Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Eksperymenty na szkolnych organizmach

Audyt oświatowy przedstawiony radnym

Eksperymenty na szkolnych organizmach

14.01.2016. Radio Elka, Jarek Adamek

Reorganizacja sieci szkół, stworzenie systemu „jednego przedszkola” i Centrum Usług Wspólnych to główne propozycje reformy leszczyńskiej oświaty. Przedstawiła je firma konsultingowa z Poznania, która na zlecenie Urzędu Miasta Leszna wykonała „audyt oświatowy”. Radni i przedstawiciele oświaty przyjęli pomysły bez entuzjazmu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Prezentacja zapowiadanego od kilku miesięcy „audytu leszczyńskiej oświaty” odbyła się w auli PWSZ. Dzięki temu w posiedzeniu Komisji Edukacji Rady Miejskiej mogło wziąć udział bardzo wielu zainteresowanych - przede wszystkim przedstawicieli szkół i przedszkoli.

Raport zaprezentowała Sylwia Gawrońska z poznańskiej firmy Curulis. Składał się on z diagnozy obecnej sytuacji szkół w Lesznie, które zestawiono z miastami podobnej wielkości, zwłaszcza z Gnieznem. Wynika z niej, że liczba uczniów w szkołach miasta się wciąż zmniejsza - w ostatnich pięciu latach spadła o ponad 1000 osób; jednocześnie o
100 osób wzrosła liczba nauczycieli. Cały czas rosną też wydatki na oświatę - obecnie pochłaniają one połowę budżetu miasta
Prognozy na najbliższe lata, a nawet dekady nie są zbyt optymistyczne, zdaniem autorów audytu konieczne jest wprowadzenie rozwiązań reformujących miejską oświatę, szczególnie pod względem jej opłacalności.

Jednym z nich jest reorganizacja sieci szkół, czyli zmniejszenie ich liczby. -To polepszy organizację i podniesie jakość kształcenia - przekonywała Sylwia Gawrońska. Inny pomysł to połączenie wszystkich miejskich placówek przedszkolnych pod jednym kierownictwem. Audyt rekomenduje też outsourcing, czyli wyprowadzenie na zewnątrz usług gastronomicznych. -Mogłyby przejąć je rady rodziców - powiedziała Sylwia Gawrońska, co wiele osób na sali przyjęło ze śmiechem.

-To nie jest zabawne, w Poznaniu ten pomysł się sprawdza - zapewnił drugi z prelegentów Dariusz Jaworski, były wiceprezydent Poznania, obecnie wiceprezes Poznańskiej Grupy Konsultingowej, która współpracowała w tworzeniu audytu. Podkreślił on, że dokument zawiera tylko propozycje rozwiązania problemów, przed którymi samorząd Leszna stanie. -Mamy świadomość, że wiążą się one ze skutkami społecznymi, ale walczymy o jakość kształcenia - mówił Jaworski.

Trzecim gościem komisji był Jędrzej Bujny z poznańskiej kancelarii adwokackiej Sójka-Maciak-Mataczyński. Przedstawił Centrum Usług Wspólnych, czyli jednostkę obsługującą rachunkowość wszystkich placówek edukacyjnych - ich tworzenie możliwe jest od 1 stycznia tego roku. Bujny przedstawiał zalety CUW, jednak - jak sam przyznał - nie można na razie oszacować oszczędności, jakie mogłyby przynieść samorządom.

Właśnie brak konkretów i ogólnikowość były najczęstszymi uwagami zgłaszanymi przez przedstawicieli środowiska oświatowego, związkowców, radnych oraz gości posiedzenia. -Czy gdziekolwiek w Polsce istnieje jedno duże przedszkole z 65 oddziałami? - pytała Barbara Walczak z Przedszkola Miejskiego nr 7. Sylwia Gawrońska przyznała, że nie słyszała o takim przypadku. -Można szukać innych rozwiązań, na przykład pięciu większych przedszkoli - odpowiedziała, wzbudzając znów wesołość na sali. -Ale co to da? -dopytywali uczestnicy komisji. -To jest pewien eksperyment - stwierdził w odpowiedzi Dariusz Jaworski.

Ostatecznie komisja zakończyła się bez wypracowania jakichkolwiek wniosków, nie wiadomo też jeszcze, co radni z audytem zrobią. Jak się dowiedzieliśmy, jego przygotowanie kosztowało miasto 43 tysiące złotych.


 
Komentarze (75)
1. Dodane przez olek, w dniu - 14-01-2016 21:48
i para ( kasa) poszła w gwizdek
2. Dodane przez Podatnik, w dniu - 14-01-2016 21:55
Jak mają nie rosnąć koszty skoro przy spadku znacznym dzieci, wzrasta liczba nauczycieli. Nikt tego nie pilnuje. Jest to coś nie zrozumiałego w gospodarce rynkowej. Gminy się zagolopowały z wydawaniem kasy. Króliki pozatrudniane i ajk je teraz zwolnić. Podobnie wygląda zatrudnienie w samych gminach. Tam też jest przerost zatrudnienia. Ciało pedagogiczne jest cały czas roszczeniowe, ale nie analizuje przypadku j.w. Brak racjonalności musi się skończyć. Grozi to niewypłacalnością gminy / samorządu.
3. Dodane przez Anonim, w dniu - 14-01-2016 21:57
Przygotowanie audytu, który nawet nie podawał konkretów, już kosztowało miasto 43 tysiące, wprowadzenie reform i zmian w życie poniesie za sobą kolejne sumy liczone zapewne w milionach...i jak tu mówić o oszczędnościach?!!!
4. Dodane przez obserwator, w dniu - 14-01-2016 21:58
43tys. wyrzucone w błoto-oto na co miasto stać.
5. Dodane przez greg, w dniu - 14-01-2016 22:32
Jak audyt jest tak "profesjonalny" jak prowadzenie stołówek przez rady rodziców to "gratuluję" wyboru firmy konsultingowej.
6. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 14-01-2016 22:34
A kto za ten eksperyment będzie ponosił odpowiedzialność?
7. Dodane przez g, w dniu - 14-01-2016 22:36
Lepiej było dać te 43 tys jakiemuś przedszkolu lub szkole na remont sali.
8. Dodane przez Drugie pytanie, w dniu - 14-01-2016 22:36
Wyprowadzenie na zewnątrz usług gastronomicznych, czyli przejęcie ich przez radę rodziców? Gdzie ten pomysł się sprawdza Kto w takiej sytuacji ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo żywności i ew. zatrucie zbiorowe? Rada rodziców?
9. Dodane przez Młyn, w dniu - 14-01-2016 22:40
Trzeba było od razu pisać, że chodzi o szukanie oszczędności w budżecie. 
Swoją drogą jest w Lesznie fajne miejsce na przedszkole z 65 oddziałami. Dawne Młyny. Takie przedszkole, to byłby dopiero prawdziwy młyn ;)
10. Dodane przez żenada, w dniu - 14-01-2016 22:43
Pojawia się audyt, snuje bajki, opowiada brednie, najważniejsze że kasę wziął, lecz zero konkretów. Poznań tych mądrości nie łyknął, to może prowincja się zachłyśnie. Ja też mam dobre pomysły, ale nic poza tym...nie wiem ile z tego będzie zysku. Zmniejszyć ilość szkół w Lesznie, rewelacja. Trzeba dzieciom poprawić warunki do nauki, bo za mało uczniów w klasie. Klasy muszą mieć po 50 osób, proponuję piętrowe ławki i krzesła. A jeszcze oszczędniej będzie jak do jednej szkoły będzie chodził jeden rocznik, tak więc 12 szkół, w każdej jeden nauczyciel, który naucza przez megafony...taki radiowęzeł to mały wydatek, myślę że mój pomysł godny uwagi...jest za darmo!
11. Dodane przez Brak cohones, w dniu - 14-01-2016 22:46
Można było pare osób zbędnych zwolnić bez audytu skoro chcecie oszczędności miasta. Od dawna wiadomo ze zatrudnienie jest przerośnięte wydatki bajonskie , dzieki audytowi to wychodzi na jaw! 43 to średni koszt , szkoda tylko ze brak pomysłów władz. W urzędzie miasta to samo tylko ze niektórym brak jaj zeby zrobić porządki bo boja sie niepopularnych decyzji
reklama
12. Dodane przez ja, w dniu - 14-01-2016 22:47
Taki pseudo audyt mógł przecież przygotować jeden urzędnik z Wydziału Oświaty w godzinach swojej pracy w przeciągu tygodnia !!!!! Kto odpowie za stracone publiczne pieniądze,
13. Dodane przez Jak można tak lekceważyć naród,wyborców, w dniu - 14-01-2016 22:53
Za takie badziewie ekonomiczne,miasto nie powinno zapłacić.Borowiak i Jóźwiak niech zapłacą ze swoich pensji a mają cholernie wysokie.Sankcja z mediów doradzona jest szybko.Rada niech do tego się ustosunkuje.
14. Dodane przez big, w dniu - 14-01-2016 23:07
A może zacząć od urzędasów w mieście. Komputery podobno są, a urzedasów więcej niż za PRL. Ale kolesi trzeba gdzieś upchać po każdych wyborach. NIE MOŻNA OSZCZĘDZAĆ NA DZIECIACH.
15. Dodane przez rozsądek, w dniu - 14-01-2016 23:07
z tych 43 tys wyrzuconych należy kogoś rozliczyć !!
16. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 14-01-2016 23:07
Brawo nasi włodarze pokazujecie jak marnotrawić pieniądze nie pierwszy raz
17. Dodane przez Mela, w dniu - 14-01-2016 23:12
A gdzie dobro dziecka?A o rosnacej liczbie przedszkolakow nikt nawer nie wspomnial!!!
18. Dodane przez uczestniczka, w dniu - 14-01-2016 23:15
Jak mówiono dzisiaj liczba nauczycieli wzrosła gdyż zwiększyła się ilość przedmiotów w szkołach np.: edukacja dla bezpieczeństwa, obowiązkowy j. angielski w klasach 1-3, obowiązkowy j angielski w przedszkolach, obowiązkowy dodatkowy język w gimnazjum, logopedzi, psychologowie. Ponadto w klasach 1-3 obowiązuje limit 25 dzieci co zwiększa liczbę oddziałów np. w SP7 jest 9 klas pierwszych.
19. Dodane przez pedagogo, w dniu - 14-01-2016 23:35
pół etatu, 3 miesiące wakacji, zero odpowiedzialności, średnia pensja 4000 zł, wolne soboty, karta nauczyciela, ale my nauczyciele rządamy wciąż popodwyżek za produkowanie mięsa na zmywaki w Anglii :)
20. Dodane przez LESZCZYNIANKA, w dniu - 14-01-2016 23:37
Takiej kpiny z ludzi jak ten audyt za publiczne czyli nasze pieniądze nie widziałam....... ludzie, którzy znają się na tym a siedzieli na auli i tego słuchali, to mało nie umarli ze śmiechu.... cały ten pomysł likwidacji księgowości w szkołach jest tak samo idiotyczny, jak pomysł utworzenia 65 oddziałowego przedszkola...... do dziś cały czas mówiło się i pisało że zwalnia się nauczycieli a tu nagle dziś okazało się, że w jakiś cudowny sposób przyjęto 100 ???? Przyjęcia do pracy były ale tylko wykładach 1-3 szkół podstawowych , gdzie przyjęto 6latki... i na tym koniec przyjęć .. głupoty ludziom się opowiada..i jednych na drugich napuszcza się :-(
21. Dodane przez co za brednie, w dniu - 15-01-2016 00:15
"Jednym z nich jest reorganizacja sieci szkół, czyli zmniejszenie ich liczby. -To polepszy organizację i podniesie jakość kształcenia - przekonywała Sylwia Gawrońska" 
Po tym stwierdzeniu pani Sylwii odechciało mi się dalej czytać tych bredni. Tylko ZMNIEJSZENIE LICZBY UCZNIÓW W KLASIE podniesie jakość kształcenia, a nie upchnięcie dzieci jak śledzie w beczce! Zamiast wykorzystać niż demokratyczny do utworzenia mniej licznych klas, próbuje się zrobić coś odwrotnego i jeszcze wmawia nam, że to dla dobra dzieci. Jako wisienka na tym gorzkim torcie - wzięli za te "genialne" rady mnóstwo pieniędzy! Oszczędność jak diabli...
22. Dodane przez oburzona, w dniu - 15-01-2016 00:59
"Pięknie" dzieje się w Lesznie: pieniądze trwonione są na audyty (kompletnie wyssane z palca brednie), sztucznie tworzone kierownicze (a jakże!) stanowiska dla kolesi, lodowiska, murale, czerwone dróżki dla rowerów i tym podobne bzdety, ale jednocześnie szuka "oszczędności" kosztem miejsc pracy zwykłych obywateli! To bezczelność, za którą mieszkańcy wkrótce rozliczą włodarzy
23. Dodane przez ROZCZAROWANY, w dniu - 15-01-2016 05:05
Jestem więcej niż rozczarowany tym audtyem. To, że w Lesznie kształci się młodzież dużo drożej niż w innych podobnych miastach wiadomo od dawna i bez tego nieprofesjonalnego audytu. Już na wstępie prezentująca go pani przyznała, że nie specjalizują się w oświacie. Jest wiele miast i gmin w kraju, które utrzymują swoją oświatę na dobrym poziomie tylko z subwencji oświatowej.(Leszno dopłaca do każdego ucznia ok. 3-4 tys zł) 
Wzrost liczby zatrudnionych w leszczyńskiej oświacie o 100 osób w ciągu ostatnich 5 lat przy jednoczesnym spadku ilości uczniów o 1200 to patologia. Świadczy to o kompletnym braku nadzoru nad pracą szkół ze strony Wydziału Oświaty, a zwłaszcza Naczelnika Rosiaka, który toleruje nepotyzm i pozwala na mnożenie zbędnych etatów, nieuzasadnione dzielenie klas i grup, dodawanie godzin, wprowadzanie ponadprogramowych przedmiotów itp. Ani stara ani nowa władza nie chce tego zmienić a taki nieprofesjonalny audyt to tlko zasłona dymna dla utrzymania kosztującego miasto wiele milionów złotych istniejącego stanu rzeczy.
24. Dodane przez racjonalista, w dniu - 15-01-2016 06:48
Czytam i się wstydzę... za tych zlecających, za tych, którzy na kolanie w nocy jakieś "audytopodobny raporcik" napisali.... toż to jakiś kabaret... zmniejszyć ilość szkół :) = w SP 9 dzieci mogły by na 3 zmiany chodzić... są tylko 2... podnieść efektywność nauczania - powinni w sejmie uchwałą zwiększyć liczebności klas do 40 - zmniejszy się zatrudnienie.  
KTO za ten absurd odpowiada? KTO to zlecił? KTO za to zapłacił? tu się NIK prosi, w trybie natychmiastowym! 
 
oby wieści o tym eksperymenciku nie wypłynęły w świat... moglibyśmy konkurować z sejmem i rządem w kategorii "Absurdy władzy 2016" - no chyba, że ta szopka to nowy pomysł na promocję Leszna sic!
25. Dodane przez J., w dniu - 15-01-2016 07:22
"konieczne jest wprowadzenie rozwiązań reformujących miejską oświatę, szczególnie pod względem jej opłacalności." 
Takie zdanie padło z ust audytora, czy redaktor tak to ujął? Opłacalność oświaty brzmi trochę nieszczęśliwie, bo opłacalność to przynoszenie zysku.  
Edukacja jest jedną z najważniejszych dziedzin życia nie dlatego, że przynosi miastu bezpośrednie, bieżące dochody, lecz dlatego, że kształci i rozwija społeczeństwo.  
Oszczędzanie na oświacie zazwyczaj kończy się źle. W kontekście budżetowym należy mowić raczej o racjonalizacji wydatkow oświatowych a nie o jej opłacalności.
26. Dodane przez dokładnie odwrotnie, w dniu - 15-01-2016 07:55
Jak to "liczba dzieci się zmniejszyła"? W ostatnich latach znów jest coraz więcej dzieci i więcej klas. Przyzwyczailiśmy się mówić o niżu demograficznym, a to już nieaktualne
27. Dodane przez Rodzic, w dniu - 15-01-2016 09:09
Najlepszy pomysł to stołówka zarządzana przez Rade Rodziców- puknijcie się w głowę, bo inaczej już nie da się tego określić! Ja mam jako rodzic jeszcze zajmować się stołówką?? Kto mi za to zapłaci? A może pan prezydent i reszta po godzinach się tym zajmą w ramach swojej pensji?????? Niech się otwarcie przyzna teraz ten kto zaprosił tych wymyślaczy i jeszcze im za to zapłacił 43tys.
28. Dodane przez ja, w dniu - 15-01-2016 09:27
prosze wyjasnic co kryje sie pod informacja o liczbie zatrudnionych naucaycieli-liczba pelnozatrudnionyca cz y liczba osob zatrudnionych np na kilka godzinie lepiej byloby pdac liczbe etatow
29. Dodane przez piotr1972, w dniu - 15-01-2016 09:29
1.opłacalność w oswiacie....., ale w urzedzie już nie . Rodzice remontujący przedszkola społecznie . Audyt za...43 tys...( to chyba z gombrowicza). Panie Prezydencie to chyba ostatnia kadencja...
30. Dodane przez Zośka, w dniu - 15-01-2016 09:51
Należy wyeliminować zatrudnianie emerytów i zdjąć ze stanowisk emerytów dyrektorów - w jednym przedszkolu dyrektorka szła na emeryturę i pod nią był zrobiony konkurs i na drugi dzień znowu została dyrektorem. 
Będą wtedy etaty dla młodych nauczycieli.
31. Dodane przez Klakson, w dniu - 15-01-2016 10:29
Zmniejszenie liczby przedszkoli i szkół to moim zdaniem dobry pomysł, dzięki temu zostanie więcej pieniędzy do zasilenia pozostałych placówek, co bezpośrednio przełoży się na podniesienie standardu kształcenia, da możliwość wyposażenia jednostek w najlepsze pomoce naukowe i stworzenie zaplecza laboratoryjnego.
32. Dodane przez szkoda, w dniu - 15-01-2016 10:40
Kiedy kończyłem studia pod koniec lat 80-tych, gdy było nas z 30 studentów na roku, a każdy z musiał odbywać długotrwałe praktyki zawodowe i promotor pracy magisterskiej był bardziej ostrym recenzentem niż obecnie przy pracy doktorskiej, wtedy obowiązywała odpowiedzialność za słowo formułowane na piśmie i w mowie. 
Jako naukowiec i badacz jestem przerażony brakiem odpowiedzialności i niskim poziomem wiedzy wczorajszych prelegentów a ich tupet wręcz mnie poraża.
33. Dodane przez dr Pedagogiki z Poznania, w dniu - 15-01-2016 10:43
Bardzo przepraszam, jestem autorką kilku publikacji dot. funkcjonowania szkół i jeśli ktoś twierdzi, że zmniejszenie ilości szkół i tym samym powiększenie ilości uczniów w klasie jest korzystnym rozwiązaniem, to jest w mojej ocenie zwykłym idiotą.
34. Dodane przez rodzic i nauczyciel, w dniu - 15-01-2016 11:04
"konieczne jest wprowadzenie rozwiązań reformujących miejską oświatę, szczególnie pod względem jej opłacalności."  
Takie zdanie padło z ust audytora, czy redaktor tak to ujął?  
Szkoda, że audytorzy nie obliczyli jak nam się opłaca inwestowanie w naukę języków, cały ten cyrk dwujęzyczny , matury międzynarodowe i eksportowanie na zawsze młodzieży za granice- proszę o bilans ekonomiczny. 
Lingwiści i katecheci- ile na nich idzie kasy ? 
A jak chodzi o kasę to redaktor też by mógł się lepiej przygotować. 
Lwia część na szkolnictwo pochodzi z subwencji oświatowej przesyłanej na rachunek miasta ze Stolicy. 
Prawdziwą kasę miasto wydaje na utrzymywanie pływalni przy sp7 na aktywność sportową i zajęcia dodatkowe i namaszczanie wszystkiego co ułatwi eksport naszych dzieci za granicę.
35. Dodane przez o kant d to rozbić, w dniu - 15-01-2016 11:13
Główne założenia procesu ewaluacji szkół prowadziły do podkreślenia autonomiczności szkół wysublimowanie różnic wzbogacających ofertę oświatową na danym terenie. 
A tu teraz przychodzi ktoś , kto wszystko to ma w tyle , zasłaniając się rachunkiem ekonomicznym. 
Tak polityka Państwa zabija polskie społeczeństwo.
36. Dodane przez profesor, w dniu - 15-01-2016 11:16
Pod kątem korzystnego rachunku ekonomicznego, to lepiej jak władze Leszna i cała Rada (wybitnie zdolnych obecnych radnych) zostanie w domu i nie będzie mieszać w tym co na prawdę dobrze funkcjonuje. 
A naczelnik już dawno powinien zwolnić stołek.
37. Dodane przez sąsiad z Gostynia, w dniu - 15-01-2016 11:29
0 odpowiedzialności za słowa- jeśli droga Pani audytorko coś się formułuje to między innymi po to, by wziąć odpowiedzialność za funkcjonowanie poglądu w rzeczywistości. 
Wiele osób w Polsce bawi się w ekspertów za grube pieniądze naiwnych samorządowców. 
W każdym mieście, zapewne jest kilkunastu wybitniejszych specjalistów, którzy z większym sercem i odpowiedzialnością zrobili by tą sama robotę. 
Niestety w tak zapyziałych miejscowościach tytuły i pochodzenie pseudo specjalistów jest najwyżej cenione . 
Szkoda , że dla wielu włodarzy liczą się tytuły i pochodzenie. 
Najlepsze jest to że osobiście znam kilku takich co w swoich miejscowościach są poniżani a robią za gwiazdy w innych miastach.
38. Dodane przez oj!, w dniu - 15-01-2016 11:51
SUPER SPRAWA "nie można na razie oszacować oszczędności, jakie przyniosłaby ta reorganizacja?????!!  
A jak można proponować COŚ nie wyliczając wcześniej ekonomicznego wyniku????? 
Sztuka dla sztuki. Zaakceptować pomysły, wprowadzić, męczyć się z nowym stworem, wprowadzającym ZAPŁACIĆ bo ..z Poznania?
39. Dodane przez ......., w dniu - 15-01-2016 11:58
....czy miejska oświata sie opłaca?  
Jest taka sprawa ze na oswiacie sie nie oszczedza -to raz.  
A drugi problem to wyeliminowac zbedne siedzenie uczniow na niepotrzebnych lekcjach - czyli okrojenie programu - jaki skutek? taki ze i nauczycielowi nie trzeba placic i uczen ma dluższe popołudnie! 
Bo jest masa zajeć nieefektywnych i niepotrzebnych i masa okienek i siedzenia bez sensu.
40. Dodane przez pomysł, w dniu - 15-01-2016 11:59
Można w szkołach stworzyć małe zakłady "pracy chronionej" - dzieci zamiast uczyć się mogłyby cuś produkować np. jakieś śrubki albo inne sprzedajne gadżety. Oczywiście to wszystko można potem sprzedać - zapłacić podatek a resztę oddać do urzędu żeby mieli ten wymarzony zysk. Oczywiście ten zysk można potem wydać na kolejny super audyt coby szara gawiedź dowiedziała się jak to mamy piknie w naszym mieście.
41. Dodane przez ja, w dniu - 15-01-2016 12:02
Zośka kom. 30-popieram
42. Dodane przez wkurzona, w dniu - 15-01-2016 13:00
Jak słyszę słowo "eksperyment" w kontekście dzieci, to szał mnie ogarnia. To nie króliki doświadczalne! Przyjechały "gwiazdy", które nie są ekspertami w dziedzinie oświaty (???), nie wiedzą jakie (rzekome) oszczędności z ich genialnych pomysłów będą, ale prowincjonalne głupki im za to płacą, a może nawet kiełkuje im w głowach myśl, aby te absurdy wprowadzać w życie! "Leszno - tu JUŻ NIE chce się żyć"
43. Dodane przez ON, w dniu - 15-01-2016 13:26
NIE DOTOWAC SZKÓŁ PRYWATNYCH I PRZEDSZKOLI PRYWATNYCH BO SĄ PRYWATNE!
44. Dodane przez do 31, w dniu - 15-01-2016 13:29
Taaaak... Te pomoce naukowe nie pomogą, gdy w klasach będzie po 50 dzieciaków. Już teraz są zbyt "zagęszczone"
45. Dodane przez Krystyna, w dniu - 15-01-2016 13:34
Zośka kom. 30 - ja również popieram tą wypowiedź.
reklama
46. Dodane przez To firma prywatna, w dniu - 15-01-2016 13:53
To firma prywatna a nie nadrzędna administracyjnie czy to szło z przetargu? Liczy sie cena 100%? Tańszej nie było?
47. Dodane przez hir, w dniu - 15-01-2016 14:15
kuźwa głupota tego co lekką ręką wydał 43 tyś zł na idiotyczne pomysły niech płaci z własnej kieszeni nie darować tego zgłosić sprawe gdzie trzeba za marnotrawienie pieniędzy podatników we łbach sie ludziom miesza
48. Dodane przez Rodzic, w dniu - 15-01-2016 16:28
Do kom 18 to co wiem to w sp7 jest 8 pierwszych klas a ile dzieci jest z pobliskich wsi?
49. Dodane przez PATOLOGIA LESZCZYŃSKA, w dniu - 15-01-2016 16:30
popieram 30 kom i do tego skończyć w wieloetatowością w leszczyńskiej oświacie na każdym szczeblu !!!!!!
50. Dodane przez mama, w dniu - 15-01-2016 16:46
Popieram Zosię, kom.30 
Zlikwidować wieloetatowość.  
Takich rezerw finansowych w leszczyńskiej oświacie jest na pewno więcej.
51. Dodane przez dyrektor nie umoczony, w dniu - 15-01-2016 18:01
Temat oświaty w Lesznie jest tematem bardzo złożonym. 
Od lat mówi się o swoistym układzie personalnym, różnego typu powiązaniach towarzysko rodzinnych. 
Nie raz się dziwiłem ile godzin dydaktycznych mają dyrektorzy, na ilu etatach pracują nauczyciele ile po godzinach odbębniają fuch ilu z nich prowadzi swe działalności gospodarcze nie mając kiedy poprawić sprawdzianów. 
W jaki cwany sposób załatwiają sobie zajęcia dodatkowe, jak zdobywają awanse zawodowe przepisując prace koleżanek. 
Jak w szkole odwalając chałturę robią po 5 studiów podyplomowych często refundowanych itd itp. 
Zastanawiam się kto chroni układ leszczyński i tym samym życzę Panu Prezydentowi odwagi w wyciągnięciu wniosków i przemeblowaniu tej chorej rzeczywistości. 
Wszyscy zorientowani wiedzą, że problem leży w ludziach. Oświata leszczyńska jest zepsuta właśnie przez ludzi i niestety Panie Prezydencie naprawa tej sytuacji nie będzie należała do prostych. 
Przez wiele lat towarzystwo się rozpasało i rozlazło,  
Dam Panu Zadanie Panie Prezydencie, na sam początek proszę się przyjrzeć ilu pracowników administracji zatrudnia dana szkoła - dysproporcje bywają zaskakujące, a potem niech pan sobie odpowie czego jest to przyczyną. 
Panie Prezydencie z szacunku do Pana życzę powodzenia.
52. Dodane przez AT, w dniu - 15-01-2016 18:05
Bez zmiany naczelnika wydziału oświaty nie ma co liczyć na żadne pozytywne zmiany w tym zakresie. Czy on nie pochodzi z Warszawki? To by wiele wyjaśnało.
53. Dodane przez głos z Leszna, w dniu - 15-01-2016 18:49
W przedszkolach i szkołach Leszna pracuje 1354 (!!!) nauczycieli i aż 500 (!!!) pracowników niepedagogicznych.  
 
Proszę także przyjrzeć się, ilu przedszkolaków/uczniów jest spoza Leszna - kosztami kształcenia należy obciążać inne gminy. 
 
Popieram 11, 16, 23, 30, 49, 51.
54. Dodane przez ?, w dniu - 15-01-2016 19:54
Oświata wymaga przede wszystkim odgórnej, mądrej i przemyślanej dogłębnie reformy... Źle się dzieje wszędzie nie tylko w Lesznie... 
A co do samego audytu - żal czytać za co miasto płaci grube pieniądze :(
55. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 15-01-2016 20:41
O dobru dzieci w systemie edukacji radni raczej przesadnie długo nie dyskutują. Chyba, że o własnych.
56. Dodane przez do kom 30,41,45,50, w dniu - 15-01-2016 21:04
likwidacja wieloetatowości podniesie koszty utrzymania oświaty ponieważ, nowy etat jest droższy od rozdzielenia go na dwóch - trzech pracowników, a efektem ubocznym państwa pomysłów będzie kolejny "płacz", że zatrudniono nowych nauczycieli. 
Zdecydujcie się drodzy Państwo czy chcecie zmniejszać czy zwiększać zatrudnienie w oświacie?
57. Dodane przez do komentarza 34, w dniu - 15-01-2016 21:22
najlepiej niech się niczego nie uczą a zwłaszcza języków, wtedy na pewno nie wyjadą z kraju
58. Dodane przez pegagogo-kom 19, w dniu - 15-01-2016 22:01
do pedagogo-kom.19: żądamy!przez "ż"; przez "rz" to rządzimy!
59. Dodane przez J., w dniu - 15-01-2016 22:20
Każdy zainteresowany oświatą lub pracujący w oświacie zapisały więcej wniosków w kwadrans, za darmo. Są pieniądze na 10 godziny angielskiego w tygodniu, w grupach, rozszerzenia przedmiotów w każdej klasie LO, geografia itp. po angielsku, to najlepiej zaoszczędzić na małych dzieciach... A może połączyć w zespoły szkoły, które funkcjonują s jednym budynku? Sądzę, ze dałoby to spore oszczędności... W innych miejscowościach działają?
60. Dodane przez zzz, w dniu - 15-01-2016 22:45
Jacy wy ludzie jesteście ograniczeni. Chcecie zwalniać i zamykać i udawać ze poprawicie poziom?? To skoro teraz jest za dużo nauczycieli to tak połowę zwolnicie i zmniejszycie ilość szkół to na pewno w większych klasa po 40 uczniów mniejsza ilość nauczycieli da radę ?? Hahahah ignoranci. Później będą korepetycje i znowu narzekanie ze szkołą ble. Właśnie powinni dążyć do zmniejszania liczebności klas. Ale po co bo jak to łatwo powiedzieć że trzeba wziąć bo najłatwiej kraść z edukacji i wykazywać oszczędności. Nie myślcie że chodzi o poprawę poziomu tylko o oszczędności które najłatwiej zrobić w edukacji. A ludzie jak te małpy powielaja to co im przychodzi z łatwością. Najlepiej krzyczeć ze wszystko jest źle. Większość opinii spod budki z piwem albo spożywczego
61. Dodane przez Dziwny audyt, w dniu - 15-01-2016 22:57
Moim skromnym zdaniem, te 43 tysiące to nie jest dużo, ale pod warunkiem, że audyt taki precyzyjnie wskazałby znaczne oszczędności, które można osiągnąć, bez poważniejszych kosztów społecznych i bez szkody dla ludzi, zwłaszcza dla dzieci i młodzieży. Taki audyt powinien na siebie zarobić a nie tylko pokazywać ogólniki i przedstawiać zalety bez oszacowania oszczędności, jakie mogłyby przynieść samorządom.
62. Dodane przez do 19, w dniu - 16-01-2016 00:16
Marna prowokacja. Piszesz to mając przerwę "na zmywaku"?
63. Dodane przez żenada jak zwykle, w dniu - 16-01-2016 00:57
Leszno nie ma ani jednaj szkoły na poziomie, dyrektorzy pilnują ciepłych posadek i cicho siedzą nie zawracając głowy naczelnikowi wydziału oświaty, który jest skazony komuszymi zwyczajami, kształcił sie za Gierka a praktykowac zaczął za Jaruzelskiego! Po cholere audyt? Od czego jest rada miasta, prezydent, naczelni wydziału oświaty z świta pracowników? przeciez to wszystko "doświadczeni urzędnicy przygotowani merytorycznie do zarządzania i organizacji oświaty"! no prosze sie wykazać, jest okazja!
64. Dodane przez Maria do 43, w dniu - 16-01-2016 14:08
Moja logika jest raczej prosta: jestem krawcową po zawodówce, od 31 lat szyję ubrania. Do oceny ile i jakich nici mam kupić, jakie igły do maszyn i jakich pracowników zatrudnić potrzebuję pomyslunku i doświadczenia własnego, nie zlecam audytów, nie przeprowadzam ankiet ani nie naradzam się godzinami z koleżankami po fachu. Tak samo jest w innych zawodach. Jeżeli znasz sie na tym co robisz to wiesz jak to robić i umiesz dopasować się do sytuacji. Jeżeli jesteś fajansiarzem i nie masz ani wykształcenia ani doświadczenia ani drygu do danej roboty, to wyszukujesz rzesze pomagierów, coby odpowiedzialnośc na nich zepchnąć. Tak to wygląda z urzędasami (w tym sa też dyrektorzy szkół). Zatrudnione są osoby nienadające się do roboty, najzwyczajniej durne i bez pomyślunku. Taka jest moja logika. Jak znasz się na robocie to ci audyty i inne pierdy takie nie potrzebne. Dlatego zgadzam się z kom.43
65. Dodane przez Martyna, w dniu - 16-01-2016 14:13
a słyszeliście, że rodzice, co płacili przez lata za dojazdy dzieci na basen to płacili bezprawnie? jeżeli szkoła organizuje zajęcia obowiązkowe to ma obowiązek opłacać za dojazd, to powinno płacić miasto a nie rodzice. I do tego mozna ubiegać się o zwrot tych zapłat 3 lata wstecz. Nie wiem ile rodziców zmuszane był do tych opłat, moje dzieci jak były w podstawóce to ja płaciłam. Jakby sie znalazł jakiś prawnik coby grupowo sprawe zrobi przeciwko urzędowi miasta to by dało się wygrac z oszustami. teraz jakoś po interwencji rodziców miasto od 2016 płaci za te dojazdy. Tak wyglada gospodarność i rozsądek w wydaniu urzędników leszna.
66. Dodane przez patoligia, w dniu - 16-01-2016 15:16
największą patologią leszczynskiej nauki jest wieloetatowość nauczycieli
67. Dodane przez Bad way, w dniu - 16-01-2016 15:29
Mniej istotne jest to, ile można zaoszczędzić na tzw. dziadowskich oszczędności. Należy wysiłki skupić na zwiększeniu przychodów miejskiego budżetu i mieszkańców. Nie przez zwiększenie podatków i wyzbywanie się nieruchomości, lecz przez szukanie nowych, trwałych źródeł. Niestety odnoszę wrażenie, że ten kierunek myślenia jest rzadko spotykany wśród polityków i urzędników. Gdyby osoby naprawdę przedsiębiorcze, takie jak niektórzy przedsiębiorcy, myśleli podobnie, to nigdy nie zwiększyliby przychodów swych firm. 
Miastem powinien kierować manager z krwi i kości, który stara się o zwiększenie przychodów miasta oraz o zmniejszenie zadłużenia, przy jednoczesnej poprawie bytu mieszkańców.
68. Dodane przez naczelnik, w dniu - 16-01-2016 19:04
Rosiak musi odejść, od tego trzeba zacząć zmiany w leszczyńskiej oświacie.
69. Dodane przez bardzo zły pomysł, w dniu - 16-01-2016 20:51
Likwidacja przedszkoli i stworzenie jednego molocha. Brawo za inwencję twórczą. W każdych opracowaniach pedagogicznych wskazuje się na odpowiednie warunki rozwoju i edukacji małego dziecka. Jak ten pomysł się ma do zapewnienia poczucia bezpieczeństwa dziecka, do rozwijania indywidualności. To małe dzieci poznające świat. Już widzę te kolejki samochodów i rodziców wściekłych zawożących swoje dzieci. Multum dzieci na placu zabaw, multum dzieci w szatniach, setki dzieci chorych na ospę, świnkę itp. A pomysł jednego dyrektora dla wszystkich oddziałów. Spotkanie z dyrektorem w konkretnej sprawie w "czerwcu 2017 r" witamy w systemie służby zdrowia. Kosztem dzieci robić oszczędności. Przedszkola i tak nie mają już funduszy. Proszę konsultować się z doświadczonymi pracownikami oświaty - Panie Prezydencie !! Nie z firmą, która nie wie o czym mówi.
70. Dodane przez młody nauczyciel, w dniu - 16-01-2016 22:29
Popieram kom.30 / Nauczyciele, którzy osiągnęli wiek emerytalny jeszcze pracują (otrzymują pensję i dodatkowo emeryturę - 2 źródła dochodu), a młodzi nauczyciele nie mają pracy.
71. Dodane przez Teresa, w dniu - 17-01-2016 14:23
No to mamy to co mamy. Wszyscy się przejechaliśmy. Wielki szacun dla byłego skarbnika miasta Pana Wojtkowiaka. Bez urazy ale obecna p.skarbnik realizyje swoje plany cudzymi rękoma. Tak się nie robi.
72. Dodane przez xly, w dniu - 18-01-2016 08:44
Panie Prezydencie, takiej głupoty to nawet komentować się nie da. Przecież ZEAS ma wszystkie dane dotyczące ilości uczniów tych z miasta Leszna jak i z innych Gmin. Analiza tego jak ta liczba ulega zmianom w określonym czasie nie wymaga mega umysłu matematycznego, bo przecież mówimy i dodawaniu, odejmowaniu, mnożeniu i dzieleniu. Toż to poziom szkoły podstawowej a skarbnik Miasta i służby finansowe chyba ten poziom edukacji zakończyli. To proszę mi wytłumaczyć co robią pana pracownicy skoro w zakresie podstawowych czynności zleca pan audyt za grube pieniądze firmie zewnętrznej. To jest brak poszanowania dla mieszkańców Leszna.
73. Dodane przez edmund, w dniu - 18-01-2016 09:53
Audyt prywatnych firm wchodzących do jednostek budżetowych... Ojojoj źle się dzieje. Stołówki cateringowe , globalne kierownictwo. Leszno popada w ruinę. :( szkoda.
74. Dodane przez YYY, w dniu - 18-01-2016 13:58
"konieczne jest wprowadzenie rozwiązań reformujących miejską oświatę, szczególnie pod względem jej opłacalności" - to fakt: jeśli miejska oświata wykształciła sobie takich włodarzy, którzy grube pieniądze wydali na taki (!) audyt, to rzeczywiście trzeba ją zreformować, bo jest totalnie nieopłacalna!
75. Dodane przez Wkurzona matka, w dniu - 18-01-2016 17:45
Panie Prezydencie, czy Pan, Pańscy pracownicy i ci spece od tego osławionego audytu są na bieżąco z nowa polityka oświatową? Sama pani minister oświaty mówiła,że nie powinno być czegoś takiego jak dochodowość,rentowność, opłacalność,itp. szkół, gdyż placówka oświatowa to nie firma i korporacja, która ma na siebie zarabiać."Zarobkiem" szkoły jest wykształcony młody człowiek, który powinien być wychowany,a nie chowany, nauczony, a nie uczony. A tego można dokonać tylko w życzliwej, kameralnej klasie, a nie w molochu z 34 osobami, gdzie każdy jest na innym poziomie rozwoju. Jako matka z przerażeniem niesmakiem patrzę, jak moja córka uczy się języka obcego w 23 osobowej grupie, bo im brakuje jednego ucznia do podziału, bo "byłoby nierentownie". Robicie oszczędności kosztem rodziców, którzy muszą douczać dzieci korepetycjami, gdyż ten biedny nauczyciel nie może na 45 minutowej lekcji podejść indywidualnie do każdego. To są oszczędności? Więcej murali, więcej dotacji do Unii, a za to maluchy spędzić do jednej wielkiej klasy... Brawo!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj