Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Smog na żywo

Można sprawdzać stan powietrza w Lesznie

Smog na żywo

09.02.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

Od środy w Lesznie działa pierwsza automatyczna stacja badająca stan powietrza i udostępniająca odczyty w internecie. Zakupiło ją biuro poselskie Adama Szłapki (Nowoczesna). Wyniki prezentowane są "na żywo", dotyczą okolic ul. Dąbrowskiego, czyli centrum miasta.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Tomasz Mikołajczak, przewodniczący koła Nowoczesnej w Lesznie przypomina, że na kwestię jakości powietrza jego ugrupowanie zwraca uwagę już od kilku miesięcy, jeszcze zanim temat smogu stał się tak głośny. Wtedy przeprowadzono akcję „Jedenaste - nie pal
śmieci”, teraz zaś ze środków biura poselskiego zakupiono stację monitorującą jakość powietrza.

To pierwsze tego typu urządzenie w Lesznie, służby ochrony środowiska dysponują bowiem stacją manualną, której odczyty podawane są z kilkutygodniowym opóźnieniem. Zakupiona stacja automatyczna przesyła wyniki na bieżąco, można je śledzić w internecie pod adresem http://looko2.com/tracker.php?search=5ccf7fc1140f

Stacja działa w ramach otwartej platformy LookO2, gdzie można sprawdzać wyniki badań powietrza w całej Polsce. Jej mankamentem jest niewielki zasięg - odczyty dotyczą kilkuset metrów dookoła stacji, zamontowanej na budynku przy ul. Dąbrowskiego, gdzie wkrótce powstanie biuro poselskie Adama Szłapki. Tomasz Mikołajczak zachęca, żeby podobne stacje kupowali inni, zwłaszcza że koszt nie jest wysoki - to ok. 400 złotych. -Dzięki temu mogłaby w Lesznie powstać sieć monitorująca jakość powietrza - mówi - działają one w innych miastach, najbliższym przykładem jest Ostrów, gdzie działa 14 czujników.

 
Komentarze (67)
1. Dodane przez Tedy droga, w dniu - 09-02-2017 09:14
Panie Borowiak takie rzeczy są potrzebne a nie piaskownice czy fortepian na rynku !!! Proszę się zastanowić, potrzebujemy konkretnych rozwiązań a nie sztucznego upiększania !!!
2. Dodane przez Super, w dniu - 09-02-2017 09:24
Super. Czekam aż pojawią się stacje w innych dzielnicach. Może miasto się zainteresuje
3. Dodane przez Adam, w dniu - 09-02-2017 09:35
Brawo Panie Szłapka. 400 zł to przecież dla miasta żadne pieniądze a oni cały czas upierali się że nie ma takiej potrzeby a koszta sa duże. A tu proszę można ? Można! 
 
Aktualny odczyt o godz 9:33 z tego czujnika to "Jakość powietrza jest zła." 
 
Czyli tradycyjne unikanie trudnych tematów przez polityków naszego miasta. 
 
Nie tak dawno Pany Mytych w kwadransie z prezydentem w TV Leszno mówił że Leszno ma dobre powietrze i woli wydać pieniądze z zamontowania czujnika na wymianę kilku instalacji węglowych !  
 
Panu Mytych ja Pan chce za 400zł wymienić kilka pieców? ( jak Pan nie ma wiedzy to niech Pan się nie wypowiada - proszę !! ) 
 
A tutaj link do jego wypowiedzi od 4 min https://youtu.be/VaVc0RZd5Xo
4. Dodane przez Tomek72, w dniu - 09-02-2017 09:36
Inicjatywa ciekawa pod warunkiem, że jakość pomiarów (w tym kalibracja) jest na odpowiednim poziomie. 
 
Ja nie jestem kompetenty - może wypowie się ktoś kto się na tym zna. 
 
Ale pomysł OK
5. Dodane przez smoczyca, w dniu - 09-02-2017 10:00
Daliście linka na elce, tłum rzucił się na smog i strona padła :)
6. Dodane przez Kasia, w dniu - 09-02-2017 10:08
Prezydent na to nie da, bo mu opozycja zabrania. Tu trzeba inicjatywę obywatelską podjąć. Jak zwykle zresztą.
7. Dodane przez A chciałem wyjść do miasta na piechotę ..., w dniu - 09-02-2017 10:11
10.08 "Jakość powietrza jest niebezpiecznie zła. Osoby narażone na ryzyko powinny bezwzględnie unikać wyjść na zewnątrz. Pozostali powinni ograniczyć wyjścia do minimum. Wszelkie aktywności na zewnątrz są odradzane."
8. Dodane przez Jan, w dniu - 09-02-2017 10:17
Komentarz nr.1 całkowicie zbyteczne. Człowieku zastanów się co piszesz
reklama
9. Dodane przez Adam, w dniu - 09-02-2017 10:18
Warto zapytać Pana Bartkowiak z Wydziału Ochrony Środowiska UM Leszna o "prawidłowość" pomiaru ich stacji. 
 
Dotychczasowe pomiary jakości powietrza w Lesznie opierają się na stacji pomiaru umieszczonej przy Karczmie borowej ( lodowisko helikoptera przy szpitalu ). 
 
Mrozy od paru tygodni mamy przy wschodnim wietrze oznacza to że stacja mierzy powietrze które wędruje z lasu do stacji.  
W miesiącu grudniu stacja mierzyła PM10 przeważnie w dolnych granicach 10 - 70 u/m3 ( w normie ).  
 
Natomiast stacja Pana Szłapki jest w ścisłym centrum miasta a tam pomiary na godzinę 10:07 wychodzą PM10 170 um3 ( Bardzo zła jakość powietrza - nie wychodzić z domu ) 
 
Dla mieszkańców chyba bardziej istotne są stacje pomiarowa w centrum a nie pod lasem ? 
 
Dane stacji UM Leszno : http://poznan.wios.gov.pl/?s=leszno  
 
Notabene największe mrozy mamy zawsze przy wschodnim wietrze. A największe mrozy to największe spalanie. Tak więc przy największym spalaniu mierzymy powietrze napływające z lasu a nie z centrum...
10. Dodane przez xyz, w dniu - 09-02-2017 10:26
Trójko, bardzo dobrze, dzięki za link.
11. Dodane przez antek do kom.3, w dniu - 09-02-2017 10:30
Pan Mytych nie widzi problemu z smogiem! Prawdopodobnie ma problem z węchem! Taki zapracowany że nie ma czasu zobaczyć i poczuć! Jak ten murarz na budowie. Cały dzień biega z pustą taczką. Kierownik budowy woła Kowalski Ty cały dzień z pustą taczką biegasz! Na to Kowalski odpowiada . Tak się Panie Kierowniku spieszę że nie mam czasu załadować!
12. Dodane przez jestem z miasta, w dniu - 09-02-2017 10:33
ludzie czy was wszystkich głowy zaczęły boleć? przecież zanieczyszczenie jest od wieków a wy się gównami podniecacie, na co to komu? Przecież to jest wydany pieniądz w błoto, już lepszym sposobem było by danie posiłku dla bezdomnych 400 zł ile osób by się najadło.
13. Dodane przez Stoliński, w dniu - 09-02-2017 10:38
Dane ze względów strategicznych powinny być utajnione.
14. Dodane przez Daniel, w dniu - 09-02-2017 10:41
Ludzie nie podniecajcie się bo nie wiadomo czy stacja jest zamontowana zgodnie z zasadami pomiaru. Wystarczy że obok są dwa kominy a stacja jest za nisko i wychodzą cuda na pomiarach.Tak jak temperaturę mierzy się na 2m a wiatr na 10 to obowiązują też zasady instalacji czujników pyłów które tutaj na tej lokalizacji nie są zachowane.Niedowiarków odsyłam do zasad pomiaru ochrony środowiska zgodnych z normami europejskimi.
15. Dodane przez Andrzej, w dniu - 09-02-2017 10:41
Stacja za 400zł to jest lipa nam potrzebna stacja profesjonalna i to w kilku miejscach.
16. Dodane przez Koniobijca, w dniu - 09-02-2017 10:45
Jakby odbiór śmieci ze strefy przemysłowej był 4 razy w miesiącu, to bym nie palił.
17. Dodane przez Piotr, w dniu - 09-02-2017 10:46
400tys to jest mało. ....gdzie wy ludzie żyjecie tyle kasy w błoto poszło. SMOG był zawsze i będzie dalej i nic z tym nie zrobicie bo byście musieli połowę zakładów przemysłowych w Polsce zamknąć.
18. Dodane przez Andrzej, w dniu - 09-02-2017 10:52
jak zwykle Uwsteczniona jest na czasie , ale czy poprzedniej zimy nie było problemu z smogiem ?? A co do jakości tych pomiarów to na pewno na takim poziomie jak finanse Uwstecznionej ora wypowiedzi lidera.
19. Dodane przez Titi, w dniu - 09-02-2017 10:53
Po co to mierzenie jak w lesznie nie ma smogu.każdy wie ze w lesznie mamy dobre powietrze i normy nie sa przekraczane.
20. Dodane przez Obserwator, w dniu - 09-02-2017 10:58
Proponuje wieczorem lub rankiem odwiedzić Zaborowo. Można zobaczyć zamglenie spowodowane dymem dziwnego pochodzenia. Jeśli straż miejska nie zacznie monitorować i wyciągać konsekwencji to mozemy sobie dalej pomiary robić i maseczki zakładać. W opisywanej dzielnicy sa posesje bez śmietników,wiec śmieci prawdopodobnie wędrują w piec.
21. Dodane przez GAJGA, w dniu - 09-02-2017 11:13
proponuje sprwdzic jakosc powietrza w zaborowie po poludniu a najlepiej kolo 20 mozna sie udusic -----
22. Dodane przez waga, w dniu - 09-02-2017 11:14
W okolicy Lipowej . Starozamkowej jest kilku mieszkańców którzy regularnie palą śmieci, Zgłaszaliśmy problem Straży Miejskiej i Ochronie środowiska z podaniem adresu i niestety do tej pory nic się nie zmieniło. Po zmierzchu w powietrzu unosi się śmierdząca mgła i nie można oddychać a o otwarciu okna to możemy pomarzyć
23. Dodane przez Stanisław, w dniu - 09-02-2017 11:20
Interesuje mnie dokładność pomiaru a w szczególności czy miernik posiada legalizację.Obawiam się że jest to przyrząd do celów "prywatnych".
24. Dodane przez K, w dniu - 09-02-2017 11:44
To ze jest SMOGto bez Szlapki wiadomo juz od pare dziesiatek lat ciekaw jestem co dalej zrobi z tym fantem jakbym zarabial tak jak posel Szlapka to bym z 10 takich kupil a nie jedno za to jedno to tak jak ja bym sobie lizaka kupil tyle go to kosztowalo teraz dopiero przed poslem zadanie nie mozna panie posle tego tak zostawic trzeba dzialac ile pan na to ma zamiar zaoferowac jak juz pan zaczal to trzeba skonczyc dieta nie starczy
25. Dodane przez PK, w dniu - 09-02-2017 11:46
jaki ma sens montowania takiego urzadzenia przy kominach starych kamienic gdzie ludzie pala byle czym? 
te wyniki sa klamliwe. 
 
to jak zamontowanie czujnika wiatru we wnece balkonu ;) 
 
pozdrawiam  
 
wdac ze chlop spedzil caly miesiac w internecie ale zero zmyslu inzynieryjnego. 
 
masz jakas szkole skonczona po podstawowej? awf, socjologia, technikum handlowe ?
26. Dodane przez a moze by tak..., w dniu - 09-02-2017 11:52
a moze ktos zacznie monitorowac ilosc oddanych smieci z prywatnych posesji? 
 
sam mam tescia ktorego opier... za kazdym razem jak do niego jade bo zamiast wywalic to pali smieci. 
 
czemu palisz smieciami - bo mi szkoda na worek 2 zl  
 
a moze tak miasto zaproponuje znizku w jakis czynszach czy oplatach w zamian za zastosowanie filtra i czujnika monitorowania zanieczyszczenia na kamienicach. 
 
koszt chyba nie jest kosmiczny niech bedzie rowny oszczednoscia zyskanym z podatku. 
 
Wtedy wylapie sie ludzi palacych syfem. 
 
 
 
niech miasto kupi 100sztuk rozda chetnym do monitorowania syfu wylatujacego z ich kamienic - jesli bedzie w rozsadnychgranicach obnizy oplaty :)
27. Dodane przez Biegacz, w dniu - 09-02-2017 12:16
Popieram, im więcej urządzeń pomiarowych tym lepiej.  
Uświadamiajmy ludzi, że problem istnieje.  
Niestety jakość powietrza w Lesznie jest tragiczna. 
Szczególnie na zatorzu. Wieczorne bieganie zawsze wiąże się z oddychaniem tym całym syfem który wylatuje z kominów oraz naszych ukochanych silników diesel szczególnie tych aut które już dawno powinny zakończyć swoją przygodę na złomie !!
28. Dodane przez Diana, w dniu - 09-02-2017 12:19
na Jackowskiego też palą "byle czym" na Zamenhofa pod lasem SMOG. gdzie są kontrole. Brawo Pan Szłapka, Mama Maja na pewno jest z Pana Dumna.
29. Dodane przez ferdas, w dniu - 09-02-2017 12:47
No i teraz będzie kłopot dla władz miasta. A było tak pięknie: nie ma czujników, nie ma zanieczyszczeń.
30. Dodane przez Jan, w dniu - 09-02-2017 12:48
Zakazać jazdy samochodów po Lesznie zwłaszcza prywatnych bo ktoś mieszka w Lesznie i do zakłady pracy jedzie dwa kilometry to śmiech na sali tyle aut co w Lesznie to nawet we Wrocławiu czy Poznaniu nie przypada na mieszkańca za to w pierwszej kolejności powinny się zainteresować władze
31. Dodane przez Mieszkaniec Zatorza, w dniu - 09-02-2017 12:53
Na Zaborowie? Proszę odwiedzić ulicę Mielżyńskich (Zatorze) i słynnego już jak to gazeta ABC określiła "śmierdziela z Zatorza" (pewna firma która zajmuje się stolarką okienną). Tam do dopiero jest zadymienie. Ponoć mają się zabrać za tego Pana. Ten Pan został opisany w gazecie ABC.
32. Dodane przez -ha ha-, w dniu - 09-02-2017 12:55
Pan poseł takim bzdetem próbuje złapać zwolenników dziwnycg nowoczesnych. Taniochą bo za 4 stówy. To jest biznes!!!
33. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 09-02-2017 12:57
Super pomysł!!! Niestety władze naszego miasta z Panem Prezydentem i jego zastępcami nie widzą problemu - mydlą oczy sloganami o wymianie pieców w śródmieściu - żeby było że nic nie robią. Można dzwonić , zgłaszać, pisać a na Wilkowickiej i Jesiennej jak smrodzili tak smrodzą - od czego mamy Straż Miejską i urzędników odpowiedzialnych za ochronę środowiska, lepiej wlepić mandat za nie sprzątnięta kupkę po psie czy za picie piwa pod sklepem a udawać że palenie śmieciami i trucie obywateli nie istnieje. 
Jeszcze raz super pomysł!!! Może tak jeszcze Pan Szłapka w jakiś sposób zmotywuje władze naszego miasta do działania- byłoby super.
34. Dodane przez Adam, w dniu - 09-02-2017 12:58
Od początku uruchomienia czujnika ilość PM10 nie spadła poniżej 50um3! Średnia jest w granicach 120um3. W Paryżu przy takich wartościach jest alarm smogowy i darmowy transport. A u nas - widać po nie których komentarzach że ludzie uważają skoro smród był, jest to i powinien pozostać w powietrzu. Brawo Ty!
35. Dodane przez GAAAAAZELKA, w dniu - 09-02-2017 13:08
WŁAŚNIE WŁOSY UMYŁAM, NOWIUTKIE PAZNOKCIE MAM , IDĘ ... ALE DYM.
36. Dodane przez kokolino, w dniu - 09-02-2017 13:08
chemtrails rules.rozpylono osłone i się dym wyżej nie chce unieść. Patrzcie w górę.już po nas..
37. Dodane przez ast, w dniu - 09-02-2017 13:15
do kom. 30 - zazdrościsz że inni mają samochód? Też sobie kup
38. Dodane przez p, w dniu - 09-02-2017 13:32
Należy wyprowadzać ruch samochodowy ze śródmieścia i wprowadzić bezpłatną komunikację miejską.
39. Dodane przez Ekogroszek, w dniu - 09-02-2017 14:06
Świetny pomysł ! 
Pracodawcy powinni być zobligowani do instalacji takich stacji na halach i włączenia do krajowej bazy monitorowanej w czasie rzeczywistym przez PIP co by się obywatele Ukrainy nie potruli. 
Metalplast,Spinko,Pompy,Kartoniki,szwalnie jak i inne faktury.
40. Dodane przez ac, w dniu - 09-02-2017 14:10
Smog to nie tylko dym z kominow, ale rowniez smrodzace samochody. Moze warto pozostawic auto na parkingu i skorzystać z komunikacji ?
41. Dodane przez Marianna, w dniu - 09-02-2017 14:49
Brawo Panie Adamie. Dziękuję!
42. Dodane przez bolo, w dniu - 09-02-2017 15:50
brawo panie Pośle, teraz wiemy czym oddychamy .Nastepny glos w wyborach oddam na Pana
43. Dodane przez do kom 40 "ac', w dniu - 09-02-2017 15:56
a jaką masz w mieście komunikację???? jechałeś/aś kiedyś z dworca do galerii??? 42 min :D :D :D autem 10-15 min... a częstotliwość autobusów daje duzo do myślenia. 
A inne kierunki miasta? przepuszczam, że tak samo to wygląda :(
44. Dodane przez Witold Spisz, w dniu - 09-02-2017 17:17
Brawo panie pośle. A pan Borowiak niech przemyśli fikuśne parasolki.
45. Dodane przez Tomek72, w dniu - 09-02-2017 18:38
Pomysł dobry - choćby po to aby przypominać o problemie. 
 
Ale trzeba UCZCIWIE PRZYZNAĆ, że problem jest od lat - tylko nagle teraz zaczęto go nagłaśniać. 
 
Leszno lokalnie - może zrobić stosunkowo niewiele. 
 
Na początek edukacja - jak palić i czym palić by nie szkodzić sobie i innym. Dajmy ludziom szanse i trochę czasu. 
 
Potem monitoring - byle rzetelny i skuteczny, a na tej bazie kontrole i mandaty. 
 
P.S. 
Na zdjęciu "zimowa komunikacja miejska w Holandii" 
 
Aby choć trochę to zrozumieć trzeba zobaczyć filmik 
https://www.youtube.com/watch?v=ZMv3OB6XHvQ 

46. Dodane przez @43, w dniu - 09-02-2017 19:13
Komunikacja jedzie po wyznaczonej trasie, bo są też inni pasażerowie na przystankach. 
W auto sobie wsiadasz i masz innych w nosie, a do galerii sobie jedziesz najkrótszą drogą. 
Myśl czasami człowieku jakie brednie wypisujesz.
47. Dodane przez do 44, w dniu - 09-02-2017 19:47
Pan Prezydencik niech pomalutku pakuje się z Korcza wspólnie z kompanami wodociągami i specjalistów od szabel
48. Dodane przez do 44, w dniu - 09-02-2017 19:48
Pan Prezydencik niech pomalutku pakuje się z Karasia wspólnie z kompanami wodociągami i specjalistów od szabel
reklama
49. Dodane przez Giertych hop, w dniu - 09-02-2017 20:32
To pewnie z kasy za obraz z pałacu BRONKA hAHAHAH
50. Dodane przez Ak, w dniu - 09-02-2017 21:35
Główny truciciel Leszczynska Fabryka Pomp niech za-sponsoruje kilka takich urzadzeń. Oni smrodzą bardzo szkodliwymi oparami przez cały rok.
51. Dodane przez Adam, w dniu - 09-02-2017 22:27
Godzina 22:00 odczyt z czujnika Pana posła pokazuje PM10 159u/m3 to jest 200% powyżej normy 50u/m3. Panie prezydencie, radni co powiecie na aktualny stan powietrza w Lesznie ? Wynika z niego że na "świeżym powietrzu" oddychamy powietrzem podobnym do tego jaki jest w Krakowie!!!
52. Dodane przez Piechu Pyr@, w dniu - 09-02-2017 23:09
a czujnik od piątku 09 lutego monitoruje "czystość" powietrza w Śmiglu-wkrótce odczyty ze Śmigla dostępne on-line
53. Dodane przez kasia, w dniu - 10-02-2017 00:08
Swieciechowa ul kolbego tam to dopiero smierdzi wszyscy pala smieciami. Prosze to sprawdzic bo zyc tu nie mozna.Nasza wladza powinna w trybie natychmiastowym wydac decyzje zabraniajaca palenia w piecach i nakazac zakladania piecy na gaz wychodzi taniej i zdrowiej
54. Dodane przez fabryczna, w dniu - 10-02-2017 01:45
Proszę sprawdzić LFP przy ul. Fabrycznej.
55. Dodane przez Iza, w dniu - 10-02-2017 08:04
W tym roku wszyscy widzą i czują smog.A w ub.roku i latach poprzednich nie było go???To mamy nie wychodzić z domu,nie wierzyć mieszkań ...tylko oglądać tv i pić kawę?
56. Dodane przez Hej, w dniu - 10-02-2017 08:25
Na teraz w Lesznie powietrze jest bardzo złe, a w Krakowie dobre. Dziwne te wyniki. Leszno to potęga przemysłowa, czy co?
57. Dodane przez Luk, w dniu - 10-02-2017 09:26
Potrzebny jest dron kontrolujący co ludzie palą w piecach i mandaty im wlepiać ...
58. Dodane przez Zatroskany, w dniu - 10-02-2017 13:45
Na Ułańskiej jest zakład wulkanuzacyjny i malarz. Na Sienkiewicza u zbiegu z Racławicką mieszkaja przeczesujący śmietniki. Ul. 17 Stycznia przejezdżają tysiace samochodów. Smog, smród, hałas. Panie Prezydencie - jak żyć.
59. Dodane przez do kom.58, w dniu - 10-02-2017 16:34
Tak się zastanawiam dlaczego Ci przeszkadza wulkanizator i malarz.Przeszkadzają Ci również przejeżdżające samochody na 17 Stycznia. A na zbiegu Sienkiewicza i Racławickiej przeczesujący śmietniki. Stąd wniosek że nie możesz mieszkać w mieście i wyprowadż się na wieś i to jeszcze na uboczu z dala od wulkanizacji, malarzy, ruchu samochodowego i przeczesujących śmietniki i będziesz mógł żyć Panie "paprykarzu". Tylko jak zachorujesz to nie narzekaj że karetka za długo jedzie malkontencie z Koziej Wólki! Książe się znalazł szukający problemów (...)
60. Dodane przez Do kom. 59, w dniu - 10-02-2017 17:55
Wystarczy ruszyć głową. Kontekst "kolego". O czym mowa w materiale? Czy nie o zanieczyszczenia powietrza? A tak na marginesie "paprykarz", to ... .
61. Dodane przez cieszą się aptekarze i lekarze, w dniu - 10-02-2017 20:32
I teraz się nie dziwię, skąd te problemy z gardłem.
62. Dodane przez -akt-, w dniu - 10-02-2017 21:11
Chętnie założę ogrzewanie gazowe ale mnie nie stać to droga inwestycja a miasto mi nie da na to tak jak innym, bo mieszkanie własnościowe.Śmieci nigdy nie palę i segreguję je. Ogrzewanie gazowe jest dużo droższe niż węglowe. Nie wiem co robić w tej sytuacji. Zamarznąć?
63. Dodane przez poznanska Pyra, w dniu - 10-02-2017 21:37
to przez wasza glupia wygode musza sie wszyscy truc dymem, bo jest go o wiele wiecej niz przed 40 laty. Oczywiscie Wy nie wiecie dlaczego go wiecej jest nie tylko w Lesznie ale calej Polsce nawet na popidowkach 30 km od Leszna. 60 wpisow a moj jest 61 , ktory pomoze Wam znalezc przyczyne powstawania ponadprzecietnej ilosci (200) DYMOW jakich dzis wiecej jest. Logiczne, ze mogloby go byc dwa razy wiecej niz 40 lat nazad bo Leszno liczylo 29tys. a dzis 62 tys. mieszkancow.Z wyliczen wychodzi ze dozwolone jest 50 a mamy 200 czegos tam jak wyzej piszecie. Einstein twierdzil, ze rzeczy proste sa najgenialniejsze. Ale Wy oczywiscie chocbyscie 5 milionow kazdy z Was mial i 5 licznikow moglby kupic to Wy i tak wieswagenem kupicie i do kosciola pojedziecie.To , ze jest takie zadymienie jestescie sami sobie winni, chcieliscie wygode to ja macie NIBY ale przez to chorowac i zdychac trzeba .Na ogrzewanie gazowe Polski nie stac, na to pieniedzy nie wydacie bo bryke trzeba kupic nowsza bo ta ma juz 8 lat a sasiad kupil i musze mu pokazac!A teraz do sedna. Przed 40 laty byly NORMALNE;NORMALNE;NORMALNE piece centralnego ogrzewania. Czy Wy tu czytajacy wiecie co to znaczy NORMALNE. Wydaje mi sie , ze nie wiecie bo 60 wpisow o (...) maryni a konkretow nie-wi-dac. Te piece , ktore dzis sa zainstalowane na osiedlach domow jednrodzinnych truja Was boscie sie wygodni zrobili, bo chcecie miec nowoczesniej, bo teraz to trzeba miec. Ja takiego pieca nie mam i nie chce miec a moi wszyscy sasiedzi maja -cala ulica ma tylko nie ja. Czy juz wiecie gdzie przyczyna tego dymu powstalego w wyniku spalania LEZY. Pomyslcie, ruszcie mozgiem , czekam do jutra jesli o przyczynie powstania DYMU nad Polska logiczna postawicie. Jestescie ludzmi wierzacymi to myslenie klopotu Wam nie powinno sprawiac. Odwagi czekam do jutra godz 00.PS. jak choc zdiebko ppmyslicie to przyczyne odgadniecie tylko sie zmusic . Dane macie 50 razy dwa a 200 jest wtedy bylo 29 tys. dzis 62. (...)
64. Dodane przez luk, w dniu - 11-02-2017 18:26
Stary klasyczny piec na paliwa stałe nie wytwarza wielu spalin ale nie koniecznie w takim domu jest ciepło. Problem w tym ile przez ten piec przerzucimy paliwa przez sezon grzewczy. Podstawa to wydajny piec o małej stracie kominowej o prawidłowej mocy do powierzchni ogrzewanej, dobrej jakości paliwo no i oczywiście małe straty ciepła w naszym mieszkaniu [ ocieplone ściany, dobre okna i odpowiednia wentylacja]. Problem z tymi piecami zasypowymi z dmuchawami ponieważ większość użytkowników tych pieców nie bardo kojarzy o co w tym chodzi. Piec zasypany na 24 h , paliwo często tańsze bo w takim piecu wszystko się spali, rozpalony od dołu chociaż zaprojektowany jest na górne spalanie, przeważnie za duża moc pieca do pow. ogrzewanej co powoduje że sterownik pieca na przemian rozpala i wygasza piec a to powoduje że dochodzi do niecałkowitego spalania paliwa piec pracuje na niskich temperaturach a dmuchawa wydmuchuje przez komin duże ilości niedopalonych toksycznych spalin.
65. Dodane przez poznanska Pyra, w dniu - 11-02-2017 19:23
otoz to bardzo DOBRZE to opisales chyba jestes lub kontaktowales sie z kominiarzem, ktorego dobrze znasz? Mamona jest wazniejsza ale jak juz wiekszosc twarza przy butach bedzie to zrozumie , ze mamony nie mozna zerzryc.Mlodzi jezdza samochodami opisuja jakie to wyczucie trzeba miec aby dobrze jezdzic, parowozy jada do Wolsztyna i widac z komina kiedy najwiecej klebow dymu wylatuje. A Ty jeszcze luk dodales, ze w takich piecach sie BARDZO DOBRZE smieci pala. To musi byc prawda bo w moim 30 letnim ciezko sie pala tak ciezko sie pala, ze aby je spalic musialbym jeszcze 2-3 szufle dorzucic aby sie smieci pozbyc, co sie nie kalkuluje i miejscem smieci sa w worku na smieci. Poniewaz ludziska tylko nowe, nowe , nowe bo niby lepsze bo Nowakowa juz ma to leca jak slepce i kupuja bo hydraulik tak mowil ,tak samo mowia polscy mechanicy samochodowi , ze najlepsze samochody to wieswageny. Oczywiscie nie powiem dlaczego tak mowia niech ludziska glowkuja moze zgadna.A WYJASNIENIE ZAGLADY LUDZI W CZASIE II WOJNY SWIATOWEJ W OSWIECIMIU tez sie z takimi piecami laczy ale, poniewaz ludzie nie mysla to mozna im duzo wmowic oglupic , za morde chwycic i beda dlugo na pasku chodzic az nie zmadrzeja. Najgorsze jest to , ze teraz juz sie tego nie zmieni , za daleko poszly ogary w las.Teraz aby smogu bylo mniej nalezaloby zdywersyfikowac import gazu , zrobic i naprawic to co Miller i Pawlak sknocil jako agentura bo to zdrada narodowa jest , ocieplic kazda bude styropianem min 8 cm , zabezpieczyc ja przed gryzoniami aby dlugo sluzyla i opalac tak przygotowane domostawa GAZEM . Na to nie zgodza sie KOWADLO I MLOT czyli ROSJA i Germania, BO CHCA POLSKE ODZYSKAC DLA SIEBIE TAK JAK TO BYLO PRZED 1920 ROKIEM. Budowniczowie takich starych piecow centralnego ogrzewania wymarli i nikt tego DZIS w Polsce nie bedzie budowal bo sa poprostu WIEKOWE i to nie jest wprostproporcjonalne do uzysku mamony.I pomyslec , ze nawet ci co maja szklarnie i foliaki takie MEGO trujace piece zainstalowane maja, totez jadac po 18 godzine przez wies taki sam smrod olbo wiekszy niz w miescie.
reklama
66. Dodane przez Mariusz, w dniu - 12-02-2017 12:08
Lepiej wywalcie te śmierdzące samochody za miasto!!! Jak ich tyle nie było, to nic nie śmierdziało!!!!!!!!!!!!!!
reklama
67. Dodane przez Karolina, w dniu - 09-12-2018 10:27
Proponuję utworzyć miejsce/telefon powiadamiania odpowiednich służb o sytuacji gdy ktoś pali w piecu śmieciami- np. Dom na ul. Myśliwskiej (...) non stop kopci śmierdzącym żółtym dymem.....
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj