Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Sekundniki zakazane?

Kierowcy chwalą, ministerstwo wie lepiej

Sekundniki zakazane?

16.03.2016. Radio Elka, Jarek Adamek

W tym roku na skrzyżowaniach głównych dróg w Lesznie miały pojawić się sekundniki odliczające czas do zmiany świateł sygnalizacji. To skutek pozytywnych testów urządzeń zamontowanych na próbę na skrzyżowaniu przy wiadukcie. Tymczasem okazuje się, że nie tylko nowych sekundników może nie być, ale też znikną te istniejące. Ministerstwo Infrastruktury uważa bowiem, że są… nielegalne.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Swoje stanowisko ministerstwo wyraziło w odpowiedzi na interpelacje złożone przez kilku posłów. Parlamentarzyści chwaląc rozwiązanie funkcjonujące w wielu miastach Polski pytali o możliwość instalowania kolejnych sekundników. Tymczasem o ile kierowcy chwalą, o tyle urzędnicy uważają je za nielegalne.

-Obowiązujące przepisy nie dopuszczają stosowania
przedmiotowych urządzeń w sygnalizacji świetlnej na drogach
- napisał wiceminister Paweł Olszewski, odpowiadając posłom. Mało tego, resort nie przewiduje też zmiany przepisów dopuszczającej sekundniki. Wiceminister dodaje bowiem, że w świetle analizy z 2010 roku sekundniki nie tylko nie poprawiają bezpieczeństwa, ale je wręcz pogarszają!

Analizę wykonano w oparciu o opinie z kilku krajów europejskich. W Niemczech, Austrii czy Holandii kierowcy mieli się na sekundniki skarżyć ze względu na „prowokowanie niebezpiecznych zachowań” wśród uczestników ruchu drogowego. Chwalą je natomiast opinie z Rosji czy Ukrainy, ale - jak zaznacza wiceminister Olszewski - tylko w odniesieniu do pieszych i rowerzystów, a i tu dochodzić miało do wypadków spowodowanych przez przedwcześnie wjeżdżających na przejście cyklistów.

Ostatnim argumentem są wyniki testów przeprowadzonych dwa lata temu w Grudziądzu. - Po zamontowaniu licznika czasu sygnału zielonego znacznie wzrosła ilość pojazdów wjeżdżających na skrzyżowanie podczas nadawania sygnału czerwonego oraz przekraczających dopuszczalną prędkość we wszystkich poddanych badaniu zakresach - pisze minister. Wynika z tego, że ministerstwo wie lepiej od kierowców, co dla nich dobre. I - jak mówił klasyk - nikt ich nie przekona, że białe jest białe, a czarne jest czarne. A właściwie czerwone i zielone.
 
Komentarze (62)
1. Dodane przez no, w dniu - 16-03-2016 14:02
Taki mamy kraj jaki potrafimy zrobić.
2. Dodane przez ZULU GULA, w dniu - 16-03-2016 14:12
Polska to bardzo dziwny kraj.
3. Dodane przez Pan adam, w dniu - 16-03-2016 14:13
Panie jarku to sa fakty nie widzimisie
4. Dodane przez Maciej, w dniu - 16-03-2016 14:19
Hm. To nie jest tak, że ministerstwo nie ma racji. Sam widzę, że wiedząc dokładnie kiedy nastąpi zmiana zdarza się wielu wjechać na skrzyżowanie o sekundę za wcześnie. Widać też wyścigi do skrzyżowania- przed zmianą na czerwone, tak jakby sekundniki prowokowały do ścigania się z czasem. Coś w tym jednak jest. Oczywiście- dla spokojnego, zrównoważonego kierowcy to świetne rozwiązanie. Sam jestem zwolennikiem, ale rozumiem zastrzeżenia i wątpliwości.
5. Dodane przez bob, w dniu - 16-03-2016 14:21
tutaj jest Polska a nie Niemcy cz Holandia więc niech ministerstwo zapyta się o opinię Polaków, jest to bardzo dobre rozwiązanie, kierowca nie denerwuje się kiedy się zapali zielone światło i nie czeka nerwowo
reklama
6. Dodane przez ło rzesz ty, w dniu - 16-03-2016 14:23
Jakoś tak mi się wydaje, czy tak było - że za ,,komuny,, robiono wszystko by ludziom żyło się lepiej, a teraz robi się wszystko dla mamony 
Porada dla pazernych: Zmontujcie urządzenia rejestrujące wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle, to wam się na pewno opłaci i pewnie żadne ,,prawo,, tego nie zabrania
7. Dodane przez Olo, w dniu - 16-03-2016 14:24
Spoko spoko ci w ministerstwie też niedługo zostaną wymienieni.
8. Dodane przez FWS, w dniu - 16-03-2016 14:31
W Zielonej Górze od dawna już robią dobrą robotę, a w Lesznie zakazane haha ...
9. Dodane przez Leon, w dniu - 16-03-2016 14:39
Może wreszcie ktoś z leszczyńskiego Urzędu Miasta, kogo powinny interesować sprawy ulic i ich skrzyżowań przeczyta w komentarzach co ludzie proponują zamiast montowania drogich czasomierzy?!?!?! 
Zielone światło na zakończenie winno pulsować przed zapaleniem się światła żółtego.Jest to doskonale widoczne i wtedy kierowcy mogą spokojnie wyhamować i nie wjeżdżać na skrzyżowanie w ostatniej chwili.
10. Dodane przez qwerty, w dniu - 16-03-2016 14:53
nie rozumiem ostatniego akapitu. po co ten komentarz? skoro ministerstwo tak uważa opierając się na przepisach prawa to tak musi być. pytanie jest takie dlaczego np. we Wrocławiu funkcjonują już dłuższy czas. A jeśli prawo tak stanowi i trzeba je ściągnąć to można przecież nakłonić posłów z regionu by się nad tym pochylili i zmienili prawo jeśli teraz jest to nie zgodne z prawem. Prosto i jasno. A czarne białe czerwone i zielone to jarek może zostawić dla siebie bo dziennikarz ma informować a nie wtrącać swoje grosze
11. Dodane przez Ja, w dniu - 16-03-2016 14:57
Ludzie i tak nie umieją z nich korzystać ehhhh brak słów
12. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 16-03-2016 14:59
Uważam że wszystko co pochodzi z Warszawki jest nielegalne. Urzędasy z Warszawy wszystko co zdaje egzamin i dobrze działa uważają za złe i nielegalne. Te warszawskie pierdzistołki tak dbają o swe stołki że tracą zdrowy rozsądek i dostają małpiego rozumu . Sami eksperci i superfachowcy z różnych dziedzin co chwycą w łapska to spiepszą.
13. Dodane przez ZENEK, w dniu - 16-03-2016 15:07
Popieram 9 Leona pulsujące zielone w przyszłości kamery.W innych miejscowościach sekundniki polikwidowano ze względu na rajdowców.
14. Dodane przez core_vin, w dniu - 16-03-2016 15:12
Czasomierz BU HA HA! xD Wystarczy zluzować majty to się nikt nie będzie ścigał do świateł, czekał nerwowo na zielone. MENTALNOŚĆ trzeba zmienić, a nie dokładać bzdurnych rozwiazań
15. Dodane przez Sisi, w dniu - 16-03-2016 15:19
Dobra zmiana odcinek 1765... ręce opadają, jak daleko moze być władza od Obywatela. Sekundniki wg mnie bardzo korzystnie wpływają na bezpieczeństwo oraz na płynność ruchu
16. Dodane przez xxx, w dniu - 16-03-2016 15:22
pisowcom juz sie w d----- przewraca od zadzenia
17. Dodane przez Hmm, w dniu - 16-03-2016 15:27
Sekundniki nielegalne powiadacie? A kiedy te jakże nielegalne fotoradary itd usną? Przecież też są nielegalne.
18. Dodane przez ;), w dniu - 16-03-2016 15:34
Jarek jaki ty bystry jesteś. Mogłeś zostać księdzem?
19. Dodane przez do kom. 4, w dniu - 16-03-2016 15:37
Dla niespokojnych, niezrównoważonych ludzi żadne przepisy nie będą dobre, ale to nie znaczy, że powinni wszystkich innych do nich równać.
20. Dodane przez Adam, w dniu - 16-03-2016 15:44
Nie widzę problemy aby miasto same przeprowadziło badanie. 
 
Zostawić aktualne sekundniki na koleje x miesięcy. Następnie poprosić policję o porównanie danych z przed ich założenia. 
 
I będziemy wiedzieć czy dane skrzyżowanie jest bezpieczniejsza czy nie. 
 
Co prawda trzeba by było tak zrobić dla każde skrzyżowania, bo to co jest dobre w jednym miejscu nie koniecznie musi być dobre gdzie indziej.
21. Dodane przez DGR, w dniu - 16-03-2016 15:51
to ci z ministerstwa niech pokaza caly swuj majatek t owtedy zobaczymy czy to co oni maja jest legalne
22. Dodane przez Tomek72, w dniu - 16-03-2016 15:52
Zagłosowałem na tak, ale zapytam inaczej: 
 
Czy problemem jest "brak sekundników" czy kierowcy wjeżdżający na czerwonym i generalnie brak płynności ruchu? 
 
Jeśli kierowcy wjeżdżający na czerwonym - to rozwiązanie w PL już było - mrugające zielone.  
 
W Austrii dalej jest "mrugające zielone"  
https://www.youtube.com/watch?v=QyxVhSZsA7M  
 
powiedzcie mi proszę JAKA JEST PRZEWAGA SEKUNDNIKÓW (do mrugającego zielonego) i jakim kosztem.  
 
Chodzi o to aby jak najbardziej EFEKTYWNIE ekonomicznie OSIĄGNĄĆ CEL.  
 
1800*12=21.600 "na skrzyżowanie" - a to już zupełnie inna kwota. A do tego koszty utrzymania? A w skali całego Leszna jaki to będzie koszt? A w skali Polski - to już są OLBRZYMIE PIENIĄDZE 
 
JEŚLI sekundniki są jedynym środkiem do osiągnięca celu lub są bardziej efektywne ekonomicznie - JESTEM ZA sekundikami, ale wolałbym ustawowo przywrócić "mrygające zielone" ;-) 
 
Liczmy każdą publiczną złotówkę (nie mylić z dziadostwem)
23. Dodane przez jestem za sekundnikami, w dniu - 16-03-2016 17:25
Nie wiem, komu mogą przeszkadzać sekundniki... Dla mnie to super rozwiązanie! I z pewnością poprawiają bezpieczeństwo! Już mi brak słów na głupie pomysły rządzących!
24. Dodane przez ja, lepszy, w dniu - 16-03-2016 17:36
Spokojnie, to tylko opinia a nie orzeczenie...
25. Dodane przez dfgh, w dniu - 16-03-2016 18:47
Szczyt debilizmu i kretyństwa naszego obecnego rządu nie da się określić w żadną miarą
26. Dodane przez Demon, w dniu - 16-03-2016 19:14
Dobra, zmiana! Z naciskiem na przecinek...
27. Dodane przez kierowca, w dniu - 16-03-2016 19:46
Jaka "dobra zmiana"? Dobra, bo może prezio lub Pawłowicz i inni zmienią gacie na Święta... Nic ponadto... 
Popieram sekundniki!!! Jak ktoś co jeździ sam. służbowym lub nie ma prawa jazdy, np. prezio co jeździ na kocie ustala co można a co nie... Absurdy....
28. Dodane przez raf, w dniu - 16-03-2016 19:48
Co zrobić żeby rozładować korki na ulicach. Wyregulować sygnalizację. Jadąc al JPII prawie na każdych światłach muszę się zatrzymać bo gdy dojerzdrzam to zapala się czerwone. Tak samo na 5. pod te dwie ulice powinny być ustawione światła na podrzędnych ulicach a korki zmniejszą się
29. Dodane przez antek, w dniu - 16-03-2016 20:19
Polska głupota nie zna granic ale przeciez mieszkamy w dziwnym kraju
30. Dodane przez Pełowiec, w dniu - 16-03-2016 20:20
Pisiory wiedzą lepiej
31. Dodane przez driver, w dniu - 16-03-2016 20:24
Pewnie producent sekundników nie jest z PiSu...
32. Dodane przez Tomek72, w dniu - 16-03-2016 20:47
hm ... 
"...Kierowcy walczą o sekundniki przy światłach. "Są niezgodne z prawem..." 
 
"O stanowisko w sprawie sekundników zapytaliśmy w Ministerstwie Infrastruktury. Rzecznik resortu Piotr Popa przyznał, że obowiązujące przepisy nie dopuszczają stosowania "urządzeń odliczających czas, tzw. sekundników w sygnalizacji świetlnej na drogach..." 
 
To jest wypowiedź z art. z dnia 19.10.2015 z GW 
 
Rozumiem, że to wszystko wina PiS, bo przepisy te były stanowione w porzednich kadencjach?
reklama
33. Dodane przez kierowca, w dniu - 16-03-2016 20:58
wychodzi na to że więcej wypadków większa wypłata ,, MINISTERSTWO,,
34. Dodane przez kierowca, w dniu - 16-03-2016 21:31
Sekundniki to bardzo dobry wynalazek.
35. Dodane przez zdziwiony, w dniu - 16-03-2016 21:44
w Lesznie sekundniki się sprawdziły, co mnie obchodzi, że nie sprawdzają się w Holandii? :(
36. Dodane przez antoni, w dniu - 16-03-2016 21:48
Sekundniki to bardzo dobry wynalazek. wiemy kiedy ruszamy a kiedy hamujemy.Wobec tego ministerstwo jest w wielkim bledzie.
37. Dodane przez Olka, w dniu - 16-03-2016 22:00
Nagle są nielegalne. Dziwne. To co dobre to rozwala. Cofniemy sie do krola Ćwieczka
38. Dodane przez kris12, w dniu - 17-03-2016 03:39
A Wrocław na czasomierze od kilku lat. Po co szukac odpowiedzi w innych krajach jak odpowiedz leży za miedzą.
39. Dodane przez k9, w dniu - 17-03-2016 05:56
I jak w tej Polsce ma być lepiej:-( Jak u władzy sami "Geniusze"
40. Dodane przez syfon, w dniu - 17-03-2016 06:46
A pamiętacie jak 3-cie światło stopu było też nielegalne i za to ścigali a dziś co???  
A świecący halogen przy skręcie jako doświetlenie zakrętów to co legalne są na to przepisy --- poprostu prawo nasze nie idzie z czasem!! Za dużo posłów.
41. Dodane przez poczekamy, w dniu - 17-03-2016 07:29
Za dużo posłów i całej elity z prezesem na czele wszyscy tak rzadza że tylko o swoją karierę.Leszno ma problem a problem to trasa S5 i sciezki rowerowe.Obwodnica Leszna to odejmie ale kiedy za 15 lat
42. Dodane przez x2x, w dniu - 17-03-2016 07:51
Ale to nie tylko Leszno informuje o nielegalnych sekundnikach. Na wrocławskim portalu wczoraj też o tym czytałem i jak tak dalej pójdzie, będą musiały być zdemontowane. 
Obecnie mieszkam we Wrocławiu i popieram sekundniki. Z daleka potrafię oszacować czy zdążę przejechać. Jak mam kilka sekund to np. puszczam nogę z gazu, a bez sekundników jechałbym z niepewnością i w ostatniej chwili musiał hamować i stwarzać zagrożenie :) ale taki chory mamy kraj.
43. Dodane przez max, w dniu - 17-03-2016 08:05
jesli bede 300m przed skrzyzowaniem i bede widzial zielone, zaloze ze mam jeszcze daleko i moze wskoczyc zolte a potem czerwone wiec pojade swoja predkoscia a moze i zaczne zwalniac....jesli bede widzial ze mam 10-12 sek uznam ze przejade wiec na wszelki wypadek dodam gazu do dechy i zamiast 60-70 przejade przez skrzyzwaonie 80-90 skupiony tylko na tym by przejsc poki zielone...mysle ze bede zagrozeniem wtedy. proste prawda?
44. Dodane przez fix, w dniu - 17-03-2016 08:06
jesli kierowcy uznaja kiedys ze po amfie maja lepszy refleks i plynnie odwazniej jada wiecej widza itp tez pan przyklasnie panie jarku?
45. Dodane przez mec, w dniu - 17-03-2016 08:20
niektórzy tu dobrze piszą rajdowcy na krzyżówkach popisuja i wjeżdzają wcześniej nie jest to dobre zlikwidować tą zabawke pieniadze podatników są potrzebne na inne cele
46. Dodane przez Janek, w dniu - 17-03-2016 09:02
W Polsce co nie jest zabronione, jest dozwolone, takie mamy prawo!
47. Dodane przez Marcin, w dniu - 17-03-2016 09:16
A w Zielonej Górze są legalne ;) To jest znakomite rozwiązanie !!
48. Dodane przez kierowca, w dniu - 17-03-2016 09:21
Nasi polscy talibowie jak coś wymyślą to można boki zrywać oraz co niektórzy lokalni pseudoeksperci którzy wołają o nieprzydatności sekundników. Dla kierowców używających oprócz samochodu szarych komórek są dobrodziejstwem. Nieudacznicy , wszelkiej maści buractwo i malkontenci za kierownicą zawsze będa niezadowoleni. No ale jak brakuje umiejętności pozostaje marudzenie i wybrzydzanie.
49. Dodane przez Jarek, w dniu - 17-03-2016 09:42
Do komentarza 28. Poważnie mówisz? Ja potrafię przejechać 5tką od pierwszych świateł przy salonie Skody aż do tych przy cmentarzu bez zatrzymywania. Oczywiście trzeba jechać 70-80 km/h co momentami jest nie zgodne z przepisami ale tak się dzieję, gdy środkowym pasem jedzie jakiś "niedzielny" prędkością 50 km/h lub jakaś ciężarówka (akurat do nich nie można mieć pretensji) Teraz na szczęście ktoś pomyślał i udrożnił ruch odblokowując prawy pas do jazdy prosto.  
To samo dotyczy się Al. JPII. Z tym, że zielona fala działa dopiero od momentu wystartowania z pod skrzyżowania za "Mannhatanem". Co jest całkiem logiczne.
50. Dodane przez Yahooy, w dniu - 17-03-2016 10:27
Sekundniki są nielegalne, bo mafia rzeplińskiego uznała je za niezgodne z konstytucją.
51. Dodane przez obserwator, w dniu - 17-03-2016 10:48
Skąd nagle znalazło się 200 tys. złotych w budżecie ? Dlaczego wszystko w Lesznie idzie albo na Unię albo dla kierowców, którzy nie mogą spokojnie ustać na światłach. Nie przesadzajmy z tym pospiechem, bo zaczynamy się ścigać o ułamki sekund, kto szybciej albo kto później zahamuje. Żądam albo radaru na wiadukcie albo znaku dopuszczającego 70 km/ h . Dlaczego wszyscy łamią przepisy na tym odcinku ? I gdzie jest policja ?
52. Dodane przez sara, w dniu - 17-03-2016 13:10
Jak nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze ;)  
Przecież to nielogiczne zakładać drogie sekundniki, które w dodatku prowadzą do zmniejszenia ilości mandatów za przejazd na czerwonym ;D
53. Dodane przez kierowca do kom. 5o, w dniu - 17-03-2016 14:17
Yahooj nie manipuluj bo to nie mafia Rzeplińskiego a jakiś nieudacznik pisowski wiceminister co nie potrafi usankcjonować sekundników.Jest na tym stanowisku to powinien słuchać opinii kierowców i policji bo za to mu podatnicy płacą a nie wywoływać burzy w szklance wody. Zamiast naprawiać to niech nie psuje mądrala od siedmiu boleści. No ale co się tu dziwić oni już tak mają, naprawiacze.
54. Dodane przez Marek, w dniu - 17-03-2016 15:47
Fotoradary też były nielegalne i działały.... Legalne czy nie, zapewniają spokój kierowcy i ułatwiają oczekiwanie na przejazd. Powinny zostać i powinno ich przybywać. A statystyka możesz wykazać co tylko człowiekowi się wymarzy.
55. Dodane przez ja, w dniu - 17-03-2016 18:18
Teraz zaoszczędzić i zamontować kamery srogo karające kierowców wjeżdżających na czerwonym świetle, a wszystko będzie w najlepszym porządku.
56. Dodane przez yue, w dniu - 17-03-2016 18:28
sekundniki sprzedaje nie wygodna firma z której nie mają korzyści materialnej i finansowej ci co zezwalają na ich montaż dlatego są zabraniane ale do czasu znajdzie się firma która da w łapę i biznes ruszy jak ze wszystkim w tym kraju!
57. Dodane przez MAXIM, w dniu - 17-03-2016 18:44
na sto procen ktos nie dostał w łape
58. Dodane przez pindas, w dniu - 17-03-2016 18:54
pewne nikt z rodziny minista nie produkuje sekundników-proste
59. Dodane przez Żółwik do marka z 54, w dniu - 17-03-2016 19:42
w świetle analizy z 2010 roku sekundniki nie tylko nie poprawiają bezpieczeństwa, ale je wręcz pogarszają! 
 
No to po co Leszno ma się narażać Nowoczesnej Trbunalskiej, Europejskiej Demokracji? 
......................................... 
i ułatwiają oczekiwanie na przejazd.  
 
Ja rozumiem ,że jest ciężko hamować na lodzie ale na czym ma polegać trudność w trwaniu w bezruchu?????
60. Dodane przez Bartas, w dniu - 17-03-2016 21:24
Sekundniki są bardzo dobre mozna szybciej sie przyszykowac do ruszania , pod jezdzajac do krzyzowki wiemy czy zaczymac sie czy tylko zredukowac bo za moment zielone jestem za tak !!! Sa tylko nie ktorzy nie ogarnieci ludzie czas ruszac a sa zamotami , nadawaja sie na jazde po nocy po polu
reklama
61. Dodane przez do kom. 59, w dniu - 18-03-2016 13:15
Człowieku bredzisz jak Piekarski na mękach. Ty to chyba jesteś filozof albo coś brałeś.
62. Dodane przez pawel, w dniu - 23-04-2016 00:33
Czy beda sekundniki czy nie i tak sie jakis baran znajdzie i przejedzie na czerwonym. A sekundniki dawalyby szanse na bezpieczne zatrzyma nie pojazdu. Wszyscy mamy w glowie i odnosimy to do samochodow osobowych. Naprawde sprobujcie jadac z dozwolona predkoscia zachamowac tirem lub autobusem gdy nagle zmienia sie swiatlo z zielonego na czerwone. Starajmy sie patrzec na ten problem szerzej anizeli z fotela osobowki
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj