Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Dać, ale dokładnie rozliczyć

Radni o pieniądzach na Unię Leszno

Dać, ale dokładnie rozliczyć

14.05.2015. Radio Elka, Jarek Adamek

Barbara Mroczkowska i Sławomir Szczot w studiu Radia Elka (fot. Arek Wojciechowski)
Żużel rzeczywiście promuje Leszno – mówił w Kwadransie Samorządowym przewodniczący Rady Miejskiej Sławomir Szczot (PiS), komentując pomysł przekazania Unii Leszno i jej żużlowcom ponad miliona złotych. Barbara Mroczkowska (PO) podkreślała, że pieniądze muszą być precyzyjnie rozliczone.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Przy podziale wolnych środków budżetowych Unia Leszno ma dostać 900 tysięcy złotych. Dodatkowo 100 tysięcy złotych otrzymać mają bracia Pawliccy, a 30 tysięcy Tobiasz Musielak. Sprawa tak dużego dofinansowania wzbudziła wiele kontrowersji wśród mieszkańców Leszna. W Kwadransie
Samorządowym przedstawiciele Rady Miejskiej bronili tego zapisu. - Nie jestem kibicem żużla, tylko ekonomistą i widzę, że żużel rzeczywiście najlepiej z wszystkich dyscyplin sportowych promuje miasto - mówił Sławomir Szczot. Przewodniczący Rady podał przykład klubu z Rybnika. - Dostaje on od miasta 2,5 miliona złotych, a jest o klasę niżej od Unii - mówił, dodając że co roku z budżetu Leszna na żużel przeznaczana jest taka sama kwota.

Wyjaśniając indywidualne dofinansowania zawodników Szczot wyjaśniał, że to realizacja zobowiązań podjętych jeszcze przez poprzednie władze Leszna.

Barbara Mroczkowska, szefowa klubu PO podkreślała, że zdaje sobie sprawę z kontrowersji towarzyszących wydatkowi na żużel. - Rozumiemy promocję miasta, ale pieniądze powinny być dokładnie rozliczone - mówiła - niech klub i zawodnicy przedstawią faktury, co zostało zakupione.

Szczot zapewnił, że tego typu rozliczenia są dostępne. - Unia Leszno to spółka, której sprawozdania są publicznie dostępne - mówił - to o wiele bardziej przejrzysta sytuacja niż w przypadku wielu innych klubów sportowych.
 
Komentarze (85)
1. Dodane przez Zigi, w dniu - 14-05-2015 11:51
Jak to fajnie rozdawać nie swoje.
2. Dodane przez zzz, w dniu - 14-05-2015 12:51
a może by zapytać mieszkańców czy chcą takiej promocji. 
czy finansować z pieniędzy wspólnych prywatną spółkę, prywatną gazetę, która potem każdą władzę sławi.
3. Dodane przez bercik, w dniu - 14-05-2015 12:52
Unia to klub prywatny czy miejski? 
 
Zawodnicy innych klubów w innych dyscyplinach również promują miasto !!! 
 
Miasto powinno finansować przede wszystkim sport młodzieżowy. Chamstwem i bezczelnością władzy jest zabieranie dzieciom, by dać starym baranom.TAK WYGLĄDA POLITYKA PRORODZINNA PiS-u i PO. Dzieci zamiast bawić się i uczyć w różnych klubach wałęsają się po ulicach bez opieki, miasto poza żużlem nic nie widzi. 
Ilu mieszkańców Leszna chodzi na żużel? Niech klubik postara się o dofinansowanie z sąsiednich gmin na swoją działalność, przecież ich mieszkańcy też przyjeżdżają oglądać jak czterech głupków jeździ w kółko.
4. Dodane przez K, w dniu - 14-05-2015 12:53
Brawo Prezydent za odwagę! Bez żużla Leszno nie ma sportu na krajowym poziome, nie mówiąc już o poziomie europejskim. Mamy prawdopodobnie najlepsza drużynę na świecie, a samorząd powinien uczestniczyć w utrzymywaniu tego stanu. Jakie inne wydarzenie przyciągnie 15 tys. Ludzi na trybuny? Koszykówka, kręgle?? Doprowadźcie klub do upadłości, zniechęcacie sponsorów. Zostanie tylko piękna historia i oglądanie sportu w telewizji. Bez kasy nie da sie dzisiaj organizować wydarzeń sportowych. A kto Wam gwarantuje, ze sponsorzy beda zainteresowani, jezeli Miasto zrezygnuje z dotacji? Jak sie złe dzieje to wszyscy sie odwracają. Tak było z kryzysem ekonomicznym. Żużel to rozrywka dla tysięcy osób, praca dla dziesiątek ludzi. Byc moze firmy które ogłaszają sie na stadionie tworzą przez to miejsca pracy i zyskują ogólnopolskich kontrahentów. Na kręglach nie osiągną tego efektu. Żużlowcy tez zostawiają pieniądze w mieście. Zakładam ze lepiej jak tu kupują wypasione domy niż w Zielonej Gorze. A propos w 10 najlepszych sportowców polski był żużlowiec związany z Lesznem, nie piłkarz czy siatkarz. Naturalnym jest, ze sport z pierwszej ligi kosztuje więcej niż z 4. Ponadto to, ze klub jest prywatny nie oznacza, ze utrzyma sie bez dotacji. Z mojej wiedzy bez same bilety nie wystarcza. Potrzebny jest wspólny wkład instytucji i społek zewnętrznych. No chyba, ze powiemy ze wogole nie zależy nań na żużlu. Proponuje debatę, czy Chcemy pierwszoligowego żużla w Lesznie? Nie da sie zjeść ciastka i mieć ciastka. Bez kasy Miasta nie będzie żużla i trzeba sie z tym pogodzić
5. Dodane przez PEDERASTO, w dniu - 14-05-2015 13:03
Niech ze swoich dają a nie z budżetu!!!
reklama
6. Dodane przez ja, w dniu - 14-05-2015 13:04
a może lepiej dług miasta zmniejszyć! 
unia i zawodnicy sobie poradzą
7. Dodane przez A, w dniu - 14-05-2015 13:05
Jeżeli umieszczę sprawozdania finansowe swojej spółki w necie to też rzucicie mi 1,5 mln zł?
8. Dodane przez a, w dniu - 14-05-2015 13:13
słomirze daj ze swoich moze z prezydentami do spolki?
9. Dodane przez Jacek, w dniu - 14-05-2015 13:26
Porównanie Rybnika z Lesznem przy podaniu tylko wielkości wydatków na wsparcie żużla jest zdecydowanie chybione. Skoro przedstawia się Pan jako ekonomista, to można by wręcz pokusić się o stwierdzenie, że to może być manipulacja. Aby porównanie było rzetelne, należało podać też pod uwagę te wskaźniki, które przedstawiałyby społeczeństwu pełen obraz porównania, a nie tylko klasę rozgrywek. 
Skoro Pań tego nie podał, to ja przedstawię możliwości finansowe Rybnika i Leszna. 
 
Planowane dochody Rybnika w 2015 roku - 647 180 280 zł 
Planowane dochody Leszna w 2015 roku - 282 080 533 zł 
 
Zadłużenie Rybnika na koniec 2013 roku - ok. 106 mln zł  
Zadłużenie Leszna na koniec 2013 roku - ok. 149 mln zł 
 
Polecam stronę miasta Rybnik, gdzie podane są informacje o sytuacji finansowej tego miasta w 2014 roku. Kilka cytatów: 
"bardzo dobre wyniki operacyjne Miasta" 
"niskie zadłużenie Miasta oraz ograniczone potrzeby pożyczkowe" 
"Rybnik posiada bardzo wysoką płynność, która jest wyższa niż w innych miastach w Polsce." 
"zadłużenie bezpośrednie Miasta w latach 2014-2016 pozostanie poniżej 15% dochodów bieżących (2013: 13,5%). Wskaźnik spłaty długu utrzyma się na poziomie 2 lat lub poniżej." 
"nadwyżką operacyjną wynoszącą 11% dochodów operacyjnych (tj. ok. 65 mln zł). Nadwyżka operacyjna na takim poziomie będzie znacznie wyższa niż obsługa zadłużenia. W 2013r. nadwyżka operacyjna wyniosła 69 mln" 
http://www.rybnik.pl/index.php?id=223&p=news,11,show,7735
10. Dodane przez Zyga, w dniu - 14-05-2015 13:32
proszę podać podstawę prawną do żądania rozliczenia. 
Przecież to maja być pieniądze przekazane w ramach umowy za promocję miasta.
11. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 14-05-2015 13:33
Miało być " obywatelsko " i jest.Ludziom się nie podoba i mają rację. Pan Szczot mówi, że indywidualne dofinansowania żużlowców to zobowiązania podjęte przez tamtą władzę miasta. Skoro tamta władza wszystko robiła źle to należy to zrobić dobrze i tych pieniędzy nie przekazywać. Ciekawe w jaki sposób można sprawdzić w jaki sposób te pieniądze przekładają się na promocję miasta.
12. Dodane przez stary komuch, w dniu - 14-05-2015 13:33
Dlaczego garstka ludzi korzysta z pieniędzy podatnika. Przecież żużlowcy zarabiają dosyć duże pieniądze i nie muszą się bogacić jeszcze kosztem pieniędzy z Miasta. Dlaczego nie można tych pieniędzy przeznaczyć na inne cele, choćby lodowisko. A może pan Szczot ma jakiś prywatny interesik do zrobienia.
13. Dodane przez J., w dniu - 14-05-2015 13:44
Żużel promuje nasze miasto? Bardzo proszę o podanie Państwa precyzyjnej definicji określenia "promocja miasta" - może to wyjaśni mieszkańcom, co faktycznie macie na myśli? 
Dla mnie wydatki na promocję miasta są zasadne przede wszystkim wtedy, gdy generują przychody miastu lub mieszkańcom, bez względu na to czy są one uzyskiwane dzięki turystom odwiedzającym Leszno czy dzięki inwestorom tworzącym miejsca pracy. 
Miasto podobnie jak przedsiębiorstwo, musi się promować i budować swój pozytywny wizerunek na zewnątrz, aby konkurować z innymi miastami. Nie mam co do tego najmniejszych wątpliwości. Ale polecam najpierw wnikliwą lekturę tego jak to skutecznie robić? Informacje są na wyciągnięcie dłoni, chociażby po wpisaniu w wyszukiwarkę fraz: "budowa wizerunku miasta" lub "jak promować miasto".
14. Dodane przez cyklista, w dniu - 14-05-2015 13:50
Dobry Klub powinien być samowystarczalny a nie żerować na podatnikach.Czy Prezes klubu też się dzieli z kibicami swoimi zyskami.
15. Dodane przez zolo, w dniu - 14-05-2015 13:50
"niech klub i zawodnicy przedstawią faktury, co zostało zakupione"... Paragony z Heaven mogą być?
16. Dodane przez Ku pamięci, w dniu - 14-05-2015 13:58
Tu nie tylko chodzi o faktury i rozliczenie - proszę nie sprowadzać problemu na boczny tor. Faktury każdy może przedstawić, chociażby te, które i tak byłyby poniesione bez takiego dofinansowania. Tu chodzi o zasadność wsparcia klubu, który jest w stabilnej sytuacji finansowej, ma wielu sponsorów i kibiców, w sytuacji gdy miasto ma duże zadłużenie i wiele innych, pilnych potrzeb. 
Swoją drogą proszę sobie przypomnieć jak w 2010 roku, ówcześni radni- panowie Edward Bąkowski i Marek Wachowski, chcieli dowiedzieć się od ówczesnego Prezesa Unii - Pana Dworakowskiego - na co przeznacza pieniądze z dofinansowania miejskiego. Już nikt nie pamięta ? Jeśli nie, to przypomnę tylko tytuł, który można wpisać w wyszukiwarkę i przypomnieć sobie jak Pan Prezes wtedy się obrażał: "Płacić, nie dyskutować".
17. Dodane przez arekprezes, w dniu - 14-05-2015 14:08
Ludzie. Gdyby nie Unia o Lesznie nikt dalej niż Poznan na północ oraz Wrocław na południe nie wiedziałby co to Leszno za wieś i gdzie lezy. Tylko i wyłacznie dzieki Unii jestesmy w telewizji i mówi sie dobrze o naszym miescie. Niestety o szybowcach, kreglach i skateplazie nigdzie nie ma ani jednego slowa. Wiele miast typu Konin, Piła, Radom, większe od Leszna nie istnieją wizualnie. My mamy Unie i cale szczescie kazda kolejna wladza to rozumie. W ogole jestesmy ewenementem na skale Polski - i dobrze. Rzadzi PiS z czlowiekiem z bylej Platformy. Poprzednia kadencja w zasaszie pis lewica i po mialy wspolne pomysly i tu za rok tez tak bedzie, NIECH ZYJE LESZNO, A JAK SIE KOMUS NIE PODOBA TO NATYCHMIAST JECHAC DO NORYMBERGII WYCIERAC DUPY PODSTARZALYM NAZISTOM ZA EURO....I CZASEM TU NIE WRACAC NARZEKAC, ZE TAKIE RZECZY TYLKO W POLSCE. OBRAZ POLAKOW NA SWIECIE JEST WLASNIE PRZEZ TAKICH JAK WY, NARZEKAJACYCH NA WSZYSTKO
18. Dodane przez NICK, w dniu - 14-05-2015 14:16
Jeżeli inne dyscypliny nie dostają dofinansowania to jak te kluby sportowe mają się rozwijać i trenować swoich zawodników na przyzwoitym poziomie.Kółko się zamyka,inna dyscyplina sportowa nie jest w stanie się wybić w Lesznie.Rodzice młodych sportowców muszą płacić w 100% za wyjazdy na zawody i obozy szkoleniowe, dresy itd. W rezultacie nie ma też chętnych do trenowania sportu. Żużel sam w sobie jest sportem bardzo drogim i tylko nieliczni mogą sobie pozwolić na jego trenowanie.Gdzie tu promocja sporu
19. Dodane przez 123, w dniu - 14-05-2015 14:30
Popieram kom. 1
20. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 14-05-2015 14:53
Czy Wy rządzący tym miastem nie rozumiecie, że mieszkańcy Leszna są przeciwni finansowaniu klubu żużlowego z Naszych pieniędzy. Czy głosy mieszkańców docierają do Was tylko podczas wyborów a później macie wszystkich w .... . Przecież te pieniądze nie są Waszą własnością a rozdajecie je tak jak by to był Wasz prywatny folwark.
21. Dodane przez ira, w dniu - 14-05-2015 15:00
mnie sława i rozgłos jest niepotrzebna i Lesznu też nie żyć uczciwie sprawiedliwie nie wychylać sie z szeregu traktowaĆ żużel jak rozrywkę od czasu do czasu żużlowcy nie muszą swoim bogactwem kłuć w oczy niech żyja skromnie jak wszyscy troche na maszyny uzbieraja z biletów i mnie nie jest zadna promocja Leszna potrzebna przez porządne zakłady pracy owszem gdzie dba się o lud pracujący a nie mydlenie oczu żużlem
22. Dodane przez Zupełnie jakbym czytał o naszym mieście, w dniu - 14-05-2015 15:50
Cytat z artykułu w mediach o kontroli "promocyjnej" polskich miast, którą przeprowadził NIK:  
"Jak promują się polskie miasta? NIK: chaotycznie i często niezgodnie z prawem." 
"Okazuje się, że środki na promocje były w niektórych miastach wydawane na przedsięwzięcia, które nie miały z reklamą nic wspólnego" 
"Miasta najczęściej same oceniały skuteczność podjętych przez siebie działań. Rzadko posiłkowały się przy tym obiektywnymi danymi". "Miasta znakomitą większość środków z "puli reklamowej" (...) przeznaczało na promocję przez sport - informuje Paweł Biedziak z NIK." "Duże wątpliwości też budzi sposób, w jaki "pieniądze na reklamę" były przekazywane klubom sportowym". "samorządy podpisywały umowy bez rozpisywania przetargu. Zdaniem NIK w ten sposób wydano 24 mln zł z naruszeniem obowiązującego prawa, bo nie było przesłanek do zastosowania takiego trybu."
23. Dodane przez eda, w dniu - 14-05-2015 16:03
Unia to klub na takim poziomie co Lech,Legia wiec wspieranie tej pieknej historii to rzecz normalna,a jak niektorym sie nie podoba niech sie wyprowadza do np Konina tam sie podniecaja 4 ligowym Gornikiem,w Lesznie wielokrotnie przychodzi nawet ponad 20.000 ludzi,taki klub to marzenie wielu miast,to zuzel promuje misto,bo raczej 4 ligowa Polonia to wstyd
24. Dodane przez Ryszard, w dniu - 14-05-2015 16:10
Panie Szczot chyba sam Pan nie wierzy w to co Pan mówi. Wstyd! Jak to się człowiek zmienia.
25. Dodane przez do 4, w dniu - 14-05-2015 16:29
zużel jest uprawiany w kiku panstwach,są tylko 4 ligi krajowe,żeby być na Olimpiadzie musi dyscyplina byc uprawiana w minimu8m 50 panstwach. Promocja to dyscypliny olimpijskie i Formuła I...niedawno mowiono w Polsce o Lesznie:padał deszcz i pracownicy PGR-ow nie zapełnili widowni( obecnie na motocyklach jężdża tylko szare wilki z Rosji...!
26. Dodane przez do 12, w dniu - 14-05-2015 16:35
a Rada nie ma od wielu kadencji groszy na uhonorowanie wymierajacych leszczynskich Olimpijczykow.Radny Szczot stale blokuje uhonorowanie Olimpijczykow,a popiera nielubiany przez siebie żużel,a radna PO Mroczkowska popiera tylko cziliderki i petankę ...
27. Dodane przez do 25, w dniu - 14-05-2015 16:42
siostra Pawlickich Dajana jest juz w czołowce polskich jeżdzcow.Hippika jest uprawiana w 140 panstwach...
28. Dodane przez oburzony, w dniu - 14-05-2015 16:53
Pamiętam jak hahaha...ekonomista Szczot kilka lat temu był przeciw finansowaniu prywatnego klubu. (...)
29. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-05-2015 16:57
Pan szczot lubi zmianę.. nie tylko zdania
30. Dodane przez Do kom.26, w dniu - 14-05-2015 18:21
Tak sie składa ze słuchałem wypowiedzi Mroczkowskiej i ma racje ,to sa pieniądze publiczne l należałoby je przeznaczyć z przeznaczeniem konkretnym na co.....a ze to publiczna totalna to sie rozumie, ze nalezy zgodnie zużywa o finansach publicznych rozliczyć te dotacje....jasne. I proste jak budowa cepa.
31. Dodane przez szczotka, w dniu - 14-05-2015 18:34
Jak to się zmienia punkt widzenia od siedzenia - znalazł się filantrop za nie swoje
32. Dodane przez Kibic, w dniu - 14-05-2015 18:55
Hej hej Unia Mistrz!
33. Dodane przez Jan, w dniu - 14-05-2015 19:19
A niech dadza na ten klub. Nie dadza to i tak te pieniadze gdzies zagina i sie rozmyja po drodze. Jestesmy potega zuzlowa najlepszym klubem w historii i to zobowiazuje zna nas cala polska i pol swiata z zuzla. Pewnie 3/4 tu komentujacych to sloiki a nie leszczynioki ktorzy z leszniem miali lub maja to wspolnego ze pracowali w metalplascie lob itp i przywedrowali tu z wiosek. Na klub trzeba dawac i to nawet 2 mln jak jest z tego rozglos ale dokladnie rozliczac publicznie z tej kasy. Zeby nie bylo pozniej nowe ayta itp dyrektorow zarzadzajacych itp...
34. Dodane przez do kom. 24, w dniu - 14-05-2015 19:30
Właśnie tez się nad tym zastanawiałem bo na pierwszy rzut oka, trochę to wygląda tak jakby Przewodniczący Rady Miasta był strażnikiem finansów klubu a nie gminy.
35. Dodane przez do 24, w dniu - 14-05-2015 20:26
Szczot sie zmienia jak Komorowski...
36. Dodane przez miras, w dniu - 14-05-2015 20:34
szkoły potrzebują remontu a my finansujemy fury wypasione żużlowcom
37. Dodane przez Popieram kom.13, w dniu - 14-05-2015 20:38
Również jestem ciekaw jak wydanie 1 mln złotych na żużęl może przełożyć się na promocję miasta. Bardzo ładnie wszyscy mówią że Polska liga jest najlepsza na świecie itp, tylko jakie to przynosi korzyści dla miasta? Jeśli firma wydaje na promocję jakąś kwotę ma się ona zwrócić z nawiązką. Ciekaw jestem jak na tym zarobi miasto? bo jak na razie pewne jest że zarobi firma pt. Unia Leszno.
38. Dodane przez ELKA, w dniu - 14-05-2015 20:44
Prywatne przedsięwzięcia wspierane z państwowych pieniędzy. 
Ciekawe czy ktoś wystawi za ten gest fakturę.A trampkarze nie mają na trampki.Ot polityczny sponsoring.Wspieranie zawodowców.Biedni ci żużlowcy muszą korzystać z opieki miasta .Żenada.Amatorski klub rozumiem dlaczego nie np.BYCZKI LESZNO lub LESZCZYŃSKI KLUB KOLARSKI a nie PROFI . 
Kasy nima ale Igrzyska mają się dobrze.Sprawiedliwość.
39. Dodane przez olo, w dniu - 14-05-2015 20:54
Kiedyś na trybunach 15-18 tys. teraz 4-8 tys. Nie wiem po co to ciągnąć na siłę??
40. Dodane przez Mietek, w dniu - 14-05-2015 21:01
Proszę się zastanowić dlaczego udziałowcami klubu Unia są osoby prywatne w właściciele firm a nie ich firmy. Radni powinni o to zapytać Zarząd Unii. Pan Przewodniczący jest w błędzie bo w piątej kadencji Rady w raz z innymi Radnymi domagał się kontroli wydawania w Unii pieniędzy podatników Zarząd udzielił odpowiedzi, że Unia jest spółką prawa handlowego i nie zezwala na kontrolę wydawania budżetowych pieniędzy. Wydawanie budżetowych pieniędzy musi być kontrolowane. Proszę podać jedną korzyść jaką miasto uzyskało wydając tak duże pieniądze i pozbawia się kontroli ich wydawania.
41. Dodane przez Mur niezgody, w dniu - 14-05-2015 21:04
Przeznaczając pieniądze podatników na prywatny klub, który jest w dobrej sytuacji finansowej i ma wielu sponsorów, budujecie mur niezgody pomiędzy klubem a bardzo wieloma mieszkańcami Leszna. Dobrze to widać w przeważającej liczbie komentarzy, tylko Wy Państwo radni albo nie chcecie tego dostrzec albo zdanie klubu jest dla Was ważniejsze niż mieszkańców. Jak możecie później spojrzeć ludziom w oczy i powiedzieć, że miasto nie ma pieniędzy na wsparcie dzieci, młodzieży i naprawdę pilnych potrzeb społecznych?
42. Dodane przez miki, w dniu - 14-05-2015 21:07
I dobrze. Jestem leszczyniakiem od urodzenia i Unia zawsze była klubem o którym było słychać w Polsce. Ten klub promuje miasto i miasto powinno promować właśnie Unię.A szczekaczki od niedawna chlubiące się leszczyńskim meldunkiem niech popatrzą co sami robią dla miasta a nie co mogą uszczknąć. Ciekawe czy narzekacze płacą podatki i inne opłaty w terminie. Ilu z was płaczki oszukuje na abonamencie RTV i czynszu. Ale wygadywać bzdury o podatkach , ścieżkach, czy innych boiskach to są pierwsi.
43. Dodane przez do miki 42, w dniu - 14-05-2015 21:26
A co Ty robisz dla tego miasta, by muc pouczać innych? Policytujemy się? Ja zatrudniam w tym mieście 16 osób. Płacę spore podatki w terminie. Nie oszukuję na abonamencie, a tym bardziej na czynszu. Mam prawo do swojego zdania na temat finansowania z publicznych pieniędzy prywatnych spółek prawa handlowego. Dawaj, teraz Ty.
44. Dodane przez TAK, w dniu - 14-05-2015 21:37
Piękne podsumowanie w komentarzu nr 38 i 41. 
Trudne jest to ,że my szarzy klikacze nic nie zrobimy.I tu tylko ten milyjonik a w skali województwa lub kraju nieobliczalne sumy.Niby zmiany a dalej kasa leci.Jedynym pocieszeniem może być to ,że pieniądze są gorzej jak pani w opiece nie będzie mogła zapłacić porządnej ,praworządnej rodzinie z chorym tatą i słabą matulą za obiady w szkole.Czy założyciele parti Prawej i Sprawiedliwej mogą tak czynić.Co się z nami dzieje?
reklama
45. Dodane przez Oko, w dniu - 14-05-2015 21:38
Czy to nie jest sprawa dla księdza Oko? Prawie wszyscy mieszkańcy nie chcą, a chyba wszyscy radni, którzy mają reprezentować interesy mieszkańców, chcą. Nie należałoby się tutaj dopatrywać oznak opętania? Proszę znawców o podpowiedź.
46. Dodane przez bs, w dniu - 14-05-2015 21:48
rozdajecie pieniadze na lewo i prawo!!! co z obiecanymi placami zabaw?
47. Dodane przez Hym, w dniu - 14-05-2015 21:51
Unia ma się obecnie dobrze, patrząc na zakontraktowanych zawodników. Nic, by się nie stało, gdyby miasto zrobiło przerwę w dofinansowaniu klubu na rok, dwa. Jakieś pieniądze dać na młodych juniorów i starczy.
48. Dodane przez leszno, w dniu - 14-05-2015 21:58
Na czym ta promocja Leszna przez Unie polega? Są w telewizji? Mają plakietki z napisem Leszno? To nie wystarczy! Co roku miasto wydaje ponad 1 mln zł od wielu lat i co? i Nic! Głównym celem promocji miasta jest zwiększenie budżetu miasta po to aby mieszkańcom żyło się lepiej poprzez przyciąganie inwestorów, stwarzanie nowych miejsc pracy, rozwój turystyki, przyciąganie funduszy celowych rządowych i zagranicznych. U nas nie ma przychodu a jest rozchód i to ponad 1 mln zł co ROKU. Nie wiem czy nasze władze wiedzą na czym polega nowoczesna promocja? Władze powinny promowac miasto jako towar szczególnego rodzaju , zachwalając jego walory,atrakcyjnośc w stosunku do innych miejscowości konkurencyjnych. Leszno woli iśc po najmniejszej linii oporu i dlateo nie ma wływów do budzetu a jest rozchód!
49. Dodane przez Art, w dniu - 14-05-2015 22:01
Jak słyszę tych wszystkich obrońców żużla w lesznie i wydawania na ten klub pieniędzy z publicznej kasy to ż...ć mi się chce. Sprawdźcie w słowniku co to znaczy promocja a później się udzielajcie. Ile osób chodzi na żużel z Leszna a ile jest dojezdnych z ościennych wiosek i miast typu Gostyń, rawicz, kościan,Śrem proszę zaproponować aby te miasta ze swojej kasy udzieliły wsparcia na unie to wiecie co się stanie" burmistrzowie tych miast zabija was śmiechem. prosze niech miasto daje tylko pózniej nie narzekajcie ze w lesznie nie macie placów zabaw czy chodników i dróg wyremontowanych bo za milion złoty można naprawdę trochę zrobić.
50. Dodane przez iga, w dniu - 14-05-2015 22:08
Popieram komentarz 41 Mur niezgody - mam nadzieję,że Pan Prezydent a przede wszystkim radni opamiętają się i wezmą pod uwagę niezadowolonych mieszkańców, którzy w wyborach zaufali i powierzyli im władzę w NASZYM Ukochanym mieście - kwota 200 tysięcy będzie wystarczająca za tego typu promocję.
51. Dodane przez Leszno, w dniu - 14-05-2015 22:13
Najbardziej ujadaja słoiki w lesznie a nie prawdziwi leszczynianie!!! My z dziada pradziada leszczyniaki dalibysmy nawet 10mln na unie!!! Wiec naplyw milczec
52. Dodane przez mama, w dniu - 14-05-2015 22:13
TE PIENIĄDZE POWINNO OTRZYMAĆ PRZEDSZKOLE MIEJSKIE !!!!!! NR7 W LESZNIE NA REMONT, A NIE PRYWATNY KLUB SPORTOWY
53. Dodane przez do kom.39, w dniu - 14-05-2015 22:23
Wiele osób dostrzega dysproporcje pomiędzy wielkością nakładów na żużel a ilością osób na trybunach. Im więcej kasy w to się ładuje, tym mniej ludzi na trybunach. Chociaż moje prywatne zdanie jest takie, że dawniej była mniejsza alternatywa atrakcji, począwszy od programów w tv, poprzez możliwości podróżowania, robienia zakupów w niedzielę czy indywidualnej aktywności. Ludzie, którzy kiedyś, chociażby z nudów jechali na stadion, teraz rozpraszają się po różnych miejscach. Sam podczas meczu bardzo lubię chodzić na basen bo wtedy przynajmniej jest tam pusto i można w spokoju, dłużej popływać.
54. Dodane przez stary, w dniu - 14-05-2015 22:23
Czy to prawda, że Pan Prezydent i PiS spłacaja długi w zarzadzie Unii. Wygrali wybory i "pajacują" u stóp bosów Unii. Zresztą Oni są też w Radzie i władzach miasta
55. Dodane przez bezradny, w dniu - 14-05-2015 22:26
Panie Szczot! czy pamięta Pan co wygadywał na komuchów gdy dawali pieniądze na Unię??. Będę od jutra przypominał na każdym kroku hihihihi
56. Dodane przez Promocja??, w dniu - 14-05-2015 22:41
Panie Szczot! Zadłużone Miasto Leszno wydaje ponad 1mln zł na klub żużlowy,który jest sportową spółką akcyjną. Ponieważ są to środki finansowe PUBLICZNE to żadamy , jako mieszkańcy sprawozdania na koniec sezonu : "Ile miasto Leszno zarobiło na tej inwestycji promocyjnej?" 
A na marginesie - Panie Szczot - dobra rada starszego, niech Pan nie mówi głośno , gdzie Pan kończył ekonomię!
57. Dodane przez xyz, w dniu - 14-05-2015 22:48
Czy to jest legalne - przekazania prywatnej firmie bez przetargu i bez możliwości składania ofert 'promowania Leszna' przez inne firmy 1 000 000 zł? Czy podpisano umowę z tym podmiotem precyzująca w jaki sposób zobowiązuje się on promować Leszno? Czy umowa zawiera kary umowne za nie wywiązanie się przez prywatny klub sportowy z niewywiązania się w jakiejś części z promocji miasta? Czy umowa podpisana pomiędzy miastem a klubem przewiduje zwrot pieniędzy do budżetu w przypadku ich nie wykorzystania? Kilka pytań - może ktoś zna odpowiedź
58. Dodane przez As 1, w dniu - 14-05-2015 22:55
Panie Szczot i t/p.Chcecie finansować żużel to bardzo proszę ale q... ze swojej kasy,tylko ze swojej(i niech Was promuje). Wymiotować się chce jak rozp..... nie swoje pieniądze. Czy ten cholerny żużel ważniejszy jest od szpitala,od rozpadających się przedszkoli,szkół,dziurawych dróg,dzieciaczków,które bawią się na ulicach ,bo nie ma placów zabaw.Q... nie mogę.
59. Dodane przez ekonom, w dniu - 14-05-2015 23:06
Co przez tą super promocję miasto zyskało przez wiele lat finansowania Unii??? Coraz to większe długi i to,że z Leszna powynosiły się różne firmy. Ani jedno miejsce pracy nie powstało z tej niby promocji.Super promocja,super.Mam nadzieję,że kiedyś ktoś za to beknie.
reklama
60. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 14-05-2015 23:29
Tak łatwo jest ci obrażać innych siedząc przed monitorem? Po pierwsze urodziłem się i mieszkam w Lesznie a po drugie nie ujadam, lecz przedstawiam rzeczowe, wyważone opinie i argumenty. W przeciwieństwie do tych, którzy uparcie powtarzają wytarty slogan o promocji miasta przez żużel, ale nie potrafią wyjaśnić jakie realne korzyści z tej "promocji" ma miasto i jego mieszkańcy.
61. Dodane przez Chichot losu, w dniu - 14-05-2015 23:35
Co za ironia losu - oficjele mówią o promocji miasta przez żużel a w samym mieście wygląda to na anty-promocję, zarówno żużla jak i miasta.
62. Dodane przez a może .., w dniu - 15-05-2015 00:17
A może jest jakiś inny istotny powód, dla którego władze miasta chcą za wszelką cenę wesprzeć Unię tylko nie powinno się o tym publicznie mówić z jakichkolwiek powodów? Jest tak?
63. Dodane przez nina, w dniu - 15-05-2015 07:25
radni i prezydent nas nie słuchaja pozostało niecałe 4 lata wtedy my ich załatwimy nie pomoże taki twór jak PL 18 zresztą znając tych ludzi to każdy z nich ma tam jakieś grzeszki i cudowne rozmnażanie pieniędzy heee szybciutko się tym wybrańcom losu odwdzieczymy nie żdążą zabezpieczyć siebie samych i rodziny w majątki kij ma dwa końce zawsze o tym pamietajcie:)
64. Dodane przez nina, w dniu - 15-05-2015 07:25
radni i prezydent nas nie słuchaja pozostało niecałe 4 lata wtedy my ich załatwimy nie pomoże taki twór jak PL 18 zresztą znając tych ludzi to każdy z nich ma tam jakieś grzeszki i cudowne rozmnażanie pieniędzy heee szybciutko się tym wybrańcom losu odwdzieczymy nie żdążą zabezpieczyć siebie samych i rodziny w majątki kij ma dwa końce zawsze o tym pamietajcie:)
65. Dodane przez Do 43, w dniu - 15-05-2015 08:07
Możemy się policytować ale najpierw jak zarobisz z tymi 16 osobami kup sobie słownik ortograficzny. Wtedy sie zgłoś.
66. Dodane przez Majk, w dniu - 15-05-2015 08:12
LudIe unia to my!!! Powinno byc dofinansowanie przez promocje bo wtedy ludzie od morza do gor i wschodu i zachodu wiedza jak sie mowi skad jestes- leszno a onii aaa unia leszno zuzel!! I to jest wlasnie promocja za ktora w tv zaplacilibysmy z 100 mln jak nie wiecej. Zakladow pracy wiecej sie przez to nie otworzy choc kto wie moze wlasc. Eurocomfortu ogladali zuzel i dlatego tu wybudowali zaklad gdzie wy komentujace sloiczki egzystujecie i macie swoj swiat. Prezydencie madra decyzja dac3 mln
67. Dodane przez kemot, w dniu - 15-05-2015 08:43
Promocja Leszna wśród kiboli z innych miast. Unia ponownie zostanie mistrzem Polski to kibole innych drużyn będą jeszcze bardziej nienawidzić Leszna, a reszta ludzi, która ma w głębokim poważaniu żużel nawet o nim nie usłyszy.Ładna mi promocja. Stop finansowaniu Unii Leszno. Wybierzmy własność i wolność.
68. Dodane przez Do kom., w dniu - 15-05-2015 08:44
Ludzie opamiętajcie sie ,przecież czytajcie ze zrozumieniem Przydent przygotował propozycje podziału wolnych środków. Maja jeszcze komisje ,rozmowy,dyskusje i co wazne jest jeszcze sesja ,na której radni musza podnieść rękę za tymi propozycjami. Musimy śledzić ich ruchy ,jesli dostanie Unia ....to jest ich koniec.
69. Dodane przez do 66, w dniu - 15-05-2015 08:50
Ładnieś nam pan tu wytłumaczył pojęcie promocji. Rzeczywiście, milion za to, aby ktoś wiedział, że Leszno to żużel to jak za darmo. Jak bez kozery dałbym na to miliard.
70. Dodane przez Do komentarza nr 9 - do Jacka, w dniu - 15-05-2015 09:12
Jacek, ukłon i szacunek w Twoim kierunku za wpis. Jest idealny :-) szkoda tylko, że informacja naszych radnych jest warta tyle co 1m2 szamba.
71. Dodane przez EE, w dniu - 15-05-2015 09:36
A CO Z TYCH FAKTUR NIBY MA WYNIKIAĆ ŻE INWESTUJĄ W SPRZĘT CZY ULOTKI Z LESZNEM ROZDAJĄ?TAKICH FAKTUR TO ONI MAJĄ PRZED SEZONEM MNUSTWO I CO UDOWODNIĄ.JESTEM KIBICEM UNII ALE JESTEM PRZECIWNY WYDAWANIU NASZYCH PIENIĘDZY.
72. Dodane przez do kom. 66, w dniu - 15-05-2015 09:57
Na czym wg ciebie polega promocja? Czy tylko o to chodzi by każdy wiedział, gdzie jest Leszno? Czy tez po to sie promuje miasto aby uzyskać większe wpływy do budżetu? Jeżeli ma się liczyć tylko to co ty sugerujesz to są to wydane pieniądze w błoto.
73. Dodane przez Leszno, w dniu - 15-05-2015 10:40
Co to znaczy dać ale rozliczyć? Czy mam rozumieć, że do tej pory dawano pieniądze bez stosownej umowy?
74. Dodane przez oburzony, w dniu - 15-05-2015 10:48
co dAC>? i rozliczyc , jak chca sponsorowac to niech wykladaja ze swoich kieszeni, wiekszosc leszczyniakow nie zgadza sie z tym pomyslym ale pan prezyden i reszta koryta tego nie widzi , glos obywatelow jest nie wazny, mozna przeciez te pieniadze wydac w owiele wiekszy i ciekawszy sposob dla naszego miasta
75. Dodane przez lech lechhh kolejorz, w dniu - 15-05-2015 10:57
hahha spojrzcie na te wszystkie komentarze , wlasnie w taki sposob powstaje anty unia w lesznie i ten fanatyzm przeciwko klubowi, ktory wcale nie przynosi zysku zadluzonemu szaremu miastu z ktorego wszyscy uciekaja ,prezydent i ta cala jego swita jestescie strasznie zalosni i zapatrzeni tylko w siebie a gdzie mieszkancy tego miasta ,pewnie macie ich gleboko w d......
76. Dodane przez 100, w dniu - 15-05-2015 11:03
Jak będzie sto komentarzy to należy poszerzyć tę dyskusję i zrobić referendum w Lesznie.Dać prywaciarzom czy nie.Taniej wyszedłby objazd autokaru LESZNBUSU z pięknymi hostessami zachęcającymi do odwiedzenia Leszna.Od Bałtyku po Tatry to rozumiem.
77. Dodane przez do kom. 76, w dniu - 15-05-2015 15:24
Koncepcja Lesznobusu jest całkiem ciekawa, tylko co ci przyjezdni mieliby tutaj oglądać? Najpierw muszą pojawić się w mieście atrakcje, które naprawdę byłyby warte przyjazdu ludzi z różnych stron, a dopiero później należy je promować.
78. Dodane przez Jacek do kom. 70, w dniu - 15-05-2015 16:10
Może i faktycznie radni wpuszczą tą informację jednym uchem a wypuszczą drugim, ale ja po prostu czuję potrzebę takiej obywatelskiej czujności i przedstawiania ludziom jak najbardziej rzetelnych, kompletnych i obiektywnych danych. Niech mieszkańcy sami ocenią jak solidnie dany radny reprezentuje wyborców i miasto? I nie chodzi mi wcale o Pana Sławka, tylko o wszystkich, którzy dobierają wybiórczo te argumenty, które są im wygodne bo wydają się być przekonujące a jednocześnie (bez oceniania czy świadomie) nie przedstawiają pełnych danych pokazujących całość zagadnienia. A powinni. Może gdy raz po raz wytknie im się coś takiego, to następnym razem, zastanowią się dwa razy zanim coś powiedzą.
79. Dodane przez nel, w dniu - 15-05-2015 20:13
czytam gazete mroczkowska otwieram tv mroczkowska haaa majówka mroczkowska czy ta kobita nie ma innych zajęć jak dom rodzina ? aż boję się otworzyc lodówke bo może tez tam jest mroczkowska
80. Dodane przez mila, w dniu - 15-05-2015 20:53
to sie nazywa lans, taka lokalna celebrytka.
81. Dodane przez emily, w dniu - 16-05-2015 09:34
cha! cha! popieram 79. i 80. - też tak uważam - kobieta nie ma dosyć
82. Dodane przez Norb3rt, w dniu - 16-05-2015 10:41
Reasumując myśle większość zdań ludności: 
 
Unia jest klubem, który ma wielu sponsorów i doskonale da sobie radę nawet bez dofinansowania ze strony miasta. Są pilniejsze potrzeby, ale ostatecznie klub jako klub niech nawet otrzyma te pieniądze i rozdzieli nawet gratyfikacje pomiędzy zawodników. 
 
Gorsza rzecz to pieniądze dla samych zawodników: czyż oni nie zarabiają będąc w klubie? Tłumaczenie się zobowiązaniami poprzednich władz jest zabawne, bo inne decyzje potrafili zmieniać (vide: bloki socjalne na os. Grzybowo). 
 
Czy owe dofinansowania nie wynikają aby z fanatyzmu pana prezydenta aportem żużlowym? Niech wyłoży gratyfikacje ze swojej pensji jeżeli rak bardzo chce uhonorować zawodników, a nie robi to z pieniędzy mieszkańców, którzy jak widać w komentarzach - totalnie nie chcą takie wsparcia.  
 
Leszno technologicznie jest do tylu o kilka(naście) lat względem innych miast, czy nie lepiej wspierać lokalne firmy i przedsięwzięcia z tego zakresu, aby przyciągać młode osoby do osiedlenia się tutaj, zamiast rykowiska na stadionie podczas meczów żużlowych? 
 
Hipokryzja i zabawa pieniędzmi podatników pana prezydenta i rady - poczytajcie panowie komentarze J zastanówcie się dwa razy zanim podejmiecie ostateczna decyzje, szcżegolnie Co do premii dla zawodników. 
 
Mieszkaniec miasta od 3 pokoleń.
83. Dodane przez henio, w dniu - 16-05-2015 14:37
heee jak dzieci jak dzieci bawią się pieniędzmi nie swoimi zreszta
84. Dodane przez fafel, w dniu - 16-05-2015 14:41
panie Szczot jeśli bujacie ludzi że potrzymujecie decyzje byłej władzy to nic bardziej obłudnego usłyszec się nie da .....przykład za poprzednich rządów kwiecien maj pracownicy urzędu i jednostek podległych otrzymywali symboliczne nagrody tego roku jednak tylko dostali urzędnicy a pozostali pracownicy to od macochy dostali fige z makiem:)
reklama
85. Dodane przez renio, w dniu - 16-05-2015 22:15
na celebrytów to jeszcze trzeba wyglądać:P
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj