Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Mieszkańcy Niepodległości protestują

Mieszkańcy Niepodległości protestują

04.09.2014. Radio Elka, Jarek Adamek
niepstud.jpgOkoło 90 mieszkańców ulicy Niepodległości podpisało się pod petycją protestującą przeciwko planom przywrócenia ruchu dwukierunkowego na odcinku między Grunwaldzką a Rondem Solidarności. Obawiają się zwiększonego ruchu pojazdów oraz braku miejsc parkingowych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Informowaliśmy już o planach Urzędu Miasta dotyczących przebudowy ulic Niepodległości i Mickiewicza. Najważniejsze elementy projektu zakładają budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Niepodległości, Grunwaldzkiej i Studziennej oraz przywróceniu ruchu dwukierunkowego na odcinku między nowym rondem a Rondem Solidarności.

Informacja ta wywołała protesty mieszkańców bloków stojących przy tej części ul. Niepodległości.
Wystosowali oni dwie petycje - jedną do Urzędu Miasta Leszna, drugą do prezesa Leszczyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. W obu bardzo krytycznie odnoszą się do pomysłu ulicy dwukierunkowej. -Mieszkańcy tych bloków są zaniepokojeni działaniami jakie zmierzają do zmiany organizacji ruchu, zwiększenia poziomu hałasu, likwidacji miejsc parkingowych oraz zwiększenia ryzyka wypadków - pisze inicjator petycji, Jarosław Maławski. Dodaje on, że to właśnie śmiertelny wypadek na Niepodległości był przed laty powodem wprowadzenia tam ruchu jednokierunkowego. Mieszkańcy, z którymi rozmawialiśmy za najważniejszy problem uważają jednak odebranie im możliwości parkowania wzdłuż ulicy. -Już teraz znalezienie wolnego miejsca graniczy z cudem - mówią.

Prezydent Tomasz Malepszy podkreśla, że wprowadzenie ruchu dwukierunkowego jest koniecznością, zwłaszcza wobec planów budowy Galerii Goplana na ul. Królowej Jadwigi. -To po prostu konieczny wymóg realizacji galerii - mówi. Malepszy zapewnia, że modernizacja ul. Niepodległości spowoduje, że powstaną nowe miejsca parkingowe, choć zaznacza, że ich wytyczanie nie należy do obowiązków samorządu. -Około 20 miejsc pojawi się na ul. Jagiellońskiej, która będzie jednokierunkowa - mówi - poza tym nowe miejsca powstać mają na terenie obecnych ogródków działkowych przy Studziennej. Zdaniem prezydenta liczba miejsc postojowych się zbilansuje.

Tomasz Malepszy zapewnił, że jest gotów spotkać się z mieszkańcami, którzy podpisali petycję, wyjaśnić im szczegóły projektowanej przebudowy i wysłuchać uwag. (jad)
 
Komentarze (74)
1. Dodane przez sssss, w dniu - 04-09-2014 12:46
ulica powinna byc 2 kierunkowa ale światła na skrzyżowaniu Niepodległości- Grunwaldzka.  
 
Dlaczeo oni mają stać za darmo, za płace na miesiąc 90 zł by mieć miejsce parkingowe, koniec darmochy  
 
bo jak nadal w Lesznie będą takie korki to człlowiek woli jechać do Poznania na zakupy
2. Dodane przez JAREK, w dniu - 04-09-2014 12:52
Gratuluje pomyslow Prezydentowi... 500m mam chodzic po samochod, to moze zaczne sobie parkowac na westerplatte bo tam jest miejsce??? pomysl co jeden to lepszy!
3. Dodane przez ddd, w dniu - 04-09-2014 13:06
Jak jest w smiglu? prawie cale miasto w samych ulicach jednodnokierunkowych a na kazdej ulicy parking tam tez mieszkancom przeszkadzaly samochody a teraz to istna zagadka logiczna zeby wyjechac z miasta
4. Dodane przez adrian24, w dniu - 04-09-2014 13:09
nowe miejsca parkingowe na ogródkach działkowych? a co na to działkowcy ?
5. Dodane przez dobro, w dniu - 04-09-2014 13:33
dobro ma być wspólne dla wszystkich a nie tylko dla grupy mieszkańców z Niepodległości.  
Mieszkacie w mieście, zlikwidujcie trawniki i zróbcie sobie parkingi.
6. Dodane przez popis, w dniu - 04-09-2014 13:44
Zabierzcie ludziom dzialki, powstawiajcie parkomaty i inne rzeczy zabierajace ludziom pieniadze. Moze wtedy utworzy sie ruch oporu, ludzie obudzcie sie, przestancie zyc w marazmie, trzeba dostrzec drugiego czlowieka i jego problemy. To co sie dzieje to trgaedia, niedlugo czlonek rodziny wam nie pomoze. Polityka to zło, to publiczne okradanie ludzi, dzialajcie bo niebawem moze byc za pozno.
7. Dodane przez kadrowy, w dniu - 04-09-2014 13:47
porażka na tej ulicy parkują ludzie także z Prochowni, wiele razy nie ma już teraz gdzie zaparkować a co dopiero potem? rozumiem, żeby zawieść dziecko do przedszkola w pełnym deszczu lub mrozie najpierw będę musiał przejść pół kilometra z nim na rękach by dojść do auta??
8. Dodane przez andrys, w dniu - 04-09-2014 13:48
jagiellonska jednokierunkowa. zes pan wymyslil. trzeba uciekac z tego miasta
9. Dodane przez asd, w dniu - 04-09-2014 13:52
Na co ten protest skoro galeria i tak NIE POWSTANIE!!
10. Dodane przez Dina, w dniu - 04-09-2014 13:54
Nareszcie,tyle lat! To droga publiczna ,nie parkingowa.
11. Dodane przez Olina, w dniu - 04-09-2014 14:01
Niech tych 90,ciu, nie szuka "dziury w całym",i tak długo parkowali swoje samochody. Co to za rondo ,z zamkniętą jedną nitką JEZDNI dla pojazdów.
reklama
12. Dodane przez do 4, w dniu - 04-09-2014 14:28
działki zostaną zlikwidowane @!
13. Dodane przez Do sssss, w dniu - 04-09-2014 14:41
Gdzie ty masz osobniku w Lesznie korki. Chyba nie byłeś w bardziej cywilizowanym mieście z tramwajami :). Całe miasto w szerz i wzdłuż przejeżdża sie w 10 po za szczytem a w szczycie w 15 -18 min. Przejedź sie do wrocka o 17 to uznasz ze w Lesznie masz miód malina, a nie korki.
14. Dodane przez Ona, w dniu - 04-09-2014 15:05
W Lesznie korki to nie korki, ale dlaczego ja mam objeżdżać pół miasta, bo ktoś chce mieć darmowy parking pod domem.
15. Dodane przez Dina, w dniu - 04-09-2014 15:13
Do kom.2 To wstań trochę wcześniej ,spacer -ruch, ,dobrze Tobie zrobi,samo zdrowie,a nie, prosto z klatki schodowej ,wprost do samochodu.
16. Dodane przez nurek, w dniu - 04-09-2014 15:42
Poproszę o sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic 17 Stycznia i Grunwaldzkiej. Wyjechać z Grunwaldzkiej to często karkołomne zadanie.
17. Dodane przez Jarek, w dniu - 04-09-2014 15:52
Do kom. 5 Po co piszesz głupoty, szkoda tego prądu i twojego czasu. 
Ciekawe jakie byś miała zdanie mieszkając na tej ulicy, tu i tak jest wystarczający duży ruch. 
Nie mówiąc bezpieczeństwie mieszkańców, a miejsca parkingowe to porażka dla tych mieszkańców tych bloków.
18. Dodane przez Bożena, w dniu - 04-09-2014 15:54
Popieram kom.5 Niestety problem nie dotyczy tylko ich, moja wspólnota mieszkaniowa także musiała przeznaczyć część trawnika na parking, przyznajcie sami, że prawie każda rodzina ma samochód a nieraz są i dwa no i gdzie wszystkie mają się pomieścić, kiedyś stawiano na zieleń teraz trzeba ją ograniczać i budować parkingi.
19. Dodane przez parkingi, w dniu - 04-09-2014 15:55
co dają trawniki? NIC 
W miejscu trawników pod blokami mogą powstać parkingi, przecież mieszkacie w mieście. Co mają powiedzieć ludzie mieszkający np. na Chrobrego czy Słowiańskiej lub na Rynku albo na Marszałkowskiej w Warszawie? 
Niestety, takie są uroki życia w mieście.
20. Dodane przez K -9, w dniu - 04-09-2014 16:01
Do kom. 1 
Widzisz Ty tak błyskasz inteligencją że nawet problemu nie widzisz. Sam parkujesz auto koło domu i może płacisz. A mieszkańcy nie mają przedstawionego żadnego alternatywnego rozwiązania. Ja nie widzę problemu aby płacić za miejsce parkingowe i nie mieć problemu gdzie zaparkować auto. 
Tylko nikt takiego rozwiązania nawet nie zaproponuje ,lub innego.
21. Dodane przez Adrian24, w dniu - 04-09-2014 16:06
zawsze na biedronce jest parking za 5zł :P
22. Dodane przez Adrian24, w dniu - 04-09-2014 16:10
Droga dwukierunkowa powinna już być tam przy wybudowaniu ronda
23. Dodane przez kierowca, w dniu - 04-09-2014 16:38
Droga jest drogą publiczną ,a teren na którym stoja bloki to teren należacy do spółdzielni ,wspólnoty mieszkaniowej itp.- i to Ich problem zorganizowanie miejsc parkingowych dla mieszkańców - a nie miasta!!!Biedronka też musiała założyć tam szlabany bo okoliczni mieszkańcy robili tam sobie darmowy parking
24. Dodane przez bina, w dniu - 04-09-2014 17:21
ulica nie parking ot cała sprawa
25. Dodane przez seba, w dniu - 04-09-2014 17:33
Mieszkam w rejonie Narutowicza - kiedyś ślepa uliczka, cisza spokój. Później powstał marche, Nasze Leszno, TESCO, OBI - ruch cały tydzień od rana do wieczora. Ciekawe ilu mieszkańców Niepodległości jeździ koło mnie na zakupy ?
26. Dodane przez do 2 kom, w dniu - 04-09-2014 17:47
A co to kogo obchodzi ..sprzedaj samochód, kup rower ! jak ci się niechce 500m przejść rower będzie jak znalazł !!!
27. Dodane przez do Jarka kom. 2, w dniu - 04-09-2014 19:12
Kol. Jarku proponuję parkować w przedpokoju jak Ci trudno pokonać per pedes jakąś odległość. Ja chodzę około 1 kilometra i się nie skarżę. Druga ewentualność to sprzedać samochód i po problemie. Chodzenie pieszo to samo zdrowie!!
28. Dodane przez Kasia, w dniu - 04-09-2014 19:43
Galeria i tak nie powstanie. A pomysł z otwarciem dwukierunkowego ruchu to żenada. I problemem nie jest tylko to, że zostaną zabrane miejsca parkingowe, ale to, że mieszkańcy nie dostają żadnej alternatywy! Żadnego zapewnienia, że będą mieli gdzie zaparkować swój samochód. A Pan Prezydent Miasta może bardziej zwróciłby uwagę na opinie mieszkańców ul.Niepodległości, czyli samych zainteresowanych, a nie całej reszty...
29. Dodane przez xXx, w dniu - 04-09-2014 20:13
mam pytanie czy ta ulica to jest prywatnością mieszkańców tej ulicy , to jest miejska i nic im do tego a protestować to oni sobie mogą a do kom 27 popieram Cię w 100 %
30. Dodane przez One way, w dniu - 04-09-2014 20:19
Miejsca parkingowe mnie nie interesują bo tam nie mieszkam ale uważam, że Niepodległości powinna pozostać jednokierunkowa bo będzie się nią bardzo ciężko jeździło - będzie się korkowała i najwięcej kłopotu będzie z tymi autami, które będą chciały skręcić na przeciwną stronę - np. jadąc z kierunku Dąbrowskiego na siłownią albo do Biedronki. 
Nie zdziwię się jeżeli pojawi się przez to więcej kolizji.
31. Dodane przez zadowolony :), w dniu - 04-09-2014 21:13
a ja uwielbiam Galerie... menele to inny problem ale takiego spokoju na Łaziebnej jaki jest od powstania Galerii Leszno nigdy nie było... te tysiące samochodów od Narutowicza to była katorga a teraz spokojnie nawet czasami zapach wiosny dociera :) a Niepodległości to ważna ulica w centrum miasta i powinna być dwu kierunkowa i basta :)
32. Dodane przez Kierowca, w dniu - 04-09-2014 22:48
Wiele komentarzy za i przeciw, ale nikt nie tłumaczy w jaki to niby sposób przywrócenie ruchu dwukierunkowego i rondo usprawni komunikację w mieście i zmniejszy korki. Kiedyś mieszkałem na Niepodległości, na skrzyżowaniu z Mickiewicza była sygnalizacja świetlna, później powstało rondo. Jak były światła to nie pamiętam, żeby tworzyły się korki, dziś wystarczy deszczowy dzień godz. 7.45 i stoimy do Biedronki. 
Na Mickiewicza czasem w godzinach szczytu wylegają L-ki o tez stoimy do PWSZ-tu. Tak oto ronda ułatwiają poruszanie się po naszych drogach.
33. Dodane przez dewastator traw, w dniu - 04-09-2014 23:04
Haaahah śmiechu warte "... zwiększenia ryzyka wypadków - pisze inicjator petycji, Jarosław Maławski. Dodaje on, że to właśnie śmiertelny wypadek na Niepodległości był przed laty powodem wprowadzenia tam ruchu jednokierunkowego." To w takim razie ulica Estkowskiego powinna być także jednokierunkowa co z tego że to krajówka!
34. Dodane przez john, w dniu - 04-09-2014 23:43
oj oj ludzie pomyślcie trochę czy na pewno chodzi o ruch dwukierunkwy na tej ulicy ruszcie łbami  
co jest budowane na studziennej przez kompleks 2000 dla kogo będą parkingi na byłych ogródkach działkowych? dla mieszkańców okolicznych bloków czy dla interesantów tej instytucji. No dalej pomyślcie bo podobno nie boli:) a jak myślicie jaka firma będzie robiła przebudowę tych ulic i budowę ronda ? już kumacie ? a może podpowiem ? to pewnie firma najlepsza od budowy dróg .... firma z układem .... 
myślenie ma przyszłość
35. Dodane przez wybory, w dniu - 05-09-2014 00:07
chyba mieszkańcy Niepodległosci już wiedzą na kogo nie mają głosować w najbliższych wyborach
reklama
36. Dodane przez Ignac, w dniu - 05-09-2014 07:03
Wybudowanie ronda ulatwi zycie mieszkancom.Jedno kierunkowa na niepodleglosci dla bezpieczestwa powinna pozostac.Jedno kierunkowa na Jagielonskiej to idiotyzm.
37. Dodane przez Ignac, w dniu - 05-09-2014 07:14
Wybudowanie ronda ulatwi zycie mieszkancom.Jedno kierunkowa na niepodleglosci dla bezpieczestwa powinna pozostac.Jedno kierunkowa na Jagielonskiej to idiotyzm.
38. Dodane przez Łukasz, w dniu - 05-09-2014 07:41
Dwukierunkowa !!! ulica jest od parkowania czy od ruchu pojazdów!! każdy mieszkaniec miasta zmaga się z problemem parkingu i wzmożonego ruchu, ale ci z niepodległości w ten sposób utrudniają życie innym kierującym
39. Dodane przez 12345, w dniu - 05-09-2014 07:53
Cała afera o ulicę jednokierunkową dotyczy raptem około 15-tu miejsc parkingowych wzdłuż nowych bloków!Uważam,że nowy plac parkingowy na ulicy studziennej załatwi problem w stu procentach!Brawo panie prezydencie!
40. Dodane przez Ja mieszkam na niepodległości samochod trzymam na podwórku jak bedzie 2 kierunkowa to wyjazd samochodem będzie graniczył z cudem, w dniu - 05-09-2014 07:54
Kpina
41. Dodane przez Michał, w dniu - 05-09-2014 08:00
Malepszy płynie.....
42. Dodane przez pietek, w dniu - 05-09-2014 08:49
Parkingi. LSM najlepiej nie zabiera głosu a zaniedbali temat od lat. W drodze osiedlowej równoległej do Niepodległości między blokami są parkingi równoległe a można zrobić zatoczki i parkować pionowo do jezdni. Za ostatnim krótszym blokiem jest teren idealny do tego aby zrobić parking na 3 rzędy aut.
43. Dodane przez jan, w dniu - 05-09-2014 08:49
Korki na Niepodległości to właśnie efekt tego, że jest to droga jednokierunkowa. Przecież właśnie pojazdy, które będą zjeżdżać w tę ulicę umożliwią wjazd na rondo blokując troszkę samochody jadące z Dąbrowskiego na wprost. Taka jest zasada ronda, która dzisiaj nie funkcjonuje.
44. Dodane przez zzz, w dniu - 05-09-2014 08:53
Chcę wiedzieć kiedy będzie to spotkanie z prezydentem.Nic mi o petycji nie wiadomo, a chętnie bym się pod nią podpisała.Jestem z Prochowni i tu chodzi o bezpieczeństwo!
45. Dodane przez ania, w dniu - 05-09-2014 11:27
wszystko ładnie pięknie, ale o działkowcach nikt nie pomyślał...
46. Dodane przez Mieczysław, w dniu - 05-09-2014 11:29
A po diabła? 20 metrów do Niepodległości jest równoległa jednokierunkowa przeciwna do niej Prochownia. Ruch do centrum odbywa się poprzez Niepodległości. Można też przecież skręcić w Jagiellońską aby skręcić w Prochownię.  
 
W wielu miastach tak jednokierunkowe drogi rozwiązują sprawę. Ruch jest czytelny. Z jednej strony do centrum z drugiej powrót we wschodnią część miasta. 20 metrów różnicy. Rozumiem, że rondo i inne pierdoły, ale to absurd.  
 
Wydzielanie trawników na parkingi to jeszcze większa bzdura. Dawniej osiedla projektowane były przestrzennie z odpowiednią ilością zieleni, miejscem na kompleksy handlowo usługowe i place zabaw. To były bardzo dobre projekty, których powinniśmy PRL zazdrościć. Może nie były to często architektoniczne perełki ale od strony projektu z poszanowaniem potrzeb mieszkańców to zupełnie inna historia. Zostawić parkingi i drogi jednokierunkowe.  
 
Jeśli ktoś siedzi wygodnie w samochodzie to te 20, 50 czy 100 metrów by w drugą stronę wrócić Prochownią nie zrobi różnicy. Piesi czekający na przejście na Niepodległości w deszczu, mrozie, śniegu będą mieli gorzej.  
 
Cały zachód jak tylko może wyłącza jak największe przestrzenie z ruchu samochodowego, ograniczając go całkowicie albo ograniczając jego przepustowość. Leszno nie. Leszno 200 lat za zachodem musi powielić błędy by dopiero później wydać pieniądze po raz kolejny na ich naprawę.
47. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 05-09-2014 14:38
kogo obchodzi zdanie mieszkańców ul. Niepodległości ? Lepsze jest dobro ogółu a nie paru mieszkańców, którzy z ulicy by chcieli zrobić sobie prywatny parking. Najlepiej jeszcze ogrodzić i szlaban na pilot jak przy Medeorze...
48. Dodane przez Piotr, w dniu - 05-09-2014 15:09
LSM też powinna coś zacząć robić, uda się trochę miejsc wygospodarować. Zacząć by można od tego żeby uniemożliwić parkowanie nie mieszkańcom na osiedlowych parkingach (są na to proste sposoby).
49. Dodane przez do 47, w dniu - 05-09-2014 15:16
właśnie ogrodzić i na szlaban, szczególnie osiedlowe parkingi, pewnie nikt z tych co tak tutaj opluwają mieszkańców tej okolicy nie pamięta że to są parkingi prywatne mieszkańców a nie DOBRO OGOLU i za darmo bo można wjechać. Jak już nie będzie za bardzo gdzie zaparkować to wtedy będzie można sobie jeździć, może w koło Ratusza bo żadnej Galerii nie będzie tylko staw.
50. Dodane przez k-9, w dniu - 05-09-2014 18:43
Czekamy na informację od Prezydenta o wyznaczonym terminie spotkania dotyczące ul. Niepodległości. Na pewno przyjdziemy.  
Pozdrawiam  
Mieszkańcy Niepodległości i nie tylko.
51. Dodane przez Mapka, w dniu - 05-09-2014 18:53
Fajnie ta ulica z góry na mapach Google wygląda. Zwłaszcza te załatane dachy w blokach naprzeciw Zakładu Energetycznego. Kto je tak zaplastrował? :) Nie lepiej było cały dach porządnie naprawić? 
 
Wbrew pozorom dałoby się tam jeszcze znaleźć trochę miejsc parkingowych. Przykładowo: 
1. Można wykupić pustą kamienicę niedaleko Jagiellońskiej, zburzyć i zrobić tam parking na ok. 20 miejsc. 
2. Urząd Kontroli Skarbowej mógłby przynajmniej w godz. 16-7.30 i w dni wolne od pracy, udostępnić ok. 10-12 miejsc. To przecież nie święta krowa tylko urząd, który ma służyć obywatelom - po co plac ma stać pusty gdy ludzie po pracy do domu wracają? 
3. Parking przy siłowni na noc też pewnie dałoby się zagospodarować bo w nocy stoi pusty a prywatny właściciel chętnie dorobi. 
4. Zakład Energetyczny wystawił starą część na sprzedaż. Fakt, że jeśli ktoś kupi budynki, to będzie chciał miejsca parkingowe ale jednym z rozwiązań mogłoby być dla miasta utworzenie w budynkach mieszkań socjalnych i udostępnienie parkingu dla okolicznych mieszkańców. 
4. Są miejsca oddalone tylko o kilkaset metrów jak plac przy parku nieopodal dawnego szpitala. 
Wystarczy trochę poszukać i pomyśleć a znajdzie się zawsze jakieś rozwiązanie. Choćby nietypowe.
52. Dodane przez ewka, w dniu - 05-09-2014 20:01
Nie powinny w tej sprawie wypowiadać się osoby,których ta sprawa nie dotyczy.Decydujący głos powinny mieć osoby mieszkające na tej ulicy,nie rozumiem dlaczego tak nie jest chyba trzeba pomyśleć o zmianach osób decyzyjnych w urzędzie
53. Dodane przez do kom.40, w dniu - 05-09-2014 20:07
postawia ci znak zakaz wjazdu na posesje i masz problem z glowy.
54. Dodane przez PIKADOR, w dniu - 05-09-2014 21:57
Na ul.Paderewskiego i Poniatowskiego jak nie było parkometrów to nie było gdzie szpilki wsadzić, a teraz pustki, rozwiązanie proste PARKOMETRY, żaden nie postawi z protestujących będą szukać darmowych miejsc i znajdą.Taka to logika CWANIAKÓW
55. Dodane przez Drogowca, w dniu - 05-09-2014 22:54
Kto wpadł w ogóle na pomysł żeby ta droga była 1-kierunkowa ???
56. Dodane przez Do "ewka", w dniu - 05-09-2014 23:22
Własnie że ta sprawa dotyczy zmotoryzowanych mieszkańców bo to oni korzystają z publicznej drogi jak to Ty nazywasz ulicy.A Pani "ewka"mieszkasz chyba na terenie spóldzielni czy innego tworu przy ulicy a nie na niej!!!
57. Dodane przez do kom 2, w dniu - 06-09-2014 11:46
Nawet pomysł MA LEPSZY. 
Wygodnictwo max na Niepodległości,rower między 4 litery a nie pod klatkę podjeżdzać. 
Dlaczego na innych ulicach jak mieszkańcy będą mieli kaprys nie zrobić ruchu jednokierunkowego hehe. 
 
Ale już tak poważnie panowie od organizacji ruchu ulica wzdłuż szkoły numer 9 tu. Piastowska powinna być jednokierunkowa a równoległa Wyspiańskiego dla równowagi też.Nie wiem pomyślcie
58. Dodane przez niko, w dniu - 06-09-2014 18:23
oczywiscie ogródki działkowe w centrum miasta to nieporozumienie owoce warzywa zatrute ołowiem tam zrobic fajny parking popieram:)
59. Dodane przez drogowiec, w dniu - 06-09-2014 18:33
Na Niepodleglości proponuję zrobić dwukierunkową ścieżkę rowerową. Ale bez zatok do parkowania bo brak miejsca. Musi przecież starczyć jeszcze miejsca na chodniki. Rowery mości panowie między nogi i heja. Samochodzików pod klatką schodową się zachciewa wygodnickim.
60. Dodane przez ite, w dniu - 06-09-2014 20:02
Jakbyście pracowali w Poznaniu i dojeżdżali dzień w dzień po 3h to dalibyście sobie spokój z rowerami spacerami dla zdrowia, ręczę wam.
61. Dodane przez zuzu, w dniu - 06-09-2014 22:06
nie nie i jeszcze raz nie!
62. Dodane przez zenek, w dniu - 06-09-2014 22:09
Nie powinny w tej sprawie wypowiadać się osoby,których ta sprawa nie dotyczy.Decydujący głos powinny mieć osoby mieszkające na tej ulicy,nie rozumiem dlaczego tak nie jest chyba trzeba pomyśleć o zmianach osób decyzyjnych w urzędzie... POPIERAM!!!
63. Dodane przez Arek, w dniu - 07-09-2014 07:59
W Lesznie nie ma zadnych korkow. Jagielonska powinna zostac dwu kierunkowa, ruch tam jest sprawdzony poco wszystko psoc.Tam obecnie parkuje 20 samochodow iwszystko jest dobrze.
64. Dodane przez KRÓL, w dniu - 07-09-2014 08:36
NIE POWINNY UDZIELAĆ SIĘ OSOBY MIESZKAJĄCE NA TEJ ULICY TYLKO WSZYSCY MIESZKAŃCY LESZNA. TO NIE JEST WASZ PRYWATNY FOLWARK MIESZKAŃCY NIEPODLEGŁOŚCI.
65. Dodane przez Kustosz pamięci, w dniu - 07-09-2014 09:45
Ulica F.Dzierzynskiego mogła być dwukierunkowa,ale Niepodleglości to tylko jeden kierunek!!!
66. Dodane przez WITEK, w dniu - 07-09-2014 12:20
Za PREZYDENTA MAL0lEPSZEGO wybudowano najwiecej rond i chwala Mu za to. Na rondzie kierowcy jadacy z ul Dabrowskiego w kierunku Lidla jada za szybko.Gdyby jechaliby wolniej ruch na rondzie bylby ciagly i nie byloby zadnych korkow zwlaszcza przed godz. 8
67. Dodane przez Bronek, w dniu - 07-09-2014 14:11
Ludzie otworzcie oczy. Leszno jest pieknym miastem ale do wszystkiego potrzeba kasy. Piloci i ich rodziny przebywajace na Szybowcowych Mistrzostwach Swiata byli zachwyceni. POTRZEBNE SA FIRMY KTORE DADZA MLODZIEZY ZATRUDNIENIE.
68. Dodane przez adam, w dniu - 07-09-2014 18:28
mieszkancy tej ulicy zawsze beda bronic swego i nie oni sami maja prawo decydowac tylko ogol spoleczenstwa
69. Dodane przez damula, w dniu - 08-09-2014 08:23
Zgada się do Bronek, ale żeby miasto "ożywić" trzeba inwestycji, a co za tym idzie wiele zmian, społecznych, gospodarczych, jak i tych przestrzennych! A mieszkańcy Niepodległości dajcie się miastu rozwijać, a nie tylko "czubek własnego nosa widzicie".
70. Dodane przez MB, w dniu - 08-09-2014 08:35
Proszę Państwa, ulica Niepodległości od Biedronki do Ronda Solidarności korkuje się w godzinach szczytu dlatego, że jest na tym odcinku jedno kierunkowa. Otwarcie Ronda i ulicy dla ruchu dwu kierunkowego w tym aspekcie na pewno pomoże i upłynni ruch, oraz uczyni bardziej czytelną komunikację w tym rejonie. Natomiast jeśli chodzi o parkingi to nie jest problem tylko tej ulicy, całego śródmieścia i to nie tylko w Lesznie. Mieszkając w centrum trzeba mieć świadomość, że darmowych parkingów niema, ale skoro ktoś od lat parkował w danym rejonie i to pod samym domem jest jasne, że likwidacja takiego darmowego i bardzo komfortowego udogodnienia budzi sprzeciw. Też bym chciał mieć darmowy parking przed wejściem do domu, a jak już mam do dlaczego ktoś miałby mi go zabrać? Trzeba konkretnych propozycji dla mieszkańców oraz gotowości z ich strony na zmiany i wyrzeczenia, trzeba chęci współpracy z obu stron. Czy możliwe jest wykonanie miejsc postojowych (nie parkingowych z uwagi na bliskość okien) przez blokami na odcinku, gdzie dziś parkują auta - tu było by najprostsze i najwygodniejsze zarazem rozwiązanie. Druga opcja czy jest możliwe urządzenie parkingu na terenie za blokami - tam też jest miejsce i jest blisko. Trzecia opcja: wykonanie parkingu na narożniku Niepodległości / Studzienna ( ogródki działkowe) wystarczyło by \"wykupić\" lub wynająć kilka takich ogródków zorganizować wjazd i utwardzić i wynajmować tanio miejsca, aby pokryć koszty inwestycji. Trzeba pomyśleć i znaleźć rozwiązanie, które usprawni ruch i zapewni miejsca postojowe kompromis.
71. Dodane przez do 70, w dniu - 08-09-2014 11:27
Co do poprawienia płynności ruchu to niestety głupoty, będzie gorzej niż jest, auta będą stały ale w obie strony. Reszta ok.
72. Dodane przez Piter, w dniu - 08-09-2014 11:38
Sugeruje mieszkańcom osiedli pozamykanie parkingów tak żeby nikt z zewnątrz nie mógł tam zaparkować (to jest Wasz teren prywatny). Nie mieszkam na Niepodległości ale was rozumiem, obecne rozwiązanie jest optymalne i nie widzę problemu żeby przejechać 100m więcej. Nie bardzo rozumiem tych co tak tu krzyczą żeby była dwukierunkowa, w czym wy macie problem ? Jak ja i Wy nie będę mógł wjechać na parking osiedlowy (jak mieszkańcy słusznie je zamkną) to jeszcze zatęsknicie za obecnym rozwiązaniem.
73. Dodane przez witek, w dniu - 08-09-2014 12:06
Zmusić SLD...przepraszam LSM do inwestycji w miejsca postojowe. Pozdrawiam
reklama
74. Dodane przez do 65, w dniu - 12-09-2014 16:01
Zniesiono dwa kierunki,gdy przy Niepodleglosci 58 zgineło dziecko.T..Malepszy to powinien pamietac jako dobrodziej od 16 lat leszczyniakow i z Prochowni 25a tez!!!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj