Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Felieton Adamka arrow Potrzebny nam ten pomnik?

Potrzebny nam ten pomnik?

17.05.2016. Radio Elka, Jarek Adamek

Kilkoro znajomych pytało mnie ostatnio, co sądzę o pomyśle budowy pomnika ofiar Katastrofy Smoleńskiej w Lesznie. Ponieważ ostatnio jakoś rzadko ktokolwiek mnie o cokolwiek pyta, do tematu podszedłem bardzo metodycznie. Myślę o tym od tygodnia jak o mało czym. Na początek mała uwaga w kwestii formalnej: jeśli ktoś spodziewa się, że będę sobie tradycyjnie dworował, niech odpuści sobie dalsze czytanie...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Sprawa jest bowiem cholernie poważna. Nie cierpię nabijania się z Katastrofy Smoleńskiej, które sobie różni mniej czy bardziej wydarzeni artyści urządzają. Zginęło 96 osób i to już powinno wystarczyć za całe wytłumaczenie. Prezydent Rzeczpospolitej, trzech wicemarszałków, dziewięciu generałów, wielu posłów, ministrów, urzędników, działaczy - długo wymieniać. Straszna rzecz się stała. Pamiętam, jak przerażony oglądałem relacje w telewizji, potem popędziłem do radia, jakieś szybkie komentarze - posła Dziedziczaka przez telefon, prezydent Malepszy przyjechał do studia, żeby coś powiedzieć. Pamiętam, że wszystkich to przerażenie tragedią bardzo połączyło i zjednoczyło.

Ale dziś, kiedy pojawia się projekt postawienia pomnika w
Lesznie słyszymy wielkie i głośne „nie” od wielu ludzi. Mimo, że pomysł popierają i PiS, i PO, i Lewica oraz PSL, których przedstawiciele weszli do Komitetu Honorowego. Jak mówi prezydent Borowiak: od lewa do prawa.

No, prawie: odcięła się Nowoczesna. Teraz nasz leszczyński KOD zaczął zbierać podpisy pod oficjalną petycją, żeby żadnego pomnika nie stawiać, i coś mi się zdaje, że szybko uzbiera minimum potrzebne do tego, żeby sprawa trafiła na obrady Rady Miejskiej. A wtedy sporo radnych będzie miało niezły kłopot.

Kłopot mam i ja. Bo z jednej strony szanowałem Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, a jeszcze bardziej panią Marię Kaczyńską - kobietę z wielką klasą i jeszcze większym poczuciem humoru. Szanowałem wielu innych, którzy w katastrofie zginęli, zwłaszcza Władysława Stasiaka, który - gdyby żył - byłby dziś politykiem wielkiego formatu. Przyznaję, że pojechałem do Warszawy, żeby pokłonić się wystawionym w Pałacu Prezydenckim trumnom i stałem przez noc w tym wielkim, milczącym tłumie.

Z drugiej jednak strony jakoś wciąż nie rozumiem, dlaczego pomnik w Lesznie ma stanąć, jeśli na szczęście nikt stąd tam nie zginął. Oczywiście zgadzam się, że to narodowa tragedia, ale narodowych tragedii jest więcej. Są i takie, które z Lesznem związek mają. Przykładem choćby Katyń, który upamiętniony został - i bardzo dobrze. Ale pomnika pomordowanych w Auschwitz i innych obozach już nie ma, prawda?

Nie wiem, czy tak było naprawdę, ale mogę założyć, jak do całej tej inicjatywy doszło. Zastrzegam - to hipoteza. Podobno nowe władze MON, czyli minister Macierewicz, kiedy wybiera się wizytować jakąś jednostkę wojskową ma zwyczaj składać kwiaty pod tablicą związaną ze Smoleńskiem. W wielu garnizonach takie tablice są - w końcu zginęło całe szefostwo Sił Zbrojnych - w Lesznie jednak nie ma. Dlatego dowódca naszego pułku na wszelki wypadek pyta, czy można by gdzieś coś urządzić. W mieście rządzi PiS, więc ochoczo podchwytuje temat, powstaje komitet. Inne ugrupowania do niego wchodzą: po pierwsze w katastrofie zginęli przedstawiciele od lewa do prawa, po drugie nikt przecież nie powie, że ma gdzieś tragedię narodową. Potem już poszło z górki: koncepcja, projekt, lokalizacja.

I tylko nikt jakoś nie wpadł na to, żeby spytać mieszkańców o zdanie. Były oczywiście z dwie sondy na elka.pl , ale chodzi o badanie z prawdziwego zdarzenia, z całym aparatem naukowym. Trochę to dziwne. W mieście, gdzie w ostatnich kilkunastu miesiącach konsultuje się prawie wszystko: od kursowania autobusów po lokalizację stojaków na rowery. Tu konsultacji nie było i nie ma. Jest wola i są pieniądze. Zamiast delikatnie rozeznać temat dopycha się sprawę kolanem.

W dodatku nikt tak naprawdę nie wie, czy leszczyniacy chcą pomnika czy nie. Myślę, że to nawet kłopotliwe dla naszych lokalnych polityków. Dobrze jest wiedzieć. Jeśli większość chce, będą mieli poczucie dobrze spełnionego obowiązku. Jeśli większość nie chce, będą mieli spokojne sumienie. Przypominam - to się nazywa demokracja. Nie mówię, żeby zaraz referendum robić, ale jakieś porządniejsze badania opinii publicznej nie zaszkodzą. Zwłaszcza że większość w sprawie pomnika może się przełożyć na większość podczas wyborów.
 
Komentarze (110)
1. Dodane przez nie chcemy, w dniu - 17-05-2016 23:34
nie chcemy
2. Dodane przez czytelnik, w dniu - 17-05-2016 23:56
I to jest właśnie dramat - stawianie takich pomników to normalna sprawa na całym świecie. KOD robi z tego tylko niepotrzebną szopkę, zgodnie z obecnymi regulacjami urzędnicy musza odpowiedzieć na petycję podpisaną przez chociażby jednego obywatela, więc co prawda RM by nie odpowiedziało, ale efekt byłby podobny. Bo w przypadku polityków i tak wiadomo co powiedzą, urzędnik musi się nagimnastykować. Hipoteza może i słuszna, chociaż wojskowi zrobiliby raczej jakąś izbę pamięci na terenie jednostki lub poprawili obecną i też jest "coś". Z drugiej strony, jeśli spojrzeć na liczby jeśli chodzi o wybory, to w wypadku gdyby Leszno było jednym okręgiem wyborczym, PIS samorządowych by nie wygrał. O włos przegrał Senat, chociaż Leszno - miasto ewidentnie poparło Rusieckiego. W każdym razie po wynikach wyborów widać, że swoistej "bazy" pod budowę pomnika nie ma i to trochę jak stawianie w II RP na naszych terenach pomników Piłsudskiemu - ile ich jest każdy widzi :)
3. Dodane przez Zeus, w dniu - 18-05-2016 06:39
Panie Jarku idealnie w punkt. Brawo ty.
4. Dodane przez Nie Nie Nie !, w dniu - 18-05-2016 06:51
Ja uważam że to absurd i wyrzucanie pieniedzy stawianie pomników jak i te co miesieczne obchody miesięcznica! A z jakich pieniędzy jak myslicie....
5. Dodane przez emigrant, w dniu - 18-05-2016 07:41
Na 100% popieram.Bardzo dobry felieton.Brawo
6. Dodane przez Bolo, w dniu - 18-05-2016 07:52
A postawicie pomnik jak zginie zwykły Kowalski? NIE!A dla mnie to byli zwykli ludzie którzy giną na codzien
7. Dodane przez Panie Jarku, w dniu - 18-05-2016 08:01
Nie tylko Pan stał w tej kolejce, bo w tych dniach byłem przez tydzień w Warszawie i nie spalem za dużo.  
To był mój obowiązek wobec Głowy Państwa, chociaż Lech Kaczyński nie był prezydentem na którego bym zaglosował nigdy i nigdzie.  
Słuszne pytania i mimo wszystko - ignorancja władzy lokalnej jest widoczna, bo w pierwszej kolejności powinno się przeprowadzić uczciwe referendum, albo przynajmnie poważniejsze badanie czy chcemy takiego pomnika.  
Co do samego Antoniego - to jest tylko jego problem i jak każdy minister, przeminie. Czy warto więc aby wojskowi cały czas nachylali swoje dzielne, żołnierskie karki? Chyba nie.  
Ja jestem przeciwnikiem budowania takiego pomnika i ogólnie pomników, które chociaż dotykały by dramatu całego kraju, nie są one związane z naszą społecznością.  
Pamiętam doskonale, jak rok po katastrofie, jakiś "mondry inaczej" ( celowo w "") rozwieszał wydrukowane kartki, "Na jakiej ścieżce, na jakim kursie". Przypomniałem sobie ten swój tydzień i pomyślałem że dramat to jest, ale dla wielu, którzy nie potrafią zrozumieć, jak w sposób właściwy uczcić tych, którzy zginęli w tej katastrofie.
8. Dodane przez 1234, w dniu - 18-05-2016 08:08
Panie Jarku,jest pan jednym z nielicznych dziennikarzy w Polsce,ktory nie kadzi zadnej wladzy.Pan ani nie pisior,ani peowiec,ani lewak ,ani moher,poprostu swoj.Aby nie dal sie pan odmozdzyc.Niech pan zyje 100 lat a nwet do konca swiata + jeden dzien dluzej.
9. Dodane przez leszczyniak drugiego sortu, w dniu - 18-05-2016 08:08
Brawo Panie Redaktorze Adamek. Trafił Pan w sedno leszczyńskiego problemu. Działania ponad podziałami politycznymi w mniemaniu Pana Szczota bez udziału szerokiego gremium leszczyńskiego. Stawianie społeczności leszczyńskiej przed faktem dokonanym. Podstępna sonda o lokalizacji to jest to działanie ponad podziałami. Tak się nie postępuje Panowie Borowiak,Szczot i Państwo Radni. Świadczy to o ignorowaniu woli większości woli wyborców. Przypomina to minione czasy jedynej i wiodącej linii wiadomej partii. Demokracja w Waszym wydaniu to anarchia. Zajmujcie się problemami miasta nurtującymi mieszkańców a nie igrzyskami ku zadowoleniu jednej trzeciej wyborców i Jego Wysokości Nadprezydenta i Nadpremiera. Dlatego macie taki sprzeciw.
10. Dodane przez JA, w dniu - 18-05-2016 08:17
NIE WYDAWAJCIE NASZYCH PIENIEDZY NA COS CZEGO MY NIE CHCEMY!
11. Dodane przez Gość, w dniu - 18-05-2016 08:17
Tak naprawdę te wszystkie pomniki stawiają politycy, żeby mieli gdzie, przy każdej okazji składać wiązanki i pokazywać się w mediach. Za publiczne pieniądze dowodzą o swoim patriotyzmie a co naprawdę myślą słyszeliśmy na nagraniach kelnerów. Najlepsze pomniki to te, które stawia się na co dzień pomoc niepełnosprawnym, dzieciom, chorym i potrzebującym.
12. Dodane przez oby, w dniu - 18-05-2016 08:20
Panie Jarku - Pan jak taki KRECIK!?
reklama
13. Dodane przez NIE, w dniu - 18-05-2016 08:22
NIE na 100% !!! szkoda na to kasy !
14. Dodane przez maria, w dniu - 18-05-2016 08:26
Brawo panie Jarku,lepiej nie można opisać tej trudnej sytuacji.W 100 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Całym sercem popieram.Świetnie Pan to opisał.Brawo!!!! 
 
 
 
 
 
 
popieram pana.
15. Dodane przez leszczyniak!, w dniu - 18-05-2016 08:27
NIE dla pomnika !! dajcie na przedszkola i szkoły, na drogi !!!
16. Dodane przez Chonor, w dniu - 18-05-2016 08:27
W tym temacie prezydent i przewodniczący są na tak to po co pytać innych ?
17. Dodane przez Emerytka Zofia, w dniu - 18-05-2016 08:32
Przez ten pomnik na skwerze przy Wojska Polskiego nie będę mogła spokojnie przejść po mleko do SDH .Tak mi się już trzęsą ręce , że na pewno mi się po drodze rozleje.
18. Dodane przez Brawo p. Jarku, w dniu - 18-05-2016 08:34
Świetny tekst. Pierwszy raz zgadzam się z panem na 100%.
19. Dodane przez mec, w dniu - 18-05-2016 08:36
czy tragedia musi być związana z Lesznem panie Adamek ? nie wystarczy ,że jest związana z naszą OJCZYZNĄ?coś pan kręci, kiepski z pana patriota ...nie jestem za pomnikiem ale tablicą upamietniającą chociaż ladnie ta wizja pomnika wygląda więc jestem ZA !!!! niech lepiej pomnik stanie aniżeli żużlowcom dać dużą bańke
20. Dodane przez Brawo!, w dniu - 18-05-2016 08:38
Bardzo dobry i wyważony felieton. 
Kubeł zimnej wody na niektóre rozpalone głowy.
21. Dodane przez Tomek, w dniu - 18-05-2016 08:45
Idealnie w sam środek. Brawo. 
Darmozjady niech się zajmą zbieraniem pieniążków na alimenty
22. Dodane przez Cogito ergo sum, w dniu - 18-05-2016 08:58
Pan Adamek pisze te swoje felietony w myśl zasady: "Panu Bogu świeczkę i diabłu ogarek". Krętaczy w naszej Ojczyźnie mamy pod dostatkiem, więc mógłby się Jaśnie Pan Redaktor wypowiadać klarowniej, a jak nie ma w sprawie swojego zdania, niechaj zamilknie.
23. Dodane przez adam, w dniu - 18-05-2016 09:02
nie chcemy!Leszno nie ma z tym nic współnego
24. Dodane przez gaska balbinka, w dniu - 18-05-2016 09:08
Leszno: PO,PIS,PSL, ZBIERANINA PL18
25. Dodane przez cccc, w dniu - 18-05-2016 09:10
NIE to będzie jak po drugiej wojnie swiatowej w każdym miescie pomnik a teraz je wyrzucamy i burzymy.NIE dla pomnika bo on dzieli nasze spoleczenstwo to powinni zrozumieć ludzie ktoryn chyba zależy na podzieleniu NARODU.Pzdr wszystkich myslacych.
26. Dodane przez osa, w dniu - 18-05-2016 09:12
Dzisiaj pomniki stawiamy,jutro będziemy burzyć.I tak historia oceni co jest prawdziwe i ważne.
27. Dodane przez Paulina, w dniu - 18-05-2016 09:12
NIE dla pomnika. NIE, właśnie dlatego, żeby na nazwiskach osób, które tam zginęły nie zbijać sobie politycznego kapitału. NIE, dlatego, że Ci ludzie, wbrew temu co mówią niektórzy politycy znanej partii, to nie byli bohaterowie, to były ofiary ogromnej tragedii. Jednakże codziennie tragedii wydarza się wiele, jeśli na znak każdej będziemy stawiać pomniki to będą one stały co kilka metrów. Myślę, że dla upamiętnienia wystarczy jeden pomnik. Po co stawiać pomniki w każdym mieście. Zaraz zaczniemy ulice nazywać, ustalimy kolejne święto narodowo. Po co to wszystko, o tej tragedii nie zapomnimy nigdy, nie trzeba stawiać pomników, żeby nam o tym przypominać. W WTC zginęło prawie 3000 osób, ale nie stawiają pomników w każdej mieścinie w USA. Nasz naród jednak uwielbia pomniki, uwielbia się umartwiać, my po prostu lubimy żyć historią, a trzeba żyć tu i teraz.
28. Dodane przez Chyba obiektywny, w dniu - 18-05-2016 09:21
Na tym portalu pojawiła się propozycja wyglądu tego pomnika. Uspokoiła mnie trochę, bo już się bałem, że będzie większy i zrobiony z większym rozmachem. 
Pamięć ofiarom się należy, ale czy z tego powodu powinniśmy stawiać w naszym mieście "pomnik".  
Uważam, że nie powinniśmy tego robić. 
Dodam, że pod propozycją wyglądu napisano, że inwestycja będzie zrealizowana z datków mieszkańców.  
Jeśli pomnik ma być to czas zacząć zbierać datki i wybudować proporcjonalny do zebranej kwoty. Jest szansa, że będzie jeszcze mniejszy. 
Mam nadzieję, że będzie zbudowany z datków, a nie z podatków.
29. Dodane przez pw, w dniu - 18-05-2016 09:35
Widzimy, że katastrofa nikogo niczego nie nauczyła. Organizacji pomnika(jestem przeciwko niemu) bałagan i nieodpowiedzialność ludzi z P..., tak jak organizacja lotu.
30. Dodane przez delete wszystko, w dniu - 18-05-2016 09:38
NIE dla pomnika 
NIE dla KODu 
NIE dla Nowoczesnej 
NIE dla PO
31. Dodane przez Ania K, w dniu - 18-05-2016 09:39
idealnie wyraził Pan to co myślę... Katastrofa smoleńska to ogromna tragedia dla Polski, ale takich tragedii było w naszych dziejach więcej i nie są upamiętnione w każdym mieście 
władze miasta powinny poczytać zamieszczone tu komentarze i faktycznie zebrać opinie wśród mieszkańców
32. Dodane przez TomTom, w dniu - 18-05-2016 09:39
Pomnik to moim zdaniem przegięcie - jest przerostem formy nad treścią.  
Najlepsze byłoby ustawienie pamiątkowej tablicy przy ul. Ofiar Katynia, gdzie upamiętnieni są zamordowani przez NKWD.  
Gdyby obok umieścić tablicę upamiętniającą tych, którzy lecieli oddać hołd zamordowanym w zbrodni Katyńskiej, byłoby to i odpowiednie miejsce i odpowiedni wymiar, bo ludzie, którzy zginęli w Smoleńsku też zasługują na naszą pamięć. 
 
Panie Jarku, dzięki za felieton.
33. Dodane przez Ania K, w dniu - 18-05-2016 09:43
Te pieniądze na pomnik można lepiej zagospodarować, pomagajmy żywym!
34. Dodane przez gorszy sort, w dniu - 18-05-2016 09:48
BRAWO KOD .jako JEDYNI zajęli się tematem w obronie demokracji.nikt inny nie zorganizowałby zbierania podpisów od zbulwersowanych mieszkańców.Ma Pan rację p.Adamek - nasi radni teraz będą mieli dylemat : czy uszanować wolę mieszkańców czy nadal wykonywać rozkazy kurdupla.
35. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 18-05-2016 09:51
Do 10. Co to znaczy "MY". proszę za mnie się nie wypowiadać. 
Ja i bardzo wielu innych leszczyniaków chce tego pomnika!
36. Dodane przez Maciej Ptaszyński, w dniu - 18-05-2016 09:53
Z zainteresowaniem przeczytałem pana felieton. Podobnie jak pan dokładnie pamiętam dzień katastrofy. Pomimo mojego sceptycyzmu do władzy pisowskiej o 12 w południe 10 kwietnia byłem pod Pałacem Prezydenckim w Warszawie. Był to najtragiczniejszy dzień jaki pamiętam w historii Polski.Czym inny jest jednak budowa pomnika w Lesznie . Aspekt konsultacji bardzo dobrze pan opisał , nie będę do tego wracał.Przeraża mnie budowanie pomników na zamówienie polityczne. Stawianie pomników w każdym mieście,w każdej wiosce jet cyrkiem, a nie hołdem. Gdzie szacunek dla ofiar, liczy się tylko doraźna potrzeba. Dla mnie to wstyd. Radni nasi mogą każdego 10 kwietnia ufundować wieniec i pojechać do Warszawy, pod pomnik, w imieniu swoim, a może i Leszna. Chyba z tego nie skorzystali, nie pomyśleli, a może się nie chce. Pan Prezydent potraktował Leszno jak prywatny folwark. Sam uzgodnił plany , sam przydzielił działkę sam, sam. A ja się na to nie godzę , KOD-owcy i ja osobiści nie damy się traktować jak ciemny lud. Protestujemy, poświęcamy swój czas, bo chcemy być traktowani jak leszczyniacy. Nie dla korzyści, no bo i jakich, a dlatego, że ja urodziłem się w Lesznie. Całe moje życie związałem z Lesznem i władze Leszna są dla mnie, a nie dla polityków w Warszawie.Tak myślą KOD-owicze . pozdrawiam, spotkamy się na pikniku 4 czerwca na rynku.
37. Dodane przez gorszy sort, w dniu - 18-05-2016 09:53
hasło promujące Leszno " LESZNO ROZWIŃ SKRZYDŁA " - a tu chcą stawiać skrzydło samolotu smoleńskiego.Super...aż chce się tu wyć !!!!!!!
38. Dodane przez poncjusz, w dniu - 18-05-2016 09:57
Sprawa jest prosta, nie!!!!! dla tego projektu. Proszę zrobić coś dla mieszkańców, wyjść do ludzi z czymś realnym i praktycznym. Ogarnijcie się tam na górze bo sobie szkodzicie.
39. Dodane przez jan, w dniu - 18-05-2016 10:13
Jasne, po co nam ten pomnik?
40. Dodane przez Łukasz, w dniu - 18-05-2016 10:17
Katastrofa Smoleńska to wielka tragedia dla wszystkich Polaków, to jest jasne. Jednak na pomniki trzeba sobie zasłużyć czymś więcej niż tylko śmiercią w katastrofie. Zmarłych czcijmy na cmentarzach..., a pomniki stawiajmy ludziom, których życie, a nie śmierć jest godne upamiętnienia; tym którzy stworzyli coś wyjątkowego i ważnego dla wspólnoty.
41. Dodane przez JAN, w dniu - 18-05-2016 10:21
Aby pamiętać i wyrażać szacunek do ofiar tej tragedii nie trzeba stawiać okazałego pomnika. Ładna tablica upamiętniająca przy której można wyrazić szacunek i pamięć o ofiarach tej tragedii.
42. Dodane przez Ja, w dniu - 18-05-2016 10:25
Bardzo dobry felieton!
43. Dodane przez NieszKODnik, w dniu - 18-05-2016 10:28
Dlaczego ma ten pomnik stanąć w Lesznie? Ano dlatego, że Ci co zginęli lecieli, żeby oddać hołd tym którzy walczyli za naszą wolność. Czy to nie wystarcza? Ileż to pomników stawia się (i to słusznie) w miejscach tylko dla oddania czci, bez względu na to czy są z regionem związani. Byli POLAKAMI PATRIOTAMI. Tyle i aż tyle. SzKODnicy będą protestować albo z głupoty, albo z agentury. Niech lepiej zajmą się rozliczaniem braku demokracji w minionych 8 latach, gdy inwigilowani byli dziennikarze, księża, politycy i zwykli obywatele krytykujący dzięki Bogu minioną władzę. Niech zajmą się rozliczaniem afer umawianych przez tamtejszych ministrów na cmentarzach, afery Ambergold z synkiem premiera, ośmiorniczek u "Sowy i Przyjaciele"... Jak szKODnicy uporają się z tym to podsunę im jeszcze dziesiątki innych tematów z tego okresu. Panie i Panowie szKODnicy zacznijcie myśleć chyba, że dostajecie za to pieniądze od ..tina.
44. Dodane przez adam, w dniu - 18-05-2016 10:29
Żeby było jasne: PISu nie trawie. Miesięcznice? -moim zdaniem brzydka gra polityczna. Ale gdyby nawet tylko 10% mieszkańców zależało na powstaniu tego pomnika to czy reszcie to jakoś uwłacza? Lokalizacja przyzwoita ale nie jakaś pierwszoplanowa więc moim zdaniem ok. Chciał, nie chciał -była to tragedia narodowa a to że ktoś ciągle buduje na niej kapitał polityczny to już inna sprawa.
45. Dodane przez Kuba, w dniu - 18-05-2016 10:30
Stanowczo NIE dla pomnika.
46. Dodane przez PODKOŚCIELNY, w dniu - 18-05-2016 10:31
Uważam, że tak poważnej sprawie powinno sie odbyć lokalne referendum. W tej sprawie nie powinni decydować tylko radni a całe społeczeństwo Leszna. Na odległość czuć, że niektórzy radni z prawicowej opcji zrobią wszystko aby ten pomnik stanął a może potem pan Kaczyński wprowadzi kogoś na swoją listę aby ten dalej w sejmowych ławach mógł wiernie służyc panu prezesowi.
47. Dodane przez Yahooy, w dniu - 18-05-2016 10:38
A co Inka miała wspólnego z Lesznem. Ona nawet nie wiedziała gdzie Leszno leży. Nie mówiąc już o strzelaniu ludziom w tył głowy.( chocby to byli komunuści). 
Leszczyniacy wstyd, taki włazić w tyłek władzy.
48. Dodane przez sebaPL, w dniu - 18-05-2016 10:41
My chcemy nowych chodnikow NIE ! pomnikow.
reklama
49. Dodane przez Lech, w dniu - 18-05-2016 10:49
Bardzo dobry i potrzeby artykuł. 18% wyborców chce pomnika. Reszta jest przeciw. PiS zawłaszczył sobie tą tragedię i niestety ją wielu ludziom zohydził. Właśnie dlatego większość będzie przeciw pomnikowi.
50. Dodane przez Spreyowiec, w dniu - 18-05-2016 10:56
Teraz postawicie pomnik a następnie co kilka miesięcy policja będzie szukać sprawców profanacji "najświętszego" miejsca w Lesznie.
51. Dodane przez PYTIA, w dniu - 18-05-2016 10:57
Panie Adamek- kiedyś Władek Gomułka powiedział- "Są wśród nas tacy ludzie, co uważają , Że raz można stać na lewej a raz na prawej nodze, ni pies ni wydra , jak Żyd."
52. Dodane przez edward, w dniu - 18-05-2016 11:10
Jak prezesa tej partii dręczy sumienie to należy mu wytłumaczyć że to nie tędy droga a katastrofy lotnicze były są i będą i śp.A.Jantar też pomnika nie postawiono a przecież była idolem na tamte czasy i pewnie do tej pory jest.
53. Dodane przez renia, w dniu - 18-05-2016 11:17
Jeśli pan Macierewicz podczas wizyt w poszczególnych jednostkach wojskowych składa kwiaty pod pomnikami,to zadaję pytanie:była katastrofa samolotu Cassa,podczas której zginęli najwyżsi rangą wojskowi,nie wspomina się,nie stawia pomników,nie obchodzi rocznic.To jest POLITYKA !! Jak mawiał klasyk-Zło jest hałaśliwe, dobro jest spokojne!
54. Dodane przez WS, w dniu - 18-05-2016 11:44
Ostatnio pisał Pan o tym żeby pomniki były w jednym miejscu ... skoro to ma być tylko dla tego ministra MON ... to walnijcie taką tablicę przed jednostką wojskową i będzie Pan "naga broń magnetyczna" zadowolony ;) a tablicę zawsze będzie można ściągnąć ...
55. Dodane przez Plasterek Miodu, w dniu - 18-05-2016 12:06
uwazam, ze to nie jest zly pomysl.
56. Dodane przez Jola, w dniu - 18-05-2016 12:38
a ja zycze sobie tego monumentu.JUz nie moge sie doczekac ,kiedy bedziemy odbywac modlitwy z moim gronem kolezanek z kolka. Zginelo wiele osob w Katyniu i pamiec sie tym ludzia nalezy.W odroznieniu od byly komunistow ,ktorzy modlitwa nie grzesza ,tamte osoby lecialy sie modlic.Swoja droga to takich pomnikow przydaloby sie w kazdym miescie i to po dwa.
57. Dodane przez Tai, w dniu - 18-05-2016 12:41
NIe, Nie , Nie .CZy w tym mieście nie ma większych priorytetów , ludzie głodyją , nie mają od pierwszego do pierwszego. Pomniki niech stawia Jarek bratu i bratowej ale nie za nasze niech da swoje
58. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 18-05-2016 13:07
Nie tylko przeciętni ludzie giną. W 1996 roku, w katastrofie lotniczej nad Dominikaną zginął poseł Ziemi Leszczyńskiej na Sejm I i II kadencji, Zbigniew Gorzelańczyk. Był co prawda z opcji lewicowej, ale nikt mu nigdy pomnika nie postawił. Zamiast na pomnik, pieniądze przeznaczono na fundację jego imienia. Może w tym przypadku też warto pójść tym przykładem?
59. Dodane przez jaro, w dniu - 18-05-2016 13:10
Bardzo dobry felieton.
60. Dodane przez grzes, w dniu - 18-05-2016 13:25
Niech sobie postawia na swoim podwórku ten pomnik i naprawdę jest wiele innych problemów które Leszno ma chodźmy drogi i chodniki a oni ci co zginęli to im pomnik życia nie zwróci każdy umiera i ginie i nie ma na to reguły trzeba iść do przodu
61. Dodane przez NIE, w dniu - 18-05-2016 13:41
NIE DLA POMNIKU
62. Dodane przez m, w dniu - 18-05-2016 13:48
a jak stwierdza ze to nie byla katastrofa tylko zamach co wtedy ?
63. Dodane przez Leonard, w dniu - 18-05-2016 13:54
Najpierw trzeba wziąć głęboki oddech, potem kubeł zimnej wody na głowę i trochę odczekać aż się atmosfera uspokoi. Może w 10-cio lecie pogadamy znowu na ten sam temat?. Słuchajcie starszyzny, moje dziatki.
64. Dodane przez AMON, w dniu - 18-05-2016 13:55
NIE, NIE, NIE.!!!!
65. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 18-05-2016 14:10
W takim szczególnym dla Pana dniu, taka otwartość i szczerość. Gratulacje! Politycy szybko zapominają kto dał im mandat i jak powinna wyglądać obywatelskość i demokracja. To, że politycy od prawej do lewej podjęli taką decyzję, tym gorzej o nich (prawie) wszystkich świadczy. To skrzydło będzie symbolem oderwania się polityków od społeczeństwa i odlotu na inny krąg. Czy każdą władzę trzeba zmienić żeby jej przypomnieć kto na nich głosował i w czyim imieniu sprawują władzę?
66. Dodane przez Plasterek Miodu, w dniu - 18-05-2016 14:12
Gdyby chciano stawiać pomnik w moim miescie to szczerze mowiac- to nic zlego.
67. Dodane przez Ewa, w dniu - 18-05-2016 14:21
NIE! NIE! NIE!
68. Dodane przez Leonard, w dniu - 18-05-2016 14:27
Najpierw trzeba wziąć głęboki oddech, potem kubeł zimnej wody na głowę i trochę odczekać aż się atmosfera uspokoi. Może w 10-cio lecie pogadamy znowu na ten sam temat?. Słuchajcie starszyzny, moje dziatki.
69. Dodane przez do 62, w dniu - 18-05-2016 14:29
To posadą betonową brzozę i otoczą mglistym helem.
70. Dodane przez do 58 Cito!, w dniu - 18-05-2016 14:56
Dla leszczynskich lewakow moralnośc i obyczajowosc sie nie liczy....!!!
71. Dodane przez do wszystkich, w dniu - 18-05-2016 15:04
żyję w moim mieście ponad 65 lat-teraz widzę,ilu zostało nas Leszczyniaków a ile osób "nabytych" zewnątrz tj.z innych miast a przede wszystkim z pobliskich wsi.Gdzie wasz patriotyzm-co was obchodzi pomnik-przecież nie dołożycie ani jednej złotówki.Całość ja pokryję i się od... . Zrozumiano,Zamiast tracić czas na brednie-weżcie się za pracę,bo wszystkiw wypowiedzi są tych samych osób i to na każdy temat.ZAL MI WAS./Jak chcesz się dołożyć-daj znać.I idwalcie się od Leszna.
72. Dodane przez drugi sort, w dniu - 18-05-2016 15:27
Panie Jarku nie często się z Panem zgadzam ale ten felieton bardzo mi się podoba, jest obiektywny, dziękuje. Mam nadzieje że radni uszanują decyzje mieszkańców. Pozdrawiam
73. Dodane przez Tomek72, w dniu - 18-05-2016 15:29
Nigdy nie wierzyłem w zamach ... ale WIEM, że prawda jest daleka od ustaleń "komisji Millera / Laska i BAZUJĄCEJ NA TYM PROKURATURY" ... 
 
Jarek - problem polega na tym, że "główni aktorzy teatru Katastrofy Smoleńskiej" - zrobiły wystarczająco dużo, ABY TEN TEMAT LUDZIOM OBRZYDZIĆ ... 
 
Z tym, że PO świadomie, a PiS "w dobrej wierze", nie chcąc dopuścić do zamiatania sprawy pod dywan. 
 
Niestety, niektóre stwierdzenia "zwolenników teorii zamachu", były co najmniej "dziwnie sformułowane" 
 
Z drugiej strony - od początku obserwowałem DEZINFORMACJĘ RZĄDU (i w sprzyjających W MEDIACH), kłamstwa, manipulacje oficjalnej komisji, teatr z "pomocą NATO" ... 
 
TO SPOWODOWAŁO tak duże napięcia między nami - a szkoda, że sapominami przy tym o NORMALNEJ DYSKUSJI, która jest naturalnym elementem demokracji.
reklama
74. Dodane przez Maciek, w dniu - 18-05-2016 15:38
Został zamordowany wraz z małżonką i delegacją  
Czym Lech Kaczyński różnił się od Alka Waszego pupila Wolskiego człowieka z ruskiego nadania czy Bronka z WSI ? 
Lech Kaczyński nie był sprzedawczykiem, sługusem i tchórzem . Brawo WY CZERWONE LESZNO ! Hej smoleńscy dowcipasy, żenada żal . Tacy ludzie jeszcze w latach 80 wierzyli ruskim odnosnie KATYNIA .Poczekamy . Nie życzę sobie pomnika smoleńskiego w Lesznie .
75. Dodane przez T, w dniu - 18-05-2016 16:15
10 lat temu ci sami ludzie tylko 10 lat młodsi robili larum przeciw pomnikowi naszego papieża. Pomnik stoi znicze się palą.Sytuacja się powtórzyła.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
l
76. Dodane przez do kom. 43 i 74, w dniu - 18-05-2016 17:05
Typowi katalogowi przedstawiciele ugrupowania nadludzi. Słowotok w stylu lepszego sortu ludzi. Ślepi na to co wyrabiają obecni rządzący czciciele Jego Najjaśnieszej Wysokości.
77. Dodane przez BOB, w dniu - 18-05-2016 17:50
Ani to nie bohaterowie ani wielce zasłużeni to po co pomnik.Lepiej by pieniądze na coś pożytecznego wydali.
78. Dodane przez sebaPL, w dniu - 18-05-2016 17:58
My mieszkancy tego miasta chcemy nawych chodnikow nie pomnikow panie Borowiak.
79. Dodane przez sowa, w dniu - 18-05-2016 18:26
Pomnikiem może być nowe przedszkole lub żłobek ale nie smoleńskim tylko dla upamiętnienia Leszczynian.Pan Dziedziczak niech rozkazuje w Warszawie a nie w Lesznie,nic dobrego dla Leszna jeszcze nie zrobił
80. Dodane przez Jacek, w dniu - 18-05-2016 18:52
Z jaką łatwością przychodzi niektórym piętnowanie innych. Wyzywają ludzi od lewaków, komuchów, czerwonych, sługusów, sprzedawczyków, tchórzy, etc. etc. W imię czego? W imię wykazania swej wyższości i nakarmienie swego ego? W imię przyklaśnięcia politykom? Gdy to czytam to przypominają mi się słowa groteskowej dyskusji: "Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"  
Quo vadis, Domine?
81. Dodane przez Darek, w dniu - 18-05-2016 19:14
POMNIK JEST JAK NAJBARDZIEJ POTRZEBNY... w każdym normalnym kraju już dawno by stał także u nas. POpaprańcy zwalczali wszystko co się z tym tragicznym wydarzeniem wiązało, od gaszenia zniczy na Krakowskim Przedmieściu po jedynie słuszne tłumaczenie wszystkiego a'la Anodina. Przesłuchajcie sobie wypowiedzi EgoRadka jeszcze sprzed katastrofy, że to prywatna wizyta, radzę nie jechać, Państwo Polskie zostało wyłączone dla tej wizyty z premedytacją... Arabski dogadywał szczegóły jak by tu jeszcze Lecha Kaczyńskiego upokorzyć... Oficerowie różnych służb przybiegli do pracy zaraz po tym w sobotę rano i wszędzie byli odsyłani do domu... bo nic się nie stało... zawinili piloci... zaKODowani to jakaś antypolska zbieranina razem z Nowoczesnymi dyletantami i POpaprańcami ryczącymi podczas odrywania od koryta... pomyślcie zawsze jaka jest polska racja stanu , tak oceniajcie każdą decyzję PiS-u
82. Dodane przez Sprzeciw, w dniu - 18-05-2016 19:25
Nie chcemy pomnika w Lesznie proszę uszanować decyzje większości mieszkańców tego miasta.
83. Dodane przez Aga, w dniu - 18-05-2016 20:14
Mam nadzieję, że będzie jakaś petycja na NIE. Podpisze. Są ważniejsze kwestie niż stawianie pomników w tym mieście!
84. Dodane przez do kom.81, w dniu - 18-05-2016 21:33
Obrzydliwy, złośliwy komentarz dyletanta eksperta od wszystkiego i niczego świadczący o nie najlepszej kondycji intelektualnej piszacego. Tacy jak Derek opluwają wszystkich wokół i wrzeszczą ze są opluwani. Wstrętny komentarz. Fe.
85. Dodane przez Pl, w dniu - 18-05-2016 21:39
Jestem przeciw stawianiu pomnika smoleńskiego w kazdej miejscowości!
86. Dodane przez greg, w dniu - 18-05-2016 22:12
Kwestia pomnika jest zbyt poważną sprawą, aby to zostawiać zwykłym ludziom. Pomnik powinien być w Lesznie, gdyż jest to oczywiste. Zainicjowana dyskusja jest bez sensu, gdyż jest podszyta emocjami i tylko prowadzi do kłótni. Tak dla pomnika upamiętniającego ludzi poległych w służbie Ojczyzny.
87. Dodane przez edi, w dniu - 18-05-2016 22:18
jak ten pomnik powstanie to co miesiac bedziemy tam mieli nocne marsze z pochodniami.
88. Dodane przez Krzyszto, w dniu - 18-05-2016 22:33
W pełni popieram wyważoną wypowiedz Jacka /80/Jak na ironię wypowiedz 81 to kolejny przykład skrajnej głupoty by ciągle dzielić ludzi.Może już czas zastanowić się że to do niczego dobrego nie prowadzi.Ludzie opamiętajcie się i zacznijcie wreszcie szukać tego co nas łączy a nie dzieli.
89. Dodane przez do kom. 86, w dniu - 18-05-2016 22:38
"Pomnik powinien być w Lesznie, gdyż jest to oczywiste." 
 
Witaj Greg! Wiesz jak cię lubię chłopie! No patrz! Taki fajny, barejowski tekst wrzuciłeś. Wszystkie Greki to porządne chłopy ;)
90. Dodane przez Bob, w dniu - 18-05-2016 22:41
Nie dla pomnika, bo tylko będzie dzielił. Mieliśmy próbkę podczas wizyty Prezydenta. Wystarczy zerknąć na zdjęcia i zobaczyć jaką wściekłość w oczach ma gwiazda galerii zdjęć. Pisanie, że ofiary poległy jest sporym nadużyciem, oni zginęli w wypadku, nie inaczej jak codziennie giną ludzie w wypadkach na drogach.
91. Dodane przez Janek, w dniu - 19-05-2016 00:22
Ten pomnik to kpina! Może jeszcze zmienimy nazwy ulic nawiązujące do katastrofy? A może by za te pieniądze porobić ulice, chodniki albo wspomóc fundacje. Ręce opadają jak się widzi ten PISowki cyrk.
92. Dodane przez BALBINA, w dniu - 19-05-2016 00:35
UWAŻAM, ŻE ABSOLUTNIE W LESZNIE NIE POWINIEN BYĆ STAWIANY TAKI POMNIK, KTORY UPAMIĘTNIAŁBY KATASTROFĘ - WIELKI ŻAL, ŻE LUDZIE ZGINĘLI, ALE CZY W KAŻDYM MIEŚCIE MA TERAZ BYC IM STAWIANY POMNIK. TOZ TO ABSURD - NA PEWNO MOŻNA ZNALEŹĆ MOŻLIWOŚĆ WYDATKOWANIA PIENIĘDZY NA BARDZIEJ ZBOŻNY CEL - DOŁÓŻCIE DO PRZEDSZKOLI CZY ZORGANIZUJCIE TURNUS REHABILITACYJNY DLA EMERYTÓW. KTÓRZY MAJĄ TAK NISKIE EMERYTURY, ZE NAWET NA ZABIEGI ICH NIE STAĆ... ZABIEGI .... NA TABLETKI NIE MAJĄ - ALE JESZCZE ŻYJĄ - TRZEBA Z ŻYWYMI NAPRZÓD IŚĆ.....
93. Dodane przez do komentarza nr 58, w dniu - 19-05-2016 04:12
(...) to pechowe porownanie tego incydentu do katastrofy smolenskiej.Bardzo wspolczuje zonie i dziecia pana Gorzelanczyka ale nie widze zwiazku z katastrofa smolenska.Wiec drogi panie nie wyciagaj wilka z lasu za uszy bo trafiles tym tematem jak kula w plot.
94. Dodane przez kompromis, w dniu - 19-05-2016 07:30
Można postawić pomnik za prywatne pieniądze , na prywatnym placu (za zgodą właściciela), gdzie stoi już monument upamiętniający Żołnierzy Garnizonu 
przy ul.17 Stycznia.
95. Dodane przez 1234P, w dniu - 19-05-2016 07:52
Do 84.Nie przejmuj sie komentarzem 81.Widac,ze napisany przez inteligentnego fanatyka religijnego po naukach taty z Torunia,ziejacego do innych nienawiscia.Takimi komentarzami sie osmiesza.Gdyby mial podac swoje nazwisko,napewno takich bzdur nie pisalby.
96. Dodane przez do kom. 93, w dniu - 19-05-2016 10:53
Jeżeli masz tak duże problemy z interpretacją czyjejś wypowiedzi, to spróbuję wyjaśnić intencje tamtego wpisu w prostszy sposób. Nie chodziło o porównanie, ani tym bardziej o gradację tych katastrof, czy osób. To był tylko przykład pokazujący, że ludzi i ważne wydarzenia można uczcić nie tylko budując pomniki, które dzielą ludzi. Można to zrobić także poprzez wsparcie osób żyjących. Pomnik, czy nawet tablica upamiętniająca Zbigniewa Gorzelańczyka dzieliłyby mieszkańców Leszna równie mocno jak planowany pomnik smoleński. Warto więc zastanowić się nad takimi rozwiązaniami, które pozwolą uczcić pamięć zmarłych, bez dzielenia ludzi. Władza powinna unikać podziałów, bez względu na to, z jakiego nadania pochodzi. Powinna szukać rozwiązań kompromisowych, w których nie ma pokonanych. Co by nie mówić o lewicy, znalazła swego czasu rozwiązanie, powołując fundację wspierania edukacji im. Zb. Gorzelańczyka. Jakie rozwiązanie znajdzie obecna władza? Będzie dążyła na siłę do postawienia pomnika, aby pokazać kto ma władzę, czy poszuka innych rozwiązań?
97. Dodane przez emigrant, w dniu - 19-05-2016 19:13
PiS to Jarek.Jarkowi nie chodzi o wszystkich ktorzy zgineli tylko o Leszka i jak tak dalej bedzie postepowal to doprowadzi do tego ze Leszka z Wawelu ludzie sami wyprowadzom.Mam nadzieje ze sie tego doczekam.
98. Dodane przez Pawel, w dniu - 20-05-2016 09:59
Nie dla pomnika!
99. Dodane przez Jan, w dniu - 20-05-2016 13:37
Pomnik Komeńskiego to wstyd dla Leszna!
100. Dodane przez Kasia, w dniu - 20-05-2016 18:45
Zauważył ktoś, że Pan Adamek nie jest twórczy tylko odtwórczy? dzisiejszy (20.05) "Przystanek w radiu elka" to demotywator z dnia 19.05 http://demotywatory.pl/4653302/Stworzylismy-s(...)ch-na-serce-aby 
a "Przystanek w radiu elka" z dnia 19.05 to demotywator z dnia 17.05 http://demotywatory.pl/4652797/Watykan-jest-p(...)wem-wyznaniowym
101. Dodane przez antyfanka Adamka, w dniu - 20-05-2016 21:33
To fajnie, że my - słuchacze i internauci - jesteśmy czujni. Dajmy temu takie dowody. Brawo za spostrzegawczość. Nie słucham przystanków i radia. 
Mistrzowi Jerzemu też zdarzyło się któregoś roku ściągnąć z "Wysokich obcasów" piosenki noworoczne do Muzycznych wspomnień. Nasza satysfakcja. ;-)
102. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 21-05-2016 00:37
Odnoszę czasami wrażenie, że największym problemem jest przynależność radnych do różnych partii, komitetów i ugrupowań. Podczas kampanii wyborczej potrafią długo rozgadywać się o swoich planach powyborczych, a później szybko "gasną" w tle swej poprawności politycznej. Tacy jacyś strachliwi i nijacy się zrobili, bez swojego zdania i wyrazistości. Chyba w kolejnych wyborach samorządowych, zagłosuję na kogoś naprawdę niezależnego, bo te ugrupowaniowe zależności, to jakaś plaga. Tak w parlamencie jak i w samorządzie.
103. Dodane przez Piotr, w dniu - 21-05-2016 16:41
Zamiast kolejnego miejsca pamięci, modlitwy lub martyrologii proszę o użyteczne działanie, które poprawi jakość życia w moim mieście i będzie dla mieszkańców użyteczne (parking, nawet kolejny plac zabaw, stypendium, badania profilaktyczne)
104. Dodane przez do 102, w dniu - 22-05-2016 11:55
Na tablicy smolenskiej beda wszystkie opcje polityczne,oprocz Nowoczesnej i KOD,ale oni to PO!
105. Dodane przez do 104, w dniu - 22-05-2016 16:55
oraz PZPR,ZSL,SLD,czyli KOD bis
106. Dodane przez tubylec, w dniu - 22-05-2016 18:18
pomnik nie!
107. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 22-05-2016 19:50
Rzecznik prezydenta R.Kotomski proponuje tablice smolenska na Bazylice.Ja juz wczesniej proponowalem tablice,gdzie sa osoby ,z ktorymi wspolpracowalem:Lech Kaczybski,Olek Szczyglo,Przemek Gosiewski ,oraz Ggrazyna Gesicka,ktora dzisiaj bylaby premierem przy koscieleśw.Kazimierza specjalizujacy sie popprzez swojego Patrona w sprawach kresowych:Katyn,Sybiracy,Smolensk,pielgrzymki na Kresy...
108. Dodane przez wacek, w dniu - 24-05-2016 21:44
Apel do sąsiednich GMIN; Leszno buduje pomnik a Wy BURMISTRZOWIE śpicie. Hańba albo rozsądek? Co Pan na to Redaktorze.
reklama
109. Dodane przez uzupełnienie mojego komentarza 101., w dniu - 27-05-2016 14:16
Ryzykuję honor i podaję źródło: Wysokie Obcasy, 18.12.2010r., Subiektywne Gwiazdkowe Top 5: "Happy Xmas (War Is Over)"-Plastic Ono Band, "`Zat You, Santa Claus?" - Louis Armstrong, "Santa Baby" - Eartha Kitt, Merry Christmas (I Don`t Want to Fight Tonight)" - The Ramones, "That Was the Worst Christmas Ever" - Sufjan Stevens. Chodzi o bożonarodzeniowe wydanie Muzycznych wspomnień.
110. Dodane przez leszno24, w dniu - 29-05-2016 23:53
Pomnikowi stanowczo NIE,a kiedy zrobicie parkingi na studziennej?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj