Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Marca 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan,
Sykstus
Do końca roku 278 dni.
Start arrow Felieton Adamka arrow Chwała ci kobieto, kimkolwiek jesteś

Chwała ci kobieto, kimkolwiek jesteś

24.01.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

Pierwszy dzień kataru to nie przelewki – umieram i rozkładam się jednocześnie. Nikt, kto tego nie przeżył na własnej skórze nie wie o czym mówię. To znaczy żaden facet, bo kobiety, gdy się im o tym mówi wzruszają tylko ramionami i mówią coś o porodzie. Jak gdyby można było porównać te dwie rzeczy. Bzdura – mówi wam to ktoś, kto był przy trzech porodach swoich dzieci, do diaska...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Więc skoro umieram, to trzeba o ważnych rzeczach napisać. Nie o polityce. Kto się tym choć trochę interesuje mógł się napatrzeć i nasłuchać do woli o miejskim budżecie - trzy podejścia w przeciągu 10 dni mogły wywołać przesyt graniczący z nudnościami. Zresztą miałem dziś okazję spędzić kilkadziesiąt minut z młodzieżą z jednego z leszczyńskich liceów. Creme de la crème, sól tej ziemi, młodzi humaniści i intelektualiści z profilu dziennikarskiego. Nikt z nich - powtarzam, nikt - nie miał zielonego pojęcia nie tylko o tym, o co w tej całej dyskusji o budżecie chodzi. Nikt nie wiedział, że w ogóle jakaś sesja budżetowa była, albo że jest coś takiego jak budżet miasta. Aż się bałem zapytać czy wiedzą, jak się nazywa prezydent Leszna.

Więc odpuśćmy sobie te polityczne sprawy i zajmijmy się czymś o wiele ważniejszym, czyli fajnymi ludźmi. Otóż pod koniec zeszłego tygodnia
jako dobry mąż towarzyszyłem małżonce w wyprawie na pocztę po odbiór pewnej paczki, którą zamówiła. Jako mieszkaniec ścisłego centrum zazwyczaj takie sprawy załatwiamy w urzędzie przy Słowiańskiej. Tym razem jednak awizo nakazało się nam stawić na poczcie przy dworcu PKP. Już nie będę się rozwodził nad tematem awiz (awizów? Język polski trudny), które leżało w skrzynce mimo tego, że cały dzień ktoś był w domu.

Chodzi o to, że każdy z Państwa od czasu do czasu bywa na poczcie. Pamiętacie, co jest tam charakterystycznego? Kolejki. Siedem, osiem osób w ogonku do jednego, góra dwóch okienek czynnych - są zazwyczaj jeszcze dwa lub trzy inne, jednak zawsze zamknięte albo z kartką „przerwa”. To jest standard, do którego każdy się przyzwyczaił. Standardem jest też to, że wśród stojących przed nami klientów zawsze trafi się jeden albo dwóch z jakimiś komplikacjami, które ujawniają się dopiero przy samym okienku i zabierają od cholery czasu.
Kolejki były, są i będą. Na Dworcowej też oczywiście była. Cóż zrobić - awizo kazało tutaj, paczka potrzebna, więc stanęliśmy. I powiem wam, że nie był to czas stracony.

Otóż w jednym z okienek - tym czynnym - siedziała pani, której sposób załatwiania spraw sprawił, że szczerze się zdumiałem. Powiedzieć o niej „sympatyczna” to zdecydowanie zbyt mało. Ona po prostu robiła wszystko, żeby pomóc każdemu klientowi, zwłaszcza temu z problemami. Cierpliwie tłumaczyła co gdzie trzeba wpisać, jak najlepiej wysłać, kiedy co dokąd dojdzie… Cały czas z uśmiechem, bez śladu zniecierpliwienia czy zmęczenia (a był piątek po południu). Kiedy klient przed nami miał już wszystko wytłumaczone i musiał coś tam wpisać - czyli nie skończył swojej sprawy - pani nagle zwróciła się do kolejnych osób, czy ktoś ma coś prostego, typu odbiór listu, bo ona chętnie w tym czasie…

Gdy przyszła nasza kolej akurat skończyła się przerwa w sąsiednim okienku i zostaliśmy obsłużeni przez inną panią. Również sprawnie i szybko, choć już bez tej ujmującej serdeczności. Z tego powodu nie zdołałem dowiedzieć się, jak nazywała się owa pani, która tak mi zaimponowała. Miała wprawdzie plakietkę z imieniem i nazwiskiem, ale dość małą, a ja nie wziąłem okularów, więc musiałbym nieźle wytężać wzrok w kierunku jej dekoltu. Przez dłuższą chwilę. Przypominam, byłem z żoną, a są rzeczy, których po prostu po ludzku się lękam.

Kiedy później napisałem o tej sytuacji na facebooku okazało się, że podobne doświadczenia miało w tym miejscu kilkunastu znajomych, wskazując na panią o imieniu Monika. Nie wiem, nie znam się, nie patrzyłem. Nawet może to i lepiej, że jej imię pozostanie dla mnie tajemnicą. Niech będzie anonimowym symbolem kogoś, kto nie tylko dobrze wykonuje swoją robotę - bo z pewnością Poczta Polska ma bardzo wielu takich pracowników - tylko że robi to trochę bardziej ponad obowiązek, z jakąś wyjątkową życzliwością dla ludzi.

Zresztą przecież nie tylko poczty to dotyczy - sami pewnie od czasu do czasu natrafiacie na ludzi, którzy jakoś tak lepiej, życzliwiej, staranniej was obsługują. Najczęściej dzieje się tak w sklepach czy kawiarniach i to jest oczywiste - zadowolony klient nie tylko wróci, ale i poleci innym. Ale poczta jest praktycznie monopolistą. Podobnie jak szpital czy urząd - musimy z nich korzystać, niezależnie od tego czy chcemy czy nie, więc nikt nie musi się starać o klienta. A mimo to im się chce. I co ważniejsze jest ich coraz więcej. Dmuchajmy i chuchajmy, żeby ich było więcej. A jeśli czytają to jacyś dyrektorzy, naczelnicy i prezesi to podpowiem, że najbardziej pomaga tu mała premia. Działa lepiej niż pochwała z wpisem do akt.




 
Komentarze (29)
1. Dodane przez Ja15, w dniu - 24-01-2017 21:47
Panie Redaktorze. Dołączam do grona bardzo życzliwie obsłużonych przez Panią Monikę. Nawet pomogła mi skontaktować się ze swym przełożonym. Duuuuuża premia dla tej Pani.
2. Dodane przez Zunia, w dniu - 24-01-2017 22:03
Pani Moniko wielkie gratulacje, SUPER.
3. Dodane przez Bartko, w dniu - 24-01-2017 22:09
Tak jest tam miła pani w szpitalu na wieczornych tez sa dwie miłe panie w rejestracji ale pani lekarz juz nie miła.
4. Dodane przez Monika, w dniu - 24-01-2017 22:10
...to właśnie piątkowe popołudnie mnie tak nakręca...
5. Dodane przez Mirka, w dniu - 24-01-2017 22:24
uczę studentów i potwierdzam panie Adamek, z roku na rok licea przysyłają nam coraz głupszych absolwentów (moja dziedzina - państwowe studia inżynierskie!!!), szczytem ich możliwości jest wklejanie głupot na fejsa. Jak mają policzyć coś na kalkulatorze, zaczyna się rozpaczliwa walka ze smartfonem i wyszukiwanie odpowiedniej aplikacji kończące się w 95% niepowodzeniem, jakieś problemy typu wybory prezydenckie?, wojna w Syrii? akcje, obligacje? ptasia grypa? wolny handel? wolne to są żarty, zero mają o czymkolwiek pojęcia :( zaliczenia są praktycznie za obecność, na podstawie nacisków z dziekanatu: PRZECIEŻ MUSIMY MIEĆ STUDENTÓW, będzie za trudno = uciekną na jakiś prywatny kurs - oficjalnie też dający wyższe wykształcenie
6. Dodane przez ciekawostka, w dniu - 24-01-2017 22:54
Już nie będę się rozwodził nad tematem... l. poj. = awiza, l mn. awizów (choć osobiście bym tu dopuścił też prywatnie: awiz) :)
7. Dodane przez zolo, w dniu - 24-01-2017 23:54
Tak Mirka- tak. I z braku poczciwego zajecia zabieraja sie dzielnie za polityke i juz mamy w kraju problem. Coraz wiecej i coraz wieksze.
8. Dodane przez d, w dniu - 25-01-2017 00:19
Jako częsty bywalec (zawsze w godzinach późnowieczornych) tego oddziału poczty od razu wiedziałem dokładnie o kogo chodzi. 
Zapewniam Państwa że nimb i chwała tym większa, że owa ponadprzeciętna serdeczność i uprzejmość nie jest u p. Moniki (za pozwoleniem!, ale w słusznej sprawie) rzeczą przypadkową a bodaj najbardziej stałą i niezmienną w rzeczonej placówce poczty. 
Zatem Panie Jarku - proszę dopisać mnie do listy kilkunastu, którzy już zaświadczyli o tej niebywałej i budującej serdeczności. 
 
Pani Moniko, w pełni zasłużyła Pani na taki piękny akcent :) 
Chwała niemała! :)
9. Dodane przez Ja, w dniu - 25-01-2017 07:24
Tak ad vocem dodać muszę, że te panie z Poczty, (jak też pozostali pracownicy tej szacownej instytucji) od roku nie dostają premii bo taki system "wspaniały" władza naczelna tej firmy wymyśliła i to dodatkowy jest argument za wielkim szacunkiem dla tych przemiłych pań. Obecny system nie przewiduje też takich extra premii za super pochwały zadowolonych klientów. W normalnych firmach działają systemy motywacyjne typu punkty za plan, za uprzejmość, za fachowość, brak usterek etc. etc. W Poczcie nic z tych rzeczy - golizna pensja i zadowolenie, że ma się pracę. W przypadkach, gdy przy takich warunkach motywacyjnych (tzn. brak jakichkolwiek narzędzi motywacyjnych) te panie z Poczty na Dworcowej w Lesznie osiągają tak wysokie noty u klientów to nie premia, nie wpis do akt ale Nobla należy przyznać!
10. Dodane przez URB, w dniu - 25-01-2017 07:32
Może to byli przyszli dziennikarze sportowi? ;)
11. Dodane przez Włodek., w dniu - 25-01-2017 08:21
Śpieszmy się zapamiętać miłych ludzi na poczcie - tak szybko odchodzą... do innego pracodawcy oczywiście. Nie piszcie że jej się premia należy bo w tej firmie nie ma premii dla szeregowych pracowników. (...)
12. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 25-01-2017 08:26
I tak Redaktor ma szczęście, że katar nie spowodował u niego przerzutów. W przypadku mężczyzn przecież może on skutkować pracowstrętem, pomocowstrętem, a nawet teściowstrętem. 
A że młodzież nie interesuje się polityką? Cóż, w moim 15 tys mieście, redaktor Gazety Lubuskiej, zapytał pięcioro przechodniów, czy wiedzą jak wygląda pani burmistrz. Troje z nich odpowiedziało przecząco. Na szczęście redaktora, o budżet pytać nawet nie próbował. Uważam, że duża w tym "zasługa" samych polityków. Niech ktoś z Państwa zadzwoni do obojętnie którego biura poselskiego i poprosi o numer służbowego telefonu komórkowego posła. Konia z rzędem temu, kto ten numer otrzyma...
13. Dodane przez miłośniczka awiz, w dniu - 25-01-2017 08:36
Panie Jarku, muszę Pana zmartwić, ale już od kilku lat, odkąd list stał się nie tylko listem, a tak naprawdę paczką, ponieważ w kopertę można teraz zapakować prawie wszystko, to zgodnie z regulaminem, takie listy czyli cięższe i większe nie są noszone przez listonoszy, tylko zostawione jest awizo do odbioru.  
 
Też mnie to kilkukrotnie rozsierdziło, że będąc w domu listonosz zamiast doręczyć list zostawia awizo, ale oni po prostu tych listów ze sobą w ogóle nie noszą. Jednak po przemyśleniu to można znaleźć w sobie dużo wyrozumiałości dla listonoszy, gdyby każdy klient miał dziennie choćby jeden list polecony, nawet do 2 kg i to większego gabarytu to musiałby być chyba wielbłądem, żeby do roznieść :-), poza oczywiście zwykłymi listami i przekazami.  
 
Z kolei dla Pani Moniki brawa za dobrze wykonaną pracę, uwielbiam takich ludzi, czasem potrafią poprawić humor po cięższym dniu, a malkontenci wręcz przeciwnie.  
 
Swoja drogą Panie Jarku, Pan również mógłby wziąć przykład z Pani Moniki. Kilka lat temu, bodajże na jakimś pikniku szybowcowym, prowadził Pan jakiś konkurs i był Pan wyjątkowo opryskliwy i niesympatyczny, jakby za karę Pan to robił. Szczerze, nie zrobił Pan na mnie wtedy najlepszego wrażenia. Często również w swoich rozmowach na antenie zdaje się Pan wywyższać i mieć "lekko" lekceważący stosunek do swoich rozmówców, takie w każdym bądź razie ja odnoszę wrażenie, a dodatkowo wada wymowy sprawy nie ułatwia. No cóż, ludzie są różni, niektórzy choć na pewno sympatyczni, czasem sprawiają zgoła inne wrażenie. Niezależnie od powyższego Pana felietony bardzo lubię czytać, ponieważ są pisane z humorem i odrobiną sarkazmu, który uwielbiam. Pozdrawiam
reklama
14. Dodane przez andy, w dniu - 25-01-2017 08:46
Równie miła i życzliwa pani pracuje na poczcie na Manhattanie. Pierwszy raz tam coś załatwiałem i byłem pozytywnie zaskoczony kompetentną obsługą i życzliwością.
15. Dodane przez Monia, w dniu - 25-01-2017 09:04
Chyba to normalne ze ktos jest miły i dobrze wykonuje swoją prace!! Takie czasy mamy ze zachwycamy sie nirmalniscia
16. Dodane przez klient, w dniu - 25-01-2017 09:08
potwierdzam: BRAWO DLA PANI MONIKI!
17. Dodane przez Do 5, w dniu - 25-01-2017 09:15
Moja droga,jeśli osoba prowadząca zajęcia na uczelni popełnia w pisowni tyle błędów, to serdecznie współczuję tej uczelni.
18. Dodane przez Do kom. nr 8, w dniu - 25-01-2017 09:29
Kom nr 8 czytałem na fb.taki wpis zrobił (...) Rafał Z. Nad Strzelecką też płacze tylko po co? Trzeba zrobić swoje i nie marudzić
19. Dodane przez sputnick, w dniu - 25-01-2017 09:32
Na poczcie na Zamena za to problemem jest znalezienie poleconego z dnia wcześniejszego, ale np. można nabyć zabawki, środki czystości, rajstopy, wydawnictwa oczywiście w duchu nowej władzy jedynej słusznej, tak że Św Wojciech ma konkurencję.
20. Dodane przez Ania, w dniu - 25-01-2017 09:54
Panie Adamek. Uwielbiam czytać Pańskie felietony. Gęba się cieszy i humor się poprawił. Dzięki
21. Dodane przez L, w dniu - 25-01-2017 09:58
Wreszcie dobry felieton z myślą przewodnią, a nie polityczny, w którym szanowny pan redaktor musi stać (z własnego wyboru) w coraz większym rozkroku.
22. Dodane przez OldSpajs, w dniu - 25-01-2017 10:49
Ja załatwiałem sprawy we wszystkich urzędach pocztowych w Lesznie. Najgorsze wrażenie zrobil na mnie urząd na zamenhofa a najbardziej przyjazna i miła obsługa za każdym razem tylko na Ostroroga i J.Kazimierza (gronowo).
23. Dodane przez do kom. 19, w dniu - 25-01-2017 11:56
Potwierdzam- na Zamenhofa jest porażka z pocztą. Zawsze kolejka do jedynego czynnego okienka i masa tego wszystkiego co konieczne na poczcie nie jest. Ja przychodzę tam nadać list albo odebrać polecony a nie czekać aż klientka przede mną dobierze odcień i rozmiar rajstop!
24. Dodane przez do 23, w dniu - 25-01-2017 20:47
Na Zamenhofa juz 6 kadencje radnym jest plk dr Ryszard Hayn,glowny krytyk prezydenta Borowiaka...!!!
25. Dodane przez Przemo, w dniu - 26-01-2017 08:56
A co ma do tego katar z porodem? Panie Adamek ten katar rzucil sie Panu na mozg ?
26. Dodane przez kat, w dniu - 26-01-2017 11:28
Na poczcie przy ul. Dworcowej wszystkie panie są miłe i uprzejme.
27. Dodane przez Julka, w dniu - 26-01-2017 20:36
Nie mam szczęścia do wpisów na Elce.Życzliwość nic nie kosztuje a jest taka ważna .
28. Dodane przez dhx, w dniu - 28-01-2017 11:53
Tam są wszystkie Panie miłe ;) a szczególnie pani Karolina, zawsze uśmiechnięta i wesoła.
reklama
29. Dodane przez Kto jeszcze ustępuje miejsca w tramwaju?, w dniu - 30-01-2017 21:38
Rodzice uczcie dzieci uprzejmości. Często jeżdżę tramwajami w Poznaniu. Kto ustąpił miejsca kobiecie? Nie Polak, tylko Azjata!!! To zachowanie było normalne, ale niestety bardzo rzadkie wśród naszego społeczeństwa.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Elegancki dom dwupar... Leszno 675000
Do wynajęcia garaż -... Leszno 450
Lokal handlowy 60m2 ... święciech... 3300
Luksusowe apartament... Leszno 2100
Sprzedam mieszkanie ... Wschowa 435000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj