Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Dyrektorka nie zamierza oddawać dotacji

Oświadczenie właścicielki przedszkola

Dyrektorka nie zamierza oddawać dotacji

20.07.2015. Radio Elka, Emilia Wojciechowska

Oświadczenie dyrektor PPN nr 2 w Lesznie w sprawie wykorzystania dotacji
Dyrektor Prywatnego Przedszkola nr 2 w Lesznie Lucyna Machowiak nie zgadza się z zarzutami jakoby nieprawidłowo wydawała pieniądze z dotacji miasta. Odwołała się już od decyzji nakazującej jej zwrot prawie 700 tysięcy złotych. Ponadto twierdzi, że urząd przez 20 lat wypłacał jej zaniżoną dotację. Właścicielka stara się o zwrot prawie 3 milionów złotych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już informowaliśmy Urząd Miasta Leszna wydał decyzję administracyjną, w której domaga się od właścicielki Prywatnego Przedszkola nr 2 zwrotu 670 tysięcy złotych dotacji. Kontrola wykazała, że ogromną część budżetowych pieniędzy, jakie miasto przekazało na funkcjonowanie placówki, wydano niezgodnie z prawem. Z protokołu wynika, że z dotacji kupowane były na przykład męskie i damskie ubrania i piżamy, pilot uniwersalny,
maszynki do golenia czy akcesoria do grillowania. Kontrolujący zwrócili też uwagę na wynagrodzenie dyrektorki - wyniosło ono ponad 280 tysięcy złotych rocznie, czyli 20 tysięcy na miesiąc.

Dziś (20.07) do redakcji Radia Elka wpłynęło oświadczenie dyrektorki Lucyny Machowiak.
- Mam prawo do odwołania się od decyzji Prezydenta Miasta Leszna do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, a w dalszej kolejności do sądu. Odwołanie zostało już sporządzone, w którym wniosłam o uchylenie decyzji nakazującej mi zwrot dotacji - napisała L.Machowiak.

Dyrektorka twierdzi, że przez ostatnie 20 lat Urząd Miasta wypłacał jej zaniżoną dotację. - Podjęłam już starania o zwrot niedopłaconej dotacji. Według wstępnych, szacunkowych obliczeń kwota ta może sięgnąć nawet 3 milionów złotych - uważa właścicielka przedszkola.
(fot. Dorota Kozanecka)
W oświadczeniu odniosła się też do pobieranego przez siebie wynagrodzenia. - Zarobek dyrektora w przeważającej większości wykorzystywany jest na pokrycie ogromnych wydatków, związanych m.in. z utrzymaniem nieruchomości, w której funkcjonuje przedszkole - napisała Machowiak.

Zaznaczyła jednocześnie, że dyrektor przedszkola niepublicznego pełni jednoosobowo kilka funkcji i musi połączyć kilka etatów. Wymieniła tutaj funkcje dyrektora pedagogicznego, administracyjnego, finansowego, intendenta i nauczyciela.

- Odnoszę wrażenie, że wszystkie kontrole (...) miały na celu mnie zniszczyć, jednakże mimo wszystko nie poddaję się i podjęłam działania, aby od nowego roku szkolnego oferta edukacyjna Prywatnego Przedszkola Niepublicznego nr 2 była jeszcze ciekawsza i tańsza dla rodziców - napisała Lucyna Machowiak.
 
Komentarze (117)
1. Dodane przez ubawiony, w dniu - 20-07-2015 12:23
stara się o zwrot prawie 3 milionów złotych - w końcu prowadzi KRAINĘ MARZEŃ, ale póki społeczeństwo składa się z łosi zarabiających 1200 zł, którym to nie przeszkadza, to co się ma przejmować :)
2. Dodane przez san miguel, w dniu - 20-07-2015 12:25
NO i ma racje Kobieta zabawa w Policjanta zle się skończy dla Borowiaka dosłownie pan B. zaczyna mocno komuną zalatywać Poprostu polskie społeczeństwo nie rozumie na czym polega wolność
3. Dodane przez Rodzic, w dniu - 20-07-2015 12:25
Jeśli Pani Dyrektor, tak jak mówi, jednoosobowo łączy funkcję Dyrektora pedagogicznego, administracyjnego, finansowego i na dodatek intendentki, to mam poważne wątpliwości co do jakości wykonywanej przez nią pracy. 
Chyba , że jest cyborgiem, a inne przedszkola zatrudniające specjalistów na poszczególnych stanowiskach pracy marnotrawiącymi publiczne środki?
4. Dodane przez ollll, w dniu - 20-07-2015 12:29
z tego wynika ze kobieta postawiła się Prezydentowi i zażądała swojego!!! to ja próbowali w taki sposób zniszczyć. a co do podawania nazwisk w prasie, to tez przesada bo teraz wszyscy mieszają ją z błotem . 
Zapewne niedługo finał tej sytuacji zobaczymy w znanym Programie "Państwo w Państwie "
5. Dodane przez cita, w dniu - 20-07-2015 12:36
Pomijając, ze oświadczenie napisane było pod wpływem dużych emocji (co mnie szczególnie nie dziwi) i zawiera m.in. stylistyczne błędy - to życzę Pani Dyrektor "umorzenia zwrotu" oraz skutecznego wyegzekwowania rzekomo niewypłaconej części dotacji. 
 
To pisałem ja - również niegdyś skontrolowany przez urząd państwowy i udupiony do końca życia.
6. Dodane przez No i, w dniu - 20-07-2015 12:46
okazuje się tani demagog oraz populista z Wiejskiej, przyjechał do miasta prezydencić, i się przejdzie? Jestem po stronie Pani dyrektor, a za publikowanie poufnych danych o zarobkach osoby prywatnej, Borowiaka przed sąd. 
 
uprzedzam, ani nie pracuję u Pani dyrektor, ani nie jestem z jej rodziny, ani mi nie płaci za komentarze. 
 
Śmiech na sali ta prezydentura. Broniłem Borowiaka jak po sześciu miesiącach był ścigany przez SLD, ale teraz to już przegina. Niech się weźmie za tych, za których powinno się wziąć.
7. Dodane przez oczywiście, w dniu - 20-07-2015 13:00
że Borowiak złamał prawo. Szeryf jak z koziej nie powiem co... Dlaczego byłem pewny że to taki nasz lokalny Ziobro? Najpierw konferencja a potem okaże się że sprawy nie było? Bo jakoś mam przekonanie że tak własnie będzie. i co wtedy Panie Borowik? Płacz i zgrzytanie zębów? Żenada. Pan Borowiak to nieporozumienie na tym stanowisku.
8. Dodane przez Do rodzica, w dniu - 20-07-2015 13:01
nie musi być cyborgiem. Jak sie nie ma pojęcia o czym Pani dyrektor pisze, proszę się nie wypowiadać. We własnej firmie, nigdy nie jest się tylko szefem, właścicielem, ale czasami robi się dużo więcej. Kompletny brak wiedzy, współczuję.
9. Dodane przez radca, w dniu - 20-07-2015 13:14
Ciekawe jak Pani Dyr. zamierza uiścić wpis sądowy, który oblicza się od wartości przedmiotu sporu? od 3 mln, to zabójcza kwota??
10. Dodane przez do 6. Dodane przez, w dniu - 20-07-2015 13:14
jak twoje zarobki pochodzą z dojenia państwowej czy miejskiej kasy, to muszą być jawne
11. Dodane przez obiektywny, w dniu - 20-07-2015 13:19
Też jestem zdumiony o konferencji Prezydenta skoro sprawa nie ma ostatecznego zakończenia. Koalicja z PIS-em wychodzi bokiem. Ta konfa przypomina metody PIS-owskie. 
Co do Pani Dyrektor - oświadczenie żenujące. Zapomina, że żyje jednak z dotacji i na pewno będzie musiało oddać sporo gotówki.
reklama
12. Dodane przez Popieram właścicielkę, w dniu - 20-07-2015 13:20
UM Leszna, Wydział Oświaty oszukuje nie tylko na dotacjach dla przedszkoli ale również na prywatnych szkołach o uprawnieniach szkół publicznych. Pani Dyrektor ma rację, czy się komu to podoba czy nie. Niedługo będzie kolejna afera z udziałem Wydziału Oświaty w sprawie celowego zaniżania dotacji. To jest kwestia 2 miesięcy.
13. Dodane przez Obiektywna, w dniu - 20-07-2015 13:22
Jako osoba patrząca z boku na całą sytuację, nie znam Pani Machowiak ani tej placówki, mam jedną prośbę. Aby by zakończeniu wszystkich działań jakie Pani Machowiak podjęła lub dopiero podejmie poinformowała o jej wynikach. I wtedy się dowiemy, od niezależnych instytucji kto ma rację. Bo nieuczciwych należy karać, ale nie ma się prawa niszczyć komuś pracy i życia. A władzy już dawno przestałam wierzyć, oprócz układów i własnych tyłków i robienia wrażenia los zwykłych ludzi ich nie interesuje.
14. Dodane przez do 8, w dniu - 20-07-2015 13:27
Kto tu nie ma zielonego pojęcia ? 
Ja mój kochany dzióbeczku, prowadzę firmę od 91 roku i zatrudniłem w moim życiu wielu różnych specjalistów ale i zwolniłem, bo nie zawsze miałem nosa do oceny ich faktycznych kompetencji. 
Przez wiele lat płacę podatki i pensje tym , których w wielu czynnościach mógłbym przecież zastąpić, bo większość szefów uważa , że na wszystkim się zna najlepiej. 
Chcąc jednak być profesjonalistom, dbającym o faktyczną jakość moich usług, nie patrząc wyłącznie z perspektywy zysku.
15. Dodane przez john, w dniu - 20-07-2015 13:30
Jestem za p.dyrektor takie sprawy cywilizowani ludzie załatwiają w inny sposób , nie na portalach społecznościowych
16. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 20-07-2015 13:45
Do No . (...) Jakie prywatne zarobki . Tam gdzie są publiczne pieniądze chociażby 1 zł tam nie ma prywatności i o tym pomiocie pamiętaj. (...)
17. Dodane przez ;), w dniu - 20-07-2015 13:46
BRAWO DLA DYREKTORKI !!!!!!!!!!!!! 
Borowiak skończony i bardzo dobrze ... wiedzę trzeba mieć ,wiedzę !
18. Dodane przez Do kom. 1., w dniu - 20-07-2015 13:49
to nie żadna kraina marzeń, ale normalna procedura. Widać jak się nie znasz. Miasto ma OBOWIĄZEK dotować w sposób jednoznaczny a nie wybiórczy. A Wydział Oświaty w Lesznie już niejedną sprawę przegrał. Przegra kolejną.  
Dyrektorka ma rację. A Borowiak? Jeszcze zapłacze. Domyślam się że Panią dyrektor stać na audyt solidnej firmy w tej sprawie. O wiele bardziej solidnej, niż ta, po kolesiowsku zapewne, kontrolującej Panią dyrektor do tej pory. A dla innych lekcja na przyszłość. Filmować grandę z Urzędów, kontrolerów i publikować. Wnioski będą jednoznaczne.
19. Dodane przez Do kom. 10, w dniu - 20-07-2015 13:54
widze że znamy się na prawie jak prezydent Borowiak. jako przedsiębiorca korzystam z dotacji i czekam aż tylko taki Borowik mi wyskoczy z czymś takim. Największy zarobek będzie na sprawie o odszkodowanie. Nie ma czegoś takiego jak jawne zarobki, osób prywatnych. Jawne są tylko i wyłącznie zarobki osób piastujących stanowiska państwowe. I bez przesady. Pieniądze na dotacje dla firm, rzadko pochodzą z budżetu miasta, są to inne fundusze. Ale skąd taki zawistnik to może wiedzieć. Doucz się.
20. Dodane przez U8, w dniu - 20-07-2015 14:00
Lepiej kontrole w mopr niech zrobi bo tam to sie dzieje biednym zasilku nie chca dac a takim z autem typu bmw to nawet 900daja. No pokazuje pan prezydent pomalu na co go stac. Smieszne.... Panie prezydencie do ludzi pan byl przed wyborami bo teraz to nawet 14 dni sie czeka na rozmowe. Szok i wstyd
21. Dodane przez kardan, w dniu - 20-07-2015 14:04
wpisy zaufanych Pani Dyrektor i peowcow kombinatorow,przedszkole za takie pieniadze i jeszcze z dotacjaprowadzic to nie moralne ale dzban wode nosi az ucho sie nie urwie,to jest zerowanie na reszcie spoleczenstwa.
22. Dodane przez Elka, w dniu - 20-07-2015 14:08
odwagi, nie bójcie się publikować komentarzy, no chyba że jak opublikujecie wszystkie, to również i wam zabiorą dotację///
23. Dodane przez koji, w dniu - 20-07-2015 14:12
już sam fakt, że przedszkolanka zarabia więcej niż premier świadczy, że poziom dotacji jest odrobinę zawyżony :) a ta kancelaria w Warszawie, to pewnie Giertycha? kto bogatemu zabroni
24. Dodane przez Do kom 21 i 16., w dniu - 20-07-2015 14:21
Zarobki w prywatnych firmach, nawet uzyskujących dotacje państwowe, unijne, jakiekolwiek, zawsze są prywatne. Weź więc swoją zazdrość i schowaj, bo to nudne.  
 
21: Myślę że nie wielu broniących Panią dyrektor, zna ją osobiście, ale zauważa fakt postępowania Borowiaka, który zwyczajnie, okazuje się populistą i demagogiem, dodatkowo kłamie. Nie tylko w tej sprawie. Wydział Oświaty w Lesznie to dziadostwo i każdy kto miał z nim styczność, dobrze o tym wie. Żaden dzban niczego nie urwał. Zwyczajnie, Borowiak to nasz lokalny Ziobro, bez dowodów, a tylko same przypuszczenia.
25. Dodane przez Do kom. 14, w dniu - 20-07-2015 14:27
To widać jak nie masz doświadczenia w tym o czym piszesz. Będąc profesjonalistą, dobrze wiesz, że szef, właściciel jest nie do zastąpienia. Tak, może przyjąć ludzi, ale nie znam firmy w której, pracownik, nawet najbardziej zaufany w pełni samodzielnie podejmuje decyzje. Zawsze je konsultuje z właścicielem, bo jakby nie patrząc, nie obraca swoimi pieniędzmi.  
 
Ja także prowadzę swoją działalność od wielu lat. i nie baw mnie takimi wpisami.
26. Dodane przez Leszno, w dniu - 20-07-2015 14:42
albo przedszkole jest prywatne albo publiczne, rodzic wybiera, rodzic płaci lub nie. 
Nierozumiem dlaczego prywatne jest na dotacji miasta.
27. Dodane przez kowal, w dniu - 20-07-2015 15:05
do 14. " kochany dzióbeczku" zatrudnij też polonistę...
28. Dodane przez ?, w dniu - 20-07-2015 15:09
A KOMU TE PRZEDSZKOLA PRZESZKADZAŁY ?
29. Dodane przez do kom. 11, w dniu - 20-07-2015 15:12
Przedwczesna konferencja, to jest jedyna rzecz, z którą się zgodzę. Ale co do reszty, to czuję, że ktoś tutaj ostro pojechał po bandzie. Ale cóż, najlepszą obroną jest ponoć atak.
30. Dodane przez Do 26, w dniu - 20-07-2015 15:14
Bo to normalne? Bo to placówka oświatowa? To normalne. Mnie dziwi, że wielu tego nie rozumie.
31. Dodane przez do 25, w dniu - 20-07-2015 15:26
twoja wypowiedź świadczy o tym , iż prowadzisz malutki interes, w którym ogarniasz całość. 
Ja gdybym miał osobiście prześledzić decyzje moich podwładnych, niestety nie miałbym czasu na podejmowanie strategicznych decyzji. 
Jestem przekonany, że nawet w przedszkolu, zdawałoby się małej działalności,również potrzeba rozdziału obowiązków i profesjonalnego podejścia. 
Delegowanie zadań a raczej brak umiejętności w czynieniu tego, jest jedną z największych dolegliwości współczesnej kadry kierowniczej. 
Nie znam sytuacji, czy w przypadku Pani Dyrektor problem wynika z braku wiary w umiejętności pracowników, czy tez jej pazerności, a może gadania bzdetów bez zastanowienia? 
a z Tobą gostku spod kom. 25 zrywam dialog, bo zwyczajnie nie ten kaliber.
32. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 20-07-2015 15:27
Panie Prezydencie, prosimy całą prawdę o finansach leszczyńskich placówek oświatowych, a w szczególności o zawoalowanych umowach/interesach szkół, związanych z grupowym ubezpieczaniem przedszkolaków/uczniów, co ma miejsce od wielu lat. Nadchodzi czas nowego roku ubezpieczeniowego i szkolnego. Szkoły ukrywają przed rodzicami szczegóły grupowego ubezpieczania uczniów. Tak nie powinno być. Rodzice, bądźcie czujni.
33. Dodane przez sprawiedliwy, w dniu - 20-07-2015 15:29
Skoro Borowiak złamał prawo informując o prywatnych zarobkach Pani dyrektor to sprawa dla prokuratury a nie da mediów.
34. Dodane przez lisa, w dniu - 20-07-2015 15:35
Boże co za Kobieta!!Dyrektor pedagogiczny, administracyjny, finansowy, intendent i jeszcze nauczyciel, pięć w jednym, ale kiedy Ona uczy te dzieci.Ale kasa była. Całe szczęście, że w Lesznie to nie jedyne przedszkole!!!
35. Dodane przez Hej, w dniu - 20-07-2015 15:36
Niepubliczne przedszkole na pieniądzach publicznych i to sporych. Chory kraj.
36. Dodane przez xxx, w dniu - 20-07-2015 15:37
A ja popieram p.Borowiaka. Znam ta rodzine ni wiem jakie walki zawsze robili...
37. Dodane przez pytia, w dniu - 20-07-2015 15:43
Jestem przeciwnikiem prywatnych przedszkoli dotowanych z naszych podatków. 
Jeśli chcą robić kasę, to niech znajdą chętnych na płacenie za konkretny towar. 
Ciekawe co po tym artykule zrobią rodzice, czy ktoś się odważy dać swoje dziecko do wymienianej placówki. 
Czy kadra tego przedszkola udźwignie ciężar emocjonalny tych wydarzeń, czy w reszcie nie odbije się to na swerze emocjonalnej dzieci ?
38. Dodane przez kraina marzen, w dniu - 20-07-2015 15:46
Pani Dyrektor proszę się nie poddawać!!!! ta sprawa śmierdzi na kilometr już dawno wspominała Pani że walczy Pani o wyrównanie dotacji a otwarcie pieknego przedszkola z najtansza oferta wzbudza zazdrosc i strach o wlasny interes nie wyobrazam sobie co musi Pani czuc przechodzac przez to piekło!!! Gdzie wladza wybrana przez obywateli próbuje własnego obywatela zniszczyc bo komuś jest nie na reke ze jeden przedsiebiorca radzi sobie lepiej niz inny. wstyd!! przec co ta kobieta musi przechodzic. A o upublicznianiu danych osobowych jest poważna ustawa którą organy władzy powinny znać i przestrzegać! Mam nadzieje ze ten koszmar się wkrótce skończy i wszystko się Pani ułoży tak jak Pani tego chce. A odnośnie dotacji prywatnego przedszkola czy to źle że przedsiebiorca jest obrotny i wie jakie pieniadze mu sie naleza?! od kiedy znajomosc prawa jest zla? niewiedza jest zła jesli prawo umożliwia otrzymanie dotacji na swój interes to tylko glupi by z tego nie skorzystal! :)
39. Dodane przez Honkisz, w dniu - 20-07-2015 15:47
Borowiak komuną cuchnie.
40. Dodane przez kom., w dniu - 20-07-2015 15:48
Tak trzymać panie Prezydencie,skąd zadłużenie 200 milionów, zł.Przez ostatnią władze.Komuna już padła.
41. Dodane przez J., w dniu - 20-07-2015 15:50
"Proszę osądzajcie to sami"?  
Pani Lucyno - ja bym raczej zachęcał ludzi do powstrzymania się od osądzania zanim to wszystko się ostatecznie wyjaśni.  
Nie wiem jak to publiczne zamieszanie się skończy, ale myślę, że wyjdzie nam na dobre, bez względu na to kto na tym ucierpi. 
Ludziom wydaje się, że powódź jest czymś strasznym, ale ona ma tą jedną zaletę, że oczyszcza koryto rzeki. 
Mam nadzieję, że i Leszno trochę oczyści z niedomówień i niewyjaśnionych spraw.
42. Dodane przez mama, w dniu - 20-07-2015 15:55
Szkoły nas murzą, że nie mają pieniędzy na przykład na kredę do tablicy tak, jak za komuny stale co roku latem brakowało sznurka do snopowiązałek (pamiętacie)?
reklama
43. Dodane przez do 16, w dniu - 20-07-2015 15:58
Że też (...) wypowiada swoje (...) komentarze i na dodatek mieni się leszczyniakiem.
44. Dodane przez KINI, w dniu - 20-07-2015 16:04
JAK MOŻNA BYC JAK TAKĄ PIJAWKA PRZEZ 20 LAT KORZYSTAC Z DOTACJI URZĘDU ŚMIESZNE TO PRAWO CZAS ZMIENIC PRYWATNY ZAKŁAD TO PRYWATNY A NIE CZERPAĆ ZYSKI Z MIASTA DO PEWNEGO STOPNIA MOŻE MIASTO POMÓC BO ZMNIEJSZY SIE BEZROBOCIE ITD ALE ŻEBY TYLE LAT DODOWAĆ KTOS TU CHYBA NA ŁEB UPADŁ PANIE BOROWIAK MA PAN RACJE TRZEBA SIĘ DOKŁADNIE TYM WSZYSTKIM PRZYJRZEĆ CO KORZYSTAJĄ Z DOTACJI MIEJSKICH NLEZY TEZ TA PANIĄ DOGŁEBNIE SPRAWDZIĆ JAK JEJ SIĘ STOPA ZYCIOWA PODNIOSŁA JAK POZIOM ZYCIA PREZENTUJE ZA MIEJSKIE PIENIĄDZE TAK BYĆ NIE MOŻE A O CO WAM CHODZI Z ZIOBREM ? O TO CHCIAŁ ZABRAĆ SIE ZA SĘDZIÓW PROKURATORÓW TO WAM SIE NIE PODOBA? TERAZ WIDZICIE ILE PRZEKRĘTÓW WŁASNIE WYCHODZI Z TEGO ŚRODOWISKA ....A TO ŻE TAK W NASZY, MIESCIE JEST TO WINA BYŁEGO PREZYDENTA ON TO TOWARZYSTWO ROZPASAŁ JAK BYDEŁKO ALE NAJPIERW PANIE BOROWIAK SKOŃCZYĆ Z LODOWISKIEM I INNYMI SPRAWAMI KTÓRE NALEŻY ROZLICZYĆ POZDRAWIAM PANA PREZYDENTA PISZE KTOŚ KTO JEST DOBRZE USTAWIONY ALE BEZ WAŁKÓW PRZEKRETÓW WŁASNĄ UCZCIWĄ PRACĄ I TYLKO TYM SPOSOBEM BĘDZIE CZŁOWIEK SPAŁ SPOKOJNIE
45. Dodane przez Jacek, w dniu - 20-07-2015 16:34
To niestety "zwyczajna" batalia czy też wierzchołek góry lodowej, z którym miasta muszą sobie radzić. W całej Polsce, brak precyzyjnych zapisów ustawy o oświacie i zachowania różnych osób powodują, że samorządy muszą toczyć batalię o swoje pieniądze. Czytałem o Słupsku, o sprawie Pawła K., właściciela i dyrektora szkoły prywatnej, który pobił "rekord kraju", bo tylko w jednym miesiącu przyznał sobie wynagrodzenie w wys. 117 tysięcy zł. Ponadto przedstawił do rozliczeń wydatki na zakup motoru i ubrania do niego. Niektórzy nie znają umiaru a niekontrolowani nabierają apetytu. 
Plagą w całej Polsce, zwłaszcza w szkołach policealnych i wieczorowych, są też tzw. martwe dusze.
46. Dodane przez do kom. 34, w dniu - 20-07-2015 16:46
Dlaczego pięć w jednym? Przynajmniej sześć. 
Przecież prowadzi jeszcze własną działalność i przeznacza zarobek dyrektora w przeważającej większości na pokrycie ogromnych wydatków, związanych m.in. z utrzymaniem nieruchomości...
47. Dodane przez Leszy, w dniu - 20-07-2015 16:47
Pieniądze jak zwykle obudziły w Polakach wyssaną z mlekiem matki żydowską chciwość, która zniszczyła ten kraj począwszy od 1989 roku i doprowadziła większość Polaków do nędzy i ubóstwa, ale to nie przeszkadza dalszemu samoponiżeniu, bo Polak uwielbia teraz klęczeć w kościele przed Paaanem bogiem, przed Paaanem urzędnikiem i Paaanem pracodawcą.I jak zwykle durny Polak/Polka obwinia za ten stan rzeczy Polskę Ludową jedyny okres w historii tego Narodu gdy Polska była w miarę sprawiedliwa, życie stabilne i co najważniejsze Polak przed nikim wtedy nie klęczał, bo miał w sobie godność.
48. Dodane przez Pytanko, w dniu - 20-07-2015 17:03
Wyczuwam pewną niekonsekwencję w działaniu i deklaracjach tej pani. Zarobek dyrektora był w przeważającej większości wykorzystywany na pokrycie ogromnych wydatków, związanych m.in. z utrzymaniem nieruchomości, ale jednocześnie otwierane były kolejne placówki. Dużą część własnego zarobku trzeba było przekazywać na utrzymanie placówki, ale przez 20 lat nie zabiegała ta pani o należne jej pieniądze i nazbierało się tego prawie 3 mln. zł ? Dlaczego nie zabiegała wcześniej o należne jej pieniądze? Skoro było tak źle, to dlaczego jest tak dobrze?
49. Dodane przez Klops, w dniu - 20-07-2015 17:32
Czegoś nie ogarniam. Kupowano róźne dziwne rzeczy na przedszkole i zapewne nazbierało się tego kilka lub może kilkanaście tysięcy. Dlaczego jednak żąda się zwrotu całej dotacji a nie tylko tych zakwestionowanych? Czy wszystkie pieniądze otrzymane od miasta poszły na jakieś przewałki? Nie ogarniam tego co mówi dyrektor. Zarabiała dużo bo musiała z tych pieniędzy opłacać funkcjonowanie przedszkoli. To na co szły dotacje i opłaty pobierane od rodziców? Sprawa jest tak zamotana że najlepiej byłoby aby już więcej nie prać publicznie brudów a dokonać dokładnej kontroli dotacji i wydatkowania owych pieniędzy i powiadomić dopiero o ostatecznych wynikach. Takie kontrole powinny być też obligatoryjnie w innych placówkach otrzymujących dotacje i dziwić się tylko można dlaczego nikt w UM nie dokonuje tego na bieżąco. Całe to zamieszanie trochę zalatuje jakąś prywatną wojenką.
50. Dodane przez do 15, w dniu - 20-07-2015 17:55
portale Elki to juz V wladza Leszna,ale przekret XX w. prezesa sm"Przylesie" juz 3 prokuratura rozmydla od przeszlo 5 lat...!!!
51. Dodane przez kokon, w dniu - 20-07-2015 17:55
przez 20 lat nie skumała że jej dotację zaniżają?? a taka obrotna...
52. Dodane przez dsa, w dniu - 20-07-2015 18:10
Popieram Borowiaka !! gonić (...)
53. Dodane przez Uśmiechnij się :), w dniu - 20-07-2015 18:22
Połączenie pięciu etatów w każdym z trzech miejsc jednocześnie? Prosimy o oklaski - przed Państwem Machowiak One-Woman Orchestra ;)
54. Dodane przez Super fotka, w dniu - 20-07-2015 18:30
Przedszkole, przedszkolem, ale czy ktoś oprócz mnie dostrzegł piękno bijące z drugiego zdjęcia? Mam na myśli oczywiście to odbicie w drzwiach :) Wspaniały widok :)
55. Dodane przez sputnick, w dniu - 20-07-2015 18:38
Przedszkole niepubliczne to PRYWATNA FIRMA dotacja się należy od łebka sztuki dziecka bo tak mówią przepisy. Skoro tak gospodaruje tą kasą, że zostaje jej 20K PLN na miesiąc na własne wynagrodzenie to chwała jej za to i nic do tego władzy ludowej. Niech jej udowodnią, że dzieci chowały się w niegodnych warunkach lub było ich mniej nizdeklarowała albo niech się odzajączkują od niej.
56. Dodane przez do kom. 47, w dniu - 20-07-2015 18:52
Gdzieś Ty był gdy pamięć rozdawali? Żyłem w PRL, inni też, więc proszę nam tutaj bajek nie pisać bo młodzież czyta i jeszcze w to może uwierzyć.
57. Dodane przez Ala, w dniu - 20-07-2015 18:56
Czegoś tu nie rozumiem,przedszkole jest państwowe czy prywatne.Jak prywatne to dlaczego Urząd daje nasze pieniądze na prywatne przedszkole.Wiadomo przedszkole musi mieć swoje pieniądze z opłat za przedszkola.Nie wiedziałam ze Urząd dotuje przedszkola,samo przez siebie mówi :PRYWATNE:Jak się nie ma pieniędzy to się nie otwiera placówki.Pani Dyrektor jest jak alfa i omega wszystkim się zajmuje,kiepsko to widzę widać jest chytra i niedaje zarobić nawet intendentce,a co z dietetyczką też powinna być w przedszkolu,pani dyrektor też układa meni dzieciom.A po co w przedszkolu maszynki do golenia czyżby chłopcy przychodzili do przedszkola nie ogoleni.Panie prezydencie niestety trzeba prześwietlić Panią dyrektor i to dokładnie.Nie ma żadnych dotacji bo jutro ja też otworzę przedszkolę,urząd będzie utrzymywał.Tak jak Urząd nie powinien dawać pieniędzy na żużel,jak jest to prywatna spółka.
58. Dodane przez kapitan 42, w dniu - 20-07-2015 19:03
Pani Dyrektor zarabia ok.23 tys. zł. a zatrudnia nauczycielki za najniższą krajową. W zamian muszą nie tylko zajmować się dziećmi, uczyć je ale także sprzątać, pomywać, wydawać posiłki. Tu właśnie mamy przykład oszczędności tej Pani. Z pracowników robi woły robocze i wszystko to w majestacie prawa. Skandal. "i to nadaje się do prasy"
59. Dodane przez Do 51., w dniu - 20-07-2015 19:06
Myślę że nie poruszyłaby Pani dyrektor tego faktu, gdzyby jej po chamsku niezaatakowano. I słusznie, teraz do spodu z magistratem. Ciekawe kogo przyatakuje Borowiak, jak będzie musiał zwrócić Pani dyrektor to czego nie dostała.
60. Dodane przez Do 58., w dniu - 20-07-2015 19:27
W każdym przedszkolu Panie wydają posiłki. Jakoś nie widzę aby gdzie indziej, ktoś inny to robił. Bez przesady więc. A co do tej najniższej krajowej... Polemizowałbym :D
61. Dodane przez prosty test, w dniu - 20-07-2015 20:28
prosty test na prawdomownosc pani dyrektor-prosze zeskanowac i pokazac ludziom ten pierowtny protokol pokontrolny o ktorym pani wspomina w swoim oswiadczeniu i ktory opiewa na ponad milion zlotych-proste prawda?
62. Dodane przez do kom. 49, w dniu - 20-07-2015 20:38
Skoro ktoś nie ogarnia, to ja spróbuję szerzej przeprowadzić teoretyczne rozważania, choć chcę mocno podkreślić, że to tylko mój prywatny obraz i tylko jedna z opcji - niekoniecznie oddająca stan faktyczny. 
 
Niepubliczne przedszkola otrzymują dotacje z budżetu gminy. Dotacje dla niepublicznych przedszkoli przysługują na każdego ucznia w wysokości nie niższej niż 75 % ustalonych w budżecie danej gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia. Gminy wypłacają na dziecko zazwyczaj kilkaset złotych miesięcznie. Uzupełnieniem owych 75% dotacji są pieniądze otrzymywane od rodziców.  
 
Dotacje są przeznaczone na dofinansowanie realizacji zadań przedszkola niepublicznego w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i mogą być wykorzystane wyłącznie na pokrycie wydatków bieżących przedszkola niepublicznego. Prawo nie precyzuje czym jest bieżąca działalność, ale wynagrodzenia dyrektora i nauczycieli przedszkola niepublicznego mieszczą się w zakresie wydatków, na które można dofinansowanie przeznaczyć.  
 
Niektóre miasta odkryły, że pieniądze były wydawane np. na remonty placówek, co okazało się ponoć niezgodne z prawem. 
 
Można sztucznie próbować zawyżyć ilość dzieci aby uzyskać większe dotacje, lecz jest to trochę ryzykowne. Choć ponoć w różnych miejscach popularne, bo przy rzadkich kontrolach trudno jest udowodnić, że kilka lat wcześniej dziecko nie chodziło do danego przedszkola. Zawsze można próbować zapisać dzieci znajomych, którzy siedzą w domu z mamą lub z babcią. Tym bardziej, że ryzyko jest niewielkie, bo ewentualne konsekwencje, to w tym przypadku jedynie zwrot środków i kara grzywny. Tylko rażące przypadki są kierowane do prokuratury. Reszta objęta jest tzw. niewielką szkodliwością społeczną czynu. 
Dla pewności zaznaczę, że nie mam pojęcia czy ktokolwiek w Lesznie tak postępuje? 
 
Można zatrudnić tani personel albo maksymalnie ograniczyć ilość etatów żeby zmniejszyć koszty. Ktoś jednak wszystkie najważniejsze funkcje musi wykonywać. W tym przypadku ta pani sama sugeruje, że zdecydowała się zaoszczędzić i zajmuje się kilkoma zadaniami jednocześnie. 
Czy ze szkodą dla jakości świadczonych usług, tego nie wiem i nie mi to oceniać. Czy oszczędza również na wysokości wynagrodzenia pracowników, zwłaszcza w stosunku do swoich zarobków, tego też nie wiem. 
 
Skoro nie można przeznaczyć pieniędzy z dotacji na remonty i różne inne wydatki, to u osób przedsiębiorczych może pojawić się pytanie: jak zapłacić za to z dotacji a nie ze swojej kieszeni? 
Najłatwiej jest chyba znacząco podnieść samemu sobie wynagrodzenie i tym kanałem \"przeprowadzić\" środki na inne potrzeby. Zwłaszcza jeśli nie jest to spółka kapitałowa z pełną księgowością i można łączyć środki prywatne z firmowymi. 
 
Pieniądze z wynagrodzenia można przeznaczać np. na prywatne życie, na remonty albo na tworzenie kolejnych placówek, na które nie można przeznaczyć środków z dotacji. Wydatki oficjalnie finansuje spółka, ale środki do spółki nie muszą pochodzić z jej opodatkowanego zysku tylko mogą być wprowadzone przez wspólników ... ze swoich wysokich wynagrodzeń. 
Czy tak było w tym przypadku, nie wiem. 
 
Reasumując: (podkreślam) w mojej prywatnej ocenie mogą pojawić się tutaj prawdopodobne zjawiska: 
1. Nierynkowe zawyżanie własnego wynagrodzenia, które de facto przeznaczane jest na wydatki, na które dotacje nie przysługują, co być może dałoby się zakwalifikować jako podstawa żądania ich zwrotu. Czy ktoś to oficjalnie wykaże i czy jest to karalne? Nie wiem. 
2. Ograniczanie stanowisk pracy i samodzielne łączenie różnych funkcji. 
3. Być może (?) unikanie opodatkowania i tzw. ozusowania, co sugerował jeden z artykułów. 
 
Gril i pilot zapewne zostanie wybroniony jako koszty bieżącej działalności; maszynka i męskie piżamy być może jako pomyłka. Pozostaną więc do wyjaśnienia kwestie związane z podatkami i składkami ZUS od wynagrodzenia oraz ew. ponoszenie wydatków, na które dotacja nie może być przeznaczona, pod płaszczykiem wysokiego wynagrodzenia. 
Czy ktoś taki związek przyczynowo-skutkowy wykaże? Nie wiem.
63. Dodane przez Posilki, w dniu - 20-07-2015 20:42
RODZICE ZACZNIJCIE ROZLICZAĆ POSIŁKI.TO JEST CENNA RADA .(...) POLICJA POWINNA PRZESŁUCHAĆ FIRMY CATERINGOWE ILE DOWOŻĄ POD ZAMOWIENIE A ILE JST DZIECI DO WYKARMIENIA.WTEDY DOWIECIE SIE PRAWDY
64. Dodane przez Wtajemniczony, w dniu - 20-07-2015 20:50
To tylko odbywa sie w prywatnych plcowkac,ale prosze to robić z partyzanta bo teraz przez kilka dni bedą zamawiać uczciwie..a jak sprawdzić najłatwiej wsiąść fakturę jaka ilośc była dowieziona posiłków w mc x a ile dzieci było wykazanych obecnosci.i raz w tygodniu sanepid to mus
65. Dodane przez MAM POMYSŁ STWÓRZMY WŁASNA ORGANIZACJE 18-(minus), w dniu - 20-07-2015 20:59
Zajmijmy sie ta władza korą mysli ze rozumy pozjadała.napewno sprzymierzeńców dostaniemy z SLD ,gospodarnych,i cześciowo z PO.a.kto nam broni zrobić referendum.odwagi.ps.kontak na portalu elki a pierwsze spotkanie ustalimy wkrótce 
POZDRAWIAM
66. Dodane przez do kom. 57, w dniu - 20-07-2015 21:01
Odpowiedź jest prosta - Leszno dotuje przedszkola niepubliczne bo takie obowiązki nakłada na samorządy Ustawa o systemie oświaty.
67. Dodane przez Ania, w dniu - 20-07-2015 21:28
Zarobki pani dyrektor głowa boli! W państwowych małych szk ołach pan/pani dyrektor też pełni funkcję sekretarki i nie tylko,czyli więcej obowiązków, ale nie zarabia 20 tysięcy!!! wreszcie ktoś się zainteresował tą samowolką.Treść rachunków mówi sama za siebie!!! Każdy by tak chciał za cudze sobie kupować.
68. Dodane przez ina, w dniu - 20-07-2015 21:43
placa najnizza krajowa jeden etat 5 zawodow wykonywanych w placowkach prywatnych dotowanych przez miasto
69. Dodane przez brawo, w dniu - 20-07-2015 22:09
No i bardzo dobrze że w końcu ktoś się za to wziął! otwierają przedszkola prywatne po to żeby kasę ciągnąć, a pózniej (...)
70. Dodane przez Pytia., w dniu - 20-07-2015 22:37
cała sprawa jest bardzo złożona. 
Po pierwsze aż śmierdzi prywatna wojenką kogoś z kimś. 
Po drugie obnaża cały system finansowania oświaty. 
Po trzecie i to moim zdaniem najistotniejsze obnaża kiepskie kompetencje samorządu leszczyńskiego od dobrych 20 lat. 
Trzeba było drodzy Państwo samemu zainwestować w dodatkowe placówki a nie ciągle powtarzać , ze jest ich pod dostatkiem- okazało się jednak , ze nie. 
Niewytłumaczalnym jest również to, ze prywatnemu opłaca się wybudować od zera przedszkole i robi na tym chajc a miasto od 20 lat nie ma na remont własnych budynków przedszkolnych. 
Olbrzymim grzechem samorządu leszczyńskiego było brak polityki chroniącej własne placówki, ale jak nawet na remonty nie było , to o czym tu mówić. 
Przyroda nie uznaje pustki, nie opłaca wam się sadzic drzew , to i one same sie posieją. 
Jaki pan taki kram a cwaniaków nie brakuje , ale czy w prywatnych rękach zawsze znaczy lepiej? 
Pozdrawiam PYTIA.
71. Dodane przez ojciec, w dniu - 20-07-2015 22:47
minus dla Pani dyrektor , ale tez minus dla miasta. 
W każdym razie po takiej aferze ja swojego dziecka do takiej placówki bym nie zaprowadził.
72. Dodane przez Jak to jeast, w dniu - 20-07-2015 22:54
Brać tak ale rozliczyć się rzetelnie to już nie?
73. Dodane przez nauczyciel przedszkola, w dniu - 20-07-2015 22:59
jeśli jest prawdą, że pracownicy tego przedszkola zarabiają najniższą stawkę i dodatkowo sprzątają i wydaja posiłki, a dyrektor ma takie pobory - to jest to totalna patologia i nie ma miejsca na pobłażanie.
74. Dodane przez sowa, w dniu - 20-07-2015 23:01
Niepubliczne dotowane.Skoro nie jestem samotną matką i nie przymieram głodem, dziecko zdrowe , nie jestem alkoholiczką, ale pracuję i zarabiam to brak miejsca dla mojego dziecka w przedszkolu publicznym, na niepubliczne znajdę 300 zł ale 800 lub 1000 na prywatne już nie.Jest różnica między niepublicznym a prywatnym.Hm taka jak między u a ó to chyba ludzie ogarniecie.Jedno i drugie niby u a niby inne taka różnica między niepublicznymi a prywatnymi
75. Dodane przez obserwator, w dniu - 20-07-2015 23:01
dokładnie nie jest powiedziane kto przeprowadzał kontrolę,oby znowu nie okazało się,że była to połowiczna kontrola - proszę podać dane to odpowiem czy można na tej kontroli się opierać,bo wydaje mi się że to są pochopne i nie sprawdzone dokładnie dokumenty
76. Dodane przez mam plana, w dniu - 20-07-2015 23:06
ja w ogóle nie rozumiem tego, mamy państwowe szkoły, uczelnie, i masę innych rzeczy, to dlaczego nie ma państwowych przedszkoli? dostęp do przedszkola (i żłobka) powinien być powszechny i darmowy, na 100% podniosłoby to dzietność i możliwość pracy kobiet, zamiast topić kasę w aktywację bezrobotnych kobiet, które i tak nie pójdą do pracy, bo nie mają co zrobić z dzieckiem, lepiej zapewnić je, że dziecko to nie problem w pracy, dodatkowo styk prywata-dotacje ZAWSZE BĘDZIE RODZIŁ PATOLOGIĘ i należy go unikać. PS czy żużlowcy też się rozliczają co zrobili z miejskimi dotacjami? :)
77. Dodane przez woźny i palacz, w dniu - 20-07-2015 23:06
Pieniądze pochodzą z subwencji oświatowej i nie dewastują bezpośrednio finansów miasta. Problem w tym, że jeśli dalej tak się będzie to rozwijać , to trzeba będzie pozamykać placówki miejskie i pozwalniać nauczycieli przedszkoli, którzy ostatecznie stracą przywileje i będą zasuwać z talerkami i miotłą.
reklama
78. Dodane przez ksiegowa, w dniu - 20-07-2015 23:13
ciekawe czy prowadzący prywatne przedszkole bardziej się przejmuje sferą dydaktyczną czy finansową, chciałoby się powiedzieć na równi. 
w rzeczywistości jest to jednak bardzo trudne, bo to dwie przeciwstawne sfery.
79. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 20-07-2015 23:15
Ogólnie rzecz biorąc, aż strach myśleć jakie odszkodowania za straty moralne i pomówienie w przypadku gdyby racja była po stronie właścicielki przedszkola będą musieli zapłacić oskarżyciele tej Pani. Rozumiem , że dowody łamania prawa są niezbite i jednoznaczne.
80. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 20-07-2015 23:47
A co było podstawową przyczyną nie tworzenia kolejnych przedszkoli publicznych w Lesznie? Brak lokali? Koszty? Te 25% oszczędności + koszty pełnego personelu?
81. Dodane przez machol, w dniu - 20-07-2015 23:48
Powinna oddac wszystkie pieniadze razem z odsetkami. Za nic w swiecie nie dam tam swojego dziecka. Pazernosc i chciwosc pograzyla ta pania. Dziekuje za takie przedszkole. Ludzie od dawna juz o tym mowili.
82. Dodane przez Hary Poter, w dniu - 21-07-2015 07:13
Pieniadze z naszych podatkow wpadly w posiadanie prywatnej ososby , ktora je zainwestowala tu I tam I jeszcze jej malo chce 3000.000 pln zwrotu... dzieje sie dzieje.
83. Dodane przez verka, w dniu - 21-07-2015 07:15
zamiast dotować prywatne przedszkola to dać na remont tych które juz sąa prywatne niech sie budują rozwijaja ale już bez miejskich pieniedzy
84. Dodane przez Malina, w dniu - 21-07-2015 07:16
Jak głosowałam na Borowiaka to myslałam,że to jest zupełnie inny człowiek (...)Nie popisał sie w MPWiK a teraz ogłasza,że opłaty za smieci nie podniesie...niech lud mu bedzie wdzieczny. Za 4 lata opłaty wzrosną o 50%...szkoda gadać
85. Dodane przez ela, w dniu - 21-07-2015 08:36
a ja musiałam dziecko z przedszkola zabrać bo ciągle głodne chodziło, ta pani chyba próbowała oszczędzać na jedzeniu dla dzieci
86. Dodane przez Stafka emerytka, w dniu - 21-07-2015 08:45
ale po przeczytaniu artykułu uważam, ze były podstawy do wszczęcia postępowania przeciwko Pani Dyrektor- nie dość, ze zawyżyła własne wynagrodzenie to jeszcze szastała państwowymi pieniędzmi na prywatne wydatki( można wyczytać z artykulu .. odzież męska czy damska ,.... ) . Wasz atak w kierunku Pana Borowiaka uważam za bezzasadny- dobrze, ze kontroluje, to jego obowiazek. Ci z Panstwa , ktorzy tak atakuja Pana Prezydenta i stoja w obronie Pani Dyrektor przypuszczam sa z bliskiego grona Pani Dyrektor.
87. Dodane przez Kri, w dniu - 21-07-2015 09:02
Jeśli są nieprawidłowości to należy jej wyjaśnić do końca i rzetelnie. Ale takie publiczne "pranie brudów" niewiele ma wspólnego z rzetelnością a prowadzi jedynie do wzajemnych oskarżeń. Już Gabriela Zapolska w "Moralności Pani Dulskiej" pisała mniej więcej tak. Po to mamy cztery ściany i dach, żeby w nich załatwiać swoje sprawy.
88. Dodane przez ogólnik, w dniu - 21-07-2015 09:15
(...) Dotacje należy wydawać zgodnie z przeznaczeniem i rozliczać je co do grosza. Przedszkole w Gronowie. Sama lokalizacja mówi za siebie. Kogoś o tym nazwisku znałem i też z Gronowa. Nieciekawa osoba. A w tym przedszkolu winna być dokonana wyjątkowo szczegółowa kontrola pod względem merytorycznym i finansowym przez niezależny organ kontrolny. Jednak jak się okazuje pieniądze szczęścia nie dają ( jak się jest łasym na kasę) !
89. Dodane przez MAMA, w dniu - 21-07-2015 09:48
DO KOM.63 MOJA CÓRKA CHODZIŁA DO TEGO PRZEDSZKOLA.ZA OBIADY PŁACILIŚMY NAWET JAK NIE BYŁO JEJ W PRZEDSZKOLU A ŻEBY BYŁO ŚMIESZNIEJ KIEDY BYŁY FERIE ZIMOWE RÓWNIEŻ PŁACILIŚMY ZA POSIŁKI POMIMO ,ŻE PRZEDSZKOLE BYŁO ZAMKNIĘTE !!! ZWRACANE BYŁY PIENIĄDZE ZA POSŁKI JAK DZIECKA NIE BYŁO POWYŻEJ 10 DNI NIEOBECNOSCI
90. Dodane przez do kom. 85, w dniu - 21-07-2015 10:19
Nie wiem czy ta pani oszczędza na jedzeniu, ale skoro pełni kilka funkcji jednocześnie, to znaczy, że potrafi oszczędzać. Może warto tej pani zaproponować jakieś stanowisko w Urzędzie Miasta. Tam są potrzebni ludzie, którzy pracują za kilku i są oszczędni ;)
91. Dodane przez ciekawe, w dniu - 21-07-2015 11:14
popieram Panią Dyrektor i życzę Jej powodzenia, cierpliwości i siły w walce z wiatrakami, bałagan i niekompetencja urzędnicza w UM aż razi, nie jedną sprawę przegrali, nie jedno już widziałam, i wiem jak to wygląda. Skoro Pan prezydent chce wynająć do kolejnych kontroli zewnętrzną firmę to należy zwolnić kontrolujące, po co z kasy UM opłacać stanowiska urzędnicze? które okazują się zbędne i niekompetentne? Co do rozliczenia dotacji protokołu nie widziałam, nie będę komentowała, bo znając przepisy wiem, że są nie jasne, w UM nikt rzetelnie na wątpliwości odpowiedzieć nie potrafi, a nadinterpretacja urzędnicza fruwa po galaktyce bo w trakcie kontroli muszą coś wykazać, bo jak ma się kontrola skoro nic wykazać nie mogą - znaczy, że się nie postarali, bo przecież wszyscy kradną i kombinują i coś znaleźć trzeba, prawda? Czytam te durne komentarze i aż mnie ściska jak ludzie są zawistni i niezorientowani w przepisach tym bardziej w otaczającej rzeczywistości, a wydają niskich lotów osądy.
92. Dodane przez Marcysia...., w dniu - 21-07-2015 11:29
chcieliscie kapitalizmu walczyliscie z KOMUNA no to macie to czego tak chcieliscie razem z L.Walesa ,PO,PIS i z Solidarnoscia!
93. Dodane przez Zbigniew Sadowski, w dniu - 21-07-2015 11:49
Takie metody rozprawiania się z ludźmi - słusznie czy nie słusznie oskarżanych - będą obowiązywać niedługo w naszym kraju. Publiczny lincz bez sądów i wyroków - smutne to. Gdzie zasada domniemywania niewinności - w koszu - efekciarstwo i populizm - ważniejsze.
94. Dodane przez fao, w dniu - 21-07-2015 12:00
ale przekręt piżama, golarka i szczypce do grila no i ta kiełbasa, którą jedni przynosili a drudzy jedli. AFERA!!!
95. Dodane przez .bezstronna, w dniu - 21-07-2015 12:02
Najpierw należało by zaznaczyć jakie pieniądze są potrzebne na ten wielki biznes. Chyba oczywiste jest to ze osoba prowadząca musi z własnej kieszeni wyłożyć ogromne pieniądze na wykup lokalu czy budynku(jasne powie pani można wynająć tylko wtedy pieniądze z dotacji idą do właściciela budynku a więc również miasto ponosi koszty) na odpowiednie przystosowanie do warunków na wyposażenie sal oraz placu zabaw czy tez kuchni jeśli taka znajduje się w przedszkolu. Nie wspominając już o tym ile wymaga to czasu i zaangażowania. Często wiąże się to z ogromnym kredytem. Biorąc przykładowo 1,5 mln trzeba zwrócić drugie tyle. I gdzie tu ten biznes? Te pieniądze trzeba odrobić żeby zacząć zarabiać. Czyli według pani tak super jest wsadzić 1.5 mln zł ba przy kredycie nawet 3mln i potem co przez kilka lat pracuje się za darmo. Proszę spojrzeć na deweloperkę jaki to świetny biznes buduje blok sprzedaje mieszkania i w rok mam parę mln zł, wszystko pięknie tylko trzeba parę mln zainwestować a jak nie sprzedam wszystkich mieszkań to co zostaje z długami. Tak samo w tym wypadku jak w przedszkolu nie będzie dzieci to kto odda pieniądze temu kto zainwestował? Nikt. miasto szczyci sie tym że wszystkie dzieci maja miejsca w przedszkolach. Proszę niech powie dzięki komu. Niech podziękuje właścicielom placówek niepublicznych za to ze są te miejsca bo to chyba nie on je zapewnił. Jeśli chodzi o zarobki dyrektora to ustawa mówi jasno ze z dotacji może otrzymać wynagrodzenie osoba prowadząca która jest dyrektorem a mniemam ze w tym wypadku tak jest.
96. Dodane przez .bezstronna, w dniu - 21-07-2015 12:09
Co nie jest zabronione to jest dozwolone. Brawo Pani Dyrektor. Nienawiścią palą do Pani sami nieudacznicy, co nie potrafią sami otworzyć działalności gospodarczej, nie rozumieją co znaczy prowadzić placówkę oświatową w oparciu o dotacje podmiotowe, gdzie nie ma możliwości zakupu samochodu, adaptacji, modernizacji szkoły itp. Ta Pani sama musi to zorganizować i dlatego musi dużo zarabiać. Teraz rozumiecie zawistni, nieudacznicy, chowający się za biurkami w ciepłych posadkach państwowych lub samorządowych. Pozdrawiam Panią i życzę wielu sukcesów.Pozdrawiam również nieoświeconych i malkontentów aby Bóg ich oświecił i wskazał im drogę do prowadzenia własnej firmy, gdzie za własne pieniądze będą ponosić ryzyko i tworzyć miejsca pracy dla sfrustrowanych i "przegranych" fachowców od negatywnych komentarzy. Amen
97. Dodane przez aaaaaaaaa, w dniu - 21-07-2015 12:12
popieram komentarz 58 i do tego kombinuje jak tu jeszcze za darmo ludzi mieć do pracy
98. Dodane przez do 96, w dniu - 21-07-2015 12:17
niech zyje premier-komisarz E.Bienkowska z PO :"sorry taki mamy klimat,że glupi ci Polacy,ktorzy pracuja za 6 tysięcy zl"!!!
99. Dodane przez Leszy, w dniu - 21-07-2015 12:25
Gadacie jak zwykle bez sensu i nie widzicie kto bierze miliony rocznie z waszej kieszeni - prywatna spółka akcyjna Unia Fogo Leszno.
100. Dodane przez n-lka, w dniu - 21-07-2015 12:50
ciekawe czy nauczycielki tam pracujace otrzymywaly wyplate adekwatna do ich pracy: nauczyciel, pomoc, sprzątaczka itd. ... co wolno wojewodzie to ... brawo dla P. Borowiaka powinno się poddawać kontroli więcej przedszkoli nie tylko w sferze budżetowej ale również poszanowania pracowników
101. Dodane przez leszynianka, w dniu - 21-07-2015 15:24
Popieram p. Prezydenta szok co się dzieje !!najlepsza obrana jest atak... (...)
102. Dodane przez bizon, w dniu - 21-07-2015 15:35
Nie rozumiem tej afery i po cóż ta pani sie publicznie tłumaczy.Takie informacje nie na portal bo robią tanią aferę. 
 
A zawistnym życzę podjęcie własnej działalności gospodarczej bo zwyczajnie marudzicie a działajac na własnym biznesie zobaczycie jaki dzień jest krótki i jak dużo pracy czeka na człowieka a finansów nie zawsze dużo!!!
103. Dodane przez Sraczowy, w dniu - 21-07-2015 18:10
Biedna dyrektorka, pracowała dniami i nocami.A ona kto ? Stróż ?
104. Dodane przez jasne, w dniu - 21-07-2015 19:23
do kom 100. Nauczycielki pracuja na umowę zlecenie, zarabiaja 1400 zł. . Pracuja 8h dziennie, w publicznym - 4h i zarabiaja 2 razy wiecej. Dodatkowo sprzątają, podcieraja dzieci - 1 kobieta ma na głowie 25, nie raz 50 (...)
105. Dodane przez no, w dniu - 21-07-2015 20:20
A synalek Damianek co chwila zmienial fajne samochody za pieniadze panstwowe. Brawo panie Prezydencie, uklady sie juz powoli koncza...
106. Dodane przez do kom. 102, w dniu - 21-07-2015 20:51
Afera, to pół biedy, ale po co ta pani opuściła gardę i dobrowolnie wystawia się na ciosy?
107. Dodane przez mmmm, w dniu - 21-07-2015 22:12
Pracownicy nie są tam rozpieszczani a dodatkowo ciągły mobbing i wykorzystywanie. Nauczycielki są tam zatrudniane żeby pracować za 3 osoby szkoda ze nie zarabiają chociaż części płacy pani dyrektor. Jeżeli jedna osoba ma pracować za trzy to czy dzieci maja pełna opiekę? odpowiedzcie sobie sami, dlatego żadna nie pracuje tam dłużej niż rok bo psychicznie nie wytrzymuje natłoku obowiązków i ogromnej odpowiedzialności za powierzone jej dzieci, komentarz 104 jest w 100% prawdziwy nie zrozumie ten kto tam nie pracował, ale pani dyrektor lubi zmieniać pracowników ważne ze zgadzają się pracować za najniższa krajowa, przecież co roku jest tyle chętnych do pracy, doświadczenie, lojalność właściwie nic nie jest ważne najważniejsze są pieniądze. Może pani dyrektor się obudzi i zacznie ludzi traktować z należytym szacunkiem szczególnie tych którzy na nią pracują.
108. Dodane przez w,,,,,,,,, w dniu - 21-07-2015 22:34
do kom105,,,,a ty co kolega jego ,,,ktory zazdrosci??skad mozesz wiedziec ,,,,, ogarnij sie czlowieku,,,,
109. Dodane przez do 108, w dniu - 22-07-2015 19:29
A on ma wogóle kolegów?
110. Dodane przez Wojtek, w dniu - 22-07-2015 22:09
A co z przedszkolem w Gostyniu prowadzonym przez siostry zakonne. Personel cywilny zwolniony z dnia na dzień, do pomocy "dostarczono " siostry z Klasztoru, a długi sięgają nieba.Ilość dzieci znacznie zredukowana. Widać całkowity brak kontroli z odpowiednich służb. No chyuba ,że kontrole tak jak w prywatnych firmach -"informujemy Pana, że w dniu .... odbędzie się w pana firmie kontrola związana z ...."
111. Dodane przez ad. 108, w dniu - 23-07-2015 08:07
pisze sie 'wogle' ;-D
112. Dodane przez ad 111, w dniu - 23-07-2015 20:03
obie formy są poprawne polonisto penerze;)
113. Dodane przez Piotr, w dniu - 27-07-2015 11:36
Gratuluje panie Prezydencie niech pan sprawdzi wszystkie prywatne przedszkola siostry też wywijają. Uważam że tak trzeba w Lesznie państwowe są na poziomie a te prywatne -poziom marny.Tej pani się należało długo już kombinuje
114. Dodane przez MD, w dniu - 29-07-2015 23:30
Gdy przeczytałem artykuły na temat tej afery doszedłem do wniosku jak bardzo media i nasze władze manipulują rzeczywistością. Otóż moje dziecko przez miniony rok chodziło do tego właśnie przedszkola i stanowczo będę bronił racji Pani Dyrektor tego konkretnego przedszkola. Piszę się o tym, ze z dotacji sfinansowano zakup artykułów weselnych, akcesoriów do grilla czy tez artykułów spożywczych. Nasi urzędnicy mogliby wykazać się choć trochę inteligencją w tym zakresie. Chyba, ze nie mają dzieci i nigdy nie byli w przedszkolu. Prosty przykład ziemniak (artykuł spożywczy) no tak przecież dzieci na zajęciach robiły z ziemniaka kolorowe pieczątki, a na innych z zapałek (akcesoria do grilla) i ziemniaków dzieci robiły jeżyki. W tym roku przedszkole to organizowało rewelacyjny piknik dla dzieci i rodziców, na którym był poczęstunek (artykuły spożywcze) i między innymi grill. Dodatkowo chyba żaden z naszych urzędników nie był na przedszkolnych jasełkach lub przedstawieniach. No tak! Eureka! Przeciez dzieci musiały jakoś się poprzebierać, musiały ubrać jakieś stroje na fakturze takie elementy strojów lub akcesoria z pewnością mogły widnieć jako akcesoria lub artykuły weselne. W jakim kraju my zyjemy, do czego to dochodzi. Linczuje się medialnie Panią, która robi tak wiele dla miasta, prowadzi placówki, do których chodzi sporo dzieci, które są już mieszkańcami tego miasta i robi dla nich sporo dobrego, dla ich rodziców także. Nie rozumiem tez dlaczego o tym konkretnym przedszkolu pisze się z nazwy, a o tych, które rzekomo również kontrolowano i wykazano nieprawidłowości tylko wspomina wzmianką, ale o tym które to konkretnie przedszkole już nie ma ani słowa. Moim zdaniem to nagonka lub celowe działanie władz tego miasta lub jakiejś grupy ludzi, którym zalezy aby bardzo zaszkodzić tej konkretnej Pani. Sprawa śmierdzi na kilometr i zyczę Pani Dyrektor aby sprawiedliwość stanęła po jej stronie i aby miasto przegrało spór o dotacje i wypłaciło te 3 miliony zaniżonych dotacji z ostatnich 10 lat! Tam gdzie szuka się na siłę kasy można wyjść na tym z zupełnie odwrotnym skutkiem. Będę śledził sprawę na bieząco.
115. Dodane przez J.D, w dniu - 31-07-2015 16:31
Bardzo przygotowana osoba do tłumaczenia. Śmieszne wszyscy wiemy co tam się wyrabia, tłumaczenia nic nie pomogą. Duża pensja pani dyrektor mówi sama za siebie. Pani dyrektor pora oddać kasę. Grauluje panie prezydencie. Niech pan się weżmie za te prywatne przedszkola.
reklama
116. Dodane przez JANKA, w dniu - 09-06-2017 14:07
Nie polecam tego przedszkola(...)
117. Dodane przez rodzic, w dniu - 11-02-2018 11:31
szczerze polecam to przedszkole kazdemu kto chce aby jego dziecko trafiło w dobre ręce, super obsługa, dobra opieka. to że pani Dyrektor walczy ze (...) urzednikami za pomocą których pewien leszczyński przedsiębiorca usiłuje odebrać jej dorobek całego życia nie oznacza że jest to placówka żle prowadzona,jeszcze raz serdecznie polecam to przedszkole , a pieniaczom dziękuję. teraz możecie zacząć wrzucać hejty.pozdrawiam
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj