Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Góra arrow Rodzice: Nie wyobrażamy sobie tego

Chcą połączyć klasy

Rodzice: Nie wyobrażamy sobie tego

21.06.2016. Radio Elka, Dorota Kozanecka

Od września w szkole w Witoszycach pierwszo- i drugoklasiści mają się uczyć razem. Rodzicom nie podoba się ten pomysł. Gmina tłumaczy, że dzieci jest zbyt mało, by klasy funkcjonowały osobno. Dziś odbyła się lekcja pokazowa, rodzice jednak utwierdzili się w swoich przekonaniach. Sprawa nie jest jeszcze przesądzona.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W połączonej klasie mają uczyć się razem dzieci z zerówki, które rozpoczną naukę w klasie pierwszej, dzieci w klasie drugiej, dzieci z klasy pierwszej, których rodzice postanowili je w tej klasie zostawić oraz jedno dziecko niepełnosprawne, dla którego wyznaczono dodatkowego opiekuna.

Zdaniem rodziców ośmioro dzieci to wystarczająca liczba, by klasa istniała
odrębnie. By tę ósemkę utworzyć kilkoro dzieci z obecnej pierwszej klasy zostaje w niej ponownie. - Spełniamy ustawowe warunki - mówi jeden z rodziców. Według nich rozbieżności w materiale klasy pierwszej i drugiej są zbyt duże. - Ciężko uczyć matematyki kogoś kto zna podstawy i kogoś kto dopiero pisze literkę „A”.

- Z inicjatywą połączenia klas wystąpił dyrektor szkoły w Witoszycach - mówi Izabela Baranowska, naczelnik wydziału oświaty w górowskim magistracie. Połączenie klas jest tłumaczone zbyt małą liczbą uczniów. Jeżeli w ciągu roku, któreś z dzieci by odeszło, to klasa nie miałaby prawa bytu.

- Taka sytuacja jest spowodowana zmianami dotyczącymi obowiązku rozpoczęcia nauki, obecnie mają go 7-latki - tłumaczy naczelnik wydziału oświaty. W całej gminie Góra naukę rozpocznie 72 dzieci. 8 czerwca rodzice uczniów klas pierwszej i drugiej spotkali się z burmistrzem Góry Ireną Krzyskiewicz, jednak zdaniem rodziców nie udało się osiągnąć porozumienia.

Dzisiaj o 9.50 odbyła się lekcja pokazowa połączonych klas. - Nie wyobrażam sobie, żeby to miało tak wyglądać. Panuje chaos, dzieci patrzą na inne grupy, nie potrafią się skupić. Nauczycielka nie jest w stanie nad nimi zapanować i nie ma możliwości, żeby każdemu pomóc - mówili tuż po niej rodzice.

Według Izabeli Baranowskiej sprawa nie jest jednak przesądzona. - Jeżeli do 31 sierpnia do pierwszej klasy zapisze się jeszcze dwoje, troje uczniów, to nie połączymy tych klas - mówi.
 
Komentarze (120)
1. Dodane przez marian, w dniu - 21-06-2016 14:54
Jakby to napisać? Rodzice znają się na wszystkim,na dydaktyce i w ogóle,na wszystkim,lepiej.Wyobraznie też maja wieksza.Tylko pomysłów brak.Trudna to sytuacja,ale ..bez przesady.Moze przejściowo.
2. Dodane przez Kj, w dniu - 21-06-2016 14:57
Teraz dzieci płacą za ten bałagan wprowadzony przez PIS z sześciolatkami. Kombinowanie z zostawianiem pierszaków. Nauczyciele tracący prace. To jest ta dobra zmiana w wydaniu PIS.
3. Dodane przez łos, w dniu - 21-06-2016 15:00
Dowieźć ich do Glinki albo do Góry . Tam są miejsca .
4. Dodane przez rodzic, w dniu - 21-06-2016 15:05
cały czas pięknie mówi się o dobru dzieci więc dlaczego pani burmistrz,pomimo spełnionych warunków(8 osób aby mogła istniec klasa)wykręca się brakiem funduszy?!To jest zamydlanie oczu nam rodzicom,ponieważ najpierw p.burmistrz mówi nam ,że nie ma pieniędzy na utrzymanie dwóch klas a chwile później stwierdza,że jeżeli do klasy dołączy kilka dzieci to od razu klasa jest podzielona.Mamy czas do końca sierpnia na pozyskanie nowych dzieci do klasy I.Pytanie jakim cudem od razu p.burmistrz będzie dysponować kwotą potrzebną na funkcjonowanie drugiej klasy?O co tutaj chodzi?
5. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 21-06-2016 15:08
Cofamy sie do lat 60 XX wieku.Uczac sie w Liceum Pedagogicznym-odbywalam praktyki w klasach laczonych.Nigdy jednak nie pomyslalam,ze ten system moze objac dzieci we wspolczesnej szkole-,,dobra zmiana,,
6. Dodane przez Teresa, w dniu - 21-06-2016 17:14
JAK PO WOJNIE---brawo
7. Dodane przez do kom 4, w dniu - 21-06-2016 17:45
niestety przepisy wyraźnie mówią by była klasa musi MUSI być w niej 11 dzieci, tak więc 8 dzieci to za mało by klasa powstała niestety... 
gorszy problem to to że nie chce się przyjąć dzieci do klasy pierwszej bo zasłania się przepisami, tak na początku roku wszyscy w szkołach płakali że nie ma dzieci, że jak tu klasy utworzyć... a teraz się okazuje że tych dzieci jest za dużo bo nie ma miejsc w szkołach...
8. Dodane przez Lucy, w dniu - 21-06-2016 17:50
Może by tak połączyć Gminę ze starostwem.
9. Dodane przez naczyciel, w dniu - 21-06-2016 17:54
Brak słów co się dzieje w tym szkolnictwie
10. Dodane przez filozof, w dniu - 21-06-2016 18:05
a po co chodzić do szkoły i tracic czas, uczcie je w domu, czytać i pisać tak przez 3 lata czy to trudne, a resztaę czasu przeznaczcie na zabawę całej grupy,weźcie indywidualne nauczanie, wielka filozofia...
reklama
11. Dodane przez bala1, w dniu - 21-06-2016 18:05
Łączenie klas nie powinno mieć miejsca, w sytuacji, gdy dzieci z klasy pierwszej mogłyby uczęszczać do pobliskiej szkoły w Glince.
12. Dodane przez rodzic, w dniu - 21-06-2016 18:36
przepisy mówia że dolna granica to 7 osób!!!
13. Dodane przez xxx, w dniu - 21-06-2016 18:40
minimum 7 dzieci tak mówią przepisy nie 11 skąd to wogóle ta osoba wzięła?!
14. Dodane przez ja, w dniu - 21-06-2016 18:41
pomyślcie troche ludzie zanim coś napiszecie bo my tu walczymy o dobro dzieci!!!o godne warunki do nauki
15. Dodane przez Jaaaaaaa, w dniu - 21-06-2016 18:41
Pierwsze pytanie- wszyscy rodzice są przeciwni? Pytanie drugie- dlaczego wypowiadają się rodzice, ktorzy nie byli na zadnym spotkaniu w tej sprawie, łącznie z dzisiejszą lekcją pokazową? Pani Basiu, te nieprzychylne słowa to tylko i wyłącznie słowa tych, ktorzy "najwięcej interesują się tą sprawą".
16. Dodane przez Wirtualna, w dniu - 21-06-2016 18:55
Pracuję jako nauczyciel w takiej łaczonej klasie... I szczerze mogę powiedzueć, iż to nic dobrego...
17. Dodane przez hm, w dniu - 21-06-2016 19:15
publikujcie wszystkie komentarze przynajmniej te cenzuralne,które i tak sie tu nie pojawiają
18. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 21-06-2016 19:28
dzieci wg ustawy wystarczy 8. jezeli ktos mowi o 9 10 11 tzn ze poprostu nie chce tej klasy. ot taka urzednicza decyzja. w koncu jestesmy dla was ludu glosujacy. decyzja wrecz zjawiskowa pozywka dla wszystkich przeciwnikow pani burmistrz. burmistrz ktory pierwszy zlaczyl klasy. i podobno i tu hit burmistrz z wyksztalcenia jest NAUCZYCIELEM .moze ona wam pouczy dzieci po nastepnych wyborach :)))) hahahah ale was pojechalala hahahahha. a u nas do I klasy idzie 5 osob. mozna - mozna ale trzeba chciec i wiedziec kogo sie wybiera
19. Dodane przez gość, w dniu - 21-06-2016 19:28
Pani Burmistrz czy pani uczyła się w klasie łączonej? Jeżeli tak to gratulacje, widać miała Pani podzielność uwagi i tak wysoko Pani awansowała. Dzieciom Pani wyborców, którzy Pani zaufali gotuje piękny wiek szkolny. Z każdej sytuacji jest wyjście, zamiast zwalać winę na dyrektora szkoły Pani pomyśli bo za coś Pani pobiera pensję, pensję która pochodzi z naszych podatków.
20. Dodane przez yyyyyy, w dniu - 21-06-2016 19:50
Pani Burmistrz! Wstyd Pani z wykształcenia NAUCZYCIEL. Jako administrator gminy powinna Pani znać przepisy i dyrektywy. Dlaczego Pani akurat w tej szkole chce łączyć klasy? Kto Pani nie odpowiada : szkoła jako szkoła bo ciało pedagogiczne prężnie działa, czy może chce Pani "ustrzelić" dyrektora szkoły bo jemu zależy na dzieciach. Oj Pani Burmistrz, punkt pani widzenia jest bardzo widoczny od punktu siedzenia.
21. Dodane przez gosc, w dniu - 21-06-2016 19:51
dziadek mi opowiadał że 1946 roku też tak było:) Ale co przyjdą wybory pan lesniczy znowu zaprosi szwagierkę powie no widzicie jak dużo pani burmistrz dla nas zrobiła ludzie poklaskają i karawana pójdzie dalej a przecież macie moc w swoim głosie. Powiedzcie nie.Nie każdego z nas zatrudnia pani burmistrz i nie musicie wszyscy mówić tak ja ta pani naczelnik której wypowiedz ją wrecz dyskfalifikuje (może dwóch może trzech a może czterech - na pewno ma pani asa w rękawie:) pani sie ogarnie i powie w końcu ile to pani burmistrz pani powiedziała .
22. Dodane przez hmmm...., w dniu - 21-06-2016 19:52
Dlaczego Dyrektor wystąpił sam z taką inicjatywą ???? Chciał zabłysnąć przed Panią burmistrz???? Też jest nauczycielem, to może sam pouczy w takiej klasie??? A może Pani burmistrz do takiej klasy wnuka pośle?
23. Dodane przez GOŚĆ, w dniu - 21-06-2016 19:55
Piotrku G - naczelniku gminny , mieszkańcu Chrósciny weź pokaż że masz jaja i załatw to swoim ziomką
24. Dodane przez xxx, w dniu - 21-06-2016 20:02
A w Slubowie tez polacza klasy bo tak słyszeliśmy???
25. Dodane przez xxx, w dniu - 21-06-2016 20:17
Brawo dla Pani Basi!!!!
26. Dodane przez zzz, w dniu - 21-06-2016 20:22
Pan naczelnik i Pan starosta dzieci swoje do Gory pozabierali bo w Gorze tak by pani burmistrz nie zrobila?!?!?!
27. Dodane przez obserwator, w dniu - 21-06-2016 20:38
Po co wysyłacie dzieci rok szybciej. Idźcie do poradni i zbadajcie czy osiągnęły dojrzałość szkolna waszych dzieci. Wyniki sprawdzianu zaświadcza, że zaciekawię nie jest. Ciekawe kto stoi za tymi rodzicami - na pewno nie zdrowy rozsadek. Zabieracie im dzieciństwo.
28. Dodane przez do 15 komentarza, w dniu - 21-06-2016 20:57
nikt nie występuje tutaj przeciwko pani Basi czy jakiejkolwiek innej pani.Nie zwalamy winy na nauczyciela bo tak samo jest poszkodowany w tym wszystkim jak dzieci więc o co Ci chodzi człowieku z kom 15? jeżeli jesteś rodzicem dziecka z tej klasy i jesteś przeciwny to trzeba było wystąpić przeciw nam i powiedzieć że jesteś za łączeniem.A nie teraz głos zabierasz jak jesteś anonimowy-tak to każdy potrafi
29. Dodane przez xx2, w dniu - 21-06-2016 21:02
Do kom. 20. 
Jakby dyrektor dbał o dobro dzieci to by nie miał tak dennego pomysłu ( czytaj artykuł ze zrozumieniem....)  
W Ślubowie nie połączą...bo dyrektor nie wyszedł z inicjatywą ;)
30. Dodane przez do 24, w dniu - 21-06-2016 21:02
tak ma być łączona ale tam jest o wiele mniej dzieci bo 3 lub 4 więc w ogóle się nie kwalifikują.Ale też chodzą słuchy,że walczą tak samo jak Witoszyce aby do tego nie doszło.
31. Dodane przez :), w dniu - 21-06-2016 21:05
nie rozumiem osób,które atakują rodziców.Wiadomo,że każda mama i tata zrobi wszystko dla swojego dziecka aby żyło mu się lepiej.Dlaczego więc mają nie walczyć o lepsze warunki dla dzieci.
32. Dodane przez mama, w dniu - 21-06-2016 21:32
Ja swojego dziecka nie wysyłam, nie mam ochoty pozbawiać go dzieciństwa. Po co rok szybciej ma być zmuszony do przebywania na bezrobociu. Niech będzie w swoim czasie "piątkowym" niż szybciej i tylko "trójkowym".
reklama
33. Dodane przez do kom 27, w dniu - 21-06-2016 21:41
nikt nie wysyła dzieci wcześniej do szkoły jak nie jest to podyktowane odgórnie.Przez te "mądre"reformy cierpią już 3 roczniki dzieci.I to nie jest tak że pojdę sobie z dzieckiem do poradni i wystawią mi zaświadczenie,że dziecko nie nadaję się do nauki w kl I.Już to przerabialiśmy,chodziliśmy po poradniach i dziecko musi naprawdę wykazywać się ogromnym nieprzystosowaniem do nauki w kl I,żeby otrzymać takie zaświadczenie.Nie jest tak łatwo jak sobie myślisz.Chyba nigdy nie miałeś/aś do czynienia z taką sytuacją,więc nie wypowiadaj się na temat o którym nie masz zielonego pojęcia
34. Dodane przez Kasia, w dniu - 21-06-2016 21:43
Z doświadczenia nauczycielskiego wiem, że to kompletne nieporozumienie. Rok różnicy w rozwoju dzieci jest ogromna. Jeżeli w jednej klasie znajdzie się dziecko 7letnie urodzone w styczniu i dziecko 6letnie urodzone w grudniu, to rocznikowo jest między nimi rok różnicy, ale przeliczając na miesiące to już wychodzi dwa lata. Może to dość skrajny przypadek, ale czy nie realny? Jeżeli nauczyciel zostanie postawiony przed taką sytuacją to choćby stanął na rzęsach to jego efekty będą marne i gdzieś na tym ucierpią dzieci: te które za materiałem nie zdążą (młodsze) i te, które będą czekać na nadrobienie strat przez swoich młodszych kolegów. Nie wspomnę co będzie jeśli pojawią się uczniowie z orzeczeniem, specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Porażka pomysł.
35. Dodane przez do kom 29, w dniu - 21-06-2016 21:43
to o Ślubowie już teraz krążą legendy bo co chwile inne wiadomości.Teraz to już nic nie wiem czy łączą czy nie łaczą tam klasy.Pani burmistrz przekonuje że tam jest tak samo połączona jak w Witoszycach.Czy p.burmistrz kłamie na własną korzyść?
36. Dodane przez inka, w dniu - 21-06-2016 21:49
zamknac ta byde w witoszycach bedzie najlepsza opcja
37. Dodane przez yyyyyy, w dniu - 21-06-2016 21:55
do kom xx2. To nie pomysł dyrektora, z artykułu wynika, że to jego pomysł. Prawda jest taka, że to pomysł Pani Burmistrz, ale kozłem ofiarnym został dyrektor. W artykule wypowiada się Pani Zatrudniona przez Panią Burmistrz, dlatego nie mogła wypowiedzieć się inaczej. Zapoznaj się z prawdą u źródła a nie od papugi administracyjnej, która mówi to co jej każą.
38. Dodane przez anna, w dniu - 21-06-2016 22:05
w slubowie od wrzesnia beda połaczone klasy pierwsza i druga razem > uwazam ten pomysł za kompletnie nie odpowiedzialny nie jest to dobre dla dzieci tym bardziej ze w tej szkole nie ma nauczycieli z podejsciem :)
39. Dodane przez do kom.33, w dniu - 21-06-2016 22:13
Mam doświadczenie olbrzymie - w kozi róg mogę Cie zagonić , metodycznie i merytorycznie.....
40. Dodane przez Do 38, w dniu - 22-06-2016 06:41
Ty to chyba kamieniami w szkołę rzucałaś sądząc po fotografii, wiec nie zabieraj głosu. Swoją szansę już miałaś ;)
41. Dodane przez Jak zwykle durni rodzice, w dniu - 22-06-2016 07:25
Koniecznie chcą swoje dzieci uwsteczniać, bo przecież sześciolatek w szkole to dramat. I aby była jasność - moja córka kończy za chwilę pierwszą klasę, do szkoły poszła jako sześciolatek, kończąc swoje lata we wrześniu.  
Jakoś nie była to dla niej trauma, jakoś nie było to dla niej zło totalne.  
Wręcz przeciwnie, z uśmiechem chodziła do klasy, nie miałą problemu z zadaniami domowymi.  
No ale ona ma rodziców, a nie ludzi, którym się wydaje że takowymi są.  
Dzisiaj pseudorodzice powinni być wdzięczni za to że cofnięto obowiązek szkolny dla sześciolatków. Chcieliście to macie.  
 
Rozbawiły mnie komentarze mamusi, która biegała za zaświadczeniami, a kiedy okazało się że jej dziecko jest zdolne do nauki, to wielki dramat. Kobieto ogarnij się, widocznie twoje dziecko ma więcej talentu niż ty.  
 
Trzeba zacząć myśleć i zrozumieć że dzisiaj świat to nie ten sam czas, kiedy w latach 80 szkołę zaczynało się od siedmiu lat. Może widocznie niektózy są tak bystrzy, że nie zauważyli.
42. Dodane przez on, w dniu - 22-06-2016 07:30
co za bzdury wypisujecie, moje dziecko poszlo jako 6 latka do szkoły i radzi sobie dobrze
43. Dodane przez rodzic, w dniu - 22-06-2016 07:37
...ot i reforma PIS-u
44. Dodane przez rodzic, w dniu - 22-06-2016 07:41
z tych wypowiedzi można wywnioskować, że ta cała zadyma, to chyba ustawka nauczycieli
45. Dodane przez Do komentarza 28, w dniu - 22-06-2016 08:33
Jeśli panie udzielajace wywiadu po lekcji pokazowej sa anonimowe, to dlaczego ja mam sie przedstawiac? Niektorzy rodzice zamiast przyjsc osobiscie wysylaja babcie, ktora wie wszystko najlepiej. Nikt na siłę nie trzyma Waszych dzieci w tej szkole. Pozdrawiam
46. Dodane przez Kazio, w dniu - 22-06-2016 09:02
Uczyłem w takiej szkole, w pierwszych latach mojej pracy nauczycielskiej. Znakomite pedagogiczne doświadczenie. Przepiękna pedagogiczna praca w grupach wiekowych. Doskonała praca ucznia, samodzielna i w grupie. Doskonała samokontrola i pomoc koleżeńska w grupie. Wielkie walory wychowawcze. Koniec dzikiej rywalizacji i rodzenie się więzi emocjonalnych w grupie. Doskonała samoocena grupy. W takiej pracy "rodzi" się perfekcyjny nauczyciel. Ogrom plusów dla rozwoju dziecka.
47. Dodane przez igorna, w dniu - 22-06-2016 09:17
w tej szkole oceny dostają rodzice po znajomości 
i po rodzinie32825 a nie uczniowie za wiedzę nagrody pochwały wzorowe tylko nie wiecie że krzywdzicie tym dzieci
48. Dodane przez hop, w dniu - 22-06-2016 09:58
w DLUgich Starych jest klasa 9- osobowa!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Można????????
49. Dodane przez obserwator, w dniu - 22-06-2016 11:13
zgroza ludzie co tutaj wypisujecie niektórzy.Czepiacie się wszystkich i wszystkiego tylko nie myślicie logicznie.Po to był ten temat poruszony żeby można było jakoś sprawę rozwiązać,podsunąć jakieś pomysły a nie atakować jedne drugiego.Jedni rodzice zabierają się za coś,działają,wspierają dzieci a drudzy jak wiatr zawieje.Najpierw przeciw klasie łączonej a teraz nagle za?!Jak chorągiewki na wietrze!!!Nie umiecie podejść z dystanse,tutaj chodzi o Wasze dzieci a nie o porachunki sąsiedzkie-DO PANI Z KOM 45.!!!
50. Dodane przez tot, w dniu - 22-06-2016 11:15
jak się chce to wszystko można!
51. Dodane przez ja, w dniu - 22-06-2016 11:18
od wiek wieków jak tylko pamiętam było mówione,że im mniejsza klasa tym lepiej,ponieważ nauczyciel może poświęcić więcej czasu każdemu dziecku.Taki nauczyciel ma komfort pracy ale przede wszystkim uczeń będzie się czuł wyróżniony,doceniony,ważny dla pani/pana nauczyciele a efekty w nauce widoczne będą zarówno u dziecko zdolnego jak i mniej uzdolnionego
52. Dodane przez do kom 41, w dniu - 22-06-2016 11:20
najpierw pomyśl a później napisz!
53. Dodane przez do 41, w dniu - 22-06-2016 11:21
nie wszyscy mają takie durne aspiracje jak TY i Twoja córunia,sorry
54. Dodane przez do kom 45, w dniu - 22-06-2016 11:24
pomyśl tylko że jak wszyscy rodzice pozabierają dzieci z tej szkoły to Twoje dziecko nie będzie tam chodzić,będziesz musiała szukać nowego miejsca tak samo.Ja rozumiem z tej akcji tyle,ze nikt tutaj nie występuje przeciwko szkole tylko chce tego co się prawnie należy.Tylko tyle!To chyba nie jest za dużo
55. Dodane przez profesor, w dniu - 22-06-2016 11:26
wszystkie mądrale co tu piszecie jestem ciekaw co Wy byście zrobili gdyby chodziło o Wasze dzieci?najłatwiej jest oceniać ale samemu zabrać się do roboty to już większy trud
56. Dodane przez hela, w dniu - 22-06-2016 11:29
BRAWO dla tych rodziców,ktorzy działają.To nie są pseudorodzice.Nie ma nic gorszego niż przelewać swoje niespełnione aspiracje na dzieci mówię do PANI Z KOM 41
57. Dodane przez ktoś, w dniu - 22-06-2016 11:35
nie czepiajcie się szkoły bo nie jest najgorsza.Kadra nauczycielska jest bardzo dobra.Sprawa nie dotyczy nauczycieli tam pracujących tylko bardzo niemądrej decyzji pani burmistrz
58. Dodane przez do 46, w dniu - 22-06-2016 11:44
Jasne ze można ! Lecz nauczyciel i rodzice ustawcie sie na "tak" albo do poradni wypelniać skrzętnie rubryczki i inne bzdury. 
Cieszcie sie ze będzie ich "naście" a nie "dziesiąt".
59. Dodane przez slonko, w dniu - 22-06-2016 12:01
Wina rodzicow ,po co zatrzymuja dzieci w zerowce???sami sobie winni!
60. Dodane przez do kom 42, w dniu - 22-06-2016 12:03
dziecko dziecku nie jest równe.Nie ma reguły potwierdzającej,że 6 latek nie poradzi sobie.On może lepiej funkcjonować w szkole niż 7,8 latek.Ale nie o to tutaj chodzi.....
61. Dodane przez 57, w dniu - 22-06-2016 12:37
Gmina nie ma kasy więc łączą klasy, oszczędzają na edukacji, tak to jest jak się szasta pieniędzmi z kasy a do kasy nie przybywa, kolejne kredyty. Pani z urzędu mówi co jej kazano bo się boi, dyrektor połączył klasy bo mu tak kazano - jest kozłem ofiarnym widać to wyrażnie, zbierze od wszytkich. Szkoda zdrowia i ludzi, szkoda dzieci przede wszystkim, szkoda rodziców. Już to ponoć przerabiano w tej gminie - został bałagan i skłócone srodowisko. Do wyborów coraz bliżej rodzice to zapamiętają.Rodzice nie dajcie się, jak napisał kom 48 - ,,można? można"
62. Dodane przez do 59, w dniu - 22-06-2016 14:48
czy Ty się słyszysz???
63. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 22-06-2016 15:04
zadałem sobie trud i sprawdziłem w budżecie gminy umieszczonym na stronie urzędu jakie są wydatki na oświatę...otóż planowana kwota to 23 012 102,00 zł więc ludzie nie przesadzajcie, że gmina oszczędza na oświacie...wręcz przeciwnie, są to największe środki "pompowane" w oświatę,,,,
64. Dodane przez Do 63 mieszkańca Mickiewicza, w dniu - 22-06-2016 15:35
Czyli bez problemu otworzycie klasę pierwsza Przy takiej kasie? Ponad 23 mln P.S. Przeciętny mieszkaniec nie ma bladego pojęcia gdzie szukać informacji o wydawanej kasie i gdzie jest to zapisane co być może dowodzi ze posty piszą biegli urzędnicy w godzinach pracy I to chyba mieszkaniec Leszna
65. Dodane przez oj!, w dniu - 22-06-2016 16:03
Też chodziłem do klas łączonych I z II natomiast III z IV - było to w roku ok.1966 . Ale jesteśmy zreformowani???
66. Dodane przez bez, w dniu - 22-06-2016 16:13
PiS sprząta po poprzednikach, rodzice protestowali, zbierali podpisy, aby nie przyspieszać nauki dzieciom 6- letnim - PO zlekceważyło prośbę społeczeństwa... To nie jedyny taki przypadek za który przyjdzie nam "płacić". Rodzice walczcie!
67. Dodane przez Proste rozwiazanie, w dniu - 22-06-2016 16:42
Zaproście burmistrzowa i te panią z urzędu na zakończenie roku i dowiecie sie kto kręci. Czy dyrektor czy urząd. Znając życie z dyrka zrobi wariata.
68. Dodane przez Anna, w dniu - 22-06-2016 17:51
W Szkole Podstawowej w Broczynie w gminie Czaplinek - ze względu na aspekty społeczne - stworzona została klasa czteroosobowa, a w Witoszycach mimo większej liczebności uczniów klasę pierwszą połączą z drugą. W tej sytuacji nie pozostaje mi nic innego jak zapisać dziecko do innej szkoły, bo chcę, aby moja córka miała zapewnione właściwe warunki do edukacji. Moja rodzina nie zapomni "podziękować" Pani Burmistrz za decyzję ws. łączenia klas podczas kolejnych wyborów. Głosując powiemy: Pani już dziękujemy...
69. Dodane przez ja, w dniu - 22-06-2016 17:53
tak jak mówicie,niczemu nie winien dyrektor obrywa teraz za tą decyzję burmistrzowej.Ona zwala winę na niego,że to jego decyzja.Tylko że ona jest ponad dyrektorem i zawsze może podjąć inną decyzję.Po prostu nie chce a rodzicom wmawia,że serce ją boli ale nie może inaczej :) oczywiście
70. Dodane przez r, w dniu - 22-06-2016 17:55
rodzice nie zdziałają wiele,gdyż nastąpił już rozłam w grupie niestety :( Jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B i iść za ciosem a nie zmieniać co chwilę zdanie
71. Dodane przez do kom 67, w dniu - 22-06-2016 17:57
kręci burmistrzowa od samego początku czyli od spotkania w gminie z rodzicami
72. Dodane przez Anna, w dniu - 22-06-2016 19:28
Drodzy państwo, ugrupowanie polityczne z którego wywodzi się Pani Burmistrz Góry nigdy nie liczyło się z potrzebami zwyczajnych ludzi, czyli z większością społeczeństwa. Przypadek szkoły w Witoszycach jest tego doskonałą ilustracją. Nieważne są dzieci i ich dobro liczą się tylko oszczędności w budżecie gminy. Widać płytkość ludzi których wybraliśmy na swoich reprezentantów. Nikt mądry nie oszczędza na edukacji, bo to inwestycja długofalowa i zawsze przyniesie korzyści, a Pani Burmistrz podejmując takie decyzje nie powinna przyznawać się do swego "wyuczonego" zawodu, bo przynosi wstyd wszystkim pedagogom.
73. Dodane przez kat, w dniu - 22-06-2016 19:42
to prawda dużo rodziców boi się oddać dzieci gdzie indziej. Przecież w tej szkole rodzice latają do nauczycieli i DYREKTORA na kawkę itp. A ta akcja jest nakręcana przez kilkoro rodziców których dzieci słabo uczą się
74. Dodane przez do 73, w dniu - 22-06-2016 19:51
co za bzdura, masakra jakie niektórzy mają pojęcie :( żal poprostu
75. Dodane przez do kom. 73, w dniu - 22-06-2016 20:02
co Ty wypisujesz???!!!Jakie słabsze dzieci????Akurat moje dziecko jest jednym z najlepszych w tej klasie a chodzi nam o dobro całej klasy!!!! Jak nie jesteś w temacie to włącz sobie lepiej powtórkę M jak miłość a nie wypisuj tutaj głupot!!!!
76. Dodane przez do komentarza 73, w dniu - 22-06-2016 20:15
Wielu rodziców nie ma możliwości posłać dzieci do innej szkoły, bo nie mają możliwości dowożenia dzieci, wiążą się z tym koszty lub są zwyczajnie związani ze szkołą w Witoszycach. A akcja nie jest nakręcana przez tylko z inicjatywy rodziców słabych uczniów. Moje dziecko uczy się bardzo dobrze, córka znajomej też i nie chcemy, aby nasze dzieci zaprzepaściły dotychczasowe wyniki w nauce, dzieląc się czasem i uwagą nauczyciela prowadzącego z drugą grupą, uczącą się według innej podstawy programowej. Połączenie klas odbije się, naszym zdaniem, ujemnie na wynikach zarówno młodszych jak i starszych dzieci. A myślałam, że tylko w czasach PRL-u były takie warunki nauczania.
77. Dodane przez do 73, w dniu - 22-06-2016 20:47
Właśnie rodzice uczniów najzdolniejszych zaangażowali się w szukanie wyjścia z tej beznadziejnej sytuacji, bo wiedzą, że szanse na dobrą edukację w proponowanych przez Urząd Gminy warunkach są minimalne. Moje dzieci chodzą do tej szkoły, rzeczywiście nauczyciele nie unikają kontaktów z rodzicami ale nie znam nikogo "latającego" do dyrektora na kawkę, widocznie nie obracam się we właściwych kręgach. Każdy sądzi według swojej miary.
78. Dodane przez rodzic, w dniu - 22-06-2016 21:01
kilku nauczycieli zagrożonych utratą godzin robi rodzicom wodę z mózgu
79. Dodane przez do komentarza 78, w dniu - 22-06-2016 21:40
Jesteś rodzicem dziecka z klasy łączonej? Zobaczymy, czy będziesz zadowolony/a z jego wyników w nauce po pierwszym semestrze. Nie trzeba konsultować się z nauczycielami, aby wiedzieć, że nauka dzieci w różnym wieku na jednych zajęciach według różnych programów nauczania nie może przynieść nic dobrego. Współczuję zarówno dzieciom, jak i nauczycielce, która stanęła przed tym wyzwaniem.
80. Dodane przez Do 78, w dniu - 22-06-2016 21:50
Rozmawiamy o nauczaniu zintegrowanym w klasach pierwszej i drugiej szkoły podstawowej... zanim się zabierze głos w jakiejś sprawie warto przeczytać ze zrozumieniem zamieszczony wcześniej tekst. Nawet na podstawie niektórych wypowiedzi zamieszczonych w tej dyskusji widać jak ważne jest nauczanie początkowe. Trzymam kciuki za rodziców walczących o swoje dzieci, o to by mogły zdobywać wiedzę w normalnych warunkach.
81. Dodane przez do 78, w dniu - 22-06-2016 22:03
nie nauczycie się,że jeżeli nie chcecie pomóc to nie przeszkadzajcie przynajmniej.Ciekawe jakby Tobie odebrano godziny pracy to byś zostawił/a to bez żadnego odzewu.Myśle że nie!
82. Dodane przez do 73 i 78, w dniu - 22-06-2016 22:06
brakuje mi słów aby ustosunkować się do Waszych komentarzy.Na usta cisnął się w tym przypadku same niecenzuralne, więc.........................
83. Dodane przez do 75,76,77, w dniu - 22-06-2016 22:07
BRAWO WY!!!
84. Dodane przez 59, w dniu - 22-06-2016 22:12
do 78 : masz dziecko w szkole? Jeśli masz to myśl a jeśli nie masz to nie zabieraj głosu bo widocznie uczyłeś się w klasie łączonej i interesowała cię inna grupa a nie twoja. Człowieku rusz głową mamy 21 wiek a nie epokę średniowieczną, nie uwsteczniaj się bo wstyd.
85. Dodane przez 45, w dniu - 22-06-2016 22:57
Porachunki sasiedzkie?? Dziwne stwierdzenie. Kazdy ma w tej sytuacji swoje racje. Moze akurat takie polaczenie klas wyjdzie na swoj sposob dzieciakom na dobre? Maja szansę utrwalac sobie material w klasy pierwszej. Zacznijcie szukac jakichś pozytywnych stron calej tej sytuacji zamiast caly czas biadolic jakie te dzieci beda teraz pokrzywdzone. I nie pier...ze rodzice lataja do dyrektora i nauczycieli na kawkę, bo to jest jeden wielki stek bzdur.
86. Dodane przez postronny obserwator, w dniu - 22-06-2016 22:59
Droga Anno, żyjemy w czasach, w których jeśli tylko Cię na to stać możesz wysłać swoje dziecko do szkoły na drugim końcu świata. Twój wybór, Twoja decyzja
87. Dodane przez do komentarza 85, w dniu - 23-06-2016 00:27
napisała co wiedziała ta,która trzyma się wraz z psiapsiółeczką blisko pewnej spódnicy i mądra jest tylko w jej pobliżu.Same zaś nie umieją się zachować jak przystało na matki tylko robią to co piętnastolatki.Wam fajkę i piwo i gra muzyka-piszac waszym słownictwem.
88. Dodane przez yyyy, w dniu - 23-06-2016 00:32
Ciekawe jaką rację mają te "mamuśki"które raz mówiły nie dla klasy łączonej a teraz nagle poszukajcie pozytywnych argumentów?Lepiej być jak chorągiewka na wietrze?Wy chyba nie macie swojego zdania tylko słuchacie podpowiedzi innych,niekoniecznie myślących racjonalnie
89. Dodane przez P, w dniu - 23-06-2016 00:33
działajcie dalej,piszcie gdzie się da bo w Górze już się zrobił szum
reklama
90. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 23-06-2016 08:03
posyłajcie dzieci do prywatnej szkoły...od razu zmienicie zdanie
91. Dodane przez do nauczyciela, w dniu - 23-06-2016 08:45
Posyłanie do szkoły prywatnej nie jest konieczne, ponieważ szkoły publiczne przyjmują też dzieci spoza swojego obwodu (w miarę wolnych miejsc). Wiem też, że wśród absolwentów szkoły prywatnej w Lesznie są osoby z wyższym wykształceniem, więc nie można chyba generalizować, że w szkole prywatnej dzieci niczego się nie nauczą. Szkoła w Witoszycach lata świetności i dobrego poziomu nauczania ma już raczej za sobą. Obecnie niewiele oferuje uczniom i ich rodzicom, którym zależy na edukacji swoich dzieci.
92. Dodane przez Marcin P. Witoszyce, w dniu - 23-06-2016 09:06
A ja uważam że zaszło małe nieporozumienie. Pani Naczelnik powiedziała p. Burmistrz że w klasie powinno być minimum 11 osób. Świadczą o tym słowa że mamy 8 dzieci jeszcze 2 czy 3i będzie klasa. Owszem ale w miejscowości powyżej 5 tys. W ustawie i rozporządzeniu są dwa słowa klucze. Może i dopuszcza się. Czyli wszystko w rękach organu prowadzącego. I proszę nie plujcie na siebie anonimowo a już na pewno nie na mieszkańców wsi. Nie wierzę w to że Piotrom jakby połączono tą klasę miło chodziło by się po wiosce. Jestem przekonany że Piotr jako nasz kolega od poniedziałku niczym Tommy Lee Jones w ściganym walczy o nasze dzieciaki. Wszak jego rodzice to kawał historii tej szkoły i dobro tej szkoły leży mu na serduchu . Dajcie mu czas. A jak Piotr polegnie co jest mało prawdopodobne to jest drugi Piotr. Też mieszkaniec naszej wsi. Też bliski współpracownik pani burmistrz. A jak drugi Piotr polegnie co już jest dla mnie niczym Matrix nie możliwe to na pewno pomoże nam p. Jan który na pewno naszą szkołe traktuje jako priorytet sam posłał tam swoje dzieci oraz czynnie bierze udział w naszych akademiach szkolnych i pamiętam jak w sposób bardzo przekonujący zachwalal walory p. burmistrz. Tak więc w piątek zapewne Piotr i p. Jan będą na zakończeniu a tam na na macie klase przekaża (aż wezme urlopJ chodz dzieci mówią tata nie J ) hm& tylko który takie info to ze 100 głosow J . I dobrze bo tylko w ten sposób można poważnie potraktować dzieci. Pozdrawiam Piotrów p. Jana Dyrektora szkoły Marcin P&...ski Witoszyce ojciec Ani przepraszam że anonimowo J)))))
93. Dodane przez do kom 91 Marcin P.....ski, w dniu - 23-06-2016 09:22
A co ma oferować oprócz nauki dzieciom. Bo nie do konca rozumiem co ma oferować rodzicom??? może ma dzieci na basen wozić?? może ma dzieciakom jakieś kółko teatralne zaoferować może ma dzieciom dodatkowe zajęcia z matmy angielskiego czy poskiego dołożyć a może ma wpajać dzieciakom historie skad pochodza może ma zaoferować sks po lekcja (tu by przegieli dzieci wola smart i elektronike :)) - ale chwilunia czy tego nie ma czy nie było projektu z małej szkoły w duży świat. Fakt nie ma kółka dyskusyjnego potrzeba ograniczenia emisji paliw kopalnianych w kontekscie wzrostu temperatur czy drugiego kólka pt czy koncept równowagi w grach niekooperacyjnych wg teorii Nasha jest słusznny czy nie - fakt tych kółek szkoła nie oferuje tu można sie trzepiać:) ??? no i rodzicom nic nie oferuja choc gdzies wyzej ktoś pisał o kawie :))) sorry p. Dyrektorze ale z głupot trzeba się smiać (ja tylko sypana :))))
94. Dodane przez do kom 73 Marcin P......ski, w dniu - 23-06-2016 09:32
na kawke itp. . Ciekawi mnie to ITP. :)))) nie chce oceniac bo anonima nie znam ale jeżeli podejscie do nauczyciela w sprawie nauczania i postepów w nauce dziecka to latanie . Tak ja latam (kurde tylko dlaczego mi tej kawy nie robią ) co wiecej latałem i bede latał. Więcej DZWONIE nawet bo o zgrozo nauczyciele w tej skole choc nie muszą dali nr telefonów. Tylko ta kawa hm... dlaczego nmi nie daja :)))
95. Dodane przez absolwentka, w dniu - 23-06-2016 11:48
Jestem absolwentką tej szkoły, szkoły z dobrymi tradycjami.Dobrze wspominam czas spędzony w mojej dawnej podstawówce. Czytam wszystkie wpisy i jestem przerażona. Tyle "plucia" , złych komentarzy. Dojdzie do skłócenia społeczności.Społeczeństwem skłóconym można łatwo manipulować. Czy nie warto zjednoczyć się i mówić jednym głosem. W końcu chodzi o dobro Waszych dzieci.Władza mówi,że są koszty. Mnie się wydaje, że nauczyciel będzie otrzymywał takie same pobory jeżeli będzie uczył , 5 , 10 czy 20 dzieci.Macie dobry zakład w pobliży może tam poszukać pomocy oczywiście finansowej, jeżeli "władza" ma problem to sami poproście szefa firmy na rozmowę, rozmowa nic nie kosztuje a może ktoś z zewnątrz spojrzy na problem inaczej. Nie dajcie zlikwidować klasy I , II bo za tym pójdą kolejne klasy. Kilka dużych wsi pozbędzie się szkoły ( oczywiście w ramach tzw oszczędności). Władza za oszczędzone pieniądze rozdawać będzie nagrody. Mówi się, że dzieci i ryby głosu nie mają ale o ich dobro (dzieci) muszą zadbać rodzice. Walczcie. Mało licznej klasy mogą Wam pozazdrościć miejskie szkoły.
96. Dodane przez mama, w dniu - 23-06-2016 12:30
zastanówcie się niektórzy co tutaj wypisujecie bo czytają te komentarze nie tylko ludzie z Witoszyc i ChrÓściny ale takzę inni.Popatrzcie jaki poziom reprezentujecie.Cały czas zapominacie że chodzi o DOBRO dzieci nic więcej
97. Dodane przez mama, w dniu - 23-06-2016 12:32
dziękuje pani z kom 95 za mądry głos w dyskusji,idźmy za jej przykładem!
98. Dodane przez gerta, w dniu - 23-06-2016 12:43
To jest chore i tyle w tym temacie.
99. Dodane przez O tych dwóch..., w dniu - 23-06-2016 15:05
W szkole są prawie codziennie i zawsze razem. Lecą na każde zawołanie. Ehhhhhhh....
100. Dodane przez rodzic, w dniu - 23-06-2016 15:30
jestem ciekaw ilu z nas rodziców pomaga swoim dzieciom w nauce i ile tego czasu poświęca...
101. Dodane przez no,no, w dniu - 23-06-2016 15:47
Nie wysyłajcie swoich dzieci rok szybciej i nie będzie problemu. Jak macie geniusze to do Góry.
102. Dodane przez gość, w dniu - 23-06-2016 18:30
witam czytam i czytam , tu rodzice piszą a w naszej szkole w Ślubowie klasę I łączą z klasą II i nic my nawet o tym nie wiemy bo dyrektor nic nam nie powiedział bo jest skłócony ze wszystkimi, mieliście możliwość porozmawiania z p burmistrz a my tylko dowiadujemy się pokątnie że nasz dyrektor wystąpił z taką samą propozycją połączenia klas . Jeżeli złamali prawo to można ich decyzję cofnąć. W Czerninie nie ma wogóle klasy pierwszej brak dzieci
103. Dodane przez nn, w dniu - 23-06-2016 19:58
... z art. nie wynika czy do I klasy pójdą dzieci, które były rok wcześniej odroczone , czy dzieci, które będą rok wcześniej zostaną wysłane - bo kombinacje rok wcześniej były różne.Przez takie mieszanie w następnych latach tez będzie zawirowanie.
104. Dodane przez Do 102, w dniu - 23-06-2016 21:13
No to cofnij ich decyzje szczególnie w Slubowie gdzie ponoć jest trojka dzieci do klasy I. Zaproś P. Burmistrz i przekonaj żeby utworzyć klasę z trojka dzieci - wykaż sie inicjatywa. Zaproś te trójkę rodziców i zaproponujcie rozwiazanie. Przecież to wina burmistrzowej i dyrektorów ze jest mało dzieci. Może zaproponujcie niech gmina dowozi wasze dzieci do Góry, bo przecież i tak są dowożone, bedą w klasie 25 osobowej i git
105. Dodane przez Anty, w dniu - 23-06-2016 21:20
A ze mną dyrektor nie jest skłócony wręcz przeciwnie mamy dzięki jego pomocy strefę kibica w Slubowie. Wiec nie ze ,,wszystkimi". Pisz za siebie i swoich klakierów gościu ze 102. Twój dyrektor bedzie lepszy szczególnie we współpracy z RR z czego słynął w poprzedniej szkole. I na pewno trawa w parku bedzie bardziej zielona i niektórzy nauczyciele bedą podchodzili do uczniów w milszy sposób niż wiadomo jaki ... Powodzenia
106. Dodane przez Trzezwy, w dniu - 23-06-2016 21:57
3 dzieci? To o co ta awantura? Ogarnijcie sie, czy tylko sztuczne bicie piany?
107. Dodane przez ciekawy, w dniu - 23-06-2016 22:02
Jutro zakończenie roku szkolnego.Beda władze gorowskie w Witoszycach?Ciakawe kogo oddelegują???Mogą być pytania do nich skierowane.....
108. Dodane przez Autor 41 komentarza..., w dniu - 24-06-2016 08:16
ktoś tam napisał o aspiracjach moich i mojej córki... No fakt, nasze aspiracje są normalne. Nie uwsteczniamy dziecka, mała także nie narzeka, bo w szkole jej się podoba.  
 
Więc w czym stoi problem? W tym że durni rodzice nie zauważają że wiele się na świecie zmienia.  
Po drugie, widzą tylko swój interes a nie interes ogółu.  
Po trzecie, wielu rodziców nie zachłyśnie się ani słowem nad tym, że wszelkie działania, opóźniające start ich dziecka do szkoły to działanie na szkodę.  
 
Rzecz jasna, jak czytam o emocjonalnym rozwoju, itp itd.... Nie pamiętam aby kiedykolwiek WSZYSCY byli do czegoś przygotowani emocjonalnie.  
Nie ma takich osób. Każdy z ludzi, każdy z nas, zawsze do czegoś był/jest emocjonalnie nieprzygotowany.  
Zamiast więc toczyć boje z dyrektorami, burmistrzami, zacznijcie dziecku pokazywać trochę świata, pokazywać że szkoła nie jest dramatem, i że w kązdej sytuacji należy znaleźć pozytyw.  
 
Stek bzdur, jaki wylewa się na zdecydowanej większości komentarzy potwierdza tylko jedno. To rodzice są nie dorośli emocjonalnie. Bo jak pokazuje przykład klasy mojej córki, nawet najmniejsi sobie spokojnie poradzili. No tak, ale oni mieli normalnych rodziców.  
 
I właśnie dlatego że myślę, widzę tego tylko same pozytywne efekty. Moja córka przynajmniej nie ma problemów adaptacyjnych, gdziekolwiek sobie nie zechce pójść. Przecież nie ma zakompleksionych rodziców.
109. Dodane przez Marcysia...., w dniu - 24-06-2016 10:10
dyrektor jest madrym czlowiekiem i nauczycielem i wie co- dla dobra dzieci - robi! Prosze isc ta droga dyrektorze!
110. Dodane przez v, w dniu - 24-06-2016 12:17
DZIĘKUJEMY PANI BURMISTRZ :)
111. Dodane przez rodzic, w dniu - 24-06-2016 13:33
Wielkie brawa i podziw dla "ojca trójki dzieci z Witoszyc", który listownie przekonał Panią Burmistrz do zmiany decyzji. :)
112. Dodane przez Ojciec dziecka 2 klasy, w dniu - 24-06-2016 13:49
Dziękujemy pani Burmistrz za tak wspaniala decyzje!Milo nas pani zaskoczyla dzisiaj na zakończeniu roku.Rowniez Wielkie Dzieki dla Marcina...
113. Dodane przez xxx, w dniu - 24-06-2016 14:37
W Ślubowie też połączą klasy.... Bo dyrektor nie kiwnął palcem w tej sprawie. Nawet nie widzieliśmy go na ostatnim zebraniu w przedszkolu!!!!!
114. Dodane przez do 105, w dniu - 24-06-2016 14:40
Strefa kibica? To już wiemy o kogo chodzi! Pan -dup...właz, zapomniał jak paplał na tegoż dyrektora, a dziś najlepszy kolega. Czasy się zmieniają???
115. Dodane przez ,,nie wszyscy", w dniu - 24-06-2016 17:09
Mocno sfrustrowana osoba sączy jad nad Ślubowem Tylko dlaczego jest tak sfrustrowana i co zrobił ten dyrektor ze nawet sie czepia ze nie utworzył klasy 3 osobowej? A może jest sama sobie winna? Pewnie by kiwal palcem gdyby było 8 dzieci jak w Witoszycach Z tego co wiem to nauczyciele nie przyłożyli sie do tego aby zachęcić rodziców dzieci sześcioletnich aby puścili je do klasy I. A facet namawiał bo byłam na zebraniu zima i w kółko tłukł o korzyściach z tego płynących. Pisząca Na dodatek dodatek strzela ta osoba na oślep i obraza ludzi? Komentarze o Slubowie pisze tylko ta sama jedna/dwie osoby znające dobrze szkole Pozdrawiamy P.S. Macie od września nowego dyrektora który na pewno bedzie samodzielny Niech zaprosi panią burmistrz i zawalczy o klasę 3 osobowa
116. Dodane przez ja, w dniu - 24-06-2016 17:29
Macie wspaniałego Dyrektora. sercem i duszą oddanego szkole, uczniom i pracownikom. Szanujcie Go bo zawsze może trafić się gorszy. A Wam Rodzice gratuluję sukcesu i wytrwałości.
reklama
117. Dodane przez brawo!!!, w dniu - 24-06-2016 18:01
Marcin, wielki szacun!! P. Burmistrz-dziękujemy!
118. Dodane przez M, w dniu - 24-06-2016 19:32
Gratuluję rodzicom :-D podziękowania dla Pani Burmistrz :-)
119. Dodane przez DZIEKUJEMY, w dniu - 24-06-2016 22:43
Dziękujemy pani Burmistrz!!!Jest pani naprawdę super!Kochamy pania!!!Odwdzieczymy się na pewno.Przy następnych wyborach!Brawo tez dla Marcina i rodzicow którzy byli i prosili,rozmawiali...A Ci co nie byli to niech tu nie pisza...kropka
120. Dodane przez pan, w dniu - 26-06-2016 22:58
byłem rozmawiałem wysłuchałem i z żalem szkole podziękowałem oprócz lechowi i irenie rozmowe nagrałem sobie i zostawię dziecku na pamiątke aby wiedziało komu podziękować ŁUKASZ.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj