Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Więcej posegregowanych śmieci

Więcej posegregowanych śmieci

Więcej posegregowanych śmieci

01.08.2013. Radio Elka, Hania Ciesielska
segregacja.jpgZdecydowanie więcej odpadów segregowanych odebrał w tym miesiącu od mieszkańców Miejski Zakład Oczyszczania w Lesznie. To efekt wprowadzenia nowej ustawy śmieciowej. Po zmianach nie wszystko jednak działa jak należy. – Miejscami są spóźnienia w odbiorze – przyznaje prezes MZO Wiesław Wojdyła. Mieszkańcy 5 gmin oraz Leszna ciągle czekają też na indywidualny numer konta, na które dokonają opłaty.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nowe zasady segregacji i odbioru odpadów obowiązują od miesiąca. Teraz gminy mają obowiązek zagospodarowania śmieci - w naszym regionie większość powierzyła zadanie Komunalnemu Związkowi Gmin Regionu Leszczyńskiego. W dużej części samorządów przetarg na odbiór śmieci wygrał Miejski Zakład Oczyszczania w Lesznie.
W samym mieście nie było większych problemów, bo niewiele było zmian w harmonogramie odbioru. - Problemem może być umiejscowienie worków z posegregowanymi odpadami, zwłaszcza
w ścisłym centrum
- przyznaje prezes MZO, tłumacząc przy tym, że zakład cały czas nie ma bazy danych odbiorców. - Nie wiemy kto segreguje, a kto nie segreguje śmieci, a więc generalnie odbieramy teraz wszystko od wszystkich.
Poza Lesznem, w gminach, które MZO obsługuje zdarzały się przypadki opóźnienia w odbierze odpadów segregowanych. - Nie wszędzie udało nam się je zebrać w ciągu jednego dnia. Nie wszyscy mieszkańcy wcześniej śmieci segregowali, przypuszczamy, że teraz wystawili stare zapasy z piwnic czy strychów. Było ich na tyle dużo, że nie zdążyliśmy, mimo że pracowaliśmy od 6.00 do 18.00. Jeżeli wystąpiły opóźnienia, to prosimy mieszkańców o wyrozumiałość, wszyscy musimy się nowych zasad nauczyć.

Jeżeli pokusić się o pierwsze podsumowania, to widać, że zwiększył się zakres selektywnej zbiórki. - Z naszej analizy przeprowadzonej w połowie miesiąca wynika, że wielkość segregacji wzrosła o blisko sto procent. W stosunku do ogólnej ilości odpadów, do tej pory nie zmieszanych było ok. 4 procent, a teraz jest ok. 8. To już sporo, chociaż powinniśmy się zbliżyć do 15, 20 procent. Możliwe, że tak będzie, ponieważ w odpadach zmieszanych widzimy jeszcze sporą ilość śmieci, które mogłyby być segregowane - dodaje Wojdyła.

Z perspektywy wielu mieszkańców problemem jest ciągle brak numeru konta, na które należy składać opłatę śmieciową. Prezes Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego Eugeniusz Karpiński przyznaje, że mimo obietnic nie udało się do końca lipca dostarczyć numerów wszystkim właścicielom nieruchomości. - Z 19 gmin pozostało nam 6, w tym jest miasto Leszno. Opóźnienia wynikają po pierwsze z wadliwego systemu informatycznego, ale też wyjątkowo żmudnego procesu sprawdzania deklaracji. Na wielu znajdujemy błędy, czy to w adresie, czy w innych danych. Nie chcę składać żadnych obietnic, myślę, że potrzebujemy jeszcze kilkunastu dni. Ważne, żeby w ciągu 7 dni od otrzymania zawiadomienia dokonać wpłaty - przypomina Karpiński. (han)
 
Komentarze (48)
1. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 01-08-2013 07:06
Z perspektywy wielu mieszkańców nie jest problemem brak numeru konta, ale brak miejsca na składowanie odpadów i oczekiwanie przez miesiąc na to żeby zostały zabrane. Ponadto problemem jest również mała ilość "przyznanych worków" na odpady do selektywnej zbiórki (po 1 szt na każdy rodzaj odpadów. Przy większej ilości członków rodziny to nie wystarcza. Za kolejne worki trzeba płacić, a były wiadomości, że nie będzie odpłatności. Ogólnie mówiąc nie jest tak różowo jak to przedstawiają PANOWIE PREZESI
2. Dodane przez ania, w dniu - 01-08-2013 07:30
Segregacja?? to wielka pomyłka... dostaliśmy 4 worki nie wiem gdzie je mam trzymać przez cały miesiąc a później żeby dostać następne mam zejść o 6 rano i czekać az panowie podjadą,zabiorą i dadzą nowe a do pracy za mnie kto pójdzie.jak zawsze w Polsce nic nie wyszło..nie będę segregować smieci
3. Dodane przez segregator, w dniu - 01-08-2013 07:46
Nie rozumiem na czym polega sprawdzanie deklaracji i z czym jest porównywane! Jakie błędy w deklaracjach, nazwisko, adres? Toż to jakaś paranoja! Wadliwy system informatyczny? To pociągnąć do odpowiedzialności odpowiednich ludzi! Od lutego siedzicie w nowej siedzibie, więc co robiliście przez te 5 miesięcy!! Śmieci segregowane (szkło, plastyk itp.) odbieracie raz w miesiącu, czyli dopiero będziecie odbierać od dzisiaj, więc skąd wiadomo, że jest ich więcej! mogło zostać jak było...był porządek a teraz jest burdel! Najważniejsze dla Was jest cyt. ,,Ważne, żeby w ciągu 7 dni od otrzymania zawiadomienia dokonać wpłaty". Dla mieszkańców i waszych klientów akurat NIE!
4. Dodane przez WS, w dniu - 01-08-2013 07:50
Czas na zmiany. Gołym okiem widać' że p. Karpiński sobie nie radzi. Uczyć to się mogą klienci Mzo, a nie urzędnicy otrzymujący pensje. I jeszcze ta uwaga 'my sie możemy spóźniać, a ty kliencie płać w terminie, bo inaczej kara. Szczytem indolencji jest brak listy odbiorców śmieci w MZO. P. Karpiński do roboty!!!!!
5. Dodane przez aqwer, w dniu - 01-08-2013 08:00
Worków nie ma do dziś, a związek maila ma chyba tylko dla ozdoby. Może "problemy z systemem informatycznym" powodują, że kontakt e - mailowy ze związkiem jest fikcją?
6. Dodane przez ktoś, w dniu - 01-08-2013 08:08
mamy mały śmieciowy bałagan,worki są dobre do papieru ale szkło?!Jak wrzucić coś rozbitego do worka?poza tym po deszczu jest w workach sporo wody.Segregacja to dobry pomysł,ale to musi być przemyślane i dopracowane,potrzebne są pojemniki a nie worki!
7. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 01-08-2013 08:17
a dlaczego nikt nie odebrał segregowanych śmieci w gminie Osieczna we wtorek? Jechałem wieczorem i wszędzie leżały jeszcze kolorowe worki. Wyglądało to mało estetycznie a może trzeba zmienić prezesa związku?
8. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 01-08-2013 08:27
"ważne, aby w ciągu 7 dni od zawiadomienia dokonać wpłaty"... 
 
Mieszkańcy - "Nie możemy nic obiecać, mamy problem z czytaniem i wypełnianiem druków, ale się postaramy":P 
 
Dlaczego zawsze jedna strona umowy jest mniej lub bardziej uprzywilejowana? Jedni muszą bezwzględnie przestrzegać przepisów, a druga strona może mieć problemy bez konsekwencji i składać tylko obietnice?
9. Dodane przez Jan, w dniu - 01-08-2013 08:31
co za ściema!! Niech lepiej napiszą dlaczego w Lipnie nie było worków i nikt śmieci normalnie nie odbiera!!!!
10. Dodane przez dez, w dniu - 01-08-2013 08:34
Oczywiście, wpłata w ciągu 7 dni, a w Święciechowie już drugi dzień kolorowe worki po ulicach się walają.
11. Dodane przez Pampalini, w dniu - 01-08-2013 08:49
Segregacja - robota głupiego.
reklama
12. Dodane przez niemamocny, w dniu - 01-08-2013 08:53
Hej ludziska. Czy w Polsce zawsze musi być taki bałagan? Najbardziej rozbawiło mnie ostatnie zdanie z artykułu. Skoro pan prezio ma taki bałagan w papierach i za to nie odpowiada to dlaczego ja nie mogę mieć bałaganu w papierach i za to w żaden sposób nie odpowiadać? Myślę, że mój przelew za śmieci dotrze do pana prezia z opóźnieniem 2-miesięcznym i niech spróbuje mi naliczyć odsetki. W końcu obywatel bierze przykład z urzędu i postępuje dokładnie tak samo...
13. Dodane przez daid, w dniu - 01-08-2013 08:58
lol
14. Dodane przez mamrot, w dniu - 01-08-2013 09:00
Do kom.nr 2-Najlepiej jak podrzucisz do spółdzielczego kontenera,przepraszam - pod kontener.
15. Dodane przez niecierpliwa, w dniu - 01-08-2013 09:04
ustawa śmieciowa :) - jeden wielki bałagan, w Śmiglu na ul. Łepkowicza od 3 tygodni nie widać śmieciarki, mimo kilku interwencji telefonicznych, człowiek ma być cierpliwy i wyrozumiały tylko jak długo jeszcze?
16. Dodane przez bron, w dniu - 01-08-2013 09:20
Jak mowimy o balaganie to prosze przyjechac na ul Starozamkowa i zobaczycie plantacje lebiody i ostu to nie przynosi zaszczytu naszemu miastu kto zato odpowiada??????
17. Dodane przez ola, w dniu - 01-08-2013 09:33
zgadzam się z komentarzem nr 1. Wystawiam zawsze worki ale nie wszystko się do nich mieści. Ostatnio wystawiłam zepsuty materac od leżaka... za duży do worka... i co?? Panowie worki zabrali, materac zostawili... Potraktowali go jak co? jak przedmiot wielkogabarytowy za który mam ponieść dodatkową opłatę??? No więc wylądował w kuble na śmieci. Zabrali.... Tak wygląda w Lesznie odbiór posegregowanych odpadów.... Żenada!!!
18. Dodane przez kasia, w dniu - 01-08-2013 09:49
no niestety nie do każdej miejscowości dojechały śmieciarki aby pozbierać worki ze śmieciami...choć był dzień w którym miały być. Mało tego worki które stoją przy drogach są poprzewracane przez wiatr i zwierzęta, śmieci się walają po całej miejscowość !!!! JEDNA WIELKA PORAŻKA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
19. Dodane przez Dziadzia, w dniu - 01-08-2013 09:53
I znowu urzędnik ma rację. Dlaczego nas obrażają ???!!! 
1. Co za problem założyć konto w banku i podać na stronie internetowej KZGRL ? 
2. Nadal nie otrzymałem umowy, zgodnie z prawem należy podpisać indywidualnie z każdym umowę, na jakich zasadach i za ile będą odbierane śmieci !!! 
3. Przy okazji, dlaczego KZGRL nie ma adresu emailowego ? Dodzwonić się jest niemożliwością, próbowałem wielokrotnie, albo numer zajęty albo nikt od 14,00 nie odbiera telefonów. 
4. MZO nie odebrało śmieci posegregownych, nie dlatego że ktoś wyciągną ze strychu ( chyba że Prezes MZO składuje puste butelki w picnicach i na strychach????) tylko jest lato i kupuje się więcej napojów. Wcześniej wynosiło się częściej, teraz 1 raz na miesiąc. Wystarczy odbierać odpady 2 x w miesiącu i po problemie. Proste i logiczne. Proszę nie tłumaczyć że wcześniej było OK. Widziałem wielokrotnie nieodebrane worki z posegregowanymi odpadami na ulicach, jak to wygląda. Jedno wielkie wysypisko.  
5. Dlaczego dostajemy np. po 1 worku np na plastiki na rodzinę, nie ważne czy rodzina jest 2 osobowa czy 7 osobowa ?! A płacimy od osoby, więc powinniśmy dostawać odpowiednią ilość worków, a nie że mamy sobie kupić, niby dlaczego ? 
6. Zastanawiam się tylko dlaczego tak szybko zabrano pojemniki z ulic, nie wiedząc czy nowy system zadziała ? Należało prowadzić przez kilka miesięcy segregację na nowych i starych zasadach.  
Ale my możemy mówić swoje, np. na spotkaniu z mieszkańcami. Pan Prezes Karpiński będąc na zebraniu z mieszkańcami, nawet nie pokusił się o notowanie naszych uwag, wiedział wszystko najlepiej. Co tam w końcu rozmawiał z plebsem .
20. Dodane przez pozdro, w dniu - 01-08-2013 09:55
Gdybym się nie uprosił o worki to bym do dzisiaj ich nie dostał.
21. Dodane przez ania, w dniu - 01-08-2013 09:59
Proponuję MZO posegregowane śmieci zbierać osobówkami. 
Skutecznie odstraszacie do segregowania. 
Moglibyście mieć jeszcze więcej posegregowanych śmieci odbierając plastiki częściej albo dostarczając więcej worków a tak dostajecie ilości regulaminowe, od niewielkiej garstki. 
Wiem już co robić na przyszłość. 
Kto odpowiada za wystawione worki ze śmieciami? 
Elektrośmieci i wielkogabarytowe ile dni będziecie zbierać tymi waszymi busikami?
22. Dodane przez 9half, w dniu - 01-08-2013 10:06
ja do dzis nie dostałam worków mieszkam w kamienicy komunalnej.
23. Dodane przez ls, w dniu - 01-08-2013 10:12
Trawy nię odbierają 
chyba ja uprawiają  
dlatego widzą kolorowiej od nas.
24. Dodane przez Do lasu, w dniu - 01-08-2013 10:36
Ustawa? śmiech na sali. 
Skończy się tak, jak w starym przysłowiu: 
"Porządny gospodarz wywozi obornik (gnój) na pole, 
a śmieci do lasu".
25. Dodane przez ono, w dniu - 01-08-2013 10:36
Czy wszystkie pojazdy mzo posiadaja gps i jaki jest nadzor nad trasami przejazdu?
26. Dodane przez Wielkie paniska, w dniu - 01-08-2013 11:06
Jest takie państwo, zaraz za Odrą, gdzie na śmieciach robią złoty interes. 
Żadnych limitów (kto nadmiernie i złośliwie produkuje śmieci - tyle ile spożywa) na ilość wytworzonych odpadów. 
W Polsce nie jest problem ze segregacją śmieci, ale problem przetwarzania odpadów, właściwie surowców wtórnych do ponownego zastosowania w przemyśle. 
"Przemysł" woli np. kupić nowe butelki niż babrać się z ich skupem. 
Stworzyć takie warunki prawne, gdzie nikt butelki nie wyrzuci do śmieci, a odpady będą towarem, na który będzie popyt. 
Wówczas MZO będzie szukać surowca, jak na konkurencyjnym rynku, a nie wybrzydzać.
27. Dodane przez Zainteresowany, w dniu - 01-08-2013 11:22
Czy to, że dostajemy po 1 worku np. na plastiki na rodzinę, nie ważne czy rodzina jest 2 osobowa czy 9 osobowa jest zgodne z przepisami? Z czego ten fakt wynika? Płacimy od osoby, więc powinniśmy dostawać odpowiednią ilość worków do ilości osób! Dlaczego mamy płacić za drugi i kolejny worek do segregacji!
28. Dodane przez gosia, w dniu - 01-08-2013 11:37
dziwi mnie tyle negatywnych głosów w tej sprawie 
 
ja JESZCZE nie miałam niedobrych doświadczeń z tym nowym systemem 
WOrki mnie nie dziwią i nie sprawia mi problemu segregowanie odpadów do worków - żadna filozofia 
Bloki chyba worków nie mają? tylko kontenery - więc nie widzę problemu ... wystarczy mieć JEDEN kosz ma odpady wtórne i z nim podejść do kontenerów i tam rozłożyć wszystko po kolei tam gdzie trzeba - przecież odpady wtórne są czyste, powinny być przynajmniej.. i nie śmierdzą :)  
 
kolejna rzecz - terminowość odbioru:  
niesegregowane mamy odbierane regularnie wg harmonogramu a segregowane miały kilkanaście godzin opóźnienia - nie wyrobili się i przyjechali następnego dnia rano = dla mnie nie problem  
 
ktoś tu pisał że mu do worka woda leci - jak?? skąd?? gdzie trzymasz te worki? otwarte?  
albo że szkła się nie da wrzucać - bzdura: worki są mocne i nawet potłuczone szkło można do nich wrzucać 
oczywiscie mowa o butelkach i słoikach a nie kawałki szyby z okien - bo powinniśmy wiedzieć że szyba okienna nie nadaje sie do segregowania 
 
materac??? na selekcję odpadów?? a niby jako co? plastik? co to był za materac? no i jaki problem skoro w końcu go odebrali  
 
 
 
ech ludzie ludzie  
tylko narzekać potraficie 
jak już jest coś nowego to na pewno zawsze będzie ŹLE 
 
ja jestem zadowolona, moi sąsiedzi również - mamy taniej, częściej - wszystko ok
29. Dodane przez zaneta, w dniu - 01-08-2013 11:56
ja nienarzekam woki mam wlozone w uliczke nie musze czekac az przyjada i mi dadza i malo tego jak poprosilam o dodatkowe worki to dostalam nic nie placilam jedyny problem jest taki ze niema gdzie tych workow caly miesiac trzymac
30. Dodane przez xxx, w dniu - 01-08-2013 11:57
kto sprawdza czy w danej posesji ktos smieci segreguje lub nie. ci co zlozyli deklaracje ze beda segregować i płaćic 9 zł od osoby tych smiesi nie segreguja laduja wszystko do pojemnika i worków nie wystawiaja. Pracownicy którzy smieci odbieraja mówiaże pracownicy urzedu na terenie danej gminy ten fakt beda sprawdzać. Była mowa, iz na osobe przypada 30 litrów wyprodujowanych śmiec, kto to sprawdza. rodzina czteroosobowa plus uczeń winni miec kosz o pojemności jak zrozumiałem 130 litrowy a maja 80 litrowy, kto tu czegos nie przestrzega. Najwazniejsze aby w terminie 7 dni od otrzymania umowy do0konac wpłaty. w umowie pisze aby wpłate dokonywac do 15 kazdego miesiaca to dlaczego na końcu umowy niepodpisanej widnieje taki zapis. Proszę o odpowiedz.
31. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 01-08-2013 12:00
A tak wygląda segregacja w Głogowie :)
32. Dodane przez ona, w dniu - 01-08-2013 12:40
Do kom. 28. Gosia czy Ty przypadkiem nie pracujesz w MZO ? .Tak bardzo zachwalasz firmę że aż tu czuć że coś jest nie tak .
33. Dodane przez jacek pankracek, w dniu - 01-08-2013 14:02
Jedyne z czym się zgodzę to z tym, że faktycznie na plastik i makulaturę dodatkowy worek by się przydał. Segregacja nie byłaby na poziomie 8% a dwukrotnie wyższym, bo niektórzy umieją segregować. A z tym materacem wystawionym do segregacji to... śmiech na sali :D Nie narzekajcie tyle marudy.
34. Dodane przez matka, w dniu - 01-08-2013 14:26
1 worek na plastiki dla wieloosobowej rodziny (6 osob)to za malo.Od kazdej osoby pobierana jest oplata wiec tyle musi byc workow zwlaszcza w lecie.
35. Dodane przez meri, w dniu - 01-08-2013 14:47
do kom.28 to na pewno pracuje i nie tylko...
36. Dodane przez Banda pijakow, w dniu - 01-08-2013 15:42
Osieczna - nie dalem bialego worka poniewaz zniszczyla mi burza to teraz nowego mi nie dali gdy sie upomnialem to oswiadczyli ze jak dam 3 piwa to daca mi nowy.Chamstwo ich pracownikow nie zna granic pijacy nauczyli sie wyludzac alkohol
reklama
37. Dodane przez nemo, w dniu - 01-08-2013 17:43
A w mojej miejscowości posegregowane śmieci w workach były odebrane i wrzucone na samochód razem z nieposegregowanymi. Nie powiem gdzie, będzie niespodzianka jak was sfilmuję następnym razem i wrzucę film na YT, haha :) Ustawa śmieciowa - wielki wał, nie jeden kasę nabije, producenci kubłów, worków itd...
38. Dodane przez gość, w dniu - 01-08-2013 19:58
A wyobraźcie sobie, że we wspólnocie mieszkaniowej w Starym Bojanowie (ok.70 rodzin)każdy ma swój kubełek.Tak "dobrze" ludziom zrobił zarządca i mimo interwencji wielu mieszkańców w zawiązku nie udało się odkręcić całej sytuacji.To jest przykład złamania tzw.ustawy "śmieciowej" i nic zrobić nie można...
39. Dodane przez do kom 28 - gosia, w dniu - 01-08-2013 21:45
albo zerwałaś się z choinki, albo jak pisze kom. 32 pracujesz w MZO, ale i tak na jedno wychodzi
40. Dodane przez Rocznica, w dniu - 01-08-2013 21:51
Jacy wszyscy posłuszni . 
Zamiast powstanie zrobić i zrzucić kajdany obowiązku dostarczania tygodniowych równych dla wszystkich bez względu na dochód ilości śmieci i to jeszcze bez paragonu . Co na to fiskus! Niech się wypowie cwaniak.
41. Dodane przez do 2, w dniu - 01-08-2013 21:58
To Pani decydowała się na sugerowanie i nie wiedziała, że te worki trzeba gdzieś trzymać? Ja nie czekam na przyjazd MZO, zostawiają worki dla 4 rodzin z naszej kamienicy na schodach albo wkładają w uchwyty pojemników i śmiało mogę iść do pracy. Nie stwarzajmy problemów tam gdzie ich nie ma.
42. Dodane przez jj, w dniu - 01-08-2013 22:29
nie marudzic tylko płacić podatek smieciowy i wszystko będzie wporzadku
43. Dodane przez do kom 32 i 35 - gosia, w dniu - 01-08-2013 22:53
nie pracuję w MZO 
nie znam nikogo kto pracuje w MZO 
nie mam interesu w tym że piszę tutaj własne spostrzeżenia  
piszę jak jest u mnie - może gdzie indziej jest gorzej 
 
jak już napisałam - ja i moi sąsiedzi nie narzekamy. DObrze jest  
 
a worków faktycznie mogliby dawać więcej - ja poprosiłam i dostałam. Przy 4 osobowej rodzinie mam 2 na plastik, 2 na papier i po 1 na szkło - wystarcza w zupełności
44. Dodane przez Sylwia, w dniu - 01-08-2013 23:03
Nie pracuję w MZO. :P Segreguję śmieci od dawna, zarówno przed "ustawą śmieciową" jak i teraz. Nigdy nie spotkałam się z problemem odbioru śmieci. Zawsze były też nowe worki. Ponieważ jest nas siedmioro, mamy dwa 110l. kubły do niesegregowanych śmieci. I kiedy pierwszy raz przyjechało MZO z workami do segregacji, dostaliśmy worki z każdego koloru po dwa. Po pierwszym odbiorze śmieci segregowanych okazało się, ze plastikowych uzbieraliśmy dwa, a pozostałych po jednym i teraz tyle worków dostajemy. Myślę, że problem jest w pracownikach, którzy odbierają śmieci. Mi się trafili normalni :)
45. Dodane przez po, w dniu - 02-08-2013 12:56
Nie ma co narzekać oni nie sa winnie, ze są zmiany w ustawie. Ludzie bądźmy wyrozumiali. Ukłony dla Panów odbierających segregacje
46. Dodane przez JA, w dniu - 02-08-2013 16:44
Nie mam zamiaru w sierpniu płacić podwójnej stawki 90zł tylko dlatego,że komuś się system zawiesił.Jeszcze tak na marginesie dlaczego mamy płacić na miesiąc a nie za miesiąc tak jak było do tej pory ,nikt nie dostaje pensji przed wykonaniem pracy,chyba ,że się mylę?
reklama
47. Dodane przez jares, w dniu - 03-08-2013 08:20
gdzie sa madre glowy w tym mzo,jak mozna brac smieci kublowe odbierac co tydzien gdzie kubly sa teraz puste a segregowane raz w miesiacu,gdzie butelek plastikowych jest ogrom latem,ale tam chyba nie mysla glowa tylko (...).
48. Dodane przez do kom. 47, w dniu - 03-08-2013 11:43
To nie mzo ustala zasady wywozu, tylko KZGRL.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę pomieszczeni... Leszno 20
Leszno sobieskiego -... Leszno 679000
SprzedamLeszno 439000
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj