Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Inne arrow Manifestacja przeciw kopalni w Krobi
Manifestacja przeciw kopalni w Krobi
16 marca 2013

foto: Aldona Brycka-Jaskierska
 
Komentarze (141)
1. Dodane przez aaa, w dniu - 16-03-2013 20:12
odśpiewali swój hymn biskupianski heheheh ale jaja do roboty sie zabrać nie nie demonstracje przez całą zimę nic nie robią tylko latem maja żniwa
2. Dodane przez Jan, w dniu - 16-03-2013 20:14
Postawić więcej elektrowni wiatrowych to prąd i ziemia na swoim miejscu pozostanie, a kopalnie niech sobie z głowy wybiją!
3. Dodane przez y, w dniu - 16-03-2013 20:15
walczmy o swoją przyszłość i swoich dzieci.Bezrobocie mamy już wystarczające w powiecie gostyńskim, a kopalnia rolników nie potrzebuje. 
Mieszkam w Krobi- mi domu nie wyburzą- sercem jestem z rolnikami i mam nadzieję, że zdarzy się wielki cud i wszystko wróci do normy.Nam nikt nie będzie oczu mydlić jak to będzie pięknie i ile będzie pracy w kopalni.puk puk w głowe 
Leszno nie rozumie, że ich ten problem też dotyczy i tyle pustych komentarzy powstawiali...wielkie miasto tylko brak inteligencji.pozdrawiam
4. Dodane przez idzie wiosna, w dniu - 16-03-2013 20:15
kopalnie nie, wiatraki nie, jądrowe nie, wycinka lasów nie, zamarźniemy przyszłej zimy :)
5. Dodane przez jeszczepolskaniezginęła, w dniu - 16-03-2013 20:19
Bardzo proszę, aby ten komentarz się ukazał !  
 
Wyobraź sobie, że właśnie jesteś po dużej inwestycji, która pochłonęła około 600 tyś zł.  
Będziesz to spłacał przez następne 20 lat.  
Cały ten czas masz nadzieję, że to co robisz pozwoli Ci zarobić na ten kredyt i na inne Twoje potrzeby.  
Rodzina też chce żyć.  
Potem przychodzi jakiś Pan z telewizji i mówi, że tu będzie kopał węgiel czy Ci się to podoba czy nie.  
Bezprawnie dokonywane są odwierty ( zaczynają wiercić nocą ).  
Pod to robi się spec ustawę itp.  
Za to co masz dają Ci 1/4 ceny i zostajesz na zajebiście cienkim lodzie bez perspektyw na życie, bo takich jak ty jest w Twojej okolicy znacznie więcej.  
Protestujesz, sprzeciwiasz się temu, a inni jeszcze naśmiewają się z Ciebie.  
Nie jestem rolnikiem i nigdy nie będę, ale doskonale rozumiem ich sytuacje, bo rozmawiałem z nimi pół roku temu na ten temat.  
nie macie pojęcia co " ci ludzie do góry " robią aby to powstało.  
Jeden odwiert powstał całkowicie nielegalnie i policja miała tyle do powiedzenia jak przyjechała co rolnik.  
Koleś powiedział, że nie zatrzyma maszyny i koniec.  
Rolnicy jeździli od adwokatów do policji i marnowali swój czas i dopiero po 40 m głębokości zatrzymali maszynę !!!.  
Nic nie mogą zrobić, ale jeden odwiert uratowali.  
 
Wyobraź sobie, że w czasach hilife'u kupiłeś mieszkanie za 250 tyś w Lesznie.  
Za rok Leszno zostanie wyburzone, bo prawdopodobnie jest pod nim pokład złota.  
Cena Twojego mieszkania z 250 tyś leci na 100 tyś i, i tak nikt nie chce go kupić.  
Więc wypłacają ci 100 tyś, bo taka jest wartość rynkowa i zostaje Ci spłacić kredyt do końca ( nie wiadomo z czego ). Fabrykę pomp i inne firmy też zamknęli więc musisz w poszukiwaniu pracy przeprowadzić się do Poznania i na nowo mieszkanie ( nie za 100 tyś ), znaleźć prace ( przy czym pamiętaj, że takich jak Ty jest więcej jak 5 tyś ludzi ).  
Pamiętaj, że masz małe dzieci, które potrzebują cały czas pieniędzy na swój rozwój ( szkoły, nie daj Bóg lekarze) itp.  
 
No i co teraz jak się czujesz w ich skórze !?
6. Dodane przez aaa, w dniu - 16-03-2013 20:24
i co wy z tymi pudliszkami zakład pudliszki da sobie radę bez rolników sprowadzi z zachodu sobie pomidory już zrobione na koncentrat w beczkach kukurydze kupi już w puszkach itp.a cukrownie w Polsce już nie są polskie tylko zachód kupił
7. Dodane przez d, w dniu - 16-03-2013 20:25
Co tam robil burmistrz?
8. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 16-03-2013 20:30
Powtarzam raz jeszcze- a bezrobocie Was nie interesuje!!!Posłowie czy Kościół da Wam pracę!!!!Ludzie! Jutro wyjdziecie ze sztandarami chleba i pracy!!!A tu pracy od.......Chyba, że wszyscy już wyjechaliście do Anglii......
9. Dodane przez sławek, w dniu - 16-03-2013 20:43
cieszę się że nie było tych politytcznych i pełnych interesu państwa maćkowiaków bo bez tej nieobecnej części stoważyszenia było czuć świeższe powietrze pozdrawiam wszystkich obecnych w krobii
10. Dodane przez Komentator, w dniu - 16-03-2013 20:56
Czyżby zbliżały się wybory i Pan Burmistrz w obawie że nie będzie mu dane wydawanie pieniędzy które kopalnia w postaci podatków będzie wpłacać do gminy zmienił front? Na chwilę do wyborów czy na stałe? To okaże się jak wpłynie do gminy pismo z Ministerstwa Środowiska o przyznaniu koncesji i naniesienie tego na plan zagospodarowania. Burmistrz może zwlekać 2 lata z przekazaniem do głosowania Radzie Gminy. Potem jeszcze rok można przepychać się z wojewodą. Krótko: burmistrz będzie miał szanse w prosty sposób wykorzystując znajomość procedur odsunąć kopalnię w czasie na trzy lata. To dużo czasu w którym mogą powstać inne elektrownie i ta może już nie być opłacalna. Czy to uczyni? Raz już miał szansę i ją zmarnował 17 lutego 2011 roku wysyłając pismo do Ministra Środowiska: "postanawiam zaopiniować pozytywnie przyznanie koncesji PAK Górnictwo Sp. z o.o. (...)" 
Krótko mówiąc odpowiedź na to pytanie poznacie po czynach jego.
reklama
11. Dodane przez Pług, w dniu - 16-03-2013 20:58
I 300 osób kierujących pojazdami i współdziałających z nimi. To ogromna rzesza ludzi, co myślą rozsądnie i nie pozwolą zdewastować tej pięknej okolicy. Wielkopolska nie dla tych, co tylko niszczenie im PO głowie lata
12. Dodane przez krobianin, w dniu - 16-03-2013 21:00
Tysiąc protestujących to bardzo mało w stosunku do ilości zamieszkałych w tym rejonie osób, chyba coś nie wypaliło organizatorom.
13. Dodane przez Unikat, w dniu - 16-03-2013 21:01
Wszyscy powinni byc przeciwko kopalni jesli zrobia tu kopalnie to zniszcza praktycznie cala Polske bo jak wiemy wlkp jest praktycznie najwieszkszym dochodem i najbardziej jest tutaj rozwinieta gospodarka.PRECZ Z KOPALNIA
14. Dodane przez tomi, w dniu - 16-03-2013 21:01
Na tyle wiosek w okolicy to takich tłumów nie było, chyba co niektórzy sobie "OLALI" sprawę "STOP KOPALNI" A SZKODA BO CO NIEKTÓRZY SIĘ NAPRACOWALI !!!!!!!
15. Dodane przez Janek, w dniu - 16-03-2013 21:06
Od p. Walusia podobno reszta Stowarzyszenia się odcina piątkowe ABC lub Panorama więc co jest grane bo nie rozumiem nagle ten co podpisał zgodę na badania czyni się pierwszym obrońcą rolników to jakaś błazenada, Wybory się zbliżają więc szkoda stołka. Taka Polska rzeczywistość za 3 lata podpisze kolejną zgodę chyba na KOpalnię a później będzie protestował, żal tego Burmistrza i Walusia.
16. Dodane przez ANNA, w dniu - 16-03-2013 21:11
dbajmy o naszą ziemię ,nasze dzieci będą miały chleb
17. Dodane przez hykkjgv, w dniu - 16-03-2013 21:20
pan Mirosław Waluś nie jest w stowarzyszeniu NASZ DOM!!!
18. Dodane przez Inżynier, w dniu - 16-03-2013 21:43
Uwaga dla zwolenników kopalni: Ilość wody jaką wypompowuje się w ciągu roku w kopalni węgla brunatnego w Bełchatowie to 266 mln m 3 Obrazowo to 7710 x ilość wody w jeziorze Dominickim. To pokazuje skalę problemu! A w Krobi dziura będzie o 40 metrów głębsza!
19. Dodane przez artur, w dniu - 16-03-2013 22:01
czwojda działa jak kolaborant.(...)on z Pakiem,ale stołek mu ucieka to teraz się ludowi chce się przypodobać.My pamiętamy kto wydał zgode na odwierty
20. Dodane przez Inżynier, w dniu - 16-03-2013 22:03
poprawka 266 mln / 34500 daje 7710 czyli prawie 8000 jezior dominickich tyle wody wypompowuje się w roku z kopalni w Bełchatowie.
21. Dodane przez tłumy?, w dniu - 16-03-2013 22:08
Tłumy? 1/5 tego co na Boże Ciało. Albo tak mało przeciwników kopalni w gminie, albo tylko tylu chciało się pokazać razem z burmistrzem ;)
22. Dodane przez jack, w dniu - 16-03-2013 22:27
Czwojda jesteś cynikiem.Najpierw dajesz pozytywną opinię na odwierty a teraz robisz protest przeciw temu co podpisałeś. To jest obłuda i kampania wyborcza. Nic ci nie pomoże. NASZ DOM ma innego kandydata. On cię zastąpi i już nigdy nas nie zawiedzie.
23. Dodane przez leszek, w dniu - 16-03-2013 22:33
Czwojda sobie zaprosił parlamentarzystów do robienia kampanii wyborczej i wybielenia siebie za postępowania wcześniejsze. Oczywiście także popierają go towarzysze. Widocznie mają swój interes w tym.
24. Dodane przez kilo, w dniu - 16-03-2013 22:35
Proboszcz na Boże Ciało ma 4 razy więcej wiernych niż Czwojda na kampanii wyborczej.
25. Dodane przez kilo2, w dniu - 16-03-2013 22:51
Panie Waluś niech Pan nie sciemnia. Od pół roku nie uczestniczy Pan w pracach zarządu stowarzyszenia Nasz Dom a podstawia sie pan jako przedstawiciel.To jest mówiąc grzecznie niesmaczne. Jak Pan tak pragnie oddać życie za Czwoje to gratuluję samopoczucia.
26. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 16-03-2013 22:52
sama polityka burmistrz czwojda waluś posłowie rozpoczęli przymilanie do społeczeństwa wybory niedługo
27. Dodane przez aa, w dniu - 16-03-2013 23:05
BRAWO DLA KROBI. Tu nikt nie przyjechał autobusem, przyjechał ten kto chciał. A, że mogło być więcej... to tylko wina miasta. 90% to byli ludzie z wiosek, a gdzie mieszkańcy Krobi??? Oni chyba napprawdę chcą mieć za oknem step i chcą aby ich wnuki, ( no bo przecież wiadomo, że nie oni, to nie realne) pracowali w kopalni!!! Takiej przyszłości chcecie dla swoich wnuków? A tak poza tym to super, nikt nie załatwiał swoich interesów jak w Lesznie. Szkoda tylko, że RADNI NIE DOPISALI(śladowe ilości), tylko, że jak przyjdzie do wyborów to oni wszyscy są przeciw kopalni- zweryfikujmy to wtedy. A gdzie nauczyciele, naliczyłam może 5, już nie mówię o nauczycielach biologii czy przyrody - WSTYD. Gdzie byli członkowie Kół łowiecikich na tym terenie, leśniczy...ŻAL, ŻAL , ŻAL. Ale Krobia super a KAZANIE W KOŚCIELE KLASA. pierwszy raz byłam w kościele i parafianie po kazaniu bili brawo - WIĘCEJ TAKICH KAZAŃ. BRAWO, BRAWO BRAWO DLA KROBI
28. Dodane przez obektywnie, w dniu - 16-03-2013 23:37
Bardzo mi się podobają komentarze 3/5 i 20. Co do Czwojdy to moje zdanie jest takie,że czasu się nie wróci . Myślę ,że drugi raz takiej samej opinii by nie wydał. Zrozumiał już ,że zrobił źle tylko niektórzy zapominają ,że w wydanym oświadczeniu zawsze był przeciwko kopalni. Swoją drogą ludzie ,którzy naprawdę chcą coś zrobić przeciwko budowie kopani powinni zapomnieć już o tym i wspólnymi siłami walczyć o przyszłość - tak jak to było dzisiaj.Dosyć mam słuchania ,że to wszystko wina burmistrza , bo w tej grze to on jest "pionek". Nie chodzi tu o osobę i stanowisko tylko aby wspólnie walczyć o to aby ta kopalnia nigdy tu nie powstała.
29. Dodane przez aa, w dniu - 16-03-2013 23:57
A gdzie była księżniczka Lely i dzidzic. Tymi bzdurnymi płatnymi ogłoszeniami w żg, pl i abc zrobili Krobi większą reklamę niż oni sami mogli by chcieć. Strzelili sobie w stopę trzy razy. A Krobia zrobiła taką imperę bez nich??? SZACUNEK. Teraz to pozostało im tylko wypisać się ze stowarzyszenia. Chodzą słuchy, że przewodnicząca pozabierała wszystkie transparenty stowarzyszenia i Krobia na ostatnią chwilę robiła swoje. ŻAL, ŻAL, ŻAL. CHOĆ JESTEM, W STOWRZYSZENIU, TO NIE CHCĘ, ŻEBY TACY LUDZIE MNIE REPREZENTOWALI - JAK PANI SIĘ NIE WYPISZE TO JA TO ZROBIĘ. 
Do kom 22, 23, 25,26 - wiadomo czyi sprzmierzeńcy to piszą - a gdzie oni byli CZY WY MYŚLICIE, ŻE LUDZIE TEGO NIE WIDZĄ...
30. Dodane przez Stop kopalni!, w dniu - 17-03-2013 00:15
Stop kopalni!! Zapraszam do obejrzenia filmów na temat kopalni, ale tych mądrych i niezakłamanych rzecz jasna:)  
np.  
http://www.youtube.com/watch?v=sh0sdiwahAY
31. Dodane przez werty, w dniu - 17-03-2013 06:50
widły i w pole buraki a nie drogi blokujecie. jestem na tak dla kopalni i mam nadzieje ze powstanie.
32. Dodane przez krobiak, w dniu - 17-03-2013 07:29
Czwojda najwidoczniej wziął sobie do serca maksymę, że "kłamstwo powtórzone 100 razy staje się prawdą". Żeby to jednak mu się nie udało na każdym kroku trzeba przypominać, kto stoi za całą to aferą z kopalnią. Kto pierwszy wydał pozwolenie. Tak, to właśnie pan Czwojda. On widocznie już o tym zapomniał. My nie zapomnimy nigdy. "Wdzięczni" wyborcy.
33. Dodane przez heweliusz, w dniu - 17-03-2013 07:31
TO WSZYSTKO BEZ ZNACZENIA, UPRAWA ZIEMI CZYKOPALNIA. ZA 4 MILIARDY LAT ZGASNIE SLONCE.
34. Dodane przez Do Rolników, w dniu - 17-03-2013 07:38
Jak by uruchomili kopalnię to w koło 20 KM opadną wody gruntowe i puste studnie mało Ludzi na proteście bo nie ma nagłośnienia jakie będą skutki negatywne dla srodowiska i rolnictwa
35. Dodane przez pan, w dniu - 17-03-2013 07:43
w polsce chleba niezabraknie i co upadnie nic bo wy sie boicie zycia tata mial dziadek mial i zaden z was nie umie nic po za tym a dziecom dajcie luz swoim to zobaczycie jak ziemie ooddadza za grosze
36. Dodane przez DO ZIELONYCH, w dniu - 17-03-2013 07:51
Ja mam WIELKIE pytanie do wszystkich stowarzyszeń ZIELONYCH ,GREENSPACE. Dlaczego niema tych organizacji na tych spotkaniach bo Chłopy im nie dadzą pieniędzy ,oni przyjdą wtedy jak będą kopać węgiel aby wyłudzić kasę co z żabkami a zwierzyną leśną ptakami nikt się nie interesuje się,Jak będzie ciepło to ja przyjadę na taką demonstrację, popieram was ze biednej Wschowy trzymajcie się
37. Dodane przez iro, w dniu - 17-03-2013 08:04
Czwojda nasz krobski wałęsa jest za a nawet przeciw
38. Dodane przez olo, w dniu - 17-03-2013 08:05
Burmistrz i były burmistrz każdy wie dlaczego teraz udają, że są przeciw kopalni. Żal mi tylko tych ludzi którzy naprawdę nie chcą kopalni.
39. Dodane przez rolnicy, w dniu - 17-03-2013 08:33
do kom 23 odwołania w toku od jego pozytywnego postanowienia, to dlaczego nie uchyli,a tu mówi,że jest przeciw kopalni. Rolnicy się odwołują i znają treść tego co Burmistrz pisze.
40. Dodane przez Rolnicy, w dniu - 17-03-2013 08:36
do kom 11 widzę,że komentator zna prawdę o pozytywnym postanowieniu Burmistrza,ale zapomniał dodać,że po wydaniu postanowienia rolnikom jako stronom nie doręczył, aby mogli się żalić na jego działanie. Obecnie jest zaskarżone to postanowienie a burmistrz je nadal broni,że dobrze zrobił,że nikomu nie doręczył. Sprawa zakończyła się w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Lesznie obecnie zostaje przekazana do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu.
41. Dodane przez Chłop, w dniu - 17-03-2013 09:00
Nie rozumiem mediów, ELKA pisze, że było 1000 a inii, że było 3000 osób - o co tu chodzi ?, Nasze lokalne media czy to z Leszna a już na pewno z Gostynia po prostu kłamią i są bardzo a to bardzo nie obiektywne -
42. Dodane przez Krobianin, w dniu - 17-03-2013 09:05
Wiecie, szanowni państwo - wstyd mi za mojego Burmistrza Krobi. Jak tak można, najpierw sam podejmuje decyzję JEDNOOSOBOWO a teraz staje jako pierwszy i nadstawia swoja pierś do walki z kopalnią za PUBLICZNE PIENIĄŻKI - normalnie wstyd i chamstwo, brak słów.
43. Dodane przez do 5, w dniu - 17-03-2013 09:05
puknij sie wiekszych glupot dawno nie czytalem...jak piekarz malarz czy stolarz wzial kredyt a pol roku pozniej mu zamykali zaklad pracy miales to w nosie....
44. Dodane przez Henryk, w dniu - 17-03-2013 09:11
DO KOM 16 Janek i dalszych, jemu podobnych. Róbcie sobie zamęt we własnych rodzinach, przecież to potraficie. A stąd "paszli won". 
Ile wam płacą? Wy sługusy!!! 
Do powstania kopalni napewno nie dopuścimy.
45. Dodane przez vcd, w dniu - 17-03-2013 09:15
czwojda walczy o stołek, wybory tuż tuż, najpierw wydaje pozwolenie, a teraz idzie z rolnikami, gdzie tu sens? ludzie mam nadzieję,że wybierzecie innego burmistrza w przyszłych wyborach, bo ten już stracił zaufanie!!!!
46. Dodane przez marek, w dniu - 17-03-2013 09:25
bezrobocie jest w lesznie i niech tak zostanie!! u nas na brak pracy nikt nie narzeka!! pilnuj swojego nosa!!
47. Dodane przez zdziwona krobia, w dniu - 17-03-2013 09:29
no jak pamiętam to burmistrz zgodził się na otworki próbne a teraz mówi nie z innymi ! głos ludu zostanie oddany na właściwego człowieka w następnych wyborach który poradzi sobie z problem kopalni !
48. Dodane przez det, w dniu - 17-03-2013 09:33
Te chamy w rządzie zrobią co zechcą chłopy szkoda waszych nerwów.... kosy sierpy i na Warszawke
49. Dodane przez EDR, w dniu - 17-03-2013 09:38
nie rozumiem postępowania BRUMISZCZA !>?
reklama
50. Dodane przez kkk, w dniu - 17-03-2013 09:38
Wybudowanie kopalni oznacza obniżenie poziomu wód gruntowych w obrębie nawet nie wyobrażalnym dla nas. Ci co nie mają pojęcia jakie to zagrożenie stwarza dla nas, to powiem wam, że będziemy mieli pustynie, a wszystkie zakłady przemysłu spożywczego zostaną zamknięte. Pozostanie nam tylko patrzeć w tą dziurę jak sobie kopią i ciągną pieniądze ludzie którzy mają gdzieś naszą przyszłość i przyszłość naszych dzieci...
51. Dodane przez Sylwia, w dniu - 17-03-2013 09:39
Popieram manifestacje pokojową. Każdy ma prawo do wyrażania swoich obaw o przyszłość swojego regionu, o przyszłość sektora żywnościowego kraju oraz o przyszłość swoich domów które będą pękać w obrębie kilkudziesięciu kilometrów od odkrywki, a reszta która teraz obojętnie podchodzi do tematu obudzi się jak już będzie za późno. A co do krytykowania Burmistrza: tylko głupiec nie korzysta z oferowanej pomocy współpracy, sami przeciwko tak potężnej firmie która stoi za kopalnią mamy małe szanse.
52. Dodane przez pracownik urzędu, w dniu - 17-03-2013 09:51
Chłopi nie dajcie się drugi raz wyrolować! Czwojda już Was raz zrobił w bambuko! Najpierw wysłał pismo do sołtysów i mówił na zebraniach wiejskich że się nie zgadza na odwierty nawet te poszukiwawcze, że potrzebne referendum mieszkańców i inne tego typu bajki. I co zrobił zaraz po wyborach? Wydał POZYTYWNĄ OPINIĘ. A co teraz robi? Robi manifestację pod szyldem NASZEGO DOMU, który nic o tym nie wie i któremu wcześniej utrudniał działania przeciw kopalni! Jak zachowa się kolejnym razem kiedy będzie miał podjąć działania w ramach urzędu: będzie za czy przeciw kopalni? Zapytajcie swoich dziadków jak zachował się jego dziadek w 1939. Zdaje się że mamy powtórkę z historii.
53. Dodane przez ON, w dniu - 17-03-2013 09:53
STOP KOPALNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
54. Dodane przez Jadzia, w dniu - 17-03-2013 10:18
do 1 aaa - nie wypowiadaj się. Zielone pojęcie pewnie masz. Każdego trzeba szanować. 
Dobrze przekazała osoba spod nr 5.  
Każdego to może spotkać. Proszę uszanować. Wielkopolska zwiążana jest z rolnictwem. Kopalnie są w innych częściach kraju. Porozmawiajcie z ludźmi tam mieszkanjącymi. :(. Zawsze mysleć po pirersze, analizować, a nie zysk i niszczenie środowiska za wszelką cenę dla jednego guru.
55. Dodane przez Michał, w dniu - 17-03-2013 10:30
Co niektórym pomieszały się priorytety! Więc przypomnę!!! Najważniejsze jest aby NIE DOPUŚCIĆ do powstania kopalni na NASZEJ ZIEMI!!!! a nie przyszłe wybory, LUDZIE NIE SĄ GŁUPI I WIDZĄ WSZYSTKO również to, że w najważniejszej spawie dla naszego regionu powstały dwa walczące obozy, co najbardziej cieszy zwolenników kopalni. Apeluję POŁĄCZMY SIŁY!!! sprawa najważniejsza to STOP KOPALNI!!!!
56. Dodane przez jan, w dniu - 17-03-2013 10:34
Jakie tłumy 1000 nie moze decydować o wszystkich REFERENDUM.
57. Dodane przez dodane przez wspierajacego rolnictwo, w dniu - 17-03-2013 10:47
Przykladem dla was powinien byc wielki czlowiek POLAK SWIETEJ PAMIENCI PAPIEZ GDY PO PRZYLOCIE DO POLSKI WYSIAD Z SAMOLOTU PIERWSZE CO UCZYNIL TO UCALOWAL ZIEMIE MATKA ZIEMIA MAWIAL GLOSNO TO PO PIERWSZE A PO DRUGIE JAK PAMIETAM HISTORIE POLACY OD ZAWSZE SWE PROSBY SKLADALI NA OLTARZU MODLAC SIE NASTEPNIE WSTAJAC I SPIEWAJAC GLOSNO BOZE COS POLSKE HISTORA CUD NAD WISLA I TAK BYLO W KROBI CUD ZIEMIA MATKA ZIEMIA URATOWANA STOP KOPALNI PO TRZECIE POWINISMY WYKORZYSTAC CO JEST NA POWIECHRZNI ZIEMI URODZAJ ZYWNOSC PRZYRODE ANIE KOSZTEM KOPALNI NISZCZYC STOP KOPALNI A PO CZWARTE MIASTOWYM ZWOLENIKOM KOPALNI PRZYPOMNE POCZATKI SOLIDARNOSCI GDZIE PRZYJEZDZALI NA WIES BY KUPIC MIESO JAJKO CZY CHLEB WIEJSKI PROSZAC GOSPODARZY OTO GDZIE WSZYSTKO BYLO NA KARTKI DZIEKUJE POZDRAWIAM I JESTEM ZA ROLNIKAMI STOP KOPALNI
58. Dodane przez Humvee, w dniu - 17-03-2013 11:01
Z ta praca to na krótka mete, jesli kopalnia bedzie to podna gospodarstwa, za nimi wszyscy kooperanci, równiez zakład w Pudliszkach jesli nie padnie to zwolni mnóstwo ludzi nie mówiąc juz o innych mniejszych zakładach ścisle związanych z olnictwem. Ale zgoda mozna założyć, że ci ludzie i wielu innych znajdzie pracę w kopalni (może nawet za przyzwoite pieniądze) ale minie 30 lat węgiel sie skonczy pozostana wielkie dziury kopalnie zamkna, ludzi zwolnia i rolnictwo juz nie wroci bo na co ???? kto zrekultywuje tereny??? nie bedzie ani kopalni ani rolnictwa, niczego nie bedzie. Inaczej ma się sprawa z kopalniami wegla kamiennego przy dobrej woli obu stron moze istnieć rolnictwo i kopalnia z wylaczeniem niewielkiej ilości terenu ale zrozumcie, że tutaj rozchodzi się o kopalnie odkrywkową czyli praktycznie nieodwracalną dewastacje terenu. Sam jestem teraz bz pracy szukam i jest cięzko (naszczescie zona jeszcze pracuje) ale niechciałbym zeby cwaniaki z kasa zniszczyli nam tereny i potem uciekli jak sie źródlo wyczerpie pozostawiając syf i zniszczenie. Fakt tez jest taki ze wielkpolska ma stosunkowo dpre ziemie rolnictwo rozwinięte na wysokim poziomie ( co było zrszta widać na manifestacji patrząc na sprzet)jakby na to nie sporzec jest głównym "gospodarstwem" kraju i zniszczyc to wszystko ??? Kopalnie odkrywkowe maja racje bytu ale nie na takich terenach gdzie niema skrawka nieuzytku. Zaznacze, że nie jestem rolnikiem i nie pochodze z rolniczej rodziny poprostu patrze równiez na to co by było po kopalni.....
59. Dodane przez wizyta europosła pis nie pozostaje bez echa!!, w dniu - 17-03-2013 11:04
zachęcam do czytania!! Byłem wczoraj w Krobi, w południowej Wielkopolsce, gdzie 3 tysiące rolników protestowało na rynku przeciw planom wyrzucenia ich z ziemo i wybudowania tam kopalni odkrywkowej węgla brunatnego. Spokojny, wyważony w czynach i słowach, ale bardzo dramatyczny protest, z którym się utożsamiam i który wspieram. Po to protest Ślimaków, tych z Placówki, broniących swojej ziemi wbrew wszelkich przeciwnościom losu. więcej na : 
 
wpolityce.pl/artykuly/49356-slimaki-protestuja-w-wielkopolsce-wsluchajmy-sie-w-ten-protest-zanim-nam-zostanie-tylko-szczaw 
 
kopiuj ,wklej to nie boli!!
60. Dodane przez kaloryfer, w dniu - 17-03-2013 11:10
Do kom. 2 Janie a jak chcą postawić wiatraki to wielki sprzeciw, w Lipninie ustawowo zablokowali wiatraki bo szkodzą! Nie szkodzą tylko chodzi o hajs, bo u sąsiada stoi ale ja musze podpisać zgode ze skrzydło nad moim polem bedzie i nie podpisze to i sąsiad kasy miał nie bedzie, taka rzeczywistosć.
61. Dodane przez Do inżynier, w dniu - 17-03-2013 11:12
Przecież ty nawet liczyć nie umiesz. Według twoich obliczeń w jeziorze dominickim jest tylko 34500 m3 wody. Tyle to ma większa sadzawka. Głębokość średnia jeziora: 6,5 m. Powierzchnia:3,44 km˛. 1km3=1 000 000 000m3. 3,44*6,5*1 000 000 000= 22360000000 m3. 22 miliardy 360 mln. m3. Czyli kopalnia wypompowuje taką ilość wody jaka jest w jeziorze dominickim w 84 lata.
62. Dodane przez Rafał, w dniu - 17-03-2013 11:12
Polska to dziwny Naród, jak chcą inwestować u nas, chcą się rozwijać to źle, jak nic się nie dzieje też źle. Tak sama cały czas problem narodzie masz z wiatrakami!  
Zacofany i komunistyczny zacofany Kraj!!!!!
63. Dodane przez ja, w dniu - 17-03-2013 11:19
ten kto nierozumie tego protestu to koziołek matołek w lesznie czy gostyniu niebędzie kopalni ale będzie smog dymu z elektrowni która tu ma powstać a wtedy sami zaczniecie sie wyprowadzać i zrozumiećie swój błąd niestety zapuzno
64. Dodane przez jaaaa mówię nie-kopalni, w dniu - 17-03-2013 11:36
ludzie zastanowcie się co tam piszecie,tak naprawdę nie wiecie jakie zniszczenia niesie kopalnia.zastanowxie sie co piszecie tak naprawdę dotyczy to każdeczo z nas-nawet tych co tak głupio piszą,pamiętajcie jedno jeśli ktos pozwoli wejsc na swoją ziemie pakowi-to doktnie nas bieda,bezrobocie i stracimy to o co tak długo nasi przodkowie walczyli-o godne życie które stracimy,pozostaną same problemy,ktorym dużo z nas nie podoła
65. Dodane przez stop kopalni, w dniu - 17-03-2013 11:39
do kom 1 a chcesz sie tak moze zamienic??? ja pujde na 8 godz do twojej pracy potem wyniose smieci piesek mnie wyprowadzi na spacer i powiem ze jestem wykonczony a ty szarp za mnie caly rok po 12 godz minimum zeby sie czegos dorobic nie masz zadnych wolnych weekendow ani swiat i niedziel bo krowy trzeba na czas nakarmic i wydoic a w gospodarstwie jest caly rok pracy a nie tylko zniwa to moze wtedy zmienisz zdanie i przestaniesz pisac jak to rolnicy maja dobrze
66. Dodane przez MIEJSKA GÓRKA, w dniu - 17-03-2013 11:40
ŻAL MI WAS Z POWODU TEJ KOPALNI ROLNICY...ALE UWIERZCIE W TO ŻE WASI RZĄDZĄCY RADNI WŁADZE WAS ZA PLECAMI SPRZEDALI PODJĘLI DECYZJE A TERAZ POKAZUJĄ ŻE NIBY O WAS WALCZĄ.WSTYD Z TAKIMI WŁADZAMI RADNYMI...MARTWIĄ SIE TYLKO ABY PRZETRWAĆ PRZY WŁADZY
67. Dodane przez Tak, w dniu - 17-03-2013 11:48
Jestem za kopalnią .. Miastowi i rolnicy coraz więcej prądu zużywają elektrownia węglowa ,atomowa nie ,wiatraki też nie to może dać wszystkim rowery i dynama .Rolnicy z powrotem widły lampy naftowe a nie mechanizacja komputery.Gdzieś musi coś powstać,ale mentalność rolników jest taka -wszędzie ale nie u mnie nie w moim sąsiedztwie. Kopalnia na tak!!
68. Dodane przez Jac, w dniu - 17-03-2013 11:48
Wy rolnicy jak zwykle zresztą dbacie tylko o swój tyłek a resztę macie gdzieś. Dotacje, programy specjalnie dla was to ciągle mało. A co zostaje dla nas ??? Kopalnia to szansa na pracę dla wielu ludzi ale wy macie to w d... My też musimy szukać pracy i nic nie stoi na przeszkodzie żebyście i wy sobie innej poszukali. Wtedy zobaczycie że życie to nie wstać o 9-tej i szukać sobie zajęcia w obejściu w oczekiwanie na dotacje.
reklama
69. Dodane przez stary, w dniu - 17-03-2013 11:50
Powstanie kopalni to problem dla ludzi mieszkających w promieniu 50 km i dotyczy nas wszystkich nie tylko rolników Bedą wysiedlenia na terenie kopalni, cała grupa ludzi pracujących wokół rolnictwa zostanie bez pracy Nie wiadomo jak zachowa się Matka Ziemia i czy produkcja obok kopalni będzie opłacalna Teren się wyludni bo nie będzie pracy Rynek powinien być pełen na manifestacji bo nie będzie kogo uczyc co komu sprzedac wiele instytucji nawet panstwowych ograniczy zatrudnienie tylko opieka społeczna będzie na fali Po skonczeniu wydobycia skonczą się pieniądze w Urzędach  
Nawet pracujący za granicą gdzie wrócą Moim zdaniem szkoda tego rolniczego regionu bo wszystkie grupy są sobie wzajemnie potrzebne
70. Dodane przez do kom 1, w dniu - 17-03-2013 11:52
Walnij się, nie masz pojęcia o pracy na roli!!!
71. Dodane przez BroniSław, w dniu - 17-03-2013 11:58
Az dziw bierze ze nikt Czwojdy nie przegonił !? przeciez on was rolnicy zdradził !
72. Dodane przez piotr, w dniu - 17-03-2013 12:29
wy to macie kabaret kopalnia powstanie bo Legnicy nie podkopia
73. Dodane przez piotr, w dniu - 17-03-2013 12:45
Prosze nie cenzurowac ..czy ja dobrze widze ? burmistrz Czwojda szedl z wami rolnicy ?? nikt go z tego pochodu nie usunął ? przeciez on was zdradzil i zgodzil sie na wydobycie wegla .
74. Dodane przez s.k, w dniu - 17-03-2013 12:57
kopalnie tak a nie wszystko dla rolników ciągle im mało tylko stękania nauczeni powinni płacic zus
75. Dodane przez Krobianin, w dniu - 17-03-2013 13:46
A co oni z ta woda wypompowana zrobią? Wypija? Czy aniolki do nieba wezmą ? A może zbiorniki w rydzynie i rokosowie po to są? ... Doczytajcie rolnicy trochę o tej kopalni a nie powtarzajcie głupot jeden po drugim glupszym
76. Dodane przez DO KOM 1, w dniu - 17-03-2013 13:57
DO KOM 1. DO ROBOTY JESTES TY BARANIE I W DODATKU W URZEDZIE PRACY BEZROBOTNY . BO TYLKO TAKIE BARANY PISZA TAKIE BZDURY
77. Dodane przez DO KOM 1, w dniu - 17-03-2013 14:00
DO KOM 1. DO ROBOTY JESTES TY BARANIE I W DODATKU W URZEDZIE PRACY BEZROBOTNY . BO TYLKO TAKIE BARANY PISZA TAKIE BZDURY
78. Dodane przez Andrzej, w dniu - 17-03-2013 14:01
Burmistrz nie, Waluś nie to kto Waszym zdaniem TAK ? Oj ludzie zamiast szukać sojuszników lepicie sobie ślepe powody do lepszego samopoczucia ? Mamusia natura zgotowała ten los, już dawno temu wiedziano o złożach na tym terenie.
79. Dodane przez osoba obiektywna, w dniu - 17-03-2013 14:04
trochę głupot pojawiło się tutaj!  
po 1 - burmistrz wydał zgodę tylko na odwierty! Odwiert to tylko badanie mające potwierdzić występowanie złoża. Na każdym spotkaniu ze społecznością opowiadał się za WAMI ! Sam nie chce kopalni.  
po 2 - należy podziękować organizatorom za stworzenie manifestacji i zrobienie tego z dość dużym rozmachem 
po 3 - ludzienie nie zamieszukjący terenów mających zostać doszczętnie zniszczonych i rozkopanych nie powinni wypowiadać się w tej sprawie bo po prostu ich to nie dotyczy! Nie obrażajcie rolników bo dzięki nim możecie iść rano do żabki i kupić bułki !  
po 4 - na tereneie gmiy krobia jest wiele zabytków, o które również warto walczyć. To tereny z własną kulturą i historią. NIE WOLNO TEGO NISZCZYĆ ! 
po 5 - jak napisałem staram się być obiektywny mimo tego, że mieszakam na tym terenie. Wiadomo, energia jest potrzebna i nikt tego nie zmieni. Wzamian za kopalnie można postawić więcej turbin wiatrowych. W Polsce może powstać elektrownia atomowa ! Niemcy, Słowaci i inni sąsiedzi mają takie elektrownie i w razie jakiegokolwiek wypadku Polacy i tak są narażeni na pyły, które dotrą do nas w bardzo krótkim czasie. W dzisiajszych czasach z takim postepem technologicznym elektrownie atomowe stwarzają coraz mniejsze prawdopodobiństwo zagrażania życiu.
80. Dodane przez kol, w dniu - 17-03-2013 14:38
sami piszecie ile jest wody wiec jej nigdy niezabraknie a jedzenia jest zadurzo ludzie sie boja bo za podwurko ich nie puszczaja i co by bylo jak kopalnia bendzie nieodnajda sie mali ludziei takimi sie latwo kieruje bo wierza tej z niepartu
81. Dodane przez Andrzej, w dniu - 17-03-2013 14:51
To Mamusia natura zgotowała ten los a nie burmistrzowie !
82. Dodane przez Ela, w dniu - 17-03-2013 15:38
I co wam przeszkadza ta kopalnia? Będzie praca, wybudują drogi i z małej wiochy powstanie miasteczko, tak jak na Śląsku. Tam jakoś potrafią godzić i rolnictwo i górnictwo a wy tego nie potraficie??? Na potwierdzenie moich słów zobaczcie co z małej wiochy powstało kiedy pojawiła się tam kopalnia mam tu na myśli BEŁCHATÓW koło Częstochowy. Potraficie tylko narzekać że pracy nie ma itp a jak chcą dać wam pracę to wy protesty urządzacie. Dzieci i tak z tych niby ziem nie będą korzystać bo będą szukały dobrej pracy poza tą waszą dziura bo tam żadna przyszłość was nie czeka. 
A na koniec tylko takie pytanie dlaczego młodzi nie protestują tylko starzy???
83. Dodane przez Buzuła, w dniu - 17-03-2013 16:08
chłopaki w gangach !!! chyba z apóźno chłop żywemu nie popuści i błędy pamięta latami ! a teraz na pewno nie zapomni !
84. Dodane przez kicia, w dniu - 17-03-2013 16:34
Tak jest jak ci kopalnie przed domem wybuduja to zobaczysz nad czymś innym by myśleli a nie ludzią na wsi i miastowym życie psuli wegiel węglem ale my chcemy zdrowo żyć
85. Dodane przez emeryt, w dniu - 17-03-2013 16:38
Na rynku w Krobi protest organizowal PIS dlatego brakowalo przedstawicieli NASZ DOM Frekwencja bardzo mala - jak na GMINE KROBIA
86. Dodane przez draxter, w dniu - 17-03-2013 16:39
kopalnia kopalnia kopalnia!!!!!!!!!!!!! wysiedlic rozlników na wschód
87. Dodane przez magic, w dniu - 17-03-2013 17:12
Uważajmy na ludzi z ,,Trójkąta bermudzkiego" (Konin, Koło, Turek). To największe (...) w całej WielkoPOlsce!Oni to POtrafią wPAKować wielu ludzi w kłoPOty. Z tymi dochodami z dla samorządu z tytułu prowadzenia działalności górniczej, to jedna wielka ŚCIEMA! Należy znaleźć alternatywne sposoby pozyskiwania energii (wiatr, woda) w zgodzie z prawem i bezpieczeństwem mieszkańców. Eksploatacja POkładów brunatnego paskudztwa oznacza degradację środowiska w promieniu kilkudziesięciu kilometrów. Lansowany przez POPiS-owców gaz łupkowy również jest nieprzyjazny środowisku i bardzo drogi w POzyskiwaniu. LESZNIACTWO niech się tak nie unosi, bo zostało tylko stolicą pseudo województwa, dzięki ohydnej reformie administracyjnej ekipy E. Gierka w 1975r. Okradając przez 23 swojego panowania rejony: gostyński, górowski, kościański, wschowski, rawicki oraz swój (leszczyński) Leszno stało się większym i nowocześniejszym miastem od w/w. COŚ ZA COŚ...
88. Dodane przez andi, w dniu - 17-03-2013 17:12
chłopom się daty pomyliły 1 MAJA jest za półtora miesiąca , a propo trenujcie bo jak wam prądu braknie to komurki będziecie dynamami ładować - a więc pedałujcie na rowerach !!!
89. Dodane przez jacek, w dniu - 17-03-2013 17:14
Waluś to (...) w Naszym Domu.
90. Dodane przez kupa, w dniu - 17-03-2013 17:15
Pan Waliał to tylko (...).Miał swoją historię i tyle. Teraz jest popierającym Czwojdy i tyle.
91. Dodane przez uczestnik protestu, w dniu - 17-03-2013 17:19
Gratuluje! Bardzo dobry protest wyważony i spokojny a zarazem wspaniałe widowisko, poza jednym "leperowcem" od Maćkowiaków.
92. Dodane przez patriota, w dniu - 17-03-2013 17:57
STOP KOPALNII !!!
93. Dodane przez Witold C., w dniu - 17-03-2013 18:04
Mieszkam w pewnej odległości od terenów kopalni, ale i mnie dotyczy ten problem, bo po uruchomieniu kopalni, moja ziemia bedzie jałowa, bo zejda wody gruntowe- będziemy mieli step, jałowe ziemie.....głód nam grozi.
94. Dodane przez gostynianin, w dniu - 17-03-2013 18:25
A co w tym takiego śmiesznego, że odśpiewali hymn Biskupizny. Znasz słowa choć jednej jego zwrotki? 
Niepotrzebne pytanie, bo pewnie jesteś zdechlatym gimbusem znającym życie z netu.
95. Dodane przez Źródło : http://wpolityce.pl/artykuly/49356-slimaki-protestuja-w-wielkopolsce-wsluchajmy-sie-w-ten-protest-zanim-nam-zostanie-ty, w dniu - 17-03-2013 18:31
1. Byłem wczoraj w Krobi, w południowej Wielkopolsce, gdzie 3 tysiące rolników protestowało na rynku przeciw planom wyrzucenia ich z ziemo i wybudowania tam kopalni odkrywkowej węgla brunatnego. Spokojny, wyważony w czynach i słowach, ale bardzo dramatyczny protest, z którym się utożsamiam i który wspieram. Po to protest Ślimaków, tych z Placówki, broniących swojej ziemi wbrew wszelkich przeciwnościom losu. 
 
2. Nie ma w Polsce lepszego rolnictwa niż wielkopolskie i nie ma chyba lepszego w Europie. Jadąc samochodem do Polski od zachodu, z Niemiec, wjazd do Wielkopolski to wjazd do cywilizacji. Gdzieś tam koło Berlina pagórki, lasy, gdzieniegdzie pola i niewiele ludzkich siedzib a w Wielkopolsce zaczyna się widok starannie uprawionej ziemi, zadbanych gospodarstw, licznych budynków inwentarskich. To centrom hodowli świń w Polsce. Tych świń, których których jest w Polsce o połowę mniej niż przed laty i z których mięso kiedyś eksportowaliśmy w świat, głównie do Związku Radzieckiego (który w zamian za to brał od nas statki), natomiast dziś sprowadzamy je z Danii, bo własnego na kotlety już nie starcza. Ale w Wielkopolsce świnie świnie wciąż trzymają się mocno. 
 
Skoro rolnictwo wielkopolskie jest potęgą, to dlaczego potęgi tej nie zniszczyć? 
 
3. Rozmawiam z rolnikami z okolic Krobi. Mocno starszy pan mówi panie pośle, od niepamiętnych czasów wiadomo, że tu jest węgiel brunatny, nauczyciel w szkole nam to mówił. Za najgorszej komuny, za Bieruta już to było wiadome. Ale nikt nie poważył się po ten węgiel sięgać, bo to by oznaczało zniszczenie spichlerza żywnościowego Polski. Komuniści nas oszczędzili, choć mieli szajbę na punkcie budowy kopalni, a obecna władza chce nas zniszczyć bez litości! 
 
I mówią dostaniecie ziemię pod Koszalinem, tam się wyprowadzicie. A to przecież nasze ojcowizny, wypieszczone, wypracowane od pokoleń. Ta ziemia od niepamiętnych czasów była chłopska, bo to historycznie wieś biskupia, a więc wieś wolnych, dumnych chłopów. Ich godność i dumę czuć w każdym słowie, przesiedlenie ją zabije. Chłop bez ojcowizny, bez korzeni, nie jest już chłopem. 
 
4. Rząd oficjalnie odpowiada nie, nie ma jeszcze planów budowy kopalni, to na razie tylko koncesje na poszukiwania. I firma PAK poszukuje. Poszukuje tego, co już dawno zostało znalezione. Wiadomo przecież, że ten węgiel jest. Ludzie nie są głupi i wiedzą, że koncesja na poszukiwania to niezbędny wstęp do kooncesji na wydobycie. Nie wierciliby, gdyby nie mieli zamiaru potem kopać. 
 
Rząd mógłby powiedzieć tu kopalni nie będzie, nie pozwolimy na wyłączenie gruntów rolnych spod produkcji, bo to przeciez Minister Rolnictwa udziela takiego pozwolenia. Ale rzad tego nie mówi, a firma wierci. Znaczy, ze pozwolenie na kopalnie będzie, a rolnicy spod Gostynia, Leszna czy rawicza powinni się już pakować. 
 
5. Przy okazji wychodzi na jaw polskie państwo prawa. Koncesja na wiercenie nie oznacza automatycznie prawa wejścia na chłopski grunt, trzeba to prawo od rolnika po prostu kupić, dogadać się z nim co do ceny. Rolnicy nie chcą się zgodzić na wiercenia, firma ma z tym kłopot ale od czego zaprzyjaźniona policja i sądy? Firma idzie do sądu z pozwem o wydanie zgody na wejście na grunt, sad na posiedzeniu niejawnym, bez wiedzy rolnika wydaje w trymiga postanowienie o zabezpieczeniu roszczenia wydaje zgodę na natychmiastowe rozpoczęcie wierceń. Przyjeżdżają przedstawiciele firmy w asyście policji, machaja chłopu przed nosem sądowym papierem i wiercą, jak na swoim. 
 
6. Wszystko to dzieje się prawem kaduka. Sąd nie ma prawa wydać takiego zabezpieczenia, bo po pierwsze sytuacja nie nagli, a po drugie zabezpieczenie nie może zmierzac do pełnego zaspokojenia roszczenia. Poza tym firma nie ma prawa egzekwować orzeczeń sądowych sama, od tego jest komornik, a oni bez komornika przychodzą. No i policja nie ma prawa wspierać prywatnych zajazdów, może tylko asystować przy prawnych czynnościach komornika. 
 
7. Co mamy robić pytaja rolnicy gdy przyjada znowu wiercić z tymi sądowymi postanowieniami? 
 
Zapytajcie, czy jest z nimi komornik. I zapytajcie policjantów o to, czy maja jakiś nakaz od prokuratora czy sądu, żeby wprowadzać intruzów na wasz grunt. Jesli tego nie ma, to dzwońcie na 112, że jacyś złodzieje i przebierańcy na wasz grunt chcą się wedrzeć i żądacie natychmiastowej interwencji, bo to wy jesteście na prawie, a nie oni. 
 
Poszukiwań brunatnego węgla nie można realizować brunatna siłą. 
 
Tu dodam, że senatorowie PiS wnieśli do Prokuratora generalnego zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa nielegalnego wkraczania na chłopski grunt. 
 
8. Owszem, w Polsce trzeba budować drogi, fabryki, czasem i kopalnie i trzeba pod to wywłaszczać chłopski grunt. Ale na litość boską trzeba ważyć zyski i straty. Węgiel brunatny ma alternatywę mamy przecież wciąż na Śląsku węgiel kamienny, nie wiedzieć czemu kopalnie pozamykano. Jest w Polsce gaz łupkowy, który trzeba zacząć wydobywać. Węgiel brunatny to bardzo niefeektywny surowiec energetyczny, jego wydobywanie metoda odkrwkową jest niesłychanie energochłonne i kosztowne. No i to zniszczenie rolnictwa! Bo to nie tylko dziura w ziemi, ale i lej depresyjny, który odwadnia ziemię i wykańcza rolnictwo kilkadziesiąt kilometrów wokół. 
 
9. Ktoś mnie pytał a Unia Europejska co na to? Odpowiadam nic! To nasz, polski problem. Chce sobie Polska budować kopalnię, niech buduje. Jak straci ziemię rolną i będzie miała mniej chleba, to będzie musiała go kupić. Sprowadzimy go do Polski z Brazylii i sprzedamy. Drogo sprzedamy! 
 
Ostatni spis rolny pokazał, że w ciągu zaledwie 8 lat Polska straciła prawie 1,5 mln ha ziemi rolnej. To prawie tyle, co całe województwo wielkopolskie, które ma 1,7 mln ha. Półtora miliona hektarów ziemi rolnej mniej i cholera wie, na co to poszło. Gdzie te półtora miliona hektarów fabryk, autostrad i dróg? 
 
Jak tak będziemy szafowali ziemią, to nasze dzieci nie będą jadły chleba. 
 
W odwodzie szczaw jeszcze pozostanie, ale czy on wyrośnie na kopalnianych hałdach? 
 
Dlatego, zanim zostanie nam tylko szczaw, wsłuchajmy się w ten protest Ślimaków w Wielkopolsce. 
 
 
 
PS. W Krobi protestowali też, jakże by inaczej, ofiarni obrońcy wsi ze współrządzącego Polska już szósty rok PSL-u. Jestem człowiekiem nieskłonnym do złośliwości, więc choć mnie korciło, to publicznie im nie odpowiedziałem sparafrazowanym Gogolem przeciw komu protestujecie? Przeciw sobie protestujecie!
96. Dodane przez Karol, w dniu - 17-03-2013 19:18
do kom. pierwszego, człowieku zastanów co Ty za bzdury piszesz,
97. Dodane przez młody rodzic, w dniu - 17-03-2013 19:25
Nie tylko rolnicy powinni protestować, w tych wioskach mieszkają też mali przedsiębiorcy zatrudniający pracowników i oni również stracą miejsca pracy.Przecież tam również mieszkają ludzie chodzący do zwykłej pracy i nie posiadający gospodarstw. Już nie wspomnę o młodych rodzicach, którzy chyba nie chcą aby ich dzieci wdychały zapylone powietrze za kilka lat. A do wszystkich którzy są za kopalnią to nie zapominajcie że na pewno przyjaźnicie się lub znacie kogoś kto mieszka w tych stronach i tak źle mu życzycie.Zastanówcie się trochę.A skoro tak się spieszycie do pracy to ją teraz poszukajcie a nie czekacie na cud, może do Koszalina się wyprowadźcie albo na Śląsk i poszukajcie pracy marzeń (w kopalni):)
98. Dodane przez krobianin, w dniu - 17-03-2013 19:32
No a nasze Polskie media nic nie powiedziały o proteście no chyba trzeba kogoś zabić to zaraz się zainteresują STOP KOPALNI
99. Dodane przez Rolnicy, w dniu - 17-03-2013 19:34
do kom 28 jak Burmistrz zrozumiał swój błąd to dlaczego broni swojego postanowienia i nie uchyli tylko mieszkańcy muszą skarżyć do Sądu i płacić.  
Protest nie wstrzyma jutro odwiertów.
100. Dodane przez jhbonqw, w dniu - 17-03-2013 19:43
tam potrzeba gornikow inzynierow i roznorakich specjalistow czym taki chlop tam bedzie potrzebny jk cae zycie tylko widlami operowal
101. Dodane przez Rolnicy, w dniu - 17-03-2013 20:08
Protesty protestami ale co to da tu nie ma żadnych konkretnych działań. W lutym 2011r. Burmistrz wydał pozytywne postanowienie i nikomu nie doręczył .A dzisiaj mówi,że jest przeciw kto ma w to uwierzyć.
102. Dodane przez kuba, w dniu - 17-03-2013 20:08
Czwojda to cwany przeciwnik. Po wyborach na ochroniarza do PAK-u.
103. Dodane przez jan, w dniu - 17-03-2013 20:21
Zamiast odprawiać msze i protestować poczytajcie sobie o Polkowicach itp dlaczego są najbogatszą gminą w Polsce? Ludzie mają tak małą świadomość rozwoju, że aż żal żyć w tym kraju. Zgadzam się z tym, że zmieni się krajobraz ale to chyba jedyny minus tej inwestycji. Kopalnia to jest mnóstwo potencjalnych miejsc pracy, a do tego jaki rozwój infrastruktury! O ile dobrze się orientuje na tym terenie występuje dość spore bezrobocie, dlaczego ludzie na własne życzenie chcą pozbawić się pracy. Jeżeli tak dalej pójdzie to Polska będzie nadal sto lat za murzynami.
104. Dodane przez bamber, w dniu - 17-03-2013 20:23
sam jestem rolnikiem i jestem przeciwny kopalni popieram protest ale prad jest podrzebny alternatywa sa elektrownie wiatrowe biogazownie mieszkancy wsi tez nie chca bo halas albo smrod niebujmy sie wiatrakow i biogazowni wtedy nie bedzie problemu z kopalnia
105. Dodane przez młody, w dniu - 17-03-2013 20:31
My protesty robimy za dnia a wieczorem w Rogowie odwierty robią i nas w dupie mają
106. Dodane przez dodane przez czytajacego, w dniu - 17-03-2013 21:01
Podoba mi komentarz 57 historia lubi sie powtarzac niech decydenci budowy kopalni uwazaja
107. Dodane przez Franciszek, w dniu - 17-03-2013 21:37
Uchylić postanowienie i koncesja uchylona -wstrzymane odwierty i od nowa muszą się zwrócić do Burmistrzów o uzgodnienie ale żeby Burmistrz doręczył nam abyśmy mogli się żalić do SKO,Sądu itd może trwać to długo.
108. Dodane przez Wacuś, w dniu - 17-03-2013 21:40
Kampania wyborcza na całego i przygotowania do kopalni.
109. Dodane przez fakt, w dniu - 17-03-2013 21:43
Czekam z utęsknieniem, kiedy protesty w Miejskiej Górce , Krobi ,Nieparcie , Zakrzewie.... zorganizują Państwo Sylwia i Janusz M.  
To przecież para nieomylnych zbawców tej ziemi! 
SYLWIO i JANUSZU M.do dzieła , na pewno na Rynek w Miejskiej Górce przyjdzie 10 tysięcy ludzi , będą Was nosić na rekach , a może nawet padnie propozycja budowy Waszego pomnika , a Janusza okrzykną kandydatem na Prezydenta RP. 
Prezydent RP - Janusz M. 
Premier Rządu - Sylwia M. 
Minister Rolnictwa - Nikodem M 
Minister Spraw Wewnętrznych - Antoni J. 
......... 
Dobierzecie sobie resztę ekipy i kopalnia nie powstanie ! 
Ciekawe czy w Waszym podziale znajdzie się miejsce dla Waldka P.( pamiętaj Janusz o koledze ).
110. Dodane przez waldek, w dniu - 17-03-2013 21:56
Do fakt. Ani sie nie wyśpisz to nastepny protest bedziesz miał ty prostaku. Kopalnię jak chcesz to do Konina sie zamelduj. Widze że stołek ci sie pali.
111. Dodane przez do 103, w dniu - 17-03-2013 21:57
Janie masz chora głowę gdy się leczyć
112. Dodane przez Janusz, w dniu - 17-03-2013 22:12
Nie chcą kopalni a korzystać z energii chcą.Paradoks.Może jeszcze powoedzą jak żyCbędą bez dojarek na prąd?
113. Dodane przez DO ROLNIKÓW, w dniu - 17-03-2013 22:15
ROLNICY NIE WIERZCIE TYM KOMENTARZOM I TEŻ ICH NIE PISZCIE. STANOWISKO JEST PROSTE; PRECZ Z KOPALNIĄ I PRECZ Z SIANIEM NIENAWIŚCI.
114. Dodane przez icek, w dniu - 17-03-2013 23:10
do 103 zdążysz zejść z tego świata zanim powstanie ta wspaniała infrastruktura a o bezrobocie to sie martw u siebie!! w koninie!!
115. Dodane przez Tomasz, w dniu - 17-03-2013 23:13
Do 93 chłopie gdzie ty żyjesz,,oglądam tę demonstrację z dala od kraju,ale twoje rozumowanie jest śmieszne, jeszcze nikt nie umiera z głodu czy braku wody, patrz na siebie a daleko zajdziesz .
116. Dodane przez Konin prrrr, w dniu - 17-03-2013 23:22
Dlaczego nic nie mówią o tym w TVP bo chcą zniszczyć WLKp,jakby kopalnia miała powstać pod Warszawą to by nadawali co im chca zrobić! wiadomo,ze tak naprawdę za Wrzesnią konczy sie WLKp,a Konin to przydupasy warszawskie precz z kopalnią ! NIE NA TEJ ZIEMII
117. Dodane przez ROLNIK, w dniu - 17-03-2013 23:35
niektóre mieszczuchy piszą tutaj bzdury ale to dlatego ze nikt ich nieuświadomił jeszcze na miejsca pracy to nieliczcie bo kopalnia stwowrzy większe bezrobocie a mieszkania w krobi miejskiej górce czy rawiczu bardzo stracą na wartości wieć morze wielki czas na to by chłopów wspierać i walczyć o wspulną przyszłosć
118. Dodane przez Dziwne..., w dniu - 18-03-2013 07:19
W gminie Krobia mieszka coś koło 13000 mieszkańców. Protestowało 1000 osób (w tym większość to zwykli gapie)-czyli wnioski nasuwają się same. Ludzie mają w d. te wasze polityczne rozgrywki :)I to czy będzie kopalnia czy jej nie będzie... cóż władze z Warszawy i tak już postanowiły.
119. Dodane przez ZEN, w dniu - 18-03-2013 07:36
A powiedżcie mi na co ten węgiel nam potrzebny najpierw dużo kasy aby to zacząć potem aby to wydobyć trochę zysku dla niektórych póżniej dewastacja terenu a na końcu jeszcze kara za zanieczyszczenie środowiska zróbcie aby kolektory słoneczne były tańsze i węgiel nam nie potrzebny
120. Dodane przez Odwołujący rolnik, w dniu - 18-03-2013 07:46
do kom 109 kto się odwołał od postanowień Burmistrzów i koncesji PAK zorientuj się dobrze w sprawie, poznaj prawdę a potem pisz i zobacz co piszą Burmistrzowie do SKO i Sądu to zrozumiesz. Jak Lubin strajkował na czele z Panią Wójt to nasi Burmistrzowie cieszyli się ,że będą mieć kopalnie.
121. Dodane przez Odwołujacy rolnicy, w dniu - 18-03-2013 07:50
Niech opublikuje ostatnie stanowiska Burmistrzów do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie to dopiero prawda wyjdzie na jaw, jak Burmistrz jest przeciw kopalni.
122. Dodane przez Odwołujący rolnik, w dniu - 18-03-2013 07:50
do kom 109 kto się odwołał od postanowień Burmistrzów i koncesji PAK zorientuj się dobrze w sprawie, poznaj prawdę a potem pisz i zobacz co piszą Burmistrzowie do SKO i Sądu to zrozumiesz. Jak Lubin strajkował na czele z Panią Wójt to nasi Burmistrzowie cieszyli się ,że będą mieć kopalnie.
123. Dodane przez Weronika, w dniu - 18-03-2013 08:17
SUPER PROTEST. UKŁON W STRONĘ ORGANIZATORÓW.
124. Dodane przez magda, w dniu - 18-03-2013 08:23
do 115 bardzo dobrze ze nie ma cie w kraju nie wracaj nie chcemy szkodnikow w naszej ojczyznie
125. Dodane przez Pudliszki, w dniu - 18-03-2013 09:10
Radzę przy następnych wyborach pokazać Czwojdzie czerwoną kartkę. Już raz zawalił sprawę i pewnie zrobi to raz jeszcze. To typ aspołeczny. Myśli tylko o własnym tyłku.
126. Dodane przez Głos rozsądku, w dniu - 18-03-2013 10:04
Niech ta wiosna wreszcie nadejdzie! 
Chłopi nie mają co robić, to znudzeni jeżdżą manifestować - niech ta wiosna wreszcie nadejdzie! Ludzie, zastanówcie się zanim coś napiszecie w komentarzu, bo nim cokolwiek tu powstanie to lata, i o tym decydować będą nasze dzieci i wnuki!
127. Dodane przez Mateusz, w dniu - 18-03-2013 10:44
nie jestem rolnikiem i nigdy nie bede ale mowie 
STOP KOPALNI!!!
128. Dodane przez Głos rozsądku, w dniu - 18-03-2013 11:19
Przy okazji zapraszam do lektury opinii z innego punktu widzenia. Warto przemyśleć: 
http://www.nettg.pl/news/108726/wynocha-z-naszej-ziemi
129. Dodane przez komen, w dniu - 18-03-2013 11:24
Czwojda i Rada rok potrzebowali na kolejny gest. 
 
Walka o kopalnie nie jest już w Krobi, ale wyżej. 
 
Mieszkańcy Krobi już dawno zostali uświadomieni, ten marsz był potrzebny dla utrwalenia władzy. 
 
Kopalnia reaguje w ciągu 2 tygodni a władze Krobi znów po roku (czerwona kartka!!!).  
Taka spóźniona walka nie ma sensu. 
PO ROKU KOLEJNY GEST dziękuję!!!! 
 
 
Oświadczenie 
Rady Miejskiej w Krobi 
z dnia 29 marca 2012 r. 
w sprawie ewentualnej budowy kopalni odkrywkowej węgla brunatnego  
na terenie Powiatu Gostyńskiego w Gminach Krobia i Poniec, 
oraz na terenie Powiatu Rawickiego w Gminie Miejska Górka
130. Dodane przez piotrek, w dniu - 18-03-2013 11:56
stop kopalni!!!  
jakie zatrudnienia ??? 
w kopalni konin pracuje 3,5 tys osób, to dużo ????
131. Dodane przez nie rolnik, w dniu - 18-03-2013 14:24
Rolnicy tak trzymać - PRECZ Z KOPALNIĄ  
Nie dajcie się skłucić takim "rozsądnym", bo to prowokatorzy.
132. Dodane przez aa, w dniu - 18-03-2013 14:53
Ciekawe tylko co w następnym numerze (...) napisze pewna nieobiektywna Pani red. Już teraz widzę zdjęcie ciągnika w/w "leperowca" (patrz kom.91) z tym głupawym transparentem i tytuł "Janusz zdradzony".No bo przecież jak ktos mógł, śmiał cokolwiek zorganizować bez bezcennego Pan i Pani M. Ostatecznie to i tak powiedzą, że "oni to Krobi załatwili"albo nie: "chcieliśmy pomóc, ale Krobia nas odtrąciła" Tylko zanim coś powiecie przypomnijcie sobie jakie bzdury wypisywaliście w gazetach przed protestem. Pan M. już dosyć wyrwał dla siebie przez trzy kadencje, gdyby Pan miał włączone myślenie to już dawno udałby się Pan w stan spoczynku. Panie M. - SPOCZNIJ, pora odejść.Krobia lepiej sobie radzi bez was. 
 
Do kom. 109 - bomba!!!!!!!!!!!!!!!
133. Dodane przez lely, w dniu - 18-03-2013 14:54
Państwo M z Miejskiej Górki 
schowajcie się do swojej dziurki. 
STOP KOPALNI ale bez Was.
134. Dodane przez pan, w dniu - 18-03-2013 17:07
ludzie w tym kraju wolą brud smród ubóstwo i biedę. dziękuje
reklama
135. Dodane przez bad, w dniu - 18-03-2013 18:54
o 12 msza a potem na protest :D
136. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 18-03-2013 20:18
Poznajcie prawdę ona jest zawarta w dokumentach.
137. Dodane przez Wlkp, w dniu - 18-03-2013 20:50
Wiecie co ludzie? Jak widzę komentarze typu: 
"kopalnia kopalnia kopalnia!!!!!!!!!! 
!!! wysiedlic rozlników na wschód" 
"chłopom się daty pomyliły 1 MAJA jest za półtora miesiąca , a propo trenujcie bo jak wam prądu braknie to komurki będziecie dynamami ładować - a więc pedałujcie na rowerach !!!" 
TO MNIE KREW JASNA ZALEWA! 
Dzieci kochane! Nauczcie się najpierw pisać, a dopiero później się wypowiadajcie na dany temat, złamasy jedne! 
A chlebek wam smakuje nie? Chleb powstaje z mąki, a mąka jak wiadomo ze zboża. Wiecie ile zboża produkują tereny Krobii? Chyba najwięcej w całej Wielkopolsce, bo mają najlepszą ziemię uprawną! A jeśli wybudują kopalnie to chlebek podrożeje. I za bochenek nie będziecie płacić 3.60zł tylko coś ok. 5 zł. Duża różnica? Po kieszeni będzie ciągnąć jak cholera. Tak samo będzie z masłem lub mlekiem. 
Bieda będzie jeszcze większa niż jest. Pracy i tak nie będzie, bo kto w kopalni zatrudni ekonomistę, kucharza, czy fryzjera? O ile wiadomo do kopalni potrzeba niewielu, WYKWALIFIKOWANYCH! górników, a nie jakieś dziunie po germanistyce. Oczywiście złoża węgla w Koninie się już kończą, czyli wychodzi na to, że większość pracowników i tak by była zatrudniona tutaj, ponieważ mają oni doświadczenie. 
Mam nadzieję, że następnym razem spojrzycie na takie sprawy z dwóch stron: z tej dobrej i złej. 
DROGIE DZIECIACZKI! NIE RÓBCIE POLAKOM SIARY I NIE PISZCIE WIĘCEJ TAKICH BZDUR! 
Oczywiście NIE, NIE i jeszcze raz NIE dla kopalni!
138. Dodane przez nie z tej czwórki, w dniu - 19-03-2013 07:49
Protestujący kopalnia idzie cała parą, a organizatorzy kupują ziemię od Agencji na co liczą.
139. Dodane przez JESTEM NA NIE, w dniu - 20-03-2013 16:06
ci wszyscy co pisza ze chca kopalni to ludzie którym nic nie grozi mieszkaja sobie daleko nic nie straca im nikt nie zabierze domu ziemi im nie zabiora czegos co sprawa ze zycie ma sens nie zabiora wspomnien planów nie zniszcza domowego ogniska.Ludzie opamietajcie sie tym ludziom zabiora dorobek zycia im zabiora zycie i powiem jedno dla tych wszystkich za Kopalnia zycze wam z cařego serca tego co przezywaja ci wszyscy na których tak gadacie i temat nie tyczy sie tylko rolników
140. Dodane przez 140, w dniu - 21-03-2013 20:32
Jestem przeciw kopalni. Dziękuję Panu Czwojdzie, Walusiowi i Skorupce, a także tym wszystkim ludziom, którzy wzieli udział w proteście w Krobii za to, że walczą w moim i moich dzieci imieniu.
141. Dodane przez Rolnicy, w dniu - 22-03-2013 20:50
do kom 140 zastanów się za co dziękować ,bo ja nie mam za co, bo znam prawdę kto jest za a kto przeciw. 
Protest to kampania wyborcza nie wstrzymała odwiertów,nie uchyliła koncesji, pozytywnych postanowień. A ja mam tracić i wielu innych dorobek życia przez błędne decyzje.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
reklama
 

reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj