Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Leszno kupi elektryczne autobusy

Prawie 14 milionów dofinansowania

Leszno kupi elektryczne autobusy

15.03.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

To nie koniec dobrych wieści związanych z unijnymi pieniędzmi dla Leszna. Miasto otrzyma dotację na wspieranie ekologicznego transportu. Prawie 14 milionów złotych przeznaczone zostanie na zakup 8 autobusów elektrycznych i infrastruktury dla ich obsługi.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wniosek Leszna złożono w ramach Obszaru Strategicznej Interwencji, czyli specjalnej puli unijnych pieniędzy zarezerwowanej dla Leszna i okolicznych gmin. Przyznanie dotacji wydawało się więc bardzo
prawdopodobne.

Przypuszczenia te się sprawdziły, dziś Urząd Miasta poinformował o dofinansowaniu zadania pod nazwą „wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska”. Leszno otrzyma prawie 14 milionów złotych na komunikację publiczną. Pieniądze zostaną wydane na zakup 8 elektrycznych autobusów, wyposażenie zajezdni w instalację do ich ładowania oraz budowę przystanków, na których też można będzie ładować akumulatory pojazdów. Do tego dochodzi montaż w autobusach mobilnych biletomatów wraz z budową systemu zarządzania i organizacji ruchu, wreszcie kampania promująca „czysty” transport miejski.

Całość zadania to 20 milionów złotych, dlatego pozostałe 6 milionów miasto będzie musiało znaleźć w budżecie.

 
Komentarze (38)
1. Dodane przez Kasia, w dniu - 15-03-2017 15:15
Co z tego skoro autobusy jeżdżą co 2-3 godziny i czasem szybciej jest mi przejść pół miasta pieszo...
2. Dodane przez maria, w dniu - 15-03-2017 15:43
proszę udostępnić jakieś dane po ilu latach inwestycja sie zwróci ?
3. Dodane przez Księgowy, w dniu - 15-03-2017 16:14
Ponad sześć milionów złotych może starczyłoby na osiem nowych autobusów z normalnym silnikiem diesla. A w Polsce prąd mamy z węgla. Hih.
4. Dodane przez m4rc1n, w dniu - 15-03-2017 16:18
W Polsce napęd elektryczny nie ma nic wspólnego z ekologią ponieważ prąd bierzemy ze spalania węgla. Powietrze jest czystsze tylko w miejscu użytkowania pojazdu, w miejscu produkcji prądu jest jeszcze bardziej zanieczyszczone. Do tego koszta produkcji i utylizacji akumulatorów. Do tego, jak z pierwszego komentarza - z Gronowa szybciej dojdę pieszo do Galerii niż dojadę autobusem ze względu na częstotliwość kursów. Uważam, że w mieście są bardziej potrzebne inne inwestycje, głównie remonty dróg.
5. Dodane przez RYSIU, w dniu - 15-03-2017 16:22
PIENIADZE WRACAJA DO PANSTW UNI KTORE PRODUKUJA TE AUTOBUSY,UNIA NIE ROBI NAM PREZENTOW JAK WIEKSZOSC MYSLI,TO NIE PACZKI UNRY TO DOTACJE NA ROZROST ICH PRZEMYSLU,JAK MY BYSMY JE PRODUKOWALI TO BYLBY NASZ BEZPOSREDNI INTERES,MY PLACIMY SKLADKI DO BRUKSELI Z KTRYCH SA MIEDZY INNYMI OPLACANI EUROPOSLOWIE W KWOTACH KTORE NIE SNIA SIE ZWYKLEMU OBYWATELOWI,UNIA TO KLAN BIZNESOWY.
6. Dodane przez do maria, w dniu - 15-03-2017 16:38
Co ma się zwracać?Leszno będzie bardziej czyste,trochę ciszej...może gdy miejskie autobusy nie spalą tony ropy dziennie ktoś z tego powodu nie zachoruje,może kilku kobietom bedzie łatwiej zajść w ciąże,może jakieś dzieci nie zachorują na raka?na ile Pani to wycenia?Bardzo dobra wiadomość.
7. Dodane przez tak dla źródeł odnawialnych, w dniu - 15-03-2017 17:27
Zwykłe oszukiwanie społeczeństwa,energia elektryczna nie pochodzi z ze źródeł odnawialnych bo kościół katolicki się na to nie zgadza i wmawia, że krowy nie dadzą mleka, a "wierni: w to wierzą.
8. Dodane przez tak dla parkingów., w dniu - 15-03-2017 17:31
Miejsc parkingowych brakuje, robi się czasem i po 2 km jeżdżąc w kółko bo nie ma gdzie zaparkować tak jak na Sikorskiego. Remont zwycięstwa i Sikorskiego to za mało. Na Sikorskiego parkują ludzie z Prochowni bo tam brak miejsc. 
Prezydenta Borowiaka temat przerasta.
9. Dodane przez Jaroszy, w dniu - 15-03-2017 17:34
I co nam po tych autobusach? Ktoś kto ma samochód w ogóle korzysta z leszczyńskiej komunikacji miejskiej?  
Aplikacja jakdojade.pl z mojego miejsca zamieszkania (lipowa) na dworzec proponuje mi taką trasę: albo mam iść na krasińskiego, albo na dąbrowskiego i stamtąd jechać na dworzec, innych połączeń nie ma, toż to kpina. Z kolei jadąc z dworca na przystanek koło mnie zwiedzam całe miasto - szpital, kaufland i inne piękne miejsca.  
Dzięki za taką komuinkację, niestety dalej będę zatruwać miasto swoim dwulitrowym dieselkiem ;) 
Teraz mało osób jeździ autobusami, ale dlatego, że jeżdżą one co 3 godziny i to w takich konfiguracjach jak opisałem. Gdyby jeździły częściej i wygodniej to myslę, że więcej ludzi by z nich korzystało.
10. Dodane przez greg, w dniu - 15-03-2017 18:05
Sami znafcy widzę, że się zebrali na forum. Oczywiście energia jest wytwarzana z węgla, lecz w elektrowniach emisja spalin jest bez porównania mniejsza jak w domach indywidualnych z uwagi na stosowne systemy. No ale dyżurni eksperci wszystko wiedzą najlepiej...
reklama
11. Dodane przez ferdas, w dniu - 15-03-2017 18:32
Samochody elektryczne są tak samo ekologiczne jak parowozy - tak samo do wytworzenia pary jak i prądu, w Polsce potrzebne jest spalanie węgla.
12. Dodane przez do kom. 8, w dniu - 15-03-2017 18:42
W odniesieniu do władz Leszna napisałbym raczej, że temat jest traktowany zbyt wybiórczo, a nie kompleksowo. 
A co do Pani / Pana wypowiedzi, to problem należałoby zdefiniować inaczej. W Lesznie jest nie tyle za mało miejsc parkingowych, co za dużo samochodów. I do tego dochodzi to, co poruszyło już wyżej kilka innych osób - w chwili obecnej komunikacja miejska w Lesznie nie jest faktyczną alternatywą dla samochodów. Leszno powinno poszukać rozwiązań z pojazdami mniejszymi i bardziej mobilnymi, z elastyczniejszymi trasami, dopasowanymi do potrzeb i oczekiwań mieszkańców.
13. Dodane przez KOMUNIKacja, w dniu - 15-03-2017 19:10
Szybciej pieszo dojdę do galerii niż komunikacją miejską, którą muszę jechać 35 minut,trasy autobusów są wyznaczone okrężnymi drogami w Lesznie.A rowerem 10 minut do galerii.
14. Dodane przez Korneliusz, w dniu - 15-03-2017 19:29
Autobusy jeżdżą tam, gdzie jeżdżą ludzie. Na osi wschód-zachód,czyli np. linie 4,6 czy 10 cieszą się dużym zainteresowaniem i takt jest przyzwoity. Nie oczekujcie, że autobusy będą jeździć co 10 minut w każdy rejon miasta, po pierwsze nie jesteśmy Poznaniem czy Warszawą, a po drugie nie ma na to pieniędzy!
15. Dodane przez do 5, w dniu - 15-03-2017 19:38
Rysiu (....), polski Solaris robi najlepsze elektryczne autobusy w Europie. 
http://infobus.pl/solaris-z-tytulem-bus-of-th(...)more_87046.html
16. Dodane przez ekolog, w dniu - 15-03-2017 19:46
Co prawda prąd powstaje ze spalania węgla, ale dzięki filtrom to atmosfery dostaje się jedynie czyste CO2, będące pokarmem dla roślin. Natomiast emitują CO2, ale również szkodliwe i rakotwórcze tlenki azotu, benzen, benzopiren i pyły.
17. Dodane przez ja, w dniu - 15-03-2017 19:58
Fontanna,krajowa 12,budowa szkoly w zaborowie,murale,autobusy itd wszystko zle...burke zalozyc I do reichu tam jak w niebie...
18. Dodane przez WIEŚMAK, w dniu - 15-03-2017 20:10
a po co nam autobusy które nie jeżdżą? czy ktoś z miasta widział rozkład jazdy w tygodniu w niektórych godzinach pusto na spisie lub co godzinę a w weekendy to już białe plamy na rozkładzie 2 autobusy na dzień! 
 
w cywilizowanych miastach autobusy jeżdżą co kilkanaście minut od 5 rano do 23 a potem nocne linie jeśli w Lesznie tak nie będzie to nie dziwcie się że niema pasażerów tylko częstotliwość połączeń może zwiększyć frekwencję ale Leszno to wieś a w autobusach sami starsi ludzie młodzież tylko w godzinach szkolnych niestety taki mamy obraz MZK!
19. Dodane przez Jaroszy, w dniu - 15-03-2017 20:27
Nie chodzi o to żeby autobusy jeździły co 10 minut. Niech nawet jeżdżą co 45 byle prosto do celu, a nie z centrum na dworzec przez szpital... Ja mam z domu na dworzec pieszo 20 minut, a autobusem jadę 30...
20. Dodane przez on, w dniu - 15-03-2017 20:40
a potem metro i tramwaje
21. Dodane przez Lala, w dniu - 15-03-2017 21:15
Czyli dług miasta rośnie w zatrważającym tempie.brawo prezio
22. Dodane przez do kom.14, w dniu - 15-03-2017 21:50
Moze Leszno to nie metropolia, ale rozklad niewiele zmienil sie od powstania MZK.Czasy sie zmienily, ludzie pracuja w roznych godzinach,sklepy sa otwarte nie tylko do 18...itd
23. Dodane przez XYZ, w dniu - 15-03-2017 21:53
Dlaczego zakup tylko 8 autobusów wlektrycznych zamiast 11 jak pierwotnie zakładano uwzględniając 85% dofinansowanie Unii.
24. Dodane przez Maciej, w dniu - 15-03-2017 22:32
Zajęli by się modernizacją linii, bo obecnie autobusy są przepełnione tylko ludźmi starszymi. Innym jest szybciej dojść pieszo lub rowerem.
25. Dodane przez ..., w dniu - 16-03-2017 00:59
Obchodzi_mnie_moje_miasto_Leszno 
 
Następne zabawki dla Miejskiego Zakładu Komunikacji Miejskiej w Lesznie. 
 
[I pan redaktor daje się naciągać na sformułowanie dobre wieści związane z unijnymi pieniędzmi dla Leszna?] 
 
Czy jest ktoś w stanie zliczyć potrzeby i plany inwestycyjne MZK bo, w mojej ocenie, są one niekończące się i ponad stan. Warto spojrzeć do rozkładu jazdy (stale zmieniany) by przekonać się, że mamy zasadniczo jedną, pełną linię autobusową, która i tak ma ostatni kurs o godzinie 21.00. Linia 12 nie świadczy o tym, że w Lesznie mamy dwanaście linii autobusowych. W rozkładzie jazdy jest dziesięć linii, z czego linia 5 jest sezonowa (na działki rekreacyjne) z jedynie trzema pełnymi kursami a linia 9 to jeden kurs dziennie. 
 
Bo skala działalności Miejskiego Zakładu Komunikacji w Lesznie jest jedynie taka, by uzasadnić jego istnienie, nic więcej. Koszty działania natomiast są stale zwiększane. Nas na to nie stać.  
 
Nie przypominam sobie, by ktokolwiek napisał, dlaczego kupimy taką a nie inną ilość autobusów i czy zmieni się dostępność mieszkańców do komunikacji miejskiej. Autobusy o napędzie elektrycznym kupują duże miasta i to chyba nie w ilości, jak w Lesznie. Przecież inne, oszczędne w eksploatacji autobusy tez są a my zachłysnęliśmy się dofinansowaniem jedynie zakupu z Unii Europejskiej, brniemy w tym a po zakupie zostaniemy z wysokimi kosztami eksploatacji. Warto również porównać nasz rozkład jazdy do innych miast porównywalnej ilości mieszkańców. Nie mamy linii późnym wieczorem i nocnych. Naprawdę można odnieść wrażenie, że komunikacja miejska w Lesznie dowozi jedynie urzędników do pracy. Trasa linii 6 to długotrwała podróż, nie przejazd, wiodąca przez możliwie największą ilość przystanków. Nie takiej komunikacji miejskiej oczekują mieszkańcy. 
 
Wobec tak małej skali działalności komunikacji miejskiej w Lesznie, gdzie autobusy jeżdżą prawie puste, bo MZK nie spełnia oczekiwań mieszkańców: 
1/zupełnie niepotrzebnie wydano 300.000 złotych na zakup systemu elektronicznej karty miejskiej, który to system generuje następne koszty. By uzasadnić jej wprowadzenie, bezpodstawnie zmuszono osoby powyżej 70 roku życia, do jej posiadania. 
2/oprócz zakupu autobusów o napędzie elektrycznym, planowane są następujące zakupy: 
Satelitarny system GPS (?!) do kontroli potoków autobusów (77.000 zł), zakup czterech wolno stojących biletomatów (4 x 40.000 zł tj. razem 160.000 zł), zakup 16 biletomatów do autobusów (16 x 40.000 zł = 640.000 zł) i zatrudnienie 2-3 osób do obsługi biletomatów, budowa 3 stacji ładowania autobusów (2.500.000 zł), myjnia dla MZK i innych miejskich zakładów (2.200.000 zł), tablice dynamiczne na pięciu największych przystankach w Lesznie (350.000 zł), 
to nie jest życie ponad stan? 
 
Jest pilnie potrzebna szeroka debata społeczna na temat komunikacji miejskiej w Lesznie, która to komunikacja od dawna nie zaspokaja potrzeb mieszkańców. Nie pozwala na dogodne przemieszczanie się. Jest zbyt droga. Publiczny transport zbiorowy powinien być dostępny i konkurencyjny wobec transportu samochodowego. Należy powodować, by mieszkańcom w Lesznie opłacało się przesiadać z samochodów do autobusów. Należy wyprowadzać ruch samochodowy z miasta na rzecz komunikacji miejskiej.  
 
Potrzebna jest debata nie w postaci jedynie spotkań, z których nic nie wynika. Należy dać mieszkańcom możliwość swobodnego wypowiedzenia się i być gotowym do zmian. Dotychczasowe doświadczenie władz miasta jest bardzo mierne w niedawnych pisemnych konsultacjach rowerowych, w Lesznie liczącym ponad 64.000 mieszkańców wzięło udział 14 (czternaście) osób. (!)  
 
Jestem za bezpłatną komunikacją miejską dla wszystkich mieszkańców Leszna ale jak tu jeszcze o tym myśleć wobec takiego stałego zwiększania niepotrzebnych wydatków?
26. Dodane przez dvd, w dniu - 16-03-2017 02:42
6 mln trzeba znaleźć w budżecie? raczej trzeba zaciągnąć pożyczkę! ponadto ceny w takich przypadkach są zawyżane!
27. Dodane przez Tomek, w dniu - 16-03-2017 08:59
Z dworca do sp7 ten sam czas co autobus, nie licząc czasu oczekiwania pod wiatą, trzeba też trafić na ten autobus w rozkładzie. Najbardziej denerwuje to że przejażdżka takim autobusem to wycieczka miejskoznawcza. niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego wszystkie jeżdżą naokoło? Nic dziwnego że pasażerowie to głównie babcie , dziadki (którzy za bilet nie płacą) 
Po co to utrzymywać i dokładać pytam???
28. Dodane przez ..., w dniu - 16-03-2017 09:45
Obchodzi_mnie_moje_miasto_Leszno 
 
Autobusy komunikacji miejskiej w Lesznie będą miały herb i logo miasta. 
Wracamy do tradycji mówi Jacek Domagała, zastępca dyrektora Miejskiego Zakładu Komunikacji w Lesznie. 
Ale to nie wszystko. MZK wyposaży pojazdy także w inne oznaczenia. Będą to praktyczne informacje dla pasażerów przedstawione w prosty sposób. Będą przypominać podróżnym o konieczności skasowania biletów, a osobom podróżującym na stojąco, że powinni się trzymać uchwytów. Dodatkowo będą też informacje o tym, czy w autobusach jest klimatyzacja i monitoring. 
- Ten pomysł podpatrzyliśmy w innych komunikacjach miejskich w kraju tłumaczy J.Domagała. 
(...) 
 
Informacje o pierwszej pomocy przedmedycznej to pomysł dyrektora MZK Jacka Domagały. Podpatrzyłem go w Poznaniu, gdzie takie plansze pojawiły się w grudniu mówi dyrektor poprosiłem o zgodę na licencję na Leszno. 
Źródło: www.elka.pl, 15.3.2017r. 
 
versus: 
 
W ankiecie pytano również o potrzeby zmian dotyczących transportu publicznego. Na pytanie co powinno ulec poprawie, aby zachęcić do zmiany podróżowania z samochodu na komunikację miejską znaczna liczba mieszkańców wskazała częstość kursowania, a także czas podróży oraz koszt biletu. 
 
W systemie transportowym miasta nie wyznaczono jak dotąd korytarzy o szczególnym znaczeniu dla obsługi transportem zbiorowym, w których transport publiczny korzystałby z uprzywilejowania w ruchu. 
 
Źródło: Plan mobilności Miejskiej dla miasta Leszna, Leszno 2015, Załącznik nr 5 do Planu Gospodarki niskoemisyjnej wraz z elementami planu mobilności miejskiej dla miasta Leszna, 
Na zlecenie Urzędu Miasta Leszna  
.............................. 
 
Oznacza to, że łącznie prawie 70% wszystkich przejazdów środkami leszczyńskiej komunikacji miejskiej, zostało zrealizowane na podstawie uprawnień o charakterze socjalnym. 
 
W systemie transportowym miasta nie wyznaczono jak dotąd korytarzy o szczególnym znaczeniu dla obsługi transportem zbiorowym, w których transport publiczny korzystałby z uprzywilejowania w ruchu. 
 
Ceny biletów jednorazowych jak na warunki miasta o liczbie mieszkańców poniżej 75 tys. i dość ograniczonej przestrzeni, są wysokie. 
 
Źródło: 
Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Leszna na lata 2014-2020, Reda-Leszno 2013 
........................... 
 
Autobusy w Lesznie jeżdżą za rzadko, mała jest możliwość przesiadania się z jednego na drugi. 
Zamiast parkingów powinny być ścieżki rowerowe i dodatkowe autobusy. 
Takie wnioski inżynier Joanny Woźniak z Politechniki Poznańskiej, która na zlecenie samorządu opracowała Koncepcję Rozwiązań Transportowych 
 
(...) 
...........................
29. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 16-03-2017 10:31
Panie Prezydencie. Kiedy jechał Pan ostatnio autobusem komunikacji miejskiej na trasie liniowej? Może zrobi Pan przez tydzień test na własnej osobie żeby doświadczyć tego, że pracujący mieszkaniec tego miasta potrzebuje innych rozwiązań niż te, które są mu obecnie oferowane przez MZK. Zwłaszcza jeśli ma wybierać pomiędzy korzystaniem z samochodu do poruszania się po mieście a komunikacja miejską.
30. Dodane przez do kom. 25, w dniu - 16-03-2017 10:34
Tradycyjnie wartościowy wpis. Gratuluję. Jednocześnie przyznam, że brak naprawdę dobrych e-konsultacji z mieszkańcami, to jedna z największych zawiedzionych obietnic obecnej władzy. Mieszkańcy Leszna mają tyle pomysłów, tyle zapału, który nie jest wykorzystywany. Szkoda.
reklama
31. Dodane przez Jacek, w dniu - 16-03-2017 12:03
W mojej opinii tego, czego najbardziej potrzeba w Lesznie, aby rozwiązać problemy komunikacyjne i parkingowe, to: 
1. Woli zmian w magistracie. Szczerej woli, popartej działaniami, nastawionymi na konkretny, długofalowy cel, jaki należy sobie założyć i stopniowo do niego dążyć. 
2. Podjęcia współpracy z firmami technologicznymi i komunikacyjnymi, które będą dążyły do rozwoju inteligentnego miasta, określanego jako smart city. 
3. Woli zmian i edukacji wśród mieszkańców. Bez nas nawet najlepsze pomysły, mogą spalić na panewce. 
 
Jazda samochodem po mieście zapewnia swobodę i komfort. Ale zabiera też czas i pieniądze. Trzeba szukać takich rozwiązań, które zapewnią mieszkańcom w/w zalety bez marnowania ich czasu i jednocześnie pozwolą zaoszczędzić. 
 
Poza dostawcami i służbami miejskimi, nikt nie potrzebuje własnego samochodu do przemieszczania się po mieście. Do takiego (skądinąd realnego) celu proponuję dążyć. 
 
Wcale nie potrzebujemy większej ilości miejsc parkingowych. Potrzebujemy alternatywy, która zapewni nam swobodę i komfort.  
Potrzebujemy transportu dojeżdżającego do nas na zamówienie i zawożącego nas szybko w docelowe miejsce (mobility-on-demand). Ale znacznie tańszego niż tradycyjne taksówki. 
 
I na szukaniu takich rozwiązań proponuję się skupić, bo nawet jeśli osiągnięcie tego zajmie nam trochę czasu, to nie dojdzie się do celu jeśli się do niego nie ruszy. 
Być może stworzymy pierwszą w Lesznie trasę pojazdów autonomicznych, a być może warto przetestować auta współdzielone (car-sharing) lub rozwiązania znane z Ubera. 
 
Należy zastanowić dlaczego ludzie jeżdżą autami po mieście i co by ich skłoniło do zmiany? 
Z pewnością trzeba jakoś dojechać do pracy, na zakupy, do lekarza, z dziećmi na basen, zajęcia, treningi, itp. 
 
Tania usługa komunikacji na żądanie połączona z gwarancją bezpieczeństwa, zwłaszcza dzieci, byłaby dla wielu z nas niemal zbawienna, bo zaoszczędziłaby pieniądze i czas na inne zajęcia ( np. rodzicom, którzy nie musieliby wozić swych dzieci w różne miejsca). 
 
Oszczędność czasu, swobody i komfort przemieszczania się to elementy niezbędne do tego, aby ograniczyć ilość aut do przejazdów po mieście. 
 
Nie szukajmy nowych miejsc parkingowych, tylko rozwiązań, które oddadzą miasto jego mieszkańcom. Ułatwiajmy ludziom korzystanie z miasta, a nie zapychajmy go pojazdami. 
 
Podpatrzmy świat i wprowadźmy do Leszna to, co najlepsze. Może oprócz dużych autobusów wprowadzimy miejskie, indywidualne pojazdy typu i-ROAD lub COMS ? 
 
Zobaczmy jak działa inteligentny system transportu Ha:mo Ride lub jego bliźniacza wersja One Mile Mobility.  
Albo wymyślmy coś skrojonego na nasze potrzeby.
32. Dodane przez ..., w dniu - 17-03-2017 08:56
Obchodzi_mnie_moje_miasto_Leszno 
 
Panie Jacku z komentarza 31, ma pan rację ale - proszę wybaczyć - również mogę popisać się wiadomościami na temat przyszłości transportu miejskiego i miast. 
 
Mnie chodzi o Leszno dzisiaj. Leszno powinno być miastem, gdzie władza rozmawia z mieszkańcami, młodzi zostają a starsi nie przeszkadzają, gdzie rewitalizuje się kamienice i więzi między ludźmi, a obcy nie czują się obco. Chodzi mi o poprawę jakości życia w Lesznie. Siłą ośrodków miejskich jest kreatywność mieszkańców, a nie zasoby naturalne czy dobre położenie.  
 
A jak jest w Lesznie? Nasze miasto jest fatalnie zarządzane, także w sferze komunikacji miejskiej. Jako mieszkańców uważa się jedynie organizacje pozarządowe, milusińskich Pana Prezydenta. Tworzy się pozory konsultacji przykładem konsultacje rowerowe na temat ulicy Słowiańskiej, w których wzięło udział 14 osób. Za takie nasze głosy na tym portalu najchętniej widziani byśmy byli na sali sądowej. Przeszkadzamy ludzkiej władzy w rządzeniu. Za nic mieli głosy mieszkańców, by nazwą ronda upamiętnić miejsce dawnego leszczyńskiego Raju. Tak samo jest z komunikacją miejską. Przy chwili czasu może poczyta pan moją petycję z 20.09.2016r. w sprawie komunikacji miejskiej w Lesznie: 
> www.leszno.pl > Biuletyn Informacji Publicznej > Wybory i referenda > Petycje . 
Co innego mogę robić, jeżeli radni są obojętni lub wręcz nie odpowiadają na pisma (na petycję już musieli)? 
 
Komentarz 30 bardzo dziękuję i pozdrawiam.
33. Dodane przez do kom. 32, w dniu - 17-03-2017 18:28
Nie było moim zamiarem popisywanie się informacjami. Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie tylko zwykłym mieszkańcem. Choć może troszkę bardziej zainteresowanym tymi sprawami niż przeciętny obywatel naszego miasta.  
 
Napisałem o tym w nadziei, że nasi włodarze i radni zaczną wreszcie dostrzegać nieco inną perspektywę i inne możliwości. Nie przypominam sobie, aby te kwestie kiedyś poważnie poruszano. Jedynie przypominam sobie niewiele wnoszącą - moim zdaniem - propozycję radnego, zniesienia opłat dla aut hybrydowych. 
Nie chcę oceniać jakości zarządzania naszym miastem, ale chciałbym, aby wprowadzano zmiany odważniejsze, bardziej funkcjonalne i bardziej perspektywiczne. I przede wszystkim przyjazne ludziom. 
 
Niestety moja przeglądarka nie wpuszcza mnie na stronę Leszna. Pokazuje mi się komunikat: 
"Zabezpieczona strona główna leszno.pl  
Witamy w leszno.pl. Jeżeli chcesz zmienić tą stronę, wgraj własny plik index.html do katalogu private_html"
34. Dodane przez do kom. 33, w dniu - 18-03-2017 07:34
Bardzo przepraszam za moje niefortunne sformułowanie - przecież im więcej ujęć problemu i nas, komentatorów, tym lepiej.
35. Dodane przez do kom. 34, w dniu - 18-03-2017 09:37
Nie poczułem się urażony :) Jestem podobnego zdania. Może kiedyś rzucane ziarna trafią na żyzną glebę :) Pozdrawiam
36. Dodane przez o komentarza nr25, w dniu - 18-03-2017 16:58
Jeśli nie masz wiedzy nie rób zadumy i nie pisz nieprawdy już który raz z rzędu.
reklama
37. Dodane przez do komentarza 35., w dniu - 22-03-2017 08:54
Pozdrawiam :).
38. Dodane przez Łukasz, w dniu - 24-03-2017 12:54
Nikt nie korzysta z komunikacji miejskiej, bo ona praktycznie nie istnieje. Ostatni autobus o 19.00... Po co te puste autobusy? Więcej małych busów osobowych i częściej...
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj