Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Bukówiec sceptyczny wobec wiatraków

Bukówiec sceptyczny wobec wiatraków

Bukówiec sceptyczny wobec wiatraków

12.04.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
bukzebr.jpgPrzez ponad trzy godziny mieszkańcy Bukówca Górnego debatowali o pomyśle budowy w sąsiedztwie wsi 15 turbin wiatrowych. Dyskusja, momentami bardzo burzliwa, zakończyła się uchwałą wzywającą władze gminy do wstrzymania inwestycji. Przyjęto ją miażdżącą większością, jednak realna wartość stanowiska jest dyskusyjna.

Galeria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatrakówGaleria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatrakówGaleria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatrakówGaleria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatrakówGaleria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatrakówGaleria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatrakówGaleria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatrakówGaleria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatrakówGaleria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatrakówGaleria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatrakówGaleria foto: Spotkanie w Bukówcu na temat wiatraków
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W spotkaniu wzięło udział około 200 osób - liczba rekordowa, jeśli chodzi o zebrania wiejskie. Ale też i problem spory - chodzi o budowę farmy wiatrowej składającej się z 15 wiatraków. W bezpośrednim sąsiedztwie Bukówca Górnego i Dłużyny chce budować je hiszpańska firma Gestamp. Na spotkanie przyjechała spora reprezentacja inwestora z Aleksandrem Knollem na czele. Ten już na początku przestawił zamierzenia firmy, zapewnił też o korzyściach, jakie z budową turbin się wiążą. Bezpośrednio odniosą je osoby, na ziemi których turbiny zostaną postawione, jednak Knoll mówił też o pośrednich zyskach dla mieszkańców. -Z tytułu podatków do gminnej kasy trafiać będzie milion złotych rocznie - mówił - poza tym zobowiązaliśmy się, że w momencie rozpoczęcia budowy przekażemy
milion złotych na potrzeby lokalnych społeczności Bukówca i Dłużyny.

Argumenty Knolla jednak nie zjednały mu serc mieszkańców. O wiele cieplej przyjęto przeciwników inwestycji - Damiana Małeckiego i Zbysława Dróżdżyńskiego. Ci dwaj mieszkańcy Bukówca, z których inicjatywy doszło do zwołania zebrania przedstawili szereg argumentów przeciwko wiatrakom. Wyszli od relacji z miejsc, gdzie turbiny już stoją, a gdzie mieszkańcy skarżą się na wywołane przez nie uciążliwości. Dróżdżyński mówił o szkodliwości turbin dla zdrowia a Małecki o konsekwencjach ekonomicznych, czyli stracie wartości nieruchomości w sąsiedztwie turbin oraz nieopłacalności energii nieodnawialnej, skazanej na subwencjonowanie. Aleksander Knoll próbował z oponentami polemizować, kilkakrotnie nawet wypunktował im słabe przygotowanie, jednak gołym okiem widać było, że nie zdobył serc słuchaczy. Małecki zaatakował też samorządowców Włoszakowic, zarzucając wójtowi, radnym i urzędnikom, że ci odmawiali udzielenia mu miejsca na łamach gminnej gazetki, prowadzili jednostronną politykę informacyjną a wreszcie zorganizowali wycieczkę do gminy Kobylnica koło Słupska. -Podczas tego wyjazdu uczestnicy spożywali wysokoprocentowe alkohole - grzmiał Małecki wśród aplauzu zebranych.

Sołtys Bukówca Tadeusz Malepszy bronił się przed zarzutami, przypominając że temat turbin funkcjonuje już od kilku lat. -Wstępne umowy z inwestorem podpisało ponad 200 mieszkańców -mówił - czy ci mieszkańcy nic nie znaczą? Wójt gminy Włoszakowice Stanisław Waligóra nie krył z kolei rozczarowania panującą na sali atmosferą. -Nie przyjechaliśmy tu na partyjny wiec - powiedział - wiatraki są elementem gry między rządzącymi a opozycją, a państwo są w tej grze marionetkami.

Uchwałę wzywającą do wstrzymania inwestycji przyjęto miażdżącą większością głosów.
Ta wypowiedź wywołała kolejną burzę. Wójt dodał, że poprosił parlamentarzystów PO i PSL z naszego okręgu o zainteresowanie się tematem elektrowni wiatrowych.

-Powinniśmy uczyć się na cudzych błędach, a nie na własnych - nawoływała Zofia Dragan, dyrektor szkoły w Bukówcu i prezes Stowarzyszenia Manu - widzimy, jakie są skutki oddziaływania turbin w innych miejscowościach. Dyskusję zakończył Damian Małecki,który postawił wniosek o przyjęcie uchwały - miał zresztą już przygotowany jej projekt - mówiącej o wstrzymaniu wszelkich procedur dotyczących posadowienia inwestycji. -Do czasu przyjęcia przez parlament przepisów regulujących ich bezpieczne lokalizacje - powiedział. Treść uchwały wzbudziła trochę kontrowersji - niektórzy z zebranych woleli kategoryczne odrzucenie inwestycji - ostatecznie jednak przyjęto ją miażdżącą większością głosów: za było 115 mieszkańców, przeciw 8, a od głosu wstrzymało się 36 osób.

Pozostaje pytanie, jakie jest znaczenie podjętej uchwały. Wiadomo, że stanowisko zebrania nie jest wiążące dla Rady Gminy, choć radni z samego Bukówca powinni brać pod uwagę zdanie mieszkańców. Okaże się to już niedługo, gdy rada będzie głosowała studium kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, zakładającego między innymi budowę turbin pod Bukówcem. (jad)
 
Komentarze (122)
1. Dodane przez lol, w dniu - 12-04-2013 06:42
ciemnogrod !!!!!!!!!!!
2. Dodane przez WMP, w dniu - 12-04-2013 07:12
Jasnie nam panujacy dostal kopniaka. A to przy nastepnych wyborach moze sie zemscic i nie pomoga tulipany na Dzien Babci i Dziadka (daj Boze i czekoladki). Nie jest tajemnicą iż wyborcy Wloszakowiec i Bukówca mają największy wpływ na wybory wójta. Ale czy aby na pewno tym raze się uda. Bo Polacy mają pamięć dobrą ale krótką, mam nadzieję, że Bukówiec tym razem stanie w opozycji. Trzymam kciuki.
3. Dodane przez WMP, w dniu - 12-04-2013 07:22
do wczesniejszego mojego kom. LOL napisal "ciemnogród", może i tak, ale z wolą mieszkańców to ja bym się liczył. Ciekawy jestem LOL czy gdyby chodziło o ATOMÓWKĘ to też byś tak pisał. 
Myślę, że Rada Gminy powinna poszukać innych sposobów na załatanie kasy Gminy, wiatraki nie dadzą miejsc pracy !
4. Dodane przez ale jaja, w dniu - 12-04-2013 07:54
okazało się, że przeciwnicy byli zwolennikami, ale kiedy nie na ich ziemi .........
5. Dodane przez leon, w dniu - 12-04-2013 08:04
bedą wiatraki nie przyjade na Bieg Sokoła
6. Dodane przez Juras, w dniu - 12-04-2013 08:11
Ludzie patrzą bardzo krótkowzrocznie. Na tu i teraz oraz na interes wąskiej grupy osób. Nikt nie bierze pod uwagę, że to energia odnawialna, nie niszczy się środowiska naturalnego, oszczędność na prądzie, gazie, węglu. Zgadzam się z kom. 1 
Bukówiec dołącza tym samym do ciemnogrodu z Lipna.
7. Dodane przez ZZ, w dniu - 12-04-2013 08:12
Nie ciemnogró; to tylko dbanie o zdrowie, a biorąc pod uwagę jakość służby zdrowia w naszym kraju, znacznie łatwiej dziś zapobiegać niż leczyć. Bukowiczanie decyzja jest słuszna. Pozdrawiam.
8. Dodane przez Dekster, w dniu - 12-04-2013 08:13
Brawo dla mieszkańców! Mieszkam w innej gminie w której na zebraniach mieszkańców nie podejmuje się uchwał, bo władze tak kierują wszystkimi sznurkami,że włodarze wsi nie mogą tego zrobić mimo, iż mogą, bo prawo pozwala! W niektórych gminach samorządność zamieniła się w dyktaturę jednostki!!!
9. Dodane przez zz, w dniu - 12-04-2013 08:16
Czy ktoś się zastanowił, dlaczego Hiszpanie (dobre wujki) chcą wydać w Polsce miliony euro? Te pieniądze co oni nam proponują to kropla w morzu w stosunku do tego co my im będziemy musieli zapłacić. Dlaczego rząd nie mówi ile energii będziemy musieli od nich kupować. . Po 2-gie za 5-10 lat wiele gospodarstw zbankrutuje jak UE przestanie dawać dotacje. Wtedy sąsiedzi za Odry zaczną wykupować te gospody za grosze. Polacy obudźcie się i patrzcie trochę dalej w przyszłość, a nie rzucacie się na groszowe sprawy. Rolnictwo i miedź to ostatnia rzecz, która jest jeszcze Polska. Precz z UE i tymi normami. Trują nas i kropka. Sami się umiemy wyżywić. Dziękujemy za Hiszpański prąd i żywność.
10. Dodane przez do kom. 1, w dniu - 12-04-2013 08:29
Leming jesteś! Uzasadnij, jeśli nie potrafisz to jesteś tępym lemingiem, który powtarza jakieś niezrozumiałe hasła. Pana Wójta i Radnych zweryfikują najbliższe wybory, jeśli mamy demokrację dlaczego nie liczy się głos większości mieszkańców:)?
11. Dodane przez Bukówczanin, w dniu - 12-04-2013 08:30
Wszyscy są mądrzy, dopóki ich to nie dotyczy. W momencie gdy pojawia się groźba, że pod oknem stanie świszczący kolos - myślenie zmienia tory...
12. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 12-04-2013 08:30
Tak róbmy bunt!!! Bo coś się dzieje !! Nie nie chcemy się rozwijać, nie chcemy zarabiać, nie chcemy nic!! - TYLKO BANDA ZAZDROŚNIKÓW JEST NA NIE!!!
reklama
13. Dodane przez DOLAR, w dniu - 12-04-2013 08:39
DLA MNIE MOGĄ SE BUDOWAĆ ALE CO NAJMNIEJ 1,5 KILOMETRA OD ZABUDOWAŃ
14. Dodane przez BOLEK, w dniu - 12-04-2013 08:42
I WIATRACZKI W GMINIE POWRACAJĄ, PO WYBORACH 2010 w gminie WIJEWO dostał pracę (...), (nigdy gm. Wijewo z-cy wójta nie miała) KTÓRY W LIPNIE CHCIAŁ BEZ ZGODY LUDZI WIATRACZKI POSTAWIĆ, a teraz WIATRACZKI W BUKUWCY.No, no, tylko patrzeć jak śmigiełka się zakręcą. Wijewo PO CO WAM ZASTĘPCA WÓJTA.
15. Dodane przez nie!, w dniu - 12-04-2013 09:14
Nie dajcie się wmanewrować w śmigła pod domem! Poszukajcie w internecie jakie to "cudo". Nie dajcie sobie wmówić, że będą z tego korzyści!
16. Dodane przez lol, w dniu - 12-04-2013 09:19
Wiekszosc osob piszacych tu to ciemnogrod !!!! Nie macie pojecia o czym piszecie. Jeżeli elektrownia wiatrowa nawet o duzej mocy powyzej 2 MW jest oddalona o conajmniej 700 metrow od zabudowan, a na tym powinno zalezec takze inwestorowi zeby nie tracic sily wiatru to nie ma JAKICHKOLWIEK SZKODLIWYCH ODDZIALYWAN. Kompletnie nie slychac tych wiatrakow. Bajki o tym ze zaklocany jest sygnal telefoni komorkowych sa wrecz niedorzeczne. Skad to wiem ? Bo pracowalem w firmie ktora zajmowala sie miedzy innymi elektrowniami wiatrowymi i bardzo czesto bywalem przy, a wrecz wewnatrz takich elektrowni. Wiec zamilcz CIEMNOGRODZIE !!!
17. Dodane przez Raf, w dniu - 12-04-2013 09:22
Plamę dał nie tylko włodarz gminy, ale przede wszystkim bukówieccy radni i sołtys. Wyglądało na to, że wybrał ich wójt, a nie mieszkańcy Bukówca! Twardo obstawali za interesem wójta i gminy za nic mając obawy, oczekiwania i prośby swoich wyborców. Sprzedali swych wyborców za 30 srebrników... A wybory już za rok...
18. Dodane przez zdm, w dniu - 12-04-2013 09:29
Z tą energią odnawialną to nie tylko dobro dla inwestora i energetyki. Gdy rząd przestanie ją dotować to konsumenci zostaną zmuszeni do kupowania jej u najbliższego dostawcy i naturalnie po cenach komercyjnych czyli najbliżsi odbiorcy będą przynosić dochody inwestorom.Taki scenariusz jest jak najbardziej możliwy bo znając nasze realia i sposób postępowania naszej władzy " biznesu" PO.
19. Dodane przez neo, w dniu - 12-04-2013 09:41
Jestem szczęśliwy, szczęśliwy bo jestem mieszkańcem gminy Osieczna, gdzie tylko jeden, już za dawnych lat postawiony,mały wiatraczek stoi. Jestem szczęśliwy może i losowi, że to obszar chronionego krajobrazu w większości, że Burmistrz nie ma wielkiego wpływu na budowę farm wiatrowych(no może tam na małym obszarze 2 wiatraczki by się zmieściły,ludzie też ich nie chcieli. Piękne tereny, bez szpetoty, niech inni budują, niech są nawet o ten milion bagatsi, piękna gmina Osieczna i niech tak nadal jest.
20. Dodane przez kazik, w dniu - 12-04-2013 09:46
A co na to wszystko wszechwiedzący "marian"?
21. Dodane przez brawo, w dniu - 12-04-2013 10:01
Zarówno wójt i sołtys jak oraz radni Bukówca i ościennych miejscowości powinni liczyć się z opinią zebrania wiejskiego.  
Samorządność polega na opiniowaniu i konsultowaniu się z mieszkańcami przez całą 4 letną kadencję! 
Jeśli ktoś z tych smorządowców inaczej rozumie rolę mieszkańców w samorządnośći to wybory w 2014 powinny go skreślić z pełnionych mandatów.
22. Dodane przez :), w dniu - 12-04-2013 10:06
Ciekawe jest to, że w Niemczech stoją olbrzymie farmy wiatrowe. Na dziś produkują tyle prądu, że rząd niemiecki wycofuje się z energii atomowej. No a w naszym kraju grupy zielonych aktywistów nie chce turbin, nie chce atomu i nie chce elektrowni opalanych węglem. Co pozostaje? Myślę, że powinno się tworzyć fermy z zielonymi, którzy produkują energię na rowerach podłączonych do generatorów.... Byle nie karmić ich kapustą i grochem bo metan który się przy tym wytwarza powoduje efekt cieplarniany ;)
23. Dodane przez kkiki, w dniu - 12-04-2013 10:08
jestem przeciw wiatrakom!!!!  
Ale na moje najlepiej jest zaprosić właścicieli pól gdzie na ziemiach morownickich stoją wiatraki i zapytać ich właścicieli czy faktycznie tak płaca jak obiecują. z tego co ja słyszałam to nie sa to kokosy. a zdrowie mysle ze ważniejsze co?
24. Dodane przez oglądajaca, w dniu - 12-04-2013 10:13
Czy ktoś policzyl ile osob spalo na tym zebraniu ?
25. Dodane przez kropelka, w dniu - 12-04-2013 10:14
Jestem w szoku że Bukówczanie dali się tak wciągnąć w wiedz polityczny p. Małeckiego. Oczywiście najlepiej kieruje się ludźmi, którzy się boją i nie znają problemu (niektórzy wręcz są nietrzeźwi), a to wykorzystał owy pan. Szkoda, że zamiast dyskusji odbyła się jedna wielka szopka. Przykre.  
p.s. 
Panie Małecki więcej pokory, szacunku i pracy a nie robienia sobie szopek i budowania kariery.
26. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 12-04-2013 10:24
Do Kom 3 
 
Dla twojej świadomości takich elektrowni jest pełno w okół całej polski nawet w czechach,także jakby obojetnie która "wybuchała" to i tak było by po polakach,tak więc gówno by mnie to obchodziło czy będzie czy nie xD
27. Dodane przez inter, w dniu - 12-04-2013 10:37
Przykry jest widok radnych, sołtyaa, wójta w jednej linii z inwestorem, wszyscy równo działali wbrew opinii mieszkańców
28. Dodane przez do kom. 16., w dniu - 12-04-2013 10:52
cyt."kompletnie nie słychać tych wiatraków" - to proszę pojechać za Włoszakowice - kier. Dłużyna tam już stoi kilka, i posłuchać sobie.
29. Dodane przez asd, w dniu - 12-04-2013 11:22
JAk zwykle przeciwni budowe wiatraków są ci których polach turbiny nie staną. Jeśli nie na moim polu to wcale. Dlaczego sąsiad ma zarabiać kase a ja nie
30. Dodane przez Edyta, w dniu - 12-04-2013 11:25
Według mnie najwięcej poparcia dla budowy farm wiatrowych pochodzi od ludzi, którzy nigdy nie będą mieć styczności z efektami ubocznymi działania wiatraków. Wystarczy pomyśleć o zdrowiu. Jeśli nie ma pewności, że działanie wiatraków nie szkodzi to należy wstrzymać ich budowę. Nie dziwi mnie fakt, że są silne protesty w gminach gdzie planuje się ich budowę, choćby z uwagi na spadek wartości nieruchomości. Tylko kamikadze kupi teraz działkę albo dom w okolicy farmy wiatrowej. 
Tak trzymać panie Małecki!
31. Dodane przez ss, w dniu - 12-04-2013 11:35
Proszę o przedstawieniu bilansu zysków z tych elektrowni. Kto ile zarobi, a kto ile straci. Dlaczego one mają w ogóle powstać? Bo UE tak chce? Dlaczego ? Wyjaśnijcie ten przekręt o co tu chodzi. Przecież jak o coś chodzi to tylko o kasę. Jestem za wiatrakami ale tylko i wyłącznie z Polskiej kasy z Naszych podatków. Dosyć, że nie mamy gazu z polski to jeszcze będziemy płacić Niemcom i Hiszpanom za to, że sprzedają nam prąd z Naszego wiatru z Naszej ziemi. Do widzenia, dziękujemy!!!
32. Dodane przez notak, w dniu - 12-04-2013 11:42
a wójt i tak zrobi po swojemu, nie będzie mu ciemna masa mówić co ma robić. Przecież to on dzierży władzę! 
 
na ostatecznej umowie będzie widniał jego podpis a nie tych 149... 
czy to nadal jest demokracja?
33. Dodane przez Przeciw, w dniu - 12-04-2013 12:10
wójt gminy, sołtys, i radni gminy to jedno wielkie bagno jak wójt podniesie ręke za tak to radni i sołtys też podnosi ręke za tak. co to za ludzie co nie mają własnego zdania tylko lepiej dla swiętego spokoju poklepać sie po ramieniu. Już za rok wybory i wydaje mi sie że sie duzo pozmienia, bedzie selekcja. 
Popieram zdanie bukówczan ze większością głosów przegłosowano na przeciw budowy wiatraków. W bliskiej miejscowosci w morownicy mieszkańcy juz mają dosyć hałaśliwych wiatraków. Dwa domu już są na sprzedaż. pieniądze nie są tyle warte co nasze zdrowie. W niemczech stoją wiatraki ale odległość od zabudowań jest min.2km a nawet i wiecej. Poprostu nie ma bliżej zabudowań. A właścicielom gruntów gdzie mają powstać wiatraki rozchodzi sie tylko o pieniądze tylko nie zanja konsekwencji przyszłościowych
34. Dodane przez Antoni Samol, w dniu - 12-04-2013 12:31
Po jednej i po drugiej stronie pojawiły się błędy: jako mieszkaniec wsi poczułem się potraktowany jak półgłówek prezentacją pani Sylwi ze strony Inwestora, która,proszę mi wybaczyć jeśli się mylę, ale takie odniosłem wrażenie, nie miała zielonego pojęcia o tym, o czy mówiła.Ta prezentacja to kompletny brak szacunku dla mieszkańców. Z drugiej strony Zbyszek niepotrzebnie i trochę nieprawdziwie straszył całym zespołem chorób, jakie niosą ze sobą siłownie, a Damiana niestety Inwestor dwa razy wypunktował w ripoście (ale nie w tej we Włoszakowicach ;) na zarzuty.Ponadto zupełnie niepotrzebne były aluzje polityczne i wytykanie sobie nie związanych z tematem błędów. Dyskusja okazała się potrzebna i przyniosła, moim zdaniem pozytywny efekt.Bukówiec pokazał, że jest przeciwko farmie wiatrowej w tej postaci,jaką proponuje Inwestor wespół z Władzami Gminy,a nie przeciwko wiatrakom w ogóle.Poza tym pokazał (kolejny raz)że mieszkańcy wsi to prawdziwe społeczeństwo obywatelskie, które chce mieć wpływ na środowisko, w któym żyje, a nie tylko biernie przygląda się temu co robią rządzący,po czym narzeka na efekty. Boli mnie i innych mieszkańców wyzywanie Bukówca od Ciemnogrodu! Zupełnie niezasłużone. Czy ktoś z poza Bukówca mnie poprze?
35. Dodane przez do wszystkich, w dniu - 12-04-2013 12:33
Uszanujmy wolę mieszkańców. Mieli prawo się nie zgodzić na budowę turbin wiatrowych. Przewrotnie wszyscy inni wiedzą co dla nich dobre.
36. Dodane przez do kom.16, w dniu - 12-04-2013 12:36
możesz zgłosić swoje podwórko do budowy wiatraka,tylko co na to sąsiedzi?
37. Dodane przez xxx, w dniu - 12-04-2013 13:27
niech teraz radni tej wsi i sołtys pomysla nad tym czy sa z mieszkańcami czy przeciwko mieszkańcom jak wieksza ilosc jest przeciwko wiatrakom,uszanujmy wole mieszkanców i inwestorom wiatraków powiedzmy wszyscy NIE
38. Dodane przez bonzo, w dniu - 12-04-2013 13:38
wiejska gawiedź dała się omamić i wierzy w średniowieczne gusła że wiatraki susza ziemię,zabijają ptaki i tym podobne brednie!!!Telefony komórkowe które noszą w kieszeniach bardziej lasują i mózgi!!!
39. Dodane przez bukówczanin, w dniu - 12-04-2013 13:48
1 SPRAWA to że trzeba wzrócić uwagę iż te wiatraki bardzo wysuszają ziemie a że w bukówcu mieszka wielu rolników to dla nich to będzie katastrofą jeśli plony nagle zmniejszą się o ok 40% 
2 SPRAWA czy nikogo nie dziwi że to zagraniczna firma inwestuje może i byłbym za jeśli to Polska firma byłaby inwestorem, ale z zagranicą nigdy nie jesteśmy pewni, oni chcą tylko ZAROBIĆ
40. Dodane przez ciemnogród, w dniu - 12-04-2013 13:49
popieram kom.12 w 100% 
a prawda jest taka ze mentalność wiejskiego społeczeństwa zawsze była inna, zazdrość i zawiść do innych, na całym swiecie są "wiatraki"....no chyba ze wolicie zeby wam postawili elektrownie jądrową....ona wam nie bedzie szumiec....
reklama
41. Dodane przez m małego końca, w dniu - 12-04-2013 13:53
Co to za sukces gdzie na 1300 mieszkańców uprawnionych do głosowania odmienne zdanie ma 10% tylko ważne referendum jest miarodajne,Sołtys zrezygnował zaszuli żeście oddanego wsi człowieka,który tracił zdrowie na wasze fanaberie.
42. Dodane przez INGA, w dniu - 12-04-2013 14:08
WŁOSZAKOWICE SĄ NA TYLE BOGATE BY POSTAWIĆ Z WŁASNYCH ŚRODKÓW WIATRAKI KTÓRE BY MOGŁY PRODUKOWAĆ WYŁĄCZNIE ENERGIĘ NA POTRZEBY GMINY A NADMIAR SPRZEDAWAĆ . 
ALE W POLSCE NADAL PANUJE POPRZEDNI USTRÓJ I WSZYSTKO NALEŻY DO PAŃSTWA .
43. Dodane przez lump, w dniu - 12-04-2013 14:17
Fujt,grzmiał że to wiec polityczny, a sam zachował się jak dawny sekretarz pop. Szkoda człowieka, ale jak widać długa władza deprawuje.
44. Dodane przez zorras z poza Bukówca, w dniu - 12-04-2013 14:27
Szacun dla p.Małeckiego i p.Drożdżyńskiego za inicjatywę debaty w sprawie budowy farmy wiatrowej. Wielki MINUS dla Radnych.. za brak własnego zdania:(
 
Wyzywanie mieszkańców wsi przeciwnych budowie wiatraków, od buraków, czy ciemnogrodu pozostawiam bez komentarza! 
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem budowy tego typu elektrowni w pobliżu wsi, domów, itp. 
Dla niedoinformowanych, polecam stronę: 
 
http://stopwiatrakom.eu/
45. Dodane przez xyz, w dniu - 12-04-2013 14:34
i co całe życie chcesz siedzieć po łokcie w gnoju i hodować świnie? Ogromna szansa na rozwój! tylko potem nie mówcie że jesteście 100 lat za murzynami... I co to jest 200 osób? Znaczna mniejszość! Dziwne ze na zebranie przyszli starsi ludzie którzy nie mają żadnej wiedzy i im to powinno najmniej przeszkadzać, a i turbiny i tak i tak będą ;)
46. Dodane przez bukówczanin, w dniu - 12-04-2013 14:35
Ci którzy są za Małeckim i Drożdżynskim to wiekszości ich rodzina i znajomi dlatego tam przyszli i zachowywali sie jak banda wieśniaków. Prrzeciwko budowie wiatraków jest około 130 mieszkańcó a wioska liczy ponad 1500 mieszkańców. Drożdżynski chodzil po wybranych domach i zbieral podpisy nie po wszystkich(dlaczego?) bo normalni ludzie by Go wysmiali! Wez sie do pracy Malecki a nie bawisz sie nie wiadomo w kogo albo najlepiej sie wyprowadz z Bukówca jak Ci coś nie pasuje (...)!
47. Dodane przez rol, w dniu - 12-04-2013 14:36
tym wszystkim co sa na nie powinni wylaczyc prad ciekawe jak by zyli wpawlowicach tez blokoja budowe biogazowni ciemnogrod
48. Dodane przez Diana, w dniu - 12-04-2013 14:53
Tego chyba w ogóle szkoda komentować. Ścieki, zanieczyszczenia innego rodzaju jakoś nikomu nie przeszkadzają, wybudowane fabryki też nie mają zasadniczego znaczenia (dla ciężko myślących - wyczuwalna ironia w wypowiedzi). Zazdrość prowadzi ich coraz dalej, prowadzi do wojny nawet w najbliższej rodzinie. A dlaczego? Po prostu, gdzieś u kogoś wybrali sąsiada nie mnie, moją dalszą krewną nie mnie, a może nawet czasami (o zgrozo!) moich rodziców, a nie mnie. Teraz została tylko jedna możliwość, jeden prosty krok, przecież w tak wielu sprawach wójt został skrytykowany, więc dlaczego nie i tym razem? To wszystko jest żałosne, gdy wreszcie pojawia się możliwość, aby gmina zyskała nowe środki, a oprócz tego, zyskali także jej mieszkańcy, to znów się wszystko wszystkim nie podoba. Szkoda tylko, że ci na ,,nie" nie dostrzegają np. problemu Przemęckiego Parku Krajobrazowego, zaśmieconego Boszkowa. O tym się uparcie milczy, bo to nie jest wojną z własnym sąsiadem lub rodziną, bo to jest problem, który zasadniczo nie zmienia nic w ich najbliższym otoczeniu. Głupota!!!!Szkoda, że przeciwnicy nie pomyślą, że węgiel jest nieodnawialnym źródłem energii, ceny będą wciąż rosły, a poza tym, zgodnie z ustawami i tak musimy szukać nowych środków. Jeśli nie dziś to jutro, za kilka lat. ,,Nie!" wiatrakom, to ,,tak" może nawet dla elektrowni atomowej, ,,nie" wiatrakom, to może nawet ,,nie" tylko na pewien okres. Więc... Udławcie się własną zazdrością...
49. Dodane przez bg, w dniu - 12-04-2013 15:07
Popieram Kom 46. Przede wszystkim do roboty to głupoty same znikną z głowy (:
50. Dodane przez krajan, w dniu - 12-04-2013 15:22
radny,który biega w Biegu Sokoła z flagą, propnuję flagę zamienić na wiatraczek odpustowy,a poza tym co ma kwintal do wiatraka
51. Dodane przez kola, w dniu - 12-04-2013 15:23
Ci którzy negują głosowanie, zarzucając, że to tylko zwolennicy jednej opcji, to ja się pytam gdzie byli zwolennicy tych wiatraków? W domu, przed telewizorem oglądali ulubiony serial? Spotkanie było otwarte każdy z tych 1500 mieszkańców mógł się tam pojawić i zagłosować, takie prawa demokracji
52. Dodane przez gosc, w dniu - 12-04-2013 15:53
Wysokoprocentowe alkohole na wycieczce spożywali ha ha jesteś (...), nawet nie był na tej wycieczce! A nawet jeśli spożywali to co Jego to obchodzi pili za swoje nie za Jego. (...)
53. Dodane przez dario, w dniu - 12-04-2013 16:00
Mieszkam w miejscowości w której są dwa wiatraki pierwszy-w linii prostej około 600 metrów,drugi-około kilometra i jeszcze nigdy się nie zdarzyło abym słyszał hałas,szum czy coś w tym rodzaju,lodem też nie rzucają tak że mnie osobiście te wiatraki nie przeszkadzają mogą sobie je stawiać a ludzie którzy są przeciwni są poprostu zacofani i tyle
54. Dodane przez Michio Kaku, w dniu - 12-04-2013 16:05
Jestem za wiatrakami, mi przeszkadza produkcja gazu cieplarnianego jakim jest metan pochodzący z odchodów świń, krów itd., przeszkadzają mi hałasujące ciągniki i smród, a wszyscy którzy są przeciwko zalecam natychmiastowe pozbycie się całego sprzętu RTV i AGD bo on również hałasuje i w dodatku generuje kosmiczne promieniowanie elektromagnetyczne które ZABIJA! więc wieśniacy, do dzieła i SRU! wszystko prze okno na gnojownik
55. Dodane przez lolita, w dniu - 12-04-2013 16:17
JESLI WÓJTOWI TAK ZALEZY NA TYCH TURBINACH TO NIECH SOBIE PIERWSZE POSTAWI KOŁO SIEBIE ZOBACZY JAK PIEKNIE MIEC TAKIE CO NIE CO???????
56. Dodane przez olo, w dniu - 12-04-2013 16:34
Skoro żyjemy w "demokratycznym" kraju, to jeśli nie ma uwarunkowań prawnych sprawa jest prosta - przeprowadzić referendum wśród ludzi, których temat dotyka. 
Szanowni Radni to jest naprawdę najbardziej uczciwe podejście do sprawy - pamiętajcie zostaliście wybrani dzięki demokracji, więc szanujcie reguły tego dobrodziejstwa, jakim jest demokracja właśnie. Co innego to działanie zgodnie z prawem a co innego szukanie luk prawnych z korzyścią dla "układu zamkniętego". Pamiętajcie, że jesteście odpowiedzialni za zdrowie i życie Waszych wyborców. PS. W Bukówcu prawie nikt nie jest przeciwny Wiatrakom, a większość nie chce ich tak blisko domów i w takiej liczbie!
57. Dodane przez uczestnik, w dniu - 12-04-2013 17:08
Popieram kom.46!!!Zazdrość jest wszechobecna, nawet o wycieczkę i o trunki za swoje.Chyba pijesz tylko do lustra!!!Ludzie wyjedzcie z tego Bukówca i sami zobaczcie ,,czy wiatraki szkodzą,,-TO BZDURA. Polecam Margonin,Gołańcz,Kobylnica.
58. Dodane przez Kris, w dniu - 12-04-2013 17:18
Widzę, że większośc komentujących nie ma pojęcia po co wczorajsze zebranie zostało zwołane. Nie chodzi o to że my Bukówczanie nie chcemy wiatraków tylko o to żeby nie były one usytuowane tak blisko zabudowań. Taki był powód.
59. Dodane przez Dr Mentos, w dniu - 12-04-2013 17:45
CYRK we Włoszakowicach :)
60. Dodane przez kazia, w dniu - 12-04-2013 18:27
Nie znam Pana Młeckiego z Bukówca ,ale czytając opis i komentarze to ten pan napewno popiera PIS. Bo były by to ich metody czyli wszystko blokować. Jest to cecha ludzi nie zaradnych życiowo.
61. Dodane przez 1, w dniu - 12-04-2013 18:33
Na chwile obecna nie ma regulacji prawnych dot odległosci wiatraków od zabudowań. Wiatraki miały by stanąc w odległości ok 500 m od budynków. Wejdzie ustawa, gdzie bezpieczna odległośc wyniesie 2 km i co wtedy?? a to że wokół Bukówca, Dłużyny, Sądzi nie będzie możliwy zakup działek pod zabudowe. O to chodzi mieszkańcom by budować ale zgodnie z prawem, bo prawdopodobne jest że ustawa ta na fali rosnącej popularności wiatrków wkrótce wejdzie w życie i wtedy beda mogli budować.
62. Dodane przez zwolennik, w dniu - 12-04-2013 18:46
wiatraków nie, atomu nie, węglowej nie. Skoro macie lepsze źródła energii to czekam na propozycję.
63. Dodane przez Brabus, w dniu - 12-04-2013 19:05
Po prostu chory kraj...zacofani ludzie...
64. Dodane przez JA, w dniu - 12-04-2013 19:25
BUKÓWIEC CHCE WIATRAKI ALE 1.5 KILOMETRA OD ZABUDOWAŃ I PAN WÓJT TEGO NIE ROZUMIE
65. Dodane przez D.M, w dniu - 12-04-2013 20:46
Szkoda ze mamie nieroba Drozdzynskiego (chypsi) nie odbijal się obiad z wycieczki fundowany przez Wójta ani Ona ani Jej synuś razem z sąsiadem nie dołożyli 10 gr na alkohol wypity w drodze powrotnej z wycieczki!!
66. Dodane przez p..., w dniu - 12-04-2013 20:51
Kiedyś nie chcieli koleji w Bukówcu teraz nie chcą wiatraków! Żałosne! Małecki chciał rządzic Sokołami ale nie udało mu się, więc założył smieszny Sokol w Lesznie... Ciekawe co wymysli jeszcze clown...
67. Dodane przez kk, w dniu - 12-04-2013 20:58
popieram w zupełnosci 34
68. Dodane przez tom, w dniu - 12-04-2013 21:31
Do zwolenników farm wiatrowych,które mają być zlokalizowane w bliskim sąsiedztwie terenów zamieszkałych!JAK MACIE SWOJE DOMY(NIE MÓWIĘ O MIESZKAŃCACH BLOKÓW, BO IM SIĘ SPÓŁDZIELNIA NIE ZGODZI, CHOCIAŻ MOŻE POD BALKONEM...)NIECH POSTAWIĄ SOBIE WIATRACZKI I NAPAWAJĄ SIĘ EKOLOGIĄ.JAK ZROZUMIEJĄ W CZY RZECZ, MOŻE KIEDYŚ PRZEPROSZĄ LUDZI ZA WYZWISKA TYPU CIEMNOGRÓD . 
Popieram przeciwników!
69. Dodane przez zez, w dniu - 12-04-2013 21:52
a mnie zawiódł wojt, zawiedli radni z tej wsi i sołtys ( za wręcz obraźliwe listy )i za to, że wcześniej nie przeprowadzili knsultacji z mieszkańcami i teraz nikt z nich nie jest obiektywny. Ponoć to właśnie na ich działkach mają stać wiatraki.
70. Dodane przez xxx, w dniu - 12-04-2013 21:56
czyli Bukówiec chce wiatraków ale nie w ...Bukówcu :)
71. Dodane przez Lol, w dniu - 12-04-2013 21:56
Brawo dla takich ludzi jak Damian i Zbyszek.Szacunek dla dyrektorki szkoły. Niech będzie wolność słowa, niech jest demokracja, a niezastraszanie przez W,- co to za radni ?
72. Dodane przez :), w dniu - 12-04-2013 21:57
a dlaczego 1,5 km a nie 1,4 km lub 1,6 km ?
73. Dodane przez Ryszard, w dniu - 12-04-2013 22:31
Bukówiec znów GÓRNY.Szkoda że radni usamowolnieni, sołtys porażka.
74. Dodane przez JA, w dniu - 12-04-2013 22:57
PAN WÓJT CHCE (...)BUKÓWIEC I SĄSIEDNIE WIOSKI ŻEBY NIKT TOM JUŻ SIĘ NIE WYBUDOWAŁ PRZECIEŻ TYLKO WŁOSZAKOWICE MUSZĄ ISTNIEĆ NA SIŁĘ I MIASTO MUSI BYĆ PANIE WUJCIE W BUKÓWCU NAWET PAN PLACU ZABAW DO DZIECI NIE UMIE ZROBIĆ NA CO WE WŁOSZAKOWICACH 2 SALA GIMNASTYCZNA DLACZEGO TAK JEST
75. Dodane przez uczestnik, w dniu - 12-04-2013 23:16
20 lat temu z tymi dwoma mącicielami w Bukówcu inaczej się załatwiało -łubu dubu i po sprawie.Dręczenie sołtysa i radnych w takim stylu to domena zwolenników PiS.
reklama
76. Dodane przez maks, w dniu - 12-04-2013 23:53
Ekolodzy z bożej łaski z BUkówca Górnego. Szkodzić wam będą wiatraki? A tony śmieci w okolicznych lasach wam nie szkodzą? A gnojowica wlewana do kanalizacji deszczowej wam nie szkodzi? A opony i plastiki palone w piecach szklarniowych wam nie szkodzą? A wełna mineralna z upraw rozwalajaca sie wszedzie nie szkodzi? A tysiące litrów nawozów wylanych w wasze szklarnie nie szkodzą? Ogromne ilości wódki wypijanej w tej wsi wam nie szkodzą? A ciemnogród jaki sami sobie fundujecie wam nie szkodzi? A małecki wam nie szkodzi? Niech kazdy mieszkaniec tej wsi zrobi sobie mały rachunek ekologicznego sumienia i odpowie na te pytania. I o dziwo, moze sie czasem okazać że wiatraki nie szkodzą.
77. Dodane przez maks, w dniu - 12-04-2013 23:55
http://wiatrowa.blox.pl/2012/05/Profesor-J-Ju(...)anipulacje.html
78. Dodane przez KAMIL, w dniu - 13-04-2013 01:08
WIEŻA WIDOKOWA NA WIATRAKU W AUSTRII TAM NIKOMU NIE PRZESZKADZA TAM PRZEBYWANIE NAWET 1 METR OD TURBINY
79. Dodane przez KAMIL, w dniu - 13-04-2013 01:09
WIEŻA WIDOKOWA NA WIATRAKU W AUSTRII TAM NIKOMU NIE PRZESZKADZA TAM PRZEBYWANIE NAWET 1 METR OD TURBINY
80. Dodane przez ale jaja, w dniu - 13-04-2013 08:28
niektóre wypowiedzi obrazują poziom nauki w szkole u pani "dyrektór"
81. Dodane przez jola, w dniu - 13-04-2013 09:39
Pani dyrektor Zosia nie boi się o posade?
82. Dodane przez Andrzej, w dniu - 13-04-2013 10:07
Czytam, sprawdzam... np link z komentarza 77. Tam się podważa słowa prof. Jurkiewicza ale w sprawie... kubatury fundamentów. Nie ma ani jednego słowa podważającego jego autorytet jako neurologa. Ponad pół godziny szukałem innych wypowiedzi kompromitujących tego profesora. Znalazłem tylko mnóstwo artykułów świadczących o jego wybitnych osiągnięciach i światowym autorytecie. Nie mieszkam w Bukówcu ale często tam bywam, mam wszystkie książki o Bukówcu. No i czytam je. Wyczytałem, że gdy Bukówczanie nie chcieli kolei koło swej wsi, ZABORCA zmienił gotowe plany linii kolejowej i przeniósł je na skraj pól bukówieckich. Zaś nauczyciel - Polak WŁADYSŁAW DURSKI uczący w Bukówcu w szkole ZABORCY, ANGAŻOWAŁ SIĘ OFICJALNIE W WIECE ANTYNIEMIECKIE I PRZYGOTOWANIA DO POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO ze strony ZABORCY i nie był prześladowany z tego powodu. Czyli... z poszanowaniem obywateli i demokracją jest gorzej jak za zaboru pruskiego...
83. Dodane przez bukówczanin, w dniu - 13-04-2013 10:41
Uważam,że Damian i Zbyszek nas zdradili .Przecież wiatraków miało nie byc a zaproponowali jakieś śmieszne wstrzymanie procedur administracyjnych.WSTYD Pewnie już się z wójtem dogadali i wcale się nie zdziwie jak pan Małecki Damian wkródce obejmie jakąś intratną posade w gminie
84. Dodane przez koka, w dniu - 13-04-2013 11:25
Do tych co uważają, że sołtys to poraszaka. Sołtys to też człowiek i własne zdanie może mieć. Jego demokracja nie dotyczy? A tak po za tym czy chociaż raz powiedział, że jest za albo przeciwko wiatraką? Zastanówcie się czasomi, potem dopiero napiszcie
85. Dodane przez Bukówczan, w dniu - 13-04-2013 12:15
DAMIAN na WÓJTA. 
Brawo dla niego za odwagę
86. Dodane przez szef, w dniu - 13-04-2013 12:18
To już koniec pewnie ostatnia kadencja wójta i radnych. Sa lepsi od nich.
87. Dodane przez maks, w dniu - 13-04-2013 12:26
Do 82. Andrzeju,profesor jest moze doswiadczonym neurologiem, nie neguje tego, ale nie może mówić o sprawach o których nie posiada wiedzy.Samo posaiadanie tytułu profesorskiego nie czyni z człowieka alfy i omegi. Ale główny zarzut to skrajny konserwatyzm tego pana, można znaleźć info na ten temat w sieci, a to z automatu czyni tego pana niewiarygodnym. A do Bukówca serdecznie zapraszamy, bo wiatraki wiatrakami a historia wsi to drugie. Wróce jeszcze na chwilke do pierwszych zebrań w sprawie wiatraków. Wtedy, wszyscy podpisywali umowy wstepne bo kierowała nimi chciwośc, już liczyli pieniadze jakie dostana za postawienie turbin. Podpisało te umowy około 230 osób. Gdy okazało sie że turbin będzie tylko 15 i to nie moje pole, wtedy zadziałała zwykła zazdrość i zlość. Wpisał sie w to idealnie pan (...) który od pewnego czasu isiłuje sie wypromować politycznie. On to nakręcił, sadze że stymulowany przez (...)
88. Dodane przez do kom.nr85, w dniu - 13-04-2013 15:37
A Aneta M na sołtysa.
89. Dodane przez ASIA, w dniu - 13-04-2013 18:40
Też uważam że sołtys to porażka!!!! wszystko widzi u innych a niech lepiej pilnuje swojego podwórka!!!
90. Dodane przez ka, w dniu - 13-04-2013 18:46
Z tego co widać na zdjęciach to Damianek miał na sali całą rodzinę za sobą
91. Dodane przez xxl, w dniu - 13-04-2013 19:50
Śwagra nie widze na fotkach,Reńcia go znów nie puściła
92. Dodane przez mega, w dniu - 13-04-2013 20:05
mylisz się 82 ja jestem zadowolona, że jest Damian, który głośno o mówi o problemach współmieszkańców. Ty się nigdy na to nie odważysz, tylko krytykujesz. O problemach trzeba rozmawiać i wspólnie je rozwiązywać. Tu zabrakło rzetelnej informacji. A Kamil był w Austrii i się cieszy, że przebywał koło wiatraka. Co innego przebywać a co innego mieszkać !
93. Dodane przez dixi, w dniu - 13-04-2013 20:36
Leniwcy Bukówca weźcie się do roboty, a nie chcecie kasę za zdrowie drugich.Umowy podpisaliście a mieszkacie dalej od wiatraków a innych narażacie.
94. Dodane przez ela, w dniu - 13-04-2013 20:52
a co na to mieszkańcy Dłużyny ?
95. Dodane przez misza, w dniu - 13-04-2013 21:46
A Dłużyna? Wsi spokojna, wsi wesoła. Co wódz powie, tak się stanie.
96. Dodane przez PAWEŁ, w dniu - 13-04-2013 22:53
NIC DO PRZODU Z POSTĘPEM TYPOWA WIOCHA!!!
97. Dodane przez KopalnieNieWiatrakiNieElektAtomowaNIE, w dniu - 13-04-2013 23:57
Powinni odciac prad wszystkim tym protestujacym,,,, skad mamy go brac? Elekt Atomowa Nie Wiatraki Nie Kopalnia nie ... w pi... z tym krajem
98. Dodane przez J., w dniu - 14-04-2013 09:30
Po polsku komentujemy.
99. Dodane przez mela, w dniu - 14-04-2013 11:59
WÓJT GMINY,SOŁTYS I RADNI BUKÓWCA PO CICHU SPRZEDALI SPOKÓJ I ZDROWIE MIESZKAŃCÓW BUKÓWCA.
100. Dodane przez M ZD, w dniu - 14-04-2013 13:39
Dyrektorka mysli ze moze wszystko ale kij ma dwa konce a nieroby obstawili sie banda dzikow bukowickich ktorzy poraz pierwszy wyszli z domu iniepotrafia sie zachowac (...)
101. Dodane przez obserwator, w dniu - 14-04-2013 16:09
Bukówczanie, trzymam za Was kciuki. Nie dajcie się " władzy Wszystkowiedzącego, Najmądrzejszego Wójta" w Polsce. Bierzcie wzór z Lipna, Czempinia i Krzywinia.... 
Nie wiem czy zauważyliście, ale ze strony włoszakowickiego urzedu gminy zniknęło " Ważne pismo sołtysa Bukowca" ( dot. wiatraków) !!!! 
Cóż to może znaczyć? Albo sołtys wycofuje się z tego co napisaŁ (sic), albo ktoś inny macza w tym palce. Co Wy na to?
102. Dodane przez -marco, w dniu - 14-04-2013 17:57
JAK WIATRAK stanie na mym polu - to ja TAK!!!!!!! 
Jak NIE STANIE na mym polu - to ja NIE!!!!!!!
103. Dodane przez tak to jest z kasą UE, w dniu - 14-04-2013 19:17
Pytanie do wszystkich postępowych, dlaczego akurat turbiny wiatrowe a nie wodne? W przypadku tych drugich nasz kraj uregulowałby system wodny terenów podtapianych. Postawienie na turbiny wodne rozwiązałoby przynajmniej wspomniane obie sprawy oraz dałoby pracę przy budowie i eksploatacji. Znacie odpowiedź?
reklama
104. Dodane przez Zeno, w dniu - 14-04-2013 20:09
List sołtysa przedrukowaliśmy i zachowamy dla potomnych.
105. Dodane przez kora, w dniu - 15-04-2013 20:32
Szacunek dla Damiana,że wystąpiłeś z rady sołeckiej. Zaraziłbyś się tym bagnem zdechłych ryb.
106. Dodane przez mr, w dniu - 15-04-2013 20:36
Ale musicie wybrać nowego sołtysa bo dotychczasowy zrezygnował.Może Pan Małecki lub Drożdżyński?A może za niskie inspiracje?
107. Dodane przez pela, w dniu - 15-04-2013 20:49
Wójt widzi tylko zachód. Tam wszystko super, wiatraki stawiają minimum 2 tys. metrów od zabudowań w Bukówcu niecałe 600 metrów. Wójt o tym nie chce słyszeć, jest głuchy i ślepy, pewno srebrniki go oślepiły. Po co tu jeszcze siedzi niech jedzie na zachód. Jednego psuja mniej.
108. Dodane przez szklanka, w dniu - 16-04-2013 19:40
W sprawie wiatraków w Bukówcu nalezy szukac drugiego dna po pierwsze. 
Chodzi oczywiscie o kase. Z jednej strony dodatkowe wpływy do budżetu i z dzierżawy dla właścicieli działek. A z drugiej to,że tylko z kilku działek. Nie wiem ile wynosi wysokosc takiej dzierżawy,ale domyslam sie,ze nie malo. Gdyby kazdemu mieszkancowi firma zaproponowala postawienie wiatraka na swojej dzialce, a kazdy ma dzialek kilka i zapłacila dzierzawe, mało kto by nie odmówił. Bo po co wtedy hodowac zwierzęta jak mozna nic nie robic i brac kase. Pies ogrodnika - "sam nie zje i drugiemu nie da". 
Malecki z Drożdzynskim sami ekspertami nie sa i sieją zamiesznanie. Mieszkancy którzy pojawili sie na zaebraniu tez nie znaja sie na wiatrakach. Niektórzy starzy (z podejsciem moheropwym), niektórzy młodzi (temat rozumieja,ale ekspertami nie są), niektórzy pijani (bez komentarza). Tak naprawde trzeba pojechac pod taki wiatrak, porozmawiac z ludzmi, którzy bliko nich mieszkaja (daleko nie jest np. Grotniki) i wtedy podejmowac decyzje.  
Tak naprawde to zazdrosc i niewiedza ludzi jest problemem. Dlaczego nie zaprosiliście ludzi (np. z Grotnik), którzy mieszkaja blisko wiatraków. Tylko ludzie, którzy maja stycznosc z tymi urzadzeniami mają prawo sie wypowiadac.
109. Dodane przez kol, w dniu - 16-04-2013 19:59
Jak komuś tak zależy na wiatrakach to niech sobie pod własnym nosem postawi.
110. Dodane przez olo, w dniu - 16-04-2013 23:05
Ludzi z Grotnik nie było bo i nie ma czego porównywać - wiatraki, które mają powstać w B.G wg specyfikacji mają inne parametry: rozpiętość "łopat" - tj. średnica 100 m, wysokość 95 m (opis widoczny na zdjęciu w galerii)
111. Dodane przez Szklanka, w dniu - 17-04-2013 16:13
Może i ludzi z Grotnik nie było, ale w Polsce nie brakuje wiatrakow z takimi wymaiarami. Trzeba było sie postarać, poszukać, podzwonic, zaprosić. Tylko problem taki, ze mogliby ci ludzie powiedzieć, ze wiatraki są OK i wtedy byłby problem. Więc lepiej dalej sie klucic. Wioska jest podzielona. Faktem jest, ze Bukowiec jest wsią, która nie bardzo toleruje nowości. Miała byc kolej, gaz ziemny , wiatraki. Wszystko rozbija sie o ziemie i kasę. Dobrze, ze na asfalt, kanalizację i słupy energetyczne chociaż są.
112. Dodane przez Mistrz, w dniu - 18-04-2013 21:20
Nie bedzie w Bukówcu wiatraków. To nie przejdzie i bardzo dobrze. WOjtowi i radnym juz podziekujemy sprzedali nas. to juz jest KONIEC
113. Dodane przez obeznany, w dniu - 18-04-2013 21:32
szklanka piszesz głupoty. rozmawiałem z mieszkańcami z Grotnik Polodowa i Popowa nikt nie chce wiatraków. wiecej by się nie zgodzili na żaden wiatrak. Byłem przy samym wiatraku i naprawdę jest hałas jak się kręci
114. Dodane przez xxx, w dniu - 18-04-2013 21:37
Panowie którzy chcieli postawić wiatraki na swoim polu już są na czarnej liście Bukówieckiej. My wiemy kto
115. Dodane przez aal, w dniu - 19-04-2013 19:19
Ale zawistni ludzie w Bukówcu...(nie życz komuś co tobie niemiłe)
116. Dodane przez do kom. nr 106, w dniu - 19-04-2013 21:02
Cieszę się,że już nie będzie trzeba tam chodzić, bo ta pani jest niemiła. (...)
117. Dodane przez kanalia, w dniu - 19-04-2013 22:32
poco mi wiatrak jakie bede mial korzysci z tego 1miliona podatku obniza oplate smieciowa podatek od budynkow czy ztanieje woda lub scieki watpie pewnie pensje wzrosna gminnych urzedasow a my bedziemy sluchac chalasu tego klamota zdecydowaneNIE dla wiatrakow
118. Dodane przez wodzu, w dniu - 22-04-2013 23:18
Radny Paweł śmiech na sali. 
żle oddałem głos to był bład
119. Dodane przez jasiu, w dniu - 22-04-2013 23:21
Wiatraki NIE 
Wójt NIE 
Radni NIE 
Sołtys NIE 
Damian TAK
120. Dodane przez bukowcznka, w dniu - 26-04-2013 22:10
ktos mi kiedys powiedzial ze my przeciwnicy wiatrakow zazdroscimy tym ktorzy beda brac za to pieniadze,smieszne!! czego mialabym zazdroscic tych marnych paru groszy. Czy naprawde pieniadze sa tak wazne a co z naszym zdrowiem- jest bezcenne! ludzie czy wy tego nie widzicie w jaki sposob potraktowal nas wojt!skoro tak bardzo chce wiatraki postawic to prosze niech zacznie od swojego podworka!
121. Dodane przez ja, w dniu - 01-05-2013 09:07
Typowe Bukówieckie podejście.Wiatrak im szkodzi,a smród palonej opony,plastiku.Wieczorem okna nie można otworzyć,bo smród taki że szok,więc żekomego szumu też nie będzie słychać.
122. Dodane przez xyz, w dniu - 09-02-2014 23:48
gdyby turbina miała powstać u każdego mieszkańca na polu nikt nie byłby przeciw
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj