Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Wiatraków nie będzie

Wiatraków nie będzie

Wiatraków nie będzie

02.07.2012. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
0102_wiatrak.jpgRadni gminy Lipno uchylili w studium zagospodarowania przestrzennego miejsca, w których można stawiać elektrownie wiatrowe. Decyzja radnych była podyktowana głównie wynikami referendum, które odbyło się w ubiegłym roku. Dziewięćdziesiąt procent mieszkańców gminy wypowiedziało się, że nie chce wiatraków na tych terenach.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jacek Karmiński, pełniący obowiązki wójt Lipna, jest zdania, że dopóki społeczeństwo nie chce elektrowni wiatrowych, dopóty rada, tej kadencji czy kolejnej, powinna to uszanować, choć jednocześnie przyznaje, że gmina mogłaby czerpać korzyści z wiatraków. - Przykład miejscowości sąsiednich pokazuje,
że dość poważne środki finansowe można by było uzyskać. Ostateczny wniosek firmy, która chciała budować wiatraki w gminie Lipno, opiewał na osiemnaście wiatraków i z tego można by było liczyć na około 2 mln zł podatku, czyli taki potężny zastrzyk, który by na pewno pomógł gminie, czy w sprawach kanalizacyjnych, czy w sprawach drogowych i byłoby na co te pieniądze przeznaczyć. W tej sytuacji ważniejsze było jednak uszanowanie woli mieszkańców
- zaznacza p.o. wójt Lipna.
Karmiński zdaje sobie sprawę, że jest także część mieszkańców, która rozumie potrzebę stawiania elektrowni wiatrowych, nie widzi w nich zagrożenia, a raczej korzyści płynące dla gminy: - Tym bardziej, że firma, która chciała postawić tu wiatraki, mówiła w ostatecznym rozrachunku o osiemnastu turbinach po stronie wschodniej od drogi krajowej nr 5, więc nie w Wilkowicach, gdzie były największe protesty, czy w Smyczynie, tylko po drugiej stronie, natomiast referendum i studium dotyczy całej gminy, zatem wiatraków nie będzie.
Uchwałę uniemożliwiającą budowanie elektrowni wiatrowych w okolicach Lipna poparło ośmiu radnych, czterech było przeciwnych.
(mon)
 
Komentarze (51)
1. Dodane przez nowak, w dniu - 02-07-2012 16:15
Brawo, świadome społeczeństwo to podstawa. Wiatraki niosą same koszty i nie ma żadnych profitów z nich prócz zysku firmy która je sprzedała.
2. Dodane przez mery, w dniu - 02-07-2012 16:15
a kogo to obchodzi czy będą czy nie?????????/
3. Dodane przez xxx, w dniu - 02-07-2012 16:30
a zobaczycie, że i tak będą. Swoją drogą jak niektórzy radni z przewodniczącym na czele wytłumaczą społeczeństwu drobną nieścisłość tzn. wiatraków miało być osiemnaście czy osiemdziesiąt
4. Dodane przez Zonk, w dniu - 02-07-2012 17:01
zobaczcie ludzie ile w Holandii jest wiatraków,oszczędność energii a hałasu w ogóle niema,osobiście stałem pod takim wiatrakiem,świadczy o tym że mieszkańcy Lipna są daleko za murzynami,trzeba iść z postępem a nie sie cofać.brak słów!!
5. Dodane przez olo, w dniu - 02-07-2012 17:08
Ciemnota i zacofanie wygrało. Tyle kasy dla gminy poszło koło nosa.
6. Dodane przez bako, w dniu - 02-07-2012 17:14
Lipno to wieś i zabobony wiejskie każdy orze dla siebie a nie patrzy w przyszłość naprawde dziwaki w sprawie wiatraków nie znają się brak edukacji w tej sprawie
7. Dodane przez OX, w dniu - 02-07-2012 17:25
Zgazam sie z kom 1 Farmy wiatrakowe to zysk waskiej grupki ludzi
8. Dodane przez greg, w dniu - 02-07-2012 17:28
a w materiałach propagandowych przeciwnicy pisali, iż ma być 80 wiatraków a wychodzi na to że miało być 18. Czy zatem ludzie oskarżonego Mariusza H. kłamali???? Czy sam Mariusz H. celowo wprowadzał ludzi w błąd aby zostać wójtem???
9. Dodane przez ja z lipna do 3, w dniu - 02-07-2012 18:38
Pan Karmiński mija się z prawdą i nie podaje tego co mu niewygodne. Gdyby zostało poprzednie studium to można byłoby postawić nawet 200 wiatraków bo nie ma tam limitu ani żadnych ograniczeń. Jedna firma postawiłaby 18 a zaraz za nią zgłosiłyby się kolejne żeby stawiać więcej. Brawo dla odważnych radnych którzy zagłosowali za studium wykreślającym tereny pod wiatraki bo my ich tu nie chcemy. (...)
reklama
10. Dodane przez alex, w dniu - 02-07-2012 18:24
Do 1 
Czy "nowak" wie co piszę?? Znasz się na tym?? Jak to nie ma, żadnych profitów/ zalet?? Jeżeli nie ma się o czymś pojęcia to nie ma sensu pisać idiotycznych komentarzy. 
Dopóki jeszcze są projekty wsparcia prze UE inwestycja w wiatraki to czysty zysk, a to że mieszkańcy tej gminy nie mają najwyraźniej pojęciach o tym jak sporę to już ich strata
11. Dodane przez zolo, w dniu - 02-07-2012 18:40
... i z tego można by było liczyć na około 2 mln zł podatku, czyli taki potężny zastrzyk, który by na pewno pomógł gminie... Doklepac te 2 bańki mądralom do podatków i po sprawie. Nie widze haka
12. Dodane przez miki, w dniu - 02-07-2012 18:47
Znaleźć jakieś miejsce w Lesznie i niech miasto zarabia. Trzeba pokazać ciemnogrodowi, że na postępie się zyskuje nie traci.
13. Dodane przez ktosiek, w dniu - 02-07-2012 20:18
ciemnogród, żałosne plakaty antywiatrakowe, mieszkam w gminie Bojanowo, wiatraki są tylko 3, w planach 30, żadnego hałasu, zresztą między Robczyskiem i Dąbczem, koło Pępowa też są, nikomu nie przeszkadzają, może jest to interes wąskiej grupy ludzi, może i prąd dzięki temu nie będzie tańszy, ale nastały czasy, że paliwa kopalne będą się kończyć, po co smrodzić sobie z komina pod domem jak można uzyskiwać energię inaczej? po co drążyć kolejne korytarze kopalni pod zapadającymi się miastami, pogłębiać wyrobiska węgla brunatnego i planować następne między Krobią i Miejską Górką? należy ograniczyć wydobycie do niezbędnego minimum, nawet kosztem miejsc pracy, we wszystkich poważnych krajach następuje restrukturyzacja stosunku paliw odnawialnych do nieodnawialnych, siłownie wiatrowe są dużo lepsze niż wodne, nie przekształcają ekosystemu jak niektórzy pieją, w Lipnie wygrywa zawiść sąsiada do sąsiada, bo każdy na którego polu stałby wiatrak miałby z tego profity, ale jak może mieć sąsiad korzyści skoro ja nie mogę?..
14. Dodane przez do grega, w dniu - 02-07-2012 21:15
To nie jedyne kłamstwo tej ekipy. Na sesji przewodniczący nie przedstawił radnym pisma z Sejmowego Centrum Analiz Prawnych - sam wystąpił o tę ekspertyzę i oczywiście pozostałym radnym jej nie pokazał bo była dla niego niekorzystna (najpierw jako przewodniczący za pieniądze podatników występuje o ekspertyzę a potem ją chowa do szuflady). Jak zwykle Czesław F. znowu zamanipulował informacją żeby osiągnąć swój cel (zawsze jakieś kombinacje).
15. Dodane przez pytanie, w dniu - 02-07-2012 21:29
Czy finansowanie działalności osoby, która ma wpływ na decyzje administracyjne korzystne dla tych, którzy finansują można nazwać działaniem korupcyjnym?
16. Dodane przez mieszkamiec gminy, w dniu - 02-07-2012 21:53
Te banialuki o zyskach piszecie ludzie z miasta bo wam tylko kasa w głowie. Dziękujemy panu Karmińskiemu i radnym którzy głosowali tak jaka wola była mieszkańców.
17. Dodane przez stary, w dniu - 02-07-2012 21:56
Naród któryś powaiatowy. ...jak popili świat zdobyli a jak trzeźwi głupi byli.! Panie Hofmański przeczytaj Pan ten wiersz Harasymowicza na sesji Rady Gminy. Pasuje do on tam jak ulał!!! Trzeba podnieść podatki o wartośc wpływów z wiatraków i po sprawie. Mieszkańcy odczują to podatkach i tyle!
18. Dodane przez DO KOM 13, w dniu - 02-07-2012 22:15
Jesli jest tak jak piszesz to stawiam pytanie Powiedz ile trzeba farm wiatrakowych zeby pokryc zapotrzebowanie na energie w calym kraju? Ile procent energii produkuja wiatraki biorac pod uwage 100%zapotrzebowania Wiatraki nigdy nie zastapia wegla gazu czy energetyki jadrowej Nie ma na to szans
19. Dodane przez OX, w dniu - 02-07-2012 22:21
Gminom chodzi o rozpaczliwe ratowanie budzetu a nie o ekologie
20. Dodane przez ....., w dniu - 02-07-2012 23:29
Zacznijmy od tego że w krajach zachodniej europy wiatraki są stawiane przy autostradach i daleko od miejsc zamieszkania. Po drugie kraje zachodnie uciekają od elektrowni wiatrowych ponieważ nie przynoszą zysków . Po trzecie większość wiatraków jest z demontażu wiec sory za takie wiatraki. Najpierw poczytajcie trochę prac naukowych o energiach odnawialnych, a pózniej zacznijcie się wypowiadać. Z wiatraków nie ma, aż tyle energii. Uszanujcie decyzję mieszkańców gminy . Jak tak bardzo chcecie to budujcie u Siebie te wiatraki.
21. Dodane przez do OX, w dniu - 02-07-2012 23:43
Najmądrzejszy i najbardziej sensowny wpis w tej dyskusji-o kase dla gminy tu chodzi, a nie o zakichaną ekologie, która to nikogo jeśli nie daje kasy nie obchodzi
22. Dodane przez Kris, w dniu - 02-07-2012 23:54
To zbudujmy wszędzie wiatraki, dookoła. I tym przed blokami też. A co tam... A nie chcecie? Hmmmm. Cóż. Mam na to sposób. Podnieśmy czynsze za bloki o to co starci miasto :) Cóż za cudne rozwiązanie. Tak że "stary"(17) głupi jesteś. Gmina należy do mieszkańców. Mamy demokrację. Razem decydujemy czy chcemy to, tego czy co innego.
23. Dodane przez Kasia, w dniu - 03-07-2012 06:55
Sprawa powinna oprzeć się o prokuratora. Za tak brutalne kłamstwo ze strony karierowiczów którzy 
doszli do władzy. Całą historię o 90 wiatrakach wymyśliła pewna grupa.A Pan Przewodniczący z nimi.  
Zablokowali rozwój Gminy.
24. Dodane przez Michu, w dniu - 03-07-2012 07:38
Do komentarza 13 - super napisane 
Do komentarza 18 - z wiatraków spokojnie można osiągnąć wynik 20-30% (mamy w Europie już takie kraje) 
Do komentarza 20 - byłeś gdzieś dalej niż Lipno, że takie głupoty wypisujesz, właśnie jak piszesz poczytaj najpierw zanim coś głupiego napiszesz
25. Dodane przez lech, w dniu - 03-07-2012 08:56
Ciemnogród młodzieży bo takich jest większość komentarzy,były komentarze o elektrowniach i na czym to polega, należy się zapoznać z systemem energetycznym,jego pracą.Elektrownia na paliwo stałe i tak musi pracować a nadmiar energii z wiatraków komu sprzedamy,wokoło nas wszyscy mają nadmiar energii,Rosjanie kończą budowę dwóch elektrowni atomowych przy polskiej granicy i chętnie kupię prąd za 25gr/1kV. niż z z tą z wiatraków za 75gr. Przecież 90% wiatraków jest z demontażu wiec jak takie dobre to kto je wyrzuca,niech montują u siebie.Dodam jeszcze tylko tyle zapłać za prąd 500zł.a za miesiąc 1000zł. i spójrz dzieciom w oczy że nie ma na chleb to Ci się odechce nie tylko wiatraków ale tej głupiej źle pojętej nowoczesnaści.A pieniądze na dotacje i tak się znajdą bo kanaliza jest dotowana z Unii lepiej od wiatraków i są na to pieniądze a na drogi to dostaniemy od starostwa 5mil. za drzewa przy drodze, więc Panie PO-Wójcie do roboty a nie mieszać bo Ci Nowak zrobi reformę, pozdrawiam.
26. Dodane przez Kłamstwo wiatraczane, w dniu - 03-07-2012 09:39
1) To ,że Karmiński jest za wiatrakami to nie nowina. Gdyby opozycja miała większość w radzie to wiatraki już by były i PO miałby w nosie referendum. 2) Jakie 2 miliony , podatek 2% jest obliczany z wartości fudamentu i słupa ( nie z turbiny która stanowi ok 70% wartości budowli ) więc łatwo obliczyć ,że nie 2 miliony tylko 1 milion i to nie do końca. 3) Większość komentarzy piszą osoby które straciły zyski , bo to na ich polach miały być budowaane elektrownie. 4) O ilości wiatraków przypominam wypowiedź byłego wójta Janusza Chodorowskiego w Panoramie Leszczyńskiej , gdzie mówił o 96 elektrowniach wiatrowych Pierwsze plany tylko firmy BONWIND były na ponad 50 sztuk.. 5) Najbardziej sporną kwestią była odległość tych turbin od zabudowań a nie sama idea budowania. 6) Studium nie tylko wykreśla tereny pod budowę elektrowni wiatrowych ale daje możliwość rozbudowy firm Euroline i Eurocomfort. To są podatki dla gminy i co ważniejsze to miejsca pracy 6) Z ekonomicznego punktu to budowanie wiatraków na naszych terenach nie ma sensu . Opłacalność dla inwestora !!! dają dotacje do budowli i do ceny prądu a te są z naszych podatków. To my zapłacimy firmie BONWIND i pozostałym i będziemy płacić przez następne lata w wyższej cenie prądu. 7) Wyższa cena prądu to droższa produkcja a zatem i większe koszty a to oznacza wyższe ceny towarów i mniejszą konkurencyjność naszej gospodarki .
27. Dodane przez Zyski, w dniu - 03-07-2012 09:46
Poczekajmy aż sąsiednie gminy zabudują się wiatrakami . Kto tam sprzeda działki budowlane. Ci sami rolnicy co teraz lamentują będą zacierać łapy i sprzedawać ziemię na działki.
28. Dodane przez max, w dniu - 03-07-2012 10:11
lech już więcej lepiej nic nie pisz bo większych głupot nie czytałem.
29. Dodane przez LO, w dniu - 03-07-2012 10:56
gmina Piaski ma 130 tys. z jednego wiatraka - czyli jak w gminie Lipno miało być 18 to wychodzi - 2.340.000
30. Dodane przez Zawiany Szuwarek, w dniu - 03-07-2012 12:10
Jeśli z produkcji prądu takie korzyści się czerpie,  
to dlaczego rząd elektrownie wodne z zalewami czechom chce sprzedać? 
Co się z wami dzieje patrioci...?!
reklama
31. Dodane przez DO 28, w dniu - 03-07-2012 12:13
No kolego nie powiedzialbym ze lech pisze glupoty Troszeczke zainteresuj sie tym tematem i zobaczysz ze nie jest tak jak myslisz
32. Dodane przez asik, w dniu - 03-07-2012 12:15
Widać w gminie znowy zagubili dokumenty niewygodne,plany postawienia wiatraków.Jak zwykle to co niewygodne to do ukrycia..................
33. Dodane przez TomdeX, w dniu - 03-07-2012 12:57
Nie żyjemy w latach 80, jeśli ktoś chce budować wiatraki należy się cieszyć, jesteśmy w UE i z roku na roku są coraz bardziej rygorystyczne normy odnośnie emisji CO2 do atmosfery, jeśli nie będziemy z roku na rok zmniejszać tej emisji to w końcu będziemy płacić większe podatki, żeby płacić kary, ciekawe co wtedy powiedzą ludzie, którzy byli przeciw wiatrakom?
34. Dodane przez Michu, w dniu - 03-07-2012 13:02
do kom 25 Jak czytam te Twoje wywody zostawiam się, że to cud że ktoś jeszcze gdzieś te wiatraki stawia. Przyznaj się, wiatrak miał stać u sąsiada, zazdrość tyłek CI ściska i stałeś się specjalistą tej dziedziny buhahah
35. Dodane przez ktosiek, w dniu - 03-07-2012 14:23
do kom.18 nikt nie powiedział, że 100% energii musi pochodzić z wiatraków, są też inne źródła, wspomniane elektrownie wodne, elektrownie na biomasę, kontrowersyjne jądrowe oraz dziesiątki innych mniej lub bardziej zaawansowanych w swoim postępie
36. Dodane przez sputnick, w dniu - 03-07-2012 14:51
to jest na zasadzie :"skoro nie chcą postawić u mnie na polu to u Kowalskiego też nie postawią, czemu ma mieć lepiej niż ja"
37. Dodane przez kriss, w dniu - 03-07-2012 18:51
do komentarza @@@@@ 36 @@@@@ 
swięta prawda,o to glównie chodzi 
kto by nie chcial dostawac pieniedzy za to ze na jego polu wiatrak stoi
38. Dodane przez DO 35, w dniu - 03-07-2012 19:45
Nic nie zastapi energetyki konwencjonalnej czy jadrowej Taka jest prawda Nawet bez wiatrakow dadza sobie rade A emisja CO2 i tak bedzie wzrastac Bo np Rosja Chiny czy Brazylia maja to w nosie Farmy wiatrowe to interes niewielkiej grupy
39. Dodane przez max, w dniu - 03-07-2012 20:18
Lech pisze że jeśli będą wiatraki to prąd będzie droższy nie wiem skąd on ma takie informacje, brakuje mu informacji albo nie umie czytać ze zrozumieniem. Prąd z elektrowni wiatrowej jest teoretycznie droższy ponieważ jego postawienie kosztuje ok. 15 milionów zł w porównaniu z wydobyciem węglą ,węgiel wydobuje się masowo a co za tym idzie że jak coś jest masowo to zazwyczaj jest tanio. Po drugie nie wiem czy w czasem nie myślicie że te prywatne firmy co chcą postawić te elektrownie będą nam sprzedawać prąd i będą sobie windować ceny ,bo jak czytam te wasze puste nie uzasadnione komentarze to wydaje mi się ze tak jest a jest całkiem inaczej . firma która stawia wiatraki musi sprzedawać prąd do Enei a dopiero my dostajemy ją od nich czyli ceny prądu się nie zmieniają chyba że w końcu skończy się węgiel albo jego wydobywanie przestanie być opłacalne i wtedy ceny pójdą bardzo mocno do góry, wtedy wam się oczy otworzą jak będziemy musieli kupować prąd z zagranicy np. z Niemiec czy z rosi a oni będą sobie ceny windowąć bo w Polsce nie bedzie żadnej elektrowni ani jądrowej,ani atomowej,cieplnej,wiatrowej a dla czego ,bo jak będzie tyle ludzi zacofanych to nic w tej Polsce powstać nie będzie mogło, ale wiadomo lepiej dać ruskim zarobić niż polakom a później narzekajcie że roboty nie ma i ulice dziurawe. mam nadzieję że pokolenie tych zacofanych ludzi z ciemnogrodu nie długo wymarnie jak dinozaury i młodzi ludzie zaczną myśleć trochę przyszłościowo. dziękuję za uwagę. wytłumaczyłem wam trochę na ten chłopski rozum.
40. Dodane przez Remigiusz, w dniu - 03-07-2012 20:23
Ciemnota i zacofanie wygrało. Ludzie się w ogóle nie znają..
41. Dodane przez Obiektywnie, w dniu - 03-07-2012 21:30
Ludzie, opanujcie się! Może i żyjemy w ciemnogrodzie, który nie chciał wiatraków i może będziemy tego w przyszłości żałować(albo może i nie) ALE stało się. Studium uchwalone i koniec. Trzeba uszanować wolę większości, która wybrała się 23.01.2011r (słownie: dwudziestego trzeciego, a nie tak jak podaje strona z panem przewodniczącym na czele - 21.stycznia nie wiadomo, którego roku) na referendum i koniec. Na tym polega demokracja. AMEN
42. Dodane przez r wilko, w dniu - 03-07-2012 21:31
Do zwolenników wiatraków ,jak tam się bardzo podobają się wam wiatraki i są takie zajefajne to sobie kupcie domy koło nich i całymi dnia na nie patrzcie jak się kręcą jak was to kręci , ludzie oświeceni i tacy do przodu .Czy miały być koło Twojego domu postawione jeśli nie to po jakiego grzyba się odzywasz jeden z drugim światowi ludzie oświeceni prądem z wiatraków
43. Dodane przez okolice Krobii, w dniu - 04-07-2012 14:58
wszystko zalezy od punktu siedzenia. U nas w Krobii też oczywiście była mowa jakie to wiatraki są be(kosy na sztorc!) ale tylko do czasu kiedy nastała groźba wybudowania kopalni węgla -- wtedy wszyscy od razu: po co kopalnia, przecież możnaby postawić wiatraki, takie wspaniałe wiatraki :)
44. Dodane przez :), w dniu - 04-07-2012 15:08
Mieszkam za granicą ale pochodzę z Gminy Lipno. Tu też mamy bardzo dużo wiatraków ale są rozmieszczone z dala od zabudowań, nie na ogródkach u ludzi którzy chcą sobie spokojnie mieszkać. Ciemnogrodem możecie nazwać siebie. popieram kom. 42
45. Dodane przez xxx, w dniu - 04-07-2012 15:14
śmiać sie chce jak sie czyta te wszystkie komentarze, postanowione? postanowione, wiec po co te śmieszne kłótnie ;p
46. Dodane przez -marco, w dniu - 04-07-2012 16:07
KROTKO I NA TEMAT wrocilem z landu niemieckieg NF /polnoc Niemiec/- bylem z rowiesnikiem z pow.Lipno >>>> i pelno tu na dachach solarow...; dalszy kom. zbedny >>>>> a tak mialoby sie troche kasy w urzedzie! 
JEST JEDEN PROBLEM -JAKBY STANAL NA MOJEJ ZIEMI - TO TAK - JAK NA ZIEMI SASIADA - OCZYWISCIE NIE! Jeszcze mu kasa potrzebna!Wiem,ze jestem juz namierzony>> to pewnikiem wydrukuja!!! I bez problemu!Anonimy byly kiedys? Dzis masz problem >>>wal >>>ale wpierw niech pomysli glowa co ma paplac ozor!
47. Dodane przez Ciułacz Drobny, w dniu - 05-07-2012 10:09
Wiatraki mają jeden plus. 
Wartość okolicznych nieruchomości spada a wraz z nią wysokość podatku katastralnego. 
PO cichutko go przepycho jak inny w piłke gro.
48. Dodane przez ósmy obcy pasażer nostromo, w dniu - 05-07-2012 23:13
na allegro można kupić jaki wiatrak do 2 kilowatów i do 8 m wysokości i bez zezwolenia można sobie na ogródku postawić ! TO SE TAKIE POSTAWCIE
49. Dodane przez Prawdziwie tani prąd, w dniu - 06-07-2012 16:57
Na dachach budynków bez zezwoleń do wysokości trzech metrów od wierzchołka dachu .
50. Dodane przez kaja, w dniu - 08-07-2012 09:54
moje zdanie jest takie jak w komentarzu 20. w gminie lipno nie mieszka ciemnogrod tylko ludzie rozsadnie myslacy. nikt nie jest przeciwny wiatrakom tylko absolutnie nieodpowiednim miejscom na ktorych maja byc stawiane. goscilam znajomych mieszkajacych na stale w Holandi i jak sie dowiedzieli ze u nas maja stanac wietraki to tylko sie w czolo pukali i nie mogli nadziwic kto mogl taka lokalizacje wymyslic. no wiec co ciemnogrod czy rozsadni ludzie stawili weto wiatrakom. poza tym jest jeszcze wiele przeciw ale po co pisac skoro madrosc zwyciezyla. Teraz moge spac spokojnie i nie myslec o tym ze za jakis czas nawet ptaszka na niebie nie zobacze czy pasacych sie sarenek na polach. POZDRAWIAM
51. Dodane przez irek, w dniu - 19-07-2012 20:49
mieszkam blisko wiatraków i o dziwo rosną pod nimi zboża, lataja przy nich ptaki a sarenki pasą sie spokojnie..o co wam chodzi???? gdzie wy mieszkacie w jakimś ciemnogrodzie ludzie zejdzcie na ziemie... a może chodzi o to że na twoim polu ich nie postawią a...to.. to rozumiem bo to wielka kasa dla sąsiada hahahah
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj