Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Leszno arrow Burzliwie w Wilkowicach

Ze spotkania niewiele wynikło

Burzliwie w Wilkowicach

25.10.2016. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak

(fot. Dorota Kozanecka)
Emocjonalny charakter miało spotkanie mieszkańców Wilkowic z władzami Leszna. Grupa, która chce przyłączenia Wilkowic do miasta, ma swoje oczekiwania i postulaty, ale pojawili się też mieszkańcy, którzy chcą pozostać w gminie Lipno.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na spotkanie informacyjne zostali zaproszeni prezydent Leszna, przewodniczący rady miejskiej, wójt Lipna i przewodniczący tamtejszej rady, pojawili się także starosta leszczyński i radni, a przede wszystkim mieszkańcy podzieleni pomysłem włączenia Wilkowic do Leszna.

Prezydent Łukasz Borowiak przygotował się do spotkania, miał ze sobą m.in. kalkulacje, z których wynika, że samo
utwardzenie wilkowickich dróg wraz z budową infrastruktury kosztowałoby miasto około 49 mln zł.
Odniósł się też pozytywnie do większości postulatów grupy inicjatywnej, dotyczących m.in. pozostawienia szkoły podstawowej, współpracy z tutejszymi organizacjami pozarządowymi, współpracy przy rewitalizacji parku - zaznaczając przy tym, że chciałby, aby mieszkańcy nie traktowali tego jako deklaracje wyborcze.

Wójt gminy Lipno również odnosił się do postulatów grupy inicjatywnej, podkreślając, że nie zamierza obiecywać gruszek na wierzbie. Zapowiedział też, że w grudniu trafi do mieszkańców ulotka informacyjna, w której wykazane zostaną wszystkie działania władz gminy na rzecz Wilkowic, to co zostało zrobione i co zostanie zrobione.

Mieszkańców nurtowały także problemy praktyczne, m.in.

(Fot. Dorota Kozanecka)
zmiany nazw ulic, konieczność wymiany dowodów, praw jazdy, w przypadku firmy - wymiany pieczątek i przerejestrowania pojazdów.
- To od państwa zależy, czy będziecie chcieli być w Lesznie, czy nie, a Leszno musi odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chcemy mieć Wilkowice w granicach miasta Leszna - mówił Sławomir Szczot, przewodniczący Rady Miejskiej w Lesznie - Proszę o cierpliwość. To nie może być decyzja ani z państwa strony, ani z naszej strony nieprzemyślana, bo będzie ona miała konsekwencje daleko idące, w waszym przypadku bardziej niż w przypadku Leszna.

Sławomir Szczot skierował pismo z do komisji rady miejskiej z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie ewentualnego przyłączenia Wilkowic do Leszna. Będzie to procedura rozpoczynająca konsultacje w mieście.
 
Komentarze (58)
1. Dodane przez mieszkanka Leszna, w dniu - 25-10-2016 16:32
Nie chcę Wilkowic w Lesznie, nie widzę dla siebie korzyści. Sami wyemigrowali na wieś, to niech będą konsekwentni.
2. Dodane przez mieszkaniec jagielońskiej, w dniu - 25-10-2016 16:40
Prezydent Łukasz Borowiak nie potrafi sobie poradzić z prostym problemem braków miejsc parkingowych dla mieszkańców miasta.  
Szczególnie dotyczy okolicy uciążliwej dyskoteki Xdemon.
3. Dodane przez Jaś, w dniu - 25-10-2016 16:48
Prezydent rozwiał wszelkie wątpliwości. Inwestycje tak, ale rozłożone na następne 35 lat albo więcej.  
 
Proponuje panom inicjatorom zamieszania znaleźć sobie inne hobby. 
Pozdrawiam
4. Dodane przez MOŻE !!!, w dniu - 25-10-2016 16:53
Idac tym głupim śladem - to może też Dąbcze ,Kąkolewo ,Lasocice ,Swięciechowa (leży bliżej granic miasta niż rzeczone Wilkowice ) - zechca sie przyłączyć do Leszna i zechca płacić wyższe podatki ( bo w mieście sa wyzsze , na wsi mniejsze )(. W wymienionych wsiach tez mieszkaja ludzie którzy tam sie wyprowadzili z Leszna lub pracuja nadal w Lesznie ! Pomieszanie z poplataniem albo tez Głupstwo Rozum Zjadło. !!! Bardzo serdecznie PT Czytelników pozdrawiam Kinga M. L-no
5. Dodane przez Korea, w dniu - 25-10-2016 17:02
Było całkiem spokojnie.  
Prowadzący spotkania irytował się że ludzie nie łykają wszystkiego co on przedstawił. Skąd ten człowiek się wziął?
6. Dodane przez Joanna, w dniu - 25-10-2016 17:20
a cebulorze myśleli,że jak sobie wymyślą że chcą do miasta to tak będzie łatwo
7. Dodane przez miastowy, w dniu - 25-10-2016 17:28
po co Lesznu Wilkowice? przecież chłopi nie płacą ŻADNYCH podatków, tylko doją KRUS i mają darmowe zdrowotne na koszt miasta, jeszcze ma Leszno na swój koszt im drogi budować? niech sobie z dopłat unijnych robią, zresztą oni najlepije się czują w błocie :(
8. Dodane przez Hincyngier, w dniu - 25-10-2016 18:03
Gnój z obory wywalać, a nie chodzić po zebraniach.
reklama
9. Dodane przez Yogi, w dniu - 25-10-2016 18:06
Ja postuluje, żeby Poniec przenieść z powiatu gostyńskiego do leszczyńskiego.
10. Dodane przez Piotr, w dniu - 25-10-2016 18:07
Pan Prezydent Miasta dokonał w kilu zdaniach analizy sytuacji w Wilkowicach, której nikt się nie podjął przez dziesięciolecia. Jak można myśleć o budowie infrastruktury drogowej skoro chyba nikt w gminie Lipno nie wie, w którym kierunku Wilkowice będą się rozwijać. Ludzie wolą żyć w nieświadomości niż wiedzieć o istnieniu wieloletnich planów, przykre to ale jak się okazało prawdziwe.
11. Dodane przez malina, w dniu - 25-10-2016 18:13
Do MIASTOWY jeżeli nie masz pojęcia o rolniku to zamknij jadake bo G..no wiesz a żebys ty mógł co w tą niewypażoną gębę wsadzić to ktoś to za ciebie musi zrobić
12. Dodane przez ja, w dniu - 25-10-2016 18:29
Przez tyle lat płacili podadki do Lipna to niech Lipno robi im drogi, w Lesznie Zaborowo, Gronowo,Zatorze czeka na drogi Strzelecka na remont gdzie ludzie latami płaca podatki i czekają. Coś trzeba zrobić z kanalizacją, bo ludzi zalewało w tym roky ostro, a nie Państwo z Wilkowic się dołączą i już drogę by chcieli jakaś kolejność
13. Dodane przez halo, w dniu - 25-10-2016 18:32
Rewitalizacja parku? Albo czegoś nie wiem albo park ma właściciela i nie jest to własność gminy czy sołectwa.  
Może się mylę.
14. Dodane przez Cwaniaki, w dniu - 25-10-2016 18:46
Kupili tańsze działki w Wilkowicach a teraz chcą do miasta? czyli dobrze kombinują bo jak będą w mieście to ich nieruchomości zdrożeją!!!
15. Dodane przez Do 13, w dniu - 25-10-2016 18:55
Cmentarz ewangelicki w Wilkowicach ( czytaj : niemiecki ) też ma właściciela i jaka kasa z gminy Lipno idzie w ciągu roku na jego utrzymanie.
16. Dodane przez Mieszkaniec Wilkowic, w dniu - 25-10-2016 19:03
Mieszkam w Wilkowicach i nie jestem za przyłączeniem się do Leszna, ale czytając niektóre komentarze mieszkańców Leszna muszę stwierdzić, że to im słoma z butów wychodzi. Czujecie się lepsi od nas ale zachowanie macie prostackie.
17. Dodane przez Roman, w dniu - 25-10-2016 19:05
To zebranie zaorało grupę inicjatywną. Po takiej porażce nie wiem czy jest sens żeby kontynuowali swoje działania.
18. Dodane przez wok, w dniu - 25-10-2016 19:08
Po wczorajszym spotkaniu nie mam żadnych złudzeń, że Miasto może by i chciało Wilkowic, ale za darmo, bez żadnych specjalnych względów. Po przyłączeniu nic się nie zmieni przez najbliższe dziesięciolecie. Więcej problemów niż zysków. Ogólnie zamienił stryjek siekierkę na kijek!
19. Dodane przez Do Janusza Cebuli z kom2., w dniu - 25-10-2016 19:10
Skoro wg. ciebie prezydent nie radzi sobie z miejscami parkingowymi, to jakieś pomysły na zwyczajny brak miejsca? Wyburzyć kamienice, bloki?  
A może należysz do grupy którym wszędzie dzieci przeszkadzają i polikwidujesz place zabaw oraz boisko szkolne, abyś swoim 20-letnim szrotem mógł zaparkować tuż pod domem?
20. Dodane przez drul, w dniu - 25-10-2016 19:31
Żeby Was tylu do kościoła co niedziela przychodziło, jak na te zebrania! Większość ludzi z fotek w ogóle w kościele nie widać!!Co jest?! :) :) A tak na poważnie Wilkowiczanie, to nie dajcie się nowym kolonistom z miasta, co się tam u Was pobudowali.Co oni sobie myślą,że mogą się rządzić u Was? Nie dajcie się!
21. Dodane przez Xxxx, w dniu - 25-10-2016 19:35
DO KOMENTARZA NR 4!!!!!PODATKI TO AKURAT PŁACIMY WYŻSZE NIŻ LESZNO!!!!!!!!!!!!
22. Dodane przez Harold, w dniu - 25-10-2016 19:37
Rozmowa poświęcona była sprawie fuzji Sołectwa Wilkowice z miastem Leszno. 
Żywcem te słowa skopiowałem ze strony : 
http://www.twojagminalipno.pl/ 
Problem w tym ,że to nie będzie fuzja. to ma byś pożarcie Wilkowic przez może nawet mniejsze terytorialnie Leszno . 
Po prostu z jednej okupacji aroganckich nie żadko radnych pod drugą okupację . 
Nie ma mowy o jakiś partnerskich stosunkach to wynika z arytmetyki wyborczej. 
 
Bank Zachodni WBK z sukcesem kończy kolejny etap fuzji 
Z końcem września zakończył się kolejny etap fuzji, zakładający ujednolicenie oferty w całej sieci oraz wycofanie z rynku marki Kredyt Bank, zgodnie z pierwotnym założeniem, że połączony bank będzie działał pod marką Bank Zachodni WBK.  
Dlatego śmiało mogę powiedzieć, że fuzja z Kredyt Bankiem jest jak dotąd jednym z najsprawniej przeprowadzonych tego typu procesów w Polsce powiedział Mateusz Morawiecki, Prezes Zarządu Banku Zachodniego WBK. 
 
Tak wygląda fuzja:  
a) Bank Zachodni-WBK,  
b) Budapeszt (Zarówno Peszt jak i Budę określano już od pocz. XIX w. wspólną nazwą Pest-Buda taka kolejność oznaczała, że ważniejszym miastem jest Peszt, który był stolicą kraju; Buda zaś była siedzibą króla. Ponieważ jednak język węgierski nie lubi zbitek spółgłoskowych, wygodniejszą w użyciu nazwą stała się forma Buda-Pest (zmianę tę propagował hr. István Széchenyi). Po połączeniu obu miast w 1872 r. naturalną nazwą stała się forma Budapeszt. 
c) Leszwice lub Wilkoleszno 
 
A grupa inicjatywna po wchłonięciu gwarantuje pozostawienie szkoły ( szału nie ma) Leszno już podjęło decyzję o budowie dwóch nowych! 
Tylko po co ? 
Skoro Wilkowice są sypialnią Leszna, lepiej współfinansować rozbudowę szkoły w Wilkowicach- dzieci mogły by dłużej pospać! 
 
Grupa inicjatywna domaga się gwarancji przez miasto parku który jest własnością parafi ewangelickiej! (ilu ewangelików jest w Wilkowicach?) 
Co innego gdyby żondali wykupienia od ewangelików parku To ja bym rozumiał. 
Pastor tam mieszkał tylko około 50 lat i to tylko dlatego , że doktor -zięć posła Erazma Stablewskiego sprzedał majątek Pruskiej Komisji Kolonizacyjnej niestety. 
Ale nowi mioeszkańcy tacy starzy nie są i pamiętają Balcerowicza a Hakata była jeszcze gorsza. 
 
No i co z naszym dekanatem Święciechowa ?! 
Wilkowice siłą żeczy będą podlegać chyba pod bazylikę no bo chyba nie pod koścuółek na Zatorzu. 
Czy kościół zajął stanowisko? 
 
Tak, wójt blisko jest z PO ale uczciwie mówiąc prezydent Leszna był w PO a skarbnik przyjaciół gminy Lipno na fejsie ma w ulubionych NOWOCZESNĄ i LIONS CLUB i parafię ewandelicką , obawiam się że to może mieć związek z postulatem finansoworewitalizacyjnym dotyczącym parku. 
 
I dziwnym trafem nikt nie przedstawił ekspertyzy prawnej co do wiatraków. 
No bo czy referendum straci ważność na terenie całej gminy czy tylko terenie wilkowic? 
A może nie straci? 
 
Zastanówmy się , może lepiej zmienić ustawę o samorządach i podziale środków na sołectwa zamiast rozwalać przedwojenną gminę.
23. Dodane przez Do kom 17 i 18, w dniu - 25-10-2016 19:40
Popieram kom 17 i 18  
Grupa inicjatywna pozamiatana. Dziękujemy panom inicjatorom za wysiłek ale ta inicjatywa to strata czasu i dajcie sobie spokój z tą szopką. Ludzie mają swoje rozumy.
24. Dodane przez Zosia, w dniu - 25-10-2016 19:44
Pierwsze kupili tanio działki bo na wsi a teraz żądają przyłączenia do miasta. Jak chcieli mieszkać w mieście to niech kupują działki w mieście a nie na wiosce.
25. Dodane przez obserwator, w dniu - 25-10-2016 19:53
Co z tego ze Wilkowice ma 5radnycch jak oni do Wilkowic nic nie mogą przegłosować bo reszta radnych mscitych na WILKOWICE głosuje na NIE
26. Dodane przez miasto, w dniu - 25-10-2016 19:56
do ludzi z leszna .Mieszkałem w Lesznie 15 Lat ale Leszna nie nazwał bym miastem (większa wieś lub prowincja )ci leszczynianie którzy tu się tak sadzą pewnie nie byli i nie widzieli miasta !!!!
27. Dodane przez Waldek, w dniu - 25-10-2016 20:09
Ręce precz od Wilkowic!!!! Leszno - smutne miasto bez perspektyw na siłę chce sobie poprawić wskaźniki, zwiększyć liczbę mieszkańców, powierzchnię, wpływy z podatków itp... Wilkowice świetnie sobie radzą jako wieś i niech tak zostanie !!!
28. Dodane przez Do kom.1, w dniu - 25-10-2016 20:40
Ci co wyemigrowali do Wilkowic nie chcą z powrotem do Leszna. Czy czasem do Leszna chce tylko wąska grupa mieszkających od zawsze w Wilkowicach, którzy chyba nie chcą już mieszkać na wsi? Od niedawna jestem mieszkańcem Wilkowic, świadomie wyprowadziłem się z Leszna, i nie tęsknię do powrotu do miasta. Argumenty grupy inicjatywne są w większości śmieszne.  
 
Po pierwsze drogi. W Lesznie niektóre ulice czekają po kilkadziesiąt lat na utwardzenie. A odśnieżanie? Mieszkałem w Centrum miasta, i na mojej ulicy, nie osiedlowej, dosyć ruchliwej, pług pojawiał się tylko wtedy, gdy po porannych opadach do wieczora nie stopniał. Zresztą odśnieżanie to bolączka Leszna od wielu, wielu lat. A w Wilkowicach, mimo, że mieszkam na dosyć bocznej ulicy, pełnej dziur, to droga zawsze jest odśnieżona; rolni ciągnikiem przejedzie i odśnieży.  
 
Komunikacja: kto się przeprowadził do Wilkowic, to siebie do pracy a dzieci do szkoły i na zajęcia pozalekcyjne wozi samochodem. A kto zapłaci za wymianę dokumentów: prawo jazdy, dowód rejestracyjny, tabliczki na dom, dla mających firmy pieczątki, wizytówki, papiery firmowe, inne reklamy, wpisy do krs itp. itd. Czy za to zapłaci Grupa inicjatywa? Myślę, że ani ich ani Miasta Leszna nie stać na to.  
 
A na koniec zgodzę się z komentarzem nr 16: "czytając niektóre komentarze mieszkańców Leszna muszę stwierdzić, że to im słoma z butów wychodzi. Czujecie się lepsi od nas ale zachowanie macie prostackie." Pozdrawiam mieszkańców Wilkowic i Leszna.
29. Dodane przez Renia, w dniu - 25-10-2016 20:46
W Gminie Lipno to zawsze musi być wesoło.
30. Dodane przez primosz, w dniu - 25-10-2016 20:57
Wcześniej czy później Wilkowice zostaną wchłonięte do Leszna. Miasto musi się rozwijać. Rolnicy i tak sprzedadzą ziemię pod kolejne działki, drogi firmy. Dla nich lepiej , żeby być w granicach miasta , bo grunty będą droższe. Chłop zawsze sobie szczeli w kolano.
31. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 25-10-2016 21:06
Zostawcie ten bałagan w spokoju, oglądałem ponad dwugodzinny materiał na YT i nie mam wątpliwości... krzyk, totalny brak znajomości sprawy, prostota i jeszcze raz prostota! Szkoda słów, czasu i nerwów. Wilkowice to wiocha, można ich do miasta włączyć, ale mentalności ludzi nie zmienimy. Wieś to wieś, szkoda czasu, lepiej kilkanaście metrów chodnika w lesie położyć ...
32. Dodane przez LUKO, w dniu - 25-10-2016 21:55
przyłączenia chcą tylko ci którzy tu wyemigrowali z Leszna , w ostatnich latach ,oczywiście nie wszyscy, ale to oni mieszają.
33. Dodane przez do 26,27, w dniu - 25-10-2016 22:06
W Lesznie wiecej sie dzieje niz w niejednym miescie 100.000 i wiekszym np 100.000 Legnica wysiada,tak samo 75.000 Konin i wiele innych wiekszych miast,Leszno sportowo,kultura,imprezy,niskie bezrobocie,bije wiele innych miast znacznie wiekszych,chcecie byc wiochmenami wilkowickimi prosze bardzo
34. Dodane przez Mat8, w dniu - 25-10-2016 22:10
Kto sieje wiatr to zbiera burzę. Nie wiem dlaczego kilku osobom zależy żeby podpalić gmine.
reklama
35. Dodane przez mieszkaniec wilkowic, w dniu - 25-10-2016 22:10
Pan P. uskutecznia swoje brudne interesiki z PIS-em, a powiatowe inwestycje drogowe przepadną!
36. Dodane przez Piotr, w dniu - 25-10-2016 22:16
Wydaje mi się, że teraz troszkę za późno na hasła w stylu 'chcemy być wsią'. Rolnicy sprzedając ziemię a gmina zgadzając się na jej odrolnienie, niejako sami wyznaczyli kierunek rozwoju. Na dzień dzisiejszy w Wilkowicach pozostało niewiele gospodarstw, które utrzymują się z produkcji roślinno-zwirzęcej.  
Nawet najbardziej aktywni uczestnicy spotkania pracują w Lesznie, tam też uczą się ich dzieci, oraz korzystają z oferty jaką daje miasto swoim mieszkańcom. W związku z czym nie rozumiem dlaczego przeciwstawiać się czemuś co i tak już ma miejsce. 
Myślę, że tylko referendum może wyjaśnić ten spór.
37. Dodane przez Piotr, w dniu - 25-10-2016 22:27
W komentarzach pojawiają się zarzuty, że dołączając do Leszna będziemy uwzględnieni w wieloletnim planie i będziemy musieli czekać. Wolę czekać na realizację planu niż nie mieć go wcale. 
 
A oto historia budowy dróg w Wilkowicach: 
- ok. 1977 r.(Centralne Dożynki z udziałem Gierka) nawierzchnia asfaltowa ulicy Święciechowskiej  
- Lipowa nieco później 
- 2016 ulica Boczna 
 
Osobiście bardziej odpowiada mi koncepcja 10 letniego planu przedstawionego przez Pana Prezydenta Leszna, niż to co mamy obecnie.
38. Dodane przez gimbaza, w dniu - 25-10-2016 22:49
mamy demokrację no to bez spiny tutaj: 
1. Wilkowice robią referendum w tej sprawie - oczywiście koszty referendum pokrywa grupa inicjatywna - czyli Ci co chcą do miasta 
2. Jeśli oni wygrają w referendum - wtedy w Lesznie organizuje się kolejne czy Miasto chce Wilkowic - przyzwoitość wymaga by i za to referendum koszty pokryła grupa inicjatywna z Wilkowic - ja nie mam zamiaru bulić na diety dla tzw. mężów zaufania co zgarną 150zet
39. Dodane przez xxx, w dniu - 25-10-2016 23:21
Chcieli mieszkać w Wilkowicach bo tańsze były działki budowalne, a jak się wybudowali to chcą do Leszna. 
Pan A. MIller mieszkał w Lesznie prawie 40 lat wyprowadził się do oazy spokoju a teraz chce z powrotem do Leszna
40. Dodane przez mocno, w dniu - 25-10-2016 23:26
Prezydent Borowiak wraz z radnym Szczotem rozwiali wszelkie nadzieje związane z przyłączeniem. Byli zaproszeni żeby odnieść się do pytań i obietnic, no i rzeczywiście się odnieśli. Rzeczowo i spokojnie nie zostawili suchej nitki na planach przyłączenia.
41. Dodane przez do 38, w dniu - 25-10-2016 23:53
A po co referendum w Lesznie? W Lesznie przyłączenia wsi nikt nie zauważy, to dla Wilkowic będzie awans cywilizacyjny, po raz pierwszy od 1000 lat przestaniecie być wieśniakami
42. Dodane przez Obojętny :), w dniu - 26-10-2016 02:18
Mieszkam w Wilkowicach. Przeprowadziłem się z Leszna. Mogłem kupić smutne bloczki w Lesznie.Wolałem wybudować dom za 500 tys. Myslę,że nie jeden Leszczyniak( sam nim jestem) zazdrości własnego domu,mieszkając w mieszkaniu komunalnym. Myślę,że Wilkowice to Willowice. A prawda jest taka,że Leszno bardziej skorzystało by na Wilkowicach niż Wilkowice na Lesznu. Leszno musi się rozrastać, czy to sie podoba komuś czy nie. Duży może więcej. Myślę,że moze nie teraz,ale Leszno wchłonie Wilkowice prędzej czy później. Już od ulicy Lipowej oraz obok mostu kolejowego się łączą. Gronowo, Zaborowo, Grzybowo - przecież to były wsie. Nikt nie protestował, jak przyłączano te wiochy.Ludzie z "Leszna" kupowali działki- bo gdzieś trzeba mieszkać. Ale co w tym złego??? 4 komentarz to zenada. Ludzie coś piszą nie wiedząc co, nie znając tematu-nie mam dla siebie korzyści to jestem przeciwny- kom 1 - Prostota w najprostrzym wydaniu
43. Dodane przez Darecki, w dniu - 26-10-2016 08:33
Przez 34 lata mieszkałem w Lesznie a od 4 mieszkam w Wilkowicach i generalnie jest mi to obojetne czy na tablicy rej bede miał PL czy PLE, ale jak czytam nie które wypowiedzi osób z Leszna to wstydze sie, ze tam mieszkałem.
44. Dodane przez klocek, w dniu - 26-10-2016 08:51
Ponoć w Wilkowicach są lepsze mielone. Może Leszno coś jednak zyska?! My im schabowe, oni nam mielone?!
45. Dodane przez michu, w dniu - 26-10-2016 10:15
Kiedy nowa hala bedzie wybudowana dla koszykarzy ? Moze byc nawet w Wilkowicach skoro cisza nastała na budowe kolo parku przy wiadukcie.Kiedy nowa hala ?
46. Dodane przez Nemo, w dniu - 26-10-2016 10:34
Wilkowice Tak. Leszno Nie.
47. Dodane przez jan, w dniu - 26-10-2016 11:20
Jestem jak najbardziej Za! Dzisiaj róznica jest taka ,ze to już jeden organizm sztucznie podzielony pomiędzy dwoma miejscowościami.
48. Dodane przez do 34, w dniu - 26-10-2016 11:58
spalonego nie podpalisz
49. Dodane przez DORI, w dniu - 26-10-2016 13:18
Niestety trzeba się z tym zgodzić że niektórzy mieszkańcy Leszna są większymi "wieśniakami" niż niejeden rdzenny mieszkaniec Wilkowic.Nie wystarczy tylko mieć meldunku w mieście żeby móc uważać się za "miastowego". Ludzie, o co tutaj chodzi? Prowadzicie dyskusję cały czas wokół właściwie jednego tematu "DROGI" i to ma być argument, który ma przekonać mieszkańców? Przecież dokładnie zdajemy sobie sprawę, że nawet jeżeli doszłoby do połączenia-Leszno nie sprezentuje nam pięknej infrastruktury ale chyba nikt przy zdrowych zmysłach tego się nie spodziewał! Zajmijmy się sprawami przyziemnymi, które są do zrealizowania w krótkiej perspektywie. 
 
Co z naszą służbą zdrowia? W jakich warunkach jesteśmy przyjmowani u lekarza? Oczekując na wizytę siedzimy w paskudnym pomieszczeniu, gdzie krzesła przypominają ryczki sprzed "100"lat! Do tego zimą trzeba by było z własnymi kocami przychodzić, bo można zamarznąć. Latem duchota aż się niedobrze robi. Dzieci siedzą razem z osobami starszymi a choroby są różne. Chorzy ze zdrowymi (jeżeli przychodzi się np do szczepienia). Gdzie w Lesznie są tak podłe warunki??? Pani pielęgniarka stawia parawan w drzwiach rejestracji kiedy chce wykonać ekg czy zastrzyk! To są godne warunki? Poza tym lekarza mamy 3 razy w tygodniu i to biegiem bo godziny przyjęć też masakryczne. I co nam pozostaje? Jeździć do Lipna!  
 
A co z naszymi dziewczynkami? Nie mogą skorzystać ze szczepień ochronnych przeciw wirusowi wywołującego raka szyjki macicy, dlaczego? Bo gmina nie da pieniędzy! W Lesznie wszystkie dziewczynki mają prawo z takiego szczepienia skorzystać a my? Przemeldować albo zapłacić ok. 1500 zł. To są równe szanse? 
Jak możecie tak płytko myśleć, przecież miasto daje wiele możliwości przede wszystkim naszym dzieciom, których wieś nam nie da. Dlaczego osoby, które tak krzyczą że chcą żyć na wsi, że to jest ich mała ojczyzna - zawożą dzieci do szkół leszczyńskich? Tutaj Leszno jest OK?! 
Jedna wielka obłuda! 
Pomyślmy o tym, co możemy zyskać już, od razu a nie co może być w perspektywie lat. Lepiej poczekać trochę na wszystkie drogi ale żyć jak przystało na 21 wiek - nawet jeżeli mimo połączenia będziemy nazywani "wieśniakami". Cywilizacja powinna dotyczyć wszystkich!
50. Dodane przez DORI, w dniu - 26-10-2016 14:03
Niestety trzeba się z tym zgodzić że niektórzy mieszkańcy Leszna są większymi "wieśniakami" niż niejeden rdzenny mieszkaniec Wilkowic. Ludzie, o co tutaj chodzi? Prowadzicie dyskusję cały czas wokół właściwie jednego tematu "DROGI" i to ma być argument, który ma przekonać mieszkańców? Przecież dokładnie zdajemy sobie sprawę, że nawet jeżeli doszłoby do połączenia-Leszno nie sprezentuje nam pięknej infrastruktury ale chyba nikt przy zdrowych zmysłach tego się nie spodziewał! Zajmijmy się sprawami przyziemnymi, które są do zrealizowania w krótkiej perspektywie. 
 
Co z naszą służbą zdrowia? W jakich warunkach jesteśmy przyjmowani u lekarza? Oczekując na wizytę siedzimy w paskudnym pomieszczeniu, gdzie krzesła przypominają ryczki sprzed "100"lat! Do tego zimą trzeba by było z własnymi kocami przychodzić, bo można zamarznąć. Latem duchota aż się niedobrze robi. Dzieci siedzą razem z osobami starszymi a choroby są różne. Chorzy ze zdrowymi (jeżeli przychodzi się np do szczepienia). Gdzie w Lesznie są tak podłe warunki??? Pani pielęgniarka stawia parawan w drzwiach rejestracji kiedy chce wykonać ekg czy zastrzyk! To są godne warunki? Poza tym lekarza mamy 3 razy w tygodniu i to biegiem bo godziny przyjęć też masakryczne. I co nam pozostaje? Jeździć do Lipna!  
 
A co z naszymi dziewczynkami? Nie mogą skorzystać ze szczepień ochronnych przeciw wirusowi wywołującego raka szyjki macicy, dlaczego? Bo gmina nie da pieniędzy! W Lesznie wszystkie dziewczynki mają prawo z takiego szczepienia skorzystać a my? Przemeldować albo zapłacić ok. 1500 zł. To są równe szanse? 
Jak możecie tak płytko myśleć, przecież miasto daje wiele możliwości przede wszystkim naszym dzieciom, których wieś nam nie da. Dlaczego osoby, które tak krzyczą że chcą żyć na wsi, że to jest ich mała ojczyzna - zawożą dzieci do szkół leszczyńskich? Tutaj Leszno jest OK?! 
Jedna wielka obłuda! 
Pomyślmy o tym, co możemy zyskać już, od razu a nie co może być w perspektywie lat. Lepiej poczekać trochę na wszystkie drogi ale żyć jak przystało na 21 wiek - nawet jeżeli mimo połączenia będziemy nazywani "wieśniakami". Cywilizacja powinna dotyczyć wszystkich!
51. Dodane przez Sisi, w dniu - 26-10-2016 14:05
Jako mieszkanka Leszna jestem porażona poziomem niektórych wypowiedzi moich współmieszkańców. Dajecie się, ludzie dzielić na każdym kroku i, przepraszam dawniej skrywane buractwo - bo było obciachem - jest coraz bardziej w modzie.
52. Dodane przez Jo butna słoma do DORI z 49, w dniu - 26-10-2016 14:50
Co do obłudy!!!!!!!!!!!!!! 
 
Wykryto niebezpieczne zanieczyszczenia biologiczne w szczepionce HPV. Nikt nigdy nie aplikował żywego i agresywnego wirusa HPV do układu krwionośnego, i nikt nie wie, jakie to może mieć skutki! Naturalnym siedziskiem wirusa HPV są tylko narządy rodne nie przedostaje się on do krwi. Obecność wirusa HPV jest wskaźnikiem nowotworu i innych procesów, ich oznaczeniem, a nie przyczyną. Korupcja w komitecie rozdającym nagrody Nobla odnośnie HPV sprawę badała prokuratura. Te i inne informacje w tym tekście. 
Szczepionka ta jest wycelowana w cztery rodzaje wirusów HPV, które są podejrzewane o wywoływanie raka szyjki macicy. O wywoływanie tej choroby jest zaś podejrzewana aż setka wirusów. Tymczasem nie każdy kto jest zarażony HPV automatycznie choruje na raka szyjki macicy. Prawda jest taka, że tylko niewielki odsetek kobiet zarażonych wirusem choruje na raka. Co więcej ? najczęściej zdarzają się takie zachorowania, gdy kobieta w ogóle nie jest zarażona wirusem HPV, a pomimo tego choruje. 
Po pierwsze, pressing ze strony firm farmaceutycznych i środowisk lekarskich, związany także ze sporymi gratyfikacjami finansowymi. Nie łudźmy się, że jest inaczej, w końcu Polska lokalna stoi układami, sitwami, kopertami i korupcją. Szczepienia odbywają się w szkołach bądź przychodniach i są darmowe, ale za szczepionki i tak płacą podatnicy. Takie szumne i prowadzone z wielkim rozgłosem akcje szczepień dodatkowo pomagają lokalnemu politykowi ugłaskać elektorat. I kółko się zamyka, a programów profilaktyki i realnego wykrywania choroby dalej nie ma. System po drodze zatracił możliwość rzeczywistej pomocy chorym i stał się samonapędzającą się machiną. 
 
Warto tutaj dodać, że szczepione w ostatnich latach dziewczynki wejdą w okres ujawniania się choroby za 20 30 lat. Powinny być prowadzone specjalne rejestry zaszczepionych osób aby móc w przyszłości ocenić skuteczność szczepionki. Niestety, ale nic takiego nie ma miejsca! Zaszczepione osoby nie są nigdzie rejestrowane. źródło link. 
Prywatnie dodam, że to znakomity sposób, aby firma produkująca szczepionki uniknęła odpowiedzialności za ewentualne długofalowe skutki uboczne, o ile takie skutki wystąpią w przyszłości. A jest się czego obawiać, bo oskarżenia wysnuwane przez przeciwników tej szczepionki są poważne. Ale o tym w dalszej części tekstu. 
 
Pamiętacie może słynne zdanie posłanki Sawickiej, oskarżanej o korupcję? Mówiła ona, że na służbie zdrowia będą kręcone lody. I są kręcone oto bowiem do obowiązkowych szczepień Gardasilem przymierza się polskie Ministerstwo Zdrowia. Planuje się, że szczepienia obejmą dziewczęta w wieku 12 i 13 lat. Koszt zaszczepienia jednego rocznika (trzynastolatek) wyniesie bagatela 297 milionów złotych. Warto podkreślić, iż owe 297 milionów złotych to koszt w skali jednego roku. W ciągu dziesięciu lat daje to niebagatelną kwotę ~3 miliardów złotych. Szczepionkę podaje się w 3 dawkach. Koszt jednej dawki to około 260 dolarów. 
Proteiny zawarte w Gardasil zostały wytworzone w procesie tzw. Rekombinowanej Technologii DNA. Zostały one wyprodukowane na drożdżach do których to wprowadzono dodatkowo jeden gen (DNA) poprzez co umożliwiona została produkcja Proteiny (Białka) L1. 
Ostatnio podano do publicznej wiadomości, ze cząstki DNA używane w technice genetycznej, mając kontakt (np. poprzez iniekcje) z innymi komórkami organizmu niekontrolowanie niszczą jądra komórkowe. Link do źródła w języku niemieckim 
 
Inne badania opublikowano w miesięczniku New Scientist z marca 1998 roku. 
Otóż opublikowano badania naukowe, które pokazują, że DNA produkowane techniką genetyczna atakuje komórki jajeczek u kobiet i plemniki u mężczyzn poprzez co będą cierpiały dzieci zaszczepionych osób. Nieprawidłowości genetyczne będą więc przenoszone na przyszłe pokolenia Polaków. 
 
Sprawa adjuwantów,czyli tzw dodatków do szczepionki. Otóż wiele szczepionek zawiera tzw adjuwanty, czyli składniki pomocnicze, które są oskarżane o powodowanie działań niepożądanych na ludzki organizm. Szczepionka przeciw HPV Gardasil zawiera dwa potencjalnie szkodliwe adjuwanty,czyli aluminium w postaci depot, które bardzo trudno usunąć z organizmu, jak i działający jak sterylant polysorbate 80. Polysorbate 80 to popularny dodatek spożywczy. Jednak wielu badaczy jest zdania, iż podawany z pominięciem układu pokarmowego (czyli wstrzykiwany) powoduje szkody w ludzkim organizmie. 
https://jarek-kefir.org/2011/10/25/szczepionk(...)syjska-ruletka/
53. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 26-10-2016 17:26
A kto sponsoruje Unię Leszno? Czyżby firma z Wilkowic?
54. Dodane przez mama, w dniu - 26-10-2016 17:35
Ma rację 52. Nigdy w życiu nie zaszczepiłabym córek tą tak zwaną szczepionką przeciw HPV i przestrzegam inne mamy. Nie róbcie tego swoim córkom. Chrońcie je. Co za czasy nastały.
55. Dodane przez On, w dniu - 26-10-2016 20:54
Niereformowalni mieszkancy Wilkowice dla ktorych najwieszym problemem jest kto zaplaci w razie przylaczenia za zmiane prawojazdy smiech na sali, najwazniesze ze gmina zrobi sciezke rowerowa do lipna.jest mi obojętne czy będziemy w lesznie ale (...) jacek do wymiany, (...) mietek (...) nie potrafil stanoc w obronie wioski-choc jest wodzem, no i ten pan w czerwonym sweterku-przemilcze, a inicjatorzy mimo duzego zaangażowania nie przekonali mnie.czekam na spotkanie info z przeciwnikami przylaczenia.Zapomnial bym o pracownikach gminy i ich najbliższych ktorzy robili nad godziny zal mi was.
56. Dodane przez Dzuljani, w dniu - 27-10-2016 18:47
Tak trzymać Panie Reszczyński , garby przyszły z Leszna do Wilkowic bo powietrze i klimat a teraz miasto im w głowie osiedlić ich w Trzebani tam świerze powietrze,
reklama
57. Dodane przez sssss, w dniu - 27-10-2016 21:00
Mam tylko jedno pytanie do radnych z Wilkowic  
dlaczego w Gminie Lipno są jedne z wyższych podatków od nieruchomości, w innych gminach są mniejsze a tam się o wiele więcej dzieje mieszkańcy to odczuwają i jest ok, 
a Gmina Lipno jest nieporadna może dlatego co niektórzy mieszkańcy Wilkowic widząc to szukają innej alternatywy
58. Dodane przez Ryszard Dobrowolski, w dniu - 01-11-2016 01:18
W Polsce najłatwiej zorganizować elektorat negatywny więc mając tego świadomość szczerze zapraszam tych za przyłączeniem Wilkowic do Leszna do udziału w referendum które w pierwszej kolejności zadecyduje o tym czy Wilkowiczanie chcą wziąć w swoje ręce swoje sprawy by mieć SZANSĘ na lepsze jutro czy poczekają z założonymi rekami aż zadłużoną po uszy gminę bez perspektyw podzielą między sobą radni Leszna i ościennych gmin. Wtedy i tak trafimy do Leszna ale jako DZIADY bez KONTRAKTU SPOŁECZNEGO. Mamy na to dużą szansę sądząc po takich wypowiedziach jak ta czołowej działaczki GRUPY OBROŃCÓW GRANIC GMINY LIPNO Pani Magdy Ilmer która napisała na FB "(...) cudowne wsiowe zadupie - i niech tak zostanie". A ode mnie na koniec cytat z "Wesela": (&) duża by już mogli mieć ino oni nie chcom chcieć.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Kupię dom wolnostoją... Leszno 600000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj