Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Rawicz arrow Sześciolatki do szkół

Sześciolatki do szkół

08.02.2013. Radio Elka, Jan Gacek
dsc04208.jpgGmina Rawicz zachęca rodziców sześcioletnich dzieci, żeby już od września posłali swoje pociechy do szkół. Jeśli tak się nie stanie to od września 2014 roku, kiedy sześciolatki będą pierwszoklasistami ustawowo może dojść do sporych problemów. – Chcemy uniknąć sytuacji w której szkoły pracowałyby w systemie zmianowym – mówi Piotr Domaniecki, zastępca burmistrza Rawicza.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W 2014 roku może dojść do sytuacji w której pierwszoklasiści będą uczyli się w liczniejszych oddziałach oraz w systemie zmianowym. Rawiccy włodarze chcą tej sytuacji zapobiec. - Sześciolatki mogą rozpocząć naukę w szkole za zgodą rodziców już od września tego roku - mówi zastępca burmistrza Rawicza, Piotr
Domaniecki. - Zwracam się z apelem do rodziców dzieci w takim wieku, żeby wyrazili na to zgodę. Organizujemy w przedszkolach spotkania, na których informujemy rodziców o tym jak wyglądałaby nauka ich dzieci w szkole. Staramy się pokazywać dobry przykład płynący z SP nr 3 gdzie istnieje klasa złożona z sześciolatków. Nasze działania w tej kwestii związane są z tym, że w 2014 roku szkoły mogą mieć problem, żeby poradzić sobie pod względem lokalowym z tak dużą grupą pierwszoklasistów. Mam nadzieję, że uda nam się od września uruchomić w każdej szkole przynajmniej jeden oddział lekcyjny złożony z sześcioletnich dzieci - dodaje.

Od września ubiegłego roku w SP nr 3 w Rawicz funkcjonuje pierwsza klasa w której uczy się 20 sześcioletnich dzieci. - Klasa funkcjonuje bardzo dobrze - mówi dyrektor szkoły, Małgorzata Mamot. - Dzieci nie miały problemów z zaaklimatyzowaniem się. W mojej ocenie radzą sobie naprawdę świetnie. Po pierwszym zebraniu z rodzicami podpytywałam ich o to czy są zadowoleni z tego, że posłali sześcioletnie dzieci do szkoły. Wielu z nich mówiło, że początkowo mieli wątpliwości, ale z perspektywy czasu są zadowoleni z decyzji i nie zmieniliby jej gdyby była taka możliwość - dodaje. (jag)
 
Komentarze (46)
1. Dodane przez Marta, w dniu - 08-02-2013 14:31
Jestem rocznik 91 r. jak ja chodziłam do szkoły to klasy były do e, f po 30 osób a teraz to są gromadki , że na palcach idzie policzyć .
2. Dodane przez Król Lew, w dniu - 08-02-2013 16:26
A dzieciństwo kiedy? 
Następne "beztroskie lata" na emeryturze!
3. Dodane przez rodzic sześciolatka, w dniu - 08-02-2013 16:48
Czy oni szukają idiotów wśród rodziców. Przecież gdy dziecko pójdzie do szkoły w wieku 6 lat nie będzie nic mądrzejsze tylko potrzeby jest za kilkanaście lat wół do roboty ( o 1 rok dłużej będzie pracowało )albo zasili bezrobotnych. Rodzice nie ulegajcie dajcie dzieciom jeszcze rok deztroskiego dzieciństwa. Nie chcijcie by za kilkanaście lat źle was wspominali.
4. Dodane przez marzena, w dniu - 08-02-2013 18:18
propaganda men dotarła do rawicza... polecam akcję ratuj maluchy (www.ratujmaluchy.pl) i zbieranie podpisów pod wnioskiem o referendum m.in. w sprawie sześciolatków, jest to już akcja na skale ogólnopolska i oni już tez szykują swój spot o sześciolatkach... do tej reformy i tak nie dojdzie, ludzie tacy jak ci z ratuj maluchy już dwa lata temu przyłożyli rękę do tego żeby sześciolatki nie poszły do szkoły (przypominam ze reforma miała być wprowadzona w 2012 i ci którzy w 2011 posłali dzieci do szkoły żeby uniknąć kumulacji szybko tego pożałowali bo obietnice okazały się bez pokrycia)... zbierajmy podpisy w szkołach, przedszkolach, w takich placówkach rodzice podpisują się po średnio 20 dziennie...
5. Dodane przez mama, w dniu - 08-02-2013 18:08
A my swoje dziecko posłaliśmy jako 6-latka do szkoły i nie żałuję dziecko jest bardzo zadowolone super się uczy i nie widzę odbiegania od innych dzieci, po części była to jego decyzja oczywiście podjęta po konsultacji z nauczycielami i poradnią pedagogiczną. Uważam że dobrze zrobiłam a najważniejsze że dziecko jest szczęśliwe bo o to tu chodzi a nie o ambicję rodziców lub wymuszenie ustawą
6. Dodane przez Nie dla 6, w dniu - 08-02-2013 18:15
Panie Domaniecki! 
Założę się że nie masz pan ani dzieci ani wnuków, w przeciwnym razie nie odbierał byś im dzieciństwa. 
Posyłając je do szkoły w wieku 6 lat i tak nie zrobisz z nich mądrzejszych.
7. Dodane przez beti, w dniu - 08-02-2013 18:30
Jestem nauczycielką. Moje dziecko poszło do szkoły w wieku 7 lat. To bzdura, żeby skracać dzieciństwo.
8. Dodane przez Piotek, w dniu - 08-02-2013 18:57
Kolejny chory pomysł lobby nauczycielskiego, którego reprezentantem JEST WICEBURMISTRZ RAWICZA. Nauczycielom zależy tylko i wyłącznie zapewnienie sobie pracy poprzez mobilizowanie do nauki coraz młodszych dzieci, wiadomo tamie małe nieświadome można łatwo sterować i nie będą protestować, że nie ma w szkole stołówki i nie dają im zdrowego porządnego śniadania w szkole, tak jak to jest na zachodzie europy. Trzeba wyleczyć władze lokalne i Nauczycieli z takich zachcianek zdecydowanymi protestami. 
Największym nieporozumieniem, kolejnym zresztą wice burmistrz Rawicza jest ściągnięcie za nasze społeczne pieniądze na dni Rawicza Gawlińskiego z WILKAMI. (...)Czy w ten sposób BURMISTRZ w Rawicza chce zaszczepić w młodzieży idee alkoholizmu i narkomani. Są inne zespoły , znacznie tańsze. My nie chcemy powtórki z rozrywki jaką zafundował nam pan Krawczyk na podobnej imprezie kilka lat temu, był tak niedysponowany, że nawet z plejbekiem nie poradził śpiewać na estradzie, żenada na oczach społeczeństwa i za społeczną grubą kasę.
reklama
9. Dodane przez WINATUSKA, w dniu - 08-02-2013 19:06
Skandal
10. Dodane przez Belfer, w dniu - 08-02-2013 19:13
do komentarza nr 5 
Różnicę zaobserwujesz dopiero gdy koleżanki i koledzy z klasy Twojego dziecka zaczną dojrzewać. 
Psychiki się nie oszuka. Rok życia to rok rozwoju umysłowego i fizycznego ale także emocjonalnego. Nikt tego nie "przeskoczy" i nie przyspieszy.  
Widać istotną róznicę w rozwoju emocjonalnym dziecka 6-letniego w klasie I a siedmiolatkiem. Niestety widzą to tylko nauczyciele a nie rodzice.
11. Dodane przez mama, w dniu - 08-02-2013 21:32
Proszę Państwa! Ktoś w rządzie wymyślił ustawę, ale nie pomyślał, że brakuje pomieszczeń do nauki. Nasze dzieci mają zasuwać o rok dłużej, by ci na górze brali potem kasę za fatalne decyzje. Najpierw zlikwidowali małe wiejskie szkoły, które teraz są wyremontowane i jest w nich biblioteka, świetlica i oddział zerowy dla jednej grupy (przykład Dębno Polskie). Budynek ogrzewany jest gazem i ma wszystko, by mogła być w nim szkoła podstawowa - na miejscu bez dojazdów autobusem. Gmina wymyśliła dojazdy do szkół ze wsi do miasta, ale nie widzi co sie dzieje w tych autobusach. Zero opieki! Pięcioklasiści nękają pierwszoklasistę. Szkoła nie reaguje na zażalenia, bo to nie ich interes, bo przewożnik jest prywatny. W szkołach nauczyciele też nie panują nad sytuacją, dzieciaki prowokują, dochodzi do bójek i wyłudzania pieniędzy. Szkoła umywa ręce od wszystkiego. Najlepiej oddać niewinne dziecko do sądu rodzinnego, bo tak jest najwygodniej i po sprawie. Mało tego: Giertych wymyślił fartuszki - nie takie tanie - 50 złotych za kawałek szmatki, którą po jakimś czasie na świetlicy ktoś skradnie i znowu trzeba kupić nową. Niezły interes. Kto na tym zarabia? Ja też nosiłam fartuszek, ale nie kazano mi kupić go w szkole, tylko miałam wybór fasonu, materiału i ceny w sklepie. Nie wspomnę o obuwiu zmiennym w szkołach - na boso byłoby taniej, bo tenisówki za 30 zł po miesiącu już zniknęły ze szatni, a te chińskie za 9zł to brania nie mają. Teraz mam posłać kolejne dziecko do tej dużej szkoły i to jeszcze rok wcześniej, żeby kolejne dziecko odczuło przemooc starszaków. Nigdy w życiu! Ja nie odbiorę roku dzieciństwa synowi, po to by pracowało na urzędasów i ich nagrody po 45 tys. Jeśli wprowadzony zostanie system zmianowy, to proszę powiedzieć mi, kto dziecko zaprowadzi na godz. 12 do szkoły, kiedy rodzice pracują. Z pracy się nie zwolnię, bo jeść trzeba i opłaty też trzeba zrobić, a rodziny wokół nie ma do pomocy. Niech szanowna gmina ponownie reaktywuje szkoły wiejskie, bo tam są sale i nie potrzeba systemu zmianowego. Dębno Polskie czeka na podstawówkę.
12. Dodane przez matka, w dniu - 08-02-2013 20:59
Zgadzam się z kom.10!!!!! 
Nie tylko GMINA RAWICZ zachęca...inne gminy także... 
To jest chory pomysł!!!Moja 6 latka napewno nie pójdzie do szkoły!A mój 4 latek...mam nadzieję,że ustawa zniknie i też nie pójdzie!!! 
SZUKANIE DZIURY W CAŁYM!!!!!RATUJCIE MALUCHY!!!!!!!!
13. Dodane przez do kom 10, w dniu - 08-02-2013 21:18
dokladnie popieram w 100% 
pozdrawiam tych normalnych rodzicow a nie tych z abicjami 
bo moje dziecko moze zal...
14. Dodane przez Mama, w dniu - 08-02-2013 22:06
Mam synka urodzonego w 2008 roku, więc według nowych zasad ma iść do szkoły jako 6-latek. Modlę się, aby ta chora ustawa nie przeszła. Ciekawe gdzie pomieszczą te dzieci jeżeli szkoła do której ma uczęszczać mój syn jest pełna i na pewno nie będzie wolnych klas. A może wepchną te biedulki na zmiany?! Poroniony pomysł!!!!!
15. Dodane przez Do kom 5, w dniu - 08-02-2013 23:20
Nasza Córa tez poszła do szkoły w wieku 6 lat. Jest jedną z najlepszych uczennic w klasie. Jak czytam te komentarze o zabieraniu dzieciństwa, nędznych warunkach w szkole, pracy do śmierci, to ogarnia mnie pusty śmiech. 
Co za różnica czy dzieciak będzie wycierał kolana w przedszkolu marnując czas, czy pójdzie do szkoły. Złe warunki w szkole? Zobaczcie jak wygląda szkoła w Kąkolewie. Trzeba tylko chcieć. Najłatwiej narzekać. W Lesznie w dziewiątce maluchy nawet nie mają gdzie przebrać butów i chodzą w "kozakach" po szkole, ale to raczej nie wynika z braku pieniędzy tylko z olewajstwa. (...)
16. Dodane przez Kaja, w dniu - 09-02-2013 01:26
Grożą nam nagle w 2014 przeładowane klasy pierwszoklasistów!? A to dobre tylko niech ktoś nam odpowie ile wg Kuratorium wynosi to przeludnienie. W końcówce lat 60tych klasy liczyły nawet po 42 dzieciaków a izba lekcyjna to był niezły "hangar"! A mimo to głos nauczyciela docierał do wszystkich i nie sprawiało mu kłopotu poprawianie 42 sprawdzianów, kartkówek i ocenienie prowadzenia przez uczniów zeszytów! Dziś tego nie ma , bo większość uczniowie piszą w ćwiczeniach, klasy najwyżej 20 osobowe i już się nauczyciele boją, że się spocą! Lokalowo schrzaniliście sprawę,szczególnie w wiejskich i gminnych szkołach,likwidując je i teraz wszystkich chcecie przyrównać do jednej kreski a to już nie rodziców problem. Ta pisowata głupota o 6-ciolatkach w I klasie niech przepadnie!- to nie miejsce dla tak małych dzieci! W ogóle przywrócić należy 8-letnie podstawówki i rozwalić te głupie gimnazja, w których dzieci czyją się bardziej dorosłe od nauczycieli! Cały system nauczania jest zły! Powinny przy tym obowiązywać jednakowe podręczniki do nauki dla wszystkich uczniów poszczególnych klas w całej Polsce, bo to dzieje się w tej chwili to jest po prostu paranoja! Nauczyciel chce się wykazać innowacyjnością to niech sobie ten jeden egzemplarz sam kupi i wykłada z niego ponad obowiązujący program! Przez głupotę Buzka i Handkego drukarnie to świetny interes a dla rodziców coroczne kupowanie nowego kompletu , bo ubiegłoroczny jest be!W ogóle to jest temat rzeka więc krótko - zostawcie dzieciom dzieciństwo. Posłano mnie rok wcześnie do szkoły i teraz rok dłużej muszę pracować do emerytury - też mi przysługa!
17. Dodane przez Łukasz ;;;;, w dniu - 09-02-2013 05:37
Skoro ktoś kiedyś planował wprowadzić taką reforme to mógł się najpierw zastanowić nad tym problemem jaki przez to powstanie ,Mam na myśli nieprzygotowane szkoły tzn małe pomieszczenia klasowe Za wysokie ławki Ubikacje itp A teraz najlepiej próbować rodzicom wmówić daj 6 latka do szkoły Żeby na drugi rok nie bylo widać problemu w szkolnictwie Oraz tego Że to kolejny spartaczony pomysł naszego rządu Pani minister i Premiera A moja prośba do rodziców Nie odbierajmy im cennego dziecinstwa i nie posyłajmy ich wcześniej do szkoły Żeby się póżniej nie okazało że to są ich ostatnie lata kiedy mają jeszcze czas na zabawe i my możemy być z nimi.Bo jeszcze ze dwóch takich jak TUSK i jego kompani to nam wiek emerytalny podniosą do lat 80 A dzieći do szkoły zabiorą od lat 3....
18. Dodane przez STEFAN, w dniu - 09-02-2013 07:44
Moje dziecko nie musi być naj... Ma byc wartościowym człowiekiem dostrzegać potrzeby innych ludzi. Szkoła tego nie uczy. Jakiś czas temu było tzw. bezstresowe wychowanie dzisiaj mamy za to egoistów i bandziorów na ulicach .Po co zmieniać coś co jest dobre , czy zawsze musimy przejmować najgorsze rzeczy z " Zachodu ..."
19. Dodane przez Do 15, w dniu - 09-02-2013 09:52
W jaki sposób dzieciak marnuje czas w przedszkolu?
20. Dodane przez Anna, w dniu - 09-02-2013 11:14
W skrócie chodzi o to że za zerówkę w przedszkolu płaci gmina a za dziecko w szkole tzw budżet centralny - i tylko o to chodzi czyli jak zwykle o KASĘ 
a gdzie w tym dzieci???
21. Dodane przez Belfer, w dniu - 09-02-2013 12:18
Do kom. 15 
Marnuje czas na naukę w formie zabawowej (czyli doświadczanie i poznawanie świata w przyjemny sposób), na słuchanie i opowiadanie bajek i baśni, na występy przed dziadkiem i babcią, na współpracę i współdziałanie w zespole, na rozmowy z rówieśnikami, na śpiewanie, na cięcie, malowanie, wyklejanie i lepienie czyli nabywanie sprawności manualnych (by ładnie pisać), na poznawanie zasad zachowania się w określonych sytuacjach (wiele się słyszy, że przedszkolak zadzwonił na tel. alarmowy i wiedział jak się zachować czyli jaką informację przekazać ratownikowi - czego nie można powiedzieć o wszystkich dorosłych), na uspołecznianie się i wiele wiele więcej czynności nawet takich prostych jak cięcie nożyczkami czy malowanie farbami- czego niektóre dzieci nie doświadczyły w domu rodzinnym. Niestety. Farby zostawiają brudne plamy a nożyczkami nożna coś przeciąć itp.
22. Dodane przez jaa, w dniu - 09-02-2013 12:22
6- latki do szkoły ,a 80-latki na studia!!!!!!!
23. Dodane przez KASA, w dniu - 09-02-2013 13:03
Wcale nie chodzi o to co mówi burmistrz a jak zwykle o kasę!!!!!!!!!!!!!!
24. Dodane przez xxxx, w dniu - 09-02-2013 14:03
to w ogóle w rawiczu jeszcze sie dzieci rodzą ? Wśród moich znajomych nikt nie ma dziecka, nikogo na nie nie stac
25. Dodane przez sowa, w dniu - 09-02-2013 16:09
To oznacza 2 roczniki w podstawówce , późnbiej w gimnazjum ...2 roczniki startujące do szkół średnich wyższych i 2 roczniki wychodzące ze szkół starające sie o pracę...nie ma co dyskutowac czy dziecko przygotowane czy nie aby isc do szkoły w wieku 6 lat...każde dziecko jest inne jak ktoś chce to nawet niech 3 latków zapiszą do szkół jak im przyjmą...wolny wybór.Moja córka pójdzie do szkoły w wieku 7 lat i tak jestem za tym aby jeszcze przez rok wycierała kolana w przedszkolu,i bawiła się klockami,zamiast odrabiac lekcje
26. Dodane przez JaMama, w dniu - 09-02-2013 17:32
Jak Wam nie wstyd ???? dla pieniędzy szastacie przyszłością naszych dzieci? Na szkołe w tym wieku jest zbyt wcześnie - nie radzicie sobie ze straszymi dziećmi! Jaką dajecie nam gwarnację że umiecie się zająć naszymi dziecmi ? Pani dyrektor musi chwalić ten pomysł bo a- jest zależna od burmistrza, b- to dla szkoły większa kasa. 
O czym pan mówi panie Doamniecki o jakim przeładowaniu? gdzie pan widział te tłumy dzieci??? Wasza polityka doprowadziła do tego że kto chce miec dzieci musi emigrowac bo dla nas nie ma pracy w Rawiczu!!!
27. Dodane przez ELMO, w dniu - 09-02-2013 23:23
zrozumcie wreszcie natury się nie oszuka poco wyprawiać roczek jak można 2 dzieci to nie cyborgi pójdzcie wreszcie porozum do głowy ci co te głupkowate pomysły wymyślili mieli bardzo trudne dzieciństwo i chcą to kontynuować kosztem innych .A może skróćmy wakacje proponuje 2 tygodnie ferie 1 tydzień ( ale by była afera protesty itd''') czy to tak dużo DZIECIOM odbieracie 1CAŁY ROK i nic na to nie mogą poradzić sory za byki stary system nauczania zabrakło roku ELMO
28. Dodane przez koala, w dniu - 09-02-2013 23:24
60-latki na rente
29. Dodane przez Sid, w dniu - 09-02-2013 23:44
jak tak dalej będzie w kraju naszym to wszyscy wyemigrują i będzie trzeba 3-latki posyłać do szkół
30. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 10-02-2013 01:22
O tym czy i kiedy dziecko pójdzie do szkoły powinien decydować jego Ojciec.
reklama
31. Dodane przez mama, w dniu - 10-02-2013 10:02
mój syn poszedł do pierwszej klasy jako 7 latek i bardzo dobrze bo jest typowym przykładem , że jako 6 latek nie nadawał się do szkoły pod względem emocjonalnym. potwierdziła to również jego pani w przedszkolu. Dopiero w wieku 7 lat można było zauważyc w nim zmiany jestem zadowolona z mojej decyzji.
32. Dodane przez marzena, w dniu - 10-02-2013 11:24
sześciolatki do szkoły a nauczyciele od tego roku znów mogą pracować, mieć nadgodziny i jednocześnie brać emeryturę, zresztą nie tylko nauczyciele, jeszcze będą żądać wyrównania za rok zawieszonej emerytury gdy wybrali pracę... i moje dziecko ma po to wcześniej iść do szkoły żeby wcześniej iść do pracy i zarabiać na trzy pensje pracujących emerytów, po moim trupie!!!!!!!!!!!!!!!! dodam że sama jestem nauczycielem ale absurdy zauważam... polecam zbieranie podpisów pod wnioskiem o referendum w sprawie sześciolatków i nie tylko: www.ratujmaluchy.pl!!!!!!!!!!!!!!!! do kom. 15: szkoła w Kąkolewie jest wyjątkiem, tam jest przede wszystkim klasa zlożona z samych sześciolatków z rewelacyjnymi warunkami, moje starsze dziecko mam nadzieję pojdzie do kakolewa od września jako siedmiolatek oczywiście bo mamy super przedszkole w ktorym w zerówce nie wyciera się kolan na dywanie a poza tym rok temu nie byla gotowa emocjonalnie, póki co będę je musiała dowozić kilkanaście kilometrów, nie każdego na to stać, szkoły np. w lesznie to porażka, każda pod przynajmniej kilkoma względami, szkoły na wsiach czy w innych miasteczkach w Polsce, w biednych a nawet w bogatych gminach też, wyjątki można na palcach policzyć, nie rozumiem więc z jakiego powodu ten pusty smiech, nie każdy jest szczęśliwym mieszkancem gminy osieczna obręb szkoły Kąkolewo lub ma możliwości żeby dziecko dowozić...
33. Dodane przez do 21, w dniu - 10-02-2013 11:40
A jaka to różnica czy taki zajęcia będą się odbywać w zerówce czy w pierwszej klasie. Jak zwał tak zwał.  
Jeżeli jesteś Belfrem jak się podpisujesz, to potwierdzasz moje obserwacje , że obecne szkolnictwo schodzi na psy
34. Dodane przez SZKODA DZIECI, w dniu - 10-02-2013 14:06
Rodzice nie dajcie się wkręcić ,bo jeżeli się zdecydujecie już nie będzie odwrotu ,a wasze dziecko będzie cierpieć.Wcześniejsze pójście dziecka dłuższy okres w pracy w przyszłości. Nie wysłałam dziecka wcześniej do szkoły gdyż uważam ,że na tym straciło by moje dziecko.Dlaczego nic się nie mówi o psychicznym rozwoju dziecka tylko o decyzjach dorosłych.
35. Dodane przez do 32, w dniu - 10-02-2013 15:36
Pani Marzeno jeżeli pani wywody na temat nadgodzin , emeryturach nauczycielskich maja być argumentem w dyskusji czy posyłać dzieci wcześniej do szkoły czy nie , to mam nadzieję, że moje dzieci nie trafią na Panią podczas swojej edukacji. Macie taki przywileje jako grupa zawodowa, że Pani jest ostatnią osobą, która powinna się wypowiadać na temat pracy innych ludzi. Ja nie mam dwóch miesięcy wakacji, nie mam prawa urlopu zdrowotnego i będę rypał do 67 roku o ile dożyję. Niech idą wcześniej do pracy. Dla czego tylko my mamy "rypać" na budżetówkę.
36. Dodane przez Stratowany na wf-e, w dniu - 10-02-2013 16:54
Muszą iść bo starsze dzieci już nie wierzą w pancerną brzozę i to , że prezerwatywa zabezpiecza przed chorobami . ma za duże mikro pory - to takie dziury jak w raporcie komisji M.
37. Dodane przez belfer, w dniu - 10-02-2013 19:07
Do kom 33 
Masz rację nasze szkolnictwo schodzi na psy, bo baza lokalowa jaką dysponujemy i przeładowane klasy wcale nie zachęcają do posłania 6- latka do szkoły. Ty piszesz o marzeniach, ja o realiach i podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego.  
 
Do kom 35 
Pracownik zatrudniony na umowę o pracę z Kodeksu Pracy ma zapewniony urlop w każdej porze roku, a nawet 4 dni tzw. na rządanie. My musimy brać urlopy bezpłatne gdy chcemy iść na badania lekarskie
38. Dodane przez marzena, w dniu - 10-02-2013 22:38
do kom. 35: 
1. Nie trafił Pan z docinkami - nie pracuję aktualnie w szkole. 
2. Pana dzieci pewnie więc na mnie nie trafią - a szkoda, bo dobrych nauczycieli brakuje. 
3. Jeśli potrafiłby Pan czytać ze zrozumieniem, zauważyłby Pan, że skrytykowałam w mojej wypowiedzi również nauczycieli, czy pracuję w szkole czy nie, nie uważam aby nauczyciele mieli jakieś szczególne przywileje, ale też nie mają większych powodów do narzekania. 
4. Pozwoli Pan, że spośród miliona powodów, dla których sześciolatki nie powinny pójść do szkoły przytoczę ten, który najbardziej mnie bulwersuje w tym momencie, najbardziej świeży - nie zgadzam się aby moje dziecko poszło do szkoły wcześniej tylko po to, żeby wcześniej pójść do pracy, żeby mieli z czego wypłacać emerytury pracującym często i na nadgodzinach emerytom, również w szkole, bo złodziejstwo i pazerność są wszędzie.
39. Dodane przez martinez, w dniu - 11-02-2013 10:20
www.ratujmaluchy.pl - nie stać obojętnie, działać, nie pozwólmy rządowi wprowadzić kolejny poroniony pomysł.  
Ja juz podpisałem. NIE dla 6-latków w szkole - ich miejsce jest w przedszkolu. Mam 3 letniego synka - mam nadzieję, że to nie przejdzie i pójdzie do szkoły jako 7-latek.
40. Dodane przez Wyborca, w dniu - 11-02-2013 11:54
6 latek będzie pierwszoklasistą a 5 latek będzie chodził do zerówki. A prawda jest taka że 5 i 6 latkowi nauka nie w głowie. Za chwile będzie taka sytuacja że wróci stary system 8 klasowy i mówi się o tym coraz głośniej.
41. Dodane przez Matka 3 dzieci, w dniu - 11-02-2013 12:41
... i mam cichą nadzieję, że wróci stary 8 klasowy system, bo to się wyprawia w gimnazjach to woła o pomstę do nieba; nie chodzi mi tu tylko o młodzież, ale o podejście nauczycieli, którzy uważają że te 3 lata szybko miną i nie warto się wysilać aby młodzież czegoś nauczyć, przyszli i zaraz odejdą i problem z głowy.
42. Dodane przez do 38, w dniu - 11-02-2013 13:00
Nie ma się co oburzać Pani Marzeno. Jeżeli Pani posiadła umiejętność czytania ze zrozumieniem, której brak mi Pani zarzuca, to może Pani dojdzie do tego, że Pani argumentacja była skandaliczna/dla mnie/. Tak samo jak Pani, mam prawo do własnego zdania i uważam , że krzywda się dzieciom nie dzieje. Najlepiej jest tylko narzekać na wszystkich i wszystko. Przez taki "betonowe" myślenie w Polsce nigdy nie będzie dobrze. Narobiliście 38 letnich emerytów, pomostówki, socjal dla każdego niezależnie czy mu się należy czy nie i oczekujecie , ze "garstka" ludzi ich utrzyma. "Setka" absolwentów resocjalizacji czy WF, geografii i technicy którzy wychodzą ze szkoły średniej i nie znają zawodu. Ok. Ratujcie sobie te Wasze dzieci. Ja moich nie mam przed czym.
43. Dodane przez do 40, w dniu - 11-02-2013 13:03
Weź książkę od Pierwszej klasy i zobacz co w niej jest. Jak dla mnie niczym się nie różni od tego czego uczyli dzieci w zerówkach
44. Dodane przez mama 6i7 latka, w dniu - 11-02-2013 14:51
mam dzieciaczki po roku (6 i 7lat)syn starszy ,córka młodsza oczywiście są w jednej klasie córka poszła rok wcześniej i uwierzcie że nie żałuję!!!!!a jest z grudnia,oczywiste że były obawy czy poradzi sobie ale jako najmłodsza w klasie daje sobie radę wspaniale nie odbiega w ogóle od 7-latków.Wybór należy do rodziców ale ja uważam swoją decyzję za słuszną.Mam kuzynkę której syn powtarza zerówkę i wraca ze szkoły bardzo niezadowolony gdyż sie nudzi,wiadomo że każde dziecko jest inne ale jeśli rodzice widzą że dziecko bardzo dobrze sobie radzi to jak najbardziej zachęcam do posłania dzieci wcześniej do szkoły.A dzieciństwa nikt dziecku nie odbiera tym że jest w szkole ,moje dzieci mają czas na naukę ,zabawę i każde chodzi na jakieś ulubione zajęci (syn na judo a córka na tańce) Także ja zachęcam do posłania 6-latków do szkoły:)
reklama
45. Dodane przez marzena, w dniu - 11-02-2013 22:08
do kom. 42: 
"Narobliście"? Przecenia Pan mnie... "Betonowe myślenie"? To chyba dotyczy Pana, ja akurat jestem człowiekiem czynu, nie narzekania i gderania, to Pana domena, przynajmniej w tej dyskusji... Uczepił się Pan nauczycieli a mnie wkurza system, Pan wałkuje w kółku sprawę jednego argumentu a ja działam w obronie swoich przekonań, szkoda tylko czasu na te bezsensowne dyskusje, przynajmniej mi... www.ratujmaluchy.pl, już wkrótce ich spot w odpowiedzi na nachalną propagandę men pojawi się w telewizji, od ludzi czynu zebrali 20tys., 2 razy więcej kasy niż potrzebne było na spot, to jest coś! :)
46. Dodane przez Do 45, w dniu - 12-02-2013 13:07
Niech Pani poświęci tyle energii w zmianę systemu co na walkę z nim, to będzie "coś" . "Nie bo nie" to nie jest argument.EOT
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj