Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Wschowa arrow Skwer ma upamiętnić ofiary Huty Pieniackiej

Skwer ma upamiętnić ofiary Huty Pieniackiej

02.01.2014. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
1211_skwer.jpgStowarzyszenie Huta Pieniacka złożyło wniosek, aby skwer na placu Farnym we Wschowie nazwać imieniem Pamięci ofiar Huty Pieniackiej. Radni wstępnie przychylają się do tej propozycji, choć niektórzy zastanawiają się, czy wybrane miejsce jest właściwe.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Najpierw do burmistrza, a później do radnych zwróciła się Małgorzata Gośniowska-Kola, która reprezentuje ogólnopolskie stowarzyszenie Huta Pieniacka z siedzibą we Wschowie. Stowarzyszenie działa od 2005 roku i jego głównym celem jest pielęgnowanie pamięci o ofiarach na Kresach II RP. W tym roku przypada siedemdziesiąta rocznica zagłady Huty Pieniackiej. Główne obchody, pod patronatem prezydenta, będą się odbywały na Ukrainie. Uroczystości zaplanowano również w Warszawie,
ale także we Wschowie, dokąd mają przyjechać m.in. przedstawiciele instytucji państwowych.
- Chciałabym bardzo prosić państwa, abyście wzięli pod uwagę rangę tego wydarzenia. Chciałabym, żebyśmy wszyscy w tym uczestniczyli, ponieważ Wschowa jest miastem ludzi z Kresów, między innymi oczywiście i te wszystkie sprawy dotyczące pamięci i historii są dla wszystkich bardzo ważne - mówiła Małgorzata Gośniowska-Kola - Chciałabym bardzo, abyście państwo przyjęli taką uchwałę i gorąco o to proszę.
Wątpliwości co do nadania nazwy nie miał radny Fabian Grzyb, jednak jego zdaniem sprawą dyskusyjną jest miejsce, które wybrało Stowarzyszenie: - Nam, mieszkańcom Wschowy, miejsce kresowe w sposób określony kojarzy się topograficznie, mówię o pomniku przy Zielonym Rynku, mówię o dębach i być może należałoby to w jakiś sposób zwieńczyć. Nie mamy wątpliwości, co do tego, że: tak - najwyżej możemy dyskutować: gdzie.
Z wyjaśnień Małgorzaty Gośniowskiej-Koli wynika, że skwer przy placu Farnym wybrano ze względu na bliskie sąsiedztwo kościoła. W minionym roku Stowarzyszenie otrzymało od strony ukraińskiej zrabowaną monstrancję z kościoła w Hucie Pieniackiej. To było duże wydarzenie z udziałem kościoła rzymskokatolickiego i greckokatolickiego, dlatego zbliżającą się rocznicę kresowianie chcą powiązać z wprowadzeniem monstrancji do kościoła we Wschowie.
Przy skwerze miałaby się znaleźć także tablica z nazwami miejscowości, które spotkała podobna tragiczna historia i z odległością w kilometrach: chodzi o Hutę Pieniacką, czeskie Lidice i Oradour we Francji.
Zastępca burmistrza, Andrzej Nowicki, zapewnił, że stosowna uchwała zostanie niebawem przedstawiona radnym i jak dodał, zmiany nazwy nie będą się wiązały z kosztami dla tamtejszych mieszkańców, ponieważ nazwany zostanie tylko skwer, natomiast nazwa plac Farny pozostanie.
(mon)
 
Komentarze (37)
1. Dodane przez wkurzony FWS, w dniu - 02-01-2014 17:20
Tak tak zróbcie ze Wschowy miasto kresowian, męczenników i tragedii. Proponuję w Parku Wolsztyńskim umieścić pomnik biczowników, a pod rynkiem trzeba by jakoś uczcić pamięć Niezatrudnionych w Swedwoodzie. Potem, jak już miasto upadnie i za milion lat odkopie je jakiś archeolog będzie widać jak na dłoni czym NIE byliśmy i czego nie zrobiliśmy. No ale może i słusznie. Skoro sama Wschowa nie pamięta i nie czci żadnych wydarzeń ani wartościowych ludzi z nią związanych (naprędce licząc wyszło 6-ciu), to może faktycznie nie warto o Wschowie pamiętać.
2. Dodane przez do pani koli, w dniu - 02-01-2014 20:55
niech sie wezmie pani za robote a nie zajmuje glupotami.(...)
3. Dodane przez jj, w dniu - 02-01-2014 17:39
Panią Małgorzatę na burmistrza i we Wschowie było by ok wszystko
4. Dodane przez hrabia Von Shlihtyng, w dniu - 02-01-2014 18:01
no w koncu ktos cos madrego tu napisal ,popieram w 100%,mozemy jeszcze postawic pomnik kilku starostom ,tez lepiej ich nawet za milion nieruszac bo wstyd bedzie
reklama
5. Dodane przez Col, w dniu - 02-01-2014 18:16
1 ma racje . To miasto jest chyba chore.Same skwery , chodniki i parkomaty . Poza tym zadnej działalnosci produkcyjnej . Akademie , rocznicze , znicze i jasełka ,najwiekszym pracodawcą - szpital,a krezusem krecacym Ratuszem - Bank Spóldzielczy z Daszyńskiego .
6. Dodane przez elwis, w dniu - 02-01-2014 18:34
Popieram komentarz nr1. Dość już martyrologii a więcej pragmatyzmu.
7. Dodane przez do kom 1, w dniu - 02-01-2014 19:53
Mam podobne zdanie. Ktoś kto przyjedzie do Wschowy musi mieć przekonanie że to miasto klęsk, przegranych, niesłusznych krzywd. Czy naprawdę nie mamy niczego (nikogo) kim możemy się pochwalić, nie możemy uczcić jakiegoś zwycięstwa?
8. Dodane przez hmmm, w dniu - 02-01-2014 20:07
Popieram kom. 1. Moja babcia pochodzi z kresów i jako jedyna przeżyła z licznej rodziny, ponieważ wyjechała na roboty.... ale nie żyje "męczeńską martyrologią" swojej rodziny tylko jest normalną starszą ciepłą osobą...
9. Dodane przez marcopolo, w dniu - 02-01-2014 20:12
pomnik kolumba by sie jeszcze przydał ; D
10. Dodane przez ro, w dniu - 02-01-2014 21:02
Panowie Burmistrzowie nie bawcie się w wywody historyczne od tego są historycy Wy zajmijcie się ekonomią ale to może dla Was za trudne a Pani Kola niech sobie robi wycieczki za swoje pieniądze
11. Dodane przez obserwator, w dniu - 02-01-2014 21:19
Doi (...) z waszą Hutą Pieniacką to wszystko co robicie jest bardzo chore.(...) dalszy los Wschowy to oddajcie młodym
12. Dodane przez Diana radosna wschowska Bogini, w dniu - 02-01-2014 23:55
Co za oburzenie ! 
Napiszę coś jak atmosfera się podkręci. 
Teraz idę spać . 
A do kom 8. Nie wszyscy mieli zgrabne nogi . 
Kto jej kupił bilet ? 
Jechała PKP czy może DB? 
Babcia autoryzowała twój wpis?
13. Dodane przez Do p. M.G-K i reszty Wschowian, w dniu - 03-01-2014 00:11
Wschowa jest nie tylko miastem ludzi z kresów. Pani Małgorzata G-K niech otrząśnie się trochę. Ma już swój placyk z pomnikiem i co jeszcze więcej jej potrzeba. Zwyczajna zachłanność!!! Minęło 70 lat od tamtych czasów. Należy pamiętać ale nie rozdrapywać ran. Radni wschowscy dla skweru przy placu Farnym poszukajcie "lżejszej, bardziej pogodnej nazwy" nawiązującej do królewskiej przeszłosci miasta, np. Skwer pod Koroną. Mozna nawiązać do teraźniejszości np. Skwer Trzech Muszkieterów.
14. Dodane przez pa..k, w dniu - 03-01-2014 00:29
Może postawić pomnik jakiegoś ormowca ubeka oni też bardzo zasłużeni.Nieliczni żyją w naszym mieście .Dzieci powinny znać historię dlaczego ich dziadek jest garbaty a oprawca chodzi wyprostowany?.
15. Dodane przez bobik, w dniu - 03-01-2014 06:37
Kocham to miasto pełne wspaniałych ludzi -buchaaaaaaaaaaaaa
16. Dodane przez do 14 i 15, w dniu - 03-01-2014 09:06
jest zielony rynek z pomnikiem. Ile jeszcze można. Serio piszę. Proszę zmienić nazwę Wschowy na Huta Pieniacka i raz na zawszę zakończyć ten temat
17. Dodane przez Skwer imienia Współfinansowania ze Środków Uni Europeiskiejj, w dniu - 03-01-2014 13:27
Czternasty wpis bardzo sympatyczny. 
Można za ormowcem postawić pomnik uciekających w pośpiechu przed wyzwoleńczą armią radziecką niemieckich pracodawców wyżej wspomnianej wtedy jeszcze nie babci i wyzwolonej na śmierć przez zbiorowe wciągnięcie na członka jedynie słusznej organizacji, Polki w stanie błogosławionym. 
Ta ostatnia rzeźba już wyrzeźbiona tyko kupić i zainstalować. 
Instalacja to taki trend w sztuce, obecnie bardzo modny. 
Zachęta
18. Dodane przez do kom.12, w dniu - 03-01-2014 16:52
Twój ironiczny wpis dot.kom.8 jest niesmaczny. Np.moi dziadkowie i rodzice zostali wywiezieni z dawnych kresów na roboty przymusowe do Niemieckiej III Rzeszy i myślę, że to samo miał na myśli autor kom.8!
19. Dodane przez do Koli, w dniu - 03-01-2014 17:41
Pomnik, obelisk, skwerek, płoteczek o co dla władzy, co tym bohaterorom zbudujemy, może domy ze szkła. Decyzja musi być już teraz bo za dwa lata nowi nas oczarują pomysłami nowych POMNIKÓW.  
Niech Pani się otrząśnie i wyjedzie do Anglii na mecz piłkarski.
20. Dodane przez andrzej, w dniu - 03-01-2014 22:02
Aż żal czytać te wszystkie komentarze. Co złego w działalności pani Małgorzaty? Czy was to dotyka? Boli? Poświęca swoje siły i pieniądze na to, nikt jej nie zwraca. A nadanie imienia skweru czy parku nic nie kosztuje, miasto nic nie dokłada, a wy wszyscy tym bardziej.  
Ciekawe dlaczego to miasto jest takie sfrustrowane?
21. Dodane przez 21, w dniu - 03-01-2014 22:52
Czemu cokolwiek co się dzieje we Wschowie ponad "pewien poziom" jest tak nienawistnie niszczone.Są u nas we Wschowie naprawdę na wysokim poziomie inicjatywy czy to CzasART czy Twórcze Horyzonty czy też te atakowane grupy Kresowian.Może te wszystkie głosy na NIE niech zewrą siły i niech coś zaproponują.  
POKAŻCIE KLASĘ KRYTYCY.
22. Dodane przez do andrzeja, w dniu - 03-01-2014 23:12
Do wczoraj nie popierałem pomysłu jak większość tutaj. Nie jesteśmy miastem kresowym i strach się bać jak reprezentanci każdej mniejszości zaczną sie domagać własnych skwerów. Ale wracając... nie popierałem a od wczoraj nie popieram jeszcze bardziej. Wyguglowałem sobie panią Kolę w internecie i widzę że ona jest, nie bójmy się tego słowa, politykiem. Kandydowała w ostatnich wyborach, zgaduję że i w nadchodzących. I tym bardziej nie będę popierał działań które dla mnie są zbijaniem politycznego kapitału. Jakoś w te szlachetne pobudki nie wierzę i jak widać podobnie ma większość mieszkańców.
23. Dodane przez historycznie, w dniu - 04-01-2014 00:26
Lewacy dla Was namietnie komenyujacych dla przypomnienia 
http://www.youtube.com/watch?v=zqejTOai5t4 
 
to jest NASZA HISTORYIA i temu nie zaprzeczyczecie
24. Dodane przez do 23, w dniu - 04-01-2014 10:38
Powiedział co wiedział. Wole byc lewakiem jesli prawica we Wschowie potrafi tylko zadłużać miasto, stawiać pomniki czy przeprowadzać intronizację
25. Dodane przez bali, w dniu - 04-01-2014 15:19
Wschowa nie jest miastem kresowian. Moi dziadkowie przyjechali do Wschowy po wojnie, ale nie z Kresów, tylko z okolic Poznania. Większość mieszkańców Wschowy ma w głębokim poważaniu Hutę Pieniacką i działalność kresowian, więc trzeba im na siłę wciskać swoją historie.
26. Dodane przez do 18, w dniu - 04-01-2014 17:32
Mój wpis nie jest ironiczny ! 
Skąd to podejrzenie? 
Dozgonne zbiorowe gwałty na polkach dokonywane przez wyzwoleńczą armię Oświęcimia były powszechnie praktykowane. 
Natomiast ironią jest to wychwalanie pracy na rzecz okupanta. 
Ironią jest ,że ludzie z kresów poprą nawet lewicę jeżeli zagwarantuje oddalenie od Rosji ,bezwarunkowa kapitulacja przed UE. 
Wracając do tej Huty. 
W Polsce Huty mają Indie i Ukraina. 
Upamiętnienie Huty Pieniackiej placem nic nie da.Lepiej ekspozycję stałą w muzeum we Wschowie zrobić i ze szkoły dzieci zaprowadzić zamiast na sabat tych czy innych czarownic. 
A cała ta dyskusja to farsa zrobić głosowanie skoro ktoś postawił projekt i tyle.
27. Dodane przez do komentarza 23.., w dniu - 04-01-2014 18:57
Przedstawicielu filoveritas, powtarzasz się, jak i Twoi koledzy z klubu. Jesteście jak bóg bez diabła, gdyby nie lewacy to straciłbyś chyba sens istnienia :D 
Prawda jest jaka jest, mieszkańcy Wschowy to najczęściej wielkopolska i bliskie okolice. Huta Pieniacka nie interesuje ani moich dziadków, ani rodziców ani mnie. A TY kolego z filoveritas jak chcesz tak czcić kresowian, to im pomagaj i się o nich troszcz, nikt Ci nie broni.
28. Dodane przez celina, w dniu - 04-01-2014 20:59
to prawda Wschowa nie jest miastem kresowym .Mieszkają tu górale ,poznaniacy ,z centralnej polski.Dość tych nazw i tabliczek kresowych .Skwer jest na pl.Farnym i tak jest dobrze .popieram kom.1 .Wschowa już umiera na bezrobocie ,w tym roku będzie to widać.
29. Dodane przez SĄSIA DK A, w dniu - 05-01-2014 14:50
"Skwer pod koroną" - tak neutralnie dla Wschowian nazwać proszę skwer. Więcej pogody ducha życzę WSCHOWIANOM.
30. Dodane przez do 29, w dniu - 05-01-2014 21:16
To już lepiej trzech króli. 
W domyśle 3 korony. 
Albo przedwojennych właścicieli Żywca. 
Zacnych jegomości którzy browar stracili bo folks listy nie podpisali.
31. Dodane przez Karol, w dniu - 06-01-2014 10:05
Dużo pomników.Bardzo dużo pomników...każdy mieszkaniec musi mieć własny pomnik i koniec kropka.Akcja budowy pomników nadawania imion skwerów jedynie słusznych imion trwa w najlepsze i ma świetlana przyszłość.Wschowa jest jednym wielkim pomnikiem.Świebodzin?To pikus!My też ogłaszamy królestwo boże we Wschowie! Bo nasza Wschowa to istny cud.Walnijmy się w łepetyny!Po co nam to?A to że kilkanaście procent ludzi to bezrobotni to co ?Każdemu można grzebać w śmieciach i wyciągać co panu spadło ze stołu.Żyjemy w Wolnej i niepodległej Wschowie ...brawa apluz na stojąco.Nikt nikogo nie wybuczy. Wszyscy jesteśmy zdrowi, piękni,młodzi,bogaci.A że tam jakieś szcury grzebią w smietnikach.Wolno im."Przeca to tylko dla zabawy..no ni?Grunt,że nam je dobre!"Pani MK jeszcze jeda Huta Pieniacka i jeszcze.Czy nie przegina Pani?
32. Dodane przez Marek, w dniu - 06-01-2014 10:30
Od razu zanaczam, że nie neguje działalności stowarzyszenia. Powinno się szanować historię i tę tragedię. Tutaj jestem przeciw nazwie bo bardziej pasuje ona do Zielonego Rynku gdzie jest pomnik, gdzie odbywają się uroczystości. To na placu Zielony Rynek powinien być ten skwer.
33. Dodane przez ludzie, w dniu - 06-01-2014 17:55
Ludzie ogarnijcie się:O to co tu wypisujecie to w większości wręcz niesamowite głupoty: 
1. po pierwsze: ruszcie tyłki i zróbcie coś sami. No pewnie, że we Wschowie nie ma tylko Kresowian, ale jakoś tylko oni są sprawni skuteczni i potrafią coś osiągnąć 
2. tylko kretyn może twierdzić, że stowarzyszenie o profilu edukacyjnym i historycznym ma załatwiać komukolwiek pracę :O 
3. poza tym - myślę, że motocykliści przyjeżdżający na uroczystości organizowane przez panią kole zostawiają we wschowie co rok więcej pieniędzy niż wy wszyscy razem wzięci kiedykolwiek przekzaliście na jakiś cel charytatywny 
4. może i lepszy jest zielony rynek, ale on już ma nazwę :O tymczasem plac przy farze jeszcze nazwy nie ma 
 
5. poza tym to tylko propozycja jeśli macie lepsze to wskażcie, a jeśli nie to dlaczego chcecie komuś tylko utruć.
34. Dodane przez piekiełko, w dniu - 06-01-2014 18:03
a moje zdanie jest takie: większość to zwykli frustraci. 
 
Sami nic nie osiągnęliście więc nie pozwolicie żeby innym (np. kresowiakom) się udało. 
akurat trochę interesuję się sprawami wschodnimi i z fachowej prasy oraz z udziałów w różnych konferencjach naukowych wiem, że akurat Stowarzyszenie Huta Pieniacka (obok organizacji z wrocławia) jest chyba najbardziej znanym w Polsce stowarzyszeniem kresowym, nagrali film z Telewizją Polską (gdzie? odp: we wschowie, we wschowskim kasztorze), organizują zloty motocyklowe (gdzie? na ukrainie i we wschowie), mają kontakty z posłami, muzeami w Warszawie, awspółpracują ze wszystkimi centralnymi urzędami w Polsce, współpracują z MSZ i kancelarią prezydenta jeżdżą po świecie wszędzie mówią że są ze Wschowy, a dzięki temu ktokolwiek słyszy że jest takie miasto jak wschowa. Też bym chciał, żebyśmy byli znani z innych powodów, ale tak nie jest. Jakimś dziwnym trafem to kresowianie promują wschowę a nie wielkopolanie, poznaniacy, górale czy centralacy.  
Póknijcie się włeb
35. Dodane przez Do 31, w dniu - 06-01-2014 18:57
Ni za tym ni PO tym ale do czego zmierzasz? 
Chcesz powiedzieć ,że lepszy w niewoli brzuch pełen 
niż pusty na wolności?
36. Dodane przez zmęczony, w dniu - 06-01-2014 20:41
W maleńkiej Wschowie jest oznaczome miejsce poświęcone kresowianom - pomnik. I to jest i myślę, gony akcent historii. PYTAM; - Czy musi też być nazwa skweru poświęcona kresowianom? Pomnik Kresowian i skwer Zielony Rynek, z pewnością zielony, otulpny cieniem starodrzwia do siebie pasują. Wschowianie przywykli już do tego stanu i uszanujmy ten stan. Nie starajmy się być zachłanni i nie żądajmy więcej w tym temacie w maleńkiej Wschowie, bo przesyt spowoduje utratę apetytu i dobrego smaku. Waść Panie burmistrzu i radni w magistracie zmiarkujcie obiektywnie zakusy Pani M. G-K. i zamknijcie ten temat. Daliście już paluszek a odgryźć zechcą Wam całą rękę. Z poważnych spraw czynicie ludziska - celebryci lokalni - akcję przetargową o politycznych i populistycznych znamionach. Głowa boli i wstyd!!!
37. Dodane przez wschowianin, w dniu - 07-01-2014 23:31
NIE OBRAŻAM NIKOGO.CO MIAŁO POWSTAĆ TO POWSTAŁO.JUŻ BYŁ TAKI USTRÓJ KTÓRY ZAPOMNIKOWAŁ CAŁY KRAJ.NASTĘPNI BURZYLI ICH OFIARNE POMYSŁY. ZAMIAST WYDAWAĆ PIENIĄDZE NA BZDETY NIECH PAN BURMISTRZ PRZEZNACZY TE PIENIĄDZE NA ZUPĘ W KLASZTORZE. KIEDY OPUSZCZAM ALBO PODNOSZĘ ROLETY WIDZĘ JAK WIELOOSOBOWE EKIPY GRZEBIĄ W ŚMIETNIKACH.SKANDAL TO MAŁO POWIEDZIANE. ZARAZ KTOŚ MI ZARZUCI ŻE SAMI SĄ SOBIE WINNI.MOŻE NIEKTÓRZY TAK ALE NIE WSZYSCY.PRZEZNACZMY PIENIĄDZE PODATNIKÓW NA SZCZYTNY CEL.CHORE PAŃSTWO ZATRUDNIA SIĘ DUŻO POLICJANTÓW ŻEBY GANIALI ZA ZŁODZIEJAMI.ILE JEST TAKICH CO KRADNĄ CO SIĘ DA BO NIE MAJĄ CO DO GARA WŁOŻYĆ.JEDNI CHODZĄ ZASZCZYCENI BO ZŁAPALI ZŁOMIARZA DRUDZY POGRĄŻENI BO ZAPUSZKOWALI CZŁONKA RODZINY ZA WYSTAJĄCY Z ZIEMI KAWAŁEK METALU I TAK W KOŁO MACIEJA.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę pomieszczeni... Leszno 20
Leszno sobieskiego -... Leszno 679000
SprzedamLeszno 439000
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj