Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Kościan arrow Tuczarnia prosiąt w środku wsi

Mieszkańcy: Nie chcemy dusić się w smrodzie

Tuczarnia prosiąt w środku wsi

03.04.2015. Radio Elka, Emilia Wojciechowska

Mieszkańcy Starej Przysieki Pierwszej nie zgadzają sie, by w środku wsi powstała tuczarnia prosiąt. Inwestycja ma stanąć na działce sąsiada, który chce zwiększyć dotychczasowy chów trzody. - Nie chcemy oddychać fetorem od 2 tys tuczników - mówą mieszkańcy. Pisali już protesty do władz gminy. Teraz odwołują się do Samorządowego Kolegium Odwolawczego.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Inwestor chce wybudować dwa budynki inwentarskie i dwa silosy paszowe. W tej chwili hoduje około 600 świń, a ma być ich ponad trzy razy więcej. - Już teraz jest to dla nas uciążliwe, ale rozumiemy, że z tego żyje i nie chcieliśmy utrudniać. Nie zgadzamy sie jednak żeby w środku wsi, tuż obok naszych domów powstała taka duża tuczarnia - mówili sąsiedzi domów położonych najbliżej działki, na której ma powstać inwestycja.

W zeszłym roku interweniowali w tej sprawie u burmistrza Śmigla. -
Napisaliśmy protest i zebralismy podpisy, ale nic to nie dało
- mówili. Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kościanie zalecił przygotowanie raportu o oddziaływaniu chlewni na środowisko, a następnie pod warunkiem spełnienia wszystkich zaleceń zawartych w raporcie wydał opinię pozytywną.

Mieszkańcy nie zamierzali się poddać i po wyborach samorządowych wysłali protest do nowej burmistrz Małgorzaty Adamczak. - Obawiamy się, że jeśli inwestycja powstanie, to będziemy dusić się w nieustającym smrodzie, walcząc z plaga much i szczurów i jeszcze zostaniemy pozbawieni dostępu wody pitnej - napisała w liście do burmistrza jedna z mieszkanek. - Nie pozwolimy, byśmy musieli oddychać fetorem od 2 tys.tuczników. Amoniak, siarkowodór, związki siarkoorganiczne i szereg innych trujacych związków to wszystko mają przerobić nasze płuca? - pytali mieszkańcy w kolejnym piśmie do burmistrza.

Urząd Gminy przesłał protest do Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kościanie i poprosił o wydanie ponownej opinii. Sanepid podtrzymał swoje wcześniejsze stanowisko. Z uwagi na obawy mieszkańcow zaproponował jednak, by maksymalnie oddalić budynki inwentarskie od istniejącej i projektowanej zabudowy mieszkalnej, co miałoby zmniejszyć uciążliwości spowodowane powstającym odorem. Ponadto inwestor został zobowiązany do nasadzenia pasa zieleni izolacyjnej.

Po koniec lutego gmina wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Zastępca burmistrza Marcin Jurga twierdzi, że innego wyjścia nie było. - Nie mogliśmy wydać decyzji negatywnej, bo zarówno uzgodnienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska jak i Państwowego Inspektora Sanitarnego były pozytywne - powiedział Jurga.

- Chcemy rozbudować nasze gospodarstwo, zrobić to zgodnie ze wszelkimi wymogami, także unijnymi - powiedziała inwestorka. - Mamy wszystkie potrzebne pozwolenia. Mieszkamy na wsi, więc są takie zapachy, ale nie ma jakiegoś odoru, o którym mówią sąsiedzi - powiedziała inwestorka.

Mieszkańcy nie odpuszczają i odwołali sie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
 
Komentarze (94)
1. Dodane przez PEDERASTO, w dniu - 03-04-2015 15:04
No to do miasta i po kłopocie!!! Wiocha jest od tego by chlewy, obory itd!!!
2. Dodane przez paranoja, w dniu - 03-04-2015 15:10
To jest jakaś paranoja co się w tej naszej Polsce wyprawia.... żeby na wsi człowiek nie mógł wybudować świniarni gdzie wy ludzie żyjecie, zamiast się cieszyć ze produkcja żywca w Polsce się zwiększy to wy jakieś sprzeciwy macie do tego widocznie chcecie jeść mięso sprowadzane z zagranicy, które zanim do potencjalnego odbiorcy trafi to ma 3 miesiące. No ale cóż wiadomo o co chodzi sąsiedzi zazdroszczą bo pewnie mają duzo mniej jak sasiad, który chce wybudować świniarnię. Tym co śmierdzi to proponuje wyprowasdzić sie do lasu przynależącego do miasta oddalonego o 10 km od miasta bo bliżej to tez pewnie będzie nieczyste środowisko.
3. Dodane przez iza, w dniu - 03-04-2015 16:54
Mieszkają na wsi a chcą miasto :(. Żal
4. Dodane przez Jacek, w dniu - 03-04-2015 17:34
Tak to jest jak mieszczuchy myślą tylko o sobie i przenoszą się na wieś w poszukiwaniu świeżego powietrza. Niestety to na wsi hoduje się to co jest do jedzenia, ale czasami ta hodowla zapachowo jest nieciekawa. Tak więc zamiast narzekać wynoście się do miasta, bo w lesie też będzie wam źle.
5. Dodane przez te nasady to gorsze od zarazy, w dniu - 03-04-2015 17:49
Co się do jasnej ch....y dzieje? Czyżby mieszkańcy wsi już do cna pogłupieli? A może to te nasady, którym udało się kupić działki budowlana za frico i teraz w każdej wsi chcieliby mieć kurort. Rolnicy, weźcie tych warchołów za pierze i niech wy...lają tam skąd przyszli.
6. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 03-04-2015 18:01
To jest dziwne ze cala wioska gospodarzy a im przeszkadza smrod i zapach tucznikow no chyba ze te ich swinki i krowki maja "WC" w chlewikach kazdy jeden z was jak wejdzie do swej swiniarni to perfumami nie pachnie a obornik chyba w sloiki zakrecacie zeby muchy nie lataly . JESTESCIE ZALOSNI POPROSTY ZAZDROSC NIE MA GRANIC NA WSI SWINKI NIE MOZNA CHIDOWAC TO MOZE MOTYLE ALBO TRZMIELEN zal sciska oj sasiedzi zobaczcie na swoj podworek a napewno tez nie pachnie
7. Dodane przez anka, w dniu - 03-04-2015 18:26
Mieszczuchy kiełbasa i szynka na drzewie nie rosną.Przestańcie zazdrościć innym weźcie się za robotę bo najwyraźniej w głowach się wam miesza.No pewnie wy chcecie jeść to śmierdzące mięso z dalekich krai a rolnicy to najlepiej żeby biedę klepali zapamiętajcie hodowla była,jest i będzie a jeśli nie odpowiada to do MIASTA
8. Dodane przez Młody rolnik, w dniu - 03-04-2015 18:48
Do czego to dochodzi, by na własnej działce nie można było rozbudować obiektów inwentarskich. Jeżeli wszystko jest zgodne z prawem to mogą pisać nawet odwołania do Brukseli. Zazdrość i nic więcej, po co sąsiad ma się rozwijać a ja nie. Gdyby taką inwestycję planował obcokrajowiec to byłoby pewnie wszystko ok. Tym, którym nie odpowiada zapach na wsi to proponuję przeprowadzkę do miasta. Śmieszne jest to, że takich spraw będzie coraz więcej, ale czy jest to aż tak ważne by trafiało to na tego typu strony, bo według mnie dzieją się ważniejsze wydarzenia, które nie są publikowane z nie wiadomo jakich powodów.
9. Dodane przez anonim, w dniu - 03-04-2015 18:51
To jest po prostu zazdrość,bo sąsiadowi powodzi się trochę lepiej,więc trzeba mu utrudnić żeby nie miał jeszcze lepiej.
10. Dodane przez Patryk, w dniu - 03-04-2015 18:54
Do kom 2 Tobie proponuje zamieszkać w świniarni.Myślisz m,że jak ktoś mieszka na wsi to musi wdychać smród od 2 tyś świń.Masz jakiekolwiek pojęcie jaki to odór?Latem nie do zniesienia.
11. Dodane przez rolnik inwestor, w dniu - 03-04-2015 18:57
nie nie to po prostu zazdrość że ktoś coś robi i coś z tego ma bo większość woli siedzieć nic nie robić narzekać i utrudniać innym próby rozwoju. Wiem sam po sobie...
12. Dodane przez 999, w dniu - 03-04-2015 19:06
Zazdrość różne imie ma.
reklama
13. Dodane przez Kamil, w dniu - 03-04-2015 19:34
Żałosne na wsi świnie im śmierdzą.  
Paranoja!!!
14. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 03-04-2015 20:05
Bez sensu- szkoda gospodarza. Ja nie chciałem smrodu świń, to kupiłem działkę w mieście o kilka razy droższą niż na wsi. Ten gospodarz, hodowca lisów na Gronowie itp. zarabiają tak na życie, byli tam przed wami więc o ch.... wam chodzi?  
Nie podoba się na wsi to kupcie dom w mieście, nie stać was na dom kupcie mieszkanie, jeżeli i to Wam nie pasuje zostaje tama kolejowa ;) Ludzie muszą jakoś zarabiać na życie, uszanujcie to, pomyślcie o czymś więcej niż czubek własnego nosa.
15. Dodane przez anonim, w dniu - 03-04-2015 20:09
nie śmierdzi tylko świniopasą ,co siedzą w tym smrodzie po same uszy!!!! :)
16. Dodane przez trzy złote, w dniu - 03-04-2015 20:14
z czego mamy się cieszyć że w Polsce budują świniarnie na 2 tys sztuk a świnie są po 3 zł i to jest rozwijanie się? czy cofanie do tyłu?!! czy nie lepiej trzymać sto świń i dostać 6 zł
17. Dodane przez pozdro, w dniu - 03-04-2015 20:38
Pozdrawiam środkowym palcem wszystkich inwestorów co się tak szybko rozwijają i twierdzą że im sąsiedzi zazdroszczą , jak się wszyscy rozwiną sąsiedzi na wioskach tak jak oni to kto to wszystko będzie jadł ? :) w mieście z początku był jeden supermarket to nie szło przejść a teraz jak jest dużo to jest trzech ludzi kupujących w markecie, i tak samo będzie z nami jak się wszyscy rozwiną to będziemy wszystko za darmo oddawać i to nie jest żadna zazdrość tylko współczucie:)
18. Dodane przez 000, w dniu - 03-04-2015 20:43
Do kom.2 Człowieku jesteś w wielkim błędzie.W Polsce pozostanie tylko smród bo to nie są polskie świnie.Zagraniczne firmy postawiają w Polsce tuczarnie żeby tuczyć swoje świnie a Polaka podstawiają za pionka-wielkiego inwestora! Takie tuczarnie to masakra dla mieszkańców.Współczucia.
19. Dodane przez lolek, w dniu - 03-04-2015 20:49
ta tuczarnia musi być na wsi, a co ma być w środku miasta hehe. Mieszkańcy wsi są gorsi od mieszczuchów, wieśniaki ze wsi, chcą zrobić miasto...
20. Dodane przez anonimka, w dniu - 03-04-2015 20:57
co prawda w oczy kole? że nie chcecie wystawić komentarza
21. Dodane przez mycha, w dniu - 03-04-2015 21:17
Szkoda sąsiadów.Współczuję wam tego smrodu.Wiem jaki to jest odór.A zagranica się śmieje że u nas tuczą swoje świnie. Tuczarnia na 2000 w środku wsi to kompletnie chory pomysł.Żal sąsiadów masakra.
22. Dodane przez jola, w dniu - 03-04-2015 21:20
A ja się nie dziwie,że ludzie protestują,mieszkam prawie po sąsiedzku z tą miejscowością.Wiem jak śmierdzą świnie,krowy,obornik.W niewielkiej ilości nie przeszkadza,ale na taką skale powinno się budować poza wsią.No i te muchy,piękne,dorodne,nie ma możliwości,żeby latem na dworze posiedzieć.Może ta wypowiedz jest ze sobą sprzeczna,ale tak to widze,też bym protestowała.
23. Dodane przez do anonima15, w dniu - 03-04-2015 21:35
Naucz się pisać (...)
24. Dodane przez elwirka, w dniu - 03-04-2015 21:51
Do 1000 to jeszcze rozumiem gospodarstwo rolne jeśli mowa już o 2000 to już ferma i tak naprawdę taki budynki nie powinny powstawać blisko innych mieszkańców w moje ocenie odległość minimum 500 m od innych zabudowań nawet do 1 Km żeby nie być uciążliwymi następne pytanie tak naprawdę musimy się zastanowić czym są karmione zwierzęta na takich fermach ze opłaca je się hodować za 3 do 4 zł kg i jakiej jakości dostaniemy mięso jako konsument jednak wole zapłacić kilka złoty więcej i pozyskać z tradycyjnego tuczu lecz jeśli będą powstawać takie fermy to ci mniejsi upadną i pozostanie na rynku tylko wieprzowina podejrzanej jakości troszkę wstyd ze nie potrafimy szanować i bronić mniejszych gospodarstw które produkują dobrej jakości wieprzowinę .
25. Dodane przez Iga, w dniu - 03-04-2015 21:59
Temat nagłośniony aby odwrócić uwagę od norek burmistrzowej.
26. Dodane przez miki, w dniu - 03-04-2015 22:10
tak i tak wybuduja wzystkie pozwolenia maja wiec kwestia czasu a jeszcze moze ich zaskarzyc ze opozniaja mu w budowie i zaplaca niezla kase to juz jest pies pogrzebany juz
27. Dodane przez zdzichu, w dniu - 04-04-2015 00:22
do kom 10... a ty co mieszczuch jesteś że ci 2 tys świnek przeszkadza...
28. Dodane przez anonimka, w dniu - 04-04-2015 08:08
do kom nr 19 !! zamieszkaj sobie na wsi wśród tego smrodu zobaczymy jaki będziesz mądry ,jesteś żałosny!
29. Dodane przez bogdan, w dniu - 04-04-2015 10:29
wies jest od tego aby hodowac zwierzeta a jak wam smierdzi to przeniescie sie w bieszczady moze tam nic nie bedzie draznic waszych czulych nozdzy zamiast szpiegowac sasiadow sami wescie sie do jakies pracy
30. Dodane przez paweł, w dniu - 04-04-2015 11:52
pracuje na jednej z takich ferm na terenie góry ludzie zawsze w tych sprawach byli uciążliwi, ale niech się liczą z tym że powiększenie takiej fermy liczy się z dodatkowym zatrudnieniem, a może akurat ktoś z waszej wioski nie pracuję i znajdzie tam zatrudnienie,akurat sam raz bez kosztów dojazdu do innej pracy po prostu czysty zysk. I tak nic nie zdziałacie rolnictwo był jest i będzie. Trzymaj się gospodarzu chlebodawco dla innych ludzi, jestem za tobą. Paweł Paweł.
31. Dodane przez RR, w dniu - 04-04-2015 13:26
Dla mnie sprawa jest prosta rolnictwo bylo pierwsze na wsi wiec przychodząc na wieś trzeba sie dostosowac albo wyjechac. Dzisiaj gospodarstwa to male przedsiebiorstwa w ktorych sie zarabia a nie utzymuje 3 swinki dla idei. Wiadomo moze troche smierdolic ale niestety jak ja sie przeprowadze do miasta to tez sie bede musiał przyzwycaaic ze ruch na ulicach jest wiekszy i nikt sie tym nie przejmie.
32. Dodane przez waldek, w dniu - 04-04-2015 13:59
Sami sobie smrody wachajcie -mieszczuchy fakt wiocha jest od tego ale bez przesady .
33. Dodane przez Popieram rozwój rolnictwa, w dniu - 04-04-2015 14:07
To nie smród i odór to zwykła zazdrość i zawiść ludzka! Ja nie mam to drugi też się nie dorobi. Bardzo dobry wybór z rozbudową gospodarstwa, to jedynie da Państwu szansę wyżyć godnie z rolnictwa! Jak najbardziej popieram, rozwijajmy rolnictwo w Polsce , a nie ściągajmy z zachodu! Zastanówcie się również nad cyklem zamkniętym, bo to też przyszłość.!
34. Dodane przez obserwator, w dniu - 04-04-2015 14:21
ZAZDROŚĆ DO ZŁA CECHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
35. Dodane przez anonim, w dniu - 04-04-2015 14:57
W Bonikowie też postawił w środku wsi Oborę latem śmierdzi, że grilla nie idzie zrobić na dworze.
36. Dodane przez bogdan, w dniu - 04-04-2015 15:11
sloma wam z butow wystaje zostawcie ludzi w spokoju i pozwolcie wkoncu rozwinac nasza i tak upadla polska gospodarke bo jak tak bedziemy robic to nie dlugo wszyscy bedziemy mowic po niemiecku
37. Dodane przez hahahaah, w dniu - 04-04-2015 16:44
do kom nr 33 i 34 to nie zazdrość tylko współczucie !!!!! :)
38. Dodane przez likeee, w dniu - 04-04-2015 17:16
W moim obejsciu znajduje sie ponad 2 tysiące świn wszystko na chowie bezściółkowym. Śmierdzi tylko jak sie wywozi gnojowice. Polska wieś powinna sie rozwijac. Mowicie ze obcokrajowcy sie z nas smieja ze my chodujemy swinie? jestescie w błedzie! w Dani małe fermy są zamykane bo polacy zaczeli wpuszczac maciory i nie kupuja od nich prosiąt. Wiec pozwólcie rozwijać sie polskim rolniką chyba ze chcecie jest mięso z próbówki.
39. Dodane przez JA, w dniu - 04-04-2015 17:20
nie pozwolić LUDZIE puki idzie wszystko robić by nie powstało Gmina Bojanowo Miejscowość SOWINY taki sam problem mają FIRMA ZAGRANICZNA GŁUPICH SZUKA I ZNAJDUJE JAK SŁYCHAĆ
40. Dodane przez ..., w dniu - 04-04-2015 18:39
bez przesady sam posiadam ponad tysiąc tuczników i wcale nie śmierdzi bardziej niż miałem 200!!
41. Dodane przez ala, w dniu - 04-04-2015 19:01
niech buduje chlewnię i niech hoduje te świnie a tym co śmierdzi to do miasta albo do Anglii!!!!sprawa skączy sie pozytywnie dla inwestora bo takie jest prawo i tak samo będzie w Sowinach a ludzie się ośmieszają...ciekawe kto zapłaci odszkodowanie póżniej inwestorom jak pobudują te chlewnie,proponuje zejść na ziemie i poczytać prawo!!!
reklama
42. Dodane przez alicja, w dniu - 04-04-2015 19:38
Sasiedzi wescie sie do roboty bo z braku pracy zajmujecie sie tym co nie macie.moze pare swinek sobie wposccie to bedziecie miec zajecie
43. Dodane przez mela, w dniu - 04-04-2015 20:04
taka inwestycja nie powinna być budowana w samej wsi. Na pewno jest możliwość wybudowania jej poza wsią. Dlaczego uważacie, że na wsi wszystko można i po to jest wieś ? Na wsi mieszkają też ludzie, którzy pracują, mieszkają i po pracy chcą odpocząć. Dlaczego nie ma planowania przestrzennego? dlaczego pchają się jak najbliżej centrum wsi z wiatrakami itd. dlaczego tak duża inwestycja nie może być poza wsią? Mieszkam na wsi, tam gdzie jest duże gospodarstwo z hodowlą latem jest dużo much, a gdy zbliża się deszcz strasznie śmierdzi pasza (magazyny paszowe). Wieś powinna się rozwijać ale można to dobrze przemyśleć, aby wszystkim żyło się w niej dobrze.
44. Dodane przez Popieram protest, w dniu - 05-04-2015 11:11
Mieszkańcy Przysieki brońcie się.Wieś to nie bagno, tu też mieszkają ludzie i trzeba się z nimi liczyć.Duże hodowle- proszę bardzo, ale jak najdalej od zabudowań mieszkalnych.Jeśli inwestorzy chcą zarabiać to niech najpierw zainwestują w wybudowanie miejsca do hodowli z dala od wsi i nikt nie będzie miał do nich pretensji.A- i niczego im nie zazdroszczę,to co mam mi wystarcza.
45. Dodane przez do 42, w dniu - 05-04-2015 11:39
Jeśli nie masz nic mądrego do powiedzenia to lepiej wcale.Sąsiedzi mają rację , że nie chcą chlewni przy swoich domach.Czy polska wieś , żeby się rozwijać musi się zachowywać jak byśmy żyli w średniowieczu -człowiek razem z prosiaczkiem pod jednym dachem ?Może inwestorzy tak lubią, ale normalni ludzie chcą godnie żyć.Duże hodowle tak , ale daleko od budynków mieszkalnych.Że inwestycja wtedy kosztuje... trudno,nasze domy też nas dużo kosztowały.My tu już mieszkamy , chlewnia dopiero ma powstać, więc niech się inwestor dostosuje.
46. Dodane przez do 42, w dniu - 05-04-2015 11:39
Jeśli nie masz nic mądrego do powiedzenia to lepiej wcale.Sąsiedzi mają rację , że nie chcą chlewni przy swoich domach.Czy polska wieś , żeby się rozwijać musi się zachowywać jak byśmy żyli w średniowieczu -człowiek razem z prosiaczkiem pod jednym dachem ?Może inwestorzy tak lubią, ale normalni ludzie chcą godnie żyć.Duże hodowle tak , ale daleko od budynków mieszkalnych.Że inwestycja wtedy kosztuje... trudno,nasze domy też nas dużo kosztowały.My tu już mieszkamy , chlewnia dopiero ma powstać, więc niech się inwestor dostosuje.
47. Dodane przez do ala, w dniu - 05-04-2015 11:47
Prawo ma chronić tylko inwestora?Ta jedna osoba jest w tym prawie, ważniejsza od pozostałych.Dlaczego urzędnicy ,kiedy jest to w ich interesie to potrafią znaleźć luki w tym prawie,którym tak chętnie się zasłaniają kiedy nie mają ochoty pomóc ludziom , wielu ludziom .Dobrze że świadomość wśród ludzi rośnie,może wreszcie nauczą się walczyć o własne domostwa , które z takim wysiłkiem budowali
48. Dodane przez do ala, w dniu - 05-04-2015 11:51
Może inwestor niech wyjedzie do Anglii.Pewnie płaci KRUS , więc pożytek dla Polski niewielki.Ciekawe czy na zachodzie Europy postawiłby chlewnie w środku wsi.
49. Dodane przez strach, w dniu - 05-04-2015 12:05
Niestety , jeśli chodzi o duże hodowle Polska ciągle jest w średniowieczu. Dlaczego w naszym kraju jeden inwestor może zburzyć życie i spokój wielu osób w swoim sąsiedztwie?Dlaczego nie ma rygorystycznych przepisów które ograniczałyby fantazję ludzi , którzy kompletnie nie liczą się z tym ,że ich działania tak bardzo uprzykrzą życie życie innym.Swoją drogą , jak oni potem mogą spokojnie żyć wśród ludzi, którym pokazali ,że mają ich gdzieś...
50. Dodane przez JESTEM ZA TUCZARNIĄ., w dniu - 05-04-2015 12:14
A JAKA TAM RÓŻNICA CZY PIĘĆ ŚWINKÓW CZY PIĘĆ TYSIĘCY KOŃCU TO JEST WIEŚ A JAK WIEŚ TO WIADOMO; ŚWINKI, KROWY,KURY,KACZKI,KRÓLIKI -iTD- MOIM ZDANIEM TO ZAZDROŚĆ BO CHCE CZEGOŚ OSIĄGNĄĆ W ŻYCIU I CZEGOŚ DOROBIĆ,DZISIAJ TRZEBA GOSPODARSTWO ROZBUDOWAĆ ZMECHANIZOWAĆ WIĘCEJ ZIEMI MIEĆ ABY SIĘ OPŁACAŁO.
51. Dodane przez b., w dniu - 05-04-2015 12:19
Prawo powinno przede wszystkim chronić mieszkańcóW. Cóż za nonsens że na wsi musi śmierdzieć. W Polsce powinna być wdrożona ustawa odorowa, jak w innych krajach UE. Manufaktury przestały by istnieć.
52. Dodane przez ram, w dniu - 05-04-2015 13:16
A Pani burmistrz podpisała bo nie widzi w tym nic złego. W końcu sama ma fermę norek które śmierdzą
53. Dodane przez a, w dniu - 05-04-2015 14:29
Wszystkich co chcieliby sprawdzić jak to jest jak dookoła duńskie świnie zapraszam do Nowego Belęcina przy sali. Zgadzam się z tymi co protestują.
54. Dodane przez alicja, w dniu - 05-04-2015 17:43
Inwestorzy tak wygraja I wybuduja te chlewnie.a sasiedzi niech daja sobie spokoj no I tak nic nie zrobio tylko zaplaco odszkodowanie za przeciaganie budowy
55. Dodane przez mietek, w dniu - 05-04-2015 20:06
To ze mieszkamy na wsi, to nie znaczy, ze nie mozemy zyc i oddychac jak normalni ludzie.... Ci, ktorzy nie maja pojecia jak teraz wyglada chodowla tych swin to niech sie nie wypowiada, bo nikt nie wierzy w nagle zmiany.... a na chwile obecna tak smierdza, ze wszyscy narzekaja, a jak bedzie prawie 2tys.to padniemy szczegolnie latem jak kawki, od smrodu i chorob.... trzeba walczyc jak polubownie nie idzie.... trudno, ale odpuscic nie mozna
56. Dodane przez 002, w dniu - 05-04-2015 21:19
Mieszkańcy nie poddawajcie się. Wy byliście wcześniej na tej wsi niż inwestor.
57. Dodane przez miki, w dniu - 05-04-2015 21:29
Nie jestem w temacie ale jeśli to będzie tuczarnia na rusztach to wy kochani będziecie konkretnie zatruci kiedy ruszy akcja wywożenia gnojówki.
58. Dodane przez mają rację, w dniu - 05-04-2015 22:07
Popieram protestujących!Walczcie o swoje , nie dajcie się zniechęcić.Macie święte prawo bronić tego , na co tak ciężko pracowaliście . Odszkodowania dla inwestora?!BZDURA ! A Wam kto zapłaci odszkodowanie za życie w smrodzie , za spadek wartości Waszych posesji ? Arogancja inwestora i urzędników którzy się na to godzą jest porażająca .
59. Dodane przez ..............., w dniu - 05-04-2015 22:14
MIESZKAŃCY TAK TRZYMAĆ,PRECZ ZE ŚMiE.....LEM ,A WO GULE KTO TO JEST NAZWISKO,TRZY ON MIESZKA NA TYM WASZYM PIĘKNYM WSI.
60. Dodane przez trol wąchacz, w dniu - 06-04-2015 09:36
ale będzie tam śmierdzieć to już trzecia wiocha smrodu na tej gminie będzie po Karśnicach i Żegrowie chyba tam zamieszkam żeby jeszcze jakieś bagno było by super
61. Dodane przez nn, w dniu - 06-04-2015 13:51
mieszkańcy nie poddawajcie się on jest tylko przykrywką a tak naprawdę to nie on buduje tylko zagranica żeby budować to trzeba mieć na to wielki biznesmen
62. Dodane przez tak, w dniu - 06-04-2015 21:11
Niestety tak jest najczęściej , że biznes kogoś obcego , a smród u nas . Mieszkańcy Przysieki , brońcie się , w kupie siła.Władze gminne nic nie robią , bo liczą na to , że sprawa rozejdzie się " po kościach "- nie pierwszy raz taką mają strategię . Chwilę temu zabiegali o nasze głosy , a teraz mają nas gdzieś . Przyjdzie czas , żeby ich rozliczyć . Popieram Wasz protest!!!
63. Dodane przez do 60, w dniu - 06-04-2015 21:20
Kochany- przy obecnych , sprzyjających warunkach w gminie Śmigiel mamy duże szanse na takie bagno o jakim piszesz . Będziemy jak Szrek , przystosujemy się . Obecne władze gminy pewnie długo nie pociągną , a my w tym bagienku zostaniemy. Żyć , nie umierać...no chyba , że ze smrodu....!Pozdrawiam , towarzyszy w biedzie !!!
64. Dodane przez jaja, w dniu - 06-04-2015 21:32
Może , niech nasza burmistrz w ogóle pozbędzie się przeciętnych mieszkańców , bo dla nich zdaje się już nie być normalnych warunków do życia . Jak się budować w tej gminie , jeśli nigdy nie wiadomo , czy za chwilę za płotem nie powstanie ferma norek , albo olbrzymia chlewnia . Może władze gminne wreszcie powinny określić jaki jest kierunek rozwoju tej okolicy .
65. Dodane przez Piechu Pyra, w dniu - 06-04-2015 21:54
Świnie NIE, fretki NIE, pewnie kury,króliki i byki też nie? Najlepiej wyburzyć wszystko, postawić ,szałasy i ogłosić skansen. W sumie jeden miał być za poprzedniego mera,ale na zamiarach się skończyło ( w Bruszczewie), drugi skansen mamy na wąskotorówce-jak dalej tak pójdzie,to w ogóle jeździć nie będzie ...
66. Dodane przez Słoma Wam z butów wystaje weżcie się do roboty a nie zazdroscicie drugiemu człowiekowi, w dniu - 07-04-2015 07:41
AAA
67. Dodane przez do 66, w dniu - 07-04-2015 09:47
Nikt z protestujących na brak pracy nie narzeka , każdy z nas chce godnie żyć i w pełni korzystać z tego , co właśnie swoją ciężką pracą stworzył . My już tutaj mieszkamy , dostosować powinni się ci , którzy wchodzą z czymś nowym , tym bardziej , że ich działanie będzie miało wpływ na nasze życie.
68. Dodane przez olla, w dniu - 07-04-2015 12:57
Ludzie broncie sie jak mozecie bo ze smrodu, chorob i wstretnych robali, much itp. Nie wyjdziecie.... chyba, ludzie powinni byc na pierwszym miejscu, a potem zwierzyna. Zagranica szuka glupich, a szczegolnie na tych malych wioskach myslac ze oni beda cicho, a w razie protestu to bedzie ich malo, ale nie dawajcie sie bedzie za Wami wiekszosc Polski, wkoncu musimy stac za swoim krajem, prawda?trzymam za Was:-)
69. Dodane przez vika, w dniu - 07-04-2015 16:54
68 ma rację! Co to - Polska ma być śmierdzącym zapleczem zachodniej Europy ? Tam przepisy coraz bardziej rygorystyczne , a u nas dziki wschód .Nauczmy się bronić swojego interesu . Mieszkańcy Przysieki , nie jesteście sami ze swoim problemem , jest wiele osób w tej gminie , które rozumieją Wasze racje i popierają Wasz protest ! Powodzenia!
70. Dodane przez aaaa, w dniu - 07-04-2015 19:17
68 i 69 macie racje. Brońcie się przed budową tej tuczarni bo jej powstanie nie spowoduje zwiększenia produkcji żywca "polskiego i zdrowego. Do kom 2 człowieku jak nie wiesz o co w tej sprawie chodzi to nie komentuj bo ten inwestor ma te świnie przywiezione z zagranicy z całym bagażem chorób a wiesz dlaczego bo na zachodzie chcą oddychać świeżym wiejskim powietrzem.
71. Dodane przez azja, w dniu - 07-04-2015 19:36
Do kom 14 Szkoda Gospodarza? Pierwszy protestował by- z zazdrości gdyby to ktoś inny chciał taką tuczarnie wybudować
72. Dodane przez to ja, w dniu - 07-04-2015 19:52
Rozumiem że w tej sprawie człowiek i jego zdrowie nie liczą się. Zgoda postaram się to zrozumieć. Ale skoro nie liczy się człowiek to rozumiem, że liczą się zwierzęta. Nigdy nie neguję kwestii tego aby zwierzęta miały odpowiednie warunki podczas swojego krótkiego życia, ale czy te 600 sztuk, które obecnie hoduje ten inwestor mają zapewnione odpowiednie warunki. Co na te warunki Inspektorat Weterynarii?
73. Dodane przez do piechu pyra, w dniu - 07-04-2015 21:54
Weź się pan do roboty i nie patrz na innych bo inni też mogą panu zrobić koło d..y więc pomyśleć trzeba nad resztą
74. Dodane przez trol, w dniu - 07-04-2015 22:08
kocham smród niech na tej gminie śmierdzi na maxa i zróbcie jeszcze bagno bez odpływowe żebym mógł pływać w smrodzie ja go uwielbiam a na placu przed gminą niech będzie basen co bym mógł się wykąpać jak zajdę na piętro co by PRYWATE załatwić no
75. Dodane przez rrr, w dniu - 08-04-2015 00:34
widac ze wiekszosc komentarzy pisze jedna rodzina...
76. Dodane przez rrr, w dniu - 08-04-2015 00:36
do 72. mieli kontrole i nie stwierdzili jakichkolwiek uchybien co do warunkow...
77. Dodane przez do 76, w dniu - 08-04-2015 08:43
Pewnie , że tak !Wszyscy jesteśmy jedną wielką rodziną i dobrze i niech tak zostanie , bo łączy nas jeden wspólny problem i mamy jeden wspólny cel , życie w cywilizowanych warunkach . Zapraszamy innych , którym nie jest obojętne , gdzie i jak żyją!
78. Dodane przez mrr, w dniu - 08-04-2015 11:43
Do 75. Cala Polska to jedna rodzina, wiec bronmy sie nawzajem!
79. Dodane przez bury, w dniu - 08-04-2015 14:36
Wszyscy szczekają a racji nie mają trzeba tu być by zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi SMRÓD jest nie tylko LATEM ALE GDY WYWOZI SIĘ TO I OWO TO WTEDY ZAPRASZAM TYCH pozytywistów przyjeżdzajcie tu na inchalecję
80. Dodane przez abc, w dniu - 08-04-2015 19:14
Jestem mieszkanką pobliskiego miasteczka i temat ten znam tylko z powyższego artykułu i komentarzy więc nie będą opowiadała się po żadnej ze stron, ale chciałabym tylko zauważyć że mieszkańcy miast chcą jeść zdrowe mięsko.
81. Dodane przez do piechu pyra, w dniu - 09-04-2015 10:03
pamietaj ze kto mieczem wojuje ten od miecza ginie wiec nie podskakuj chlopcze bo masz za krótkie rekawy zeby cos zdziałc na tej niwie i jeszcze jedno harcerzyku harcerzyku nie podskakuj nie ryzykuj
82. Dodane przez rrr, w dniu - 09-04-2015 11:16
ale tu ktos bojowy sie zrobil :D pozdrawiam osobe z komentarza 81 :D
83. Dodane przez piechu kartofel, w dniu - 09-04-2015 12:04
do kom 81 To harcerze też są zamieszani w tę sprawę? Jeśli tak to nigdy nie pozwolę swojemu dziecku wstąpić do tej organizacji.
84. Dodane przez do 81, w dniu - 09-04-2015 18:17
Podoba mi się Twój komentarz!
85. Dodane przez uuuu, w dniu - 11-04-2015 00:50
Wiecie co!Jest szansa aby protest który organizują mieszkańcy Karśnic ,Żegrówka itd..dołączyli protestujący z Przysieki.No,miejsca będzie za mało pod urzędem gminy:) 
chyba nasza władza przesadza z wydawanie pozwoleń na tak śmierdzące inwestycję!Doigra się i tak!
86. Dodane przez komentarz, w dniu - 11-04-2015 01:02
Jak czytam co niektóre komentarze to sprawdza się twierdzenie.Ludzie których nie dotyczy bezpośrednio problem nie rozumieją.Mówią głupie rzeczy,bo to jest tak,że na każdego przyjdzie czas i gdy sam znajdzie się w podobnej sytuacji dopiero zrozumie.To przykre,ale tak jest.
reklama
87. Dodane przez kacper, w dniu - 12-04-2015 11:51
po to jest wies żeby chodować trzode chlewną
88. Dodane przez piechu, w dniu - 13-04-2015 10:48
Wieś jest po to aby chodować trzodę chlewną i bydło ale w taki sposób żeby ludzie mogli tez tam żyć.  
P.S. Popieram komentarz nr 86.
89. Dodane przez do 87, w dniu - 15-04-2015 11:59
Oj Piotrze! a może jednak nie masz pojęcia?Taka wypowiedz na to wskazuję,albo jesteś inwestorem i ludzie cię nie obchodzą?
90. Dodane przez Piechu Pyra ( ten prawdziwy i jedyny), w dniu - 15-04-2015 18:16
Widzę,że sporo luda chce podszyć się nie wiadomo dlaczego pode mnie ,gdy ja jestem jedyny i niepowtarzalny, trudny do podrobienia... W poście nr 65, który niniejszym autoryzuję.Uprzejmie proszę o wymyślanie dla siebie indywidualnych nicków,a nie kopiuj-wklej "piechu" I to jeszcze z małej litery...To niepoprawnie ortograficznie.Sorry.Tak więc piechowi kartoflowi i piechowi z postów 73 i 81 mówimy stanowcze NIE.Co do pogróżek pod moim adresem, to mam grubą skórkę i to bardzo -nie bądźcie ludzie śmieszni.Spływa to po mnie jak poranna rosa lub woda pod prysznicem.Od wielu lat jestem obserwatorem lokalnego życia i używam zawsze jednego i tylko jednego nicka,nie mam potrzeby bycia Gallem Anonimem. Nie jestem na garnuszku gminy, na pasku jakiegoś prezesa,kierownika,przewodniczącego i nie widzę poowodu,abym miał się kogokolwiek bać i obawiać.Nie biorę wypłaty z publicznej kasy,nie pobieram diet.Na swoją wypłatę pracuję ciężko i uczciwie ,więc nie mam się czego wstydzić lub obawiać.A gały sa od tego aby patrzały,jak mówi przysłowie.Są od tego,aby patrzeć na ręce zwłaszcza tym,którzy pracują na posadach budżetowych opłacanych z pieniędzy publicznych,a więc z moich ,twoich ,pana ,pani podatków przypominam.Chłopcem przestałem być w wieku 18lat,a harcerzykiem w wieku lat 19-tu, jako phm.Jak ktoś był w harcerstwie,to wie o co chodzi.Podejrzewam,że Gość z postu 81 nawet w Zuchach nie był,ale polecam gorąco i serdecznie kończąc komentarz. No i pozdrawiam jako osoba mięsożerna serdecznie wszystkich rolników i hodowców świń,krów,drobiu,futerkowych,parzysto i nieparzystokopytnych,za co przepraszam wegetarian zamieszanych w protesty w Przysiece. Normalnie wstyd za ciemnych ludzi,że hej...Nawet bardziej niż za Radio Magłośnik.
91. Dodane przez JAN, w dniu - 16-04-2015 11:50
Tak samo jest w Satrych Oborzyskach, nikt nikogo nie pyta i bardzo śmierdzi
92. Dodane przez Do Piecha Pyry!, w dniu - 16-04-2015 19:39
Piech Pyra się zdenerwował:) Jak to? Przecież ponoć spływa to po nim:)
reklama
93. Dodane przez Piechu ZIEMNIAAK, w dniu - 28-04-2015 16:15
Pyra nie podskakuj bo cię w garnku ugotują i świniami spasą
94. Dodane przez stara gospodyni, w dniu - 02-05-2015 11:49
Swinia duńska pasza duńska aby murzynek polski ,chłop już dzisiaj sie łapie czego może.U nas ma troche, smierdzi inaczej niż polska pasza .Tu już o zdrowym mięsie nie mówmy........
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj