Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Góra arrow Nadzwyczajna sesja w sprawie szpitala

Starosta: sytuacja jest dynamiczna

Nadzwyczajna sesja w sprawie szpitala

10.07.2015. Radio Elka, Hania Ciesielska

Gdzie będą się leczyć mieszkańcy? Czy powiat otrzyma należne mu pieniądze ze sprzedaży szpitala? Co z jego pracownikami? - chcieli się dowiedzieć radni powiatu górowskiego. Pytania kierowali do starosty na dzisiejszej nadzwyczajnej sesji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O zwołanie nadzwyczajnej sesji wnioskowali radni: Kazimierz Bogucki, Michał Krochta, Jan Przybylski, GrzegorzTrojanek i Mirosław Żłobiński. Przyczynkiem były ostatnie informacje o wypowiedzeniu przez PCZ umowy z NFZ na działanie oddziałów ginekologiczno - położniczego oraz chirurgicznego. Radni skarżyli się, że nie mogą u źródeł uzyskać żadnych informacji, a o tym co się dzieje w szpitalu dowiadują się od pracowników i z mediów.

Na początku sesji starosta Piotr Wołowicz przedstawił radnym historię sprzedaży szpitala. Przypomniał, że samorząd miał bardzo ograniczone pole manewru, że powiat nie był w stanie
samodzielnie prowadzić szpitala, a gminy, do których się zwracał, w większości nie były zainteresowane współudziałem. Dlatego ostatecznie zdecydowano o sprzedaży szpitala i z dwóch zainteresowanych firm, wybrano tę, która przedstawiła atrakcyjniejszą ofertę, czyli wrocławską spółkę PCZ.
Jednak po niespełna dwóch latach mieszkańcy powiatu górowskiego mają prawo do obaw o losy placówki - PCZ złożył do sądu wniosek o upadłość układową, personel odchodzi ze szpitala, a od września przestaną działać dwa oddziały.

W tym tygodniu starosta spotkał się z dyrektorem Narodowego Funduszu Zdrowia we Wrocławiu. Dzisiaj na sesji przekazał radnym, że najprawdopodobniej kontrakty na ginekologię, położnictwo i chirurgię przejmą szpitale w Głogowie i Lubinie. - Oczywiście, każdy pacjent może wybrać inny szpital, pozostaje jednak kwestia rozliczeń między poszczególnymi oddziałami NFZ z różnych województw. Pani dyrektor poinformowała mnie, że w tej sprawie odbędzie się jeszcze spotkanie z wojewodą, marszałkiem, przedstawicielami NFZ i powiatu - relacjonował Piotr Wołowicz.


Poinformował też o kontroli, jaka została przeprowadzona przez Narodowy Fundusz Zdrowia w górowskim szpitalu. - Co prawda stwierdzono bardzo dużą rotację pracowników, jednak kontrola wykazała, że minima do realizacji umowy są zapewnione, więc dzisiaj nie ma żadnych zarzutów do funkcjonowania szpitala. Wiadomo, że sytuacja jest dynamiczna i to się może zmienić z dnia na dzień, ale Fundusz to kontroluje - mówił starosta.

Takie informacje nie uspokoiły radnych. Czy spółka podaje prawdziwe informacje? - pytał radny Andrzej Wałęga. - Kontrola NFZ wykazuje, że sytuacja jest dobra, to dlaczego pracownicy są zatrudniani po części jako przedstawiciele handlowi?

Co do kwestii własnościowych i wierzytelności w związku z wnioskiem o upadłość układową, starosta poinformował, że na razie niewiele można zrobić, a decyzje należą do sądu. Zapewnił jednak, że samorząd jest do wszelkich działań przygotowany. Zaznaczył, że jak do tej pory, wszystkie raty za sprzedaż udziałów szpitala wpływają na konto powiatu terminowo.

Starosta dodał też, że poprawił się kontakt ze spółką PCZ. - Jesteśmy umówieni na przyszły tydzień - poinformował.

Radni zarzucali szefowi powiatu, że nie zadbał wystarczająco o interesy mieszkańców, którzy wkrótce po pomoc będą musieli jeździć do miast odległych nawet o kilkadziesiąt kilometrów. - Was interesują tylko stanowiska i kasa. Stworzyliście krematorium z naszego szpitala - podsumował Jan Przybylski.
 
Komentarze (107)
1. Dodane przez ja, w dniu - 10-07-2015 20:45
Starosta dodał że poprawił sie kontakt ze spółka PCZ-jesteśmy umówieni na przyszły tydzień .CZłowieku czy ty słyszysz sam siebie ??? tu chodzi o los powiatu i tysiecy ludzi będa pozbawieni podstawowej opieki zdrowotnej gdzie mieli najblizej ,gdyby to odemnie zależało postawiłbym cie przed prokuratorem bo nie wierze w twoja bezinteresownosc przy sprzedaży szpitala i życze tobie i twej rodzinie abys poczuł na własnej skórze brak tego szpitala na miejscu.I wcale ciebie nie żałuje bo nie zasługujesz na to !!!
2. Dodane przez kol, w dniu - 10-07-2015 20:50
Czy ten pan radny na pewno wie co to jest krematorium?
3. Dodane przez ja, w dniu - 10-07-2015 21:12
czyste chamstwo i s...stwo, jak mozna pozbawić ludzi opieki medycznej, co nas obchodzi z kim będzie rozliczał się fundusz,kwestia rozliczeń między poszczególnymi oddziałami NFZ z różnych województw, zwykłego obywatela to nie interesuje, jak starsi ludzie dostaną się do ościennych szpitali, rządzący - jak wam nie wstyd? jak to ma się do zapewnień do utrzymania funkcjonowania szpitala przez następnych kilka lat? tragedia,miejcie honor, ale nie wiem czy wiecie co to jest....
4. Dodane przez do 1 Cito!, w dniu - 10-07-2015 21:15
Czy zaproszono wszechwladna lekarke z Szydlowca?
5. Dodane przez kkk, w dniu - 10-07-2015 21:21
żal.pl ps.jest jeszcze coś do sprzedania ?? to dalej
6. Dodane przez P, w dniu - 10-07-2015 21:21
Tak to jest jak się takie sprawy jak szpital wykorzystuje politycznie i podbija emocje ludzi. Potem tacy k(...)ni jak ten z komentarza 1. wypisuje takie rzeczy.
7. Dodane przez tadeusz, w dniu - 10-07-2015 21:58
a coście wybrali do kogo pretensja
8. Dodane przez do P., w dniu - 10-07-2015 22:00
Tele mele dutki, 
Pietrek wali smutki, 
Chorzy nieleczeni, 
Będą wykluczeni. 
 
Wcale nie jest miło, 
Że tak się spieprzyło, 
Ale nie dla niego, 
Bo ma do 1-go. 
(co m-c 9 tysiaków) 
Nikt tego nie rusy, 
Bo górą są platfusy.
9. Dodane przez lol, w dniu - 10-07-2015 22:07
Ja tu czegoś nie rozumiem, w artykule pisze, że szpital cały czas istnieje choć nie wiadomo co będzie dalej. NFZ mówi, że szpital spełnia swoje zadanie. Czy te pełne nienawiści komentarze piszą osoby, które czytały ten artykuł czy tylko piszą komentarze dla samego pisania. Bo czytając je ma wrażenie, że szpitala już nie ma.  
 
Słowa pana radnego przekonują mnie, że to tylko zwykłe politykowanie. No i sam sobie zaprzecza. Skoro pisze, że interesuje ich tylko kasa i stanowiska to przecież by decyzji o sprzedaży szpitala nie podejmowali bo nie da się ukryć, że to mało popularne posunięcie i głosów im od tego nie przybędzie. Jakby im zależało tylko na stanowiskach i kasie to by zostawili ten szpital tak jak był. Tym bardziej, że mając pod sobą szpital można obsadzać tam stanowiska "swoimi". Coś się nie trzyma kupy pańskie rozumowanie panie radny. A z tym krematorium to rzeczywiście pan nie zachwycił.
10. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 10-07-2015 22:14
Tu się leczyl mój ojciec ,matka ,dzieci a ja gdzie.
11. Dodane przez jarek, w dniu - 10-07-2015 22:46
Niech tylko przyjdzie śnieżna zima. Współczuję ciężarnym kobietom które będą przebijać się przez zaspy śnieżne do odległych szpitali w Głogowie i Lubinie.
reklama
12. Dodane przez xxx, w dniu - 10-07-2015 23:06
A nas, biednych ludzi do jakiego szpitala skierujecie............. tyle lat płacenia składek i pi co .....
13. Dodane przez STEFAN, w dniu - 10-07-2015 23:39
Niestety, ale ja już nie wierzę, że szpital powiatowy pozostanie w Górze. Jest to proces postępujący i niebudzący żadnej nadziei. Trzeba w zanadrzu mieć dobrego sąsiada z samochodem, który w chwili choroby podwiezie do sąsiedniego szpitala tylko kogo będzie na to stać i zapłacić za transport. Czy pogotowie ratunkowe też będzie zlikwidowane w późniejszym czasie ? My starsi ludzie niestety, ale o to się martwimy na co dzień. Jak widać w perspektywie czasu nasza Góra i tym samym powiat górowski staje się pustkowiem instytucji niezbędnych dla jej prawidłowego funkcjonowania. Że pozwolę sobie przypomnieć jak utracono w Górze sąd jak to nasze władze hucznie jeździły do Warszawy i obiecywały jego pozostanie i co z tego wyszło ? Dalej sprawa kolei i połączenia z Bojanowem też jakie były obietnice burmistrza Góry i co z tego wyszło, w tym ma udział władza powiatu jak i gminy. Po owocach należy ją osądzić prawda ? Teraz dowiadujemy się, że DSDiK we Wrocławiu ogłosiła przetarg na wykonanie nowej dokumentacji obwodnicy Góry oraz na jej budowę, a termin przesunięto za 3 lata . Jakoś o tym fakcie milczy oficjalna strona naszej gminy ? A pamiętają Państwo jak władza górowska obiecywała rozpoczęcie budowy obwodnicy w drugiej połowie 2015 r. ? czy jeszcze nie zrobiono dokumentacji, czy będzie jej nowy przebieg i po co były wypowiedzi o już wydanym pozwoleniu na jej budowę ? Do tego jeszcze trzeba dorzucić drugostronne energetyczne zasilanie Góry w 2015 r. którego też jeszcze nawet nie zaczęto, o krytym basenie z kręgielnią to już nawet nie wspomnę. Na razie opadł kurz ze sprawą kotłowni na odpady przy ul. Wierzbowej, ale podobno sprawa nabiera rozmachu, tylko poczekajmy, co o tym napisze gmina. Wszystko to wielka ściema , karmienie społeczeństwa obietnicami , w które łatwo wierzymy. I nieudolność władzy, ale przecież w ostatnich wyborach wybraliśmy ich (ja na nich nie głosowałem i mam czyste sumienie), i czy wybór był słuszny ? Dlaczego nie można powiedzieć wszystkim prawdy i ogłaszać komunikaty na stronie gminy o już faktycznym przystąpieniu do budowy albo o zakończeniu inwestycji , czy spełnionym fakcie i wydarzeniu. Karmi się nas też widokiem uroczystych akademii, wielkimi i zapewne kosztownymi bukietami kwiatów (na których mają pewnie utarg miejscowe kwiaciarnie). Bo prawdą dalej zajedziesz, tylko prawdomówność dzisiaj to jednak rzadka cecha władzy nieprawda ? Na jesień mamy w kraju wybory parlamentarne, mamy nowego i dobrego prezydenta i myślę, że czas na zmiany, które to hasło do wyborów niosła pewna lokalna partia wyborcza , tylko ze zmianami na dobre jakoś wygląda to kiepsko. Zapraszam do dyskusji ... 
Zapomniałem o jednym dlaczego w gminie wydział ochrony środowiska jest na ostatnim piętrze i trzeba iść po krętych i stromych schodach ? starsi i schorowani ludzie załatwiający sprawy wywozu śmieci, czy bezdomnych zwierząt muszą się tam dosłownie po poręczy wspinać, czy nie można tego załatwić na parterze urzędu, przecież tutaj jakoś nie widać kolejek petentów, może księgowość albo kulturę przenieść na II piętro ? o tym często się mówi na górowskim HYDE PARKU czyli targowisku, a władza na to niestety ale nie jest czuła.
14. Dodane przez iza, w dniu - 10-07-2015 23:43
Nie tylko ciężarnym.... w razie zagrożenia życia dokąd chorego zawiozą ???? Leszno, Głogów, Wschowa..... to za daleko. U chorego będa liczyć się minuty a nawet sekundy.....
15. Dodane przez ulianow, w dniu - 10-07-2015 23:43
Sprzedano szpital choć przed tym kupcem wszyscy ostrzegali? Ponoć to była najlepsza oferta kupna naszego szpitala? Wychodzi na to że ta oferta była aż tak najlepsza że stała się dziwna i podejrzana- sprzedano szpital bankrutowi? Dlatego była najlepsza? Powiat ma za szpital dostać PIĘĆ milionów złotych w OŚMIU rocznych ratach bez żadnych odsetek? Dalej inwestor miał zainwestować kolejne PIĘĆ milionów bezpośrednio w sam szpital by podnieść jakość świadczonych usług doposażyć go w nowoczesny sprzęt i na szkolenie personelu i dzięki temu mieliśmy mieś już super nowoczesny szpital jaki ten szpital jest to każdy widzi ? A po dzień dzisiejszy nic ani złotówki w niego niezainwestowano? Z tego płynie taki wniosek że i ostatnie dwa oddziały zostaną zlikwidowane? Pozostaną tylko gołe mury? I nic tam nie będzie? Ani domu starców jak mówi krążąca plotka ani hospicjum ? W takiej sytuacji należy się zastanowić czy powiat dostanie przez kolejne lata tych pozostałą część z tych pięciu milionów od PCZ które jest bankrutem ? Dalej warto przypomnieć że pomysł sprzedaży szpitala padł po wybuchu skandalu ze śmietniskiem w rudnej? Dodatkowo lata jakaś dziwna informacja że przewidziane oddziały do likwidacji mają być remontowane- to bankruta stać na remonty ?
16. Dodane przez do 11, w dniu - 10-07-2015 23:48
Już chyba nic bardziej bzdurnego nie wymyślisz niż kom. 11. Podkręcaj dalej atmosferę wokół szpitala swoimi komentarzami.
17. Dodane przez pot, w dniu - 10-07-2015 23:57
szpital obecnie juz nie istnieje zostali tam juz tylko niemoty ktorzy tylko moga zaszkodzic zdrowiu i nawet /???????/ ludzie odrazu jechac do innego szpitala
18. Dodane przez gospodarz, w dniu - 11-07-2015 00:08
zlikwidować ten nieudany eksperyment - powiat górowski, czy jak to się tam nazywa i szybko przyłączyć te tereny do Leszna, inaczej w Górze wkrótce ludzie zaczną umierać z głodu
19. Dodane przez Leszy, w dniu - 11-07-2015 01:08
Przecież chcieliście demokracji, wolności, kapitalizmu i coca-coli. To mordy w kubeł !
20. Dodane przez do lol, w dniu - 11-07-2015 06:34
wprawdzie opozycja w sposob bezdyskusyjny obnazyla z cala moca slabosc,biernosc i serwilizm koalicji rzadzacej powiatem gorowskim i brakiem wizji,determinacji w rozwiazywaniu problemow mieszkancow powiatu ze strony starostow i zarzadu powiatu gorowskiego,czyli koalicji PO+PSL+ Sojusznicy Wasosz.............to wlasnie ta bierna ,koniunkturalna ,zmontowana dla trwania koalicja rzadzaca powiatem praktycznie trzecia kadencje,wychodzila ZWYCIESKA Z TEJ PELNEJ EMOCJI SESJI! ZWYCIESKA? tAK BO PRAKTYCZNIE NADAL MA PELNIE WLADZY,ZAJMUJE NAJWYZSZE STANOWISKA W POWIECIE,W STAROSTWIE,W RADZIE ,W ZARZADZIE POWIATU A PROBLEMOW DLA KTOREGO ZWOLALA OPOZYCJA SESJE nie rozwiazano ani na centymetr, nadal szpital pozostal w rekach bankrutujacej spolki PCZ z Wroclawia,nadal gorowianie zyja w stresie gdzie sie beda leczyc ? Tak wiec ta tak krytykowana POwiatowa wladza nadal trwa, bieze spore pieniadze,ma spokoj na kilka nastepnych miesiecy w mysl zasady "TYLKO MY". Racje ma ktorys z radnych, jak nie mozna nic zrobic to nalezy podac sie do dymisji ,cala rada, niech sie odbeda nowe wybory do Rady Powiatu Gorowskiego,moze przyjda nowi ludzie ktorzy beda chcieli przynajmniej chciec odwrocic ten systematyczny bieg do ZAGLADY TEGO POWIATU!? MOZE!
21. Dodane przez Górman, w dniu - 11-07-2015 06:44
(...) leczy się na pewno na Kanarach.
22. Dodane przez Zibi, w dniu - 11-07-2015 08:02
A pracownicy? Dlaczego o tym nikt nie mówi,proponuje sie im nowe umowy na nową firme do podpisania szybko w piątek a kto nie podpisze...nie dostanie wypłaty.No i jak na razie na kontach pracowników jest pusto.Zastanawialiscie sie w jakiej oni są presji?i podpisują bo sie boją ze do garnka nie będzie co włoźyć,choć jest to umowa na ich szkode.Współczuje wam tej wojny nerwów
23. Dodane przez zxcc, w dniu - 11-07-2015 09:38
Gdy szpitala nie będzie to skąd będziemy wzywać karetki w nagłych przypadkach. Czy firma obsługująca dziś pierwszą pomoc dostanie kontrakt na przyszły rok? Jaki będzie czas dojazdu do Lubina lub Głogowa szczególnie w zimie? Dalej proponuję dostosować budynek starostwa na szpital.
24. Dodane przez do 9, w dniu - 11-07-2015 09:50
Lol nie słodz .
25. Dodane przez kol, w dniu - 11-07-2015 11:31
Sytuacja nie jest DYNAMICZNA tylko DRAMATYCZNA szpital opchnięto bo wybuchła afera ze śmietniskiem ?
26. Dodane przez EWA, w dniu - 11-07-2015 11:36
GDZIE SĄ PRZEWODNICZĄCY KOMISJI ZDROWIA I RADNI KTÓRZY 2 LATA TEMU SPRZEDALI SZPITAL JA JUŻ OD 2 LAT NIE MAM PRACY BO PO SPRZEDANIU STRACIŁAM TERAZ PRZYSZŁA KOLEJ NA INNYCH .
27. Dodane przez Ja, w dniu - 11-07-2015 11:38
Może w swojej bezsilności radny Bogucki poda się do dymisji. Odwagi Panie Kazmierzu
28. Dodane przez Jan, w dniu - 11-07-2015 12:06
Ludzi opanujcie się to już po szpitalu ile zostało pielęgniarek na chirurgi wewnętrznym ile złożyło wypowiedzenia takich umów życzę staroście nich nie ściemnia że niewie co w szpitalu słodzą by ich nie rozniśli
29. Dodane przez xxx, w dniu - 11-07-2015 12:07
To jest wielka nieodowiedzialnośći i kpina z lokalnego społeczeństwa. Jak można było sprzedać szpital takiej firmie - o co tu chodzi ??? Co dalej z personelem. Nie tylko górowski szpital był zadłożony, takie szpitale istnieją również w wielu innych powiatach, ale nikt ich nie sprzedaje.
30. Dodane przez starosta, w dniu - 11-07-2015 12:16
A wszystko dzięki długowi dla Chemeko. Podziękujmy Panu Burzmistrzowi Stuczykowi.
31. Dodane przez do20, w dniu - 11-07-2015 12:38
Można jeszcze co nieco naprawić wystarczy odwołać obydwu starostów i wykluczyć WĄSOSZ z koalicji w takiej sytuacji znajdzie się radny który obecną (już bez Wąsosza)koalicję wesprze i dalej PO ma większość i czystszą atmosferę wolną od smrodu wysypiska w Rudnej.Oczywiście obydwaj starostowie będą słodzić swoim kolegom radnym byle by utrzymać stołki swoje niemałe pensie na które to wszyscy płacimy podatki? Ale przez takich właśnie panów PIS zyskuje w sondażach i wygrywa wybory?Ok niech Pani radna z Wąsosza pozostanie w koalicji ale niech nie staje w obronie wicestarosty tylko dlatego ze to kolega od najmłodszych lat i w dodatku z tego samego podwórka?
32. Dodane przez pokuta, w dniu - 11-07-2015 12:40
burmistrz stuczyk powinien odpokutowac SWOJ GRZECH i w zamian utrzymac w Wasoszu KARETKE POGOTOWIA.Mamy dwa osrodki zdrowia i karetki sa czesto wzywane do przewiezienia chorych do szpitala a tak byloby szybciej dotrzec do szpitala i uratowac komus zycie
33. Dodane przez mietek, w dniu - 11-07-2015 12:50
piguły do roboty a nie wiecznie strajkować :(
34. Dodane przez do Ja, w dniu - 11-07-2015 13:03
Drogi Ja , a co moze zrobic Pan Kazimierz Bogucki gdy przychodzi mu sie zderzyc ze sciana koalicyjna? Czy to Pan Kazimierz wybral ich na radnych? Czy to Pan Kazimierz stworzyl taka koalicje rzadzaca w powiecie? Czy to Pan Kazimierz wybral taki zarzad i takich starostow? Czy ktos z koalicji PO+PSL+ Wasosz konsultowal,udzielal informacji ,rozmawial z Panem Kazimierzem i reszta tzw. opozycji;o szpitalu,o PCZ, o oswiacie,o sytuacji w LO,ZS,CKPIU,PCDNiE w Strazy Pozarnej? Czy ktos pytal o zdanie m.in. Pana Kazimierza o polityce kadrowej we wszelkich instytucjach okolo powiatowych. Stwierdzenie Ja z nr 27, to wezwanie opozycji by siedziala w cicho w "OPOZYCJI", albo aby nie bylo opozycji w POwiecie? O to ci Ja chodzi?....nadzieja jest ,ze jesienia przyjda nowe wladze i cos sie zmieni? A co dopodawania sie do dymisji RADNEGO OPOZYCYJNEGO to jakies nieporozumienie tym bardziej ,ze Pan Kazimierz i inni radni tzw. opozycyjni wielokrotnie nawoluja do rozwiazania tej rady i nowych wyborow! I co ?kto z koalicji rzadzacej chce oddac te swoje pensje ,na niepewny wynik nowych wyborow? Starosta? wice? ...nie nie sa chetni!
35. Dodane przez Ja, w dniu - 11-07-2015 13:21
do 29. Nikt ich nie sprzedaje, bo jeszcze ma z czego dokładać. Niestety w Górze już nie było z czego
36. Dodane przez do 22, w dniu - 11-07-2015 13:40
Niech sobie poszukają innej pracy-jakie to proste? Ważne że starosta i wice dostają pensje? A jak czyta się niektóre komentarze zwłaszcza z poprzednich artykułów na temat sytuacji szpitala to niektórzy jego likwidację uznawali wręcz za sukces?A wszystko dla dobra tych pracowników oraz mieszkańców góry ? Ciężko chore to ale prawdziwe?
37. Dodane przez ja, w dniu - 11-07-2015 14:36
Błędem było sprzedanie tego szpitala dla PCZ(były do wyboru dwie lepsze firmy) A to, że go teraz likwidują to wyjdzie mieszkańcom tylko na zdrowie!!! Nie ma za czym płakać.
38. Dodane przez Ja, w dniu - 11-07-2015 14:57
Opozycja niech nie nawołuje, tylko złoży stosowny wniosek o rozwiązanie rady.
39. Dodane przez do 35, w dniu - 11-07-2015 15:51
Nie kłam za całą poprzednią kadencję nie dokładano do szpitala? A pomysł by sprzedać powstał po wybuchu afery ze śmietniskiem dzięki której to powiat ma kilkanaście milionów długu więce? A sprawa z chemeco była tylko pretekstem by go sprzedać ?
40. Dodane przez do Ja, w dniu - 11-07-2015 16:02
wiesz jak to sie skonczy w glosowaniu 9:6 przeciw rozwiazaniu i juz!
41. Dodane przez to, w dniu - 11-07-2015 16:03
Po ostatniej zmianie administracyjnej kraju uważam że mimo to że Góra została powiatem to ludzie dużo na tym stracili. 
Prestiż miasta wzrósł ale mieszkańcom żyje się gorzej. 
Większość mieszkańców pracuje w powiecie Leszczyńskim lub w mieście Leszno i podejrzewam że jak by należeli pod Leszno było by im lżej. Oprócz pracy także przykładowy szpital do Leszna 20 km.
42. Dodane przez do37, w dniu - 11-07-2015 16:19
STUKNIJ SIĘ W ŁEP?
43. Dodane przez ABC, w dniu - 11-07-2015 17:23
Taka niszowa stronka,malo kto tam zaglada-rozczula się,prawie łka nad wolowiczem i wali po lbie wszystkich radnych opozycyjnych.Od kilku kadencji wstecz.Więc nie robcie mu przykrości i tez płaczcie.Nie nad ludzmi potrzebujacymi pomocy!Placzcie nad starostom i zarzadem,nad koalicją.Nad ich marnymi poborami.Nad zakłucaniem ich świętego spokoju.Bo obowiązkow oni wszak nie mają!
44. Dodane przez do41, w dniu - 11-07-2015 17:31
Zapomniałeś dodać że w Lesznie nie chcą Góry tak jak w Rawiczu Wąsosza?
45. Dodane przez (...), w dniu - 11-07-2015 17:34
Wszystkie komentarze polityczne. Mało merytoryczne w sprawie szpitala. Jasno widać, że ci co piszą mają jeden cel - zwalczać swoich politycznych przeciwników. O szpitalu nie wiele wiedzą, według niektórych szpital już nie istnieje. Takie myślenie życzeniowe. 
 
A ja mam propozycje. Ktoś tu napisał, że koalicja rządzi już 3. kadencje, co nie jest oczywiście prawdą bo co najwyżej drugą. Natomiast opozycja w zasadzie ta sama od wieków. Jak piszą i mówią, że nic nie mogą bo są w opozycji i mogą tylko krytykować - to niech opozycja poda się do dymisji. Przecież radni opozycyjni też mogą podsuwać dobre rozwiązania, ale jak oni sami uważają, że są tylko od krytykowania. 
 
Co do tych złożeczeń, że ludzie zostaną bez opieki jak w Górze nie będzie szpitala (myślenie życzeniowe, szpital cały czas jest). Ja proponuję wziąć mapę do ręki i przyjrzeć się dokładnie mapie powiatu górowskiego. Większość (obszarowo) mieszkańców ma bliżej do szpitali w Lubinie, Rawiczu, Wschowie czy w Lesznie niż w Górze. Z Góry do Leszna jest 18 km., większość mieszkańców powiatu leszczyńskiego ma dalej do swojego szpitala w Lesznie niż Górowianie do Leszna. O czym więc wy piszecie? W Polsce nie ma szpitali co 18 km. 
 
Jeśli chodzi o personel, zawsze szkoda ludzi jak tracą pracę. Ale proszę pamiętać, że w Górze w ostatnich 25 latach zamknięto wiele zakładów (Cukrownie najlepszy przykład). Nikt tych ludzi nie bronił, niektórzy radni opozycyjni (są dużo bardziej wiekowi niż rządzący) zapewne są w polityce lokalnej od bardzo dawna. Pytam się, co ci panowie, zrobili dla tamtych ludzi? Czy wtedy też protestowali jak Cukrownie sprzedawano Niemcom? Jakie są osiągnięcia opozycji, w jakim stanie te "niedobra" PO przejmowała powiat czy gminę? Mam przypomnieć? I proszę mi nie pisać tekstów typu "To co opozycja winna?". Opozycja niech się tak nie obraża bo tak samo jak i rządzący biorą pieniądze za bycie radnymi i takiej samej krytyce i ocenie podlegają. Dlaczego panowie radni z opozycji nie wzywali do opamiętania jak przez lata szpital górowski żył na kredyt? Powinniście być wdzięczni losowi, że to ta "okropna" PO, a nie wy muszą rozwiązywać te problemy. Macie taki komfort bycia w opozycji jak marzenie. Macie tyle okazji do wykorzystania - dług za śmietnisko do spłacenia, szpital potwornie zadłużony. Cieszcie się, że to nie wy musicie wypić to piwo, które przez wiele lat w Górze ktoś warzył. A jak myślicie, że takimi słowami jak te porównanie szpitala do krematorium zyskacie sobie przychylność ludzi, to obawiam się, że nic z tego.
46. Dodane przez do Ja, w dniu - 11-07-2015 18:25
...ALE BASEN MIEJSKI JEST NAPRAWDE PIEKNY!
47. Dodane przez do45, w dniu - 11-07-2015 20:01
Przestań ty tutaj takie durnoty wypacać ? Jeszcze 6 lat temu Biernacki i Niedzwiedz też byli w opozycji?Ale tu nie oto chodzi i nie o jakąś opozycję czy koalicję rzecz poszla o to że przehandlowano szpital w bezmyślny sposób a okazją ku temu była afera ze smietniskiem? A teraz każesz mieszkańcom zasuwać do miast ościennych do szpitali pewnie dla tego że tam nikt nie budował gigantycznych śmietnisk ?
48. Dodane przez bub, w dniu - 11-07-2015 20:10
To dla podkreślenia piękna sytuacji przypomnę hasło Wołowicza z kampanii wyborczej, "SPRAWDZONY GOSPODARZ". Jaki kram taki pan. Kropka. Prawda jest taka ze starosta został przekręcony przez "obcykaną w biznesie spółkę" jak dziecko, a teraz stęka bzdury. Istnieją już oszustwa "na wnuczka", "na inkasenta" to teraz doszło "na Wołowicza". BRAWO!
reklama
49. Dodane przez dkdkd, w dniu - 11-07-2015 23:28
no i mamy Grecję - powiat bankrut, bo jak nie wpłacą raty to dla chemeko nie będzie
50. Dodane przez do45, w dniu - 12-07-2015 06:16
Za trzy miesiace bedziesz mial okazje POuczac swoja oPOzycje po batach w wyborach zalosny lemingu
51. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 12-07-2015 09:21
Bardziej politycznego wywodu od pozostałych trudno się doczytać. Zachęcanie opozycji do podania się do dymisji to kuriozum, a właściwie polityczna tępota. To opozycja poprzedniej kadencji tupała nogami, żeby podjąć działania zmierzające do postępowania regresowego wobec gminy Wąsosz której wadliwa decyzja WZ rozpoczęła spiralę urzędniczych błędów, doprowadzających nasz powiat na skraj bankructwa. To opozycja poprzedniej kadencji doprowadziła do zmian na dyrektorskich stołkach, skutkujących prawidłowym funkcjonowaniem (niezbędne remonty, tomograf, bez dotacji z budżetu powiatu). To opozycja poprzedniej kadencji zabiegała o opracowanie i zastosowanie programu oszczędnościowego, którego nie należy mylić z późniejszym programem naprawczym, zresztą źle ocenionym przez RIO. To opozycja poprzedniej kadencji w celu rozpoczęcia oszczędzania zgłosiła projekt uchwały zmniejszającej diety radnych o połowę i obniżenie wynagrodzeń starostów adekwatnie do ich niewydajnej pracy. To opozycja poprzedniej kadencji oponowała przeciw wprowadzaniu opinii publicznej w błąd rozpowszechnianiem nieprawdziwych informacji, że sprzedaż szpitala podyktowana jest rozwojem tej placówki, odwracających uwagę od prawdziwego celu, jakim byłą spłata zobowiązań wobec Chemeko. To opozycja poprzedniej kadencji podnosiła larum w sprawie mataczenia wycenami ( 4 mln-10 mln -5 mln??), a następnie partackiego postępowania zespołu negocjacyjnego pod przewodnictwem starosty. To opozycja poprzedniej kadencji zrzuciła maskę wiarygodności wyłonionego nabywcy PCZ Wrocław, na przykładzie wejścia tej spółki w posiadane i zarzadzanie szpitalem w Środzie Śląskiej. Krótka i wybiórcza pamięć, to najpodlejszy sposób uprawiania polityki, a tak czyni odpowiedzialna za złe decyzje władza samorządowa i jej służalcy, a do dymisji w cywilizowanym świecie podają się funkcjonariusze publiczni nie potrafiący sprostać podjętym działaniom, ale chcący zachować t.zw. twarz.
52. Dodane przez do 45, w dniu - 12-07-2015 10:10
W tym twoim wasoszu zdajsie opylono plac zabaw dla dzieci a jego właścicielem stał się jeden z urzedasów i teraz to jest jego prywatna działka?Tacy są Ci twoi przyjaciele? Już nie wspomnę że inne gminy jak Rawicz szczycą się gdy otworzą nowy plac zabaw a tu na odwrót?
53. Dodane przez do46, w dniu - 12-07-2015 10:30
Ne obawiaj się o chemeko i smietnisko na ten cel kase zawsze znajdą jak trzeba będzie to jakąś szkołę zlikwidują i ogłoszą że była be że kadra do niczego że niedochodowa itp itd tak jak było z PZD?
54. Dodane przez Ja, w dniu - 12-07-2015 10:39
Czytając większość tych komentarzy mam wrażenie, że Wołowicz i koalicja sami się wybrali. A to chyba nie tak było. Demokratyczny wybór niestety nie podoba się opozycji i części piszących. hahahahah
55. Dodane przez aleś się rozpisał, w dniu - 12-07-2015 11:24
Znowu się rozpisałeś, ale niewiele w tym sensu. Mylisz fakty bzdury pisząc. Po pierwsze hasło sprawdzony gospodarz było hasłem pani burmistrz Krzyszkiewicz. Po drugie afera z wysypiskiem śmieci była 15 lat temu, teraz należy spłacać dług. Co do opozycji w tej sprawie sam obnażyłeś jej słabość - jedyny pomysł jaki mieli w sprawie długu za śmietnisko to szukać i rozliczać winnych - od tego zadłużenie powiatu by się nie zmniejszyło. Jak coś wiesz o nieprawidłowościach sprzed 15 lat to zgłoś to do prokuratury bo najwyraźniej mylą ci się instytucje prokuratura ze starostwem. Manipulujesz. Napisali prawdę, że duża część mieszkańców powiatu górowskiego ma bliżej do 3-4 innych szpitali a ty piszesz, że ktoś każe mieszkańcom "zasuwać" do ościennych miejscowości. Tak dla twojej informacji, ci mieszkańcy od wielu już lat sami wybierają te ościenne szpitale. I kłamiesz, pisząc, że powiat bankrut. Poczytaj sobie dokumenty z ostatnich sesji, ale te oficjalne z liczbami, a nie jakiś wypocin pseudoblogera to się przekonasz, że ta koalicja, którą tak oczerniasz wyprowadziła finanse na prostą. Na bieżąco spłacane są zobowiązania, a RIO jak chcesz wiedzieć pozytywnie zaopiniowało finanse powiatu (budżet, realizację programu naprawczego). Jakie są efekty tych działań opozycji którymi się tak zachwycasz? Choćby te diety radnych? Zmniejszone? Nie? Tyle samo dostają co dostawali, także ci z opozycji!!! Bo przypominam ci, że wysokość diet jest taka sama dla radnego, bez względu na to czy jest z koalicji czy opozycji. I co ty za bzdury piszesz o mataczeniu przy wycenie szpitala? Łatwo jest używać takich słów, gorzej poprzeć je argumentami. Co do sytuacji szpitala to też piszesz bzdury, zwłaszcza z tym tomografem. Nikt nie kupił tomografu, to urządzenie było zwyczajnie dzierżawione. Ostrożnie używaj słów typu partaczenie, bo to tylko słowa. Propaganda w twoim wydaniu. A twój argument w sprawie ujawnienia prawdziwego oblicza tej spółki, która kupowała szpital, podpierając się przykładem szpitala w Środzie to się ośmieszyłeś. Przypomnę ci tylko, że sprawa zamykania oddziałów w tamtym szpitalu jest kwestią z tego roku. Jak szpital w Górze sprzedawano nie było jeszcze sprawy problemów szpitala w Środzie. A te opinie wasze negatywne o tej spółce były oparte w zasadzie na anonimowych komentarzach internetowych pracowników szpitali, którzy zapewne albo stracili prace albo nowy pracodawca się nie spodobał, wybierano zresztą bardzo wybiórczo i tendencyjnie. Piszesz więc albo kłamstwa albo mieszasz fakty obrażając ludzi używając słów, które nie potrafisz poprzeć faktami.
56. Dodane przez Jan, w dniu - 12-07-2015 11:57
Bawicie się w politykę a szpital pada pan starosta słodzi bo kto przyzna się do błędu szkoda personelu i pacjentów NFZ uważa że minimum jest zachowane ale nich sprawdzą faktyczni ile personelu pracuje .Do komentarza 33 zacznij leczyć się na głowę i odczep się od pielęgniarek.Za takie umowy to śmich i rozpacz.W starostwie je wprowadzić powiat spłaci długi.
57. Dodane przez drogi Jaśku, w dniu - 12-07-2015 12:09
Piszesz Janie, że bawicie się w politykę a potem walisz w rządzących. Kto zwołał tą sesję - panowie z opozycji. Kto się bawi w politykę? Czym są te bulwersujące słowa o krematorium? Czy mieszkaniec czytający te słowa w razie potrzeby uda się do tego szpitala czytając o nim takie rzeczy? Czym jest wprowadzanie atmosfery wokół szpitala takimi porównaniami? To jest polityka, więc wniosek twój słuszny tylko pijesz nie do tych co należy.
58. Dodane przez do kom.55, w dniu - 12-07-2015 12:36
Brak wiedzy nie usprawiedliwia wypisywania steku bzdur. W kwietniu 2011 r upłynął określony prawem termin wystąpienia z postępowaniem regresowym i prokuraturze nic do tego. Czym innym jest pozytywna opinia RIO w/s wykonania budżetu, a czym innym negatywna w/s programu naprawczego. O niewiarygodności spółki PCZ Wrocław w/s szpitala w Środzie Śląskiej już w 2011 r. donosiło wrocławskie radio średzkie portale internetowe. Nikt nie napisał, że tomograf był kupiony, a to, że górowscy pacjenci mogli z tego korzystać, jest faktem nie do podważenia. To opinie w kom. 45, 55 i na portalu GP są tendencyjne, pisane z pominięciem istniejących dowodów w celu wybielenia partactwa w działaniach urzędników. Jedno jest pewne, za błędy popełnione przez kolejne ekipy, w tym z dwóch ostatnich kadencji już płacą mieszkańcy i to powinno zamknąć usta pismakom w stylu kom. 45+55=100% demagogii i populizmu.
59. Dodane przez Jan, w dniu - 12-07-2015 13:06
Do komentarza 57 nigdzie nie piszę o krematorium mam jak najlepszą opinię o personelu szpitala leczyłem się w nim i opieka była dobra .Znam wiele osób które też tak uważają.Żal szpitala i nie interesuje mnie cz starosta jest z PO czy Pis za błędy powinien przeprosić a wyborcy sami ocenią.Szkoda personelu. Ludzie docenią co mieli po czasie.
60. Dodane przez do55, w dniu - 12-07-2015 13:08
czy to prawda że ten kolo z GP chciał być swego czasu jakimś prezesem czy dyrektorem w szpitalu?
61. Dodane przez do zrzędy, w dniu - 12-07-2015 13:44
Wiem, że chętnie byś zamknął usta tym co pokazują jak jest naprawdę i dalej byś wmawiał ludziom te kłamstwa i populizmy. Co do niewiedzy. W stosunku do kogo byś wstrzynał postępowanie regresowe? Przypominam ci, że Chemeko pozwało do sądu nie gminę Wąsosz tylko powiat górowski. A wiesz dlaczego? Bo to decyzja powiatu została zaskarżona, nie Wąsosza. Świadczenie regresowe w stosunku do gminy Wąsosz to mrzonki, gmina Wąsosz nie wydała żadnej decyzji, którą by można było zaskarżyć. Byłby to ewenement na skalę kraju - powiat sądzi się z jedną ze swoich gmin. Sprawa z Chemeko ciągnęła się ponad 10 lat. To by się także ciągnęło pewnie z 10 lat. A chemeko by nie czakało, dług i tak by trzeba było spłacać bo by komornika przysłali. O czym ty więc piszesz? Zresztą sam piszesz, że od 2011 i tak jest już po ptakach. Szpital sprzedano w 2013. Kojarz fakty. W 2011 roku nikt nie pisał o złej sytuacji spółki, która kupiła szpital, wręcz przeciwnie. Jedyne negatywne komentarze dotyczyły pracowników. Podaj przykład, że było inaczej albo przestań kłamać bo już jeden pismak internetowy się przejechał na oczernianiu tej spółki. Z kom. 51 osoby nie znający sprawy jasno będą wnioskować, że tomograf został kupiony więc nie kombinuj. To może odpowiedz mi na pytanie - czy szpital górowski miał w tym okresie kontrakt z NFZ na badania tomografem? Mogę ci do Góry sprowadzić kilka firm, które przywiozą swój tomograf (stary sprzęt) i będą świadczyć badania za opłatą, to naprawdę nie jest wielki wyczyn. Znowu piszesz o partactwach bez podania konkretów. Dla mnie twoje komentarze są partackie. Co do błędów, to fakt, w powiecie popełniono ich wiele. Tylko napisz prawdę KTO? Kto zadłużał szpital, tym samym powiat, bo to powiat przejął te długi. I przestań kłamliwie za te wszystkie sprawy obwiniać obecnie rządzących. Najlepiej samemu nic nie robić tylko mędzić ciągle i krytykować innych. Słowami i manipulacją można wszystko oczernić. Przykład basenu. Są tacy co będą się chwalić, że w ich mieście będzie taki obiekt, ale co z tego, jeden czy dwóch przeciwników pani burmistrz powypisują zrzędzące serie komentarzy, jaka to beznadzieja, opóźnienia, są tacy co dalej wypisują, że nie wierzą, że basen powstanie. To jest takie tworzenie czarnej rzeczywistości, poprzez insynuacje, manipulacje, oczernianie. Wiem, że strasznie cię wkurza, że próby oczerniania nie przynoszą skutków (patrz ostatnie wybory samorządowe). Spróbuj może innej drogi, może przedstaw dobre pomysły i rozwiązania, pokaż co można w przyszłości dobrego zrobić. Może wtedy jak ludzie zobaczą, że jesteś lepszy od Pani burmistrz czy pana starosty to ciebie wybiorą na jeszcze bardziej eksponowane stanowisko. Na razie jesteś lepszy w populiźmie i zrzędzeniu.
62. Dodane przez jarek, w dniu - 12-07-2015 15:26
Jeżeli szpital przynosił straty i dla tego został sprzedany to jakie zyski przynosi administracja państwowa na terenie powiatu? Jeżeli większość mieszkańców powiatu ma bliżej do Leszna, Rawicza czy Lubina to w związku z tym istnienie administracji państwowej na tych terenach jest bezpodstawne. Państwo Polskie nie wywiązuje się wobec obywateli ze swoich konstytucyjnych obowiązków i też przynosi straty więc niech PO wystąpi z ofertą sprzedaży naszej Ojczyzny.
63. Dodane przez Do 61, w dniu - 12-07-2015 16:17
Pytam KTO kto odpowiada za to ze Powiat ma placic odszkodowanie Chemeko ? Sa czy nie ma winnych?
64. Dodane przez do61, w dniu - 12-07-2015 16:41
Widzę że kolego miotasz się na lewo i prawo i nawet nie zauważyleś że kłucisz się z kilkoma osobami jednocześnie? No ale tam ?Problem powiatu z wysypiskiem bierze się z wydaniem decyzji 66/2000 sporządzoną i wydaną w Wąsoszu o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego terenu na budowę składowiska odpadow komunalnych w Rudna Wielka i od tej decyzji wszystko się zaczeło więc NIEKŁAM BO PRZECHANDLOWANO SZPITAL BY SPŁACIĆ NALEŻNOŚĆ WOBEC CHEMEKO za błędnie wydaną decyzję w gminie Wąsosz ?
65. Dodane przez do61, w dniu - 12-07-2015 16:52
Bo powiat został wprowadzony w błąd przez gminę Wąsosz a że w 2012 nie wszczęto postępowania regresowego wobec gminy Wąsosz bo to koledzy? To wymyślono by sprzedać szpital na ten temat jest mnóstwo papierów i artykułów w prasie blogach nawet tu na elce ?Więc nie udawaj wariata że nie pamiętasz? Nie denerwuj się już tak bo złość urodzie szkodzi to tylko prawda a wiadomo prawda czasem jest okrutna i boli?
66. Dodane przez aaa, w dniu - 12-07-2015 17:03
Wolowicz za to iż zbagatelizowal sygnały o zamiarze nabywcy powinien odpowiedzieć mieniem prywatnym i "iść z urzędu boso"
67. Dodane przez kojot, w dniu - 12-07-2015 17:21
Nie ma co się oszukiwać ale oczywiste jest to ze nasza powiatowa władza jest nie udolna. Widać jak są obsadzane nastepne stanowiska w urzędzie ze nie patrzy się na umiejętności tylko z jakiego ta osoba jest układa.Jednym słowem nie udolność nie moć w podejmowaniu dobrych decyzji. Przykro jest tak jak nasze władze nie potrafią podejmować dobrych decyzji a cierpi na tym całe społeczeństwo i nie ma na to wytłumaczenia ze potrafią !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
68. Dodane przez do 61., w dniu - 12-07-2015 17:22
Totalne pustosłowie. Decyzja WZ burmistrza Wąsosza w/s śmietniska, z uwagi na fałszywie podaną powierzchnię do wyłączenia z produkcji rolnej została uchylona tylko w części. Decyzję SKO należało zaskarżyć do WSA, czego nie uczynił zarząd pod przewodnictwem ówczesnej starościny, ani zarząd obecnego starosty. W aktach starostwa są na to dowody, oraz opinia prawna, która ze względów partykularnych interesów została zamieciona pod dywan. Funkcję wicestarosty od 5-ciu lat pełni namaszczony przez burmistrza Wąsosza jego były zastępca. Gdyby stosowanie tomografu nie spełniało warunków kontraktu, to NFZ miało obowiązek nałożenia kary na PCOZ, co nie miało miejsca. Bidosia broniąca przegranej sprawy znajduje pocieszenie w wyplataniu głupot bez pokrycia. Czas pokaże, że z po górowskim szpitalu pozostaną tylko budynki w rękach komornika, bo świadczenia medyczne z których górowianie korzystali przez dziesięciolecia przed i po II-giej wojnie światowej odchodzą w niebyt. Pisanie bez pojęcia, o tym co kogo wkurza, to pieprzenie trzy po trzy odbiegające od istoty sprawy. Póki co, odwołany bez słów podziękowania ostatni prezes i dyrektor powiatowego szpitala znajduje uznanie w sąsiednie Wschowie, gdzie od 1-go lipca pełni funkcję ordynatora ginekologii. Takie głupawe teksty, jak kom. 45. 55. i 61. nawołujące do abdykacji opozycji nie przysłużą się poprawie statusu Góry, i świadczą wyłącznie o stosowaniu paplaniny dla samej paplaniny, odbieranej jako paplania dla samego paplania by paplaniną przykryć paplaninę bez większego pojęcia o meritum, czyli padaczce w górowskim szpitalu. Teraz papla powinna rozpaplać się, że padaczkę najlepie leczą padające szpitale. A hoj!!
69. Dodane przez do pismaka, w dniu - 12-07-2015 18:28
To się zdecyduj, najpierw piszesz, że 2011 upłynął termin postępowania regresowego, a teraz piszesz, że w 2012 nie wszczęto tego postępowania. Sam sobie zaprzeczasz. Jakby to Wąsosz był winien (prawnie) to Chemeko by podało do sądu Wąsosz, a sąd by nie skazał powiatu. Wiem, że przyczyną była błędna informacja w sprawie gruntów wydana przez gminę Wąsosz. Próbuję ci tylko uświadomić, że regresowanie Wąsosza nic by nie dało, bo sprawa dotyczyła się nie decyzji Wąsosza, tylko powiatu. Więc nie wprowadzaj ludzi w błąd. Jak ja ci powiem, że od jutra nie trzeba płacić w Biedronce, taka promocja (bo źle coś usłyszałem w radio w sprawie promocji) a ty pójdziesz i nie zapłacisz, złapią cię i sąd ciebie skarze za kradzież? Co wtedy, pójdziesz do sądy z roszczeniem regresowym? Sąd cię wyśmieje. Porównywanie szpitala (spółki handlowej, które według prawa handlowego nie może przynosić strat) do urzędu państwowego jakim jest starostwo - sam sobie wystawiasz świadectwo. Urzędy nie mogą przynosić strat, doucz się. Wyłożyłem ci to najprościej jak się da, jak już tego nie zrozumiesz, to żyj sobie dalej w tej wymyślonej iluzji i teoriach spiskowych o tych okropnych rządzących z PO co Polskę chcą wyprzedać.
70. Dodane przez wyjaśnienie, w dniu - 12-07-2015 18:45
W sprawie tego roszczenia regresowego to wykazujecie się ignorancją w tej dyskusji. Zarówno bloger jak i broniący. Właściwie to nie ma o czym mówić. Roszczenie regresowe ma charakter zwrotny. Można się domagać zwrotu części poniesionych kwot dopiero po zaspokojeniu roszczeń innej osoby. Zgadzam się, że w tym przypadku i tak by to nie przeszło, ale jeśli nawet to dopiero po spłaceniu przez powiat tego długu, więc nie ma co podejmować tej sprawy, szkoda czasu. Temat zastępczy.
71. Dodane przez miśka, w dniu - 12-07-2015 18:58
aż (...) wiecznie komentarze, że pielęgniarki są biedne. Bardzo szanuję ich pracę, ale mi jak zamykano zakład do którego dojeżdżałam do wrocławia 100 km codziennie to nikt mnie nie pytał co ze mną będzie, z czego będę żyła, splacała kredyty !!! W całej Polsvce jest kryzys i wszędzie padają szpitale, czy wy tego nie widzicie ???? Czy Góra ma być wzorcem na całą Polskę ? Każdy ma swój udział w likwidacji tego szpitala zarówno politycy powiatowi, jak i osoby zarządzające tym szpitalem !!! Żaden dług chemeko nie był spłacony szpitalem - dług szpitala wynosił ponad 40 mln ludzie opamiętajcie się !!!
72. Dodane przez xxx, w dniu - 12-07-2015 19:18
Zgadzam się z 68. Czytąjąc niektóre komentarze w sprawie szpitala mam nieodparte wrażenie, że sugueruje się mieszkańcom - cytując słowa piosenki " Górowianie nic się nie stało". Smutne i żenujące byłoby gdyby został zamknięty szpital,który przez tak wiele lat służył naszemu społeczeństwu,a ponadto dla mnie nie jest żadną alternatywą, że bedą nas przyjmowały sąsiednie szpitala. Istnienie szpitala ma też niewątpliwy wpływ na prestiż miasta powiatowego.
73. Dodane przez ja, w dniu - 12-07-2015 19:55
Ludzie, przecież szpital cały czas istnieje, o zamykaniu póki co mówią tylko ci co podsycają atmosferę. Widzę, że niektórzy już myślą, że w Górze nie ma szpitala. Czemu to służy?
74. Dodane przez 69+70, w dniu - 12-07-2015 20:14
Wszystkich głoszących fałszywe teorie w/s postępowania regresowego zaprzepaszczonego brakiem zaskarżenia postanowienia SKO uchylającego tylko w części decyzji WZ burmistrza Wąsosza, odsyłam do opinii wybitnego prawnika jakim był prof. MIchał Kulesza. Z opinią prof. Kuleszy można zapoznać się w starostwie i dopiero wtedy można merytorycznie zabierać głos w tej sprawie. Pozycja 69 nie wymaga znajomości prawa, a zaplątanie się w terminach postępowania administracyjnego ws/ decyzji WZ w SKO i WSA oraz sądowego o odszkodowanie w sądzie okręgowych, świadczy wyłącznie o ignorancji popisujących się prawniczą terminologią. Faktem jest, że regres stał się bezprzedmiotowy, tak samo, jak faktem jest, że los górowskiego szpitala zdaje się być przesądzony i na koniec faktem jest, że za ten bajzel nikomu nie spadł włos z głowy a frycowe płacą górowianie. Piszta co chceta, ale tego co się straciło już się nie wróci. Z popełnianych błędów należy wyciągać wnioski, a nie trwać do upadłego w jedynie słusznej racji, jak to bywało za komuny. Przez taką arogancję padają i będą padały rządy bufonów.
75. Dodane przez kkk, w dniu - 12-07-2015 20:39
Jean Cocteau 
 
Dra­matem naszej epo­ki jest to, że głupo­ta zab­rała się do myślenia.
76. Dodane przez do 74, w dniu - 12-07-2015 21:00
Masz raję, pozycja 69 nie wymaga znajomości prawa tylko Kamasutry. A prawda jest taka, że zgodnie z postępowaniem KSM oraz regulajami RWP, zwłaszcza art. 46 KPPR nie masz racji. A profesor Błachciński, wybitny specjalista jasno stwierdził (ekspertyza nr 45/90 z 2013 roku, pozycja 17/2), że postępowanie regresowe nie może być stosowane do jednostek PT. Więc o czym my w ogóle rozmawiamy? Zresztą z godnie z prawem handlowym (PH art. 90) szpital cały czas istnieje a kodeks KKL mówi jasno, że nie można go zamknąć.
77. Dodane przez nara, w dniu - 12-07-2015 21:34
Opinia prof. Kuleszy z 2009 r. którą mało kto widział na oczy ponieważ była skrzętnie skrywana, dotyczy sprawy odszkodowania za urzędnicze błędy w/s składowiska odpadów w Rudnej Wielkiej, gmina Wąsosz, powiat górowski. Co ma do tego ekspertyza pisana przez innego prof. w nie wiadomo jakiej sprawie, a więc otrzep się z letargu nawiedzony bajduło. Zgodnie z prawem istnieje też linia kolejowa Góra-Bojanowo, ale jeździ po niej pociąg widmo. Podobnie będzie ze szpitalem, chociaż istnieje, to po świadczenia medyczne medyczne będziemy zapylać do Lubina i Głogowa. Dalsze wywody w stylu "nic się nie stało" a rządy górowskiej PO są w porzo, zasługują na nominację do nagrody p.t. "Pleć pleciugo, byle nie długo". Nara
78. Dodane przez mchu, w dniu - 12-07-2015 22:07
I wiecie co najbardziej mnie zadziwia ,że fanatyczni wielbiciele PO uważają ten cały bałagan za sukces i nam szaraczkom każa się z tego cieszyć a jak sie martwimy to straszą armagedonem i wyzywają od ciemniaków. No takich hien jak w PO to jeszcze od wojny nie było !!!
79. Dodane przez do 78, w dniu - 12-07-2015 22:48
No widzisz Ci co nagrzebali przy śmietnisku nadal mają swoje posadki? Czyli sukces ? A że lekkomyślnie i naiwnie opylono szpital ? To też sukces?
80. Dodane przez XYZ, w dniu - 13-07-2015 01:55
Wiem jedno, nasza Ukochana władza nie zrobiła nic aby poprawić warunki ekonomiczne w Górze, w tym ratunek szpitala. Gdzie jest drugie zasilanie dla Góry ? Gdzie jest połączenie kolejowe Bojanowo-Góra ? Gdzie jest nowa obwodnica ? Jak to miasto ma się rozwijać jeśli myśli się tylko o budowie chodników itp. Nie mówię że to jest złe. Ale jest to rządzenie od dup. strony. Jak nie będzie tu odpowiednich inwestorów to za kilkanaście lat Lepiej tu nie mieszkać. Czy nie można było założyć ruchu społecznego górowian na ratunek szpitalowi ?
81. Dodane przez Gdyby nie było tragiczne można by powiedzieć, że jest śmieszne, w dniu - 13-07-2015 09:15
Walczyliśmy o powiat jak przysłowiowe lwy. Po wielkiej i żmudnej walce w końcu go utworzyli. Co rozsądniejsi już wówczas mówili, że powiat nie ma sensu bo będzie bardzo biedny i bez szans na funkcjonowanie. Walczyliśmy o sąd, księgi wieczyste i prokuraturę. Księgi wieczyste w końcu znalazły się w Gorze ,o O prokuraturze mogliśmy tylko pomarzyć.Walczyliśmy o tory kolejowe do Bojanowa i dalej do Rawicza.Miała być wielka strefa fa ekonomiczna . Przegrywaliśmy wszystko. Jedynym sukcesem to most na Odrze. Musztarda po obiedzie.No cóż rzeczywistość nas przerosła. Ale nie tylko rzeczywistość. Przecież były rozsądne propozycje nie tworzenia powiatu, a poszczególne gminy przyłączyć do powiatów które tworzone miały bogatą i dobrą tradycję i co najważniejsze wszystko wskazywało, że będą bogate i nie będą mieć problemów z przetrwaniem, ALE DO KRZYŻAKÓW. Jak dziś pamiętam ten wrzask. Lepiej żelazo rozpalone w dłoni niż bratać się z "krzyżakami". A przecież w Wielkopolsce nigdy ich nie było. Dziś leczymy się właśnie u tych "krzyżaków". Jeździmy do nich na zakupy i jakoś oni nie psioczą na nas. Nawet chętnie na u siebie widzą. Jak jest odległość do Leszna czy Rawicza, a jaka do Głogowa czy do Legnicy, gdzie załatwiamy praktycznie około 90% naszych spraw. Mamy powiat. Nie mamy sądu, prokuratury ksiąg wieczystych Praktycznie na mamy nic. Mamy za to e-geniuszy radnych co to na wszystkim się znają i na wszystko mają receptę. A wygląda ona tak jak za kumy. "Wiecie my uchwalimy , a wy wykonacie, my zwołamy posiedzenie, a wy przygotujcie referaty, pogadamy, pójdziemy po naradzie na kawę, obrobimy zadki władzy i będziemy bardzo, bardzo zadowoleni, że nam się udało. Dziwne, że jeszcze nie odwołujemy starostę powiatowego. Ale na wykopki jeszcze nie ta pora roku.Będziemy się dusić we własnym sosie, ale to będzie nasz własny sos. A mędrców ci u na nie brakuje, nawet takich którzy dopiero za komuny nauczyli się jako tako czytać i pisać i tacy już pozostali. Bo po co się edukować, wystarczy pyszczyć. A przecież też jesteśmy bardzo religijni to po ingerować w decyzje Pana Boga. "Jakiegoś mnie Panie Boże stworzył, takiego mnie Panie Boże masz". I niech tak pozostanie.
82. Dodane przez Bolo, w dniu - 13-07-2015 12:40
Pierwszy rozbior Gory nastapil gdy wstepowalismy do woj,leszczynskiego,wywiezono z miasta i urzedu wiele zeczy,a dostalismy od woj fige.Radze tabletki na pamiec
83. Dodane przez Zibi, w dniu - 13-07-2015 17:07
A pracownicy szpitala bez wypłaty część dostała reszta nie,jqk podpiszą niekorzystną dla siebie umowe np.z umowy na czas nieokreślony na umowe na czas okreslony juz bez odprawy i 3 mies.wypowiedzenia,to wypłate im przeleją,PRZECIEŹ TO JEST BEZPRAWIE
84. Dodane przez xxx, w dniu - 13-07-2015 20:19
Kochani wyborcy!Kolejny raz wybraliście ludzi, którzy już dali dowód, że są beznadziejni. Daliście im pole do popisu i przekonanie,że to co było, było dobre, więc robią to samo, co robili. Kto nie poszedł na wybory nie ma prawa głosu teraz. Nie chciało się ruszyć tyłka na wybory to proście się w obcych szpitalach, potem szkołach, instytucjach, bo zostanie tylko administracja, na więcej nie starczy pieniędzy.
85. Dodane przez podatnik, w dniu - 13-07-2015 23:00
Nie ma problemu, można spać spokojnie bo w POwiecie POważna załoga zajmuje się naszymi pieniędzmi z podatków.
86. Dodane przez do xxx, w dniu - 14-07-2015 00:36
a weź ty i przestań do wyborców mieć wąty. Wygrani na siebie całymi klanami i im tylko znanymi sposobami głosując, stołków od tyłków nie pozwolą wyrwać..póki za to niezła kasa jest.Reszta nie jest ważna.Co tam szpital cukrownia...Dni Góry sa najważniejsze i od czasu do czasu Msza za Ojczyznę- raz z kasy gminy raz z kasy powiatu. Ogólnie jest jak w raju w tej naszej Górze!
reklama
87. Dodane przez angel, w dniu - 14-07-2015 10:18
Z Góry trzeba uciekać (...) tutaj nic nie będzie najlepiej byłoby zamknąć powiat sami wiemy jak jest.
88. Dodane przez do 61, w dniu - 14-07-2015 14:58
mam tylko pytanie a na jakiej podstawie powiat wydał decyzję na budowę , na podst dokumentów przedstawionych przez Stuczyka a dleczego nie oddano spr.do organów ścigania tylko czekano na przedawnienie / nie jesteś taki uczony z pod kom.61/
89. Dodane przez yyy, w dniu - 14-07-2015 15:26
86 ma rację!Tyle możemy nawet jeśli idziemy głosować! wszędzie machloje mawiał Pawlak ,,jak dawniej z nawozami". To kraj z ludźmi u władzy, o jakich juz dawniej pisali nobliści i do teraz nic a nic sie nie zmieniło,Rzeczpospolitą diabli biorą, bo już tak bezsilna, na takie psy zeszła, że się nikomu nie może opędzić. Wszyscy lezą w jej granice jak przez rozgrodzony płot(..)kanalia w tym kraju żyje bez sumienia i ambicji& I taki kraj nie ma zginąć? Na łaskawość się Europejską oglądają! Będą mieć zatem łaskawość szczerą! A wiedz że jest zwyczaj w tym kraju, iż gdy kto kona, to mu krewni w ostatniej chwili poduszkę spod głowy wyszarpują, ażeby się zaś dłużej nie męczył. Tak więc i lokalni politycy" postanowiliśmy tę właśnie przysługę oddać Rzeczypospolitej. Ale że siła drapieżników czyha na spadek i wszystkiego zagarnąć nie zdoła przeto chcą aby choć część, i to nie lada jaka, dla nich przypadła.Rzeczpospolita to postaw czerwonego sukna, za które ciągnie kto może. Z tego sukna musi się im tyle zostać w ręku, aby na dwa albo i trzy płaszcze wystarczyło; dlatego nie tylko nie przeszkadzają ciągnąć, ale i sami ciągną dla siebie i najbliższych by nagromadzić tego co da sie jeszcze przy korytku...taka to władza i w Rzeczypospolitej i w Gorze ...mieście z tradycjami. Pieniądz stał sie Bogiem w tym mieście bo i ksiądz bez niego mszy nie odprawi, a i nie pochowa umarłego ni ochrzci narodzonego, za darmo umarło. Na nic więc te dywagacje,to musi osiągnąć dno.Wtedy narodzi sie nowe, w co wierzę jeszcze, póki żyję.
90. Dodane przez DO 84, w dniu - 14-07-2015 16:12
Do 84, Mów za siebie, ja głosowałem na tą władzę i jestem z niej zadowolony. Wiem że jesteś rozżalony, że ludzie ich wybrali , nie ciebie. Co do szkół, odcięcie szpitalnej pępowiny od powiatu spowodowało, że szkoły mogą być spokojne bo powiat spłaca wszystkie swoje zobowiązania. Nie wiem czy wiesz ale powiat w tym roku otwiera dodatkową szkołę - gimnazjum dwójęzyczne. Ale to pewnie też potrafisz skrytykować? Przestań więc marudzić, ludzie mają swój rozum i widocznie mieli powód, że ich wybrali.
91. Dodane przez do84, w dniu - 14-07-2015 20:09
jesteś tępak szkodzisz sobie i swojej partii z takimi odzewami
92. Dodane przez do 90, w dniu - 14-07-2015 20:17
Takie bzdury może wypisywać tylko nieświadomy ignorant, albo członek skompromitowanego PO. Dotacje z budżetu państwa na szkoły są celowe i nigdy nie miały nic wspólnego z finansami szpitala. Gimnazjum dwujęzyczne, to marketingowa ściema i odebranie uczniaków istniejącym w powiecie gimnazjom. Niż demograficzny dopada kraj cały, do rad powiatowych powinny być JOW-y i taka gnuśna ekipa jak obecna zostanie wymieciona.
93. Dodane przez do 92, w dniu - 14-07-2015 21:40
Do 92 OK, kultury ci brak. W zasadzie to nie dyskutuję z takimi ale niech ci będzie. Zgadzam się, że subwencja oświatowa (nie dotacja, bo to zupełnie co innego) nie miała nic wspólnego ze szpitalem. Przecież nic takiego nie napisałem. Ale finanse szpitala miały bardzo dużo wspólnego ze szkołami. Subwencja oświatowa pokrywa tylko część kosztów utrzymania szkół, resztę dopłaca samorząd z własnej kieszeni. Konieczność spłacania czy utrzymywania szpitala powodowałby, że tych pieniędzy zwyczajnie by zabrakło na szkoły. Z samej subwencji żaden samorząd w Polsce nie utrzyma szkół. Wiedziałem, że się przyczepisz gimnazjum. Myślałem jednak, że wymyślisz coś konkretniejszego. Nazwanie tego pomysłu ściemą marketingową? - mogłeś się bardziej postarać. Dlaczego to nie ściema tylko świetny pomysł? Gimnazja to porażka - uczniowie ostatnich klas gimnazjów dawniej byli uczniami pierwszych klas szkół średnich. Teraz w ostatniej klasie gimnazjum jest tak wielkie zróżnicowanie w poziomie wiedzy, umiejętności czy aspiracji wśród uczniów, co powoduje że jest to zwyczajna strata czasu. Ci uczniowie powinni być już w liceach, technikach czy zawodówkach. Każdy o tym wie w tym kraju tylko nikt nie ma na tyle odwagi, żeby to cofnąć. Dlatego takie posunięcia jak z tym gimnazjum dwujęzycznym działającym przy liceum to zbawienie dla uczniów zdolniejszych. Ja wiem, że są różne interesy. Dla pozostałych gimnazjów to strata zdolniejszych uczniów, subwencji. Nie dziwię się nauczycielom z tych szkół, że nie patrzą przychylnie na ten pomysł. Ale dla samych uczniów jak i górowskiego liceum to bardzo dobre rozwiązanie. No a wiadomo, tacy jak ty każdy problem podniosą do dziesiątej potęgi (patrz szpital) a każde dobre posunięcie władz nazwą marketingiem. Życie! CO do JOWów to ostatnia debata o in vitro w senacie (tam są JOWy) pokazała ile są one warte.
94. Dodane przez do 93, w dniu - 15-07-2015 07:10
Prawdą jest, że dotacja to nie to samo co subwencja, ale jak zwał, tak zwał, z mętnego wywodu można wnioskować, że po sprzedaży szpitala w szkołach zwiększą się finanse?? Wyniki egzaminów maturalnych w górowskim LO przeczą rozpowszechnianym opiniom o wysokim poziomie nauczania (co trzeci abiturient oblał maturę). Nazwa Liceum dwujęzyczne będzie wiarygodna wówczas, gdy język obcy będzie traktowany równorzędnie z językiem ojczystym w codziennej komunikacji uczniów i nauczycieli, a nie jako jeden z wielu przedmiotów szkolnych. To oznacza, że wszystkie przedmioty powinny być prowadzone w języku polskim i n.p. angielskim, a do tego nowy twór, jakim jest ZSO nie dorasta i pewnie nigdy nie dorośnie. Porównanie wyborów samorządowych z parlamentarnymi, potwierdza tylko ignorancję nadwornego mentora górowskiej PO. Jeżeli określenie gnuśna ekipa jest niekulturalne, to proponuję w/g uznania: ekipa apatyczna, albo do niczego by nie rzec szkodliwa społecznie.
95. Dodane przez do 90, w dniu - 15-07-2015 07:39
Gimnazjum dwujęzyczne już dawno jest otwarte. Przyjdź na parking przy ul Poznańskiej w czasie trwania roku szkolnego. Tam jest jest cała masa tych prymusów na przerwie papierosowej. Łacinę pospolitą mają opanowaną perfekcyjnie. Straż miejska w tym czasie stoi z radarem albo wożą się samochodem Pani Burmistrz.
96. Dodane przez jarek, w dniu - 15-07-2015 08:35
Większość tych absolwentów wyjedzie za granicę szukać pracy. Taka jest rzeczywistość kolonialnej polityki Unii Europejskiej.
97. Dodane przez ziom, w dniu - 15-07-2015 09:42
Na koniec możecie zaśpiewać piosenkę pt: Ale to już było i nie wróci więcej.Ufajcie tak dalej znanej partii to będziecie wszyscy koczować w niemieckich lasach za pracą jak to robią obecnie Rumuni.Polska miała być krajem miodem płynącą w rzeczywistości wspomniany miód będziecie mieli w uszach bo na mydło was nie będzie stać.
98. Dodane przez do 97, w dniu - 15-07-2015 10:27
do 97 Od ośmiu lat żyję w kraju rządzonym przez tę partię. Nie koczuję w niemieckich lasach, miodu w uszach nie mam, na mydło mnie stać. A o wyjeździe z Polski to ja myślałem za czasów IV Rzeczpospolitej. To wtedy wyjechało najwięcej Polaków. W czasie ośmiu ostatnich lat powstało setki tysięcy nowych miejsc pracy, wzrosły zarobki, znacznie zwiększono minimalne płace, powstały autostrady. Może młodzież nie pamięta jak było 8 lat temu i słuchając takich jak ty uwierzą, że żyjemy w kraju zgliszczy i ruin. Może to dobrze jak PIS wygra i porządzi następne 2 lata (więcej im nie wróżę), przynajmniej młodzież będzie miała lekcję pokory na całe życie - nie wolno łasić się na populistyczne hasła. Szkoda tylko tego kraju, bo to będą 2 lata zmarnowane.
99. Dodane przez do Niny, w dniu - 15-07-2015 10:49
radni z PO i PSL z koalicjantami,bardzo sie ucieszyli ,ze sprzedali PCZ szpital, uwierzyli PCZ, ze teraz bedzie o,key,ze PCZ wypelni podpisana dobrowolnie umowe w 100%, ale juz pod koniec kadencji Rady Powiatu tej z Szendrykiem i Wolowiczem juz musieli cos niepokojacego wiedziec gdyz w kampani wyborczej PO i PSL nie mowil nic o szpitalu. W nowej kadencji koalicja PO,PSL+ Wasosz juz wiedziala ,ze w PCZ jest krach i ,ze firma pcz nie spelni swojej umowy, stad niechec radnych koalicyjnych do pracy w komisji zdrowia i opieki sp. rady powiatu,stwierdzenia starosty na sesji ,ze wprawdzie nie ma kontaktu z PCZ ale wszystko jest o,key.....rzeczywiscie jest ; zamkniecie dwoch oddzialow,zwolnienia lekarzy,ucieczka pielegniarek do Leszna i Wschowy.....a najsmutniejsza byla konotacja ktoregos radnego na koniec nadzwyczajnej sesji rady powiatu ,ze za chwile spotkamy sie na podobnej sesji w sprawach oswiaty gdzie jest rowniez bardzo zle.
100. Dodane przez do 99, w dniu - 15-07-2015 13:14
A znasz radnego opozycyjnego, który by powiedział, że jest dobrze? Jeden z nich sam na blogu stwierdził, że oni są od krytyki. Od kilku już lat tacy jak ty mówią, że ten powiat padnie. Jakoś nie padł, spłaca na bieżąco swoje zobowiązania, szkoły nie padają tylko otwierają nowe. A szpital od 2 lat nie podlega już pod powiat więc nie przenoś złej sytuacji finansowej nowego właściciela na sytuacje powiatu.
101. Dodane przez do 100, w dniu - 15-07-2015 16:43
Co za hipokryzja!! Inne powiaty partycypują w inwestycjach drogowych, integrują wspólne interesy gmin (opłaty za energię). To że nie pada, wcale nie znaczy, że nie jest w stanie agonalnym. Gdyby zła kondycja finansowa dotyczyła jakiegoś zakładu produkcyjnego, bądź usługowego, to pal licho. To na samorządzie powiatowym ciąży obowiązek promocji i ochrony zdrowia i nie ma żadnego usprawiedliwienia dla oddania wspólnego majątku wartego miliny, za jedną czy dwie nieoprocentowanych ratalne transze. Obiecanych inwestycji nie ma i nie będzie, a zapis w umowie sprzedaży o zdarzeniach losowych, zwalniających kupującego ze zobowiązań wobec sprzedającego, skrzętnie wykorzystają prawnicy PCZ.
102. Dodane przez ares, w dniu - 15-07-2015 22:26
w Górze oszczedzają na wsystkim na paderewskiego dunikowskiego kwiatowej swiatło sie zapala o 21.45 a gasi 3.20 w nocy pytanie dlaczego na blokch sie zapala wczesniej.
103. Dodane przez do 98, w dniu - 16-07-2015 10:03
Zamelduj to koniowi a nie powaznym ludziom
104. Dodane przez do kom103, w dniu - 16-07-2015 16:59
kon to pozyteczne zwierze a ty jestes OSLEM
105. Dodane przez miroslaw., w dniu - 18-07-2015 10:58
...zobaczcie panstwo....basenem ,przykryto szpital,dzis juz prawie nikt nie mowi o szpitalu (...)
reklama
106. Dodane przez DO 98, w dniu - 21-07-2015 13:32
Osiolek sluzyl pomoca samemu JEZUSOWI to szlachetne zwierze podobne koniowi W takim razie zamelduj swoje wypociny Stefkowi N lub Bronkowi K Jestescie siebie warci
107. Dodane przez DO 98, w dniu - 21-07-2015 13:41
Ruina w POlsce to brak kasy na wyciecie drzew na remont kultowej skoczni w Zakopanem to umarzanie POwskich afer pozwalanie na ogolne robta co chceta itp itp Nie chodzi tu o chodniki baseny czy krawezniki Ale coz otumanione lemingi tego nie rozumieja
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj