Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Gerard, Helena,
Jerzy, Wojciech
Do końca roku 252 dni.
Start arrow Leszno arrow KOD protestuje przeciwko obchodom w Lesznie

Internetowa petycja do prezydenta

KOD protestuje przeciwko obchodom w Lesznie

16.12.2016. Radio Elka, Jarek Adamek

Leszczyński KOD protestuje przeciwko pomysłowi urządzenia w Lesznie przez wojewodę obchodów 98 rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Pod internetową petycją do prezydenta Leszna podpisało się już prawie 150 osób.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Informację o planowanych w Lesznie oficjalnych obchodach rocznicy Powstania Wielkopolskiego podał w Radiu Elka przewodniczący Rady Miejskiej Leszna Sławomir Szczot. Jak powiedział wojewoda Zbigniew Hoffmann złożył samorządowcom Leszna propozycję, żeby właśnie tu odbyła się zorganizowana przez niego uroczystość, w której wzięliby udział przedstawiciele
rządu oraz asysta wojskowa. Na obecność wojska nie zgadzają się bowiem związane z PO władze samorządowe Wielkopolski ze względu na obowiązujące w obecnym ceremoniale wojskowym wzmianki o Katastrofie Smoleńskiej.

Wielkopolski Urząd Wojewódzki przyznał, że Leszno jest jedną z rozważanych lokalizacji rocznicowych obchodów, jednak ostateczna decyzja, gdzie one się odbędą, zapadnie w poniedziałek. Mimo to na podaną przez przewodniczącego Szczota informację bardzo szybko zareagował leszczyński oddział Komitetu Obrony Demokracji. Działacz KOD Zbigniew Sadowski przygotował petycję do prezydenta Leszna Łukasza Borowiaka i umieścił ją na internetowej platformie Avaaz, zajmującej się organizacją kampanii obywatelskich. -Czy naprawdę mamy pogodzić się z narzucaniem nam formuły państwowych obchodów, które lekceważą dzieje Wielkopolski, które naszych Powstańców Wielkopolskich, uważają tylko za dodatek, do listy smoleńskiej? - napisał - Nie zdradzajmy ideałów zawsze solidarnej Wielkopolski w imię promocji własnych interesów.

-To moja indywidualna inicjatywa, ale poparta przez KOD - powiedział Radiu Elka Sadowski - nie podoba mi się, że Powstanie Wielkopolskie miesza się z wydarzeniami politycznymi. Pod petycją w internecie od wczoraj podpisało się prawie 150 osób. Zbigniew Sadowski nie wyklucza też przygotowania jej papierowej wersji.
 
Komentarze (94)
1. Dodane przez Precz z Pisem, w dniu - 16-12-2016 09:35
TAK dla powstania NIE dla apelu smoleńskiego !!!!
2. Dodane przez Andrzej, w dniu - 16-12-2016 09:39
Przecież w całej Polsce do organizacji wszelkich obchodów jest KOD (Komitetowi Organizacji Demonstracji)
3. Dodane przez Maria, w dniu - 16-12-2016 09:41
proszę link do petycji
4. Dodane przez Piechu Pyr@, w dniu - 16-12-2016 09:41
obchody państwowe, wojewódzkie rocznicy wybuchu powstania wielkopolskiego mają się do realiów historycznych sprzed 98 lat jak śnieg w lipcu.....Każdy wyedukowany człowiek z regionu wie, że w Lesznie powstanie wielkopolskie nie wybuchło,bo wybuchnąć nie mogło....Leszno do macierzy wróciło dzięki wynikom powstania i traktatowi wersalskiemu i wcześniej rozejmowi w Trewirze, dopiero w 1920 roku. Takie obchody mają sens w Kąkolewie,Lipnie,Mórkowie,Miejskiej Górce, Kościanie, Bukówcu , Śmiglu i wszędzie tam gdzie miały miejsce walki powstańców ,ale nie w Lesznie, pomimo wielkiej sympatii do historii Leszna. To wygląda trochę na zakłamywanie historii. Apel smoleński do obchodów powstania wielkopolskiego to kpina,żenada, skandal. Wojewoda powinien zostać wygwizdany....
5. Dodane przez Piotrek, w dniu - 16-12-2016 09:44
Ja się też podpisze.
6. Dodane przez ja, w dniu - 16-12-2016 09:47
Bardzo dobrze. Popieram. Niech się władzy nie wydaje, że może wszystko, wbrew nam. Z pomnikiem już im się nie udało. Zaraz podpisuję petycję.
7. Dodane przez bron, w dniu - 16-12-2016 09:58
K O D chora komórka w spoleczenstwie
8. Dodane przez Adam, w dniu - 16-12-2016 09:59
sadowski tobie się już mózg lasuje i kodowi także
reklama
9. Dodane przez ARKADIO MORALEZ, w dniu - 16-12-2016 10:15
Ludzie historia to nie jarmark poglądów.Ludzie wyszli wówczas żeby walczyć o niepodległość i to ponad podziałami partyjnymi i jest to jedyne powstanie co całkowicie się udało. Więc pokażmy warsawiakom że potrafimy też pamiętać o swoich powstańcach co coś osiągnęli swoim zrywem 98 lat temu. My wielkopolanie też pamiętamy o powstańcach Śląskich .Czasami też należy zawrzeć pakt z diabłem i należycie uczcić pamięć bohaterów. I niech politycy pamiętają że wszelkie zrywy i historie tworzą zwykli ludzie ponad podziałami partyjnymi. Chwała i cześć Bohaterom tych wydarzeń
10. Dodane przez FROG, w dniu - 16-12-2016 10:36
KIEDY SKONCZA SIE TE PROWOKACJE JAKIEJS NISZOWEJ ORGANIZACJI KTOREJ CELEM JEST SIANIE NIEPOKOJU SKLOCANIE LUDZI,ZAWSZE DO PODPISANIA ZNAJDA SIE CHETNI BO W METNJ WODZIE MOZNA WIELE UKRYC A NIEZADOWOLONYCH Z PERSPEKTYWA OBCIECIA EMERYTUR WIEMY GDZIE SZUKAC ICH OBCHOWY TEJ ROCZNICY NAJMNIEJ INTERESUJA.
11. Dodane przez leśny władek, w dniu - 16-12-2016 10:39
Obawiam się, że to musi się skończyć rozlewem krwi, wcześniej czy później. 
Takiej zajadłości i nienawiści nie było w narodzie od lat 20 tamtego stulecia. 
Wielu robi we własne gniazdo dla własnej kariery, nie ma żadnych zasad i morale.  
Sprzedajemy Polskę dla własnych interesów. 
Idiota ma się za pępek świata a złodziej uważa się za filantropa- skundliło nam się społeczeństwo oj skundliło i za KOD też mi wstyd.
12. Dodane przez Sisi, w dniu - 16-12-2016 10:40
* Zobaczymy , czy Leszno to miasto z honorem , czy pisiorskie zadupie ! 
* Super! Ale chyba Leszno się tak nie upodli 
* Leszna żal. 
niektóre komentarze na wieść o przeniesieniu do nas obchodów.  
To ma być promocja naszego Miasta? 
W czyim imieniu Pan Szczot się wypowiada? Ma większość w Radzie Miasta?
13. Dodane przez Zbigniew Sadowski, w dniu - 16-12-2016 10:42
Na prośbę czytelnika podaję link do petycji https://secure.avaaz.org/pl/petition/Prezyden(...)iego_w_Lesznie/
14. Dodane przez Marek, kiedyś harcerz., w dniu - 16-12-2016 10:44
PANOWIE SADOWSKI I SACHA - współczuje panom , będziecie mieli długo kaca moralnego pomimo waszych grubych skór.
15. Dodane przez C, w dniu - 16-12-2016 10:44
PYTANIE CO TO JEST KOD-LUDZIE DAJCIE SOBIE SPOKÓJ-MASAKRA
16. Dodane przez AVE, w dniu - 16-12-2016 10:45
KOD - SPRZEDAJE POLSKĘ !
17. Dodane przez JA, w dniu - 16-12-2016 10:56
PAMIĘĆ I CHWAŁA POWSTAŃCOM WIELKOPOLSKIM KOD O WAS NIKT NIE BĘDZIE PAMIĘTAŁ
18. Dodane przez leśny władek, w dniu - 16-12-2016 11:05
panie Sadowski - (...) wstyd mi , że mieszka pan w tym samym mieście co ja.
19. Dodane przez Do 17, w dniu - 16-12-2016 11:10
Proszę przeczytać ZE ZROZUMIENIEM. 
Nikt nie neguje Powstania, nikt nie odbiera honoru Powstańcom. 
Protest jest przeciwko metodom rządu, czyli wciskaniu wszędzie Smoleńska, bez sensu i wbrew mieszkańcom (wyznawców sekty nie liczę). 
A o KODzie nikt nie musi pamiętać. Nie ma obowiązku. Wystarczy przestrzegać Konstytucji :)
20. Dodane przez Marianna, w dniu - 16-12-2016 11:13
Po podanym linkiem nie ma petycji
21. Dodane przez KOD, w dniu - 16-12-2016 11:13
Tak Chwała i pamięc Powstańcom Wielkopolskim, tu jest pełna zgoda. ale nie dla apelu smoleńskiego który zawłaszcza wszystkie obchody i trwa dłużej niz te apele dla których obchody są organizowane. Mam nadzieje że Pan Prezydent Borowiak się temu przeciwstawi, jak to robi Prezydent Jaskowiak. Wolne miasto Leszno! A Pan Szczot nie jest wiekszościa w RM i niech zajmie sie lepiej pracą w ENEA
22. Dodane przez Zbigniew Sadowski, w dniu - 16-12-2016 11:19
Podaję jeszcze raz link do petycji - poprzedni podobno nie działa  
 
https://secure.avaaz.org/pl/petition/Prezyden(...)esznie/?eAoCbkb
23. Dodane przez LUKO, w dniu - 16-12-2016 11:26
KOD to po prostu niedoedukowana czesc społeczeństwa ! A słowo honor szczypie was w język i nieznacie jego znaczenia !!!
24. Dodane przez xxxxxxxxxxx, w dniu - 16-12-2016 11:42
ludzie myślący protestują przeciwko kodowi. mam dość KOD-u
25. Dodane przez wnuczka Powstańca, w dniu - 16-12-2016 11:46
Mój dziadek w grobie się przewraca (...)To dzień Powstańców,Wielkopolan a Kaczor ma swoje miesięcznice.
26. Dodane przez Michał, w dniu - 16-12-2016 12:27
Zwolennicy pisu jak zwykle mowa rynsztokowa i zero argumentów tylko jad z was płynie
27. Dodane przez Zbigniew Sadowski, w dniu - 16-12-2016 12:30
Zbigniew Sadowski - przepraszam ostatni raz - teraz Avaaz zapewnia że będzie działać.  
 
https://secure.avaaz.org/pl/petition/Prezyden(...)utm_term=noHash%2Bpl
28. Dodane przez Ja, w dniu - 16-12-2016 12:32
Ja tez podpisze. Zaraz wejdę na link. Żadnego apelu smoleńskiego.
29. Dodane przez Antykodziara, w dniu - 16-12-2016 12:40
kod to sługusy SBeków i obcej agentury. Oni zawsze będą mącić, bo w Polsce ma być źle. Muszą nas skłócić i podzielić, a potem zabory lub inna aneksja. Przeszkadza im apel czyli pamięć o wszystkich którzy zginęli w służbie dla Polski na przestrzeni dziejów. Leszczyniacy nie dajmy się kodowcom, oni nie są nasi.
30. Dodane przez była leszczynianka, w dniu - 16-12-2016 12:42
Mieszkańcy Leszna to nie przynosi wam sławy. Staliście się zaściankowi. Obiecanki rządowe zlikwidowały wasze poczucie godności. Wasi dziadowie walczyli o wolność, a wy daliście się zniewolić obiecankami bez pokrycia. Czy tak nisko trzeba upaść żeby "rozsławić"własne miasto. Wstyd mi że to kiedyś było moje ukochane miasto.
31. Dodane przez do kom.23 niedoedukowany obywatel i nie KOD, w dniu - 16-12-2016 12:50
LUKO jesteś wielki jak Ministerstwo Kultury i Sztuki. Otóż Drogi wyedukowany,posiadający honor LUKO bądż uprzejmy przyjąć do wiadomości że czytając Twój komentarz dochodzę do wniosku że jak się widzi taką sztukę jak Ty to zaczyna mi brakować kultury. Ale bądż spokojny dam Ci spokój bo mam swój honor który nie szczypie w język bo znam jego znaczenie! Widać że jesteś przeedukowaną mniejszoscią społeczną. A w jakim stanie jest Twój honor?
32. Dodane przez b, w dniu - 16-12-2016 12:53
Panie Zbigniewie, "jestem na petycjach" według podanego drugiego linku, ale nie widzę tej petycji do podpisania. Proszę nie przejmować się negatywnymi komentarzami. 
Nawet z KOD-em pójdę po moje Leszno.
33. Dodane przez Piotr, w dniu - 16-12-2016 13:02
A czy jest prowadzona zbiórka podpisów pod petycją za pochodami 98? No bo 150 popisów to nie większość...?
34. Dodane przez RYCHU, w dniu - 16-12-2016 13:03
DO OSOBY nr 23WALNIJ SIĘ W ŁEB I NIE WYZYWAJ INNYCH OD NIEWYEDUKOWANYCH NA PEWNO JESTEŚ KATOLIKIEM I PISIOREM TO WIDAĆ Z WPISU. TYLE ZAWISCIMAJĄ LUDZIE PANA LUP PANI POKROJU. NIE NALEŻĘ DO KODU ALECO MAPOWSTANIE WIELKOPOLSKI DO TRAGEDI SMOLENSKIEJ I APELU SMOLENSKIEGO.DOMAGAJCIE LEPIEJ SIĘ ŻEBY KACZOR UDOSTĘPNIŁ ROZMOWĘ Z BRATEM PEZED WYPADKIEM.
reklama
35. Dodane przez do kom 18, w dniu - 16-12-2016 13:07
To moze sie pan wyprowadzić .Jeszcze pan bedzie przepraszał...o ile zmądrzeje.
36. Dodane przez marek, w dniu - 16-12-2016 13:34
dlaczego jeden PIS(...) bojowkarz pisze posty pod soba udajac 3 rozne osoby?:D jakis rozkaz od naczelnika? czy tez innego misiewicza? a moze pan szczot mu kazal?:D smiech na sali... spoleczenstwo was rozliczy za knucie przeciw wlasnemu narodowi pisowskie trolle
37. Dodane przez Leszek, w dniu - 16-12-2016 13:42
Ten cały KOD to jakaś wielka pomyłka w naszym życiu publicznym . Należy go lekceważyć i tępić jak coś wrogiego .
38. Dodane przez Działacz antydemokratyczny, w dniu - 16-12-2016 13:44
Wolę już te menstruacje smoleńskie (to niegroźne zboczenie), niż złodziejstwo KODziarzy i NIEPŁACĄCYCH alimenciarzy.
39. Dodane przez Kod, w dniu - 16-12-2016 14:09
Frasyniuk, krzywonos to esbecy , komuniści i złodzieje? Nie powiedziałbym .
40. Dodane przez Do 29, w dniu - 16-12-2016 14:10
Kompletna szajba. Nawet nie ma co dyskutować
41. Dodane przez do 37 przez działacz antydemokratyczny, w dniu - 16-12-2016 14:13
masz w 100% racje
42. Dodane przez Młoda, nic wspólnego z zomo ani rodzina też, kocham Wałesę, w dniu - 16-12-2016 14:35
Podchodząc trzeźwo do sprawy, to czy ktoś obliczył ile czasu tak naprawdę trwa odczytywanie apelu smoleńskiego. Przecież to kupa czasu. Pomnożyć to przez wszystkie godziny, dni.... Niech ta wybrana przez 1/3 społeczeństwa weźmie się do roboty, a nie za pieniądze podatników urządza sobie kabaret. Albo wprost przeciwnie, niech wszyscy (...) obstawiają te apele, to nie będą mięli czasu na wprowadzanie swoich herezji w życie.
43. Dodane przez Protest, w dniu - 16-12-2016 15:03
A ja protestuje przeciwko KOD w Lesznie!!! Kto ze mną?
44. Dodane przez trudno znaleźć, w dniu - 16-12-2016 15:13
W którym miejscu petycjeonline.com jest ta petycja. Najpopularniejsze/najnowsze/ostatnie? Kiedy została utworzona. Czy należy być zarejestrowanym.
45. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 16-12-2016 15:32
Dzisiaj mija 94 rocznica zabójstwa pierwszego prezydenta ii RP Gabriela Narutowicza w warszawskiej Zachęcie. Zamachowiec Eligiusz Niewiadomski był w 20 leciu międzywojennym hołubiony przez prawicę, nacjonalistów tzw. ,,patriotów" i wielu duchownych katolickich. Śmierć G. Narutowicza jest symbolem do czego może prowadzić MOWA NIENAWIŚCI i analogią do prezesa J. K. i reszty jego wyznawców. Kon nr 10, 15, 16, 18, 23, 24, 29, 57, 38, 39, 41: ,,Dobra zmiana" pozbawiła Was zdolności do samodzielnego myślenia. Ułomny A. Macierewicz, MENówka A. Zalewska i inni sPiSkowcy pod pretekstem reformy edukacji napiszą min. historię po ich myśli w myśl zasady: BUK HUMOR DZICZYZNA. Tylko nie udławcie się od zachwytów nad sektą smoleńską!
46. Dodane przez app, w dniu - 16-12-2016 15:52
Do 39. O Frasyniuku nie słyszałem, że to złodziej.
47. Dodane przez do kom 4, w dniu - 16-12-2016 16:09
Przejdź się ignorancie z KODu na leszczyński parafialny cmentarz i zobacz ilu tam spoczywa powstańców. Leszna powstańcy nie wyzwolili, ale np Kąkolewo, Osiecznę już tak. To też jest ziemia leszczyńska.
48. Dodane przez Piotr, w dniu - 16-12-2016 16:10
PiS - partia która kłoci się ze wszystkimi w Europie, partia która dzień po dniu zraża do siebie kolejne środowiska, partia która ogranicza krok po kroku swobody obywatelskie cofając nad do PRL, nikt z wielkich ludzi , nikt z bohaterów solidarności oprócz pana gwiazdy nie jest z pisem, głosowało na nich jakieś tylko 20% społeczeństwa , partia która rządzi tak jakby nikt inny już nie miał rządzić, partia która nie słucha ludzi innych jak pisowcy, prezydent który komorowskiemu zarzucał ze podpisywał wszystko co PO mu dała do podpisu, a sam teraz robi to samo, nigdy przedtem żaden rząd nie zraził do siebie cała Europy, większości Polaków, a to dopiero minął rok., piotrowicz - były komunista zrobił tzw, dobra zmianę w trybunale- ludzie nie rozumieją po co ten trybunał w ogóle jest - a szkoda, dzisiaj dziennikarze już maja dosyć i protestują, pisiowski urzędnik nazywa łukaszenke ciepłym człowiekiem. Wiec tutaj ma być białorus? I kto tu zachowuje się jak komuniści PiS czy kod.?
49. Dodane przez deKODer, w dniu - 16-12-2016 16:56
"Czy naprawdę mamy pogodzić się z narzucaniem nam formuły państwowych obchodów, które lekceważą dzieje Wielkopolski" 
 
Państwowy pogrzeb to zaszczyt. 
Tak samo obchody państwowe! 
To podnosi rangę wydarzenia. 
 
Zawsze mieli pretensje , że Styczniowe, Listopadowe, Warszawskie a o wielkopolskim nic . 
Tylko o Październikową rewolucję pretensji nigdy nie mieli. 
A teraz jak Leszno darmowy lans może mieć to w gniazdo s...ą. 
 
Czy wy wiecie ile kosztuje minuta w ogólnopolskiej TV ? 
 
 
 
 
Wielki mistrz Ulrich von Jungingen 6 sierpnia 1409 roku wypowiedział Władysławowi Jagielle wojnę. Akt wypowiedzenia wojny dotarł do polskiego monarchy 14 sierpnia w Nowym Korczynie, a już w dwa dni później pierwsze oddziały krzyżackie wtargnęły do Polski, atakując ziemię dobrzyńską, Kujawy i Krajnę. Jednocześnie nastąpiło uderzenie z Nowej Marchii na północno-zachodnią część Wielkopolski. 
...................................................... 
Prawego skrzydła wojsk polskich broniły trzy chorągwie  
 
SMOLEŃSKIE, 
 
dowodzone przez Semena Lingwena Olgierdowicza. Jedna z nich została niemal całkowicie wycięta. 
http://muzeumgrunwald.fbrothers.com/wielka-wojna-1409-1410/ 
 
 
Smoleńsk wcale nie tak daleko od Wielkopolski. 
jak ktoś tego nie rozumie to niech petycje drukuje na papierze toaletowym. 
Więcej osób złoży podpisy. 
 
Jak można być tak ograniczonym by Powstańców Wielkopolskich kojarzyć tylko z Wielkopolską?! 
 
To szczyt ignorancji! 
Czy 150 osób nie ma internetu no bo ze szkoły to się mogli nie dowiedzieć. 
 
Szóstego marca 1919 r. rozkazem Dowództwa Głównego w Poznaniu powstańcze oddziały Grupy Leszno (w jej skład wchodziły frontowe odcinki Poniec, Pawłowice, Osieczna i Boguszyn) przekształcone zostały w 6. Pułk Strzelców Wielkopolskich (później w 60. Pułk Piechoty), który m.in. walczył na Pomorzu, gdzie złączył się z wojskami gen. Hallera. Jego żołnierze brali też udział w wojnie bolszewickiej 1919-1920 roku. 
http://ck-smigiel.pl/index.php?option=com_con(...)=article&id=531:powstancy-i-wojacy&catid=101&Itemid=207&lang=pl 
 
Ilu z tych 150 co się podpisało miało pradziadka powstańca ?
50. Dodane przez do kom 4, w dniu - 16-12-2016 17:17
Dlaczego nie wymieniłeś Wilkowic ? 
Toć to prawie Leszno. 
 
przgotowane wystąpienie zbrojne zostało poparte przez Naczelną Radę Ludową, która w tym okresie sprawowała władzę dzielnicową. Należy podkreślić świadomość Rady, że Wielkopolska stanowi część większego organizmu, jakim była odradzająca się Polska, dlatego podejmowane decyzje konsultowano z Warszawą. Wywalczono granicę zachodnią i przyłączono kolebkę państwowości polskiej, co w kontekście toczących się wówczas rozgrywek kuluarowych i przesuwania chorągiewek na europejskiej mapie wcale nie było takie pewne. Układ sił zakładał kilka wersji rozwiązań dotyczących postanowień, które miały zapaść na wersalskich salonach. 
 
Należy podkreślić także wydźwięk moralny osiągniętego zwycięstwa. Wielkopolanie dali rodakom sygnał, że poniesiony trud w walce o ojczyznę można przypieczętować zdecydowanym sukcesem. Poza tym zdobyte doświadczenie, bitność i wyposażenie Armii Wielkopolskiej pozwoliły na stworzenie solidnych podstaw do obrony granicy zachodniej, a także na wysłanie oddziałów na fronty wojny polsko-bolszewickiej (1919-1921), gdzie Wielkopolanie bohatersko brali udział w działaniach o zachowanie niepodległości i walki o granicę wschodnią. Warto wspomnieć, że sukces wielkopolski został poniekąd przekuty na wsparcie dla powstań śląskich i wynik trzeciego zrywu na Ślasku w maju 1921 roku. 
http://gminalipno.pl/powstanie-wielkopolskie-(...)-grudnia-1918r/ 
 
 
 
I nie zbierajcie podpisów na rynku tylko pod pomnikiem. 
( no tak . skąd macie wiedzieć gdzie jest. ) 
 
 
Pomnik Powstanców Wielkopolskich znajduje się na Placu Kościuszki, w parku przed Pałacem Sułkowskich. Ufundowany został w 1924 roku. W 1957 roku został zrekonstruowany i ponownie odsłonięty. Wykonany jest z piaskowca. Z przodu pomnika znajduje się orzeł oraz data 28 XII 1918. Z lewej strony widnieje napis: "Powstańcom Wielkopolskim 1918-1919", natomiast z prawej: "Wdzięczni Rodacy 1924". 
http://www.polskaniezwykla.pl/web/place/25273,leszno-pomnik-powstancow-wielkopolskich.html
51. Dodane przez Teri, w dniu - 16-12-2016 17:50
Po co ta dyskusja na tak niskim, prymitywnym poziomie. Uroczystości ochodowe w Lesznie to zaszczyt dla naszego miasta. Owoce tej pogardy i nienawiści będziecie Państwo zbierać i to może w swoich rodzinach. Pod rozwagę.
52. Dodane przez KaZIMIERZ, w dniu - 16-12-2016 18:34
Popieram w pełni komentarze 30 i szczególnie kom.48.Polecam je p Szczotowi by je powoli dobrze przeczytał.Czas na opamiętanie.Komentarze 7.8.10.14. 23.18.39itp. to kolejny przykład siania nienawiści i dzielenie Polaków.Przykład idzie z góry.To dzisiaj w Sejmie wasz idol poseł Kaczyński do jednej z posłanek powiedział:Idż do djabła.To jest język pogardy dla drugiego człowieka.Wstyd.
53. Dodane przez do 48, w dniu - 16-12-2016 18:41
trzeba być ślepym i głuchym i mieć zupełny brak dobrej woli , żeby takie dyrdymały innym wciskać. 
Pis jest przeciwko własnym obywatelom, a jedynie zielone ludziki wciąż podnoszą poparcie w sondażach. 
Cały parlament europejski jest skłócony z PIS , tylko Nowoczesna go tam broni- może lepiej od razu mówić tak. 
Zapomniałbym , to PIS sam na siebie donosi do Unii Europejskiej a prezes żepliński wszystko by załatwił tylko PIS sam nie chce. 
Kod według mojej oceny jest organizacją (...) działająca przeciwko Polsce i Polakom i gdyby to ode mnie zależało wsadził bym ich wszystkich do paki i pokonfiskował majątki.
54. Dodane przez PROSZĘ ORGANY PAŃSTWA O INTERWENCJĘ, w dniu - 16-12-2016 19:04
Czyje się zagrożony działalnością KOD i proszę o aresztowanie zadymiarzy.
55. Dodane przez podnóżki, w dniu - 16-12-2016 19:24
JAKI GURU TAKI ELEKTORAT
56. Dodane przez KOŃ, w dniu - 16-12-2016 20:10
Tak czytam i nie wierzę. Ludzie mówicie o Powstaniu Wielkopolskim o bohaterach,walkach, a cały czas komentujecie o KODzie, apelu smoleńskim. Tak was to wszystko bulwersuje, a zapalił który znicz na cmentarzu u Powstańców, może złożył wiązankę, albo się pomodlił?
57. Dodane przez Koj, w dniu - 16-12-2016 21:27
Wstęp wolny czy bilety będą sprzedawane a grochówka będzie jak tak to idę
58. Dodane przez czy to demokracja?, w dniu - 16-12-2016 21:46
150 osób ma decydować a gdzie pozostałe 64300 mieszkańców? Ja jestem ZA obchodami w Lesznie! W przeciwieństwie do KODowców potrafię oddzielić politykę od uroczystości państwowych. W takie dni poglądy polityczne powinny zejść na drugi plan. I chociaż raz w roku będzie o Lesznie głośno, a takie TVP Info przeprowadzi nawet z tego pewnie godzinną transmisję na żywo. Świetna promocja Leszna! Mimo całej niechęci do PISu cieszę że wreszcie będzie głośno o Powstaniu Wielkopolskim, bo wcześniej za PO lansowane było tylko Powstanie Warszawskie. Apeluję do działaczy KOD: DAJCIE SOBIE SPOKÓJ Z POLITYKĄ CHOCIAŻ W TEN JEDEN DZIEŃ!!!!!
59. Dodane przez Nie dla dyktatury, w dniu - 16-12-2016 22:27
Do kom 49 
Dobre Grunwald-Powstanie Wlkp.-Smoleńsk - to z nowego("dobrego") programu nauki historii?
60. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 16-12-2016 22:42
Jeśli nie stanie się ,,cót", Oobra zmiana" trafi na śmietnik historii. Oby jak najwcześniej...
61. Dodane przez Leszno, w dniu - 16-12-2016 22:46
Mam nadzieję, że Leszno sie postawi w/s odczytania apelu smoleńskiego na obchodach. Popieram kom. 48.
reklama
62. Dodane przez LP, w dniu - 16-12-2016 23:01
Jako rodowici leszczynianie oraz wielkopolanie z wielką dumą przyjęliśmy informację o możliwości zorganizowania w naszym mieście centralnych obchodów 98 rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego. 
Nie co dzień możemy być świadkami tak ważnego wydarzenia w Leszno jakim jest centralne upamiętnienie Powstańców Wielkopolskich, których kwaterę mamy na leszczyńskim cmentarzu, gdzie mamy postawiony w 1924 roku pomnik ku ich pamięci i w końcu gdzie pod samym Lesznem odbyła się jedna z kluczowych bitew Powstania - Bitwa pod Wiatrakami, dlatego zachęcamy do przyłączenia się do akcji #TakDlaCentralnychObchodówPowstaniaWielkopolskiegoWLesznie 
 
#PamietaMY
63. Dodane przez niepokorna, w dniu - 17-12-2016 00:13
NIE i 3 x NIE dla obchodów "na siłę" Powstanie Wielkopolskie - jedyne zwycięskie godne jest GODNYCH obchodów ! - to nie "miesięcznica" - z pełnym pokłonem dla ludzi zginęli w Smoleńsku. Pętają się po Wielkopolsce z obchodami ... no nie !
64. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-12-2016 00:46
Widzę pozytywny efekt, wreszcie na uroczystościach pojawią się ci, którzy dotychczas o tej ważnej dla Leszna rocznicy nie pamiętali... i nigdy niczego dla upamiętnienia Powstanie nie przedsięwzięli... Popieram komentarz nr 56, bardzo trafny...
65. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 17-12-2016 10:08
Powstanie Wielkopolskie wybuchło w Poznaniu i tam powinny być główne uroczystości. Nie we wszystkim zgadzam się z KODem, ale nie można pozwolić na cyrk inspirowany przez psychopatę A.M. i spółki. W Warszawce od wczoraj ludzie protestują przeciwko ,,wolności słowa" i wprowadzaniu obyczajów: made in HUNGARY lub made in BELARUS. Teraz, gdy na uroczystościach jest asysta wojskowa, ma być odczytywany apel smoleński, a za chwię ,,dobra zmiana" dopisze nazwiska szemranych ,,niezłomnych" typu Łupaszka, Ogień itd. NIE pozwólmy na takie kuriozum.
66. Dodane przez apel, w dniu - 17-12-2016 10:14
Apeluję do władz miasta. 
Nie róbcie nam wstydu. 
Nie mieszajcie ofiar wypadku lotniczego z Powstaniem Wielkopolskim
67. Dodane przez nie, w dniu - 17-12-2016 10:17
Stanowcze NIE dla dzielenia Wielkopolski. 
Podzielili kraj, teraz nas chcą podzielić.
68. Dodane przez do 58, w dniu - 17-12-2016 11:00
Mylisz pojęcia: 
po pierwsze: PO lansowało P. Warszawskie? Przecież podobno to Lech Kaczyński i PiS wydobyli to powstanie z mroków zapomnienia, nie mów tego głośno w obecności "Patriotów" bo zostaniesz oznakowany jako krypto komuch 
 
po drugie: od kiedy to ty 1 masz prawo wypowiadać się za wszystkich mieszkańców, widzisz wyniki sondy na Elce? rozumujesz typowo dyktatorsko , wydaje ci się że jak ty tego nie chcesz to tak pewno myślą inni. 
 
po trzecie: każda uroczystość z udziałem polityków jest z definicji polityczna, a nasi już przebierają nogami żeby się ogrzać i podbić słupeczki na foto z Morawieckim. 
 
I na zakończenie,jedyny plus uroczystości ogólnopolskich będzie taki, że rac nie będą palić bo BOR nie dopuści
69. Dodane przez PROSZĘ ORGANY PAŃSTWA O INTERWENCJĘ, w dniu - 17-12-2016 13:32
Czyje się zagrożony działalnością KOD i proszę o aresztowanie zadymiarzy.PRACOWNIK
70. Dodane przez do 39, w dniu - 17-12-2016 13:54
a w pis-ie to komunistów i złodziei i donosicieli nie ma?Do Smoleńska lecieli na wycieczkę,po zakrapianym wieczorze nie wszyscy przytomni i ich porównujecie do Powstańców Wielkopolskich?
71. Dodane przez Chwała, w dniu - 17-12-2016 13:56
Chwała bohaterom powstania wlkp., głośne nie dla apelu smoleńskiego
72. Dodane przez do kom.69, w dniu - 17-12-2016 15:25
A ja proszę o izolowanie pracownika bo zagraża wolności w tym kraju! Kaczy organ psiamać!
73. Dodane przez CZYŻBY, w dniu - 17-12-2016 15:36
coraz więcej osób czuje , że będzie wojna domowa- dziękujemy wam politycy. 
Tego już sie pozbierać nie da, a w rozmowie wczorajszej z jednym z ubeków dowiedziałem sie , że to po ich myśli.
74. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 17-12-2016 16:00
do 73: Posiłki policyjne są ściągane do Warszawki, bo ,,gorszy sort" nie umie uszanować ,,najwyższych" standardów wolności i demokracji w Europie. Te wydarzenia, to dopiero preludium do arogancji i bezczelności ,,dobrej zmiany".
75. Dodane przez S.0.S, w dniu - 17-12-2016 16:39
ZASŁANIAJCIE ROLETY W OKNACH, PO ZMROKU NIE OPUSZCZAJCIE SWYCH DOMÓW.
76. Dodane przez PROSZĘ ORGANY PAŃSTWA O INTERWENCJĘ, w dniu - 17-12-2016 17:06
Ratujcie nas
77. Dodane przez deKODer, w dniu - 17-12-2016 17:18
Co was ten Smoleńsk tak w oczy kole, nawet teraz Po śmierci Smolenia? 
 
Znacie tekst piosenki smutasy i mazgaje : 
 
Ref. 
Za oknami świta, 
Widać, że rozkwita, 
Rosną domy z prawej, 
Z lewej będą też... 
 
Świta w utworze symbolizuje prominencki aparat proradziecki. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=h9ZQElA1LjQ 
 
http://www.tekstowo.pl/piosenka,kabaret_tey,smutasy_i_mazgaje.html 
 
 
Tak , kochani ! 
 
W dziś w Lesznie świta mieści się pod jednym namiotem na rynku i to jest pocieszające. 
 
 
Jak bardzo nam się zmienił świat. 
Przybyło wam za wiele lat,  
Wspomnienia porwał wiatr 
I człowiek rad, nie rad, 
Dziś na to już nie starczy sił. 
Zbyt szybko się urywa film. 
A potem nam się śni 
Szał zmysłów, pożar krwi, 
A może by tak jeszcze raz? 
Już na to chyba nie stać nas. 
Nikt nam nie daje szans. 
Słomiany ogień zgasł, 
To nie te lata, nie ten czas. 
 
Za mało sił, za dużo słów. 
Przepraszam, lecz za siebie mów. 
Ty umiesz łgać jak z nut. 
Bo mnie się marzy cud. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=A0icc3Vp6Fo 
 
http://www.tekstowo.pl/piosenka,krzysztof_krawczyk_i_bohdan_smole_,my__recydywisci.html 
 
Skoro już chwytacie to jeszcze krótko: 
 
Prawego skrzydła wojsk polskich broniły trzy chorągwie  
 
SMOLEŃSKIE,  
 
dowodzone przez Semena Lingwena Olgierdowicza. Jedna z nich została niemal całkowicie wycięta.  
http://muzeumgrunwald.fbrothers.com/wielka-wojna-1409-1410/  
 
Szóstego marca 1919 r. rozkazem Dowództwa Głównego w Poznaniu powstańcze oddziały Grupy Leszno (w jej skład wchodziły frontowe odcinki Poniec, Pawłowice, Osieczna i Boguszyn) przekształcone zostały w 6. Pułk Strzelców Wielkopolskich (później w 60. Pułk Piechoty), który m.in. walczył na Pomorzu, gdzie złączył się z wojskami gen. Hallera. Jego żołnierze brali też udział w wojnie bolszewickiej 1919-1920 roku.  
 
zdobyte doświadczenie, bitność i wyposażenie Armii Wielkopolskiej pozwoliły na stworzenie solidnych podstaw do obrony granicy zachodniej, a także na wysłanie oddziałów na fronty wojny polsko-bolszewickiej (1919-1921), gdzie Wielkopolanie bohatersko brali udział w działaniach o zachowanie niepodległości i walki o granicę wschodnią. Warto wspomnieć, że sukces wielkopolski został poniekąd przekuty na wsparcie dla powstań śląskich i wynik trzeciego zrywu na Ślasku w maju 1921 roku.  
 
 
Więc prośba. 
Jeśli KODowcy mają przodków Powstańców Wielkopolskich niech zbierają podpisy pod pomnikiem . 
Pomnik Powstanców Wielkopolskich znajduje się na Placu Kościuszki, w parku przed Pałacem Sułkowskich. Ufundowany został w 1924 roku w tej Polsce której konstytucja wam by nie odpowiadała mimo ,że dawała niebywałe gdzie indziej prawa mniejszościom narodowym. 
 
A jak nie mają to niech s.........ą
78. Dodane przez Centrum wyszkolenia, w dniu - 17-12-2016 17:38
Cieszę się iż (taki ruski motor) został poruszony temat jak to tu nazwano wypadku lotniczego w Smoleńsku. 
Leszno idealnie nadaje się do uroczystości z tym związanych . 
Wszak nie kto inny jak Leszno promuje się hasłem : 
 
ROZWIŃ SKRZYDŁA  
 
Niemcy zdecydowali się na odwet. 6 stycznia z Frankfurtu na Odrze wystartowały bombowe aeroplany i zaatakowały powstańców pod Nakłem. 7 stycznia ok 13 kilka samolotów niemieckich bombowych Gotha G.IV latało nad Poznaniem i bombardowały Ławicę. Na Ławicę zrzucono 18 bomb. powstańcy nie spodziewali się uderzenia. Zginął jeden Polak,  
Wtedy sierżant Pniewski wspólnie z pilotami Józefem Mańczakiem, Zygmuntem Rosadem, Damazym Kortylewiczem, Wojciechem Białym i Janem Kasprzakiem bez pozwolenia dowództwa zorganizowali nalot na lotnisko we Frankfurcie nad Odrą[6]. Sześć samolotów wywiadowczych LVG C.V. z biało-czerwonymi szachownicami kiedy ukazały się nad Poznaniem wywołały entuzjazm ludności, która wyległa na ulice. Pilotami eskadry byli: Józef Mańczak, Damazy Kuryłowicz, Wojciech Biały, Zygmunt Rosada i Wiktor Pniewski Z Mańczakiem poleciał Jan Kasprzak[2]. Była to odpowiedź na nalot niemiecki na lotnisko Ławica. Zdobycie samolotów na Ławicy umożliwiło także powstrzymanie niemieckich bombardowań Poznania i okolicznych wsi. 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_o_%C5%81awic%C4%99 
 
KOD nie czuje klimatu tamtych lat.
79. Dodane przez pyrus, w dniu - 17-12-2016 18:58
Ilu z negatywnie wypowiadających się na temat obchodów rocznicy Powstania Wielkopolskiego w Lesznie przed laty wywieszało flagę.Skąd takie zainteresowanie tym świętem osób, które je olewało wcześniej. Nie wiem czym Leszno zasłużyło na takie wyróżnienie mając tak lewackie poglądy.
80. Dodane przez apel, w dniu - 17-12-2016 19:01
https://www.facebook.com/apomaska/videos/1565578033458966/ 
 
precz z nienawiścią i brakiem szacunku dla kobiet
81. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-12-2016 20:30
Proponuję by tzw. lider kod-u zorganizował uroczystości z okazji 98-rocznicy śmierci Róży Luksemburg, skoro tak ją promuje na swoim FB.
82. Dodane przez deKODer, w dniu - 17-12-2016 23:36
Zdobycie samolotów na Ławicy umożliwiło także powstrzymanie niemieckich bombardowań Poznania i okolicznych wsi.  
To co uratowali Powstańcy stara się zniszczyć KOD. 
 
I nie o Leszno tu chodzi tylko o okoliczne wsie ( gminy). 
Leszno jest tylko najdogodniejszym miejscem dla uroczystości państwowych bo relatywnie najmniej jest tu KODowego dziadostwa. 
U nas po wsiach wzięcie udziału w apelu smoleńskim nie jest jakąś tragedią dla której warto kruszyć kopię. 
Na prowincji różaniec jest dość powszechny jak i inne obrządki. 
KOD niech pamięta , że Leszno to nie tylko miasto to również powiat a może przede wszystkim. 
 
A co do Róży to nie szkoda jej fundacji jeśli płonie sejm . 
 
Czy gdyby doszło do tych obchodów to czy opozycja będzie robiła inscenizację zalegania na bruku? 
 
"Przyglądanie się posłom to smutne zajęcie, bo z parlamentu na parlament to coraz bardziej wyjałowiona grupa" - mówi szefowa Stowarzyszenia 61. Od 10 lat patrzy na ręce politykom, sprawdza ich poglądy, od lewa do prawa, a wyniki publikuje na portalu MamPrawoWiedzieć.pl. 
 
Barbara Sowa: Czy demokracja jest w Polsce zagrożona? 
 
Róża Rzeplińska*: Nie chcę mówić o zamachu na demokrację... 
 
No i słusznie . 
Właśnie garstka szaleńców próbuje powstrzymać rozlokowanie 
czołgów NATO w POLSCE.
83. Dodane przez Do 82, w dniu - 18-12-2016 08:21
Chwała bohaterom powstania wlkp. Nie dla apelu smoleńskiego
84. Dodane przez do kom. 49,77 i 82, w dniu - 18-12-2016 11:43
Kol. DeKODer ty jesteś zwyczajnym sPiSkowcem manipulującym historią. Nie dla apelu. Tacy jak Ty gmin powiatowy to suweren I Kociarza kontynuatora jednej słusznej linii Polskiego Zakłamanego Przedsiębiorstwa Rozrabiackiego!
85. Dodane przez do deKODer-a, w dniu - 18-12-2016 13:58
Sprawdź w internecie gdzie lekarz przyjmuje i biegusiem po maść na ból ....
86. Dodane przez wojciech, w dniu - 18-12-2016 14:37
Trzeba sobie zadać tylko jedno pytanie - dlaczego obchody wojewódzkie nie odbędą się w Poznaniu? Tylko dlatego że władze odmówiły asysty wojska Polskiego - chodzi o odczytywanie apelu smoleńskiego.  
I dlatego My powinniśmy być solidarni z Poznaniem i też odpuścić, ale nie, co tam niech będzie głośno - po raz pierwszy będę się wstydził za decyzje podejmowane przez nasze lokalne władze.....
87. Dodane przez do deKODera gminnego, w dniu - 18-12-2016 14:58
Miałeś przodków Powstańców Wielkopolskich ? Jeśli nie to przestań się produkować i cytuję Twoje kulturalne słowo s.......aj! A swoją drogą leki by Ci się przydały!
88. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 18-12-2016 16:28
do 82: Ja też nie życzę sobie amerykańskiego i NATOwskiego badziewia w Polsce.
89. Dodane przez 1234, w dniu - 18-12-2016 16:47
Nie jestem kodziarzem ale wiem,ze parowki i puszki po piwie nie maja nic wspolnego z prawami aerodynamiki.To oczywiscie dotyczy tych "poleglych" pod Smolenskiem
90. Dodane przez gala, w dniu - 18-12-2016 20:00
chodzmy na te obchody kiedy te wladze przyjada i wygwizdajmy apel smolenski w brawami uczcijmy powstanie wielkopolskie
91. Dodane przez Historia, w dniu - 19-12-2016 07:36
To ciekawe ze względów historycznych. W Lesznie nie było powstania biorąc pod uwagę fakt, że większością mieszkańców to byli wtedy Niemcy. Powstanie zatrzymało się w Osiecznej.Z tego względu Leszno jest najmniej odpowiednie do świętowania rocznicy powstania.Ale co tam w Polsce znaczą fakty historyczne??.
92. Dodane przez DO KOM 91, w dniu - 19-12-2016 14:16
CZŁOWIEKU CZEMU CI NIE PRZESZKADZA ŻE OBCHODY POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO BĘDĄ TEŻ ORGANIZOWANE W WARSZAWIE A Z PODSTAWÓWKI PAMIETAM ŻE WARSZAWA NIGDY NIE BYŁA W WIELKOPOLSCE A CO DO LESZNA TO LESZNO W WIELKOPOLSCE JEST I BYŁO LUDZIE Z LESZNA TEŻ BRALI UDZIAŁ W TYM POWSTANIU JEŚLI TAK CI PRZESZKADZA TO MOŻE ZAPROPONUJ ZMIANE NA POWSTANIE POZNAŃSKIE LESZNO DZIĘKI TEMU POWSTANIU WRÓCIŁO DO POLSKI ALE HISTORII TRZEBA SIĘ UCZYĆ A NIE POWTARZAĆ
93. Dodane przez do 92 /Giertych hop, w dniu - 19-12-2016 20:57
Nie tłumacz mu to Kodziarz ,uczeń Petru . 
Więc za dużo od niego nie wymagaj :-)
94. Dodane przez HP, w dniu - 19-12-2016 22:19
czy jest jeszcze coś przeciw czemu kodomici nie protestują?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
Działka budowlana le... Leszno 460000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj