Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Apoloniusz,
Bogusław, Bogusława,
Flawiusz
Do końca roku 257 dni.
Start arrow Wypadki arrow Potrącenie pieszego na ul. Słowiańskiej w Lesznie
Potrącenie pieszego na ul. Słowiańskiej w Lesznie
13 grudnia 2014

foto: Bogdan Marciniak
 
Komentarze (60)
1. Dodane przez blondi, w dniu - 14-12-2014 09:32
a pieszy zachował dostateczna ostrożność ?wiem, tragedia bo kierowca nie zauważył przykra sprawa, młody w szpitalu ale można takich sytuacji unikać dzięki pieszym, nic nie zwalnia ich z obowiązku zatrzymania się przed przejściem i rozejrzenia wokół, tego uczą już w przedszkolu, zdrowia dla pieszego
2. Dodane przez Hancock, w dniu - 14-12-2014 10:13
Niebezpieczne miejsce. Sam bym parę razy zrobił ten sam manewr co kierowca passata. Trzeba uważać jak cholera. Nie tylko na tym przejściu. Mój pośpiech, irytacja zakorkowanymi ulicami, ślamazarnym kierowcą przede mną, może zabić człowieka. Zdrowia dla chłopca.
3. Dodane przez do kom 1, w dniu - 14-12-2014 11:10
Zacznij czytać artykuły a nie sam tytuł. Wtedy unikniesz kompromitacji pisząc komentarz.
4. Dodane przez ghfgh, w dniu - 14-12-2014 11:21
to jest droga o jednym kierunku i jednym pasie ruchu w tym kierunku!!! wszyscy traktują tą drogę jako dwupasmową !!!!!! a to jest błąd !!!!!!
5. Dodane przez kierowca, w dniu - 14-12-2014 11:50
Ostatnio dosyć często miałem okazję oglądać sytuacje na przejściu dla pieszych gdzie młodzież wchodząc na "pasy" celowo zwalnia tempo marszu chcąc pokazać jaki on jest odważy i ważny .
6. Dodane przez do Blondi, w dniu - 14-12-2014 12:07
W twoim przypadku kolor włosów nie ma chyba znaczenia . Zanim coś napiszesz przeczytaj dokładnie artykuł i zapoznaj się ze znakami na danej ulicy . Po pierwsze nie ma tam dwóch pasów ruchu tylko jeden i wyprzedzanie z prawej strony jest zabronione a tym bardziej przed oznakowanym przejściem dla pieszych .
7. Dodane przez gosc, w dniu - 14-12-2014 12:13
na jakim lewym pasie ? !!! tam jest jeden pas.. nie ma linii rozdzielających. Czyli kierowca pasata chciał wyprzedzać z prawej strony bezpośrednio przed przejściem.  
 
Wyprzedzanie prawą stroną, albo kurczowa jazda lewą stroną to dwa najczęstsze wykroczenia na tej ulicy.
8. Dodane przez Dina, w dniu - 14-12-2014 12:28
Do kom 4. Święta racja. Chciałam to samo napisać, "4" mnie wyprzedziła.
9. Dodane przez prek, w dniu - 14-12-2014 12:45
Słusznie prawi numer 7 - tam jest jeden pas. Ale nie ma co się dziwić kierowcom bo przyzwyczajenia na tym odcinku są bardzo silne. Dziwi mnie tylko, że od wielu, wielu lat nikt nie myśli o poprawie bezpieczeństwa na tym przejściu. A możliwości jest wiele - zrobić zwężenie do szerokości jednego pojazdu na tym odcinku, dodatkowo doświetlić przejście, a może po prostu przywrócić sygnalizację. Wiem, wiem samochody i płynność przejazdu są najważniejsze :-( ale w ostatnim okresie czasu w naszym mieście ofiarami wypadków są głównie piesi i to wskazuje, że powinno się o nich więcej myśleć. Piszę jako kierowca.
10. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 14-12-2014 13:06
A ja mam pytanie z innej beczki Co szesnastolatek o 22 godzinie robi na ulicy ? Aha zapomniałem tolerancja przede wszystkim No to za wypowiedziami pewnych polityków pewnej partii powiem "nic się nie stało panie i panowie , nic się nie stało" OK
11. Dodane przez kierowca, w dniu - 14-12-2014 14:36
do koment.nr 7 nie masz chłopie racji ta droga jest jedno kierunkowa ale z dwoma pasami ruchu i bez linii rozdzielającej pasy w związku z tym prawym pasem nie można wyprzedzać. A w kodeksie drogowym jest napisane że przed przejściem i na przejściu nie wolno wyprzedzać
12. Dodane przez PL, w dniu - 14-12-2014 15:01
Kierowcy nie uważają i to jest największa tragedia. Jadąc samochodem należy włączyć myślenie o jeżdzie a nie będzie takich sytuacji.
reklama
13. Dodane przez kierowca rozważny, w dniu - 14-12-2014 15:17
To już jesteśmy w Anglii że można wyprzedzać z prawej strony? A nawet jakby były dwa pasy ruchu to też można wyprzedzać z prawej strony? O wyprzedzaniu przed przejściem dla pieszych i konsekwencjach tego manewru nie wspomnę! To ten kierowca Passata to prawdziwy niedouczony i bezmyślny "Caruso" kierownicy jakich ostatnio spotyka sie coraz więcej. Tacy powinni być skutecznie eliminowani!
14. Dodane przez do 7. Dodane przez, w dniu - 14-12-2014 15:20
jak jeden jak dwa
15. Dodane przez Dariusz, w dniu - 14-12-2014 15:21
Panowie do komentarzy o jednym pasie ruchu.Dlaczego piszecie bzdury o jednym pasie i wprowadzacie ludzi w błąd , zapoznajcie się z kodeksem drogowym. Tam są dwa pasy ruchu tylko niewyznaczone i w dodatku nie wolno wyprzedzać z prawej strony. Jak nie umiecie czytać, lub nie znacie kodeksu to chociaż zapytajcie się ludzi którzy się na tym znają. Instruktor nauki jazdy
16. Dodane przez xyz, w dniu - 14-12-2014 15:32
Uważać powinni kierowcy i piesi. A piesi często wchodzą na pasy i już. Jako pieszy uczestnik zawsze kontroluję co dzieje się na drugim pasie. Kierowcą także jestem. Kierowca może nie zauważyć i nieszczęście gotowe.
17. Dodane przez Lolek, w dniu - 14-12-2014 15:40
Uważam, że z tym przejściem dla pieszych powinno się coś zrobić. Zwężyć dostatecznie, by żadnemu kierowcy nie przyszło do głowy by jechać obok siebie. Zdecydowanie przydałyby się światła. W godzinach szczytu nie idzie tam przejść, bo auta jadą ciurkiem jak rozszalałe, a z drugiej strony jak ktoś się zatrzyma to przechodnie idą bez końca i robią się korki. Sygnalizacja by to rozwiązała. Szkoda chłopaka, niepotrzebnie musi cierpieć. Sam parę razy łapałem się na tym, że jedno auto się zatrzymało, a drugie mi prawie nogę rozjechało. I to nie dlatego, że wchodziłem z marszu, ale dlatego, że ciękżo wyjrzeć czy coś obok nie jedzie.
18. Dodane przez Kierowca, w dniu - 14-12-2014 15:48
Poziom większości komentarzy, 
na poziomie wiedzy umiejętności i kultury kierowców.  
Brak słów. 
Piesi dla swojego dobra powinni zachować ostrożnośc .Bo zanim kierowcy zaczną przestrzegać przepisów a przejścia bedą właściwie oznaczone-widoczne itd. .... Dużo wypadkow jeszcze będzie .a wierzcie mi nie boli mniej kiedy wypadek nie jest z waszej winy.
19. Dodane przez kierowca, w dniu - 14-12-2014 17:56
W momencie gdy pieszy zbliza sie do oznakowanego przejscia wszystkie pojazdy zatrzymuja sie zarowno z lewa i prawa tak jest w Europie
20. Dodane przez kierowca., w dniu - 14-12-2014 17:58
Czytam te komentarze i mam wrażenie że albo jestem na wsi , albo mamy jeszcze zacofanie! LUDZIE JAK SĄ PASY ZAWSZE PIESZY MA PIERWSZEŃSTWO!!!- OBOWIĄZEK KIEROWCY TO ZATRZYMAĆ SIĘ I UMOŻLIWIĆ PIESZEMU WŁAŚNIE PRZEJŚCIE W TYM MIEJSCU!!! Tak się robi w krajach UE!!!! a nie dyskutuje kto miał rację!. Dużo kierowców w wieku 18-25 pyskuje i myśli że opanowali kodeks drogowy. 
Kpina!!!! Wystarczy pochodzić po mieści w piątek, czy sobotę. wtedy jest dużo GÓWNAŻERIA, która się popisuje a nie widzi przechodzącego człowieka po pasach - i tu zdziwienie- skąd się ten znalazł. Sam miałem taką przygodę co by o mało mi po stopach przejechał, potrącając moją córkę. OSTRZEGAM JAK TAKIEGO KMIOTA DORWĘ TO TO...... i NIE MAM ZNACZENIE CZY JEST TO DROGA Z JEDNYM PASEM CZY Z DWOMA!!!!! WYSTARCZY SIĘ ZATRZYMAĆ I UDOSTĘPNIĆ PRZEJCIE PIESZEMU. NIE BĘDZIE TEGO BEŁKOTU NA CZACIE!!!!!!
21. Dodane przez kkk, w dniu - 14-12-2014 18:25
Ty instruktor Dariusz doucz się bo później ludzie zdają po 5 razy egzamin na prawko dwa pasy zaczynają się dopiero za tym przejściem a od Cermagi jest jeden pas na drodze jednokierunkowej! Tam kiedyś w odległych czasach jeżli dobrze kojarzę były światła ale to było dawno za komuny i je zdemontowali a swiatła byłyby najlepszym rozwiązaniem dla pieszych i kierowców też.
22. Dodane przez gosc, w dniu - 14-12-2014 18:35
do kom 1. W przedszkolu uczą religi a nie wychowania komunikacyjnego.
23. Dodane przez joy, w dniu - 14-12-2014 18:36
Mieszkam w pobliżu tego skrzyżowania. Zastanawiam się ile jeszcze ludzi musi zostać potraconych aby coś z tym Miasto zrobiło. Mnie bardzo podoba się próg zwalniający na ulicy Chrobrego. Myślę że przy okazji przebudowy ulicy Słowiańskiej warto pomyśleć o "konkretnym" progu zwalniającym dla jadących w kier. wiaduktu. Konieczny jest również próg po drugiej stronie ulicy dla jadących od wiaduktu. To chyba najtańsze rozwiązania. Ideałem byłaby sygnalizacja świetlna. Prawda jest taka że kierowca chcąc postępować zgodnie z przepisami mógłby nie ruszyć z miejsca przez godzinę - piesi pchają się i wbiegają jeden za drugim i myślą że im wszystko wolno, a kierowca formalnie nie może ruszyć do czasu kiedy opuszczą jezdnię. Dodatkowo warto byłoby zamontować kamery na wysokości przejść dla pieszych i ładować mandaty za wyjątkowo niebezpieczne zachowania kierowców. Podsumowując coś trzeba z tym przejściem zrobić Włodarze Miasta Leszna!!!!
24. Dodane przez lol, w dniu - 14-12-2014 18:38
kolejna tragedia w zeszłym roku zginal człowiek żadna reakcja miasta żadna w zeszłym roku zginal czlowiek co pochwile kierowcy lamia przepisy na jednym pasie się zatrzyma na drugim przeleci wystarczylo policjanta ustawić bloczek zapełniony brawo dla starych i nowych władz leszna
25. Dodane przez xXx, w dniu - 14-12-2014 19:34
do kom 3 popieram cię w 100%
26. Dodane przez Dariusz, w dniu - 14-12-2014 19:39
do komentarza 21 tylko że ja się douczyłem definicja "pasa ruchu" całe aleje Krasińskiego to jednokierunkowa o dwóch pasach ruchu nie oznakowanych, i zdawalność tutaj nie ma nic do tego( bo opisujemy konkretny wypadek).A ty dalej piszesz bzdury zaglądnij do kodeksu to nie boli, a może wtedy będziesz partnerem do pisania.
27. Dodane przez xawery, w dniu - 14-12-2014 19:48
Jak jedzie auto to sie grzecznie czeka aż przejedzie, ja tak robię i żyję, a korona mi przez to nie spadła bo jaką mam pewność że kierowca mnie widzi?
28. Dodane przez uważna, w dniu - 14-12-2014 21:19
do Blondi, faktycznie jesteś blondi, osądzasz, a nie masz pojęcia co się stało naprawdę. 
Codziennie tamtędy przechodzę i to jest nagminne,kiedy jeden kierowca się zatrzymuje,żeby przepuścić pieszego,a ten obok przejeżdża sobie jakby nigdy nic, a to jest niedopuszczalne, ma obowiązek się zatrzymać jeśli obok auto stoi. 
Wiem,że pieszy był trzeźwy i nie wtargnął na jezdnię, wchodził, gdy jedno z aut zatrzymało się przed pasami,a ten obok właśnie pojechał sobie dalej potrącając pieszego, który prawidłowo szedł ulicą. 
Rozeznaj się najpierw zanim zaczniesz wypisywać takie głupoty.
29. Dodane przez olo, w dniu - 14-12-2014 21:39
piesi myślą że kierowca wie że on chce wejśc na przejście dla pieszych. szczerze to chodzą jak św krowy i się założę że każdy pokrzywdzony nie ma prawojazdy
30. Dodane przez Radek, w dniu - 14-12-2014 21:39
Dariusz ma racje. Czytać kodeks. Tam są dwa pasy ruchu nieoznaczone.
31. Dodane przez miki, w dniu - 14-12-2014 21:48
skoro jeno auto się zatrzymało przed pasami to kierowca  
drugiego mógłby uruchomić szare komórki ... przecież po coś ten pierwszy się zatrzymał ....
32. Dodane przez anonim, w dniu - 14-12-2014 23:20
a czy wy wiecie ze tam jest jeden pas do jazdy na wprost a nie dwa ? pewnie nie wiecie bo widzicie jak inni jezdza
33. Dodane przez anonim, w dniu - 14-12-2014 23:22
szerszy chodnik zrobic po co taka ulica szeroka skoro jeden pas jest ? na co ci progi zwalniajace ? jeden pas to jeden pas a nie ludzie sie wciskaja
34. Dodane przez uważna, w dniu - 15-12-2014 00:02
do olo jeszcze raz powtarzam, w tej sytuacji wina leży tylko i wyłącznie po stronie kierowcy, który miał obowiązek zatrzymać się gdy auto obok już się przed pasami zatrzymało. Pieszy stał przed przejściem i czekał, skoro jedno auto zwalniało i zatrzymało się wszedł na pasy, prawidłowo, bo tamten miał OBOWIĄZEK się również zatrzymać, a pieszy to niby miał być jasnowidzem tak i przewidzieć,że akurat tamtemu się będzie tak spieszyć. 
Takich sytuacji jak ta, w której jedno auto się zatrzymuje a drugie sobie jedzie dalej,bo mu się spieszy i ma gdzieś przepisy jest mnóstwo i właśnie do czasu aż się zdarzy tragedia. 
Sama osobiście nie lubię przechodzić tymi alejami, bo się po prostu boję.Kierowcy to panicze, bo jechać komuś praktycznie przed nosem, gdy obok ktoś się kulturalnie zatrzymał żeby przepuścić pieszego to po prostu chamstwo i tyle.
35. Dodane przez Kierowca, w dniu - 15-12-2014 00:04
A ja zawsze jeżdżę tam środkiem jezdni,a tym samym uniemożliwiam takim d...m wyprzedzanie na i bezpośrednio przed przejściami dla pieszych.Uważam także że wzdłuż ul.Krasińskiego powinna zostać wytyczona ścieżka rowerowa po obu stronach drogi.Ulica została by wtedy zwężona tylko do jednego pasa ruchu i na pewno było by bezpieczniej...
36. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 15-12-2014 00:16
niestety kierowca dał popis braku braku wiedzy przepisów ruchu drogowego natomiast komentarz 29 powalił mnie na kolana-nie ,pieszy stoi przed pasami żeby sobie postać,takie hobby,człowieku przeczytałeś co napisałeś?I wybraź sobie,że każdy posiadcz prawa jazdy to także pieszy.Młody wracaj do zdrowia.Pozdrawiam.
37. Dodane przez kierowca, w dniu - 15-12-2014 00:18
I kierowca i pieszy powinni mieć oczy szeroko otwarte. Niedzielne popołudnie jadąc Aleją Jana Pawła II mając zielone światło , wszedł na pasy pieszy na jego czerwonym świetle , więc gdyby nie moja szybka reakcja to mógł by być już trup na drodze . LUDZIE TROCHĘ ROZWAGI - w końcu nie żyjemy w epoce kamienia łupanego.
38. Dodane przez do Dariusz kom 15, w dniu - 15-12-2014 00:20
O jakich dwóch pasach kolego Dariuszu piszesz? 
Powiedz to kierowcom np.autobusów komunikacji miejskiej,niech jadą obok siebie przez całe Aleje... 
To że inne mniejsze pojazdy "praktycznie" mogą jechać obok siebie to nie znaczy że tam są dwa nieoznaczone pasy,aby je wytyczyć jezdnia musi mieć odpowiednią szerokość,Aleje akurat tego parametru nie spełniają.
39. Dodane przez Rychu, w dniu - 15-12-2014 08:15
A co on robił na pasach jak jedzie samochód ? Na jakiej stacji benzynowej kierowca kupuje paliwo i za ile ?
40. Dodane przez Radek, w dniu - 15-12-2014 08:36
USTAWA Prawo o ruchu drogowym 
Art. 2. 
7) pas ruchu każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi; 
To dla tych którym kodeksu się niechce otworzyć...
41. Dodane przez kaja, w dniu - 15-12-2014 08:41
popieram kom 5. gdy zatrzymuje sie przed pasami aby przepuscic mlodych ludzi ci zazwyczaj zwalniaja i glupkowato sie smieja. Mam ochote wcisnac gaz do dechy aby zetrzec im z twarzy wylewajacy sie debilizm
42. Dodane przez do kom 15, w dniu - 15-12-2014 09:20
Dariuszu - jeszcze raz na PRAWKO
43. Dodane przez red, w dniu - 15-12-2014 09:48
Na tym przejściu ludzie po prostu wchodzą na pasy tuż przed samochodami , wydaje im się że zdążą. Byłam świadkiem sytuacji kiedy piesi czekali przed przejściem az samochód przejedzie a z zza nich wyszedł facet wprost pod samochód!dobrze że wyhamował. Zawsze rozglądam się przed pasami i nie przejdę aż się nie zatrzyma kierowca, jak na jednym pasie się zatrzyma, to czekam aż zatrzyma się na drugim! Jak mam zielone światło to tez się rozglądam czy samochody stoją. Wystarczy się rozejrzeć i pomyśleć że nie zawsze jesteśmy widoczni, a kierowca nie zawsze zdąży zareagować i wyhamować. Dlatego nie wchodzić na pasy bo zdążycie!
44. Dodane przez tez kierowca, w dniu - 15-12-2014 10:08
Przede wszystkim: w lewo, prawo i lewo! Podstawowa zasada DLA WSZYSTKICH ! 
Też chodzę ...czasami i nie pcham sie kierowcom pod koła! 
 
Współczuję małolatowi ale trochę wyobraźni bo wszystko się może zdarzyć!
reklama
45. Dodane przez sss, w dniu - 15-12-2014 12:20
A ile razy się zdaża że jeden kierowca sie zatrzyma i przepuści pieszego . A na to drugi samochod obok przejezdza prawie przed przechodnim i nawet nie spojrzy ze pieszy przechodzi przez pasy. Niestety na tej ulicy takie manewry są bardzo znane
46. Dodane przez sputnick, w dniu - 15-12-2014 12:23
Po pierwsze przepisy ruchu drogowego mówią wprost, jeśli jezdnia jednokierunkowa jest na tyle szeroka, że mogą jechać obok siebie dwa samochody, to należy ją traktować jak dwupasmową, mimo że pasów nie ma namalowanych. Po drugie jesli przed przejściem dla pieszych na sąsienim pasie stoi samochód w sensie zatrzymał się to nie ma prawa się wjechać na to przejscie dla pieszych, nie wazne czy tam groś idzie, stoi, śpiewa, czy nie ma nikogo. Wszytko w temacie.
47. Dodane przez anonim, w dniu - 15-12-2014 13:02
masz znak ze jest jeden pas do jazdy na wprost a nie jakies dwa :) jak kazdy sobie zacznie jezdzic tak jak mu sie podoba to powodzenia
48. Dodane przez noname, w dniu - 15-12-2014 13:09
jeżeli się nie mylę, to pasy na tym przejściu sa pomalowane bardzo niewyraźnie, z użyciem koloru czerwonego, więc znaków drogowych poziomych przy złych warunkach atmosferycznych właściwie nie widać.  
Oświetlenie pasów pozostawia wiele do życzenia. Światła z latarni są blado pomarańczowe, a więc niewiele wnoszą przy złej pogodzie.  
Jest również kostka brukowa, na której auto się ślizga, a nie hamuje, przez co wydłużona zostaje droga hamowania.  
Mylące jest również ułożenie ulic, można odnieść wrażenie, że jak auta zatrzymują się na lewym pasie, to będą skręcać w lewo, a prawy pas służy do jazdy na wprost. 
Władze miasta powinny coś zrobić z tym przejściem dla pieszych, ponieważ co kilka dni ktoś tam wpada pod auto, a codziennie samochody hamują z piskiem opon. Wystarczy trochę deszczu (jak w tym przypadku) żeby kierowca jadący z przepisowa prędkością nie zdążył wyhamować! 
A pieszy powinien również w trosce o swoje bezpieczeństwo rozejrzeć się przed wejściem na ulicę i na kolejny pas ruchu. Tylko większy nacisk na edukację pieszych oraz zmiana rozwiązań w ty miejscu (zmiana i oświetlenia, progi zwalniające) zapewnią bezpieczeństwo. Pieszy nigdy nie ma szans z samochodem, dlatego dziwi mnie, że piesi często zachowują się, jakby na pasach nic im się nie mogło stać. Może się stać i się dzieje, dlatego apeluję o ostrożność!
49. Dodane przez bata, w dniu - 15-12-2014 23:06
Jestem kierowca ładnych pare lat czasem chodze pieszo a czesem jade autem tamtedy, jak widze zatrzymujace sie auto przed pasami to sama zwalniam aby własnie do takiej sytuacji nie doprowadzic,.Natomiast chodzac pieszo nawet jak zatrzyma sie jeden to i tak przechodze powoli zerkajac czy nastepny sie zatrzyma , gdyz byłam w sytuacji gdzie gdyby mnie nie odciagnoł inny przechodzien straciłabym corke... Kobieta jadaca autem nawet nie zwolniła przed pasami nie zwrociła tez uwagi na to co sie wydarzyło ...Od tamtej pory zwracam wieksza uwage na to jak ide czy tez jade... Nie jestesmy na drodze sami nie wazne czy to idac czy tez jadac...kazdy z nas gdzies sie spieszy ale to nie znaczy ze musimy zapominac o bezpieczenstwie swoim i innych...
50. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 15-12-2014 23:18
Ja mam lęk przechodzenia 3 miesiące temu tesz bym była potrącona w tym miejscu powinły byc światła35
51. Dodane przez słuchacz radia, w dniu - 16-12-2014 10:07
dotyczy wypowiedzi pana z Policji który w wypowiedzi powołując na przepisy powiedzial ze nie można wyprzedzać cyt. Zgodnie z art. 24 ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20.06.1997r. (Dz.U. Nr 58 poz. 515 z 2003r - tekst jednolity), wyprzedzanie z prawej strony jest dopuszczalne: 
na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, 
na jezdni jednokierunkowej, 
na jezdni dwukierunkowej jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku. 
Należy podkreślić, że kierowca przed wykonaniem tego manewru obowiązany jest w upewnić się szczególności czy: 
ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu, 
kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania, 
kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu. 
Natomiast zabronione jest wyprzedzanie z prawej strony pojazdu silnikowego, jadącego po jezdni: 
przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia, 
na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi, 
na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym ruch jest kierowany. 
Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika, który sygnalizuje zamiar skręcania w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony. 
 
Wiele osób nurtuje pytanie - czy dopuszczalne jest wyprzedzanie na autostradzie z prawej strony? 
 
Ustawa prawo o ruchu drogowym w art. 2 pkt 3 w definicji autostrady (droga dwujezdniowa), nie precyzuje wprost poszczególnych jezdni jako jednokierunkowe, jednak art. 4 ust. 6 pkt a ustawy o drogach publicznych z 21.03.1985 Dz.U. nr 71 poz. 838, definiuje autostradę jako drogę, która powinna być wyposażona przynajmniej w dwie rozdzielone jezdnie jednokierunkowe. Z analizy literalnej wynika, że dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku autostrady z wyznaczonymi pasami ruchu. Biorąc jednak pod uwagę bezpieczeństwo własne i innych użytkowników autostrady wykonując taki manewr przy dopuszczalnej prędkości 130 km/h, należy rozważyć, czy warto stwarzać takie zagrożenie.
52. Dodane przez cita, w dniu - 16-12-2014 10:09
Żeby rozwiać wątpliwości dotyczące wyprzedzania z prawej strony... bo nawet policjant wypowiadający się w Elce gada głupoty - cytuje PoRD 
 

10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy 
zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7: 
1) na jezdni jednokierunkowej; 
2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub 
trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku." 
 
Jak ktoś chce sie wypowiadać, niech najpierw sie upewni, czy wie o czym mówi
53. Dodane przez Greg, w dniu - 16-12-2014 11:05
I znowu pieszy myśli że mu wszystko wolno.
54. Dodane przez bit majster, w dniu - 16-12-2014 18:00
TAK CZYTAJĄC TE KOMENTARZE ŻAL DUPE ŚCISKA... LUDZIE OGAR DUPY KAŻDY Z WAS JEST MĄDRY BO TEGO NIE DOŚWIADCZYŁ. CIĄGNIECIE FARMAZONY, A CHŁOPAKOWI ZDROWIA TO NIE WRÓCI. OD RAZU KAŻDY Z WAS SKOŃCZYŁ PRAWO. BRAK SŁÓW. ZASTANÓWCIE SIĘ A PÓŹNIEJ SIĘ WYPOWIADAJCIE. PATRYK TRZYMAJ SIĘ
55. Dodane przez xxxxxxx, w dniu - 16-12-2014 20:01
Do kom. 15 polecam art. 16 prd. Wszystko będzie jasne
56. Dodane przez ktos tam, w dniu - 16-12-2014 20:36
Nie wtargnął na pasy.Auta się zatrzymały i przepuściły go na drugą stronę,tylko ten trzeci się nie zatrzymał.
57. Dodane przez eska, w dniu - 17-12-2014 23:11
Tam powinno być już dawno przejście podziemne.Zarówno natężenie ruchu pieszych jak i aut jest ogromne.
58. Dodane przez xxx, w dniu - 18-12-2014 06:07
Mówcie wszyscy co chcecie ale tak jest tak h...we oświetlenie ze nawet pieszego nie widac dobrze na calej dlugosci tej drogi zreszta przy dąbrowskiego nie jest wcale lepiej ciemosc...
reklama
59. Dodane przez niedowiarek, w dniu - 18-12-2014 18:52
do kom. 52. Prawie wszystko jasne. Nie jestem z Leszna, prosze powiedzieć czy tam są "wyznaczone pasy ruchu (wymalowane), czy też umowne wynikające z art. 2. pkt 7)kodeksu drogowego?
60. Dodane przez piwerko, w dniu - 20-12-2014 20:22
Dziękujemy naszym pijanym superbohaterom, którzy byli we właściwym miejscu o właściwym czasie! Brawo chłopaki!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
reklama
 

reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj