Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Leszno przegrywa walkę z dopalaczami

Pokonają prawną bezsilność?

Leszno przegrywa walkę z dopalaczami

11.03.2017. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


Hanna Jędrzejewska i Katarzyna Jędrzejewska z leszczyńskiego Monaru
Trudno wyrazić w słowach ból i cierpienie rodziców, których dzieci zażywają dopalacze. Można było się o tym przekonać na spotkaniu w leszczyńskim Monarze. Każdy powtarza, że policja i sanepid mają związane ręce. Kolejną próbą ma być walka z właścicielami nieruchomości, którzy wynajmują lokale pod tego typu działalność.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Leszno jest jedynym miastem w Wielkopolsce, gdzie istnieją stacjonarne punkty, w których można kupić dopalacze. Ostatnio zamknięty sklep na ulicy Niepodległości działa już w nowej lokalizacji. Inne miasta poradziły sobie z tym problemem. - Teraz czas na nas - mówią pracownicy Monaru, którzy zapowiadają walkę z właścicielami nieruchomości, wynajmującymi lokale pod takie sklepy.

- To są bardzo często ludzie świadomi z kim podpisują umowę, ale kierują się żądzą zysku. Należy więc wyciągać konsekwencje wobec takich osób. Taką drogą jest złożenie pozwu o tzw. immisję, który dotyczy zakłócania porządku sąsiedzkiego. Moim zdaniem z jednej strony maleje wartość lokali położonych w pobliżu sklepu z dopalaczami, ponieważ klientela tych punktów jest
bardzo nieciekawa. Ponadto są liczne wybryki chuligańskie, nie mówiąc już o ludziach, którzy chodzą i proszą o dołożenie pieniędzy na zakup tych środków. Może wydawać się to śmieszne, ale policja i sanepid mają związane ręce. Jeżeli właściciele sklepów z dopalaczami wykorzystują luki prawne, to dlaczego my nie mamy ich wykorzystać
- twierdzi Katarzyna Jędrzejewska, terapeuta uzależnień w poradni Monar.

W tym celu do prezydenta miasta Leszna ma być wystosowany list otwarty o podjęcie działań w tym kierunku. W planach jest także stworzenie internetowej petycji.

Na dzisiejszym spotkaniu w leszczyńskim Monarze pojawili się rodzice, których dzieci zażywają dopalacze. Wszyscy powtarzali jednym głosem: kto tego nie doświadczył, nie jest w stanie zrozumieć skali problemu. To są prawdziwe rodzinne tragedie. Dzieci okradają własne domy, by zdobyć pieniądze na środki psychotropowe.

- Jak syn był niepełnoletni, to straciliśmy z mężem wiele cennych rzeczy, nawet ślubne obrączki. Odnosimy się do sumienia pana prezydenta żeby coś w końcu zostało zrobione z tymi sklepami. Sam syn powiedział, że on nie chce mieszkać w Lesznie, on woli pracować z tatą za granicą, bo tam nie ma takich punktów. Nie można udawać , że się nic nie dzieje. Problem jest ogromny. Rodzice są przestraszeni, a przecież każdy z nas boi się o swoje dziecko - stwierdziła matka, która od wielu lat szuka pomocy dla swojego syna.

Jedna z uczestniczek spotkania przyznała, że ostatnio była świadkiem jak jej 11-letniej chrześnicy proponowano zakup dopalaczy. Terapeuci z Monaru odbyli niedawno spotkanie w jednym z Zespołów Szkolno-Przedszkolnych tuż za granicami Leszna, gdzie starsi koledzy częstowali dopalaczami 6-latków. Ośrodki leczenia uzależnień nie chcą już przyjmować pacjentów z Leszna, gdyż jest już ich zbyt dużo.

- Takiej patoli jak w Lesznie jeszcze nie widziałem - takie słowa od skazanego z Rzeszowa usłyszała Hanna Jędrzejewska, szefowa Monaru.

- On sam jest narkomanem, ale opowiadał mi jak był przerażony tym, co u nas się dzieje. Był świadkiem jak na masce wozu policyjnego ktoś sypał sobie środek pobudzający i przy obecności funkcjonariuszy ten środek brał i krzyczał na policjantów: „Co możecie mi zrobić? To jest legalne!”. Najbardziej boli mnie cierpienie rodzin, wylewane łzy, nieprzespane noce i wielki chaos w domu - mówi Jędrzejewska.

Duży problem mają także rodziny z małych wiosek, od których odwracają się sąsiedzi. Ci ludzie są po prostu wytykani palcami, a nawet dochodzi do gróźb.

„Wierzymy, że determinacja w podejmowaniu kolejnych działań, pomoże nam zwalczyć plagę dopalaczy w Lesznie, ratując jego mieszkańców i wizerunek” - możemy przeczytać w liście do prezydenta Łukasza Borowiaka.

- Taki problem dotknął mnie, a jutro mogą być to kolejni rodzice - powiedział jeden z ojców.

Wszystkie osoby, które doświadczają takich sytuacji mogą zgłaszać się do leszczyńskiego Monaru, który planuje w najbliższym czasie zorganizować kolejne spotkania m.in. z komendantem policji czy władzami miasta.
 
Komentarze (80)
1. Dodane przez Majka, w dniu - 11-03-2017 15:21
dwie duże dyskoteki w centrum miasta, ludzie gdzieś muszą nabywać towar, bo ile można tam wysiedzieć na trzeźwo i nie paść z nudów?, a piwo za drogo wychodzi i za krótko daje kopa, a nawet rano na blokowisku to lepiej spotkać gościa naćpanego, niż jak jest na głodzie i bez kasy, bo wtedy tacy potrafią się z nożem na człowieka rzucić bez żadnego powodu, ot tak by furię wyładować :(
2. Dodane przez PIOTR, w dniu - 11-03-2017 16:22
JA SIĘ PYTAM NA PODSTAWIE JAKICH PRZEPISÓW POLICJA CIĄGLE STOI POD DOPALACZAMI I SPISUJE TAM LUDZI
3. Dodane przez Obywatel, w dniu - 11-03-2017 16:26
Droga pani czy dopalacze sa zabronione???? Dlaczego chce pani zawracać głowę prezydentowi i komendantowi??? To co nie jest zabronione jest dozwolone i tyle. Klej butaprem tez nie jest zabroniony a wąchają go i tyle. To co może zamknijmy fabryki gdzie produkcja ma związek z tym klejem
4. Dodane przez Sierżant Maczuga, w dniu - 11-03-2017 17:18
Bardzo dobrze, chcę je brać i nikt mi tego nie zabroni.
reklama
5. Dodane przez skaut, w dniu - 11-03-2017 17:18
do kom. 2 i 3 coś mi się wydaje że obydwaj jesteście handlarzami. Do kom.2 policja może stać gdzie chce i spisywać kogo chce (to tzw. prewencja). Do kom. 3 butapren służy też do czegoś innego (np. klejenia), dopalacze nie służą do niczego innego. Zastanawiam się dlaczego można wprowadzić zakaz posiadania (jako kolekcjoner) zwierząt egzotycznych , a na tej samej zasadzie nie można wprowadzić zakazu sprzedaży dopalaczy?
6. Dodane przez patologia idzie od góry, w dniu - 11-03-2017 17:20
Zamiast tępić swoich urojonych przeciwników politycznych niech pislamiści z Sejmu zajmą się sprawą dopalaczy. A może jest to im na rękę, im bardziej otumaniony naród tym łatwiej nim manewrować.
7. Dodane przez skaut, w dniu - 11-03-2017 17:24
Może należało by się zastanowić nad wprowadzeniem rozwiązań jak dla hodowców psów ras uznawanych za niebezpieczne. Jeżeli tzw. dopalacze sprzedaje się jako kolekcjonerskie, to może handlować nimi tylko kolekcjoner (zarejestrowany) i sprzedawać zarejestrowanemu kolekcjonerowi , a każda sztuka powinna być rejestrowana.
8. Dodane przez Mama narkomana, w dniu - 11-03-2017 17:48
Do kom 1.2.3...nie życzy się nikomu źle...ale....obyscie nie musieli doświadczyć tego co my..rodzice uzależnionych dzieci...
9. Dodane przez ja, w dniu - 11-03-2017 17:49
Kom 3 glup...i głupi...a jestes jak but!!!! Lepiej patrzeć na to i czekać jak dostaniesz w leb od takiego a policja niech spisuje non stop!!!!
10. Dodane przez do3, w dniu - 11-03-2017 18:09
Jak tobie durnoto dzieciaka wykończą to zrozumiesz co to. .Tylko ,że ty nic o tym nie wiesz i pewnie już nie poznasz co to znaczy być rodzicem.
11. Dodane przez grow up dude, w dniu - 11-03-2017 18:10
do komentarza 1 > Chyba za dużo Dlaczego Ja czy Trudnych Spraw się naoglądałaś, że wymyślasz takie idiotyzmy.
12. Dodane przez ja, w dniu - 11-03-2017 18:12
do kom.3 Kup sobie dopalacza i sklej buta TREPIE,Jak cie ten problem nie interesuje to życzę ci zeby cie osobiscie dotknął
13. Dodane przez Gal, w dniu - 11-03-2017 18:27
Też często jestem zdziwiony ,ze w Lesznie aż tylu "ćpunów " na ulicach ,ze muszę przechodzić na druga stronę . Teraz wiem ,ze to miasto dla nich "przyjazne" , ale pytam naszych radnych, czy dla mnie takim nie powinno być ?
14. Dodane przez Max, w dniu - 11-03-2017 18:40
W Chinach dostaliby po kulce, ale lewackie społeczeństwa dążą do samounicestwienia.
15. Dodane przez rqw, w dniu - 11-03-2017 19:06
Straż miejska co robi w tym kierunku??? Bo pod dopalaczami stoją policjanci a swięte ... ze straży co robią??? No tak gwiazdy w pracy 7-15 w końcu to urzędnicy urzędu miasta
16. Dodane przez lewica, w dniu - 11-03-2017 19:32
Do komentarza mamy narkomana. Twoj syn jest poprostu cpunem. I wciagna by piasek na saharze. A Wy obwiniacie reszte swiata. Za swoje niepowodzenia. Poprostu ta patologie wyniusl z chaty. Pozdrawiam
17. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 11-03-2017 19:37
A kto ma płacić za udzielanie pomocy medycznej odtrówanie na SOR są dyżury gdzie dopalaczami zajęte jest całe leszczyńskie ratownictwo
18. Dodane przez Do 16, w dniu - 11-03-2017 19:53
Brak slow.za komentarz i za byki. Co ty wyniosłeś z domu? Wiedzę napewno nie
19. Dodane przez Xxx, w dniu - 11-03-2017 20:11
Do kom.4 a sobie bierz tylko nie z moich podatkow potem sie lecz na oddziale zamknietym
20. Dodane przez Key, w dniu - 11-03-2017 20:33
Jest to wielki problem-sedno jednak tkwi w rodzinie-gdyby rodzice dbali o swe dzieci,zajmowali się nimi,rozwiązywali razem problemy-patologi dzisiaj by nie było.Jeśli nie ma ciepła rodzinnego-dzieciaki "szukają" ratunku gdzie indziej.Dlaczego tak myślę?-nie mam tego problemu bo dzieci moje to świętość-skoro zdecydowaliśmy się na rodzinę to musimy o nią zadbać. 
Dzieci to świętość i przyszłość nas i państwa.Problem w tym,że rodzice "olewają" swe potomstwo-myślą,ze dadzą pieniądze i to załatwi sprawę.A gdzie ciepło rodzinne,gdzie opieka rodziców ponad wszystko????Bardzo dużo winy w nas samych.Co po nocach przed Hewenem czy gdzie indziej robią nasze pociechy???Czy nas to obchodzi???-zadajcie sobie to pytanie rodzice i zróbcie rachunek sumienia skoro potraficie!! 
Druga rzecz-punkt sprzedaży dopalaczy z Niepodległości przeniósł się na Zakątek-czy właściciel posesji pan (...)-proszę napisać-nie ma wstydu??? Brak mu kasy-przecież dzieci swe wychował na dobrych ludzi i nie potrzebują dopalaczy.Więc niech się zastanowi co w życiu ważniejsze-pieniądze czy szczęście rodzinne.
21. Dodane przez do 14 zniesmaczony, w dniu - 11-03-2017 20:36
Od 2 lat rządzą prawacy i gówno zrobili zarówno w Lesznie jak i w parlamencie, mają inne sprawy na głowie (Tuska, kręcenie lodów na wycince drzew itp) ale jest im łatwo bo takie ameby jak ty nic nie rozumieją i łykają propagandę.
22. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 11-03-2017 20:44
policja spisuje i co z tego a do kom 1do 4 sami kupujecie i bierzecie a kom 17 pukni się w noge bo w głowe już zapuzno czt rodzice by chcieli żeby jego dziecko brało to świństwo chyba ciebie tak wychowaliw patologii zmieszmy się pod tymi punktami i wejcimy tam jako rodzice dzieci czy tez nam sprzeda czy policja nas tez spisze oby ten co sprzedaje to z własnym dzieckiem może by się przekonał
23. Dodane przez les, w dniu - 11-03-2017 20:56
do 18 jeśłi chcesz poprawiać błędy innych sam lub sama pisz poprawnie. Na początek zapamiętaj na pewno piszemy rozdzielnie
24. Dodane przez Rekma, w dniu - 11-03-2017 21:49
Tym rodzicom w głowach się poprzewracało. Najpierw dzieci zamykali w pokojach przed komputerami,żeby mieć "święty spokój", a teraz mają pretęsje do całego świata,że dziecko przez ich nieudolność w wychowaniu odeszło w świat wirtualny.
25. Dodane przez x2x, w dniu - 11-03-2017 21:57
A ja bym wystawił pare ton darmowego towaru na rynku. Sklepy były by zbędne a narkomani sami by się ZAĆPALI. Później tylko sprzątnąć trupy i problem z głowy. Oczywiście wszystko na oczach ludzi dzieci i młodzieży w celu uświadomienia. Nagrać z tego materiał i puszczać w szkołach.
26. Dodane przez gość, w dniu - 11-03-2017 22:02
Zróbcie jak we Wrocławiu bodajże zrobili - tam gdzie pojawiał się sklep z dopalaczami rozkopywali chodnik "w celach testowania czegoś tam..." - rzecz jasna legalnie ale w rzeczy samej tylko po to by odciąć sklep od klientów. I dobrze, jak ludziska za głupi by zrozumieć że to trucizna, niech ktoś mądrzejszy sklep pacyfikuje.
27. Dodane przez Normalny, w dniu - 11-03-2017 22:19
Prosta sprawa jak miasto chce zlikwidować dopalacze niech przedstawi właścicielą innego najemce albo niech miasto wynajmnie lokal wtedy pewnie się zgodzą. A nie najlepiej zakazać i komu wynajmą? jest tyle pustych lokali to dopalacze mogą wszędzie sie otworzyć. ludzie myślcie trochę inaczej!
28. Dodane przez Ja i tylko ja, w dniu - 11-03-2017 22:46
co wam do tego wolny kraj bo wy jesteście święci w tym monarze hahaha
29. Dodane przez Pora na prawde, w dniu - 11-03-2017 22:52
Wiem jedno wy macie swoje ludzie po za swoje zajmijcie się swoimi sprawami a nie wojujecie cały świat i tak go nie zbawicie sami święci nie jesteście Pani chce ratować świat ale się nie da nic na siłę nie każdemu da sie pomóc.
30. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 11-03-2017 22:57
Ci ludzie którzy bronią dopalaczy to debile i pewnie sami biorą a ci co sprzedają to świństwo to jakieś bezduszna (...) bo robią to dla pieniędzy niech nafaszeruja tym własne dzieci i niech sami się nazra ja bym tych (...) normalnie zabiła i tyle nie mam żadnego współczucia dla nich bo to (...) są społeczny element to właśnie oni mam nadzieję że Pan prezydent znajdzie rozwiązanie a jak nie to ci rodzice których dzieci zostały przez te (...) tak potraktowane powinni sami dokonać sprawiedliwości(...).
31. Dodane przez otkg, w dniu - 12-03-2017 00:06
I po co te kłótnie? Dopalacze były, są i będą, nieważne czy zmieni się lokalizacja, niektórzy już sami je potrafią wytworzyć, to są legalne substancje i produkcja dopalaczy jest banalna.
32. Dodane przez olik, w dniu - 12-03-2017 00:10
Jeśli jest coś łatwo dostępne to wiadomo że głupiutka młodzież dla szpanu skorzysta. Gdyby mieli iść po dopalacze 100 km pieszo zapewne nie było by tego problemu.
33. Dodane przez PiS +PO, w dniu - 12-03-2017 00:57
Taki mamy kraj jaki potrafimy zrobić .... 
w pis (...) PO pulistycznie.A mafia swoje zarabia...
34. Dodane przez Max, w dniu - 12-03-2017 07:13
Do 21. Nie rozumiesz treści, nie odpowiadają.Plując na innych, plujesz na siebie. Pociąg do Warszawy odchodzi o 14.
35. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 12-03-2017 08:03
A Gostyń zaczyna doganiać nie chcąc gorszym być
36. Dodane przez zgadzam sie polowicznie, w dniu - 12-03-2017 09:27
zgadzam sie polowicznie-fakt dopalacze to dramat, niemniej slowa urzedniczki zeby wykorzystywac luki w prawie to jest jakis dramat!!! nie miala prawa tego powiedziec...tak musi byc skontruowane prawo zeby nie trzeba bylo oszukiwac nawet przestepcow...
37. Dodane przez Dzień dziecka poczętego z dopalaczem, w dniu - 12-03-2017 09:59
A może rodzina wojskowa weźmie udział w jakimś czarnym marszu,proteście przeciwko dopalaczom? 
Może lewaccy nauczyciele wesprą . 
Nie opuścili żadnej czarnej imprezy.
38. Dodane przez do 14 i 32, w dniu - 12-03-2017 10:14
A ty rozumiesz? Wklejasz bezrefleksyjnie teksty o lewactwie i śmiesz mnie oskarżać o plucie nienawiścią? Przy moim domniemanym pluciu twoje wypowiedzi to powódź. O co chodzi z tym pociągiem do Warszawy? Człowieku przy dzisiejszym tempie prac parlamentu ustawę antydopalaczową można przepchnąć w tydzień, tylko że prawicowi politycy też nie wiedzą jak to zrobić. Oskarżanie kogokolwiek nie ma sensu bo jak widać twój obóz polityczny też nie we jak problem rozwiązać.
39. Dodane przez ziutka, w dniu - 12-03-2017 10:29
cytat:  
Sam syn powiedział, że on nie chce mieszkać w Lesznie, on woli pracować z tatą za granicą, bo tam nie ma takich punktów.  
 
a czy ktoś każe mu tam łazić? za granicą niema punktów ale czarni sprzedadzą mu takiego spida że zejdzie po 5 minutach więc jak jest uzależniony to i praca z tatusiem mu nie pomoże na końcu świata, takie tłumaczenie potwierdza że nie tylko syn jest chory ale i całe jego otoczenie z takim tokiem myślenia! 
 
oczywiście dopalacze to syf ale uważam że wódka jeszcze większy mój stary zniszczył wszystkich po drodze nałogu zanim w końcu sam dostał się pod ziemię i co zlikwidować wódkę jak na 100 osób jeden to pijak!
reklama
40. Dodane przez obserwator, w dniu - 12-03-2017 12:10
I tu bym się zgodził z kom 25 .Jak chcą niech biorą do bólu.Czy ta matka której z domu dziecko wynosi ostatnią koszulę na prochy,myśli że on traktuje ją dalej jak matkę ????????????.
41. Dodane przez nie narkotykom, w dniu - 12-03-2017 12:41
Popatrzcie na dzieciaki, które wychodzą z dwóch dyskotek w centrum miasta jak wyglądają. 
Chcecie walczyć, wyprowadźcie dyskoteki za miasto, każdy dzieciak, który z niej wyjeżdża niech ma kontrole alkomatem i antynarkotykową.  
(...)
42. Dodane przez Do madrych, w dniu - 12-03-2017 12:50
Ludzie tu nie chodzi o tych pełnoletnich (...) którzy biora tylko o dzieci w wieku 10-16 lat którzy to mogą wziasc jesli jest tak dobry i łatwy dostęp.kom tutaj piszą zapewne osoby które nie posiadają dzieci albo los swoich jest im obojętny .zaraz sie odezwa głosu ze trzeba pilnować wychować itp... bzdura żebyście kiedys nie byli w sytuacji jak osoby przedstawione w artykule.dopalacze to gó... i dziwie sie ze rajcy miejscy z prezydentem wielkim nic z tym nie umieją zrobic.
43. Dodane przez x, w dniu - 12-03-2017 13:42
Napiętnowywać handlarzy! Sasiad kombinuje;powiadom policję.Dzisiaj czyjeś dziecko jutro twoje albo wnuk, kuzyn,,dadzą dziecku w szkole i zanim rodzice zajarzą już pozamiatane! Młody,młoda już ma duży problem ! I nic tutaj dobra rodzinna atmosfera niepomoże..
44. Dodane przez z, w dniu - 12-03-2017 13:47
Państwo ponosi odpowiedzialność!!! A co do opozycji to gdzie jesteście? Nauczyciele !!! Problem z uczniem; rodzic winien.Nauczyciel widzi co się dzieje ale ma to gdzieś/pedagog.. W szkołach się to rozprowadza !! Strajkujcie w obronie dzieci a nie o swoje posadki !!
45. Dodane przez y, w dniu - 12-03-2017 16:02
brak słów
46. Dodane przez do kom.44, w dniu - 12-03-2017 18:23
Leczysz się na głowę? Państwo, nauczyciel ma ci dzieci wychowywać? a ty jako rodzic od czego jesteś? Dzieciak ma 13 lat i ty go puszczasz na dyskotekę i pozwalasz wracać do domu o 3 nad ranem? Na dyskoteki mają czas! moje dzieci zaczęły chodzić do dyskoteki mając skończone 18 lat! W tym momencie były pełnoletnie i wiedziały o tym, że wychodząc z domu biorą pełną odpowiedzialność za swoje czyny. Ale dużo wcześniej było wiele rozmów nie tylko na temat narkotyków. To ze macie ćpunów w domu to wasza wina szanowni rodzice! I nie życzę sobie, by za moje podatki leczone były ćpuny...nikt ich do tego nie zmusza, by ćpać, wolny wybór! Lekarz ma leczyć uczciwych chorych ludzi a nie pustych pajaców, chcących zaszaleć!
47. Dodane przez Moje prawdziwe, w dniu - 12-03-2017 18:25
Mysle że te komentarze idą w powietrze i moim zdaniem Pani z monaru prubuje zabłysnąć bo nie ma ludzi i szuka czegoś żeby było o niej głośnio niech zacznie działać tak na poważnie i zacznie dokańczać to co zacznie a nie zaczynacie pomagać i nie konczycie i zostawiaci ludzi samych sobie albo obrażacie to ma być pomoc a tera niby. Dopki likwidują zacznijcie terapie dokańczać to lepiej wam wyjdzie a nie olewacie ludzi jak jest pod góre
48. Dodane przez do kom. 44, w dniu - 12-03-2017 18:28
Zapomniałaś/eś jeszcze obwinić księży i katechetów, to też ich wina że wasze małoletnie dzieci łażą po nocach po knajpach! Jestem mamą i moje dziecko nie chce wynieść śmieci, nie chce się uczyć, nie chce posprzątać swojego pokoju...hmmm czyja to wina?
49. Dodane przez xxx, w dniu - 12-03-2017 18:50
do komentarza 47 pani z monaru nie chce zabłysnąć to rodzice przyszli o pomoc i prosic co moga oni zrobic, wiec uważać proszę na słowa. A myśleć to możesz sobie ile chcesz.Zaproponuje ci abyś poszedl zobaczyc jak sie z taka mlodzieżą pracuje i posiedzial chociaż by 4godzinymwiadomo wszystkich sie nie uleczy ale zawsze jakas czastka. Pamiętaj aby wyjsc z tego pacjent sam musi chciec.
50. Dodane przez zostawić ich w spokoju, w dniu - 12-03-2017 19:16
Cytata z kom. 49 ,,Pamiętaj aby wyjsc z tego pacjent sam musi chciec" - i to jest odpowiedź na wszystkie uzależnienia - alkoholizm, narkomania, palenie fajek,seksoholizm itp. Do tego nie są potrzebne żadne poradnie. Silna wola i chęci, nic więcej. Ale, ani jedno, ani drugie takich ludzi nie interesuje, bo to im pasuje i to im odpowiada! Tyle w temacie :)
51. Dodane przez kwiatek, w dniu - 12-03-2017 19:36
Dopalacze były i będą ponieważ lubię (...) !!!!!!
52. Dodane przez Do 46, w dniu - 12-03-2017 20:27
Zapewne kupujesz niezdrowe jedzenie w marketach które szkodzi zdrowiu itp jak zachorujesz na raka i bedziesz sie chciała leczyć napisze ci to samo ze to masz na własne życzenie.pomysl zanim cos napiszesz albo nie myśl bo to nie jest twoja mocna strona
53. Dodane przez Oi!, w dniu - 12-03-2017 22:22
Dopóki nie zacznie sie wywierać otwartej presji na straży miejskiej i policji, dopóty nic się nie zmieni. Zadne akcje przeciwko samym punktom, czy tez włascicielom wynajmowanych lokali nic nie zmienią, oni po prostu zarabiają pieniądze. Nalezy wysyłac urzędowe pisma, na które maja obowiązek odpowiadać, do SM, radnych i policji, z pytaniem dlaczego pozwalaja na sprzedarz narkotyków w lesznie. Wyręczanie panstwa nic nie da. Tłumaczenia władz że nie ma na to paragrafów to lenistwo. Gdyby patrole regularnie obserwowały miejsca i potrafiły udowodnić, co nie jest trudne, ze fałszywe przeznaczenie dopalaczy jest tylo ominięciem prawa, to spokojnie można te lokale zamnknąc. Tak więc podkreślam, dopalacze w lesznie to wina straży miejsckiej, policji i rady miasta
54. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 12-03-2017 23:28
Różnica miedzy kupowaniem jedzenia w sklepie a dopalaczami jest taka, że: po pierwsze jeść trzeba, by żyć, natomiast dopalacze nie są potrzebne do życia. Po drugie, żywność sprzedawana w sklepach jest dopuszczona do sprzedaży, natomiast dopalacze sprzedawane są nielegalnie i głośno się o nich mówi, ze są szkodliwe. Twój komentarz jest śmieszny, porównanie żywności z dopalaczami nie na miejscu!
55. Dodane przez do ko.52, w dniu - 12-03-2017 23:44
Zapewne też możesz zachorować na raka, bo wszyscy jemy to samo. Natomiast nie wszyscy ćpamy, więc leczenie tej głupoty nam nie grozi, czy to logiczne? Tu nie trzeba wielce myśleć, bo to chyba jasne! Ty za to wykazałaś się mocną stroną głupoty, porównując logikę jedzenia do głupoty ćpania!
56. Dodane przez do kom.53, w dniu - 13-03-2017 06:58
Masz rację nieróbstwo najprościej usprawiedliwić niemożnością! Walka z dopalaczami to jak walka z zasmradzaczami atmosfery przez przez spalających plastiki. Wczoraj około godz.17 w połowie ul. Jackowskiego można było wyczuć smród palonych plastików. Policja śmiga samochodzikami to nie widzą dymków i nie czują. Straż Miejska po tygodniu "katorżniczej" pracy "zasłużenie" odpoczywa! Wszyscy wiedzą że problemy dopalaczy,smrodzących do atmosfery w tym mieście istnieją tylko udają że ich nie widzą
57. Dodane przez no, w dniu - 13-03-2017 08:04
Każda skuteczna forma walki z dopalaczami jest godna wsparcia. Ale nie można głównej winy zwalac na wlascicieli nieruchomosci. Skoro samo państwo nie twierdzi, ze taka działalność jest nielegalna, to dlaczego cały ciezar walki z tym paskudztwem ma spaść na wlascicieli nieruchomosci. Calkowity absurd, w dodatku nieskuteczny, co przyznali nawet w tekscie powyzej. Jesli nie bedziemy walczyli z popytem, to naprawde zadne straszenie, kary nic nie dadzą.
58. Dodane przez ja, w dniu - 13-03-2017 08:12
W 100% popieram 53.
59. Dodane przez Do 46 i podobnych, w dniu - 13-03-2017 08:29
Jak wam dziecko zacznie ćpać to inaczej będziecie piszczeć.problem w tym ze dopalacze sa legalne wlasnie tak samo jak to niezdrowe jedzenie wiec jednał wlanczamy logiczne myslenie a nie medrkujemy i piszemy Gołoty z wysokiego c.
60. Dodane przez marek, w dniu - 13-03-2017 09:06
W mojej rodzinie mam ćpun, kupno dopalacza na ul. Niepodległości zajmuje mu od wyjścia z domu do powrotu jakieś 3 min (rejon Biedronki) ponoć wszyscy zainteresowani wiedzą gdzie zajdą dilera..i tak od 3 lat. A policja rozkłada ręce - żenada.
61. Dodane przez kosiu, w dniu - 13-03-2017 09:14
do kom. 54 - mylisz się dla ćpuna kupno prochów jest zdecydowanie ważniejsze niż jedzenie.
62. Dodane przez Bartek, w dniu - 13-03-2017 09:42
Prosta i krótka sprawa, zalegalizujmy marichuanę, a problem tego syfu zniknie...
reklama
63. Dodane przez no i tak, w dniu - 13-03-2017 10:10
kom 49. Wiem jak wasza praca wygląda jak pod górę macie to odpuszczacie sobie ludzi i takie są fakty Pozdrawiam serdecznie kucie sie dalej to i tak w powietrze idzie a do Monaru nic nie mam ale do tego jak działacie czasami. A zamknięcie dopuw popieram.
64. Dodane przez Pan, w dniu - 13-03-2017 10:24
47 kom ma troszkę racji zgadzam się nie wszystko zależy od pacjęta ale i od terapełty to fakt
65. Dodane przez Maja, w dniu - 13-03-2017 10:38
Karanie właścicieli budynków debilizm skrajny.to nakładamy kary na właścicieli lokali wynajmujących sklepom monopolowym z papierosami itp?? Na ustawidawcach wymóc zakaz a nie na właścicielach nieruchomości czy sprzedawcach oni tylko chcą zarabiać a ze jest podaż ...powinni zakazać handlu tym badziewiem i tyle i nie wiem w czym problem?? Po pozwoliło na handel a PiS tego nie moze ukręcić dziwne bardzo
66. Dodane przez mama dorosłych dzieci, w dniu - 13-03-2017 11:17
a ja jestem za...żeby karac właścicieli budynków w których odbywa się sprzedaż tego gówna...później macie wypalone mózgi i piszecie takie bzdury, współczuje rodzinom które musza się zmagac z tym potwornym uzależnieniem i heroiczna walke o swoje dziecko...a ty jeden z drugim, nie masz dziecka nie wiesz co to bezgraniczna miłość do swojego dziecka to ci wspoółczuje bo widocznie nie byłes wychowywany w rodzinie w której się kocha dzieci bez względu na wszystko...wiec zanim napiszecie bzdury to się zastanówcie...los bywa okrutny.
67. Dodane przez Łukasz, w dniu - 13-03-2017 11:48
Legalizacja mariuhuany rozwiązała, by problem. Lecz ludzie którzy o tym decydują nie wiedzą co to jest. To jest patologia!
68. Dodane przez do kom.46, w dniu - 13-03-2017 13:24
to że masz dzieci w miarę ok to nie znaczy że nie bedą miały problemu z uzależnieniem kolego..Życie jest długie...poczekamy ,zobaczymy.. więc nie fiksuj!! Obyśmy nie musieli my płacić za leczenie twoje albo twoich dzieci czy wnuków..Dzisiaj problem kogoś jutro twój ..nie kozacz koleś..nie kozacz!! Zresztą nie sadzę,że taki snob może dobrze wychować swoje dzieci. Może ten biedny ćpun co się pogubił jest 1000 razy lepszym człowiekiem od takiego buca i pacana jak ty albo te twoje pseudo porządne dzieci..hm..?
69. Dodane przez do kom.68, w dniu - 13-03-2017 14:04
Jak se pościelesz, tak się wyśpisz. Jakie wychowanie, takie postępowanie. Jeszcze jakieś pytania? Tam, gdzie rodzice wychowują i uświadamiają dzieci nie tylko na temat narkotyków, ale poruszają wszystkie tematy, mają dobry kontakt z dzieckiem, nie mają problemów wychowawczych. Więc nie pisz bajek i nie zawal winy na innych. Jeśli dajesz dziecku kasę, to od małego kontrolujesz, na co wydaje... no ale jesteś mądrzejszy, dlatego masz problem. Dzieci powielają wychowanie swoich rodziców, więc jeśli wyciągną z tego wnioski to nie popełnią błędów wychowawczych. dużo by pisać, chociażby wyniesienie z domu szacunku do innych np. do szkoły, nauczycieli, do starszych osób... dziś dziecko w szkole śmieje się w twarz, wulgarnie odnosi się do nauczyciela, dlaczego? Bo czyta wasze idiotyczne komentarze, że na szacunek należy sobie zasłużyć. Ok, więc odpowiadam również, ze jeśli dziecko ćpa, to nie szanuje rodzica, bo nie zasłużył sobie na szacunek i go okrada. A jak niektórzy piszą... miłość do dziecka - to śmiać mi się chce...mam dziecku dać na dragi, bo ono jest uzależnione, jak mu nie dam to go nie kocham? Jesteście walnięci!
70. Dodane przez do kom. 68, w dniu - 13-03-2017 14:32
cyt. ,,Może ten biedny ćpun co się pogubił jest 1000 razy lepszym człowiekiem od takiego buca i pacana jak ty albo te twoje pseudo porządne dzieci..hm..? - po pierwsze ,,biedny" jest ten co nie ma dachu nad głową, nie ma co do gara włożyć, natomiast ten ćpun zamiast okradać rodziców, uczyć się itp. wg ,,ciebie" zbłądził? Jak można nazwać złodzieja, że i pisać że jest dobry, usprawiedliwiać, że zbłądził. Pogubić to się można w lesie! Cyt. ,,Zresztą nie sadzę,że taki snob może dobrze wychować swoje dzieci" - byś był inteligentny, czytałbyś ze zrozumieniem, że moje dzieci zaczęły chodzić do dyskoteki mając skończone 18 lat, więc chyba logiczne, że są już dorosłe. Ale co taki tępak jak ty może wiedzieć o wychowaniu... Nazywanie kogoś bucem, pacanem itp. żadnych mądrych argumentów nie wnosi oprócz usiłowania, by kogoś obrazić!
71. Dodane przez Do madralinskich, w dniu - 13-03-2017 15:19
Jak mozna karać właścicieli budynków za wynajem.w śródmieściu miasto zapełniło socjalnymi i elita leszczyńska nikt tam nie chce wynajmować sklepów itp to jak przychodzi gość i mowi ze bedzie handlował artykułami kolekcjonerskimi itp i do tego płaci niezła sumkę za rok z góry to chciałbym widziec każdego z was czy by nie wynajął ?? Obojętnie kazdy czy byłby to prezydent radny czy szary obywatel kazdy by wynajął a ze pozniej wychodzi na jaw ze to dopalacze a zrezygnować nie mozna bo umowa na to nie pozwala .wiec z tym karaniem znawcy troszkę ostrożniej bo jak na stole leży 100000 za rok z góry to inaczej kazdy spiewa
72. Dodane przez Xxx, w dniu - 13-03-2017 18:11
Karajcie za wszystko byleby to gowno zniknelo ! Kto tego nie dowiadczyl nie wie co to jest walka o bliskich !
73. Dodane przez mM, w dniu - 13-03-2017 18:42
Powinni pozamykać te dopalacze raz na zawsze
74. Dodane przez wołam o walkę z dopalaczami, w dniu - 14-03-2017 10:08
Dzisiaj szłam przez miasto. Przy ulicy Wróblewskiego dwa obok siebie miejsca gdzie chyba można kupić dopalacze. To jest przerażające. Co to za kolejne miejsce przy Wróblewskiego, blisko Rynku, gdzie wstęp jest powyżej 18 lat? Gdzie są leszczyńscy radni?
75. Dodane przez do kom.69,70, w dniu - 14-03-2017 10:47
Sposób wypowiadania się świadczy o kulturze osobistej i dobrym wychowaniu właśnie wyniesionym z domu. Widocznie ktoś tutaj ma problemy emocjonalne i to poważne. Ubliżanie komuś i poniżanie kogoś zamiast współczucia i chęci niesienia pomocy? Człowieczeństwo? Czy zwyczajny snobizm, brak empatii i poniekąd rozumu. Obyś nie został człowieku kiedyś sam i nikt ci ręki nie podał. Przesłanie to do Ciebie wróci jak bumerang.
76. Dodane przez szok, w dniu - 15-03-2017 08:27
nawet jeśli pozamykacie te sklepy to te łajzy znajdą inne metody
77. Dodane przez Stoliński, w dniu - 15-03-2017 08:34
Dopalacze to taki sam towar jak inny. Oby był y jak najdłużej w sprzedaży. Po nich mam boski odlot i robię rzeczy niemożliwe w realu.Jak jest problem, to trzeba zmniejszyć dawkę.
78. Dodane przez łukasz, w dniu - 23-04-2017 12:54
wystarczy zalegalizować marię i takie sklepy kończą się w trybie natychmiastowym, alkohol i tytoń wraz z nimi nadejdzie era BIO i koniec świństw w sklepach spożywczych czasami kupisz gorsze gówno niż dopalacz..........
79. Dodane przez 79, w dniu - 27-07-2017 18:27
i jak tam? sklepu znów zatkali a chwile... serio no huk to robić wgl kto chce to kupi, a kto niechce to nie we z mnie każdy ma swój rozum
80. Dodane przez Michał, w dniu - 05-09-2017 16:39
Do ktorej jest otwarty zakatek?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj