Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Wzrośnie opłata za wywóz śmieci?

Ponowne spotkanie we wtorek

Wzrośnie opłata za wywóz śmieci?

20.10.2016. Radio Elka, Dorota Kozanecka

13, a nie jak było do tej pory 9 złotych za wywóz śmieci to propozycja zarządu KZGRL. – Związane jest to przede wszystkim ze wzrostem kilogramów odpadów na osobę – tłumaczy Eugeniusz Karpiński, prezes zarządu KZGRL. Decyzji w tej sprawie nie podjęto, ponieważ według burmistrzów i wójtów, sprawa wymaga wyjaśnienia szczegółów składających się na tą konkretną kwotę podwyżki. Ponowne posiedzenie w tej sprawie odbędzie się we wtorek.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dziś w sali sesyjnej leszczyńskiego magistratu odbyło się Walne Zgromadzenie Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego. Najwięcej emocji wzbudziła propozycja podwyżki cen za wywóz śmieci.

Do tej pory, jeżeli ktoś deklarował segregację, opłata za wywóz odpadów wynosiła 9 złotych. W przypadku
braku takiej deklaracji był to koszt rzędu 15 złotych. - Tylko z tytułu wzrostu masy odpadów, nie licząc cen transportu i zagospodarowania odpadów, cena wywozu zwiększa się - tłumaczy Eugeniusz Karpiński, prezes zarządu KZGRL - Mieszkańcy produkują o kilkadziesiąt kilogramów więcej odpadów niż to było rok, czy dwa lata temu - dodaje.

Przedmiotem dyskusji stał się wzrost kosztów transportu i zagospodarowania odpadów. - Poproszono prezesa MZO, by ten przedstawił szczegółowo jaki wpływ mają poszczególne koszty na oferowaną przez spółkę kwotę za gospodarowanie odpadami - wyjaśnia Eugeniusz Karpiński.

Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego składa się z 18 gmin. - Zapewniamy odbiór, transport i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych przez mieszkańców czy przedsiębiorców - wyjaśnia Eugeniusz Karpiński - MZO natomiast jest w pewnym sensie jedynym uprawnionym do zagospodarowania odpadów na naszym terenie - dodaje.

Podczas pełnej emocji dyskusji padały kolejne propozycji, by stawkę zwiększyć do 12 lub 11 złotych. Ostatecznie Walne Zgromadzenie przerwano. Jego wznowienie nastąpi we wtorek, po zapoznaniu się członków KZGRL ze szczegółami kosztów leżących po stronie MZO.
 
Komentarze (101)
1. Dodane przez ggg, w dniu - 20-10-2016 14:24
a ja sie pytam,kiedy obnizka z uwagi na znaczny spadek kosztow transportu. kiedy byla ustalana stawka 9 zl ceny paliw byly o 30 % wyzsze
2. Dodane przez Mm, w dniu - 20-10-2016 14:29
4 zł więcej na osobę to chyba lekka przesada.
3. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 20-10-2016 14:29
czyli lepiej nie segregować. co mnie obchodzi, że wzrosła ilość śmieci. Podobno jest tam kontroler ??????????????
4. Dodane przez irys, w dniu - 20-10-2016 14:31
znawca od kontrolingu znalazł lepsza fuchę to opłaty w góre .....nie odważcie się podnosić ceny bo nie będziemy segregować pensje i nagrody sobie obniżcie i wtedy wyjdziecie na swoje zdaje sie Borowiak zasiada w radzie nadzorczej tez ja okroic i zaraz koszty sie zmniejszą
5. Dodane przez K, w dniu - 20-10-2016 14:33
PANIE KARPIŃSKI JESTEŚCIE CIĄGLE "NIENAŻARCI"... KIEDYŚ GDY ŚMIECI NIE BYŁY SEGREGOWANE PŁACIŁO SIĘ BODAJŻE 4,5 ZŁ ZA OSOBĘ - ŚMIECI SZŁY NA WYSYPISKO I PO SPRAWIE. TERAZ LUDZIE SEGREGUJĄ, MACIE MOŻLIWOŚĆ ODZYSKANIA SUROWCÓW WTÓRNYCH, ROZUMIEM ŻE DOSTAJECIE ZA TO PIENIĄDZE. TO SKĄD SIĘ BIORĄ TE KWOTY? CHYBA NA PREMIE TO WSZYSTKO IDZIE...
6. Dodane przez K, w dniu - 20-10-2016 14:36
PALIWO TANIEJE, TO I KOSZTY MZO SPADAJĄ. CENY POWINNY IŚĆ W DÓŁ A NIE W GÓRĘ. LUDZIE SEGREGUJĄ, ODZYSKUJECIE SUROWIEC WIĘC TEŻ SIĘ COŚ UZBIERA. ZMIENIĆ KARPIŃSKIEGO - BO TAKIM ZARZĄDCĄ CO JAK MA PROBLEM TO PODNOSI OPŁATY W GÓRĘ TO KAŻDY GŁUPI MOŻE BYĆ...
7. Dodane przez Ja, w dniu - 20-10-2016 14:41
Najlepiej zrobcie 100zl za osobe ,czy was pogielo o 50% ,ciekawe czy wyplate tak o 50% podniesiecie,skad ludzie maja bracjkase
8. Dodane przez jan, w dniu - 20-10-2016 14:50
Na koncie KZGRL chyba jest za mało kasy dlatego podnoszą
9. Dodane przez niko, w dniu - 20-10-2016 14:54
Gość na początku mówił że w dalszych latach bedzie taniej jak ludzie bedą wiecej smieci oddawać - wiekszy odzysk itp a teraz zapomniał co mówił -więcej śmieci wieksze koszty- zawsze tylko podnosić Panie Prezydent zmienić gościa on tylkoumie podnosić ceny a paliwo potaniało i co ? Po cholere jezdza co tydzień i po pół kubła biorą niech kazdy zadeklaruje ile razy w miesiącu chce wywóz albo wagi załóżcie i ważcie kubły
10. Dodane przez spid73, w dniu - 20-10-2016 14:56
a może zrobić opłatę od ilości wywożonych pojemników a nie od osoby?
11. Dodane przez ja, w dniu - 20-10-2016 14:57
Kochani, błagam was, każdy kto tu się wypowiedział nie ma nawet najmniejszego pojęcia na czym polega zbiórka śmieci w całej Polsce :] Proponuje troszeczkę poczytać :p
12. Dodane przez ..., w dniu - 20-10-2016 15:01
Przeczytajcie do końca. Poczekajmy na wyliczenia MZO może oni pomyślą o ludziach i obniżą ceny za składowanie :]
13. Dodane przez jarek, w dniu - 20-10-2016 15:05
warszawa sie domaga PIS za darmo nie zyje i wszyscy z pisu w leszcynskiem trza dac dołozyc itd nigdy nie bedziemy mieli tego co na zachodzie porzadku ze smieciami i kultura obywateli słabe inwestycje a wielkie pobory finansowe
14. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 20-10-2016 15:17
Odpady to cenny surowiec, więc za to, że go Wam dajemy powinniście NAM PŁACIĆ.
reklama
15. Dodane przez komuna wróćiła ?, w dniu - 20-10-2016 15:24
bo my chyba z gorszego sortu jesteśmy , Ci przy władzy musza przecież na siebie zarabiać na Misiewiczów ! Ja się pytam, dlaczego nie płacimy od wywiezionych pojemników, wtedy napewno za tę wyższą ilość zapłacą Ci, którzy je produkują. A tak mamy jak w komunie..wszyscy po równo..czyli dopłacamy do innych.CHAMSTWO !!!!
16. Dodane przez ks, w dniu - 20-10-2016 15:34
U mnie co tydzień wywożą 6 kubłów 120L i ani jednego więcej, to pytam gdzie tu wzrost kilogramów
17. Dodane przez obserwator, w dniu - 20-10-2016 15:34
Pan Prezes sobie pograbił
18. Dodane przez Jura, w dniu - 20-10-2016 15:36
Nie tylko paliwo staniało! Ceny energii także spadły o ok. 15% w ciągu roku. Więc nie bardzo rozumiem uzasadnienia zakładanej podwyżki. A może są tu ukryte podwyżki pensji dla członków KZGRL?
19. Dodane przez kolo, w dniu - 20-10-2016 15:46
A Łosieczna się śmieje :))))))))))))))
20. Dodane przez Zniesmaczony, w dniu - 20-10-2016 15:51
A ja się pytam gdzie jest TUSK
21. Dodane przez Mira, w dniu - 20-10-2016 16:12
Ty ZNIESMACZONY a co ma wspólnego Tusk z wywozem śmieci,no ale dla twojej wiadomości jest w Brukseli ty mało rozgarnięty.
22. Dodane przez Hej, w dniu - 20-10-2016 16:14
13 zł za segregacje + woda, którą należy śmieci wyczyścić = super biznes dla leszczyńskiego monopolu śmieciowo-wodnego. Tak, w ogóle to KZGRL do likwidacji, bo śmieci w lasach są, jak były przed utworzeniem tego PRLowskiego tworu,
23. Dodane przez kris, w dniu - 20-10-2016 16:21
więcej śmieci...od czasu segregacji wystawiamy śmietnik raz na trzy tygodnie...będzie obniżka dla nas? no chyba tak by sprawiedliwie było...
24. Dodane przez jdj, w dniu - 20-10-2016 16:30
Skąd wiadomo że więcej śmieci wywożą skoro kubły,kontenery mają taką samą pojemność od 30 lat a nadmiaru śmierci nie zabierają? Jeśli jest więcej śmieci to proszę dostawać dodatkowe kontenery. 
Pl
25. Dodane przez 123, w dniu - 20-10-2016 16:38
Nagrody urzędników kosztują .
26. Dodane przez zmd do 23 kris, w dniu - 20-10-2016 16:39
Do 23 "kris"tak ty wystawiasz śmietnik raz na trzy tygodnie,resztę twoich śmieci ląduje w kontenerach na osiedlach LSM.
27. Dodane przez fff, w dniu - 20-10-2016 16:52
Urzędnicy chcą podwyżek., bo wiadomo, że ci od czarnej roboty g... Dostaną
28. Dodane przez nie, w dniu - 20-10-2016 17:04
To ja chcę płacić od ilości śmieci jakie produkuje moja rodzina a nie od osoby!!!!! w moim domu mamy mniej śmieci niż kiedyś bo starannie wszystko segregujemy a teraz się okazuje, że mamy dopłacać za innych...
29. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 20-10-2016 17:55
Cena z kosmosu, 13 zł od osoby? jak można od ludzi zdzierać tyle pieniędzy.Liczymy na mądrość wspólników gmin i do takiej wysokiej podwyżki nie dojdzie.
30. Dodane przez do 26, w dniu - 20-10-2016 17:55
a kto mi moje śmieci do tych waszych osiedli podkrada??...Polaczek cebulaczek co idealnie wie kto co robi...prowadzimy segregację, mamy własny kompostownik, więc skąd brać tyle "innych" śmieci???
31. Dodane przez do kom. 9 i innych, w dniu - 20-10-2016 17:59
Ten pan już tak ma ... A tak bardziej ogólnie ,to takie propozycje zniechęcają ludzi do segregacji i zabijają całą idee tej ustawy. Bo normalny człowiek w takiej sytuacji pomyśli "po co mi ta cała segregacja, nic z tego nie mam tylko problemy". Zgadzam się z wszystkimi opiniami negatywnymi wobec tej propozycji, działań KZGRL i postawy magistratu w tej sprawie
32. Dodane przez dziwne, w dniu - 20-10-2016 18:03
Od lat oddaję 110 litrowy kubeł od 6 osób co tydzień i za nic nie chce być ani większy, ani cięższy (a zgodnie z normą mógłby być większy).
33. Dodane przez Ja, w dniu - 20-10-2016 18:46
Ja mieszkam w domku i segreguję ,można sprawdzić natomiast w blokach jak sprawdzą czy przysłowiowy kowalski segreguje
34. Dodane przez Mafia, w dniu - 20-10-2016 18:54
Masa , był taki w Warszawie czy Prószkowie. 
Teraz w Lesznie ! 
 
 
Jak to możliwe? 
Od czasu śmierci mamusi nie wrzucam nawet pampersów a dzieci na studiach część śmieci w mieście wojewódzkim zostawiają to jak to możliwe żeby aż tyle śmieci przybyło?! 
 
Wiem ! 
To czarne baloniki po proteście na rynku . 
Jestem, myślę , decyduję! 
Każda chce decydować , chce być panią życia i śmierci a za śmieci jedna z drugą pieniarą jak baranek płaci! 
 
Dziewczyny zbierzmy się na rynku , zaprotestujmy  
Myślę , że powinno się płacić za kilogram śmieci faktycznie oddanych . 
Decyduję , że chcę paragon za usługę. 
Jestem w domu , dopilnuję aby waga była zalegalizowana.
35. Dodane przez kornik, w dniu - 20-10-2016 18:58
Przecież wiadomo że wszystko drożeje, ludzie więcej zarabiają to i cena śmieci wzrasta. Prosta i logiczna konsekwencja, jednak lud jak zwykle wie lepiej i wszystko krytykuje.
36. Dodane przez Trybunał Śmieciowy, w dniu - 20-10-2016 19:01
110 litrów nie jestem wstanie zapełnić nawet do połowy tygodniowo na 6 osób. 
 
Nie wychodzą na swoje bo im puszki z kubłów podkradają . 
Ludzie kosze okradają już nie raz dzwoniłem na policję .
37. Dodane przez xxx, w dniu - 20-10-2016 19:10
co brakuje Pis-owi na 500+
38. Dodane przez ja2, w dniu - 20-10-2016 19:19
Prosze się zastanowić. Podwyżka emeryta 4 zł. Czyli na opłate za śmieci a reszta gdzie ??? A tam gdzie są dzieci i rodzina np 5 osobowa to co wzrost o 20 zł.?? Może jednak trzeba rozważyć obniżke cen a nie wszystkie ceny w góre !!!!!
39. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 20-10-2016 19:20
Ciekawe kubeł mam 110 l płacę za 3 osoby a w kuble 1 worek na tydzień 1/4 czyli proszę obniżkę i odbieranie 1x w miesiącu śmieci .
40. Dodane przez ania, w dniu - 20-10-2016 19:45
a ja mam w domu dwie osoby kontener 110 lit przez wakacje 1 wydany kontener i worki na plastili 5 szt wiec jak moga powiedzieć ze i sasiedzi podobnie jak to mozliwe ze wiecej śmieci :) jak kazdy segreguje jest mniej deb.,,,,,,,,
41. Dodane przez Związane jest to z tym..., w dniu - 20-10-2016 19:46
Jeśli chodzi o tłumaczenie podwyżek lub nietrafionych decyzji, to chyba nie ma większych mistrzów niż politycy i niektórzy urzędnicy. Zawsze mają w zanadrzu wytłumaczenie, zamiast propozycji lepszych rozwiązań.
42. Dodane przez MARO, w dniu - 20-10-2016 19:54
DOMAGAM SIE UJAWNIENIA ZAROBKOW PRACOWNIKOW TEGO ZBYTECZNEGO TWORU SMIECIOWGO JAK BY NI WYSTARCZAL ZAKLAD OCZYSZCZANIA MZO,STWORZONO TO PO TO BY KOLESIE MIELI SZTUCZNE ZBYTECZNE ETATY,,NALEZY SIE SKRZYKNAC I ZEBRAC W TEJ SPRAWIE PODPISY POD REFERENDUM A POWINNO TO BYC W KOMPETENCJI RADNYCH KTORYCH WYBRALISMY BY BRONILI NASZYCH INTERESOW.
reklama
43. Dodane przez Zrezygnowana, w dniu - 20-10-2016 20:01
Jeśli myślicie, że te śmieci, które my skrupulatnie segregujemy, a najpierw myjemy za ciężką kasę i jeszcze 2 razy więcej płacimy za ścieki, są rzeczywiście odzyskiwane to wszyscy jesteśmy naiwni :-(. Większość z nich zapewne znajduje się tam gdzie były wywożone jeszcze przed epoką segregacji, do ziemi po prostu!!! Sprawą,tej przecudacznej leszczyńskiej firmy wywożącej nasze odpady oraz tego tworu, który zwie się KZGRL powinny zająć się organy ścigania, a najlepiej CBŚ. Czy w radzie nadzorczej KZGRL nie zasiada aby nasz prezydent? Za każde walne dodatkowa wynagrodzenie, za dzisiejsze też choć przerwai, a więc za następne WALNE wpadnie kolejny grosz :-). Czy ktoś wie w ilu radach nadzorczych leszczyńskich Spółek zasiada nasz Prezydent?  
 
Państwo narzuca nam ogromne podatki, w porównaniu do innych krajów UE (tych bogatszych) płacimy dużo więcje za prąd, wodę, ale najlepiej zrzucić na pracodawcę i powiedzieć, że mało płaci!!! To nasi rządzący serwują nam śmieci, za które niektórzy będą musieli zapłacić niemałą część swojego wynagrodzenia, a już tak państwo zabiera na prawie 1/4 !!!!! naszego wynagrodzenia BRUTTO. 
 
Polska, piękny kraj :-), a czy wiecie, że Polska jest jednym z większych eksporterów najlepiej wykształconych specjalistów. BRAWO rządzący. Ci z PRAWA, Z LEWA I ZE ŚRODKA. 
 
 
Nie jesteś w partii to lepiej uciekaj z tego dzikiego kraju. Elyyyta niech zostanie i się sama wykończy. 
 
Żeby wszystkie śmieci dało się segregować !!!!
44. Dodane przez Do prezesa smieciarza, w dniu - 20-10-2016 20:41
Ile na konto po podwyzce 5000 wiecej smiec powinien zarabiac smieciuwke
45. Dodane przez kikson, w dniu - 20-10-2016 20:45
popieram 42 ten cały związek to zbędny, sztuczny twór, pączkujący zatrudnieniem, płacami nagrodami itp a rosnące koszty tej hybrydy po prostu przerzucono na wszystkich, tak wysoce skandaliczna podwyższka powinna wywołac powszechne oburzenie
46. Dodane przez do 42, w dniu - 20-10-2016 20:55
Dobrze gadasz
47. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 20-10-2016 20:56
jqa mam dwa kubly a napelniam tylko jeden.wiec gdzie wzrost odpadkow
48. Dodane przez mir, w dniu - 20-10-2016 21:04
40% podwyżki!!! każdy chciałby więcej to logiczne ale ta podwyżka niema racji bytu, więcej śmieci? to macie więcej możliwości odzysku! czyli większy zarobek, paliwo tańsze, prąd tańszy czyli moja propozycja to 7 zł za osobę przy segregacji oraz proponowane 13 zł ale za śmieci niesegregowane a jak nie pasuje to zrobić przetarg i każda inna firma chętnie będzie odbierać odpady i jeszcze za to podziękuje!
49. Dodane przez Honkisz, w dniu - 20-10-2016 21:29
Jakaś paranoja, a miało być taniej przy segregacji. KZGRL jest do bani.
50. Dodane przez temida, w dniu - 20-10-2016 21:42
Szkoda, że nie napiszecie, że musicie mieć więcej i więcej i więcej ..... 
Pytam się :JAKIE KILOGRAMY ??? PRZY S E G R E G A C J I !!!!?? . Pół śmietnika odpadków na 3 tygodnie w 4 osoby. Po co wywóz co tydzień to marnotrawstwo paliwa. Wy nas okradacie ..... Wy potrzebujecie koordynatora niezrzeszonego ,niestronniczego z zewnątrz do oceny tej machlojki.
51. Dodane przez Nieporozumienie, w dniu - 20-10-2016 21:42
To jest chyba lekka przesada z tą podwyżką?! Poza tym odbiór śmieci segregowanych. Wystawiam 2 worki z plastikami rano po czym przyjeżdżam z pracy, tam worków zwrotnych zero. Telefonuje do tej zacnej instytucji i słyszę musi pani sobie w swoje worki włożyć śmieci. Pytam się jak w swoje ????płace co miesiąc i jeszcze do tego interesu mam dokładać kupując worki ????!!!! Chyba coś nie tak???!!Warto też wspomnieć , że i bywalcy takie dni kiedy śmieci z kubłów zabierane wcale nie były, bo podobno w kuble "się paliło ", ale po powrocie z pracy straży pożarnej nie było , a kubeł jak wystawiony poprzedniego dnia wieczorem pełen tak sobie stał pełen dnia następnego ?!? A tu jeszcze 11 zł w planach chyba jakaś kpina.... tego bezsensownego tworu do brania niestety cieżko zarobionych pieniędzy obywateli RP
52. Dodane przez Michał S., w dniu - 20-10-2016 22:18
Realizujcie wywóz co dwa tygodnie, a nie co tydzień i uzyskacie tym samym oszczędność na transporcie. 
Co tydzień jest za często.
53. Dodane przez Arek, w dniu - 20-10-2016 22:25
Więcej śmieci segregowanych bo mniej niesegrowanych
54. Dodane przez maja, w dniu - 20-10-2016 22:38
zgadzam się z kom 52!!!!!!!!!!!!!!popieram, wywóz co 2 tyg. w zupełności wystarczy bo tak każdy wystawia kosz co 2 tyg.
55. Dodane przez kris, w dniu - 20-10-2016 23:26
dokładnie tak!! brawo przedmówcy... ja też na siłę co dwa tygodnie wystawiam kubeł, który i tak zapełniony jest do połowy.. złodzieje i to jest powód do protestów!!!
56. Dodane przez do 51. Dodane przez Nieporozumienie, w dniu - 21-10-2016 00:02
dokładnie, nie raz worków nie dają :( to ja czuję się zwolniony z segregacji, choć nieraz dają nadmiarowe :)
57. Dodane przez w.u.w.ony, w dniu - 21-10-2016 06:30
Tak jak niektórzy juz pisali paliwo jest tańsze , to jaki wzrost kosztów transportu ? a tak na marginesie pamiętacie artykuł na ten sam temat jakieś 3 m-ce temu ,pan prezes wypowiadał się że KZGRL przyniósł jeśli dobrze pamiętam 3 miliony zysku (albo cos koło tego ) to po jaką (...) podwyżki chyba powinny byc obnizki ta instytucja chyba nie powinna byc nastawiana na zarobek to są jaja na całego
58. Dodane przez Ar, w dniu - 21-10-2016 06:34
Pan Prezes to potrafi motywowaćludzi, żeby śmieci palić w piecu lub w formie darowizny pozostawiać w lesie. 
Prezes - Motywator. Brwo!
59. Dodane przez Dojna zmiana, w dniu - 21-10-2016 07:21
MZO krzyczy Wojdyła wróć! A miało być taniej po tym jak pan Sławek zajmował się controlingiem... a tu masz babo placek! Może Pani Premier coś pomoże? Tak jak z ceną wody?
60. Dodane przez ff, w dniu - 21-10-2016 08:01
śmieci nie będzie więcej ale mniej. Przez pierwszy okres obowiązywania nowego prawa po prostu ludzie wyrzucali wszystko co kiedys trzymali w piwnicach i na strychach, korzystając z możlwiości wyrzucania bez limitów. Teraz sytuacja się unormuje i będzie zdecydowanie mniej śmieci niż kiedyś. Poza tym nie bardzo zrozumiała jest informacja jakoby wzrosły koszty transportu..niby gdzie, skoro paliwo staniało znacznie od czasu ustalania ostatniej stawki, a jakoś nie przpominam sobie, aby z tego powodu były obnizki opłat w ostatnich 2 latach
61. Dodane przez igor, w dniu - 21-10-2016 09:14
to prawda ze od czasu kiedy segreguję śmieci kubeł zapełniam raz na miesiac. więc jak wiekszosc pytam kto produkuje wiecej smieci moze KZGRL TO WYJASNI DOKLADNIE, chyba ludzie moga sie wypowiedziec w sprawie podwyzek
62. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 21-10-2016 09:14
Ja mam kubeł 110l od kilku lat, tak jak każdy z mieszkańców i więcej do niego nie wsadzę, Skąd ten nagły wzrost. Chyba że Pan Prezes liczy nie ilość na głowę tylko ogólną ilość odpadów. Wiadomo ilość ludzi rośnie w powiecie (np. Ukraińcy) ale oni chyba płacą za siebie, a jeśli nie to należy coś zrobić żeby płacili. Najprościej zawsze ściągnąć z tych co płacą i mają coś do zabrania- to jest ta dobra zmiana......
63. Dodane przez Lila, w dniu - 21-10-2016 09:16
Pan Karpiński zachęca tym samym do wyrzucania do lasu, rowu itp. żeby w kubłach nie było za dużo
64. Dodane przez Zosia, w dniu - 21-10-2016 09:33
My z rodziną też segregujemy śmieci i w rezultacie w poniedziałek, gdy jest nasz dzień wywozu śmieci wystawiamy kosz zapełniony do 1/3 jego objętości. PYTAM się więc za co ja mam jeszcze drożej płacić? Za karę czy co????? To jest przecież jakaś paranoja z tą podwyżką.
65. Dodane przez Jed Eay, w dniu - 21-10-2016 10:01
Przecież sami tego chcieliście wybierając obecną władzę. Na początku kłamali mówiąc że nie będzie podwyżek a teraz idą z grubej rury. Borowiak out!
66. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 21-10-2016 10:07
Zacznijcie pobierać opłatę nie od osoby a od wielkości kontenera. Zobaczycie, że ilość odpadów gwałtownie zmaleje.
67. Dodane przez gregorian, w dniu - 21-10-2016 10:29
Kubeł raz na 2 tyg.? Bez sensu, ja co tydz. mam pełen kubeł bo nie palę śmieciami w piecu. Autorów kom. postulujących takie rozwiązanie powinna nawiedzić Policja i sprawdzić czym palą. A tak na marginesie, na wszystko macie, lecz parę złoty na śmieci już nie. Każdy z was chce zarabiać więcej, lecz dlaczego zazdrościcie tego osobom pracującym przy odbiorze waszych nieczystości?
68. Dodane przez Witold, w dniu - 21-10-2016 10:36
Mam 4-osobową rodzinę, od samego początku wystawiamy zawsze pełny kosz. Skąd wzrost tych oddawanych śmieci pytam!!!
69. Dodane przez z komuny, w dniu - 21-10-2016 10:46
Związek komuny wykazuje zyski na koniec roku - ponoć bardzo duże a nam robi podwyżkę śmieci. 
Czy nie należało by skontrolować KZGRL.
70. Dodane przez Xxx, w dniu - 21-10-2016 11:02
Kiedy i gdzie protestujemy? Bo to co się wyprawia przechodzi ludzkie wyobrażenie.
71. Dodane przez Jakub, w dniu - 21-10-2016 11:22
W ramach strajku proponuję nie płacic za wywóz śmieci, niech poczują.... . 
Na zachodzi śmieci sa ważone pod domem, każde gospodarstwo ma swój limit w określonej cenie a po przekroczeniu limitu cena śmieci wzrasta.No ale u nas ten sposób przerasta mozliwości wykonawcze , wiec trzeba łoić każdego i do bólu.Ile by nie uzyskali kasy z surowców segregowanych do recyklingu i tak bedzie mało.A i tak cena śmieci na osobe w wysokości 9 i 15 zł była juz grubo zawyżona o czym posano zaraz po jej ustaleniu. Skandal!!!!
72. Dodane przez MIKI, w dniu - 21-10-2016 11:42
strajk jak chcą to ja tez chce a nie dostaje
73. Dodane przez do 67, w dniu - 21-10-2016 11:57
Gregorian - ciekawe jakbym w piecu na gaz miał palić te swoje śmieci?? a w kuble dalej pustka..
74. Dodane przez ja..., w dniu - 21-10-2016 12:04
Popieram wywóz kubłów co 2tygodnie,koszty się zmniejszą a podwyżki do 13zł od osoby to kpina!!!!!
75. Dodane przez eL, w dniu - 21-10-2016 12:31
Przed powstaniem KZGRL płaciłem około 7 zł za śmieci. Teraz płacę 15 i szykuje się podwyżka. Bardzo chciałbym wiedzieć, ile rocznie kosztuje miasto utrzymanie kompletnie niepotrzebnego tworu jakim jest KZGRL???
76. Dodane przez ala, w dniu - 21-10-2016 12:51
Ja wystawiam co 3 tyg. niepełny kubeł, bo śmieci sortujemy i robimy kompost na ogródku.Wszelkie opakowani gnieciemy przed wrzuceniem do worka to zaoszczędza 1/3 pojemności worka. Gdyby tak robiła połowa mieszkańców koszty spadłyby.Dlatego proponuje większy wzrost niesortowanych śmieci, a minimalny wzrost sortowanych lub wcale.
77. Dodane przez Jan M., w dniu - 21-10-2016 13:13
Najlepszy sposób -to do domków indywidualnych podjeżdzać co 2 tygodnie - jak to się dzieje w Gminach Wiejskich. Naprawdę indywidualni (jakże czesto to tylko 2 starsze osoby ) nie napełniaja tego kubła 110 l nawet w połowie ...-zatem jezdzić co 2 tygodnie i juz jest oszczędnośc!! W blokowiskach tak sie nie dzieje bo horendalnie dużo odpadów do kontenerów dosypuja pobliskie sklepy !!! Być może sugerowana przez p. Karpińskiego podwyżka ma na celu "wypracowanie " z naszych opłat -- na 13-tki tak licznie zgromadzonej załogi biuralistów którymi sie otoczyłp. Karpiński w tym Związku Międzygminnym. Najlepiej wróćmy z powrotem do MPO po co nam mieszkańcom ten krwiopijczy Związek Gmin (KZGRL) Ja 13-tki nie dostaję jak i większośc pracowników Leszna . Serdecznie pozdrawiam PT Czytajacych!!! Jan M.
78. Dodane przez mieszkanka Gronowa, w dniu - 21-10-2016 13:24
Co za bzdury Pan opowiada Panie Karpiński! Przed segregacją posiadałam 2 kubły na śmieci. Obecnie jeden kubeł zlikwidowany a co tydzień w kuble mam nie całą połowę śmieci. zgłaszam wywóz śmieci co 2 tygodnie i proszę o obniżenie kosztów. Jak to się ma, że do tej pory po śmieci przyjeżdżały duże śmieciary (ciężarowe) a obecnie jeżdżą małe, wielkości busa? Czy to wynik większej czy mniejszej ilości śmieci?
79. Dodane przez Gronowo, w dniu - 21-10-2016 14:26
no pani z Gronowa to pewnie nam blokersom podrzuca albo wszystko zjada z obierkami! lub wyrzuca na łąkę pod wiadukt PKP .W Gronowie taka specyficzna mentalność i kultura!?
80. Dodane przez czytelnik, w dniu - 21-10-2016 15:34
Jestem za tym aby opłata zależała od ilości wywiezionych śmieci z posesji a nie od ilości osób zamieszkałych. Taka opłata była by sprawiedliwa. Uważam też, że wywóz śmieci co dwa tygodnie w zupełności by wystarczył. No ale poczekamy na wyliczenia Pana prezesa?
81. Dodane przez czy tak może być?, w dniu - 21-10-2016 18:01
(...) 
Skład Komisji Rewizyjnej KZGRL wygląda tak 
1) Jacek Nowak Burmistrz Krzywinia 
2) Karol Skrzypczak Burmistrz Miejskiej Górki 
3) Piotr Curyk Burmistrz Pogorzeli 
4) Marek Lorych Wójt Gminy Święciechowa 
5) Kornel Malcherek Burmistrz Miasta i Gminy Rydzyna 
 
Znawcy tematu wypowiedzcie się na temat zatrudnienia w KZGRL. KZGL jest jednostką niejako gminną.
82. Dodane przez BEN, w dniu - 21-10-2016 18:49
Jakub porównujesz nas do zachodu to wypad spadaj na zachód wydzieracie sznupy na kilka złociszy ale jak nas okradają i podwyższają ceny OC czy żywności bo rząd dał 500+ to cicho siedzicie, rząd nic wam nie dał bo nic nie ma cała ta kasa jest nasza z naszych podatków i zasranych podwyżek a pensje głodowe.A odnośnie śmieci czy naprawdę jesteście tak durni piszecie że dodatków nie zabierają bo nie mogą dokup sobie ze dwa pojemniki jak każdy ogarnięty w tym mieście i muszą ci zabrać ile wystawisz ale muszą być pojemniki a nie z worka ;-)
83. Dodane przez do kom 67, w dniu - 21-10-2016 18:50
Ty człowieku, ale jesteś ograniczony, wywóz co dwa tygodnie nie oznacza mniejszej ilości śmieci /bo ktoś pali w piecu/ 
wywoz co dwa tygodnie spowoduje, że śmieciarka np. na odcinku kilometra zbierze dwa razy więcej śmieci/jeżeli ktoś co tydzień napełnia kubeł, to bedzie musiał dokupić jeszcze jeden pojemnik, ktoś kto napełnia w ciagu tygodnia pół pojemnika, bedzie miał cały pojemnik przy wywozie co dwutygodniowym/poprostu przy wywozie co dwutygodniowym śmieciarka będzie wykonywała w większy stopniu usługę zbierania śmieci, a nie taksówkarską.
84. Dodane przez arekpko, w dniu - 21-10-2016 19:57
Mam mieszkanie w Lesznie i we Wschowie. W Lesznie płacę 9 zł we Wschowie 8,80 zł a od marca 2017 we Wschowie opłata wzrasta do kwoty 10,50 zł. Myślę że w Lesznie będzie podobnie, czyli 11 zł.Ta informacja o 13 zł to zwykła zagrywka psychologiczna, wszyscy się ucieszą że zdrożało tylko o 2 złote a nie 4 :)
85. Dodane przez do kom. 75, w dniu - 21-10-2016 20:04
Zapraszam na stronę BIP KZGRL: 
http://www.bip.kzgrl.pl/index.php?id=213&id2=202  
Same wynagrodzenia osobowe pracowników w 2016 zaplanowano na 1 177 500 zł. Bez wynagrodzeń dodatkowych, składek, szkoleń i wielu innych opłat. 
Tam też można przeczytać, że już prawie rok temu zaplanowano deficyt w 2016 roku.
86. Dodane przez Bartek, w dniu - 21-10-2016 20:46
a za chwile napiszą ze mają nadwyżke pieniędzy jak w 2014 r http://elka.pl/content/view/75881/80/
reklama
87. Dodane przez Olka, w dniu - 22-10-2016 07:08
Sami znawcy tematu tu się wypowiadają-żal to czytać i nie można pozostawić bez komentarza. 
Co Karpiński winny sytuacji? Nic! 
Wykonuje to wszystko co ustali zarząd i zgromadzenie związku. Z kolei ich działania zależą od MZO-SPÓŁKI gminnej, gdzie w radzie nadzorczej szefuje ....prezydent Leszna. MZO winduje ceny za zagospodarowanie i tam Związek płaci imza zagospodarowanie Waszych śmieci. Należy zrobić porządek w i z MZO to wtedy nawet opłaty spadną,spadną. 
A po jakie licho odbiór co tydzień? TO SĄ KOSZTY NIEPOTRZEBNA.Wystarczy, że rodziny te pięcio, sześcio osobowe wymienną pojemniki że 120 na 240. 
Piszę wielu o obniżce paliwa itd. Na wzrost cen wpływ tylko i wyłącznie ma stawka ceny za 1 tonę utylizacji na bramie MZO- chcą 340- 400 zł za tonę zamienią na innej instalacji mają 225.Jest różnica
88. Dodane przez Olka, w dniu - 22-10-2016 07:16
Dalej:podwyżka najniższego wynagrodzenia, za tym pochodne dochodzą-to też skutek. 
A najlepsze jest to, że MZO to spółka gminna i tak winduje ceny przetargowe za wywóz waszych odpadów/ bo tež ta spółka to robi/. 
I wy macie do Karpińskiego pretensje? Adresatem tych pretensji jest tylko i wyłącznie MZO z radą nadzorczą, której szefuje prezydent Leszna.MZO na milionów nadwyżki za każdy rok a występuje o podwyżki na bramie. Coś nie tak. 
Poczytajcie ludzie trochę, a nie wypisujesz bzdury i opluwacie niewinnego człeka.
89. Dodane przez Olka, w dniu - 22-10-2016 07:21
Co do Osiecznej-ktoś napisał, że się cieszy. Na jakiej podstawie tak piszesz?A wiesz ile gminę dokłada do śmieci bo wpłaty nie starczają? Zapewne by wrócili z tego powodu do Związku tylko to jest politycznie niepoprawne. Chwalicie tam, gdzie was nie ma i nawet u siebie nie wiecie o co chodzi. Są ustawy i rozporządzenia, które mają wpływ na koszty , ale o tym to już też nie wiecie.
90. Dodane przez bron, w dniu - 22-10-2016 11:08
Dlaczego nie ma konkurencji w odbieraniu pojemnikow jest Pan Sob...k ktory odbiera bezpłatnie tylko trzeba dostarczyć
91. Dodane przez Zyga, w dniu - 22-10-2016 12:13
Broń a ty znowu swoje. Od 1.07.2013 sytuacja z odpadami się zmieniła. Opłaty to podatek. Gmina, Związek ma za nie zebrać i zagospodarować wszystkie wytworzone przez ciebie odpady. W więc zbiera firma zmieszane w kubłach i segregowane w workach i za to się płaci. Druga sprawa to zagospodarowanie. Trzecia 2x wyroku zbiórka objazdowa agd i rtv oraz gabarytów. Zbiórka kosztuje, zagospodarowanie równieź . Teraz tzw.pszoki budowa ich to obowiązek a nie wybór. A administracja do obsługi to dla wszystkich gmin naprawdę jest mało. Gdyby same gminy to robiły byłódź by drożej. Cały problem tkwi w MZO. 
w
92. Dodane przez do kom. 87, w dniu - 22-10-2016 16:14
Sugerujesz, że się znasz i, że Karpiński nie jest nic tej winny sytuacji, bo wykonuje to wszystko, co ustali zarząd ... 
Wiesz chociaż kto jest Przewodniczącym Zarządu KZGRL? Podpowiadam - Pan Karpiński. A jednym z zastępców? Pan Mytych.  
Coś Ci to mówi?
93. Dodane przez Zyga, w dniu - 22-10-2016 21:14
No ktoś tym kołem ofiary być musi. Zaręczynowe, że wiem więcej niż się tobie wydaje.Karty rozdają jedni , a wykonać musi....Karpiński. Organem uchwałodawczym w związku-decydującym o wszystkim jest zgromadzenie związku, gdzie miasto Leszno ma 28% udziałów. Karpiński to przewodniczący zarządu- tzw.organ wykonawczy. Musi to wykonać co większość na zgromadzeniu uchwali i tyle. On nie decyduje. Na bip-ie związku powinny być protokoły zz zgromadzeń i zarządów . Przyznam, że jeszcze nie czytałem, ale warto to zrobić.
94. Dodane przez ja2, w dniu - 22-10-2016 22:38
Oby te nasze komentarze przeczytał KZGRL. Bo takie sobie pisanie nic nam nie da
95. Dodane przez do Zyga-93, w dniu - 22-10-2016 23:00
Szanowny Panie, w Zgromadzeniu Związku KZGRL Miasto Leszno ma 1 (jeden) głos, dokładnie jak wszystkie pozostałe gminy. Jest to w ich statucie na stronie KZGRL. I nie ma w związku udziałów bo to nie spółka! Ludzie, odróżniajcie MZO od KZGRL!
96. Dodane przez WIEM SKĄD TE PODWYŻKI, w dniu - 22-10-2016 23:27
WIEM SKĄD TE PODWYŻKI, BO TO WSZYSTKO NA 500 + PLUS TERAZ IDZIE. Z NAS LUDZI TE KASE TAK ZDZIERAJĄ.
97. Dodane przez Zyga, w dniu - 23-10-2016 07:47
Opłata w związku kreowania ceną na bramie i za odbiór przez firmy z przetargu. Brama-instalacja-MZO, większość gmin też obsługuje mzo a tam 28 % udziałów ma Leszno.
98. Dodane przez do 96, w dniu - 23-10-2016 22:22
Głupiś ! 
Jak by tak było to już dawna by czarny marsz był albo cuś. 
A widziałeś aby KOD albo Nowoczysna pikietowała? 
No widzisz!
99. Dodane przez kornik, w dniu - 24-10-2016 12:12
4 zł podwyżki a ludzie taki problem robią że rynce opadają i nie tylko. Jedno pifko ,mniej i będzie na śmieci.
100. Dodane przez Związek komuny, w dniu - 25-10-2016 10:44
Komuniści na koniec swoich rządów w Lesznie zrobili sobie związek komuny - a my leszczyniacy na to patrzymy. Mamy MZO i to ich rola obsłużyć miasto oraz inne miejscowości, a nie tworu który sztucznie powstał. 
Gminy Włoszakowice, Niechlów bez związku sobie daje radę i nie skubie tak wysoko za śmieci. 
Zlikwidować Związek Komuny.
101. Dodane przez Ja,żona i 2 dzieci, w dniu - 25-10-2016 19:33
Wystawiam pół smietnika co 3 tygodnie ,ponieważ segreguję PLASTIK-WOREK ŻÓŁTY, PAPIER I KARTONY- WOREK NIEBIESKI, SZKŁO KOLOROWE -WOREK ZIELONY I SZKŁO BEZBARWNE- WOREK BIAŁY ! Nie popieram żadnych podwyżek, to jest już i tak za drogo!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj