Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Rondo u zbiegu ulic Estkowskiego i Unii Europejskiej najprawdopodobniej nosić będzie nazwę Roszarnia. Za takim rozwiązaniem głosował zespół do spraw nazewnictwa ulic, taka jest też opinia prezydenta Tomasza Malepszego.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Rondo na skrzyżowaniu ulic Unii Europejskiej, Estkowskiego i Portugalskiej ma być gotowe do 28 września. Na najbliższej sesji radni miasta mają zdecydować, jaką nadać mu nazwę. Urząd Miasta już kilka tygodni temu na swojej stronie internetowej zapytał mieszkańców o opinię na ten temat, podobną sondę przeprowadziliśmy w portalu elka.pl. Zdecydowana większość respondentów opowiadała się na nazwą „Roszarnia” odnoszącą się do istniejącego niegdyś w tym miejscu zakładu przetwórstwa lnu. Do dziś wielu mieszkańców Leszna tak określa tę część miasta.
W debatę włączyło się jednak także środowisko kibiców, skupione wokół Stowarzyszenia Sympatyków Klubu Unia Leszno. Zaproponowali oni, by nadać rondu nazwę Żołnierzy Wyklętych - czcząc w ten sposób pamięć bohaterów powojennego podziemia niepodległościowego. Inicjatywa wychodziła naprzeciw uchwale Rady Miejskiej, która zakładała uczczenie Żołnierzy Wyklętych. Mimo że - jak żalili się kibice - ich apel pozostał bez echa wśród samorządowców, dziś otrzymaliśmy stanowisko klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości, popierające nazwę Żołnierzy Wyklętych. Radny klubu Kazimierz Jęcz głosował za nią na posiedzeniu zespołu do spraw nazewnictwa ulic, który zebrał się we wtorek. Dwaj pozostali członkowie zespołu, czyli Marek Ganowicz z Lewicy i Krystian Maćkowiak z PO opowiedzieli się jednak za nazwą Rondo Roszarnia.
Zwolennikiem tej nazwy jest też Tomasz Malepszy. -Jestem za tym, żeby nazwy odbijały tożsamość miasta - powiedział prezydent. Zapytany o uczczenie Żołnierzy Wyklętych Malepszy odpowiedział, że temat dla niego jest dość kontrowersyjny i najprawdopodobniej skończy się na tablicy pamiątkowej przy którymś z leszczyńskich pomników. (jad)
1. Dodane przez pol, w dniu - 12-09-2012 14:35 00 brawo!
2. Dodane przez ja, w dniu - 12-09-2012 14:44 00 co prawda nie mieszkam w lesznie, ale jak dla mnie lepiej byloby nazwac rondo 'rondo europejskie'
3. Dodane przez Solarik24, w dniu - 12-09-2012 14:46 00 Nazwa jest wstrętna jestem stanowczo na nie dla nazwy Roszarnia.
4. Dodane przez Brawo Prezydent, brawo Radni, w dniu - 12-09-2012 14:51 00 Roszarnia i tyle. Żeby jeszcze tak Raj wrócił do Leszna to dopiero byłoby pięknie... Marzenia... Wszystkim patriotom z pisu i unii leszno zadaję pytanie: proszę o nazwisko choćby jednego żołnierza wyklętego z Leszna.
5. Dodane przez P, w dniu - 12-09-2012 15:02 00 Dobry pomysł. Tak jak Grzybowo itp. Przynajmniej wiadomo gdzie to jest. A patriotycznych nazw w mieście mamy dość.
6. Dodane przez no, w dniu - 12-09-2012 15:21 00 ROSZARNIA w tym przypadku prezydent ma rację. Tylko przybysze do Leszna, nie związani z miastem, nieznający jego historii wymyślają jakieś cuda - wianki.
7. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 12-09-2012 15:24 00 A ja za to jestem za nazwą Rondo Żołnierzy Wyklętych. Trzeba o nich pamiętać, a w zasadzie przypomnieć o nich.
8. Dodane przez Mario, w dniu - 12-09-2012 15:26 00 Do "Brawo Prezydent, brawo Radni" - a A.Mickiewicz,G.Narutowicz,J.Słowacki etc. byli z Leszna? Czy chciałbyś zmienić te nazwy ulic? Moim zdaniem nazwy rond powinny wiązać się z ich umiejscowieniem, a osobom, grupom i ważnym organizacjom zasługującym na to nadawajmy nazwy ulic.
9. Dodane przez zolo, w dniu - 12-09-2012 15:33 00 Nazwa "Rondo Roszarnia" daje gwarancję,że nie bedzie juz roszarnia błogosławiona albo swieta i nie trzeba zmieniac tabliczek z nazwą.
10. Dodane przez BenLee, w dniu - 12-09-2012 15:34 00 Do kogos wyzej. Prosze podaj mi chociaz jedno nazwiska powstanca slaskiego z Leszna W koncu macie ulice Powstancow Slaskich w Lesznie
reklama
11. Dodane przez Adam, w dniu - 12-09-2012 15:42 00 Nazwa "Żołnierzy Wyklętych" 90% mieszkańcom nic by nie mówiła. Zdecydowanie lepiej przyjąć nazwę związaną z lokalizacją ronda lub szczególnie związaną z Lesznem i jego historią. Osobiście popieram nazwę Rondo Przyjaźni, ale Roszarnia również może być. Zauważam również nacjonalistyczne 'ciągoty' członków SSK Unia Leszno - czyżby chcieli się wpisać w ogólnokrajowy trend prób łączenia 'kiboli' z patriotyzmem? Oraz sprzymierzania się z PiS? Mam też do członków SSKUL pytanie: skoro tacy z was patrioci i miłości historii Polski, dlaczego ochoczo krzyczycie na stadionie teskty typu "Jude, Jude, Jude - Falubaz" - tak się wasz patriotyzm objawia?
12. Dodane przez Do 4, w dniu - 12-09-2012 15:45 00 Według twojego toku myślenia w Lesznie nie powinno być takich ulic jak np. Reja, Kochanowskiego. A co do żołnierzy wyklętych to bez obaw, i w Lesznie i w najbliższych okolicach byli takowi, choćby zmarły przed ok. 10 laty Pan Zajączek z Targowiska.
13. Dodane przez do 3, w dniu - 12-09-2012 15:52 00 Wytłumacz co widzisz wstrętnego w tej nazwie
14. Dodane przez meee, w dniu - 12-09-2012 15:58 00 Dlatego sa to zolnierze wyklęci bo "zapomniani", ale jak widac Ci ludzie z którymi podziemie walczylo po wojnie nadal są u władzy.
15. Dodane przez PC, w dniu - 12-09-2012 16:54 00 Jak ktoś z Leszczyniaków mówi o czymś w okolicy roszarni to Leszczyniacy wiedzą gdzie to jest. A jak będzie jakiejś Unii Europejskiej to za chwilę może będziemy pluć przejeżdżając przez to rondo.
16. Dodane przez CENTUS, w dniu - 12-09-2012 16:55 00 WYCHOWAŁEM SIĘ NA PRZYJAZNI I RONDO ROSZARNIA PASUJE BO ZADAJCIE PYTANIE LUDZIOM GDZIE JEST ULICA MALTAŃSKA PORTUGALSKA KAŻDY ODPOWIE /TAM GDZIE KIEDYŚ BYŁA ROSZARNIA/ I TYLE
17. Dodane przez karol, w dniu - 12-09-2012 17:07 00 12 - kpt. Tadeusz Zajączek "Szary" - żołnierz NSZ. Swoje przeszedł i chyba tylko jego syn może coś na ten temat powiedzieć. Np o pobycie w celi śmierci. Co nie zmienia faktu że po wojnie żołnierze NSZ z braku Niemców walczyli i zabijali Polaków o lewicowych poglądach oraz żydów. Nawet dzisiaj są historycy którzy uwazają NSZ za wpół faszystowską organizację. Ale w czasie wojny walczącą z Niemcami. Jednak pod koniec wojny NSZ coraz bardziej były w sojuszu z hitlerowcami skierowanym przeciwko Rosjanom. Nie są to zbyt chlubne dzieje. Należy o tym pamiętać i szukać obiektywnej prawdy ale z gloryfikowaniem chyba lepiej dać sobie spokój.
18. Dodane przez kol, w dniu - 12-09-2012 17:26 00 a może rondo WMB. W końcu też jest w okolicy. Albo lepiej rondo Targowisko. Ronda Spinko, LFP i Tesco też by się przydały
19. Dodane przez Waldi, w dniu - 12-09-2012 17:28 00 Roszarnia piękna nazwa nawiązuje do przeszłości miasta, tak jak zbudowany niedawno niedaleko ronda bulodrom Linum. Brawo. Brawo. Brawo.
20. Dodane przez Iza, w dniu - 12-09-2012 17:42 00 Jakaś dziwna i brzydka nazwa, trudno będzie komuś wytłumaczyć, że ma jechać na rondo Roszarnia. Jak to brzmi..nijak.
21. Dodane przez Wstyd..., w dniu - 12-09-2012 18:07 00 Nie ma to jak ulica Fabryczna w Lesznie. Główny wlot do miasta od Poznania a dziura na dziurze, dziurę pogania!!!Normalnie wstyd Leszczyniacy wstyd!!!
22. Dodane przez taki sam jak wy, w dniu - 12-09-2012 18:49 00 Zakłady pracy pojawiają się i znikają. Nie rozumiem jak można nadawać ich imieniem nazwy ulic czy rond. Przecież to głupota. Roszarni tam nie ma, powstają za to nowiutkie domy które niczym nie przypominają dawnych zakładów pracy. Pełno jest miejsc w Lesznie i okolicy historycznie mających znaczenie o których się nie pamięta za to wbijać ludziom do głowy niepotrzebne bzdety o jakichś upadłych zakładach jest nam naprawdę potrzebne. Dzisiaj młodzież nie używa określenia roszarnia co jest jednoznaczne z tym że nazwa takowa będzie dla przyszłych pokoleń tym bardziej niezrozumiała.
23. Dodane przez kuba, w dniu - 12-09-2012 18:52 00 Całkowicie się zgadzam z Prezydentem. Jest to historia tego miejsca. Ewentualnie mogło by być Linum,bo tak nazywano te bagna.
24. Dodane przez urko, w dniu - 12-09-2012 19:01 00 HAHA Dobre. Coś koło roszarni. Teraz to mnie rozbawiłeś PC. Mam 26 lat jestem z Leszna i nigdy się nie spotkałem z takim określeniem. Swoją drogą chciał bym się przysłuchać rozmowie w której ktoś komuś tłumaczy położenie jakiegoś miejsca na podstawie nie istniejącego miejsca.
25. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 12-09-2012 19:03 00 Żal mi że moje miasto opanował element napływowy który za nic ma tradycję tego miejsca i jego historię ( w tym i nazwy). Stąd rodzą się różne mniej czy bardziej egzotyczne propozycje nazw dla tego ronda. A przypomnę Państwu jaki był wstyd z ul.17 Pułku Ułanów. Ostatni żyjący ułan ubolewał że jego pułk związany z Lesznem nie był godnie uczczony ulicą. Otóż był ale w latach 70-tych władza ludowa przy tej ulicy wybudowała nowe osiedle. I zaraz zamieniono nazwę z ul. 17 Pułku Ułanów na Sułkowskiego. No bo jakżesz to sancyjni ułani mieli być patronem osiedlowej ulicy? Pozostał tylko kawałeczek, z niezbyt ciekawym budynkiem w okolicach ówczesnej strzelnicy garnizonowej. Pamiętacie Państwo Radni jak na siłę szukaliście wtedy odpowiedniej ulicy "dla ułana"? Wstyd! Nazwa ROSZARNIA jest najlepsza- i utrwala tradycję i tak łatwo nie znajdzie się kontrargumentu żeby ją za kilka lat zmieniać. A jak widzę z tymi Żołnierzami Wyklętymi to takie za proste nie jest (patrz kom.17). Za chwilę może okazać się że to byli kolaboranci (podobnie jak to było z J.A.Komenskim).
26. Dodane przez huh, w dniu - 12-09-2012 19:28 00 Roszarnia to ja rozumiem w Łodzi czy Częstochowie ale nie w Lesznie
27. Dodane przez Roszarnia OK, w dniu - 12-09-2012 20:19 00 Mamy już dość rond , placów i skrzyżowań martyrologicznych . Chcemy czegoś normalnego z tradycją !
28. Dodane przez do Karol, w dniu - 12-09-2012 20:20 00 Przedstawiasz oficjalną, zaklamaną wersję historii propagowanej przez komunistów. Proponuję zapoznać się z tekstami żródłowymi. NSZ nie kolaborowało, to komuniści probowali zrobić z nich w oczach narodu współpracowników Niemców.Wiedzę Karolu trzeba czerpać nie tylko z gazet, a czytając analizy należy oddzielać fakty od zdania autora
29. Dodane przez Koło, w dniu - 12-09-2012 20:38 00 Bardziej pasuje Roszada, Okrągłostołowe, Zacieraczy smoleńskich dowodów w imię najdroższego gazu na świecie. To ostatnie przydługawe ale patrząc na zapał w wyjaśnianiu sprawy ponadczasowe.
30. Dodane przez KAw, w dniu - 12-09-2012 21:27 00 Do kom. 26. napływowy elemencie co Ty wierz o historii naszego miasta. Roszarnia bardzo dobra, odpowiednia nazwa.
31. Dodane przez STRONG MEN, w dniu - 12-09-2012 21:28 00 A może by tak św.Roszarni rondo to byłby ewenement w skali świata,a sacro moda na pomniki i nazwy ulic niby świętych by pasowała.W końcu to katolicki kraj i coś się nam należy,to nasz kraj a tak wogóle to nalezało by sprawdzic kto wymyślił i był właścicielem tej ruszarni to jest hit.Pobłogosław Pan ie
32. Dodane przez Olo, w dniu - 12-09-2012 21:33 00 Roszarnia bo się kojarzy hehe! To kto nazwał rondo przy zbiegu ulic Niepodległości, Dąbrowskiego i Mickiewicza "Rondem Solidarności" przecież powinno być zmienione przez radnych na wniosek mieszkańców na "Rondo Stary szpital" albo lepsza nazwa "Rondo Jajczarnia" bo te nazwy się wszystkim w okolicy kojarzą z "historią". Idąc tym tropem jeszcze kilka ciekawych nazw możemy utworzyć Pozdrawiam wszystkich, którym nazwy koniecznie chcą się kojarzyć!
33. Dodane przez pecet, w dniu - 12-09-2012 22:21 00 Jest dobrze ROSZARNIA pasuje, a żołnierze wyklęci po prostu niech pozostaną wyklęci. Taki wybrali kiedyś swój los i trudno ocenić ich działalność bo dlaczego zabijali swoich rodaków w imię wolności, bo myśleli inaczej ?. Dajmy im spokój - jeden powie wyklęci inny powie mordercy, prawdy i motywów nie poznamy już teraz. Trzymajmy się nazw prostych , kojarzących się z czymś, upamiętniajmy wielkich polaków pozytywnie odbieranych i bez kontrowersji.
34. Dodane przez pytanie, w dniu - 12-09-2012 22:28 00 Dlaczego w sondzie nie ma propozycji kibiców, czyli Żołnierzy Wyklętych. Przynajmniej byśmy wiedzieli za czym tak na prawdę mieszkańcy się opowiedzą.
35. Dodane przez Tomek72, w dniu - 12-09-2012 22:45 00 Co chwilę słyszę "żyjmy teraźniejszością", "nie wypominajmy historii"...
Ale tu nie o to chodzi - z jednej strony trzeba oddać honor i cześć tym co o WOLNĄ POLSKĘ walczyli, a z drugiej ...
HISTORIA JEST NIEZBĘDNA DO PODEJMOWANIA OBECNYCH DECYZJI...
To prawda, że napadli nas Niemcy, pomogli im Ruscy ...
Ale kto dziś pamięta, że we wrześniu 1938 ZDRADZILI NAS Anglicy i Francuzi ??? A po wojnie JESZCZE ZGARNĘLI ODSZKODOWANIE ZA NACJONALIZACJĘ MAJĄTKÓW!!!
A kto oddał nas w ręce Stalina?
JAKIE SĄ WNIOSKI Z TEJ HISTORII ???
P.S. dla mnie - niech każdy robi co do niego należy, dbajmy o interesy Polski (nie UE, ani USA), i bądźmy silni militarnie na tyle na ile nas stać (a na tym, też można zarobić - tyle, że dziś zarabiają inni)
reklama
36. Dodane przez do 34, w dniu - 12-09-2012 22:57 00 bo to była sonda z pytaniami typu - kto jest Twoim najwiekszym idolem i dlaczego własnie Lenin?
37. Dodane przez Ale JAJA, w dniu - 12-09-2012 23:13 00 1) propozycja kibiców FANTASTYCZNA !!! 2) 75% leszczynian, nie wie kim byli Żołnieże Wyklęci - jeśli wierzyć historii Lalek zginał w 1963r w "wolnej Polsce" 3) do kom 34, te 25% mieszkańców nie ma ŻADNEJ SIŁY PRZEBICIA (ubolewam, sorry za szczerość) - więc sonda na elce jest OK. 4) prezydent Malepszy nie jest taki zły. Problem jest inny - on jest tylko (...)...
38. Dodane przez Wiola, w dniu - 12-09-2012 23:26 00 Jestem za Roszarnią!
39. Dodane przez fan, w dniu - 12-09-2012 23:30 00 Do komentarza 4. Zadałeś takie pytanie ponieważ sam skrzętnie wymazywałeś nazwiska tych żołnierzy z akt. Wstyd.
40. Dodane przez leszczynianin, w dniu - 12-09-2012 23:30 00 Rondo Sybiraków zamieńmy na Rondo Biedronka, kto popiera?
41. Dodane przez grześ, w dniu - 13-09-2012 07:43 00 1)żołnierze wyklęci niestety ale byli mordercami własnych braci i to w najgorszym momencie bo tuż po wojnie gdzie wielu ludzi zginęło,nie walczyli oni z samą władzą ale zabijali również cywili (w tym kobiety i dzieci) dużo im niestety nie brakowało do żołnieży wermachtu. 2) Jeżeli prawa część rządu chce to równie dobrze niech nazwie rondo "..." lub "..." oni też walczyli i ginęli no nie? 3) uważam że roszarnia jest trafna spotkałem się nawet że młodzi ludzie po dwadzieścia parę lat też tak określają to miejsce tak więc uważam że nazwa jest idealna.
i dajcie spokój z czerwonymi czarnymi i różowymi bo prawda jest taka że nawet ten leniwy elektryk był tzw. czerwonym. w każdej partii politycznej są komuniści i taka jest prawda.
42. Dodane przez qwe, w dniu - 13-09-2012 04:17 00 KAŻDY MIESZKAJĄCY W OKOLICACH PRZYJAŹNI JEST ZA NAZWĄ ROSZARNIA BO TAK SIĘ NAM WSZYSTKIM KOJARZY I WSPOMINA PRZESZŁOŚĆ KIEDY TU NIC PRAWIE NIE BYŁO.
43. Dodane przez Leszczyniak z improtu, w dniu - 13-09-2012 07:18 00 Ja myślę, że nazwa Rondo Roszarnia jest dobra. A Żołnierzy Wyklętych uczcijmy w godny sposób. Co do nazwisk... Leszczyniakom znana chyba jest postać znaego adwokata - por. Jerzego Gronowskiego z WSGO "Warta". A komentarz nr 17 - pozostawiam bez komentarza... Cóż, jeśli wiedzę czerpie się z tzw. mediów politycznie poprawnych. Pisząc o historykach uważających NSZ za organizację na wpółfaszystowską, może kolega zechce ich wymienić...
44. Dodane przez Jura, w dniu - 13-09-2012 07:23 00 Rondo powinno otrzymać nazwę neutralną, gdyż proponowana przez prezydenta jest nieco "nie na czasie", gdyż oddawać cześć to można zakładom, które były, są i jeszcze pewnie sporo czasu będą. Ale i tak niezrozumiałym jest dla mnie fakt, żeby nadawać nazwę jakiegoś zakładu pracy. Dlaczego nie np. Rondo Piaseckiego? Przecież niedaleko od tego miejsca produkował lody. Prawda, że niedorzeczne? A może Rondo Filaru, który też gdzieś tam funkcjonuje. Przecież te nazwy za parę lat nic nie będą znaczyć. Tak samo jak nazwa proponowana przez prezydenta dla młodego pokolenia nie znaczy NIC.
Moim zdaniem taką nazwą neutralną jest Rondo Europejskie. Nawiązuje zarówno do okolicznych ulic, osiedla, na czasie gdyż jesteśmy członkiem UE. Same plusy. Panie prezydencie i radni proszę jeszcze raz to wziąć pod uwagę.
45. Dodane przez Magda, w dniu - 13-09-2012 08:10 00 Mieszkałam kiedyś na osiedlu Przyjaźni i rzeczywiście była tam roszarnia. Mimo wszystko tłumacząc komuś, gdzie jest np. ulica Maltańska nie mowi sie, "tam, gdzie była roszarnia" a np. w pobiżu targowiska. Więc nazywając rondo Roszarnia, tylko dlatego, zeby kazdy wiedział gdze to jest jest bezpodstawne. Nazwa Roszarnia brzmi zbyt prosto, jakoś tak obciachowo, a wręcz niepoważnie. Rondo Europejskie brzmi bardziej z klasą a również nawiązuje do miejsca. Jednym słowem : "-gdzie mieszkasz?, - przy Rondzie Roszarnia, - Ach, to gdzieś w pobliżu jakiejś wioski?" . Z tym to się kojarzy...
46. Dodane przez sss, w dniu - 13-09-2012 09:17 00 A czemu w ankiecie Elki nie ma nazwy "Żołnierzy Wyklętych"?
47. Dodane przez xxl, w dniu - 13-09-2012 09:25 00 Prezydent wiekowy więc wie gdzie była roszarnia (Roszarnia oddział zakładu włókienniczego zajmujący się przetwarzaniem słomy lnianej lub konopnej na włókna)
Ja wiem że była tam wytwórnia lodów i co z tego.. nazywanie tego ronda nazwą jakiegokolwiek zakładu jest absurdem.Rondo Wschodnie, Uni to sensowne propozycje.
48. Dodane przez Apsik, w dniu - 13-09-2012 09:33 00 Dość już tej martyrologii i styropianów, Rondo Roszarnia jest the best.
49. Dodane przez Kaśka, w dniu - 13-09-2012 10:55 00 Już chyba nic nie da się z tym zrobić. Na stronie urzędu (bip) ukazały się projekty na radę miasta. I tam wyraźnie już jest zapisane, że roszarnia. Wielka szkoda, bo nazwa już dziś odeszła raczej do lamusa a kojarzą jedynie starsi mieszkańcy Leszna. Czas chyba w nadchodzących wyborach odmłodzić skostniałą radę.
50. Dodane przez "Solidarność Wyklęta"-Alternatywa NoACTA, w dniu - 13-09-2012 11:40 00 Dlaczego radny K.Jęcz i PiS tolerują na Zatorzu ulicę P.Findera,ktory usilnie sie starał wraz z J.Marchlewskim przyłączyc Polske do ZSRR.Z takimi walczyli Żołnierze Wyklęci
51. Dodane przez LECH, w dniu - 13-09-2012 11:53 00 Szanowni Leszczynianie! Jestem nowym waszym mieszkańcem i czytając te wypowiedzi zastanawiam się czy nie cofnąłem się do średniowiecza.Współczesny świat i Europa idzie w zastraszającym postępie we wszystkich dziedzinach życia i czy nie czas wyjść poza koniec własnego NOSA.Przecież miejsce i położenie tego ronda jest na szlaku przecinających się dróg krajowych nie mówiąc międzynarodowych a tu nazwa co da obcemu? bo miejscowi i tak wiedzą o co chodzi czy ten "aborygenizm" nie zaślepia Was za mocno.Podsumowując to jak zwykle spieprzymy to po polsku i jestem pewien że tak będzie.Proponuję:Rondo Wałęsy, Paderewskiego, ks.J.Popiełuszki, Mieszka I, no cóż dobre i ładne nazwy patriotyczne zatarły się we współczesnej polityce dokończcie dzieła i nazwijcie "Smoleńskie". Pozdrawiam "Roszarników" co to jest i gdzie to jest???
52. Dodane przez KIBIC61, w dniu - 13-09-2012 11:53 00 BRAWO!!!Czas najwyzszy na NORMALNOSC! A dzieciarnia z SKUL i element naplywowy nie kojarzy co to ROSZARNIA LINUM RAJ KANUMBERG MALPI GAJ itd...PATRIOTYZM LOKALNY-MALA OJCZYZNA-od tego trzeba zaczynac!!!
53. Dodane przez Aston Martin, w dniu - 13-09-2012 12:23 00 Magda - jeżeli zależy Ci na klasie to może rondo Chanel, Diora, Armani lub Bentelya albo Rondo Lexusa.
54. Dodane przez 1, w dniu - 13-09-2012 12:40 00 Danuta Siedzikówna "INKA" 17-letnia łączniczka i sanitariuszka V Wileńskiej Brygady Armii Krajowej. Po aresztowaniu i ciężkim śledztwie skazana na karę śmierci. Została rozstrzelana wraz z por."Zagończykiem" Feliksem Selmanowiczem rankiem 28 sierpnia 1946 r.
55. Dodane przez 2, w dniu - 13-09-2012 12:47 00 Zygmunt Edward Szendzielarz, ps. "Łupaszka" Uczestniczył w wojnie obronnej Polski 1939 jako dowódca 2. szwadronu w 4 Pułku Ułanów Zaniemeńskich w składzie Wileńskiej Brygady Kawalerii. Za udział w kampanii wrześniowej 1939 roku został odznaczony Krzyżem Virtuti Militari. Za udział w kampanii wrześniowej 1939 roku został odznaczony Krzyżem Virtuti Militari.25 czerwca 1988 roku prezydent Polski na Uchodźstwie w uznaniu wybitnych czynów w czasie wojny nadał mjr Szendzielarzowi Krzyż Złoty Orderu Virtuti Militari.
56. Dodane przez 3, w dniu - 13-09-2012 12:54 00 Hieronim Dekutowski ps. Zapora. Kawaler Krzyża Srebrnego Orderu Wojennego Virtuti Militari i Krzyża Wielkiego Orderu Odrodzenia Polski - pośmiertnie
57. Dodane przez 4, w dniu - 13-09-2012 13:02 00 Witold Pilecki ps. Witold rotmistrz kawalerii Wojska Polskiego, żołnierz Armii Krajowej,ochotniczy więzień i organizator ruchu oporu w Auschwitz. Brał udział w powstaniu warszawskim . Niektóre miejsca w Polsce jako patron Zespół Szkół Technicznych nr 3 w Wodzisławiu Śląskim Zespół Szkół nr 3 w Zabrzu Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Grudziądzu Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Katowicach Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Przodkowie Zespół Szkół Nr 1 w Ostrowi Mazowieckiej Zespół Szkół w Iwoniczu XV Liceum Ogólnokształcące w Katowicach XI Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku Publiczna Szkoła Podstawowa w Kozikach Zespół Szkół Zawodowych nr 1 w Poznaniu Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi Szkoły Podstawowe w Rękusach koło Ełku, Łącznie koło Morąga, w Jodłówce i w Przemiarowie Stowarzyszenie im. W. Pileckiego, Warszawa Gimnazjum im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Zakrzowie (woj. małopolskie) Gimnazjum nr 31 z Oddziałami Integracyjnymi im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Warszawie Gimnazjum nr 46 im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Łodzi Gimnazjum nr 39 im. rotmistrza Witolda Pileckiego we Wrocławiu Gimnazjum im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Przemiarowie Skwer Rotmistrza Witolda Pileckiego w Katowicach Parki im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Wieluniu i Zabrzu Ronda Rotmistrza Witolda Pileckiego w Kołobrzegu, Opolu, Piotrkowie Trybunalskim, Rembelszczyźnie, Szczecinie, Wrocławiu i Stalowej Woli
58. Dodane przez do46, w dniu - 13-09-2012 13:23 00 Nie ma , bo to czerwono-różowe radio
59. Dodane przez WS, w dniu - 13-09-2012 16:03 00 do 51, chciałeś napisać im. Walesy, jak lotnisko w Gdańsku. Ta część miasta zawsze nazywała się Roszarnią i niech tak oficjalnie już pozostanie.
60. Dodane przez Anka, w dniu - 13-09-2012 17:07 00 Roszarnia!!!
61. Dodane przez Kacyk, w dniu - 13-09-2012 21:43 00 Zbliżają się imieniny Pana Prezydenta, więc może Rondo 22 września?
62. Dodane przez stanisław, w dniu - 15-09-2012 20:05 00 ROSZARNIA tradycja.
63. Dodane przez jaspa, w dniu - 16-09-2012 02:48 00 ROSZARNIA! Często pada to słowo,gdy sie szuka jakiejś ulicy w tym obrębie.
64. Dodane przez jo, w dniu - 16-09-2012 09:49 00 Roszarnia... i fito europejskie ???? powoli wstyd za Europe bankrutującą to kołchoz
65. Dodane przez LOB, w dniu - 16-09-2012 14:31 00 Zgadzam się:RONDO ROSZARNIA,to jest odpowiednia nazwa.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.