Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Wiemy, ile zapłacimy za śmieci

Wiemy, ile zapłacimy za śmieci

24.01.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
trzebaniazakl.jpg
Dziesięć złotych miesięcznie od osoby – tyle wynosić ma tak zwany „podatek śmieciowy”, czyli opłata za zagospodarowania odpadów płacona od lipca przez mieszkańców Leszna i 18 okolicznych gmin wchodzących w skład związku komunalnego. To cena za odpady segregowane – nieposegregowane kosztować mają 19 złotych od osoby.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Utworzony pod koniec ubiegłego roku Międzygminny Związek Komunalny Gmin Regionu Leszczyńskiego zrzesza 19 samorządów południowo-zachodniej Wielkopolski. To właśnie związek zajmie się zagospodarowaniem odpadów we wszystkich gminach, zgodnie z nowymi przepisami, które zaczną obowiązywać od
lipca. Najważniejszą nowością będzie wprowadzenie jednolitej opłaty za zagospodarowanie odpadów komunalnych, ponoszonej przez mieszkańców.

Jej wysokością zajmą się przedstawiciele gmin na najbliższym spotkaniu. Już wiemy, jaka będzie propozycja zarządu związku. -Proponujemy, żeby opłata wynosiła 10 złotych od osoby miesięcznie - powiedział Radiu Elka przewodniczący zarządu Eugeniusz Karpiński. To podatek od śmieci posegregowanych, ci, którzy zadeklarują odstawianie odpadów zmieszanych zapłacić mają prawie dwa razy tyle - 19 złotych od osoby. Takie rozwiązanie, zdaniem Karpińskiego, ma skłonić mieszkańców do segregacji. Nowa stawka nie będzie o wiele wyższa dla mieszkańców Leszna, gdzie dotąd opłata wynosi ponad 9 złotych, jednak w przypadku niektórych gmin wzrost będzie o wiele większy.

W zamian mieszkańcy będą mieli gwarancję odbioru wszystkich śmieci, niezależnie od ich ilości. -Nie będzie trzeba chomikować, palić czy pokątnie wywozić - mówi Karpiński. Odpady będą też odbierane częściej - o ile w Lesznie odbiór raz w tygodniu to norma, to są gminy, gdzie dzieje się to nawet tylko raz w miesiącu.

Decyzję o przyjęciu stawek podejmą członkowie związku - jeżeli jednak je przyjmą, od lipca będą one obowiązywać we wszystkich 19 gminach. (jad)

 
Komentarze (71)
1. Dodane przez ciekawski, w dniu - 24-01-2013 11:24
a jakie będą stawki na osiedlach, gdzie są segregatory i ogólne kontenery?
2. Dodane przez piter, w dniu - 24-01-2013 11:30
Jak oszczędzać na śmieciach. Segregować tworzywa sztuczne. Papiery można spalić w piecu gospodarstwa domowego. Obierki oraz odpady gastronomiczne można wyrzucić do kompostownika w ogródku. Stare meble można pociąć na pile i użyć jako opał. stary sprzęt AGD rtv zwracamy przy zakupie nowego. Żelazo i metale raz na pół roku przychodzi złomiarz i bierze wszystko.
3. Dodane przez ttt, w dniu - 24-01-2013 11:36
Jak sobie wyobrażacie segregację śmieci w blokach ?
4. Dodane przez trte, w dniu - 24-01-2013 11:36
sprzeciw ! Teaz dopiero zacznie się burdel w lasach.
5. Dodane przez uro, w dniu - 24-01-2013 11:40
weźmy nasze śmieci i wyrzućmy je pod UM  
To są kpiny Panowie radni. Będzie dotacja do śmieci dla ludzi, którzy nic nie mają? Czy tacy maja mi podrzucać?  
Teraz wiem dlaczego w usa jest pełno worów porzuconych na ulicach.
reklama
6. Dodane przez poirun, w dniu - 24-01-2013 11:42
członkowie związku,,,, jesteście tylko członkami...
7. Dodane przez k, w dniu - 24-01-2013 12:12
po co mi wiecej razy w miesiacu jak ja i tak niemam tyle smieci zeby raz w miesiacu zapelnic kubel jak segreguje mi wystarczalo to ze placilem od kubla raz w miesacu mieszkam na wsi i zeczy takie jak obierki skladuje na kompost w miescie co innego bo nie maja co z tym zrobic trzeba to przemyslec na wsi niema tyle opakowan co w miescie bo duzo jest swojej zywnosci to i smieci mniej [gmina Osieczna]
8. Dodane przez Mieszkaniec wsi, w dniu - 24-01-2013 12:15
KPINA W BIAŁY DZIEŃ!!! 
GUS i wszystkie inne instytucje podają że na terenach małych miast i wsi produkuje się ok 240kg śmieci na osobę, w większych miastach ok 340, a w Poznaniu ok 390kg na osobę.( wiadomo, że na wsiach kompost wrzuca się na obornik, ma się własne mięso, mleko, jajka, warzywa. Tego wszystkiego nie trzeba kupować, nie pakuje się tego w sklepach i nie ma opakowań po tych produktach). Dlaczego wszyscy mają płacić tak samo drogo? Dlaczego mieszkańcy wsi i małych miast mają dokładać do ludzi, którzy żyją konsumpcyjnie, dlaczego rodziny wielodzietne mają płacić po kilkadziesiąt złotych na miesiąc, czy ich będzie na to stać? To jest polityka prorodzinna? 
Niech mi to Pan Karpiński wytłumaczy? 
Jeśli na wsiach nie ma potrzeby odbierania cotygodniowego, bo nie ma odpadów biodegradowalnych (własny kompostownik, obornik), to po co generować koszty i tak często odbierać śmieci? Kto na tym zyska? Mieszkańcy nie!!! Więc gdzie tu sens?
9. Dodane przez anka, w dniu - 24-01-2013 12:43
czwartek, to 31 stycznia....
10. Dodane przez Naga Prawda, w dniu - 24-01-2013 12:57
Do tej pory związek komunalny dopłacał do interesu? 
Skąd tak drastyczna podwyżka dla rodzin. 
Dlaczego promuje się starokawalerstwo, staropanieństwo? 
Niech by było chociaż od osoby dorosłej ,ale nie! 
Polskie dziecko to luksus! 
Już czas na kolejny zryw .  
Prostytucja też zalega w lasach i nikt opłaty prostytucyjnej nie wprowadził. 
Żaden rząd nawet PIS.
11. Dodane przez waga, w dniu - 24-01-2013 13:38
Proszę nas poinformować w jaki sposób będziemy oddawać te odpady, na Zatorzu są przywożone odpowiednio oznakowane worki , czego w centrum niestety nie mamy. Czy każdy mieszkaniec dostanie pojemniki i bedzie je trzymał do wywozu ? Jeżeli w bloku mieszka kilkanaście rodzin , to jak to zostanie rozwiązane?
12. Dodane przez art, w dniu - 24-01-2013 13:48
Skandal! a co :)
13. Dodane przez czytelnik, w dniu - 24-01-2013 13:51
Ciekawy,kto chce znowu zarobić na śmieciach. 10 zł od osoby. Co zrobi rodzina np. która znam 10 osobowa. czy stać ja będzie zapłacić. A poza tym dyskusji podlega segregacja odpadów. Dostałam ulotkę w której jest informacja jak segregować śmieci. Np. gałązki,liście są, a co zrobić z popiołem z pieca wysypywać na drogę. 
A tak wogóle ciekawa jestem jak będą od nas odbierąć te segregowane śmieci, czy przyjedzie kilka śmieciarek. Czy po prostu rzucą do jednego KOSZA
14. Dodane przez Damian, w dniu - 24-01-2013 13:53
Witam 
ja segreguje odpadu juz od dawna ale krew mnie zalewa jak wystawiam swoje 3 pojemniki a przyjeżdża jedna smieciarka i pakuje wszystko razem. To się pytam po co to segregować?
15. Dodane przez on, w dniu - 24-01-2013 14:07
Ciekawe jak najdroższa gmina w woj. wielkopolskim to rozwiąże -chodzi mi o g. śmigiel!
16. Dodane przez do piter, w dniu - 24-01-2013 14:14
starych mebli ekologia nie pozwala palić bo są tam lakiery i kleje zanieczyszczeja srodowisko niewiedziałeś tego????????????
17. Dodane przez do 16, w dniu - 24-01-2013 15:05
przy wysokiej temperaturze te lakiery i kleje w piecu znikają! nie wiedziałeś!
18. Dodane przez Dodane przez naga prawda dn. 24 01,2013r., w dniu - 24-01-2013 19:38
Gmina Włoszakowice nie przystąpiła do (...) pod szumną nazwą Międzygminny Związek Komunalny Gmin Regionu Leszczyńskiego i tam opaty ustalono 8 zł.odpad segregowany i15 zł. odpad niesegregowany .Oni nie muszą opłacać (...) pod nazwa RADA NADZORCZA.
19. Dodane przez kos, w dniu - 24-01-2013 15:14
Najpierw postawcie ludziom odpowiednie pojemniki aby mieli gdzie te posegregowani śmieci wyrzucać:)a nie zaczynacie od drastycznych stawek! panie prezesie!!!zresztą i tak podjedzie jedna śmieciarka i wszystko !!!razem wrzucą!postawili by pojemniki przy marketach tak jak to na zachodzie i problem mniejszy,bo dziś to specjalnie trzeba do kontenera jechać!I wielki czas skończyć z tym naliczaniem od osoby!Odpowiednia opłata za każdy kubeł i już!
20. Dodane przez trza się wymixować stąd, w dniu - 24-01-2013 15:34
w tzw. "związku" miało być taniej... buahahahahaha
21. Dodane przez ehhh, w dniu - 24-01-2013 15:36
najtańsze stawki jakie znalazłem w Polsce to 4 zł/osoba. Jak znajdę gdzie to wrzucę link
22. Dodane przez 123, w dniu - 24-01-2013 15:36
a jeszcze niedawno p. Karpiński na tym portalu sie krygował, ze cena bedzie między 7zł a 17 zł i co sie stało że wzrosła ?
23. Dodane przez do 16, w dniu - 24-01-2013 15:58
pokaż mi proszę art. lub paragraf, gdzie są wyznaczniki??? 
Pierdołki piszesz
24. Dodane przez do komentarza 18, w dniu - 24-01-2013 16:01
Czy 8 czy 10 to też źle  
Ja chcę płacić za tyle ile wyrzucę, a nie za siebie i innych. Jeżeli będę zużywał tonę śmieci mc to mam zapłacić za tone a nie jak leci 10 zł za osobę. Czyli we Włoszakowicach też mafia?
25. Dodane przez do 19 tego, w dniu - 24-01-2013 16:05
Oni podstawią odpowiednie śmieciary, ale Tobie pozostanie i tak płacić przy segregacji 10 zł od osoby. I to jest nie uczciwe. Bo jeżeli ja bedę tworzył 500 kg na mc a Ty zaledwie 50 kg na mc to jest różnica??? Więc chodzi o to, że należy płacić za swoje odpady a nie innych!!!!!!!!!!!!!!  
Po za tym za segregacją kryją się dotacje do każdego kg dla firm które odbierają te śmieci i musza teraz sami je segregować, a nowym przepisem bedą mieli wszystko na tacy za jeszcze większe pieniądze.
26. Dodane przez do 22, w dniu - 24-01-2013 16:07
no to się stało, że 13 stka i 14 stka musi być. No nie !
27. Dodane przez do 21, w dniu - 24-01-2013 16:10
U moich rodziców w Gostyniu nie ma stawek za osobę, a jest stawka za pojemnik, i tak jak ktoś wcześniej pisał, że większość odpadów można samemu wykorzystać, na opał, czy kompost.
28. Dodane przez odp. do kom. 3, w dniu - 24-01-2013 16:13
Normalnie :) na osobę będzie stawka 10 i 19 zł a nie od osiedla ! do osiedlowych śmietników wobec powyższego nienormalnego przepisu będą wrzucać wszyscy bo po co mieć swoje kontenery?
29. Dodane przez do kom.22, w dniu - 24-01-2013 16:17
ustalili sobie pensje, to i cena wzrosła
30. Dodane przez xxxxx, w dniu - 24-01-2013 16:19
kazdą ilość?? biedni pracownicy cały dzień jedna wioske
31. Dodane przez St, w dniu - 24-01-2013 16:29
teraz opłata za śmieci a w przyszłym roku pewnie wymyślą za oddychanie no cóż tylko powiesic się zostało wypłaty ciągle te same ale opłat coraz więcej
reklama
32. Dodane przez kuba, w dniu - 24-01-2013 16:46
Niech podadzą do publicznej wiadomości wszystkie koszty związane z działalnością związku. Diety, delegacje, pensje członków zarządu, pensje pracowników etatowych. Zobaczymy ile musimy w tych śmieciach płacić za to wszystko. Coś mocno mi się wydaje, że to będą duże kwoty. Niech jeszcze podadzą ile przyjęli kg smieci na osobę jaką się produkuje w ciągu roku. Oni podali tylko kwotę jaką mamy płacić i zadowoleni bo im pensja leci, a my z czego mamy płacić?
33. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 24-01-2013 17:06
Witam mieszkam w kamienicy przy ul Niepodległości na 11 rodzin mamy 6 pojemników na śmieci wywożą je nam co piątek a w środe można tylko pomażyć o tym aby było miejsce na śmieci. Żeby wyrzucić posegregowane śmieci należy się udać albo pod Demon albo iść koło Biedronki. 
Mam pytanie kto będzie decydował czy naliczyć mi opłatę za posegregowane śmieci czy nie i kto to będzie sprawdzał jakie i gdzie wyrzucam śmieci?
34. Dodane przez historyk, w dniu - 24-01-2013 17:11
Pytanie : czy bez radnych, bez prezydenta Leszno mogło by funkcjonować ? ja sądze że tak .
35. Dodane przez Za drogo?, w dniu - 24-01-2013 17:29
Ta cała Trzebania to finansowy niewypał. To że płacimy tyle za śmieci to zasługa obecnego prezydenta i jego zasłużonego zastępcy. Cała inwestycja służy tylko temu żeby nasz Ojciec Miasta mógł się pokazywać w świetle fleszy z zagranicznymi delegacjami z tekstami jak to ładnie w Lesznie i okolicy problem śmieci rozwiązano... 
A my? Tylko płakać i płacić... 
Może trzeba było nakazać firmie zajmującej się odbiorem odpadów zainstalować wagi na pojazdach? Wtedy każdy dostawałby do rachunku za śmieci wydruk z ilością rzeczywiście odebranych odpadów a nie jak dziś płacimy za to że "śmieciarka podjechała".
36. Dodane przez kpina, w dniu - 24-01-2013 18:15
to są kpiny w biały dzień 10zł jaja normalne bedzie trzeba z tego kosza zrezygnować......i tyle kompostownik i papiery w piec....żenada!!!!
37. Dodane przez ANDRZEJ LIPNO, w dniu - 24-01-2013 18:45
Miasto i radni to najwieksi śmieciarze. To tylko skok na nasza kasę. Lipno segreguje za 15 zł na m-c.
38. Dodane przez xd, w dniu - 24-01-2013 18:59
w Trzebani czasem nie miała być spalarnia a powstała segregacja?
39. Dodane przez Jaś, w dniu - 24-01-2013 20:16
Szlak mnie trafia mieszkam w centrum segreguje śmieci i wynoszę do kontenerów,mam co tydzień połowę lub cwiartkę śmieci w kuble nie mam pieca na węgiel gdzie mieszkańcy starówki spalają odpady gdzie jest nie raz smród ze nie można oddychać.A w (...) spala się cały czas odpady można to zobaczyć od ul.Bocznej.Ogrzewam mieszkanie gazem i płacę 19,70 miesięcznie.To jak teraz będzie z segregacją każda rodzina dostanie worki jak w Wilkowicach? tam mają 3 lub 4 worki.A kto sprawdzi co jest w kubłach?czy nie ma plastiku lub papieru?
40. Dodane przez rono_odnor, w dniu - 24-01-2013 19:54
Gmina ma obowiązek odbioru tylko śmieci komunalnych a nie wszystkich wytwarzanych przez nieruchomość! Nie wprowadzać ludzi w błąd.
41. Dodane przez WIECHO, w dniu - 24-01-2013 19:56
trzebania jest jak gąbka tylko wchłania-
42. Dodane przez Piotr, w dniu - 24-01-2013 19:59
A co będzie z ludźmi co wyjadą do innych państw do np pracy? 8400000 w rok jeżeli policzymy 70 000 mieszkańców w Lesznie i po 10 zł. Niezły wynik.
43. Dodane przez czytaj, w dniu - 24-01-2013 20:19
"Jakie odpady muszą odbierać gminy? Jak mówi Sergiusz Urban, doktor nauk prawnych, kierownik zespołu prawa ochrony środowiska w Kancelarii Prawnej Wierciński, Kwieciński, Baehr w Poznaniu gminy nie muszą zapewnić odbioru wszystkich odpadów od mieszkańców. 
 
- Zgodnie z art. 6c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w brzmieniu nadanym nowelizacją z dnia 1 lipca 2011 r., gminy są obowiązane jedynie do zorganizowania odbierania odpadów komunalnych. Co więcej, konstytuując ten obowiązek, ustawa odwołuje się do "właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy" - a więc nawet nie wszystkich nieruchomości, a tylko pewnej ich kategorii - mówi dr Sergiusz Urban. 
W praktyce oznacza to, że gminy nie muszą zorganizować odbioru każdego rodzaju odpadów, a wyłącznie odpadów komunalnych. 
 
- Odpadami komunalnymi są, zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem pojazdów wycofanych z eksploatacji, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych. W nowej ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, która niebawem wejdzie w życie, zastępując ustawę z 2001 r., definicja odpadów komunalnych nie ulega zmianie - mówi dr Urban. 
 
Jak podkreśla nasz ekspert, gmina ma obowiązek zorganizować odbiór odpadów komunalnych nie od każdego wytwórcy odpadów, a jedynie od "właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy". 
Więcej przeczytasz na: 
źródło:http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i-finan(...)-od-mieszkancow,43553.html
44. Dodane przez innka, w dniu - 24-01-2013 21:23
Ten pan powinien dopowiedzieć, że właściciel będzie musiał na własny koszt zakupić pojemnik na odpady oraz worki z nazwami odpadów - do selektywnej zbiórki. Oby nie pojawiły się jedynie dopuszczalne w swojej cenie! Po drugie nie każdy rodzaj odpadów będzie odbierany co tydzień np papier i tworzywa raz na miesiąc, meble oraz elektronika dwa razy w roku a niektóre samemu trzeba będzie dostarczyć na własny koszt do punktów zbiórki.
45. Dodane przez do komentarza 40, w dniu - 24-01-2013 22:00
Przeczytaj post nr 43 i odnieś się do:"Odpadami komunalnymi są, zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem pojazdów wycofanych z eksploatacji, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych."
46. Dodane przez do 43, w dniu - 24-01-2013 22:01
Czyli nasza gmina? Nasza władza łamie prawo?
47. Dodane przez PŁACE, w dniu - 24-01-2013 22:31
A JAKIE BĘDĄ PŁACE PRACOWNIKÓW TEGO MIĘDZYGMINNEGO ZWIĄZKU, JAKA PENSJA PREZESA. JAKIE KOSZTY TEGO WSZYSTKIEGO. OCZYWIŚCIE ZE WZROSTU KOSZTÓW ROZŁOŻONYCH NA MIESZKAŃCÓW.
48. Dodane przez Stanisław, w dniu - 24-01-2013 23:03
POpieram że Trzebania to niewypał, nie potrafię zrozumieć dlaczego włodarze Leszna dali sobie wcisnąć taką technologię zagospodarowania odpadów jedyna w Polsce i nigdzie w Europie najdroższa technologia. Za ten nietrafny wybór wszyscy będziemy płacić, dobrze że w to wciągnięto 18 gmin, koszty się rozłożą na wiecej dostarczycieli śmieci.A tak natabene to DYREKTOR TRZEBANI NIE BARDZO POTRAFI WYTŁUMACZYĆ DZIAŁANIE TYCH URZĄDZEŃ.
49. Dodane przez apel, w dniu - 25-01-2013 08:51
Szanowni Państwo zorganizujmy się przeciwko temu idiotycznemu POmysłowi, tak jak to było przy ACTA. Przecież ten haracz w dużej mierze pójdzie na lukratywne pensje dla stado zbędnych urzędników i na opłaty dla komorników i windykatorów. To miały robić gminy we własnym zakresie na bazie swoich urzędników. Ciekawe czy urzędnicy zajmujący się dotychczas gospodarką odpadami w gminach są przewidziani do zwolnienia.
50. Dodane przez mieszkaniec wsi, w dniu - 25-01-2013 09:05
MAM PROŚBĘ DO DZIENNIKARZY RADIA ELKA!!!! 
Proszę Was w imieniu( myślę,że nie tylko swoim ale dużej liczby mieszkańców " Związku międzygminnego"), byście dowiedzieli się, zadali pytania, jakie dane zarząd przyjął jako podstawę do wyliczenia tak dużej kwoty. Wiem, że dla mieszkańców Leszna to nie będzie duża różnica, ale dla mniejszych miejscowości, wiosek to jest szok. Jak już podałem GUS podał, że ci ostatni mieszkańcy produkują o ok 1/3 śmieci mniej w niż mieszkańcy miast takich jak np. Leszno. Dlaczego więc mają płacić tak samo drogo?  
ZADAJCIE PYTANIA JAKIE SĄ KOSZTY FUNKCJONOWANIA ZWIĄZKU? Jeśli nie będą chcieli odpowiedzieć, to na jakiej podstawie wyliczyli te stawki? Mam nadzieję, że nie po to, by przykładem Marszałków Sejmu wypłacić sobie na koniec roku z nadwyżki sowite premie. 
JESZCZE RAZ PONAWIAM PROŚBĘ, BY ZADAĆ TE PYTANIA, BY PODAĆ NAM MIESZKAŃCOM TE INFORMACJE. 
Przecież gdyby nie dziennikarze to premie dla Marszałków też nie zobaczyłyby światła dziennego. Mam nadzieję, że Wam się uda.
51. Dodane przez ja, w dniu - 25-01-2013 09:21
będą grzebać w koszu aby sprawdzić czy śmieci są posegregowane? A jak znajdą np plastikową butelkę to odhaczą, że się nie segreguje? Wiem, że głupie to pytanie ale nie potrafię sobie tego racjonalnie wyobrazić.
52. Dodane przez noname, w dniu - 25-01-2013 09:40
a ile zarząd tego śmiesznego związku będzie brał kasy? to jest paranoja.. pewnie znowu jacyś znajomi lub beztalencia polityczne zasiadają w zarządzie zbierając dobrą kasę i tylko my na nich musimy płacić. Trzeba chyba będzie wymeldować parę osób z domu i będzie wtedy tylko 1 osoba. I w Lesznie zamiast 70tys zostanie 40tys osób bo reszta będzie zameldowana w innych gminach. BRAWO!! Leszno - rozwiń skrzydła i uciekaj najdalej jak się da!!!
53. Dodane przez MONOPOL, w dniu - 25-01-2013 10:03
Sprawa śmieci to jeden z większych przekrętów w skali kraju. Zabiera się obywatelom możliwość wyboru i wprowadza monopolistę który dyktuje ceny. Do tej pory różne firmy mogły odbierać śmieci i mieszkaniec decydował z jaką firmą podpisze umowę.Ceny wzrastają o ponad 100 % i nie wiadomo dlaczego . W większości kraju mieszkańcy będą segregować a potem i tak śmieci trafią na jedno wysypisko. Mam wrażenie ,że stoi za tym lobby które chce zmonopolizować system i przejąć zyski i unijne dofinansowanie . Ale i tak polskie lemingi będą cicho i zapłacą .Na zachodzie za taki skandal upadł by rząd , ale nie u nas .
54. Dodane przez wil, w dniu - 25-01-2013 10:22
Zwariowali z tą opłatą za wywóz odpadów. To jest naprawdę duża suma, którą będziemy płacić za jedną osobę. W związku z tym w wielu domach wzrosną koszty i tak już wysokiego utrzymania. Należy zweryfikować wynagrodzenia i koszty obsługi nowej spółki. Trudno uwierzyć, iż dotychczas koszty te były niższe, a przecież firmy zajmujące się zbieraniem odpadów również musiały na siebie zapracować. Teraz w wyniku pośrednictwa w usługach największe opłaty będzie ponosił każdy mieszkaniec.
55. Dodane przez kuba, w dniu - 25-01-2013 10:45
w tym rzecz "noname", że nie uciekniesz, bo 19 gmin się zmówiło i gdzie byś się nie przemeldował to zaplacisz tyle samo. 
Popieram pytania "mieszkańca wsi", należy podać do publicznej wiadomości jakie będą koszty funkcjonowania tego związku: zarządu, delegatów, pracowników etatowych, bo pewnie ich też nie zabraknie(kto by robil kawę prezesowi). 
Chytrze to wymyślili, zrzeszmy się razem-będziemy mieć jednakową stawkę, ludzie nie będą mieć nam za złe, że będzie tak drogo. 
Tylko na szczęście do tej i innych "mafii" nie wszyscy chcieli się zapisać. Włoszakowice- 8zł, Borek WLKP. 7,5zł, Żmigród 8,6zł, Wielka Wieś 7,5zł, Przygodzice 7zł. Dlaczego oni będąc osobno mają niższe stawki? Bo nie mają kosztów zarządu, prezesa, delegatów. Są tylko etatowi pracownicy, którzy się tym zajmują. 
W miejscowości Pszczyna ten system w drodze referendum wprowadzili już od 2008 roku. Maja już kilkuletnie doświadczenie, którego naszym władzom brakuje. Wiedzą jak to zrobić by było dobrze i tanio. WIECIE JAKĄ STAWKĘ WPROWADZILI W TYM ROKU? 6.5zł!!!!!Jeśli oni z kilkuletnim doświadczeniem wyliczyli, że to wystarczy to na jakich danych są nasze wyliczenia? Co produkujemy prawie dwa razy więcej śmieci???!!! 
Władze związku wyszły chyba z założenia, że jeśli Sejm coś każe coś zrobić to należy to uczynić, ale nie zamierzają tego robić najtaniej jak się da, bo ich, z obecnymi pensjami jakie mają na to stać, ale czy wszystkich mieszkańców? Władze Pszczyny myślą o swoich mieszkańcach, a nasze? Odpowiedź należy do was. W przyszłym roku wybory, mam wrażenie że burmistrzowie wymyślili sobie by to na związek zrzucić winę i pretensje nieszkańców kierować pod adres związku. W białych rękawiczkach chcą wystartować w przyszłorocznych wyborach. Od nas zależy jak ich ocenimy.
56. Dodane przez Kurach, w dniu - 25-01-2013 11:16
A ja i tak nie będę segregował.
57. Dodane przez k, w dniu - 25-01-2013 12:06
najlepiej i najtaniej by bylo jakby kazda gmina kupila sobie samochod taki co to obsluguje jedna osoba a takie sa i zbierala smieci sama ze swoich miejscowosci nie bylo by takiej biurokracji w miesiacu objechal by te pare wiosek jeden czlowiek i by zarobil jeszcze by zostalo na premie do burmistrza ale w Polsce musi byc od razu ze kilanascie osob do takiego przdsiewziecia zaraz dyrektor zastepca kadrowa itd itp przemyslcie burmistrzowie czy by nie bylo taniej i ludziska by lepiej glosowali w nastepnych wyborach bo byli by zadowoleni bo bylo by po pare groszy na miesiac mniej do placenia po co my mamy placic za mieszczuchow
58. Dodane przez do Kuba, w dniu - 25-01-2013 12:46
Prezydent, burmistrzowie i wójtowie na nikogo nie mogą zrzucić winy, bo to oni z wygodnictwa zadecydowali o przystąpieniu do międzygminnego związku i to do nich należy ustalenie wysokości opłat. To co wygaduje Karpiński nie ma znaczenia. Opłaty mają być niskie, możliwe do zaakceptowania przez bardzo ubogie społeczeństwo a koszty działalności związku minimalne. Jeżeli włodarze postąpią wbrew interesowi swoich wyborców to będzie to gwóźdź do ich wyborczej trumny.
59. Dodane przez L.l, w dniu - 25-01-2013 13:22
A tak naprawdę to czy Unia narzuciła naliczanie stawek od osoby. A może by tak od kg to byłoby najsprawiedliwiej. Jeszcze jedno opłata za wywóz, a może jeszcze trzeba będzie zapłacić za każdy worek.To już rodziny wielodzietne nie będą miały na chleb.
60. Dodane przez olo, w dniu - 25-01-2013 17:36
To miało byc zmienione żeby było taniej. A tu jak zawsze przekręt.
reklama
61. Dodane przez zigi, w dniu - 25-01-2013 17:36
Kasa na urzędników musi być. Już pewnie powstały na to nowe stołki.
62. Dodane przez czyścioch, w dniu - 25-01-2013 18:24
aaa czy muszę skorzystać z tego przywileju wywożenia śmieci??? czy to jest zgodne z prawem??? 
 
czy nie mogę sam śmieci zawozić na wysypisko??? 
 
a co jak ja segreguje a sąsiad wrzuci mi do butelek pet szkło? to co wtedy ???? prokorator? komisja śledcza?
63. Dodane przez mok, w dniu - 25-01-2013 19:54
Czyli wyszło jak zawsze. Jak prywatne firmy zbierały śmieci to było o połowę taniej, ale one nie miały armii urzędasów do wykarmienia więc mogło być tanio. Byłbym wdzięczny za przedstawienie kosztorysu utylizacji odpadów.
64. Dodane przez xxxxxx, w dniu - 25-01-2013 20:02
ciekawe jakie Eko Przyszłość ustali stawki.
65. Dodane przez Z Rydzyny, w dniu - 25-01-2013 21:35
Najpierw zabili konkurencję a teraz monopoliści dyktują ceny. Jak odbierałem kubeł i worki do segregacji i zapytałem dlaczego tylko raz w miesiącu a zimą co dwa śmieci są odbierane to usłyszałem, że czym się przejmuję przecież można wyrzucać wszystko do kosza i mieć to gdzieś. Zapytałem wtedy kiedy cena za śmieci podskoczy i usłyszałem, że się spinam. Tak działają urzędnicy i firmy państwowe. Nic nie muszą i nikt im nic nie zrobi.
66. Dodane przez ignacy, w dniu - 25-01-2013 21:56
Będzie to trudne i niewykonalne. Jakie opłaty uiści mieszkaniec mieszkający w bloku, który będzie segregował a połowę lokatorów lub wynajmujących mieszkania nie posegreguje. Proszę niech p. Karpiński rozważy ten problem, ponieważ gro ludzi żyje skromnie oszczędzając nawet na chlebie.
67. Dodane przez Dmokracja!?, w dniu - 26-01-2013 19:25
Jak odwołać działających na niekorzyść mieszkańców - radnego, prezydenta miasta, wójta,... w czasie trwania kadencji!? Czy wystarczy referendum!?
68. Dodane przez xxxx, w dniu - 26-01-2013 19:58
I jak to wierzyć w wolny rynek.
69. Dodane przez boy, w dniu - 27-01-2013 19:59
a jak to bedzie ze smieciami w szkolach?
reklama
70. Dodane przez Piotr, w dniu - 28-01-2013 18:49
Kolejne draństwo. Śmieci pojadą na to samo wysypisko tymi samymi samochodami posegregowane przez mieszkańców a mamy płacić więcej. Pewnie za gminy położone daleko od wysypiska. Zgadzam się z opiniami że pewnie władza planuje podwyżki swoich pensji.
71. Dodane przez xxxx, w dniu - 29-01-2013 12:54
Tylko, czy ktoś z władzy weźmie pod uwagę te wszystkie uwagi w komentarzach? Wątpię.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj