Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Prezydent: Budujecie mur

Nie chcą do miasta

Prezydent: Budujecie mur

29.11.2016. Radio Elka, Dorota Kozanecka

Wzajemne oskarżenia, mocne słowa i dużo emocji. Wczoraj w sali wiejskiej Wilkowicach odbyło się spotkanie organizowane przez grupę „Mieszkańcy w obronie Wilkowic”. Przedstawiono na nim argumenty za pozostaniem w gminie Lipno.  – Budujecie mur pomiędzy Lesznem a Wilkowicami – mówił Łukasz Borowiak, prezydent Leszna.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Oprócz mieszkańców w spotkaniu uczestniczyli prezydent Leszna Łukasz Borowiak, wójt gminy Lipno Jacek Karmiński, członek Rady Miasta Leszna Adam Kośmider, starosta powiatu leszczyńskiego Jarosław Wawrzyniak.

Grupa „Mieszkańcy w obronie Wilkowic” przedstawiła w kilku punktach dane dotyczące między innymi poziomu nauczania w miejscowej szkole. - Nasza szkoła niczym nie odbiega od szkół leszczyńskich - przekonywała dyrektor szkoły, Małgorzata Adamczewska. Dyrektor biblioteki, Agnieszka Kozłowska przedstawiła obawę o likwidację lokalnej biblioteki. - Nie sądzę, żeby tak się stało - odpowiadał
prezydent Leszna, Łukasz Borowiak.

Wójt gminy Lipno Jacek Karmiński przekonywał, że na najbliższe dwa lata gmina planuje kilka ważnych inwestycji w Wilkowicach. - Termomodernizacja budynku szkoły w Wilkowicach, koszt ponad milion siedemset złotych, przebudowa drogi w ciągu ulicy Święciechowskiej i Dworcowej do Murkowskiej wraz z przebudową sieci wodociągowych, budowa ścieżki rowerowej, węzeł Święciechowa z wiaduktem drogowym w ciągu ulicy Wilkowickiej, chodnik na ulicy Szkolnej.

Podczas prezentacji pojawiły się również informacje o wysokości podatków, w sytuacji gdyby wieś przyłączono do miasta. Kwota zmniejszyłaby się wtedy o 34 złote. - Czy jednak o tak małe pieniądze nam chodzi? - pytał retorycznie jeden z organizatorów dyskusji. Magda Ilmer przekonywała mieszkańców do pozostania w gminie Lipno - Nie będzie odrębnych pieniędzy dla nas, stracimy spotkania wiejskie. Swoje stanowisko przedstawił także starosta powiatu leszczyńskiego, Jarosław Wawrzyniak - Jestem przeciwnikiem przyłączenia Wilkowic do Leszna.

Z 36,6 kilometrów dróg w Wilkowicach jedynie około 3 kilometry to drogi utwardzone. - Jesteśmy wsią, to normalne, że mamy drogi gruntowe, stopniowo zostaną one utwardzone - przekonywali organizatorzy spotkania. Swoje obawy przedstawił także jeden z rolników, Roman Wojtkowiak - Jesteśmy związani z tą wsią, budowali ją nasi dziadkowie, chcemy dalej tworzyć jej historię.

Do informacji przedstawionych na spotkaniu odniósł się prezydent Leszna, Łukasz Borowiak - Budujecie mur pomiędzy Lesznem a Wilkowicami, dowiedziałem się dzisiaj, że źle zarządzam Lesznem. Powtarzam, że trzeba się liczyć z głosem mieszkańców, to Wy zdecydujecie, również mieszkańcy Leszna muszą zdecydować czy chcą przyłączenia Wilkowic. Jestem atakowany na różnych mediach społecznościowych, jest dużo nienawiści. Myślmy szerzej, nie ograniczajmy się do samego miasta, tylko do subregionu leszczyńskiego.

Dyskusja stawała się coraz bardziej burzliwa. Największe emocje wzbudziło wystąpienie członków Grupy Inicjatywnej, która chce przyłączenia Wilkowic do Leszna. - Nie udostępniliście nam gablot i nie mogliśmy umieścić tam swoich materiałów - mówił z Grupy Inicjatywnej. - Działacie na szkodę gminy Lipno - odpowiadali oponenci. Takie same słowa padły z ust wójta Lipna, Jacka Karmińskiego.

W najbliższy weekend odbędą się konsultacje dla mieszkańców Wilkowic, organizowane przez gminę Lipno. - Wierzę, że uszanowany będzie głos mieszkańców Wilkowic - stwierdził Jacek Karmiński.
 
Komentarze (55)
1. Dodane przez Boguś, w dniu - 29-11-2016 11:00
Nawet mieszkańcy Wilkowice wiedzą, że rządy Borowiaka to kompletna porażka.
2. Dodane przez Marian J Paździoch., w dniu - 29-11-2016 11:11
Widzicie Wilkowice. Kiedyś przyjęliście do siebie uchodźców z Leszna a teraz po latach oni rozwalają wasz świat i chcą ustanowić swoje prawa we wsi w której żyjecie od pokoleń. Nasuwa wam się skojarzenie z tą sytuacją?
3. Dodane przez marek, w dniu - 29-11-2016 11:14
już od dawna mówi się, że każda gmina powinna mieć przynajmniej 20 000 mieszkańców, ażeby był sens jej istnienia
4. Dodane przez alvaro, w dniu - 29-11-2016 11:25
Nie chcą bambry do Leszna to nie bez łaski niech jeżdżą po swych polnych drogach spółdzielczej też nie remontować bo te bambry ją rozjeżdżają , łaski nam nie robią , najlepiej to jakby do Leszna wcale nie wjeżdżali , odgrodzić się od wsiokowic !
5. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 29-11-2016 11:31
Wilkowice zawsze byly blisko Leszna:.w klasie mialem najmilszą dziewczyne z Wilkowic,Ojciec dzierzawil pole w Wilkowicach ,gdzie zbieralem sporysz dla Herbapolu,Ojciec jako rozdżkar szukal w Wilkowicach studni i wskazywal miejsce pod zabudowania dla ludzi i dla zwierząt....
6. Dodane przez zolo, w dniu - 29-11-2016 11:37
Cos mnie zaciekawiło w tej relacji. Mieszkańcy Leszna wypowiadaja sie czy chca przyłaczenia Wilkowic? A co Leszno ma do Wilkowić pytam? Jakies inne miejscowosci moga sie poczuc zagrozone ekspansja Leszna?
7. Dodane przez Brtek, w dniu - 29-11-2016 11:49
Ludzie ja tam jestem za przyłączeniem Wilkowic do Leszna,zobaczcie ile tam miejsca na bloki komunalne.Wystarczy parę wybudować i wysłać tam cały leszczyński element.My będziemy mieli piękne centrum a oni będą w mieście.Wilk syty i owca cała.
8. Dodane przez RR, w dniu - 29-11-2016 12:07
Nie ma wyjścia, Leszno, aby się rozwijało, musi się rozszerzać i nie ma co się czarować. 
Wilkowice zostaną włączone, bo tak każe rozsadek.
9. Dodane przez Pepe4Life, w dniu - 29-11-2016 12:44
a co tej wsi da przyłączenie do "miasta" Leszna?! lol
10. Dodane przez Edek, w dniu - 29-11-2016 12:51
A ja chcę do Leszna. Przeraża mnie agresja tych, którzy nie chcą do miasta. Ta agresja zaraz pojawi się w komentarzach pod moim. Na pewno nie wytrzymają.
11. Dodane przez do 2, w dniu - 29-11-2016 13:21
dokałdnie tak! tak to jest jak się przyjmuje imigrantów teraz macie przykład jak to się kończy , roz... wam wieś i tyle
12. Dodane przez BN V, w dniu - 29-11-2016 13:32
ALE PARANOJA.GRUPKA IMIGRANTÓW Z LESZNA PO PRZEPROWADZCE NA WIEŚ NAGLE DOSZŁA DO WNIOSKU ZE NI NIE CHCĘ MIESZKAĆ NA WSI JA CHCĘ DO LESZNA.W GŁOSOWANIU POWINNI BRAĆ UDZIAŁ MIESZKAŃCZY KTÓRZY ZAMIESZKUJĄ WILKOWICE OD PONAD 10 LAT .JAK SIĘ NIE PODOBA CISZA SPOKÓJ ,ZWIERZĘTA I STAN DRUG TO SIĘ PRZENIESCIE DO WARSZAWY .
13. Dodane przez takie tam, w dniu - 29-11-2016 13:45
to Henrykowo przyłączcie, bo spacerując ulicami zaborowa nie wiem czy już jestem w Henrykowie , czy jeszcze w Zaborowie. To jest CHORE !!! idąc złotniczą jest się w Zaborowie a ulicę dalej to już Henrykowo a właściwe Henrykowo 6 km dalej
14. Dodane przez Marcel, w dniu - 29-11-2016 13:50
Stare polskie przysłowie mówi, że "Duży może więcej". Dlatego uważam, że przyszłość dla naszych dzieci i dla starszych jest w przyłączeniu do Leszna. Nie jest to tylko mrzonka, ale rzeczywistość na którą każdy myślący się zdecyduje. Warto pod uwagę wziąć nie tylko podatki, ale szkolnictwo, opiekę medyczną a także dostęp do szeroko pojętej kultury. To wszystko przemawia na TAK. Nawet wbrew 5 radnym i ich rodzinom, którzy są na NIE z przyczyn ????? 
Pozdrawiam! i nie wątpię w mądrość mieszkańców. Sentymenty na bok gdy można dużo zyskać.
reklama
15. Dodane przez Wyborca, w dniu - 29-11-2016 13:55
Pan prezydent liczy się z głosami mieszkańców !!! Jest to cytat który pozostawię bez komentarza
16. Dodane przez on, w dniu - 29-11-2016 14:19
tam bedzie galeria wilkowiczanka
17. Dodane przez grzes, w dniu - 29-11-2016 14:24
Gronowo i Zaborowo tez byly wioskami i co sa juz w lesznie i wszystkim zyje sie ,,lepiej i dostatniej''. ,,E.G''
18. Dodane przez Sulejewo, w dniu - 29-11-2016 14:27
A niech wreszcie te Wilkowyje idą do Leszna bo i tak większość pieniędzy z gminy tam jest ładowane, ale wcześniej niech oddadzą to co cała gmina zainwestowała w kanalizację, wodociągi, chodniczki,dom strażaka, nowe autko,boisko, że nie wspomnę o corocznym prezencie prawie 100 tyś na autobus. MY TEŻ TO CHCEMY
19. Dodane przez OBSERWATOR, w dniu - 29-11-2016 14:43
W Lesznie budowane są różne bloki,domki deweloperskie jeśli komuś nie podobają się Wilkowice nic nie szkodzi przenieść się do Leszna nikt was tam nie trzyma.Po co psujecie atmosferę w tak uroczej i aktywnej wiosce z dziada pradziada.
20. Dodane przez VIVA, w dniu - 29-11-2016 14:53
tak sie liczy prezydent z mieszkańcami Leszna ,nie wierzcie w to czasem ale mysle ,ze Wilkowice niedaleko a wieść gminna niesie np straż miejska miała być zlikwidowana, a dostali nawet wieksze pomieszczenia żeby rośli w siłe ze kolesiostwa nie bedzie ,ze zwolni emerytow haaa i co tam jeszcze nie bylo aby tylko dorwac sie do stołka
21. Dodane przez @, w dniu - 29-11-2016 14:56
Jest nawet jeden plus tej dyskusji. 
Likwidacja czerwonego sygnalizatora na przejeździe kolejowym w na Spółdzielczej. 
 
Do tej pory było tak : 
Wójt nie mógł bo to nie gminy. 
Starosta nie mógł bo to miasta. 
A Prezydent Leszna nie miał powodu na zebrania wiejskie przyjeżdżać. 
 
A tu mila niespodzianka po obecności prezydenta na jednym zebraniu świetlny zator zniknął. 
 
Nie pozostaje mi nić innego jak podziękować.
22. Dodane przez Do 14, w dniu - 29-11-2016 14:59
W jaki sposób administracyjne przyłączenie Wilkowic do Leszna spowoduje lepszy dostęp do: 
-kultury 
-szkolnictwa 
-opieki medycznej 
 
Przecież nie przeniosą nam do Wilkowic kina ani teatru, PWSZ czy liceum, nie mówiąc już o przeniesieniu szpitala. Chyba że nie jestem na bieżąco ale teleportacji chyba jeszcze nikt nie odkrył.
23. Dodane przez rr, w dniu - 29-11-2016 15:13
Wilkowice chcą do Leszna, ja się wcale nie dziwię. Ludzka cierpliwość ma granicę, ja również mieszkam w tej gminie czekam już kilkanaście lat na dobrego wójta, także straciłem już na to nadzieję.Może po przyłączeniu Wilkowic do Leszna gminna władza przestanie być taka zadufana i zapatrzona w siebie
24. Dodane przez Gucio, w dniu - 29-11-2016 15:14
aaa co z nazwą WILKOWICE po przyłączeniu do Leszna ? dzielnica Wilkowice ?
25. Dodane przez YNX59, w dniu - 29-11-2016 15:39
oceniając po słabnącej frekwencji na sali to mam nadzieje że koniec tej paranoji jest bliski. ale pewnie media ni podarują sobie takiego tematu i dalej będą podsycać waśnie bo to ich chleb żal
26. Dodane przez do 24, w dniu - 29-11-2016 16:07
Ja już tłumaczyłem na poprzednim zebraniu . 
Na którym mówiono wyraźnie o połączeniu Wilkowic z Lesznem. 
 
Czyli : 
 
Wilkoleszno lub Lesznowice. 
 
To oczywiste bo Lesznowilkowice lub Wilkowiceleszno źle brzmui i jest za długie. 
 
Człon Wilko powinien być jednak na pierwszym miejscu ze względu na to , że Wilkowice są starsze od Leszna. 
 
 
Niestety inicjatorzy połączenia miejscowości nieoczekiwanie zmienili retorykę i mówią obecnie o przyłączeniu czyli likwidacji Wilkowic. 
A szkoda bo: 
 
Przez długie wieki Peszt był niezależnym, samodzielnym miastem. Znaczącym krokiem do połączenia go z Budą było zbudowanie w 1849 pierwszego stałego mostu łańcuchowego łączącego te dwie miejscowości.  
 
I tak powstał Budapeszt.
27. Dodane przez MM, w dniu - 29-11-2016 16:12
Leszek! wiemy kim jesteś !
28. Dodane przez do 24, w dniu - 29-11-2016 16:45
Sołectwo Wilkowice.
29. Dodane przez Zuzia, w dniu - 29-11-2016 16:46
No biblioteka to akurat może by zyskała jak by ją wciągnięto do elektronicznego systemu bibliofilskiego w Lesznie. 
Można by się zbiorami uzupełniać aczkolwiek wątpię aby nawet w leszczyńskich zasobach bibliotecznych można było znaleźć opracowania na temat posła z Wilkowic Erazma Stablewskiego a o jego mowach na parlamentarnych już nie wspomnę. 
Za bardzo Prusakom za skórę zalazł. 
 
A obecnie w okolicy parcie na neoewangelizm.
30. Dodane przez moja opinia, w dniu - 29-11-2016 17:22
Czy prezydent Leszna może oceniać społeczność Wilkowic? Mnie się wydaje, że nie. Nie wypada. To jest ich sprawa.
31. Dodane przez Gera, w dniu - 29-11-2016 17:41
Prezydent jest atakowany w mediach społecznościowych??
32. Dodane przez Marcel, w dniu - 29-11-2016 17:47
Czytam i nie wierzę. Żadne argumenty nie przemawiają do nie przekonanych. Gdyby tak było jak piszecie to nie było by postępu. Mieszkam w Wilkowicach od 23 grudnia 1996 roku i jedyna aktywność Wójta i rady to ta w zakresie NIE dla MIASTA. Gdzie byliście wcześniej czy Wam po Ludzku nie jest wstyd. Za 150 m ul. Bocznej! Sukces czy kompromitacja. Gdzie fundusze unijne z których korzystają wszystkie samorządy. Może zamiast podwyższać podatki trzeba wziąć się do pracy i wtedy można mieć argumenty na tak.
33. Dodane przez Zwolennik, w dniu - 29-11-2016 17:50
Skoro wilkowiczanom tak źle w Lesznie to niech nie posylaja tu swoich dzieci, niech pracę znajdą w Wilkowicach, a najlepiej niech też nie wyściubiaja nosa ze swojej wsi
34. Dodane przez do 33, w dniu - 29-11-2016 18:58
A kto powiedział, że tak źle w Lesznie? Póki żyjemy w (...) kraju mogę sobie mieszkać i pracować gdzie mi się będzie podobało. A jeśli chodzi o przyłączenie Wilkowic to w obecnej chwili jestem przeciwny.
35. Dodane przez Marcel, w dniu - 29-11-2016 19:08
Nigdy nie myślałem, że będę musiał się określać w tej debacie. Mino 65 lat chcę jasno podkreślić, że Leszno to jedyna alternatywa dla naszej wsi. Jeżeli Wam Wszystkim zależy na rozwoju i szczęściu naszych dzieci i wnuków to zagłosujcie na TAK. Nie słuchajcie popleczników bodziecie sobą.
36. Dodane przez LUKO, w dniu - 29-11-2016 19:09
DO 33 masz g.... do gadania !
37. Dodane przez Leon, w dniu - 29-11-2016 20:53
Myślę, że tutaj przejście pod Leszno nie jest na pierwszym miejscu, jednak chęć ucieczki przed władzą absolutną stojącą betonem przy swoim. Mam nadzieję, że Wilkowice od żadzących w Lipnie się uwolnią i w końcu będą mieli coś do powiedzenia.Obecna rada gminy składa się prawie z wszystkich radnych, którzy chcieli posadzić w Gminie około 82 elektrownie wiatrowe. Dziękujmy rozsądnym ludziom z Wilkowic, że nie mamy tego na naszym obszarze.Niektórzy Rolnicy nie martwili się wtedy o innych mieszkańców. Chcieli mieć młynki do robienia pieniędzy.
38. Dodane przez Ania, w dniu - 29-11-2016 20:57
Panie prezydencie nie przejmuj się ludzie są zazdrośni, zawistni, nic sami nie zrobią tylko umieją ciągle narzekać - wstyd mi za nich. 
Jeśli chodzi o Wilkowice jak nie chcą się przyłączyć to nie nic na siłę.  
Wilkowice nie są mi potrzebne do szczęścia :)
39. Dodane przez wasyl, w dniu - 29-11-2016 22:38
Zgadzam się z kom.32i37 jakoś Gmina Lipno nie ma szczęścia do porządnej władzy a i urzędnicy pracujący tam(nie którzy) są raczej wrogo nastawieni do petentów. 
W Wilkowicach oprócz kanalizacji i nowych domów które powstały za pieniądze mieszkańców nic się nie zmieniło od bardzo dawna a mieszkam tam od dziecka.
40. Dodane przez yoo, w dniu - 29-11-2016 23:44
a co to za różnica czy przyłączą czy nie. Czas pokaże chocteraz prawie wszędzie jest tendencja do przyłaczania wiosek do miast.
41. Dodane przez prawda, w dniu - 30-11-2016 08:18
84 wiatraki ??? Wersja Przydrożnego i jego ekipy. (...)tak jak i teraz (...)"Wilkowice będą wsią w mieście, tabliczki nie znikną, gmina zadłużona po uszy, sanepid powinien zamknąć przedszkole itd."  
Grupa Przydrożnego która chce likwidacji Wilkowic, przez 4 lata miała władzę w Gminie. Jedyne co po nich zostało, to wójt skazany prawomocnym wyrokiem, niesmak i 4,5 mln kary za nielegalną wycinkę drzew. Raz dostali przez pomyłkę władzę, a naszkodzili tak, że do teraz długi po ich bezprawiu spłacamy! Po syfie jaki narobili nawet nie ubiegaliście się po reelekcję do władz gminy. Teraz jak kary spłacone, ich hydra znowu głowę podnosi. Może i fajnie by było jakby nas Leszno przygarnęło. Władze Leszna doświadczyły by obecności ekipy wiecznie niezadowolonych na własnej skórze. Tylko czy wpuściłby do urzędu na sesję buczących i tupiących zwolenników Przydrożny i spółka? A jak nas już przyłączą to rozmontują Leszno? Przecież ci ludzie bez wojenek żyć nie mogą.
42. Dodane przez nie, w dniu - 30-11-2016 09:03
Uważam, że nie ma żadnej tendencji. Poznań chciał okolice a okolice powiedziały: nie.
43. Dodane przez o, w dniu - 30-11-2016 09:05
Tendencja jest do bezpłatnych komunikacji miejskich.
44. Dodane przez Karol, w dniu - 30-11-2016 10:55
a co np. z Gronówkiem? czemu akurat Wilkowice? NA Gronówku droga dziurawa, wąska, nowe osiedla pogrążone w ciemnościach? na nas już pieniędzy nie ma Lipno?
45. Dodane przez mAŁGORZATA, w dniu - 30-11-2016 11:00
Gronówko kiedy drogi i oświetlenie wiadomo kiedy coś zostanie pomyślane? dlaczego właśnie tylko Wilkowice mają opcję z Lesznem, a tu wieś rozbudowuje się tak samo i nikt nie krzyczy za przyłączeniem, ale kiedy jakieś inwestycje kochana Gmino Lipno? ludzie chcą do Leszna, tylko dlatego, ze Miasto dba o dobro dróg i infrastruktury, może Gronówko do Leszna nie chce, ale co z nimi? mieszka tam moja córka chciałabym żeby było tam jaśniej, domy powstały a Lipno nic nie myśli o lampach, oświetleniu, drogi tragedia! a ile już włamań było! wstyd LIPNO
46. Dodane przez Mieszkaniec gminy od 1969roku, w dniu - 30-11-2016 15:56
Dzień dobry . 
Czy ktoś z Urzędu Gminy Lipno ruszy (...) na Kasztanową w Wilkowicach do usuniętego nielegalnie drzewa bo policja ma w......e na artykuł . 
 
art. 89 ust. 2-4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 627)  
 
I są tacy ufni , że to niechcący się stało i że "drwal nie wiedział , że w nieswoim lesie" 
 
Po prostu bajka ! 
 
Taka jak ta z przed laty o tym jak jadąc do elektrycznego pastucha z Lipna do Wilkowic lasu nie widzieli . 
 
No dalej . 
Udawanie , że tego nie czytacie nic nie zmieni.
47. Dodane przez Izabela, w dniu - 30-11-2016 17:36
Co w tych Wilkowicach jest? jedno wielkie NIC! Lipno ma więcej długu niż wszyscy mieszkańcy włosów na głowie. Nic dla Wilkowic nie zrobi!
48. Dodane przez do prawdy 41, w dniu - 30-11-2016 18:34
Do pustego i Salomon nie naleje po objeciu władzy . Panujacy wojt wtedy do dzisiaj za sprzedaż gminnej ziemi się nie rozliczył- kto był wtedy w radzie? Odpowiedz sobie sam.
reklama
49. Dodane przez t., w dniu - 30-11-2016 18:54
WILKOWICEXIT ;-)
50. Dodane przez AQA, w dniu - 30-11-2016 19:48
Nikt nie jest szczery w ty sprawie. 
To tajemnica ale powiem wam w zaufaniu , że chodzi o dzielnicę portową. 
Otóż będzie budowany port rzeczny w Wilkowicach na ul. Maryszewickiej na wysokości ul Nowej ( 02.08.2013 - Archiwum Państwowe Leszno Port rzeczny, zakłady zbrojeniowe, dwie strefy ... do niemieckich planów przebudowy miasta z roku 1941 i budowy kanału ... Koszt jego budowy Niemcy szacowali wówczas na 65 mln marek.. Plan Gospodarczy Miasta Leszno tak nazywa się dokument, który zaczął powstawać już w 1940 r. Prawdopodobnie jego wykonanie zlecił Arthur Greiser, namiestnik Rzeszy w Kraju Warty. Ważną inwestycją dla miasta miał być leszczyński portu na planowanym kanale Odra-Warta. http://www.radiomerkury.pl/informacje/pozosta(...)em-do-odry.html
 
A pod lasem podczas budowy S5 odkryto duże zalegające złoże Złota o próbie 584 ale kłócą się niby o żwir dla niepoznaki aby zapobiec nielegalnym urobkom. 
 
Na wypadek suszy i obniżenia wody w korycie już budowany jest rurociąg. 
A gazociąg zakopano pod pretekstem przejścia ciepłowni na gaz. 
Wilkowice będą wkrótce typowym miastem portowym Już się zgłaszają sieci hotelowe zainteresowane działkami na Maryszewickiej.
51. Dodane przez P4, w dniu - 30-11-2016 20:59
A jak mówiłem ,że Leszno zabiega o bezpośredni dostęp do morza, to Kryśka stwierdziła , że fantazjuję ;)
52. Dodane przez do 41, w dniu - 30-11-2016 23:31
W samo sedno! Pozdrawiam
53. Dodane przez Bosman, w dniu - 01-12-2016 15:55
I co ?! 
Zdziwko? 
Że niby AQA z 50 ma nie pokolei. 
 
http://www.zset.leszno.pl/index.php?option=co(...)w=article&id=33:dzieje&catid=14&Itemid=197 
 
Zespół Szkół Elektroniczno-Telekomunikacyjnych w Lesznie. 
 
Dzieje szkoły: 
Ważniejsze wydarzenia z historii szkoły: 
" 1993 podporządkowanie szkoły Ministerstwu Transportu i Gospodarki Morskiej 
 
 
To co wam mówią na zebraniach to lipa. 
Nawet ludzie nie wiedzą , że Poseł z Wilkowic złożył mandat w parlamencie w Berlinie na znak protestu przeciwko uciskaniu Polaków.  
Kto dziś by się dał odciągnąć od koryta? 
 
Byle drzewo w parku starczy żeby dinozaury nie wymarły. 
Zainspirowany tą aferą postanowiłem sprawdzić jak zachowają się służby w przypadku bezpardonowego usunięcia drzewa na cudzej własności. 
Póki co jestem zażenowany postawą "policji".
54. Dodane przez Nie widać, w dniu - 01-12-2016 19:35
A gdzie jest wiadukt kolejowy?
55. Dodane przez max, w dniu - 03-12-2016 09:50
mieszkam w wilkowicach 30lat tak kiepskich wlodarzy i mafji nie bylo . jedyny ratunek dla mieszkancow to przylaczenie wsi do leszna
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj