Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Gerard, Helena,
Jerzy, Wojciech
Do końca roku 252 dni.
Start arrow Leszno arrow Rynek z parkingiem do rewitalizacji

Rynek z parkingiem do rewitalizacji

30.06.2014. Radio Elka, Jarek Adamek
ratusz0103.jpgRadni Leszna przyjęli zasady korzystania z Rynku jako parkingu. Przy okazji wywiązała się po raz kolejny dyskusja, czy Rynek w ogóle powinien być parkingiem. Prezydent Malepszy zapewnił, że będzie tak do przeprowadzenia rewitalizacji centrum Leszna, a ta ma nastąpić w przyszłej kadencji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Spór o to, czy samochody powinny parkować na leszczyńskim Rynku trwa od lat. Prezydent Tomasz Malepszy przystaje bowiem na postulaty środowiska handlowców, domagających się jak najdłuższego okresu, kiedy to wokół Ratusza urządzony jest parking - ostatnio było tak od jesieni do
wiosny.

Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestował Marek Ganowicz (Lewica). -W Lesznie można wszystko, ale Rynek powinien być pusty - mówił - zróbmy zamiast tego parking na Nowym Rynku. Prezydent odpowiadając po raz kolejny powołał się na opinie handlowców i usługodawców ze Starówki. -Klient chce móc podjechać jak najbliżej - powiedział. Tomasz Malepszy zapowiedział jednak stanowczo, że ta sytuacja zmieni się po przeprowadzeniu rewitalizacji Rynku. Ma ona objąć między innymi zmianę nawierzchni placu. -Po rewitalizacji parkingu już nie będzie - powiedział Malepszy - oczywiście będzie on dostępny dla dowozu towarów, ale z pewnością będzie to krótszy czas niż obecnie. Radni chcieli się też dowiedzieć, jak zaawansowane są prace nad rewitalizacją i kiedy będzie ona przeprowadzona. Prezydent odpowiedział, że wszystko jest uzależnione od uruchomienia unijnych środków na ten cel, zapewnił jednak że z pewnością będzie to najważniejsze zadanie w przyszłej kadencji samorządu miasta. (jad)
 
Komentarze (46)
1. Dodane przez Miro, w dniu - 30-06-2014 14:31
parking na Nowym Rynku? miałbym na tej patologii zostawić swojego mercedesa? 
 
a cała ta rewitalizacja Rynku sprowadza się do zamiany kostki na płyty za kosmiczne pieniądze, restauracje nawet w galeriach są puste
2. Dodane przez baHNXAJ, w dniu - 30-06-2014 14:38
RYNEK JAKO PARKING TO JEST CHORY POMYSŁ!!!!!!!!!!!!!!!!! a zresztą jacy klienci chcą podjechać jak najbliżej ? przecież na rynku i okolicy nic nie ma. no chyba że chodzi o ogródki piwne.  
Leszczyńska starówka upada.  
Najwięcej w centrum leszna jest różnego typu banków, czy też para banków, no i wszech obecne lumpeksy . Czyli jedno wielkie g.wno :/
3. Dodane przez ALA, w dniu - 30-06-2014 14:53
Czyżby pan prezydent już DZISIAJ wiedział kto wygra w następnej kadencji i kto będzie prezydentem po raz kolejny???
4. Dodane przez SPADEK....!, w dniu - 30-06-2014 14:54
Otóż dostaliśmy ( jako mieszkańcy Leszna ) -spadek od potomnych a jak go wykorzystamy to juz zależy od nas samych. Wiadomym jest że nie ma za dużo pieniędzy w kasie miejskiej a zatem Rynek miasta winien pracowac -dla jej wzbogacenia . Stad wniosek nasuwa sie oczywisty : nawierzchnia obecna (brukowa -z tzw. kocich łbów częściowo ułożona)-mogłaby być zmieniona na kostkę rzędową (regularna ) aby poprawić równośc tegoz Placu a następnie wytyczyć ograniczona wyznaczona ilość stanowisk postojowych aby one pracowały dla Leszna (tj dla budzetu miasta i dla kupców przeciez płacacych podatki od swego handlu - tez do budzetu miasta (patrz Ogrody Wiedeńskie ).aby owe stanowiska przcowały dla miasta przez cały rok (parkomaty). Zważmy że na przyległych do Rynku -uliczkach jest ciasno i występuja zakazy parkowania !!! (Szczepan Napiórkowski -uprzejmie pozdrawiam )
5. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 30-06-2014 15:47
Jestem za zrobieniem parkingu na Nowym Rynku! Kupców rozłożyły markety i Galeria:) Wcześniej jak jak nie było marketów i Galerii nie narzekali na parkingi! Wasz czas drożyzny w centrum minął! I dobrze!
6. Dodane przez zet, w dniu - 30-06-2014 16:06
Jeśli sobie dobrze przypominam Prezydent Miasta Leszna w poprzedniej kampanii wyborczej nawoływał ,żeby na niego głosować bo jak zostanie Prezydentem na następną kadencję ( czytaj obecną ,która biegnie ) wybuduje na terenach obecnego Zakładu Zieleni nowy Urząd Miasta a Zakład Zieleni przeniesie do Grzybowa i tam wszystkie wydziały rozmieszczone po mieście znajdą swoje lokum aby mieszkaniec Leszna nie musiał harcować po " bardzo dobrych chodnikach w Lesznie".Jak zrealizował tą zapowiedź . każdy widzi.Teraz kiedy się zakochał - jak w radio Elka opowiadał ma nowe siły i będzie się ubiegał o Prezydenturę na następną kadencję.Wymyślił sobie rewitalizację Rynku.Czy można w cokolwiek jeszcze wierzyć temu Prezydentowi ?
7. Dodane przez eska, w dniu - 30-06-2014 17:15
Cały urok w tych kocich łbach. W końcu to jest Stary Rynek!
8. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 30-06-2014 17:27
Ja pierniczę, człowieku! Dlaczego włazisz w cudze prywatne życie? Jak była mowa o budowie nowego urzędu, to było wielkie halo!!! Po co urzędasom nowy budynek!
9. Dodane przez Tendencja, w dniu - 30-06-2014 18:00
Cóż za tendencyjne pytania. 
Przede wszystkim proszę uczciwie zapytać czy mieszkańcy chcą wydawać pieniądze na rewitalizację Rynku ? A właściwie na rewitalizację jego powierzchni. 
 
Kwestia parkingu wydaje się dosyć prosta. Dopóki nie ma parkingu w najbliższej okolicy, to dajmy ludziom parkować na Rynku, przygotowując jednocześnie parking w pobliżu. 
Albo kilka mniejszych podobnych do tego jaki ma Wieniawa na Chrobrego. 
Pomiędzy kamienicami może znajdzie się kilka niezagospodarowanych placów, choćby prywatnych.  
Zamiast stać puste niech dają zarobek innym a może także miastu. 
Np. na terenie Szkoły Zawodowej na Pl. Metziga bo słyszałem, że chcą ją połączyć z dawną Odzieżówką. 
Albo zburzcie jakiś walący się budynek i postawcie tam parking piętrowy. 
I dopiero po przygotowaniu nowych miejsc parkingowych, likwidujcie miejsca na Rynku.
10. Dodane przez ddd, w dniu - 30-06-2014 18:32
głupia sonda, bo są tylko 2 odpowiedzi tak lub nie- należy znaleźć kompromis - powinien być podzielony na część parkingową i część turystyczną.
11. Dodane przez ja, w dniu - 30-06-2014 18:45
Dlaczego miastem rządzą ludzie, których wiedza o transporcie zatrzymała się na latach 60 XX w.?
reklama
12. Dodane przez 7.popieram!, w dniu - 30-06-2014 19:31
Po co wydawać pieniądze na taką rewitalizację. W pełni zgadzam się z kom.7. Kocie łby to chyba nawet już zabytek. Zniszczą dobre jak kiedyś zniszczyli dworzec kolejowy. Natomiast co do parkingu, raz można wjeżdżać, a raz nie. Raz kij, a raz marchewka.Totalne widzimisię. Pan Prezydent niech się zastanowi nad swoimi pomysłami, czy je wogóle ma. Kiedy nadejdą czasy, kiedy prawo będzie dotyczyło wszystkich równo, kiedy będzie jasne, przejrzyste, a władza świeciła przykładem. Jeżeli nie będzie ruchu samochodowego na Rynku, to mam nadzieję, że zlot starych samochodów i motorów itp.wyprowadzi się na stadion.
13. Dodane przez MS, w dniu - 30-06-2014 20:34
"-Klient chce móc podjechać jak najbliżej - powiedział. Tomasz Malepszy zapowiedział jednak stanowczo, że ta sytuacja zmieni się po przeprowadzeniu rewitalizacji Rynku." - wtedy nie będzie ważne co chce klient, Żenua
14. Dodane przez max, w dniu - 30-06-2014 20:55
Jedynym słusznym rozwiązaniem jest parking podziemny po rewitalizacji.
15. Dodane przez Starówka, w dniu - 30-06-2014 21:04
A co na to tzw. menedżer starówki ? 
Ma swoje zdanie ? Potrafi w ogóle mówić ?
16. Dodane przez rafał, w dniu - 30-06-2014 21:09
A co z terenami od al. Krasickiego do młynów i co z samymi młynami. Może tam zrobić duże parkingi i zagospodarować te nieużytki. To prawie samo centrum miasta. Możliwości jest wiele tylko gospodarz kiepski.
17. Dodane przez JA, w dniu - 30-06-2014 21:13
Pan Prezydent nie wie co oznacza i nie powinien używać słowa rewitalizacja!!!! Popieram kom. 7 i 12. Osobiście mam nadzieję że "Jego" następnej kadencji już nie będzie!!
18. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 30-06-2014 21:27
Nie, nie można proszę Pana, ale ciemny lud wszystko kupi, osobiście jest to dla mnie wielki wstyd, że ktoś taki piastuje takie stanowisko.
19. Dodane przez PL, w dniu - 30-06-2014 22:29
Mowa o wielkiej rewitalizacji a co jest dzisiaj? Zobaczmy, gdzie można w Rynku lub w centrum zaparkować zwykły rower? Całkowity brak stojaków na rowery! Ludzie przypinają je wszędzie, gdzie popadnie i byle jak. Jak to wygląda? Nikogo to nie razi?
20. Dodane przez az, w dniu - 30-06-2014 23:08
Kom. 19 jak najbardziej słuszny. Jeśli mam coś załatwić w centrum wolę podjechać rowerem. Zostawiłem ostatnio rower nie przypięty pod bankiem, mając nadzieję, że nikt go nie ukradnie.
21. Dodane przez Jaś, w dniu - 30-06-2014 23:40
Popieram 19 i 20 należy się ustawić więcej stojaków na rowery,zobaczcie kamienice niektóre były niedawno malowane i remontowane a teraz podrapane od rowerów,a odnowienie elewacji to duże koszty ale rowerzysta tego nie rozumie.Tak jak za komuny najlepiej oprzeć rower o scianę zamiast kupić za 20 zł.stópkę do rowera.Ale rowerzysta tego nie rozumie.Jak to przysłowie mówi:Co mądremu po rozumie jak go wykorzystać nie umie.Przykład podrapanej elewacji Na Łaziebnej przy sklepie spożywczym.Zatem dbajmy o nasze miasto i odremontowane kamienice w Rynku.
22. Dodane przez jo, w dniu - 30-06-2014 23:47
Nikt nie ogarnia, że z centrum miasta ruch się wyrzuca... Ale jakie władze, takie miasto.
23. Dodane przez zxc, w dniu - 01-07-2014 00:11
Wystarczy wybudować wielopiętrowy parking pomiędzy Al.Krasickiego, a przemysłową i wyrzucić tam wszystkie samochody należące do mieszkańców starówki. Opłaty na tym samym poziomie co obecny abonament. Jednocześnie należy zlikwidować abonamenty parkingowe na uliczkach wokół rynku. Patrząc obecnie na ilość samochodów zaopatrzonych w abonamenty sądzę, że pojawiłoby się blisko 40% więcej miejsc dla kupujących.  
A propos "klienci chcą mieć blisko" każdy chce mieć jak najbliżej z samochodu do pracy, do domu, na zakupy, tylko, że w ścisłym centrum znalezienie miejsc parkingowego wymaga wytrwałości, a miejsc już zaczyna brakować w dalszych strefach takich jak "B".
24. Dodane przez Jerzy, w dniu - 01-07-2014 07:16
Rynek Słowiańska - deptak tak gospodarczo umrze ,bo wykończą je niepotrzebne galerie handlowe .To już jest bardzo widoczne - puste sklepy !
25. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 01-07-2014 07:55
Od lat "walczę" o wyprowadzenie ruchu kołowego z centrum.Żadne szanujące się miasto/powtarzam szanujące/ nie posiada w centrum tzw. złomu/przepraszam kierowców/.Całkowicie zgadzam się z koniecznością budowy jakielkowiek formy parkingu w poblizu centrum. Oczywiście, że stojaki rowerowe powinny na stałe wpisać się w pejzarz starówki. Rzuca się w oczy brak jakiejkolwiek koncepcji zagospodarowania Rynku i centrum aby pogodzić interesy handlowców, turystów i mieszkańców. Proszę spojrzeć na uliczki Boczna, Tylna, Średnia, Łaziebna-to w najlepszym wydaniu slumsy!!! Niestety w weekendy sami mieszkańcy przyczyniają się do "dostarczania surowców wtórnych" i fekalii na tych ulicach. No cóż-naszy zachowaniem pokazujemy, że Europa jest dla nas jeszcze mało osiągalna. Mentalnie-na pewno.
26. Dodane przez Do Koment. nr 6, w dniu - 01-07-2014 09:07
Drogi niepodpisany (...) z Bożej łaski . Napisałeś że prezydent się zakochał- zapewne tak jest (jak sam oświadczył) ale czy teraz będzie miał więcej sił - raczej nie , -ponieważ konsumpcja miłości tez wymaga ogromnych pokładów energii -jak zapewne sam wiesz -zakładajac że tez jesteś zakochany . Przeciez przybywa obowiązków domowych i partnerka tez ma swoje potrzeby !!! Serdecznie Cie pozdrawiam i życze myślenia zanim napiszesz . Oczywiście parking w Rynku -jest konieczny - wszakże ilośc samochodów w naszym mieście przybywa ...zobacz na n-ry rejestracyjne ....- mamy juz ich 75 000. Serdecznie pozdrawiam ., Julian C.
27. Dodane przez Jur, w dniu - 01-07-2014 08:46
Parking NIE, ustawić na rynku po każdej stronie dużo stojaków na rowery, ustawić na to monitoring, SM dozoruje Rynek , mnóstwo ludzi przyjedzie na Rynek rowerami i bedzie się działo. Tylko dajcie spokój z karaniem za jazdę rowerami, hamujcie szaleńców na rowerach. Do Galerii rowerami nie pojadą bo kradną. Tylko się spieszcie bo jak Goplana przyciągnie rowery to przegracie. Rynek nie potrzebuje wielkiej rewitalizacji tylko kosmetyki. Kamienice miejskie trzeba zrobić, prywatne muszą elewacje zrobić w końcu zarabiały i może zarabiają na tym, że są w Rynku. Nawierzchnia jest dobra. Będą eleganckie płyty, będą wjeżdżać dostawcze rzęchy z cieknącym olejem i będzie jeszcze gorzej. Karać za bałaganiarstwo rzęch z cieknącym olejem musi być ukarany i dowód odebrany do czasu usunięcia usterki. Zobaczcie jak wyglądają nowe ulice z kostki - same plamy. Jest dużo do zrobienia, ale nie trzeba gigantycznej kasy tylko głowy z pomysłem. Konsekwencji w przestrzeganiu prawa tego wymagajmy od siebie i od władz. Jak nie wolno to wszystkim a nie że są wybrańcy. Ustawić w centrum przepisy pod rowery, ludzie przyjadą ale musi być bezpiecznie.
28. Dodane przez Inne miasta, w dniu - 01-07-2014 09:16
Przestańcie gadać o tym debilnym parkingu na rynku. Czy w normalnych miastach na Rynek mogą wjeżdżać i tarasować miejsce samochody? Poznań, Wrocław, Gdańsk itp. Starówka jest dla ludzi nie dla pojazdów, zrozumcie to. Dlaczego dużo ludzi wybiera galerie zamiast rynku? Bo znajomi podzielają mój pogląd: bo w galerii choć chodzą w budynku co nie zawsze jest zaletą, nie słyszą warkotu wszechobecnych samochodów. Choć na chwile odrywają się od zapachu spalin. I choć podstawienie czterech liter pod sam próg stało się dla nas wygodne to większe znaczenie ma jednak to że starówka a zwłaszcza Rynek zapełni sie ludźmi, gdy będzie on dla ludzi a nie pojazdów. I dość gadania o parkingu które ma miasto w centrum zrobić - w Poznaniu macie na starówce miejski parking? Cała okolica jest wykorzystana przez przedsiębiorczych właścicieli gruntów którzy takowe zrobili, ale widać u nas takich osób brakuje, tylko narzekać.
29. Dodane przez jozek, w dniu - 01-07-2014 10:00
Miasto Leszno do wielkich nie należy,specjalnie dużo zabytków tu nie ma godnych obejrzenia dlatego sądzę że wzorem mniejszych miasteczek powinien być parking na samym Rynku.Skoro kupcy Starówki tak nażekają na brak klientów zróbcie ten parking dla nich,bo między Bogiem a prawdą z parkowaniem w centrum jest TRAGICZNIE,sam już żadko tam jezdze bo nie mam gdzie parkować.A jechać na zakupy żeby wydać sporo kasy i jeszcze błąkać sie po mieście i wkó....ać brakiem parkingu to juz chyba za wiele prawda? No niestety żyjemy w 21 wieku i czas małych sklepikarzy się skończył teraz rządza wielkie Galerie i tak juz pewnie pozostanie,więc jeżeli Klient ma jeszcze ochotę pojawić się na Rynku żeby dać zarobić kupcom to myślę ze nie ma sensu mu tego utrudniać bo to przyniesie zgubę hanlarzom Starówki.
reklama
30. Dodane przez Mieszkaniec ul.Łaziebnej, w dniu - 01-07-2014 10:39
Do Leszczyniaka:Nie rozumiem o czy piszesz,jakie slamsy ul.Łaziebna jest najważniejszą ulicą w centrum miasta,ulicą tą przejeżdża setki samochodów codziennie jest to jedyny wyjazd z Rynku.Sugerujesz że mieszkancy ulicy pozostawiają odpady,i załatwiają potrzeby fizjologiczne na ulicy,brak koszy na śmieci nie świadczy o mieszkańcach tylko o władzach miasta.Jeden kosz nie załatwi potrzeb całej ulicy.W soboty kilkaset osób przebywających na Rynku i w knajpach na Średniej robia sobie rykowiska,młodzież pijana rzuca po ulicy butelkami i wymiociny po nich zostają.To nasz wina? Nie możemy spać , ryk samochodów na parkingach i hałasy do przyjemnośći nie należą.Tak więc wara Ci do mieszkańców,czep się WŁADZY,POLICJI i STRAŻY MIEJSKIEJ a nie Nas.Też chcemy ciszy i spokoju.Czekam na komentarz.
31. Dodane przez głupek, w dniu - 01-07-2014 11:53
Ludzie! co kupicie na rynku!? Ten parkink to dla tch co mają kasę W sklepie "DANA" zakupy robia tylko ludzie z dużą forsą. a do lumpeksu chodza ludzie, którzy nie mają aut, bo biedni są i tyle!. Wiecie dla czego nie ma klientów pod parasolwmi? Bo tom piwo droższe od najdroższego hotelu w lesznie. Kupcy chcą zbić kapuchę po jednym kuflu!!!! To jest absurd!
32. Dodane przez Barak wizji centrum miasta, w dniu - 01-07-2014 14:22
O czym tu sie mów. Przede wszystkim potrzebna jest koncepcja na całe ścisłe centrum . Ograniczone ulicami Królowej Jadwigi , Jana Pawła II,, Marcinkowskiego, inia torów kolejowych...Te granice to propozycja. Można teren zawęzić lub poszerzyć. Byle było na czym sie oprzeć i sprawę potraktować kompleksowo , a nie trochę tu trochę tam jak się komu podoba. Problem w tym ,ze ta koncepcja powinna być już od dawna...no ale cóż centrum to niewielka liczba wyborców, wielu z nich na zużel nie chodzi...Świat daje gotowe rozwiązania. Wystarczy tylko chcieć skorzystać, ale jak urzednik 28 każdego miesiąca dostaje pieniadze na konto li tylko za przewracanie i tworzenie papierków to co sie będzie wysilał
33. Dodane przez do kom. 31, w dniu - 01-07-2014 16:39
Droższe piwo na Rynku to nie absurd a konieczność. I nie mam na myśli tylko wyłącznie kosztów, które trzeba pokryć ale także kulturę picia. 
Gdyby piwo było bardzo tanie, to w tych knajpkach byłyby podobny element do tego, który teraz siedzi na ławkach wokół Rynku bo zamiast do najtańszego sklepu, wchodziliby do ogródków. A ludzie kulturalni nie przychodziliby do takich miejsc. 
Wszędzie cenami odsiewa się tych, którzy nie są grupą docelową i mogą być tylko kłopotem. 
A jeśli mimo takich cen ktoś się upija, to są to wyjątki, które przynajmniej pozwolę na pokrycie kosztów.
34. Dodane przez :P, w dniu - 01-07-2014 18:19
a może zamiast rewitalizacji rynku, co oczywiście bedzie kosztować baaaaaaaaaaaardzo dużo, to może by tak wyremontować te kamienice które miasto sprzeaje. LUDZIE LATAMI CZEKAJĄ NA MIESZKANIA, a oni chcą nawierzchnie na rynku remontować. to jest po prostu CHORA POLITYKA !!!!!!!!!!!!!!!!
35. Dodane przez Magdalena, w dniu - 01-07-2014 18:24
Piękny rynek leszczyński nie powinien być obstawiony samochodami. Nie wierzę ani przez chwię, że parking na rynku wpływa pozytywnie na obroty sklepów. Przecież tam nie ma towarów wielkogabarytowych,tylko same drobiazgi. Niedługo bedziemy chcieli wjeżdżać samochodem do sklepu.
36. Dodane przez Konczita Kiełbacha, w dniu - 01-07-2014 19:18
Leszno niestety nie ma spójnej koncepcji funkcjonowania miasta.Serwuje nam się wymianę rynku z odrapanego na kanciaty z fontannami w stylu wiejskiego art - deco.Mega poracha.
37. Dodane przez Rynek, w dniu - 02-07-2014 01:28
Starówka nie jest przystosowana do takiego natężenia ruchu. Zdecydowanie nie powinno się sytuować parkingu. Na szczęście mam rower, którym jeżdżę załatwiać sprawy do centrum - prościej, szybciej, bez nerwów gdzie zaparkować, ale... właśnie też nie ma gdzie zaparkować roweru, aby załatwić sprawy na spokojnie. Myślę, że nie potrzeba żadnej betonowej/granitowej pustyni na rynku, stawiania fontanny. Patrzę na miejskie imprezy, na które przychodzi niewiele osób, a powodem może być np prosty powód - brak ławek... Zmienia się funkcja starówek miejskich i nie ma wpływu na to parking na rzeczonym rynku. Jeśli starówka nie będzie spełniać funkcji kulturalnej i nie sprawi się, że na starówkę wrócą młodzi ludzie, aby tu zamieszkać, tchnąć ducha inicjatywą twórczą - nic z tego nie będzie. Miasto powinno lubić swoich mieszkańców. 
Co do 'Młynów' - widziałam je na sprzedaż w jednej z agencji pośrednictwa nieruchomościami. Może je wykupimy?
38. Dodane przez nemo, w dniu - 02-07-2014 08:12
Okolice rynku aż roją się od ruder, które proszą się o wyburzenie. Na ich miejscu można wybudować piętrowe parkingi. Kocie łby na rynku mają swój urok i pewnie wartość zabytkową. Pan Prezydent lepiej niech wytłumaczy czemu ratusz wygląda po remoncie tak jak wygląda. Jako przykład zagospodarowania starówki polecam Kielce. Elegancki deptak, rynek, piętrowy parking, ogródeczki, czystość i elegancja.. u nas są tylko i aż ogródki. A swoją drogą.. czas najwyższy zmienić gospodarza w tym mieście.
39. Dodane przez złoty środek, w dniu - 02-07-2014 08:30
wg sondy - na jednej trzeciej Rynku zrobić parking, 
na dwóch trzecich - ogródki piwne i wszystkie interesy 
będą zaspokojone - proste!!!
40. Dodane przez do 25., w dniu - 02-07-2014 09:08
Również jestem mieszkańcem starówki. Popieram kom.30. Wara od mieszkańców, którzy płacą podatki jak inni, ale nie jak inni mogą żyć spokojnie. Organizuj sobie życie na własnej ulicy, bo pewnie mieszkasz w jakiejś chałupie i nikt Ci nie mówi kiedy możesz podjechać pod własny dom z zakupami, z dzieckiem albo chorym....problemów jest wiele. I pewnie tacy jak jak Ty, którzy napili się piwa i nie mają na szalet obsikują starówkę, a straż miejska unika jak ognia pijanych (tych lepszych obywateli).
41. Dodane przez LONI, w dniu - 02-07-2014 11:09
Popieram kom.7.nie niszczmy wszystkiego co stare i piękne.To jest stary rynek i niech tak pozostanie.Pozdrawiam.
42. Dodane przez kubica, w dniu - 02-07-2014 22:38
1. jak remont to z pompą czy na rynku nie można zrobić podziemnego parkingu? owszem nowa nawierzchnia ale dostawcy i taj ją zgnoją olejem kapiącym z wraków a tak parking podziemny z windą towarową oraz dla niepełnosprawnych by żyło się lepiej... 
 
2. po remoncie zakaz parkowania tylko dostawcy i czas skrócony niema takiej opcji Panie Prezydencie proszę zrobić wywiad w firmach doręczających nie da się doręczyć towaru szybciej firmy kurierskie dojeżdżają z Poznania z centrali są w Lesznie około 9,00 również miejscowe firmy kończą przyjęcie towaru na magazynach o tych godzinach w tej chwili mają tylko 2 godziny na ogarnięcie rynku, wolności i deptaku jak ograniczy się czas sklepy zostaną bez towaru pomyślał ktoś??? 
 
teraz wygląda to tak: wpadają na rynek latają jak psy od 9:00 o 10:55 wjeżdża straż miejska i gdy wybije 11:00 jak hieny biegną do aut dostawczych z bloczkami mandatów za przekroczenie czasu o minutę bo zgodnie z wytycznymi można wjeżdżać do 11:00 Panie Prezydencie zapraszamy na rynek w tych godzinach proszę zobaczyć!!! owszem dostawy można zrobić jeszcze od 17 godz ale sklepy otwarte do 18 no i auta dostawcze z poza terenu Leszna nie mogą czekać bo muszą z zebranymi paczkami w ciągu dnia wracać na bazy to logistyka wymusza a nie wola kierowcy więc zanim rozkopiecie rynek należało by to uzgodnić z wszystkimi zainteresowanymi a nie zasłaniać się kadencją!!!
43. Dodane przez przeciwnik parkingu, w dniu - 02-07-2014 22:50
Do 39.Jestem ciekawa czy chciałbyś mieć samochód za plecami jak byś siedział w ogródku z osobą towarzyszącą i wdychał smród z samochodu.Życzę smacznego i dużo zdrowia w tym smrodzie spalin.
44. Dodane przez do 43, w dniu - 03-07-2014 14:52
Niedługo nie po siedzi pani z osobą towarzysząca na ryneczku w ogródeczku, gdyż nie będzie jak i kiedy dowieźć towaru do ogródeczków, żeby tam przygotowano dla Was deserek. To się nazywa błędne koło, albo paranoja, albo schiza. Nie potrafią rozwiązywać problemów rzeczowo i profesjonalnie to tłuką temat rynku jak w obłędzie. Źle mi się robi, jak słyszę o rynku. Zróbcie władcy Leszna porządek z pijakami na rynku i w okolicach i dajcie ludziom żyć i pracować. NIE PRZESZKADZAĆ!
45. Dodane przez przeciwnik parkingu, w dniu - 03-07-2014 20:29
DO 44 i bez ogródka się obejdę.
reklama
46. Dodane przez przeciwnik parkingu, w dniu - 03-07-2014 21:15
Stacza się ten ryneczek całkowicie.Pełno tylko byle jakich sklepów i banków. Z dziećmi do tej pory można było chociać pospacerować bez obawy że wpadną pod samochód. A jak będzie parking to tylko wieczny chałas będzie. A może by tak promować że sport to zdrowie i zachęcać do pieszych wycieczek a nie samochodami na Rynek. Są wakacje może więcej atrakcji dla dzieci, młodzieży można byłoby zrobić na Rynku. A tak to tylko piwialnie pod parasolkami mają wzięcie.Zróbcie pożądek z tymi co rzebżą wciąż na piwo i tymi co chałasują po nocach w bocznych ulicach przy Rynku. Rynek powinien być pusty.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj