Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Felieton Adamka arrow Wyją piły, wyją

Wyją piły, wyją

14.03.2017. Radio Elka

Nie ma chyba dnia, żeby do naszej redakcji nie zadzwonił albo nie napisał ktoś z informacją o wycinanych gdzieś drzewach. Zresztą nie tylko do naszej, także do innych w Lesznie, w Wielkopolsce, w całej Polsce. Ludzie piszą, ślą zdjęcia i filmy. I wyklinają na czym świat stoi, że takie barbarzyństwo nam się szerzy. I że to oczywiście wina PiS...

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Był czas na wszechobecną winę Tuska, teraz czas na winę obecnie rządzących. Z drugiej strony faktycznie to nasza parlamentarna większość uchwaliła nowe prawo dotyczące wycinek drzew. Choć jak czytałem, wyklina na nie sam Prezes Kaczyński, więc pewnie ustawę zmienią.

Zabawne swoją drogą, że w tak zwanej „opinii publicznej” powstało wrażenie, że owo „Lex Szyszko” oznacza całkowite przyzwolenie na ścinanie każdego drzewa w każdym miejscu. Właśnie przeczytałem o jakimś obywatelu ziemi górowskiej, który odniósł właśnie takie wrażenie i ciachnął jakieś 40 drzew w swoich okolicznych lasach - pewnie się nieco zdziwił, kiedy zatrzymała go policja,
stawiając zarzuty kradzieży drewna. Bo przecież w telewizji mówili, że PiS…

Przy okazji tej całej drewnianej historii zdążyłem się też kilka razy całkiem porządnie zdziwić. Zdziwienie pierwsze wzbudził fakt, że drzew ot tak nie można wyciąć na terenach objętych nadzorem konserwatora zabytków - musi być jego zgoda. Dotyczy to na przykład całej leszczyńskiej Starówki albo prawie całej Rydzyny.

Od marca też ponoć nie wolno ruszać drzew, na których mieszkają ptaki. Stąd właśnie w tych dniach tyle telefonów i maili. Może się mylę - jeśli tak, to mnie poprawcie - ale owo „mieszkanie” to strasznie śliski temat jest. Oznacza chyba, że ptak gniazduje, prawda? Więc znów zdziwienie: patrzy człowiek na to drzewo, czy jest tam jakieś gniazdo czy nie ma, a tu drwal zamówiony albo pilarka zakupiona. Kto by tam coś na taką odległość wypatrzył... A potem to już, że tak powiem, po ptokach.

Zastanawiam się, dlaczego ludzie w ogóle te drzewa ścinają. Co nimi kieruje? Czy chcą mieć pustą działkę, na której postawią dom, hotel, fabrykę, osiedle mieszkaniowe i zarobią masę kasy? Czy chodzi im o drewno, które można przerobić na meble albo na opał i też zarobić masę kasy. A może wytłumaczenie jest - jak mawia klasyk - arcyboleśnie proste: tną, bo po prostu mogą. Bo ktoś powiedział im, że żeby zrobić co chcą ze swoją własnością nie potrzebują żadnego pozwolenia od urzędników, tony wniosków, opinii, opłat. No i wcale zgody nie muszą dostać, a jak wytną bez zgody, to będzie kara.

Dziwi mnie więc poziom krzyku, jaki na tę wycinkę podnieśli różnego rodzaju politycy i działacze, którzy cały czas zapewniają, jakimi to są liberałami i obrońcami wolności. „Mój brzuch - moja sprawa” - mówią na przykład, protestując przeciwko zaostrzeniu przepisów aborcyjnych. A moje drzewo to niby czyja sprawa?

I teraz największe zdziwienie: że tak liberalne, niczym z XIX-wiecznej Ameryki, przepisy wprowadza partia, która jest do szczętu... socjalistyczna. Oczywiście pobożna i patriotyczna, ale socjalistyczna. I nie mam tu na myśli socjalizmu rodem z Polski Ludowej, tylko taki punkt widzenia, który zakłada, że człowiek sam z siebie jest zły i głupi, więc trzeba trzymać go za twarz. Na przykład puszczony samopas wytnie wszystkie drzewa, dlatego potrzebny jest urzędnik, który mu tego zabroni. PiS jednak nagle uznał, że co do drzew niech ludzie sobie sami decydują, czy są im potrzebne czy nie - ich własność, ich prawo, nawet jeśli to głupota. To się nazywa liberalizm. A według dawniejszych rozróżnień to właśnie charakteryzuje prawicę, a nie flagi i pielgrzymki. Póki co nie ma w Polsce takiej partii, ale osobiście bardzo by mi się podobała.

Proponuję więc, drogi PiSie, pójść za ciosem i zlikwidować nie lasy, ale podatek dochodowy, obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i zdrowotne, oraz obowiązek szkolny. Wtedy oficjalnie uznam, że wreszcie politycy w naszym kraju różnią się od siebie czymś naprawdę ważnym.

 
Komentarze (29)
1. Dodane przez kornik, w dniu - 14-03-2017 23:12
Gratulacje dla p. Adamka za rozsądny i obiektywny artykuł.
2. Dodane przez klamstwo smolenskie = klamstwo katyńskie, w dniu - 14-03-2017 23:13
To sa skutki dobrej zmiany.Obecnie posel J.Dziedziczak jak v-ce minister spraw zagranicznych przystapil do lustracji w ministerstie sam tolerujac ambasadora w Berlinie TW Volkswagen i radnego PiS w Lesznie TW Rajmund Szczyt hipokryzji.Biedny J.Kaczynski!nie da rady...
3. Dodane przez Hyyy, w dniu - 15-03-2017 01:12
Wiara tnie bo chcą się zabawić z piłą motorową I UDOWODNIĆ PRZED SAMYM SOBĄ ZE SĄ W ŻYWIOLE WYCINAJĄC ZABYTKOWE DRZEWA i OBJĘTE OCHRONĄ. JAK ZERWAĆ BOROWIKA W LESIE WYCINAJĄ SOBIE DRZEWA GDZIE PTAKI - SŁOWIKI PIĘKNIE SIADAJĄ I ŚPIEWAJĄ.I po robocie idą na piwo i chwalą się takie drzewo wielkie wyyyy dzisiaj.
4. Dodane przez kasia, w dniu - 15-03-2017 07:55
Dobry artykuł....obiektywnie :)
5. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 15-03-2017 07:56
20 lat temu posadziłem na swojej działce 8 drzew. Rozrosły się ponad miarę, przeszkadzając sąsiadowi. Od dwóch lat bezskutecznie probowalem wyciać dwa drzewa te najblizej działki sąsiada, bezskutecznie, ciagłe odmowy urzędników. Cały czas trwał spór z sąsiadem źe mu zasłaniają słonce, ze trawa mu nie rosnie itp. W tym roku mając taką moźliwośc, wyciołem sporne drzewa. Jakie bylo moje zdziwienie gdy dowiedzialem sie ze sasiad napisal na mnie donos o wycinke! Na moje pytanie dlaczego, odpowiedział ze te je....e PIS iory robią co chcą!
reklama
6. Dodane przez K, w dniu - 15-03-2017 08:36
Ustawa dobra tylko powinna byc troche inna [na dzialkach zabudowanych i od grubosci drzewa]bo i tak zezwolenia byly wydawane tylko koszty JA musialem zlozyc wniosek w urzedzie potem urzednik przyjechal zobaczyc do drzewo i nastepny raz gmina wysylala kierowce busem zeby mi dostarczyl decyzje wiadomo do kazdego drzewa 3 razy trzeba jechac koszty niesamowite na cala Polske to miliony iSMOG niepotrzebnie JESTEM ZA USTAWA ale w innym ksztalcie
7. Dodane przez do Mieszkaniec, w dniu - 15-03-2017 08:45
bravo wszędzie są takie.... jak Pański sąsiad - a ile ludzi pod drzewami zginęło po wichurach bo zabroniono wycinki tego nikt nie opisuje, ile domów samochodów -CISZA
8. Dodane przez Paulina, w dniu - 15-03-2017 08:53
otóż to drogi redaktorze - wszystko wina PiSu, cokolwiek się złego w tym kraju nie dzieje PiS jest temu winien. Naród zapomniał jak przed wyborami wszystkiemu winny był Tusk i PO. Obywatele nie macie swojego rozumu ? to, że na coś jest przyzwolenie nie oznacza że można czy powinno się to robić bez ograniczeń. Picie alkoholu nie jest zabronione ale nie pijecie codziennie. Oczywiście nie każda zmiana jest dobra ale do diabła większość obywateli przykładem nie grzeszy.
9. Dodane przez rr, w dniu - 15-03-2017 08:56
Panie redaktorze, w Polsce jest taka partia, która od lat stara się walczyć o sprawy, o których pisze Pan, tyle, że media robią z tych ludzi oszołomów, wyrywając cytaty z dłuższych wypowiedzi i celowo błędnie je interpretując.Przykład- J Korwin Mikke, człowiek który pomógł wielu niepełnosprawnym, a wyrobiono mu opinię niepełnosprawnożercy. Ale to już temat na inną rozmowę. Za to bardzo podoba mi się Pana wypowiedż mój brzuch moja sprawa, a więc moje drzewo moja sprawa. Drzewo jest moją włsnością więc mam prawo z nim robić co chcę.
10. Dodane przez lacky, w dniu - 15-03-2017 09:21
jak zwykle-świetny artykuł !!!!!!!!!!!!!!!!! 
to co się robi, to pod swoje betony @
11. Dodane przez jhg, w dniu - 15-03-2017 09:37
Tak to jest. jak za poprawianie prawa biorą się ci, którzy go nie przestrzegają.
12. Dodane przez qaz, w dniu - 15-03-2017 10:19
Jeśli ma być potrzebna zgoda na wycinkę na prywatnej posesji, to niech wprowadzą też zgodę na zasadzenie drzewa. Wtedy nikomu nie będzie się chciało sadzić drzew i po problemie. Nie rozumiem niektórych ludzi. Sporo na swojej prywatnej działce, za swoje pieniądze posadzę drzewa, to dlaczego nie mogę ich później wyciąć? Niech jeszcze wprowadzą ustawę, że na likwidację trawnika potrzebna będzie zgoda itd.
13. Dodane przez REF, w dniu - 15-03-2017 11:12
WIDZE ZE TEZ PAN SIE WPISAL W RETORYKE ZE CO PIS TO ZLE NIBY OKREZNIE ALE ZAWSZE I TYM PAN WSPOMOGL MACICIELI LADU CO BUDZAC SIE MYSLA JAK DOWALIC WLADZY SZUKAJAC WE WSZYSTKIM CZYM MOZNA BY COS ZANEGOWAC,TYLKO NIE KRZYCZAL PAN JAK WYCINANI DRZEWA W LESZNIE PRZED TA USTAWA.ALE O CZYMS PAN MUSI PISAC,TEMAT NIE WAZNY BYLE NIE Z NUTA TENDENCYJNOSCI CO POWOLI NIEKTRZY CZYTELNICY TO SPOSTRZEGLI.
14. Dodane przez Frania, w dniu - 15-03-2017 14:44
A czy w brodzie mogą zamieszkać rożne owady??
15. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 15-03-2017 15:24
Dobrze, że chociaż jeden mądry felietonista jest w tym naszym regionie. Reszta boi się ujawnić, albo...
16. Dodane przez refik, w dniu - 15-03-2017 18:20
Czy pan REF mógłby używać interpunkcji i przestać krzyczeć WERSALIKAMI? Uprzejmie proszę.
17. Dodane przez Bajka, w dniu - 15-03-2017 19:44
Teście moich znajomych posadzili drzewa liściaste zbyt blisko płotu. Drzewa pięknie porosły. Ruch na ulicy się wzmógł, głównie chodzi o ciężarówki. Teście nie nadążali przycinać gałęzi które zbytnio wychodziły na ulicę i zawężały dużym samochodom drogę. Pisali o wycinkę ale zgody nie było. I tak z roku na rok konflikt narastał. Teście pomarli a drzewa i kłopot pozostał. Teraz drzewa wycięte. Droga bezpieczna. Nowe drzewa dalej od płotu nasadzone i wszyscy zadowoleni.
18. Dodane przez do 13, w dniu - 16-03-2017 11:10
caps lock ci się zaciął. ale przez ciebie przemawia nienawiść - katol?
19. Dodane przez Edward Szczucki, w dniu - 16-03-2017 12:15
Nie znajduję odpowiednio mocnych słow potepienia ,dla tak barbarzyńskiego,durnego,nieodpowiedzialnego prawa stworzonego przez 100 % parlamentarzystów PISu!!!!Jak to możliwe by minister od OCHRONY ŚRODOWISKA wysmażył takie prawo?!Czy to tak trudno zrozumieć że każde drzewo jest skarbem służącym człowiekowi i nie tylko.Czy tak trudno zrozumieć właścicielowi że tlen produkowany przez drzewo nie jest jego własnością,albo że wchłaniając CO2 nie ogranicza się do jego ogródka ale też zgarnia z przejeżdżających samochodów?!Czy ptaki gnieżdżące się na drzewach i śpiewających każdego ranka właścicielowi tez są jego własnością?!Czy to takie trudne do pojęcia ,że przyroda jest ogólną własnością,daną człowiekowi by ją hołubił,bo jemu ma służyć a nie brutalnie rzucać sie na nią z siekierami i piłami.Czy to tak trudno zrozumieć,że wolność kończy sie tam gdzie zaczyna zagrażać drugiemu człowiekowi lub bezbronnemu światu zwierząt??!!Tą Ustawą ubezwłasnowolniono SAMORZĄDY LOKALNE!!Czy o to chodziło?To może uchwalic ,że każdy na swojej działce może wszystko,np.wybudowac dom jaki zechce ile i kiedy zechce,z gliny,trzciny,kryty słomą trzciną lub bambusem!
20. Dodane przez Ex Bamber z mocy ustawy z 20 grudnia 1990, w dniu - 17-03-2017 00:25
Mój brzuch - moja sprawa - mówią na przykład, protestując przeciwko zaostrzeniu przepisów aborcyjnych. A moje drzewo to niby czyja sprawa? 
 
Słuszne spostrzeżenie aczkolwiek intencje nie do końca jasne gdyż dalej piszesz pan o tak: 
 
Proponuję więc, drogi PiSie, pójść za ciosem i zlikwidować nie lasy, 
 
 
Panie Adamek a którą ustawą to PIS lasy likwiduje? 
 
Pod S 5 najwięcej drzew wycięto bezapelacyjnie, pod ścieżki rowerowe. 
 
Ale w Wilkowicach na prywatnej posesji zniszczono drzewa wbrew woli właściciela podczas inwestycji wodociągów pytaj pan na policji pytaj w prokuraturze, pytaj w gminie jakie czynności podjęto .Pytaj jak ukarano sprawców masz pan legitymację prasową? 
To wyjdź z za biurka . 
 
I przy okazji. 
Dorosły facet mający dorosłe dzieci ma pytać o zgodę i się prężyć przed gówniarzami żeby na swojej działce drzewo wyciąć . 
Drzewo które zasadził podlewał , udowadniał w sądzie obszerną dokumentacją fotograficzną celowość chronienia drzewa ogrodzeniem elektrycznym przed bydłem - pozwany przez policję o rzekome niezgodne z przeznaczeniem użycie swobodnych elektronów . 
Gdy tym czasem zakopując rurkę w ośmiometrowej drodze gmina,wodociągi i wykonawca się nie mieszczą i dewastują drzewa nie będące ich własnością. 
Nazywając chamstwo nieszczęśliwym zdarzeniem. 
 
 
Jedyne co w ustawie zmienić to: 
Wprowadzić chłostę za ścięcie nie swojego drzewa , skreślić bezpośrednio przy drodze ( bo znowu nie wiadomo co to znaczy i się z głupimi kopać będzie trza),skreślić nie związane z działalnością gospodarczą (bo żeby ściąć drzewo likwidować działalność i na zasiłek iść?) 
 
Jestem ciekaw ile te ćwoki co tak płaczą nad tą ustawą drzew nasadzili ile konewek z wodą nanosili. 
Rządzić się nie na swoim to wynieśli z PRL-u.
21. Dodane przez Do kom 12 Ex Bamber, w dniu - 17-03-2017 00:34
Była ! 
3 lis 2014 - Stawki kar za zniszczenie jednego metra kwadratowego terenu zieleni wyniosą: *dla trawników 58,82 zł;. * dla kwietników 505,18 zł. 
http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i-finan(...)-zieleni-w-2015,64458.html 
 
To też mi zniszczyli taki dobry nadzór jak Mariusz wójtem nie jest. 
 
Tak żartobliwie . 
To mam nadzieję , że Jarek się nie ugnie przed dyktatem kota martwiącego się o ostrzenie pazurków na nieswoim drzewie i nie będzie naciskał na Szyszko .
22. Dodane przez do komentarza 19, w dniu - 17-03-2017 09:23
Cha, cha, Panie Prezydencie, koniec komentarza smutny i wesoły zarazem.
23. Dodane przez Do kom. 20, w dniu - 18-03-2017 12:48
A wiesz Ty e-geniuszu czym się rożni filozofia of filozofowania.Jak poprosisz to napiszę. To że jesteś dorosły i masz już dorosłe dzieci to wcale nie znaczy , że jesteś mądrzejszy od (jak nazwałeś) jakiego tam gówniarza. Takiej agresji i ordynarnego chamstwa nie czytałem nigdy na tym portalu. Jestem przekonany (o tym mówił sam "naczelnik" państwa ), że jest to ustawa napisana pod agresywnym lobbingiem i dla osiągnięcia potężnych korzyści.To na co zezwolił w tej ustawie ten rząd (ponoć Bogobojny) to nie ma nic wspólnego z Prawem Bożym na które tak chętnie się powołują. Zapamiętaj to e-geniuszu do końca swojego marnego żywota. W Prawie Bożym jest napisane, że dewastacja środowiska jest ciężkim grzechem. A co do inwestycji i wycinania pojedynczych drzew pod inwestycje służące dobru ogólnemu to wykazałaś się niesamowitym samolubstwem. Chcesz wszystkich urządzać na swój styl.Zapewne chodzisz za stodołę do sławojki i jesteś bardzo szczęśliwy jak ci wietrzyk podwiewa. Czekam kiedy zaczniesz krytykę ustawy autostradowej.
24. Dodane przez Śpioch, w dniu - 18-03-2017 13:00
Panie Redaktorze. Ciekawe w którym kościele tym razem Pan się zdrzemnął, bo to co Pan napisał to miód ma moje serce . I oby tak dalej. Pozdrawiam i życzę sukcesów. Ale w kościołach tylko drzemka tak 20-30 sekund. Spania zabraniam
25. Dodane przez Ex Bamber do 23, w dniu - 18-03-2017 19:51
Żeby było jasne. 
Piłsudski nie jest moim idolem (naczelnik nie miał nawet wizji granic państwa polskiego ,Dmowski wyznaczył zarys terytorialny ) 
Coś majaczysz o agresji na tym portalu , że niby jestem w tym najlepszy. 
Dziękuję za uznanie i gratuluję uzyskania dostępu do internetu lub nabycia umiejętności czytania bo czytasz raczej od niedawna skoro nie spotkałeś się z większym chamstwem. 
Z całym szacunkiem ale nigdzie nie twierdziłem , że jestem mądry a już na pewno mądrzejszy od gówniarza ( jak się drzewo sadziło na swojej działce za którą się płaci podatek za grunt pod drzewami też, podlewało przez 3 suche lata albo i dłużej to się wie czy drzewo wyciąć czy nie jakaś wielka mądrość nie jest potrzebna i zgoda gówniarza jest nieekologicznym zbytkiem ( mapki na papierze z drzew podania, emisja CO2 bo trzeba zawieść do urzędu itp.) 
 
" Zgoda co do trgo , że ustawa napisana pod agresywnym lobbingiem i dla osiągnięcia potężnych korzyści." 
 
Jestem tego przykładem osiągnąłem potężną korzyść : 
dwa lata temu usechł mi jałowiec nie miałem ochoty tracić cennego czasu na prężenie się przed gówniarzami i drukowanie podań . W tym roku wykopałem uschniętego jałowca bez komunistycznych utrudnień. 
Nikt nie zrobił tak wiele dla mojego ogrodu jak PIS . 
 
A co do  
inwestycji służących dobru ogólnemu to III Rzesza Niemiecka też służyła dobru ogólnemu swoich obywateli. 
Nie przestrzegała prawa własności. 
 
Zresztą moje drzewa nie zagrażają dobru wspólnemu. 
Droga 8m , rura może 15cm . 
 
Rura po jednej stronie ulicy drzewo na prywatnej posesji po drugiej stronie! 
 
Jak się nie umie czegoś zrobić to się nie startuje do przetargu.
26. Dodane przez Ex bamber na dobranoc i sen dobry, w dniu - 18-03-2017 23:25
A już tak całkiem bez żartów o kocie prezesa, obecna sytuacja jest pokłosiem Lex Rzepliński . 
Nikt przy zdrowych zmysłach nie zakwestionuje wiadomości TVN z 2014 roku. 
 
 
 
 
Trybunał: zasady wymierzania kar za wycinkę "swoich" drzew niekonstytucyjne 01 lipca 2014, 19:20 (http://www.tvn24.pl
 
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/trybunal-zasady-wymierzania-kar-za-wycinke-swoich-drzew-niekonstytucyjne,445344.html 
 
Zdarzały się przypadki, że ludzie usuwali drzewa obumarłe w dobrej wierze, ponieważ stwarzały one zagrożenie. Dla nich również nie było taryfy ulgowej i musieli płacić po 150 tys. złotych kary. Powiem więcej. Wystarczyło, aby osoba postarała się o zezwolenie na wycinkę, ale dokonała jej po terminie wyznaczonym w zezwoleniu i ona również musiała się liczyć z karą i to taką samą, jakby dokonała jej bez zezwolenia. Obowiązujące przepisy najbardziej uderzają w przeciętnego Kowalskiego, który nie ma świadomości, że łamie prawo. Osoby, które działają z premedytacją i powodują czasami szkody wielkich rozmiarów, znają przepisy i wiedzą jak je omijać. Zatrudniają na przykład na czarno firmę z zagranicy, a później twierdzą, że drzewa zniknęły w nocy. Właściciel terenu oczywiście zarzeka się, że nie ma z tym nic wspólnego. Sprawa trafia na policję i zwykle jest umarzana, bo nie ma dowodów. Karane są natomiast często osoby starsze i uboższe, które porządkując działkę po prostu chciały pozbyć się suchego drzewa. Jest to z pozoru błaha sprawa, za którą może stać ludzki dramat... Jeśli są dowody rusza postępowanie karne , którego nie można w tej sytuacji umorzyć. Kilkadziesiąt tysięcy złotych kary, a takie sytuacje się zdarzają, dla wielu z tych osób jest kwotą nie do zdobycia.  
Posiłkujemy się też zdjęciami satelitarnymi, na których widać, że drzewo zniknęło. Kara nakładana na sprawcę zależy od gatunku drzewa oraz jego obwodu pnia. Najdroższe są dęby. 
 
 
Czytaj więcej: http://www.nto.pl/wiadomosci/opolskie/art/4623439,koniec-rujnowania-ludzi-za-wyciecie-suchego-drzewa,id,t.html 
 
Przepisy nakazują uzyskiwanie zezwoleń na wycinkę drzew starszych niż dziesięcioletnie. Nie przewidują wyjątków dla egzemplarzy, które uschły 
http://www.rp.pl/artykul/767654-Wyciecie-such(...)rzewa.html#ap-1 
 
To by było na tyle . 
Fotoreporterów jak nie było tak nie ma ani pomocy prawnej PO.
27. Dodane przez #DdP, w dniu - 20-03-2017 12:11
każdy może dołączyć do akcji #DrzewoDlaPolski
reklama
28. Dodane przez Polityczna poprawność, w dniu - 20-03-2017 16:40
To takie nacjonalistyczne. 
Powinno być drzewo dla UE dla Euroregoinu.
29. Dodane przez luk, w dniu - 22-03-2017 08:31
Takie są skutki wieloletnich zakazów. Przy tej całej PO-wskiej nagonce ludzie tną bo boją się że już za chwilę znowu wprowadzą zakaz.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Kupię dom wolnostoją... Leszno 600000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj