Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Pomnik czy tablica?

Miasto chce upamiętnić katastrofę w Smoleńsku

Pomnik czy tablica?

29.01.2016. Radio Elka, Jarek Adamek

Tak mieszkańcy Leszna oddali hołd prezydentowi Lechowi Kaczyńskiemu 10 kwietnia 2010 r. (fot. Jarek Adamek)
Jeszcze w tym roku w Lesznie stanąć ma pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej w 2010 roku. Jego przygotowaniem zajmie się zespół, na czele którego stanęli wiceminister i poseł PiS Jan Dziedziczak oraz prezydent Łukasz Borowiak.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Inicjatorem upamiętnienia ofiar katastrofy smoleńskiej jest płk Mirosław Szwed, dowódca 4 Zielonogórskiego Pułku Przeciwlotniczego. Skierował on do władz Leszna list, w którym poprosił o rozważenie możliwości ufundowania miejsca pamięci.

- W katastrofie
zginęło wielu wybitnych obywateli naszego kraju, kwiat polskiej armii
- powiedział Radiu Elka płk Szwed. Dowódca pułki zastrzegł jednak, że myślał raczej o tablicy pamiątkowej, najlepiej przy Pomniku Żołnierzy Garnizonu Leszno.

Władze Leszna skłaniają się jednak raczej ku osobnemu pomnikowi. Utworzono już komitet honorowy jego budowy. Na jego czele stanął wiceminister Jan Dziedziczak, a w skład weszli prezydent Łukasz Borowiak, radni Sławomir Szczot i Marek Goryniak (PiS) oraz Marek Wein (PO), radny Sejmiku Wiesław Szczepański (SLD), przewodnicząca Stowarzyszenia PL 18 Beata Chojnacka, prezes leszczyńskiego oddziału Związku Sybiraków Janina Tonicka oraz dziekan leszczyński ks. Jan Majchrzak. Na czele komitetu organizacyjnego stanął prezydent Łukasz Borowiak.

Warto pamiętać, że po katastrofie smoleńskiej w 2010 roku ówczesna Rada Miasta nadała prezydentowi Lechowi Kaczyńskiemu tytuł Honorowego Obywatela Leszna.
 
Komentarze (207)
1. Dodane przez karol, w dniu - 29-01-2016 10:40
skończyć z tym smoleńskiem w końcu!!! nikogo juz to nie obchodzi!!!
2. Dodane przez xx, w dniu - 29-01-2016 10:43
Jak będziemy tak wszystkich upamiętniać to zabraknie miejsca na tablice i pomniki - może od razu dla zołnierzy z samolotu Casa
3. Dodane przez almoro, w dniu - 29-01-2016 10:44
co jest co wy robicie ? 
naprawcie sygnalizacje na skrzyżowaniu Rejtana z alejami , i latarnie na geodetów , tym się zajmijcie !!
4. Dodane przez Andrzej, w dniu - 29-01-2016 10:47
Niedawno burzyliście pomniki komunistów, teraz stawiacie nowe. Bezpieczniej chyba upamiętniać postacie historyczne niż polityczne. Polityka sie zmienia i żadna władza nie jest wieczna.
5. Dodane przez Ja, w dniu - 29-01-2016 10:48
PAN prezydent widocznie już przeszedł na ciemną stronę mocy... Tylko pytanie czy nie był już tam dawno ??? To są jakieś jaja z tym pomysłem...no ile można ?
6. Dodane przez Slawas, w dniu - 29-01-2016 10:48
Żarty jakieś !!!
7. Dodane przez mati, w dniu - 29-01-2016 10:49
kogoś pogieło?? po co nam jakiś pomnik?? niech wydadzą tą kasę na biedne dzieciaki...
8. Dodane przez Toconajważniejsze?, w dniu - 29-01-2016 10:52
Wiosna idzie to widać, słuchać i czuć. NIE PRZESADZAJCIE !!!! Dosyć już tej megalomanii !!! 
Szara codzienność leszczyńska jest bliższa ciału.
9. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 29-01-2016 10:54
Panie Prezencie... proszę tego nie robić!!!!  
resztę pozostawiam bez komentarza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
10. Dodane przez Csfg, w dniu - 29-01-2016 10:57
Się pytam po co..??!!
11. Dodane przez zamyślony, w dniu - 29-01-2016 10:59
Zastanawiam się czytając te wszystkie negatywne komentarze, co pisalibyście jakby to ktoś z waszych bliskich zginął w Smoleńsku? Gdzie po sześciu latach jest więcej wątpliwości niż na samym początku.
12. Dodane przez erazm, w dniu - 29-01-2016 11:07
Was chyba...... Na kogo ludzie głosowaliscie. Prezydencie drogi może zamiast dla potrzebujących mieszkańców dajmy pieniądze na kosciół. Zygać sie chce.
13. Dodane przez ff, w dniu - 29-01-2016 11:11
tablica winna być na ...... lotnisku
14. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 29-01-2016 11:12
Karol jesteś w błędzie. Mnie to obchodzi. Twój wpis to poidła żółć.
reklama
15. Dodane przez masakra, w dniu - 29-01-2016 11:20
ja za moje podatki to dziękuje ale są chyba inne potrzeby niż pomniki
16. Dodane przez ja leszcz, w dniu - 29-01-2016 11:21
powariowali proponuje kopiec na rynku
17. Dodane przez zzz, w dniu - 29-01-2016 11:31
Proszę tylko nie pomnik !!!!
18. Dodane przez Andzia, w dniu - 29-01-2016 11:32
Czy wyście poszaleli,dla mnie, to jeden z najgłupszych pomysłów ostatnich lat. Amen.
19. Dodane przez Pit, w dniu - 29-01-2016 11:35
Czy ktoś pytał mieszkańców miasta o zdanie? Znów robią co chcą niedługo na każdym skrzyżowaniu będziemy obijać się o jakiś pomnik brak słów. NIE dla pomnika smoleńskiego
20. Dodane przez modry, w dniu - 29-01-2016 11:38
Zrobcie w Lesznie referedum.Okaze sie,ze Smolensk juz sie przejadl.Jezeli chcecie zrobic pomnik,to tylko ze skladek spoleczenstwa.Sa wazniejsze potrzeby,by przeznaczac pieniadze podatnikow na pomniki i tablice.
21. Dodane przez HP, w dniu - 29-01-2016 11:41
już ten Smoleńsk bokiem wychodzi po jaką cholerę lecieli wszyscy jednym samolotem a druga sprawa czy cały rząd musiał tam być nie wystarczyłaby tylko delegacja chyba chcieli sobie urządzić wycieczkę za nasze pieniądze i się nie udała
22. Dodane przez bezpartyjny, w dniu - 29-01-2016 11:49
A co będzie jak się wyjaśni ta katastrofa i okaże się bardzo nie korzystna dla tych sympatyków Pisu i okaże się ze to oni sami zgotowali sobie ten los.
23. Dodane przez JAN, w dniu - 29-01-2016 11:55
Władze Leszna skłaniają się jednak raczej ku osobnemu pomnikowi. Utworzono już komitet honorowy jego budowy. Na jego czele stanął wiceminister Jan Dziedziczak. Kto Go wybrał do władz Leszna.Skąd się wziął i w jakiej teczce Go przywieźli.A pytał ktoś obywateli Miasta Leszna
24. Dodane przez mates, w dniu - 29-01-2016 11:55
no bez jaj...
25. Dodane przez Felek 45, w dniu - 29-01-2016 12:07
Najpierw pomnik lub tablica pamięci żołnierzy poległych w latach 1918 - 1920 spoczywających na byłym cmentarzu przy szkole nr. 7, a potem Smoleńsk.
26. Dodane przez do kom. 21, w dniu - 29-01-2016 12:13
Popieram. Wycieczka za nasze podatki. Teraz odszkodowania, kolejna kasa, pomniki, hołdy, itd. A ludzie, którzy giną też niesłusznie w wypadkach, morderstwach ....(..) dlaczego dla nich takich hołdów nie ma.
27. Dodane przez ALI, w dniu - 29-01-2016 12:22
CHYBA ŻEŚCIE ZWARIOWALI. TYLE JEST WYPADKOW I NIKT NIKOMU NIE STAWIA POMNIKOW. LITOŚCI. BYLA TO TRAGEDIA , ALE INNI TEŻ PRZEZYWAJA TRAGEDIE. BEZ PRZESADY.
28. Dodane przez majka, w dniu - 29-01-2016 12:24
pomnik?? dopiero teraz, myslalam ze juz z 6 w lesznie stoi, 
jeszcze ulice walnijcie, idealnie nadawała by się narutowicza, chrobrego albo jana pawła. Najbardzziej znane ulice. 
a potem jeszcze szkola i przedszkole
29. Dodane przez pankracy, w dniu - 29-01-2016 12:30
Pan prezydent i radni chyba zapomnieli kto ich wybral i czyje opinie winni braç pod uwage w swoich pomyslach.Komentarze sa jednoznaczne.
30. Dodane przez Basia, w dniu - 29-01-2016 12:45
Popieram kom. 20. Należy zrobić referendum i okaże się, czy społeczeństwo chce takich pomników.Jeżeli będzie większość za, to wtedy ta grupa ludzi niech pokryje koszty tego pomnika.
31. Dodane przez przerażona, w dniu - 29-01-2016 12:48
Nie wierze własnym oczom czytają wasze komentarze czy całkiem zatraciliście się w gonitwie za pieniądzem i rozrywką. Są jeszcze inne wartości jak patriotyzm i szacunek. Wam chyba tego brakuje.Opamiętajcie się.
reklama
32. Dodane przez Ja, w dniu - 29-01-2016 12:52
I sie zaczelo wiedzialem ze jak pis dojdzie do wladzy to pomniki Smolenskie zaczna stawiac :-( panie Borowiak i Dziedziczak za swoje pieniadze postawcie a nie za podatnikow JA SIE NIE ZGADZAM !!!
33. Dodane przez sid, w dniu - 29-01-2016 12:53
Żenada
34. Dodane przez DonCorleone, w dniu - 29-01-2016 12:55
Popieram, a tuż obok należy postawić pomnik Jarosława-Polskę Zba wraz z kotem :)
35. Dodane przez bbb, w dniu - 29-01-2016 12:59
tylko kopiec, co najmniej 200 metrowy :)
36. Dodane przez sebaPL, w dniu - 29-01-2016 13:03
Przy szybowcu kolo rada :-)
37. Dodane przez rychu, w dniu - 29-01-2016 13:07
Panie prezydencie niech się pan nie boi Dziedziczaka niech przywiezie pieniądze z warszawy , anie z naszych podatków. Awogóle należy rozpisać referendum bo ludzienie godza się Niedawno postawiliście pomnik na ul niepodległości zobaćci jak tam wygląda.
38. Dodane przez gala, w dniu - 29-01-2016 13:11
pomylenie z poplataniem! Jeszcze nam tego potrzeba! czy w tym samolocie lecieli inni ludzie niz w tym w ktorym leciala Jantar? W tedy zginelo jeszcze wiecej osob i nikt nawet nie wspomina. Trudno elicie wycieczka sie nie udala!
39. Dodane przez edy, w dniu - 29-01-2016 13:18
w Lesznie powinno upamietnic sie Gierka tyle zrobil dla Leszna i wypromowal je,a Kaczynski nic nie zrobil,skonczcie z tym Smolenskiem zwlaszcza w Lesznie kogo to obchodzi tu ! i precz z kopalnia !
40. Dodane przez fazi, w dniu - 29-01-2016 13:24
w innych miatach oprocz warszawy nie slychac aby stawiali pomniki to Leszno po co sie wychyla z szeregu !
41. Dodane przez pospiech jest złym doradcą, w dniu - 29-01-2016 13:27
Panie Pułkownik, może raczej wstrzymać się z tym "pomysłem" do czasu znalezienia durni, co to w jednym i drugim przypadku zezwolili na lot razem całemu dowództwu, jak i tej"elicie" polskiej inteligencji. Chyba to nie jest takie trudne.Ale jak mówią" dopóki się jest sędzią we własnej sprawie prawda się nie ukaże"
42. Dodane przez zolo, w dniu - 29-01-2016 14:00
Pan pułkownik chyba sie nie zastanowił co powiedział. Skoro tam kwiat- to kto został tutaj, miedzy innymi on sam.Tak sie juz wryła ta pisowska propaganda w jezyk potoczny, ze im iwecej czasu upływa tym wartściowsi ludzie tam zgineli. Swoja drogą- uboga ta nasza Polska ze tylko 96 osób było cos wartych, reszta jak widac juz nie. A zapisu rozmowy telefonicznej miedzy braćmi jak nie było tak nie ma.... hahahah wie co robi "polskezbaw' ze milczy.
43. Dodane przez Romer, w dniu - 29-01-2016 14:00
Najlepiej koło jakiejś brzozy. Idiotyczny pomysł
44. Dodane przez aga, w dniu - 29-01-2016 14:02
Chyba jaja robicie sobie z ludzi ZAL mi was Borowiak i ten drugi.
45. Dodane przez RR, w dniu - 29-01-2016 14:09
PANIE PREZYDENCIE MOŻE ANKIETA DLA MIESZKAŃCÓW LESZNA CZY TAKI POMNIK MA POWSTAĆ.
46. Dodane przez stachu, w dniu - 29-01-2016 14:32
skoro są konsultacje w sprawach budowy blokówq TBS-u czy utwardzania dróg, to należy je zrobić też na temat pomnika/obelisku
47. Dodane przez stachu, w dniu - 29-01-2016 14:33
cała Polska z was się śmieje...
48. Dodane przez modry, w dniu - 29-01-2016 14:34
Do 11.Ustaw sobie pomnik w ogrodku i z p. Dziedziczakiem odprawiajcie tygodnice,miesiecznice,kwartalnice,polrocznice,rocznice,dwurocznice i inne w zaleznosci od potrzeb.W sprzedazy juz sa drzewka.Mozna przy pomniku posadzic brzoze,odmiane rosyjska.
49. Dodane przez ZDZISŁAW, w dniu - 29-01-2016 14:41
WYDAJE MI SIĘ PANIE PREZYDENCIE ŻE POWYŻSZE WPISY MÓWIĄ SAME ZA SIEBIE POWINIEN PAN ZROZUMIEĆ CO MYŚLĄ MIESZKAŃCY LESZNA Z PEŁNYM SZACUNKIEM DLA OFIAR KATASTROFY JEST POMNIK W WARSZAWIE I PEWNO JESZCZE JEDEN POWSTANIE ALE MOIM ZDANIEM LESZNU TO NIEPOTRZEBNE NO MOŻE JAKAŚ TABLICA PAMIĄTKOWA TYLKO NIE WIEM GDZIE JĄ WMUROWAĆ DAJMY SPOKÓJ DUSZOM KATASTROFY I USZANUJMY WOLĘ RODZIN . NIE DAJMY PONIEŚĆ SIĘ EMOCJOM ,LESZNO DLA LESZCZYNIAN .PANIE PREZYDENCIE PROSZĘ O ROZWAGĘ
50. Dodane przez ha, w dniu - 29-01-2016 14:53
a co budżet mamy taki ok i są tam nadwyżki? jestem ciekawa, kto z tych pomysłodawców pomnikowych zna daty urodzenia bądź śmierci tych honorowanych pomnikami ludzi, albo wydarzeń? gdyby ich tak z zaskoczenia zapytać -są inne ważniejsze potrzeby!
51. Dodane przez Wolny Hejt, w dniu - 29-01-2016 14:59
Dla swołoczy przed rozpoczęciem wpisu proponuję ankietę 
 
Czy Pan,Pani,Ono brało udział w : 
 
ankiecie/referendum/głosowaniu przy uzgadnianiu nazw Leszczyńskich ulic np. 
Armii Czerwonej ? 
 
ankiecie/referendum/głosowaniu przy uzgadnianiu miejsca, formy któregoś z pomników A. Komeńskiego ? 
 
Jeśli nie to niech się znów napije. 
Co nie zmienia faktu ,że Leszno grajdołek które szerokim łukiem ominie S5 jeszcze nie dorosło aby utożsamiać się z jakąkolwiek formą niepodległości. 
I w tej postsowiecko-popańszczyźnianej enklawie wspomaganej pruskim jadem to inicjatywa przedwczesna.
52. Dodane przez Olek, w dniu - 29-01-2016 15:03
Niech elka zrobi głosowanie wtedy może prezydent z resztą zobaczy co myślą o tym ludzie.Albo na stronie Urzędu
53. Dodane przez emigrant, w dniu - 29-01-2016 15:12
A CO TAKIEGO ZROBILI DLA MIASTA ZE POMNIK IM POSTAWIC? TAK PRAWDE MOWIAC TO WATPIE CZY WIEDZIELI GDZIE JEST LESZNO!
54. Dodane przez Wieczorynka, w dniu - 29-01-2016 15:13
Przeciwko ustawieniu pomnika Żwirce i Wigurze zapewne też jesteście. 
 
Bo w Lesznie nie kręcono filmów animowanych. 
 
Ale jak się dobrze wizytę zabezpieczy to nawet z wysokiego grzyba można bezpiecznie spaść. 
https://www.youtube.com/watch?v=RSBMeXRr1mI 
Jak Żwirek i Muchomorek nie wiedzieli co się dzieje 
Zrozumieliście po obejrzeniu filmiku?
55. Dodane przez no tak, w dniu - 29-01-2016 15:21
No tak, nie ma większych problemów w naszym mieście?
56. Dodane przez aro, w dniu - 29-01-2016 15:24
pomnik za pomnikiem, jak w korei płn :D będzie co burzyć
57. Dodane przez xxx, w dniu - 29-01-2016 15:33
pomnik proponuje postawić na Placu Kościuszki naprzeciwko pomnika Ofiar Katynia, przy okazji część ulicy Narutowicza od skrzyżowania z Marcinkowskiego do skrzyżowania z ulicą Opalińskich nazwać Ulicą Ofiar Katastrofy Smoleńskiej. Skoro oba te wydarzenia są ze sobą historycznie powiązane więc wypadało by żeby pomniki i ulice je upamiętniające również były koło siebie
58. Dodane przez jan, w dniu - 29-01-2016 15:35
pomnik owszem należy się zgineła elita rzadząca ale Pan Prezydent Leszna nie pasi do tego typu zajęc chce sie ustawić na kolejne lata?jak nie PO to PiS mają ludzie nosa
59. Dodane przez fuj, w dniu - 29-01-2016 15:39
panie Dzidziczak tylko nie ufaj pan ludziom z PO pamieta pan jak pana plakaty w pierwszym rzędzie zdejmowała straż miejska z polecenia prezydenta Leszna?
60. Dodane przez xyz, w dniu - 29-01-2016 15:47
Ja sie nie zgadzam, protestuje, jacy to wielcy ludzie tam lecieli? czym wslawil sie L. kaczynski? aby mu tyle pomnikow stawiac, dla mnie to jeden z kilku malo znaczacych prezydentow, niczym szczegolnym sie nie wyroznil. Tak jak juz ktos napisl, moze upamietnimy A. Jantar, tez zginela w katastrofie a przynajmniej cos konkretnego po sobie zostawila. Nie zycze sobie takiego pommnika, nikt mnie o zdanie nie pytal, nie mam ochoty finansowac ze swoich podatkow kolejnych fanaberii Pisorow.
61. Dodane przez ALAN, w dniu - 29-01-2016 15:48
PANIE PREZYDENCIE PO MÓŻCIE BIEDNYCH ONI NA WAS LICZĄ,A POMNIK SMOLEŃSKI DAJCIE SPOKÓJ KOMU TO JEST POTRZEBNE SZKODA PIENIĘDZY.
62. Dodane przez p-r-o-t-e-s-t-u-j-ę, w dniu - 29-01-2016 16:01
Prezydent Leszna obija się od konkursu piękności do katastrofy smoleńskiej, której zwykli Polacy mają już serdecznie dosyć.
63. Dodane przez to jest nic!, w dniu - 29-01-2016 16:14
Komitet planuje zaprosić niczemu nie/winnego Prezydenta Polski, Pana Andrzeja Dudę!
64. Dodane przez kamil, w dniu - 29-01-2016 16:18
szkoda pieniędzy i dajcie spokój z tym smoleńskiem nie pamiętam by był ktoś tam wybitny
65. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna Alternatywa NoACTA, w dniu - 29-01-2016 16:19
Jako Kolega Lecha Kaczynskiego z 1990/1 jestem za tablica z wszystkimi nazwiskami przy kosciele św.Kazimierza
66. Dodane przez qwert5rt, w dniu - 29-01-2016 16:20
naco nam bubel z warszawy i pisowskie zachcianki
67. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 29-01-2016 16:28
Śmiać się chce z takich absurdalnych pomysłów. W/w pan pułkownik nieumyślnie sprawił, że POPiSowcy go przelicytowali. Gratulacja dla ,,trzeźwego" elektoratu, który wybrał takich dyletantów jak: J. Dziedzicak, J. Lichocka itd..
68. Dodane przez gób, w dniu - 29-01-2016 16:33
Czy pan płk. cierpi na zespół macierewicza czy zaraził się rydzykozą? Straszne, niech postawią sobie pomnik na terenie koszar i ćwiczą pokłony, marsze z pochodniami i takie tam dyrdymały.
69. Dodane przez Żenada !!!!!!, w dniu - 29-01-2016 16:40
Borowiak Dziedziczak Szczot jedna klika opamiętajcie sie nie zgadzam sie aby za pieniądze podatników tworzyć własny folwark !!!! Proszę zafundować ze swoich pieniędzy i na własnym terenie. Mam nadzieje ze wyborcy nie zapomną !!!!!
70. Dodane przez emerytowany oficer, w dniu - 29-01-2016 16:40
pan plk Michał Szwed chce zostac generałem dlatego chce pomnik budowc nich buduje ale za swoje
71. Dodane przez Asia, w dniu - 29-01-2016 16:43
Tyle ludzi ginie może zacznijmy im stawiać pomniki. Ja jako mieszkanka Leszna nie zgadzam się na to!!!!!! A moim zdaniem przy tylu oznakach wandalízmu to ten pomnik się nie utrzyma!!! Żal Panie Prezydencie!!!!!
72. Dodane przez do 1, w dniu - 29-01-2016 17:00
Pomnik postawic w Mosciejewie ,gdzie sie urodzil plk.E.Klich oddelegowany przez premiera D.Tuska do komisji gen.Anodiny
73. Dodane przez MARCO, w dniu - 29-01-2016 17:42
A CO MA LESZNO WSPÓLNEGO Z KATASTROFĄ W SMOLEŃSKU??? CZY KTOŚ POCHODZIŁ Z LESZNA ?? NIE!!! WIEC PO CO WYDAWAĆ NIEPOTRZEBNIE PIENIĄDZE!!! BRAK SŁÓW.....
74. Dodane przez Damian, w dniu - 29-01-2016 17:58
Ciekawe ile to kosztuje (...)
75. Dodane przez iza, w dniu - 29-01-2016 18:39
Z leszna na szczescie nikt nie zginal wiec dlaczego ma byc pomnik ludzie przechodza tyla tragedi w wypadku gina najblizsi nikt o nich nie mysli szalenstwo z tym pomnikiem
76. Dodane przez pytanie do prezydenta miasta, w dniu - 29-01-2016 18:44
Prosimy o info: kto i ile za to zapłaci?
77. Dodane przez Michał, w dniu - 29-01-2016 18:47
Proponuje pomnik w każdej gminie
78. Dodane przez viola, w dniu - 29-01-2016 18:55
to bardzo zły pomysł!!!
79. Dodane przez darnok!, w dniu - 29-01-2016 18:58
(...) nie!!!!!!!!!!!!!!
80. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 29-01-2016 19:06
referendum to konkretna procedura, to wydatek z budżetu, zapłacimy za to MY - podatnicy
reklama
81. Dodane przez Jestem przeciw, w dniu - 29-01-2016 19:11
Dość tego Smoleńska! Prezydent Kaczyński był moim zdaniem najgorszym prezydentem. Zginęli w wypadku, który po części sami spowodowali. Czy normalni ludzie w Polsce muszą znosić tą histerię? Będzie wstyd przyznać się, że mieszka się w Lesznie!
82. Dodane przez taaa, w dniu - 29-01-2016 19:16
no pomnik toby może prezes odsłaniał i wtedy może by zapamiętał... i gdyby tak się w wyborach lokalnych jednak z jakiegoś powodu nie powiodło to można by się przypomnieć że ja tu bratu pomniki stawiałem to może by tak jakaś posadka się znalazła... taki sobie scenariusz nakręciłem :-)
83. Dodane przez gość, w dniu - 29-01-2016 19:18
Na głodne dzieci,szkoły pieniędzy nie ma....a tu taki pomysł....brak mi słów....
84. Dodane przez 222, w dniu - 29-01-2016 19:18
Moim zdaniem zginęły osoby najważniejsze w Państwie, które de facto sami wybraliśmy także powinni mieć pomnik/tablice. Nieważne jakie mieli poglądy polityczne, ale byli ważnymi osobistościami,dzięki tak naprawdę wielu Polakom. Zgadzam się, że nie wszystko robili co nam się podoba, ale jeszcze taki się nie urodził co by wszystkim dogodził, także nie rozumiem tych docinek co piszecie, bo są nie na miejscu.
85. Dodane przez nie grzebać w naszych kieszeniach, w dniu - 29-01-2016 19:19
Chłopaczki, macie zamiar stawiać pomnik to za swoje. Bez sięgania do naszych kieszeni. A najlepiej jakbyście go sobie postawili tam gdzie sugeruje komentarz nr 48. A pan poseł może tam sobie rozbić namiot i pełnić przy nim całodobową wartę. Chociaż taki pożytek będzie z niego.
86. Dodane przez benia, w dniu - 29-01-2016 19:21
Popieram komentarze na = NIE ..Są pilniejsze potrzeby , np chodnik przy ul Westerplatte , gdzie nogi można połamać , droga do Szpitala , ul Kiepury ,aż się prosi i rondo , u zbiegu Kiepury , Dekana i Zamenhofa ... tu aż prosi się sygnalizacja
87. Dodane przez do 65, w dniu - 29-01-2016 19:31
Stanisław powieś sobie tablicę pamiątkową na klatce schodowej, jeżeli ci lokatorzy na to pozwolą.
88. Dodane przez No cóż, tak bywa, w dniu - 29-01-2016 19:34
Panie pułkowniku, sądziłem, że są inne, bardziej etyczne metody aby utrzymać stanowisko.
89. Dodane przez korekta do kom. 62, w dniu - 29-01-2016 19:41
Winno być: 
"[...]odbija się[...]"
90. Dodane przez sonda, w dniu - 29-01-2016 20:17
Moja odpowiedź:  
nie chcę żadnego publicznego upamiętniania w Lesznie katastrofy w Smoleńsku.
91. Dodane przez neli, w dniu - 29-01-2016 20:18
ludzie w Lesznie to bogaty mlekiem miodem plynacy lud uważam że wiekszej głupizna jaka panuje w Lesznie to nie ma nigdzie przez 8 lat wysprzedawali wszystko co sie dało obcy kapitał tu rządzi bo jesteście najtańszą siła roboczą 20 zł podwyżki co roku emerytom dali na śmiech i hańbe wszedzie rządzi zagraniczny kapitał okradali was a wy głupote głosicie właśnie Lech Kaczyński chiał to zmienić ale bali się że do koryta dostępu nie mieli ale nie zdażył tego doknoać bo miał sie zabrać tak do rzeczy jak teraz to robią ale nie mieli więszości w parlamencie nie dali rady a ten śmieszny trybunał stał po stronie zdrajców weźcie wreszcie zrozumcie że robili was w bambuko i jedno powiem KTO JEST UCZCIWY i nie ma nic na SUMIENIU nie boi się PiS-u niemało jest w Lesznie ludzi mocno nieuczciwych i oni się bardzo tego boją że skończą się układy w sadzie i prokuraturze od dzis będe się modlić o wasze zdrowie bo o rozum już za późno"(
92. Dodane przez ffff, w dniu - 29-01-2016 20:38
To nie była katastrofa tylko cud. Piloci i stewardesy poświęcili życie to w sumie im pomnik można wybudować. Ale ja nie chcę ze swoich podatków płacić za pomnik dla (...)
93. Dodane przez Martinez, w dniu - 29-01-2016 20:49
sonda jest zła, zamiast "odłożyć decyzję na później" powinno być "ŻADNEGO POMNIKA, ŻADNEJ TABLICY"
94. Dodane przez Napiszę krótki wiersz o frustracji, w dniu - 29-01-2016 20:54
Już (.....) brak mi słów.
95. Dodane przez Elmo, w dniu - 29-01-2016 21:13
Oho...i w Lesznie zaczyna się kult. Zwykli szarzy ludzie nie mają już ochoty słuchać o Smoleńsku-tyle żeście politycy osiągnęli.
96. Dodane przez Jarosław (...), w dniu - 29-01-2016 21:17
I tak postawia.Po aroganckiej nie sluchajacej spoleczenstwa po przyszed arogancki,chamski pis pawlowicz,kurskiego i kempy.I wiecie gdzie ma Wasz sprzeciw przeciwko "zamachowi"na najlepszego syna narodu Polskiego.(narodu celowo z malej litery)
97. Dodane przez dość pomników, w dniu - 29-01-2016 21:25
zgadzam się z kom. 93... ALBO DODAĆ JESZCZE JEDNO stwierdzenie - ,,ŻADNEGO POMNIKA, ŻADNEJ TABLICY", BO TO PYTANIE PODCHWYTLIWE..Po jakimś czasie ktoś przypomni i dojdzie do wniosku, że głosujący zgodzili się na pomnik w późniejszym czasie!
98. Dodane przez zygam Smoleńskiem, w dniu - 29-01-2016 21:26
Ponoć tyle dzieci głoduje w tym kraju a tu funduje się durnowate pomysły może zaczniemy zmieniać nazwy ulic na nazwiska z katastrofy .Jeszcze trochę a zrobią ich świętych w całym kraju będzie się stawiać pomniki -DEBILIZM. Sądziłem że P.BOROWIAK NIE POTRZEBUJE WAZELINY DO PIS-ARÓW
99. Dodane przez sowa, w dniu - 29-01-2016 21:46
Jasne postawcie pomnik .Dlaczego w Lesznie? Wiem z Wawy do Smolenska leci się nad Lesznem?L.Kaczynski urodził się w Lesznie, wiem jezdził tu na żużlu??to może latał na szybowcach??,przeżył inicjacje?? No dlaczego powiedzcie??Córa mówi że ukonczył leszczynskie PWSZ?
100. Dodane przez A może, w dniu - 29-01-2016 21:47
Może każdej z ofiar katastrofy smoleńskiej postawimy oddzielny pomnik? To byłoby oryginalne i telewizja by do nas z Warszawy przyjechała. Trudno coś tak oryginalnego nie pokazać w głównym wydaniu Wiadomości.
101. Dodane przez prośba odnośnie sondy, w dniu - 29-01-2016 21:47
Elko.pl, nie rób nam tego i nie umieszczaj tak źle sformułowanych pytań do sondy. 
Z komentarzy jasno widać, że mieszkańcy nie chcą żadnego publicznego upamiętniania katastrofy.
102. Dodane przez alejaja, w dniu - 29-01-2016 21:52
:) :) :)Panie prezydencie... Co wy tam palicie?  
Dajcie numer do swojego dilera... :) :) :)
103. Dodane przez Oczekujący na konsultacje, w dniu - 29-01-2016 22:23
18 stycznia tego roku Prezydent Leszna napisał na swoim blogu: 
"Wygrywając wybory prezydenckie mówiłem wiele razy, że chcę miasta obywatelskiego. Takiego, które słucha swoich mieszkańców..." 
Tak więc możecie być pewni, że w takiej kontrowersyjnej kwestii na pewno mieszkańców posłucha. Jak zawsze zresztą. 
Przecież nie pisał tego na darmo, prawda ?
104. Dodane przez dlaczego nie ma TAK, lub NIE, w dniu - 29-01-2016 22:24
Typowo PiSowsko KGBowska manipulacja sondą - wstyd
105. Dodane przez xxx, w dniu - 29-01-2016 22:28
..a co ma Leszno do tego!Ja się nie zgadzam! zginęło tylu ludzi, owszem, ale kto wydał decyzję ,a by oni wszyscy razem lecieli? Co do końca działo się na pokładzie samolotu doskonale wiedział!!! Teraz suka zemsty...
106. Dodane przez keri, w dniu - 29-01-2016 22:35
wystarczy już że ulica jest o tej nazwie i Lech K. [honorowy obywatel miasta]co nigdy naszgo miasta na oczy nie widział
107. Dodane przez dd, w dniu - 29-01-2016 22:36
tutaj powyzej powiedzialo ponad sto wytrzepanych mozgow co chcialo-Unia jezd bardzo dopra.. Slimak to ryba, rzarufki rtenciowe na zdrowie, banany som jewropejskie, kible ewropejskie... Tylko roboty malo
108. Dodane przez Alternatywa dla pomnika, w dniu - 29-01-2016 22:38
Może lepiej brzozę gdzieś w okolicach lotniska posadzić?
109. Dodane przez aaa, w dniu - 29-01-2016 22:38
...Lech Kaczyński-honorowy obywatel???!!! ...a czymże on się tak zasłużył dla Leszna? Wiedział chociaż gdzie to Leszno się znajduje??? Wątpię!!Dlaczego honorowego obywatela nie został, np. Zygmunt Zakrzeński, aktor - też leciał tym samolotem. Był wielce zasłużony dla kultury polskiej.
110. Dodane przez Alternatywa, w dniu - 29-01-2016 22:41
... co do za sonda!!! Brak jest opcji na NIE!!
111. Dodane przez Dawid, w dniu - 29-01-2016 22:49
Ściągnijcie najlepiej wrak TUPOLEWA i postawcie go na parkingu galerii. Brak słów.
112. Dodane przez do kom 102, w dniu - 29-01-2016 22:53
Ja tez chce :)
reklama
113. Dodane przez miejscownik, w dniu - 29-01-2016 23:00
a czemu sonda zrobili taką, a nie dali 3 wyboru - nie stawiać żadnego pomnika itp. 
Starczy, że miesięcznice se robią z asysta honorowa WP;/ 
Bez żadnych mi tu tego typu - czy ktoś w tym samolocie był z Leszna, lub byłego Leszczyńskiego??
114. Dodane przez komunista, w dniu - 29-01-2016 23:05
ani to anni to w warszawie jest pomnik tablica na (...) wydawać kasę w błoto lepiej na biedne rodziny wydać tzn na aktywację bezrobotnych było minęło i tyle jak kaczor chce to niech z własnej kieszeni stawia tabliczki
115. Dodane przez tylkoja, w dniu - 29-01-2016 23:27
ZBIERA SIE NA WYMIOTY Z TYM SMOLEŃSKIEM TO JAKAS CHOROBA PANIE PREZYDENCIE PAN TEZ SIĘ ZARAZIŁ...
116. Dodane przez do 70, w dniu - 29-01-2016 23:27
Prezydent Kaczynski nie chcial zrobic Parulskiego generalem.Pierwsza decyzja prezydenta Komorowskiego to awansowamie Parulskiego na generala,ktory w Smolensku poklocil sie z płk.E.Klichem czlowiekiem premiera D.Tuska Oto popczatek prawdy o Smolensku.Mam za soba przeszlo 1000 postepowan powypadkowych wg Zasady TOL dr Arvida Hansena Z-cy GIP...
117. Dodane przez szyderca, w dniu - 29-01-2016 23:27
Pewnie zaproponuja wyburzenie ratusza... Wszak pomnik sekty smolenskiej musi stac w miejscu reprezentatywnym...
118. Dodane przez do kom. 102 i 112, w dniu - 29-01-2016 23:51
Nie przesadzajcie sugerując ziele. Może to tylko mgła? Mgła też potrafi wpłynąć na utratę prawidłowej oceny rzeczywistości. W niej nietrudno zatracić się i zbłądzić.
119. Dodane przez nop, w dniu - 30-01-2016 00:08
ani to , ani to
120. Dodane przez to już jest śmieszne, w dniu - 30-01-2016 00:18
Myślę, że lodowisko na rynku można nazwać smoleńskim albo inne rondo - nie róbcie z narodowej tragedii narodowej farsy. Jest tyle sposobów żeby pielęgnować pamięć ofiar tej katastrofy ale stawianie POmników w każdym mieście i miasteczku to już zakrawa trochę na profanację.
121. Dodane przez Wieczorynka, w dniu - 30-01-2016 00:41
To jak, obejrzany już filmik? 
https://www.youtube.com/watch?v=RSBMeXRr1mI  
Jak Żwirek i Muchomorek nie wiedzieli co się dzieje  
 
PIS-ie nie daj się zwieść liberałom. 
Leszno nie dorosło aby mieć pomnik prezydenta . 
 
Zresztą jak by to wyglądało gdyby pomnik prezydenta był mniejszy od Komeńskiego? 
To by była parodia. 
 
Leszno jest jeszcze w czasach Potopu 
 
Zacznijmy od nadania jakiejś ulicy imienia Żwirki i Wigury w miejsce jakiegoś komucha.
122. Dodane przez modry, w dniu - 30-01-2016 08:04
Panie pulkowniku Szwed,wpadl pan na genialny pomysl aby utrzymac swoje stanowisko przez 4 lata.Kto na kierowniczym stanowisku chce sie utrzymac przez najblizsze cztery lata,niech biegiem zapisuje sie do komitetu organizacyjnego budowy tego pomnika.Prosze,aby w sondzie dopisac czwarty punkt.
123. Dodane przez z wydawnictwa - materiału przedwyborczego, w dniu - 30-01-2016 08:39
Cytat: 
"Mówi Łukasz Borowiak, kandydat PL18 na Prezydenta Miasta Leszna:  
[...]Trzeba słuchać głosu mieszkańców, popierać ich dobre i pożyteczne pomysły, a nie tylko promować wciąż swoich.[...]"
124. Dodane przez jarek, w dniu - 30-01-2016 08:40
dlaczego w sądzie nie ma pytania "NIe dla Pomnika", kto to układał?
125. Dodane przez Jeśli już, w dniu - 30-01-2016 08:48
Jeżeli już zdecydujecie się postawić tablicę lub pomnik, to dajcie go na Ofiar Katynia, obok obecnej tablicy ku czci osób zamordowanym w Katyniu. W żadnym innym miejscu nie będzie pasować.  
Podobnie jak należało umieścić tablicę ku czci Ireny Sedzikówny, ps. Inka, na skwerze obok tablicy Żołnierzy Wyklętych, przy Poniatowskiego, a nie przy jakimś beznadziejnym skrzyżowaniu. To był jeden z mniej rozsądnych pomysłów, więc nie powtarzajcie tych samych błędów.
126. Dodane przez obchodzi_mnie_moje_miasto, w dniu - 30-01-2016 09:07
Pierwsza z 15 Tez Miejskich 2015 przyjętych na IV Kongresie Ruchów Miejskich: 
1. Mieszkańcy i mieszkanki mają niezbywalne prawo do miasta. To prawo do korzystania z zasobów miasta i prawo do współdecydowania o najważniejszych sprawach miasta oraz mieszkanek i mieszkańców. Tych praw nie można nas pozbawić. Miasto jest dla mieszkanek i mieszkańców, bo to jest środowisko naszego życia, a biznes, władza, polityka winny służyć nam i miastu.
127. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 30-01-2016 09:19
Panie Prezydencie, prosimy o referendum lub konsultacje społeczne czy obywatele naszego miasta chcą upamiętnić ofiary tragedii smoleńskiej.
128. Dodane przez Michał, w dniu - 30-01-2016 09:33
Ankieta jest stronnicza. Gdzie jest opcja, że nie chce ani pomnika ani tablicy ani niczego innego co by ten dzień upamiętniało? w tej chwili ankieta wygląda na ten sposób: 
wybierz w jaki sposób chcesz zginąć: 
a: Strzał w tył głowy 
b: Krzesło elektryczne 
c: nie wiem dajcie mi czas do namysłu do jutra 
 
widac ze Elka to tez propisowskie (...)....  
 
Niech sobie rodziny ofiar sami pomniki stawiają za własna kasę a nie z publicznych pieniędzy chcecie stawiać monumenty tak naprawdę nic nie znaczącym jednostkom... Żałosne
129. Dodane przez dx, w dniu - 30-01-2016 09:48
ŻAL ŻAL ŻAL LESZNO TO MIASTO PISIORÓW HAHAHAHA
130. Dodane przez Do kom 102, w dniu - 30-01-2016 09:50
Ja też nie pogardzę ...
131. Dodane przez maria, w dniu - 30-01-2016 10:27
pieniadze przekazac na sluzbe zdrowia ,zeby zmniejszyly kolejki na wizyty u lekarzy , a nie wydawac na pomniki
132. Dodane przez Jerzy, w dniu - 30-01-2016 11:03
Panie Prezydencie !!!!! Głosowałem na pana. Niech pan nie zawodzi swoich wyborców i nie buduje tego pomnika. Tam leszczyniaków nie było.
133. Dodane przez internautka, w dniu - 30-01-2016 11:23
Z taką sondą to przegięcie. 
Dawno nie byliście tak stronniczy. 
Lepiej było jej nie publikować, bo robicie nam, internautom, złą robotę. 
Mój głos: 
ŻADNEGO publicznego upamiętniania tego wydarzenia!
134. Dodane przez wiera, w dniu - 30-01-2016 11:45
Może p.Prezydent przeczyta te wpisy i zacznie słuchać głosów wyborców.A tablicę proszę zamawiać na koszt pomysłodawców,jeżeli tak im zależy na pewno nie poskąpią środków.
135. Dodane przez Olek, w dniu - 30-01-2016 11:48
Ta sonda to porażka Co to znaczy odłożyć decyzje na pózniej?NIE NIE NIE dla jakiegoś pomnika czy tablicy.I Panie PREZYDENCIE daj se pan spokój z tym Smoleńskiem leszczyniacy mają już dość.Człowiek boi się otworzyć lodówke żeby mu Smoleńsk nie wyskoczył.
136. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 30-01-2016 12:24
Do kom 122: PiSowcy i spółka swoim postępowaniem, mogą być odsunięci od władzy dużo wcześniej, niż w 2019 r. Chciałbym, aby w Polsce doszli do władzy ludzie, którzy dokonają rozliczenia wszystkich rządów po 1989r. Szczególnie ostatnie 10 lat, gdy u władzy byli ludzie związani z PiS, PO i PSL. Takich i podobnych fanaberii Kaczystów i konserwatystów z PO, można było się spodziewać już w ub. roku, gdy sondaże przedwyborcze dawały im zwycięstwo w jesiennych wyborach.
137. Dodane przez tylko referendum, w dniu - 30-01-2016 12:25
REFERENDUM zrobić w tej sprawie , a skoro Pan dowódca chce pomnika to niech wojsko samo go stawia w koszarach .
138. Dodane przez ole, w dniu - 30-01-2016 12:41
aleja gwiazd zuzla czeka,a pomnik smolenska to bez sensu !,moze jeszcze pomnik ojca dyrektora z torunskiej rozglosni !
139. Dodane przez melex, w dniu - 30-01-2016 14:19
Takie jaja tylko w LYSZNIE panie Prezydencie.
140. Dodane przez modry, w dniu - 30-01-2016 15:53
Pan prezydent Borowiak jest teraz miedzy mlotem a kowadlem.Czytajac te wpisy ,mysle,ze poslucha nas.Ale przeciez rzadzi rada a nie prezydent.Pan Szczot Przeprowadzi to bezbolesnie.Jezeli juz powstanie ten pomnik,to proponuje aby podstawa nie stanowila monolitu z wlasciwym pomnikiem,bowiem za 4 lata bedzie mozna ustawic tam np.rzezbe nieboszczki partii PIS
141. Dodane przez kseba72, w dniu - 30-01-2016 16:06
To kogo ty Borowiak wrescie popierasz ??? ponoc byles za PO :-( a dzisiaj widze ze jestes za PISem ??? czli tam idziesz gdzie ci lepiej jest :-( :-( :-( ZAL MI ciebie gosciu !!! a takie obiecanki prawiles przed wyborami :-(
142. Dodane przez Romuald, w dniu - 30-01-2016 17:10
zróbcie taka ankietę ale bez cenzury to poznacie prawdę Borowiakowi odechce się takich debilnych pomysłów
143. Dodane przez do kom 91, w dniu - 30-01-2016 17:14
Czytałem róże lepiej czy gorzej zbudowane zdania. Ale takiego bubla nigdy. Napisać niekończące się zdanie wciskając to wielkie litery to już paranoja. Kobieto - czy zdajesz sobie sprawę z tego, że nawet najgorszy tuman, który kończy podstawówkę tylko dlatego, że nauczyciele mają go po dziurki w nosie i wypuszczają go w świat z pełną świadomością jego wstrętu do wiedzy jest geniuszem w porównaniu z tobą.Bełkot, bełkot i jeszcze raz bełkot. A co do pomnika, to proponuję wybudować rondo na skrzyżowaniu ulic Narutowicza z Opalińskich i Zaciszem i nazwać go "Ronda katastrofy smoleńskiej".
144. Dodane przez mm, w dniu - 30-01-2016 17:25
Nic głupszego nie można było wymyślić. Pan Dziedziczak niech stawia pomniki w swoim Kaliszu.
145. Dodane przez Romuald do kom143, w dniu - 30-01-2016 17:39
popieram kolege ta baba bierze napewno jakieś leki które rozdają w parafiach
146. Dodane przez anna, w dniu - 30-01-2016 17:39
Wiecie ile dzieci umiera bo nie ma pieniędzy na leki? Wie Pan Panie Prezydencie ile matek musi żebrać aby ratować życie swoje ,dzieci bo lek nie jest na liście refundowanych? Wiecie ilu starch samotnych ludzi umiera w samotności bo mopr nie ma dość pieniędzy na opiekunki? Zacznijmy martwić się o żywych a nie robić pamiątki po zmarłych ,pomiątki,ktore i tak ptaki osrają! Kogo my mamy u władzy!! Zacznijcie myśleć! Nie dziwię się,że młodzi uciekają z Polski. Starzy! Macie mózgi? To korzystajcie z nich.Dzieci umierają!na wszych oczach!
147. Dodane przez sam, w dniu - 30-01-2016 17:42
Zróbcie jeszcze miesięcznicę i ogólny obowiązkowy różaniec na Rynku. Coś jak obowiązkowy 1 maja za komunę.Masakra!
148. Dodane przez Pit, w dniu - 30-01-2016 18:04
Dlaczego nie ma opcji "żaden" bo z teogo wynika że ktoś decyzję już podjął a jak widać taki pomnik nie jest mile widziany w Lesznie
149. Dodane przez m77, w dniu - 30-01-2016 18:09
Może tatuaż obowiązkowy dla Leszczynian? Niech się Dziedziczak zajmie swoja pensja z Warszawy i się w Lesznie nie pokazuje.
150. Dodane przez modry, w dniu - 30-01-2016 19:04
Do 91.Neli,TV Republika dokonala w Twojej mozgownicy okropne nieuleczalne zmiany.W dodatku trudno dokladnie zrozumiec,co chcialas wypowiedziec.Z tresci wynika tez ze skonczylas tylko specjalna szkole podstawowa.Boje sie PIS-u ale wiesz dlaczego-ze roz.....li cala polska gospodarke.
151. Dodane przez Kirk, w dniu - 30-01-2016 20:08
Ankieta jest nierzetelna! Brakuje w niej odpowiedzi "w żaden sposób"
152. Dodane przez Wkurzony, w dniu - 30-01-2016 20:09
Dziedziczak ty"Eantomasie"mordo moja kochano masz takie gadane że na pewno przekonasz tego wojskowego mądrale że pozwoli wam w Kaliszu postawić ten pomnik.
153. Dodane przez emigrant, w dniu - 30-01-2016 20:25
W Rradiu elka jest obawa ze przyjdzie Ojciec z Torunia a oni na kuronia,dlatego jest sonda tak zmanipulowana jak bys nie zaglosowal to na tak wyjdzie
154. Dodane przez abc, w dniu - 30-01-2016 20:29
To było do przewidzenia, że po dojściu PIS do władzy na każdym rogu ulicy (oczywiście ulicy Kaczyńskiego) będzie trzeba postawić pomnik- oczywiście Kaczyńskiego lub wraku samolotu albo brzozy. Tylko jak widać z powyższych wypowiedzi nikt tego nie chce. Ja też tego nie chcę. Dziwię się tylko że w tym komitecie znalazł się też Pan Dyrektor Wain. Zawiodłem się na Panu.
155. Dodane przez greg, w dniu - 30-01-2016 20:44
Widać społeczność leszczyńska nie potrafi oddać hołdu poległym w służbie Ojczyzny. Przykre.
156. Dodane przez do 155, w dniu - 30-01-2016 21:30
Przykre to jest to, że PiS i spółka twierdzą, że oni polegli. Polec można na polu walki. Osoby, o których mowa, ZGINĘŁY w katastrofie. Tragicznej, ale katastrofie. Niezależnie od przyczyn - w KATASTROFIE. Więc nadużyciem i manipulacją jest twierdzenie, jakoby polegli. Tyle w temacie. 
A co do pomnika/tablicy/obelisku/czy_czego_tam_jeszcze_nie_wymyślą, to uważam, że nie powinno się stawiać takiego czegoś, zwłaszcza za pieniądze publiczne. Niech sobie PiSlamiści stawiają we własnych ogródkach i za własne pieniądze. 
Żądam referendum w mieście w tej sprawie.
157. Dodane przez ZA PISEM, w dniu - 30-01-2016 21:41
JESTEM ZA ABY POSTAWIĆ POMNIK, NASZEGO BYŁEGO KOCHANEGO PREZYDENTA LECHA KACZYŃSKIEG ,ACO DO PARTI PIS TO PORZĄDNI LUDZIE. POZDRAWIAM
158. Dodane przez Matka, w dniu - 30-01-2016 22:03
Jestem rozczarowana polityka pana prezydenta. Decyzją już podjęta, komisja powołana. Rozumiem, że komisja pracuje wolontariacko... Ponad 70% mieszkańców jest przeciwnych.. Jest mi przykro, bo głosowała na pana, nie takich niespodzianek się spodziewałam..
159. Dodane przez Michał, w dniu - 30-01-2016 22:14
Do kom 155 Jak chcesz to sam oddawaj im hołd. Mi tam ich jakoś specjalnie nie brakuje.
160. Dodane przez xyz, w dniu - 30-01-2016 22:24
Panie Borowiak, ta decyzja strzelil pan sobie w kolano, ludzie nie zapomna i rozlicza przy nastepnych wyborach, ale widocznie nie zalezy panu na nastepnej kadencji.
161. Dodane przez do kom. 155, w dniu - 30-01-2016 22:28
Czy jedynym sposobem oddania komuś hołdu jest postawienie mu pomnika?
162. Dodane przez Młody, w dniu - 30-01-2016 22:32
I tym sposobem zepsuł sobie Pan Prezydent wszystkie dotychczasowe zasługi... Zapowiadało się ciekawie a skończyło jak zawsze... Mojego głosu już Pan nigdy nie dostanie
163. Dodane przez do kom. 158, w dniu - 30-01-2016 22:33
Obawiam się, że coraz więcej jest takich zawiedzionych osób. Tyle tylko, że odnoszę wrażenie, iż prezydentowi jakoś to szczególnie nie przeszkadza. Albo tego nie dostrzega. I to jest dla ludzi prawdziwa katastrofa, i to w dodatku leszczyńska. Tyle osób mu zaufało i tyle zgaszonych nadziei pozostanie w mieszkańcach tego miasta.
164. Dodane przez Młody, w dniu - 30-01-2016 22:34
I jeszcze pytanie do serwisu elka.pl... Dlaczego w sondzie nie było możliwości odpowiedzenia NIE a tylko żeby odłożyć decyzję?
165. Dodane przez w PIS du, w dniu - 30-01-2016 22:57
tak zróbcie taki wielki pomnik ,,,, mam pomysł na miejsce , MINI ZOO i co niedziele będziemy tam chodzić i palić znicze ,,,, a w rocznicę można ustalić miejsce palenia zniczy na stadionie ,,, na płycie .  
 
czy was już tam normalnie po.......ało.
reklama
166. Dodane przez do kom. 164, w dniu - 31-01-2016 11:01
Może Elka wie, że taka opcja już nie ma szans.
167. Dodane przez Pod leszczyńską budą, w dniu - 31-01-2016 11:47
Nie przenoście nam stolicy do Leszna, 
chociaż tak lubicie wracać do symboli 
bo się zaraz tutaj zjawią 
butne miny, święte słowa 
i głupota, która aż naprawdę boli.
168. Dodane przez Socjotechnika, w dniu - 31-01-2016 12:43
Przypominam , że w Lesznie mają nawet upamiętnienie łap misia z MINI ZOO i to w tak centralnym miejscu miasta jak deptak przy rynku! 
 
Jakoś nikt nie płakał żeby zamiast na mosiężne odlewy łap to na leki dla dzieci przeznaczyć pieniądze. 
Prawda?! 
 
A misiu do końca niebył apolityczny 
W 1989 bez powodzenia startował w wyborach do Senatu, w 2004 kandydował do Europarlamentu z listy SLD-UP do Europarlamentu nie wszedł, a w 2005 kandydował do Sejmu z listy PSL na Dolnym Śląsku, także bez powodzenia. 
W roku 2001 otrzymał doktorat honoris causa przyznany przez Akademię Rolniczą we Wrocławiu " 
We wrocławskim ZOO na Gucwińskich spadły liczne oskarżenia i zarzuty co do ich pracy. 
W 2006 roku został oskarżony przez fundację VIVA! o znęcanie się nad zwierzętami, a w szczególności nad jednym z niedźwiedzi o imieniu Mago. Sąd uznał, że Gucwiński jest winny, ale kary nie wymierzył. 
 
Fakt ! 
Misiu miał związek z Lesznem a L. Kaczyński nie bo był prezydentem Polski ( Leszno to enklawa Luksenbyurgu tak jak dla Rosji Królewiec) 
 
 
Oczywiście uważam , że pomysł z pomnikiem jest świetny i chodzi w nim o zniechęcenie wyborców do PIS-u o nic więcej. 
 
Więc nie ma się czym podniecać. 
 
Ale można zrobić pomnik Jeden wsólny dla pojednania. 
 
G. Narutowicza i L. Kaczyńskiego stojącego na przeciw R. Niewiadomskiego i X u łożonego ze stylizowanych szczątków samolotu. 
pomiędzy nimi aleja ale nie zaszeroka z kocich łbów w kształcie buraków . 
A na jej końcu napis ZGODA BUDUJE. 
 
Oczywiście cała instalacja musi być wyższa od największego pomnika Komeńskiego w Lesznie .
169. Dodane przez jaro, w dniu - 31-01-2016 15:03
Ankieta elki zrobiona w stylu PiS, 
1. zrobimy to rano, 
2. zrobimy to w południa, 
3. zrobimy to później - w nocy.
170. Dodane przez aleks, w dniu - 31-01-2016 15:26
Stawianie pomników to takie działanie na pokaz a także chęć zabłyśnięcia co niektórych ludzi! A jeśli Ci co niektórzy ludzie mają takie wielkie parcie to niech wybudują za swoje pieniądze wielki 15 metrowy posąg przed stadionem żużlowym w miejsce Aleji Gwiazd. Co miesiąc leszczyńscy kibice vel patrioci leszczyńscy będą mieli pole do poPIS-u i wieczorami w świetle rac i pochodni będą mogli odprawiać swe nabożeństwa. Przecież w skład komitetu honorowego wchodzą ludzie którzy dobrze zarabiają na leszczyńskim społeczeństwie to niech budują! Większości mieszkańców Leszna niech dadzą spokój bo Oni są przeciwni! A Dziedziczak niech się zajmuje pracą w MSZ-cie i tym co się dzieje w Warszawce i nie szarogęsi się w Lesznie bo chyba poza małą grupką ludzi nie jest tu mile widziany!!
171. Dodane przez Łukasz, w dniu - 31-01-2016 15:42
To kpiny z obywateli Leszna którzy mają już dosyć Smoleńska !!!
172. Dodane przez MODRY, w dniu - 31-01-2016 17:19
MYSLE,ZE PAN PREZYDENT ZAPOZNAL SIE Z PROWADZONA TU DYSKUSJA I USTOSUNKUJE SIE OPOWIEDNIO WSUCHUJAC SIE W GLOSY SPOLECZENSTWA.NIECH CHOCIAZ PAN MA SWOJE ZDANIE,NIEZALEZNE OD WODZA NARODU
173. Dodane przez Pawel, w dniu - 31-01-2016 17:26
Powiem krótko. Pomnik lub tablicę upamiętniającą katastrofę smoleńską rozumiem. Ale nie rozumiem pomników Lecha Kaczyńskiego stawianych w niektórych miastach. Co ten człowiek zrobił dla Polski? Nic. Poza tym, że zginął w katastrofie. Mam nadzieję, ze władze miasta nie wpadną na pomysł, by w Lesznie powstał pomnik Pana Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Chociaż honorowym obywatelem miasta z tego co wiem to już chyba jest.
174. Dodane przez moje, w dniu - 31-01-2016 17:33
Pewnie będą go ustawiać pod zasłoną nocy :) Pomylenie z poplątaniem. Zajmijcie się czymś konkretnym a nie tylko pomniki i kwietniki.
175. Dodane przez Mam"pomysła", w dniu - 31-01-2016 17:41
Szanowny komitecie , mam propozycję by pomnik postawić na mającym być wybudowanym rondzie Kiepury i Zamenhofa. W centralnym jego punkcie. Przejeżdżający tamtędy będą mogli go podziwiać. A co najważniejsze to to, że na pewno znajdzie się TIR, który na tym rondzie nie "wyrobi" i pierdyknie w ten "monument". Będzie znów okazja obchodzenia dnia pierdyknięcia w "pomnik". Może wtedy nasze kochane miasto stanie się atrakcją na skalę conajmniej wojewódzką. Bo na razie znani jesteśmy z "niebanalnych" projektów naszych włodarzy.
176. Dodane przez Demi, w dniu - 31-01-2016 18:34
Pływalnia przy SP.7- odbywają się tam zajęcia rehabilitacyjne z małymi dziećmi,niestety winda nie działa a schody są przeszkodą dla wózków -pieniędzy brak na ten cel. Panie prezydencie XXI wiek mamy !!!!
177. Dodane przez jurek, w dniu - 31-01-2016 18:44
Zaczyna się. Na każdym rogu pomnik smoleński, na każdej ulicy kapliczka. Nie po to wybraliśmy Prezydenta z innej opcji, żeby teraz skakał tak jak mu zagrają.
178. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 31-01-2016 18:48
No i za chwilę powołają komitety budowy pomników kolejnych miesięcznic smoleńskich. Starczy nam zdrowia, kasy i czasu aby to przetrwać ?
179. Dodane przez zielony, w dniu - 31-01-2016 18:56
Kpina
180. Dodane przez Jin, w dniu - 31-01-2016 19:08
Do 176. Dokładnie Panie Prezydencie niech Pan zrobi coś w kwestii sportu i rekreacji dla ludzi, a nie zajmuje się Pan czymś co większości leszczyna nie obchodzi
181. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 31-01-2016 19:11
Nie chcę pomnika upamiętniającego wydarzenie, które jest punktem zapalnym nienawistnych wypowiedzi, wydarzeń. Ile można opłakiwać katastrofę? Szkoda ludzi, którzy tam zginęli, ale wreszcie trzeba się z tym pogodzić. Po 2 jaki tam był "kwiat polskiej inteligencji"? Słyszałam gdzieś takie określenie. Zwykli ludzie, którzy dorwali się do politycznego koryta, a za życia niektórych z nich się słuchać nie dało (mam na myśli polityków, nie generałów). Dla pomnika katastrofy smoleńskiej -zdecydowanie NIE!!!
182. Dodane przez MICHAL, w dniu - 31-01-2016 19:48
OCZYWISCIE ZE TAK.ALE ZA PIENIADZE DZIEDZIECZAKA,CZSZOTA,BOROWIAKA ORAZ IM PODOBNIE NAWIEDZONYM.
183. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 31-01-2016 20:05
Widzę, że pan poseł przypomniał sobie o Lesznie. Czy od czasu wyborów pan Dziedziczak, zaangażował się w jakieś sprawy ważne dla Leszna?
184. Dodane przez Niewiele się zmieniło, w dniu - 31-01-2016 20:14
Odnoszę dziwne wrażenie, że nie jest tu decydujące uczczenie poległych w katastrofie. Niewielkie znaczenie ma też głos większości mieszkańców, bo decyzja prawdopodobnie już zapadła, bez żadnych szerszych konsultacji. Znowu liczy się tylko głos garstki osób. Nieco innych za poprzednika, ale tylko tych przy sterze. Czyżby najważniejsza była laurka dla obecnych władz, które będą mogły przypisać sobie kolejny wizerunkowy "sukces" i przy okazji przypodobać się różnym "personom" spoza Leszna?
185. Dodane przez grzes, w dniu - 31-01-2016 21:02
może tak wszystkim postawić pomniki albo tablice że mieszkał na danej ulicy w Lesznie a tak przy okazji jacy oni byli zadłużony tak przy okazji co zrobili dla Polski nic jakiś idiota kazał lądowali i pilot słabo doświadczony ze tam lądował
186. Dodane przez grzes, w dniu - 31-01-2016 21:09
Panie Prezydencie Borowiak głosowałem na pana a pan słucha pisu takiego Szczota bo on chce mieć pomnik proszę dać te pieniądze dla ludzi biednych co nie mają do garnka włożyć oni nie zasługują na żaden pomnik i płytę trzeba myśleć realistycznie ja jestem podatnikiem i moje pieniądze są żle zarządzające
187. Dodane przez do kom. 171, w dniu - 31-01-2016 21:38
Mi osobiście aż tak bardzo nie przeszkadza fakt, że w mediach nadal mówi się o katastrofie w Smoleńsku. Bo prawda jest taka, że poprzedni rzad dał ciała oddając śledztwo "obiektywnym-inaczej" Rosjanom i nie wszystko zostało wyjaśnione. 
Bardziej martwi mnie kolejna polityczna poprawność aktualnych leszczyńskich władz i bezkrytyczna akceptacja modnych w rządzie, politycznych posunięć. Odbieram to jako swoiste wasalstwo. 
Brak w tym wszystkim oryginalności, własnego zdania i myślenia przede wszystkim o tym, co ważne dla Leszna i jego mieszkańców. Ledwo minął rok od zmiany sternika, a wyraźnie widać, że władza już odlatuje się od swoich wyborców. Tylko niech się nie zdziwi jeśli trafi przypadkiem na jakieś twarde drzewo na swej drodze.
188. Dodane przez kana, w dniu - 31-01-2016 21:49
słabo się robi na temat "smoleńska " . Nie dosyć ze pomniki się władzy marzą to za chwilę będzie ulica smoleńska itp. Pisiory wymyślają komisje żeby swoich na stołkach pousadzać. Niech się wezmą za braki w prawie i biedę w kraju
189. Dodane przez Rick, w dniu - 31-01-2016 22:24
Większość Polaków chciała PIS U władZy _ No to teraz mamy w Polsce Rozpierduche
190. Dodane przez Lewica do 188/189 itd, w dniu - 31-01-2016 22:41
A mi na temat Smoleńska słabo się nie robi. 
Wszak nasze chorągwie nieźle sobie radziły w tych okolicach swego czasu. 
Może by dziś Rusinom żyło się lepiej gdyby nas z Moskwy nie wygonili . 
 
Większa potrzeba jest usunięcia pomników Komeńskiego z miasteczka. 
Wprawdzie związany z Lesznem ale niezbyt pozytywnie a nawet się wypioł na Leszno i wyjechał do Holandii, gdzie w zmarł 15 XI 1670 r 
Tam mu zawieźć pomniki tylu leszczyniaków tam teraz do pracy jeździ było by po drodze. 
 
ZRÓBMY REFERENDÓM CZY CHCEMY POMNIKÓW KOMEŃSKIEGO W LESZNIE. 
 
Był synem młynarza - członka sekty religijnej braci czeskich  
W wieku 20 lat wyjechał on na studia teologiczne do Niemiec 
Komeński wraz z grupą uchodźców przybył do wielkopolskiego Leszna i tam też objął obowiązki nauczyciela i zastępcy rektora w szkole magnackiego rodu Leszczyńskich 
Wybuch wojny polsko-szwedzkiej w 1655 roku ucieszył Komeńskiego, wydawało mu się bowiem, że oto zbliża się realizacja jego planów politycznych. Jednak neutralność Anglii i Siedmiogrodu skłoniła go do rozpoczęcia rokowań o wciągnięcie obu tych krajów do wojny przeciw ostojom katolicyzmu w środkowej Europie Rzeczypospolitej  
A skończyło się pożarem Leszna. 
 
Oj tak! 
Zanim się pomnik postawi trzeba sprawę przemyśleć. 
Czemu ma służyć.
191. Dodane przez Maciej, w dniu - 31-01-2016 22:57
NIech sobie w Warszawie stawiaja pomniki politykow! U nas mozecie postawic pomnik Leight Adams'a bo to jest nasz boheter!
192. Dodane przez J., w dniu - 31-01-2016 22:59
Panowie Dziedziczak i Szczot pochwalą się przed częścią swoich wyborców i przed swymi partyjnymi przywódcami, ale Leszno przez takie działania nie pokazuje nic szczególnego. Co gorsza - odsłania nasz prowincjonalizm. To pomnik polityczny, nie promujący niczego z historii naszego miasta. Pokażmy innym, że nie jesteśmy gęsi i swoją bogatą historię mamy.
193. Dodane przez olek, w dniu - 31-01-2016 23:08
pieniadze przeznaczycna wymiane piecy w komunalkach i na azatorzu weglowych na gazowe
194. Dodane przez F, w dniu - 31-01-2016 23:14
I to jest dopiero tragedia...
195. Dodane przez wyborca, w dniu - 01-02-2016 00:15
Borowiak czy ty tez nas wszystkich oklamaywales przed wyborami ???????????? ze ty jestes dla mieszkancow ?????????? ZAL MI CIEBIE GOSCIU !!!!!!!!!!!:-(
196. Dodane przez Leszno24, w dniu - 01-02-2016 07:31
Jestem ciekawa czy warszawa postawi 2 pomniki  
1.pomnik żużlowca naszego 
2.pomnik pana Borowiaka
197. Dodane przez modry, w dniu - 01-02-2016 08:04
'Nie chcem,ale musze"-tak powie pan Borowiak.Przeciez wiadomo,ze to Szczot kieruje z Dziedziczakiem,a Borowiak tylko rzadzi.
198. Dodane przez my, w dniu - 01-02-2016 08:11
Nie zgadzamy się.  
Żadnego pomnika, tablicy czy obelisku!
199. Dodane przez Jacek, w dniu - 01-02-2016 09:22
Gdy tak czytam kom. 190, to zastanawiam się, dlaczego do tej pory nikt nie zaproponował upamiętnienia bardzo ważnego i bardzo tragicznego wydarzenia w dziejach Leszna - pożaru całego miasta. Czy była w Lesznie bardziej tragiczna katastrofa od tego? 
Przecież do tego czasu, Leszno było drugim - po Poznaniu - miastem w Wielkopolsce i do 1656 roku przeżywało prawdziwy rozkwit. Spalenie miasta zakończyło złotą erę Leszna. 
Czy otworzenie bram Szwedom faktycznie był to powód do wstydu, tak wielkiego, że do dzisiaj spalenie miasta jest niemal tematem tabu? Przecież Leszno nie było twierdzą. A jeżeli był to wstyd, to dla kogo? Dla religii, która podzieliła ludzi? Dla ówczesnych władz, które podjęły decyzję o otworzeniu bram, czy dla polskich wojsk, które zastosowały odpowiedzialność zbiorową, doprowadzając nawet do spalenia kościoła katolickiego? Równie dobrze mogli zrobić pokazówkę i ukarać władze miasta, zsyłając ich na banicję i rekwirując majątki, jeśli tak przewidywało prawo. 
Jak by nie patrzyć na tamte wydarzenia, spalenie Leszna, to była prawdziwa tragedia, którą moim zdaniem warto upamiętnić w Lesznie bardziej niż katastrofę smoleńską.
200. Dodane przez Lukas, w dniu - 01-02-2016 09:42
Ile Jeszcze Tych Pomników ?? :/ 
Nie jestem pozbawiony uczuć, ale ofiary katastrofy zasłużyły w jakiś specjalny sposób by stawiać im tyle pomników ?  
Czym różni się ta tragedia od innych ?
201. Dodane przez el, w dniu - 01-02-2016 10:04
Jest!!! Pękło 200! Brawo MY!!!
202. Dodane przez Sisi, w dniu - 01-02-2016 10:15
Nie zgadzam się. Chyba wypadałoby nas - mieszkańców zapytać.
203. Dodane przez ona, w dniu - 01-02-2016 15:53
nie i jeszcze raz nie dla budowy pomnika
204. Dodane przez Modelarz, w dniu - 02-02-2016 18:35
A ja kupiłem samolot do sklejania . 
Taki z napisem 101 i czerwoną wstęgą na kadłubie i napisem RP. 
Dacie wiarę ! 
Żadna część nie pasuje i pełno w nim plastiku. 
Zawsze kupowałem ruskie modele a teraz tak się zawiodłem. 
Dlaczego tym razem nie pasują? 
No dlaczego?
205. Dodane przez Pomnik, w dniu - 02-02-2016 18:38
Nie lękajcie się PIS-u 
 
Bądźcie dzielni co z was za mężczyźni? 
Ja musiałem stawić czoło tajnej broni  
Nie wierzcie w bajki o brzozie która zniszczyła trzy dźwigary konstrukcji płata Tu 154 ,nie ośmieszajcie się. 
 
Z pewnością musiał lecieć tuż nad ziemią, gdy zahaczył o linię energetyczną, zerwał ją i pozbawił prądu kilkuset mieszkańców Bojanowa. Nie doszło co prawda do katastrofy, ale państwowa komisja odnotowała to zdarzenie, jako poważny incydent lotniczy. 
 
Incydent jest poważny, ponieważ dokonał tego Roman Jankowski na samolocie JK 05 Junior, który jest małą, rekreacyjną awionetką.  
Byleczym zerwał plecioną linę może i aluminiową ale i chyba potrójną bo trzy fazy a może jeszcze odgromowa czyli cztery i poleciał sobie na lotnisko i wylądował a samolocik nawet skrzydła nie urwał!!!!!! 
Obalając oficjalną wersję o pancernej brzozie! 
 
Szczeguły na http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/473117,roman-jankowski-trener-unii-leszno-zahaczyl-awionetka-o-przewody,id,t.html 
 
Zerwana Linia Energetyczna - linia wysokiego napięcia nr 602 w Smoleńsku. 
 
Jej rozłączenie nastąpiło 10.04.2010 w godzinach 08:39:35 08.41.11 czasu polskiego. Ze stenogramów MAK wynika, że Tu-154 był wówczas 300 400 metrów nad ziemią w odległości 6 km od tej linii. W odległości 10 metrów od miejsca rzekomego zerwania znaleziono ponoć w pierwszej wersji - szczątki polskiego samolotu. Potem jednak Rosjanie przyznali, że znaleźli jedynie kawałek skrzydła Tu-154M. Następnie się okazało, że ten kawałek oderwał się w wyniku kontaktu samolotu z brzozą. 
 
 
http://marektomasz.salon24.pl/287333,jeden-z-punktow-osobliwych-w-smolensku-zle-przyklad 
 
............................................... 
 
Obok trzech negatywnych poszlak (myślę, że już wręcz dowodów a nie tylko poszlak) skumulowanych w okolicy magicznej działeczki z brzozą, które sprawiają, że z ostrożnością podchodzę do zaserwowanego nam 10 kwietnia \"gotowca\" - czyli scenariusza ze \"świętą brzozą\" (jak to genialnie ujął FYM) mającą \"udowodnić\" legendarną już (między innymi za sprawą sowieckiej agentury szeroko rozmieszczonej i doskonale uplasowanej w przerażającej obfitości na \"nadwiślańskich stołkach\") \"winę pilotów\" - pojawia się jeszcze jedna poszlaka negatywna... 
 
Wymieńmy je po kolei: 
 
1. Brak skutków oddziaływania strumienia gazów wylotowych na otoczenie, 
2. Budzący wątpliwości natury technicznej \"fakt\" impaktu skrzydła z brzozą, 
3. Brak śladów oddziaływania sił stycznych do trakcji na koronę słupa i wsporniki izolatorów, 
4. ? 
 
Czwarta poszlaka, to \"Ptasie gniazdo\", na które zwrócił mi uwagę jeden z komentujących linkując do niezastąpionego FYMa: 
 
http://www.niepoprawni.pl/blog/74/gniazdo-smolenskie 
Możemy zatem dopisać poszlakę czwartą. 
 
4. Obecność \"cudownie ocalałego\" ptasiego gniazda na wysokości około 8 metrów na drzewie graniczącym z obszarem (linią) sciętych drzew między działeczką a drogą asfaltową. 
 
http://naszeblogi.pl/8834-arcybolesnie-prosta-sprawa-czesc-2 
 
Więc odwalcie się od pilota
206. Dodane przez Bruno, w dniu - 07-02-2016 13:55
To powinna byc plaskorzezba o dl 2 metrow i wysokosci 1,5 m. na niej wyrzezbiony tupolew leca cy na lewym urwanym skrzydle.z okin tupolewa powinno wylatywac 96 bialych golebi.Golebie powinny byc zamocowane na srebrzystych pretach zamocowanynych ztylu plaskorzezby.pomnik powinien byc umieszczony na rynku.
reklama
207. Dodane przez oywatel, w dniu - 27-02-2016 23:09
kurde ulice naprawcie na Spółdzielczej bo się jechać nie da! przejazd kolejowy taki że koła urywa a ci(...).chcą pomniki stawiać! (...)miastem zajmijcie!!!!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj