Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Wyburzą stary, postawią nowoczesny

Co będzie na rogu Wróblewskiego i Zielonej?

Wyburzą stary, postawią nowoczesny

03.11.2016. Radio Elka, Emilia Wojciechowska

W miejsce starego powstanie nowoczesny budynek - projekt Mariusza Michalaka
Nowoczesny, trzykondygnacyjny budynek stanie na miejscu dawnej drogerii u zbiegu ulic Wróblewskiego i Zielonej. Rudera, która stoi tam od kilkunastu lat, zostanie zrównana z ziemią. Jest już wizualizacja tego miejsca. Projekt ma być gotowy do końca roku. Budowa ma ruszyć wiosną.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kiedyś w niskim budynku, ze spadzistym dachem, mieściła się drogeria "Pod Orłem". Taki napis widnieje jeszcze na elewacji, ale mieszkańcy nazywali ją po prostu Kowalikiem, od nazwiska właściciela. Później drogerię przeniesiono i budynek stał pusty. Przez kilkanaście lat zamienił się w ruinę.

Jest jednak nadzieja, że budynek przestanie szpecić leszczyńską starówkę. Nie jest objęty ochroną konserwatorską,
więc będzie go można wyburzyć, a na jego miejscu powstanie nowy obiekt, odpowiadający współczesnym czasom.

Wprawdzie pierwotnie miał nawiązywać do starej bryły, ale później zmieniono te wytyczne.
- Ten stary budynek, wciśnięty miedzy kamienice, wygląda źle, bardziej pasuje do przestrzeni pozamiejskiej niż do centrum miasta. Wspólnie z naczelnikiem wydziału architektury uznaliśmy, że będzie lepiej, jeśli nowy budynek będzie nawiązywał do sąsiedniej zabudowy - powiedział Maciej Urban, miejski konserwator zabytków Leszna.

W ten sposób powstała nowa koncepcja. Według wstępnego projektu budynek będzie takiej samej wysokości jak ten na rogu ulic Chrobrego i Wróblewskiego, będzie też miał podobnie usytuowane kondygnacje. Jego narożnik będzie zaokrąglony, półkoliste będą także balkony. Elewacja utrzymana będzie w beżowej kolorystyce z szarymi elementami i szarą stolarką okienną. Balkony mają być wykonane z giętego szkła.

- To będzie nowoczesny, ładny obiekt. Nie jest wskazane, aby nowe budynki posiadały elementy historyzujące, ponieważ w późniejszych latach nie pozwolą one odróżnić tego obiektu od tych prawdziwie historycznych. Mamy 2016 rok i należy budować według współczesnych trendów, ale jednocześnie w taki sposób, by te nowe obiekty harmonijnie wpisywały się w zabytkową przestrzeń - powiedział Maciej Urban.

Projekt budynku ma być gotowy do końca roku. - Inwestor jest bardzo zdeterminowany. Lada dzień złoży wniosek o pozwolenie na budowę. Potem zostaną przeprowadzone prace rozbiórkowe, a wiosną rozpocznie się budowa - powiedział Mariusz Michalak z Filar-Projekt.

Budynek ma być gotowy do końca 2017 roku.
 
Komentarze (55)
1. Dodane przez kogoś pokręciło i to zdrowo, w dniu - 03-11-2016 09:20
Co ten ,,architekt'' bredzi? Niech sobie poogląda gierkowskie ,,plomby'' na Rynku. Za akceptację takiego szajsu na starówce powinien siedzieć. Borowiak - twoi ludzie toną, także mentalnie. Oddajcie władze, bo zamienicie to miasto w betonową pustynię bez duszy.
2. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 03-11-2016 09:42
Rozumiem dążenie do nowego, ale jeśli będzie powstawało coraz więcej budynków o nowoczesnej architekturze, to Starówka całkowicie utraci swój klimat...... Stary budynek choć nie piękny ale urokliwy. Za kilka lat zmieni się moda w architekturze i obecne budynki będą straszyły, jak te z lat 70
3. Dodane przez Kasia, w dniu - 03-11-2016 09:45
No i bardzo dobrze. Należy z widoku publicznego usuwać bądź odnawiać takie zaniedbane budynki. Dobrze, że się znalazł inwestor i coś porządnego w końcu tam stanie. Kowalik się wyniósł a rudera została. Czy ktoś wie kto jest inwestorem?
4. Dodane przez GRACJAN, w dniu - 03-11-2016 09:50
SZOK , PO TYM CO PRZECZYTAŁEM OD KONSERWATORA ŻE TEN BUDNEK STARY NIE PASUJE DO OTOCZENIA I ŻE JAK NIE POWINIEN ZAWIERAĆ ELEMENTÓW HISTORYZUJĄCYCH BO NIE POZWOLI TO ODRÓŻNIĆ OD PRAWDZIWIE HISTORYCZNYCH DOMÓW etc. w innych miastach to jest nie do pomyślenia , błędne decyzje domy ten i ten na rogu B Chrobrego nie pasuje do centrum miasta szpeci choć jako budynek jest dość ładne to proszę zobaczyć obok kamienica z ul zielonej jak to ma się do współgrania ? dlaczego nie piszecie państwo że obok będzie inny też nowoczesny budynek ? przecież jest tam działka gdzie dawniej były garaże , brama wjazdowa i budynki gospodarcze ?i na wizualizacji też widać inny dom ??? No i dlaczego piszecie że ten budynek stoi kilkanaście lat pusty ? skoro przeszło 20 ?? dawniej też była tam cukiernia .NA ul Narutowicza też blisko synagogi jeden z nowych też nie nawiązuje do starszych budynków , mimo to powstał , albo na przeciw placu Kościuszki nowoczesny choć nowy .. ale na rogu tej samej ulicy lokal gastronomiczny w nowym budynku który nawiązuje do budynku który został wyburzony ale charakter zachowany .Można ? i proszę Pana ARCHITEKTA ja bez problemu odróżnię od zabytkowych i chętnie pomogę Panu zidentyfikować jakieś budynki w Lesznie szkoda bo kiedyś dbano lepiej o miasto niż teraz gdy mamy ARCHITEKTA , szkoda miasto zamiast być dumne z tego co zostało z dawnej zabudowy i pielęgnować te budynki to wy a szczególnie Pan niszczycie takimi decyzjami dawną zabudowę i charakter ścisłego centrum tzw starówki , jeszcze 20 lat a w Lesznie nie będzie starówki , proszę o refleksje i wyjazd do innych miast na wizję , bo wy nie kochacie swojego miasta .szkoda
5. Dodane przez oesu, w dniu - 03-11-2016 09:52
Mam wrażenie, że bardziej będzie to nowy budynek niż "nowoczesny". Do nowoczesnych jeszcze mu sporo brakuje. Szkoda "kowalika", klasyczna i miła dla oka bryła. A tak powstanie kolejny "nowoczesny" budynek, szkoda...
6. Dodane przez x, w dniu - 03-11-2016 10:03
Dobrze że w Lesznie nie ma stowarzyszenia art tj.we Wschowie,bo zrobili by z tego zabytek i nici z inwestycji!!!! 
A kino straszy dalej we Wschowie.Pozdrowienia do moherowych beretów i reszty katoli tz.pseudo elit miasta Wschowy
7. Dodane przez Pytanie, w dniu - 03-11-2016 10:10
A kim jest ten "bardzo zdeterminowany inwestor"?
reklama
8. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 03-11-2016 10:17
bardzo ladny
9. Dodane przez Yahooy, w dniu - 03-11-2016 10:17
Ta "stara ruina" jest piękna, wymaga tylko restauracji. 
Dlaczego burzyć ładne budynki i budować "nowoczesne" szkarady.  
My Leszczyniacy mamy już przykład z dworcem kolejowym. Zburzono piękny dworzec, a postawiono szkaradny klocek.
10. Dodane przez Ja, w dniu - 03-11-2016 10:50
W tym Lesznie tylko wszystko sie niszczy ,szkoda tego budynku :-( On jest do rematu !!!
11. Dodane przez nie wierze, w dniu - 03-11-2016 10:58
Ludzie ! Ten STARY budynek jest piękny ! Szkoda wielka , przecież można połączyć coś starego z nowym pomysłem . To co chcecie zrobić to barbarzyństwo ! GDZIE KONSERWATOR ?
12. Dodane przez Adam, w dniu - 03-11-2016 11:02
Kolejny nowoczesne cudo powstanie na starówce. Za 25 lat będzie szpecił jak inne tego typu obiekty. 
Już jeden klocek stoi na tej ulicy teraz będzie drugi = ulica straci charakter starówki.  
 
A gadanie że jest 2016 rok - to Panie Urban jest tanim nakładaniem makaronu na uszy - nikt tego nie kupuje.  
 
Wystarczy powiedzieć prawdę że deweloper tanim kosztem chce postawić klocek i nie chce inwestować w sztukaterię które tylko podnoszą koszty budowy, którą trzeba potem sprzedać.
13. Dodane przez ..., w dniu - 03-11-2016 11:11
Dalszy ciąg kiczu, tandety i anarchizacji przestrzeni w Lesznie. Tak nie ma w innych miastach w Polsce, jak słusznie pisze 4. Wstyd. Na nic nam architekt miejski, miejski konserwator zabytków i specjalista od rewitalizacji - tyle pieniędzy na nich wyrzucane w błoto. Pogarda dla mieszkańców.
14. Dodane przez cyNIK, w dniu - 03-11-2016 11:13
Ten betonowy, wykastrowany z wszelkich walorów estetycznych potwór pasuje do miejsca jak klocek postawiony przez bawołu na marmurowej posadzce królewskiego pałacu i jednocześnie stanowi koronny dowód, że formuła konserwyatora zbytków w lesznie została zdecydowanie wyczerpana... Czy ktoś już to zgłosił do NIK?
15. Dodane przez mates, w dniu - 03-11-2016 11:16
A wy ludzie nie rozumiecie że te stare budynki o drewnianych stropach, często zawilgocone nie nadają się do remontu ? Budynek stoi pusty od ok 10 lat jak nie więcej, bardzo dobrze że się tym ktoś w końcu zainteresował.
16. Dodane przez NA mieszkania .!!!, w dniu - 03-11-2016 11:17
Otóż jakiś NOVOBOGACKI - "przemówił "odpowiednio w Urzędzie n. miasta aby wykorzystać to cenne miejsce na .... mieszkania ( wynajem )....!!!! lub sklepy. Oto przyszłośc Leszna ....!!!! A BAJORO PO "GOPLANIE" i"METALPLASCIE" (ul. Krótka )--- nadal straszy - nie zagladajcie przez szparki opłotowania bo tam króluje cały czas HALLOWEEN ---- Nasz wybrany przez nas p. Borowiak nadal nie ma pomysłu - tutaj - nagrody horendalne urzędnikom rozdał ( nie ze swojej kasy -tak jest najłatwiej!! ) ale tez sam podwyżke pensji dla siebie przyjał i " raczka - rączkę " !!??. Dobrze ze to tylko jeszcze 2 lata jego "urzędowania pozostały . Łącze wyrazy szacunku dla wszystkich !!( Jan C. L-no).
17. Dodane przez Ania 31, w dniu - 03-11-2016 11:30
Jak mam być szczera to ta "rudera" ma swój klimat i o wiele bardziej mi się podoba niż nowoczesny design. Na wagę złota są klimatyczne miejsca i widoki. Można było chociaż pomyśleć o trzymaniu się tego stylu tymbardziej, że to przy Rynku pełnym starych kamienic .
18. Dodane przez pw, w dniu - 03-11-2016 11:34
Budynek nie jest zabytkiem ale jest w zabytkowej przestrzeni. Przez wiele lat właściciel nie remontował budynku. Budynek i zieleń na działce dają przestrzeń. A nowy budynek stworzy "kanał", "wąwóz" do poruszania się ludzi w tak wąskiej uliczce. Fajna wizja. Brawo
19. Dodane przez iko, w dniu - 03-11-2016 11:40
Kolejna kamienica wyczyszczona
20. Dodane przez sebaPL, w dniu - 03-11-2016 11:58
Stare miasto jest za tej kadencji tylko niszczone i nic wiecej.
21. Dodane przez A w Poniecu przy rynku ?, w dniu - 03-11-2016 12:01
Nie rozumiem ! Autentyczna rudera na Rynku w Poniecu , ostatnio spadł komin z niej nie może być rozebrana bo ? Właściciel dostanie kare , bo nie remontuje tego zabytku . W Lesznie budynek w o wiele lepszym stanie do rozbiórki , bo jest stary i ma stare stropy . Moze tak konserwatora wymienić na nowszy model , jest szansa ze będzie ładniejszy .
22. Dodane przez Człowiek, w dniu - 03-11-2016 12:24
Do 3 i 7 , Inwestor to człowiek tak jak my wszyscy.
23. Dodane przez sid, w dniu - 03-11-2016 12:37
kolejny budynek z duszą do kasacji. nowy będzie straszył pustkami bo i tak nic się w nim nie będzie mieścić, jak w wielu podobnych :(
24. Dodane przez jkil, w dniu - 03-11-2016 13:07
Konserwator robi co chce,nie każdy mógłby dostać takie zezwolenie na wyburzenie budynku"Kowalik".Restauracja"KASIA"jest takim samym budynkiem i co można było dostosować do kamienic można.Poprzedni konserwator nie pozwolił postawić innego.Budynek nowy będzie pasowal jak kwiatek do kożucha.Na Chrobrego ten nowy tez nie pasuje do otoczenia.Ale co nie robią znajomośći.Np.jak z budynkami dół budynku zielona druga połowa niebieska.Bo wynajmujący lokal na sklep maluje po swojemu gdzie jest konserwator.
25. Dodane przez uuu, w dniu - 03-11-2016 13:29
stary dom nie pasuje do nowego konserwatora.
26. Dodane przez lgsr5, w dniu - 03-11-2016 14:00
Brawo, bardzo ładny budynek, który będzie się dobrze komponował z sąsiednim apartamentowcem. Taka inwestycja na pewno miastu nie zaszkodzi. Oby tak dalej, a brzydka i syfiasta starówka będzie w końcu w coraz lepszym stanie. 
P.S Robakom się nie dogodzi, zawsze będą marudzić :)
27. Dodane przez no nie, w dniu - 03-11-2016 14:26
Wszystko na jedno kopyto - taka ostatnia moda. Projektaci ruszcie głową. Tylko u nas takie numery są akceptowane!
28. Dodane przez hmm, w dniu - 03-11-2016 14:37
No pasuje on tam jak wół do karety. Nie upieram się, żeby na siłę remontować tego staruszka, ale jednak przedstawiona propozycja do zabudowy w tej części miasta nie pasuje, po prostu.
29. Dodane przez mamrot, w dniu - 03-11-2016 15:08
Wyburzyć to tatałajstwo!
30. Dodane przez ppp, w dniu - 03-11-2016 15:15
obrzydliwy ten nowy budynek
31. Dodane przez kluska, w dniu - 03-11-2016 16:24
Świetny plan. Tylko wybitnie kreatywne umysły potrafią obmyślić plan "wyburzyc i od nowa". A może odrobiny wiedzy na temat historii i sztuki? Moze by tak rewitalizować, a nie burzyć i wnosić od nowa?
32. Dodane przez Jacek, w dniu - 03-11-2016 19:57
Panie Konserwatorze. Jeżeli znajdzie Pan chwilkę to myślę, że warto przygotować dla mieszkańców Leszna jakąś uproszczoną ściągawkę (prezentację) związaną z remontami budynków w obrębie starej zabudowy i odniesień do aktualnego prawa i do tzw. doktryn konserwatorskich oraz do realizacji w innych częściach kraju i świata. 
Sam się na tym dobrze nie znam, a czytając komentarze innych, odnoszę wrażenie, że ludzie prezentują raczej swe prywatne skojarzenia niż fachową wiedzę. Takie zmiany otoczenia mogą się powtarzać, dlatego będzie lepiej jeśli poznamy więcej fachowych detali. Z góry dziękuję.
33. Dodane przez Putrapolski, w dniu - 03-11-2016 20:01
Ludzie o co Wam chodzi? Przecież to jest prywatna własność. Do wyboru jest albo obecny budynek, w takim stanie w jakim jest, albo nowy budynek, w kształcie jaki zaplanował inwestor. Rozumiałbym obiekcje, gdyby chodziło o jakiś szczególnie piękny budynek, ale ten ? Już dużo bardziej szkoda tego, który stał na skrzyżowaniu Dąbrowskiego i Wróblewskiego - w tym przypadku rzeczywiście nie powinno być pozwolenia na rozbiórkę (IMHO).
34. Dodane przez elcia, w dniu - 03-11-2016 20:46
Nie objęty ochroną konserwatorską? To ciekawe, bo na rysunku planu miejscowego oznaczony jest jako wpisany do ewidencji zabytków...
35. Dodane przez arch., w dniu - 03-11-2016 21:01
Ten projekt nie byłby zły , gdyby nie te "zaokrąglone" balkoniki. Czy to jest już jakaś "maniera" i przyozdabianie " na siłę " nowej budowli . Zaokrąglony narożnik jest ciekawy i ładny.
36. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 03-11-2016 21:21
Czy tylko mi się tak kiepsko ładuje zdjęcie tego dotychczasowego budynku? Nie pierwszy raz tak mam na portalu Elka, dlatego proszę o podpowiedź czy ja sam mam z problemy z oglądaniem niektórych zdjęć?
37. Dodane przez xxx, w dniu - 03-11-2016 21:30
na tej ulicy dominują wyższe budynki a ta rudera Kowalika wyglądała gorzej niż mój garaż, jak komuś się ten stary budynek tak podobał, to zawsze mógł wyłożyć milion z własnej kieszeni na jego reanimację
38. Dodane przez do 36. Dodane przez, w dniu - 03-11-2016 22:24
mam zabytkowy komp. i wolne łącze a ładuje mi się szybko, na początek wygoogluj: SPEEDTEST
39. Dodane przez Maciej Urban, w dniu - 03-11-2016 23:17
Do kom. 32. Wyjątkowo na prośbę Pana Jacka, który jako jeden z nielicznych posiada odwagę cywilną i nie kryje swojego imienia. Szanowny Panie, czy zastanawiał się Pan kiedyś dlaczego w Lesznie nie ma żadnego współczesnego budynku zrealizowanego na starówce, który byłby znany w Polsce? Otóż powód jest taki, że większość projektantów obawia się konserwatora i przynosi projekty nowych obiektów wyglądających jak zabytki. Tak było pierwotnie i w przypadku budynku przy ul. Wróblewskiego 3. Tego rodzaju myślenie zakorzenione u wielu Polaków wywodzi się z doktryny konserwatorskiej rodem z PRL, kiedy w kraju odbudowywano zabytki zniszczone podczas wojny. Jaki byłby sens burzenia tego obiektu, nie ujętego zresztą już w ewidencji zabytków i ponowne go wznoszenie w podobnym kształcie? Przy istniejących , wysokich budynkach secesyjnym przy ul. Zielonej oraz nowym obiektem przy ul. B. Chrobrego kontrowersyjny obiekt w dawnym kształcie z dachem naczółkowym wyglądałby jak wygryziony przez jakiegoś olbrzyma. Dzisiaj mamy 71 lat po wojnie i świat poszedł do przodu. Proszę spojrzeć na załączony link z obrazem przedstawiający współczesny, bardzo już nowoczesny budynek Kunsthalle w austriackim Graz. Jak on się wpisuje w zabudowę tej starówki znajdującej się na liście światowego dziedzictwa UNESCO? Innych, tego typu realizacji jest wiele, specjalnie podałem tak skrajny przykład. Obiekt przy ul. Wróblewskiego w Lesznie jest projektowany oczywiście na miarę możliwości inwestora oraz inwencji twórczej architekta. Jako miejski konserwator zabytków mogę podawać inwestorom i projektantom tylko ogólne wytyczne, są one zresztą sprecyzowane w zapisach planu miejscowego. Proszę także zapoznać się z obowiązującymi obecnie dokumentami doktrynalnymi, jak Karta Wenecka czy Międzynarodowa Karta Ochrony Miast Historycznych, dostępnymi na stronie podanej poniżej, gdzie wyraźnie jest napisane jak obecnie powinno się budować nowe obiekty, a kiedy konserwować stare. Pozdrawiam Wszystkich i zapraszam do mojego biura- jeśli chcielibyście Państwo - słuchacze Radia ze mną osobiście podyskutować o tych przecież nie łatwych decyzjach konserwatorskich. 
www.de.wikipedia.org/wiki/Kunsthaus_Graz 
www.icomos-poland.org/index.php/dokumenty-doktrynalne
40. Dodane przez Jar, w dniu - 03-11-2016 23:27
Sama idea budowy kamienicy słuszna. Projekt podobnie jak kamienica obok (nowa) słaby. Architektura z kiepskich lat 90 tych. Bardzo słabe materiały wykończeniowe. Proponuję inwestorowi zmianę pracowni architektonicznej lub zwiększyć wymagania w stosunku do obecnej. Róg Skarbowej i Krsińskiego przebija jakością projektu wielokrotnie.
41. Dodane przez do kom. 38, w dniu - 04-11-2016 00:19
Dziękuję. Szału nie ma, ale tragedii też chyba nie jak na samo przeglądanie stron: Ping 439 ms , Pobieranie 4.13 Mb/s Wysyłanie 2.52 Mb/s
42. Dodane przez Cardamon, w dniu - 04-11-2016 09:50
Piekny projekt aczkolwiek moim zdaniem taka nowoczesna zabudowa psuje starówkę . Powinien być w starym stylu nawiązującym do więkrzości zabudowy okolicy , a nie do jednego sąsiedniego budynku.
43. Dodane przez Jerzy, w dniu - 04-11-2016 10:29
Leszno jest chyba jedynym miastem w Polsce, w którym mieszka tylu głupkowatych malkontentów. Płakanie jest w dobrym stylu. Lepiej niech leży kupka gruzu, niż ma powstać nowy budynek. Małomiasteczkowość mamy we krwi.
44. Dodane przez Vera, w dniu - 04-11-2016 10:59
Panie konserwatorze, cenny komentarz. Takie stare z nowym, jak w załączonym Grazu, bardzo mi się podoba. Dlaczego nie można podobnie łączyć starego z naprawdę nowym - w Lesznie? Liczę na Pana działania, by projektanci nie obawiali się konserwatora. Zapraszajmy architektów z zewnątrz, śmiałych.  
[link dokumenty doktrynalne - uwaga - złośliwe oprogramowanie]
45. Dodane przez do kom. 39, w dniu - 04-11-2016 12:48
Panie Macieju. Dziękuję za odpowiedź i za linki. Wszystkich dokumentów i tak zapewne nie przejrzę, ale przyznam, że ten "ślimak" w centrum zabytkowego Gratz ( jak Pan pisze znajdującego się na liście UNESCO ) daje do myślenia. W Lesznie, po wydaniu zgody na taką budowlę w Śródmieściu, zapewne pojawiłyby się głosy domagające się referendum za odwołaniem Prezydenta. Co tam glosy - urny do głosowania by się od razu w mieście pojawiły :)
46. Dodane przez ja, w dniu - 04-11-2016 14:23
Rozumiem że w stylu starówki lub nowczesne a to typowe lesszcynskie z lat 90siątych te "kragłości juz sie przejadły.
47. Dodane przez MARCIN, w dniu - 04-11-2016 14:27
Ludzie ale to powyżej to jest nowoczesne budownictwo , architektonicze czy nawet futurystyczne a to na Wróblewskiego ? tandeta na jakieś tanie osiedle i najlepiej na peryferiach a nie centrum miasta , brzydota jak nic , nie ma czego porównywać naprawdę na ten obiekt to przechodnie się oglądają a na ten co mam być budowany nikt nie zwróci uwagi bo jest pospolity , nowy ale nie nowoczesny a to jest różnica i to duża, polecam prasę , książki jakiś kurs..
48. Dodane przez Kongo, w dniu - 04-11-2016 18:43
Zawsze marzyłem, by mieć taką kasę, by budynek kupić, wyremontować i zrobić w nim fajny, przytulny pub. Dlatego też mi szkoda, że zostanie wyburzony. Jednak biorąc pod uwagę kondycje leszczyńskich lokali, ruch klienteli w nich, stwierdzam, że nie opłacałoby się. Nie w Lesznie. Brakuje nam takiej poczciwej klasy średniej. Ludzi, którzy zarabialiby na odpowiednim poziomie i rozwinęli kulturę restauracyjną i życia nocnego na fajnym poziomie, różniącego się od lokalnego modelu (czyt. Heaven i Demon). Są w mieście lokale oferujące świetne koncerty, imprezy cykliczne i ... nic. Znajomy stawał na głowie, zapraszał do Leszna przeciekawych muzyków, zespoły, ma salę z małą sceną. Na sali zespół ze świetnym dorobkiem artystycznym, autorską muzyką i ... 7 osób. Bo trzeba było zrobić za 10zł. No trzeba było, bo muzycy muszą też zarobić, chociaż na paliwo by wrócić busem załadowanym sprzętem, za kilkadziesiąt tysięcy złotych, na który ciułali latami i jeszcze pewnie spłacają. Niestety, nie podobało się, że trzeba zapłacić. Czytam często, że w mieście nic się nie dzieje. Zero wydarzeń kulturalnych. Że rynek i bary świecą pustkami w dni robocze. W weekendy też szału nie ma. Bo jak ma być, skoro potencjalny klient wychodzi z pracy na ul. Spółdzielczej lub z galerii, gdzie zarobił max 1500-1800zł netto, raz wyda na piwo w pubie i do końca miesiąca siedzi jak mysz pod miotłą, bo rachunki trzeba jeszcze zapłacić, wyżywić się, utrzymać. Dziś wszyscy piszemy, że szkoda, że wyburzają Kowalika. Pewnie wielu z Was marzyła się tam fajna knajpka. Tylko co po tym, jak by biznes padł po roku lub dwóch, a do tego czasu prowadzący wychodziłby na zero? No właśnie. Chcemy mieć fajnie zaadoptowane zabytkowe budynki, żeby to miasto wyglądało jakoś atrakcyjnie, ale co ma w tych budynkach być? Może najpierw sprowadzić do Leszna takich inwestorów, którzy by, zaoferowali taki rynek pracy, na którym by została zbudowana klasa średnia o odpowiednim portfelu. Wtedy można miasto wzbogacać takimi "Kowalikami". Póki co, przykro mi, tak jak większości z was, ale chyba wyjścia nie ma i trzeba pozwolić inwestorowi wybudować budynek z apartamentami do wynajęcia. Pewnie pojawią się na nim szyldy kilku firm finansowych i para-finansowych oraz kilka mieszkań w cenie dla wybrańców. Na obecnym "Kowaliku" w jego obecnej formie, nikt by nie zarobił. Amen.
49. Dodane przez do kom. 48, w dniu - 04-11-2016 22:21
Lubię rozsądne i wyważone wypowiedzi. Myślę podobnie i rozumiem inwestora. Jedno co mnie jednak martwi, to zabudowywanie każdej wolnej dotąd przestrzeni Śródmieścia. Na budynki lub na parkingi. W wielu krajach istotną funkcję społeczno-miejską pełnią małe, miejskie parki, zwane kieszonkowe. Ale ich nie da się niestety wynająć. Choć na ogródek przy knajpce by się nadawał. Bez knajpki sam by raczej nie udostępniał takiej zieleni innym w obawie przez zamienieniem tego skrawka ziemi w publiczną toaletę. Brak nam nie tylko klasy średniej, która może pozwolić sobie na wydatki, ale brak nam też kultury osobistej. Tak generalnie.
reklama
50. Dodane przez do kom. 47, w dniu - 04-11-2016 22:27
Zgadzam się, że jest duża różnica. Tylko porównując te dwa obiekty, proszę zauważyć także, że jest różnica w przeznaczeniu budowli i w osobie inwestora. Muzeum sztuki w Austrii nie musi martwić się za bardzo stopą zwrotu tej inwestycji, bo utrzymywane jest zapewne ze środków publicznych. Miało też prawdopodobnie budżet na jakiegoś wyjątkowego architekta oraz zupełnie inną motywację i cel.
51. Dodane przez to i owo, w dniu - 05-11-2016 11:14
W tym Gratz to faktycznie ohyda. 
Ale kamienica z prawej strony na zdjęciu jest wyższa i nowo budowana bryła w żaden sposób do niej nie nawiązuje. 
Przede wszystkim brakuje łagodnego przejścia między bryłami dachów . 
A zaoblenia balkonów mają chyba zminimalizować zawodzenie wiatru podczas halnego.  
 
A i tak wygląda to lepiej jak nawo budowany bohomaz na Krasińskiego
52. Dodane przez leszno24, w dniu - 05-11-2016 20:30
A parkingi to kiedy beda?
53. Dodane przez OBSERWATOR, w dniu - 06-11-2016 11:11
czytając komentarze i analizując to miejsce uważam,że jest to najlepsze miejsce na miejskie szalety - do Rynku blisko gdzie odbywają się różne imprezy oraz jest to bardzo ruchliwa ulica,Panie Prezydencie ze swoją wspaniałą ekipą proszę to wziążć pod uwagę jako głos mieszkańca i obywatela głosującego na Pana.Toalety na Aptekarskiej i w tym zakamarku to nie niewypał.
reklama
54. Dodane przez do 48. Dodane przez Kongo, w dniu - 06-11-2016 22:08
to nie tak, że ludzi w Lesznie nie stać na piwo, po prostu życie twarzyskie przeniosło się do Facebooka!!!!! :(
55. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 01-09-2017 20:39

Projekt nowego budynku na rogu Wróblewskiego i Zielonej bardzo gustowny. Niestety chodnik bardzo wąski więc ja proponuję zrównanie chodnika z asfaltem i wtedy powstanie tam ciąg pieszo-rowerowo-samochodowy, bez krawężników. 
.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj