Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Główne obchody rocznicy Powstania Wielkopolskiego w Lesznie?

Szczot: przyjęliśmy propozycję wojewody

Główne obchody rocznicy Powstania Wielkopolskiego w Lesznie?

15.12.2016. Radio Elka, Jarek Adamek

Leszno ma być miejscem głównych obchodów rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego – poinformował w Kwadransie Samorządowym Sławomir Szczot, przewodniczący Rady Miejskiej Leszna. 27 grudnia do Leszna przyjechać ma między innymi wicepremier Mateusz Morawiecki.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak wiadomo doszło do sporu co do obchodów rocznicy Powstania Wielkopolskiego w Poznaniu. Marszałek województwa Marek Woźniak poinformował w zeszłym tygodniu, że w ich trakcie nie będzie asysty wojskowej, bo wiązałoby się to z odczytaniem tzw. apelu
smoleńskiego. Wojewoda Zbigniew Hoffmann skrytykował tę decyzję i zapowiedział, że w takim razie obchody zorganizowane zostaną w innym wielkopolskim mieście.

Sławomir Szczot powiedział w Kwadransie Samorządowym, że wybór padł na Leszno. -Pan wojewoda złożył władzom miasta taką propozycję i z tego co wiem została ona przyjęta - mówił Szczot. Oznacza to, że 27 grudnia w Lesznie będzie nie tylko wojskowa asysta, ale także przedstawiciele rządu. -Najprawdopodobniej odwiedzi nas wicepremier Mateusz Morawiecki i ministrowie - mówi Sławomir Szczot.

Rzecznik wojewody Tomasz Stube na razie nie przesądza, czy rzeczywiście Leszno będzie miejscem obchodów. -Byłoby to dla nas zaszczytem, ale rozważane są także inne miasta - mówi - ostateczna decyzja w tej sprawie zostanie podjęta w poniedziałek.
 
Komentarze (106)
1. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 15-12-2016 11:26
Wstyd jesli bedzie apel smolenski na obchodach rocznicy powstania wielkopolskiego. A tak bedzie skoro ma byc wojsko.
2. Dodane przez Kasia, w dniu - 15-12-2016 11:28
To teraz wojsko będzie ciała konfetti?
3. Dodane przez Seba, w dniu - 15-12-2016 11:35
Świetnie! Przyjdę pogwizdać podczas apelu smoleńskiego. Wolałbym uczcić Powstańców no ale trudno.
4. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 15-12-2016 12:04
Pogratulować głupoty i nadgorliwości władzom Leszna. Apel Smoleński powinien być odczytany, tylko i wyłącznie, odczytany 1 raz w roku - 10 kwietnia - w Warszawce. Ofiary megalomanii Lecha K. nie powinni być wiązani z ludźmi walczącymi w Powstaniu Wielkopolskim. To bardzo niesmaczne!
5. Dodane przez marek, w dniu - 15-12-2016 12:10
nie dla apelu smolenskiego. nie dla mieszania zmarlych w polityke.. ten pisowski taniec na trumnach budzi ludzka odraze.
6. Dodane przez xxx, w dniu - 15-12-2016 12:22
mój pradziadek walczył w powstaniu wielkopolskim :)
7. Dodane przez kkk, w dniu - 15-12-2016 12:32
Mądry Poznań nie chce apelu smoleńskiego, ale nasza władza widzę chętnie go przyjmie. 
NIE DLA APELU W LESZNIE!
8. Dodane przez zolo, w dniu - 15-12-2016 12:33
A co tam Leszno ma do gadania?Kazali to sie robi i juz. Jeden obciach wiecej a jeden mniej, co za róznica?
9. Dodane przez Jerzy, w dniu - 15-12-2016 12:33
Mam nadzieję, że ten durny pomysł nie wypali, bo będzie wstyd na całą Polskę
reklama
10. Dodane przez bleee, w dniu - 15-12-2016 12:34
Panie Borowiak popłyniesz Pan.... I to wartkim strumieniem. Ha,ha,ha.
11. Dodane przez ..., w dniu - 15-12-2016 12:36
W Poznaniu sie nie zgodzili na apel to przeniesli do leszna gratulacje prezydentowi leszna ktory na taka farse zezwolil
12. Dodane przez Mika, w dniu - 15-12-2016 12:51
Nie dla apelu smoleńskiego!!!Co za wstyd!
13. Dodane przez x, w dniu - 15-12-2016 12:58
Hańba!
14. Dodane przez ghg, w dniu - 15-12-2016 13:11
Jakim trza być prymitywnym antypolakiem aby atakować wspomnienie Polaków, którzy zginęli w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem !!! 
Przecież wspominanie poległych nie dotyczy tylko zmarłych mających związek z konkretną uroczystością, ale wszystkich, którzy w przeszłości oddali życie dla Ojczyzny !!! 
Idąc tropem rozumowania przeciwników apelu to by oznaczało, że każdy apel miałby tylko jedno zdanie dotyczące konkretnej uroczystości, a więc byłaby to farsa, a nie apel pamięci !!!
15. Dodane przez Allah Akbar, w dniu - 15-12-2016 13:25
Buaaaa. Prezydent szykuje się na odejście ?
16. Dodane przez do ghg, w dniu - 15-12-2016 13:36
Sam wskazujesz na przyczyny protestów - ofiary katastrofy w Smoleńsku ZGINĘŁY a nie poległy - to raz. Dwa - ludzie ci nie oddali życia za Ojczyznę, bo była to katastrofa lotnicza, a nie śmierć w obronie Ojczyzny, czy tez podczas walki o Nią. Stąd też, jakkolwiek wymagająca uczczenia, ta katastrofa nie ma nic wspólnego z upamiętnieniem osób które walczyły i poległy za Ojczyznę, a o to chodzi w apelu pamięci.
17. Dodane przez KOD, w dniu - 15-12-2016 13:40
Będziemy, jesli apel będzie bez gwizdów sie nie obedzie:(
18. Dodane przez s.s do koment.14, w dniu - 15-12-2016 13:46
jakim trzeba być zaślepionym i zainfekowanym sekciarzem smoleńskim,żeby wypisywać takie bzdury.....NIE DLA APELU W LESZNIE !!!
19. Dodane przez xxx, w dniu - 15-12-2016 13:46
wczoraj w jednej z gazet było potwierdzenie pani starosty gnieźnieńskiej o obchodach powstania wlkp. w dn. 27.12.br.na prośbę wojewody wlkp. w Gnieźnie.
20. Dodane przez do 1,2,4,5,7,8,9,11,12,13., w dniu - 15-12-2016 13:47
TyPOwe z was buractwo antypolskie beż podstawowych zasad, niczym ciemnogród zacofany !
21. Dodane przez POPiS, w dniu - 15-12-2016 13:47
Sprzedawczyki! Wstydu nie macie! Farsa, kpina z powstańców i obywateli!
22. Dodane przez wowo, w dniu - 15-12-2016 13:48
Wojewoda dostał odmowę w Poznaniu na czytanie apelu smoleńskiego,a Szczot chcę przygarnąć do Leszna.CO MA APEL SMOLEŃSKI wspólnego z POWSTAŃCAMI WIELKOPOLSKIMI.PANIE PREZYDENCIE MIASTA.Niech PAN się nie zgadza na takie numery.
23. Dodane przez cc, w dniu - 15-12-2016 13:55
Nie dla apelu smoleńskiego!!!!!!!!!!!!!!!  
Panie prezydencie to wstyd.
24. Dodane przez ROGER, w dniu - 15-12-2016 13:58
W Poznaniu władze maja twardy kręgosłup a w Lesznie lubią wchodzić Pisiorą w du....!!!!
25. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 15-12-2016 14:00
Wielu moich krewnych uczestniczylo w powstaniu Wlkp,a Wuj Ksawery,Franciszek Speichert wlaściiel Popowa Starego i Barchlina byl szefem Okregu Śmigiel z Lesznem powstania Wlkp
26. Dodane przez pelnawiary, w dniu - 15-12-2016 14:06
Współczuję Leszczynianie, pzdr z Piły
27. Dodane przez potomek, w dniu - 15-12-2016 14:10
Panie prezydencie niech pan tego nie robi. Po co to panu ? To nie jest właściwy sposób na tą rocznicę. Smoleńsk nie ma nic wspólnego z naszym wielkpolskim powstaniem. My potomkowie powstańców nie weźmiemy w tej farsie udziału.
28. Dodane przez Zainteresowany, w dniu - 15-12-2016 14:12
Czy Prezydent Leszna też wyraził zgodę ?
29. Dodane przez WS, w dniu - 15-12-2016 14:15
Szczot prowokator! (...) Jak to nazwać? Komuna PISowska!
30. Dodane przez tsu, w dniu - 15-12-2016 14:20
hahahah, z całym szacunkiem dla leszczynian, ale może pisowski komuszek, towarzysz wojewoda ucieknie ze swoimi obchodami do Grodna???? tam na pewno nikt już się nie sprzeciwi apelowi smoleńskiemu - bratni towarzysz Łukaszenka zrozumie i dopomoże. Na pohybel pisowi! (...)
31. Dodane przez jag, w dniu - 15-12-2016 14:22
Dopiero co wszyscy pluli na KOD że występuje przeciwko PISowi , pisali , ze wreszcie w Polsce jest jest dobrze.......a teraz apel sie nie podoba ? jak kochac jedyną słuszną partię to po całości :).Moze teraz więcej mieszkańców ruszy tyłki na ulice? czy dopiero jak zabiorą 500 + ?
32. Dodane przez kal, w dniu - 15-12-2016 14:27
Brawo dla Prezydenta Poznania p.Jaśkowiaka!!!!!! możemy pozazdrościć poznaniakom !!!!! wstyd Leszno!!!! było widac ,gdy cała Polska strajkowała 13.12.2016, jak spało pisowskie Leszno - jak Kaczyński.Brawo KOD - TYLKO wy stanęliście na wysokości zadania !
33. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 15-12-2016 14:31
do 20: wPiS sympatyka ,,dobrej zmiany" i sekty smoleńskiej. AApel Smoleński jest nie ma miejscu. Za chwilę będą wyczytywać nazwiska tzw. ,,niezłomnych" typu Łupaszka, Ogień i reszty szemranego towarzystwa. To kpiny z ludzi, którzy walczyli w/w zrywie, niezależnie od ich światopoglądu i sympatii politycznych.
34. Dodane przez Do 25, w dniu - 15-12-2016 14:40
Mój krewny świat stworzył, i co z tego? 
A poważnie - wciskanie wszędzie tego apelu spowoduje jeszcze większe obrzydzenie PiSu u Polaków.  
Tak więc, sekto smoleńska, próbujcie, nie ustawajcie. 
A jakby co, to będę tam. Z gwizdkiem.
35. Dodane przez KSUL, w dniu - 15-12-2016 14:45
Żal mi niektórych tutaj. Zero logicznego myślenia. Na ziemi rosyjskiej zginał prezydent RP i cała reszta ważnych ludzi (z każdej z opcji politycznych!!)a wy z tego szydzicie. Katastrofa do dzisiaj niewyjaśniona (trzeba być nieźle ślepym aby nie widzieć jakie ściemy puszczają ruscy). Najlepsze jest to, że wszyscy antyPIS wierzą np. w ukartowaną śmierć znanego rosyjskiego dziennikarza opozycyjnego, wierzą w kombinacje na Ukrainie, wierzą że rosyjscy hakerzy mieli wpływ na wybory w USA a nie wierzą, że mogli oni mieć REALNY wpływ na Katastrofę Smoleńską. Otwórzcie oczy bo to się zaczyna robić śmieszne i żałosne! PS. Nie jestem za PISem bo gospodarczo to socjalizm, z którym mi jest nie po drodze.
36. Dodane przez biker, w dniu - 15-12-2016 14:46
I znów będzie cyrk z apelem "poległych" w wypadku lotniczym. Leszno - współczuję wam tych gości i zawłaszczania wielkopolskiego święta przez polityków. Panie Borowiak, jak się Pan na to zgodzisz to jesteś ......
37. Dodane przez Kazimierz, w dniu - 15-12-2016 14:49
Jakim prawem ty pisowski trolu obrażasz uczciwych mieszkańców tego miasta.Wy już zaczynacie się przyzwyczajać do tego że wasza prawda jest jedyna i nie podważalna.To są wasze mżonki .Mieszkańcy Leszna nie dadzą sobą manipulować nawet jeżeli przyjedzie ten malutki cysoż.
38. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 15-12-2016 14:51
Jak dobrze rozumiem piszących, wymienienie w apelu pamięci nazwisk Prezydentów i dowódców Rodzajów Sił Zbrojnych, czyli najwyższych zwierzchników Polskiej Armii, to jest to łamanie demokracji... Ciekawa teoria...pewnie rodem..., no właśnie skąd?
39. Dodane przez Zbych, w dniu - 15-12-2016 14:58
Mój pradziadek Józef Kusz, uczestnik Powstania w grobie się przewraca. Nie myślałem, że doczekam takich czasów.
40. Dodane przez Konstanty, w dniu - 15-12-2016 15:07
Zamiast cieszyć się z wyróżnienia i z tego, że będzie znów o Lesznie mowa, to skupiacie się na drobiazgach. Wielka Uroczystość i z tego trzeba być dumnym. Mój dziadek byłby dumny na pewno! Żałuję, że. nie będę mógł osobiście w tym Wydarzeniu uczestniczyć! A tym, którzy chcą przyjść i pogwizdać - współczuję.
41. Dodane przez Archanioł, w dniu - 15-12-2016 15:17
Przecież o tych rocznicach, spędach i patriotyzmie już się nie da słuchać ani czytać.
reklama
42. Dodane przez Pola, w dniu - 15-12-2016 15:36
A co Szczot dla kariery zgłosił sie na ochotnika . 
Będzie jeszcze lepsza posada. 
Zobaczymy co na to prezydent Leszna  
Poznań nie ugina się '
43. Dodane przez olas, w dniu - 15-12-2016 15:49
SZczot obchody w Lesznie TAK ale bez apelu smoleńskiego P.Prezydencie na miłość Boską niech pan się nie zgodzi niech pan nie robi pośmiewiska z siebie i nas nas LESZCZYNIAKÓW
44. Dodane przez 1234, w dniu - 15-12-2016 16:12
Jezeli uwielbiasz sluchac o POLEGLYCH pod Smolenskiem,mozesz korzystac z miesiecznic pod patronatem pana Jarka.
45. Dodane przez apel !, w dniu - 15-12-2016 16:13
Zróbcie ten apel smoleński na lotnisku , to przynajmniej będzie tematycznie związane z katastrofą lotniczą . A Powstańców Wielkopolskich zostawcie w spokoju . Panie prezydencie Borowiak trochę odwagi....
46. Dodane przez SOUTYS, w dniu - 15-12-2016 16:14
Oczywiście że będzie apel smoleński. Pan Szczot wchodzi w miejsce niewidoczne a znane z czterech liter panu Dziedziczakowi aby ten wspomniał panu Prezesowi. Zbliżają się powoli wybory a posłowanie lub senatorowanie marzy się p. Szczotowi no i dietka ponad 10 000PLN.
47. Dodane przez maciej, w dniu - 15-12-2016 16:21
Kolejny raz będzie wstyd na całą Polskę Szczotka kompromituje nasze miasto coraz Smoleńsk ma do powstania naszych ojców upolitycznienie powstania Wielkopolskiego to głupia sytuacja co ludzie potrafią zrobić by się przymilić Dziadosławowi
48. Dodane przez wielkopolanin, w dniu - 15-12-2016 16:33
Szczot wstydzę się za Pana, nie o to mój Pradziadek walczył w tym powstaniu
49. Dodane przez NeL, w dniu - 15-12-2016 16:37
Skupmy się może na uczczeniu Powstańców Wielkopolskich. Apel smoleński rozliczy historia.
50. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 15-12-2016 16:50
Myślę, że pan Szczot będzie delegowany przez guru niebawem na naszego prezydenta. Nie chcę, ale tak mnie myśli nachodzą.
51. Dodane przez wstyd!, w dniu - 15-12-2016 17:13
Panie Prezydencie Bartkowiak! 
Mam nadzieję że ten (...) Szczot bredzi i wypowiada tylko swoje (...) zdanie ? 
Niech Pan publicznie zaprzeczy , proszę !
52. Dodane przez RYCHU, w dniu - 15-12-2016 17:18
P Prezydencie wstyd za zgodę na apel poległyhc w smolensku Szczot z swoją kliką niech się rzadzi w warszawie na miesięcznicy u kaczora.Nalezy spytać mieszkancówo zgodę , bo myśmy pana wybrali p Borowiak. Jakbędzie pan uległy pisiorom t o druga kadecję masz pan z głowy.
53. Dodane przez Dla niezadowolonych entuzjastów wasalstwa, w dniu - 15-12-2016 17:28
Apel Smoleński to żadna ujma dla Powstania Wielkopolskiego. 
To wręcz wyróżnienie i zawsze jakaś promocja miasta. 
 
Bitwa pod Smoleńskiem miała miejsce 7 września 1633 24 lutego 1634 roku podczas wojny polsko-rosyjskiej 1632-1634. 
Systematyczne wypieranie wojsk rosyjskich z umocnień wokół Smoleńska było analogiczne do działań wojsk szwedzkich, holenderskich lub hiszpańskich w okresie wojny trzydziestoletniej. 
W wojnach polsko-rosyjskich bitwa pod Smoleńskiem była absolutnym wyjątkiem, gdyż wobec ogromnych obszarów słabo nasyconych miastami i fortyfikacjami, walki między Polakami a Rosjanami miały przeważnie charakter ruchomy, gdzie główną rolę odgrywała nie piechota i artyleria, ale szybko przemieszczająca się jazda. 
Oficerowie armii Rzeczypospolitej szacowali jej straty w toku wszystkich walk pod Smoleńskiem na 4000 zabitych 
Rosjanie maszerowali w milczeniu, ze zwiniętymi chorągwiami i bez własnej muzyki. Pod nogi królewskie złożono 121 chorągwi pokonanej armii, której większość oficerów dostąpiła zaszczytu ucałowania ręki królewskiej. Cała ceremonia kapitulacji trwała trzy godziny. Po zajęciu obozu rosyjskiego odśpiewano w obecności króla 2 marca uroczyste Te Deum 
 
 
 
 
Oligarcha finansuje film o wypędzeniu Polaków z Moskwy w 1612 r. 
Związany z Kremlem oligarcha Wiktor Wekselberg wyłoży 4 mln dolarów na film fabularny "1612", opowiadający o Wielkiej Smucie, czyli czasach zamętu, w jakim na przełomie XVI i XVII stulecia pogrążyła się Rosja - informuje dziennik "Wiedomosti".  
Produceni liczą, że obraz pobije rekord kasowy superprodukcji Fiodora Bondarczuka "9. kompania", poświęconej jednemu z epizodów interwencji militarnej ZSRR w Afganistanie. Od lata zeszłego roku film ten zebrał w Rosji 27 mln dolarów. Doczekał się też entuzjastycznej oceny ze strony Putina.  
 
Polskie wojska pojawiły się na Kremlu w trakcie wojny z Rosją (1609-12). Do podjęcia zbrojnej interwencji przeciwko Moskwie skłoniło króla Zygmunta III Wazę m.in. przymierze szwedzko- rosyjskie, wymierzone w Rzeczpospolitą. 
 
 
 
Jak by się miał znów dąsać prezydent Poznania to 
może faktycznie uroczystości lepiej w Lesznie zrobić .
54. Dodane przez Ziutek, w dniu - 15-12-2016 17:29
Panie prezydencie niech pan tego nie robi. Uczcijmy godnie pamięć powstańców. Należy im się to. A czczenie ofiar smoleńskich zostawmy na 10 kwietnia. 
Mieszkańcy Leszna, przyjdźmy na obchody Powstania Wielkopolskiego, zabierzmy ze sobą gwizdki i zagłuszmy apel smoleński.
55. Dodane przez gorszy sort, w dniu - 15-12-2016 17:59
Towarzysze z PiS buk was opuścił, czy z brzozy spadliście. Po co nam apel katastoficzny? Uczcijmy Powstańców tak jak Poznań.
56. Dodane przez jac, w dniu - 15-12-2016 18:00
Bożę za jakie grzechy  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bożę za jakie grzechy ten Naród PIS-em pokarałeś.
57. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 15-12-2016 18:07
Mieszkańcy Leszna - protestujcie!!! Dumny i Wolny Poznań nie chce tego badziewia. A My chcemy??? Ja nie!
58. Dodane przez Zeb, w dniu - 15-12-2016 18:28
Nasz Prezydent zpisiał do reszty!!!!
59. Dodane przez emek, w dniu - 15-12-2016 18:34
pisowska wataho ludzie was rozlicza! oby jak najszybciej. nikt tez nie ebdzie plakal za PISowlazem Borowiakiem. jak nie odroznia sie poleglego za ojczyzne od kogos kto zginal w katastrofie lotniczej to zal mi was ludzie...
60. Dodane przez Harnaś, w dniu - 15-12-2016 18:35
Brawo dla Pana Prezydenta, wreszcie Leszno spotka zaszczyt i będzie sławne, a Wy POpaprańcy i komuchy mor...w ku.... i zamknąć się.JESTEM NA TAK DLA APELU SMOLEŃSKIEGO.WARTO UCZCIĆ POLEGŁYCH W KATASTROFIE.i NIE JESTEM ZA PISEM, tylko za prawdą i tradycją.
61. Dodane przez Pit, w dniu - 15-12-2016 18:58
Obchody tak ale bez błazenady smoleńskiej!! BRAWO POZNAŃ
62. Dodane przez w, w dniu - 15-12-2016 18:58
Przecież pod Smoleńskiem zginęli pasażerowie samolotu. NIE POLEGLI. Zaden z nich nie walczył!!!!  
 
NIE dla durnych pomysłów Antka !!!
63. Dodane przez do 52 Smolensk, w dniu - 15-12-2016 18:59
Odpowiedzialnym za postepowanie powypadkowe po Smolensku w dniu 10.04.2010rgdzie zginal PrezydentRP jest Premier D.Tusk.ktory namowiony przez plkE.Klicha z Leszna akredydowanego przy gen.Anodinie przyjąl szkodliwa dla Polski i Poszkodowanych konwencje chicagowska ,dlatego nie mamy do dzisiaj skrzynek i wraku.Przewodniczacym rosyjskiej komisji powypadkowej do dzisiaj jest premier-prezydent W.Putin,a gdy gen.Anodina opluwala polskiego generala Blasika D.Tusk szusowal na nartach w Dolomitach
64. Dodane przez jh, w dniu - 15-12-2016 18:59
co za wstyd :-(
65. Dodane przez hans, w dniu - 15-12-2016 19:43
wstyd i hanba by pis w moim miescie robił obchody z apelem smoleńskim
66. Dodane przez pola, w dniu - 15-12-2016 19:46
Ludzie, jeszcze tylko trzy lata; oczywiście jeśli w Polsce jeszcze będą jakiekolwiek wybory :( Choć mam nadzieję, że upadek pistępoty nastąpi wcześniej, wiele na to wskazuje...
67. Dodane przez Kaja, w dniu - 15-12-2016 20:26
nie wiem co ma katastrofa pod Smolenskiem do Powstania Wielkopolskiego? Wciskają apel smoleński gdzie się da i jest to takim chamstwem, ż etraca na tym tylko ofiery tej katastrofy. W takim razie trzeba wesprzeć Gnieźnian w wygwizdaniu Hoffmanna (czy to aby nie jaka zakamuflowana opcja niemiecka?) i jego bandy. Czy Gniezno się na to godzi?
68. Dodane przez Bajka - leszczynianka od urodzenia, w dniu - 15-12-2016 20:28
Jeśli mnie pamięć nie myli to Leszno w Powstaniu Wielkopolskim odegrało marginalną rolę. Jakim więc prawem to w Lesznie miały by się odbywać główne uroczystości?!!!!!  
Nie zgadzam się na obchody w Lesznie a tym bardziej na apel smoleński podczas obchodów. 
Widać że do dziś Powstanie Wielkopolskie jest solą w oku dla warszawki i dlatego próbują Wielkopolan skłócić w sprawie obchodów.
69. Dodane przez Piechu Pyr@, w dniu - 15-12-2016 20:46
apel smoleński na obchodach powstania wielkopolskiego - abstrakcja nr 1 
 
obchody wybuchu powstania wielkopolskiego w Lesznie - abstrakcja nr 2 
 
Zwracam uwagę,że wybuch powstania wielkopolskiego ma mniej więcej tyle samow wspólnego co powstania śląskie i powstanie warszawskie. Kościan, Osieczna, Kąkolewo, Lipno, Śmigiel , Bukówiec Górny - to są miejsca związane w naszym regionie historycznie z powstaniem wielkopolskim ,ale nie Leszno. To podwójne zakłamywanie historii sprzed 98 lat
70. Dodane przez MarcinG, w dniu - 15-12-2016 20:56
Harnaś zajrzyj do Słownika języka polskiego. Polec można w walce, w katastrofie co najwyżej zginąć. W apelu poległych wzywa się osoby, które poległy w walce za Ojczyznę. I z zasady podczas apelu wyczytywało się dotychczas osoby, które poległy w walkach, których rocznica jest właśnie obchodzona.
71. Dodane przez 3xNIE, w dniu - 15-12-2016 21:10
W tej sytuacji 3 x NIE
72. Dodane przez Jan, w dniu - 15-12-2016 21:35
Kompromitacja władz Leszna. Trzeba szykować taczki.
73. Dodane przez Lara, w dniu - 15-12-2016 21:44
Leszno ! nie pozwólcie robić z siebie pośmiewiska !Wojewoda wykona taniec Hawai, Hawai przed Morawieckim a policja wycinanki rozrzucała , oj będzie bal
74. Dodane przez Mika, w dniu - 15-12-2016 21:45
NIE!!!!!!!
75. Dodane przez żołnierz, w dniu - 15-12-2016 21:53
Jestem żołnierzem. Nikt nie zmusi mnie by brać udział w tym cyrku z apelem smoleńskim!!!!
76. Dodane przez ciemnogród w akcji ?, w dniu - 15-12-2016 21:53
Aż przerażenie bierze jak się widzi w tych bełkotach powyższych ile jest ścierw antypolskich i targowicy sKODziałej najgorszego sortu !!! 
Von za Don hołoto !!!
77. Dodane przez do KSUL, w dniu - 15-12-2016 22:22
1. Jakie niewyjasnione okolicznosci? Ten samolot potrzebuje 7 sekund zanim przestanie opadac i kolejne 7 zanim zacznie sie wznosic. Wyobraz sobie ze zap... 200 po niemieckiej autostradzie i hamulec zaczyna działac po 14 sekundach. Dlatego wysokosc decyzyjna to 1000m. Gdyby trzymali sie procedur, to nic by nie znaczyla wadliwa radiolatarnia czy niesprawne oswietlenie pasa, i kilkanascie innych rzeczy które sie skumulowały. 
2. 
Cały problem w tym, ktos nieustannie zeruje na tej katastrafie i usiluje zbijac kapital polityczny. Takie działanie w mojej ocenie mozna porownac do hieny cmentarnej. 
3. 
W Lesznie wygwizdano juz Piłsudzkiego ktory nie wsparl powstania, zostanie tez wygwizdany apel smolenski.
78. Dodane przez Antoni, w dniu - 15-12-2016 22:40
Mam pytanie do pomysłodawców głównych obchodów rocznicy Powstania Wielkopolskiego w Lesznie. Jaki był udział ilościowy i jakościowy rodowitych Leszczynian z bronią w ręku w Powstaniu Wielkopolskim i w jakich znaczących bitwach wystąpili Leszczynianie jako jednostka bojowa ???
reklama
79. Dodane przez potomek powstanca, w dniu - 15-12-2016 22:49
Główne uroczystości powinny odbyć się tam, gdzie powstanie wybuchło, po co dzielić znów społeczeństwo i zawłaszczać przez jedną partię tak ważną rocznicę. Chcą chyba ją zohydzić, a tyle się staraliśmy, by zapomniana pamięć o tym powstaniu została przywrócona w każdej miejscowości,z której pochodzili powstańcy, a ostatnio i wśród mieszkańców stolicy. Zostawcie powstańców w spokoju i nie mieszajcie z brudną polityką. Rodziny powstańców- 27 grudnia nasze miejsce jest w Poznaniu.
80. Dodane przez marian, w dniu - 15-12-2016 22:59
Dr nauk prezydent pisze o Leszczyńskich sedziach,i radcy prawnym R Matusewiczu.Trzeba zapytać bohaterów.Powaznie
81. Dodane przez xyz, w dniu - 15-12-2016 23:15
oczywiscie, ze nie powinno...juz rok temu były pochodnie...juz to gdzies widziałem ..w kronikach z lat 30-tych. 
Poznan jest miejscem, gdzie nalezy uszanowac powstanie, nasz symbol WLKP. Nie! wobec spolitykowania wszelkich dziedzin życia, UCZESTNICY POWSTANIA NIE WALCZYLI DLA PIS-U!!!!, ALE DLA WIELOKOPOLAN !!
82. Dodane przez kornik, w dniu - 15-12-2016 23:35
To będzie zaszczyt, jeśli obchody odbędą się w Lesznie. A że tylu przeciwników to wiadomo nie od dziś, że Leszno to lewactwo.
83. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 16-12-2016 00:06
do 79: Dokładnie tak! Powstanie Wlkp. wybuchło i tam powinny odbywać się główne uroczystości ; koniec i kropka. Światłym Polakom wypAda przypomnieć, że 16 grudnia 1922r. w warszawskiej Zachęcie został zamordowany pierwszy prezydent II RP Gabriel Narutowicz. Zabójstwa dokonał endecki szumowina Eligiusz Niewiadomski. Pośmiertnie czczony przez środowiska nacjonalistyczne, tzw ,,patriotów" i wielu duchownych katolickich.
84. Dodane przez Ikarus, w dniu - 16-12-2016 07:27
Przez lata Powstanie Wielkopolskie nikogo nie dzieliło, dopóki nie pojawił się Antoni z apelem... Niepotrzebny cyrk zaczął się przed rokiem w Poznaniu (z zaskoczenia) i trwa do dziś
85. Dodane przez Mietek, w dniu - 16-12-2016 08:14
Co wspólnego ma Powstanie Wielkopolskie z katastrofą samolotu???W tych pisowskich głowach brakuje piątej klapki lub całego mózgu!Zdecydowanie nie dla apelu!!!!
86. Dodane przez do 84, w dniu - 16-12-2016 08:47
MON A.Macierewicz już dowidl,ze za postepowanie powypadkowe rzadowego TU-154M odpowiada premier D.Tusk,ktory powinien byc przewodniczacym Komisji polskiej,tak jak do dzisiaj rosyjskiej Komisji jest premier-prezydent w.Putin,Gdyby Tusk nie stchorzyl i pojechal na narty w Dolomity ,gdy gen.Anodina opluwala polskiego gen.Blasika to skrzynki i wrak bylby w Polsce.itd
87. Dodane przez do 25 solidarność złomna, w dniu - 16-12-2016 09:15
Ty nie brałeś udziału bo byłeś w szpitalu, znowu się lansujesz krewnymi, jak zawsze zresztą
88. Dodane przez Adam, w dniu - 16-12-2016 09:36
Wstydzę się za władze w Lesznie apel pisiorow wstyd to chyba jakiś żart
89. Dodane przez do kom 75, w dniu - 16-12-2016 10:05
Brawo dla zołnierza !!!!!! mam nadzieję, że jest więcej takich myslących !
90. Dodane przez Zeb, w dniu - 16-12-2016 10:21
Wstyd dla Leszna Panie Prezydencie!.Podziękujemy przy wyborach!!!
91. Dodane przez Bumper, w dniu - 16-12-2016 11:22
Czy w Lesznie istnieje profesjonalna grupa rekonstrukcyjna powstania wielkopolskiego?
92. Dodane przez amator historii, w dniu - 16-12-2016 11:22
Czy to aby nie Pan Z. Sadowski na swoim profilu na FB cytuje słowa "wielkiej obrończyni demokracji", Róży Luksemburg: "Wolność tylko dla zwolenników rządu, tylko dla członków partii choćby nawet byli nie wiadomo jak liczni nie jest wolnością. Wolność jest zawsze wolnością dla myślących inaczej" i udostępnia koszulkę z jej podobizną. Róża Luksemburg działaczka i ideolog polskiego i niemieckiego ruchu robotniczego, która kwestionowała polskie dążenia niepodległościowe uzasadniając swój punkt widzenia racjami ekonomicznym.  
Swoje anty niepodległościowe stanowisko zaprezentowała na międzynarodowych kongresach socjalistycznych: w Zürichu w 1893 r. oraz w Londynie w 1896 r. Znalazło się ono również w jej rozprawie doktorskiej z 1897 r. pt. Rozwój przemysłowy Polski. Dowodziła w niej wprost, że: niepodległość Polski jest reakcyjną utopią, nie dającą się pogodzić z ekonomicznym wcieleniem Polski do państwa rosyjskiego. Podkreślić należy, iż pod słowem Polska rozumiała ona tu obszar ówczesnego Królestwa Polskiego. O Galicji czy Wielkopolsce nic nie wspominała w swojej pracy doktorskiej. W broszurze Niepodległa Polska a sprawa robotnicza z 1895 r. zwracając się do polskich robotników, ostrzegała: Niezależna Polska byłaby takiem samem państwem kapitalistów jak jest Polska zależna. A państwo kapitalistów nie może być rajem ani zbawieniem dla robotników". Zatem nie rozumiem... Pan Z.S. jest za, czy przeciw Powstaniu Wielkopolskiemu? A dla przypomnienia w 2015 r. w obchodach w Poznaniu nie wziął udziału prezydent tego miasta....
93. Dodane przez TK, w dniu - 16-12-2016 11:32
MÓJ DZIADEK WALCZYŁ W POWSTANIU...lecz nasza władzo nie musicie się wysilać ...to jest smutne co robicie...brzydze sie
94. Dodane przez Ikarus, w dniu - 16-12-2016 12:03
Do autora komentarza nr 92. W roku 2015 nie było w Poznaniu na obchodach Prezydenta Jaśkowiaka ale był jeden z Wiceprezydentów. Również w Lesznie w roku 2015 nie było na obchodach Prezydenta Borowiaka ale był Wiceprezydent Jóźwiak. W obu przypadkach Samorząd Miasta (Poznania czy Leszna) był reprezentowany. Nie zawsze i wszędzie muszą się pojawiać prezydenci. Każdy z nich ma kilku zastępców, między innymi do celów reprezentacyjnych.
95. Dodane przez Aleksander, w dniu - 16-12-2016 12:54
Panie prezydencie Borowiak, co ma wspólnego rocznica powstania wielkopolskiego z apelem smoleńskim? nic!!! Dlatego myślę że powinniśmy być solidarni z mieszkańcami poznania,jeżeli Leszno się zgodzi na te uroczystości to będzie wstyd na całą Wielkopolskę!
96. Dodane przez as, w dniu - 16-12-2016 15:49
Jesli wladze Leszna sie zgodza to wielki wstyd. Panie Prezydencie miej raz Pan j..a i powiedz NIE!!! PiSowkiej wladzy.
97. Dodane przez anna, w dniu - 16-12-2016 16:22
WIELKOPOLSKO...... trzymajmy się razem !!!!!!
98. Dodane przez ANNA, w dniu - 16-12-2016 16:24
.... o jakim zaszczycie mówisz ty ośle ????
99. Dodane przez Wielkopolska WOLNA I DEMOKRATYCZNA, w dniu - 17-12-2016 21:35
wstyd i hańba
100. Dodane przez Jacek, w dniu - 18-12-2016 13:03
Popieram kom. 16 ,27 ,54
101. Dodane przez pamietający o Powstaniu, w dniu - 18-12-2016 13:35
Tak z ciekawości pytam autorów negatywnych wpisów, co zrobiliście dotychczas, by pamięć o czynach Powstańców była trwała, czy wnukowie w tym dniu zapalaliście na grobach Dziadków, na których tak powołujecie się, lampkę?
102. Dodane przez do 101, w dniu - 18-12-2016 14:03
Tak, co roku oraz w dnie powszednie, zapalamy znicze na grobach dziadka, notabene członka ENDECJI, którego opiewany dziś przez PiS Piłsudski i jego sanacja wyrzuciła z pracy za narodowe poglądy i związki z ENDECJą.
103. Dodane przez do 102, w dniu - 18-12-2016 16:59
Zbigniew Dworecki, Poznańskie i Piłsudski. Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2008. Polecam.... Bardzo wnikliwa analiza relacji między Piłsudskim a Wielkopolską, podważająca mit o jego przejawiającej się systematycznie niechęci do Wielkopolan i Wielkopolski. I nie pisał tego historyk z Warszawy...
104. Dodane przez qaz, w dniu - 18-12-2016 21:06
Powstanie wielkopolskie nie dotarło do Leszna (zatrzymali się niedaleko za Śmiglem) więc dlaczego uroczystości w Lesznie??? 
Chyba tylko dlatego, że (...) z Leszna chcą jeszcze głębiej wleźć Jarkowi w (...) i odczytać o "poległych" w katastrofie smoleńskiej. A powstańcy są tak naprawdę mało ważni.
reklama
105. Dodane przez Ofiary demokracji z Aleppo, w dniu - 18-12-2016 23:33
Odwoływanie się do solidarności z Poznaniem i wołanie o nie robienie apelu smoleńskiego to chybiony argument. 
 
W Brukseli , Berlinie , Moskwie też nie robią apelu smoleńskiego i też mamy być z nimi solidarni?
106. Dodane przez Tomek, w dniu - 19-12-2016 08:38
Nie dla apelu smoleńskiego w Lesznie - katastrofa smoleńska jest odzwierciedleniem polskiej bylejakości i niechlujstwa organizacyjnego (zobacz powrót ekipy rządzącej z Londynu). Powstanie Wielkopolskie jest przykładem geniuszu militarnego i organizacyjnego Poznaniaków i ich heroizmu. Wzorcem patriotyzmu, którego kaczyści nie uznają.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj