Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Dzieci potrącone na pasach

3 i 4-latek w szpitalu

Dzieci potrącone na pasach

23.06.2016. Radio Elka, Marcin Hałusek

(fot. Łukasz Witkowski)
Dwoje dzieci trafiło do szpitala po wypadku na al. Krasińskiego w Lesznie. Maluchy w wieku 3 i 4 lat zostały potrącone przez kierującego oplem. Na miejscu trwają czynności policyjne, ruch na al. Krasińskiego od Placu Metziga do Wałowej był utrudniony.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Z dotychczasowych, wstępnych ustaleń wynika, że do wypadku doszło po godzinie 15.00 na oznakowanym przejściu w rejonie skrzyżowania
al. Krasińskiego z ulicą Łaziebną. - Jadący aleją od strony wiaduktu 66-letni kierowca opla corsa, mieszkaniec Wschowy potrącił dzieci - mówi Monika Żymełka, rzecznik KMP w Lesznie. 3 i 4-latek wracały z mamą z przedszkola, szły o krok przed nią. Jedno z dzieci wpadło pod samochód, drugie odbiło się od auta. Poszkodowane maluchy trafiły do szpitala, na razie nie wiadomo, jakich doznały obrażeń.

Na miejscu wypadku cały czas trwają czynności policyjne, ruch na al. Krasińskiego był zablokowany przez około godzinę.
 
Komentarze (119)
1. Dodane przez p, w dniu - 23-06-2016 16:30
progi zwalniajace zrobic ! nie pierwszy wypadek na alejach !
2. Dodane przez Ona, w dniu - 23-06-2016 16:33
Kierowcy nie uważają w ogóle na al. Krasinskiego mialam podobny przypadek gdyby nie moj refleks też bysmy z 4letnia corka byly potrącone
3. Dodane przez noname, w dniu - 23-06-2016 16:36
Ruchcjuż wznowiony.
4. Dodane przez jaa, w dniu - 23-06-2016 16:41
biedne:( wszystko z nimi okej?? jak to sie stało??
5. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 23-06-2016 17:06
zatrzymac temu panu prawko
6. Dodane przez olo, w dniu - 23-06-2016 17:10
Do kom. 4. Człowieku masz napisane jak to się stało.
7. Dodane przez noname, w dniu - 23-06-2016 17:15
Ja to raczej bym się spytał dlaczego krok z tyłu byli rodzice.. Wiedzieli że zaraz jest droga..
8. Dodane przez hahaha, w dniu - 23-06-2016 17:25
Ludzie chodzą jak święt.. kro.., lalunie z telefonami nie patrzą w lewo i prawo bo myślą że jak wejdą na przejście to każdy zdoła wyhamować nawet jak jedzie bardzo wolno (wiem z doświadczenia, ledwo zdążyłem wyhamować przed dwoma ..... które sobie SMS-owały i przechodziły przez przejście na słowiańskiej). Może policja by się tym zainteresowała i wykasowała kilku przechodniów dla przykładu. Alternatywą jest zbudowanie wiaduktu dla pieszych, niech dymają po schodach jak nie potrafią się rozglądać
9. Dodane przez Mkw, w dniu - 23-06-2016 17:33
Progi progi jeszcze raz progi bardzo niski koszt i o wiele bezpieczniej. Musi chyba dojść do tragedii by cos w końcu zadziałał i w tej sprawie
10. Dodane przez driver, w dniu - 23-06-2016 17:42
Jazda dwoma pasami wymaga czujności. Pewnie jeden kierowca stanął i puścił, a drugi pojechał nie patrząc. Częsty błąd.
reklama
11. Dodane przez ja, w dniu - 23-06-2016 17:47
Mnie również prawie potrącono. Auto ruszyło podczas przechodzenia przez pasy...
12. Dodane przez Siostra, w dniu - 23-06-2016 17:49
Poprawce bo to byla 4 i 5 letnia dziewczynka !!!!
13. Dodane przez tak się kończy beztroska, w dniu - 23-06-2016 17:54
Z artykułu nie wynika czy była wina kierowcy czy nie. Natomiast jak czytam, że 3 i 4 latek w tak ruchliwym miejscu zbliżając się do ulicy szli o krok przed matką to mam tylko jedno pytanie... Czy matka jest ograniczona umysłowo? Zapewne codziennie tam przechodzili i zawsze dzieci się zatrzymywały. Jednak to są dzieci i jak widać o raz za dużo się nie zatrzymały. Oby nic im się nie stało.
14. Dodane przez kierowca, w dniu - 23-06-2016 18:06
nasuwa się pytanie ,dlaczego dzieci szły przed matką?jak się wchodzi na pasy z dziećmi bądź z wózkiem to najpierw powinna wejść dorosła osoba a dopiero za sobą ciągnąć wózek/wprowadzić dzieci.Nie wiem jak było, nie chcę nikogo obwiniać,ale piesi też nie uważają tylko idą w 'zaparte",co z tego,że mają pierwszeństwo jak zostaną potrąceni?Samochód nie zatrzyma się w sekundę,prawa fizyki się kłaniają!Czasami dla własnego bezpieczeństwa warto cofnąć nogę i poczekać sekundę.Dzieci od małego trzeba uczyć,jak powinny się zachowywać aby bezpiecznie przejść przez ulicę.A co do kierowców to też się zgadzam,nie raz byłem świadkiem (jako kierowca) jak samochody z pasa obok "gnały"przed siebie mimo iż ja stałem przed pasami.Uważać powinni jedni i drudzy!Zdrowia dla dzieci
15. Dodane przez ALF, w dniu - 23-06-2016 18:36
Niektórzy eksperci to by wszędzie progi poustawiali, żeby przypadkiem karetce lub innym służbą ratunkowym utrudnić dojazd...
16. Dodane przez mama, w dniu - 23-06-2016 18:42
Jak to się stało,że dzieci, będąc pod opieką mamy, ucierpiały. Mama - nie. Dziecko/dzieci powinno iść od strony budynku. Pieszych też obowiązuje zasada ograniczonego zaufania. Do nas należy uczyć dzieci bezpiecznego poruszania się po drodze. Wszyscy musimy na siebie uważać. Bardzo wiele osób, w tym mamy z wózkami, idzie i rozmawia przez telefon. Zbyt często widać nieostrożnych rowerzystów i pieszych.
17. Dodane przez Snajper do kierowcy zkom14, w dniu - 23-06-2016 18:49
Kom 14- wpis typowego jełopa. 
Matka wchodząc na pasy ma wózek mieć z tyłu? 
Kobieta to nie klacz wozu nie ciągnie tylko pcha. 
Albo 
"co z tego,że mają pierwszeństwo" 
 
Gościu oszczędź wstydu! 
 
jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu czekasz aż z podporządkowanej wjadą?!  
 
Gdyby pieszy na pasach w ciebie z kałacha wycelował byś się w pół sekundy zatrzymał tirem. 
 
chcieć to móc! 
 
Się ma.
18. Dodane przez Blekota, w dniu - 23-06-2016 18:50
PROGI ZWALNIAJĄCE zdecydowanie i po krzyku ale władze miasta nigdy nie spieszą się muszą zginąć ludzie dopiero coś ruszy w tym kierunku na ul.Estkowskiego zanim przesunięto przejście dla pieszych musiały zginąć dwie kobiety dopiero włodarze zareagowali i przesunięto to przejście śmierci o 20 metrów ....
19. Dodane przez O moj boze, w dniu - 23-06-2016 18:54
Czy ktokolwiek widział tam policje karajaca kierowców wyprzedzajacych na pasach. Ja nie. Bo to jest za trudne.
20. Dodane przez Krystyna, w dniu - 23-06-2016 18:56
Matka powinna trzymać dzieci za ręce a nie dzieci szły przed nią winna matki
21. Dodane przez Tak się zaczyna zemsta do 13, w dniu - 23-06-2016 18:56
Czy kierowca widząc małe dzieci w pobliżu drogi nie hamował aby je przepuścić i to na pasach ? 
 
Zapewne kierowca pierwszy raz drogą bitą nie jechał. 
 
Czy kierowca jest ograniczony umysłowo. 
 
Gdyby to były dzieci policjanta już by auto poddano gruntownym badaniom z prądem ładowania włącznie.
22. Dodane przez OSK, w dniu - 23-06-2016 19:08
Jedyna okoliczność łagodząca to paskudne cienie. 
gdyby to był młody kierowca już by pisało , że zabrano mu prawko. 
Starszy zawsze mógł należeć do PZPR , najpierw trzeba sprawdzić
23. Dodane przez do kom 8, w dniu - 23-06-2016 19:09
A kierowcy to nie piszą SMSów i nie rozmawiają przez telefon w trakcie jazdy? Dobre sobie. Codziennie widzę takie przypadki, nawet na skrzyżowaniach.
24. Dodane przez Tez matka, w dniu - 23-06-2016 19:11
Tam jest tak, ze lewy pas np staje a prawy ma w dupie i jedzie nie zwalniając nawet. Dzieci były o krok przed matka, weszły na pasy gdzie stał samochód ustępując miejsca wiec nie kumam pretensji do matki. Sama bedzie sie obwiniać, byc moze popełniła blad nie biorąc dzieci za rękę, ale wszystkiego nie przewidzimy nigdy. Nie widze powodu obwiniać matki!!!! Winę ponosi kierowca!!!!!!
25. Dodane przez Do wszystkich kierowców, w dniu - 23-06-2016 19:15
Moje dzieci także chodzą trochę przede mną.Ten krok przed matką to nie jest 10 metrów. Więc bez przesady i dorabiania ideologii. Jeżeli takie coś stałoby się mojemu dziecku, to taki kierowca nie poprowadziłby w życiu już niczego.  
Co to za tłumaczenia pseudokierowców że dziecko szło przed matką I jaki GAMOŃ mógł napisać że dziecko powinno iść za matką? TAKIM ...... POWINNO SIĘ ODBIERAĆ PRAWO JAZDY ZA SAME KOMENTARZE. PIESZY NA PASACH JEST ŚWIĘTY I NIC TEGO NIE ZMIENI.  
to co wypociły OSŁY DROGOWE w kom 13, 14, tego się ni da skomentować. Trzeba to eliminować i nie pozwolić aby czasami się rozmnażało. Pan z kom. 8 nie nadaje się (...).
26. Dodane przez polki, w dniu - 23-06-2016 19:39
narysować tam jeden pas i zjazdy w prawo albo w lewo i będzie bezpieczniej a tak ładują się jeden koło drugiego i żaden nie zwalnia przed pasami. Często tam przechodzę i widzę jak szybko jadą. Bez pojedynczego pasa nie będzie tam bezpiecznie. Jeden się zatrzyma reszta jedzie dalej bo nie widzi i się nie spodziewa pieszego.
27. Dodane przez kierowca, w dniu - 23-06-2016 19:40
To, że na alejach jest dość niebezpiecznie dla pieszych to jedno, a drugie - po 60tce kierowcy powinni mieć jakieś dodatkowe badania, testy... bo jeżdżąc po mieście non stop mam styczność z brakiem reakcji takich kierowców - jadą, nie patrzą, a wręcz stanowią zagrożenie dla pieszych i innych kierowców
28. Dodane przez kierowca, w dniu - 23-06-2016 19:41
Po pierwsze na al.krasińskiego niema podzielonej jezdni na dwa pasy w tym samym kierunku a jak ktoś jedzie 40 km/g według ograniczenia które tam się znajduje to bez problemu się zatrzymie
29. Dodane przez Krystyna, w dniu - 23-06-2016 19:42
Do komentarza 25 jestem matką i mam takim samym wieku dzieci i trzymam dzieci za ręce a gamoniem możesz być ty dla mnie bezpieczeństwo dzieci jest pierwsze na miejscu życzę dzieciom szybkiego powrotu do zdrowia
30. Dodane przez xxxxx, w dniu - 23-06-2016 20:05
Tragedia dla matki oraz kierowcy.a do komentarza 25 jesli patrzę tylko na pieszych to chyba kierowca pól dnia by stal przed pasami bo tam ciągle ktis przechodzi.
31. Dodane przez krysia, w dniu - 23-06-2016 20:14
we wtorek w podobnych godz doszloby rowniez do takiej tragicznej sytuacji z udzialem dzieci. kierowcy bardzo rzadko sie tam zatrzymuja a poza tym pedza jak szaleni
32. Dodane przez Fedor, w dniu - 23-06-2016 20:42
Na tym odcinku drogi jest jeden pas ruchu..
33. Dodane przez Turysta, w dniu - 23-06-2016 20:48
Wróciłem z Portugalii tam każde przejście jest automatycznie progiem i wszyscy w mieście jeżdżą prawidłowo. Dodatkowo w wielu miejscach są radary sprzegniete z sygnalizacja świetlna jak przekroczysz 50 km czerwone światło poczekasz i możesz jechać dalej. królów szos w miastach tam nie widac
34. Dodane przez do 17, w dniu - 23-06-2016 20:52
Do 17: A gdzie masz napisane że to matka pchała wózek? Ja tam żadnej wzmianki o wózku nie widzę.
35. Dodane przez Leon, w dniu - 23-06-2016 20:58
Piszę na ten temat chyba już po raz dziesiąty. Przejścia dla pieszych powinny być na podwyższeniu. Tylko ne na takim jak na ul. Dąbrowskiego, bo kierowcy wiedzą, że nie trzeba zwalniać aby przez nie przejechać. Ale jak zwykle magistrat sugestie mieszkańców ma w d...e!
36. Dodane przez do 21, w dniu - 23-06-2016 21:06
A dlaczego miał hamować by je przepuścić? Od kiedy to osoba stojąca przy drodze ma pierwszeństwo przed pojazdem? Nie ma takiego przepisu i kierujący pojazdem nie miał obowiązku się zatrzymać. Pieszy ma pierwszeństwo NA przejściu dla pieszych, ale nie ma pierwszeństwa stojąc na chodniku PRZY przejściu dla pieszych. Polecam przeczytać kodeks drogowy. Media w Polsce walą sieczkę że pieszy ma pierwszeństwo i potem Ci piesi chodzą jak święte krowy po tych ulicach, wchodząc na drogę, wymuszając pierwszeństwo bo myślą że wszystko im wolno, bo przecież kierowca zahamuje. Jeśli taki pieszy Ci wyjdzie na drogę 10 metrów przed samochodem to jadąc 50k/h w zabudowanym nie ma szans by się zatrzymać. Jeśli tak było w tym przypadku i ten gościu z corsy ma kamerkę w samochodzie to bez problemu to udowodni, jeśli nie to czeka go ciężka droga.... Druga sprawa to nie rozumiem matki, jak można tak nieodpowiedzialnie się zachować? Jak można przy tak ruchliwej drodze puścić dziecko 1-2 kroku przed sobą. ZERO wyobraźni.
37. Dodane przez kierowca, w dniu - 23-06-2016 21:26
SZkoda dizeci ale na tamtych pasach piesi chodza jakby wszedzie byl tam deptak taka prawda 
Zdrowia maluchy !
38. Dodane przez monitoring, w dniu - 23-06-2016 21:35
odzskodowanie od miasta za utrate zycia i zdrowia niezabezpieczenie warunkow pieszemu jak i kierowcy i to w trybunale....inaczej nic nie zdzialamy
39. Dodane przez a może..., w dniu - 23-06-2016 21:48
A może ograniczyć fizycznie szerokość jezdni, by uniemożliwić możliwość jazdy po 2 auta obok siebie, na przykład przez rozdzielenie jezdni dla zmotoryzowanych i pas ruchu dla rowerów. Ograniczenia które już są, czyli 40 km/h nic nie dają.
40. Dodane przez pytanie, w dniu - 23-06-2016 21:49
Czy jest tam monitoring?
41. Dodane przez Ona, w dniu - 23-06-2016 21:53
Wina kierowcy . nie matki szla z dziecmi przez pasy nie po jezdni. Wiec dlaczego te głupie komentarze . Kierowcy jadą za szybko nie uważają nie tylko na al. Krasinskiego. Musi cos byc w tym kierunku zrobione m.in. ze na Skarbowej znajduje się przedszkole do ktorego uczęszcza moje dziecko . Ruch w tych goodzinach jest duzy a kierowcy nie przepuszczaja taka jest rzeczywistość.
42. Dodane przez Kierujący, w dniu - 23-06-2016 22:04
Codziennie jeżdżę samochodem i widzę pieszych którzy wchodzą na pasy i odwracają wzrok od jezdni. Nie patrzą czy samochód zwalnia. A przecież możliwa jest awaria auta, brak uwagi kierowcy lub inne nieprzewidziane historie. PIESZY zrezygnuj z pierwszeństwa i nie pchaj się pod koła. Twoje pierwszeństwo = nieszczęście.
43. Dodane przez jozef, w dniu - 23-06-2016 22:06
dzieci w tym wieku idą przed matką? ukarać! kiedy policja weźmie się za łażących jak po pustyni pieszych, którzy uważają, że samochód to "ptaszek", który przefrunie nad nimi. 
Ps. 
rozdmuchanie w mediach, ze pieszy ma zawsze pierwszeństwo skutkuje takimi zdarzeniami. Odpowiadam wszystkim, że b. dużo jeżdżę, ale w Polsce mam duszę na ramieniu zbliżając się do przejść. Nigdy nie wiadomo, kiedy nieodpowiedzialny pieszy znajdzie się przed maską.
44. Dodane przez Kasia, w dniu - 23-06-2016 22:08
Popieram komentarz nr.20, jak najbardziej matka dzieci powinna trzymać za ręce, a nie że dzieci zostały potrącone, a matka szła z tyłu, jeszcze przy tak ruchliwej drodze. I to są odpowiedzialni rodzice...
45. Dodane przez Kamil., w dniu - 23-06-2016 22:22
Ewidentna wina opiekuna dziedzi. 3i 4 latek o krok przed matką na ulicy? super pomysłowe? nie pusił bym swoich dzieci na przejsciu bez trzymania za rękę w takiim wieku. szkoda dzieci i kierowcy auta. sprawa powinna toczyc sie przeciwko opierkunowi dziec.
46. Dodane przez Mateusz, w dniu - 23-06-2016 22:34
Progów zwalniających nie ma na alejach Krasińskiego, bo po prostu nie może ich tam być. Przepisy wyraźnie mówią, że próg zwalniający może być na ulicy, na której nie odbywa się ruch komunikacją miejską. Ale lepiej biadolić, dlaczego ich tam nie ma. Ciężko prorokować, czy to dzieci wtargnęły na drogę, czy z winy kierowcy doszło do wypadku. Ja jestem zdania, że osoby powyżej 60 roku życia, co 2 lata powinny przechodzić krótki egzamin potwierdzający ich umiejętności jak i zdolności do prowadzenia. I piszę to ja, młody kierowca. Być może wyprzedzał na przejściu dla pieszych, na co tak uczula policja.
reklama
47. Dodane przez aga, w dniu - 23-06-2016 22:43
jestem matką 5 latka i zawsze przechodząc przez pasy trzymam syna za rękę, podobnie w tak niebezpiecznych miejscach jak wąski chodnik - dziecko idzie od strony budynku i trzymam je za rękę. To proste zasady i powinien je stosować każdy kto ma pod opieką dzieci. Iść krok przede mna to dziecko może na plantach a nie przy ruchliwej ulicy. Swoją droga to na Alejach powinny być progu zwalniające przed pasami albo pasy na podwyższeniu tak aby samochód musiał zwolnić. dodam że jestem kierowca i często jeżdżę Alejami i często na mnie trącią bo przepuszczam pieszych.
48. Dodane przez aga, w dniu - 23-06-2016 22:50
co z komentarze ze matka winna codziennie chodze ta droga do przedszkola w ta i z powrotem na pewno nie zlicze ile razy by mnie tam potracil samochod czy szlam sama czy z dzieckiem najwięcej przypadkow jest takich ze jeden porządny kierowca stanie przepuści a na pasie obok gnoi taki jeden z drugim i nie patrzy czy ktoś przechodzi ze kierowca przepuszcza pieszych a może się uda przed nosem im przejadę jestem za progirm zwalniającym tym bardziej tam jest szkola i przedszkole. nie tlumacze pieszych ale codziennie widze jazde kierowcow na krasinskiego
49. Dodane przez do kom nr14, w dniu - 23-06-2016 22:51
Zastanów się zanim coś napiszesz rycerzu
50. Dodane przez xyz, w dniu - 23-06-2016 23:10
krasińskiego bardzo niebezpieczna, przejście za przejściem, wąski chodnik, można stracić czujność. dzieci jak dzieci - sam mam 5 latka, którego naprawdę cieżko upilnować bo wystarczy, że obejrzę się za siebie a już go nie ma. szczególnie słabo widoczni przechodnie jesienią i o zmroku. progi jak najbardziej
51. Dodane przez do kom. 19, w dniu - 23-06-2016 23:12
Policję obserwującą osoby wyprzedzające na przejściu nie miałem okazji zobaczyć. Za to bardzo często widać ich jak dają mandaty osobom, które nie przechodzą przez przejście dla pieszych na Placu Metziga lub Chrobrego. Kilka dni temu nieźle się obłowili na Metziga. Aż żal patrzeć jak kroją ludzi przechodzących przez ulicę do najbliższego parkomatu - zapewne tacy ludzie stwarzają olbrzymie niebezpieczeństwo i trzeba ich ukarać? :-) każdy samochód wjeżdżając na Metziga musi pokonać zakręt o 90 stopni i bardzo zwalnia, tam się nie ma gdzie rozpędzić.....czyżby chodziło o statystyki?
52. Dodane przez skaut, w dniu - 23-06-2016 23:42
To co wypociła (...) z kom.25 to powinno jej się odebrać prawo posiadania dzieci i chodzenia po ulicach. Święte krowy to są w Indiach i tam im wszystko wolno. W Polsce pieszy powinien też znać i przestrzegać przepisów , a nie tylko wyrywki podawane przez media. Nie wiem jak doszło do wypadku ale gdy pieszy wchodzi na pasy z prawej strony pojazdu który na te pasy wjeżdża to jest to wtargnięcie i wina pieszego. Po za tym 3 i 4 latek podczas przechodzenia przez pasy powinien być trzymany za rączkę przez opiekuna (bo to dziecko nie zna przepisów). Niestety aleje Krasińskiego są torem przeszkód tak dla pieszych jak i dla kierowców (brak kultury tak wśród jednych jak i drugich). Jeżdżę samochodem a także poruszam się jako pieszy i codziennie widzę nieodpowiedzialnych rodziców uczących dzieci własnym przykładem niebezpiecznego zachowania: z rozpędu bez patrzenia na jezdnię (wychodząc z założenia "ja mam prawo i jestem świętą krową")wchodzą na pasy często z nosem w ekranie komórki , najczęściej ci sami ludzie wsiadając za kierownicę uważają że w tej roli też są "świętymi krowami" i im wszystko wolno. PIESI PAMIĘTAJCIE PRAWA FIZYKI SĄ NIEUGIĘTE SAMOCHÓD NAWET WOLNO JADĄCY W MIEJSCU NIE STANIE A CZŁOWIEK OD MASZYNY JEST SŁABSZY
53. Dodane przez Do 28, w dniu - 23-06-2016 23:57
Jak nie ma na 2 pasy? Bo linii nie ma? Ale są znaki!
54. Dodane przez ty, w dniu - 24-06-2016 00:11
Odbiegając od tego przypadku ,piesi przy poczcie przełażą przez przejscie jak swięte krowy!!!!
55. Dodane przez Ania, w dniu - 24-06-2016 00:13
Bardzo to wszystko ciekawe, co piszecie. Większości z nas tam nie było, większość nie widziała, a opinie kategoryczne ma i osądza... Dajcie spokój. Dziwię się nieraz, że redakcja umożliwia komentowanie.
56. Dodane przez Masakra, w dniu - 24-06-2016 00:23
Co Ty za puerdoly turysto opowiadasz o portugalskich przejściach dla pieszych? Byłem kilkakrotnie, chciałeś błysnąć ...
57. Dodane przez Ola, w dniu - 24-06-2016 00:49
Po pierwsze DZIECI SIĘ PILNUJE!!!!! Po drugie dobrze że kietowca wolno jechał. I rzeczywiście piesi myślą że im wszystko wolno. Piesi nie jesteście sami!!!!!!
58. Dodane przez myśleć!!, w dniu - 24-06-2016 01:35
dzieci nie powinny same wchodzić na pasy!! osoba dorosła, odpowiedzialna powinna mieć więcej rozeznania w otoczeniu,mam 45 lat i nigdy, powtarzam-nigdy nie weszłam na pasy z dziećmi nie trzymając ich za rękę,a wózek zawsze był za mną jak wchodziłam na jezdnię, i chciało mi się go okręcić żeby ciągnąc wejść na ulicę a nie pchać przed sobą, trochę myślenia i mniej takich tragedii by było, oby maluchy wyszły z tego bez szwanku,
59. Dodane przez mac, w dniu - 24-06-2016 07:12
Policji na alejach nie uświadczysz,a nie którzy ograniczenie prędkości do 40 mają za nic.
60. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 24-06-2016 07:30
WYŁĄCZYĆ ALEJE Z RUCHU SAMOCHODOWEGO!!
61. Dodane przez Adam z Zatorza, w dniu - 24-06-2016 07:55
Progi na Krasińskiego to bzdura. Ale mam prośbę do Prezydenta i progi na Podkowińskiego (Zatorze). Ta szosa ( bo nie ulica) połączona z Grottgera to prawdziwa autostrada. Pędzą tam wariaci po 100 i więcej. Z bocznych ulic chodzą dzieci. Tragedia jest kwestią czasu. Już były tam wypadki z koszmarnie potrzaskanymi samochodami i motorami. Podobne wyścigi mają miejsce na Okrzei. Wiem, że to ulice spinające dzielnicę, ale tam część kierowców traci już rozum. Konieczna jest reakcja miasta za wczasu.
62. Dodane przez Nie zawiodłem się na leszczyńskich "kierowcach", w dniu - 24-06-2016 08:06
To wiele tłumaczy dlaczego w leszczyńskim WORDzie jest taki odsetek ludzi oblewających egzaminu.  
Przepisy mówią jasno i wyraźnie. Osoba na pasach jest święta.  
Po drugie, do głąbów stwierdzających żę pieszy na pasach ma się rozglądać... Na co?????? NA TO ŻEBY NA PASACH UWAŻAĆ ABY JAKIŚ LESZCZYŃSKI DEBIL POKROJU KOMENTUJĄCYCH ICH NIE ROZJECHAŁ? 
Mylą się także ci, wmawiający innym że dziecko puszczone o krok ... Dziecko puszczone o krok do przodu jest to około 50 cm. Jak nie wiecie ile to, to sobie odmierzcie.  
Zresztą, nieważne, nawet gdyby owe dzieci weszły na pasy a matka byłaby 2 metry za nimi, to BANDO GAMONI, ONE SĄ NA PASACH A WIĘC NIE MASZ PRAWA JEWDEN Z DRUGIM DOTKNĄĆ ICH NAWET SŁOWEM.  
Reasumując, poziom wiedzy o przepisach Ruchu drogowym są nawet nie mizerne. Policja nie powinna czekać na tym przejściu ale poprosić Elkę o IP komputerów, wezwać, odebrać prawo jazdy dożywotnio i komentujących w taki bzdurny sposób wytłumaczyć. Dla głąbów nie ma prawa do poruszania się po ulicach samochodami.
reklama
63. Dodane przez Ad, w dniu - 24-06-2016 08:31
Czyżby ta matka chciała stracić 500+? 
A tak na poważnie: piesi zachowajcie szczególną ostrożność w takich miejscach bo przy takim słońcu jak wczoraj czy dziś kierowcy naprawdę nie są w stanie wszystkiego zauważyć!
64. Dodane przez gen, w dniu - 24-06-2016 08:40
o dziwo po wczorajszym potrąceniu nagle dzisaj odmalowane pasy dla pieszych.Daje do myślenia.
65. Dodane przez piesza i matka, w dniu - 24-06-2016 08:54
Absolutnie nie zgadzam się z komentarzem 62. 
Wiemy, że piesi są najświętsi na pasach, ale prawa fizyki są nieubłagane. Widzę, że piesi często potrafią wtargnąć na przejście. Słusznie pisze kierujący: piesi wchodząc na jezdnię odwracają wzrok od jezdni i nie patrzą, czy samochód zwalnia a zdarzyć się może wszystko: awaria auta, brak uwagi kierowcy itd. Ja zawsze patrzę na samochód. 
Co pieszemu po pierwszeństwie, jeżeli ginie? 
Dobra uwaga kierowcy: pieszy, zrezygnuj z pierwszeństwa i nie pchaj się pod koła.  
Rzeczywiście - na tej ulicy są niebezpieczne cienie. 
W tym przypadku matka nie zapewniła bezpieczeństwa dzieciom i sąd powinien się tym zająć. Bo to matka powinna być opoką i tarczą dla bezbronnego dziecka.
66. Dodane przez xyz, w dniu - 24-06-2016 09:03
na początek zaznaczam NIE znam okoliczności tej konkretnej sytuacji i nie twierdzę kto w tej sytuacji ponosi winę. Z jednej strony sytuacja na przejściu i kierowca powinien zachować szczególną ostrożność, z drugiej strony jakby nie patrzeć małe dzieci idące przed matką w tak ruchliwym w porze szczytu miejscu.... 
prawda jest niestety taka że kierowcy nie zbyt chętnie zatrzymują się przed przejściem, ale i piesi bywają nieobliczalni... kilka lat temu właśnie na al. Krasińskiego przydarzyła się sytuacja gdy mamusia z wózkiem i telefonem przy uchu uderzyła wózkiem w bok auta... maleństwu na szczęście nic się nie stało ale w takiej sytuacji co mógł zrobić kierowca gdy piesza wyszła zza budynku i wtargnęła na jezdnię uderzając w bok (konkretnie tylne drzwi) auta? 
można jedynie apelować kierowcy miejcie oczy dookoła głowy w pobliżu przejść dla pieszych, a do pieszych, zwłaszcza do rodziców z dziećmi - owszem MACIE pierwszeństwo na pasach ale również kierujcie się zasadą ograniczonego zaufania, bo kierowca owszem ma obowiącek przepuścić pieszego ale to też tylko człowiek taki jak każdy inny i niestety zdarza się popełnić błąd - oby było ich jak najmniej 
a dzieciom poszkodowanym w wypadku pozostaje życzyć zdrowia
67. Dodane przez Eli, w dniu - 24-06-2016 09:48
Naprawde wystarczy nie wchodzic na pasy az auta sie nie zatrzymaja !!!czy to takie trudne ? Pieszy ma pierszenstwo na pasach ale auto nie stanie w mijscu odrazu !!!!! po za tym zaden pieszy nie wygra z autem wiec tym bardziej warto poczekac !! jeżdżę tamtedy codziennie i nie raz widzialam jak ludzie wchodza na jezdnie i nawet nie spojrzą czy auto stoi czy jedzie !!
68. Dodane przez gość, w dniu - 24-06-2016 09:59
W tym miejscu piesi się po prostu pakują prosto pod samochód! Nie znam okoliczności tego konkretnego zdarzenia ale współczuję kierowcy, bo wszyscy będą na nim psy wieszać (w końcu potrącił dzieci). Sprawdźcie jak było najpierw, podejrzewam że matka puściła dzieciaki samopas które po prostu wtargnęły na jezdnię.
69. Dodane przez skaut, w dniu - 24-06-2016 10:45
do kom 62 gdzie te przepisy mówią jasno i wyraźnie że pieszy jest świętą krową. Proszę o konkretny przepis.
70. Dodane przez skaut, w dniu - 24-06-2016 10:52
i jeszcze jedno do kom.62 masz rację co do IP komputerów szczególnie twojego ponieważ jeśli masz prawo jazdy to powinni ci je odebrać , a jeśli nie to dożywotnio nie dopuścić do jego wydania. Bo faktycznie twoja znajomość przepisów jest mizerniutka. Odsyłam do przepisów kodeksu drogowego a nie ich interpretacji osób takich jak ty albo nie odpowiedzialnych mediów.
71. Dodane przez Do 68, w dniu - 24-06-2016 11:13
ten kierowca potrącił ludzi na pasach.... Trudno na nim tylko psy wieszać. W ty miejscu, i nie tylko w tym, w Lesznie często ludzie wchodzą na pasy, bo z kulturą u takich chamów jak ten kierowca i jego obrońców, ma sobie daleko do życzenia.  
 
Naprawdę wystarczy, jadąc autem, myśleć.
72. Dodane przez Asia, w dniu - 24-06-2016 11:30
UWAGA UWAGA! Do oburzonych kierowców, że wina pieszych - NIESTETY WINA LEŻY PO ŚRODKU  
 
Piesi się wpychają na przejście - bo kierowcy RZADKO kiedy ustępują, jadą i mają w d... że ktoś stoi przed przejściem od dłużej chwili!  
 
Jak kierowcy będą jeździć wolnej i zatrzymywać się przed przejściami nie będzie dochodzić do takich wypadków!
73. Dodane przez do 67 i 68, w dniu - 24-06-2016 11:48
zgadzam się w 100%, piesi niestety często nie potrafią postawić się w sytuacji kierowcy, a trzeba pamiętać że jest pewien czas reakcji po pojawieniu się pieszego na jezdni i droga hamowania uzależniona od prędkości i warunków na drodze, niestety często się o tym zapomina i jak zauważono wiesza się psy na kierowcy "bo jechał jak wariat i potrącił człowieka na przejściu", przypominam że piesi też mają oczy i powinni ich używać również w rejonie przejść przez jezdnię, to samo tyczy się osób z dziećmi, należy je uczyć prawidłowych zachowań a nie że w tak ruchliwym miejscu w porze popołudniowego szczytu małe dzieci wchodzą na jezdnie krok przed opiekunem
74. Dodane przez kierowca, w dniu - 24-06-2016 11:53
Nie znam tego przypadku ale....dlaczego dzieci biegaja luzem po chodnikach a matki za nimi wloką sie gadając prze telefon...dlaczego matki pchają pod samochody wózki z dziećmi ...CHODNIKI TO NIE PAR ani PLAC ZABAW. dZIECI NALEŻY TRZYMAĆ ZA rĘce!!!!!! Wyedukować matki należy!
75. Dodane przez dhx, w dniu - 24-06-2016 12:02
Ludzie, przestańcie osądzać, ponieważ nie wiemy jak było, czy to dzieci wbiegły pod auto, czy to kierowca nie zauważył dzieci. Takie osądzanie przez internet może kogoś bardzo zaboleć...poczekajmy może aż sprawę dokładniej zbadają i poznamy FAKTY na podstawie których można oceniać. To, że kogoś by tam potrącił samochód a tamtej okolicy, albo to, że komuś tam pieszy wbiegł na pasy nie znaczy, że tak było w tej konkretnej sytuacji.
76. Dodane przez do kom 67, w dniu - 24-06-2016 12:05
no pewnie że należy poczekać aż auta się zatrzymają ale nie raz widziałam że taki zatrzymujący się kierowca przewracał oczami i krzyczał coś do siebie w aucie poganiając jeszcze pieszego, bo kierowcom wiecznie się spieszy i każde zatrymanie przed przejściem dla pieszych czy przed sygnalizatorem traktują jak zło konieczne... sama czekam przed przejściem aż jeden z drugim się zatrzymają 
 
do kom 65 
weź się matko ogarnij z lekka stała się tragedia i to powinno matkę nauczyć i więcej tak nie robić a nie od razu stawiać przed sąd bo matka taka czy owaka, każdemu może się to zdarzyć, dzieci są jakie są i nawet matce czasami ciężko przewidzieć co siedzi w tej małej główce i co zrobi, ale latanie do sądu z pierdołami bo coś sie dziecku stało to przesada, może za każdy upadek dziecka z kanapy stawiajmy matki pod pluton egzekucyjny bo nie była ona opoka i tarczą dziecka...
77. Dodane przez tom, w dniu - 24-06-2016 12:37
a gdzie byli rodzice
78. Dodane przez Krzys, w dniu - 24-06-2016 12:52
Na tej ulicy nie ma wyznaczonych poziomych pasów ruchu-linii. Nie ma również pionowych znaków wskazujący taki podział(F-10). Oznacza to,że jest tam jeden pas i nie powinno tam wyprzedzać się prawą stroną!!! A dzieje się tam nagminnie.
79. Dodane przez Ola, w dniu - 24-06-2016 12:55
Kierowca jechał baaardzo wolno,bo widziałam....to była godzina szczytu. Gdyby też matka trzymała za rękę je to zapewne by do tego nie doszło.a tak to nie ten to inny by potrącił te dzieci.
80. Dodane przez Ola, w dniu - 24-06-2016 12:59
Zresztą te komentarze są niepotrzebne bo policja zdecudje kto winien.... poza tym to wina przeważnie leży po obu stronach.
81. Dodane przez skaut, w dniu - 24-06-2016 13:09
dla wszystkich znawców tematu informacja kodeks drogowy art.13 punkt 1 Pieszy, przechodzący przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność (...). Pieszy znajdujący się na przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem. (zwracam uwagę na słowo znajdujący a nie wchodzący). To wchodzenie precyzuje art. 14 punkt 1 Zabrania się wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd , w tym również na przejściu dla pieszych.
82. Dodane przez monia, w dniu - 24-06-2016 13:25
tak właśnie chłopy jeżdżą, gaz do dechy i olać innych
83. Dodane przez Do kom 79, w dniu - 24-06-2016 15:19
Pani olu gdyby jechal bardzo wolno to dziecko by obojczyku nie mialo zlamanego ani wstrzasu mogu (...)nie wiesz co jest na rzeczy a wypowiadasz sie '!!!!
84. Dodane przez Do kom 83, w dniu - 24-06-2016 17:46
Gdyby dzieci były trzymane za rączki to by żadnego potrącenia nie było. Zresztą nie ma co dyskutować tutaj bo każdy wie lepiej....
85. Dodane przez Do kom 83, w dniu - 24-06-2016 18:03
Dziecko to krucha istota ktora szybko się regeneruje.a połamać dziecko się może chociażby spadając z łóżka.Ale looz.
86. Dodane przez Ona, w dniu - 24-06-2016 18:08
Kilka artykułów niżej kobieta zmarła potracona przez tira w okolicach Rawicza to jest tragedia.a dzieci powinny być pilnowanie,gdzie był opiekun?
87. Dodane przez Ktos, w dniu - 24-06-2016 18:51
Z widocznych zdjec na gorze wynika ze auto uderzylo dzieci na polowie pasow wiec co kierowca nie widzial pierwszych na pasach . (...) i przestancie takie glupoty pisac a co by to bylo gdyby wam sie tak zdarzylo . to ze dzieci zostaly potracone nie oznacza ze uciekly matce obwiniacie wszystkich a wcale tam nie byliscie czy wiecie ze tam jeat ograniczenie do 40 to z jaka pretkoscia samochod musial jechac ze tak daleko od pasow sie zatrzymal ludzie pomyslcie co piszecie ... Lol
88. Dodane przez Marcin, w dniu - 24-06-2016 19:18
Jedni jadą na kierowców inni na tą matkę a nie powinniście najpierw poczekać aż będzie ustalony winny zanim zaczniecie na nich jechać??
89. Dodane przez Jerzy, w dniu - 24-06-2016 19:39
Do kom 32 ty chyba nie jesteś kierowcą bo jak nie widzisz namalowanych pasów poziomych na jezdni to dla Ciebie wszystkie drogi mają jeden pas ruchu śmieszny jesteś!
90. Dodane przez Ludzie, w dniu - 24-06-2016 20:07
Kazdy jaki madry postawcie sie teraz w sytuacji mamy ktora jest z dziecmi w szpitalu a wy ja tu jeszcze linczujecie zero skrupolow zalll tak kruche dzieci ze od upadku moze sie polamac z lozka zalosne jak nie wiem ta osoba co to pisala jest jakas chyba nienormalna !!!!uderzyl je na pasach a znalazl sie za pasami daleko japierdziele nie wieze !!!!! Ale co tam mama najgorsza musi byc !
91. Dodane przez skaut, w dniu - 24-06-2016 21:12
do kom.87 z no właśnie z jaką prędkością musiał jechać samochód i jak te dzieci uderzył skoro na zdjęciach nie widać z przodu samochodu żadnego wgniecenia a nawet miejsca uderzenia
92. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 24-06-2016 22:41
mieszkam przy tej drodze od kilkunastu lat to horror od jakiegoś czasu nie wychodzę na balkon bo po prostu włos się jeży to są trzy najgorsze przejścia w mieście ja nazywam je czarnymi punktami bo to koszmar na odcinku 500 metrów a tylko policja ma statystyki z tych miejsc i tylko ona może wystąpić do Prezydenta by zmienić organizację i bezpieczeństwo!!! 
 
problem 1. 
dwa pasy w jedną stronę - jedno auto staje drugie wali przechodniów, zatrzymuje się po piskach lub omija w ostatniej chwili...brawura, nie uwaga, prędkość! 
 
problem 2. piesi - święte krowy idą nie patrzą lub na bezczelnego wchodzą pod jadące auto myśląc ze są nieśmiertelni a każdy wie ze ciężko ściągnąć maskę auta z twarzy lub odkleić tablicę rejestracyjną z czoła a walnąć łbem w szybę to też nic przyjemnego wyskakując po tym z papci! 
 
problem 3. rowerzyści - nie wiem ile razy widziałem rozpędzone rowery przejeżdżające Słowiańską bez zatrzymania (mimo ze przepis zakazuje przejazdu należy przeprowadzić rower jeśli nie ma wyraźnej ścieżki rowerowej ze światłami dla rowerów) 
 
problem 4. deptak i Rynek w koło, Wróblewskiego i Wolności!!! rowerzyści, deskorolkarze i wrotkarze naparzają na pełnej wiksie z zawrotną prędkością gdzie spacerują rodzice z małymi dziećmi a sam na własne oczy widziałem jak małolat władował się rowerem w wózek z dzieckiem na szczęście ojciec utrzymał wózek przytomnie a gościu przeleciał górą spadając na ryj który nieźle sobie poobijał ale jakoś nie było nikomu go szkoda:) jak dla mnie powinien walnąć tym pustym łbem w latarnie!!! 
 
wszystko rozumiem można jeździć rowerem, rolkami czy deską tylko w miejscach publicznych tempem żółwim spacerowym i nic nikomu się nie stanie...
93. Dodane przez xx, w dniu - 24-06-2016 22:45
Cielaku co dal komentarz nr 90 wyobraź sobie ze samochód jest przestawiony a zobacz sobie na zdj gdzie policja kreda zaznaczyla miejsce wypadku
94. Dodane przez Kasia, w dniu - 24-06-2016 23:31
Pamiętam że, jako dziecko gdy dochodziłam z mamą do skraju chodnika lub przechodziłam przez jezdnię. Zawsze trzymała mnie za rękę i stała lub szła o pół kroku przedemną.Ja też mając małe dzieci starałam się w ten sam sposób postępować.To dobry sposób na kontrolowanie maluchów podczas maszerowania przez ulicę.
95. Dodane przez Sporo świadków ??, w dniu - 25-06-2016 00:08
Nie znam tej sytuacji, natomiast na Krasińskiego, Przemysłowej piesi chodzą jak by chcieli się zabić ...Wypada za domu i ....sruuu ..o rowerach pod prąd na chodniku i drodze nie wspomnę
96. Dodane przez Patryk, w dniu - 25-06-2016 00:32
Do kom 90 tak szczerze to gdyby matka trzymała dzieci za ręce to by się to nie wydarzyło nie sądzisz? zresztą wszystko się wyjaśni.
97. Dodane przez Ktos, w dniu - 25-06-2016 00:43
Powiem tylko jedno wezcie sie ludzie opanujcie !!!!!!!
98. Dodane przez drogi skaucie, w dniu - 25-06-2016 09:19
Gamoniu. Dzieci na przejściu to piesi. Czy są trzymane za rączki czy też nie.kom. 25 ma więc racje a nie ty i tobie podobni. Dzieci były na pasach a więc Nikt i nic nie miało prawa ich najechać. Gdzie masz w kodeksie napisane że dzieci mają obowiązek przechodzić ma pasach trzymame za rękę? Skończ więc pieprzyć bzdury. Gdyby tak było to Panie idące z przedszkolakami musiałyby każdą parę przeprowadzać z osobna.  
Powtórzę więc raz jeszcze. Kierowca ma Obowiązek zwolnili zatrzymać się na pasach. A to czy dzieci ptzechodzą idąc przed rodzicami czy za rękę nie ma tutaj znaczenia. Piesi na pasach to piesi a nie dzieci idące za rękę i te idące samodzielnie. Pozdrawia policjant z drogówki. Zrób na pasach tak jak to sam opisujesz i módl się abyśmy się nie spotkali. 10pkt i 500 pln w zawieszeniu masz na bank. O ile obędzie się bez wypadki. Wtedy sąd tobie wyjaśni daczego opowiadasz bzdury. Zresztątyczy się to wszystkich uważających że istnieje jakiś obowiązek trzymania dziecko za rękę. Dodam że mam.za sobą wiele takich spraw gdzie winni tłumaczyli się tak samo jak lomemtujący tutaj bzdury. W żadnym przypadku sąd nie przyznawał racji kierowcy. Dodatkowo zapadały wyższe grzywny.
99. Dodane przez Nie wieze, w dniu - 25-06-2016 13:08
No kurde nie dosyc ze z niej zrobiono matke ktora jest nie odpowiedzialna choc tak nie jest bo przeciez szly przez pasy a czy one byly obok czy krok przed to nie ma roznicy bo w koncu to pasy to jeszcze moze z niej narkomanke i alkocholiczke zrobicie wiara jest po prostu jakas uposledzona co tu pisza a o tym czubie co wypowiedzi sie o 500+ to nie wspomne bo to bylo zalosne !!!!
100. Dodane przez Mila, w dniu - 25-06-2016 14:54
Już przestańcie sąd wszystko rozstrzygnie. ...to po co te gdybanie.najlepiej krytykować, oceniać....obie strony są tak samo winne.
101. Dodane przez Wiesiu, w dniu - 25-06-2016 14:58
Panie z przedszkolakami to dzieci nie biegają w samopas.a po drugie to jedna pani idzie pierwsza staje na pasach i przepuszcza dzieci
102. Dodane przez agata, w dniu - 25-06-2016 20:20
Neie rozumiem tych,którzy tłumaczą mamusę! 
Ja nawet swojego psa nie puszczę przed sobą na pasach  
Może solarium i tipsy ograniczyły jej uwagę
103. Dodane przez do 102, w dniu - 26-06-2016 07:35
A może dlatego dlaczego napisał powyżej Pan Policjant? Dzieci idące o krok przed mamą, na pasach są pieszymi na pasach. Do Pani to za trudne? A może zwyczajnie, mama zna na tyle przepisy iż wie,że przechodząc na pasach, w miejsc wyznaczonym do tego, może iść krok za nimi. Bo chyba od tego są pasy aby bezpiecznie przejść przez nie na drugą stronę. Może to jednak Pani solarium i tipsy szkodzą. Bo o znajomość przepisów, trudno panią podejrzewać. Rozumiem że jak dziecko, nawet w wieku kilki lat samo przechodzi na pasach to należy je rozjechać/ oby Policja zajęła się takimi kierowcami. Niech odbierają prawa jazdy i nakładają olbrzymie grzywny 
Inaczej się tego nie wytępi.
104. Dodane przez do 100, w dniu - 26-06-2016 07:39
Proszę mi powiedzieć gdzie jest wina owej mamy??? Że przechodź na pasach? Następny kretynizm. Na pasach w pieszego nie ma prawa nic wjechać. Nawet jak dziecko samodzielnie przechodzi. Wina pieszego że przechodzi na pasach. Co jeszcze wymyślą skretyniali pseudokierowcy?
105. Dodane przez Do 98, w dniu - 26-06-2016 08:41
Nie byłeś, nie widziałeś , a oceniasz. Jest też cos takiego jak wtargnięcie na przejście /jezdnię/ . Nie usprawiedliwiam tego kierowcy, ale takie sytuację się zdażają. Jestem ojcem dwójki dzieci i nie wyobrażam sobie "Puścić" Ich luzem przed przejsciem przez ulicę. Trochę wyobraźni trzeba jednak mieć . Więc może zamiast straszyć ludzi punktami i mandatem to staniesz koło przejścia na Al Krasińskiego i poedukujesz pieszych. Zobaczysz jak tam faktycznie wygląda sytuacja , bo stojąc w krzakach z radarem raczej tego nie ogarniesz
106. Dodane przez Do 105, autor 98, w dniu - 26-06-2016 11:55
Czytam te komentarze i widzę więc że jesteś kolejnym z którym chętnie się spotkam, kiedy popełni podobne wykroczenie. Jak doczytasz, pracuję w drogówce i nie muszę widzieć tej sytuacji. Widzę dwie rzeczy i one mi wystareczą. 
Pierwsza - dzieci były na PASACH; 
Druga, kierowca je potrącił na PASACH. 
Przejście dla pieszych, oznakowane w tym miejscu jest wystarczająco.  
Nie ma więc żadnego znaczenia czy puścisz swoje dzieci czy nie. NA PASACH PODCZAS PRZEBYWANIA NA NICH PIESZYCH, CZY TO JEST RACZKUJĄCY MALUCH, CZY BABCIA 100 LENIA, NIE MA PRAWA BYĆ SAMOCHODU.  
Rozumiesz? Czy naprawdę mam na ciebie zapolować aby ci to inaczej wyjaśnić? 
Każdy, powtarzam KAŻDY kto widzi tutaj winę matki, jest w błędzie.  
Cieszę się że widujecie nas tyko w krzakach z radarem, naprawdę się cieszę. Ale nie mamy obowiązku stać na każdym przejściu i jednego czy drugieo osła pilnować, bo szybko by zabrakło kierowców w Lesznie.  
Wyobraźnia jest niezbędna kierowcy, który już widząć zbliżających się pieszych do pasów powinien zwolnić. Dla twojej informacji powiem że ten nie zwolnił. Jak wielu w takiej sytuacji.  
Będę straszył baranów i punktami i mandatami i sądami. Bo inaczej się takich gamoni nie wychowa. A jak sędzie dowali (czego byłem świadkiem) odebranie prawa jazdy i grzywnę 10k, to od razu się nauczycie i zaczniecie przed każdymi pasami zwalniać.  
Nie ma tutaj żadnej litości dla osłów.  
Możesz mi wyjaśnić co to znaczy " że takie sytuacje się zdarzają"? Że auto wjeżdżą w pieszych na zebrze? Nie, takie sytuacje nie mają prawa się zdarzyć. Kotokolwiek i w jakiejkolwiek formie przechodzi na pasach. Tymi słowami pokazujesz że niczym nie różnisz się od barana, który nie rozumie czym są pasy. Do zobaczenia przy mandacie.
107. Dodane przez Pan Z drogowki, w dniu - 26-06-2016 13:02
Za ujawnianie informacji jakichkolwiek można być zwolnionym. Więc dziwi mnie to ze Pan z drogówki się wypowiada.a nie powinien.
108. Dodane przez Yyyyy, w dniu - 26-06-2016 13:03
Dajcie już spokój! Sąd się tym zajmie.więc nie rozumiem po co te dyskusje.
109. Dodane przez Yyyyy, w dniu - 26-06-2016 13:04
Obie strony są winne. Więc już nie debatujcie
110. Dodane przez Bpa bla, w dniu - 26-06-2016 13:09
Jechał wolno....a dzieci raczej wolno się nie poruszaly. Ślady hamowania były. Wina leży po obu stronach matka powinna trzymać za ręce a kierowca zatrzymać się.i jaki problem macie??
111. Dodane przez Do 106, w dniu - 26-06-2016 13:28
Czyli rozumiem że pasy to świętość....poloże się na pasach i nikt mi prawa nic zrobić....na pasach wszystko można?
112. Dodane przez Wina?, w dniu - 26-06-2016 13:44
Wina leży po obu stronach!
113. Dodane przez mefistoteles, w dniu - 26-06-2016 16:43
Najprościej i najbezpieczniej jest zrobić jeden pas w jednym kierunku z możliwością skrętu. Proszę wziąć przykład z Bojanowa, gdzie jest jeden pas i wszystko jest ok.
114. Dodane przez do kom 17, w dniu - 26-06-2016 18:42
od kiedy to pieszy w Polsce ma bezwzględne pierwszeństwo?? Tu po prostu było wtargnięcie pieszego na jezdnie i tyle@!!!
115. Dodane przez Prawo o ruchu drogowym art 13 i 14, w dniu - 26-06-2016 18:47
Wtargnięcie na jezdnię 
 
Prawidłowe korzystanie z przejścia dla pieszych wiąże się z obowiązkiem zachowania szczególnej ostrożności przez pieszego. Pomimo tego, że dysponuje on pierwszeństwem na przejściu, powinien on swoje zachowanie dostosować do sytuacji. Przede wszystkim gwałtowne wejście na przejście pod nadjeżdżający samochód może być potraktowane jako wtargnięcie na jezdnię. Jak zauważył Sąd Najwyższy w wyroku z 15 maja 2002 r. (sygn. IV KKN 149/97) 
 
W takiej sytuacji wina za wypadek może spaść na pieszego, mimo że kierowca potrąci go na przejściu.
116. Dodane przez Xcxx, w dniu - 26-06-2016 19:29
Wlasnie to byly dwie dziewczynki ktore teraz sa w szpitalu...duzo zdrowka dla nich...
117. Dodane przez autor 105 do barana z drogówki, w dniu - 26-06-2016 19:31
Na początek napisze Ci , że możesz mi co najwyżej skoczyć... Gdzie to sobie wybierz sam. Robię samochodem około 45tyś rocznie i ma ZERO punktów karnych i mandatów i tak od dobrych kilkunastu lat, bo w odróżnieniu od kierowcy biorącego udział w tym zdarzeniu jak i matki poszkodowanych dzieci posiadam wyobraźnię. Napiszę Ci jeszcze raz. To nie Ty jesteś od ferowania wyroków tylko sąd. Moim zdaniem matka powinna być ukarana za brak należytej opieki , chociaż i tak nie ma teraz lekko. Więc Panie Mistrzu radaru weź sobie na wstrzymanie i łap dalej rowerzystów, bo jak widać po zaistniałej sytuacji tam gdzie jesteście potrzebni to akurat Was nie ma.
118. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 27-06-2016 08:44
Na tej ul często są takie incydenty.a policji lub straży miejskiej nie uraczysz.piesi nie patrzą tylko wchodzą na pasy. ...
119. Dodane przez ja, w dniu - 27-06-2016 14:13
lewo prawo lewo a dzieci za ręce i nie puszczac bo to ryzykowne
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj