Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Gerard, Helena,
Jerzy, Wojciech
Do końca roku 252 dni.
Start arrow Leszno arrow Mieszkańcy Narutowicza protestują

Nowa lokalizacja szaletu wybrana

Mieszkańcy Narutowicza protestują

17.10.2016. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. Bartłomiej Klupś)
Szalet miejski, który od lat znajduje się w samym sercu miasta ma zostać zlikwidowany. Wytypowano już lokalizację, gdzie mają powstać nowe toalety publiczne. Wybór padł na podwórze kamienicy przy ul. Narutowicza 8. Mieszkańcy nie chcą o tym słyszeć i skierowali pismo do radnych.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
„Latem lubimy przebywać na podwórzu, co potem stanie się niemożliwe” - piszą w swojej petycji mieszkańcy ul. Narutowicza 8, apelując o stworzenie szaletu w miejscu, gdzie nie będą one uciążliwe dla lokatorów lub pozostawieniu ich w obecnej lokalizacji. Jak podkreślają, już wystarczającym problemem dla nich jest czynny całą dobę salon gier, znajdujący się w ich
kamienicy.

Koncepcja zagospodarowania Rynku wyklucza możliwość pozostawienia toalet w dotychczasowym miejscu. Miejski Zakład Budynków Komunalnych został poproszony przez prezydenta o przygotowanie lokalizacji zastępczych. Jak informuje dyrektor MZBK Jan Szafranek, w sumie wybrano osiem miejsc. Wszystkie z nich znajdowały się na ulicach przylegających do Rynku.

Architekt miejski Maciej Kubiak zdecydował jednak, że najlepszą lokalizacją jest kamienica przy ul. Narutowicza 8, a konkretnie podwórze, na które można wejść od ul. Aptekarskiej.

- W mojej ocenie ta lokalizacja zapewni mieszkańcom oraz turystom łatwy dostęp, dzięki usytuowaniu w rejonie ważnych ciągów pieszych, czyli ul. Narutowicza i ul. Wolności, tuż przy postoju taksówek. Jest to niemalże bezpośrednie sąsiedztwo Rynku - mówi Maciej Kubiak.

Na tę chwilę nie ma przygotowanej jeszcze koncepcji projektowej. Jej opracowaniem ma się zająć Miejski Zakład Budynków Komunalnych.

- Przy dzisiejszych technologiach i standardach budowania można urządzić obiekt wysokiej klasy, spełniający swoje funkcje. Takim przykładem jest chociażby szalet zlokalizowany w Urzędzie Miasta w Świnoujściu - dodał Kubiak.

Petycja mieszkańców z ul. Narutowicza 8 będzie opiniowana w tym tygodniu na komisjach Praworządności i Porządku Publicznego oraz Rozwoju i Infrastruktury Miejskiej.
 
Komentarze (65)
1. Dodane przez Z UKOSA., w dniu - 17-10-2016 11:38
Przenosić Szalet (czyt, WC ) z miejsca gdzie bardzo często zachodzi potrzeba skorzystania z niego - (imprezy masowe przeciez odbywaja sie na Rynku )- to jest ostatnia albo i pierwsza głupota .!!! Przeciez ten Obiekt ma wtedy największe oblężenie i dochody a nadto jest bliziutko i pod Ziemia schowany!! Wymskniesz się z imprezy nawet nikt nie zauważy i już po krzyku - ulzyło Ci . Kto będzie wychodził z Rynku i szedł 100m na ul. Narutowicza 8. Głupie to by yło przeciez . Przeniesiecie -okolice Rynku będa " oblane moczem " To tyle prosimy przemyśleć !!!! Mieszkańcy Rynku Leszno.
2. Dodane przez xxl, w dniu - 17-10-2016 11:49
jest opuszczona kamienica MZBK w Rynku oklejona wielkim zdjęciem z widokiem Leszna z lotu ptaka, idealne miejsce na szalet :)
3. Dodane przez ja, w dniu - 17-10-2016 11:58
Całe Leszno w komentarzach pisało, że chcemy pozostawienia toalet w rynku. Miasto jest nasze a nie pana architekta ani innego decydenta. Trzymam kciuki za protestujących mieszkańców. Pukajcie do każdych drzwi w tej sprawie.
4. Dodane przez Kasia, w dniu - 17-10-2016 12:02
Jeśli pan architekt Kubiak przytacza jako dobry przykład szaletu miejskiego w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, to nie ma żadnego problemu zatem by przenieść szalet do położonego najbardziej w centrum - miejskiego Ratusza! Ale by było....
5. Dodane przez foto, w dniu - 17-10-2016 12:02
Poprosimy jakieś foto szaletu w Urzędzie Miasta w Świnoujściu, o którym to szalecie mówi pan architekt. Ile kosztował szalet. 
Prosimy o wskazanie pozostałych 7 typowanych miejsc. Dlaczego takie decyzje podejmowane są poza mieszkańcami miasta? Jak zwykle - wszystko o nas, bez nas.
6. Dodane przez i, w dniu - 17-10-2016 12:16
Słusznie, SZALET W URZĘDZIE MIASTA W LESZNIE!
7. Dodane przez gdzie, w dniu - 17-10-2016 12:18
Napiszcie, mieszkańcy, gdzie można podpisywać waszą petycję - oby gdzieś w Rynku.
8. Dodane przez WC piker, w dniu - 17-10-2016 12:19
Jeśli nie pod ratuszem, to może ogólnodostępne w ratuszu!!?? może podczas imprezy na rynku za potrzebą na PKP ludziska się przejdą??? PARANOJA
9. Dodane przez skoro nie w podziemiach, w dniu - 17-10-2016 12:22
Szalet w Ratuszu! Będzie tak, jak proponuje pan architekt. Ratusz w Rynku też będzie nam po drodze.
10. Dodane przez dziadul, w dniu - 17-10-2016 12:38
Panie Kubiak a może pan udostępni swoje podwórko na miejską szaletę.Mieszkancy będą zadowoleni i pan sobie dorobi do tej ubogiej pensji urzędnika.Otworzy pan działalność gospodarczą (...)
11. Dodane przez B., w dniu - 17-10-2016 12:42
Jeśli będzie trzeba coś podpisać dajcie znać - na rynek mam kawałek, ale szaletu na podwórku nie chciałabym mieć, więc rozumiem!
reklama
12. Dodane przez do 1 -mieszkańcy Rynku, w dniu - 17-10-2016 13:07
przeczytajcie uważnie-nie będzie imprez masowych na Rynku-nareszcie!!!!!!!!!!!!!!!!I tego zyczę wszystkim mieszkańcom-po rewitalizacji imprezy będą "przeniesione" do Centrum Kultury lub na stadion.I jeszcze jedno-tylko menelstwo załatwia swe potrzeby gdzie popadnie.
13. Dodane przez sąsiad, w dniu - 17-10-2016 13:09
Jeśli się nie mylę,to w posesji Narutowicza 8 mieszkają 2 rodziny / bardzo liczne????? / więc nie plećcie głupot,że wolny czas spędzacie na podwórzu.
14. Dodane przez lejnamur, w dniu - 17-10-2016 13:15
Proponuję podwórze na Wałowej 5 lub, na Karasia 15
15. Dodane przez ela, w dniu - 17-10-2016 13:17
Bardzo chętnie podpiszę petycję mieszkańców. To jakaś paranoja, co się dzieje ostatnio w tym mieście. Pomysły urzędników nijak się mają do opinii mieszkańców. Kogo w końcu ta władza reprezentuje? Samych siebie? Toalety w ratuszu? Jestem za!
16. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 17-10-2016 13:29
To pewnie w ramach projektu "Kolorowe podwórka" (he,he).
17. Dodane przez Kuba, w dniu - 17-10-2016 13:30
Nie mogę się doczekać wyborów prezydenckich. Mój głos na poprzednich był błędem
18. Dodane przez B, w dniu - 17-10-2016 13:35
Szalet miejski w Świnoujściu
19. Dodane przez justib, w dniu - 17-10-2016 13:36
Do Kompletu.13.. Nie ważne ile rodzin mieszka,nikt nie chciałby toalet publicznych na podwórku. A może ty kochany sąsiedzie udostepnisz swoje podwórko!
20. Dodane przez nie rozumiem, w dniu - 17-10-2016 13:46
Szalety w wielu europejskich stolicach stoją w głównych punktach miast, są to często wiekowe obiekty i nikt nie ma z tym problemu, tym bardziej nie rozumiem problemu z obiektem schowanym pod płytą rynku, rozwiązanie architektonicznie bardzo pomysłowe i w zasadzie nie kolidujące nawet z nowymi planami do postawienia tam ławek itp...
21. Dodane przez dla tego projektu piszę - nie, w dniu - 17-10-2016 13:55
Nie widzę na foto - wspomnianego urzędu miejskiego w Świnoujściu. Nam chodzi o szalet, gdzie będzie obsługa, jak w rynku. Fotografia pokazuje szalet publiczny, jak toi toi. Mam rację? Czy szalet z foto jest bieżąco sprzątany? To jest nieprawdopodobne, podejmować decyzje dotyczące mieszkańców, ale bez nich i w opozycji do głosów mieszkańców. Tak się nie robi.
22. Dodane przez Pan Jurek, w dniu - 17-10-2016 14:01
Szalet w Urzędzie Miejskim nie byłby złym pomysłem, ale teraz to tam jest niezłe szambo.
23. Dodane przez ws, w dniu - 17-10-2016 14:17
TEN SZALET TO JUŻ ZABYTEK I KONSERWATOR POWINIEN ZAWETOWAĆ. PROPONUJĘ Toy TOY-KĘ POSTAWIĆ PRZY RATUSZU I ZAŁATWIONE. PAN PREZYDENT TEŻ BĘDZIE MIAŁ BLISKO Z RATUSZA. NAJLEPIEJ PRZY SCHODACH!!!!
24. Dodane przez Jaaaaa, w dniu - 17-10-2016 14:23
Może trzeba zmienić koncepcję zagospodarowania Rynku albo udostępnić toalety w Ratuszu.
25. Dodane przez Vistan, w dniu - 17-10-2016 14:32
Proszę zobaczyć lokalizację i przeprowadzoną modernizację szaletu miejskiego w Gostyniu.
26. Dodane przez Jakub Gołembski, w dniu - 17-10-2016 14:38
Pan Kubiak dopiero, co zmarnował 20tys zł publicznych pieniędzy przyznając nagrody w konkursie pracą, które nie spełniały jego wymogów i dalej negatywnie wpisuje się w potrzeby miasta. Za myślenie, choć to może złe słowo powinni pewnym architektom odbierać uprawnienia. Toaleta powinna być pod ręką w najbardziej intuicyjnym miejscu tak jak jest teraz. Jest wyremontowana i odpowiednio duża. Podobno problem w tym, że musi być przystosowana do osób niepełnosprawnych a na budowę windy, która będzie wystawała w górę nie zgadza się konserwator budynków. Oczywiście też nie zgodziłbym się na szpetną nowoczesną i minimalistyczna kastę, ale to jeszcze nie jest powód by wariować i wymyślać głupoty aby ludzie chodzili gdzieś po uliczkach i szukali toalety. Można przecież zrobić windę w stylu dawnym, która będzie ozdobą a na którą zezwala prawo. Można też zaprojektować windę, która nie będzie wystawać na powierzchni rynku. Sam Pan Kubiak powiedział, że dziś są zupełnie inne standardy i technologie. Byłem na spotkaniu o rewitalizacji rynku gdzie od razu zasugerowałem, że nie widzę żadnego problemu z tą windą to patrzeli na mnie z oburzeniem jak tak można myśleć. Zaraz jak znajdę chwilę wykonam projekt, szkice i opis takiej windy. Zamieszczę go w formie filmu na portalu elkatv. Jeżeli urzędnikom brakuje mądrości, wiedzy i wyobraźni to niech zrobią ratusz po prostu miejscem otwartym. Tam jest duża, elegancka toaleta wystarczy nie zamykać drzwi i zrobić jedną małą tabliczkę.
27. Dodane przez Ben, w dniu - 17-10-2016 14:51
Maja mieszkanie z miasta płaca bardzo niski czynsz podwórko jest miasta i miasto moze robić ze swoją własnością co chce. Jak im sie nie podoba to zawsze mogą sobie kupić mieszkanie lub dom albo sie wybudować i wtedy nikt im szaletu nie bedzie robił na podwórku. A tu widze cos dostać za grosze a potem lamentować ze szalet.piwinna byc weryfikacja dochodów co roku jednak zeby korzystały z tego osoby naprawde potrzebujace
28. Dodane przez prośba, w dniu - 17-10-2016 14:52
Zróbcie wreszcie coś w zgodzie z tym, czego chcą mieszkańcy.
29. Dodane przez aga, w dniu - 17-10-2016 15:01
W RATYSZU BEDZIE OK.
30. Dodane przez BEZAN, w dniu - 17-10-2016 15:14
NAJLEPIEJ NIECH PAN KUBIAK Z PREZYDENTEM ROZDAJA DARMOWE PAMPERSY I PROBLEM ROZWIAZANY A TAK NA SERIO TO KOMU PRZESZKADZA OBECNA WIEKOWA LOKALIZACJA,KOMUS SIE W GLOWIE MIESZA.
31. Dodane przez Pomysłowy Piotrek, w dniu - 17-10-2016 15:40
W Rawiczu za chwile będzie podobny problem ze zlikwidowanym WC miejskim na rynku, ale ja mam już rozwiązanie. Szalet należy urządzić w budynku Starostwa Powiatowego które ma swoją siedzibę na rynku i wtedy zobaczymy jak to rozwiązanie przypadnie do gustu urzędnikom
32. Dodane przez moje zdanie, w dniu - 17-10-2016 16:44
Jakub Gołembski, z komentarza 26, na prezydenta, a przynajmniej na radnego Leszna. Rozumie potrzeby ludzi. W Poznaniu na Starym Rynku toaleta jest w podziemiach od wieków, chyba jeszcze bez windy do podziemi, w sąsiedztwie Muzeum Wojskowego i nikt tam nie wymyśla zmiany.
33. Dodane przez keri, w dniu - 17-10-2016 16:49
upiększajmy nasze podwórka, nic dodać i nic ująć, śmiechu warte.
34. Dodane przez keri, w dniu - 17-10-2016 16:55
upiększajmy nasze podwórka, nic dodać i nic ująć, śmiechu warte.
35. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 17-10-2016 17:15
(...) Szalet na rynku działa od dziesięcioleci jest już obiektem historycznym więc niech sobie działa dalej. Nawiedzeni zostawcie leszczyńskie "metro" w spokoju. Zajmijcie się istotniejszymi sprawami!
36. Dodane przez Kiwi, w dniu - 17-10-2016 17:17
Komu ten szalet przeszkadza ? Głupota goni głupotę w Lesznie
reklama
37. Dodane przez kornik, w dniu - 17-10-2016 17:48
Komu będzie przeszkadzało te kilka osób które pójdzie z potrzebą? Ludzie to jednak nie mają problemów i nawet z szalety potrafią zrobić problem. Mi ta lokalizacja bardzo odpowiada, gdyż jest daleko od mojej kamiennicy i mi nic nie przeszkadza w zaproponowanej lokalizacji.
38. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 17-10-2016 18:15
A może na Grzybowie te szalety zrobić?
39. Dodane przez a, w dniu - 17-10-2016 18:20
Nie popieram 37.
40. Dodane przez MAXD, w dniu - 17-10-2016 18:27
Do komentarza (ben) To że mieszkańcy mieszkają w budynku należącym do miasta to nie znaczy że można wstawiać im szalety na podwórko ! większej głupoty nie słyszałem , przecież ludzie płacą czynsz to tak samo jak by tym co podnajmują lokale handlowe od miasta kazać wpuszczać ludzi by korzystali z WC jakiś obłęd . Można zrobić tak jak na zachodzie ale i w PL też tak jest w niektórych miejscowościach , wyznaczyć kilka lokali gastronomicznych i płacić za udostępnianie toalet . Albo wybudować niewielki szalet publiczny na tyłach kamienic należących do miasta ale tak by wejście do niech było osobne z ulicy i nie kolidowało z podwórkiem np na ul Zielonej . Dobrym pomysłem jest przeznaczenie jakiegoś lokalu handlowego należącego do miasta a które stoją puste od lat np ul Leszczyńskich po dawnej piekarni .I przeniesienie WC do takiego miejsca nie oznacza że będzie śmierdziało na kilometr po prostu wejście z ul tak jak na zachodzie . Można wybudować niewielki budynek na terenie szkoły zawodowej juz dziś nie istniejącej na placu Metziga idąc od rynku przed szkołą jest spory kawałek gruntu potem dopiero jest wjazd do szkoły dziś jest tam tylko trawnik kiedyś rosły drzewa , to samo można zrobić na tyłach tej szkoły od strony kościelnej jest też sporo miejsca. Tym bardziej że ma być tam właśnie przeniesiona biblioteka . Wystarczy pomyśleć a myślenie nie boli . Taki wc ma służyć wszystkim i mieszkańcom i przejezdnym ale nie może przeszkadzać lokatorom którzy płacą za wynajem lokalu . JAK DLA MNIE TO NAJLEPSZA PROPOZYCJA JEST ZLOKALIZOWANIE , WYBUDOWANIE NA TERENIE DAWNEJ SZKOŁY METZIGA , KOŚCIELNA . A i warto by zmienić nazwę ulicy z Kościelnej na Kolegiacką bo nawet tego miasto nie uszanuje że mamy w mieście Kolegiatę .
41. Dodane przez osieczna, w dniu - 17-10-2016 19:07
masakra jakie to w Lesznie mają pomysły, jak jest to zamknąć i szukać innego miejsca i jeszcze dalej...ktoś ma w tym interes ale to wszystko wyjdze
42. Dodane przez 38M, w dniu - 17-10-2016 19:23
A mnie sie podoba komentarz 38 dostaną wiatrak to mogą tez szalety dostać w grzybowie
43. Dodane przez ewa, w dniu - 17-10-2016 19:43
Urzędnikom w Lesznie od nadmiaru funduszy w głowach się poprzewracało. Mamy ładny Rynek,czysty ,w dobrym miejscu usytuowany szalet i po co to zmieniać.? Szczególnie,ze to zabytek. A dla niepełnosprawnych udostępnić toalety w kawiarni przy Rynku lub adaptować jeden z pustostanów przy ul.Leszczyńskich czy .Kościelnej.
44. Dodane przez xyz, w dniu - 17-10-2016 19:49
toalety miały zostać na RYNKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! idotyczny pomysł, albo zmieniac na lepsze albo nie psuć starych rzeczy!!!!!! 
Ci którzy to wymyslili niech sobie pod swoim domem publiczny szalet postawią !!!!!
45. Dodane przez STARY KOMUCH, w dniu - 17-10-2016 20:21
A ubikacje które znajdują się w ratuszu to nie mogą być wykorzystane jako miejskie szalety. Przecież wjazd jest przystosowany dla niepełnosprawnych. Nie trzeba nic robić.
46. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-10-2016 20:41
Jestem zawiedziony nie tylko wytypowaną lokalizacją, ale również podejściem władz miasta do mieszkańców. Jak można komuś na podwórku miejski kibel robić? Czy Pan Prezydent lub Pan Kubiak potrafią się postawić na miejscu tych mieszkańców? Rozwińcie wyobraźnię i spróbujcie wczuć się w położenie tych ludzi. To, że nie są muszą być bogaci, nie oznacza, że można ich tak traktować. Co za totalny brak wyczucia. 
 
Zupełnie inna sprawa to lokalizacja. Zdarza się, że ludzie, którzy piją piwo w ogródku na Rynku, mają problem z dotarciem do obecnego szaletu. Naprawdę żaden z pomysłodawców nie miał nigdy okazji być po kilku piwach gdy go przydusiło? Narutowicza 8 to zdecydowanie za daleko w takim przypadku. Jestem pewien, że część z takich osób dotrze do bliżej położonej bramy lub wnęki. W moim odczuciu w grę powinien wchodzi wyłącznie Rynek lub jakaś narożnikowa kamienica tuż przy Rynku.
47. Dodane przez Znalezione w sieci, w dniu - 17-10-2016 20:50
"Można z łatwością poznać charakter człowieka po tym, jak traktuje tych, którzy nic mu nie mogą dać."
48. Dodane przez do kom.27, w dniu - 17-10-2016 21:50
Ben Ty to chyba jesteś pies ogrodnika co to wszędzie sika ale koło jego budy sikanie kategorycznie jest zakazane.
49. Dodane przez OBSERWATOR, w dniu - 17-10-2016 21:55
na targowisku Holenderska bardziej by się przydał szalet więc bo zrobić między blokami na Holenderskiej tam mieszka wspaniały pomysłodawca i zobaczymy jak to zaakceptuje a tam naprawdę przy takim zbiorowisku i ludzi,którzy tam pracują baaardzo by się przydał obok jest boisko do gier to tym bardziej
50. Dodane przez rto, w dniu - 17-10-2016 23:22
Idealne miejsce będzie w ratuszu. Bliżej się nie da.
51. Dodane przez abc, w dniu - 18-10-2016 08:04
Prosze mi wytlumaczyc, komu przeszkadza kultowe miejsce w Lesznie?Przeciez nie ma lepszego miejsca na tak ludzkie potrzeby.Jedyne leszczynskie metro nie moze zginac!! Walczmy leszczynianie!!!!!!
52. Dodane przez ati, w dniu - 18-10-2016 09:11
miejsce dobre ,blisko rynku
53. Dodane przez Leszno, w dniu - 18-10-2016 09:43
Dziwne te projekty i bardzo podejrzane.Kto konsultuje sprawy z projektantem skoro zdecydował że należy wc zlikwidować? 
WC to sprawa wstydliwa i należy iść w bramę, podwórze, pod krzaki itd itp.  
A mówią że poziom życia ludzi poznaje się po TOALETACH, widocznych, eleganckich i pachnących. Biedne Leszno się cofa.
54. Dodane przez gość, w dniu - 18-10-2016 09:52
Czy ten "architekt" to ten sam "geniusz", który wymyślił tak beznadziejną przebudowę parkingu przed dworcem PKP? Szanowny Panie, jak ci pomyślunku nie starcza to zatrudnij kogoś po Politechnice, niech napisze ci na czole: przede wszystkim funkcjonalność! Wyremontujcie to co jest, a za zaoszczędzone pieniądze stwórzcie kilka etatów. PS. Wie ktoś, ile kosztowała ta "ekspertyza"?
55. Dodane przez dudeń, w dniu - 18-10-2016 11:07
A nie możnaby zmodernizować istniejących szaletów? Rozpisać konkurs na designerskie WC, które by zdobiło rynek jak piramida luwr i po problemie. Albo przynajmniej mieszkańców przepytać jakie rozwiązanie najbardziej im odpowiada.
56. Dodane przez Hanka, w dniu - 18-10-2016 11:28
współczuje tym ludziom, a radni niech sobie na swoich posesjach wybudują szalety miejskie...chętnie z nich skorzystam, co za
57. Dodane przez aaa, w dniu - 18-10-2016 12:05
Mieszkańcy protestowali i protestują , by przenosić WC z Rynku ... ale czy ktoś słucha i czyta wypowiedzi nie ... jest kasa trzeba WC przenosić , na Rynku jest czyściutko , po kij wydawać na budowanie w innym miejscu ..Kto jest dla kogo ? Leszno dla nas , czy dla rządzących ...Tu chce się żyć
58. Dodane przez ferdek, w dniu - 18-10-2016 15:05
totalna głupota...
59. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 18-10-2016 15:06
W moim odczuciu to kiepskie miejsce. Jeżeli już koniecznie miałoby być przenoszone, to bliżej południowej części Rynku. Głównie dlatego, że w południowej części Rynku przebiega największy ruch pieszych, kierujących się na linii Słowiańska - Wróblewskiego - Leszczyńskich _ Fara i Plac Metziga. Także po tej stronie jest więcej ogródków latem.
60. Dodane przez ja, w dniu - 18-10-2016 17:08
Absolutnie odczuwam, jak gość z 54. Naszym rządzącym absolutnie brak kultury, bo w ogólnodostępnym WC chodzi właśnie o tę ogólnodostępność, a nie zachodzenie na czyjeś podwórko, czyjeś bezpośrednie sąsiedztwo. Jakby nas, chcących skorzystać, trzeba było ukrywać. Jestem za pozostawieniem naszego "metra" - jak tu piszą - ale gdyby gdzieś indziej, to musi być miejsce ogólnodostępne, bez jakiegokolwiek sąsiedztwa, nawet na środku ulicy.  
Tak, według naszej władzy WC to sprawa wstydliwa. Jak my, mieszkańcy Leszna. Też uważam, że poziom życia znać po toaletach publicznych. W Lesznie na Nowym Rynku jest przecież wolnostojący, z daleka widoczny, niebrzydki budynek WC i nikomu chyba nie przeszkadza.
61. Dodane przez halina, w dniu - 18-10-2016 22:57
A po co w ogóle te zmiany. Było i jest ok. Czy ktoś nowy musi się wykazać że przeniósl coś z a do b. I na tym dzisiaj polega praca. Sory.....
62. Dodane przez ...., w dniu - 19-10-2016 13:25
Koncepcja zagospodarowania wyklucza...a oni nie korzystają z wc? To jakiś modernizm?
63. Dodane przez ,,,,,,, w dniu - 19-10-2016 14:23
Jeśli koncepcja wyklucza, to wystarczy zmienić koncepcję. Dlaczego? Bo mieszkańcy tak chcą.
64. Dodane przez wacek, w dniu - 20-10-2016 21:49
TO WC na rynku pachnie komuną i dlatego przeszkadza. A przecież g....no jako takie nie ma zabarwienia ideologicznego. 
A tak poważnie PANIE PREZYDENCIE niech Pan nie dopuszcza takich projektów do realizacji. Panie Prezydencie.
reklama
65. Dodane przez WC=PICKER, w dniu - 22-10-2016 22:35
Zostawić leszczyńskie METRO w spokoju- nasz niemalże symbol miasta, dobudować windę dla niepełnosprawnych i po problemie. A jak już to piękna lokalizacja na narożniku Rynku i Narutowicza -lokal po jubilerze !!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj