Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Gerard, Helena,
Jerzy, Wojciech
Do końca roku 252 dni.
Start arrow Leszno arrow Nauczyciele protestują w Poznaniu

Gościaniak: Ta reforma jest niepotrzebna

Nauczyciele protestują w Poznaniu

10.10.2016. Radio Elka, Emilia Wojciechowska

- Reforma oświaty proponowana przez rząd nie przyniesie nic pozytywnego – mówi Piotr Gościniak, przewodniczący Związku Nauczycielstwa Polskiego. Razem z nauczycielami z Leszna, Rawicza i Kościana będzie dziś brał udział w pikiecie przed Urzędem Wojewódzkim w Poznaniu. Chcą w ten sposób zwrócić uwagę na bezzasadność planowanych zmian w szkolnictwie. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Największą zmianą planowaną przez rząd PiS jest likwidacją gimnazjów. Od przyszłego roku nie ma być już naboru, a szkoły podstawowe maja być ośmioletnie. Gościniak uważa, że reforma w tym kształcie jest nieprzemyślana i niepotrzebna.

- Nie przeprowadzono żadnych badań, ani wyliczeń finansowych, które uzasadniałyby
potrzebę zmian, bazuje się tylko na emocjach. Likwidacja gimnazjów będzie zniszczeniem całego dorobku, który przez te lata wypracowaliśmy. Udało się wykształcić sprawnie pracujące zespoły nauczycielskie, które doskonale dają sobie radę z młodzieżą w tym trudnym wieku, osiągamy dobre wyniki nauczania. Reforma oznacza poprawę czegoś, a tutaj żadnej poprawy nie widzimy. To jest nie w porządku
- mówi Gościniak

Do Poznania pojechała grupa około 100 nauczycieli z Leszna, Kościana, Rawicza i Bojanowa. Są to nie tylko nauczyciele z gimnazjów, ale także ze szkół ponadgimnazjalnych, podstawowych, a nawet przedszkoli.

- Wydaje mi się, że duża część nauczycieli rozumie, że ta zmiana poza poprzestawianiem klocków nie przyniesie nic pozytywnego. Ona zaszkodzi całemu systemowi szkolnictwa w Polsce - dodaje Gościniak. Przyznaje, że lepiej przeznaczyć te środki na dopracowanie systemu. - Należałoby zastanowić się nad odchudzeniem programów, ograniczeniem pewnych treści, dodaniem np. lekcji historii. Warto też popracować nad praktycznymi zastosowaniami - uważa Gościniak.

ZNP zapowiada, że pikieta to początek działań, które mają zapobiec wprowadzeniu reformy światy.
 
Komentarze (70)
1. Dodane przez Dyrektor - nauczyciel., w dniu - 10-10-2016 14:28
Czy nauczyciele Gimnazjów dobrze sobie dają radę z gimnazjalistami, pozostawiłbym w formie pytania, a nie stwierdzenia - Panie Gościniak.
2. Dodane przez rr, w dniu - 10-10-2016 14:32
Ci sami ludzie protestowali przeciwko utworzeniu gimnazjum, teraz bronią przed likwidacją. A może trzeba zastanowić się co jest lepsze dla uczniów, a nie tylko czy ubędzie czy nie miejs pracy.
3. Dodane przez smutne, w dniu - 10-10-2016 14:36
Jeśli warunki pracy i formy kształcenia nie odpowiadają to trzeba się zwolnić i przekwalifikować , a nie wycieczki na strajki robić . Te kolejne formy to pewnie strajk włoski czyli bardzo powolne uczenie dzieci i dłuższe przerwy ?
4. Dodane przez popieram, w dniu - 10-10-2016 14:39
Popieram nauczycieli. Ta "reforma" to wyrzucenie w błoto kolejnych gigantycznych pieniędzy! Działania niepotrzebne i pozorowane. Może i okazja do przemycenia teorii smoleńskich i innych paranoi do programu nauczania...
5. Dodane przez popieram, w dniu - 10-10-2016 15:08
Popieram nauczycieli. Dobre zmiany nie są ZŁE!
6. Dodane przez Petycja, w dniu - 10-10-2016 15:09
P e t y c j a 
Żądamy wstrzymania szkodliwej reformy systemu edukacji! 
 
Zmiany w edukacji przedstawione 16 września 2016 r. przez minister edukacji Annę Zalewską w projektach aktów prawnych to cofnięcie się w czasie do roku 1999 i powrót do systemu zupełnie nieodpowiadającego współczesnemu rozwojowi cywilizacyjnemu. 
 
My, jako pracownicy oświaty i rodzice, którym leży na sercu dobro dzieci, nie możemy wyrazić na to zgody! Połączeni wspólną troską o tworzenie jak najlepszych standardów programowych i organizacyjnych dla dobrej edukacji młodego pokolenia Polaków, opowiadamy się za racjonalnym i odpowiedzialnym doskonaleniem systemu oświaty. 
 
Projektowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej reforma ustroju szkolnego ma charakter rewolucyjny, ponieważ: 
 
- zburzy wszystkie struktury systemu tworzone przez wiele lat i w krótkim czasie dotknie wszystkich poziomów edukacyjnych, 
- będzie niezwykle kosztowna, a koszty te w głównej mierze poniosą jednostki samorządu terytorialnego, 
- stworzy więcej zagrożeń niż szans dla dobrej edukacji, jej skutkiem będzie obniżenie poziomu jakości edukacji i zaprzepaszczenie wypracowanych przez szkoły osiągnięć, 
- spowoduje zwolnienia w oświacie: nauczycieli, dyrektorów i pracowników szkolnej administracji i obsługi, przede wszystkim z gimnazjów, 
- niszczy autonomię nauczyciela. 
 
Likwidacja gimnazjów to krok wstecz! To destrukcja systemu oświaty. Na to nie ma naszej zgody! Nie przedstawiono bowiem rzeczywistych przesłanek uzasadniających tak gruntowną reformę ustroju szkolnego. 
 
Gimnazja: 
- stanowią źródło lokalnej dumy, 
- osiągają znakomite efekty kształcenia, co potwierdzają wyniki badań międzynarodowych, 
- są żywym dowodem na zmianę cywilizacyjną i infrastrukturalną,  
to centra ogniskujące życie i emocje lokalnych społeczności. 
 
Nauczeni doświadczeniem mamy pewność, że polskiej oświaty nie stać, aby po raz kolejny uczyła się na błędach i zaczynała od zera. Dlatego proponujemy, by nie burząc struktury szkolnictwa - podjąć rzeczywiste działania zmierzające do wypracowania jak najlepszych rozwiązań w zakresie: 
- niezbędnych zmian programowych i organizacyjnych, 
- doskonalenia systemu edukacji, opieki i wychowania, 
- doskonalenia systemu wsparcia dla uczniów, 
- tworzenia równych szans edukacyjnych, 
- funkcjonowania nadzoru pedagogicznego, 
- dostosowania systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli do wyzwań współczesnej szkoły, 
- finansowania zadań edukacyjnych, w tym kształtowania wynagrodzeń pracowników oświaty. 
 
Nie akceptujemy działań zmierzających do ideologizacji szkoły. Takie próby niestety już są podejmowane. Szkoła musi pozostać przestrzenią wolną od wszelkiej indoktrynacji ideologicznej. 
Jesteśmy przekonani, że ponad podziałami możliwe jest osiągnięcie porozumienia wszystkich ugrupowań politycznych oraz środowisk związanych z oświatą. Wyznacznikiem wspólnych działań powinny być przeobrażenia społeczne i wynikające z nich poważne wyzwania dla edukacji. Nowy ustrój szkolny nie rozwiąże wielu problemów polskich szkół. Dlatego zostawmy strukturę systemu oświaty w spokoju. Zacznijmy ten system wspierać i racjonalnie doskonalić, zamiast go burzyć. Będzie to dobra zmiana dla Ucznia, Rodzica, Nauczyciela, a także wszystkich osób i instytucji związanych z oświatą.
7. Dodane przez Wkurzony, w dniu - 10-10-2016 15:10
Dlaczego na niewygodne teksty likwidowane są kody?
8. Dodane przez trochę stary uczeń, w dniu - 10-10-2016 15:36
Dały nam Kobiety przykład, jak zwyciężać mamy! Jestem z Wami, popieram protest!
9. Dodane przez ojej, w dniu - 10-10-2016 15:46
Żądam wprowadzenia: 
1) systemu amerykańskiego czyli rada rodziców wybiera nauczycieli!!! 
2) systemu angielskiego czyli nauczyciel jest w szkole od godziny 8.00 do 16.00 i kształci wszystkich uczniów zgodnie z ich wiedzą i umiejętnościami.
10. Dodane przez aga, w dniu - 10-10-2016 15:53
Tyklo klasy 8 letnie,zlikwidowac te dziadowskie licea.
11. Dodane przez Piechu Pyra, w dniu - 10-10-2016 15:58
zmiany ministry Zalewskiej są szkodliwe i niebezpieczne. To rewolucja lub kontrewoulcja jak kto woli, to KATASTROFA + . Pora zjednoczyć siły w celu obalenia tego rządu w sposób pokojowy i rozliczyć "misiewiczów"
reklama
12. Dodane przez ble ble ble kom6, w dniu - 10-10-2016 16:06
NIE tworzenie równych szans edukacyjnych tylko WYRÓWNYWANIE (nigdy tego nie było)Gimnazjum obrzydziła mnie taka jedna sexbomba z Prusa ;[ Więc jestem mocno ZA powszechną szkołą .Te protesty to pic na wodę ,nauczyciele boją się o swoje etaty a nie o dobro dziecka/ucznia .
13. Dodane przez do 9, w dniu - 10-10-2016 16:25
Jestem nauczycielem i pragnę wręcz pracy od 8 do 16. Widać że nie znasz realiów. Chętnie wyjdę o 16 do domu. Żadnych wycieczek,dyskotek dodatkowych pierdow, zebrania o 13 także rodzice kochani będą się zwalniać z pracy. Jak najbardziej jestem za jak i większość nauczycieli. Przynajmniej całą robotę zrobię do 16 a później laba.
14. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 10-10-2016 16:41
2 absolwenci I LO z 1964r weszli do historii Polski w sposob negatywny: jeden jest klamcą smolenskim w 2010r,a drugi wprowadzil gimnazja w 1997r
15. Dodane przez erg do kom.12, w dniu - 10-10-2016 16:50
A może trzeba było się uczyć a nie ,że ktos Ci obrzydzil?
16. Dodane przez miki, w dniu - 10-10-2016 17:05
zlikwidowac gimnazja i bedzie swiety spokoj
17. Dodane przez T, w dniu - 10-10-2016 17:11
CZYŻBY NAUCZYCIELE BALI SIĘ PODNIESIENIA POZIOMU EDUKACJI? SAMI NAJPIERW NIECH SIĘ DOSZKOLĄ A ONI PO PROSTU SIĘ BOJĄ, ŻE TRZEBA BĘDZIE SIĘ WYKAZAĆ
18. Dodane przez A-Z, w dniu - 10-10-2016 17:32
W gronie nauczycielskim panuje pełna komuna: karta nauczyciela, 18 godzin lekcyjnych w tygodniu, dużo wakacji, stan uczni w szkołach niższy, a nauczycieli nadal tak samo lub więcej itd. Korepetycje bez podatku i kontroli US. Proszę się przekwalifikować, skoro wam to nie odpowiada. Wielu z nich nie powinno pracować w szkole. Ale nadal pchają się. Jakość nauczania wielokrotnie wątpliwa. Tutaj to powinno być egzekwowane, w oparciu o oceny uczni (tak jak to w innych krajach). A emeryci nauczyciele pozostają nadal w pracy w szkole. Zabierają młodym pracę. Proszę niech pracują ale w innym zawodzie i u innego pracodawcy. Proszę mi pokazać grupę społeczną, która ma tyle wolnego, profity.Z okazji tzw. dnia nauczyciela dwa dni wolnego czwartek i piątek. To się w głowie nie mieści. A co z dziećmi w tym czasie, które powinny być w szkole. Przecież rodzice pracują. Dużo pisać.
19. Dodane przez Basia, w dniu - 10-10-2016 17:32
Do kom.9 
Jestem za i rozumiem, że zgodnie z systemem angielskim, nauczyciel wszystkie pomoce i kserówki wykonuje w szkole i ma do dyspozycji nauczyciela wspomagającego. Do tego: pięć dni w roku przeznaczonych na szkolenia i uzupełnianie papierków - kiedy szkoła jest zamknięta dla uczniów, tygodniowe ferie- co dwa miesiące oraz dwutygodniowe na Wielkanoc i owszem trochę krótsze wakacje. Przypominam,że w Anglii szkoła nie jest zainteresowana opieką nad dzieckiem w dni wolne od zajęć. Nie powinno się wybierać z jakiegoś systemu tylko jego części,która akurat komuś pasuje.
20. Dodane przez Zw. zawodowe, w dniu - 10-10-2016 17:36
Zlikwidować związki zawodowe w szkołach. Proszę aby były poza szkołami. A osoby z guru zajmowali się organizacją całościowo za darmo, a nie zarabiają sporą kasę. Proszę o szacunek też do innych grup społecznych. Tutaj też nie ma podwyżek, a praca jest bardziej efektywna i wydajna. Zapraszamy poza ramy szkoły. Rynek zweryfikuje.
21. Dodane przez do kom.13, w dniu - 10-10-2016 17:37
Rozumiem Pani ciezka sytuacje, tylko przy pracy od 8 do 16 2 miessiace urlop wynosi 26dni, a nie 2 miesiace wakacji, 2 tygodnie ferii,wolne na wielkanoc i Boze Narodzenie wiec czy warto?
22. Dodane przez pytanie, w dniu - 10-10-2016 17:40
Jak tam nauczyciele? Zrobicie sobie długi weekend z 31 października?
23. Dodane przez jaga, w dniu - 10-10-2016 17:46
do kom.16 Jaki święty spokój??? o co chodzi człowieku. o czym ty piszesz? U nas w gimnazjum od 17 lat jest spokój!!!
24. Dodane przez Bros, w dniu - 10-10-2016 18:05
A co maja gimnazja do tego? Dzieci bedzie tyle samo tylko nauka nie 6 lat a 8 wychodzi to samo. Biedni nauczyciele co roku ten sam lament. Mam sąsiadów nauczycieli Niezle im sie wiedzie. Jak oligarcha doslownie
25. Dodane przez Edi, w dniu - 10-10-2016 18:16
Do Angli na zmywak tam jest lepiej
26. Dodane przez obiektywny, w dniu - 10-10-2016 18:21
Patrząc na dyrektora SP (...) jestem za zwolnieniami takiego typu nauczycieli bo są niegodni być nauczycielami
27. Dodane przez do 18, w dniu - 10-10-2016 18:29
"To się w głowie nie mieści. A co z dziećmi w tym czasie, które powinny być w szkole. Przecież rodzice pracują. Dużo pisać." - a co nauczyciela ma interesować TWÓJ bachor? 
Twój dzieciak, to dbaj o niego, wychowuj go a nie tylko hoduj. Nauczyciele winni, że uczniowie to głąby, z postawą roszczeniową i wiecznie niezadowolonymi rodzicami, którzy uważają, że szkoła to dom dziecka i darmowe przedszkole dla ich pociech bo oni pracują (a wychowywanie za WAS rodzice WASZYCH dzieci to nie praca, a kto nauczycielom za to płaci - NIKT!) - jak uczeń nie chce się uczyć, to nawet profesor z UJ tu nie pomoże. 
 
Szanowni Państwo - skoro to sam miód i orzeszki, to w czym problem - zrobić studia, za własną kasę robić dodatkowe kursy, wywiadówki po godzinach swojej pracy (bo rodzice pracują), opracowania dydaktyczne i do pracy w szkole. 
 
Bez urazy, ale takie brednie jak w niektórych komentach widzę, może napisać tylko ktoś, kto nie ma o tym żadnego pojęcia - a widzi to tylko od strony swojego dziecka i swojego patrzenia na sprawę.
28. Dodane przez xd, w dniu - 10-10-2016 18:40
Najpierw niech rodzice zajmą się wychowaniem swoich dzieci, a nie 1/3 w szkołach to sama patologia i mówię tu o całych rodzinach. Wówczas każda szkoła i nauczyciela sprawnie ,,poradzą'' sobie z uczniami. Tymczasem nieuki i nieroby tylko zazdroszczą nauczycielom...brak słów.
29. Dodane przez janusz bódowńctwa, w dniu - 10-10-2016 19:02
Jak nie pasuje to można się przekfalifikować np: w budowlance jest niedosyt
30. Dodane przez DO 15, w dniu - 10-10-2016 19:21
Po Koniorze nie jestem tylko wyżej i nie muszę oszukiwać,że mam pojęcie o sztucznej dwujęzyczności.Widocznie na podyplomówce nic porządnego nie nauczyłeś się niestety :P
31. Dodane przez maciej, w dniu - 10-10-2016 19:31
zlikwidować szkoły na odrobek pańszczyzny do księdza za tależ zupy
32. Dodane przez WYPAD, w dniu - 10-10-2016 19:33
PRECZ Z GIMNAZJUM! PRECZ Z KARTĄ NAUCZYCIELA! PRECZ Z 18GODZ.LEKCYJNYCH W TYGODNIU A 24 GODZ.NA DOBĘ!WYCIECZKI SZKOLNE 2 NAUCZYCIELI I 2 RODZICÓW ŻEBY NIE BYŁO SEXAFER ! KAŻDY KTO CHCE BYĆ NAUCZYCIELEM TO POWINIEN MIEĆ PRZYNAJMNIEJ 1 SWOJE DZIECKO! ŻADNYCH STARYCH PANIEN NA STANOWISKU NAUCZYCIEL ITD ŻADNYCH STARYCH KAWLERÓW TYLKO ŻONACI :D
33. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 10-10-2016 19:38
Ludzie piszące wredne komentarze na nauczycieli nie zdają sobie sprawy, że to właśnie do nich przyprowadzają swoje dzieci i chcą niesamowitych efektów nauczania.Czyli najpierw ich krytykują, opluwają, a zachwile mają ogromne.....oczekiwania, że nauczyciele z ich dzieci zrobią ludzi. To jest dopiero śedniowieczne rozumowanie....gdzie tu jakaś logika.Jakby jeden z drugim zdychał na raka ciekawe czy poszedł by do fachowca, który zarabia na rękę 2,2 tysiące.....tyle ile nauczyciel mianowany.
34. Dodane przez DO 27pustaka, w dniu - 10-10-2016 19:45
My mamy dzieci a nie bachory .Ty pewnie nie masz ani jednego bo nie masz czym zrobić ty kiepsko wyedukowany człowieku o niskim poziomie inteligencji.Widać ,że to TY masz niedociągnięcia rodzicielskie.
35. Dodane przez kargul, w dniu - 10-10-2016 19:56
Przecież to nie jest żadna rewolucja szkolnictwa. To jest dalsze zawłaszczanie Polski i obsadzanie stanowisk swojakami. Aby utrzymać władzę Kaczyński jest gotów do każdej podłości. Nie może wygasić stanowisk kierowniczych obecnym dyrektorom, więc robi to podstępem. Jeżeli zmieniana jest nazwa szkoły z podstawowej na powszechną, to muszą odbyć się nowe konkursy na dyrektorów szkół, bo to już jest inna szkoła. Mimo, że ten sam budynek, ci sami uczniowie i nauczyciele, ale już inna. PiS nie podjął jeszcze ustawy o mianowaniu dyrektorów szkół przez kuratorów, ale zdąży to zrobić do nowego roku szkolnego. Jeśli gdzieś jeszcze będą odbywać się konkursy na stanowisko dyrektora szkoły, to i tak te konkursy nie dadzą rozstrzygnięcia. Ostateczną decyzję o obsadzie stanowiska dyrektora szkoły będzie podejmował kurator szkolny, czyli PiS-ior. PiS-owscy kuratorzy już są w 15 województwach. Organ prowadzący szkoły nie będzie miał w tej sprawie nic do powiedzenia. Przecież tu chodzi o stanowiska kierownicze dla PiS-iorów. Tym sposobem Kaczyński kupi następną liczną grupę społeczną. Na dziś, w Polsce jest około 20.000 szkół podstawowych i gimnazjów (razem). Jak dodamy do tych PiS-owskich dyrektorów obejmujących stanowiska, rodziny i przyjaciół królika oraz pozostałych nauczycieli, głównie kobiety, postraszonych groźbą zwolnienia z pracy, to jest to pokaźny elektorat, z konieczności i przymusu popierający PiS.
36. Dodane przez pytanie, w dniu - 10-10-2016 20:07
Dlaczego ZNP wypowiada się w imieniu wszystkich pracowników szkół, kto i kiedy dał im takie prawo. Protest jest polityczny (ZNP, Nowoczesna, PO, SLD, KOD) i nie ma na celu załatwienia spraw oświatowych. Przykre, że związek zawodowy angażuje się teraz do walki a gdzie był jak nauczyciele stracili uprawnienia emerytalne po 30 latach pracy.Jak PO siłą, wbrew woli rodziców wprowadziło bez przygotowania 5 i 6 latki do szkół był ok teraz jest be. Paranoja
37. Dodane przez Kaśka, w dniu - 10-10-2016 20:22
zgadzam się z z wyp. nr 36 jest to protest czysto polityczny
38. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 10-10-2016 20:33
Takie fora internetowe to dobra rzecz. Teraz ci wszyscy co sobie w szkołach nie radzili mogą leczyć swoje frustracje wylewając swój gniew na tych co im kiedyś pały wstawiali. Wielu zazdrości nauczycielom tego co mają. Pieniędzy. Wolnego czasu. Jako nauczyciel muszę przyznać, że lubię czytać te wasze narzekania. Lubię jak mi inni zazdroszczą.
reklama
39. Dodane przez xyz, w dniu - 10-10-2016 20:53
Szanowni państwo ,drodzy rodzice skoro obrażane są nasze dzieci i my rodzice pokażmy swoją siłę głosujmy na NIE .Skoro nasze dzieci to ''bachory'' i mamy ''zdychać'' to niech się przekwalfikują jak tak żle mają .Tak nie pisze i wyraża się nauczyciel tylko człowiek plebejusz i cham,który należy do niższej warstwy społecznej.Ktoś powinien wyciągnąć konsekwencje ,taka osoba nie powinna pracować/uczyć w szkole tylko w BURDELU ! 
'
40. Dodane przez 38, w dniu - 10-10-2016 20:59
Jesteś głupi jak but albo i więcej GENIUSZU !
41. Dodane przez Dante, w dniu - 10-10-2016 21:03
Protest w obronie dyrektorów, każde gimnazjum ma dyrektora....a poza tym jest niż demograficzny, małe miasteczko przykład 20 lat temu 4 klasy po 30 uczniów, a teraz 2 klasy po 16 uczniów, a etat szkoły podstawowej 6 klasowej taki sam jak 8-klasowej podstawówki kiedyś, z 4 klasami po 30 uczniów....mamy w kraju przerost kadry nauczycielskiej, nie ma co się oszukiwać...ja jestem podatnikiem i płacę na to....ale nie płacę za lenistwo i przerost kadrowy
42. Dodane przez Gimbas, w dniu - 10-10-2016 21:06
Za duży przerost kadrowy jest w szkołach...a zresztą poziom młodych nauczycieli woła o pomstę do nieba...jest niż demograficzny musimy ograniczyć liczbę nauczycieli
43. Dodane przez Gimbas ad 38, w dniu - 10-10-2016 21:11
Nauczyciel w gimnazjum powiedział że na budowie dobrze płacą....wiec może spróbować sił w budowlance..NA STUDIACH CI CO SIEBIE NIE RADZILI TO UCZĄ W SZKOŁACH...w ogóle skąd pochodzi nazwa Pedagog, w starożytnej grecji niewolnik który nie nadawał się do pracy nazywał się pajdagos i on uczył dzieci, bo nie nadawał się do niczego, i nie mógł niczego twórczego wymyślić
44. Dodane przez DO 38, w dniu - 10-10-2016 21:12
Pan Erdogan pilnie potrzebny w Lechistanie
45. Dodane przez lewak, w dniu - 10-10-2016 21:36
Przeciwnicy protestu chodzili do szkoły, a zwolennicy uczyli się.
46. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 10-10-2016 21:48
Typowy frustrat. Konieczne badania psychologiczne raz do roku dla nauczycieli. Bardzo ważne byłyby efekty nieprzydatności. Rynek czeka i zweryfikuje was. PS. Nie wyzywaj dzieci (od bachorów). Powinieneś z pracy być wyrzucony. Edukacja twoja to chyba porażka.
47. Dodane przez do lewaka, w dniu - 10-10-2016 21:57
Ty uczyłeś się w nieodpowiedniej jak widać.Po sposobie pisania i rozumowania pewnie to była szkoła dla upośledzonych.HA HA HA....PAJDAGOS ;) ;)
48. Dodane przez do45, w dniu - 10-10-2016 22:06
Tacy jak ty ,zakompleksieni ,nie mający włsnego sposobu na życie.Przerost formy nad treścią.
49. Dodane przez DO 33, w dniu - 10-10-2016 22:12
KIEPSKO WYEDUKOWANY NAUCZYCIELU ZA CHWILĘ PISZEMY OSOBNO! to coś uczy nasze dzieci ???
50. Dodane przez izi, w dniu - 10-10-2016 23:06
tyle protestów nauczycieli, a uczniowie cicho, najwyraźniej nie robi im to żadnej różnicy, bo w szkole będą dokładnie tyle samo lat :)
51. Dodane przez kabaret, w dniu - 11-10-2016 00:00
Dlaczego Stalin powybijał inteligencję ?? nauczycieli, lekarzy, prawników itp?? żeby lepiej rządzić takimi co tu piszą, z opiniami spod sklepu monopolowego. Puste frazesy że nauczyciel zarabia 5 tysięcy pewnie że zarabia tak jak pani na kasie 4 tysiące, kilka lat temu robili badania ile pracuje nauczyciel wyszło 42 godziny w niezależnych badaniach to co gawiedź stwierdziła że kłamstwo. także co by nie było to ciąge źle. nie problemem jest to że nauczyciel strajkuję i walczy tylko tym co piszą źle brakuje odwagi jak to piszą u prywaciarza wstań i powiedz co myślisz i walcz o swoje a nie siedź cicho i jak jesy tylko możliwość wylewaj swoje żale jak Ci źle. odwagi życzę w walce o swoje
52. Dodane przez do 49, w dniu - 11-10-2016 00:35
Kiepsko wyedukowany obywatelu! Po pierwsze, nie krzycz. CAPS LOCK oznacza w internecie krzyk. Po drugie, zdania rozpoczynamy wielką literą. Po trzecie, zadanie kończymy albo kropką. Nie oceniaj innych, w internecie czasem ktoś się pomyli bo jest na przykład zdenerwowany. Poziom kultury twojej wypowiedzi pozostawiam bez komentarza
53. Dodane przez do kom.52, w dniu - 11-10-2016 08:11
Pani/Panie z wyższym wykształceniem. "Po trzecie zadanie kończymy albo kropką ". Zdenerwowanie, czy niski poziom inteligencji?
54. Dodane przez lessi, w dniu - 11-10-2016 08:54
oczywiście ,że bedą zwolnienia jest niz demograficzny i tyle nauczyciele z zasady kiepscy po cienkich zaocznych szkółkach ale zachowują sie tak ta lepsza kasta prawników zostaną tylko dobrze wykształceni robiąco to z pasją a nie nauczyciele którzy nie mają godz wypracowanych i nie zarobi 3 tyś w danym miesiącu zabiera na nocną wycieczke do kina a godz lecą oj lecą lub śmieszne warsztaty nikomu i niczemu nie służące byle godz leciały i dzieci trzymać do wieczora w szkole pod byle pretekstem tylko dla godz to robią nie po to by dzieci uzyskały wiedzę jestem za zwolnieniem nauczycieli i jeszcze na koniec napisze ,że małżeństwo zarabiające w szkolnictwie 8 tyś miesięcznie zyje sobie jak wspomniana oligarchia
55. Dodane przez Nie dla gimnazjów, w dniu - 11-10-2016 08:57
Do kom. 27, nie mam ukończonych studiów ale mam dużo znajomych po studiach i jeszcze nie słyszałem żeby ten okres ktoś źle wspominał, to po pierwsze, po drugie ci którzy idą do pracy po szkole średniej nie zawsze mogą iść na studia, może ich nie stać, może chcą, może "muszą" założyć rodzinę w młodym wieku? Pomyślałeś o tym? Pewnie to za trudne dla Ciebie bo przecież jesteś nauczycielem i jesteś najważniejszy, przynajmniej tak wynika z Twojego wywodu. Jak widzisz gdy Ty (...) na studiach inni już dawno pracowali i to nie po 18 godzin tygodniowo. Tak że "bez urazy" ale brednie jakie wypisujesz o ciężkim losie nauczyciela to możesz gimbusom opowiadać. Mam nadzieję że zdążysz.
56. Dodane przez do 54, w dniu - 11-10-2016 09:49
Jesteś naiwny, zostaną ci co mają dobre nazwiska, córka wójta, kolega radnego, szwagier dyrektora szkoły itp. Opowieści o selekcji na dobrych i złych nauczycieli to możesz między bajki włożyć. Tak przy okazji, piszesz o oligarchii za 8 tyś zł, a politycy i samorządowcy zgarniający wynagrodzenia w spółkach śmieją się z ciebie i mnie w kułak. "Divide et impera" ciemny lud szczuje się na siebie a politycy to wykorzystują.
57. Dodane przez BaG, w dniu - 11-10-2016 10:17
Prawo stanowi że nauczyciel pracuje 40 godzin w tygodniu a nie 18. 18 to tylko pensum dydaktyczne. A poza tym to w szkołach jako badania okresowe powinno wprowadzić się psychotesty (tak co 5 lat) bo nie czarujmy się, gdy się kiedyś wrogowi życzyło "obyś cudze dzieci uczył" nie na darmo wypowiadało się te słowa. "Wspaniali" roszczeniowi rodzice, "grzeczne,kulturalne i wychowane" dzieci i na to wszystko ciągle zmieniające się prawo - to świetna mieszanka do utrzymania w nienaruszonym stanie kondycji psychicznej. A gimnazja trzeba zlikwidować.
58. Dodane przez tylko przechodziłem, w dniu - 11-10-2016 12:09
@34  
Dokładnie tak - Wasze dzieci to bachory - dziecko szanuje innych, siebie, okazuje szacunek starszym, jest posłuszne i zdyscyplinowane - Wasze BACHORY nie posiadają żadnej z wymienionych tutaj cech - krnąbrne, podłe, nie wychowane, złośliwe, roszczeniowe i lenie śmierdzące - chyba przykład biorą z rodziców... 
 
@39 
Czy ja narzekam, że mam źle? - to szanowni Państwo ciągle marudzą na nauczycieli - to po co swoje bachory przyprowadzacie do szkoły? - uczcie je sami, w czym problem ale też sami je wychowujcie, a nie wysługujcie się szkołą. 
Większość takich wspaniałych jak Państwo uważacie własne dzieci - na zachodzie była by zawieszona w prawach ucznia lub nawet wywalona ze szkoły na zbity pysk, o odpowiedzialności finansowej rodziców za szkody dziecka wyrządzone szkole lub nauczycielowi nawet nie wspomnę. 
Radzę zacząć wychowywać swoje dzieci a nie tylko je hodować.
59. Dodane przez Agawa, w dniu - 11-10-2016 13:32
do kom.58 i kliku innych: 
To że dziecko ma swoje zdanie i nie boi się go wypowiedzieć, to znaczy, że nie okazuje szacunku innym ludziom? 
Prawda jest taka, że szkoła w której nauczyciel to był Pan i Władca (niekoniecznie umiejący przekazać wiedzę) już się skończyły, teraz trzeba umieć rozmawiać z dziećmi i młodzieżą. Na wszystkich kursach psychologicznych dla rodziców tego uczą, może takie szkolenia powinny być obowiązkowe również dla kadry pedagogicznej? 
Chociaż podobno na studiach dla nauczycieli są takie kursy, pytanie tylko kto w nich uczestniczy duchem, a nie tylko ciałem.  
Obecna praca z dzieckiem i młodzieżą nie polega na pokazywaniu kto tu rządzi, tylko na budowaniu autorytetów, a tego wielu z Was nauczycieli nie potrafi. Żeby zasłużyć sobie na miano nauczyciela wymagającego ale szanowanego wśród uczniów należy przede wszystkim nauczyć się chwalić i zauważać dobre strony młodego człowieka, a nie tylko go "gnoić" . Należy się wykazać wiedzą i nie tylko w ramach podstawy programowej ale też poza nią, żeby móc dyskutować z tymi z poza ram. Należy zauważać tych słabszych którzy maja problem z przyswojeniem wiadomości po jednej lekcji, ludzie tacy często wstydzą się że czegoś nie rozumieją albo że nauka sprawia im trudność i sami nie przyjdą po pomoc. Trzeba się umieć otworzyć na drugiego człowieka i zauważyć jego słabości aby mu pomóc, a nie żeby go "zgnoić". Nie ma dzieci złych, są tylko dzieci niekochane - Korczak.
60. Dodane przez Agawa, w dniu - 11-10-2016 13:35
C.D. 
Recepta jest prosta - trzeba kochać to co się robi, a będzie się robi dobrze.  
Jest wielu nauczycieli i duchownych którzy nie powinni wykonywać swojego zawodu. 
Niestety w normalnej firmie właściciel nie pozwoliłby sobie zatrudniać człowieka, który nie potrafi wykonywać swojej pracy, dla którego ta praca jest frustrująca, który nie robi nic aby się zmienić ...
61. Dodane przez do 14 Cito1, w dniu - 11-10-2016 13:37
Jesli postacie sa historii Polski to trzeba znac ich nazwiska:płk pilot dr Edmund Klich i prof,dr hab Miroslaw Handke
reklama
62. Dodane przez Pani Nikt, w dniu - 11-10-2016 15:29
No tak- po co myśleć o uczniach, karierki dyerktorów się pokończą i z zacisznego gabinetu trzeba będzie -co za koszmar- wrócić do nauczania, brr co za ohyda& Dla nauczycieli praca będzie - dłuższe podstawówki, dłuższe licea, po 1,5 rocznika w obecnych klasach 2 i 3 szkól podstawowych - ktoś tu nieźle manipuluje, ciekawe co będzie z tego miał?...Już poza kwestia pozostaje dlaczego ZNP nie informowa oficjalnie swoich struktur o proteście... wielu nauczucieli nie miało o nim pojecia - informacja poszła z mediów... śmieszne reforma wszystko zniszczy - ciekawe co? chyba tylko zastane, skostniałe, niewydolne struktury. Status quo ma zostać nieniaruszony...a no i jeszcze trzebaby się doszkolić, poznać nowy program, odkurzyć niuzytkowaną wiedzę.. jeżeli jest..Zachowanie nauczycieli z tych szkół jest niezbitym dowodem na to,że nauczcielom nie zależy na nauczaniu tylko zachowaniu swojej strefy bezpiecznej... i kto tu mówi o powrocie do PRL-u...A już pan przewodniczący który najpierw oprotestowywał powstanie gimnazjów, a teraz ich likwidację jest zwyczajnie komiczny...szkoda że nikt nie myśli o dzieciakach dla których powrót do systemu opartego na wcześniejszym schemacie, bardzie zintegrowanym naturalnym rozwojem psychofizycznym z jest zwyczajnie korzystniejszy...
63. Dodane przez do 51, w dniu - 11-10-2016 15:42
Masz rację że Stalin wybił inteligencję. Zrobił to tak skutecznie że dziś mamy tylko lumpen-inteligencję w pierwszym pokoleniu. O poziomie intelektualnym większości nauczycieli żal pisać. A lekarze i prawnicy-kasa, kasa, kasa (z niewielkimi wyjątkami jak np: Grzegorz P...)
64. Dodane przez PL, w dniu - 11-10-2016 17:28
Komuna
65. Dodane przez tylko przechodziłem, w dniu - 11-10-2016 17:40
@59 
Jeśli dziecko jest w szkole i jest pod opieką nauczyciela, to ma bezwzględnie wykonywać POLECENIA nauczyciela - oczywiście może mieć swoje zdanie - tylko, że ono nic dla nauczyciela nie znaczy i nie jest dla niego wiążące. 
Dziecko w szkole nie jest na imieninach u babci by pyskować, podważać polecenia nauczyciele, być krnąbrne i nieposłuszne. 
Umieć rozmawiać z dzieckiem Pani mówi - a co wtedy, kiedy dziecko ma wydane polecenie, jest o coś proszone a w odpowiedzi nauczyciel słyszy - spierdalaj, wal się na ryj, (...)- to gdzie się takich słów nauczyło, w szkole? 
A co wtedy, kiedy dziecko "stanie okoniem" i NIE bo NIE i koniec - to co ma zrobić nauczyciel, skoro reszta klasy też to widzi i za chwilę zacznie robić to samo? 
To ja zapraszam do szkoły na 45 minut. Szkoda, że w szkołach w salach lekcyjnych nie ma kamer i rodzice nie mogą zobaczyć popisów własnych pociech. 
szkoła nie jest od kochania dzieci - ma im przekazać wiedzę - tylko, że druga strona musi chcieć ją przyjąć. 
Co by Pani zrobiła na moim miejscu - kiedy moja żona w szkole od ucznia usłyszała "pokaz cycki"? - no czekam na Pani błyskotliwą odpowiedz (zaznaczam, że nasza reakcja była stanowcza) - na zachodzie za takie słowa uczeń by wyleciał ze szkoły na zbity pysk, a rodzice byli by pociągnięci do odpowiedzialności karnej. 
A przy okazji - moja żona jest psychologiem w szkole - więc doskonale znam (czego i sam byłem świadkiem) jak to niestety realnie wygląda w polskich szkołach - nie ma żadnych kar dyscyplinujących dla uczniów i rodziców.
66. Dodane przez xyz, w dniu - 11-10-2016 19:22
Panowie Prezydenci zapewne czytali te ładne komentarze i wyciągną odpowiednie wnioski i konsekwencje.Jakie cechy powinien mieć dobry nauczyciel?Pierwsze podstawowe to być nauczycielem z powołania,wykonywać zawód z pasją i kochać dzieci .
67. Dodane przez ja, w dniu - 11-10-2016 19:27
Być człowiekiem znaczy po­siadać kryształową  
 
mo­ral­ność, nieog­ra­niczoną tolerancyjność, 
 
do pas­ji po­suniętą pra­cowi­tość, dążyć do ciągłego 
 
uzu­pełniania swe­go wyk­ształce­nia, po­magać innym-Janusz Korczak.
68. Dodane przez Janusz Korczak-do58, w dniu - 11-10-2016 19:29
Dob­ry wycho­waw­ca, który nie wtłacza a wyz­wa­la, nie ciągnie a wzno­si, nie ug­niata a kształtu­je, nie dyk­tu­je a uczy, nie żąda a za­pytu­je przeżyje wraz z dziećmi wiele nat­chnionych chwil.
69. Dodane przez Agawa, w dniu - 11-10-2016 22:56
Pani psycholog powinna wiedzieć że nie "kary" a "konsekwencje", poza tym kiedyś w PRL były "kary" i nie ten miał szacunek wśród uczniów co ich lał wskaźnikiem, tego to się najwyżej bali !!! Przemoc rodzi przemoc, a przemocą nie wyeliminujemy agresji ze szkół. Człowiek (dziecko) któremu się na każdym kroku uświadamia że jest zły to jak mantra która wisi nad jego głową, zacznijmy ich traktować jak równych sobie, jak dorosłych i dajmy przede wszystkim przykład. Rozkazy to można wydawać żołnierzom. Życzę więcej serca i zaangażowania i oczywiście konsekwencji. Nie jest ujmą dla dorosłego człowieka przyznać się do błędu, do zaniedbania przed drugim człowiekiem to dlaczego nauczyciele tak często siebie wybielają, oszukują, nie dotrzymują słowa, przykłady można mnożyć ale pamiętajmy że młody człowiek jest bardzo dobrym obserwatorem ... i to by było na tyle
70. Dodane przez do 69, w dniu - 12-10-2016 00:14
Droga Agawo, masz wiele racji, popieram cię całym sercem, myślę jednak, że to "złe zachowanie " dotyczy dziś jednak nie tylko nauczycieli. Statystyka jest tu nieubłagana w każdej grupie zawodowej znajdziemy kłamców, złodziej i sadystów. Może my, nauczyciele, jesteśmy po prostu bardzie widoczni. Powinniśmy dawać przykład dobrych obyczajów i nie zawsze się to udaje ale, wierz mi, w innych grupach zawodowych jest podobnie. Przykład idzie z góry od naszej klasy politycznej, od naszych biznesmenów, prawników i elity. Nie znaczy to, że wszyscy nauczyciele popełniają te błędy o których pisałaś 
Pozdrawiam 
nauczyciel
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj