Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Ustąp z prawej

Jak się jeździ na parkingach

Ustąp z prawej

13.10.2015. Radio Elka, Dorota Kozanecka


Jest to teren prywatny, na którym obowiązują ogólne zasady ruchu drogowego (Fot. Grzegorz Hope)
Trąbienie, nerwowe ruchy rąk, niepewność kto kogo ma przepuścić, to częsty obraz na parkingach przy leszczyńskich marketach. Jednym z większych placów parkingowych jest ten, przy Galerii Leszno. – Obowiązuje tam zasada pierwszeństwa pojazdów wyjeżdżających z prawej strony – mówi naczelnik drogówki leszczyńskiej policji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O panujących na wspomnianym parkingu zasadach w ruchu informuje znak o skrzyżowaniu równorzędnym. Jadąc na wprost, musimy przepuścić wszystkich, którzy
wyjeżdżają ze znajdujących się po naszej prawej stronie alejek.

- Niektórzy kierowcy jeżdżą jak osły i nie zważają na nic - mówi jeden z kierowców na parkingu pod leszczyńską galerią. - Większość osób zna panującą tutaj zasadę prawej ręki, ale zdarzają się też tacy, którzy tego nie respektują - dodaje inny kierowca.


- Jest to teren prywatny, na którym obowiązują ogólne zasady ruchu drogowego - mówi podinspektor Dariusz Adamczak, naczelnik wydziału ruchu drogowego leszczyńskiej policji. - Problem organizacji ruchu występuje na wszystkich parkingach przy marketach - dodaje.

 
Komentarze (53)
1. Dodane przez ktoś, w dniu - 13-10-2015 14:43
A ja tam właśnie na wiosnę wybieram się, z zamiarem naprawy blachy !
2. Dodane przez tutus, w dniu - 13-10-2015 14:49
Jaki problem? Przepis jest przepisem i tyle. Tylko, że są osobistości, które wychodzą z założenia, że jeżeli są na szerszej drodze, to są na głównej. Takich geniuszy nie brakuje też pod Kauflandem. Wystarczy pojechać do Niemiec, żeby się przekonać, że to nie problem. Co niektórzy kierowcy sprawiają u nas wrażenie, jakby prawko wygrali w teleturnieju.
3. Dodane przez ewaa, w dniu - 13-10-2015 14:51
już nie macie o czym pisać..
4. Dodane przez Hej, w dniu - 13-10-2015 14:59
Miejsce pokazane na zdjęciu powinno zostać inaczej oznaczone, bo przez ten budynek nic nie widać i wypadek to kwestia czasu.
5. Dodane przez Sputnick, w dniu - 13-10-2015 14:59
Pod kuflandem ten sam problem, dodatkowo tam nie ma znaku, co nie zmienia faktu, że zasada ta obowiązuję - wjeżdżający na teren parkingu i jadący tzw. "główna" drogą przez parking wcale nie maja pierwszeństwa przed wyjeżdżającymi z parkingu od strony kościoła na tą samą tzw. "główną".
6. Dodane przez uzytkownik, w dniu - 13-10-2015 15:00
Proponuję zobaczyć jak gamonie zachowują się podczas wjazdu i wyjazdu na i z parkingu przy markecie Kaufland.
7. Dodane przez parking przy Galerii śmiechu warte, w dniu - 13-10-2015 15:01
A propos zdjęcia zamieszczonego w artykule i do kierowcy, który nazywa resztę "osłami". Otóż na wspomnianym już skrzyżowaniu znak "drogi różnorzędnej" jest widoczny tylko dla kierowców wjeżdżających do Galerii z "piątki", a takiego samego znaku nie ma na drodze różnorzędnej. To tak jakby ustawić na jednej drodze przy skrzyżowaniu "pierwszeństwo przejazdu", a przy drugiej nie stawiać żadnego, a niech się kierowca domyśli. Ach, domyśli się jak już będzie "bummm". Tak naprawdę cały ten parking przy Galerii Leszno projektował jakiś troglodyta i znaki też nie głupi ludzie stawia;li. Oznakowanie na tym parkingu a chociażby parkingu przy TESCO i OBI to niebo a ziemia. Tyle w temacie
8. Dodane przez kierowca, w dniu - 13-10-2015 15:16
Tak szczerze mówiąc osoby które wjeżdżają do Galerii Leszno od strony Biedronki i nie jada pod wejścia do Galerii czy Praktikera nigdy nie przepuszczają osób które mają po swojej prawej stronie. Na dodatek zawsze bardzo się burzą gdy ktoś zwróci im uwagę. Bardzo łatwo tam o wypadek. Pozdrawiam. 
PS. BARDZO DOBRZE PORUSZANY TEMAT !
9. Dodane przez kierowca, w dniu - 13-10-2015 15:19
na parkingu przed galerią namalowane są strzałki z kierunkiem jazdy ale wielu kierowców wogóle ich nie przestrzega. Np. pas przed samą galerią jest jednokierunkowy a niektórzy jeżdżą tam w dwu. Na parkingu są także namalowane miejsca parkingowe a niektórzy uparcie stawiają samochody na pasie przed galerią poza wyznaczonymi miejscami przez co zwężają ten pas i ograniczają widoczność. Zawsze gdy to widzę ciekawi mnie dlaczego policja lub straż miejska nie reagują?
10. Dodane przez zgadzam sie, w dniu - 13-10-2015 15:25
dokladnie, tam nikt nie stosuje sie do tego znaku i tak sobie czasami mysle, ze plynniej by bylo gdyby tego znaku po prostu nie bylo (postawic znaki ustap pierwszenstwa przejazdu, droga glowna i po klopocie)
11. Dodane przez marek, w dniu - 13-10-2015 15:30
bo ludzie nie znają się na przepisach
12. Dodane przez kierowca, w dniu - 13-10-2015 15:46
to fakt, wielokrotnie grzecznie tłumaczyłem innym uczestnikom ruchu zasady dróg równorzędnych. cieszę się, że redakcja poruszyła nareszcie ten temat. uwaga - dotyczy to także rowerzystów!
reklama
13. Dodane przez o, w dniu - 13-10-2015 15:52
ten parking mi Karpacz przypomina, dziwny, a niby równina!?
14. Dodane przez Nikt, w dniu - 13-10-2015 16:00
Ci co nie ustępują pierwszeństwa to stare pryki . 
Często biznesmeni wliczający nawet paliwo w koszty dzięki PO i zielone listki , kursy doszkalające obciążające kosztami rodziców sytuacji nie poprawią nawet od stycznia. 
 
Co najwyżej następną karetkę egzaminatorzy ufundują.
15. Dodane przez M, w dniu - 13-10-2015 16:07
Po czterech latach działalności dostrzezono problem.
16. Dodane przez idiotyczny przepis, w dniu - 13-10-2015 16:14
Zasada prawej dłoni obowiązująca na takich parkingach to jakaś paranoja! Wyobraźmy sobie taką sytuację: godziny szczytu zakupowego - wjeżdżam na parking Kauflandu. Ledwo wjechałem, a z prawej strony z alejki próbuje wyjechać pojazd "A". Ustępuję mu pierwszeństwa, a za mną staje 5 kolejnych samochodów (oczywiście stoją już na publicznej drodze i tamują ruch. Niestety ten któremu ja ustępuję nie może wyjechać z alejki w lewo ponieważ na tej nazwijmy to "głównej" drodze parkingowej stoi sznur samochodów chcących opuścić parking. Pojazd "A" nie może wyjechać. Ja nie mogę wjechać. A żeby było zabawniej pojazdy opuszczające parking nie mogą tego zrobić ponieważ pierwszy z nich chce jechać w lewo (w stronę Rejtana), a od strony Netto czekają samochody chcące wjechać na parking Kauflandu. 
Oczywiście przedstawiłem sytuację hardcorową jednak jak najbardziej realną. Wiadomo, że w tej sytuacji zawsze ktoś kogoś przepuści. Pytanie tylko po co w takim razie ten debilny przepis o prawej dłoni obowiązujący na parkingach? 
Czy nie prościej uznać, że jest główna droga wjazdowa z pierwszeństwem skoro większość i tak jeździ w ten sposób? 
Idealnym przykładem, że ten przepis jest idiotyczny jest parking przy galerii gdzie wjeżdżając od strony ronda i jadąc tą długą prostą trzeba się zatrzymywać co 3 metry jeśli ktoś inny wyjeżdża z alejki postojowej. I oczywiście ja się zatrzymam, ale on nie wyjedzie bo z naprzeciwka (jego prawej strony) jadą samochody...
17. Dodane przez do komentarza nr 7, w dniu - 13-10-2015 16:18
I bardzo dobrze ktoś w artykule określił niektórych kierowców osłami. Proponuję abyś poczytał sobie zasady ruchu drogowego to się dowiesz, że jak nie ma żadnego znaku to oznacza zasadę prawej ręki. Droga wewnętrzna jest prawidłowo oznakowana tylko na wjeździe. Jak ktoś wjedzie to już wie, że obowiązuj zasad prawej ręki więc nie ma sensu stawiać dodatkowe znaki, gdyż już wjeżdzając wiemy jakie panują zasady.
18. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 13-10-2015 16:21
Bardzo dobrze, że redakcja poruszyła ten temat, bo widać totalny chaos wśród kierowców na parkingach, gdzie coraz większe oznakowania malują, by ułatwić pojazdom poruszanie się. 
Najwięcej, jak zwykle, można dowiedzieć się od komentujących tu internautów. Dziękuję. 
Temat także dotyczy rowerzystów, słusznie.
19. Dodane przez Jadwiga, w dniu - 13-10-2015 17:08
NALEŻY OGRANICZYĆ PRĘDKOŚĆ DO 40KM/H-TEREN ZABUDOWANY I 60KM/H- POZA TERENEM ZABUDOWANYM.GDY ZOSTANĘ WYBRANA DO SEJMU ZADBAM USTAWOWO O BEZPIECZEŃSTWO NA NASZYCH ULICACH I DROGACH.
20. Dodane przez Rekma, w dniu - 13-10-2015 17:21
Do kom 11 
Bo na terenie prywatnym nie obowiązują żadne przepisy chba że własciciel terenu postawi znaki zgodnie z ustawą.
21. Dodane przez marek, w dniu - 13-10-2015 17:37
totalny brak konsekwencji w oznakowaniu- taki jest teren goplany.
22. Dodane przez TK, w dniu - 13-10-2015 17:44
Skoro osoby zarządzające terenem galerii nie dostrzegają tego problemu to po co poruszać ten temat? Oznakowanie parkingu jest beznadzieje, a samowola panuje tam od zawsze. Co więcej ten parking projektował jakiś idiota, zresztą co będę się rozpisywał na ten temat, przecież to niczego nie zmieni.
23. Dodane przez Archanioł, w dniu - 13-10-2015 17:45
PROBLEM W TYM, że zarówno pod GULerią Leszno jak i UObi parkingi zaprojektowane są modelowo nieprzyjaźnie kierowcom.
24. Dodane przez do 17, w dniu - 13-10-2015 18:15
To nie przepis jest idiotyczny, ale idiotycznie ktoś wprowadził organizację ruchu przy galerii - to po pierwsze. Po drugie nie - jeśli taka jest organizacja ruchu należy się do niej stosować. Po trzecie byłem świadkiem jak niedawno policjanci stali radiowozem na zatocze autobusowej i nie reagowali na wymuszanie pierwszeństwa przez wjeździe od piątki, chyba, że też nie znają się na przepisach.
25. Dodane przez henryk1548, w dniu - 13-10-2015 18:46
Gdyby ustawić znak nakazu ruchu w prawo przy wjeździe za łukiem powstałby ruch okrężny i nie byłoby problemu zasady prawej ręki.
26. Dodane przez ktoś, w dniu - 13-10-2015 18:53
DO KOM 7 . 
PROPONUJĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z KODEKSEM DROGOWYMI POCZYTAĆ CO OZNACZAJĄ I JAK NALEŻY SIĘ STOSOWAĆ DO ZNAKÓW KTÓRE ZNAJDUJĄ SIĘ PRZY DRUGIM WJEŹDZIE. NIESTETY ALE TUTAJ WYSZŁA PANA/PANI WIEDZA. TO JEST ŻENUJĄCE. 
TYLE W TEMACIE.
27. Dodane przez ktoś, w dniu - 13-10-2015 18:55
DO KOM 16 
TO NIE PRZEPISY SĄ CHORE ALE CI KTÓRZY NIE POTRAFIĄ ICH ZASTOSOWAĆ.
28. Dodane przez ...., w dniu - 13-10-2015 19:09
totalna nieznajomość przepisów, brak poszanowania ppierwszeństwa prawej strony, ma to miejsce przed każdy marketem w polsce, ja zawsze trąbie na takich. Najlepsze są miny tych co wyjeżdzają z prawej i jeszcze mi dziekują ze ich puszczam bo myslą ze jestem uprzejmy
29. Dodane przez ...., w dniu - 13-10-2015 19:12
ten znak na zdjęciu jest w ogóle nie potrzebny. Jest on tylko przypomnieniem dla kierowcó... jak nie ma znaku i tak puszczamy tych z prawej strony i proste. Taka zasada obowiązuje przed każdym marketem i na każdym skrzyżowaniu gdzie nie mamy znaku. u nas niestety panuje zasada "jade prosto mam pierwszeństwo"
30. Dodane przez ...., w dniu - 13-10-2015 19:17
parkingi są zaprojektowane dobrze- jak wszędzie. Na całym świecie puszcza się kierowców z prawej strony (albo z lewej, jak jest lewostronny ruch) wystarczy pojechać do niemiec i nauczyć się kultury. U nas 9/10 nie respektuje zasady prawej strony, uważają że jadą prosto to mają pierwszeństwo, niektórzy też wprowadzają zasadę że jadą szerszą drogą to też mają pierwszeństwo (nie wiem tylko jak mierzą szerokość drogi w czasie jazdy), niektórzy także mają zasadę że patrzą na znak jaki jest na skrzyżowaniu poprzecznym - tak tak niektórzy mają taki dar, że widzą jaki jest znak odwrócony tyłem
31. Dodane przez do kom. 3, w dniu - 13-10-2015 19:20
Bardzo dobrze, że o tym się pisze. Ludzie o tym nie wiedzą a przekazanie tej informacji w środkach masowego przekazu, daje szansę na to, że sytuacja ta choć trochę się poprawi. A naprawdę tam strach jeździć.  
Swoją drogą takie parkingi powinny by tak projektowane żeby był tam wymuszony tylko jeden kierunek ruchu. Podobnie jak w niektórych parkingach w galeriach z parkingami wielopoziomowymi.
32. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-10-2015 19:31
Wydaje mi się, że niektórzy kierowcy postrzegają drogę dwukierunkową przy galerii za drogę główną. Stąd bierze się błędne przekonanie o ich pierwszeństwie przed samochodami (w ich przekonaniu) wyjeżdżającymi z parkingu galerii. Zresztą, na tym parkingu nawet Policja porusza się niezgodnie z obowiązującymi przepisami, często jadą pod prąd nitką jednokierunkową, a ostatnio nawet widziałem jak w minioną sobotę ok godziny 20 wypisywali mandaty za źle zaparkowane samochody stojąc pod głównym wejściem przy świerku, oczywiście zaparkowali swój wóz na drodze i to w dodatku pod prąd :-))))
33. Dodane przez Zwykły kierowca, w dniu - 13-10-2015 19:39
Ludzie drodzy po co tyle nienawiści i wyzwisk w waszych komentarzach? Winny jest zarządca terenu! Przez trzy lata nie zrobiono niczego, aby poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu! Zresztą, wydaje mi się, że oznaczenia poziome - linia P-13 warunkowego zatrzymania na każdym wyjeździe załatwiłaby sprawę na lata!
34. Dodane przez fhhh, w dniu - 13-10-2015 20:17
Co skrzyżowanie postawić znak drogowy :-P
35. Dodane przez .., w dniu - 13-10-2015 20:25
do kom. 33 zarządca terenu nic nie musi. Brak znaków = obowiązuje zasada prawej strony. Nie umiesz jej respektować to nie wjeżdzaj na parking. Po co stawiać setki znaków, skoro nie trzeba ich stawiać w ogóle. Tak jest wszędzie na świecie na takich parkingach, tylko u nas zasada pierwszeństwa prawej jest tylko teoretyczna
36. Dodane przez Jan z Lipna, w dniu - 13-10-2015 20:38
cebulorze z Leszna nie potrafią jeździć,parkować,zachowywać się na drodze i przy stole!!! Jeden dureń z drugim myśli że jak jedzie prosto i szybciej to ma pierwszeństwo,niestety cebula zamiast mózgu nie boli...
37. Dodane przez aqwer, w dniu - 13-10-2015 22:15
Pod galerią z reguły jadę tak, by nikt nie musiał mi ustępować, ponieważ i tak tego nie zrobi. Zasada prawej strony tam praktycznie nie istnieje. Znudziło mi się trąbienie, "wymuszanie", zwracanie uwagi czy stanie jak osioł. Kierowcom, którzy "wiedzą lepiej" polecam pokonanie choć kilkuset kilometrów po Warszawie czy innym dużym mieście. Może czegoś się nauczą, oczywiście pod warunkiem, że odważą się do takiego miasta wjechać :-)
38. Dodane przez radziu, w dniu - 13-10-2015 22:44
do kom 7 sam jesteś osioł. przy każdym wjeździe na ten parking stoi znak ze zdjęcia. jesli masz problemy z pamięciom to nie powinieneś jeździć autem.
39. Dodane przez do 16 - racja - Leszczyniak, w dniu - 13-10-2015 23:34
A nie prościej zrobić 2 główne drogi. Ta od biedronki. I druga główna tuż przy samej galerii. Poprzeczne to ustąp pierwszeństwa i sprawa załatwiona. Trochę farby żeby na kostce brukowej namalować trójkąciki ustępu. U NAS W POLSCE ZAWSZE TRZEBA KOMPLIKOWAĆ.
40. Dodane przez MS, w dniu - 14-10-2015 00:02
Do 36 - a ja najczęściej tłumaczę pod galerią zasadę prawej ręki rejestracjom PLE PGS DGR PRA
41. Dodane przez racjonalnie myślicie, w dniu - 14-10-2015 10:11
Macie rację - główną drogą powinna być ta, która przebiega na tyłach stacji paliw, ponieważ umożliwia sprawny dojazd do miejsc parkingowych znajdujących się z prawej strony (jadąc od biedrony). Zatrzymywanie się przy każdym wyjeździe nie ma sensu, bo przyczynia się do powstawania korków. Jedna puszka farby mogłaby to uregulować. Droga przy samej galerii jest "główna" z racji reguły prawej ręki - jest bezpiecznie pod warunkiem, że jakieś ćwoki nie jeżdżą w prawo, wbrew strzałkom. Prośba - nie parkujcie poza wyznaczonymi miejscami, bo zwężacie drogę ewakuacji/pożarową między galerią a parkingiem!
42. Dodane przez Ardilla, w dniu - 14-10-2015 14:40
Przepisy są po to, aby je przestrzegać, pod warunkiem, że przepisy zna się. A jeśli nie, łatwo poznać takiego buca, bo wymachuje rękoma i piekli się werbalnie przez szyby swojego samochodu.  
Sygnalizacja świetlna jest jeszcze prostsza do opanowania, a jednak są tacy, dla których za trudne.  
Zamiast mandatów - odbieramy prawo jazdy na 3 miesiące za łamanie przepisów i kurs 10 godzinny z egzaminem z teorii. Sprawdziłoby się, z pożytkiem. Bez złości, edukacja kierowców potrzebna CAŁE ŻYCIE, bo bycie kierowcą jest odpowiedzialnością.
43. Dodane przez Galerianka, w dniu - 14-10-2015 16:59
DGR nie umieja jezdzic!!!!!!!!!!!!!!!!
44. Dodane przez kierowca, w dniu - 14-10-2015 18:36
Moim zdaniem znak pokazany na zdjęciu dotyczy skrzyżowania dróg, natomiast wyjazdy z parkingu nimi nie są, nie spełniają określonych norm bycia skrzyżowaniem. Kłania się inżynieria drogowa i przepisy dotyczące budowy dróg. Aby było skrzyżowaniem to musi być oznakowanie. Pozdrawiam wszystkich znawców inżynierii i przepisów RD.
45. Dodane przez Do kom41, w dniu - 14-10-2015 18:39
Głupoty piszesz..ja wjeżdżając na parking od strony Biedronki poruszam się jak na rondzie.Nigdy nie jadę w lewo..tylko wjeżdżam prosto od strony Practikera do galerii.A potem wracam z tył CPNu i po problemie...wtedy nie muszę się zatrzymywać co 3 metry.Róbcie więc w ten sposób aby nie było przykrych niespodzianek.
46. Dodane przez krek, w dniu - 14-10-2015 19:23
Do 44. Proponuje zapoznać się z definicją skrzyżowania w Kodeksie. Na marginesie, jeżeli skrzyżowanie nie jest oznakowane, traktujemy je jako równorzędne. Tak stanowi prawo o ruchu drogowym, a nie "inżynieria drogowa".Cały teren przed galerią jest parkingiem. Miejsca parkingowe są oznaczone liniami ciągłymi, a pomiędzy nimi są drogi dojazdowe, czyli jak wszystkie oznaczone strzałkami, przy galerii, za stacją paliw jak i te prostopadłe do nich. Na ternie prywatnym, ogólnodostępnym stosuje się zasady ruchu drogowego, tym bardziej, że na tych parkingach umieszczono znak "Strefa ruchu" znak D-52. Jak nie znasz przepisów o ruchu drogowym, ja wezwę policję, a ty za kolizję zapłacisz podwójnie. Z faktami się nie dyskutuje, na tym kończę, bez odbioru.Ja jestem ubezpieczony od nieuków, życzę powodzenia!!!
47. Dodane przez xxx, w dniu - 14-10-2015 21:38
jak się czyta te komentarze np. ten z kom 44 to się włos na głowie jeży , masakra. połowa ludzi nie powinna mieć prawa jazdy...szok
48. Dodane przez Alarm o głupocie, w dniu - 15-10-2015 18:33
Jakie tu głupki się produkują? 
Ja pan wielki na zakupy jadę! 
Z drogi wy z prawej i lewej strony bo to ja na zakupy jadę. 
Ja z moimi kartami kredytowymi : 
złotymi , platynowymi, szmaragdowymi ! 
Ja mam czekać aż mój pracownik tym gruchotem z prawej strony się wtelepie i będzie się wlec 15km /h swoim kopciuchem?! 
Cały filtr od klimy mi zapaskudzi. 
 
Istotą problemu jest tylko i wyłącznie zbyt szybki awans społeczny ludzi którzy nigdy nie powinni być oderwani od łopaty. 
Mamy do czynienia z typowym przypadkiem  
Z chama na pana. 
Bo jak wszystkim wiadomo wychodzący ma pierwszeństwo 
czy to z windy czy czegokolwiek. 
Z tej prostej przyczyny z prawej ma pierwszeństwo aby była szansa na zaparkowanie w niedzielę przed marketem dla niewiernych. 
 
Idealny cel dla Iskandera.
49. Dodane przez ups, w dniu - 15-10-2015 20:22
Gdy widzę te wszystkie A-1,2,3,4,5,6,7,8,9, Q- 3,7,9,1500 które najchętniej wjechałyby do galerii...rezygnuję z wizyty tam. Zaglądam tylko gdy muszę i staram się wybrać np poniedziałek przed południem.Bez negatywnych emocji, lajcik...
reklama
50. Dodane przez klient, w dniu - 15-10-2015 21:51
a moze warto zainteresowac sie wszystkimi samochodmi ktore parkuja tuz przy miejscach przeznaczonych dla osob niepelnosprawnych? 
staja na drodze glownej i przez co utrudniaja wjazd i wyjazd. 
 
przyjedzie taki jegomosc samochodem w leasingu - niby lepsza fura i staje pod drzwiami? dlaczego? zeby mial krotsza droge z parkingu do sklepu? otoz nie - bo nastepnie robi 2 kolka na dole , 2 kolka na gorze i kazda alejke w sklepie spozywczym... przejdzie taki 3km w sklepach a nie chce mu sie 100m na parkingu wiecej przejsc.
51. Dodane przez do kom. 36 do Jasia z Lipna, w dniu - 16-10-2015 15:28
Kolego Jasiu tą nieznajomością przepisów o pierwszeństwie charakteryzują się w pierwszej kolejności tzw. "Apacze" - "cebularze przyjezdni" i to oni "powiatowe rozdziwy" jeżdżą pod prąd, parkują byle jak, jak za stodołą, o jeżdzie po ulicach miasta nie wspomnę. I co wspólnego ma zachowanie przy stole z jazdą i parkowaniem? Taki mądrala jesteś to spójrz na swe zachowanie przy stole. Jedząc zupkę nie siorb i nie podpieraj się się lewym przedramieniem na stole, nie oblizuj noża itp. Na początek proponuję o zweryfikowanie Kol. Kapuściany Jasiu Twoich zachowań na wyjeżdzie bo ja jak tam jadę to boli mnie głowa na widok wolnejamerykanki cebularzy z powiatu bo każdy z nich to jak "kmieć na zagrodzie równy wojewodzie"!!!!
reklama
52. Dodane przez do 51, w dniu - 16-10-2015 22:55
widzę drogi leszcyński cebulorzu że nie zrozumiałeś sarkazmu ( i dotknąłem twojego wielkomieszczańskiego ego),co nie zmienia faktu że leczyniacy nie potrafią jeździć,parkować ani się zachować!!!
53. Dodane przez do kom.52 rodowity leszczyniak, w dniu - 17-10-2015 14:56
Sarkazm sarkazmem! A co mam myśleć Kolego Jasiu jak dniu dzisiejszym od godz.9.3o do godz. 13.40 dwóch posiadaczy ziemskich na rej. PLE....(prawdopodobnie z ego pańszczyżnianego chłopa) parkowali swe bolidy centralnie w przejściu dla pieszych koło hali Trapez. I kto tu jest cebulorzem który nie potrafi parkować a co najgorsze myśleć. A tak szczerze to 40% mieszkańców Leszna to właśnie cebulorze z powiatu którzy sprowadzili się do miasta i zapominając o swym pochodzeniu zachowują się jak w poprzednim wcieleniu. Czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąci!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj