa służy do jazdy rowerem a nie jest to trasa spacerowa dla psów.
24. Dodane przez Kaziu, w dniu - 17-03-2010 19:19
Proponuję, żeby wlaściciele psow solidarnie kupili kubły na psie odchody oraz oplacili ich wywóz. dlaczego ma za to placić miasto? Zieleń miejska, to już psie szalety no i bezpłatne. Ohyda.
25. Dodane przez obserwator, w dniu - 17-03-2010 19:28
p.komendant powolywal sie na ustawe Rady Miasta o sprzataniu a czy jest ustawa o ilosci pojemnikow na km ulicy MZZi MZO spelnic swoje ustawowe obowiazki a pozniej dopiero mandaty
26. Dodane przez GREGORY, w dniu - 17-03-2010 19:45
NIECH ZROBIĄ JAK W NIEMCZECH ŻE JAK KTOŚ IDZIE Z PSEM I NIE MA "ZESTAWU DO SPRZĄTANIA" TO MA OD RAZU MANDAT. ALE TO MUSI BYĆ CHYBA USTAWOWO WPROWADZONE W NASZYM KRAJU I MANDATY PO 1 000 ZŁ. MOŻE TO NAUCZY WŁAŚCICIELI SPRZĄTAĆ. BO ICH PSY SRAJĄ DOSŁOWNIE WSZĘDZIE: NA CHODNIKACH W BRAMACH, NA PLACACH ZABAW DLA DZIECI
27. Dodane przez Lufa, w dniu - 17-03-2010 20:22
Myślałem po tytule, że chodzi o samą straż lub o inne organa. Mentalność? Sam zmień mentalność.
28. Dodane przez Vito, w dniu - 17-03-2010 21:34
Pytam się na co idzie podatek za psa!?!? Niech pieniądze, które płacę idą na jakiś cel zgodnie z przeznaczeniem.  
Można np. ustawić w miastach kosze,a obok nich pojemniki z papierowymi torebkami!!!Czesi tak sprawę rozwiązali i psiego g**** nie uświadczysz na ulicy.
29. Dodane przez właściciel pieska, w dniu - 18-03-2010 02:45
każdy widzi tylko problemy u innych. czepiacie sie piesków,a co z samochodami - połowa parkingów jest pusta, a samochodami ludziska najchetniej by wjechali na klatkę schodową (np.holenderska) Włściciele psów płacą stosowny podatek - miasto organizuje wystawy psów jednak nie potrafi zapanować nad bałaganem jaki jest z tej okazji - wystaczy spojżeć na okolice hali Trapez w czasie wystawy - właściciele tych cudnych piesków nie palą sie do sprzątania po pupilach, aco do organizacji parkingów...!A co pan komendant SM powie gdzie są strażnicy miejscy w trakcie takich imprez... Na każdego można znaleść coś i coś. Jak to Polacy - zadbajmy o swoje ogródki , a będzie ład i porządek!!!
reklama
30. Dodane przez mariolka, w dniu - 18-03-2010 07:49
Niech się w końcu wezmą za tych właścicieli psów którzy nie sprzątają po swoich psiakach.Idąc ulica Ofiar Katynia trzeba robić slalom gigant tyle jest tych psich kup,a nie wspomnę już o placu Kosciuszki.... :eek
31. Dodane przez Smieszne., w dniu - 18-03-2010 08:28
Smieszny pan mówi o śmiesznym temacie..! Czy nie mamy ważnych spraw w mieście bezrobocia z 3-ma szkołami wyższymi ( dla kogo one szkolą - dla bycia bezrobotnym ... ) Tu jesw prawdziwy problem .Nawóz tym bardziej naturalny jest potrzebny rolnictwu ,ogrodnictwu i innym..! Pan F.-komendant( techn. bud. z WZIR) -zajął się tym co lubi i jak widać umie wypisywać mandaty bo w zawodzie budowl, mu nie szło (Dyr Halec go jednak nie pozostawił w Firmie) Pozdrawiam Jan. Leszno
32. Dodane przez x, w dniu - 18-03-2010 08:36
mieszkam na osiedlu Przyjazni sprzątam po moim psie jeżeli zrobi w pobliżu kosza a trzeba przyznać że koszy za dużo nie ma współczuje mieszkańcom starego miasta n. ul.Łaziebnej nie wiem czy tam jest jakiś kosz najpierw przygotujcie kochani miasto a potem mandaty
33. Dodane przez Z MZO, w dniu - 18-03-2010 08:38
A my pracownicy MZO nie chcemy mieć czegoś lepkiego w koszach z papierami ( jak to wyjąć... ? ) pozdrawiam Jacek ( oczysczacz.)
34. Dodane przez Małgorzata, w dniu - 18-03-2010 10:34
Rzeczywiście kilka kubełków tylko na psie odchody w mieście mogłoby się znaleźć. Na każdej ulicy chociaż jeden np. czarny z namalowaną sylwetką psa :) Ale szczerze - każdy ma przecież kubeł na śmieci na własnej posesji , przy kamienicy a na osiedlach są kontenery na śmieci niesegregowane. Jeśli wychodzę z psem i zrobi kupę do 100 metrów od domu a nie ma kosza to wracam , wrzucam zapakowaną kupę do śmietnika i idę na spacer. Problem jest wtedy , gdy idziemy na dłuższy spacer bo wtedy muszę maszerować z tym zawiniątkiem przez pół dzielnicy .I w takich sytuacjach kubełek byłby na miejscu.  
Dlaczego chcecie te kupy gdzieś podrzucać ? Ostatnio pewien mój klient żalił się , że jego wilczur s.. na jego ogrodzie. Zrobiłam wielkie oczy :roll i pytam a gdzie ma s.. , pod furtką sąsiada ?  
Co do podatku od posiadania psa - rzeczywiście temat dosyć kontrowersyjny. Co ma nasz pies , co my z tego mamy ? Czy pies jest traktowany jako luksus ? Hmm ! Podejrzewam , że psi podatek jest częścią premii / nagród dla urzędasów. Albo przeznaczony jest na pokrycie prywatnych rozmów prowadzonych z aparatów służbowych. Więc 50 kubełków na psie odchody byłoby ok. Tak na początek.
35. Dodane przez kontrole..patrole..., w dniu - 18-03-2010 13:10
Właśnie - a co z psim podatkiem - chyba trochę tego jest? 
Przecież można określić roczny przychód?!! 
Domyślam się, że nie wszyscy płacą -CWANIAKI NIE PŁACĄ - należy więc kontrolować!! 
I szybko rozwiążemy problem. 
Dorośli, są jak dzieci trzeba DYSCYPLINKI!!
36. Dodane przez obserw, w dniu - 18-03-2010 13:12
Panie władzo mentalność taką mamy jaką mamy. 
Co roku te same opowiastki.
37. Dodane przez gość, w dniu - 18-03-2010 13:39
Z tego co wiem, wrzucanie psich odchodów do pojemników i koszy ze śmieciami jest zabronione przez sanepid!!!Tak więc wszyscy, którzy tak się tutaj chwalą,że zbierają kupy i wrzucają je do koszy i pojemników, podlegają karze!!! 
Problem jest w tym,że miasto nie kupuje specjalnych koszy na psie odchody.Stoi ich kilka na Rynku i to niepotrzebnie, bo mieszkają tam ludzie, którzy sami załatwiają się w bramach a po swoich pieskach na pewno nie zbierają.Takie kosze muszą być w Gronowie, Zaborowie czy tez Zatorzu, bo nie ma tam ani jednego!!!!!!
38. Dodane przez ja, w dniu - 18-03-2010 14:25
Te kupki, śmietniki, śmieci, mandaty-bez podstaw, itc itd - przecież to śmiechu warte.  
Zadzam się z kom. 35 i 37 - no to do roboty, rozwiążcie problem, ludzie wam podpowiadają!
39. Dodane przez ja, w dniu - 18-03-2010 14:25
Te kupki, śmietniki, śmieci, mandaty-bez podstaw, itc itd - przecież to śmiechu warte.  
Zadzam się z kom. 35 i 37 - no to do roboty, rozwiążcie problem, ludzie wam podpowiadają!
40. Dodane przez Małgorzata, w dniu - 18-03-2010 15:39
Czytam Wasze wpisy. Jesteście genialni - musimy zapytać Sanepid jak to rozwiązać!! Ciekawe czy ktoś z Sanepidu ma psa , czy chodzi na spacery i co robi z kupą ???
41. Dodane przez Bałagan w Lesznie, w dniu - 18-03-2010 18:50
Leszno jest miastem brudnym ,pełno butelek po piwie,wódce.niedopałki papierosów , śmieci i na dodatek psie kupy. Jedyne rozwiązanie to sprzątać i uczyć porządku.Mocno karać za dewastację urządzeń parkowych.Straż Miejska powinna się wziąść tak naprawdę do pracy to będą efekty.
42. Dodane przez do 12, w dniu - 18-03-2010 19:14
Jak się psa karmi prawidłowo, a nie odpadkami ze stołu właściciela to pies nie ma laksy.
43. Dodane przez obserwator, w dniu - 18-03-2010 20:16
mam nadzieje ze administrator strony dzis pusci moja opinie p. komendant powiedzial ze mamy 3000 zarejestrowanych psow razy 25 zl to fajna pensja dla conajmniej 3 bezrobotnych i jeszcze zostanie na kosze oraz odkurzac do zbierani tych kup a straz niech wylapie te nie zgloszone psy to kasa sie potroi
44. Dodane przez as, w dniu - 18-03-2010 20:59
Zacznijmy od poczatku. Najpierw smietniki, i to nie tylko w centrum miasta, ale rowniez poza. Jestem mieszkanka Zatorza i smietniki sa chyba 2 na cala dzielnice. Mysle, ze Gronowo , Zaborowo ma podobnie.Dlatego zacznijmy od postawienia smietnikow, a pozniej wysokie kary.
45. Dodane przez max1963, w dniu - 18-03-2010 21:57
Może za te mandaty nareszcie miasto zakupi pojemniki na psie odchody bo zgodnie z przepisami SANEPIDU do kosza nie wolno do śmietnika nie wolno to wręczę temu co wypisuje mandat.Może Straż Miejska zacznie nosić ze sobą pojemniki na psie odchody. Ps. też mam psa.
46. Dodane przez max1963, w dniu - 18-03-2010 22:00
AD 4 . 
Podaj adres a przyniosę ci te odchody i życzę smacznego bo tak nie będziesz miał z nimi co zrobić.
47. Dodane przez antek@antek, w dniu - 19-03-2010 08:38
Czym psa kupa rozni się od reszty smieci? To przecież przetrawione reszty pokarmowe łatwo ulegające rozkładowi , bo zwykły deszcz , który spadnie na wysypisko folii , puszek , szkła i wielu innych rzeczy nie wypłucze a psią kupę tak. Smiem twierdzić , ze psia kupa jest przyjazna dla środowiska w przeciwieństwie do całej chemii , której używamy w codziennym życiu. Z wielu kubłuw na smieci śmierdzi bardziej niż psia kupa . Wystarczy , ze kawałek mięsa , szynki lub zbite jajka lerzą kilka dni w dodatniej temperaturze . Czyszby w sanepidzie pracowali ludzie po odzierzówce ?
48. Dodane przez właściciel pieska, w dniu - 19-03-2010 11:15
Patrol, patrol i wszędzie (nie tylko w centrum, nie samochodem - pieszo!) i sprawdzanie zarejestrowanych piesków - przecież mają numerki na blaszkach. Mieszkam na małym osiedlu gdzie piesków jest dużo- wiem, że ludzie śmieją się z podatku i nie rejestrują piesków - wystarczy porozmawiać na spacerze z dziećmi - mówią, że piesek nie nigdy nie miał żadnego numerka.  
A później należy odpowiednio pokierować budżetem.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj