Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Kościan arrow Nauczyciel: nie jestem bandytą ani sadystą

Nauczyciel: nie jestem bandytą ani sadystą

24.03.2014. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
0324_nauczyciel.jpgNa ławie oskarżonych zasiadł dzisiaj nauczyciel szkoły podstawowej w Śmiglu. Mężczyzna oskarżony jest o fizyczne i psychiczne znęcanie się nad uczniami. Oskarżony wyjaśniał, że sprawa tylko z pozoru wydaje się czarno-biała. Nauczyciel uważa, że to zachowanie niektórych uczniów doprowadziło go do desperacji i bezsilności.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Oskarżony jest nauczycielem od dwudziestu czterech lat, uczył języka niemieckiego. Od października 2012 roku nie pracuje w szkole - właśnie w związku z tą sprawą. To rodzice poskarżyli się dyrektorowi szkoły, a ten zawiadomił rzecznika dyscyplinarnego i prokuraturę.

Do znęcania miało dochodzić w okresie od 1 września 2011 do 19 października 2012 roku nad niektórymi uczniami dwóch czwartych klas, a później klas piątych. Akt oskarżenia mówi o trzynaściorgu uczniów: Wielokrotnie naruszał ich godność osobistą, ich cześć oraz nietykalność cielesną w ten sposób, że uderzał ich po różnych częściach ciała rękę, dziennikiem,
teczką, książką lub długopisem, wkładał palec w odbyt, wykręcał ręce, deptał po stopach, podkładał nogę, odsuwał krzesło i zrzucał z krzesła, ciągnął za uszy, ściskał głowę rękoma, kopał, przezywał, ośmieszał, wyzywał wulgarnymi słowami, niesprawiedliwie traktował w stosunku do innych uczniów.


Oskarżony nauczyciel złożył dziś przed sądem obszerne wyjaśnienia. Jego zdaniem, prawda leży po środku. Przyznał, że między nim a uczniami wydarzyło się wiele niedobrych i niepotrzebnych rzeczy, ale nie jest bandytą ani sadystą. Nauczyciel ma żal do dyrekcji szkoły i wychowawców, którzy w jego opinii zlekceważyli problem; gdyby odpowiednio zareagowali, można by było zapobiec sytuacji. Zdaniem nauczyciela w klasach miał miejsce tzw. bunt sterowany: oddolnie i odgórnie.

W obu klasach miały się skupiać wszystkie problemy szkolne. Największe kłopoty zaczęły się, kiedy do klasy dołączono uczniów z Żegrówka i nastąpił silny podział na dzieci z miasta i dzieci ze wsi, a to miało doprowadzać do dużych aktów agresji - na co szkoła, zdaniem oskarżonego, nie reagowała.
W każdej z obu klas miała istnieć grupa prowodyrów, która "bezczelnie i chamsko" przeszkadzała w prowadzeniu lekcji.
I tak uczniowie ostentacyjnie ignorowali nauczyciela, prowadzili głośnie rozmowy między sobą, przez telefon, słuchali muzyki, hałasowali. Zabierali nauczycielowi jego przedmioty: zeszyt, długopis. Rzucali w niego papierkami czy plasteliną, kiedy stał przodem do tablicy. W sali muzycznej grali na instrumentach, w sali biologicznej bawili się z chomikiem, wychodzili bez słowa z zajęć. Nauczyciel przyznał, że czasem faktycznie dotknął ich długopisem czy zeszytem, ale nie były to uderzenia, które miały sprawić ból czy wyrządzić krzywdę, zaznaczył, że nie były to działania normalne, ale i uczniowie nie zachowywali się normalnie.
Oskarżony wyjaśnił, że uczniowie doprowadzili go do desperacji ośmieszaniem, prowokacjami, celowym upokarzaniem, wyzwiskami, co doprowadziło do absurdalnej sytuacji, kiedy to nauczyciel odczekiwał 10 minut aż uczniowie rozejdą się po lekcjach do domów i wtedy on sam opuszczał szkołę. Podkreślił, że został z problemem sam i nie mógł liczyć na żadne wsparcie, a problemy wychowawcze powinno się rozwiązywać w szkole a nie przed sądem karnym.

Ze względu na bardzo szczegółowe wyjaśnienia i to, że oskarżony chce odnieść się do każdego z zarzutów, sprawa została odroczona na koniec czerwca. Na kolejnej rozprawie poznamy wersję drugiej strony, słuchani bowiem będą także rodzice uczniów.
 
Komentarze (88)
1. Dodane przez W ISTOCIE, w dniu - 24-03-2014 14:35
W istocie swej -tenże n-el pozostał normalny i wymaga tak jak to niegdyś bywało !!! Pan mgr nie dba o to aby klasy na siłę były liczne bo to i etat moga zlikwidować gdy będzie od uczniów wymagał znajomości materiału przewidzianego programem nauczania . On sie nie boi jak robią to inni n-le , że lepiej postawiać "3" aby klasa dalej była liczna i aby było kogo dalej uczyć. Serdecznie Pana Panie magistrze pozdrawiam - i prosze dalej tak trzymać - nie dajmy się zwariować a jak juz nowymi czasy to nie do konca ( Stanisław b. wizytator ).
2. Dodane przez obserwator, w dniu - 24-03-2014 14:37
W tym kraju lepiej było ambicje pozostawić w domu i ciągnąć z etatu ile się dało, a wybryki bez wiedzy uczniów nagrać i czekać na zarzuty ze strony prokuratury i SUPER rodziców. Życzę dużo zdrowia i pracy.
3. Dodane przez rodzic, w dniu - 24-03-2014 14:42
nie wiem czy nauczyciel nie przekroczył dozwolonych granic relacji z uczniami, ale wszyscy którzy mają otwarte oczy i uszy wiedzą jak paskudnie potrafi zachowywać się dzisiejsza młodzież. Ciekaw jestem co rodzice mają tu do powiedzenia, zdaje się że nie uczestniczyli w żadnym z takich tarć, więc ci, którzy wnieśli skargi na nauczyciela mogą przyjmować postawę matki nietrzeźwego 15-latka rzekomo poturbowanego przez policjantów policjantów po niedawnym meczu piłki ręcznej w Lesznie.
4. Dodane przez Czesławuśix, w dniu - 24-03-2014 14:52
prawda zawsze leży po środku. Ale myślę, że dyrekcja też ma w tym swój udział. Zwykle w szkołach niektóre problemy zamiata się pod dywan, żeby nie narazić szkoły na małą liczbę potencjalnych kandydatów i złą opinię. Pewnie, że zachowanie tego Pana budzi wiele zastrzeżeń, ale gdyby miał wsparcie dyrektora, pedagoga i innych nauczycieli, to nie musiałby pozostać na placu boju sam, i bronić się "po swojemu". Tak do końca nie wylewałbym pomyj na tego nauczyciela.
5. Dodane przez Puzajkator Golonka, w dniu - 24-03-2014 15:01
Każdy nauczyciel ma coś z sadysty.
6. Dodane przez były uczeń, w dniu - 24-03-2014 15:04
rzeczywiście nauczyciel tenże dawał się wyprowadzać z równowagi niejednokrotnie za moich czasów-myślę że część z tych oskarżeń jest przesadzona...nie da się ukryć że uczniowie prowokowali go i wykorzystywali jego słabość...każda kolejna klasa próbowała przebijać wybryki poprzedników...zdecydowanie wróciłabym do czasów gdzie można ucznia sprać bo niestety ale obecnie żadnego szacunku nie ma i to nauczyciele boją się dzieci a nie dzieci nauczycieli-a za tym jeszcze "zajebiści "rodzice gdzie absolutnie nie wierzą w winę swoich pociech- no bo skąd mają je znać skoro ich nie wychowują!!
7. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 24-03-2014 15:05
Znam tego nauczyciela współpracuję z nim wiele lat i wiem , że to wspaniały człowiek oraz fachowiec w tym co robi ,takim jak on należą się odznaczenia a nie ciąganie po sądach. Proszę pozostać sobą. Pozdrawiam
8. Dodane przez Piotr, w dniu - 24-03-2014 15:15
panie Stanisławie(całe szczęście, że już były wizytatorze)-to życze panu, by pańskie dzieci albo wnuki były tak traktowane, jak pozwany to robił. Nauczyciele tzw."starej daty" myslą, że siłowo cokolwiek zdziałają. Moim zdaniem,jak nauczyciel ucieka sie to rekoczynów i narusza nietykalność cielesną ucznia, bo nie potrafi rozmawiać i dotrzeć do ucznia-to po prostu nie nadaje sie na nauczyciela, a za to co zrobił kare powinien ponieść..
9. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 24-03-2014 15:30
Właśnie dowiedziałem się, że moje pokolenie oraz pokolenia moich przodków, były wychowywane przez "sadystów" i "zwyrodnialców". Pozdrawiam oskarżonego nauczyciela i moich nauczycieli, którzy nie szczędzili na mnie kija, linijki , wskaźnika czy "wężyka". Z tej niszczonej przez system dzisiejszej młodzieży nic dobrego nie wyrośnie.
10. Dodane przez 123, w dniu - 24-03-2014 15:39
Krótka piłka: monitoring video w każdej klasie i momentalnie skończy się bohaterstwo. Podejrzewam, że niejednemu rodzicowi mogłaby opaść szczęka widząc, co ich "biedna, uciskana" latorośl wyczynia w szkole żeby tylko zaimponować rówieśnikom.
11. Dodane przez Antoni, w dniu - 24-03-2014 15:41
Osobiście znam tego nauczyciela , to wspaniały nauczycie l j. niemieckiego , ale też organizator wielu wycieczek do Aquaparku w Niemczech , dziwi fakt jak można tak oczernić i zbesztać opinie nauczyciela. Rodzice uważają że mają samych aniołów i są nietykalni. Wstydźcie się.
12. Dodane przez abcd, w dniu - 24-03-2014 15:43
wszystkie dzieciaki wejdą na głowę komuś kto nie zbuduje autorytetu. A ten Pan nigdy takowego nie miał. Bo nie buduje się go głupimi odzywkami, którymi potrafi rzucać i do tych spokojnych, pilnych uczniów. Czemu zapomniał powiedzieć przed Wysokim Sądem, że to nie pierwsza taka sytuacja z jego udziałem? Jego bójek z uczniami było już kilka. W tej szkole pracują również inni nauczyciele, ale jakoś to zawsze ten pan występuje w takich sytuacjach.
reklama
13. Dodane przez nona, w dniu - 24-03-2014 15:56
ci rodzice są chorzy nie którzy co go oskarżali niech zobaczą co ich dzieci robią na lekcja a zresztą rodzice też nie są święci bo też ten nauczyciel uczył ich języka niemieckiego i oni też mu dokuczali bo znam tych rodziców co go oskarżyli.
14. Dodane przez uczennica, w dniu - 24-03-2014 15:57
niesfornych uczniow trzeba postawic na bacznosc i wymierzyc baty na gola pupe. .moze po takiej karze cielesnej by mieli szacunek do nauczyciela.
15. Dodane przez Podziwiam, w dniu - 24-03-2014 16:01
A dziw bierze Panie mgr, że Pan to wszystko wytrzymał. Tych chamskich i głupich (jak ich rodzice niestety) szczeniaków, dyrekcja powinna ze szkoły wydalić.
16. Dodane przez dan, w dniu - 24-03-2014 16:02
w klasa powinny być kamery wtedy rodzice by zobaczyli co ich pociech robią jak się uczą.
17. Dodane przez Ala, w dniu - 24-03-2014 16:16
Jeszcze nie ma wyroku, a nauczyciel już od półtora roku nie pracuje w szkole? Zwolnił się sam, czy jego zwolniono?
18. Dodane przez Domin syn prokuratorów :), w dniu - 24-03-2014 16:33
Znam tego nauczyciela uczył mnie w gimnazjum to spoko facet :) ale to prawda to uczniowie często go zaczepiali wyzywali i robili co chcieli bez pytania... mam nadzieję że komentarze pomogą panu nauczycielowi bo on nie jest niczemu winien, a co do rodziców to niech się wezmą za swoje bachory którzy nawet dzień dobry nie umieją powiedzieć ... mam nadzieje że komentarze będą pokazane na rozprawie bo to dużo wyjaśni . 
 
pozdrawiam
19. Dodane przez 13, w dniu - 24-03-2014 16:37
W szkołach- jak prawie wszędzie- jest ścieżka: jeśli rodzice mają problem z nauczycielem to zgłaszają to wychowawcy klasy, a ten nadaje tok sprawie-jeśli "nie nadaje" to rodzice powinni pójść do dyrekcji. Nauczyciel- podobnie- jeśli ma problem z klasą zgłasza to wychowawcy, może poruszyć problem na zebraniu rady pedagogicznej czy zespołu wychowawczego. Tylko przejrzyste działanie powoduje, że nie narażamy się na zarzuty. Z tego co przeczytałam- obie strony konfliktu popełniły wiele podstawowych błędów. Samemu nie wymierza się sprawiedliwości.Oczywiste jest, że od dorosłych oczekuje się pewnych zachowań, , ale dla nieletnich niekoniecznie.
20. Dodane przez Marika, w dniu - 24-03-2014 16:59
I bardzo dobrze, że w końcu sąd zabiera się za grono pedagogiczne!!!! Raz, a dobrze. Sadyści...
21. Dodane przez wspólczucia dla n.., w dniu - 24-03-2014 17:01
Dzieciaki bywają po prostu podłe a starzy je bronią i nie potrafia wychowywać. 
Wystarczy wejść do szkoły na przerwie. 
Potrafią dukuczyć szczególnie tym dobrze wychowanym a jeżeli rozpoczynają atak na nauczyciela to wymaga interwencji policji. 
Dziwie się co robiła dyrekcja tej szkoły bo to że pedagodzy lubią cichy i spokojny kantorek to każdy wie.
22. Dodane przez kris, w dniu - 24-03-2014 17:54
w szkołach brakuje ostrego rygoru . kiedys jak uczen dostał w łeb to odechciało mu sie wszystkiego . a dzis samowolka kiedys uczniowi nie przeszło bez mysl zeby w nauczyciela zucac papierkami . a dzis jeden wielki burdel nauczyciele powinni lac tak jak kiedys . to by był porzadek...
23. Dodane przez arek, w dniu - 24-03-2014 18:14
Byłem na lekcjach w podstawówce(dni otwarte) masakra. nauczyciel nic nie może!!! jedyne co mu wolno to tłumaczyć prosić i rozmawiać z uczniem do skutku. W każdej klasie znajdują się debile na których nie ma mocnych. Popieram 15 i 16. Młodzież chodzi po klasie bawi się telefonem je i pije. Dlaczego jak my chodziliśmy do szkoły był spokój na lekcji???Na przerwie graliśmy w piłkę dziewczyny stały z boku i plotkowały o nas:-) teraz tylko ku... i hu...
24. Dodane przez XXX, w dniu - 24-03-2014 18:15
Znam tego nauczyciela od wielu lat i nie mam uwag co do niego. Uczył moje dzieci i nie było problemów. A dzisiaj próbują z nie go zrobić bandytę totalna bzdura. Gówniarze w szkole czują się jak w domu a rodzice to przyklepują. Smiać mi sie chce jak to wszystko czytam. Kiedyś uczeń dostał po głowie i pasowało a dzisiaj wielkie znęcanie ŚMIECH i niech ktoś pomyśli nad tym Bo za chwile smarkacze wejdą wszystkim na głowę i będzie za późno ale tyko za zgodą swoich wspaniałych rodziców. HA HA
25. Dodane przez weteran, w dniu - 24-03-2014 18:17
Przywrócić zasadniczą służbę wojskową z zasadami z 70- 80-dziesiątych lat to obecna młodzież pochlastała by się po tygodniu bo nie byli by zdolni dać sobie rady bez mamusi w rzeczywistości
26. Dodane przez NIE RODZICE, w dniu - 24-03-2014 18:52
Napisano w Artykule powyższym że "słuchani będą rodzice" . Rodzic tu w tym postępowaniu nie może być świadkiem (jest osoba 3-cią ) - to nie jest proces przed Sadem Rodzinnym i Nieletnich - to jest Sad Rejonowy - Wydział Karny . Pozdrawiam Jacek (Vrok prawa ).
27. Dodane przez ala, w dniu - 24-03-2014 20:39
Wychodzi na to, że nauczyciel powinien mieć na biurku kamerkę i nagrywać młodocianych, albo wszystkie klasy powinny być monitorowane. Choć to akurat nauczycielom może się nie spodobać (broń obosieczna).
28. Dodane przez kamerka, w dniu - 24-03-2014 21:07
Blad nauczyciela. Mial zamontowac przed lekcjami kamerke albo chociaz zwykly aparat fotograficzny i nagrywac zachowanie tych idiotow. Daje glowe ze niejeden by zgarnal w chacie tak po tylku, ze nikomu by nie przyszlo do glowy zeby podskoczyc do nauczyciela.
29. Dodane przez DO KRZYSZTOFA W, w dniu - 24-03-2014 21:24
DO KOM 9 JAK TWÓJ DZIECIAK CZY WNUK PÓJDZIE DO SZKOŁY, NIE ZAPOMNIJ PRZEKAZAĆ NAUCZYCIELOWI ŻEBY BYŁ DO DZIECKA [SADYSTĄ]I[ZWYRODNIALCEM],TO GWARANTUJE ŻE BĘDZIE Z NIEGO LUDZIE JAK TY,BRAK ROZUMU.
30. Dodane przez siodemka, w dniu - 24-03-2014 22:58
czy ja dobrze czytam - "wkładał palec w odbyt" ? Wierzycie w to ? Bo ja nie bardzo.
31. Dodane przez Była uczennica z Leszna, w dniu - 24-03-2014 22:47
Kilka lat temu byłam uczennicą tego nauczyciela w szkole zaocznej. Wiedziałam o tej sytuacjami z uczniami w Śmiglu, to oni sobie ofiarę z niego zrobili, pośmiewisko, był przez nich osaczony. Było widać po nim jaki jest znerwicowany . Aż żal było patrzeć. Bo nauczyciel spoko. Współczuć tylko temu panu. A w sumie dlaczego nie zeznają uczniowie którzy to widzieli? Pozdrawiam tego wspaniałego nauczyciela i niech się pan trzyma.
32. Dodane przez pipiiiii, w dniu - 24-03-2014 23:07
Teraz uczniowi można wszystko robic.... a rodzice uważają że ich dzieci są najkochańsze na świecie. Kamerki to fajna sprawa, pokazać nagranie rodzicom żeby przejrzeli na oczy a potem niech wpierd.... dziecku.
33. Dodane przez współczująca, w dniu - 24-03-2014 23:17
Cała klasa powinna zeznawać w sądzie, to wtedy by wyszła cała prawda i w końcu ci smarkacze przestaliby kłamać
34. Dodane przez xxx, w dniu - 25-03-2014 00:06
ZNAM TEGO NAUCZYCIELA JEST NAPRAWDĘ SPOKO , WINA JEST W 100% UCZNI, ZA MOICH CZASÓW TEŻ GO TAK TRAKTOWALI NA LEKCJI.
35. Dodane przez rocznik 1990, w dniu - 25-03-2014 00:43
Nie znam tej sytuacji, więc nie chcę się na jej temat konkretnie wypowiadać, ale faktem jest, że z roku na rok widzi się wśród młodzieży coraz większe chamstwo i to u coraz młodszych roczników. Nie mówię, że za moich szkolnych czasów nie było wybryków, ale jak się zgarniało jedynkę czy naganę, to w domu człowiek drugi raz dostawał na d..., a teraz zła ocena czy uwaga to bardzo często wg rodziców nie jest wina biednego pokrzywdzonego dzieciątka, tylko złego nauczyciela, który nie potrafi nauczyć albo się uwziął na kogoś. I tu jest główna przyczyna wielu sytuacji, w których nauczycielom puszczają nerwy, bo szkoła niby ma kształtować, ale to rodzice mają największy wpływ na wychowanie, a nie nauczyciel spędzający z taką gównarzeriom kilka godzin tygodniowo. A poczucie bezkarności w domu sprawia, że wyrasta pokolenie chamstwa i cwaniactwa, któremu wydaje się, że wszystko im się należy i wszystko im wolno bez ponoszenia konsekwencji... Przykre, ale prawdziwe, a ofiarami tego są (podkreślam - nie mnie oceniać jak to jest w tym przypadku) często nauczyciele "starej daty" i z powołaniem, którym jeszcze na czymś więcej zależy.
36. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 25-03-2014 08:15
O zgrozo! to z ciebie już nic godnego nie wyrosło, a co dopiero z twoich dzieci? aż strach się bać!!!
37. Dodane przez x, w dniu - 25-03-2014 08:16
No i wyszło bezstresowe wychowanie przez "inteligentnych inaczej" rodziców zapatrzonych w mózgową papkę z TVN.
38. Dodane przez popieram wychowanych, w dniu - 25-03-2014 08:22
w całej rozciągłości popieram kom. 23, 35, a w szczególności 25! Do "woja" łobuzeria!
39. Dodane przez ecco, w dniu - 25-03-2014 08:48
Moim zdaniem powinni wysłuchać zdania dzieci nie uwikłanych w oskarżeniu nauczyciela, tylko tych którzy nie rozrabiali.Tylko pod warunkiem nie przy wszystkich,ale każdego z osobna.
40. Dodane przez OZON, w dniu - 25-03-2014 09:06
Młodzież mamy jaką mamy-każdy to widzi-ale żadne zachowanie nie usprawiedliwia agresji i przemocy a już na pewno nie rozumiem dlaczego bonicie kogoś kto zgodnie z tym artykułem \"wkładał palec w odbyt\"... Ludzie to jakieś szaleństwo...chyba, że teraz praktyka wkładania palca w odbyt stała się normą lub ma taką norma się stać...
41. Dodane przez CZŁOWIEKU DO .36, w dniu - 25-03-2014 09:18
CZŁOWIEKU CZYTASZ A ROZUMIESZ TAKI TEMPY JESTEŚ PRZECZYTAJ PIERWSZE KOM 9, APOTEM PRZECZYTAJ KOM 29, JESTEM PRZECIWNY ABY KARAĆ FIZYCZNIE NAD UCZNIEM.
42. Dodane przez niki, w dniu - 25-03-2014 09:30
mam sąsiadów małzenstwo pedagogiczne ludzie to sa potwory w skórze ludzkiej nie wierze że sa inni na zajeciach z uczniami potrafia psychicznie znęcac sie rodzice bacznie obserwujcie kto się zajmuje waszymi dziećmi bo jeśli tacy ktorych mam po sąsiedzku to współczuje i jeszcze jedno z inteligencja trzeba sie narodzić natomiast chamstwo w tych ludziach siedzi skąnczyli 30-lat temu śmieszne zaoczne szkółki i twierdza ze sa pedagogami precz z nimi
43. Dodane przez wiem_co_mówie, w dniu - 25-03-2014 10:36
Monitoring w każdej klasie. Przecież to nie są na dzień dzisiejszy jakieś wielkie koszty. Niech kamera czuwa i rejestruje. W razie "w" odtwarzamy i sprawa rozwiązana. Z tym, ze zaraz się odezwą obrońcy praw zwierząt, tak zwierząt, bo to jak zachowują się dzisiejsi uczniowie kwalifikuje się na takie określenie, zwierzęta - dzike w dodatku.
44. Dodane przez leszczuniak, w dniu - 25-03-2014 11:00
Zobaczcie jak można w prosty sposób posądzając bezpodstawnie zniszczyć wieloletni dorobek człowieka,mam nadzieję, że Sąd rozwikła ten problem i osądzi uczciwie ale tych co pomówili nauczyciela i doprowadzili do tak poniżającej go sytuacji.
45. Dodane przez do kom 8, w dniu - 25-03-2014 11:20
Pokaż jak ty byś dotarł do ucznia, który ma wszystko w d*** kiedyś był w szkole porządek i dzieci bały się nauczyciela, dzisiaj to pośmiewisko i zero szacunku. i piszę jako 25 latek
46. Dodane przez jas, w dniu - 25-03-2014 11:42
Ewidentna bezradnośc dyrektora tej szkoły, jest on pracodawcą, czy jest zagubioną owieczką?  
 
Czy pedagog lub psycholog jakis działa w tej szkole czy jest zatrudniony lecz nie bywa tam, lub zajmuje się innymi bzdurnymi sprawami tak jak w innych szkołach a może dopiero uczy się zawodu bojąc się dzieciaków? 
Mam wrażenie że ten pan pozostawiony był sam sobie z bydłem pozbawionym kultury i nie okrzesanymi rodzicami. Współczuję mu bardzo
47. Dodane przez To proste, w dniu - 25-03-2014 12:20
Jeśli ktoś nie daje sobie rady na lekcji, to powinien zmienić zawód. Jak to jest, że Ci sami uczniowie potrafili być grzeczni na innych lekcjach? Jakoś inni nauczyciele radzili sobie z nimi i nikt rękoczynów nie stosował. Wszystko w temacie.
48. Dodane przez A., w dniu - 25-03-2014 12:26
Absolutnie za te sytuacji do odpowiedzialnosci powinien byc powolany dyrektor placowki. Gdzie jest jego reakcja na problem? Gdzie sa hospitacje tego nauczyciela? Gdzie sa wychowawcy, pedagodzy, gdzie byla policja, czy byla wzywana na interwencje? Nauczyciel to pracownik spoleczny, nalezy mu sie pomoc policji w razie naruszania jego godnosci. Kazdy umywa rece, a nieporadny nauczyciel zostaje sam, bo zarabiac na rodzine musi...a praca..coz..nie do pozazdroszczenia.Szkola powinna miec teraz kontrole z kuratorium, a dyrektor sam powinien sobie przyznac nagane za niedopilnowanie sytuacji, w ktorej poszkodowany czuje sie i nauczyciel i uczniowie.
49. Dodane przez Bez pobłażania, w dniu - 25-03-2014 12:37
Takiego jednego z drugim gnojka co ujeżdżają na nauczycielu jak na łysej kobyle należy od czasu do czasu zaprosić na tzw sam na sam i od czasu do czasu dać mu w trąbę bez świadków i po robocie.Z daleka się będzie kłaniał, na ulicy będzie przechodził na drugą stronę no i zacznie wreszcie myśleć o swoich głupich rodzicach, którzy całą winą obarczają nauczyciela.
reklama
50. Dodane przez aa, w dniu - 25-03-2014 12:54
Trzeba dojeżdzac do pracy żeby zobaczyć jak zachowuje się mlodzież , w rozmowach jedno k i ch , plucie , wyzywanie ale sądze że, żadej z ich rodziców nie da sobie na te swoje " dzieci" nic powiedzieć
51. Dodane przez do kom. 41, w dniu - 25-03-2014 13:53
a ja nadal "człowieku" uważam, że należy karać łobuzerię fizycznie!
52. Dodane przez ryba, w dniu - 25-03-2014 14:14
Trzymam kciuki za Pana!
53. Dodane przez ryba, w dniu - 25-03-2014 14:17
Aha! A gdzie kontrola z kuratorium? A co z uczniami, którzy pozwolili sobie na obrażanie i upokarzanie nauczyciela? A co z ich rodzicami i ich odpowiedzialność za zachowanie dzieci w szkole?
54. Dodane przez sowa, w dniu - 25-03-2014 15:48
do kom. 42...cyt. ,,mam sąsiadów małzenstwo pedagogiczne ludzie to sa potwory w skórze ludzkiej" - a co oni takiego robią? Jeśli są takimi potworami, ty to widzisz i nie reagujesz? Co za człowiek z Ciebie! Raczej ty jesteś potworem wypisując takie bzdury jako sąsiad zazdrośnik! A co do dyrekcji szkół --- jak nauczyciel przyjdzie z problemem, to zaraz opinia, że nie radzi sobie z uczniami. Pytam więc, co może nauczyciel oprócz lizania tyłka rodzicom i dzieciom? Niektórzy piszą, że nauczyciele się znęcają...jeśli tak, to rodzice nie reagują? Kompletna bzdura...z byle g...lecą do szkoły i na nauczyciela jazda!
55. Dodane przez Al, w dniu - 25-03-2014 16:09
Zrujnowali szczyle człowieka traktując to jak sport.Dziwi 
zachowanie rodziców?
56. Dodane przez Gulgot Jarosz, w dniu - 25-03-2014 18:20
Jak mówi chińskie przekleństwo : Obyś cudze dzieci uczył.
57. Dodane przez mario, w dniu - 25-03-2014 18:22
Trzymam kciuki za powodzenie sprawy nauczyciela, oczyszczenie go z zarzutów i porządne ukaranie młodocianych zwyrodnialców. W przeciwnym razie niedługo wszyscy będziemy się bać wyjść na ulicę a wandale będzie się czuć bezkarni. Powodzenia dla pana Germanisty.
58. Dodane przez aga, w dniu - 25-03-2014 18:29
"wkładał palec w odbyt"już to mi by dało dużo do myślenia. Rodzice poszkodowanych dzieci;;;jesteście wykonawcami pozbycia się nauczyciela z placówki. Oby nie musieliście przepraszać za swoje dzieci i oby nie musieliście uciekać z domu bo dziś nauczyciel,a jutro Wy.
59. Dodane przez Nauczyciel x, w dniu - 25-03-2014 18:41
Od dłuższego czasu obserwuje co się dzieje w szkolnictwie. Zatrwazajace są komunikaty o coraz częstrzej agresji uczniow wobec nauczycieli. Pamietajcie: uczniow w klasie jest srednio24a nuczyciel jeden. Jak ma się bronic przeciwko pomowieniom? Dyrekcja przeciez umywa zawsze recę i wszyscy nauczyciele, ktorzy chcą nauczyć są szybko sprowadzani do parteru:" pani K.., czy chce pani stracic pracę? Nie widzi Pani jaki niz mamy? Czy chce pani zniweczyc nasza akcje promocyjna, w ktora tylu naczycieli sie angazuje?przeciez opinia rodzicow i uczniow jest najwazniejsza." I pani K. Zaczyna stawiac trijki dla sweitego spokoju.
60. Dodane przez waldek, w dniu - 25-03-2014 19:21
Jeżli chcesz komuś życzyć źle,to życz mu uczyć czyjeś dzieci!!!
61. Dodane przez Nena, w dniu - 25-03-2014 22:34
Kij ma dwa końce. Rodzice opamiętajcie się!! Dzisiaj bijecie nauczyciela przy pomocy swoich dzieci a jutro dzieci Was uderzą. Jeśli teraz rodzice uczą swoje pociechy kłamstwa, chamstwa i obłudy to za chwilę będzie dokładnie tak samo w stosunku do rodziców. Rodzice opamiętajcie się!! Prawdziwa miłość do dziecka polega na stawianiu mu wymagań i jasnym określaniu granic co im wolno a co nie. Wy współcześni, młodzi rodzice, którzy bezstresowo wychowujecie egoistów i ludzi pozbawionych uczuć, zastanówcie się trochę nad własnym postępowaniem i działaniami pseudowychowawczymi. To Wy jesteście przyszłymi klientami domów starców. A jeśli dziecko będzie miało kaprys to zatrudni jakąś Ukrainkę czy Białorusinkę do wycierania waszych tyłków za 500 zł. Ale wtedy to będzie drugi koniec kija. Na wychowanie będzie już za późno. Co się tyczy Pana nauczyciela, to uważam, że jest w tym jeszcze głębsze dno. Proszę sięgnąć pamięcią do wcześniejszej Dyrekcji szkoły (ale nie Pani M., bo ona była nieszkodliwa) Myślę, że w tej całej brudnej sprawie też ma swój udział.
62. Dodane przez byly uczen, w dniu - 26-03-2014 08:21
Rodzice 13 uczniow zrozumcie,ze wasze dzieci dokuczaly nie tylko temu nauczycielowi.Przeszkadzaly takze swoim kolezankom i kolegom z klasy,tym ktore przychodzily do szkoly po to, zeby sie czegos nauczyc.Wspolczuje byc z takimi lobuzami 5 czy 6 godzin codziennie i nie wierze w to, ze na innych lekcjach nie przeszkadzaja, bo ten typ tak ma.
63. Dodane przez Miglanc, w dniu - 26-03-2014 10:21
Dzisiaj nie ma pedagogów, dzisiaj są tylko nauczyciele.
64. Dodane przez A., w dniu - 26-03-2014 11:21
Do 47- inni nauczyciele po prostu kładli po sobie uszy i modlili się by wytrzymać do końca lekcji, o on próbował reagować, coś z tym zrobić, no i ma teraz. Niestety większość nauczycieli nie reaguje na takie zachowania z różnych względów, które już m. in. w powyższych komentarzach zostały opisane. Pozwalają się obrażać, pozwalają sobie grozić, bo są z tym wszystkim sami, nie ma współpracy z dyrekcją,która dba o wizerunek, nie ma współpracy z rodzicam, którzy hodują, a nie wychowują dzieci i w pewnym momencie dochodzi sie do granicy wytrzymałaości,coś pęka i ponoszą emocje, nie dziwię się temu, gdy patrzę na zebraniach na rodziców koleżanek i kolegów moich dzieci.... oczywiście są wyjątki,i wśród rodziców i wśród nauczycieli i w każdym innym zawodzie. Tym razem trzymam kciuki za nauczyciela,szacunek,że nie pozwolił się pan poniżać
65. Dodane przez Nie-Miglanc, w dniu - 26-03-2014 11:23
do Miglanc - tak jak nie ma prawdziwych rodziców,są tylko hodowcy, to tak idąc Twoim tokiem myślenia
66. Dodane przez xx, w dniu - 26-03-2014 13:13
A co kuratorium ? Tam pracuja osoby ktore odeszły ze szkól i niewiele załatwią, bo nadzoruja te szkoły i nie beda im psuć opini.
67. Dodane przez Iwona, w dniu - 26-03-2014 16:21
Jeżeli już tona ławie oskarżonych obok nauczyciela powinien zasiąść dyrektor szkoły i dyrektor kuratorium za brak należytego nadzoru nad szkołą i niedopełnienie obowiązków. Wysokie pensje nie dostaje się za piastowanie stanowiska, ale również za odpowiedzialność za szkołę i nauczycieli.
68. Dodane przez IZA, w dniu - 26-03-2014 22:08
ZA KOMUNĘ SIĘ BIŁO DZIECI W SZKOLE ,A TERAZ JEST DEMOKRACJA KAŻDY RODZIC CHCE ABY DZIECKO BYŁO DOBRZE TRAKTOWANE PRZEZ NAUCZYCIELA.
reklama
69. Dodane przez MJ, w dniu - 27-03-2014 13:49
tak dyrektor powinien tez odpowiadac za to ze nie dopilnowal tego co sie dzieje w szkole. W mojej opinii on jest najbardziej winny temu wszyskiemu.
70. Dodane przez ON, w dniu - 27-03-2014 16:47
DYREKTORZY Z REGUŁY UDAJĄ ŻE W SZKOLE NIE MA PROBLEMU SZKODA CZASU NA BZDURY I WŁAŚNIE TU DYREKTOR POWINIEN SIE TLUMACZYĆ
71. Dodane przez Kurczak, w dniu - 27-03-2014 20:28
Od wielu lat obserwuje się coraz większy napływ chamstwa do szkół. Dawniej uczniowie nie przeklinali w obecności naucycieli, teraz robią to nagminnie. Dawniej uczniowie ze strachu nie uciekali z lekcji, teraz śmieją się nauczycielom w twarz i złapani na wagarach zapraszają na grila. Do czego doprowadzi to beztroskie wychowanie??
72. Dodane przez jasiu, w dniu - 27-03-2014 21:19
Dokładnie, dyrektor jako przełożony do odstrzalu, tymbardziej że wiedząc o problemach nic wczesniej nie zrobił zostawiając bieg sprawy samemu sobie.
73. Dodane przez A, w dniu - 27-03-2014 22:59
jak już ktoś słusznie zauważył zawsze prowokowano pana Wojciecha, bo mimo tego że jest świetnym germanistą i kocha ten język, to strona pedagogiczna nie była jego mocną stroną. potrafił dogadać się tylko z uczniami, którzy nie robią problemów, a jeśli ktoś mu przeszkadzał, to potrafił być złośliwy (chodziłam do takiej "problematycznej" klasy i pamiętam doskonale jak to było, pamiętam też że niejednokrotnie było mi żal jego oraz innej naszej nauczycielki, którzy naprawdę byli wykończeni lekcjami z nami) jeśli ktoś mu podpadł wpisał jedynkę bez uzasadnienia, tylko że to była jego "obrona" niesprawiedliwa, ale czy sprawiedliwe było jak jego traktowano i jak traktują go nadal uczniowie? chyba każdy nawet o silnych nerwach nie wytrzymałby kiedy małolaty robiłyby sobie z niego pośmiewisko na skale całej szkoły (bo klasa to "pikuś"!). miał już problemy z pewnym uczniem z rocznika '92, ale wszyscy którzy znają ów ucznia doskonale wiedzą jaki był i tak jak ktoś napisał wszyscy siedzą cicho i czekają na koniec lekcji, a on się od zawsze nie zgadzał z takim brakiem szacunku, którego brakowało i nadal brakuje od uczniów. jego brak cierpliwości i brak hamulców w sytuacjach stresowych przechodzi z roczniak na rocznik i każdy chcę za wszelką cenę go pogrążyć, bo niejednokrotnie już próbowano i podejrzewam że tak też jest i w tym przypadku - uczniowie śmieją mu się w twarz i chcą mu dokopać, zeby pokazać że to oni mają władzę i by móc powiedzieć "tak to nasz rocznik w końcu go wykończył!"  
 
 
a jeśli ten palec w odbycie to naprawdę bzdura to na miejscu pana Wojtka pozwałabym Was i inny portal o zniesławienie, bo to niestosowne.
74. Dodane przez A, w dniu - 27-03-2014 23:03
a tak swoją drogą jakim cudem rodzice mogą składać wyjaśnienia, skoro ich nie ma na lekcji, a chyba widome jest że żadne z dzieci nie przyzna się że robiło to czy tamto na lekcji, tym bardziej w sytuacjach kiedy sprawy wymykają się spod kontroli i trafiają do prokuratury.
75. Dodane przez xxxs, w dniu - 28-03-2014 06:57
Sami jesteście sadyści !(...) . W porządku nauczyciel , nie był wymagający i jak ktoś mógł go oskarżyć a takie rzeczy ?! Nikomu ten facet nic nie zrobił ... Nie rozumiem takich ludzi , co (...) tak komentują ! Byłam/em kiedyś uczniem/uczennicą tej szkoły i wiem, że jego stosunek do uczniów się nie zmienił i nadal jest MEGA w porządku facetem ! x
76. Dodane przez NIkomu nic nie zrobił???, w dniu - 28-03-2014 10:35
Co za brednie piszecie - pewnie sami koledzy, albo on sam. On już dawno nie powinien uczyć w szkole i nie ważne, że zna dobrze język, podejście pedagogiczne jest najważniejsze, a on go nie miał. Brońmy dzieci przed takim "pseudo" nauczycielem. Wywalić go ze szkoły na zawsze. Cały Śmigiel dobrze wie co się tam działo od lat. Czas najwyższy powiedzieć stop. Gratulacje dla p. Dyrektora - poprzednicy nie zrobili z tym nic.
77. Dodane przez JS, w dniu - 28-03-2014 14:52
Niech wlasciwy organ zajmie sie dyrektorem.  
Trzeba go ukarac w mojej opinii za brak nadzoru nad tym co sie dzieje w szkole.
78. Dodane przez AS//, w dniu - 28-03-2014 15:45
DO KOM 75 A MOŻE PO TYLU LATACH NAUCZYCIEL ZMIENIŁ SIĘ ...................................................................
79. Dodane przez Młodzi robią co chcą, w dniu - 29-03-2014 02:08
Młodzi robią co chcą, maja niestety do tego prawo dane z góry ale nie wiedzą jeszcze dokąd ich to zaprowadzi w przeciwieństwie do ich rodziców wychowawców. Niestety ale nie ma już w tej chwili możliwości zawrócenia młodego człowieka z drogi ku przepaści, nie warto nawet podejmować takiego wysiłku bo nie będąc świętym zawsze można przekroczyć jakąś granicę ściśle określona prawem. Brawa dla rodziców za użycie kija na nauczyciela, z pewnością ma dwa końce i niebawem odwróci się w ich stronę za sprawa swoich pociech
80. Dodane przez Tomek ze śmigla, w dniu - 30-03-2014 11:11
wszystkich na wykrywacz klamstw i prawda sama wyjdzie na jaw, co za problem? mlodziez szkolna to jest banda!
81. Dodane przez ala, w dniu - 30-03-2014 21:53
To wina dyrekcji to ono dolewali oliwqy do ognia Bo nauczyciel misał swoje zdanie Był radnym W takiej sytuacji Nauczyciel jest urzędnikiem panstwowym I jego zniewazanie dyrekcja powinna zgłosić na policję A nie jeszcze podburzać
82. Dodane przez janek, w dniu - 30-03-2014 21:56
Niech jeszcze będzioe dalej beztresowe wychowanie niech dalej handluje się dyplomami za tzw czesne To napewno uczniowie będą zainteresowani nauką Mają w d-----ie naukę , nauczycieli Szkoda tylko tych co by się chcieli naprawdę czegoś nauczyć
83. Dodane przez janek, w dniu - 30-03-2014 21:56
Niech jeszcze będzioe dalej beztresowe wychowanie niech dalej handluje się dyplomami za tzw czesne To napewno uczniowie będą zainteresowani nauką Mają w d-----ie naukę , nauczycieli Szkoda tylko tych co by się chcieli naprawdę czegoś nauczyć
84. Dodane przez iza, w dniu - 30-03-2014 22:08
Mieszkam w Niemczech Kraju jak najbardziej demokratycznymMoje dzieci tam chodzą do szkoly Za takie wybryki dzieciaków rodzice by płacili ogronmne kary. Policja i straz miejska całymi plutonami kontroluje do poludnia miasto Biada tym rodzicm , których dziaciaka spotka się na mieście w czasie lekcji Kary finansowe są tak wielkie,że rodzice sami pilnują swoj\e dzieciaki A jak to wygląda w Smiglu Wystarczy wjechać około godz 11 doi baru tzw "ołtka" Ile tam siedzi młodzieży szkolnej a obok nich siedzi policja z kościańskiej drogówki A godzina 11 to czas nauki szkolnej O czym my tu mowimy
85. Dodane przez ala, w dniu - 30-03-2014 22:16
To wina dyrekcji to ono dolewali oliwqy do ognia Bo nauczyciel misał swoje zdanie Był radnym W takiej sytuacji Nauczyciel jest urzędnikiem panstwowym I jego zniewazanie dyrekcja powinna zgłosić na policję A nie jeszcze podburzać
86. Dodane przez do 84, w dniu - 04-04-2014 23:41
Tak tylko że rodzice są bardziej bezsilni niż nauczyciele, co mają zrobić? Nauczyciel może dać naganę czy coś, chociaż są osobniki odporne i na to Nie wolno nakładać kar bo młodzi cwaniacy wyedukowani na faceboku i niebieskiej linii zgłoszą że są ofiarami przemocy psychicznej lub innej, i prawo stoi po ich stronie. Więc rodzic może jedynie zamknąć oczy i niech robią co chcą,niestety...
87. Dodane przez Monia, w dniu - 06-04-2014 13:12
ten nauczyciel mnie uczył fakty są takie,że uczniowie robili z nim co chcieli na każdej lekcji przekraczali kolejne granice i testowali biednego człowieka ile w stanie jest wytrzymać. on w pewnym momencie zaczynal krzyczeć bo sobie juz nie radził ale po chwili przepraszał za zachowanie i tak w kółko.zawsze było mi go żal a do moich koleżanek i kolegów ktorzy tak robili traciłam szacunek.Oni się po prostu nim bawili,przed każdą lekcją już planowali co mu dzisiaj zaserwują.
88. Dodane przez nauczycielka, w dniu - 08-04-2014 22:53
Z zainteresowaniem przeczytałam ten artykuł, gdyż sama pracuję w szkole, gimnazjum w dużym mieście w tzw.trudnej dzielnicy.Wiem, jak potrafi zachowywać się młodzież w tym wieku i jestem przekonana, ze w pojedynkę niewiele można zdziałać.W pracę z trudną młodzieżą musi być włączony cały zespół, pedagog, dyrekcja szkoły i przede wszystkim rodzice,Uczniowie bowiem bardzo szybko wyczuwają, kto nie ma poparcia, a można je stracić szybko np. wypowiadając odważnie swoje zdanie na radzie pedagogicznej.Myślę, że sprawa ta stawia w bardzo niekorzystnym świetle grono tej szkoły, gdyż nie chce mi się wierzyć, że nikt o niczym nie wiedział.Nie znam tych ludzi, ale wstyd mi za nich, bo sama pracuję w tym zawodzie.Pozdrawiam tego Pana i ufam, ze Sąd wyda sprawiedliwy wyrok pociągając do odpowiedzialności wszystkich, którzy zawinili w tej sprawie.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj