Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Lorek: Zatrzymajmy prace na 10 dni

Pustułki na wieżowcu

Lorek: Zatrzymajmy prace na 10 dni

23.06.2015. Radio Elka, Marcin Hałusek

Na remontowanym wieżowcu przy Grunwaldzkiej w Lesznie żyją pustułki. W gnieździe znajdują się dorosłe osobniki i pięć młodych. Jeśli inwestor będzie kontynuował termomodernizację, dorosłe pustułki opuszczą lęg i pisklęta zginą. - Wystarczy opóźnić prace o około 10 dni, a ptaki będą w stanie same opuścić siedlisko – zaznacza ornitolog, Grzegorz Lorek.
(fot. Mateusz Jaśkowiak)
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Siedliska pustułek na miejskich budynkach nie są niczym szczególnym. To drapieżnik, który wyjątkowo dobrze przystosował się do życia w mieście. - W Lesznie gniazda można była spotkać między innymi na IV LO, budynku młynów, czy kościołach - podkreśla Grzegorz Lorek.

Jak się okazuje ptaki osiedliły się też na modernizowanym
wieżowcu przy ulicy Grunwaldzkiej w Lesznie. Gniazdo znajduje się na jednej z betonowych półek. Zagrożeniem dla drapieżników jest trwający remont. Czarny scenariusz zakłada, że dalsze prowadzenie prac ograniczy dostęp dorosłych ptaków do piskląt. Będzie to równoznaczne z wyrokiem dla młodych ptaków. - Inwestor powinien sprawdzić, czy nie ma tam lęgów przed rozpoczęciem remontu, tak jak należy sprawdzić drzewa przed wycinką. Nie chodzi o to jednak, żeby teraz iść na wojnę z inwestorem. Ludzie czekają na ocieplenie swoich mieszkań i to jest zrozumiałe. Ptaki mają jednak prawo wychować swoje młode. Szacuję, że nie potrzeba już wiele czasu, by młode pustułki same opuściły gniazdo. Mają już pióra i wydaje się, że 10 dni powinno wystarczyć. Przerwijmy te prace. Jeśli jest taka możliwość, przenieśmy je na inną ścianę. Satysfakcja, że udało się uratować tak piękne ptaki będzie wtedy ogromna - mówi ornitolog.

Grzegorz Lorek podkreśla, że doprowadzenie do śmierci ptaków będzie miało dla inwestorach poważne konsekwencje prawne i ekonomiczne. Niedopuszczenie dorosłych ptaków do piskląt jest bowiem traktowane, jako zabicie zwierząt ze szczególnym okrucieństwem, podobnie zresztą jak strącanie gniazd w okresie lęgowym.
 
Komentarze (57)
1. Dodane przez Kruk, w dniu - 23-06-2015 12:11
Ciekawe czy Pan Ornitolog opóźni sikanie o 10 dni !!!!!
2. Dodane przez jozef, w dniu - 23-06-2015 12:19
W Lesznie nie ma szacunku dla zwierząt ( przynajmniej ze strony decydentów). Przypuszczam,że padnie odpowiedź : "wolno żyjące zwierzęta muszą sobie same radzić". Przynajmniej taka odpowiedź otrzymałem od KIEROWNIKA! tzw. schroniska dla zwierząt, wczoraj gdy zawiozłem małego kota znalezionego na działkach. Podkreślam,że kotek cały dzień "płakał" w krzakach i żadna kocica się nim nie zainteresowała. Pan"kierownik" zaś gdyby mógł to chyba obiłby mi "pysk". Kazał zostawić kota tam gdzie został znaleziony, a gdy umrze to już problem kota! Tak, że "czarno widzę" los pustułek.
3. Dodane przez Jacek, w dniu - 23-06-2015 12:42
Brawo Panie Grzegorzu ! Wskazane jest żeby ktoś w naszym mieście zadbał o przyrodę !
4. Dodane przez jeszozwiesz, w dniu - 23-06-2015 12:50
a kogo takie jastrzymbie interesujo jo ostatnio rzem takie miał na rosuł
5. Dodane przez lila, w dniu - 23-06-2015 12:56
a te pustułki nie są pod ochroną - to chyba żadna łaska wykonawcy
6. Dodane przez Kirk, w dniu - 23-06-2015 13:01
Co ma sikanie do opóźnienia prac???  
To nasz zawszony obowiązek aby nie przeszkodzić tym ptakom w rozwoju. Nie którzy to najlepiej pozabijali by wszystko co przeszkadza ludziom w rozwoju. Problem jest taki, że to my bardziej przeszkadzamy przyrodzie niż zwierzęta nam. Dlatego uszanujmy to co mamy. Bo beton postawić łatwo ale odbudować ekosystem już nie.
7. Dodane przez Adzinka, w dniu - 23-06-2015 13:15
Do użytkownika KRUK - jesteś wyjątkowym ignorantem człowieku. 
Panie Grzegorzu - popieram i też jestem za wstrzymaniem prac!!! To nie powinno podlegać dyskusji!
8. Dodane przez frc, w dniu - 23-06-2015 13:20
Jakie 4 młode? Na zdjęciach wyraźnie widać, że młodych jest 5, nie 4.
9. Dodane przez co za kraj?, w dniu - 23-06-2015 13:24
Wstrzymanie prac, a wykoawca z czego wypłaty zapłąci? Jaki Panu Ornitologowi wstrzymali wypłatę jestem ciekaw co powiedziałby głodnym dzieciom? 
 
Szczyt wariactwa w tym kraju. Ludzie z głodu umierają, emeryci nie mają za co lekarstw wykupić, a tu wstrzymać inwestycje na 10 dni, a może na 100 dni albo 2 lata?
10. Dodane przez ja, w dniu - 23-06-2015 13:25
Choć KTOŚ widzi w Lesznie przyrodę i zwierzęta!
11. Dodane przez domek, w dniu - 23-06-2015 13:33
czym motywują się ludzie, którzy w takim miasteczku jak Leszno osiedlają się w takich bloko-potworkach? rozumiem to w jakimś chińskim 20 milionowym mieście przemysłowym, gdzie trzeba jakoś ludzi upchać, ale u nas? litości PS zaraz znowu będzie burza, ta pogoda zwariowała?
12. Dodane przez Ja, w dniu - 23-06-2015 13:56
W gnieździe znajdują się dorosłe osobniki i pięć młodych.:)
reklama
13. Dodane przez dix, w dniu - 23-06-2015 14:15
właśnie sprawdzone na wikipedii. Pustułki w Polsce są objęte ścisłą ochroną gatunkową także to żadna łaska ze strony wykonawcy jeno zas*** obowiązek. Jeśli tym ptaszkom coś się stanie to lece do prokuratury (...)
14. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 23-06-2015 14:16
Wróć do szkoły, albo poczytaj zanim coś napiszesz ignorantko. Ten gatunek jest pod ścisłą ochroną!
15. Dodane przez Lady GI, w dniu - 23-06-2015 14:19
zero dobrej woli, czy prace prowadzone są tylko w tym miejscu gdzie jest gniazdo?? nie.. rusztowania są duże i można przesunąć ognisko prac w miejsce gdzie nie będą one zagrażać ptakom. Braci mniejszych też szanujmy :0
16. Dodane przez aw, w dniu - 23-06-2015 14:26
Czy inspektorem nadzoru jest ten z lodowiska,...... ?
17. Dodane przez Paweł, w dniu - 23-06-2015 14:26
Za przeproszeniem to kto im kazał tam gniazda robić? Rozumiem, że jak te piękne pustułki będą sr.. przez 10 dni na głowę komuś na balkon to również z uśmiechem na twarzy sprzątać i pozwolić sr.. dalej?
18. Dodane przez dsasad, w dniu - 23-06-2015 14:29
Ignoranci umysłowi nigdy nie będą traktować zwierząt i roślin z szacunkiem. Dowalić wykonawcy solidną karę jak ptaki padną i tyle. Czy ktoś tak strasznie zmarznie jak poczekają z ociepleniem budynku 10 dni ? Ci krytykanci pewnie lubią wywozić śmieci do lasu i nie sprzątać po swoich pieskach...
19. Dodane przez monikaq, w dniu - 23-06-2015 14:33
Mam nadzieję, że mimo wszystko ptaki przeżyją. Panie Grzegorzu - jestem całym sercem z Panem !
20. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r matura 1965 w Lesznie, w dniu - 23-06-2015 14:45
Jednak jeszcze sa nauczyciele w I LO merytoryczni z honorem i charyzmą jak nasz profesor Adolf Nowak "Wymok"
21. Dodane przez poiu, w dniu - 23-06-2015 14:46
ptaszki....
22. Dodane przez popieram, w dniu - 23-06-2015 15:08
Panie Grzegorzu proszę nie odpuszczać. Cieszę się, że ktoś zainteresował się losem ptaków. Wstrzymać prace na kilkanaście dni to chyba nie jest problem a raczej w tej sytuacji obowiązek inwestora - zważywszy na obowiązujące w tym kraju przepisy. Chociaż w naszym Lesznie wszystko jest dozwolone - wystarczy wspomnieć ostatnie masowe wycinki drzew przeprowadzone w okresie lęgowym. Brawo dla Pana Grzegorza, popieram w 100%
23. Dodane przez szanujmy przyrodę, w dniu - 23-06-2015 15:16
Ludzie nie piszcie głupich komentarzy w stylu tych z numerem 1, 4 czy 9. Nie żyjemy sami na tej ziemi i po to mamy rozum, żeby mądrze postępować i szanować naszych braci mniejszych - tym bardziej, że pustułki są bardzo pożyteczne - polują na myszy i nornice. Pozwólmy im odchować swoje młode.
24. Dodane przez Do wszystkich martwiących się o roboty./, w dniu - 23-06-2015 15:19
Przy dociepleniu takiego budynku jest tyle roboty, że jak wykonawca zechce, to spokojnie zagospodaruje ludźmi. Bez przesady. A ignorantom współczuję, bardzo współczuję.
25. Dodane przez do kruk, w dniu - 23-06-2015 15:20
do kruk z komentarza 1 - widać, że cię pominęli gdy stałeś w kolejce po rozum. A może w ogóle nie stałeś ...
26. Dodane przez noname, w dniu - 23-06-2015 15:23
ja to jestem ciekawy któremu mieszkańcowi przeszkadzało ocieplanie bo wątpię żeby jakiś pracownik o tym doniósł.. (...) nie brakuje.. eh.. do tego kto ma płacić za 10 dniowy przestuj budowlany? Może pan Lorek?
27. Dodane przez kuruuuuu, w dniu - 23-06-2015 15:29
dajcie wladkowi wiatrowke on juz bedzie wiedzial co zrobic strzelal do kota to co mu szkodzi postrzelac do ptakow
28. Dodane przez mari, w dniu - 23-06-2015 15:41
Proponuje skontaktowac sie z sokolnikami
29. Dodane przez BARAN, w dniu - 23-06-2015 16:00
Wykonawcą jest ten sam co koniora bedzie ocieplał!!!!
30. Dodane przez Roman Skrybiak, w dniu - 23-06-2015 16:35
Odnośnie komentarza nr 26 !! Jestem pracownikiem w tej firmie i to ja o tym poinformowałem pana Lorka. Dziękuję. Dobranoc.
31. Dodane przez basia, w dniu - 23-06-2015 16:48
Lorman wie co mówi!!!
32. Dodane przez Stefan Niesiołowski, w dniu - 23-06-2015 17:02
uratuje te biedne ptaszki. Dzwońcie do farszafki po szczaw i mirabelki;)
33. Dodane przez do 30, w dniu - 23-06-2015 17:58
To szukaj nowej pracy ,bo właściciel Twojej firmy zwierzeta lubi ale tylko te na talerzu hahah
34. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 23-06-2015 17:58
a ja pisałem już jakiś czas temu, że widziałem ja na ul. Mickiewicza podczas wycinki drzew ścięto drzewo, na którym w gnieździe były młode gołębie grzywacze. Zginęły. Czy nie można było wcześniej wykonać wycinki kiedy jeszcze ptaki nie wracają. Takie prace są planowane dużo wcześniej. Przykre to. Nie wiele czasu trzeba było, by na naszych polach wyginęły bezpowrotnie stada kuropatw, bażantów, czy zajęcy. Plantatorzy upraw w sąsiedztwie lasów, łąk zakładają pastuchy elektryczne, by zwierzyna nie wtargnęła.- Czy to jest zgodne z prawem? Kiedy zwierzę (młody koźlak sarny) po zetknięciu ginie? - A dorosłe osobniki rozpędzone padają wprost na cienkie stalowe linki i kaleczą się trwale? Ludzie opamiętajcie się. Nie długo już będziemy mieć piękne samochody, domy i komputerowe zwierzątka.
35. Dodane przez Kasia, w dniu - 23-06-2015 18:10
Brawo dla Pana Lorka ! Szkoda ptaków. Jeżeli nie będziemy dbać o drapieżniki zjedzą nas myszy i szczury.
36. Dodane przez ala, w dniu - 23-06-2015 18:24
dajcie spokoj pan lorek wie co mowi jestem za ta przerwa a pozatym te biedne stworzonka tez chca zyc
37. Dodane przez IGNOR, w dniu - 23-06-2015 19:33
Nie wyobrażam sobie jako prezes mojej firmy przestoju 10dniowego. Byłyby to straty rzędu 100tys. dolarów!
38. Dodane przez do kom nr.4, w dniu - 23-06-2015 19:44
Ty chyba do szkoły nie chodziłeś albo wagarowałeś na lekcjach z jęz.polskiego. Jastrząb a nie jastrzomb i rosół a nie rosuł. Właśnie tacy analfabeci jak Ty myślą tylko w własnym tyłku i losy innych a już o zwierzętach nie wspominając wcale Cię nie interesują.
39. Dodane przez do kom.13, w dniu - 23-06-2015 19:46
Popieram w całości :)
40. Dodane przez przyrodnik, w dniu - 23-06-2015 20:20
w tych blokach, w ich szczelinach gniazdują a raczej gniazdowały jeżyki. Podejrzewam, że wiele gniazd zostało niezauważonych i żywcem zamurowano pisklaki. Zwrócić proszę uwagę jak nielicznie już te ptaszki wzlatują nad naszym miastem. A jeszcze 10 lat, 15 było ich znacznie więcej.
41. Dodane przez Pytanko, w dniu - 23-06-2015 20:49
Najpierw zacytuję "doprowadzenie do śmierci ptaków będzie miało dla inwestorach poważne konsekwencje prawne i ekonomiczne. Niedopuszczenie dorosłych ptaków do piskląt jest bowiem traktowane, jako zabicie zwierząt ze szczególnym okrucieństwem, podobnie zresztą jak strącanie gniazd w okresie lęgowym."  
A teraz zapytam po przeczytaniu kom. 34 czy w takiej sytuacji prawdopodobna kara za wycinkę drzew przy Mickiewicza w wys. 80 tys. zł, o której można było przeczytać w Elce, to wszystko co czeka tych, którzy ścięli drzewa z gniazdami przy Mickiewicza ? 
Policja przy Mickiewicza była po wycince i co ustaliła?
42. Dodane przez kom 37, w dniu - 23-06-2015 20:51
Ty sobie możesz wyobrażać lub nie ale chyba nie wiesz co to jest ścisła ochrona gatunkowa myster byznesmen. Jak pójdziesz do puszki to stracisz dużo więcej niż to 100 baniek. O czasie spędzonym za krtami nie wspomnę :)
43. Dodane przez do 20 Cito!, w dniu - 23-06-2015 21:27
jak waaadza Leszna mogla pozwolic nazwac I LO po 25 lat bez nazwy imieniem wolnomularskiego rodu Leszczynskich dzieki przede wszystkim radnym i byłym radnym PO...!!!
44. Dodane przez Honkisz, w dniu - 23-06-2015 22:05
Dobrze że nie znależli Latających Żab
45. Dodane przez ryk, w dniu - 23-06-2015 22:54
Do 44 HONKISZ jedna żaba jest skacząca w Lesznie i teraz na dni szybowców będzie skakać na spadochronie
reklama
46. Dodane przez do 34, w dniu - 24-06-2015 05:48
Panie mieszkaniec, troska w Pańskim poście jest właściwa , ale geneza już nie , kuropatwy , bażanty i zające wyginęły przez wieloletnią walkę ze wścieklizną! Lis nie ma już naturalnego regulatora populacji jakim była ta choroba i pleni się na potęgę, jedyna możliwość to niestety odstrzał tego rudego spryciarza i to co robią myśliwi , czyli systematyczne wpuszczanie młodych ptaków i szaraków do ekosystemów. do ekologów, myśliwy to nie tylko barbarzyńca z dwururką.
47. Dodane przez żart, w dniu - 24-06-2015 05:50
jeden mały musiał być niegrzeczny że tak w kącie stoi... albo popsuł rodzeństwu powietrze?! :)
48. Dodane przez die, w dniu - 24-06-2015 05:53
może jakiś etat doradcy ds inwestycji w terenach zielonych przy urzędzie miejskim, dla p.Lorka ?! podejrzewam że fachowa pomoc przy planowaniu przetargów bardzo by pomogła naszym włodarzom.
49. Dodane przez Magda, w dniu - 24-06-2015 08:23
Dbajmy o naszą przyrodę, w którą my ludzie ingerujemy i niszczymy. Koniecznie bez żadnego ale trzeba wstrzymać prace budowlane!!!!!!!!!!!!!
50. Dodane przez Leszczyński John, w dniu - 24-06-2015 09:35
Ludzie! Domagacie się szacunku dla zwierząt? W Lesznie?!? Ogromna część mieszkańców Leszna to ludność napływowa z okolicznych terenów wiejskich. W nich ta wieś często została. A na wsi szanuje się zwierzęta tylko do momentu w którym zwierze da ci coś konkretnego: jajko, mięso itd. Pies już nie daje wymiernej korzyści, więc można go kopnąć. Za dużo kotów w miocie? O mur i po problemie - z taką mentalnością mamy do czynienia.
51. Dodane przez zenek, w dniu - 24-06-2015 10:01
Co tam ptaki patrzcie jak fachowo jest qrusztowanie ułożone;)
52. Dodane przez do kom. 46, w dniu - 24-06-2015 10:28
Rozumiem potrzebę budowania PR'owskiej otoczki wokół łowiectwa, ale przedstawianie myśliwych jako osoby, które chronią ludzkość przed wścieklizną, jest wybiórcze. 
Zechce mi Pan podać rzetelne wyniki badań naukowych w naszym kraju, przedstawiające wpływ polowań na zachowanie we właściwym stanie ochrony gatunków i siedlisk chronionych prawem wspólnotowym? 
Pisanie tylko o wściekliźnie przypomniało mi (autentyczną - nie z Leszna) oficjalną, urzędową argumentacją mówiącą, że łowiectwo nie może negatywnie oddziaływać na przyrodę bowiem ... stałoby to w sprzeczności ze statutem Polskiego Związku Łowieckiego. Pozdrawiam
53. Dodane przez do 52, w dniu - 25-06-2015 08:59
Oczywiście nie posiadam takowych badań, ale jednocześnie boję się że żadne badania nie zostały by przez Pana/Panią uznane za rzetelne:) Nie jestem myśliwym i mało mam z nimi wspólnego , wiem natomiast, że choćby w przypadku lisa, odstrzał jest potrzeby, wręcz nieodzowny, wiem też że to koła łowieckie z własnych środków kupują/ hodują zające i drobne ptactwo, które później jest wypuszczane na wolność. Sam mam bardzo "mieszane" uczucia jeśli ktoś za dewizy przyjeżdża ubić do nas np. zdrowego okazałego byka, tylko po to by zrobić sobie zdjęcie przy jego truchle. Nie było moim celem wychwalanie myśliwych, ale modne ostatnio , mówienie że są oni tylko złem, jest zbyt czarno-białe. Pozdrawiam
54. Dodane przez hir, w dniu - 25-06-2015 09:47
Do kom 9 masz w 100 % rację gdyby ornitolog miał zapłacić ze swojej kieszeni to by zmienił zdanie przypuszczam że nie ma pojęcia jakie to są koszty ustawienia takiego rusztowania i wstrzymania prac . Wszyscy ornitolodzy i ekolodzy to są idioci laicy bez wyczucia rzeczywistości , cały zachód nas wyprzedził dekady z drogami ,budynkami itd a my swoje bo kilka ptaszków zaszkodziło , dzisiaj znalazłem pod moim domem wyrzuconego wróbla widocznie przez wróblową ico z ty przypadkiem wróbel też pod ochroną i kogo za to ukarać moim zdaniem ornitolog powinie wnieść sprawę do sądu a obońcy życia ( ptaka ) powinni założyć sprawę o zabójstwo . Naprawdę to jest chory kraj nikt za nic nie odpowiada a gdyby było odwrotnie to urzędnik państwowy najpierw by pomyślał a potem uczynił , no ale o ornitologach tego się nie da powiedzieć bo najpierw ptaszek a gospodarka jest im obca . Do odstrzału .
55. Dodane przez Jonek, w dniu - 25-06-2015 11:20
Biedne ptaszki, tak wszystkim wam ich żal. 
A bydło, świnie zarzynane w rzeźniach ? 
Tych zwierzątek wam nie żal ?? 
Hipokryci
56. Dodane przez hir, w dniu - 25-06-2015 12:49
do kom 50 ludność Leszna to zatwardziali Wielkopolanie i nie ma to znaczenia czy ze wsi czy miasta obcego do swojego kręgu nie dopuszczą więc nie opowiadaj idiotyzmów okopaniu zwierząt bo to każdy u nas robi . Zwierze to zwierzę a człowieka zwierzęcia widziałeś , jest gorszy od najgorszego zwierzęcia nie mówię o obozach koncentracyjnych biciu i upokorzeniach ale bez przesady i Leszno wcale nie jest napływowe a wręcz zatwardziałe .
57. Dodane przez sdvg, w dniu - 26-06-2015 13:26
Zapisac je do PO ....
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj