Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Jeśli chodzi o szyldy, Leszno nie ma się czego wstydzić – mówili podczas spotkania w Ratuszu Mateusz Żywicki i Jacek Wielebski ze Stowarzyszenia Traffic Design. Ponad dwugodzinna dyskusja poświęcona była właśnie wizualnym reklamom w mieście.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Mateusz Żywicki i Jacek Wielebski to plastycy z Gdyni, działacze Stowarzyszenia Traffic Design zajmującego się estetyką miast. Do Leszna przyjechali na zaproszenie władz miasta, żeby podzielić się swoimi doświadczeniami w pracach nad szyldami sklepów i zakładów usługowych. Jak pokazali, mają na koncie wiele projektów, zwłaszcza w Trójmieście, gdzie udało się im przekonać przedsiębiorców do zastąpienia krzykliwych szyldów do najczęściej skromniejszych, ale wkomponowanych w architekturę.
Wielebski
i Żywicki przyznają, że Polska należy do najbardziej zabałaganionych w Europie krajów, jeśli chodzi o estetykę reklamową. „Szyldoza”, jak mówili, charakteryzuje się zwłaszcza zbyt dużymi, zbyt jaskrawymi informacjami, w dodatku często właściciel zwracają zbyt dużą uwagę na ilość przekazywanych na szyldach informacji, a zbyt małą do jakości wykorzystywanych materiałów. Plagą są też bannery przesłaniające elementy architektoniczne, na przykład okna albo nawet całe fasady budynków.
Jednak zdaniem plastyków Leszno na tle innych miast w Polsce wypada całkiem nieźle. -Nie jest to może Wilno czy Tallin, ale nie wygląda to źle - mówili. Pokazali kilka bardzo udanych witryn i szyldów, choć nie obyło się i bez uwag. Wśród nienajlepszych przykładów była Informacja Turystyczna przy ul. Słowiańskiej, której wytknęli zbyt duży szyld zasłaniający elementy fasady warte wyeksponowania.
W spotkaniu w Ratuszu uczestniczyło kilkanaście osób - większość związana z samorządowymi instytucjami, choć byli też przedstawiciele firm zajmujących się wykonywaniem reklam i szyldów w Lesznie. -Rady weźmiemy sobie do serca, jednak Leszno to nie Gdańsk - stwierdził Marcin Swojak z Wielkopolskiej Agencji Reklamowej - klienci zazwyczaj chcą, żeby reklama była duża i tania. Mirosław Małecki z firmy Graf przyznaje, że próbuje estetycznie edukować zleceniodawców, choć z różnym skutkiem. -Czasem trzeba zamknąć oczy i rysować - mówi.
Rady specjalistów z Gdyni zostaną uwzględnione w Kodeksie Reklamowym, czyli dokumencie określającym zasady umieszczania szyldów i innych reklam zewnętrznych, przygotowywanym przez samorząd Leszna. -W pierwszej kolejności pokażemy w nim dobre praktyki - zapewnia Maciej Kubiak, Architekt Miejski - dokument musi być jasny i zrozumiały, żeby zarówno edukował mieszkańców, jak i ustalał konkretne zasady, które będą egzekwowane.
1. Dodane przez Witold, w dniu - 09-11-2016 00:33 Pozdejmujcie wszystkie ohydne tablice reklamowe skoro zależy wam na estetyce w mieście. Spoko, nie zrobicie tego, bo ważniejsza jest kasa od powierzchni reklamowej.
2. Dodane przez filmowiec amator, w dniu - 09-11-2016 01:00 ostatnio zauważyłem, że jak są jakieś wiadomości z Leszna w różnych ogólnopolskich telewizjach, to zwykle są robione wypowiedzi dziennikarzy czy kogoś tam na pl. Metziga, nakręcenie ujęcia wymaga pewnej przestrzeni i miejsca na rozłożenie sprzętu, a na konkurencyjnym Rynku jest zwykle jakiś ruch zawsze a na pl. Kościuszki za dużo drzew i za ciemno, za to na Metziga są najlepsze plenery i tło na filmowanie, kręcenie na innych ulicach też odpada, bo wtedy trzeba się ulokować na chodniku, czyli ciasnota, wychodzi na to, że Metziga najlepsze, trzeba tylko zadbać, by nie ująć akurat ławki wiadomo z kim
3. Dodane przez J., w dniu - 09-11-2016 08:48 Cieszę się, że Kodeks Reklamowy Leszna powstanie. Mam nadzieję, że nie będzie zbyt zachowawczy i, że będą skuteczne narzędzia pozwalające egzekwować zawarte w nim zapisy. Pewnie nie zrobi się od razu tego co w Sao Paulo czy w Grenoble ( miasta te zrezygnowały z reklam w przestrzeni publicznej), ale mam nadzieję, że wiele się zmieni. Także w mentalności mieszkańców, z których część być może nie ma złych intencji, lecz po po prostu ma słabe wyczucie estetyki. Przy okazji mam małe pytanie - czy okolice naszego stadionu ci panowie też obejrzeli? Co sądzą o reklamach tam rozmieszczonych?
4. Dodane przez zolo, w dniu - 09-11-2016 09:27 "Wielebski i Żywicki przyznają, że Polska należy do najbardziej zabałaganionych w Europie krajów, jeśli chodzi o estetykę reklamową"... A ja dodam, ze dotyczy to jezyka i nachalnej manii wypisywaniu wszystkiego "z angielska". Sama nazwa firmy tych panów dobitnie o tym swiadczy. Tacy puryści a nie zdecydowali sie nazwac jej po polsku.Moze to ma wpływ na wysokosć faktury za usługę?
reklama
5. Dodane przez Adam, w dniu - 09-11-2016 09:41 Na reszcie robi się porządek w tej materii. W wielu krajach EU już od dawna istnieje prawo że nie można zawieszać byle jakich reklmam na elewacji w historyczny częściach miasta.
Niestety polskie jeszcze goni europe powoli wychodzimy z chamstwa wczesnego kapitalizmu .
6. Dodane przez FAK, w dniu - 09-11-2016 11:39 FAKTYCZNIE TRZEBA BYŁO ZAPROSIĆ PLASTYKÓW Z GDAŃSKA ŻEBY SIE CZEGOŚ DOWIEDZIEĆ?!!
KATASTROFA
7. Dodane przez do kom. 4, w dniu - 09-11-2016 13:34 A nie pomyślałeś, że oferują lub zamierzają oferować swe usługi także w innych krajach i może stąd chcą wolą mieć nazwę bardziej międzynarodową?
8. Dodane przez max, w dniu - 09-11-2016 19:46 Idąc tokiem rozumowania panów Żywieckiego i Wielebskiego można stwierdzić, iż są oni dla reklamodawców wrzodem na tyłku, lub drzwiami do lasu. A tak na marginesie odniesienie do Wilna czy Talina, czyli zadupia Europy, nie jest trafione. Trzeba sięgać wyżej. Dlaczego nie Nowy Jork, czy choćby Tokio.
9. Dodane przez do 3., w dniu - 10-11-2016 20:00 Od jakiegoś czasu nie mogę się oprzeć wrażeniu, że stadion Smoczyka i jego reklamy to estety ka "polskich bazarów lat 80. ubiegłego stulecia". Troszkę wstyd organizować tam finał SWC, zwłaszcza, że te nieestetyczne reklamy zostaną pewnie zasłonięte jeszcze mniej estetycznymi szmatami. Panowie dyrektor MOSiRu i Architekt miejski mogą sie wykazać.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.