Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Włoszakowice: uchwała w sprawie wiatraków bez znaczenia

Włoszakowice: uchwała w sprawie wiatraków bez znaczenia

02.10.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
wiatrak1212.jpg
Nie ma powodów, żeby wstrzymać działania w sprawie budowy w okolicach Bukówca Górnego elektrowni wiatrowych – takie jest stanowisko Urzędu Gminy we Włoszakowicach wobec uchwały zebrania wiejskiego z kwietnia tego roku, na którym większość obecnych opowiedziała się za zawieszeniem postępowań. Przeciwnicy wiatraków nie składają broni i zapowiadają powołanie stowarzyszenia.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W kwietniu mieszkańcy Bukówca Górnego spotkali się na zebraniu wiejskim, żeby przedyskutować plany budowy turbin wiatrowych w okolicach Bukówca i Gryżyny. Spotkanie zakończyło się przyjęciem uchwały domagającej się zawieszenia wszelkich postępowań do czasu uregulowania przez Parlament problematyki bezpiecznych lokalizacji elektrowni wiatrowych w Polsce. Za uchwałą głosowała większość obecnych - 115 osób, 8 było przeciwnych a 36 mieszkańców wstrzymało się od głosu.

Dwa miesiące później Rada Gminy Włoszakowice przyjęła jednak studium zagospodarowania przestrzennego dopuszczające budowę turbin. Zdaniem jednego z
inicjatorów kwietniowej uchwały Damiana Małeckiego taka decyzja oznaczała zlekceważenie woli mieszkańców Bukówca Górnego.

Teraz Urząd Gminy opublikował na swojej stronie internetowej informację w sprawie kwietniowego zebrania. Skierowane do sołtysa Bukówca Górnego Tadeusza Malepszego pismo podpisał kierownik Biura Budownictwa i Nieruchomości Urzędu Gminy Robert Kasperczak. -Za uchwałą głosowało mniej niż 10 % uprawnionych do takiej czynności mieszkańców wsi. Oprócz tego ważne jest i to, że 197 właścicieli gruntów obejmujących około 900 ha wokół wsi Bukówiec Górny ma podpisane umowy z inwestorem i dotychczas pomimo nachalnej propagandy przeciw budowie elektrowni ich nie wypowiedziało - czytamy w informacji. Zdaniem urzędnika projekt uchwały zebrania prawdopodobnie nie został poddany ocenie prawnej przez organizatorów. Opinia radcy prawnego gminy była zaś dla uchwały miażdżąca. -Nie spełnia podstawowych zasad legislacji, a także została podjęta z naruszeniem (…) statutu - pisze Robert Kasperczak - na podstawie takiej uchwały nie można niczego żądać ani dochodzić. Wreszcie, jak czytamy, także owo uregulowanie problematyki wiatraków przez Parlament okazuje się bardzo iluzoryczne, ponieważ projekt ustawy przygotowany przez posłów PiS został niegatywnie zaopiniowany przez rząd.

-W tej sytuacji, kiedy to uchwała Zebrania Wiejskiego jest dotknięta wadą prawną i jest tylko opinią oraz kiedy Rada Ministrów zablokowała dalsze prace Sejmu nad projektem zmian w prawie, nie ma powodów, aby wstrzymać realizowane działania - konkluduje kierownik Kasperczak. Nie chciał on wypowiadać się dla Radia Elka i poprosił o pytania drogą elektroniczną, dlatego wykorzystaliśmy cytaty z informacji na stronie gminy.

Damian Małecki, inicjator rezolucji zebrania wiejskiego przyznaje, że uchwała była tylko wyrażeniem woli mieszkańców i nie miała mocy wiążącej, jednak nie kryje oburzenia stanowiskiem Urzędu Gminy. -Dziwne dla nas jest to, że powstało ono dopiero pięć miesięcy po zebraniu - powiedział Radiu Elka. Jego zdaniem może to być odpowiedź nie tyle na samą uchwałę, co na zapowiedź utworzenia stowarzyszenia, które ma walczyć z elektrowniami. -Zebranie założycielskie odbędzie się 10 października - mówi. Damian Małecki nie kryje przy tym, że stowarzyszenie stawia sobie o wiele szersze cele niż tylko opór wobec wiatraków. -Wyjdziemy z poważną ofertą wobec mieszkańców zarówno gminy, jak i powiatu leszczyńskiego - mówi. Czy będzie to też oferta związana z przyszłorocznymi wyborami samorządowymi o tym przekonamy się po 10 października. (jad)
 
Komentarze (37)
1. Dodane przez co, w dniu - 02-10-2013 14:23
to już nie ma demokracji???
2. Dodane przez Juhass, w dniu - 02-10-2013 14:49
na szlabany na rogatkach miasta i budki dla szlabaniarzy na drogę krajową K12 i wojewódzką W434! nie ma obwodnicy nie ma przejazdu bez nasze miasto ! taka jest basta !
3. Dodane przez karolina, w dniu - 02-10-2013 14:57
a co komu przeszkadzają wiatraki ja bym chciała żeby obok mojego domu była farma wiatraków fajny wygląd, na pewno lepszy niż same pola i było by na co popatrzeć, można również zrobić przy nich sweet focie ;) więc nie rozumiem tych ludzi którym się ten pomysł nie podoba
4. Dodane przez gość, w dniu - 02-10-2013 15:18
Gorąca prosba do czytających tą informacje, pana który uwaza sie za przywódce przeciwników wiatraków nie nalezy brac na powaznie. Jego aspiracje polityczne, chęc bycia posłem lub kims podobnym, motywują go do podobnych działań. Nikt zdrowo myslący nie wie skąd nagle u tego pana taka troska o zdrowie mieszkanców? Nalezy sobie zadac podstawowe pytanie, dlaczego ten pan tak intensywnie działa? Dlaczego, co z tego ma? O co mu chodzi? Co chce osiagnąć dla siebie?(nie wierze że chodzi mu o mieszkańców wsi) Na czyje polecenie działa? Kto nim stymuluje? Ten pan jeszcze niedawno nie istniał publicznie, a tu nagle taka eksplozja troski. A to ze wiatraki staną, to bardzo dobrze, ludzie zarobią.
reklama
5. Dodane przez maks, w dniu - 02-10-2013 15:25
Pan Małecki nie ma prawa mówic w imieniu mieszkanców Bukówcwa, absolutnie nie ma takiego prawa. A z tekstu umieszczonego wyżej że jedyne co nim motywuje to polityka. Czy ktos ma jeszcze jakieś pytania?????
6. Dodane przez ixi, w dniu - 02-10-2013 15:40
ten wasz Waligóra jak nasz Malepszy - nie do usunięcia
7. Dodane przez olka, w dniu - 02-10-2013 16:06
Oczywiście że ma związek z wyborami. za pewne na zebraniu zjawią sie działacze PiS i przy okazji będa ludziom w mózgach robić zamieszanie. Stara taktyka tego ugrupowania. I za pewne przywiozą byłego ministra ochrony środowiska, który nie zna obowiązujących przepisów . Powodzenia- tylko was skłucą.
8. Dodane przez Piotr, w dniu - 02-10-2013 16:07
Przeciwnikom wiatraków proponuje podnieść prąd o 300%
9. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 02-10-2013 16:15
To, ze wiatraki będą było wiadome od smego poczatku. Pewne raczej się wydaję, że nastapi zmiana wójta. Obecny i tak z radą nie wspłpracuje, zresztą nie widział się z nimi od kilku miesięcy. Tak sami mówią. Wykonuja tylko jego rozkazy.
10. Dodane przez polok, w dniu - 02-10-2013 16:46
Dlaczego tak wiele w was pogardy, jeśli mieszkańcy nie życzą sobie wiatraków to mają do tego prawo, nie ważne czy robią sobie tym krzywdę - to ich miejsce i ich sprawa. Gmina nie chce przeprowadzić referendum bo dobrze wie jaki byłby wynik. Demokracja w tej gminie upadła po 89.
11. Dodane przez Paweł, w dniu - 02-10-2013 17:09
do kom. 8 zgadzam się w 100%, to ze kilka osób nie chce wiatraków to nie znaczy ze całe miasto ma przez to cierpieć przecież to śmieszne
12. Dodane przez Maria, w dniu - 02-10-2013 17:33
Ciekawe co by powiedzieli mieszkańcy Bukówca gdyby im tam postawili elektrownie atomową? Chyba To by im się podobało :)
13. Dodane przez xxx, w dniu - 02-10-2013 18:48
A my zamiast Małeckiego mamy w Lipnie takiego Sylwka. Chyba to to samo
14. Dodane przez wiatrak, w dniu - 02-10-2013 19:40
Kampania wyborcza rozpoczęta,pytanie czy Małecki i Zbysław uzgodnili kto Będzie Wójtem a kto v-ce myślę że ci panowie bezpośredno przed wyborami pokłócą się a może wmiesza się ten trzeci z Włoszakowic z www. Włoszakowice org.
15. Dodane przez Paździoch, w dniu - 02-10-2013 19:42
polok - pytaniem jest jacy to mieszkańcy nie życzą sobie wiatraków? Ci którzy mieszkają po przeciwnej stronie wsi? Nie wpadajmy w obłęd z przeprowadzaniem referendum. Niedługo nic nie będzie można wybudować, remontować, inwestować bo jeden z drugim na zasadzie liberum veto zastopują wszelkie inicjatywy.
16. Dodane przez OX, w dniu - 02-10-2013 19:50
Jakie korzysci beda czerpac mieszkancy Bukowca z racji postawienia tam wiatrakow ? Zapewne bedzie tanszy prad a moze okolica wypieknieje co jeszcze dobrego sie przydarzy? Pytam zwolennikow ich budowy
17. Dodane przez polok, w dniu - 02-10-2013 21:42
paździoch - właśnie po to aby dowiedzieć się ilu chce wiatraki a ile nie, powinno odbyć się referendum. Jesteś doskonałym obywatelem jeśli przeprowadzenie referendum jest dla Ciebie obłędem, należy Ci się order od władzy.
18. Dodane przez Amen, w dniu - 02-10-2013 23:04
17 - demokracja nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Może należałoby spytać ilu ludzi chce autostrad, ilu chce budowy S5? Zapewne znajdą się przeciwnicy i czy to ma znaczyć aby nie budować S5 bo komuś pójdą z drogą za blisko domu? Może przeciwnicy powiedzą dlaczego nie chcą wiatraków. Niech powiedzą to zwłaszcza ci którzy wiatraków nie będą nawet widzieć a robią dużo zamieszania. Niestety ale rozwój czasami wymaga ofiar. Brzmi to brutalnie ale tak właśnie jest. Przecież nikt też nie będzie miał tych wiatraków na ogrodzie czy przed domem. Nie dajmy sobą manipulować jakimś wiejskim pseudopolitykom bo mam wrażenie że ta sprawa ma być trampoliną na \"wyższe\" stołki.
19. Dodane przez Do Amen, w dniu - 02-10-2013 23:24
Drogi to inwestycje celu publicznego a wiatraki to lewy biznes na którym zarabia klika kilku osób wysoko postawionych i zarabiających głównie na dotacjach czyli z naszych podatków. Niemcy odchodzą od wiatraków na rzecz farm słonecznych. Głównym problemem jest olewanie przez rząd obywateli Polski którzy nie chcą mieć tych budowli zbyt blisko domów i mają do tego święte prawo.
20. Dodane przez bad, w dniu - 03-10-2013 09:01
18 - nic dodać nic ująć! Bardzo dobrze że są ludzie którzy tak właśnie myślą.  
19 - niemcy odchodzą od wiatraków? Większej głupoty dawno nie słyszałem. Jest ich coraz więcej zresztą tak jak paneli solarnych. Poza tym gdyby w miejsce wiatraków miałyby powstać farmy słoneczne krzyk byłby pewnie taki sam
21. Dodane przez maks do 19, w dniu - 03-10-2013 09:06
Człowieku, drogi są do celu publicznego, zgadza sie, ale tam dopiero robi sie lewe interesy :). Wiatraki to przy nich pikuś.
22. Dodane przez ekhm, w dniu - 03-10-2013 09:42
na budowie dróg tez zarabiają najlepiej główni inwestorzy. to wszystko to jest koło zamknięte. rozmawiałam z kilkoma ludźmi na festynie, którzy nie są przeciwni wiatrakom, uważają że niech robią co chcą, niech powstają te wiatraki, nie przeszkadza im to. pan D.M. to robi tylko teatr na tle politycznym. jestem ciekawa panie D. co jeszcze pan wymyśli aby wejść na stołek polityczny. jak długo będzie pan skłócał wieś? bo chyba o to chodzi - skłóceni ludzie = głosy na wyborach dla mnie! działa pan perfidnie.
23. Dodane przez polok, w dniu - 03-10-2013 11:09
18- Głuptasie, drogi szybkiego ruchu budujemy na peryferiach, aby odciążyć ruch miejski i zwiększyć komfort życia mieszkańców tych miast. Wiatraki w planie mają zostać postawione wokoło miejscowości, co może w przyszłości odbić się na urbanizacji Bukówca. To są ważne sprawy, które może rozwiązać tylko referendum.
24. Dodane przez Jan Bez Ziemi, w dniu - 03-10-2013 11:15
Dlaczego nie zaproszono mieszkańców Grotnik, Poladowa czy mieszkańców innych wiosek mających w pobliżu siebie wiatraki aby powiedzieli czy faktycznie wiatraki pogorszyły jakość ich życia? Znam kilka osób z Poladowa oraz Morownicy i dzisiaj nawet nie zwracają uwagi na stojące wiatraki.
25. Dodane przez lucky, w dniu - 03-10-2013 13:22
składam interpolację w sprawie wprowadzenia mandatu imperatywnego i wtedy można będzie mówić o demokracji żywej. działania muszą być kompleksowe. proponuję wybudować również spalarnia-pałac sułkowskich ma wysoki komin, a energia może być wykorzystana do filtrowania wody w fosie. zachowanie w/w jest takie, jakby to co was otacza było własne. a ty i ty jesteś tu gościem, więc tak się zachowuj. tabula rasa jest jedna i wszystko kiedyś się kończy. pozdrawiam. p.s. zostaw to co cię otacza chociaż w takim stanie w jakim zastałeś
26. Dodane przez lucky, w dniu - 03-10-2013 13:43
sorry-interpelację miało być 
i spalarnię(a nie spalarnia)
27. Dodane przez do 6, w dniu - 03-10-2013 15:18
S.Waligore zrobił wójtem przewodniczacy ZR NSZZ"S" EMatyjas,obecnie skompromitowana "ikona" NSZZ"S"...
28. Dodane przez maras, w dniu - 03-10-2013 17:57
Nie mam nic do wiatraków, ale śmieszą mnie komentarze "miastowych". Jeśli tak wam się te wiatraki podobają to niech wam przed blokiem postawią, a nie psioczycie na mieszkańców wsi, choć was ta sprawa nie dotyczy!
29. Dodane przez td4rft54f, w dniu - 03-10-2013 19:16
do kom.22 Zebranie wiejskie w Bukówcu było skierowane głównie dla mieszkańców, którym nie jest obojętne to czy farma wiatrowa powstanie czy nie. Podjęta uchwała jest reprezentatywną opinią mieszkańców Bukówca, a nie opinią kilku ludzi przypadkowo napotkanych na festynie, którym jest obojętne to co się wokół nich dzieje. Na tym polega różnica wartości tych opinii.
30. Dodane przez gość do 29, w dniu - 03-10-2013 22:38
Zebranie nie było reprezentatywne,to własnie była przypadkowa grupa ludzi.Nie miało to rangi zebrania wiejskiego i popełniono na nim szereg błedów legislacyjnych. Mozna powiedziec że było to spatkanie w celu omówienia tematu.
31. Dodane przez td4rft54f, w dniu - 04-10-2013 06:26
do kom.30. Do tej pory nikt nie kwestionował, że było to zebranie wiejskie. Ale jak widać, zawsze można szukać "dziury w całym". Pozdrawiam ludzi myślących!
32. Dodane przez gosc, w dniu - 04-10-2013 09:17
do 31-ty do nich nie należysz
33. Dodane przez marek, w dniu - 04-10-2013 17:08
wszędzie gdzie mają powstać elektrownie są przeciwnicy i zwolennicy ich ale zawsze chodzi o pieniądze,a nie o wiatraki wszędzie wtrąca się w to PIS jak by był wszechwiedzący
34. Dodane przez koola, w dniu - 04-10-2013 18:58
wszyscy, którzy nie mogą zrozumieć normalnego myślenia okolicznych mieszkańców "dorabiają" teorię polityczną. Fałsz i zakłamanie lobby wiatrakowego!
35. Dodane przez PIIIIIIIIIIIIIIIS, w dniu - 04-10-2013 22:21
PIS jak dojdzie do władzy to wiatraki będą dobre 
Oni właśnie byli za wiatrakami.
reklama
36. Dodane przez Ola, w dniu - 05-10-2013 22:47
do 13-co się pchasz do mojej gminy,działaj w swoim dziadostwie, a szczególnie zwróć uwagę na sławne już SZALETY za 100.000.Swoją sołtyskę posprawdzaj i pociągnij do odpowiedzialności za niegospodarność.Ale śmiechu z was co niemiara.
reklama
37. Dodane przez ziko, w dniu - 06-10-2013 11:41
We Wschowie też mamy dobre wiatry od strony jezior. Jakaś obcja też blokuje wiatraki.A pamiętam jak stały wiatraki do mielenia ziarna.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj