Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Wilkowice ważne dla gminy

Wójt Lipna: Decydujący głos mają władze Leszna

Wilkowice ważne dla gminy

12.10.2016. Radio Elka, Dorota Kozanecka

Jacek Karmiński, wójt gminy Lipno jest przeciwny przyłączeniu Wilkowic do Leszna. – Mieszkańcy powinni mieć świadomość, że na ten moment nie ma żadnych nadziei, a tym bardziej gwarancji, że taka zmiana polepszy im życie. Zdaniem włodarza Lipna, dopóki miasto Leszno nie zajmie stanowiska w sprawie, wszystkie rozważania na ten temat są hipotetyczne.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Dopóki nie będzie jasnego stanowiska władz miasta Leszna co do przyłączenia Wilkowic, możemy sobie w tym temacie gdybać - mówi Jacek Karmiński, wójt gminy Lipno. Uważa, że sprawa wprowadza niepotrzebne zamieszanie, że niepokoi i dzieli mieszkańców wsi. - Na razie
sprawa nie ma żadnego wymiaru procedury administracyjnej, na to potrzeba wielu miesięcy, a może nawet lat
- dodaje.

Dla gminy największym minusem odłączenia się Wilkowic byłaby utrata więzi społecznych i kulturalnych. - Oczywiście stracilibyśmy też środki finansowe z podatków - przyznaje Jacek Karmiński. Pokreśla przy tym, że wieś ze względu na szybki rozwój wymaga dużych nakładów.

Odpiera również zarzut stagnacji w zakresie inwestycji drogowych. - Przez wiele lat do Wilkowic były przekazywane ogromne środki finansowe. Nikt nigdy nie podważał tego, że jest to największa wieś w naszej gminie, najszybciej się rozwija i wiele inwestycji musi się tam odbywać. Najpierw musieliśmy skanalizować tę miejscowość, przyszłe inwestycje obejmą już to, co znajduje się nad ziemią.

- Najważniejszy w całej sprawie jest głos mieszkańców - mówi wójt gminy Lipno - Złożyłem na ręce Rady Gminy propozycję konsultacji społecznych - dodaje. Twierdzi, że zaproszenia na spotkanie organizowane przez Zespół Inicjatywny nie otrzymał. - Jeżeli takie do nas wpłynie, rozważymy wraz z radą swój udział.
 
Komentarze (51)
1. Dodane przez z Leszna, w dniu - 12-10-2016 17:22
Brawo Wójt Gminy Lipno - za zajęcie stanowiska. Jest zamieszanie, niepokój, podział mieszkańców.
2. Dodane przez Jacuś, w dniu - 12-10-2016 17:32
Wszyscy mataczą. 
Co to do? 
Jak by Wilkowice zrobiły to co Wielka Brytania to co innego. 
Lipno , Leszno i tak prawo Unijne . 
 
Bardziej mnie interesuje co z 7 i 8 klasą w Wilkowicach.
3. Dodane przez Ola, w dniu - 12-10-2016 18:02
Super to podatek wróci do miasta. 
 
Urząd Miasta Leszna podpisał umowę na budowę nowej siedziby Szkoły Podstawowej nr 4. Postawi go w formule zaprojektuj i zbuduj przedsiębiorstwo Kontrakt z Wilkowic. Termin oddania obiektu to 2018 rok. 
 
A wsiokom coś się obieca.
4. Dodane przez Lisek, w dniu - 12-10-2016 18:10
ZNP ma okazję zwiększyć w Wilkowicach liczbę miejsc pracy . 
Reforma ma też plusy jak się okazuje. 
A co do przedszkola to wieś taka biedna , że nawet nie odkupiła domu katolickiego od parafii a mogło być taakie ładne przedszkole. 
A tak obiekt przedszkolny w parku dzierżawi od ewangelików. 
Ksiądz na zbożny cel dałby upust  
Powiesiło by się tabliczkę: Tu w latach dwódziestych spotykali się piłsudczycy.
5. Dodane przez leśny władek, w dniu - 12-10-2016 18:32
moim zdaniem, trzeba być ślepym i głuchym żeby nie widzieć kolosalnych korzyści z przejścia do Leszna. 
Sam fakt, że mieszkańcy będą beneficjentami kilkanaście razy większego budżetu i tym samym wielokrotnie większych możliwości partycypowania w dobrach inwestycyjnych miasta, nie wspominając już o oderwaniu się od skompromitowanej gminy Lipno, utożsamianej w Kraju z fatalnymi poczynaniami wójtów w ostatnim dziesięcioleciu. 
Dostęp dzieci do lepszej edukacji, diametralna poprawa komunikacji, rewitalizacja małej i dużej architektury i wiele innych powodów powinny byc jasnym drogowskazem dla mieszkańców w jedynym słusznym wyborze. 
Na miejscu wójta bym zrobił sobie rachunek sumienia i nie udawał zdziwionego, bo dziwić się powinien przez okres całej swojej kadencji, bo faktycznie trzeba być mistrzem, żeby tak to wszystko schrzanić.
6. Dodane przez we, w dniu - 12-10-2016 18:40
Panie Wójcie,  
jest pewna grupa osób która nie wiedzieć czemu wypowiada się w imieniu mieszkańców. Nikt im nie dał na to zgody. Panuje niedoinformowanie.
7. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 12-10-2016 19:26
leśny władku a co znaczy że dzieci będą miały lepszy dostęp do edukacji? Miasto wybuduje nam w Wilkowicach renomowane liceum?? A może PWSZ zbuduje swoją filię w Wilkowicach? A czy teraz nie ma dostępu do edukacji a niech mieszkańcy Wilkowic zrobią rachunek sumienia i niech się przyznają ile dzieci zamiast do podstawówki w Wilkowicach uczęszcza do Leszna i nie ma z tym problemu. Poza tym "leśny władku" nawet jeżeli Wilkowice staną się dzielnicą Leszna to do podstawówki i tak przynależy się terytorialnie i tak będą dzieci musiały chodzić do szkoły "wilkowickiej". A jak Ci się poprawi komunikacja? Będą lepsze drogi no raczej ale na pewno nie w Wilkowicach. Nie rozumiesz "leśny władku" że Leszno zaciera łapy na podatki z najbogatrzej wsi gminy Lipna i nie koniecznie wyda je na nową dzielnicę Wilkowice. Opowiadasz zasłyszane slogany nad którymi się nawet nie zastanowiłeś na chłodno. A myślisz że Prezydent miasta Leszna obojętnie kto personalnie będzie piastował ten Urząd będzie takim dobrym wujkiem dla Wilkowic, uczciwym i służącym społeczeństwu. No to tu jesteś mega optymistą. Jestem przeciwnikiem przyłączenia Wilkowic do Leszna. Mieszkałem w Lesznie od urodzenia i celowo przeprowadziłem się z rodziną na wieś do Wilkowic. Jak ktoś chce mieszkać w mieście to niech się tam wyprowadzi i tyle.
8. Dodane przez Asik, w dniu - 12-10-2016 19:26
a przecież od dwóch lat jest budowane przedszkole z prawdziwego zdarzenia - przedszkole widmo do kom 4
9. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 12-10-2016 19:27
A czy ktoś pytał mieszkańców miasta czy chcą połączenia z wioską?
10. Dodane przez lipno, w dniu - 12-10-2016 19:34
Listonosz co biegal po wioskach sie wypowiada - przeczytal 2 artyluly w internecie i tyle wie
11. Dodane przez qwop, w dniu - 12-10-2016 19:37
do kom. 5 
Mieszkańcy będą beneficjentem kilkanaście razy większego budżetu, ale w miejscowości kilkanaście razy większej.  
Argumenty za przyłączeniem Wilkowic do Leszna są bardzo prymitywne.
12. Dodane przez wilkowice 2, w dniu - 12-10-2016 19:37
dla mnie jest to temat zastepczy nie rozumiem - jesli chcecie droge to napiszcie wniosek do Leszna i czekajcie :) 
 
wyprowadzales sie jeden z drugim z miasta zeby teraz przylaczac wilkowice? 
 
Ci co to proponuja to jakies dziwolagi ktore mieszkaja raptem kilka lat ... 
 
JA MIESZKAM od Urodzenia w Wilkowicach i Wilkowice sa znane w polsce z kilku imprez i chce zeby to byly WILKOWICE Gm LIPNO a nie WILKOWICE dzielnica LESZNA !!! 
 
predzej czy pozniej i tak to nastapi ale niech to bedzie inaczej 
 
jakis pierdola nie ma co z czasem robic i do polityki sie pcha .... siedz chlopie na dupsku i zajmij sie swoimi chwastami na ogrodku
13. Dodane przez karol, w dniu - 12-10-2016 20:12
do kom.5leśny władek.Jesteś inteligentny inaczej,na sposób pisowski?Bo tak pieprzysz.
reklama
14. Dodane przez osa, w dniu - 12-10-2016 20:15
Towarzystwo z ludzi sobie drwi wciskając ciemnotę wszystko będzie takie piękne tylko połączymy się z Lesznem.Ludzie nie dajcie się omamić.Pogońmy cwaniaków którzy przybyli do Wilkowic.CZAS POWIEDZIEĆ CWANIAKI,MĄCICIELE STOP-prać po (...) i wrócą skąd przyszli[LESZNO]
15. Dodane przez obserwator, w dniu - 12-10-2016 20:31
Czy wybory na Wójta tuż tuż ze nagle takie wielkie obietnice składa Gmina Lipno Wilkowicom . Przez 5 lat żadnej inwestycji aż tu nagle obiecanki cacanki.
16. Dodane przez OBSERWATOR, w dniu - 12-10-2016 20:45
tak tak Wilkowice przyłączajcie się jak najszybciej do Leszna czekamy na wasz budżet może prędzej na Zatorzu zrobią nam drogi i chodniki a wy w kolejkę i czekać tak jak my czekamy dawajcie nam kasę kasę kasę
17. Dodane przez fiskus, w dniu - 12-10-2016 21:09
podatki tez Wam zwieksza :) zamiast wiejskich beda miejskie wiec wyzsze od nieruchomosci od srodkow transportu itd :)
18. Dodane przez Luki, w dniu - 12-10-2016 21:16
Mieszkam w Zaborowie już 15 lat, i tyle lat też czekałem na utwardzenie drogi. Nie wiem czy bycie dzielnicą miasta jest lepsze niż bycie osobną miejscowością.
19. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 12-10-2016 21:48
Jakbyście pzwolili postawić wiateaki to już dawno wszystkie drogi w gminie by były utwardzone i nowe szkoły pobudowane. Chcieliście zacisznej wioski, a teraz znowu mieszacie...
20. Dodane przez Rodzice i mieszkańcy., w dniu - 12-10-2016 21:50
Panie Wójcie chyba Pan KPI proszę przyjechać na ul.Boczną dziura na dziurze nie mamy jak dojeżdżać do domów,do przedszkola,które znajduje się na ul.OGRODOWEJ musimy objeżdżać polami nadrabiać kilometry,chociaż i polami są dziury.To jak Wilkowice są ważne dla Gminy chyba do płacenia podatków z których nie ma kto dziur zasypać lub wyrównać żeby dojechać do przedszkola.Samochody mają powybijane zawieszenia kto nam za to zapłaci.W przyszłym roku nie będziemy wozić dzieci do przedszkola tylko do Leszna.Dosyć ignorowania Nas.
21. Dodane przez janko, w dniu - 12-10-2016 22:06
mieszkam na Zatorzu. jestem przekonany że gdybyśmy byli Wilkowicami to nasze drogi byłyby lepsze. A szkoły? przecież to zależy od nauczycieli i rodziców a nie od miejsca gdzie ona stoi. Myślę ze Wilkowiczanie powinni być dumni z tego co mają, bo wiele im się zmieni ale nie na lepsze. Myślę ze niektórzy de facto chcieli by być za wszelką cenę mieszkańcami Leszna awielu leszczynian opuszcza miasto by zamieszkać w Wilkowicach, Gronówku, Murkowie i z tego są dumni. To sfrustowaniani mieszkańcy chcą tam gdzie inni wychodzą. Sprawdzcie ilość mieszkańców w ostanich latach w Lesznie. Spada. A rośnie w okolicznych wioskach.  
CZy uważacie że w Lesznie są naiwni włodarze? JAK NA TYM NIE ZAROBIĄ TO WAS NIE WEZMĄ. Poza tym powinni zapłacić gminie Lipno.Ta wioseczka jest gminy Lipno.  
Każdy kto czuje się leszczyniakiem, może się tam przenieść. 
Wilkowice mają duży wkład w dochody gminy ale znacznie więcej było u nich inwestowane.  
mam nadzieję że wrazie czego gmina zarząda odpowiedniej ceny. 
Tak było w Suchym Lesie którego chciał przejąć Poznań ale oni zrozumieli że im nie warto. 
przyjemnych snów.
22. Dodane przez RODZICE, w dniu - 12-10-2016 22:18
WÓJCIE UL.BOCZNA BŁAGA O NAWIEZIENIE CZEGOŚ W TE DZIURY,KTÓRE SĄ PO KOLANA 100M DROGI ZROBIONEJ A CO Z RESZTĄ.JESTEŚMY CIEKAWI CZY PAN CHCIAŁBY TU MIESZKAĆ ZAPRASZAMY NA BOCZNĄ.TU JEST PRZEDSZKOLE NIE MAMY JAK TAM DOJECHAĆ.
23. Dodane przez Jo, w dniu - 12-10-2016 22:36
Dawać dawać do Leszna spadną wam podatki opłaty za psa a za gruntowy to aż miło
24. Dodane przez rr, w dniu - 12-10-2016 23:09
Podoba ci się moje imię? Nie dziwie się ale mnie twoje wcale do tego stopnia że nawet w hejtach go nie chcę używać.
25. Dodane przez Braki, w dniu - 12-10-2016 23:10
Jaką lepszą edukację będą miały dzieci? Jak władze miasta stwierdzą, że nie potrzebuje szkoły w Wilkowicach i ją zlikwiduje to będziemy we własnym zakresie wozić dzieciaki od 1 klasy do miasta.
26. Dodane przez Zbigniew, w dniu - 12-10-2016 23:32
Tak ,temat wiatraków zapewne wróci . 
No bo jak Wilkowice będą w Lesznie to referendum gminne straci moc w stosunku do Wilkowic. 
Stowarzyszenie już może stawiać Tyskie dla wszystkich.
27. Dodane przez TERENOZNAWCA, w dniu - 13-10-2016 00:04
Zyskają mieszkańcy Wilkowic i Miasto Leszno też. Wilkowice muszą wyjść z tego marazmu opieszałości władz i rady gminnej. Potrzebna jest zmiana natychmiast. Opóźnianie tego tylko pogarsza sytuację mieszkańców. Ciągle brakuje pieniędzy w gminie na podstawowe sprawy. Nie widać żadnych inwestycji związanych z modernizacją czy remontem . Nic nowego nie powstaje . Próżnia i stagnacja. Ulica lipowa do całkowitej przebudowy. Łata na Łacie, łatą pogania .Wstyd!!!
28. Dodane przez OLEK, w dniu - 13-10-2016 00:15
PRZECIEŻ WILKOWICE TO ZABYTKOWA WIEŚ. NO GDZIE WILKOWICE DO LESZNA JAK TAM PEŁNO GOSPODARZY Z HEKTARAMI CZY WY JUŻ ŻEŚCIE NA GŁOWĘ UPADLI. PRZECIEŻ JA PAMIĘTAM CZASY JAK DO WILKOWIC SZŁA DROGA NA POLNYM KAMIENIU I PEŁNA ALEJA KASZTANAMI. GDZIE WILKOWICE DO LESZNA TAKA PIĘKNA WIOSECZKA I LUDZIE PORZĄDNI NIE TO CO LESZNO. A JAKIE ZAPACHY WIEJSKIE PRZYPOMINA MI SIĘ MŁODE LATA KIEDY TAM JADĘ.
29. Dodane przez Kolosalna Korzyść, w dniu - 13-10-2016 00:18
Nieźle to sobie kolonizatorzy wymyślili. 
Przewiduję gwałtowny spadek cen działek w Wilkowicach po wyjściu z gminy Lipno. 
 
1 hektar odrolniony pod zabudowę to 10000m2 
10000m2 X 3zł = 30000zł 
 
Slownie trzydzieści tysięcy zł rocznie za hektar ! 
 
 
 
 
§ 1 
Określa się wysokość stawek podatku od nieruchomości: 
 
1) od gruntów: 
 
położonych na terenach, dla których miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniową, usługową albo zabudowę o przeznaczeniu mieszanym obejmującym wyłącznie te rodzaje zabudowy, jeżeli od dnia wejścia w życie tego planu w odniesieniu do tych gruntów upłynął okres 4 lat, a w tym czasie nie zakończono budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego - 3 zł od 1 m2 powierzchni; 
 
http://www.infor.pl/akt-prawny/U84.2015.229.0008215,uchwala-nr-xiv1732015-rady-miejskiej-leszna-w-sprawie-okreslenia-wysokosci-stawek-podatku-od-nieruchomosci.html 
 
STAWKI PODATKU ROLNEGO 
- 2016 rok  
 
1) od gruntów gospodarstw rolnych od 1 ha przeliczeniowego gruntów 
równowartość pieniężną 2,5 q żyta = 134,38 zł 
2) od pozostałych gruntów rolnych od 1 ha fizycznego równowartość 
5 q żyta = 268,75 zł 
http://www.archiwum.bip.leszno.pl/files/6462/(...)w_2016_roku.pdf
30. Dodane przez do 20 itd, w dniu - 13-10-2016 00:23
Złupimy okolicznych rolników trzema złotymi za m2 i wam zrobimy drogi wysadzane diamentami i ledowe oświetlenie. 
 
§ 1 
Określa się wysokość stawek podatku od nieruchomości: 
 
1) od gruntów: 
 
położonych na terenach, dla których miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniową, usługową albo zabudowę o przeznaczeniu mieszanym obejmującym wyłącznie te rodzaje zabudowy, jeżeli od dnia wejścia w życie tego planu w odniesieniu do tych gruntów upłynął okres 4 lat, a w tym czasie nie zakończono budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego - 3 zł od 1 m2 powierzchni; 
 
http://www.infor.pl/akt-prawny/U84.2015.229.0008215,uchwala-nr-xiv1732015-rady-miejskiej-leszna-w-sprawie-okreslenia-wysokosci-stawek-podatku-od-nieruchomosci.html
31. Dodane przez ja, w dniu - 13-10-2016 07:23
Do kom 7 BRAWO BRAWO BRAWO POPIERAM W 100% po co się wypowiadają mieszkańcy Leszna nie rozumiem co niby im się ma pogorszyć , co mogą stracić na przyłączeniu Wilkowic do Leszna , nie zostaną zrobione drogi w Gronowie których nie ma od 30 lat , nie wybudują nowej hali widowiskowo sportowej , zostanie ograniczona prędkość na drogach do 20km/h, więcej mogą starcic mieszkańcy Wilkowic choćby to co juz kiedys pisałem odśnieżnie dróg ,zaszufladkowanie z imprezami nie jako Wilkowice ale juz Leszno po co to komu , tak jak osoba z kom. 7 tez się urodziłem i mieszkałem w Lesznie , wątpię żebym drugie tyle lat przeżył w Wilkowicach co w Lesznie ,ale nie chcę pod żadnym pozorem przyłączyć się do Leszna gdyby tak bardzo mi zależało wybudowałbym się w Lesznie.Jeszcze jedna istotna sprawa Pan Przydrożny nigdy nie mieszkał w Lesznie nawet nie pochodzi Wilkowic , więc dlaczego tak usilnie się stara pchać do Leszna , może jest tylko marionetką pewnego pana któremu odebrano mandat radnego ? , a parcie na szkło i władzę ma , stare powiedzenie mówi nie ważne co piszą o Tobie ważne żeby pisali ,może należy zrobic referendum wśród mieszkańców Wilkowic czego chcą a nie "silna grupa 15" ( czy ilu ich tam jest mąci i sieje ferment , nie po to się przeprowadzałem do Wilkowic żeby teraz wracac do Leszna
32. Dodane przez rr, w dniu - 13-10-2016 08:52
A wszystko dlatego, że wójt nie ma pomysłu na rozwój gminy, na przyciągnięcie inwestorów. Ile lat można powtarzać, gdybyście zgodzili się na wiatraki.....A może np. trzeba było się postarać by Eurokomfort rozbudował się za swoim płotem, co chciał zresztą zrobić- takich zaniedbań władzy Gminy Lipno mamy duzo. 
Dla mnie to po prostu nieudolność. Uderzcie się radni i Wójcie we własną pierś
33. Dodane przez mieszkaniec Wilkowic, w dniu - 13-10-2016 09:08
Witam wszystkich , jako mieszkaniec Wilkowic od 7 lat jestem za przyłączeniem do Leszna niech Lipno teraz się nie unosi ponieważ widzę na własne oczy że inwestycji przez te kilka lat było bardzo mało a w momencie planów przyłączenia się odzywają. Z informacji jakie posiadam tylko 10% podatków płaconych przez mieszkańców Wilkowic trafia z powrotem jako inwestycje !!!! Mam nadzieję że w takiej sytuacji większość z Nas chce przyłączenia do Leszna.
34. Dodane przez Janek, w dniu - 13-10-2016 10:56
Po pójściu do Leszna rolnicy rdzenni mieszkańcy Wilkowic stracą możliwość dofinansowania ze środków programu rozwoju obszarów wiejskich, do tego Powiat nie zbuduje drogi za 5 mln złotych! 
jeśli już do trzeba iść do Święci echowy! 
A może Grzybowo do Osiecznej, Zaborowo z powrotem do Święciechowy, Roszarnia do Rydzyny, Gronowo do Lipna? 
Leszno wróci wówczas do swoich korzeni i będzie na równi z Rawiczem i Kościanem?
35. Dodane przez Socjolog., w dniu - 13-10-2016 13:30
Tu nie ma co się na kogo obrażać, ale zarówno Wilkowice są naturalnie połączone z Lesznem, podobnie jak Zaborowo, Gronowo czy Grzybowo i gdy porównamy np. relacje tej wsi do Lipna a potem do Leszna, to te z Lipnem istnieją w większości na poziomie administracyjnym.
36. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 13-10-2016 13:48
W sprawie dróg gminnych zawszę będą spory i tarcia pomiędzy mieszkańcami. Ale w Wilkowicach nawet jest problem z wyrównaniem powierzchni równiarka. Jeżeli jestem w błedzie to proszę mnie poprawić. A przepychanie piasku z punktu a do punkty b to nie przynosi żadnych rezultatów.
37. Dodane przez z Leszna - przeciw przyłączaniu Wilkowic do Leszna, w dniu - 13-10-2016 19:25
Panie Wójcie, wola indywidualnych mieszkańców Wilkowic musi być potwierdzona na piśmie, przez konsultacje czy referendum, a nie na spotkaniach w świetlicach, z niepotrzebnymi nerwami i kto głośniejszy. Chyba mam rację.
38. Dodane przez rodzic, w dniu - 13-10-2016 19:45
Z Wilkowic dzieci nie mogą dojechać autobusem do szkoły w Gronowie a przecież tak wiele z nich tam dojeżdża. O tym nikt nie myśli ?? Duża miejscowość a brak podstawowego połączenia autobusowego.
39. Dodane przez Rodzić z Leszna, w dniu - 13-10-2016 22:59
Zastanawiam się dlaczego tak wiele dzieci z Wilkowic uczęszcza do szkół podstawowych z Leszna i niejednokrotnie nasze dzieci przez większa liczbę klas z tego powodu mają zajęcia w godzinach popołudniowych. Przecież Wilkowice mają swoją szkołę podstawową a ich mieszkańcy zachwycają się domkiem na wsi itd. i przede wszystkim świadomie się tam budują.
40. Dodane przez do 39, w dniu - 13-10-2016 23:28
Bo decyzją wójta Pazoły wysłano dzieci z Wilkowic do gimnazjum w Lipnie . 
W ramach protestu mieszkańcy wysłali dzieci do Leszna a za nimi poszła subwencja. 
 
Dzięki znienawidzonemu przez socliberałów PIS-owi można dziś tę sytuację odkręcić . 
 
Ale wszystkie działające w obrębie Leszna loże chcą Wilkowicom łeb ukręcić i sprowadzić do rangi dojnej peryferyjnej krowy. 
Nawet w Kościele wsparcia nie ma. 
Jak któregoś dnia odpust Św. Marcina odbędzie w kościele filialnym co podkreślam to też się nie zdziwię.
41. Dodane przez Parys ;-), w dniu - 13-10-2016 23:54
WYGRA EKONOMIA - można już kalkulatory włączać ;-)
42. Dodane przez y, w dniu - 14-10-2016 11:55
Panie Wójcie obiecanki cacanki z drogami a na Bocznej dziury po kolana.Prosimy już drugi miesiąc żeby chociaż przejechać jakimś pługiem żeby to zasypać ale bez echa,bez odzewu.Chcemy do Leszna.
43. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-10-2016 13:21
Z władzami Leszna będzie można się dogadać, a z tym wójtem to ciągle jakieś problemy ,jak z tym autobusem na pętle ,,święciechowska''.
44. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-10-2016 14:09
Faktycznie, ja też mam problem z dojazdem dziecka do Gronowa do szkoły. Czy to rzeczywiście taki koszt i taki problem ????
45. Dodane przez Pomysł, w dniu - 14-10-2016 20:08
A może znajdźmy w Wilkowicach dobrego kandydata na wójta , niedługo są wybory i wtedy wybierzmy tą osobę tak aby dbała o nasze interesy a nie jak obecny Wójt który dojeżdża do naszej gminy nie traktuje nas poważnie każe utwardzać drogo popiołami z kotłowni ktore zatruwają nas gdy jeździmy po tych drogach. Mamy jeszcze czas wybrać osobę która będzie dysponowała inwestycjami proporcjonalnie do liczby mieszkańców.naszej gminy.
46. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 15-10-2016 22:34
KILKU KOLESI REPREZENTUJĄCYCH NIE WIADOMO CZYJE INTERESY WYSTĘPUJE W IMIENIU MIESZKAŃCÓW WILKOWIC. O CO CHODZI??? PANOWIE NIE PODOBA SIĘ NA WSI TO ZMIATAĆ DO LESZNA. CHCECIE SIĘ ODŁĄCZYĆ? PROSZĘ ALE INDYWIDUALNIE. SPRZEDAĆ CO MACIE I WYJAZD. KOGO PYTALIŚCIE? CZYJE MACIE POPARCIE? W IMIENIU CZYICH INTERESÓW DZIAŁACIE? SP... DO LESZNA.
47. Dodane przez gonzo, w dniu - 15-10-2016 23:24
Panie przydrożny. Proszę startować na do wyborów samorządowych w gm. Lipno, już niedługo. Skoro jest tak wysokie poparcie, to zapraszamy. Będzie można po wygranej dofinansować Wilkowice, skoro wam tak źle. W Lesznie są osiedla, które toną w błocie od lat i nadal czekają. Mieszkańcy Wilkowic, nie słuchajcie głosu ludzi oderwanych od rzeczywistości. To, że nie macie dróg, to nie złośliwość władz, to rzeczywistość. Nie da się zaspokoić każdego. To nie dom publiczny. Jeśli w mieście komuś lepiej, przeprowadzić się. Jak wiocha komuś śmierdzi, miasto za miedzą. Jasne i czytelne.
48. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 16-10-2016 15:28
BRAWO dla Wójta !!! Wilkowice niech idą gdzie chcą, moze do Leszna, może do Święciechowy. Nikt płakać za nimi nie będzie, od lat robią dymy. Kto was zapraszał nowi mieszkańcy na "wiochę". Drogi...a jakie ma Zaborowo, Gronowo, Zatorze...takie tam są doskonałe (?!?). Mieszkam od 37 lat w Lipnie przy słabej jakości drodze i nie mam takich roszczeń jak Wy. panie Przydrożny, może czas się wyprowadzić wraz z Panem Milerem i Szajbe do ziemi obiecanej.  
PRZESTAŃCIE CIąGLE UTYSKIWAĆ I MARUDZIĆ !! NIE PYTAJCIE CO GMINA MA ZROBIĆ DLA WAS TYLKO CO WY MOŻECIE ZROBIĆ DLA GMINY !!!! w której nie tylko są Wilkowice, ale wiele miejscowości z potrzebami
49. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 16-10-2016 22:27
Panowie reprezentujący Wilkowice. Kiedy, gdzie, na jakim zebraniu wybrano was na reprezentantów mieszkańców wsi??? Jesteście samozwańcami. A to trzeba tępić jako przejaw autorytaryzmu. Jeśli działacie w imieniu mieszkańców, to kto was o to prosił?? Bo nie my. Do miasta się wynieść jak wieś śmierdzi.
reklama
50. Dodane przez NOWY MIESZKANIEC, w dniu - 17-10-2016 20:05
Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma! Dlaczego niektórzy piszą, że to inicjatywa nowych mieszkańców choć jest wręcz odwrotnie.
51. Dodane przez kamil, w dniu - 17-10-2016 21:41
Nowobogaccy z Wilkowic - wyżej sra..e, niż głowę macie. Wyprowadzić się d Emiratów Arabskich albo brać się do roboty w RP. A nie narzekać. Wszędzie są dziurawe drogi i lista życzeń mieszkańców do władz.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj