Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Wypadki arrow Śmiertelny wypadek na trasie Leszno-Rydzyna
Śmiertelny wypadek na trasie Leszno-Rydzyna
  19 lipca 2012

foto: Jan Gacek
 
Komentarze (152)
1. Dodane przez anonim, w dniu - 19-07-2012 18:36
Po pierwsze, to nie w kierunku Rydzyny, tylko Z Rydzyny W KIERUNKU Leszna.
2. Dodane przez :( współczucia, w dniu - 19-07-2012 18:42
Niestety śmiertelny 2 osoby. niech bóg ma Was w swojej opiece
3. Dodane przez luki, w dniu - 19-07-2012 19:04
padał deszcz, koleiny na prawym pasie, i tragedia gotowa....pytanie ile osób musi jeszcze zginąć, doznać poważnych obrażeń aby znalazły się pieniądze na remont tego odcinka...
4. Dodane przez paweł, w dniu - 19-07-2012 19:19
....pretensje do wszystkich - ..a wystarczy tylko wolniej jechać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5. Dodane przez AB, w dniu - 19-07-2012 19:24
I znowu oficjalnym powodem bedzie "niedostosowanie predkosci jazdy do warunkow na drodze".  
Ile osob musi zginac zeby wreszcie ktos pojal ze ta droga to zabojca i nie spelnia zadnych standardow. Juz lepiej zeby tam po prostu szuter lezal. Gwaltowne opady deszczu, chwilowa ulewa i koleiny pelne wody. Zza kierownicy wyglada to wtedy jak rowna nawierzchnia a w rzeczywistosci stanowi smiertelna pulapke. Spod ciezarowke strugi woda ida na wysokosc 2-3m samochody osobowe po prostu lataja po calym pasie. Najlatwiej obwiniac kierowcow, postawic durne slupki, ograniczenia....
6. Dodane przez kierowca, w dniu - 19-07-2012 19:25
Codziennie dojeżdżam do Leszna, prawym pasem nie powinien odbywać się ruch drogowy, a ponadto to błoto na łuku drogi ze zjazdem do stacji paliw. Czy nikt z osób odpowiedzialnych za stan tego odcinka drogi tego nie widzi.
7. Dodane przez ww, w dniu - 19-07-2012 19:30
Przejeżdżałem krótko po zdarzeniu. Masakra, zderzenie czołowe, auta kompletnie rozbite. To kolejna tak duża tragedia w tym miejscu (po zeszłorocznym wypadu, w którym zginęło pięć osób).
8. Dodane przez adam, w dniu - 19-07-2012 19:31
Wiadomo coś konkretnego? Jakie auta? Skąd ci ludzie jechali?
9. Dodane przez anonim, w dniu - 19-07-2012 19:31
Wiele osób zginie, a oni uznają, że to nie wina kolein tylko ich własna, prędkość, nieumiejętna jazda.. szkoda słów. 
świeć Panie nad ich duszami.
10. Dodane przez kolejorz, w dniu - 19-07-2012 19:42
do koment. nr.1 ale ty baran jesteś jaka to róznica w jakim kierunku.
11. Dodane przez Kart, w dniu - 19-07-2012 19:58
Land Rover na rawickich rejstracjach jechal w kierunku Leszna, BMW na wroclwaskich blachach jechal w kierunku Wroclawia wpadl w poslizg i wjechal w Land Rovera. Kierowca i pasazer BMW poniesli smierc na miejscu. Kierowca z Land Rovera przytomny zakleszczony w aucie, ma polamane nogi. W BMW prawy bok praktycznie skasowany. Najprawdopodobniej przyczyna wypadku byla nadmierna predkosc BMW,wpadl w poslizg i tragedia gotowa. I nie jest to wina drogi tylko glupota kierowcy. Jechalem zaraz za Land Roverem i dziekuje Bogu ze zyje... W penej chwili tak padalo ze wycieraczki nie nadazaly zbierac wody...
12. Dodane przez mati, w dniu - 19-07-2012 20:01
to nie wina drogi. droga jedynie sie przyczynila do wypadku. czyli wg was przy kazdym deszczu kazde auto przejezdzające powinno ulec wypadkowi, predkosc i brak umiejetnosci. oponki, predkosc jedna ręka na kierownicy (trzymana najlepiej u gory), nerowe wcisniecie hamulca na maksa przy lekkiej utracie przyczepnosci, zbyt ostre ruchy kierownicą.to wszystko powoduje utrate przyczepnosci w takich miejscach
13. Dodane przez Zenek, w dniu - 19-07-2012 20:04
Jestem kierowcą cięrzarówki,pracuje na uni.jak wjade do kraju to ręce bolą od trzymania się kierownicy.80% naszych dróg nie nadaje się do jazdy.
14. Dodane przez do 4, w dniu - 19-07-2012 20:05
głupoty człowieku piszesz, prawy pas na odcinku Rydzyna- Leszno, z uwagi na koleiny o głębokości kilkunastu centymetrów, podczas obfitych opadów deszczu nie nadaje się w ogóle do bezpiecznej jazdy...chociażbyś jechał z prędkością 40 km/h wjechanie kołem w koleinę oznacza utratę przez auto stabilności i toru jazdy, gdy zaś na prawym pasie porusza się tzw. TIR to i lewy pas nie nadaje się do jazdy...z uwagi na 2-3 metrowe szpryce wody, które wydostają się spod kół pojazdu.... 
na prawym pasie jedyną metodą jest jazda jednym kołem na poboczu a drugim po środku pasa...ale są miejsca, gdzie na poboczach znajdują się dziury i wielkie kałuże.. 
jak dla mnie kolejne ofiary katastrofalnego stanu drogi w tym miejscu... 
oczywiście zaraz się znajdą wzorowi kierowcy wraz z Naczelnikiem leszczyńskiej drogówki, którzy całą winą obarczą kierowcę jednego z aut...ponieważ nie dostosował prędkości do warunków panujących na drodze...pytanie, czy podczas ulewnego deszczu na tej drodze takowa bezpieczna prędkość w ogóle istnieje..
reklama
15. Dodane przez zosia, w dniu - 19-07-2012 20:14
ciekawe czy znowi jechali narkomani? bo według niektórych to nie stan drogi a narkotyki sprawiają, że ludzie wypadają z tej dziurawej drogi i zabijają to pięć to dwie osoby i ciekawe czy też będziecie krzyczeć dwa razy po 25 lat za każdego zabitego jakby to był czyjaś wina, że droga krajowa ma standard polnej"(
16. Dodane przez Je, w dniu - 19-07-2012 20:17
O ktorej godzinie doszlo do tego wypadku
17. Dodane przez piotr, w dniu - 19-07-2012 20:26
ludzie 2 cm koleiny w szwajcarii i droga do remontu albo ograniczenie do 60 i to jest standard ktory jest przestrzagany ,a na naszej rydzyniance to koleiny troche mniejsze niz tory kolejowe ,na sucho trzeba trzymac kierownice zeby nie wyleciec z toru jazdy ,a co dopiero wjechac na poduszke,tam nie czuje sie wogole podloza ,nallepie po deszczu wejdzmy wszyscy ny wodoloty bedzie napewno bezpieczniej
18. Dodane przez madzia, w dniu - 19-07-2012 20:26
Kierowca z Land Rowera jechał do pracy i przez takich ludzi bez wyobraźni nie dojechał MASAKRA
19. Dodane przez kk, w dniu - 19-07-2012 20:30
Dlaczego na tym odcinku nowy VW Passat zabija rok temu 5 osób? Dlaczego wypasione BMW wpada w poślizg i zabija kolejne 2 osoby? Wiem że nie można generalizować wypadków, ale moim zdaniem właściciele aut tego typu myślą, że ich samochód wszystko potrafi, bo ma milion funkcji i zabezpieczeń. A wystarczy tylko zdrowy rozsądek, a poczciwym Polonezem z luzem w kierownicy można bezpiecznie podróżować. No oczywiście, gdy nie wpadnie na nas jakiś oszołom z naprzeciwka.
20. Dodane przez AB, w dniu - 19-07-2012 20:31
ad 12. Nawet jezeli kierowca przekroczyl predkosc - co byloby jego ewidentnym przewinieniem - na drodze spelniajacej wymogi krajow cywilizowanych i przestrzegajacych rzekomo prawa, nie doszloby do tak tragicznego finalu. Nawet dokladajac wszystkie te elementy, ktore wymieniles i z ktorymi sie zgadzam, na drodze, ktora poprawnie odprowadza wode szanse na opanowanie auta z pomoca kierowcy lub automatycznych systemow bylyby duzo wieksze. Nie wiem jaki to model BMW ale jezeli nie byl to jakis model pelnoletni i zlozony z 4 kawalkow to podejrzewam, ze misl ESP. Niestety przy tych koleinach gdzie stoi po 20cm wody nawet taki system nic nie pomoze. Droga w zaden sposob nie jest oznakowana jako niebezpieczna. Poza zakretem i skrzyzowaniami gdzie jest ogr. do 70km/h nie ma zadnych inych ograniczen predkosci, znakow uwaga koleiny czy inne niebezpieczenstwa. Dozwolone zatem 80-90km/h co przy tym stanie drogi i niedoswiadczonym kierowcy oznacza kolejne ofiary. Moze dopiero jak kostucha trafi na jakiegos notabla albo jego rodzine okaze sie ze jednak nie tylko "dostosowanie predkosci..."
21. Dodane przez kierowca, w dniu - 19-07-2012 20:36
Do 14. No to rozumie, że w tym czsie jechało tam tylko feralne BMW. Czy może wszyscy inni staneli i czekali aż przestanie padać. Człowieku zastanów się co piszesz! Wiem że ten odcinek drogi nadaje się do remontu, ale troche rozsądku i da się go bezpiecznie pokonać. Inne auta jakoś dały rade.
22. Dodane przez xxx, w dniu - 19-07-2012 20:37
Fakt też codziennie jeżdże tą trasą do pracy i nawierzchnia jest fatalna,słupki porażka ,a błoto z budowy powinno być usuwane.Ja kilka lat tamu "dzięki"nie usuniętej glinie z asfaltu i kierowcy,który mi zajechał drogę leżałam pod tirem i tylko mała prędkość i rozsądek sprawiły,że dziś żyję i to piszę.Uważajmy wszyscy, żeby nikt nas nie skrzywdził ani my nikogo,przez nieodpowiednią jazdę!!!!!!!!!!!
23. Dodane przez Rawicz, w dniu - 19-07-2012 20:38
Wie ktoś,co jest kierowcy Land Rowera?? jechał na służbe....masakra!
24. Dodane przez 111, w dniu - 19-07-2012 20:41
JAREK - TRZYMAJ SIĘ I SZYBKO WYZDROWIEJ.
25. Dodane przez ADAM, w dniu - 19-07-2012 20:43
WIECZNY ODPOCZYNEK RACZ IM DAĆ PANIE A ŚWIATŁOŚĆ WIEKUISTA NIECHAJ IM ŚWIECI NA WIEKI WIEKÓW AMEN . PANIE BOŻE CZUWAJ NAD ICH DUSZĄ AMEN . [*][*]
26. Dodane przez xxx, w dniu - 19-07-2012 20:43
ok nie twierdze że drogi nie są w fatalnym stanie ale gdyby tylko to było przyczyną to każde auto jadące tą trasą w danej chwili powinno ulec wypadkowi a dlaczego właśnie to BMW ---- PRĘDKOŚĆ!!!!!!!
27. Dodane przez piraci drogowi, w dniu - 19-07-2012 20:44
drogi wiemy ze sa w takim stanie jakim sa ale napie.r.lajac kazdy sam sie prosi o tragedie! (nie wiem jak było w tym wypadku ) czemu goraca zupe czy herbate jesz łyżka i jeszcze dmuchasz a nie wlewasz wrzatku do gęby? wszystko jest dla ludzi szybkie auta także ale nie każdy ma MÓZG i też nie każdy umie go używac
28. Dodane przez aa, w dniu - 19-07-2012 20:49
troche popada i tak nie patrzą a to jest gorsze nisz jak pada cały czas
29. Dodane przez polska...dno, w dniu - 19-07-2012 20:52
dojezdzam codziennie na odcinku leszno rawicz...to jest masakra..zaczyna sie objazdami w lesznie, potem mega koleiny na rydzynskiej i te super słupki, potem pełno piachu w rydzynie od wykopów z jeziora, itd itd i tak do samego rawicza...szok....wokół same pola a krajowa 5 ma wiecej wysepek i zakrętów niz pyry stonki... wstydze sie za ten kraj..odbiera nam obywateli... bo w kazdym momencie ktos moze przez ryyne w jezdni we mnie wjechac...
30. Dodane przez Juliusz, w dniu - 19-07-2012 20:53
Droga jak droga ale jakoś nader często czytam "kierowca BMW wpadł w poślizg i wypadł z drogi" to chyba ci pechowi intelektualiści z BMW jeżdżą po bardziej dziurawych drogach niż np. kierowcy Toyoty
31. Dodane przez , w dniu - 19-07-2012 20:55
Wracaj szybko do zdrowia Jarku,jesteśmy z Tobą-koledzy po fachu...
32. Dodane przez zx, w dniu - 19-07-2012 21:06
rano w pobliżu zderzyły się trzy tiry, wieczorem ten wypadek, rano jak jedziesz do pracy jedna katastrofa, wracasz druga - chory kraj 
 
a budowa S5 odłożona do 2020 roku, jeśli nie dalej :( :( :(
33. Dodane przez Kaziu, w dniu - 19-07-2012 21:07
Nasuwa się pytanie ile jeszcze ludzi musi tam zginąć żeby drogę tom wyremontowali. koleiny takie aby można na bobslejach jejzdzic. Wiadomo prędkość to jest druga strona medalu.
34. Dodane przez Piotr, w dniu - 19-07-2012 21:12
Świeć Panie nad ich duszami. 
A ten który obiecywał z GDDKiA że do EURO2012 droga będzie doprowadzona do stanu używalności powinien się wstydzić. 
Wina poprzedniej tragedii to narkotyki (brane kilka dni wcześniej) oraz "niedostosowanie prędkości..." 
Teraz pewnie też będzie "niedostosowanie prędkości..." a może i coś więcej się znajdzie... 
Szkoda gadać- taki kraj, dziki kraj...
35. Dodane przez romejo, w dniu - 19-07-2012 21:12
no te koleiny na prawych pasach sa takie ze puszczacz kierownice i z rydzyny do leszna jedziesz bez trzymanki .
36. Dodane przez mar, w dniu - 19-07-2012 21:13
Do 11 i innych świadków - nie zapomnijcie złożyć zeznań na Policji - kierowca, który przeżył będzie miał teraz prowadzone postępowanie, a o sumieniu nie wspomnę :( brawura młodego kierowcy skończyła życie jego i jego kolegi a ten co przeżył będzie musiał z tym żyć ! Rozwagi na drodze !!!!!!!!!!!!!!!!!
37. Dodane przez r@fał, w dniu - 19-07-2012 21:14
Kiedy foto???
reklama
38. Dodane przez SW, w dniu - 19-07-2012 21:15
Zdrowiej Jarek! Trzymamy kciuki, żeby to nie było nic poważnego.
39. Dodane przez miks35, w dniu - 19-07-2012 21:17
Droga jest dobra, trzeba tylko myśleć, o sobie i innych
40. Dodane przez jan, w dniu - 19-07-2012 21:20
Jechalem po deszczu ta droga masakra rozmawialem z zona ze ta droga nie powinna byc dopuszczona do ruchu pelno kolein ilu jeszcze trzeba zabitych by nareszcie sluzby odpowiedzialne za stan drog zostaly ukarane a nastepnie wziely sie do pracy nawet zamykajac ten odcinek pasa drogi jeju jaka znowu tragedia
41. Dodane przez myk, w dniu - 19-07-2012 21:32
Byłem jakiś czas temu bezpośrednim świadkiem wypadku. Przerażający widok. Takie wydarzenie daje do myślenia.
42. Dodane przez Ja, w dniu - 19-07-2012 21:34
Czy pada,czy nie-tą drogą jechać nie można!!!!Ile osób musi jeszcze zginąć żeby zrobiono porządny remont tej trasy????
43. Dodane przez czarny punkt, w dniu - 19-07-2012 21:34
Dlaczego na rydzyńskiej nie ma znaku "czarny punkt" zabitych tyle i tyle, rannych tyle i tyle. 
Przecież tam już tyle było wypadów, że głowa boli.
44. Dodane przez xxx, w dniu - 19-07-2012 21:43
Piszecie pierdoły, że bmw prędkość itp ... Nie mając zielonego pojęcia co się stało. Zjechanie na prawy pas w kierunku Rydzyny powoduje, że kierownica sama chce uciekać takie są tam koleiny. Dochodzi jeszcze czynnik ludzki. Kierowca bmw niekoniecznie musiał jechać nie wiadomo ile na godzine, wystarczyła chwila nieuwagi, zasłabnięcia i tragedia gotowa. Rok temu jechałem zaraz po wypadku w którym zgineło 5 osób i w tych koleinach ciężko było jechać nawet 60km/h (w trakcie intensywnych opadów) ta droga w ogóle nie jest przystosowana do jazdy jak zresztą większość w naszym kraju.
45. Dodane przez luk, w dniu - 19-07-2012 21:48
do 30... bmw prócz wspomnianych przez Ciebie intelektualistów to również napęd na tył, a więc dużo łatwiej wpaść w poślizg. A droga no cóż... szału nie robi, ale tragedii też nie ma. Jak ktoś lubi hardcore to polecam wycieczkę na drogi lubuskie;p wtedy to najlepiej czołgiem:D
46. Dodane przez xyz, w dniu - 19-07-2012 21:51
Tym razem wypadło na kierowce bmw, ostatnio był to VW passat, czarne żniwo "rydzyńska" zbiera :(
47. Dodane przez ferdek, w dniu - 19-07-2012 21:55
Kierowcy którzy w taką pogodę i na drodze o takiej nawierzchni jadą szybciej niż 70km/h, mają Bardzo Mało Wyobraźni. Jedzie taki i sobie myśli: nie zwalniam, Bo Mi Wisi, czy się wywalę czy nie.
48. Dodane przez kierowca, w dniu - 19-07-2012 22:01
Do radia Elka - zróbcie wywiad z naszym ukochanym prezydentem Leszna na ten temat, co zamierza z tym zrobić, bo nie chcę zginąć lub przyczynić sie do czyjejś śmierci jadąc tą drogą. Tam są masakryczne koleiny!!!! 
Jadąc po suchej nawierzchni, przepisowo, strach w oczy zagląda jak się wpadnie w takie dziury po tirach.
49. Dodane przez kaska, w dniu - 19-07-2012 22:08
bo co bo bmw to musi miec predkosc'? zastanowcie sie !! ja tez mam bmw a potrafie jezdzic przepisowo,wiadomo czasami sie zdazy przekroczyc ale bez przesady ,ze ktos ma bmw to od razu wielkie halo!! jakby to byl polonez to byscie co napisali? ze drogi zle?
50. Dodane przez kierowca, w dniu - 19-07-2012 22:12
Jazda po tej drodze bocznymi pasami po deszczu to makabra. Dla tych co znają tą droge to wiedzą ze jazda wolnym pasem po deszczu więcej niż 70 to samobójstwo, w koleinach nie da sie ujechać, rzuca samochodem na lewo i prawo, a jak trzeba zachamowac to już tragedia, to samo z zmianą pasa, trzeba zwolnić do 60 żeby bezpiecznie przejechac na drugi pas. Przejedzcie sie po deszczu tą drogą, samochody z rej PRA PL PLE DGR i PGS jada naprawde wolno, jak leci jakiś to na obcych blachcach
51. Dodane przez Ikar, w dniu - 19-07-2012 22:20
Do 48. Gościu. Wypadek zdarzył się POZA Lesznem więc Prezydenta Leszna nie ma co pytać o stan drogi, bo nie on jest jej zarządcą... Inna sprawa to pozostałe elementy, czyli stan drogi (zwłaszcza prawego pasa), nacisk buta na pedał przyspieszenia, pogoda itp., itd.
52. Dodane przez leszno, w dniu - 19-07-2012 22:25
popieram komentarz nr.14 
Poruszam się po niemieckich drogach,i jak widzę polskie to odechciewa się poruszania autem ze strachu o życie!!!!!!!!!!!!!!!
53. Dodane przez ola, w dniu - 19-07-2012 22:25
popieram komentarz nr 48 może czas zacząć od dróg które są naprawde w katastroficznym stanie!
54. Dodane przez do 44, w dniu - 19-07-2012 22:26
nie chodzi tu o markę auta ale o bezmyślność kierowcy.Rok temu kierowca który zabił te 5 osób też nie był święty (kierował pod wpływem narkotyków!!). A jeżeli nie dało rady jechać w taką pogodę 60 km/h trzeba jechać 40!Tylko że czasem jednemu z drugim wstyd taką prędkością jechać i oto mamy skutki.
55. Dodane przez kazimierz, w dniu - 19-07-2012 22:29
Poczytajcie sobie ABC to się dowiecie,że na remontowaną ul Kąkolewską zabrakło pieniędzy na asfalt , al.Konstytucji 3 Maja - 2 firmy remontujące tę trasę ogłosiły upadłość a tu się biorą za rondo na Uni Europejskiej i już niedługo Estkowskiego nam wyremontują to jak tu bez Kasiory wejść na drogę przelotową na Wrocław ?????
56. Dodane przez Marta, w dniu - 19-07-2012 22:30
2tygodnie temu jechałam z Leszna też była ulewa jechałam 40 km/h byłam po prostu zes...
57. Dodane przez p..., w dniu - 19-07-2012 22:33
Jarek - jesteś silny. będzie dobrze. wracaj szybko.
58. Dodane przez kika, w dniu - 19-07-2012 22:37
W jakim wieku były ofiary? Wieczny odpoczynek racz Im dać Panie....
59. Dodane przez też kierowca, w dniu - 19-07-2012 22:42
Słuchaj ośle z 48 komentarza, to było poza granicami miasta Leszna, co ma prezydent Leszna do drogi krajowej, tym bardziej, że było to na gminie Rydzyna, pomyśl trochę!!!
60. Dodane przez PIXXXX, w dniu - 19-07-2012 22:42
Wspolczuje rodzinom ofiar, to naprawde ogromna tragedia, a wina napewno zostanie obciazony kierowca bmw. Ta droga jest naprawde jedna z najgorszych w regionie a to droga krajowa, nikt tego nie widzi czy niechce widziec??????? Tak samo zakret na wyjezdzie z debowej leki w strone wschowy, tam co popada to ktos wylatuje na barierki, jezdze tam codziennie i raz w miesiacu je wymieniaja, niemozna nic z tym zrobic???? Ile ofiar potrzeba panie prezydencie???? czy ktos sie tym zajmie??? moze naglosnic to w mediach???? Na drodze z leszna do rydzyny powinny byc barierki miedzy pasami i wyrownana nawiezchnia, wtedy pewnie Ci ludzie rok temu i dzisiaj by nie zgineli. POMYSLCIE!!!!!!!!!!! to naprawde nie boli. apel do wladz
61. Dodane przez ad 21, w dniu - 19-07-2012 22:43
rozumiem, że w Twoim mniemaniu o tym czy ta droga jest bezpieczna decyduje to, że inni kierowcy sobie poradzili na tej nawierzchni a to, że na tym odcinku w ostatnich dwóch latach zginęło co najmniej 8 osób nie ma znaczenia...fakt byli nieostrożni, pech.......gratuluje poziomu inteligencji...
62. Dodane przez pirat, w dniu - 19-07-2012 22:45
Owszem prawy pas nie nadaje się do jazdy w czasie deszczu, ale to wiedzą tylko miejscowi. bmw było z wrocka wiec kierowca nie wiedział, że jest aż tak źle. Osobiście uważam ze w czasie deszczu bezpieczniej jest jechać lewym nawet 120 niż prawym 60. Ale to i tak nie stan drogi jest winny tylko prędkość - taka będzie wersja drogówki! Niestety żyjemy w kraju w którym policja zamiast kierować ruchem podczas remontów i rozładowywać korki woli łapać czarną skoda kierowców jadących 60kmh w Moraczewie w czasie wakacji gdy nie chodzą tam żadne dzieci!
63. Dodane przez do d..., w dniu - 19-07-2012 22:49
zamiast tych smiesznych slupkow plastikowych ,powinny byc bariery na srodku i srac na to ze niby lotnisko w razie W jak i tak na tych koleinach zaden F-16 nie da rady wylądowac!!!!!
reklama
64. Dodane przez marzena, w dniu - 19-07-2012 23:03
popieram kom. 47... baaaaardzo rzadko jeżdżę ta drogą, po prostu nie muszę i dobrze, bo uważam ją za bardzo niebezpieczną, jakich wiele w tym kraju... ale dziś wyjątkowo jechałam tym odcinkiem, ok. 13 akurat po deszczu, koleiny, woda stała, normalnym autem 90km/h to za dużo, ale nie zaobserwowałam nikogo oprócz mnie kto by zdjął nogę z gazu, strach jechać z dziećmi... dajmy spokój tej drodze, idiotów za kółkiem widziałam dzisiaj kilku na innych drogach, mistrzowie kierownicy w klepanych autach albo w nowiutkich równie bezmyślnych... facet w land roverze tylko miał szczęście że samochód ciut wyższy, chwała terenówkom i ich bardziej rozgarniętym zazwyczaj kierowcom...
65. Dodane przez driver, w dniu - 19-07-2012 23:10
Ostatnio jezdze ta trasa i te koleiny daja sie we znaki przy nawet 50 km a wiecej to strach myslec.Bola rece od kurczowego trzymania kierownicy no i te błoto to masakra jakas kpina!!!Płaci sie rózne podatki,opłaty,"mamdaty" i co drogi najdrozsze w całej unii ale jakosc wstyd!!!
66. Dodane przez cv, w dniu - 19-07-2012 23:28
najśmieszniejsze, że GDKKiA zamieszcza z dumą ten odcinek na swych mapach jako jeden z nielicznych w Polsce 4-pasmowych :(
67. Dodane przez złom, w dniu - 19-07-2012 23:30
ej złomy ! jak czytam was to mi się żal robi ! przecież każdy nawet tępy i początkujący kierowca wie że jak jedziesz w koleinie (tzn.jej torze) to nei jesteś w stanie z niej wypasć ! to tak jakby tory kolejowe ! złomy z was neimożliwe
68. Dodane przez do 54 xxx, w dniu - 19-07-2012 23:31
Nie kwestionuje świętośći owego kierowcy ... Porównuje tylko warunki na drodze, jechałem wtedy 4 letnim autem, które jest stale serwisowane i nie ma tu znaczenia czy ono waży 1,5 tony czy pojade zestawem 40 ton ... drogi powinny być dla wszystkich... a co do wstydu to może się wtydzić jedynie pryszczaty 18 latek, dla którego wyprzedzenie przez innego to powód do brawury. Czas schować ambicje (droga to nie odpowiednie miejsce na jej wyrażanie) do kieszeni i czasami dać się wyprzedzić nawet komuś kto ledwo może Cie wyprzedzić ... ba ... nawet zjechać troche na prawo i mu to umożliwić ... życie nie jest tego warte...
69. Dodane przez w polandii, w dniu - 19-07-2012 23:34
w polandii zamiast remontować drogi ustawia się znaki takie jakie widziałem dziś na jednej z dróg w naszym regionie " UWAGA DROGA W ZŁYM STANIE TECHNICZNYM ". Zarządca drogi ma spkój duszy i sumienia a policja może wpisać w raporcie, że przyczyną było niedostosowanie prędkości do warunków na drodze. Jakbym miał się starać dostosować prędkość na tej drodze w tych warunkach co były dzis tzn. ulewy to musiałbym stać i na liczniku mieć 0 km/h. Tylko wtedy też by mogło dojśc do wypadku i co wtedy policjanci napiszą w raporcie ??????
70. Dodane przez LUq, w dniu - 19-07-2012 23:35
Hmmm nom tak winny będzie kierowca BMW ... a super przepis o "nie dostosowaniu prędkości ..." przypasuje jak ulał... przecież on po to jest... taki uniwersalny. Szkoda że nikt z policjantów nie pochyli się nad tymi osobami dla mnie kierowca w BMW jest winny w około 20 % a pozostałe 80 % to stan drogi.  
Dziś też nią jechałem po wcześniejszych opadach deszczu... tragedia... prawym pasem w kierunku Rydzyny nie dało się jechać ... wolałem ryzykować mandat i jechałem praktycznie 3/4 po lewym pasie. Dla mnie ta droga kwalifikuje się do natychmiastowego remontu nie wiem ile jeszcze osób musi na niej zginąć aby ktoś coś z tym zrobił.Po 2 nie rozumiem dlaczego na całej długości drogi nie ma zamontowanych stalowych barier oddzielających kierunki jazdy, nie oszukujmy się przecież na tej drodze nigdy nie lądował żaden samolot i nigdy nie wyląduje. 
 
Tak po za tym to nie wiem gdzie jest policja ja rozumiem że piasek z budowy zbiornika trzeba wywieść ale drogę po sobie posprzątać tak że ... na tej drodze jest naniesione tyle piasku że szok... Współczuje osobą które będą musiały gwałtownie hamować na tej glinie. Pominę fakt że jazda za jakim autem też jest mega nie bezpieczna przez to...  
 
Cóż Panowie z Policji wolą nie dostrzegać problemu i wolą jeździć czarna nie oznakowaną Skodą po ulicach Leszna.  
Czy też biegać po parkach i szukać młodych pijących spokojnie sobie piwko na ławce. Nasza szara Polska rzeczywistość.  
 
Współczucia dla rodzin ofiar.  
 
PS; Fajne bajorka w tych pięknych rynienkach na fotkach.
71. Dodane przez magic, w dniu - 19-07-2012 23:50
EKSPERYMENTALNE drogi; jechałem nimi w maju i czerwcu - żałosne. Kiedyś, tj. w latach 80-tych i na początku 90-tych trasa Leszno - Rydzyna, to była droga z wyższej półki. Teraz to spełnia POlne Normy, tak samo droga Leszno - Gostyń, głównie odcinek do Krzemieniewa.
72. Dodane przez Jan, w dniu - 19-07-2012 23:54
Do 63. Masz całkowitą rację. Lotnisko to miało być 42 lata temu. teraz to tylko wspomnienia. Natomiast jeżeli chodzi o stan nawierzchni to tym powinien zająć się starosta leszczyński. Ale on woli siedzieć na interesie i pilnować stołka. Niestety takiego mamy włodarza powiatowego.
73. Dodane przez ona, w dniu - 19-07-2012 23:59
Dzisiaj po godz 15 jechałam do Rydzyny rowerem i jak zobaczyłam jak kierowcy jadą to zdecydowałam że powrotną drogę do Leszna przejadę lasem. Chyba mi to na dobre wyszło. Takich kierowców co nie patrzą gdzie i jak jadą od razu bym wsadzała za kratki. To są idioci a nie ludzie
74. Dodane przez fotki, w dniu - 20-07-2012 00:03
dopiero ze zdjęć widać, oba auta były średniej młodości, ale to BMW dostało w bok, a Rover uderzył czołowo, dlatego kierowca żyje 
 
swoją drogą uderzenie boczne znacznie nowocześniejszym Passatem rok wcześniej kierowca cudem przeżył,  
 
LUDZIE NIE KUPUJCIE ZABYTKOWEGO ZŁOMU!
75. Dodane przez gość, w dniu - 20-07-2012 00:06
po ile mieli lat.? i czy to mieszkańcy Gostynia.?!
76. Dodane przez what, w dniu - 20-07-2012 00:24
debilizm skodo odcinek doświadczalny to gdzie barierki dzielące pasy ruchu i po kłopocie pajace także las albo barierki a nie słupki którymi starosta może się po głowie popukać masakra zapasowe lotnisko tam nawet motolotnia nie wyląduje żyjecie na krzywdzie ludzkiej byle na koncie się zgadzał a może jakaś łapówka i co jeszcze nara rządowcy bez głowy byle szkoła a pod sufitem nasrane hehhe
77. Dodane przez Karol, w dniu - 20-07-2012 01:19
żeby uniknąć takich tragedii w przyszłości niezbędna jest naprawa nawierzchni , oddzielenie pasów ruchu METALOWĄ BARIERĄ(bo rzeczą oczywistą jest że nie wielu kierowców jedzie tą trasą 90 km/h), no i banalne ale oczywiste - dostosowanie prędkości do warunków. 
Szerokiej drogi >
78. Dodane przez ktosiek, w dniu - 20-07-2012 04:26
jeżdżę tą drogą codziennie, przeważnie środkowymi pasami oczywiście jeśli nikt nie jedzie nim za mną, z zewnętrznych korzystam tylko by umożliwić jazdę szybszym autom, życie mi miłe, jak wielu napisało odcinek do generalnego remontu i do wyłączenia z ruchu na tą chwilę, w deszczu prowadzi z koleiny w koleinę, szpryce spod tirów, a jazda połową auta na poboczu też nie należy do najbezpieczniejszych
79. Dodane przez S5, w dniu - 20-07-2012 06:34
S5, S5, S5 
czy tego nie obiecał premier Tusk i ci z PO?
80. Dodane przez wos, w dniu - 20-07-2012 06:47
WODy w szkole nie było? 
Za tą drogę odpowiedzialny jest TUSK a nie Malepszy - prezydent Leszna
81. Dodane przez as, w dniu - 20-07-2012 06:53
chociaż tutaj przynajmniej nikt nie napiszę że to wina kierowcy tir-a jak to zawsze sądzicie...
82. Dodane przez xxx, w dniu - 20-07-2012 07:05
od blisko 30 lat pamietam ze jedynym "remontem" tego odcinka było postawienie słupków między pasami 3-4 lata temu. Droga powinna byc zamknieta z uwagi na swoj stan w europie byloby to nie do pomyslenia
83. Dodane przez aaa, w dniu - 20-07-2012 07:08
te zdjecia powinny stanowic dowod w procesie przeciwko zarzadcy tej drogi, juz dawno po deszczu a woda ciagle stoi jak w wannie, koleiny są zblizonej wielkosci do wanny...ile jeszcze tych tragedii ?
84. Dodane przez sss, w dniu - 20-07-2012 07:12
W niemczech na autostradach ludzie jeżdzą po 160-200 na mokrej nawierzchni i nie ma tylu wypadków. Tutaj nie jest winna predkość, zapraszam władze na przejażdzkę tą drogą podczas deszczu.
85. Dodane przez ssss, w dniu - 20-07-2012 07:14
a najgorsze jest to ze obiecanki cacanki rządu o drodze S5 zakonczyly sie w lesie za kaczkowem, wiec jeszcze wiele (odpukac) wypadkow na tej drodze
86. Dodane przez aga, w dniu - 20-07-2012 07:32
I znow predkosc , to jest wprost nienormalne juz dawno powinnien byc radar predkosci ,ale nie fikcyjny!!!!!!
87. Dodane przez do 79, w dniu - 20-07-2012 07:37
Jeden z PO na olimpiade właśnie wyjeżdża do Londynu i nie ma czasu się takimi głopotami zajmować jak zły stan drogi ( a właściwie to jej brak ) oraz śmierć ludzi w wypadku drogowym z powodu złego stanu tej pseudo drogi.
88. Dodane przez man, w dniu - 20-07-2012 07:41
Stan drogi katastrofalny to jedno, nie dostosowanie sie do warunków drogowych to drugie, do tego stare bmw z napędem na tylną oś, rocznik ok 98-99 seri 3 przed liftem. Jest wiele czynników ale przy prędkości 60-80 do tego by nie doszło a przy takiej ulewie tyle się jedzie. Teraz nie ma co gdybać tylko wyciagnąć pozytywne wnioski.
89. Dodane przez Zyga, w dniu - 20-07-2012 07:55
Co drogi? Tusk? Malepszy? Poszaleliście z radości! Jak kierowcy nie mają mózgów to potem wypadki!Nadrzędna zasada- dostosuj prędkość do warunków jazdy i tylko tyle.Szerokości życzę. Rodzinom ofiar współczuję a rannemu powrotu szybkiego na drogę.
90. Dodane przez 29753, w dniu - 20-07-2012 08:12
@zlom komentarz 67: 
Jesli jestes taki wszechwiedzacy to przejedz sie autem osobowym rydzynska wjezdzajac w koleine i posc kierownice. Wg Ciebie z niej sie nie wypada. Koleiny na drogach sa szerokosci aut ciezarowych i to auta ciezarowe moga sobie spokojnie jechac w koleinie i z niej nie wypadna. Auto osobowe w koleinie nie ujedzie. Po 2: wypadek nastapil gdy w koleinach bylo sporo wody. Wjazd/wyjazd autem osobowym z koleiny nie jest wcale prostym manewrem.  
Wiekszosc osob narzekajacych tutaj na koleiny pisze w odniesieniu do tego wypadku a wtedy koleiny byly zalane woda (zreszta bardzo ladnie widac to na zdjeciach)
91. Dodane przez kierowca, w dniu - 20-07-2012 08:52
brawura i brak wyobraźni!!!! Tragedia gotowa! Pogoda to tylko dodatek do szaleństwa wielu kierowców!
92. Dodane przez ktosik, w dniu - 20-07-2012 08:55
Owszem droga ta nie jest najlepszej jakości ale przecież tą droga jeżdżą setki aut i nic się nie dzieje,nawet podczas deszczu,a wypadki i to śmiertelne zdarzają się tez na super gładkich autostradach niemieckich,najważniejsze to zachowanie rozsądku jesli chodzi o prędkość..
93. Dodane przez Stefan, w dniu - 20-07-2012 08:59
do '81 ' - " as " 
- TIRy na tory !!! drogi tylko dla osobówek - nie czytałeś o wypadkach tirów ;/ ?
94. Dodane przez santa, w dniu - 20-07-2012 09:11
trzeba mniej w kieszenie brać drodzy radni i urzędnicy wiecej troski o dogi i życie innych ludzi,tak a kierowcy więcej wyobrażni i patrzeć na to jak drogi wyglądają a nie jakie ma sie auto i ile wyciągnie ,świć pinie nad ich duszami.A INNI KIEROWCY TO KOOLEJNA PRZESTROGA DLA WAS!!!!!!!!!!!!!
95. Dodane przez driver, w dniu - 20-07-2012 09:41
BMW znaczy będziesz miał wydatek bo więszości użytkownicy tych pojazdów twierdzą że jak się ma taką furę to rozum jest nie potrzbny.Przykro mi ale czytając komentarze /nie dot.wszystkich/to można stwierdzić że w większości to zawsze ktoś czy coś jest winne .tylko nie ja.Co mnie tam obchodzą warunki drogowe lub atmosferyczne lub inni użykownicy drogi skoro liczę się tylko ja i mój samochodzik a skutek jak powyżej.
96. Dodane przez POGROMCA CHOMIKÓW, w dniu - 20-07-2012 09:42
proszę odpowiedzieć na moje pytanie - 
 
- czy gdyby droga w tym miejscu nie miałaby kolein była RÓWNA I NIE ZAGRAŻAŁA KIEROWCOM TO CZY DOSZŁOBY DO TEGO WYPADKU W TAKICH WARUNKACH? podczas gdy w czasie deszczy autem z tylnim napędem spokojnie zmieniam pasy jadąc 180 km/h po autostradach w niemczech hmm jak na moje ta droga powinna być zamknięta a odpowiedzialni za nią powinni zostać oskarżeni za ten wypadek i następne które będą oczywiście miały tu miejsca ograniczenie do 20 km /h nie rozwiąże sprawy .dziwne że zawsze sie słyszy głupie dla mnie gadanie policji w niedzielnych wiadomosciach że powodem brawura i nieostrożność a NIGDY ŻE FATALNA DROGA (KAŻDE AUTO MUSI MIEĆ BADANIE TECHNICZNE A DROGI?).wYOBRAŹCIE SOBIE ŻE PRZECHODZICE STARĄ KŁADKĄ DREWNIANĄ W KTÓREJ DESKA SIE POD WAMI ZARYWA CZYJA TO BĘDZIE WINA???
97. Dodane przez ewka, w dniu - 20-07-2012 09:44
Narzekajcie dalej na tą drogę a postawią ograniczenie do 60.
98. Dodane przez WS, w dniu - 20-07-2012 10:03
Moim zdaniem należy zamknąć prawe pasy zarowno w jedną jak i drugą stronę, po co mają ginąć kolejni ludzie. I oczywiście zabrać się za remont. To już siedem osób w ciągu krótkiego okresu czasu.
99. Dodane przez kierowca, w dniu - 20-07-2012 10:11
Kierowanie pojazdem po zniekształconej drodze może grozić również nagłą zmianą toru jazdy a w konsekwencji kolizją drogową. 
 
Normy unijne dopuszczają do użytku drogi o dopuszczalnym wgnieceniu do 2 cm.  
 
I mam pytanie, czy jako że jesteśmy w uni te normy nas obowiązują czy mamy swoje normy. jeżeli tak to jakie jest maksymalne dopuszczalne koleiny na drodze ? . Jestem ciekaw czy nasze przepisy dopuszzczaja tą drogę do użytku czy ze wzgledu na koleiny może polskie prawo zabranie dopuszczenia tej drogi do użytkowania ? Moim zdaniem pewnie polskie prawo dopuszcza tą drogę do uzytku bo inaczej prokurator po tym śmiertelnym wypatku napewno by tą droge zamknął . Ale ten unijny przepis pokazuje jak daleko jesteśmy z bezpieczęstwem za unią europrjską !!!
100. Dodane przez bez przesady, w dniu - 20-07-2012 10:24
każdy widzi winę wszędzie tylko nie w sobie. często jadę tą drogą i widzę, jak kierowcy tylko "przelatują" a ograniczenia mają gdzieś. także może kogoś to wkurzy, ale sami siebie ukarali
101. Dodane przez AJ, w dniu - 20-07-2012 10:42
Jarek jesteśmy z tobą!
102. Dodane przez Johny, w dniu - 20-07-2012 10:42
Nieraz jeździłem tą drogę i z pewnością przyczyną była prędkość bo gdyby była odpowiednia nie doszłoby do wypadku - czyli nie została dostosowana do panujących warunków - a warunkami była tu woda i fatalna droga, która jest w opłakanym stanie. Czy mamy podczas opadów jeździć tą drogą 30km/h? To już nie te czasy kiedy samochody jeździły prędkością "patrolową". Prawym pasem można jechać, nazwijmy to komfortowo, jadąc również poboczem bo inaczej się nie da, jak ktoś wcześniej wspomniał woda spod ciężarówek tryska niekiedy tak wysoko i ostro, że na moment traci się całkowicie widoczność i jeszcze te durne słupki na środku zamiast porządnej bariery. Nie oszukujmy się, długi prosty odcinek drogi zawsze znajdzie człowieka, który da się sprowokować do szybkiej jazdy więc albo drogę trzeba wyremontować albo zamknąć po jednym pasie w każdą stronę.
103. Dodane przez Zonk, w dniu - 20-07-2012 10:48
ustawić tam znak Czarny Punkt,przecież drogą i tak nic nie zrobią,może jak pojawi się znak to pojadą wolniej na tym odcinku.7 osób już zginęło.
104. Dodane przez Popieram kom.97, w dniu - 20-07-2012 11:02
To jedyny i skuteczny sposób rozwiązywania takich problemów w Polsce. 
A do tego ze dwa fotoradary albo pomiar odcinkowy oraz ze dwa nieoznakowane radiowozy i kto będzie winny? Znów kierowcy niedostosowujący prędkości do warunków...
105. Dodane przez Ewa, w dniu - 20-07-2012 11:03
Ograniczenie prędkości, na tej uszkodzonej przez ogromne natężenie ruchu drodze, to jedyne rozsądne rozwiązanie. Jak się KAŻDY dostosuje do przepisów to i auto będzie całe, i poczucie stabilniejszej podróży pomimo nierówności nawierzchni, a przede wszystkim bezpiecznie, choć wolniej, każdy dotrze do celu podróży. Ta droga prędzej, czy później doczeka się modernizacji i wtedy powody do narzekań będą mieli mieszkańcy okolicznych miejscowości, bo pewnie tam skierowany zostanie cały ruch kołowy, jeżeli remont odbędzie się całą szerokością drogi. 
A co potem - droga fajna a przepisy? One są po to, aby je łamać, jak to niektórzy, nawet pracujący zawodowo kierowcy, twierdzą. I na co wtedy, drodzy internauci, zwalicie winę za wypadek przy pięknej słonecznej pogodzie i sprzyjających warunkach podróży?  
W Bojanowie niedawno położono nowy dywanik na drodze i dla niektórych "kierowców" obowiązujące na stałe ograniczenie do 40 km/godz stało się w tym momencie bez sensu - są tacy, co pędzą nieraz z dwukrotną prędkością i w nosie mają wyjeżdżających z podporządkowanych uliczek oraz pieszych. A jeśli już znajdzie się ktoś taki, kto dostrzeże grupę czekających na chodniku pieszych i się zatrzyma, to niech lepiej liczy się z tym, że za chwilę wjadą mu w d... . W Lesznie, czy Rawiczu taka sytuacja w centrum miasta raczej zdarza się bardzo rzadko, że pieszy musiałby czekać 5-10 minut (chyba tylko tam, gdzie jest sygnalizacja świetlna), aż przejdzie na drugą stronę drogi tylko z jednego powodu - w Lesznie i Rawiczu kierowcy są zmuszeni do bardzo ostrożnej jazdy przez centrum miasta, bo tam, niestety, piesi często wschodzą na drogę bez zastanowienia (np.pasy 5 m dalej), nie myśląc zupełnie o tym, że każdy pojazd (nawet rower) też ma pewną drogę hamowania.
106. Dodane przez nicki, w dniu - 20-07-2012 11:04
wezcie cos zrobcie z tym .moim zdaniem fotoradary.wczoraj jechalam ta trasa.tego sie nie da opisac z jaka predkoscia jada masakra ...nie patrza na warunki jazdy tylko cisna na gaz...sami sa sobie ludzie winni....albo postawcie wiecej patroli policji na tej drodze....
107. Dodane przez OX, w dniu - 20-07-2012 11:18
Jesli chodzi o kladke to spojrzmy z drugiej strony Kladka jest waska i sliska kto przechodzi wolno i ostroznie to przejdzie Ten ktory nie uwaza i biegnie po niej spadnie do wody mimo ze kladka jest gruba i mocna
108. Dodane przez dwdwdwdwd, w dniu - 20-07-2012 11:32
ALE PIĘKNIE WIDAĆ KOLEINY !!!!!!!!!!!!!!!! WĘGORZE DO OSIECZNEJ Z ROWU POLSKIEGO NIE ROWEM TYLKO KOLEINĄ MOGĄ PŁYNĄĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
109. Dodane przez MD10, w dniu - 20-07-2012 11:41
KONDOLENCJE DLA RODZINY
110. Dodane przez Marcin, w dniu - 20-07-2012 12:14
proponuje pozew zbiorowy przeciwko GDDKiA za NAGANNY STAN JEZDNI!!!!!!
111. Dodane przez do kom.99, w dniu - 20-07-2012 12:22
Jeśli są jakieś euro-normy na koleiny to z pewnością u nas się je twórczo stosuje.  
Taką koleinę się sfrezowuje i jest na jakiś czas spokój (patrz skrzyżowanie Al.Konstutucji z Estkowskiego w Lesznie). 
Jeżdże trochę na motocyklu i wiem czym grozi wjazd na taki sfrezowany asfalt czy przejazd przez koleinę.
112. Dodane przez r1, w dniu - 20-07-2012 12:40
Co to byli za ludzie w BMW? Czy ktoś wie? Jak się czuje pan Jarek?
113. Dodane przez ona, w dniu - 20-07-2012 12:45
kiedyś też musiałam codziennie jeździć tą drogą... tam dostosowanie prędkości do warunków jazdy oznacza 10 km na godzinę!!! też uważam, że prawe pasy nie nadają się do jazdy... 
obojętnie jak szybko jechali kierowcy winni są Ci co powinni dbać o stan tej drogi!!!!
114. Dodane przez odpowiedzialni, w dniu - 20-07-2012 12:53
Brak słów dla GDDKiA. Niech teraz Ci odpowiedzialni za te nasze polskie drogi idą siedzieć na lata, za te wszystkie "zabójstwa" do których się przyczyniają. Rodziny zmarłych powinny pozwać tych urzędników - i złodzieji przy okazji bo nic nie robią a kasę biorą i to z naszych zawyżonych podatków!! KOSZMAR i nierząd!-
115. Dodane przez ul'77, w dniu - 20-07-2012 14:11
Na zdjęciach piękne tory wodne na "5"!!! Może szybkość lub brak wyobraźni spowodował wypadek ale w ilu procentach stan nawierzchni? "rydzyńska" to jeden z najgorszych odcinków na deszczowe dni, samochody to nie poduszkowce!!!
116. Dodane przez Wojtek, w dniu - 20-07-2012 14:13
Moi drodzy ja też byłem uczestnikiem tej drogi wczoraj. Byłem chyba 7 autem za wypadkiem w kierunku Leszna. Na szzcęście jechałem lewym pasem, ale na prawym pasie samochód wjechał w koleiny pełne wody i dał mi taką szprycę na szybę, że gdybym mocniej zachamował (bo nic nie widziałem a wycieraczki nie nadążyły dobierać wody) to podejrzewam że sytuacja mogłaby być podobna. Droga nadaje się do generalnego remontu. Koleijny sa straszne, a przecież tak nie dawno była wylewana. Ciekawe czy ktoś za to odpowie, że tak szybko tworzą się kolejny na takiej drodze??!
117. Dodane przez driver, w dniu - 20-07-2012 15:03
tam remontu nie będzie - postawią "40" i 3 fotoradary - droga krajowa w XXI w w EU.... hehehe a zarządy biorą pensyjki.... miesięcznie - nasze roczne!
118. Dodane przez qamil, w dniu - 20-07-2012 15:16
112 - co to byli za ludzie? Ludzie z planety Ziemia. Jeżeli ich znałeś to wiesz jeżeli nie to na co ci ta wiedza? Jak się czuje Jarek? Jeżeli jesteś jego kumplem to wiesz a jeżeli nie znasz go to na co ci ta wiedza? Ciekawośc to pierwszy stopień do piekła.
119. Dodane przez andreotti, w dniu - 20-07-2012 15:19
jeżdżę tą drogą niemal codziennie . Zgadzam się ,że należy ograniczać prędkość bo jeśli droga nie pozwala na rozwijanie wiekszej prędkości to trzeba jechać wolniej . Inna sprawa ,ze stan tej drogi to makabra i ktoś wreszcie powinien się a to zabrać . Nawet przy suchej nawierzchni do i z Leszna jadę w miarę możliwośći tylko lewym pasem .
reklama
120. Dodane przez mar, w dniu - 20-07-2012 16:44
...a kto rozjeżdża drogi? nasze kochane , przeładowane ciężarówki !!!
121. Dodane przez ew, w dniu - 20-07-2012 16:56
Nie wiem jak tam jest na drodze i jak to się stało, ale tam zginął Paweł, młody, grzeczny, mądry, dobry i rozsądny chłopak. Zły los sprawił, że się tam znalazł. Ogromny żal, którego nie da się wyrazić. Układał sobie zycie, dostał pracę, miał plany i tyle optymizmu. A teraz juz Go nie ma i nic tego nie zmieni, choćbyście nie wiem co napisali
122. Dodane przez xxx, w dniu - 20-07-2012 16:57
Codziennie jeżdżę ta drogą i uważam że wcale nie jest niebezpieczna,fakt są koleiny i jeśli ktoś nie potrafi zapanować nad swoim autem i uczy się jeźdźić po to żeby zdać prawo jazdy to powinien zjechać na parking i przeczekać trudne warunki a nie utrudniać jazdę pozostałym ,bo jeżdżą takie asy 80 km/h,lewym pasem i utrudniają pozostałym kierowcom ,to jest jedyny odcinek drogi w okolicy który można przejechać w miarę szybko i bezpiecznie nawet podczas deszczu jadąc ponad 100km/h lewym pasem ,mając opony o w miarę normalnym bieżniku i wiedząc jak zachowuje się auto na drodze,i nie musi być nowe bo wiek auta nie ma nic wspólnego z jego stanem technicznym ,tylko brak umiejętności kierowców i nie proporcjonalna do tych umiejętności prędkość ,przyczynia się niestety do takich tragedii,jadąc również za tirem i wyprzedzając go trzeba się również przygotować na tzw "szprycę" ale nie wydaje mi się żeby utrata widoczności na 1-2 sekundy na prostym odcinku mogła spowodować katastrofę ,no chyba że dla kierowcy to jest takim wielkim zaskoczeniem ,że tiry jadąc w koleinach wyrzucają z pod kół trochę wody ,to wtedy powinien się schować na parkingu i nie utrudniać pozostałym uczestnikom ruchu .
123. Dodane przez lusti., w dniu - 20-07-2012 17:46
to co sie wyrabia na tym odcinku jest nie do opisania. Tyle osób zginęło a nikt z tym nic nie robi. 
 
[*]
124. Dodane przez ADI, w dniu - 20-07-2012 19:18
Zamontowac co 5 km prog zwalniajacy i po sprawie jak nie stac na remont drogi...
125. Dodane przez ad 122, w dniu - 20-07-2012 19:47
to chyba najgłupszy komentarz do tej pory... 
ty chyba kolego pomyliłeś dwie kwestie...jedna to przejezdność drogi, w tym zakresie to nawierzchnia szutrowa, czy też kocie łby co do zasady też są przejezdne...a druga to kwestia bezpiecznej drogi...jeśli uważasz, że utrata widoczności przedniej szyby na 2-3 sekundy, podczas szprycy spod koła Tira jest ok....podczas intensywnych opadów deszczu i nie ma wpływu na bezpieczeństwo jazdy...to pytanie do Ciebie, co w takim razie ma... 
jak potrzebujesz adrenaliny to zdaj egzamin na kierowcę rajdowego i daj upust swoim żądzom na rajdach... 
na tej drodze podczas opadów deszczu, nie ma prędkości bezpiecznej....ta droga, pomimo pozorów, jest bardzo niebezpieczna, przejechałem nią kilkaset razy i podczas deszczu...prawe pasy w ogóle nie nadają się do bezpiecznej jazdy..no chyba, że mówimy o sytuacji w której jedno koło na środku pasa a drugie na środku lewego pasa lub na poboczu...ale czy to jest bezpieczna jazda.. 
na tym odcinku już stoją same krzyże na poboczach...a będzie ich więcej, właśnie przez takich cwaniaków jak autor postu nr. 122
126. Dodane przez luk, w dniu - 20-07-2012 20:24
kolego co masz pretensje do cieżarówek że tworzymy koleiny,jestem kierowcą tira,jeżdże po całej europie i powiem tobie tak tiry sa wszedzie a koleiny tylko unas.
127. Dodane przez liliana, w dniu - 20-07-2012 20:53
JESTEM ZA TEN ODCINEK TRASY JEST TRAGICZNY DO JAZDY CZASEM MUSZĘ JECHAĆ DO LESZNA I PRZEWAŻNIE Z DZIEĆMI ZA KAŻDYM RAZEM GDY ZBLIŻAM SIĘ DO PASKUDNEGO ODCINAK DROGI ZWALNIAM GDYŻ JAZDA TO KOSZMAR CZASEM KIEROWCY OGLĄDAJĄ SIĘ ZA MNĄ I PUKAJĄ SIĘ W CZOŁO NO I MAJĄ RACJĘ ŻE W SWOJE BO TO ONI MAJĄ NARĄBANE Z TĄ SZYBKOŚCIĄ NA TYM ODCINKU A JA WOLĘ ZWOLNIĆ I DOJECHAĆ CAŁA Z MOIMI DZIEĆMI WIĘC I DROGA DO ZROBIENIA I KIEROWCY POMYŚLCIE CZASEM Z TĄ SZYBKOŚCIĄ BO STRZEŻONEGO PAN BÓG STRZEŻE ZASTANÓWCIE SIĘ CZASEM CZY SWOIM ZACHOWANIEM NA DRODZE NIE ZROBICIE KRZYWDY INNEJ OSOBIE
128. Dodane przez 126. rower, w dniu - 20-07-2012 21:30
do komentarza 120.. zeby drogi byly zrobione tak jak sie nalezy to by nawet przeładowane cieżarowki nie zrobiły tych kolein. tylko ze przy budowie drogi podkład ktory miał isc na droge poszedł do żyda.. tak jest wszedzie!!
129. Dodane przez smutna, w dniu - 20-07-2012 22:16
Proszę o rozwagę wsród tych komentarzy.My, którzy znaliśmy ich osobiście wiemy,że dotkneła ta tragedia wyjątkowych ludzi.Byli wzorem uczciwości ludzkiej, profesjonalizmu w pracy, pełni pogody ducha i otwartości na drugiego człowieka. To ludzie niezwykle spokojni i opanowani. W życiu prywatnym pełni miłości i wrazliwości na potrzeby innych. Mieli rodziny, o które dbali równie zaangazowanie jak o nowo poznanych ludzi. Jestesmy w tym smutnym dniu razem z ich rodzinami, którym nagle zabrakoło ojca, syna, męża czy przyjaciela.
130. Dodane przez ANNA, w dniu - 20-07-2012 22:49
ZGADZAM SIĘ Z WYPOWIEDZIĄ MR 4 I 12. JECHAĆ WOLNIEJ, A NIE SZARŻOWAĆ. JEŻDŻĄ JAK IDIOCI. STRACH SIĘ BAĆ. JAK ZDARZY SIĘ WYPADEK Z NADMIERNĄ PRĘDKOŚCIĄ, TO WINNE DROGI. TROCHĘ WYOBRAŹNI I ROZSĄDKU, A NIE BĘDZIE WYPADKU.JAK WIDAĆ , ŻE DROGA Z KOLEINAMI, TO TYM BARDZIEJ ZWOLNIĆ, A NIE PIRATOWAĆ.
131. Dodane przez POL, w dniu - 20-07-2012 23:23
TE KOLEINY NIE WYSKOCZYŁY W SEKUNDZIE WIDZI TO KAŻDY KIEROWCA JAK JEDZIE ...WIĘC NOGA Z GAZU A NIE SPIESZYĆ SIĘ... ZDĄŻYSZ DOJECHAĆ JAK POMAŁU POJEDZIESZ:(
132. Dodane przez A, w dniu - 20-07-2012 23:34
Ciekawe ile osób musi zginąć zanim postawią betonowe bariery na środku tej drogi. Kasa na światła po śmiertelnym wypadku w Lipnie szybko się znalazła.
133. Dodane przez wschowianin, w dniu - 21-07-2012 09:56
nie rozumie - jak we Wschowie coś się wydarzy to piszecie że miasto ćpunów narkomanów , jak się coś wydarzy w Lesznie to wszystko inne winne anie człowiek np.wina drogi - a ja twierdze że głupole nie powinny wsiadać za kierownice
134. Dodane przez marek, w dniu - 21-07-2012 13:20
Ostatnio jechałm ta droga powiem tak drogi fatalne deszcz padał sa straszne koleiny ale to nic nowego.... Ale ludzie noga z gazu rowniez deszcz padal niesamowice ,a auta na liczniku nie mniej niz 110. Czasem czlowiek jedzie powoli zgodnie z przepisami a jakis wariat jeedzie jeak szalony .... i przez takiego pajaca traci człowieik życie !!! Policja zrobcie coś z ta trasa z tymi czubkami!!
135. Dodane przez n, w dniu - 21-07-2012 13:38
requiescat in pace
136. Dodane przez mar, w dniu - 21-07-2012 15:24
...widocznie w całej europie kierowcy ciężarówek pilnują tonażu tylko u nas przeginają
137. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 21-07-2012 17:07
Chcialbym podziekowac 'smutnej' za jej komentarz nr 129. Stala sie tragedia. Bedzie nam ich bardzo brakowalo.
138. Dodane przez Ala Rz, w dniu - 22-07-2012 00:18
Dziękuję "Smutnej" - wpis 129. Znałam Czarka i znam 
jego rodzinę - zacni, prawi i wrażliwi ludzie, z którymi jednoczę się w bólu i rozpaczy. A do wszystkich komentatorów używających słów "idioci" "wariat" " pajac" kieruję pytanie czy w swoim życiu nigdy nie zrobiliście nic ryzykownego, może nawet głupiego czy zawsze postępujecie mądrze, rozsądnie, odpowiedzialnie ?
139. Dodane przez s, w dniu - 22-07-2012 10:32
naprawcie wkońcu tą drogę!!!!!!!!!!!
140. Dodane przez K&K, w dniu - 22-07-2012 11:58
nikt mi nie powie że tylko prędkość była winna...ja jechałam 50km/h i wpadłam w poślizg na wspaniałej drodze z Leszna do Kąkolewa gdzie nie ma chyba metra bez koleiny....bo poprostu mocniej padało...boję się pomyśleć co by było gdybym jechała szybciej?? Pewnie to co z nimi...więc ilu ludzi jeszcze musi zginąć żeby w końcu ktoś pomyślał o drogach?? Może do polityków trzeba przesłanie wysłać "kto będzie robić na podatki gdy tylu ludzi zginie na drogach??" powinno zadziałać...wszak tylko o kasę chodzi...
141. Dodane przez basia, w dniu - 22-07-2012 19:12
Ostatnio jechałm ta droga powiem tak drogi fatalne deszcz padał sa straszne koleiny ale to nic nowego.... Ale ludzie noga z gazu rowniez deszcz padal niesamowice ,a auta na liczniku nie mniej niz 110. Czasem czlowiek jedzie powoli zgodnie z przepisami a jakis wariat jeedzie jeak szalony .... i przez takiego pajaca traci człowieik życie !!! Policja zrobcie coś z ta trasa z tymi czubkami!!
142. Dodane przez yxz, w dniu - 22-07-2012 22:00
To byli wspaniali ludzie, pełni energii do życia, radośni, szczerzy i przyjacielscy. Bardzo żałuję tego, co się stało i łączę się w bólu z rodzinami i wszystkimi, którzy tak ja ja nie mogą się pogodzić z tak wielką stratą. Będzie nam was brakowało
143. Dodane przez szczery, w dniu - 22-07-2012 22:28
naj lepiej nierobic nic!!! ustawic znaki ostrzegawcze i z glowy!!! z tym odcinkiem jest jakas przesada!!! lepiej polne drogi wygladaja!!! a ludzie oldpowiedzialni za remonty drog biora pieniadze
144. Dodane przez jw, w dniu - 23-07-2012 00:44
widze ze nie ma komentarzy typu zgineli bo miali stare auto jak w przypadku zeszłorocznej tragedi 5 osób, jak widac w bmw tez mozna zginac, .......... świeć panie nad ich duszą....
145. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 23-07-2012 11:40
Paweł skąd był??
146. Dodane przez kierowca, w dniu - 23-07-2012 12:32
tak 141.zgadzam się- zróbcie coś- właśnie -łapcie piratów bo my chcemy żyć!!!!!!!!!
147. Dodane przez ew, w dniu - 23-07-2012 18:32
Paweł był spod Sanoka.(woj. podkarpackie) Jutro o 14 jest Jego pogrzeb:-(
148. Dodane przez goya, w dniu - 23-07-2012 18:42
No i oczywiście-na pierwszym planie BMW!!!nic tu dodać i nic ująć...
149. Dodane przez Kaśka, w dniu - 24-07-2012 09:02
w którym kościele pogrzeb???
150. Dodane przez pawik79, w dniu - 24-07-2012 15:48
Tu nie ma co gdybać czy winny jest kierowca czy winna jest atmosfera po prostu trzeba chwycić za mordę nasze Leszczynskie władze i po takiej ulewie puścić ich w jednym samochodzie po tych koleinach z predkością 100 km i zobaczymy co wtedy powiedzą te barany .Po prostu jedna banda!!!!
151. Dodane przez grazyna, w dniu - 28-07-2012 00:13
po ilości komentarzy jest ''oczywistą oczywistością'', że pseudo czteropasmówkę można nazwać ''drogą śmierci''. 
Jeżdżę codziennie i codziennie się po prostu boję !!!!!, a jak pada deszcz to zaczynam jeździć przez Nową Wieś, bo chcę żyć - MASAKRA !!!!!!!! 
Ilu ludzi musi jeszcze zginąć ????????
reklama
152. Dodane przez xd, w dniu - 28-07-2012 14:00
znowu śmiertelny wypadek . i popieram nr.4
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
reklama
 

reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj