Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Gerard, Helena,
Jerzy, Wojciech
Do końca roku 252 dni.
Start arrow Wschowa arrow Ast popiera protest

Co z budową elektrowni wiatrowej?

Ast popiera protest

20.05.2015. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. Aldona Brycka-Jaskierska)
Poseł PiS Marek Ast popiera protest mieszkańców przeciwko budowie farmy wiatrowych na terenie Siedlnicy i Olbrachcic. – Wynik konsultacji społecznych musi być stanowiący jeśli chodzi o ewentualną decyzję – twierdzi poseł. Zdaniem wiceburmistrza Miłosza Czopka, brak realizacji inwestycji to wielka strata dla budżetu gminy oraz mieszkańców tych wsi.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wciąż wiele kontrowersji budzi pomysł powstania turbin wiatrowych w gminie Wschowa. Inwestor się niecierpliwi, a w planach ma już alternatywną lokalizację na terenie gminy Niechlów. Mieszkańcy Siedlnicy i Olbrachcic wysłali pismo do posła PiS-u Marka Asta z prośbą o poparcie protestu przeciwko budowie farmy.

- Rzeczywiście nie istnieją żadne regulacje co do lokalizacji elektrowni wiatrowej i ciągle w Polsce jest wolna amerykanka. Uważam,
że szczególnej rozwadze powinna być poddana zgoda na budowę tej farmy. Z jednej strony jest opinia środowiskowa, ale z drugiej strony przy wydawaniu wskazania lokalizacyjnego decydujący głos powinni mieć mieszkańcy. Apeluję do samorządu, aby przed ostatecznym wydaniem decyzji przeprowadzono te konsultacje i właśnie ich wynik musi być stanowiący
- stwierdził Ast.

Wiceburmistrz Miłosz Czopek podkreśla, że takie konsultacje są prowadzone i nikt na siłę nie będzie przekonywał mieszkańców do tego pomysłu.

- Co do wymogów, to polskie normy określają chociażby wysokość decybeli, która nie może być przekroczona. U nas te normy są spełnione. Mieszkańcy wyrazili swoją opinię i nikt nie będzie na siłę tego forsował. Chciałem jednak zaznaczyć, że budowa tych turbin byłaby szansą na liczne inwestycje w tych miejscowościach i zmianę ich oblicza w przeciągu czterech lat. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że farma wiatrowa przyniosłaby dochód 400 tysięcy i byliśmy gotowi przeznaczyć rocznie nawet po 100 tysięcy złotych na każdą z miejscowości - mówi Czopek.

Wiceburmistrz uważa, że brak realizacji inwestycji byłaby to wielka strata dla gminy, która boryka się z dużymi problemami finansowymi.

Czopek zwraca również uwaga na pewną zauważalną tendencję. - Wszyscy mówią o nowych źródłach dochodu, o nowych miejscach pracy, ale gdziekolwiek pojawi się jakiś przedsiębiorca, który próbuje się rozwinąć, to wszystkim w okolicy to przeszkadza. Za każdym razem spotykamy się z sytuacją, że mieszkańcy piszą protesty i wnioski żeby ich uznać jako strony. Oczywiście mają takie prawo i ja tego w żaden sposób nie neguję. To wszystko idzie jednak w tym kierunku, że chcemy mieć miejsca pracy, chcemy mieć inwestycje, chcemy żeby gmina się rozwijała, ale nie daj Panie Boże, jak to się dzieje gdzieś obok nas - dodał Czopek.

Wiceburmistrz zapewnił, że jeszcze raz władze będą próbowały porozmawiać z mieszkańcami o planowanej budowie elektrowni wiatrowej.
 
Komentarze (45)
1. Dodane przez Kasia, w dniu - 20-05-2015 12:47
Ast to jest za a nawet przeciw. Niech się poseł lepiej zacznie martwić tym co ma dla RP w sejmie załatwiać a nie w kompetencje samorządu z buciorami włazi.
2. Dodane przez mieszkaniec Olbrachcic, w dniu - 20-05-2015 13:25
Panie Czopek przed domem se pan postaw 200 metrowy wiatrak i po pół roku nam pan powiesz czy głupawki pan nie dostajesz od cienia, który tworzą ruszające się skrzydła wiatraka czy od dźwięku turbin. WSZYSCY mieszkańcy Olbrachcic i Siedlnicy są przeciwni (poza właścicielami pół, na których ma to stać) więc nie pitol pan i zabieraj się z powrotem do swojego enerdówka razem z tymi wiatrakami, danką-marionetką i tym całym dziadostwem z rady, które wchodzi ci w cztery litery.
3. Dodane przez max, w dniu - 20-05-2015 13:37
poseł - kto go kiedy widział w jakiejkolwiek twórczej debacie o problemach Wschowy - jest tylko na protestach przeciwko wszystkiemu - tylko nie własnej diecie ok. 15 tys. zł miesięcznie a na co dzień siedzi w Warszawie i skulono-przestraszony nasłuchuje jak zając na miedzy - co też Prezes jeszcze wymyśli......
4. Dodane przez Piter, w dniu - 20-05-2015 13:50
Przez Asta to odechciewa mi się na Dudę głosować, budzi się nagle taki jegomość bo sztab potrząsnął i wszystkim wszystko obiecuje. Myślę Panie Ast, że jeszcze tylko parę miesięcy i dostanie Pan zasłużoną czerwona kartkę
5. Dodane przez Hanns, w dniu - 20-05-2015 14:24
Wybory się zbliżają Ast na barykady.Buuuuuuuuuahahahahahaaha
reklama
6. Dodane przez Michał, w dniu - 20-05-2015 14:30
Po co prawo i przepisy jak jest Ast?
7. Dodane przez hubert, w dniu - 20-05-2015 14:49
Michu ty w tej Siedlnicy uważaj bo jak wiatrak postawią to ci dachówki spadną .Od hałaśliwej pracy turbiny będziesz się zrywał w nocy z łózka.Szkody od pola elektrycznego będziesz miał większe jak po pracy w kopalni.
8. Dodane przez Dziadek moroz, w dniu - 20-05-2015 14:58
I wszystko jest wyjaśnione w komentarzu numer 2.Protestują Ci u których na polu nie będą stały wiatraki.Zazdrość o pieniądze w tym kraju nie zna granic.Jak unia dowali Polsce kary za brak odnawialnych źródeł energii i będziemy zmuszeni odkupować takową od Niemców po wyższej cenie to wtedy dopiero będzie lament,że ceny prądu poszły ostro w górę.Ale póki co najważniejsze jest to,żeby sąsiad nie miał więcej od nas.
9. Dodane przez sushi, w dniu - 20-05-2015 15:14
Co jak co, NWNS nie lubię, ale pierwszy raz zgadzam się z Czopkiem - "To wszystko idzie jednak w tym kierunku, że chcemy mieć miejsca pracy, chcemy mieć inwestycje, chcemy żeby gmina się rozwijała, ale nie daj Panie Boże, jak to się dzieje gdzieś obok nas"
10. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 20-05-2015 15:57
Drogi Panie Czopek mieszkańcy jednoznacznie określili swoją wolę i nie chcą tych nieszczęsnych wiatraków.Jeśli Pan ma ochotę proszę postawić je sobie na ul.Polnej może tam nikt nie będzie protestował .Proszę nas nie straszyć brakiem jakichkolwiek inwestycji bo wiedziałeś Pan do jakiej rzeki wchodzisz i cuda obiecywałeś a teraz szantaż emocjonalny przy budżecie Wschowy 300 tys bo o takiej kwocie mówimy to nie wiele dla dobra mieszkańców można sobie odpuścić .Chyba że sprawa ma drugie dno i nie tylko Pani Gołębiarka ma w tym interes....
11. Dodane przez Nie Albert, w dniu - 20-05-2015 18:07
Donald albo jego drużynowa jakby przresłali kalkę prawa niemieckiego dotyczącą wiatraków i zainstalowali owe prawo w Polce pomagdalenkowej to by na rzadnej WSI nikt przeciwko wiatrakom nie protestował. 
To co dobre to z zagranicy do Polski nie sprowadzają tylko gender,pigułki,pełzanie z Idą. 
 
Czy ktoś w mieście protestował przeciwko wiatrakom? 
Nie. 
Mieszczanie są mondrzejsi? 
Nie. 
Im pod domem nikt wiatraka nie stawia. 
Dlaczego? 
Między blokami wytwarzają się niezłe prądy powietrzne aż się prosi aby postawić turbiny pionowe 
 
W Kodniu, niedaleko Włodawy, na Lubelszczyźnie powstała pierwsza eksperymentalna pionowa elektrownia wiatrowa. Wynalazkiem Polaków zainteresowany jest praktycznie cały świat. Atutem tych elektrowni jest to, że w przeciwieństwie do wiatraków budowanych tradycyjnym sposobem praktycznie nie wywierają one żadnego wpływu na środowisko życia ludzi i zwierząt. 
 
Konstrukcja pionowych wiatraków zdecydowanie odbiega od tych znanych nam z polskich krajobrazów. Oczywiście, nowe konstrukcje nadal są wysokie, ale różnica polega na tym, że nie widać już na nich klasycznych łopat wiatrakowych. Pierwsze tzw. pionowe siłownie wiatrowe, poza tą eksperymentalną, staną pod Rzeszowem i na terenie Trójmiasta. 
 
Zamówienia na kolejne wiatraki płyną już z Polski oraz kilkunastu innych krajów świata. Głównym autorem unikatowej konstrukcji jest inżynier Waldemar Piskorz z Kodnia. Przedsiębiorstwo Piskorzów tworzą dwie spółki produkcyjne, w których rodzina Waldemara Piskorza ma udziały większościowe. Współudziałowcami są inne nieduże polskie firmy. Wszystkie elementy składowe tej elektrowni również produkowane są przez firmy z Polski.  
http://polskiprzemysl.com.pl/przemysl-energet(...)-stac-w-pionie/ 
 
W dniu 5 listopada 1901, Nikola Tesla otrzymał US Patent 685957 (urządzenia do utylizacji Radiant Energy), który opisuje ładowania i rozładowania promieniowanie żył przez "energii promieniowania". Tesla stosować ten efekt ładowanie kondensatora energią za pośrednictwem płyty przewodzącej. Patent określono, że promieniowanie zawiera wiele różnych form.  
http://peswiki.com/index.php/Image:PETesla.png 
 
 
Poruszają się z wielką prędkością, przekraczającą światła. Ponad 25 lat temu zacząłem moje wysiłki, aby wykorzystać promieni kosmicznych i mogę teraz stwierdzić, że udało mi się w pracy urządzenia napędowej przez oznacza z nich. Powiem wam w najbardziej ogólny sposób, kosmiczne jonizuje powietrze, ustawienie bezpłatne wiele naładowanych jonów i elektronów. Obciążenia te są wychwytywane w kondensatorze, które jest wykonane, aby przechodzić przez układ silnika. Mam nadzieje budowy mój silnik na dużą skalę, ale okoliczności nie były sprzyjające prowadzeniu mojego planu. " 
 
Urządzenie do uprzęży Cosmic Energy Twierdził przez Tesla: 
 
 
"Ta nowa moc do napędzania maszyn na świecie będzie pochodzić z energii, która działa wszechświat, energia kosmiczna, której głównym źródłem dla Ziemi jest Słońce, a które jest wszędzie obecna w nieograniczonych ilościach." - Nowy Jork amerykański, 01 listopada 1933 
 
Jest to schemat pierwszego odbiornika energii promieniowania Tesli. Przechowywany elektryczności statycznej otrzymany z powietrzem i przekształca się ją w formie użytkowej. Wynalazek Tesli jest prosta wersja TH Moray w urządzeniu. Urządzenie jest używane w Moray prostownik unikatowy (RE-zaworowy) skutecznie przechwycić ładunki elektrostatyczne z otaczającego powietrza. Moray na oscylator rury (przetworniki magnetronu) wykorzystywana tej energii wysokiego napięcia do wygenerowania wewnętrznego wtórną reakcję "na zimno" fusion. 
 
Trzymać antenę w powietrzu wyższą lepiej i drut jest z jednej strony z kondensatorem, inne będą dobre uziemienie i różnicy potencjałów następnie naładować kondensator. Podłącz na kondensatorze jakieś urządzenie przełączające tak, że może być rozładowany w rytmicznych odstępach czasu, i trzeba oscylującą wyjścia elektrycznego. TH Moray prostu rozwinął pomysł Tesli w użyciu wysokiego napięcia do tworzenia jonów oscylacji. Koncepcja darmowej energii Tesli został opatentowany w 1901 jako "urządzenie do utylizacji Radiant Energii." (Patrz poniżej ) Patent odnosi się do "słońca, a także innych źródeł energii promienistej, jak promienie kosmiczne", że urządzenie pracuje w nocy jest wyjaśnione w kategoriach dostępności nocnej promieniowania kosmicznego. Tesla odnosi się również do ziemi jako "ogromną zbiornika negatywnej energii elektrycznej." Tesla był zafascynowany energii promieniowania i jego możliwości darmowej energii. 
http://pesn.com/2010/01/22/9501606_Radiant_Energy_System/ 
 
Mówiąc dosadnie . 
Po co wogule wiatraki jak wiele lat puźniej ktoś dostał nobla za neutriny czyli to o czym Tesla mówił.
12. Dodane przez mieszkaniec Olbrachcic..., w dniu - 20-05-2015 18:07
Moim zdaniem nie wszyscy mieszkańcy są przeciwni budowie wiatraków, jestem mieszkańcem Olbrachcic i jestem za budową farmy tak jak cała moja rodzina. A co najważniejsze nie na moim polu będzie budowane. Drodzy mieszkańcy czas na postęp technologiczny a zawiść w tym ciemnogrodzie kwitnie.
13. Dodane przez Do durnowatych komentarzy, w dniu - 20-05-2015 18:14
Po pierwsze znalazł się drugi pseudo poseł niejaki Ast, o którym pierwszy raz słyszę, taki aktywny w sejmie, ciekawe, urwał się z choinki. Przyjeżdża tak jak Dziedziczak i mąci. Kopalni odkrywkowej nie, bo rolnictwo padnie i cały przemysł przetwórczy, będą braki wody. OK rozumiem, elektrownie jądrowe też nie bo są niebezpieczne OK.Jednak wiatraki nie bo szumią. Oj gawiedź,jacy wy naiwni, że nie powiem głupi. Jakiś oszołom wam coś beknie a wy zaraz wierzycie i panikę siejecie. 
Powiem jedno wciąż narzekacie a z nowych technik na prąd wszyscy chcecie korzystać. Niby skąd tą energię  
w Polsce ma się tworzyć, jak wszystko jest oprotestowane. 
Gotujcie grochówkę co dzień wpierdalajcie i wszystkie  
gazy jakie będą w wyniku pierdzenia, skrzętnie gromadzić w zbiornikach a potem wykorzystujcie jako źródło energii. Oj ciemnogród wyłazi a tyle lat po wojnie. Co z wasza edukacją?
14. Dodane przez D., w dniu - 20-05-2015 18:24
W okolicach Kołobrzegu jest wiele wiatraków.Jakoś nikt nie narzeka na hałasy-wiatraki są poza miejscowościami.Widać, że w tych miejscowościach poprawia się-buduje się chodniki, poprawia drogi(nawet polne).Przecież za ileś lat będzie brakowało prądu-wtedy proponuję W tych wsiach najpierw wyłączyć...i tak ciemnogród i tak...
15. Dodane przez sezesco, w dniu - 20-05-2015 18:31
My w gminie Siciny zapraszamy, nam pieniążków nigdy dość.
16. Dodane przez Rolnik, w dniu - 20-05-2015 19:07
również mieszkam w Olbrachcicach, i zarówno ja jak i moi sąsiedzi jesteśmy za wiatrakami (nie, nie będą na naszym polu)! jestem zdania że kilka zawisłym osobą się to nie podoba i negują.. bo patrząc to większość wsi i tak petycji nie podpisała - i dobrze :)
17. Dodane przez appe, w dniu - 20-05-2015 19:26
W związku z tą planowaną inwestycją postanowiłem wybrać się niedawno na wycieczkę w pobliże różnych wiatraków w okolicy. Na początek mały wiatrak w miejscowości Mochy. Bardzo blisko zabudowań (bloki). Stoi grupka kobiet przed blokiem - 100m dalej wiatrak. Pytam się czy to Paniom przeszkadza... "Wie Pan co... Nigdy się nad tym nie zastanawiałam... nie..." Pozostałe przytaknęły... Byłem jeszcze przy kilku innych wiatrakach (większych) i nigdzie nie usłyszałem złego słowa... Wszystkim o wiele bardziej przeszkadzały pobliskie drogi itp...
18. Dodane przez oli, w dniu - 20-05-2015 20:07
Asta Poślednika do jednego worka
19. Dodane przez Cytuję, w dniu - 20-05-2015 20:51
"nikt na siłę nie będzie przekonywał mieszkańców do tego pomysłu." - ponieważ i tak zrobią, co chcą, nie licząc się z mieszkańcami. "U nas te normy są spełnione" - znaczy się wiatraki już stoją w olbrachcicach i ktoś pomiarów dokonał - zadziwiające. "gdziekolwiek pojawi się jakiś przedsiębiorca, który próbuje się rozwinąć, to wszystkim w okolicy to przeszkadza" - no tak - wszyscy jednogłośnie protestowali przeciwko Swedwoodowi i nowej inwestycji Elektrobudu - jak jeden mąż ;-)"Ze wstępnych wyliczeń wynika, że farma wiatrowa przyniosłaby dochód 400 tysięcy" - w sumie którekolwiek Wasze wstępne wyliczenia się sprawdziły?  
Dajcie głos Mieszkańcom - niech oni zadecydują, bez "zatykania gęby" i "garści pierdółek". Nie mieszkam ani w Siedlnicy ani w Olbrachcicach i nie zamierzam wypowiadać się na temat czy te wiatraki powinny tam stanąć, czy jednak nie. Chodzi mi bardziej o dwie rzeczy - o uszanowanie głosów lokalnej społeczności i o traktowanie mieszkańców z należytym szacunkiem. No i może jeszcze o ograniczenie takiej ściemy, jaką serwuje nam Pan Cz.
20. Dodane przez NOL, w dniu - 20-05-2015 21:03
Ludzkość tak prymitywna ,że energię z wiatraków musi czerpać a na Marsa się wybiera. 
To się ufoludki uśmieją . 
Już widzę wiatraki na Marsie
21. Dodane przez polaczek@pl., w dniu - 20-05-2015 22:02
Popieram Wiceburmistrza Czopka to rewelacyjny pomysł!!!!!!!!!
22. Dodane przez karol@wschowa.pl, w dniu - 20-05-2015 22:05
A Ast niech wreszcie da spokój na niego też przyjdzie czas ,typowy PiSior jak wiatr zawieje raz w jedną stronę raz w drugą jak wiatraki !
23. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 20-05-2015 23:21
Problemem nie jest hałas tylko infradźwięki, które wywołują różne problemy zdrowotne o których nikt nie rozmawia ale można sobie poczytać o negatywnych skutkach tych fal, które rozkładają się sinusoidalnie a ich amplituda może mieć maximum np. w pobliżu wsi.
24. Dodane przez wyborca, w dniu - 20-05-2015 23:30
Panie Ast! Proszę powiedzieć co pan zrobił dla Wschowy przez tyle lat bycia przy korycie? No co? Wybory się zbliżają i przypomniał pan sobie coś? W poważaniu pan ma Miasto i pobliskie wsie wiec nie sycz pan tylko zamilcz... 
A Wam ludzie to głupota w glowie szumi a nie wiatraki!
25. Dodane przez Dgr, w dniu - 21-05-2015 00:18
w Górze stoją dwa pierdaki i nikt z tego nie korzysta. Prądu często nie ma, a obiecali brak dostaw energii. Mieszkam jakieś 500 m od wiatraka i czasami słychać odgłos łopat ale to nie przeszkadza. Tak na poważnie, to mieszkańcy nie mają z tego korzyści, a gmina nie przedstawiła żadnego sprawozdania na temat działalności wiatraków. Nie wiadomo jaki jest przepływ pieniądzy, kto i jak na tym zarabia.
26. Dodane przez xxx, w dniu - 21-05-2015 00:47
Odnośnie turbin wiatrowych, firmy ustawiające ukrywają przed ludźmi pewne fakty, chodzi o dźwięki wytwarzane, nie hałas, ale dźwięki poniżej progu słyszalności, czyli infradźwięki, które są przyczyną wibracji szkodliwych dla człowieka, mogą one powodować złe samopoczucie, wymioty, a nawet depresję(oczywiście nie u każdego, również ze względu jak się wibracje rozchodzą jak wiadomo dźwięk to sinusoida, najbardziej narażeni są ludzie których domy akurat znajdą się na jej szczycie, czyli tam gdzie wystąpi największa amplituda), udowodnione jest również, że osoby z rozrusznikami serca nie powinny przebywać długo w niewielkiej odległości od turbiny(niewielka określa się jako mniej niż 500m, oczywiście to też zależy od wielkości samej turbiny) ponieważ infradźwięki mogą ten rozrusznik uszkodzić, jest nawet zagrożenie, że przy skrajnie niekorzystnych warunkach(podkreślam SKRAJNIE, w sytuacjach prawie abstrakcyjnych, jednak minimalnie realnych) infradźwięki wytwarzane przez turbinę mogą prowadzić do zerwania organów wewnętrznych.Szacuje się, że turbina nie powinna znajdować się mniej niż jakieś 2-3 km od jakichkolwiek budynków mieszkalnych. Również masa ptaków które one zabijają ma znaczenie i nie chodzi tu o same życie ptaków, ale o zaburzenie ekosystemu, co może być katastrofalne w skutkach dla pól uprawnych(ptaki te likwidują część szkodników zagrażających uprawą). Nie twierdzę, że turbiny są złe, ale miejsce ich ustawienia powinny być poparte przede wszystkim badaniami na szkodliwość, a nie badaniami ekonomicznymi(jak to w tej chwili wygląda)
27. Dodane przez lolek, w dniu - 21-05-2015 07:51
Panie Czopek znajdź Pan inne sposoby na rozwój w naszej gminie a nie poprzez koszt mieszkańców. Teraz wszystkie winy na nas będziesz Pan zrzucał, że gmina się nie rozwija? I nie opowiadaj Pan, ze na wszystkie inwestycje są protesty. Inne powiaty rozwijają się i bez elektrowni. Włóż Pan trochę wysiłku i znajdź inwestora a nie wykorzystuj tego, z sam przyszedł. Z tego co pamiętam z Nowej Soli mieliście mieć inwestorów, mam nadzieję, ze prace już trwają.
28. Dodane przez roman, w dniu - 21-05-2015 10:29
Panie Czopek. Słusznie ktoś napisał, że nikt nie protestował w sprawie fabryki Ikei, w sprawie Elektrobudu. Nikt nie będzie protestował w sprawie nowych zakładów pracy
29. Dodane przez Zenon, w dniu - 21-05-2015 11:09
Elektrownie wiatrowe to tania energia,lecz czarnogrod tego sie boi.Ludzie se zacofani i bardzo slabo wyksztalceni.
30. Dodane przez tyhy, w dniu - 21-05-2015 11:19
Ludzie my zawsze będziemy daleko za murzynami jeśli protestujemy jak ciemnogród przeciwko wszystkiemu co nowe, nieznane. Wjeżdżasz do Niemiec a tak wiatrak za wiatrakiem, nowoczesna gospodarka, państwo się rozwija. A u nas trzymają się kurczowo węgla i płaczą, że Polska to zadupie europejskie.
31. Dodane przez wsh, w dniu - 21-05-2015 11:25
"głupawki pan nie dostajesz od cienia, który tworzą ruszające się skrzydła wiatraka czy od dźwięku turbin" - a to się uśmiałam! Szczególnie ten cień bardzo niepokojąco wpływa na zdrowie człowieka - powycinać wszystkie drzewa! A dźwięk turbin to przecież nie dźwięk samolotu odrzutowego!! Poza tym te wiatraki maja stać na polu a nie pod oknami domów!!!
32. Dodane przez do kom 2, w dniu - 21-05-2015 11:26
Boli (...), że nie na twoim polu wiatrak ma stać?!
33. Dodane przez do 29, w dniu - 21-05-2015 11:31
To nie jest tania energia. Przestań pisać głupoty. Polacy jak zwykle w końcu peletonu. A farmy słoneczne, a geoterma ?
34. Dodane przez do kom 23, w dniu - 21-05-2015 11:38
A telefonia komórkowa, sygnał cyfrowy, laptopy, mikrofalówki itd. poczytaj o tym i zabierz ludziom telefony komórkowe!!! Zlitujcie się ludzie!!!
reklama
35. Dodane przez do kom 26, w dniu - 21-05-2015 11:41
Ustawią te wiatraki tak żeby Ci narządów wewnętrznych nie rozerwało!!! Kto takie bzdury wypisuje?! Słyszał ktoś o tym, żeby ktoś chorował przez wiatraki?! Górnicy mają pylice, kierowcy hemoroidy itd. więc pozamykajmy kopalnie, drogi dla własnego bezpieczeństwa.
36. Dodane przez do kom 31. / kom.30, w dniu - 21-05-2015 12:05
W takim razie, jeżeli to jest takie proste, łatwe i przyjemne, dlaczego cała polska wiatrakami nie stoi i dlaczego Szanowna Pani nie ma jednego niedaleko swojego domostwa? 
Wjeżdżając do Niemiec widzisz, jak wiatraki są rozbierane i transportowane na wschód. Zamiast nich powstają te pionowe bądź farmy słoneczne. Chyba, że jeździmy do innych Niemiec.
37. Dodane przez EWAs, w dniu - 21-05-2015 15:37
Elektrownie wiatrowe to tania energia, to wielka BZDURA
38. Dodane przez luka, w dniu - 22-05-2015 13:40
zacofana Wschowa!!!
39. Dodane przez Roman, w dniu - 22-05-2015 14:30
OJ CIEMNOGRÓD W GMINIE WSCHOWA NIEMCY HOLANDIA ITD TAM NIC NIKOMU NIE PRZESZKADZA CIEKAWE JAK ZA POSTAWIENIE BY DOSTAŁ 50TYŚ TO CICHO BY BYŁO OJ CICHO NIC BY NIE PRZESZKADZAŁO
40. Dodane przez hmm do 39, w dniu - 22-05-2015 20:40
W Holandii wiatraki stoją w znacznej większości na morzu.
41. Dodane przez niezależny, w dniu - 22-05-2015 23:01
polecam uwadze (http://gramwzielone.pl), można się dowiedzieć ile jeszcze mamy do zrobienia , aby dogonić lepszych - - - by opiniować , trzeba wiedzieć co !!!!!
42. Dodane przez Fotoogniwo, w dniu - 24-05-2015 09:01
Prąd drożeje ponieważ ofermą wiatracznym trzeba zapłacić za zieloną energię. 
A po co wam chodniki jak wszyscy wyjeżdżają ? 
Fugi między płytkami trawą zarosną.
43. Dodane przez WSCHOWA, w dniu - 24-05-2015 20:55
MOIM SKROMNYM ZDANIEM WON Z URZĘDU CZOPKI I POMIATACZE. NISZCZYCIE WSCHOWĘ I RADNI OD PIERDUŁEK
reklama
44. Dodane przez ja chcę wiatraka, w dniu - 25-05-2015 08:54
Zdecydowanie wyrażam zgodę na postawienie wiatraka na mojej posesji.Będzie dostarczał mi prądzik,odstraszał krety i szpaczki z czereśni.
45. Dodane przez diego, w dniu - 28-05-2015 13:12
Moje zdanie jest takie popieram te inicjatywe bo to szansa dla gminy
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj