Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Marca 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan,
Sykstus
Do końca roku 278 dni.
Start arrow Góra arrow Burmistrz pisze do dyrektora szpitala

Sprawa rozbija się o pieniądze

Burmistrz pisze do dyrektora szpitala

05.07.2016. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak

Irena Krzyszkiewicz, burmistrz Góry, skierowała pismo do dyrektora szpitala w Lesznie, w którym skarży się na traktowanie górowskich pacjentów. Okazuje się, że liczba górowian przyjmowanych w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym w Lesznie wzrosła dwukrotnie - jednak Narodowy Fundusz Zdrowia nie zwiększył w związku z tym kontraktów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pismo zostało wysłane do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Lesznie w czerwcu. Była to reakcja na skargi górowian dotyczące sposobu przyjęcia i traktowania.
- Pacjentów i lekarzy nie powinny interesować sprawy, które się dzieją w szpitalu w Górze. Lekarz powinien się zająć pacjentem, udzielić pierwszej pomocy, a nie na powitanie od razu komentować, że pacjenci są ze zlikwidowanego szpitala w Górze. Jak pacjent ma się otworzyć? Skierowałam pismo w formie protestu do dyrektora szpitala w Lesznie
- mówi burmistrz Góry, Irena Krzyszkiewicz.

Świadczenia wykonywane pacjentom z powiatu górowskiego kosztują leszczyński szpital ok. 2,5 mln zł. Liczby te są wynikiem sytuacji, w jakiej znalazła się lecznica w Górze.
Chociaż leszczyński szpital wykonuje świadczenia dla jednego powiatu więcej, nie idą za tym pieniądze z Narodowego Funduszu Zdrowia - zauważa Tomasz Karmiński, dyrektor szpitala w Lesznie i dodaje, że jeśli z jakiegoś terenu znika podmiot świadczący usługi medyczne, to umowy są zwykle rozdzielane pomiędzy pozostałych świadczeniodawców. Problem polega na tym, że Góra podlega pod NFZ dolnośląski, a Leszno pod NFZ wielkopolski, jednak górowianom najszybciej jest dotrzeć do Leszna.
- W naszym szpitalu jest najbliższy Szpitalny Oddział Ratunkowy dla pacjentów z Góry; ze względu na odległość, ale przede wszystkim ze względu na czas dotarcia. Do nas z Góry można dojechać karetką na sygnale w bardzo krótkim czasie. Zgodnie z Ustawą o ratownictwie medycznym, pacjenta w stanie zagrożenia życia bierze się do najbliższego Szpitalnego Oddziału Ratunkowego - zaznacza Tomasz Karmiński - My w żaden sposób nie zostaliśmy uwzględnieni w podziale środków, jeśli taki podział nastąpił, bo tego nie wiemy. Wielokrotnie zwracaliśmy się do Funduszu wielkopolskiego i do Funduszu dolnośląskiego. Deklarowaliśmy gotowość, że mamy możliwość zajęcia się pacjentami z ternu górowskiego. Odpowiadano nam, że nie ma możliwości bezpośredniego transferu pieniędzy z oddziału dolnośląskiego do świadczeniodawcy, który nie leży na ich terenie.

Leszczyński szpital czeka na odpowiedź z wielkopolskiego NFZ. Jeśli będzie odmowna, dyrektor nie wyklucza interwencji w centrali na poziomie Narodowego Funduszu Zdrowia bądź Ministra Zdrowia.
Jednocześnie Tomasz Karmiński dodaje, że nie ma rejonizacji, więc pacjenci, którzy trafiają do szpitala, nie będą w żaden sposób segregowani ze względu na miejsce zamieszkania i dodaje, że jest to problem systemowy - co robić w sytuacji, kiedy z danego terenu znika szpital.
 
Komentarze (79)
1. Dodane przez Kaziu, w dniu - 05-07-2016 16:01
Skoro nie ma szpitala w Górze to NFZ powinien przekazać środki do Leszna. Trzeba aby radni powiatowi zadziałali, burmistrz wszystkiego sama nie zrobi. Panowie, do roboty a nie politykować!
2. Dodane przez Lch, w dniu - 05-07-2016 16:23
Ja mam pytanie czyta pani opiera się na konkretnych imiennych przypadkach czy na internetowych donosach. Na miejscu dyrektora szpitala zadałbym tej pani to pytanie. Jeśli nie są to konkretne przypadki to nie zwracałbym na to uwagi.
3. Dodane przez kornik, w dniu - 05-07-2016 16:23
Stwierdzenie, iż pacjent jest z rejonu zlikwidowanego szpitala w Górze jest stwierdzeniem faktu, więc w czym problem? Jak się nie podoba to jedźcie sobie do Głogowa i dajcie nam spokój. Nie dość że ta burmistrz nie potrafiła dopilnować spraw szpitala, to jeszcze teraz do wszystkich pretensje. Cała Góra. DGR-y tylko blokują miejsca przynależne nam, leszczynianom, mieszkańcom królewskiego miasta.
4. Dodane przez coraz więcej pacjentów personelu tyle samo..., w dniu - 05-07-2016 16:28
Liczba górowian wzrosła (wogóle liczba pacjentów wzrosła) a obsada cięgle taka sama... no nic dziwnego, że czas oczekiwania na uzyskanie pomocy wydłuża się do wielu godzin...
5. Dodane przez Mieszko, w dniu - 05-07-2016 16:31
Denerwują mnie takie artykuły. Głównym wątkiem jest kwestia traktowania Górowian przez personel szpitala w Lesznie - a w odpowiedzi na ten zarzut dyrektor szpitala w Lesznie mówi o czymś zupełnie innym (o kontrakcie i rejonizacji). Pani Redaktor - tak się nie pisze artykułów, a dobry dziennikarz szuka i odpowiada na główny wątek tematu. A jeśli chodzi o tę kwestię - niestety to szczera prawda. Dla mnie to skandal, żeby personel szpitala w Lesznie tak traktował ludzi. Ciągle Górowianie słyszą docinki, złośliwe komentarze... to nie ludzie są winni tej sytuacji, ale system - i komentarze personelu szpitala w Lesznie są nie na miejscu i poniżej pewnego poziomu kultury.
6. Dodane przez wkurzony, w dniu - 05-07-2016 16:37
Blisko 3. lat trzeba było, żeby do głów górowskiej władzy samorządowej dotarły skutki niefrasobliwości w odpuszczeniu świadczeń ratowniczych i szpitalnych, z których górowianie korzystali przez dziesięciolecia. Palący problem próbuje przykryć się wcześniej zgłoszonym przez starostę do prokuratury podejrzenia o popełnieniu przestępstwa przez PCZ Wrocław, a teraz przez burmistrza "protestem" (?) z belferską pouczanką, jak mają postępować leszczyńscy lekarze. Jeżeli wpływy pani burmistrz u wojewody dolnośląskiego ponoć popchnęły do przodu sprawę drugostronnego zasilania Góry, to tym bardziej należało interweniować za pośrednictwem tegoż wojewody w/s zaniechań wrocławskiego NFZ. Wstydu nie mają, susząc zęby na Dni Góry do wrocławskiego establiszmentu, a swoim wyborcom oferując środkowy palec ustawiony do pionu!!
7. Dodane przez Pacjent z Leszna, w dniu - 05-07-2016 16:41
W szpitalu w Lesznie jest 5 lat oczekiwania na endoproteze....
reklama
8. Dodane przez jestem z Góry, w dniu - 05-07-2016 16:46
zarowno twor pt. NFZ jak i leszczyniacy juz nie pamietaja ze pieniadze z Gory takze szly na budowe wojewodzkiego szpitala zespolonego w Lesznie. Moja matka byla pielegniarką i były czasy ze nie było premii ani innych swiadczen dla sluzby zdrowia chociaz im przyszługiwały (tak tak - czasy "komuny") bo lekarz "wojewodzki" o ile dobrze pamietam p. Jaruga zadecydował ze pojdą one na budowe molocha w Lesznie, a dzis jestesmy traktowani jak psy bo z DGR!
9. Dodane przez jestem z Góry, w dniu - 05-07-2016 16:53
po drugie przytocze tylko takie zdarzenie - bo dane mi było trochę bywac w lecznicach w Polsce - tych z najwyzszych półek - np. centrum chorob serca w Zabrzu - tam nie ma pytania skad jestes - jest pacjent ubezpieczony to mu sie pomaga i ratuje zycie, a do zespolonego w Lesznie przyjezdzasz w niedziele na SOR - to 1 pytanie - dlaczego nie ma skierowania (!) przypominam jest niedziela wiec rodzinny nie przyjmuje ! drugie pytanie - dlaczego nie do szpitala w Gorze (wtedy jeszcze istniał) ? Gdy pacjenta podlaczyli pod kardiomonitor i zobaczyli ze to nie przelewki (migotanie przedsionkow, pacjent z obrzekami i trudnoscia z chodzeniem) to gadki sie skonczyly i musieli pomoc. Tak wiec trzeba miec grubą skórę zeby się leczyć w naszych zasciankach. Gdy trzeba pomocy drodzy pacjenci - nie bojcie sie jezdzic do duzych klinik - tam nikt nie zapyta się gdzie jest Góra czy Leszno - po prostu pomogą. Tylko u nas jakas wojna podjazdowa i kazdy ma w 4 literach robic to do czego skladal przysiege Hipokratesa..... porazka XXI wieku to nasze lecznictwo
10. Dodane przez do jestem z Gory nr.8, w dniu - 05-07-2016 16:57
Piszesz koszmarne ,totalne bzdury i klamstwa i obrazasz dobre Imie Pana doktora Lecha Jarugi. Z twojej pisaniny wychodza malomiasteczkowe kompleksy i myslenie prowincjusza...ale ,ze Irena tez temu ulega?
11. Dodane przez Jestem z Leszna..., w dniu - 05-07-2016 17:38
...i przeciw jakimkolwiek złym komentarzom lekarzy i pielęgniarek. 
Wszyscy pacjenci są nasi.
12. Dodane przez bcd, w dniu - 05-07-2016 17:39
Nie rozumiem sytuacji, jesli po acjent jest z dolnoslaskiego , tpieniadze za udzielenie pomocy powinny znalezc sie w kasie leszczynskiego szpitala, a jesli tak nie jest to nie leczyc,i prosze nie mowic, ze tak nie wolno, bo jeszcze nie tak dawno, aby szpital we Wroclawiu przyjal pacjenta z Leszna , to musialam do Poznania jechac po zgode, bo tez nie chcieli leczyc za darmo.
13. Dodane przez bbc, w dniu - 05-07-2016 17:43
Góra to syf i dziadostwo jakby nie graniczyła z nimi wielkopolska to były tam czwarty świat bo trzeci jest w tej chwili a wina nie jest ludzi tam mieszkających tyko nieudolnej władzy powiatu i gminy nie ma się czemu dziwić sami nauczyciele i byli policjanci nikogo ze zdrowym rozsądkiem
14. Dodane przez nie wiem o co pretensje pani Irenki, w dniu - 05-07-2016 18:05
Przecież suweren wybrał, że nie chce być w wielkopolskce. To o co kaman. Było myśleć wcześniej a nie biadolić. Macie syf w Górze, a daleki wrocław ma Was gdzieś!
15. Dodane przez hajd, w dniu - 05-07-2016 18:06
To przykre że ludzie z powiatu górowskiego przyjeżdżają do Leszna pomimo że wiedzą że powinni jechać do Głogowa. Z Góry do Leszna jest 25 km a do Głogowa 32 km. Ale widać że Pani Burmistrz woli pisać bzdurne listy niż się dołożyć do lecznicy. Widocznie to taka mentalność ludzi górowian DGR>
16. Dodane przez hory, w dniu - 05-07-2016 18:25
za twojej kadencjio zamkneli szpital wiec powinnas robic wszytko co by go otworzyli a u nasnmawet choregoi na izbe nie chcca przyjac posrany babol;! buduj dalej kraeżniki i chodniki bo tylko tyle umiesz!! ODDAJCIE SPITAL I ludzi .. nie męcz PRECZz PO złodziajmi!
17. Dodane przez go, w dniu - 05-07-2016 18:27
oipisac trza dziadów z góry i tyle ze doprowadzili do zamkniecia szpitala!!! Pania Burmistrz na czele wiadomo PPO
18. Dodane przez jan, w dniu - 05-07-2016 18:34
A w Rawiczu w przychodniach same DGR a my Rawiczanie którzy utrzymują przychodnie cztery dni czekamy na wizyte u lekarza rodzinnego wstyt.
19. Dodane przez kierowca, w dniu - 05-07-2016 18:38
ja tam jeżdżę do Głogowa, mają tam o wiele lepszą obsługe i wykwalifikowany personel ;) nie to co w tym DZIADOWSKIM Lesznie
20. Dodane przez Pacjent, w dniu - 05-07-2016 18:55
Czy jest w Górze miejsce gdzie mógłbym uzyskać pomoc lekarską w godzinach wieczornych lub w sobotę czy niedzielę? Będąc w weekend na izbie przyjęć w Lesznie lekarz zdziwił się że nie pojechałem do szpitala w Górze. Więc działa tam coś czy nie?
21. Dodane przez URZĘDAS LESZEK, w dniu - 05-07-2016 19:11
Wstyd i żenada najpierw władza Górowska sprzedaje szpital z checia podnoszac rączki ,podejrzanym podmiotom,nie odzyskujac pieniedzy ,kombinuja z donosami do prokuratury w celu obrócenia kota ogonem ...a teraz skomlom jak psy !!!!!!!
22. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-07-2016 19:41
idiotyczne komentarze jak z jednej tak z drugiej strony...pocieszam się tym, że pisane przez 2-3 osoby dla wywołania sensacji...dla Pani Burmistrz, choć to nie w jej kompetencji, słowa uznania dla zajęcia się problemem, którym zająć się powinien powiat i radni powiatowi
23. Dodane przez Marecki, w dniu - 05-07-2016 19:42
Faktycznie w Lesznie źle traktują pacjentów z Góry sam mialem jakiś czas temu zabieg na kamienie żółciowe i sam lekarz do mnie powiedział dlaczego jestem w Lesznie a nie w innym szpitalu najchętniej zostawiliby nas na pastwe losu na korytarzu zamiast leczyć wstyd że taki personel wogóle istnieje i ma takie podejscie do pacjentów nie wspomne już o wizytach lekarzy, którzy nawet nie popatrzyli w moją strone czy wogóle żyje na łóżku taka jest prawda
24. Dodane przez abc, w dniu - 05-07-2016 19:56
co, obudzili się z ręką w nocniku i wielkie larum robią. 
To mi pachnie populizmem.
25. Dodane przez anna, w dniu - 05-07-2016 20:04
ponad dwa tygodnie temu byłam świadkiem przyjmowania pacjentów z Góry na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym w Lesznie. To było w nocy z piątku na sobotę. Była grupa trzech osób, w tym jedna pani. Wszyscy pijani i zakrwawieni. Pani- najbardziej rezolutna z całej ekipy - domagała się, aby karetka odwiozła ją do Góry, bo jak ma się tam dostać. Chodziła i krzyczała, że wszyscy mają ją w d... i że chyba ona ma prawo upić się na imprezie. Potem przyszedł po nią pan - jej pokroju. Też nie przebierał w słowach. Na siłę otwierali drzwi do sali przyjęć. To była katastrofa. Po prostu dramat.
26. Dodane przez do kom. 8, w dniu - 05-07-2016 20:49
Bez względu na to, co było dawniej, rozliczenia są bieżące. Wspomnieniami nie ureguluje się aktualnych należności.
27. Dodane przez do kom.2, w dniu - 05-07-2016 20:49
Jest wiele przypadków imiennych chamskiego traktowania pacjentów z Góry. Sama byłam świadkiem jak "przemiła " pani (...) (choć daleko jej do pani) koordynatorka na SOR potraktowała chorą z terenu Góry która bardzo źle się czuła. Oj nieładnie Babka żebyś ty nie musiała kiedyś znaleźć się po drugiej stronie .
28. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 05-07-2016 20:56
Mi również nie poda się takie rozmydlenie treści, ale szkoda, że nie zapytano nikogo z SORu o ich punkt widzenia. To, że ktoś na wstępie usłyszy, że pacjent jest ze zlikwidowanego szpitala w Górze, wcale nie musi być docinkiem. W takiej wypowiedzi nie słychać intencji. A równie dobrze może to być sugestia mówiąca, że przy takiej osobie należy przygotować druk rozliczenia do NFZ z Dolnego Śląska, a nie z Wielkopolski. I nic więcej.
29. Dodane przez O co chodzi, w dniu - 05-07-2016 21:26
A to była korespondencja czy list publiczny. Bo takie sprawy się załatwia trochę inaczej. Warto by zamiast pisać listy i je upubliczniać pojechać te 18 km do leszna i się upewnić czy te pretensje są uzasadnione. Bo teraz efekt jest taki że znowu w internecie obrażają Górowian. Jak zwykle podsyca to atmosferę i wzajemną niechęć. Ja zwyczajnie nie wierzę, że personel gorzej traktuje Górowian. W takim wielkim szpitalu personel pewnie nie interesuje się skąd pochodzi pacjent. A jak się tak straszy ludzi to potem jak coś nie tak to ludzie sobie wmawiają że pewnie źle ich traktują bo z Góry. Pacjenci często narzekają na szpitale bo człowiek chory jest nerwowy. Nie rozumiem takiego załatwiania sprawy.
30. Dodane przez tomi, w dniu - 05-07-2016 21:37
Pani Burmistrz chwyta się czego może,ponieważ to jej ostatnia kadencja.jakimi się ludzmi obtaczasz tak masz.zero profesjonalizmu,tyle już mówiono o szpitalu w górze.
31. Dodane przez JADZIA, w dniu - 05-07-2016 21:38
Teraz naszej władzy pozostał tylko krzyk na pustyni, pozwolili na likwidację szpitala i nie tylko bo i inne instytucje powiatowe już zlikwidowali. Tylko gdzie jest tu nasz starosta, który powinien zająć stanowisko w imieniu wszystkich gmin powiatu górowskiego, a nie tylko burmistrz Góry próbuje się teraz rehabilitować w tej sprawie, tak lubi wzywać do siebie na dywanik swoich podległych, to dlaczego sama nie spotkała się z dyrektorem szpitala na miejscu w Lesznie to i może by się dogadali, a tak pisze ostre pisma, które mogą przynieść odwrotny skutek, i kto na tym straci ? Zagłosuję na nią w następnych wyborach jak przywróci szpital w Górze - i tyle. A my mieszkańcy cieszmy się, że mamy jeszcze w mieście pogotowie ratunkowe, które z prędkością "formuły 1" będzie próbować nas chorych dowieźć do któregoś szpitala, który ze swej łaski nas przyjmie. A dla pogotowia ratunkowego, które stacjonuje na osiedlu kazimierza wielkiego to by się przydała nowa droga przez osiedle Mieszka (którą podobno gmina ma budować ) i wtedy szybciej mamy dojazd karetką do Leszna, tylko ponoć mieszkańcy strzechy protestują na jej budowę, co za bezmózgowie !!!
32. Dodane przez jan, w dniu - 05-07-2016 21:41
Do 7. A w szpitalu w Lubinie nie czeka się więcej niż kilka miesięcy.
33. Dodane przez leszczyniacy to dziwnie ludzie, w dniu - 05-07-2016 22:16
Tak, te docinki wykształcownego personelu szpitala są nie na miejscu i to jest fakt. Mam wrażenie, że to jest prostackie wyzywanie się na innych za swoje frustracje. System jest do bani a ludzie skaczą sobie do gardeł. WStyd!!!!
34. Dodane przez mieszkam tu, w dniu - 05-07-2016 22:28
Droga "anna": 
a ja byłam pacjętką na SORze, i na łóżku obok leżała również zapijaczona kobieta... z Leszna. Darła się całą noc, klęła zupełnie bez szacunku dla tych, którzy musieli (!!!) się nią zająć i dla pozostałych pacjentów. Panią przywiozła leszczyńska policja i... pozostawiła ot tak, po prostu. Jak więc widzisz zachlane baby, które drą się na SORze to nie tylko Górowianki (ale pewnie Leszczyniankom można...)
35. Dodane przez tańczoncy jaszczomp, w dniu - 05-07-2016 23:41
proponuję napisać jeszcze listy do Pana Bozi, parę na Berdyczów oraz, przede wszystkim, do NFZ-u, który pieniążki daje, gdzie mu się żywnie podoba oraz do Radziwiłła, ale nie "Sierotki", ani Panie Kochanku, tylko do dr Zdrówko. Można tylko napisać i to wszędzie, żeby tylko wyglądało, że się robi.
36. Dodane przez Do Pani Burmistrz, w dniu - 05-07-2016 23:53
Zostały Pani nawyki pouczenia z czasów pracy w Liceum w Górze. Jeśli miasto Góra będzie wspierać finansowo leszczyński szpital tak jak robi to miasto Leszno, to wtedy będzie Pani mogła mieć pretensje. Skoro twierdzi Pani, że w leszczyńskim szpitalu jest tak źle to proszę zachęcać gorowian do SOR w Głogowie, poza tym o ile mi wiadomo tzn WIECZORYNKA w Górze funkcjonuje
37. Dodane przez do 10tki, w dniu - 05-07-2016 23:59
nikogo nie obrazam i nie mam takiego zamiaru, moja św. pamieci Matka mowila ze ich 13tki poszly na budowe zespolonego w Lesznie bo taka byla decyzja lekarza tzw. wojewodzkiego. To nie są informacje wyssane z palca. Pielegniarki i pracownicy ZOZ w górze zamiast dostac kase to im jej nie dano tylko poplynela do Leszna - do miasta "wojewodzkiego" psia mać. Poza tym jak czytam ze my w gorze mamy syf - to ja sie pytam co wy w Lesznie macie ? wielkie "G" - gdyby nie nafis to ludzie z zawałami transportowani byli do Poznania a dzis robi sie wielkie halo ze konkurencja, ze to czy tamto.... lepiej mowic ze w Gorze syf a nie patrzy sie na swoj grajdołek... takie kokosy macie ? A po komentarzach widac ze bida az piszczy ze pracy nie ma, ze w poduszkach trzeba robic... ogarnijcie sie ludzie. Czy Polak dla Polaka wiecznie musi byc przeciw ?! Co tyczy sie Pani Ireny - to SZPITAL NALEZAŁ DO POWIATU A NIE GMINY - nie mylcie pojęć niedouczeni pieniacze !
38. Dodane przez do 26, w dniu - 06-07-2016 00:03
tak ? a to ciekawe, kasa gorowian szla na leszno a dzis leszno wypina pośladki zeby wszyscy spadali bo szpital jest tylko ich "krolewiczow".... jedna Polska niby jest, a jeden drugiego utopil by w lyzce wody, śmiech. Niejeden bedzie potrzebowal pomocy bedac np. na wakacjach, zobaczymy jak to jest gdy sie wypna na leszczyniakow np. na wschodzie Polski.... pozyjom - zobaczom
39. Dodane przez xxxx, w dniu - 06-07-2016 00:42
do 3.dgr zajmuja ci miejsce czy twoim bliskim.a pomysl k.....jak czlowiek-najblizej mam z dzieckiem do leszna gdy zachoruje-a cierpi,choruje powaznie i nie wiem ile jeszcze da rade!do cholery blokuje ci moje dziecko miejsce.pomysl tu chodzi o 4latka z bedechem,padaczka i astma.jaki widisz problem.bola mnie te kometarze.czy gora czy poznan czy olsztyn to jest czlowiek ktory potrzebuje pomocy juz!!!..
40. Dodane przez xxx, w dniu - 06-07-2016 00:46
ludzie to nie moja wina ze jestem z gory i moje dziecko i ze kazdy nas obraza.patologia nie jestem syfem tez nie i mojemu dziecku nalezy sie pomoc
41. Dodane przez Mokry bob, w dniu - 06-07-2016 06:42
A mieszkańcy Leszna mają dość złego traktowania przez gorowiakow, (...)w naszym mieście
42. Dodane przez do kom. 8 i 38, w dniu - 06-07-2016 07:34
Ludzie kochani. Przestańcie wreszcie wypominać innym to, co było w PRL i sugerować, że za te czyny należy się komuś dozgonna wdzięczność. Przecież to były odgórne decyzje, podobnie jak inwestowanie pieniędzy w Nową Hutę lub w Hutę Katowice. Równie dobrze nasi sąsiedzi zza zachodniej granicy mogą wypomnieć niemal wszystko, co jest na terenie Góry, bo to jeszcze Niemcy się na to składali. Taka roszczeniowość to droga do niepotrzebnych kłótni. A te prowadzą do stresów, czyli docelowo do szpitala. Po co Wam to?
43. Dodane przez emeryt, w dniu - 06-07-2016 07:42
dobrze, że jest jeszcze ktoś, kto zabiega o zapewnienie opieki lekarskiej, dlatego trzeba wspomóc działania Pani Burmistrz
44. Dodane przez pod publiczkę, w dniu - 06-07-2016 08:21
Pani Burmistrz mówi, że powiat nie chciał gminie sprzedać szpitala? proszę poszukać ogłoszenia z 2013 na stronie BIP starostwa o zaproszeniu do rokowań. Gmina Góra nawet nie raczyła złożyć oferty kupna choćby i za przysłowiową złotówkę !!! żeby coś kupić trzeba najpierw zaproponować swoją ofertę !!!
45. Dodane przez nie z PL, w dniu - 06-07-2016 09:03
Znam około 10 przypadków złego traktowania przez leszczyński personel, wszystko na faktach. Jakoś jak leszczyniaki przyjeżdżali się do Góry np. rodzic dzieci i się leczyć nikt się nie pytał skąd są i nie byli odsyłani z kwitkiem. Może właśnie trzeba było ich w ten sposób zaszeregować wtedy by każdy odczuł na własnej skórze jak to jest. Fakt faktem, jest to karygodne, że krzyżaki się w ten sposób zachowują w tym szpitalu, dobrze, że zaczęło się o tym głośno mówić. W żadnym innym rejonie Polski taka sytuacja nie miałaby miejsca jak dzieje się to w leszczyńskim szpitalu.Jeszcze Borowiak ma czelność wołać o pieniądze na budowę oddziału onkologicznego panie Borowiak, niech się pan najpierw zajmie sprawą traktowania pacjentów z naszego powiatu.Cóż za egocentryzm, no ale to w końcu PL. Duża pochwała dla Pani Burmistrz.
46. Dodane przez do kom 3, w dniu - 06-07-2016 09:06
DO kom. 3 
Jakiego królewskiego miasta...ten wasz król wypiął się na was tyłkiem dzięciole poczytaj literaturę historyczną:) hahaha
47. Dodane przez Zatroskany, w dniu - 06-07-2016 09:42
Ludzie wy jeszcze słuchacie tych pierdów. Te bajdy przedwyborcze już dawno minęły. W końcu zobaczcie w jakim przedwyborczym kłamstwie żyjemy. Z dnia na dzień pakujemy w co uwierzyliśmy, tracimy zakłady, szkoły na rzecz Leszna. Ludzie zauważcie, że nasz sprawujący władzę starosta działa wyłącznie na niekorzyść tego powiatu.
48. Dodane przez obserwator, w dniu - 06-07-2016 09:58
Z informacji uzyskanej na spotkaniu jasno wynika, że zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami, nieruchomość będąca własnością samorządu sprzedawana jest w drodze przetargu. W drodze bezprzetargowej można zbyć nieruchomość m.in. w przypadku, jeśli zbycie następuje między jednostkami samorządu terytorialnego. Można wtedy dokonać darowizny na cele publiczne, lub sprzedać nieruchomość za cenę niższą niż jej wartość rynkowa. I w takim trybie Gmina mogła składać propozycje nabycia szpitala. Rada Powiatu podjęła uchwałę, że wybierze wariant przetargowy bo uzyska wyższą cenę za zbycie udziałów szpitala. Uzyskane środki miały pomóc w spłacie zadłużenia m.in. Chemeko System. W świetle tych faktów Gmina uczyniła to co mogła zgodnie z prawem uczynić, natomiast radni powiatowi podjęli uchwałę, która w tym momencie miała zapewnić powiatowi dopływ wyższych środków finansowych.
reklama
49. Dodane przez other, w dniu - 06-07-2016 11:14
http://elka.pl/content/view/79904/77/
50. Dodane przez Czarek, w dniu - 06-07-2016 11:45
Mydlenie oczu,ręka w nocniku---i znów Wyjście Awaryjne
51. Dodane przez do 48, w dniu - 06-07-2016 12:07
Cytat ze strony powiatu: "W październiku 2012 roku Zarząd ogłosił przetarg publiczny na zbycie udziałów PCOZ w Górze. Przetarg okazał się bezskuteczny, do przetargu bowiem nikt nie przystąpił. W marcu 2013 roku zostało ogłoszone zaproszenie do rokowań w sprawie nabycia udziałów PCOZ" i do tych właśnie rokowań mogła przystąpić gmina Góra !!! Oferta taka jednak nie wpłynęła !
52. Dodane przez obserwatorka, w dniu - 06-07-2016 12:08
,radni powiatu czekali na ofertę Gminy ale jej nie było.Podziękowania za przyjęcie do szpitala leszczyńskiego Roberta, ale kto zapłaci za jego pobyt?
53. Dodane przez Marcin, w dniu - 06-07-2016 13:32
Osobiście pochodzę z odrobinę bardziej turystycznego zakątka Polski a w te rejony przeprowadziłem się z powodu mojej narzeczonej. Po niektórych wypowiedziach wnoszę, że zgodnie z Waszą logiką, będąc na wakacjach w górach, mazurach czy nad morzem poszkodowana osoba z Leszna powinna udać się do leszczyńskiego szpitala. Tak samo powinna postąpić rodząca matka? Szczerze, to po raz pierwszy w Polsce spotykam się z czymś takim i do tej pory nawet nie przyszłoby mi coś takiego do głowy. Widzę jednak, że słusznie pracujecie na swoją opinię.
54. Dodane przez do marcin, w dniu - 06-07-2016 15:15
Dokladnie, typowy Leszczynianin beda na mazurach i majac problem ze zdrowiem zgodnie z tym co głosi - wroci aby polozyc sie w Leszczynskim szpitalu ;)))))) Całkiem logiczne podejscie....
55. Dodane przez tak tylko, w dniu - 06-07-2016 16:12
O jacie, dobrze że chociaż Głogowskie krematorium nie stwarza nam Górowianom problemów, biorą jak leci
56. Dodane przez RACJA, w dniu - 06-07-2016 16:46
do 19 masz rację, nie do pyr.
57. Dodane przez bidula, w dniu - 06-07-2016 16:49
To, że nie ma szpitala w Górze to wina burmistrz, a teraz się skarży bidula.
58. Dodane przez Maria, w dniu - 06-07-2016 17:24
Lekarze w leszczyńskim SORZ-e BARDZO ŹLE OD LAT traktują TAKŻE INNYCH PACJENTÓW, RÓWNIEŻ TYCH KTÓRZY ŚMIELI przyjechać w weekend z innych okolicznych miejscowości! ZŁOŚLIWE KOMENTARZE W LESZCZYŃSKIM SZPITALU BYŁY I JAK WYNIKA Z KOMENTARZY NADAL SĄ NA PORZĄDKU DZIENNYM, A WINNI UMYWAJĄ RĘCE. MOŻE CZEKAJĄ NA KOLEJNE PRYWATNE WIZYTY W ŚRODOWISKU! ZGODNIE Z PRZEPISAMI PACJENCI POWINNI BYĆ PRZYJMOWANI WSZĘDZIE I NIE POWINNI BYĆ NARAŻANI NA WYSŁUCHIWANIE ZŁOŚLIWOŚCI SZCZEGÓLNIE OD LEKARZY I PIELĘGNIAREK, KTÓRZY SZUKAJĄ WSPARCIA BAWIĄC SIĘ KOSZTEM PACJENTÓW TAKŻE U PERSONELU POMOCNICZEGO. MOŻE WRESZCIE CZAS Z TYM SKOŃCZYĆ! Szpital zasłania się NFZ a NFZ twierdzi, że jest odwrotnie. KTO CIERPI? PACJENT! WIĘKSZOŚĆ TWIERDZI, ŻE PACJENCI MOGĄ SKORZYSTAĆ Z CORAZ POWSZECHNIEJSZYCH GABINETÓW PRYWATNYCH. SKORO SAMI SIĘ NA TO GODZĄ I PŁACĄ DO DO KOGO MAJĄ PRETENSJE! TYLKO GDZIE JEST ZWYKŁA LUDZKA PRZYZWOITOŚĆ i przysięga Hipokratesa!
59. Dodane przez STOP DLA DGR, w dniu - 06-07-2016 18:25
NIECHCEMY DGR W LESZNIE ANI NIGDZIE INDZIEJ . JESTESCIE AGRESYWNI ZLODZIEJE I BEZCZELNI . WSZYSCY MAJA WAS DOSYC A WY TYM ZYJECIE I JESTESCIE ZASZCZYCENI Z TEGO
60. Dodane przez Niechlów-mieszkaniec, w dniu - 06-07-2016 18:29
Szkoda że Pani burmistrz Góry nie wie że w GÓRZE też bardzo źle traktowali pacjentów . Moja rodzina cierpiała w górowskim szpitalu żadnego szacunku do pacjenta żadnego .Traktowali jak ostatnie .... Dopiero w GŁOGOWIE zajęli się tak jak powinni się zając profesjonalni lekarze i pielęgniarki . Serdecznie odnosili się do pacjentów bez żadnych wyrzutów że muszą leczyć Niby szpitale powiatowe a jak odnoszą się w Głogowie a jak w górze . W górze 3 dni i do domu a w Głogowie 2 tyg i nie chcieli wypuścić . PO PROSTU W GŁOGOWIE UMIEJĄ LECZYĆ
61. Dodane przez Halk, w dniu - 06-07-2016 18:41
PANI BURMISTZR pani da spokój. PIS ma już gotowy projekt dwukadencyjności burmistrzów i prezydentów miast.  
 
ŻAL czytać co ludzie w komentarzach wypisują o mieszkańcach Góry. Ja bym chętnie zapoznał się z pani odpowiedzią na LIST pana Borowiaka o wsparciu leszczyńskiego szpitala. Czy też pani OPUBLIKUJE go, czy wyjdzie SZYDŁO z worka i wzorem pani premier nie opublikuje.
62. Dodane przez MIESZKANKA, w dniu - 06-07-2016 19:06
Do kom. 55,,,,,Slyszalam ,ze Gorowianom ,to jeszcze buzi daja na ostatnie pożegnanie.
63. Dodane przez innowator, w dniu - 06-07-2016 19:36
Po prostu trzeba zlikwidować NFZ i ten cały zły system.Przecież pieniądze powinny " iść " za pacjentem i żadnej regionalizacji.Natomiast kochani leszczynianie, przecież na wasz szpital też byli i są chętni kupcy i moglibyście znaleść się w podobnej sytuacji ,że kupi jakaś mafia i zostaniecie na lodzie/oby nigdy/więc nie utyskujcie i więcej pokory i tolerancji i pomocy drugiemu w biedzie
64. Dodane przez do kom 59, w dniu - 06-07-2016 19:38
zlodzieje to sa i uwas tak samo jak i cpuni prostytutki itp u nas tego nie ma i was LESZCZYNIAKOW wszedzie pelno a zlodziejstwo w gorze jest owszem ale to wasi kradna i diluja prochami
65. Dodane przez L.E., w dniu - 06-07-2016 19:42
DOBRE IMIE DR JARUGI?...
66. Dodane przez Prawda, w dniu - 06-07-2016 21:48
Zgadzam się z wpisem nr 60. Jakoś nie było troski tych co teraz najbardziej płaczą za szpitalem o pacjentów którzy leżeli w górowskiej levznicy. I tak olbrzymia ilość górowian leczyła się w innych szpitalach. Pani burmistrz od wielu lat była radną i wcześniej nie interweniowała że w górze szpital się potfornie zadłuża. Nigdy nie słyszałem aby pani wcześniej przedstawiała jakieś pomysły na uzdrowienie upadającego szpitala w Górze. A teraz wszyscy udają wielce zatroskanych. Tylko wspomnijcie co od was ta firma tak naprawdę kupiła. Dlaczego wcześniej nikt się nie troszczył o ten szpital a teraz jak nic nie mogą bo jest prywatny to wielce dię wymądrzają i udają że coś mogą.
67. Dodane przez ..., w dniu - 06-07-2016 21:57
Pani burmistrz Góry - proszę mi wierzyć w Lesznie też wiele osób słyszałem jak narzekają na personel. Przecież tam też pracują różni ludzie. Niektórzy mają czasami trudne dni. Praca w szpitalu jest ciężka i człowiekowi zwyczajnie nerwy puszczają. A takie traktowanie sprawy nie pomaga. Jestem pewien, że wielu klientów pani urzędu też narzeka na jakoś usług. Normalna rzecz. A jakby sołtys jakieś wioski z pani gminy napisał taki list do pani? Więc niechvsię pani zastanowi bo co pani osiągnęła? Kolejny hejt w internecie. I współczuję pacjentom z Góry, którzy trafią do Leszna. Teraz dopiero będą niepotrzebnie poddenerwowani.
68. Dodane przez Pacjent, w dniu - 07-07-2016 05:33
Od pan pielęgniarek z góry uczyć się kultury
69. Dodane przez obserwator, w dniu - 07-07-2016 07:38
czytajcie ze zrozumieniem ....Pani Burmistrz napisała list na prośbę mieszkańców, którzy skarżyli się na istniejącą sytuację...cyt. "Była to reakcja na skargi górowian dotyczące sposobu przyjęcia i traktowania" ...powinniście dziękować, że w Waszym imieniu wystąpiła...
70. Dodane przez do kom : 59, w dniu - 07-07-2016 08:27
Do kom:59 
Widać, że jesteś jakimś zakompleksionym frustratem oderwanym od realizmu i rzeczywistości. 
To właśnie w PL podpalają, gwałcą i handlują prochami Na każdym kroku o PL jest głośno.
71. Dodane przez radny, w dniu - 07-07-2016 09:21
radni powiatu czekali na ofertę Gminy ale pod warunkiem, że gmina spłaci zadłużenie szpitala, takie było stanowisko zarządu....a gmina chciała szpital oddłużony, tak jak PCZ, i oferowała 3 mln zł, czyli mniej więcej tyle ile PCZ...gdyby przyjęto to rozwiązanie, dziś nie byłoby problemu
72. Dodane przez Radny, w dniu - 07-07-2016 10:40
do 71 gmina nic nie oferowała, Krzyszkiewicz tylko obiecywała ale oferty nie złożyła,za 3 mln powiat oddałby szpital.Basen był wtedy na topie.
73. Dodane przez ło rzesz ty, w dniu - 07-07-2016 12:38
Może Pani (...) POdpisała by kontrakt na leczenie Górowian na Ukrainie? Było by taniej, no i by była eliminacja tych co nie dali rady przeżyć transportu do Ukrainy, ci co by przeżyli transport za razem zasługiwali by na leczenie
74. Dodane przez Radny, w dniu - 07-07-2016 13:39
do 71 jeszcze na sesji czekano na Pani ofertę przewodniczący Szendryk miał przerwać sesję jeżeli taka zostanie złożona, ale jej nie było!!!Były połajanki i pouczanie radnych i starosty.
75. Dodane przez go., w dniu - 07-07-2016 14:50
Cóż za daleko idąca naiwność wypływa z co niektorych komentarzy.Nawet dzieci wiedzą,że powiat i gmina,czyli p.burmistrz to jedno.Wszelkie decyzje podejmuje tylko i wyłącznie irenka.
76. Dodane przez emeryt, w dniu - 07-07-2016 15:00
Widocznie zbyt delikatne były te połajanki, skoro powiat sprzedał szpital.
77. Dodane przez ', w dniu - 07-07-2016 20:08
a leszno szpital kcieli kupic to nie sprzedali a teraz pisze pismo wstyd
78. Dodane przez pol, w dniu - 12-07-2016 16:34
Teraz to ta pani sobie może pisać do woli
reklama
79. Dodane przez xyz, w dniu - 17-07-2016 06:14
Burmistrz Góry pisze skargę , mogła ocalić szpital w Górze i nie było by problemu ale po co ? Tylu ludzi straciło pracę , ale nie straciła za to pracy Pani burmistrz.A "starostwo" po co to w ogóle istnieje jeszcze pozbawiło pogotowia , a takie zapewnienia były , szkoda słów i wstyd.....
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj