Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Lipno przed referendum

Lipno przed referendum

17.01.2011. Radio Elka, Jarek Adamek
wiatrooo.jpgTurbiny wiatrowe to szansa na duże pieniądze dla gminy Lipno - przekonywał w Rozmowach Elki Jan Wieczorek z firmy Bonwind. Przeciwnicy elektrowni są jednak sceptyczni co do możliwych zysków. Przewodniczący Rady Gminy Czesław Fedyk mówi, że Bonwind nie wydaje się mu wiarygodny, zaś Paweł Szajbe z grupy inicjatywnej w sprawie referendum dodaje, że postawienie turbin zablokuje możliwość napływu do gminy innych inwestorów. Referendum w sprawie turbin  odbędzie się w gminie Lipno w najbliższą niedzielę.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:
 
Komentarze (136)
1. Dodane przez g, w dniu - 18-01-2011 09:46
Dlaczego niszczycie jedyną szansę na rozwój naszej gminy??? Za co zamierza wójt zrealizować populistyczne obietnice budowy np. chodników? Dlaczego obecny wójt wykorzystał instrumentalnie temat wiatraków i uczynił z referendum sposób na objęcie władzy w gminie? Kiedy wójt zamierza skończyć oszczędzanie kosztem zwykłych ludzi wyłączając im prąd na ulicach itd. i zacznie oszczędzać na sobie tzn. zwalniając zastępcę i samemu pracując???
2. Dodane przez Mieszkaniec Polski, w dniu - 18-01-2011 10:37
Przewodniczący Rady Gminy łamie przysięge którą złożył na poczatku kadencji
3. Dodane przez Do komentarza nr. 1, w dniu - 18-01-2011 11:18
Jeśli chodzi o oszczędzanie- to wójt zaczął od siebie!! zmniejszył sobie np. pensje . Stanowisko o jakim mówisz czyli zastępca wójta , cały czas istniało!! to nie jest nowe miejse pracy! tylko dotychczas na tym stanowisku zasiadała pani D(...)!! Jeśli wiatraki uważasz za szanse na rozwój naszej gminy to już całkowicie świadczy o Twojej niewiedzy!! jak zamrożenie ,,majątku" można nazwać rozwojem!!?? przecież na mniejscach wiatraków można by stworzyć nowe przedsiębiorstwa które dawałyby miejsca pracy!! A tak przez 25 lat będziemy miec maszty wysokości PKiN !!Ludzie 23 STYCZNIA REFERENDUM!! IDZIEMY GŁOSOWAĆ PRZECIW WIATROWNI!!!
4. Dodane przez 22, w dniu - 18-01-2011 11:22
isc czy nie isc...... to jest pytanie!
5. Dodane przez do 3, w dniu - 18-01-2011 11:34
przypominam, iż o pensji wójta nie decyduje sam wójt. Po 2. chce zobaczyć te przedsiębiorstwa w szczerym polu!!!
6. Dodane przez mieszkaniec gminy., w dniu - 18-01-2011 11:41
zastanawia mnie jedno co przeszkadza ludzom z lipna czy wilkowic ze stana wiatraki w ratowicach żakowie czy górce duchownej..... bo moim zdaniem nie maja nic do gadania...powinni decydować mieszkańcy tamtych wiosek czy chcą wiatraki czy nie.
reklama
7. Dodane przez LOL, w dniu - 18-01-2011 11:54
Dobrze, że pojawiła się grupa ludzi, która potrafiła zauważyć zagrożenie i próbuje otworzyć nasze umysły na ten dramat który chcą nam zgotować nasi radni i nie tylko. Referendum to WAŻNA SPRAWA!! Ja napewno wezmę w nim udział.
8. Dodane przez TU MIESZKAM, w dniu - 18-01-2011 12:10
PAN FEDYK OPOWIADA BAJKI TAKIE BARDZO ŚMIESZNE- TO DO PRZEDSZKOLA. A W CAŁEJ EUROPIE SĄ WIATRAKI I NIC NIKOMU NIE SZKODZI A NA DODATEK NAWET ZWIERZĘTA ŻYJĄ A PLONY MAJĄ LEPSZE NIŻ MY W GMINIE LIPNO
9. Dodane przez do 5, w dniu - 18-01-2011 12:20
a czy wiatraki mają stać w szczerym polu??? 500m. od mojego domu to wcale nie jest szczere pole!!!  
do 6 
wiatraki są takie ogromne że z mojego domu widać te które są usytuowane w Nowej wsi oraz te ze śmigla!! wiec te z Górki duchownej tym bardziej mi przeszkadzają!!! Ludzie Otwórzcie oczy!!! Nie wiem czy sie orientujesz wysokościa owych wiatraków!! 
słup 118-125m do tego skrzydło 45m czyli razem około 200m wysokości!! A Pałac Kultury i Nauki ma 230m.!!!! wiec możecie sobie wyobrazić jak one nie tylko zaśmiecą nam krajobraz naszej pięknej gminy ale również wniosą wiele szkód!!!
10. Dodane przez do 8, w dniu - 18-01-2011 12:22
ha ha ha widać ze nigdy nie byłeś za granicą!!! owszem wiatraki są , ale w oddali!!! np. w morzach tak że mieszkancy nawet nie mają pojęcia o ich istnieniu!!!
11. Dodane przez KR, w dniu - 18-01-2011 13:22
Do 9 opisujesz głupoty. 
Maszty elektryczne stoją 
na każym polu. Prawie przy każdym domu.I to ludziom nie przeszkadza 
one psują nam krajobraz. 
Ale gdyby ich nie było to 
była by katastrofa brak prądu.Moim zdaniem trzeba zufaći rozwijać Naszą Gminę. Ludzie żyjemy w tej Gminie w ostatnich miesiąch jak w ciemnogrodzie cofamy się śmieją się z nas.Brak prądu,pseudo-oszczędności. 
Dajmy szansę na tego typu rozwój.
12. Dodane przez adaż, w dniu - 18-01-2011 13:54
Na śląsku u mojej babci .po tym jak wybudowali wiatraki kury przestały nieść jaja ,ludzie są załamani ,u krów cielaki rodzą się umarłe .ci co postawili wiatraki obiecują odszkodowania ,jeśli faktycznie wypłacają za wszystko odszkodowania to ja bym głosował za wiatrakami.
13. Dodane przez j, w dniu - 18-01-2011 14:24
słupy wysokiego napięcia też stoją i jest ok. W czasie zimy nie ma w tej gminie nawet drogi dobrze odśnieżonej, lampy uliczne wyłączone itd. Typowe zadupie za rządów (...) homskiego. Stanowiska zastępcy wójta nigdy w tej gminie na cały etat nie było, a gdy Pani D. była zastępcą to na zupełnie innych zasadach, więc (...) homski typową synekurę polityczną wymyślił. "Oszczędna" władza TAK DLA WIATRAKÓW mówią wszyscy inteligentni ludzie
14. Dodane przez a ja ..., w dniu - 18-01-2011 14:46
... myślę, że Homski i Fedyk nie chcą wiatraków bo pieniądze z nich będą dopiero za trzy - cztery lata a tych panów już na szczęście nie będzie
15. Dodane przez do kom 12, w dniu - 18-01-2011 14:51
to może teraz jajka noszą koguty część rodziny mam na śląsku ale takich głupot nie słyszałem HA HA
16. Dodane przez do 13, w dniu - 18-01-2011 14:54
NIE DLA WIATRAKÓW MÓWIĄ WSZYSCY INTELIGENTNI LUDZIE!!!
17. Dodane przez KIM, w dniu - 18-01-2011 15:34
Słyszałam jadący samochód 
z reklamą. Przez wiatraki 
nastąpi śmierć gminy. Niestety śmierć gminy już 
nastąpiła.
18. Dodane przez do 6, w dniu - 18-01-2011 15:57
Jestem ciekawy kto pozwolił w Żakowie stawiać wiatraki tak blisko budynków. Projektanci chyba nie bardzo potrafią wyliczyć odległość 500m od budynków nie mówiąc już o odległości od działek. Dlaczego ktoś ma prawo decydować o tym, w jaki sposób ja mam zagospodarować swoją działkę. Wiatraki nie są inwestycjami pożytku publicznego, bo dochód to one przynoszą, ale prywatnej firmie Bonwid a ile to słyszeliśmy w reportażu w elce 0,5mln na rok pierwszy i 1mln na dalsze od wiatraka, co to jest przy 2mln na rok dla gminy, a śmieci po wiatrakach zostaną. Może więcej korzyści przyniosłoby wybudowanie jednego wiatraka wykorzystywanego tylko i wyłącznie przez gminę, np na oświetlenie 0,5mln oszczedności na rok ;-)
19. Dodane przez Gość, w dniu - 18-01-2011 15:59
Do 10 hahaha to chyba Ty nigdy nie byłeś za granica i sam wyglądasz jak morze.Wiatraki są stawiane farmami i nie tylko w pobliżu wiosek itd.i jakoś nikomu to nie przeszkadza.A skoro wszyscy mówią iż wiatraki to zło to ciekaw jestem czy ktoś ma świadomość tego jak jesteśmy codziennie narażeni przez emisję fal radiowych,TV czy telefoni komórkowych? Wójt nakłaniał ludzi aby mówili NIE wiatrakom dzięki czemu zyskał poparcie a ciekaw jestem skąd teraz znajdzie jakieś pieniądze dla gminy i przestanie oszczędzać kosztem zwykłych ludzi??!!!!
20. Dodane przez lipno, w dniu - 18-01-2011 16:18
ciekawi mnie tylko kto płaci za reklamy w radio za plakaty i banery porozwieszane na wsiach oraz za samochód jeżdżący i namawiający na głosowanie, jeżeli gmina taka biedna??
21. Dodane przez ja, w dniu - 18-01-2011 16:23
odnoszę wrażenie, że komentarze popierające turbiny wiatrowe pisze jedna osoba...
22. Dodane przez Janusz, w dniu - 18-01-2011 16:45
Ktoś kto porównuje wiatraki ze słupami energetycznymi musiał doznać w życiu jakiegoś porażenia i mu się mózg utlenił! Wiatraki sa dziesięć razy wyższe od słupów energetycznych! Ten kto chce wiatraki niech się porządnie zastanowi, bo nie będzie odwrotu!
23. Dodane przez xxx, w dniu - 18-01-2011 16:56
DWAJ PRZEDSIĘBIORCY - FEDYK I SZAJBE :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin
24. Dodane przez do 21, w dniu - 18-01-2011 17:16
odnoszę wrażenie, że komentarze niepopierające turbiny wiatrowe pisze jedna osoba...
25. Dodane przez Mieszkanka do kom 20, w dniu - 18-01-2011 17:20
No chyba nie sądzi Pan że Gmina za to płaci ?
26. Dodane przez janek, w dniu - 18-01-2011 17:33
każdy właściciel działki będzie dostawał 4500 zł co miesiąc za każdy wiatrak,gzie tu sprawiedliwość? my będziemy mieli hałas a oni kase
27. Dodane przez memories, w dniu - 18-01-2011 17:40
zbojkotujmy referendum, zostanmy w domach :)
28. Dodane przez lipniak, w dniu - 18-01-2011 18:03
Ciemnogród, wiatraki zabiorą krowom mleko a kurom jajka. HAHA
29. Dodane przez NIE NIE NIE, w dniu - 18-01-2011 18:15
NIE ZGADZAM SIĘ, ABY LUDZIE, KTÓRZY NAPŁYNĘLI DO TEJ GMINY ROBILI Z NIEJ SKANSEN. MYŚLICIE, ŻE JAK JESTEŚCIE Z MIASTA TO LUDZIE NA WSI SĄ CIEMNI I ZAFUNDUJĄ WAM KANALIZACJĘ, DROGI, CHODNIKI I GAZ SWOIM KOSZTEM. NIE. NAM DUŻO BARDZIEJ ZALEŻY NA ROZWOJU TEJ GMINY. WY SAMI MÓWICIE, ŻE JAK BĘDĄ WIATRAKI TO SIĘ WYPROWADZICIE. SZEROKIEJ DROGI. CHCĘ MIESZKAĆ GODNIE W MOJEJ GMINIE LIPNO. JESTEM ZA WIATRAKAMI CHOCIAŻ SAM GO NIE MAM. NIE PÓJDĘ NA REFERENDUM, BO KAŻDY MA PRAWO SAM DECYDOWAĆ O SWOJEJ ZIEMI
30. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 18-01-2011 18:25
Polecam zwolennikom wiatraków spędzić choćby jedną dobę w odległości 500m od takiego badziewia pozyskanego z niemieckich szrotów to nie jeden zrozumie o co chodzi. I co się dziwić, że przestępczość wzrasta skoro ludzie popierają zło byleby tylko kasę pozyskać.
31. Dodane przez Do kom.27., w dniu - 18-01-2011 18:37
Ja nie idę na referendóm.I tak powinni zrobić wszyscy.Żeby wciskać ludziom taką ciemnotę.Co ci panowie sobą reprezentują.Ciekawe czy zabrali do radia jaja i transparenty.Wstyd. :grin :cry :grin :cry :grin :cry
32. Dodane przez Ja, w dniu - 18-01-2011 18:38
Przewodniczący i Grupa Inicjatywna niewykształciuchy
33. Dodane przez NIE!!!! wiatrakom, w dniu - 18-01-2011 18:44
My oglądaliśmy zabawki w niemieckich katalogach, nasze dzieci będą oglądały przyrodę w reklamach TV.
34. Dodane przez radny, w dniu - 18-01-2011 18:44
jestem radnym po raz pierwszy i dzisiaj mówię wam że trzeba odwołać Fedyka tylko dla siebie ciągnie i nic więcej go nie interesuje.Fedyk już żegnaj się z stołkiem za miesiąc ciebie odwołamy.
35. Dodane przez do 29, w dniu - 18-01-2011 19:09
Nie będziesz w stanie decydować o swojej ziemi bo jak Ci postawią wiatrak w okolicy 100 m od działki to nie będziesz mógł na SWOJEJ ziemi wybudować obory, stodoły, nawet kurnika nie będziesz mógł zbudować, nie mówiąc już o domu mieszkalnym tak Cię załatwią na 25 lat a może i dłużej więc się zastanów. Wybierasz ubezwłasnowolnienie czy wolność? Jak chcesz postaw sobie wiatrak na środku swojej 9ha ziemi, ale nie przeszkadzaj innym żyć jak im się podoba a do tego zmierza wyzysk Bonwidu spójrz jaki to jest ineteres dla gminy w porównaniu do interesu jaki zrobi na tym Bonwind. Boniek był dobrym piłkarzem, ale jest też niezłym cwaniakiem, zarobić na udupieniu innych!
36. Dodane przez Twoje IP, w dniu - 18-01-2011 19:47
Bonwind kolportuje ulotki i podszywając się pod mieszkańców gminy namawia do wiatraków!  
Żenada! Słowo w słowo wypowiedzi Pana Jana Wieczorka z Bonwindu. Śmiechu warte! Aż tak pragną naszej zgody, że podszywają się pod mieszkańców naszejgminy! Ja będę głosował przeciw turbinom!
37. Dodane przez do radnego kom 34, w dniu - 18-01-2011 20:00
Jeżeli sie Panu nie podoba wystapienie Pana Fedyka to może to wlasnie Pan jest tym Radnym ( nowym) który ma podpisane umowy na trzy wiatraki ( za 5000 PLN mies ). Jeżeli tak to proszę nam wyjasnić kto nam naprawi zniszczone przez cięzki sprzęt drogi ? Jeden wiatrak razem z konstrukcją waży prawie 400 ton razy 80 to daje ciężar 32 tys ton po tych naszych ścieżkach !!!!!!!
38. Dodane przez mieszkaniec lipna, w dniu - 18-01-2011 20:08
Czy pan Pawel Szajbe jest mieszkancem naszej gminy czy to kolejny kandydant na jakies wolne stanowisko w Urzedzie Gminy.
39. Dodane przez Lipno, w dniu - 18-01-2011 20:17
Pan Fedyk teraz nie chce wiatrakow a kiedy byl radnym w poprzednich kadencjach to chcial sprowadzac stare wiatraki z zagranicy i to mu wtedy nie przeszkadzalo.
40. Dodane przez Ja, w dniu - 18-01-2011 20:20
Panie Wójcie, Przewodniczący, Panie Szajbe, dzieci z Gimnazjum w Lipnie mają lepsze wyczucie biznesowe i ekonomiczne niż Wy razem.
41. Dodane przez JAN, w dniu - 18-01-2011 20:37
Widzę że Cwaniak jeszcze podryguje, to on naszą gminę doprowadził do takiego zadłużenia, ludzie zastanówcie się, przecież energia wyprodukowana z wiatraków jest cztery razy droższa niż obecnie z elektrowni wiatrowych, opłaciłoby się je modernizować, zakładać oczyszczalnię spalin.Wiatraki chce tylko grupa ludzi na których polach będą stać wiatraki.LUDZIE IDZIEMY W NIEDZIELĘ GŁOSOWAĆ ZADECYDUJMY O NASZEJ GMINIE. Pytam się kto będzie się budował pod WIATRAKIEM.
42. Dodane przez igor, w dniu - 18-01-2011 20:37
wystarczy sprawdzić IP i wiadomo, że komentarze popierające pisze jedna osoba....
43. Dodane przez hose, w dniu - 18-01-2011 21:34
dżwięki które wysyła wiatrak powoduje że dzieci nie mogą się skupić przy nauce
44. Dodane przez Obywatel, w dniu - 18-01-2011 21:43
Szesnaście ogromnych turbin wokół jednej, małej i sennej wioski, każda turbina w odległości mniejszej niż 2000 metrów! Taką mapkę bezczelnie rozsyła do naszych domów tajemniczy miłośnik energii wiatrowej! Czy taki obrazek ma nas przekonać do wiatraków? Nazywają to wiatrowym parkiem! Ja Wam mówię, że to nie jest park to jest wiatrakowy lunapark! 
Mają rację przeciwnicy turbin wiatrowych! Wiatraki nie są nam potrzebne! Może potrzebne są Panu Bońkowi, ale niech to będzie jego zmartwieniem. Nam ich nie potrzeba! Cieszy mnie solidarność, której doświadczamy w tych dniach. Cieszy mnie bardzo to, że stajemy razem przeciw grożącej nam pladze! Mieszkańcy Wilkowic i mieszkańcy Lipna! Dziękujemy Wam za solidarność! Dziękujemy za to, że stanęliście w obronie tych małych wiosek, które mają zostać najbardziej dotknięte plagą wiatraków! Może pochodzicie z małej, wielkopolskiej gminy, ale jesteście wielcy duchem!  
Coraz więcej nas stoi po właściwej stronie! Zaczynamy rozumieć, że chcą zrobić nam krzywdę i mówimy im, że nie z nami te numery! Żadne Bonwindy nie będą rządziły na tej ziemi - nie pozwolimy, aby z naszej gminy zrobiono wiatrakowy lunapark! Nie będziemy stadem baranów pokornie idącym na rzeź! To jest nasza ziemia! Przez tysiąc lat mądrze na niej gospodarujemy i nie sprzedamy naszego do niej prawa za żadne pieniądze! Pozostaniemy nadal jej jedynymi gospodarzami! Jesteśmy to winni tym, których kości spoczywają na naszych cmentarzach i tym, którzy dzisiaj dorastają, aby nas kiedyś zastąpić! Nie dajmy się omamić obiecankom - cacankom i bajeczkom o gruszkach na wierzbie - bądźmy mądrym i solidarnym społeczeństwem. Dopóki jesteśmy razem możemy przenosić góry!
45. Dodane przez NIE TURBINOM WIATROWYM, w dniu - 18-01-2011 21:44
Tylko zacofaniu i uposledzeniu ludzie mówia Tak na wiatraki. kazdy który posiada chodz troche rozumu potrafi sobie wyobrazic wielkość i szkody jakie moze spowodowac wiatrak!!! NIE WIATRAKOM !!!!
46. Dodane przez REFERENDUM 23.01, w dniu - 18-01-2011 21:47
IDZIEMY GŁOSOWAĆ PRZECIW WIATRAKOM
47. Dodane przez okolica, w dniu - 18-01-2011 21:49
tak !!! dla turbinek!!!
48. Dodane przez Twoje IP, w dniu - 18-01-2011 21:58
Widmo byłego wójta, który sam cwaniakiem się zwał, ciągle straszy na tej ziemi! Ciągle podnosi głowę i grozi nam wiatrakami! Trzeba się tego widma pozbyć, trzeba raz na zawsze zerwać z cwaniactwem i brakiem szacunku dla mieszkańców. Zróbmy znowu pospolite ruszenie, idźmy na referendum i przegońmy z gminy widmo cwaniaka!
49. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 18-01-2011 22:10
Co wy opowiadacie o panu Fedyku jest to bardzo porzadny czlowiek i wie co mowi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
reklama
50. Dodane przez hah, w dniu - 18-01-2011 22:19
idzcie na obiad.. ;p  
 
23.01 SIEDZIMY W DOMU ;p  
 
DO kom 26 - co, boli ze to ty nie bedziesz mial tej kasy? jestes zenujacy, Tobie nikt kasy nie liczy, zazdrosc przez Ciebie przemawia.  
 
do kom 42 - ale masz podniete z tego ip. MOże jakieś dzialania w tym celu? 
 
do kom 35- swiete slowa, postawia wiatrak nie bedzie dzialek, beda dzialki nie bedzie wiatraka, Ktos straci, a ktos zarobi tylko dlaczego masz to byc Ty? Jak wiemy zainteresowanie wiatrakammi bylo juz od paru lat, rolnik zlapal okazje i chce na tym zarobic a to ze ty sie spózniłeś to juz inna sprawa. SMiechu warte zeby ktos decydowal o przeznaczeniu prywatnej neruchomosci. Wedle mnie to kibel sobie postawa na tej dzialce. Jak decydujecie o wiatrakach to decydujmy tez o dzialkach budowlanych .
51. Dodane przez Referendum, w dniu - 18-01-2011 22:24
do kom 46 Nie idziemy 
głosować za witrakami.
52. Dodane przez Krzys - Wilkowice, w dniu - 18-01-2011 22:50
Nie chcę wiatraków w gminie!!!!!!!!!!!!!!!!
53. Dodane przez Twoje ip, w dniu - 18-01-2011 22:54
co masz na mysli piszac pierwsze dwa zdania w komentarzu nr 48?
54. Dodane przez do kom 50, w dniu - 18-01-2011 22:56
do kom 50 
widać, że zależy ci tylko na budowie turbin wiatrowych, bo masz w tym swój święty interes. I dobrze, ale jakim kosztem? 
 
Dlaczego nie powiecie wprost o konsekwencjach? Zniszczone drogi, wpływ na psychikę, czy Świst, jaki powstaje przy produkcji prądu i wiele innych niekorzystnych czynników. 
 
Proponuję poszukać na serwisie youtube.com "świst wiatraków" i później zobaczyć czy to jest takie super.  
Może warto jeszcze przemyśleć całą sprawę. REFERENDUM 23 STYCZNIA - IDZIEMY GŁOSOWAĆ NA NIE!!!
55. Dodane przez PATI, w dniu - 18-01-2011 22:56
wielce kutnie o wiatraki a drogi sa tragiczne a szczegolnie do NOWEGO MORKOWA NAWET NIE IDZIE PRZEJECHAC SAMA SIE PRZEKONALAM I PRZEJŚĆ W NIEDZIELE!!!!!! PRZETWRACA WAM SIE W GLOWIE!!! TYLKO PLAKAC!!! javascript:ac_smilie(':cry') javajavascript:ac_smilie(':cry')script:ac_smilie(javascript:ac_smilie(':cry')':javascript:ac_smilie(':cry')javascript:javascript:ac_smilie(':cry')ac_smilie(':cry')cry')
56. Dodane przez lipno, w dniu - 18-01-2011 23:22
Pan z grupy inicjatywnej biznesmen od siedmiu boleści. Każdy zainteresowany wie że ten Pan rozłożył na łopatki każdy interes jakim się zajmował. Bankrut i nieudacznik.
57. Dodane przez pejotl, w dniu - 18-01-2011 23:26
Haha. Uśmiałem się, bo na szczęście nie mieszkam w Gminie Lipno, choć jest mi bliska ze względów rodzinnych. Wiatraki zagrożeniem dla krajobrazu, przedsiębiorczości? Pan z 9. widzi wiatraki z Nowej Wsi ze swojego domu, więc chyba mieszka w Nowej Wsi. Żałosne i kłamliwe są takie teksty. Mądry komentarz nr 6. Pan Przewodniczący radny rai demagogicznymi hasłami o przedsiębiorstwach, tak jakby one waliły do Gminy drzwiami i oknami. Może do Lipna czy Wilkowic w jakimś stopniu tak, ale Gmina, panowie radni i mieszkańcy, nie kończy się na dwóch największych wioskach, co słusznie zauważono w komentarzu nr 6. Wiatraki komuś zagrażają, a słupy telefonii komórkowej albo energetyczne nie? Pospólstwo będzie decydowało o przeznaczeniu czyjejś własności, mimo że ta inwestycja w żaden sposób nie ingeruje w prawa osób trzecich. Rozumiem, gdyby poproszono o zdanie zainteresowanych, tj. właścicieli sąsiednich działek, na które budowla może oddziaływać, ale ogłaszanie referendum w tej sprawie jest czysta demagogią. lepiej niech trują nas nadal elektrownie węglowe. Zgadzam się z sugestiami, że chodzi prawdopodobnie o zwykłą ludzką zawiść. BTW To referendum, jak czytam niektóre komentarze, przypomina mi to w sprawie senatu z 1946.
58. Dodane przez do Obywatel, w dniu - 18-01-2011 23:28
Panie wicewojcie Szulczyk, co pan pisze nam o NASZEJ ziemi, jak pan nie jest stąd. Używa pan zwrotów socjotechnicznych żeby wzbudzić wrażliwość mieszkańców. Używanie zwrotów biblijnych "przenoszenie gór" też nie jest na miejscu.Tu nie ma tępaków.Dlaczego pan tak o nas myśli? W tej gminie LUDZIE samodzielnie podejmują wybory, mają swoje zdanie i potrafią je wyrażać. Wyrażą je również w referendum.
59. Dodane przez adam, w dniu - 19-01-2011 06:38
Błagam ratujcie nasze dzieci .żeby nie umierały na białaczkę ,każdy głos ma wartość życia.to tylko 5 minut głosowania .tylko ten wie jaką ma wartość życie ,kto dostał drugą szanse od Boga.
60. Dodane przez adam, w dniu - 19-01-2011 06:42
LEPIEJ STRACIĆ 5 MINUT W ŻYCIU ,NIŻ ŻYCIE W 5 MINUT.NIE SŁUCHAJCIE NIKOGO IDŻCIE I ZAGŁOSUJCIE TO TYLKO 5 MINUT .
61. Dodane przez Mieszkaniec Gminy Lipno, w dniu - 19-01-2011 08:37
Pęd do budowy wiatraków to wynik działania lobby, które wmawia "ciemnemu ludowi" że klimat się ociepla - a widać to w było w szczególności podczas ubiegłej i tegorocznej zimy !! Podmorskie wulkany emitują więcej CO2 niż cały światowy przemysł !!! A i kiedy przemysłu i nawet człowieka nie było na ziemi to raz na naszych terenach rosły lasy tropikalne a innym razem były lodowce. No i teraz pod przykrywką "ekologii" parę firm kręci na tym lody. BONDWIND to mały pikuś - ci którzy robią kasę to producenci wiatraków i handlarze tzw. "praw do emisji CO2". Ci wszyscy ludzie, w tym BONDWIND mają ekologię - w "głębokim poważaniu" ! Chodzi o KASĘ i tylko o KASĘ. 
Ekologia to nie tylko emisja CO2 - to także ochrona krajobrazu a wiatraki, a już tym bardziej kilkadziesiąt sztuk, spowodują dramatyczną zmianę wizualną krajobrazu naszej spokojnej, rolniczej Gminy. Chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę z dysharmonii, jaką wprowadzą ogromne budowle o wysokości ponad 150 m (Taras widokowy Pałacu Kultury znajduje się na wysokości 114 m) i ich wielkie śmigła w miejscach o tradycyjnych walorach krajobrazowych. 
 
Budowa ferm wiatracznych jest przedsięwzięciem czysto komercyjnym a firmy, które je budują kierują wyłącznie szybkim zwrotem z inwestycji, który zapewniają dotacje unijne. Portal www.energiazwiatru.com.pl podaje iż przeciętne zyski dla inwestora w fermę wiatraczną wynoszą od 8-15% rocznie w okresie spłaty elektrowni a potem nawet 20-40% w skali roku. Ekologia, jest więc jedynie przykrywką dla pazerności inwestorów, którzy nie bacząc na rzeczywiste uwarunkowania ekologiczne, zdrowie mieszkańców i interes społeczności, za wszelką cenę forsują realizację tych maszynek do robienia pieniędzy robienia ich dla nich, a nie dla Gminy i jej mieszkańców. 
 
Wiatraki w gminie Lipno to nie panaceum na problemy finansowe Gminy to wręcz spowodowanie katastrofy finansów Gminnych, gdyż właściciele gruntów budowlanych (gruntów podzielonych na działki, lub też ci, którzy grunty mogliby przekształcić), a których to wartość dramatycznie spadnie jeżeli będą w zasięgu hałasu generowanego przez wiatrak lub też z widokiem na wirujące łopaty wystąpią do Gminy o zrekompensowanie strat, które poniosą a odszkodowania mogą być wielomilionowe. 
 
Wiatraki nie wnoszą żadnego rozwoju gospodarczego dla gminy nie tworzą żadnych nowych miejsc pracy. Gmina powinna zadbać aby tworzyć tereny usługowo-handlowo-przemysłowe usytuowane w dogodnych miejscach, przy węźle S-5, gdzie łatwo będzie dojechać z Leszna i gdzie mogłyby powstawać zakłady produkcyjne, hurtownie czy też wyspecjalizowane markety. 
 
Turbiny powodują powstawanie niesłyszalnych dźwięków - fal o niskiej częstotliwości, nad którymi prowadzono badania w kwestii użycia ich jako broni wojennej lub narzędzia tortur. 
Na Zachodzie wiatraki stawia się w morzu lub na płaskich , rolniczych i NIEZAMIESZKAŁYCH terenach a nie w bezpośredniej bliskości domostw - jak jest to planowane w naszej gminie. 
No i na koniec - wiatraki będą funkcjonowały tak długo jak będą dotowane (Z NASZYCH KIESZENI GDYŻ PŁACIMY DROŻEJ ZA PRĄD). I kiedy w końcu politycy zrozumieją że nie tędy droga, to dotacje znikną, firmy "Wiatraczne" splajtują a na terenie naszej Gminy pozostaną rdzewiejące i rozpadające się gigantyczne konstrukcje które pewnie kiedyś Gmina - za nasze pieniądze - będzie musiała zdemontować. 
 
Więc zmobilizujmy się, zmobilizujmy naszych sąsiadów i znajomych. Niech pójdą głosować - i jeżeli większość zadecyduje że chce wiatraków - to przynajmniej sami będziemy sobie winni w przyszłości !
62. Dodane przez do obywatela., w dniu - 19-01-2011 08:54
obywatelu,na wiatraku wjechałeś na fotel wice wójta a teraz wypisujesz bzdury w komentarzu weż się za pracę bo podatnicy ci płacą.Poza tym jakim prawem to ty masz decydować co ja mam budować na mojej ziemi,podkreślam MOJEJ ZIEMI nie twojej,bo ty jej nigdy nie miałeś,wara od MOJEJ ZIEMI.OSZOŁOMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
63. Dodane przez ochrona środowiska., w dniu - 19-01-2011 09:18
Radny S(...) wielki działacz antywiatrakowy,walczący o ochronę środowiska a przykręca wkrętami tablice o referendum do zdrowiutkiego świerku To drzewo jest zdrowe dlaczego ty taki ochroniarz środowiska okaleczasz te drzewa.;Pseudoekologu(...). :eek :eek :eek :eek :eek :roll :roll :roll
64. Dodane przez ja, w dniu - 19-01-2011 14:11
mieszkam w gminie z wiatrakami i tak sobie myślę, że oprócz zmiany krajobrazu nie wnoszą one dla mnie niczego porzytecznego. Przyglądam się właśnie nowemu rachunkowi z Enei i mam mniejsze (ok.100kw) zużycie energii niż w poprzednim okresie a płacę więcej o 150zł. Wszystko w temacie.
65. Dodane przez Danny, w dniu - 19-01-2011 14:14
Chciałbym zadać kłam wszystkim argumentom przeciwko budowy elektrowni wiatrowych. 
1. Przeciwnicy straszą na plakatach liczbą 85 elektrowni a przecież w projekcie przewidziano max 41 turbin w naszej gminie! 
2. Byłem w Niemczech, widziałem gdzie i w jakiej liczbie stoją elektrownie, rozmawiałem z różnymi osobami i ludziom to w żaden sposób nie przeszkadza. A to cywilizowany i rozwinięty gospodarczo kraj. 
3. Turbiny będą przeszkadzać w pozyskiwaniu inwestorów. Kolejna bzdura! Na zachodzie firmy chcąc ograniczyć koszty budują własne elektrownie i widok wiatraków w naszej gminie przyciągnie inwestora z nadzieją na łatwiejsze załatwienie pozwolenia na budowę firmowej elektrowni. 
4. Turbiny zagrażają ptactwu. Bzdura! Ptaki odbierają infradźwięki i działa to na nie odstraszająco jak np dźwiękowy odstraszacz dla gryzoni. Nie będą się do nich zbliżać. 
5. Infradźwięki są szkodliwe dla ludzi. A ja się pytam co nie jest? Spaliny samochodowe, dym tytoniowy, alkohol, komórki, rozpuszczalniki, farby, nawet żywność w sklepach i barach jest bardziej szkodliwa dla ludzi niż infradźwięki. Tyle że aby zrezygnować z tych rzeczy trzeba odebrać coś sobie. Sąsiadowi łatwiej odebrać możliwość postawienia turbiny. 
6. Ostatni punkt. Turbiny uśmiercą gminę. To ja powinienem oskarżyć przeciwników o to że chcą uśmiercić możliwość wybudowania własnych elektrowni. Kiedy za 10 czy 15 lat będę miał kapitał na postawienie elektrowni u siebie, okaże się że przez bandę baranów, obłudników, zazdrośników i zacofańców nie dostanę na to zgody. Bo jest społeczny zakaz. Ja protestuję przeciwko zacofaniu!!! 
Dodam na koniec że jestem mieszkańcem gminy, u mnie nie będzie stać turbina tylko u sąsiada, jestem młody i po zebraniu doświadczenia z zachodnich krajów.
66. Dodane przez Do Danny kom 65, w dniu - 19-01-2011 14:57
Drogi Panie !  
Cyfra z ulotki jest liczbą finalna planowanych elektrowni w naszej Gminie . niestety po Bonwindziw w kolejce czekaja dwie kolejne firmy wiatraczne - mozna sprawdzić w Gminie albo u Pana ulubionego byłego Wójta - on wie najlepiej z kim "kręcił lody". 
Piozdrawiam a co do ptaków i zwierząt gdyby im było tak dobrze z wiatrakami to na obszarze Natura 2000 nie byloby zakazu budowy turbin. O zwierzęta w tym kraju dbamy lepiej niż o ludzi . Polecam artykuł w ostatnim NIE na temat szkodliwości wiatraków - HORROR
67. Dodane przez Gmina, w dniu - 19-01-2011 17:19
NIE jest tak wiarygodną gazetą jak Wieści Gminy.
68. Dodane przez rozpacz, w dniu - 19-01-2011 18:47
Panie Przewodniczący czy Pan wogóle sie orietuje ile masztów może stanąc na gminie czy Pan czyta uchwały i załaczniki? Proponuje to nadrobic bo widze duze braki! a czy Pan sie podpisuje pod tymi ulotkami też? tam jest kłamstwo nigdy nigdzie nie widziałem zeby nawet w studuim dopuszczało budowe 85 turbin ! technicznie nawet to niemozliwe pozdrawiam zycze duzo zdrowia bo ludzie je zjedzą :x
69. Dodane przez ludzie pracują, w dniu - 19-01-2011 19:02
Puknijcie sie! pracuje na zmiany wracam do domu rano ide spac a tu jakis samochod i koles krzyczy przez wzmaczniacz o jakis wiatrakach i smierci! moze trzeba to skonsultowac ze specjalista !? Dajca ie sie wyspac ludzią pracy ostrzgam! nic mnie nie obchodzi wasze referendum wiatraki i tak stana a kasa na glupoty jest !!!!!
reklama
70. Dodane przez LIPNO mówi NIE Homskiemu!!!!, w dniu - 19-01-2011 19:05
LIPNO mówi nie CIEMNOCIE!!! 
bojkotuje wybory kłótliwych smarkaczy i laików którzy nie znają się na ekonomi,fizyce i energetyce!!!! CIEMNOTA,PIENIACTWO,AROGANCJA,KRÓTKOWZROCZNOŚĆ, oto cechy NAPŁYWOWYCH mieszkańców Gminy Lipno!!!! 
LIPNO MÓWI NIE "Obywatelowi" skąd Ty się gościu urwałeś??
71. Dodane przez historia, w dniu - 19-01-2011 19:07
Czyzbym słyszał o zrywach niepodleglosciowych? to co mamy nowego może nawet i napoleona! :roll
72. Dodane przez andrzej, w dniu - 19-01-2011 19:41
Nie wiatrakom, bo to ustrojstwo hałasuje, szpeci i brzydkie, to nie lasy zielone ni łąki, szkodzi zdrowia zwierząt i nas ludzi, nie mówiąc o naszych milusińskich, ich zdrowiu i przyszłości. Nie po to przeprowadziłem się też do tej spokojnej gminy żeby mieszkać na fermie wiatrowej. Budowa tych wiatraków to zamkniecie szansy na jaką jakąkolwiek inwestycję dającą miejsca pracy. A jak słyszę, że "prąd będzie za darmo" to mi ręce opadają. Dla mnie zdrowie mojej rodziny i moich dzieci jest najważniejsze! Nie zastąpią ich żadne pieniądze. dlatego pójdę zagłosować NIE WIATRAKOM! Sio z tąd! :( :( :(
73. Dodane przez do 72, w dniu - 19-01-2011 19:51
Andrzejku sięgnij do słownika ortograficznego to po pierwsze a o jakich inwestycjach mówisz?? postawisz w polu Castorame,Media Markt a może M1?? NIK i NIKT tu NICZEGO nie postawi i nie zbuduje!!!i nie z tym "czekoladowy Joe"!!!!!
74. Dodane przez Twoje IP, w dniu - 19-01-2011 19:53
Do komentarza 62 
Twoje jest tylko to, co zabierzesz do ziemi!
75. Dodane przez leon z wilkowic, w dniu - 19-01-2011 19:56
Panie Fedyk  
Przed wyborami wiedziałem na kogo głosować. Umie Pan dotrzeć zaznaczam do LUDZI. MYŚLĘ jeszcze będzie czas się poznać. Zawistni byli zawsze.Zyczę powodzenia.
76. Dodane przez Twoje IP, w dniu - 19-01-2011 20:00
Do komentarza 70 
Lipno powiedziało TAK Panu Homskiemu (coś przespałeś?) i ma nadzieję, że za jego sprawą, w naszej gminie będzie lepiej, a wiatraki niech Boniek buduje we Włoszech!
77. Dodane przez sanczo panda, w dniu - 19-01-2011 20:02
Firmy wiatraczne jak sępy tylko czekają. Nie wierzcie, że sępy zadowolą się "41 turbinami"! Wszystkim niedowiarkom, którzy twierdzą że wiatrami nie szkodzą odsyłam na www.stopwiatrako.eu (!!!)
78. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 19-01-2011 20:18
głosujmy 23 styczen
79. Dodane przez CZYTELNIK, w dniu - 19-01-2011 20:18
TO JUŻ KPINA Z LUDZI NA CAŁEGO. NAJPIERW SIĘ NAM GASI ŚWIATLO A TERAZ OGRANICZA GODZ. OTWARCIA BIBLIOTEKI. DZIŚ BYLA CZYNNA TYLKO 2 GODZ JUTRO NIECZYNNA.CZYLI MAMY BYĆ CIEMNI I CHODZIĆ W CIEMNOŚCIACH. MOŻE WIATRAKI NAS OŚWIECĄ?
80. Dodane przez jestem za..., w dniu - 19-01-2011 20:21
jakoś wielkie słupy energetyczne przechodzące przez gmine lipno nikomu nie przeszkadzają! a też są ochydne! słychać na nich odgłosy prądu przepływającego!
81. Dodane przez Twoje IP, w dniu - 19-01-2011 20:37
Do komentarza 73 
Się zdziwisz, bo właśnie są chętni i supermarket może powstać! Widać, że nienawiść ci rozum odebrała! Radzę się z tym (brakiem rozumu) zbytnio nie obnosić, bo to wstyd raczej niż chluba!
82. Dodane przez do 76, w dniu - 19-01-2011 20:39
nie nie przespałem i czekam na referendum ale odwołujące "pseudwójta"!!!!
83. Dodane przez do 73, w dniu - 19-01-2011 21:14
założyłem tutaj rodzinę, zbudowałem dom nie po to, aby rodzina mieszkała na fermie wiatrowej. Wszystkim niedowiarkom szkodliwości turbin wiatrowych w pobliżu siedlisk ludzi polecam wycieczkę do Margonina (za Wągrowcem), gdzie postawiono na 3 razy większym terenie około 90 turbin, tyle ile chcą wybudować u nas. Proszę spytajcie miejscowych, jak im się żyje, czy wiatraki pozwalają zasnąć w nocy, dlaczego nie odbierają naziemnej telewizji, czy nie żałują, że zrobili wszystko co możliwe, aby zatrzymać te wiatraki?
84. Dodane przez do 81, w dniu - 19-01-2011 21:18
już nie moge się doczekać supermarketu w polu bu ha ha ha ha!!! a w twoim wypadku widać że za bystry nie jestś i jeszcze się z tym obnosisz ale brak intelektu nie pozwoli ci tego zrozumieć
85. Dodane przez gr, w dniu - 19-01-2011 21:43
PRzestańcie nawijac caly czas z tymi liniami wysokiego napiecia czy wiezami telefonicznymi.  
To jest zalosne poprostu!!! 
 
Wiatrak to nie wieza albo linia wysokiego napiecia, tylko o wiele wieksze, szpetne gów.o. 
 
23 stycznia głosujemy NIE WIATRAKOM!!!
86. Dodane przez admin, w dniu - 19-01-2011 21:51
poprostu nie idziemy na referenum i tyle popieram wiatraki moje dziecko się urodzi w tym roku i chcę prosty chodnik aby dziecko sobie krzydy nie wyrządziło
87. Dodane przez xxxxxxxxx, w dniu - 19-01-2011 22:13
dziwi mnie jedno.... na początku pan Fedyk sam dopytywł gdzie bedą stały wiatraki.... był za. dopytywał firmy czy na jego polu też stanie chociaż jeden wiatrak.ale gdy sie dowiedział że niestety ale nie ma takiej możliwości to od razu jest przeciwnikiem wiatraków... to sie nazywa ZAWIŚĆ. postanowił ze skoro on nie może mieć to NIKT nie bedzie miał... :x :x :x :x :x :(
88. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 19-01-2011 22:17
tak czytam to wszystko i zastanawia mnie czy jeżeli wiatraki nie przejda to czy rzeczywiście powstana jakieś firmy na tych polach..... bo teraz wielkie dyskusje i debaty a jak przyjdzie co do czego to będzie figa z makiem....
89. Dodane przez do duetu feyk-szajbe., w dniu - 19-01-2011 22:36
Panie Szajbe co pan zrobiłeś do tej pory dla naszej gminy,czy swojej wsi Wilkowice.Znając pański życiorys nie poświęcił pan ani jednej godziny na rzecz swojej wsi a teraz idziesz pan do radia i wciskasz taką ciemnotę ludziom,czy pan naprawdę myśli że na wsi ludzie są tak głupi że uwierzą w te bzdury,które wy wypisujecie na swoich ulotkach i mówicie w radiu.Pan Fedyk już 12 lat temu chciał sprowadzić wiatraki i to miały być sprowadzone na koszt gminy.Chciał aby takie pieniądze wprowadzić do budżetu.Panie przewodniczący przede wszystkim niech powie prawdę nigdzie nie ma 85 a jest 41.Niech pan powie prawdę odnośnie terminu referendum,żeście ludzi okłamali,bo referendum mogło się odbyć w grudniu.Dlaczego pan ma decydować o tym co ja mam budować a co nie,na swojej ziemi,żaden oszołom nie będzie mi tego dyktował co ja mam robić.Czy jakiś rolnik wtrącał się co pan robił,czy protestował,czy jechał na sesje z jajami i transparentami?Czy pan jest ponad prawem?Kto pana zrobił przewodniczącym?Czy pan wie że zgodnie z przepisami o referendum władze samorządowe w takich sytuacjach muszą być bezstronne,a pan jedzie do radia aby okazać swoją stronniczość.Dlaczego pan nie reaguje na te kłamstwa wypisane na plakatach i ulotkach,przecież ma pan wgląd do dokumentów i tam jest 41 a nie 85.to są podstawy do unieważnienia referendum.Namawiam wszystkich do bojkotu,nie idżcie na referendum,nie dajcie sobie wcisnąć takiej ciemnoty.JA NIE IDĘ. :cry :cry :cry :cry :cry
90. Dodane przez do 89, w dniu - 19-01-2011 23:51
przeciez w niedziele małysz poleci wiec tez ja i moja rodzina nie idziemy. Niech sie dzieje co chce, wole góry. :) pozdro
91. Dodane przez qwerty, w dniu - 20-01-2011 04:48
Wracam o 4.10 z pracy a w Lipnie ciemno jak w d...e. Oświetlenie uliczne wyłączone. Coraz większe oszczędności. Proponuję w ogóle nie zapalać lamp bo po co. Jak będą wiatraki to i będzie oświetlenie uliczne i proste chodniki bo będzie kasa
92. Dodane przez g, w dniu - 20-01-2011 11:55
Paweł Sz. śmiechu warte Czego nie dotknie bankrutuje ale on zacny biznesmen brnie dalej w swej obłudzie :(
93. Dodane przez Światły obywatel, w dniu - 20-01-2011 13:00
TAK DLA WIATRAKÓW, DLA ROZWOJU GMINY
94. Dodane przez g, w dniu - 20-01-2011 14:46
Panie Pawle jak pan taki mądry to proszę zainterweniować o oświetlenie uliczne. Mówicie o mrzonkach a nie potraficie ze swoim wójcikiem normalnie odśnieżyć ulic i oświetlić ulic. Normalne zadupie nam zafundowaliście towarzyszu Sz.
95. Dodane przez Do wszystkich mieszkańców gmin, w dniu - 20-01-2011 14:55
To referendum to tak naprawdę to wojna wypowiedziana rolnikom,którzy chcieliby mieć dodatkowy dochód na utrzymanie swojego gospodarstwa.Tak na przykład jest z ziemią parafialną w Wilkowicach.Na ziemi miał stanąć jeden wiatrak,który ma dać jakieś pieniądze na utrzymanie dwóch kościołów w Wilkowicach.Panie Szajbe czy pan w zamian da takie pieniądze na utrzymanie naszych kościołów?Skoro pan teraz ani złotówki nie rzuca na tace,bo pan przecież nie chodzi do kościoła.Pan nawet nie ma pojęcia jakie potrzeby ma nasza parafia.Ekipa rządząca cały czas dąży do podziału mieszkańców sieje nienawiść i wrogość. Panie Fedyk kim pan jest że chce pan ingerować w podpisywane umowy między rolnikiem a firmą kto dał panu takie prawo.Ta władza całkiem uderzyła panu do głowy.Jeżeli bym miał uwierzyć temu co mówi pan Szajbe,to pół świata już powinno umrzeć na białaczkę na bezpłodność i z głodu,a póki co żyją i wiatraki stawiają.Jakim prawem jest to referendum.Panie Fedyk to jest ingerencja w moje prawo własności i wolności,a to mi gwarantuje konstytucja.Wobec prawa jesteśmy równi.Jakim prawem mieszczuchy w Wilkowicach mają decydować co ma budować rolnik w Sulejewie czy w innych miejscowościach. Pan się zapomniał że pan w tej chwili będąc przewodniczącym nie powinien iść do radia i się opowiadać po jednej czy po drugiej stronie.Czy czytał pan przepisy dotyczące referendum niech pan się z nimi zapozna a potem idzie do radia.Pan powinien stać na straży przestrzegania prawa,a pan co robi?Są podstawy do tego aby unieważnić to referendum i doprowadzę do tego. :( :( :( :( :( :(
96. Dodane przez do fedyka., w dniu - 20-01-2011 16:43
Panie Fedyk z czego tak naprawdę jest pan dumny, czy z tego że pan podzielił mieszkańców naszej gminy i nastawił przeciwko rolnikom.Przecież to jest gmina rolnicza.Prowadził pan wojnę z byłym wójtem nazywał go cwaniakiem a tak naprawdę to jest pan większym cwaniakiem niż on.Wjechał pan na jajach i transperentach do rady i nie potrafi pan stać na staży przestrzegania prawa.Dlaczego nie dba pan o prawa tych rolników,a tylko tych wybranych,czy pan da im pieniądze na utrzymanie?Czy dla pana są mieszkańcy lepsi i gorsi.Rolnicy to ta gorsza kasta społeczeństwa? Panie Fedyk całe to referendum jest nie zgodne z konstytucją Wobec prawa jesteśmy równi,a w tym referendum jednych mieszkańców stawia się ponad prawem a innych mieszkańców prawa są podeptane i z tego jest pan taki dumny?
97. Dodane przez do szajbe., w dniu - 20-01-2011 17:03
Panie Szajbe,czy pan słyszy to co pan mówi,a mówi pan że postawienie wiatraków doprowadzi do kompletnej degradacji naszej gminy?Czy mam rozumieć że uratuje mnie pan przed tą degradacją.Panie Szajbe gdybym pana nie znał to może bym i uwierzył,a tak dam panu dobrą radę niech pan więcej tak nie mówi bo się pan ośmiesza.To wszystko co pan mówi jest śmiechu warte. :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin
98. Dodane przez do 95, w dniu - 20-01-2011 17:54
Kolego nie strasz tak bardzo bo i bez tego sie Ciebie boimy. Referendum jest wazne czy Ci sie podoba czy nie drodi rolniku i radny zarazem z Ratowic . Wasze mówienie o rolniczej Gminie Lipno na gruntach 5 i 6 klasy to zwykła ściema . Rolnicy z was pełną gębą a po jajka jezdzicie do Kauflandu do Leszna. Pewnie najłatwiej postawic na swoim gruncie 3 wiatraki i pracować nie trzeba a to , że inni nie będą mogli spać to Was nie obchodzi. Referendum to bardzo demokratyczny sposób by sie wypowiedzieć na jakiś temat. Zostanie w domu to klęska demokracji i Wasza ulotka która nas do tego zacheca jest chora. Trzeba miec cywilną odwage i powiedzieć tak lub nie a nie się chować w domu po kątach :cry :cry
99. Dodane przez do 98., w dniu - 20-01-2011 18:32
Agencja rynku rolnego ma do sprzedania setki hektarów kup ze 100 ha.i postaw tyle ile będziesz chciał wiatraków i będziesz leżał do góry brzuchem,a pieniądze same będą ci włazić do kieszeni.A ja zorganizuje referendum.a jeżeli chodzi o demokrację to właśnie ty nie potrafisz uszanować jej bo właśnie włazisz ze swoimi buciorami na moją ziemię w imię demokracji.
100. Dodane przez mieszkaniec Śmigla., w dniu - 20-01-2011 19:57
mieszkam w pobliżu wiatraka i nie słyszę żadnego szumu.A Wy przeciwnicy wiatraków chcecie żyć jak w erze kamienia łupanego.Wasza gmina to zacofany naród.z mózgu Wam wodę zrobili i bzdury wygadujecie.
101. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 20-01-2011 20:08
Nie idziemy na Referendum, nich Wójt i Radni podejmują decyzję, bo bycie Radnym to umiejętnośc podejmowania bardzo trudnych , mądrych decyzji- uchwał a nie tylko nadawanie nazewnictwa ulic w Wilkowicach
102. Dodane przez burmistrz, w dniu - 20-01-2011 20:56
JAKI WY TAM MACIE KRAJOBRAZ? TAM NIE MA NA CO POPATRZEĆ,BO NIE MA NIC CIEKAWEGO DO OBEJRZENIA,NO MOŻE CZEKOLADOWEGO WOJTA.JAK NIE CHCECIE WIATRAKÓW PRODUKUJĄCYCH PRĄD Z ENERGII ODNAWIALNEJ TO ZBUDUJEMY WAM ELEKTROWNIĘ ATOMOWA-BĘDZIE BEZPIECZNIEJ. WSZYSTKIM PRZECIWNIKOM GRATULUJĘ SAMOPOCZUCIA.
103. Dodane przez gość, w dniu - 20-01-2011 21:55
Drodzy Mieszkańcy Gminy Lipno,takie tam moje spostrzeżenia: 
1.Tzw. "Bogole" zrobili Was w WAŁA finansując kampanię, napuszczając jednych na drugich i dorabiając przesadne rogi wiatrakom, które w gruncie rzeczy zalicza się do ekologicznych źródeł pozyskiwania energii. Państwo "Bogole" wmyślili, że z Waszej Gminy zrobią sobie sypialnie bądź miejsce na weekend. Oni mają już kasę ,którą zarabiają gdzie indziej, więc mają Was gdzieś i g. ich obchodzi, że inni tej kasy nie mają. Chcą tylko ładnego widoku przez okno i tyle w tym temacie.  
2.Firma Bonwind, również jest winna powstałej awanturze, gdyż była zbyt zachłanna a kto jest chytry ten dwa razy traci ....Poszły chłopaki na całość pewnie liczyli na premię od Bońka na gwiazdkę a tu ino rózga. Po co komu ta ściema z tą liczbą turbin, przecież ENEA nie jest w stanie przyjąć takiej mocy bez nowego GPZ-tu. 
3. Bezstronność w odezwie władz gminy "powstaną obiekty, które nieodwracalnie zmienią zarówno krajobraz jak i nasze codzienne życie" jest wprost porażająca.
104. Dodane przez rolnicy., w dniu - 20-01-2011 23:33
Rolnicy zjednoczcie się nie pozwólcie odebrać sobie prawa do decydowania co macie budować na swojej ziemi.Żadne referendum nie może o tym decydować.Jak mieszczuchom się nie podoba to niech śpią tam gdzie pracują. :eek :eek :eek :eek :eek
105. Dodane przez do 104- leon, w dniu - 21-01-2011 08:53
Mieszcuchy pracują biorą kredyty aby kupić od Ciebie metr ziemi pod budowę. Taki jesteś dobry rolnik-gospodarz to czemu sprzedałeś grunt- śpij dalej.Za kasę jaja tępą żyletką dasz sobie ogolić.
106. Dodane przez gość, w dniu - 21-01-2011 10:00
Ale jaja, oto kilka przykładów jak będą wiatraki wg ciemnogrodu gminy Lipno: 
- kobiety będą jurne, a chłopy nie będą mieli czym 
- kury przestaną się nieś 
- krowy stracą mleko 
- owca będzie wyglądać jak świnia 
- byk jak słoń 
- kogut jak mrówka 
- koń zamieni się w osła 
- ludzie zaczną szczekać a zwierzęta mówić 
- w gniazdach będzie woda a w  
kranach prąd 
Śmiechu warte, co przeciwnicy farm wiatrowych namieszali ludziom w głowach, aż mi się ryczeć ze śmiech 
chce.CHCESZ BYĆ MĄDRZEJSZY TO 23 STYCZNIA NIE IDŹ NA REFERENDUM.
107. Dodane przez ludzik, w dniu - 21-01-2011 10:14
ja czekam na wybory uzupełniające w Wilkowicach. Głosuję na Andrzeja Nowaka, bo ten facet nie ściemnia jak inni radni z Wilkowic. Wybierzmy Andrzeja Nowaka na radnego Wilkowic.
reklama
108. Dodane przez do 99, w dniu - 21-01-2011 10:18
Prawo wlasności wszyscy szanujemy ale postawienie budwli wysokosci Pałacu Kultury w Warszawie o rozpietosci skrzydeł 60 metrów i wadze 400 ton to chyba przegicie . Czy jesteście pewni że Wasze dzieci też tego chcą bo to inwestycja na 30 LAT a pola na dzialki nie podzielicie pamietajcie że dotacje z Unii się kończą :sigh :sigh :sigh :sigh
109. Dodane przez dokom.106., w dniu - 21-01-2011 10:48
Zapomniałeś dodać;że jak będą wiatraki to będzie śmierć gminy.Posłuchaj radia elki i tych samochodów jeżdżących po całej gminie.To jest masakra. :cry :cry :cry :cry :? :x
110. Dodane przez do kom.107, w dniu - 21-01-2011 10:52
Będę głosował tylko na andrzeja nowaka nie ma innej opcji :eek :grin :eek :grin :eek
111. Dodane przez Zwolennik, w dniu - 21-01-2011 12:49
Muszę Wam powiedzieć że w 
Gminie Lipno jest tragedia.Wszyscy przeciwnicy witarków zwariowali.
112. Dodane przez do wszystkich rozumnych ludzi, w dniu - 21-01-2011 12:55
WSZYSCY MIESZKAŃCY GMINY, KTÓRZY UDADZĄ SIĘ 23 STYCZNIA NA REFERENDUM ABY ZAPROTESTOWAĆ POWSTANIU FARM WIATROWYCH TO ODPOWIEDZIALNI I UŚWIADOMIENI LUDZIE! NIE DAJMY SIĘ ZNISZCZYĆ I OBRAŻAĆ! CAŁA MOJA RODZINA JEST PRZECIWNA TEMU PRZEDSIĘWZIĘCIU I MAM NADZIEJĘ, ŻE ROZSĄDEK SPOŁECZEŃSTWA GMINY LIPNO ZWYCIĘŻY!!! NIE ZABÓJCZYM WIATRAKOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
113. Dodane przez wlodymir, w dniu - 21-01-2011 14:16
Nie jestem mieszkańcem Gminy Lipno. Uważam, że niewybredne ataki na Pawła Sz. są śmieszne i szkodliwe. Czy Pan Paweł Sz. ma rację? Niestety Tak. Działanie wiatraków podobne jest do Trąb Jerychońskich. Wielu słyszało, ale bardzo niewielu wie, o co chodzi! Nie jestem sympatykiem Tygodnika NIE. Ostatnio zamieszczony tam artykuł szczegółowo omawia w jaki sposób robi się Polaków w (niedopowiedzenie)! Zresztą dlaczego w pobliżu wiatraków nawet szczurów nie ma? Bo widocznie odczuwają ich szkodliwe działanie. Gdzie w Niemczech są postawione wiatraki - Ci którzy tam byli to wiedzą. To powinno dać do myślenia. Wystarczy pojechać w okolice Gostynia Strzelce i tam popytać mieszkańców czy uważają że wiatraki to przysłowiowa manna z nieba czy szkodliwe dla zdrowia człowieka urządzenia ? Zresztą argument, że ziemia w okolicy wiatraków stanie się znacznie tańsza to ekonomia! Kto chce wstając rano widzieć kręcący się wiatrak? To powinien iść i głosować za ! A kto jest przeciwnego zdania ten powinien głosować przeciw! Niezdecydowani (nieobecni na referendum) głosują tak jak w danej sytuacji większość lub jeżeli frekwencja będzie poniżej wymaganego minimum to ZA WIATRAKAMI pod swoim oknem!
114. Dodane przez sąsiedzi Andrzeja Nowaka, w dniu - 21-01-2011 14:36
Tylko na Andrzeja Nowaka bedziemy głosować. 
To facet na którego zawsze możesz liczyć. 
O oświetlenie juz wywalczył. ENDRIU JESTESMY Z TOBĄ RÓWNIEZ NA WYBORACH
115. Dodane przez Twoje IP, w dniu - 21-01-2011 16:15
Do komentarza 106 
Czy ty się dobrze czujesz człowieku? Ostatnia Panorama Lesszczyńska donosi, że Bonwind chce wydudować ponad czterdzieści turbin, a w kolejce czekają jeszcze dwie firmy: EPA i Domrel. Czyli wiatraków może powstać dziewięćdziesiąt! To mi zupełnie wystarczy, aby głosować przeciw wiatrakom!
116. Dodane przez mieszkaniec wilkowic., w dniu - 21-01-2011 17:54
DLA WIATRAKÓW TAK TAK TAK TAK TAK.
117. Dodane przez Kasia, w dniu - 21-01-2011 19:51
Ja mam pomysł, zamiast wiatrakow niech zbudują fabryke czekolady, Wójt bedzie miał bliżej i bedzie wspomagał firme dzialajacą na terenie gminy. w końcu niektórzy nabrali sie czekoladami podczas wyborów a teraz chodza po ciemku rano. Wójt każdemu interesantowi bedzie dawał czekoladke żeby oslodzić mu życie bo na nic pieniedzy nie ma.
118. Dodane przez Obywatel, w dniu - 21-01-2011 22:31
Miejmy nadzieję, ze jednak zwycięży rozsądek. Niech każdy z nas jeszcze raz, dobrze się zastanowi czy warto podejmować ryzyko? Bo przecież godząc się na wiatraki w naszej gminie podejmujemy ogromne ryzyko. Bardzo wiele wskazuje na to, że wiatraki są złe. Ludzie, którzy mieszkają w ich pobliżu, nie mają o nich dobrego zdania i po raz drugi nie zgodziliby się na ich budowę. Ilu z nas rozmawiało z kimś, kto mieszka w pobliżu wiatraków? Jest bardzo wiele wątpliwości! Wszyscy ci, którzy inwestują w turbiny wiatrowe, a także ci, którzy spodziewają się przychodów związanych z lokalizacją turbin na posiadanych przez siebie gruntach, zawsze będą nam mówić, że wiatraki są dobre! Oni nie są wiarygodni! Oni nie są obiektywni! Oni chcą abyśmy zgodzili się na turbiny, bo turbiny dadzą im zysk! Zastanówmy się, kogo chcemy dziś słuchać? Czy naprawdę chcemy słuchać przedsiębiorców inwestujących w tę dziedzinę? Czy ich zapewnienia o nieszkodliwości i atrakcyjności turbin mogą nas przekonać? Rozumiemy potrzebę budowania turbin, tylko czy te turbiny naprawdę muszą powstać za naszym oknem? Jestem przekonany, że nie! Wcale nie muszą stać tutaj, mogą powstać na terenach niezamieszkałych i rzadko przez człowieka odwiedzanych. Mogą powstawać nawet w morzu! One wcale nie muszą stać tuż za naszym płotem! Pozdrawiam wszystkich i proszę o rozsądek! Idźmy i głosujmy przeciw turbinom gminie Lipno!
119. Dodane przez do Obywatel, w dniu - 21-01-2011 22:54
Panie Szulczyk, czy ta gmina jest pana, że się pan wyraża "nasza gmina"? Jaja sobie robicie z ludzi. Zamieszczacie na ulotce gminnej lokalizacje wiatraków również spoza terenu gminy. To czysta propaganda. Ludzie mają rozum, sami wybiorą. Niech pan nie robi z mieszkańców gminy ciemnogrodu. Pozwoli pan, że nie pozwolimy sobą manipulować i sami określimy według naszej woli, czy chcemy wiatraków, czy też nie.
120. Dodane przez do obywatela kom.118., w dniu - 21-01-2011 23:58
Obywatelu Szulczyk jakim prawem to ty chcesz decydować co ja mam budować na swojej ziemi,chcę postawić wiatrak i postawię.Żadne kłamliwe referendum mi w tym nie przeszkodzi.A ciebie za te wszystkie kłamstwa kiedyś i tak rozliczą. :cry :cry :cry :cry :cry :( :x :( :x
121. Dodane przez do obywatela., w dniu - 22-01-2011 00:06
obywatelu szulczyk skończ te mecenaskie wypociny.zostaw je dla przedszkolaków.znalazł się znawca wiatraków. :upset :zzz :eek :x :( :?
122. Dodane przez Obywatel, w dniu - 22-01-2011 01:04
Panie Grzegorzu, niech mi Pan wybaczy, bo nie mam już sił!
123. Dodane przez Referendum, w dniu - 22-01-2011 11:21
Można dyskutować czy jest to potrzebna inwestycja czy nie , ale to mieszkańcy gminy otrzymali decydujący głos.Należy uszanować wynik referendum , jakikolwiek będzie. Natomiast nawoływanie do bojkotu referendum jest niedopuszczalne . Można odnieść wrażenie , że inicjatorzy wezwania do bojkotu , uważają mieszkańców gminy za ludzi zbyt głupich aby mogli myśleć samodzielnie dlatego chcą za nich zdecydować o wyniku referendum. Tylko dobra i wysoka frekfencja pozwoli poznać prawdziwe stanowisko mieszkańców w tej sprawie.Pozdrawiam
124. Dodane przez do kom.113 wlodymir., w dniu - 22-01-2011 12:02
Trąba jerychońska oznacza również kogoś głupiego,ofermę,niezdarę,i dodatku hałaśliwą.I taką ty jesteś panie mecenasie sz. :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin
125. Dodane przez do referendum kom.123, w dniu - 22-01-2011 15:53
To referendum zostało wywalczone jajami i transparentami.I ktoś kto wydał zgodę na referendum złamał prawo i jest to nie zgodne z konstytucją.To właśnie konstytucja gwarantuje nam równość wobec prawa.A w tym referendum tej równości nie ma.Nikt poprzez referendum nie ma prawa decydować co dany właściciel może na swojej ziemi budować a co nie.To jest pogwałcenie naszych praw własności i wolności.Panie Fedyk i jest pan z tego dumny.Przecież pan jako przewodniczący rady musi stać na straży przestrzegania prawa.Pan w tej chwili nie może występować jako zwolennik czy przeciwnik wiatraków,a pan jedzie do radia i staje po stronie przeciwników wiatraków?Łamał pan prawo,blokując obrady sesji poprzedniej rady.Przyjechał pan na sesje z transparentami i jajami i szantażował przewodniczącego rady i wójta nie uszanował pan radnych wybranych przez większość mieszkańców naszej gminy,tam pan pokazał swoją klasę,A dzisiaj jest pan z tego dumny?Wymusił pan na radzie uchwałę nie zgodną z konstytucją,i duma pana rozpiera?Ale to tak jest jak ktoś się nie zna na prawie,a do rady wjeżdża na jajach transparentach.Tylko usiąść i ryczeć. :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry
126. Dodane przez do referendum., w dniu - 22-01-2011 17:38
niedopuszczalne jest również okłamywanie ludzi jak i wołanie przez radio ;WIATRAKI TO ŚMIERĆ DLA GMINY""".Nie jestem zwolennikiem,ani przeciwnikiem wiatraków,ale nie idę na referendum choćby dlatego że w takie zabobony nie wieżę,które wy ludziom wciskacie(mniejsze plony)i również będę namawiał do bojkotu referendum. ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
127. Dodane przez mieszkaniec gminy., w dniu - 22-01-2011 17:47
Ale jaja.Jeden wjechał na jajach do władzy,a drugi na czekoladzie i powstała mieszanka wybuchowa,tylko czekać jak wybuchnie,i będą jaja,ale czekoladowe.HA HA HA HA HA :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin
128. Dodane przez do 125, w dniu - 22-01-2011 17:50
Owszem można budować na swoich ziemiach co się tylko chce, lecz nie może to szkodzić reszcie społeczeństwa!!!!!!!!!!!
129. Dodane przez do 128., w dniu - 22-01-2011 19:52
A czy szkodzą?Jeżeli by tak szkodziły to nikt na świecie by ich nie stawiał.Przede wszystkim przeczytaj przepisy o referendum:podstawą prawną przeprowadzenia referendum lokalnego w Polsce jest konstytucja RP.ART.32.1.Wszyscy są wobec prawa równi,wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.2 Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym,społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.Odpowiedz sobie sam,czy ogłaszając referendum jesteśmy traktowani tak jak nam gwarantuje konstytucja? :upset :upset :upset :upset :upset :upset :zzz
130. Dodane przez do mieszczucha 105., w dniu - 22-01-2011 21:34
Ale ty jesteś biedny bo musisz pracować i brać kredyty żeby kupić odemnie ziemię.Nikt nie pracuje tylko mieszczuch,wszyscy leżą do góry brzuchem,bardzo ci współczuję.A co do golenia mam nową ostrą żyletkę,bo przecież mam twoje pieniądze za ziemię.HE HE HE HE HA HA HA :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin
131. Dodane przez tak wiatrakom, w dniu - 22-01-2011 21:57
mówimy tak wiatrakom.... nie idziemy głosować :p :p :p :p
132. Dodane przez Do kom 125, w dniu - 22-01-2011 22:41
USTAWA z dnia 11 października 1991 r. 
o referendum gminnym. 
Rozdział 1 
Przepisy ogólne 
Art. 1. 1. W referendum mieszkańcy gminy wyrażają w drodze głosowania swoją wolę co do sposobu rozstrzygania sprawy lub odwołania rady gminy przed upływem kadencji. 
Proszę nie pisać bzdur. Właśnie dlatego że konstytucja gwarantuje równość wobec prawa , to w tej sprawie umożliwiono najbardziej demokratyczną formę wyboru jaką jest referendum. Przypominam ,że to poprzednia Rada Gminy przegłosowała uchwałę o referendum a obecna tylko dopilnowała aby uchwała została wykonana. Poprzedni wójt zapowiadał , że cokolwiek zrobią mieszkańcy gminy to wiatraki i tak powstaną . Czy takie działanie było demokratyczne , zgodne z prawem i konstytucyjne. Śmiem wątpić , natomiast agresja zwolenników elektrowni jest porażająca a działania często bezprawne.
133. Dodane przez do 104, w dniu - 22-01-2011 22:42
Szanowni Rolnicy ! Budowac na swojej ziemi to wy możecie wszystko jak leci ale postawienie kilkudziesięciu turbin które na wiele lat zmienią nasze życie jest decyzją nie Waszą ale ogołu mieszkańców tej Gminy. Dlatego jest Referendum wywołane przez demokratycznie wybraną Radę Gminy i nie pójscie na głosowanie jest wyrazem tchórzostwa a nie odwagi - jak jesteś za budowa turbin to idż i zagłosuj na TAK . Pozdrawiam
134. Dodane przez do 100, w dniu - 23-01-2011 21:51
Kup sobie loda w Czaczu jak jesteś ze Śmigla. I nie podnoś glosu. Maszynki Gilleta też tam mają.
135. Dodane przez mieszkanka gminy lipno, w dniu - 26-01-2011 17:15
DRODZY PAŃSTWO! 
ILE LUDZI TYLE POGLĄDÓW. ROZUMIEM ŻE NIEKTÓRZY OPOWIADAJĄ SIĘ ZA BUDOWĄ WIATRAKÓW, PRZECIEŻ BĘDĄ MIELI Z TEGO PIENIĄDZE. TYLKO CZY O TO CHODZI ŻEBY MIESZKAJĄC NA WSI WYJŻEC PRZEZ OKNO I PODZIWIAC WIATRAK ZAMIAST NATURY? JA OSOBIŚCIE CZUJE SIĘ OSZUKANA PRZEZ GMINE, PONIEWAŻ ZANIM KUPIŁAM TU DOM I POSTANOWIŁAM SIĘ TU PRZENIEŚC BYŁAM W GMINIE I PYTAŁAM O PLANOWANE INWESTYCJE W OKOLICY. POWIEDZIANO MI ŻE DROBNA NIEUCIĄŻLIWA DZIAŁĄLNOŚC GOSPODARCZA. JEŚLI WIATRAKI POWSTANĄ TO WYSTĄPIE DO SĄDU ZE SPRAWĄ O OBNIŻENIE WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI. W DZISIEJSZYM ŚWIECIE JEST WILE MOŻLIWOŚCI INWESTYCJI. MYŚLE ŻE MOŻNA ZNALEŹC INNY SPOSÓB NA ROZWÓJ GMINY.
136. Dodane przez ryszard, w dniu - 27-01-2011 18:03
Zwyciężyła demokracja! Zwyciężył zdrowy rozsądek! Ponad 89% przeciw! TO NOKAUT! Za wiatrakami? Np. w Górce Duchownej jest 16 osób - a ponad 290 PRZECIW! Czy jeszcze raz jakiś radny spróbuje powiedzieć, że w Górce Duchownej "połowa ludzi jest za wiatrakami"? Myślę, że wystarczy tej kompromitacji - 23 stycznia zwyciężyła demokracja, zdrowy rozsądek i chwała za to wszystkim mieszkańcom! POZDRAWIAM!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj