Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Marca 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan,
Sykstus
Do końca roku 278 dni.
Start arrow Góra arrow Mieszkańcy nie chcą wiatraków

Pierwsze konsultacje społeczne

Mieszkańcy nie chcą wiatraków

18.11.2015. Radio Elka, Dorota Kozanecka

Mieszkańcy podczas konsultacji społecznych, które odbyły się wczoraj w Urzędzie Miasta i Gminy Góra, wyrazili swój sprzeciw wobec budowy wiatraków w proponowanych przez inwestora odległościach od zabudowań. Obecnie postępowanie administracyjne w sprawie inwestycji jest zawieszone do czasu przygotowania raportu na oddziaływanie na środowisko.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wczoraj w górowskim magistracie odbyło się spotkanie w sprawie, mających powstać na terenie gminy, farm wiatrakowych. Uczestniczyli w nim przedstawiciele urzędu, mieszkańcy oraz inwestor. Wcześniej burmistrz Góry Irena Krzyszkiewicz spotkała się z sołtysami wsi, w których mają powstać wiatraki.

Na wniosek inwestora w gminie ma
powstać 10 wiatraków, 5 w Sławęcicach i 5 w Rogowie Górowskim. - Do czasu opracowania raportu o oddziaływaniu na środowisko postępowanie administracyjne zostało zawieszone - informuje burmistrz Góry, Irena Krzyszkiewicz - W związku z tym zawieszeniem to spotkanie potraktowaliśmy jako pierwsze konsultacje społeczne - dodaje. Kolejne spotkanie ma się odbyć po opracowaniu raportu.


Wiatraki mają się różnić od tych, wybudowanych w 2013 roku. Poprzednio ich moc miała do 2,5 megawata a teraz ich moc wzrośnie do 3,5 megawata. Maksymalna wysokość wiatraków to 210 metrów. Poszarzeniu ulegną również drogi dojazdowe do wiatraków, wyniosą 7, a nie jak to było wcześniej 6 metrów. Drogi dojazdowe obejmą miejscowości Sławęcice, Gola Górowska, Strumienna, Ryczeń, Rogów Górowski oraz Górę.

Odległość od zabudowań położonego najbliżej nich wiatraka w Rogowie Górowskim wyniesie 700 metrów. Odległość od Strumiennej to 1200 metrów. W Sławęcicach wiatrak ma stanąć w odległości 600 metrów od zabudowań. W Górze odległość od zabudowań wyniesie 850 metrów. Wiatraki, które już istnieją, znajdują się w odległości około 600 metrów od zabudowań.

Mieszkańcy wyrazili sprzeciw wobec tak bliskiej odległości budowy ferm wiatrowych od ich domów. - Nie rozumiem, dlaczego pani burmistrz daje zielone światło inwestorowi, skoro wszyscy mieszkańcy są przeciwni budowie wiatraków - mówi mieszkanka Starej Góry.

 
Komentarze (67)
1. Dodane przez EWI, w dniu - 18-11-2015 13:53
a co wam te wiatraki przeszkadzaja !!! Byle tylko byc na NIE
2. Dodane przez Karol, w dniu - 18-11-2015 14:17
Tej mieszkance wszystko przeszkadza.I tylko jako jedna mam problem.
3. Dodane przez mama, w dniu - 18-11-2015 14:27
nie wiatraki to kopalnie
4. Dodane przez stokrotka, w dniu - 18-11-2015 14:29
nie wszyscy:)
5. Dodane przez x, w dniu - 18-11-2015 14:36
Najciekawsze jest to ,że wiatraki które w sumie nikomu nie przeszkadzają i wymagają jedynie przyzwyczajenia wywołały wściekłość i reakcje alergiczną. I nie piszcie jakiś bzdetów o ich szkodliwym działaniu bo sami w nie nie wierzycie. Po prostu trzeba zrobić na złość kapitaliście i burmistrzowej. Takie polskie warcholstwo i tyle. ale że w ciągu najbliższych 3 lat wieś Stara Góra zostanie przecięta drogą wojewódzką na pół i to z dużym ruchem ciężarówek na Czechy to już nikomu nie przeszkadza ! No takich jajcarzy to jeszcze świat nie widział.
6. Dodane przez Raffi, w dniu - 18-11-2015 15:06
do komentarza 5: Choroba i śmierć też nikomu nie przeszkadzają, zwłaszcza kiedy nie dotyczą jego i jego rodziny! Wtedy dużo łatwiej jest się przyzwyczaić! Zdrowia życzę! Tego psychicznego!
7. Dodane przez PanKracy, w dniu - 18-11-2015 15:42
Ciemnogród i jeszcze raz ciemnogród.Ciekawe że nie protestują ci,na których działkach wiatraki maja stać.I tu jest problem-ludzka zazdrość i zawiść a nie wymyślone problemy zdrowotne.A może w innych państwach ludzie się szczepią przeciwko szkodliwemu działaniu wiatraków ? Trza by to zbadać.
8. Dodane przez Pani Burmistrz..., w dniu - 18-11-2015 16:01
...robi wszystko by rozwijac ziemie gorowska,by zlikwidowac bariery cywilizacyjne miiedzy gorowskimi ludzmi a reszta regionu...a tu ciemnota nadal ma duzo do powiedzenia. NIE BO NIE. Pani Ireno trzeba sie przeciwstawiac ciemnocie!
9. Dodane przez WICEK, w dniu - 18-11-2015 16:07
mieszkańcy nie chcą to--- dlaczego wydawać pieniądze na raport
10. Dodane przez lolo, w dniu - 18-11-2015 16:10
A co mieszkańcy z tego będą mieli?
reklama
11. Dodane przez Don Kichot z Czerniny Dolnej, w dniu - 18-11-2015 16:26
A może z dwa wiatraki postawić za domem pani włodarz Góry-piękne miejsce a jakie wiatry no i obędzie się bez sprzeciwu.
12. Dodane przez Dlaczego ?, w dniu - 18-11-2015 16:38
Dlaczego wiatraki nam przeszkadzają? Jeszcze nie przeszkadzają bo są tylko dwa... Spójrzcie ludzie w przyszłość czy aż tak głupi jesteście? Firmy stawiając wiatraki po zakończeniu ich prac - nie zabiorą ich - zostawią go dla gminy - wiecie ile kosztuje pozbycie się takiego wiatraka? NIE, a jesteście ZA 
Postawią nam 20 wiatraków dookoła Góry i co? 
Bedziecie narzekać, że żadna firma do nas nie przyjdzie bo nie ma gdzie sie ulokować, a w odległości 2km nic nie można stawiać i okoliczne działki stają sie bezwartościowe... 
a pomyślcie jak choćby lód zimą z wiatraka poleci to jak myślicie na jaką odległość jest wstanie polecieć? 
NIE wiecie, a może nawet do 2000m lecieć, a na jakiej odległości są postawione obecne wiatraki? 850m tak? 
Chcą jeszcze zmniejszyć do 600m - nic tylko jesteście ZA zaoraniem naszej gminy aby była nie wartościowa i niebezpieczna dla życia.
13. Dodane przez Ciemnogród, w dniu - 18-11-2015 16:42
Ciemnogród to mało powiedziane... 
Właściciele działek będą dostawać miesięczną kaskę od inwestora... z roku na rok mniejszą bo wydajność wiatraków spada. Jest fajnie NIE? 
Lecz przez te kilka lat niech dostanie w sumie nawet z 500 tyś., a wiecie ile będzie go kosztowała rozbiórka tego wiatraka jak firma zakończy pracę i go zostawi dla właściciela działki ? Kwota będzie to z x6 większa... :) ale co tam - ciemnogród zawsze będzie cieszył się chwilą ;) a później płacz i lamentowanie. 
Jak to mówią - mądry Polak po...
14. Dodane przez KARLIK, w dniu - 18-11-2015 16:48
A JA KOCHAM NASZ POLSKI WĘGIEL
15. Dodane przez WŁOSZAKOWICE, w dniu - 18-11-2015 17:27
Macie racje u nas też pomimo protestów chcą postawić wiatraki 600 m od domostw-hałas. W Niemczech 2000m i protestów brak . Tu chodzi o to że inwestor ma dużo mniejsze koszty - zmowa z urzędnikami , macie racje jakoś blisko zamieszkania gminnych urzędasów nie projektują cwaniacy.
16. Dodane przez miki, w dniu - 18-11-2015 18:10
Wszyscy Ci tacy pro ekologiczni.Dlaczego na zachodzie wiatraki stawia się od 2 do 6 kilometrów od zbudowań.Tylko u nas są stawiane prawie za oknem ludzi którzy tam mieszkają.Nie jestem przeciw wiatrakom tylko uważam że firmie która inwestuje łatwiej i taniej wybudować 800m.drogi dojazdowej niż 2km.
17. Dodane przez ja, w dniu - 18-11-2015 18:17
dlaczego się wypowiadają w imieniu wszystkich mieszkańców, ja jestem za.
18. Dodane przez colo1, w dniu - 18-11-2015 18:19
Jednak jest coś dziwnego z myśleniem ludzi z tego terenu (i nie mówię o przeciwnikach wiatraków). 
Ty z 8. sam jesteś ciemnota, a Panią Irenę zostaw w spokoju. A ty z 13 - bzdety opowiadasz. Jaka mniejsza wydajność i z czego to wynika?! 
Wszystkim wam drodzy komentatorzy spadnie zaraz na mózgi zamarznięta woda z wiatraków. 
POLSKI GRAJDOŁEK 
Niech żyje Domrel, Bowind, Winbud, i inne, dojące nas wszystkich prywatne firemki. Kłóćcie się dalej .....
19. Dodane przez ja, w dniu - 18-11-2015 18:22
do 14 kto powiedział ze wiatraki bedom rozbierane widziales umowe jestes tylko jedna mowa jak kargul nie bedzie mial to pawlak nie dostanie zazdros
20. Dodane przez do 13, w dniu - 18-11-2015 18:25
A ślady ty wiesz co maja w umowach - jak takie pierdoly słyszę to sie noz otwiera. W tym wypadku to problem właściciela nieruchomości wiec co sie spinasz? Szukasz dziury w całym a to akurat nie twoja sprawa. Najwyzej weźmie boszke natnie i w końcu przy dobrym wietrze piepsznie na ziemie i tyle - to chciales usłyszeć? Jprdl robisz problem z czegos co nie powinno cię interesować.
21. Dodane przez Serwacy, w dniu - 18-11-2015 18:39
Paniekracy pan żeś jest inteligient z Koziej Wólki i zajmij się pan ogrodnictwem. Oczywiste jest, że właściciele nie protestują, tylko właśnie jako właściciele i to za parę srebrników będą dzierżawić grunt pod tymi wiatrakami. Trzeba być kompletnym jełopem, żeby myśleć, że ktoś na cudzym gruncie może stawiać wiatraki bez prawa do dysponowania gruntem, chociażby na cele budowlane. Nie wyjeżdżaj więc z ciemnogrodem. Żeby nie podpaść Temidzie nie powiem, że jesteś idiotą, co wcale nie znaczy, że tak właśnie nie myślę. A teraz możesz mnie pozwać przed jej oblicze za to, że tak właśnie myślę. Myślenie w tym kraju jeszcze nie karalne. Nie bój się więc i pomyśl, za nim coś napiszesz. Starogórskim, rogowskim i sławęciańskim epigonom ruchu zapoczątkowanego przez don Kichota życzę sukcesów w ich walce z wiatrakami. Niech moc będzie z Wami
22. Dodane przez y, w dniu - 18-11-2015 18:41
do x --ty mądry nie jesteś---nikomu tzn.tobie nieudacznyj człeku
23. Dodane przez miska, w dniu - 18-11-2015 19:03
Śmiechu warte ile osób było na spotkaniu w gminie,mało. ..jestem ciekawa czy mieszkańcy są świadomi pod czym się podpisywali.
24. Dodane przez łukasz, w dniu - 18-11-2015 19:57
wszystko na nie nie nie...a pozniej narzekaja ze nic sie nie robi...ale jak cos to drogi nie bo za blisko domu wiatraku nie bo mu nie pasuje..kopalni nie bo nie i wszystko na nie...o co tu qrwa chodzi
25. Dodane przez EDEK, w dniu - 18-11-2015 20:01
WIDZĘ CIEMNOŚĆ.
26. Dodane przez Lpkc, w dniu - 18-11-2015 20:06
Wiatraki może nie przeszkadzają, ale za to mamy ciągle droższy prąd. Dlaczego ktoś ma na tym korzystać? Społeczeństwo mogłoby chociaż dostać obniżkę cen energii.
27. Dodane przez do łukasz, w dniu - 18-11-2015 21:02
do 24 
Masz rację!!! nie chcemy pod domem tego co złe;) 
ale jakąś porządną firmę pod chata mogliby mi wybudować ;) przynajmniej blisko do pracy bym miał no i w końcu zmniejszyłaby się górowska emigracja za granice i zmniejszyłoby się bezrobocie ;) 
To co złe to łatwo jest sprowadzić do regionu ale coś porzytecznego nam potrzeba ;)
28. Dodane przez andi, w dniu - 18-11-2015 21:34
Wy obrońcy Pani Burmistrz a co z tych wiatraków będą mieli okoliczni mieszkańcy? księżycowy krajobraz? prąd będzie w tej samej cenie. to wy stanowicie ciemnogród. okoliczne gminy leszczyńskie czy w gmina Wschowa nie dali się sprzedać za marne grosze i do szczęścia im to nie potrzebne. mieszkańcy nie chcieli i ich głos uszanowano. Wielkie mi inwestycje Burmistrzowa załatwiła. Ile miejsc pracy z wiatraków przybędzie?
29. Dodane przez andi, w dniu - 18-11-2015 21:50
w sumie to ze 3 sztuki proponuję postawić na rynku jako pomnik sztuki współczesnej i tam Burmistrz będzie składała kwiatki i wieńce, a i prąd będzie na oświetlenie okolicznych ulic naszego ciemnogrodu
30. Dodane przez Andrzej, w dniu - 18-11-2015 21:54
Niemcy już wiatraków nie chcą, a więc wszystkie wiatraki trzeba jakoś zagospodarować, a więc.... witaj dobry gospodarzu polskiej wsi...:)
31. Dodane przez Hans Jeger, w dniu - 19-11-2015 06:41
Katolicki ciemnogród.
32. Dodane przez rumianek, w dniu - 19-11-2015 07:24
jeśli stawiają wiatraki to ok Ale niech zrobią coś dla mieszkańców np.chodniki coś za coś.A nie mówią a robią coś zupełnie innego!!!!!!
33. Dodane przez x, w dniu - 19-11-2015 07:37
A po co ci miejsca pracy andi skoro w Górze nikt nie chce pracować !!! I wielkie g.... każdemu do tego czy na czyimś polu stanie wiatrak. skoro przedsiębiorca spełni wszystkie warunki zgodnie z prawem to możecie mu nagwizdać, pomerdać ogonkami i tyle.
34. Dodane przez michu, w dniu - 19-11-2015 07:44
A tak swoja drogą do tych wszystkich którzy tak się oburzają, że wiatraki psuja im krajobraz. Mi najbardziej przeszkadzają te wszystkie patałachy co palą w Starej Górze i innych wichurach oponami i plastikami z rozebranych samochodów zajumanych w Niemczech. Rano jak się jedzie na Lubin to można się udusić od smrodu !! I nie zasłaniajcie się ochroną śrdowiska czy zdrowia bo sami jesteście najwięksi truciciele. JA JESTEM za wiatrakami. Wreszcie górowskie by było znane z czegoś pożytecznego a nie tylko z kradzieży samochodów i handlu trefnymi częściami !!!
35. Dodane przez sk, w dniu - 19-11-2015 08:07
atomówkę postawcie żeby było gdzie prąd odprowadzać jak najbliżej proponuję u sołtysa w Sławęcicach a wiatraki w Czerninie wszystkie to będzie najlepszy układ a instalację pociągnąć przez Chróścinę
36. Dodane przez BLAZEN, w dniu - 19-11-2015 08:34
do michu... 
to niech Ci postawią w ogrodzie z 5 wiatraków jak jesteś za i będziesz ekologiczny ;) a obok swojego domu nie chcę wiatraków i nie chodzi tutaj o ochronę środowiska ale o zdrowie moich dzieci i rozwój gminy.
37. Dodane przez on, w dniu - 19-11-2015 08:51
mogą postawić 600 m od mojego ogrodu
38. Dodane przez xyz, w dniu - 19-11-2015 09:28
Zawsze najbardziej w debatach o wiatrakach bawia mnie teksty typu "chodzi tutaj o ochronę środowiska ale o zdrowie moich dziec" taaa czyli co? turbina produkujaca prad, stojaca kilkaset metrow od najblizszych zabudowan jest takim zagrozeniem? a linie wysokiego napiecia idace prawie na glowami czy nadajniki tel. komorkowych stojace czesto nawaet na blokach, czyli wprost nad glowami mieszkancow,mozna by wymieniac i wymieniac to nie szkodzi tak? bo jakos nikt nie protestuje. Glupota ludzka nie zna granic. Powiedzmy sobie szcerze, to nie zadna troska o zdrowie, ochrone srodowiska itd to zwykla ludzka zawoisc, bo sasiad - wlascieiel dzialki zarobi a ja nie i taka jest prawda w temacie wiatrakow.
39. Dodane przez michu, w dniu - 19-11-2015 09:35
A.. słyszałem już ,że wiatraki straszą kury i się nie niosą a zaburzenia w polu magnetycznym ziemi powodują mutacje bydła. Przyznajcie po prostu uczciwie , ze jesteście zadymiarze i dla czystej złośliwości nie bo nie protestujecie. No ale cóż każdy ma prawo do własnej głupoty.
40. Dodane przez xxxx, w dniu - 19-11-2015 09:53
wlasnie popieram kom 34 a co do ze wiatraki niby beda przeszkadzac itp to wescie sie ludzie leczcie powiedzcie odrazu ze za malo kasy wam proponuja i dla tego jestescie na Nie a nie zaslaniacie sie srodowiskiem itp,bo jak sami wywozicie smieci do lasu czy po rowach wywalacie to to wam nie przeszkadza i to jest zdrowe dla srodowiska tak? Zenada (...) zawsze bedzie przeciwna
41. Dodane przez mieszkaniec góry, w dniu - 19-11-2015 10:52
budowac budowac wiatraki!!! nic nie przeszkadzaja a eko energie daja... a co niektorym ludziom wszystko przeszkadza!!! brawo dla pani burmistrz... nie przejmowac sie tylko budowac ... moze smug sie zmniejszy bo co niektorzy z paleniem w piecach plastikow i smieci przesadzaja !!! panele sloneczne w domach zakladac a nie pozniej dumni bo smieci spalil i cieplo dzieki temu ma w domu i wode !!! a tysiace ludzi truje
42. Dodane przez wieś, w dniu - 19-11-2015 10:59
w SZurkowie powstały 10 turbin wiatrowych ,jest jeden hałas ,i zazdrością patrzą inni na drugich bo on ma aj niemam no nie ;;onrad
43. Dodane przez OXI, w dniu - 19-11-2015 11:48
Zmienil sie rzad ktory ma okreslone podejscie do wiatrakowego biznesu Wiec spokojnie..
44. Dodane przez jarek, w dniu - 19-11-2015 12:29
Do 33, podaj jakieś konkrety o tym że w Górze nikt nie chce pracować. Chętnie skorzystam z tych niechcianych ofert pracy, bo mam już dość dojeżdżania do pracy w Lesznie.
45. Dodane przez modry, w dniu - 19-11-2015 12:42
Pani premier powiedziala,ze energetyka bedzie oparta na weglu brunatnym a wiec okazuje sie ,ze w naszym regionie powstanie jednak kopalnia.W zwiazku z tym uwazam, ze budowa wiatrakow jest zbyteczna
46. Dodane przez (...), w dniu - 19-11-2015 14:03
Wiatraków nie , atomu nie , fotowoltaiki nie, kopalni nie to k.... skąd ten prąd ma być z Ukrainy? Ludzie wrócicie do świeczek i agregatów z takim podejściem.
47. Dodane przez WŁOSZAKOWICE, w dniu - 19-11-2015 15:04
Oczywiście że fotovoltaika a wiatraki też tylko 2000 m od zabudowań. Hałas jest jednym z głownych czynników decydującym o odległości . Ale im bliżej wsi tym mniejsze koszty dla inwestora , może dlatego wójtowie tak za tym lobują.
48. Dodane przez sk, w dniu - 19-11-2015 15:43
to ten prąd bezposrednio idzie do mieszkań ? ))))))po co konsultacje skoro pani burmistrz mówiła,że karę gmina zapłaci za rezygnację ,czy to prawda ?
49. Dodane przez modry, w dniu - 19-11-2015 17:00
Do 46.Elektrowni wodnych tez nie chca,bowiem ryby nie moga wyplynac na tarlo.Wiatraki prawdopodobnie zabijaja nietoperze.Mysle wiec,ze wkrotce duzym popytem beda cieszyc sie dynama
reklama
50. Dodane przez Górowianin, w dniu - 19-11-2015 17:16
Proponuję pojechać do Holandii i zobaczyc jak to u nich wygląda w jakiej odległości i ilości.Ta dyskusja jest śmieszna i zastanawiająca ile nam brakuje do zachodu.Zarówki świecą w nocy a nieraz i w dzień wszystkie autostrady oświetlone na całej długości a tutaj ciemnogród kłótnia o te prę wiatraków. Paranoja !!
51. Dodane przez ja, w dniu - 19-11-2015 18:28
Mieszkańcy się sprzeciwili??? Na stronie UMiG Góra są zdjęcia z tego spotkania. Razem z Burmistrzową, pracownikami urzędu, przedstawicielami inwestora, radnymi było 21 (słownie dwadzieścia jeden) osób ;-)
52. Dodane przez LUDZIE, w dniu - 19-11-2015 18:33
popieram komentarze nr.8, 39 , 40, 41, 46 , 47 , 48 , 49 , 50 ... a marudy o paronaicy!
53. Dodane przez Kowalski & Szmit, w dniu - 19-11-2015 23:27
Nam wiatraki nie przeszkadzają ! 
My tylko chcemy wiatraków na prawie niemieckim a nie w ogródku. 
Kiedyś w wolnej Polsce sadowiono miasta na prawie niemieckim to dlaczego w zniewolonej Polsce nie można wiatraków budować na prawie niemieckim skoro defakto polskiego zupełnie przypadkiem nie ma.
54. Dodane przez sk, w dniu - 20-11-2015 05:43
takie to konsultacje ....
55. Dodane przez olek, w dniu - 20-11-2015 12:42
Góra ciemnogród dziura !!!!!!!!!!!
56. Dodane przez luk, w dniu - 21-11-2015 10:58
Do 55, nie obrażaj mieszkańców a zwłaszcza ekipy rządzącej tym miastem. Jeszcze mamy demokrację więc może referendum ?
57. Dodane przez Jachu Starman, w dniu - 21-11-2015 12:03
A Marta co na to ?
58. Dodane przez ja, w dniu - 21-11-2015 17:32
To nie ciemnogród to realizm, kto kupi działkę budowlaną lub dom we wsi gdzie stoją wiatraki ? kto chciałby aby w ich cieniu bawiły się jego dzieci? posłanka Krzyszkiewicz niech postawi sobie wiatrak w ogrodzie.
59. Dodane przez Żona Janka z Ciemnogrodu, w dniu - 21-11-2015 22:28
Wciskają wielkie wiatraki ludziom na chama w krajobraz. 
A jak Jaś postawi wiatraczek 20kW na ogrodzie to zaraz podatek od budowli i akcyza za produkcję prądu no i opłata za licznik . 
A Jaś tylko chciał prądem kaflowe piece rozgrzewać za pomocą grzałek żeby emisję co2 ograniczyć. 
 
Tak. 
Ciemnogród rządził do tej pory krajem . 
Zobaczymy czy coś się zmieni na lepsze dla Polaków czy nadal wielkie koncerny będą się panoszyć po Polskiej ziemi.
60. Dodane przez Kuba do Bawoła, w dniu - 22-11-2015 07:17
Bawoł w kopalni byłeś najmądrzejszy w związkach? to zrób coś z tymi niegramotnymi ziomalami.
61. Dodane przez abc, w dniu - 22-11-2015 14:06
banda tumanów najlepiej do opieki po dary komu szkodzą wiatraki lepiej wdychać to czym palicie w piecach .Drogi przeszkadzają wiatraki przeszkadzają , ale jak obornik wozicie i gnoicie ulicę tego nie widać.Jak by tak wszyscy myśleli to nie telewizor tylko lampa naftowa.Czas wziąć się za robotę a nie pisać o czymś o czym nie macie pojęcia.Do 53 na prawie niemieckim puknij się w ten pusty dekiel.
62. Dodane przez -ja, w dniu - 22-11-2015 15:03
GBYDY mieszkancy wiedzieli, ze stana ONE na wszystkich działkach i każdy dostalby pare złociszy TO TAK!humorystycznie!!!!!!!!! 
 
Ale najważniejsze to to CZY PRAD dla miejscowości gdzie miałyby ONE stanac bylby cokolwiek tanszy! NIE MA OBIADU za darmoi!!!
63. Dodane przez dynamo dla kazdego mieszkanca!, w dniu - 23-11-2015 10:29
Haha, ciemnogrod pelna para. Ja nie dostane, to sąsiad tez nie moze. 
 
PS Kupujcie sobie juz powoli dynamo :)
64. Dodane przez haha średniowiecze, w dniu - 23-11-2015 16:17
normalnie albo średniowiecze, albo nabardziej to wina zawistnego polaka, najgłościej krzyczą NIE, Ci na których ziemi nie staną te wiatraki, bo ja teraz sąsiad może mieć lepiej niż ja? Polska mentalność średniowieczna, i żeby mnie krowa zdechła, a sąsiadowi najlepiej dwie
65. Dodane przez Do 63, w dniu - 24-11-2015 09:50
Ja proponuje turbiny napedzane kieratami do ktorych zaprzegniemy takich jak ty ha ha Czysta ekologia a pradu bedzie full
66. Dodane przez ;, w dniu - 25-11-2015 19:31
jagby przeszkadzaly mieszkancom wiatraki to by wszyscy poszli z wiosek na ta sesje do gminy i do osetna na zebranie a tam bylo takie zainterosowanie ze mozna bylo sie polozyc na krzeslach bo nie bylo ludzi popieram komentarze ktore sa za
67. Dodane przez Leszek Zarski, w dniu - 30-11-2019 01:55
Prosze poczytac o tym jak niesamowicie szkodliwa jest stosowanie wiatrakow nieopodal miast i wsi.Wszystko jest juz zbadane.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj