Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Rynek wróci do wyglądu sprzed wojny?

Koncepcja za dwa miesiące

Rynek wróci do wyglądu sprzed wojny?

06.11.2015. Radio Elka, Jarek Adamek


Leszczyński Rynek w 1915r.
Na przełomie stycznia i lutego gotowa ma być nowa koncepcja rewitalizacji leszczyńskiego Rynku. Maciej Kubiak, naczelnik Wydziału Architektury Urzędu Miasta Leszna zapowiada, że opracowująca go pracownia przygotowuje projekt nawiązujący do przedwojennego wyglądu głównego placu miasta.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
To już kolejna koncepcja rewitalizacji Rynku - poprzednie nie zdobyły akceptacji władz miasta, które zleciły przygotowanie nowego projektu leszczyńskiej pracowni architektonicznej. Prace wciąż trwają, ale
Maciej Kubiak ujawnia, że idą w stronę przywrócenia głównemu placowi miasta wyglądu sprzed II wojny światowej. -Dotyczy to przede wszystkim nawierzchni, która miałaby inny kształt, zmienić się mają też wymiary ciągów komunikacyjnych wzdłuż pierzei - mówi Kubiak.

Zmienić się ma też zieleń na Rynku. -Musi ona być uporządkowana i podkreślać walory architektoniczne, zamiast je zasłaniać jak dzieje się obecnie - stwierdza Maciej Kubiak. Na starych fotografiach Rynku widać, że na chodnikach wzdłuż pierzei nie ma drzew, rosną one natomiast przy samym Ratuszu. -Nasadzenia są powojenne - mówi Rafał Kotomski, rzecznik UML - jednak oczywiście nie chodzi nam o to, żeby Rynek był pustym placem.

Koncepcja rewitalizacji ma być gotowa na przełomie stycznia i lutego. Wtedy też rozpoczną się konsultacje społeczne z mieszkańcami.
 
Komentarze (57)
1. Dodane przez zawiedziony wyborca, w dniu - 06-11-2015 10:07
Ile to znowu Borowiak ma nas podatnikow kosztowac ? :-(
2. Dodane przez CUD, w dniu - 06-11-2015 10:20
Następny cudak chce dokonać cudu wizualnego , gdyż wszystko co przed wojną było lepsze , a po wojnie komunistyczne .
3. Dodane przez WSk, w dniu - 06-11-2015 10:21
W pierwszej kolejności zróbcie chodnik na Lipowej. Nogi można sobie połamać, a dzieciaki wyskakują z wózków na wybojach. Zmiana nawierzchni na Rynku, gdy będziemy już bogaci, pospłacamy długi i z nudów będziemy bawić się w realizację fanaberii urzędników. Która to już koncepcja rewitalizacji od czasów Szczuckiego? Ile to kosztowało?
4. Dodane przez Jan, w dniu - 06-11-2015 10:23
A czy coś od czasów wojny zmieniło się na leszczyńskim rynku? Wycięto tylko drzewa wokół ratusza! Ot cała zmiana!
reklama
5. Dodane przez Sisi, w dniu - 06-11-2015 10:36
Mam nadzieję, ze drzew nie będziecie wycinać? Poza oczywistymi walorami naturalnymi, dają wytchnienie podczas upału
6. Dodane przez MARCO, w dniu - 06-11-2015 10:53
TAK CAŁY RYNEK JAK I ZIELEŃ MUSI SIE ZMIENICC PRZEDE WSZYTSKIM WYCIĄC PRZYNAJMNIEJ POLOWĘ DRZEW KTÓRE ZASŁANIAJĄ KAMIENICE I ODNOWIĆ NALEZY ELEWACJE RATUSZA
7. Dodane przez mamrot, w dniu - 06-11-2015 10:59
Czy wrócą furmanki na Rynek?
8. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 06-11-2015 11:30
Idźmy z postępem. Proponuję powrót dworca PKS. :-D
9. Dodane przez PanKracy, w dniu - 06-11-2015 11:33
A komu przeszkadzają drzewa wokół rynku?Zawsze to jakaś ochrona przed słońcem kiedy przysiądzie się na ławeczce.Tym bardziej że nie są to jakieś olbrzymy.Ale rozumiem że nowa władza chce po sobie zostawić ślad,ale niech to będzie ślad pozytywny !
10. Dodane przez ja, w dniu - 06-11-2015 11:49
Są i furmanki
11. Dodane przez MR-pro, w dniu - 06-11-2015 11:50
Nawiązujmy do dawnego wyglądu. Nie prawdą jest to, że to co stare to złe. W tym przypadku, to co było, nie musi wrócić. 
Dobra decyzja. Proponuję na przyszłość więcej takich i podobnych działań, przywracających miastu Leszno dawny wygląd, walory przedwojenne. 
Te osoby które komentują takie działania, mogą się zastanowić co same z siebie dają, dopiero później niech komentują.
12. Dodane przez jan, w dniu - 06-11-2015 11:51
zachód buduje wieżowce, nowoczesną urbanistykę a MY budujemy Polskę kamienną czyli brukową (ul. Leszczyńska a teraz Rynek) pod płaszczykiem historii
13. Dodane przez Kuba, w dniu - 06-11-2015 11:52
Czy przywrócony zostanie akwedukt, jak i rynsztok, który działał przed IIWŚ na rynku?`
14. Dodane przez MR-pro, w dniu - 06-11-2015 11:53
W Osiecznej zamontowano nowe oświetlenie przy nowo wyremontowanym odcinku drogi. Oświetlenie jest eleganckie i świeci bardzo jasnym światłem. Efekt jest BDB. Może warto pomyśleć o takim oświetleniu w Lesznie? zachęcam do sprawdzenia efektywności oświetlenia na własne oczy.
15. Dodane przez Leszczyniak., w dniu - 06-11-2015 12:11
Chcecie mieć ładną starówkę z uroczym rynkiem to proponuję wybrać się do któregokolwiek czeskiego miasteczka. Ćwierć wieku temu startowalismy z tej samej pozycji a dziś trudno nie dostrzec różnicy między naszą szarzyzna, sypiacymi się elewacjami a ich czystoscia, wielobarwnoscia i dbaniem o to co jest wizytówką miejscowości. Zawsze kiedy idę przez nasze miasto jest mi wstyd, ze mieszkańcy i turyści muszą tę bylejakosc i brud oglądać.
16. Dodane przez eko, w dniu - 06-11-2015 12:14
jak chcecie drzwa idzcie do parkku albo lasu
17. Dodane przez do kolm. 4, w dniu - 06-11-2015 12:24
Obawiam się, że drzewa na Rynku są planowane do wycinki. Napisano wyraźnie, że zasłaniają "walory architektoniczne". Choć przed wojną zasłaniały Ratusz a to przecież najważniejszy walor architektoniczny Rynku. 
Koniki z furmankami stawały też na Rynku przed wojną. Ale chyba już nie wrócą.
18. Dodane przez tt, w dniu - 06-11-2015 12:30
Wiem, że przyzwyczailiście się do leniwca poprzednika, który przez 16 lat zbudował drogi i ronda, bo jego kolega z partii - mafii miał w tym spory udział, Nadeszły zmiany ludzie, komunista już tu nie rządzi, kasa nie idzie na premie tłustych prezesów, tylko zmienia się to, co nas otacza. Nie wszystkie chodniki na raz wymienimy ale sporo się dzieje i to na pewno na plus. Lepiej pomyślcie o tym, że czerwononosy nadal zasiada w radzie i pobiera dietę, tych pieniędzy Wam nie żal? Sponsorujecie człowieka, który nawet zdania nie potrafi poprawnie sklecić.
19. Dodane przez Stary Marych, w dniu - 06-11-2015 12:37
Wycinać co się da!!! Z Rynku zrobić patelnię wyłożoną kocimi łbami. Przy ratuszu postawić koniowiązy. Będzie git!
20. Dodane przez Iwo, w dniu - 06-11-2015 12:38
Szkoda, że na drzewa patrzy się głównie poprzez pryzmat zasłaniania "walorów architektonicznych", tym bardziej, że często nie są to walory jakieś wyjątkowej urody. Drzewa to nie tylko element wystroju - dają tlen, cień, chronią przed słońcem i deszczem, tworzą mikroklimat oraz mały ekran akustyczny pomiędzy placem Rynku a oknami mieszkań, w których mieszkają ludzie. 
 
Gdy czytam o tym, że drzewa przeszkadzają w wyglądzie, przypomina mi Iwo Czarnecki - scenograf, projektant wnętrz w filmie Czterdziestolatek, ten od słynnych łuków Karwowskiego. Gdy Magda Karwowska zapytała co z dziećmi, powiedział: "Dzieci się zawsze źle komponują w mieszkaniu." ;)
21. Dodane przez Xxx, w dniu - 06-11-2015 12:48
Borowiak super działaj w zakresie rewitalizacji - działaj
22. Dodane przez jo, w dniu - 06-11-2015 13:13
w sensie wytną drzewa czy zasadzą?
23. Dodane przez cvb, w dniu - 06-11-2015 13:19
przywróćcie wygląd sprzed wojny, ale jeziora Goplana :(
24. Dodane przez Przekornik, w dniu - 06-11-2015 13:53
Trzeba będzie po wycince obserwować stronę Zieleni Miejskiej bo znowu pojawi się kilka kubików taniego drzewa opałowego.
25. Dodane przez xx, w dniu - 06-11-2015 14:05
Za Fabryczną sie weźcie w końcu bo w poniedziałek przyniosę f-ry za naprawę samochodu! 
 
Tylko żużel i wycinki drzew!
26. Dodane przez UE, w dniu - 06-11-2015 14:06
Na tą rewitalizację Rynku proszę skorzystać z funduszów unijnych. Urzędnicy będą mieli trochę pracy. A nie z naszych podatków.
27. Dodane przez Karol, w dniu - 06-11-2015 14:17
Oczywista głupota aktualnych władz Leszna jest zajmowanie się"rewitalizacją "Rynku, przy niezałatwionych podstawowych instalacji innych części miasta.Mam głęboko w d... wygląd, zagospodarowanie kamieniczek wokół rynku.Maja one swoich właścicieli.Jeżeli nie potrafią o nie zadbac ,to niech sprzedadzą.
28. Dodane przez iks, w dniu - 06-11-2015 15:53
Pamiętam ,że przed wojną Rynek był prawdziwym centrum. 
Były liczne sklepy,restauracje. A mieszkańcy miasta i bliskich miejscowości tu , na Starówce kupowali wszystko co było potrzebne. Takiego Rynku już nie będzie. Szkoda. 
Nie pomoże żadne kosmetyczne działanie.
29. Dodane przez Tomek72, w dniu - 06-11-2015 17:07
Niestety problemem jest też podejście właścicieli kamienic.  
Czynsze są oderwane od rzeczywistości ekonomicznej nieadekwatne do stanu technicznego obiektów i atrakcyjności okolicy. 
 
To się zaczęło dawno temu i będzie bardzo trudne do odkręcenia. 
 
Inna sprawa, że ludzie kupują w dyskontach bo można tak zaoszczędzić kilkadziesiąt procent wydawanych na artykuły pierwszej potrzeby - a dla wielu Polaków (nie tylko Leszczyniaków) to bardzo dużo. 
 
Aby rewitalizacja się powiodła - trzeba nie tylko spojrzeć wstecz (jak to kiedyś ładnie było), ale trzeba znaleźć ADEKWATNE wzorce na dziś - dostosowane do realiów ekonomicznych.
30. Dodane przez ja, w dniu - 06-11-2015 17:24
Kiedy zostanie zlikwidowana ta cala straz miejska ?
31. Dodane przez tt, w dniu - 06-11-2015 17:51
nie ma w Lesznie wazniejszych spraw do zalatwienia
32. Dodane przez dora, w dniu - 06-11-2015 18:15
nasz rynek jest piekny nie musi byc nic zmienian!nie musimy wracac do lat przedwojennych bo po co ?tracic pieniadz\e na wymysly kogos zeby zarobial za nasze podatki sa sprawy wazniejsze do zrobienia w lesznie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
33. Dodane przez HMMM, w dniu - 06-11-2015 18:17
Jeżeli ma być starówka jak przed wojną to żadnego auta oświetlenie inne reklamy nawierzchnia chodników placu to wszystko można zrobić za duże pieniążki.Ale co z tego nie te społeczeństwo,brak żydów ,są tylko cyganie i menele wokół rynku a gdzie kultura i stary zwyczaj nie wspomnę o dorożce .Jest taka piosenka ALE TO JUŻ BYŁO Maryli Rodowicz pa
34. Dodane przez Mieszkaniec tego miasta od 43 lat, w dniu - 06-11-2015 19:23
Mieszkam w tym miescie LESZNO od urodzenia i nigdzie nie widze na starych zdjeciach i poczyowkach z LISSA I LESZNA takiej formacji jak straz miejska ? Czego ty czlowieku tak naprawde chcesz ?
35. Dodane przez Jola, w dniu - 06-11-2015 19:28
Fajnie nowy Rynek będzie powozy konie zamiast aut i parkingu brawo bez reklam świetlnych super.Ogródki też znikną w końcu można będzie swobodnie przechodzić jak teraz
36. Dodane przez skutek upałów?, w dniu - 06-11-2015 19:53
Lato owszem było upalne, ale żeby do dzisiaj skutkowało porażającymi"pomysłami" naszego włodarza i jego totumfackich? Ale parafrazując znane powiedzenie" mota co chcieliśta.
37. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 06-11-2015 19:53
Zadaniem dobrego kupca, jest przygotowanie takiej oferty, której dyskont nie będzie w stanie przygotować. Analogię stosuję się w każdej branży. Jeżeli ktoś na przykład nie jest w stanie konkurować z tanimi, przeciętnymi ubraniami z Chin, to kładzie nacisk na te elementy, które produkty z Chin nie zapewnią, tj. bezpieczeństwo, jakość materiałów, wykończenie, wielokrotny użytek, trwałość kolorów, design, etc. etc. czyli kieruje swą ofertę do innej grupy docelowej.  
Tanie chińskie ubrania jakoś nie zniszczyły wielkich, światowych marek odzieżowych. Tanie chińskie czy indyjskie auta, nie zniszczyły światowych potentatów motoryzacyjnych. Mogą zabrać im pewne udziały w rynku, ale nie wszystkie.
38. Dodane przez Spoko, w dniu - 06-11-2015 20:12
Ludzie wam to jest trudno dogodzic. Chlop staje na glowie i chce cos zrobic dla tego miasta a wam sie jak zawsze cos nie podoba. Chrobrego zle, rynek zle !!! Panie Borowiak oby tak dalej. Mlodziez jest za Panem a ci co tak nazekaja to starocie ktore nigdy sie nie zmienia. P.S Oby powstal jakis duzy mural z Chusaria w Lesznie. Pozdrawiam
39. Dodane przez TAK, w dniu - 06-11-2015 20:44
I oby okupant się nie panoszył na Rynku .Proponował bym jeszcze powrócić do wieży na Bożnicy oraz do wieży na kamienicy róg Narutowicza i Łaziebnej.Tylko skąd tyle koni wziążć?
40. Dodane przez Do 38, w dniu - 06-11-2015 21:15
Wpierw naucz się ortografii, a potem . A że staje na głowie to prawda, tylko w tym czasie ta druga część ciała jest wyżej od głowy.
41. Dodane przez brawo, w dniu - 06-11-2015 22:40
Przed wojną można było na Rynku parkowa, a to oznacza, że po rewitalizacji też będzie można?
42. Dodane przez xxx, w dniu - 07-11-2015 01:46
Panie BOROWIAK niech pan ustawi lepiej seundniki na światłach!!!! Dziś znowu ktoś wjechał na czerwonym i tylko swojej czujności zawdzięczam brak kolizji.
43. Dodane przez iiiii, w dniu - 07-11-2015 02:01
i jeszcze koniecznie DWORZEC KOLEJOWY - wróć !!!!
44. Dodane przez Hincyngier, w dniu - 07-11-2015 06:21
To kibel miejski zlikwidujecie, tak ? Przed wojną go tam nie było.
45. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 07-11-2015 08:30
Jak zwykle Pan Borowiak dba o opakowanie a nie o wkład. To że będzie ładny rynek to żadna rewitalizacja. W pierwszej kolejności należy wykonać rewitalizacje społeczną. Rynek i centrum powinny ekskluzywnym miejscem a teraz będziemy mieli ładny rynek w starym stylu z nowym lodowiskiem i menelami sikającymi w bramach. Strach się bać to takie gówienko ładnie zapakowane.
46. Dodane przez ARTURO, w dniu - 07-11-2015 08:34
Zawsze ludzia będzie źle jeden prezydent nic nie robi źle drugi robi jeszcze gorzej zawsze zle
47. Dodane przez kuk, w dniu - 07-11-2015 09:45
zgadzam się z kom nr 43 jestem za zmianą wizerunku dworca pkp był sliczny a ten straszy pan od wizualizacji jeszcze nie dotarł na dworzec i nie wie jak wygląda bo d.... wozi autkiem i to służbowym a przecież drzewa teraz zasłaniają kamieniczki a odsłaniają ratusz a jak nastąpi zmiana to ratusz będzie zasłonięty chyba że będą wycinać je co parę lat żeby zawsze były małe i nie zasłaniały a mieszkańcy niech się smażą w upalne dni przecież ich tak dużo nie ma
48. Dodane przez do kom. 28, w dniu - 07-11-2015 09:53
Gratuluję dobrej pamięci, prawdopodobnie najstarszemu użytkownikowi tego portalu ;)
reklama
49. Dodane przez ag, w dniu - 07-11-2015 10:09
Mam nadzieje,ze przy planowaniu nowego rynku zostaną również określone zasady jak powinny wyglądać witryny okien sklepów. Nie będą nas oslepieac żółto-czerwone prostackie banery,loga kredytow chwilowek...mam nadzieje, ze będzie to rewitalizacja z klasą również dla otaczających rynek sklepów i ulic.
50. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 07-11-2015 10:16
Jedno i drugie jest ważne, ale faktem jest, że same budynki, choćby ładnie odnowione nie stworzą klimatu, który będzie przyciągać majętnych ludzi do mieszkania w centrum oraz turystów do odwiedzenia tego miejsca. Leszno i leszczyńska Starówka potrzebuje czegoś wyjątkowego. Czegoś, czego nie mają inni; magnesu, który spowoduje, że rzesze ludzi ze swoimi pieniędzmi będą chciały skierować swe kroki w stronę Leszna i jego centrum. 
Przeciętność lub mizerność, choćby opakowane w piękne elewacje i trochę inną nawierzchnię chodników, niewiele nam da. Choć zapewne poprawi niektórym samopoczucie.
51. Dodane przez Łukasz, w dniu - 07-11-2015 12:56
tiaaa bo samochody na rynku to ładniejszy widok....
52. Dodane przez ŁB, w dniu - 07-11-2015 19:38
Łukasz wytnij Borowiak :)
53. Dodane przez Henryk, w dniu - 07-11-2015 22:00
Borowiak zrób parking będzie pożytek z tego rynku bo widać odbija Ci władza.
54. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 07-11-2015 22:32
Czy naprawdę warto wymieniać nawierzchnię i czy należy wycinać drzewa na Rynku, to jest jedna kwestia. 
 
Ale zupełnie inna, to co zrobić najpierw - wymienić elewacje i wyremontować budynki, czy przeprowadzić rewitalizację społeczną? 
Wydaje mi się, że nie jest to wcale prosta sprawa i może to być spór podobny do tego, który sprowadza się do pytania: co było pierwsze - kura czy jajko? 
Osobiście wydaje mi się, że do ładnych, czystych i wyremontowanych budynków, łatwiej będzie ściągnąć majętnych ludzi. Choć oczywiście może to być powód niewystarczający do podjęcia takiej decyzji. Ale od czegoś trzeba zacząć.
55. Dodane przez aaa, w dniu - 08-11-2015 02:20
Czytając wypowiedzi niektórych ludzi, zastanawiam się, czy się śmiać, czy może płakać. Faktem jest, że płacimy podatki i, że to właśnie z tych pieniędzy takie działania jak rewitalizacja rynku są opłacane. Faktem jest również, że wiele części miasta wymaga remontu. Nie mniej jednak, to jest rynek. I mi, jako mieszkańcowi wstyd jest za stan, w jakim on się znajduję. Może niektórzy z was nie zdają sobie sprawy z tego, że gdy odremontuję się rynek, będzie on o wiele lepiej wyglądał. Co za tym idzie, ludzie chętniej będą tam chodzić, bo znacznie przyjemniej się siedzi w miejscu, które za PRL wyglądało lepiej niż teraz. Co za tym idzie, kiedy będzie tam więcej ludzi, to i pijacy spod Whisky zmienią swoje miejsce spotkań, bo ludzie na pewno dzwoniliby gdzie trzeba, żeby ich stamtąd usunąć. Jeśli przychodziłoby tam dużo ludzi, znów firmy chciałyby tam otwierać swoją działalność, bo miałby faktycznie kto z tej działalności korzystać. Podsumowując: choć sceptycznie podchodziłem do kandydatury Łukasza Borowiaka na prezydenta, ze względu na jego przeszłość w PO, to muszę przyznać, że pieniądze z podatków nie idą na marne. Oby tak dalej :)
56. Dodane przez do kom. 55, w dniu - 08-11-2015 12:55
Takie są założenia i oby się sprawdziły. Ale teoria często mija się z praktyką. Sam fakt dokonanej zmiany nie musi być gwarancją sekwencji zdarzeń, o których piszesz. Nawet jeśli zmiana, będzie mocno pozytywna, to może się ludziom szybko spowszechnieć. Będzie trzeba przygotowywać różne atrakcje, które ludzi ściągną w to miejsce. Nawet jeśli ludzi będzie więcej, nie daje to gwarancji, że ci, których nie chcielibyśmy widzieć na Rynku, nagle sobie stamtąd pójdą. Im też może się podobać nowy Rynek i większa ilość ludzi. Zawsze będą mieli na kim zawiesić oko i poprosić więcej osób o brakujące 20 groszy na wino. Dopóki mieszkają w Centrum, Rynek jest ich częścią domu - podwórzem. 
Pamiętajmy, że warunkiem rozwoju miasta jest też zasobność jego mieszkańców. Z tym też obecnie różnie bywa. 
Tak czy inaczej zmiany są potrzebne i nie da się wszystkich wprowadzić od razu, więc muszą się pojawiać stopniowo. Trzeba zdać się na tych, którzy o nich decydują, że są fachowcami i wiedzą co robią.
reklama
57. Dodane przez GJV, w dniu - 12-11-2015 17:57
Weż sie panie Borowiak do roboty a nie dyrdymałami sie zajmujecie. Jak dotąd same bohomazy wam wychodzą i tyle.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę pomieszczeni... Leszno 20
Leszno sobieskiego -... Leszno 679000
SprzedamLeszno 439000
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj